abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31081455
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 01:42 schreef Price het volgende:
Long Long Long is niet zo'n favoriet van mij. Ik geloof dat ik Revolution #9 vaker gedraaid heb. Trouwens, I'm So Tired is subliem.
Zo zie je maar, ik vind Long long long juist een van de meest ontspannen/sfeervolle nummers die ik ken en zeker na Helter Skelter een perfect rustpunt..
pi_31082775
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 00:19 schreef Zanderrr het volgende:
Ze hadden veel beter 'Not Guilty' (op Anthology 3, geloof ik?) van George op het White Album kunnen zetten in plaats van 'Don't Pass Me By', ik vind dat echt een zouteloos hoempa-nummer. 'Obla-di' vind ik zelf wel leuk.
Not Guilty is geweldig. George heeft 't bewaard voor één van zijn solo-albums ("George Harrison" uit 1979 geloof ik). De Beatleversie (die later op anthology 3 verscheen) vind ik een stuk krachtiger dan de soloversie. Hij had van mij dan ook best op The White Album gemogen!
  zondag 2 oktober 2005 @ 13:53:13 #153
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_31112896
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 18:31 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Het zijn trouwens de 4 uit mijn eerdere post geworden. Daarnet bij cdwow besteld.

Bedankt voor de tips.
Gefeliciteerd AoD!

Enne... ik ben destijds trouwens wel gewoon met een verzamelaar begonnen hoor. Maar wat de rest zegt klopt wel, juist in het geval van The Beatles is verzamelalbums kopen redelijk zinloos. Behalve dan Past Masters I en II, maar dat is meer een aanvulling om de b-kantjes van singles te pakken te krijgen.
Zoveel albumtracks van The Beatles zijn bekend geworden zonder dat ze ooit op single zijn uitgebracht of hits geweest zijn, dat veel albums alsnog op 'Greatest Hits'-compilaties lijken.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 2 oktober 2005 @ 14:37:13 #154
1986 Jane
pi_31114389
Mensen, is er trouwens al meer nieuws over de Let It Be DVD? Die zou toch ook ongeveer nu uitkomen?
pi_31119849
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 14:37 schreef Jane het volgende:
Mensen, is er trouwens al meer nieuws over de Let It Be DVD? Die zou toch ook ongeveer nu uitkomen?
Er is nog steeds niets bekend gemaakt, en aangezien we al meer dan anderhalf jaar wachten, ga ik er ook niet vanuit dat het nu wel klaar is.
Sowieso staat eerst George's Bangladesh op de lijst (die komt de 24e uit) en daarmee schuift het natuurlijk een beetje op. Ik heb mijn hoop eigenlijk al een beetje gevestigd op 2006
pi_31119967
Amazon zegt er overigens het volgende over:

Availability: NOT YET RELEASED:
The studio is currently not producing this title on DVD, but to be notified when it is available, enter your e-mail address at right. You'll also be voting for this release; we'll let the studio know how many customers are waiting for this title.

Verder is er eigenlijk nergens meer informatie te vinden over de Let It Be release . De officiele Beatlessite laat ook niets los (en loopt bovendien schandalig achter.. Hoewel er in Juli nog werd beloofd om maandelijks een nieuwe editie van het "beatles magazine" te presenteren op de site, is er in Augustus en September helemaal geen update geweest.. )
  zondag 2 oktober 2005 @ 18:09:28 #157
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_31120222
Ik gok dat Let It Be een paar weken vóór kerst uitkomt; is het niet kerst 2005, dan wel kerst 2006
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_31129418
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 23:25 schreef webfreak het volgende:
Ik blijf erbij dat White Album gewoon ideaal is als dubbel-LP.
Zelfs nummers als Obla-di-obla-da en óók Don't Pass Me By horen er gewoon op.

Het enige nummer dat van mij NIET had gehoeven (meteen ook het slechtste werk van the Beatles ooit) is Revolution nr. 9.
Verder is White Album gewoon perfect imho
The White album valt imho op door z'n diversiteit aan tracks. Een stukje experimentele muziek in de vorm van Revolution 9 mag er dan ook niet op ontbreken. Ik vind het beslist geen zwak punt op het album, maar zo te horen verschillen de meningen daarover
  zondag 2 oktober 2005 @ 23:49:28 #159
1986 Jane
pi_31131192
Ik luister Revolution 9 ook niet vaak voor mijn plezier (ik vind het altijd een beetje beangstigend), maar ik vind het wel altijd cool van ze dat ze het er toch gewoon op gezet hebben. Who gives a fuck wat mensen ervan vinden en zo.
pi_31132315
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 23:02 schreef Beathoven het volgende:
The White album valt imho op door z'n diversiteit aan tracks. Een stukje experimentele muziek in de vorm van Revolution 9 mag er dan ook niet op ontbreken. Ik vind het beslist geen zwak punt op het album, maar zo te horen verschillen de meningen daarover
Ik hou van experimentele soundcollages hoor! Ontzettend zelfs. Maar Revolution 9 klinkt imho erg ongeïnspireerd en ronduit saai. Lennon en Ono (zij maakten het stuk) waren destijds waarschijnlijk te ver heen om dat te kunnen inzien.

Ik denk dat Revolution 9 een stúk interessanter geklonken zou hebben als Paul zich ermee had bemoeid. Hij was tenslotte degene die het experimenteren ooit introduceerde bij the Beatles (de prachtige herrie op Tomorrow Never Knows is een goed voorbeeld )
Paul liep al vroeg weg met bijvoorbeeld Stockhausen, maar wordt steeds (zelfs vandaag de dag nog) afgeschilderd als iemand die louter liefdesliedjes fabriceert. Zijn 'andere kant' wordt volledig genegeerd. Terwijl hij toch best wel wat avant-gardistische dingen heeft gemaakt (vroeger Fireman, een paar jaar geleden nog de gave Liverpool Sound Collages!)
  maandag 3 oktober 2005 @ 00:31:03 #161
1986 Jane
pi_31132866
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 00:17 schreef webfreak het volgende:

Ik denk dat Revolution 9 een stúk interessanter geklonken zou hebben als Paul zich ermee had bemoeid.
Er mogen anders ook wel wat nummers zijn waar hij zich niet mee bemoeid heeft. Hij is van alle Beatles toch al op de meeste nummers te horen. Zoals ik hier trouwens al een keer gepost heb: Het Grote Beatles Topic - Deel 5
En waar ik (zie ik nu) ook al schreef:
quote:
Op maandag 3 januari 2005 16:27 schreef Jane het volgende:
Trouwens, ook verrassend is dat ze dus wel alle vier meedoen aan Revolution 9.
Paul speelt het stukje piano aan het begin.
pi_31137428
quote:
Op maandag 3 oktober 2005 00:31 schreef Jane het volgende:
Paul speelt het stukje piano aan het begin.
Nouja, meedoen... John heeft gewoon stukjes tape uit de studio gepakt en is gaan knippen en plakken.. De andere Beatles zijn dus wel te horen, maar ze hebben dus niet echt bewust aan die track meegewerkt.

Paul én George Martin vonden 't nummer overigens tergend slecht en wilden het niet op 't album, maar uiteindelijk heeft John toch z'n zin gekregen.
pi_31251617
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 15:19 schreef Zanderrr het volgende:
Ik heb geloof ik wel alles, maar eerlijk gezegd draai ik de eerste paar Beatles-albums toch ook maar heel weinig. 't is niet voor niets dat iedereen vooral de platen vanaf Rubber Soul aanraadt.
vanaf Rubber soul of Help!
pi_31252065
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 16:22 schreef Kolkus het volgende:

Op vrijdag 30 september 2005 16:19 schreef Zanderrr het volgende:
een meesterwerk, minus obla-di-obla-da Don't Pass Me By en Revolution 9 natuurlijk!
Wat is er mis met Revolution #9?

Maak zelf je Revolution #9!
http://www.escape.com/%7Edario/beatles/number9/
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:02:57 #165
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31258481
Eleanor Rigby.

Deze heb ik vroeger, lang geleden, ook op bandje gehad. Toch leuk dat die nummers blijkbaar zijn blijven hangen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:16:02 #166
1986 Jane
pi_31258901
Maar daar noem je er ook wel een, AoD...!

Kan me herinneren dat toen ik de Beatles begon te ontdekken en 1 voor 1 al die albums ging beluisteren, ook bleek dat ik al veel meer nummers kende dan ik daarvoor dacht.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jane op 07-10-2005 22:52:05 (rare zin) ]
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:21:47 #167
1986 Jane
pi_31259093
Ik lees in SC dat je maandag Abbey Road verwacht. Bereid je maar vast voor!
En let bij het beluisteren dan ook even speciaal op de hemelse baspartijen van McCartney.
pi_31259449
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:16 schreef Jane het volgende:

Kan me herinneren dat toen ik de Beatles begon te ontdekken en 1 voor 1 al die albums ging beluisteren, ook bleek dat ik al veel meer nummers bleek te kennen dan ik daarvoor dacht.
Had ik ook . Ik ben een paar jaar geleden echt begonnen met me meer te verdiepen in The Beatles (ik vond het altijd al een erg goede band, op tv werden wel eens items/documantaires over hun uitgezonden die ik erg leuk vond om te kijken, zowel qua muziek als gewoon de "geschiedenis"), tig nummers kende ik al van de radio en daar wist ik ook van dat ze van hun waren, maar ook veel nummers die ik toen hoorde kende ik wel, maar ik wist helemaal niet dat ze van The Beatles waren.

En Eleanor Rigby is idd een pracht nummer, met erg goede lyrics
pi_31259509
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:21 schreef Jane het volgende:
Ik lees in SC dat je maandag Abbey Road verwacht. Bereid je maar vast voor!
En let bij het beluisteren dan ook even speciaal op de hemelse baspartijen van McCartney.
de cd van Abbey Road zit ook in mijn autoradio, maakt de vroege ochtend en de late avond als ik moe van stage terug kom toch een stuk draagzamer
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 17:45:11 #170
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31259867
Ik ben benieuwd. Ik ken ongetwijfeld al e.e.a. van Abbey Road, het is immers een vrij bekende cd.

Eindelijk heb ik dan ook weer Michelle in mijn collectie. Dat is toch al minimaal 10 jaar niet meer zo geweest (op een enkele mp3 na,die ik al niet meer heb).
pi_31261709
Michelle staat niet op Abbey Road, maar misschien begrijp ik je verkeerd.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_31262086
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 18:47 schreef methodmich het volgende:
Hij heeft Rubber Soul ook besteld
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 20:23:29 #173
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31264799
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 18:47 schreef methodmich het volgende:
Je hebt gelijk. Ik heb hier niet gemeld dat ik morgen Rubber Soul verwacht, dat was in het SC topic.
pi_31268221
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 17:16 schreef Jane het volgende:

Kan me herinneren dat toen ik de Beatles begon te ontdekken en 1 voor 1 al die albums ging beluisteren, ook bleek dat ik al veel meer nummers bleek te kennen dan ik daarvoor dacht.
hehe, dat had ik ook

Ik wist b.v. niet dat 'Drive my car' van de Beatles was en 'back in the USSR' had ik vroeger ook weleens gehoord maar ook daarbij dacht ik niet automatisch aan de Beatles.

Toen ik er zo'n beetje achterkwam dat zo'n beetje alle fijne sixties nummers van de Beatles waren heb ik ze ook beter leren waarderen. Het was weer eens wat anders dan Obladi oblada
  vrijdag 7 oktober 2005 @ 22:49:57 #175
1986 Jane
pi_31269197
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 12:15 schreef TheGrandWazoo het volgende:
En paulemans is een tour gestart in Amerika. Dit is de setlist van gisterenavond :
Een goede kennis van me was toevallig net in (ik dacht) Chicago (maar ik kan me vergissen) toen hij daar optrad en heeft nog met alle macht geprobeerd een kaartje te bemachtigen, maar helaas...
Lullig voor hem, maar ik zei al tegen hem, anders was ik ook wel héél jaloers geworden!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')