Gheh, en ik wou je al bijna welkom heten als nieuweling in dit topicquote:Op vrijdag 16 september 2005 16:27 schreef MaJo het volgende:
Oh en ik ben trouwens Nokia3310 voor de mensen die me mistteIk post weer onder mijn oude naam.
Nu dus. Best aardig om weer eens te zien.quote:Op vrijdag 16 september 2005 16:36 schreef RuiDaSilva het volgende:
Op belgie 2 vanavond de Beatles film; It's a hard days night
23.10 - 00.35
http://195.0.110.55/canva(...)_dezeweek/index.html
![]()
Sounds like an ordinary day to mequote:Op zaterdag 17 september 2005 00:37 schreef Gyan het volgende:
Hij was leuk, erg flauw, maar dat is dan ook mijn humor.
Het was een wel een Beatles dag voor me. Vanochtend Let it be gekeken en Sgt. Pepper geluisterd. Daarna Sgt. Pepper reprise gedrumd () en net A Hard Days Night gekeken.
Bedankt Webfreakquote:Op vrijdag 16 september 2005 22:25 schreef webfreak het volgende:
[..]
Gheh, en ik wou je al bijna welkom heten als nieuweling in dit topic![]()
Leuke review!
Zoiets als de instrumentale Ram in een ander jasje.quote:Op zaterdag 17 september 2005 01:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bedankt WebfreakIk besefte opeens dat ik nu onder een andere naam post en dat jullie niet doorhebben dat ik dus de voormalige nokia3310 ben
Wat is dat trouwens, Thrillington? Zegt me niets![]()
Beatles-liefhebbers zullen er denk ik altijd wel blijven, zeker als je kijkt naar de leeftijd van veel mensen die in dit topic posten (ik ben 20, toen ik geboren was waren de Beatles al weer 15 jaar uitelkaar en zo zijn er veel Beatles fans die de band niet hebben meegemaakt).quote:Op vrijdag 16 september 2005 23:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nu dus. Best aardig om weer eens te zien.
Tevens een zeer insubtiele tvp, fijn om te zien dat er nog steeds Beatles-liefhebbers bestaan.
Ik las hier op het forum dat 'ie binnenkort op DVD wordt uitgebracht.quote:Op zaterdag 17 september 2005 01:56 schreef MaJo het volgende:
[..]
Let it be heb ik nog nooit gezien. Komt die nog op dvd uit? Zou toch in september zo ver zijn?
Mooie keuzes...quote:Op zaterdag 17 september 2005 12:15 schreef TheGrandWazoo het volgende:
I'll Get You (zonder John?)
I Will
Jenny Wren
English Tea (band comes back)
Too Many People
She Came In Through The Bathroom Window
Please Please Me (zonder John?)
quote:Op zaterdag 17 september 2005 12:15 schreef TheGrandWazoo het volgende:
I'll Get You
Fine Line
In Spite of All The Danger
I Will
Jenny Wren
For No One
Fixing A Hole
English Tea (band comes back)
I'll Follow The Sun (with reprise)
Follow Me
Classical tune he and George used to do together
Too Many People
Please Please Me
Echt waar? Ik dacht dat het van Macca wasquote:Op zaterdag 17 september 2005 13:53 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Girl is dan ook een écht Lennon nummer
Nee, dat is niet bekend. Ik verwacht het wel maar het zou ook kunnen dat hij Japan weer eens aandoet om vervolgens af te sluiten in de UK.
Volgend jaar misschien een 64-tour over de hele wereld?
Het is een orchestrale versie vanquote:Op zaterdag 17 september 2005 01:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bedankt WebfreakIk besefte opeens dat ik nu onder een andere naam post en dat jullie niet doorhebben dat ik dus de voormalige nokia3310 ben
Wat is dat trouwens, Thrillington? Zegt me niets![]()
Klein stukje op wikipedia:quote:Op zaterdag 17 september 2005 18:14 schreef webfreak het volgende:
[..]
Het is een orchestrale versie vanRAM
.
Toen het album destijds werd uitgebracht werd 't door niemand gekocht, omdat niemand wist dat 't door Paul McCartney was uitgebracht.Op de hoes word dan ook nergens Paul's naam genoemd, enkel zijn pseudoniem Percy 'Thrills' Thrillington.
De LP is nu een heus collectors-item en kost behoorlijk wat centen, maar de CD-uitgave vind je voor een tientje.
Ben zeer benieuwd naar deze plaat
Hij is binnenquote:Op zaterdag 17 september 2005 20:35 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Klein stukje op wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Thrillington
Heb 'm besteld bij CDplus.nl voor 10,38 (incl. verzendkosten).quote:Op donderdag 22 september 2005 12:42 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Waar heb je de cd besteld? Ik heb alleen de mp3's, maar hij is inderdaad erg leuk. Heb vandaag Venus&Mars aangeschafte en laatst de LP van London Town gekregen. Ik moet er nog wel een paar, maar mijn McCartney collectie wordt steeds completer. Nu de brave man nog eens live zien....
Ben ik benieuwd naar jouw voorkeur: Het origineel, of de Naked-versie?quote:Op donderdag 22 september 2005 14:26 schreef IdlersDream het volgende:
AAHHHH!! ALS IK LENNON NOG ÉÉN KEER "NOTHING'S GONNA CHANGE MY WORLD" HOOR ZINGEN WORD IK GEK!!!!!
Across the Universe is echt te goed voor woorden. ondraaglijk!!!
Aha, en dan is er nog de Wildlife-versie, die op Past Masters II staat. Ik vind de originele Let It Be-versie de beste, die rare fade-out op Naked die hoeft niet van mij.quote:Op donderdag 22 september 2005 15:04 schreef webfreak het volgende:
Ben ik benieuwd naar jouw voorkeur: Het origineel, of de Naked-versie?
Persoonlijk vind ik de naked-versie mooier
Die fade is zonde inderdaad. Maar afgezien daarvan vind ik de naked-versie mooier omdat 'ie verlost is van het nogal matige arrangement dat Phil Spector erachter had geplaktquote:Op donderdag 22 september 2005 15:41 schreef Rasing het volgende:
[..]
Aha, en dan is er nog de Wildlife-versie, die op Past Masters II staat. Ik vind de originele Let It Be-versie de beste, die rare fade-out op Naked die hoeft niet van mij.
Ben je helemaal belazerd!1 natuurlijk ga ik voor het origineel of de Ultra-Psychedelic versies. De nieuwe is zo McCartney perfect technisch te goed. Lennon gaf het "iets". Die Naked veris vind ik te kaal en doet niks met me. Die andere daarintegen.... AAAAAAAAAAAHRRR!!!quote:Op donderdag 22 september 2005 15:04 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ben ik benieuwd naar jouw voorkeur: Het origineel, of de Naked-versie?
Persoonlijk vind ik de naked-versie mooier
ik vind juist het tegenovergesteld, de orginele versie (die overigens niet slecht is) klinkt wat te 'vol', te 'druk'. De naked versie is gewoon zonder teveel poespas, lekker puur natuurquote:Op donderdag 22 september 2005 19:43 schreef IdlersDream het volgende:
[..]
Ben je helemaal belazerd!1 natuurlijk ga ik voor het origineel of de Ultra-Psychedelic versies. De nieuwe is zo McCartney perfect technisch te goed. Lennon gaf het "iets". Die Naked veris vind ik te kaal en doet niks met me. Die andere daarintegen.... AAAAAAAAAAAHRRR!!!
quote:Op donderdag 8 september 2005 18:45 schreef webfreak het volgende:
[..]
Rustig maar, je hebt niks gemist.
Op de gemiddelde beatlesfansite vind je waarschijnlijk meer informatie dan in die baggerdocu van gisteravond
Vernieuwend? Niet echt. Dit soort verhalen vind je overal. De éne keer nog wat meer aangedikt dan de andere. Verdacht vind ik 't allerminst.quote:Op vrijdag 23 september 2005 18:17 schreef fab44u2 het volgende:
[b]Volgens mij heb jij deze docu helemaal niet begrepen, vond het juist erg vernieuwend dat The Beatles dat liedje van die onbekende zanger opkochten!
Hij zou eerst een contract krijgen bij Apple, dus The Beatles (en vele anderen) kenden hem zeker wel. (wat ook blijkt uit de documantaire)quote:Op zaterdag 24 september 2005 14:48 schreef fab44u2 het volgende:
niemand kende deze zanger...
John Lennon heeft ook met opzet gezegd dat ze groter dan Jezus waren: boos christelijk Amerika verbranden hun platen, komen er dan achter dat ze niet zonder Beatles-muziek kunnen leven, dus kopen ze de platen opnieuwquote:Op zaterdag 24 september 2005 14:53 schreef Zanderrr het volgende:
Ik geloof dat in dat nummer muzikale citaten werden gebruikt van diverse Beatles-nummers, dat kan dus ook nog een reden geweest zijn om het nummer onder Maclen (geen label maar een 'publishing company', trouwens) uit te brengen. Bovendien is 't volgens mij verder ook nergens een hit geweest, echt veel zin heeft die actie dus niet gehad.
Ik geloof er niets van dat de Beatles dat 'Paul is Dead' verhaal zelf de wereld in hebben geholpen. Die reden die in die documentaire werd aangedragen, nl. zodat er meer platen verkocht zouden worden, lijkt me je reinste flauwekul. want de Fab Four waren al de meest populaire band destijds.
Elvis neemt na zijn dood een plaat op met 'Junkie Extra Large', ook toeval zekerquote:Op zaterdag 24 september 2005 14:48 schreef fab44u2 het volgende:
Want The Beatles hebben het liedje nadat deze media bal was gaan rollen over Paul is dead zelf opnieuw uitgebracht op hun Maclen label. Nou dat kan je van Elvis niet zeggen dat ie zelf een ruimteschip heeft laten overkomen![]()
Idd eerst hebben die amerikanen al hun platen op straat verbrand en daarna zijn ze hun nieuwe platen massaal achteruit gaan draaien op zoek naar clues. Konden ze weer nieuwe kopen.quote:Op zaterdag 24 september 2005 15:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
John Lennon heeft ook met opzet gezegd dat ze groter dan Jezus waren: boos christelijk Amerika verbranden hun platen, komen er dan achter dat ze niet zonder Beatles-muziek kunnen leven, dus kopen ze de platen opnieuw![]()
The Beatles zijn dus groot geworden door steeds weer dezelfde platen te verkopen aan dezelfde mensen![]()
Het laatst dat ik ervan hoorde was dat de Let it be DVD tegen kerstmis 2004 in de winkels zou liggen...quote:Op zaterdag 17 september 2005 11:45 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Ik las hier op het forum dat 'ie binnenkort op DVD wordt uitgebracht.
Klopt, dat heb ik destijds ook gehoord.. Tijdje terug hoorde ik 'November 2005', maar over een preciese datum blijft onduidelijkheid. Zal me niets verbazen als we nog een poosje moeten wachtenquote:Op zaterdag 24 september 2005 20:53 schreef warpozio het volgende:
[..]
Het laatst dat ik ervan hoorde was dat de Let it be DVD tegen kerstmis 2004 in de winkels zou liggen...
Je moet (nogmaals) niet alles geloven wat zo'n sensatie-geile docu je voorschotelt. Dat verhaal over die zanger word gewoon een beetje verdraaid of uitgerekt, om 't interessant te maken.quote:Op zaterdag 24 september 2005 14:48 schreef fab44u2 het volgende:
en bye the way: The Beatles hebben deze 'mythologie' zelf gecreeerd. Hoe verklaar je anders dat het liedje van die onbekende zanger is opgekocht is door The Beatles nog maanden voordat er nog maar iemand over sprak??niemand kende deze zanger en niemand had gehoord over dat paul-is dead verhaal. Geef mij maar eens een verklaring waarom er voor gezorgt moest worden dat dat liedje op dat moment nog niet mocht uitkomen???
Want The Beatles hebben het liedje nadat deze media bal was gaan rollen over Paul is dead zelf opnieuw uitgebracht op hun Maclen label. Nou dat kan je van Elvis niet zeggen dat ie zelf een ruimteschip heeft laten overkomen![]()
(y) bedankt voor de tipquote:Op zaterdag 24 september 2005 17:51 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Koop gewoon Past Masters 1 en 2. Dan heb je toch de belangrijkste wel denk ik.
Sterker nog, dan heb je alle b-kantjes als ik me niet vergis.quote:Op zaterdag 24 september 2005 17:51 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Koop gewoon Past Masters 1 en 2. Dan heb je toch de belangrijkste wel denk ik.
Wat dacht je ervan dat er niets NIEUWS meer uitkomt van de fab4? Ik geef toe dat de op Odeon verschenen b-kantjes moeilijk te krijgen zijn, maar op platenbeurzen vind je ze nog. Dus even zoeken en gij zult vinden!quote:Op zaterdag 24 september 2005 17:23 schreef flyguy het volgende:
waarom is het zo lastig om b-sides te vinden van de beatles
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |