Zo zie je maar, ik vind Long long long juist een van de meest ontspannen/sfeervolle nummers die ik ken en zeker na Helter Skelter een perfect rustpunt..quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 01:42 schreef Price het volgende:
Long Long Long is niet zo'n favoriet van mij. Ik geloof dat ik Revolution #9 vaker gedraaid heb. Trouwens, I'm So Tired is subliem.
Not Guilty is geweldig. George heeft 't bewaard voor één van zijn solo-albums ("George Harrison" uit 1979 geloof ik). De Beatleversie (die later op anthology 3 verscheen) vind ik een stuk krachtiger dan de soloversie. Hij had van mij dan ook best op The White Album gemogen!quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 00:19 schreef Zanderrr het volgende:
Ze hadden veel beter 'Not Guilty' (op Anthology 3, geloof ik?) van George op het White Album kunnen zetten in plaats van 'Don't Pass Me By', ik vind dat echt een zouteloos hoempa-nummer. 'Obla-di' vind ik zelf wel leuk.
Gefeliciteerd AoD!quote:Op vrijdag 30 september 2005 18:31 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Het zijn trouwens de 4 uit mijn eerdere post geworden. Daarnet bij cdwow besteld.
Bedankt voor de tips.
Er is nog steeds niets bekend gemaakt, en aangezien we al meer dan anderhalf jaar wachten, ga ik er ook niet vanuit dat het nu wel klaar is.quote:Op zondag 2 oktober 2005 14:37 schreef Jane het volgende:
Mensen, is er trouwens al meer nieuws over de Let It Be DVD? Die zou toch ook ongeveer nu uitkomen?
The White album valt imho op door z'n diversiteit aan tracks. Een stukje experimentele muziek in de vorm van Revolution 9 mag er dan ook niet op ontbreken. Ik vind het beslist geen zwak punt op het album, maar zo te horen verschillen de meningen daaroverquote:Op vrijdag 30 september 2005 23:25 schreef webfreak het volgende:
Ik blijf erbij dat White Album gewoon ideaal is als dubbel-LP.
Zelfs nummers als Obla-di-obla-da en óók Don't Pass Me By horen er gewoon op.
Het enige nummer dat van mij NIET had gehoeven (meteen ook het slechtste werk van the Beatles ooit) is Revolution nr. 9.
Verder is White Album gewoon perfect imho
Ik hou van experimentele soundcollages hoor! Ontzettend zelfs. Maar Revolution 9 klinkt imho erg ongeïnspireerd en ronduit saai. Lennon en Ono (zij maakten het stuk) waren destijds waarschijnlijk te ver heen om dat te kunnen inzien.quote:Op zondag 2 oktober 2005 23:02 schreef Beathoven het volgende:
The White album valt imho op door z'n diversiteit aan tracks. Een stukje experimentele muziek in de vorm van Revolution 9 mag er dan ook niet op ontbreken. Ik vind het beslist geen zwak punt op het album, maar zo te horen verschillen de meningen daarover
Er mogen anders ook wel wat nummers zijn waar hij zich niet mee bemoeid heeft. Hij is van alle Beatles toch al op de meeste nummers te horen.quote:Op maandag 3 oktober 2005 00:17 schreef webfreak het volgende:
Ik denk dat Revolution 9 een stúk interessanter geklonken zou hebben als Paul zich ermee had bemoeid.
Paul speelt het stukje piano aan het begin.quote:Op maandag 3 januari 2005 16:27 schreef Jane het volgende:
Trouwens, ook verrassend is dat ze dus wel alle vier meedoen aan Revolution 9.
Nouja, meedoen... John heeft gewoon stukjes tape uit de studio gepakt en is gaan knippen en plakken..quote:Op maandag 3 oktober 2005 00:31 schreef Jane het volgende:
Paul speelt het stukje piano aan het begin.
vanaf Rubber soul of Help!quote:Op vrijdag 30 september 2005 15:19 schreef Zanderrr het volgende:
Ik heb geloof ik wel alles, maar eerlijk gezegd draai ik de eerste paar Beatles-albums toch ook maar heel weinig. 't is niet voor niets dat iedereen vooral de platen vanaf Rubber Soul aanraadt.
Wat is er mis met Revolution #9?quote:Op vrijdag 30 september 2005 16:22 schreef Kolkus het volgende:
Op vrijdag 30 september 2005 16:19 schreef Zanderrr het volgende:
een meesterwerk, minus obla-di-obla-da Don't Pass Me By en Revolution 9 natuurlijk!
Had ik ookquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:16 schreef Jane het volgende:
Maar daar noem je er ook wel een, AoD...!
Kan me herinneren dat toen ik de Beatles begon te ontdekken en 1 voor 1 al die albums ging beluisteren, ook bleek dat ik al veel meer nummers bleek te kennen dan ik daarvoor dacht.
de cd van Abbey Road zit ook in mijn autoradio, maakt de vroege ochtend en de late avond als ik moe van stage terug kom toch een stuk draagzamerquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:21 schreef Jane het volgende:
Ik lees in SC dat je maandag Abbey Road verwacht. Bereid je maar vast voor!![]()
En let bij het beluisteren dan ook even speciaal op de hemelse baspartijen van McCartney.
Hij heeft Rubber Soul ook besteldquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:47 schreef methodmich het volgende:
Michelle staat niet op Abbey Road, maar misschien begrijp ik je verkeerd.
Je hebt gelijk. Ik heb hier niet gemeld dat ik morgen Rubber Soul verwacht, dat was in het SC topic.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:47 schreef methodmich het volgende:
Michelle staat niet op Abbey Road, maar misschien begrijp ik je verkeerd.
hehe, dat had ik ookquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 17:16 schreef Jane het volgende:
Maar daar noem je er ook wel een, AoD...!
Kan me herinneren dat toen ik de Beatles begon te ontdekken en 1 voor 1 al die albums ging beluisteren, ook bleek dat ik al veel meer nummers bleek te kennen dan ik daarvoor dacht.
Een goede kennis van me was toevallig net in (ik dacht) Chicago (maar ik kan me vergissen) toen hij daar optrad en heeft nog met alle macht geprobeerd een kaartje te bemachtigen, maar helaas...quote:Op zaterdag 17 september 2005 12:15 schreef TheGrandWazoo het volgende:
En paulemans is een tour gestart in Amerika. Dit is de setlist van gisterenavond :
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |