abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30649520
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:27 schreef MaJo het volgende:
Oh en ik ben trouwens Nokia3310 voor de mensen die me mistte Ik post weer onder mijn oude naam.
Gheh, en ik wou je al bijna welkom heten als nieuweling in dit topic
Leuke review!

Binnen enkele dagen ligt deze bij mij in de bus:

vrijdag 16 september 2005 @ 23:29:25 #52
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_30651785
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 16:36 schreef RuiDaSilva het volgende:
Op belgie 2 vanavond de Beatles film; It's a hard days night
23.10 - 00.35

http://195.0.110.55/canva(...)_dezeweek/index.html

Nu dus. Best aardig om weer eens te zien.

Tevens een zeer insubtiele tvp, fijn om te zien dat er nog steeds Beatles-liefhebbers bestaan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_30653857
Hij was leuk, erg flauw, maar dat is dan ook mijn humor .

Het was een wel een Beatles dag voor me. Vanochtend Let it be gekeken en Sgt. Pepper geluisterd. Daarna Sgt. Pepper reprise gedrumd ( ) en net A Hard Days Night gekeken.
In fact, one thing you should look for is a scene where a nymphomaniac is getting reamed by a hunchback next to the carcass of a dead donkey in a shed. But they probabiy cut that part out for TV.
  Moderator zaterdag 17 september 2005 @ 01:56:21 #54
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_30655597
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 00:37 schreef Gyan het volgende:
Hij was leuk, erg flauw, maar dat is dan ook mijn humor .

Het was een wel een Beatles dag voor me. Vanochtend Let it be gekeken en Sgt. Pepper geluisterd. Daarna Sgt. Pepper reprise gedrumd ( ) en net A Hard Days Night gekeken.
Sounds like an ordinary day to me Ik heb soms ook van die dagen dat ik bijna alleen maar met the Beatles bezig ben Vandaag viel het mee, Macca's plaat geluisterd en Girl op de gitaar gespeeld. Heb A Hard Day's Night nu niet gezien, heb hem op dvd. Maar vind hem wel geweldig, inderdaad van die heerlijke flauwe humor. Let it be heb ik nog nooit gezien. Komt die nog op dvd uit? Zou toch in september zo ver zijn?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator zaterdag 17 september 2005 @ 01:57:32 #55
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_30655617
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 22:25 schreef webfreak het volgende:

[..]

Gheh, en ik wou je al bijna welkom heten als nieuweling in dit topic
Leuke review!
Bedankt Webfreak Ik besefte opeens dat ik nu onder een andere naam post en dat jullie niet doorhebben dat ik dus de voormalige nokia3310 ben

Wat is dat trouwens, Thrillington? Zegt me niets
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zaterdag 17 september 2005 @ 02:47:41 #56
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_30656030
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 01:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Bedankt Webfreak Ik besefte opeens dat ik nu onder een andere naam post en dat jullie niet doorhebben dat ik dus de voormalige nokia3310 ben

Zoiets als de instrumentale Ram in een ander jasje.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_30658932
Ik mag de nieuwe plaat van Paul recenseren voor FOK! en voor Beatle-liefhebbers is dit gewoon weer een aanrader. Wilde ik vast even kwijt. Meer over het hoe en waarom op 28-9 op de FP.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_30659362
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 23:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Nu dus. Best aardig om weer eens te zien.

Tevens een zeer insubtiele tvp, fijn om te zien dat er nog steeds Beatles-liefhebbers bestaan.
Beatles-liefhebbers zullen er denk ik altijd wel blijven, zeker als je kijkt naar de leeftijd van veel mensen die in dit topic posten (ik ben 20, toen ik geboren was waren de Beatles al weer 15 jaar uitelkaar en zo zijn er veel Beatles fans die de band niet hebben meegemaakt).

En welkom hier in het Beatles topic
pi_30659781
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 01:56 schreef MaJo het volgende:

[..]

Let it be heb ik nog nooit gezien. Komt die nog op dvd uit? Zou toch in september zo ver zijn?
Ik las hier op het forum dat 'ie binnenkort op DVD wordt uitgebracht.
  Redactie Frontpage zaterdag 17 september 2005 @ 12:15:44 #60
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_30660606
En paulemans is een tour gestart in Amerika. Dit is de setlist van gisterenavond :

Magical Myster Tour
Flaming Pie
Jet
I'll Get You
Drive My Car
Let Me Roll It
Got to Get You In My Life
Fine Line
Maybe I'm Amazed
Long and Winding Road

Acoustic:
In Spite of All The Danger
I Will
Jenny Wren

Piano:
For No One
Fixing A Hole
English Tea (band comes back)
Yellow Submarine (short version)
I'll Follow The Sun (with reprise)
Follow Me
Classical tune he and George used to do together
Blackbird
Eleanor Rigby

Too Many People
She Came In Through The Bathroom Window
Good Day Sunshine
Band on the Run
Penny Lane
I've Got A Feeling
Back in the USSR
Hey Jude
Live and Let Die

Encore 1
Yesterday
Get Back
Helter Skelter

Encore 2
Please Please Me
Let it Be
Sgt. Peppter[/b]
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zaterdag 17 september 2005 @ 13:04:31 #61
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_30661835
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 12:15 schreef TheGrandWazoo het volgende:
I'll Get You (zonder John?)
I Will
Jenny Wren
Too Many People
She Came In Through The Bathroom Window
Please Please Me (zonder John?)
Mooie keuzes...
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  Redactie Frontpage zaterdag 17 september 2005 @ 13:36:06 #62
95179 TheGrandWazoo
pi_30662619
Ik vind het geweldig dat ie Too many people doet! Maar het is vooral een aanval op John dus dat snap ik dan weer niet helemaal. Of zou ie dat doen vanwege een politiek statement?...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Moderator zaterdag 17 september 2005 @ 13:50:49 #63
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_30663044
Wow, goede setlist. For no one Jammer dat hij Girl niet speelt Is er trouwens al bekend of hij ook door Europa gaat touren? Zou echt super zijn!
  Redactie Frontpage zaterdag 17 september 2005 @ 13:53:23 #64
95179 TheGrandWazoo
pi_30663110
Girl is dan ook een écht Lennon nummer

Nee, dat is niet bekend. Ik verwacht het wel maar het zou ook kunnen dat hij Japan weer eens aandoet om vervolgens af te sluiten in de UK.

Volgend jaar misschien een 64-tour over de hele wereld?
(Superworm)
pi_30663632
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 12:15 schreef TheGrandWazoo het volgende:
I'll Get You
Fine Line
In Spite of All The Danger
I Will
Jenny Wren
For No One
Fixing A Hole
I'll Follow The Sun (with reprise)
Follow Me
Classical tune he and George used to do together
Too Many People
Please Please Me
Toch een flink aantal nummers die hij al een tijdje niet meer heeft gespeeld.. For No One (SUPER!), I'll Follow The Sun, Fixing a hole, Please Please Me (wtf!? ) en eindelijk iets van RAM!! Namelijk Too Many People!!

Oh, In Spite of All The Danger natuurlijk: zijn eerste nummer binnen the Beatles als ik me niet vergis. Benieuwd hoe dat nummer klinkt zonder tapekraak
  Moderator zaterdag 17 september 2005 @ 14:37:06 #66
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_30664338
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 13:53 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Girl is dan ook een écht Lennon nummer

Nee, dat is niet bekend. Ik verwacht het wel maar het zou ook kunnen dat hij Japan weer eens aandoet om vervolgens af te sluiten in de UK.

Volgend jaar misschien een 64-tour over de hele wereld?
Echt waar? Ik dacht dat het van Macca was Als hij een concert geeft in the UK dan ga ik er zeker heen. Misschien woon ik er tegen die tijd weer, zou super zijn
pi_30669795
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 01:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het is een orchestrale versie van RAM .
Toen het album destijds werd uitgebracht werd 't door niemand gekocht, omdat niemand wist dat 't door Paul McCartney was uitgebracht. Op de hoes word dan ook nergens Paul's naam genoemd, enkel zijn pseudoniem Percy 'Thrills' Thrillington.
De LP is nu een heus collectors-item en kost behoorlijk wat centen, maar de CD-uitgave vind je voor een tientje.
Ben zeer benieuwd naar deze plaat
pi_30674102
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 18:14 schreef webfreak het volgende:

[..]

Het is een orchestrale versie van RAM .
Toen het album destijds werd uitgebracht werd 't door niemand gekocht, omdat niemand wist dat 't door Paul McCartney was uitgebracht. Op de hoes word dan ook nergens Paul's naam genoemd, enkel zijn pseudoniem Percy 'Thrills' Thrillington.
De LP is nu een heus collectors-item en kost behoorlijk wat centen, maar de CD-uitgave vind je voor een tientje.
Ben zeer benieuwd naar deze plaat
Klein stukje op wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Thrillington
pi_30738286
Ritchie Havens trapte het zelfs tot Woodstock met een berg aan Beatle covers. Zijn uitvoering van "Here comes the sun" vind ik wel prettig trouwens
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
pi_30811803
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 20:35 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Klein stukje op wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Thrillington
Hij is binnen
Hij is erg gaaf!! Briljante arrangementen
Gewoon perfect georchestreerd.
pi_30820676
Waar heb je de cd besteld? Ik heb alleen de mp3's, maar hij is inderdaad erg leuk. Heb vandaag Venus&Mars aangeschafte en laatst de LP van London Town gekregen . Ik moet er nog wel een paar, maar mijn McCartney collectie wordt steeds completer. Nu de brave man nog eens live zien....
pi_30822378
quote:
Op donderdag 22 september 2005 12:42 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Waar heb je de cd besteld? Ik heb alleen de mp3's, maar hij is inderdaad erg leuk. Heb vandaag Venus&Mars aangeschafte en laatst de LP van London Town gekregen . Ik moet er nog wel een paar, maar mijn McCartney collectie wordt steeds completer. Nu de brave man nog eens live zien....
Heb 'm besteld bij CDplus.nl voor 10,38 (incl. verzendkosten).
Prima service hebben ze daar trouwens!
Onlangs bleek er een drukfout te zitten in een boekje dat bij een CDbox zat (petsounds sessions). Die klacht mailde ik Dinsdagavond. Woensdagochtend kreeg ik bericht dat een nieuw boekje onderweg is.
pi_30824022
AAHHHH!! ALS IK LENNON NOG ÉÉN KEER "NOTHING'S GONNA CHANGE MY WORLD" HOOR ZINGEN WORD IK GEK!!!!!

Across the Universe is echt te goed voor woorden. ondraaglijk!!!
pi_30825295
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:26 schreef IdlersDream het volgende:
AAHHHH!! ALS IK LENNON NOG ÉÉN KEER "NOTHING'S GONNA CHANGE MY WORLD" HOOR ZINGEN WORD IK GEK!!!!!

Across the Universe is echt te goed voor woorden. ondraaglijk!!!
Ben ik benieuwd naar jouw voorkeur: Het origineel, of de Naked-versie?
Persoonlijk vind ik de naked-versie mooier
  donderdag 22 september 2005 @ 15:41:17 #75
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_30826408
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:04 schreef webfreak het volgende:
Aha, en dan is er nog de Wildlife-versie, die op Past Masters II staat. Ik vind de originele Let It Be-versie de beste, die rare fade-out op Naked die hoeft niet van mij.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_30828188
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:41 schreef Rasing het volgende:

[..]

Aha, en dan is er nog de Wildlife-versie, die op Past Masters II staat. Ik vind de originele Let It Be-versie de beste, die rare fade-out op Naked die hoeft niet van mij.
Die fade is zonde inderdaad. Maar afgezien daarvan vind ik de naked-versie mooier omdat 'ie verlost is van het nogal matige arrangement dat Phil Spector erachter had geplakt
pi_30833897
quote:
Op donderdag 22 september 2005 15:04 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ben je helemaal belazerd!1 natuurlijk ga ik voor het origineel of de Ultra-Psychedelic versies. De nieuwe is zo McCartney perfect technisch te goed. Lennon gaf het "iets". Die Naked veris vind ik te kaal en doet niks met me. Die andere daarintegen.... AAAAAAAAAAAHRRR!!!
pi_30834845
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:43 schreef IdlersDream het volgende:

[..]

Ben je helemaal belazerd!1 natuurlijk ga ik voor het origineel of de Ultra-Psychedelic versies. De nieuwe is zo McCartney perfect technisch te goed. Lennon gaf het "iets". Die Naked veris vind ik te kaal en doet niks met me. Die andere daarintegen.... AAAAAAAAAAAHRRR!!!
ik vind juist het tegenovergesteld, de orginele versie (die overigens niet slecht is) klinkt wat te 'vol', te 'druk'. De naked versie is gewoon zonder teveel poespas, lekker puur natuur
pi_30835559
....en daardoor saai. Nee er is iets met die stem van lennon. de chemie tussen die briljante stem en het idd wat drukke geluid doet me bijna huiveren van dat prachtige nummer. Je wordt echt blij en vreugdevol van het nummer. De "bedoeling" ervan komt er gewoon beter in uit
pi_30838963
Naked-versie is gewoon alleen Lennon. Zoals het oorspronkelijk werd opgenomen dus.
Al die andere poespas (horde strijkers, nepperige echo) is werk van Phil Spector. En dat is nou net wat ik zo slecht vind aan het Let-it-Be album.. Het is overgeproduceerd.
Daarnaast zijn de arrangementen gewoon zouteloos, maar dat is persoonlijk.
pi_30842036
Ja ik ken die Spectre Bash opvattingen wel. ik vind Let It Be in zijn geheel echt totaal geen interessant album. Maar ook zonder Spectre is het niet bepaald het beste van The Beatles. Zeg maar gerust het slechtse studio album.

Echter, Across the Universe maakt goed wat een heel album verkloot. Ik vind zelfs, dat Spectre dat ene nummer dus wel heeft geproduccerd zoals het zal moeten. Met datzelfde "gedoe" maakt hij de andere nummers kapot.

Het nummer is volgens mij zelfs in een half uur geschreven, nadat Lennon een paar mooie zinnen had bedacht terwijl hij 's nachts niet kon slapen. Het lukte hem ook niet te mediteren. Die zin in het Sanskriet heeft daar ook direct mee te maken. Lennon gebruikte dat volgens mij om in trance te komen. Daarnaast vermengde hij de naam van zijn Guru in die zin. Een prachtige sffer werd het uiteindlijk. Het lijkt zelfs meer een Harrison nummer. Het nummer lijkt erg op de Harrison-style. Ook erg spiritueel (wat harison natuurlijk ook was)

Juist dat spirituele erin is juist door de productie van de verguisde Spectre goed tot uiting gekomen. Wat ik in de naked versie dus heel erg mis.
pi_30842886
Het 'originele' across the universe is er trouwens ook in 2 versies. (wat Rasing ook al zegt dus)
Een met en een zonder de meisjes die dag in dag uit voor de studio staan te wachten om hun helden te zien in het koortje.

Maar hoe dan ook, hopeloos mooi dus. Naakt of bedekt.
pi_30864779
Volgens mij heb jij deze docu helemaal niet begrepen, vond het juist erg vernieuwend dat The Beatles dat liedje van die onbekende zanger opkochten! En dat ruime tijd voordat het verhaal de wereld in kwam. Waarom zouden The Beatles een liedje opkopen van een onbekende zanger waarin wordt gezongen over het mccartney is dood gebeuren?, nog voordat iemand er maar van gehoord had? Ik vind dat echt appart en lees daar nergens iets over op Beatles sites. En volgens mij gaat die docu veel meer over het ontstaan van een dergelijke hoax dan over nieuwe clues...

quote:
Op donderdag 8 september 2005 18:45 schreef webfreak het volgende:

[..]

Rustig maar, je hebt niks gemist.
Op de gemiddelde beatlesfansite vind je waarschijnlijk meer informatie dan in die baggerdocu van gisteravond
pi_30874817
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 18:17 schreef fab44u2 het volgende:
[b]Volgens mij heb jij deze docu helemaal niet begrepen, vond het juist erg vernieuwend dat The Beatles dat liedje van die onbekende zanger opkochten!
Vernieuwend? Niet echt. Dit soort verhalen vind je overal. De éne keer nog wat meer aangedikt dan de andere. Verdacht vind ik 't allerminst.
Uiteindelijk is het Paul-is-Dead-verhaal nét zo aannemelijk als de suggestie dat Elvis door een ovaalvormig ruimteschip is geabsorbeerd en hedendage zijn heupen in het rond schudt voor de gifgroene inwoners van planeet Zoltor.

De helft van de zogenaamde 'aanwijzingen' zijn in de afgelopen jaren ontzettend aangedikt of zelfs volledig uit de rechterduim gezogen. Mensen horen wat ze willen horen.

Maargoed, het is maar natuurlijk wat je interessant vind. Met The Beatles zou je makkelijk 5 Anthology-sets kunnen vullen, zoveel interessants is er in die 10 jaar gebeurd!
Maar in plaats daarvan blijft men maar teruggrijpen naar verhalen van SBS6-formaat: de uitgemelkte complottheorieën!
pi_30887243
Daar gaat het toch helemaal niet om. Alsof ze hebben geprobeerd het aannemelijk te maken dat Paul echt dood is. Nee dus. Ze lieten juist zien hoe het is ontstaan dat mensen het gingen geloven. En hoe de media er op in sprong en het wereldnieuws werd, vanuit het niets. Net als Orson Welles radio show over de marsmannetjes...

en bye the way: The Beatles hebben deze 'mythologie' zelf gecreeerd. Hoe verklaar je anders dat het liedje van die onbekende zanger is opgekocht is door The Beatles nog maanden voordat er nog maar iemand over sprak??
niemand kende deze zanger en niemand had gehoord over dat paul-is dead verhaal. Geef mij maar eens een verklaring waarom er voor gezorgt moest worden dat dat liedje op dat moment nog niet mocht uitkomen???
Want The Beatles hebben het liedje nadat deze media bal was gaan rollen over Paul is dead zelf opnieuw uitgebracht op hun Maclen label. Nou dat kan je van Elvis niet zeggen dat ie zelf een ruimteschip heeft laten overkomen
  zaterdag 24 september 2005 @ 14:53:48 #86
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_30887400
Ik geloof dat in dat nummer muzikale citaten werden gebruikt van diverse Beatles-nummers, dat kan dus ook nog een reden geweest zijn om het nummer onder Maclen (geen label maar een 'publishing company', trouwens) uit te brengen. Bovendien is 't volgens mij verder ook nergens een hit geweest, echt veel zin heeft die actie dus niet gehad.

Ik geloof er niets van dat de Beatles dat 'Paul is Dead' verhaal zelf de wereld in hebben geholpen. Die reden die in die documentaire werd aangedragen, nl. zodat er meer platen verkocht zouden worden, lijkt me je reinste flauwekul. want de Fab Four waren al de meest populaire band destijds.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_30887887
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 14:48 schreef fab44u2 het volgende:
niemand kende deze zanger...
Hij zou eerst een contract krijgen bij Apple, dus The Beatles (en vele anderen) kenden hem zeker wel. (wat ook blijkt uit de documantaire)
pi_30887991
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 14:53 schreef Zanderrr het volgende:
Ik geloof dat in dat nummer muzikale citaten werden gebruikt van diverse Beatles-nummers, dat kan dus ook nog een reden geweest zijn om het nummer onder Maclen (geen label maar een 'publishing company', trouwens) uit te brengen. Bovendien is 't volgens mij verder ook nergens een hit geweest, echt veel zin heeft die actie dus niet gehad.

Ik geloof er niets van dat de Beatles dat 'Paul is Dead' verhaal zelf de wereld in hebben geholpen. Die reden die in die documentaire werd aangedragen, nl. zodat er meer platen verkocht zouden worden, lijkt me je reinste flauwekul. want de Fab Four waren al de meest populaire band destijds.
John Lennon heeft ook met opzet gezegd dat ze groter dan Jezus waren: boos christelijk Amerika verbranden hun platen, komen er dan achter dat ze niet zonder Beatles-muziek kunnen leven, dus kopen ze de platen opnieuw

The Beatles zijn dus groot geworden door steeds weer dezelfde platen te verkopen aan dezelfde mensen
pi_30888040
quote:
Want The Beatles hebben het liedje nadat deze media bal was gaan rollen over Paul is dead zelf opnieuw uitgebracht op hun Maclen label. Nou dat kan je van Elvis niet zeggen dat ie zelf een ruimteschip heeft laten overkomen
Elvis neemt na zijn dood een plaat op met 'Junkie Extra Large', ook toeval zeker
pi_30888301
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 15:15 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

John Lennon heeft ook met opzet gezegd dat ze groter dan Jezus waren: boos christelijk Amerika verbranden hun platen, komen er dan achter dat ze niet zonder Beatles-muziek kunnen leven, dus kopen ze de platen opnieuw

The Beatles zijn dus groot geworden door steeds weer dezelfde platen te verkopen aan dezelfde mensen
Idd eerst hebben die amerikanen al hun platen op straat verbrand en daarna zijn ze hun nieuwe platen massaal achteruit gaan draaien op zoek naar clues. Konden ze weer nieuwe kopen.
T werkt wel
  zaterdag 24 september 2005 @ 17:23:01 #91
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_30891550
waarom is het zo lastig om b-sides te vinden van de beatles
The more debt, the better
pi_30892369
Koop gewoon Past Masters 1 en 2. Dan heb je toch de belangrijkste wel denk ik.
pi_30897632
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 11:45 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Ik las hier op het forum dat 'ie binnenkort op DVD wordt uitgebracht.
Het laatst dat ik ervan hoorde was dat de Let it be DVD tegen kerstmis 2004 in de winkels zou liggen...
pi_30898709
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 20:53 schreef warpozio het volgende:

[..]

Het laatst dat ik ervan hoorde was dat de Let it be DVD tegen kerstmis 2004 in de winkels zou liggen...
Klopt, dat heb ik destijds ook gehoord.. Tijdje terug hoorde ik 'November 2005', maar over een preciese datum blijft onduidelijkheid. Zal me niets verbazen als we nog een poosje moeten wachten
pi_30899570
quote:
en bye the way: The Beatles hebben deze 'mythologie' zelf gecreeerd. Hoe verklaar je anders dat het liedje van die onbekende zanger is opgekocht is door The Beatles nog maanden voordat er nog maar iemand over sprak?? niemand kende deze zanger en niemand had gehoord over dat paul-is dead verhaal. Geef mij maar eens een verklaring waarom er voor gezorgt moest worden dat dat liedje op dat moment nog niet mocht uitkomen???
Je moet (nogmaals) niet alles geloven wat zo'n sensatie-geile docu je voorschotelt. Dat verhaal over die zanger word gewoon een beetje verdraaid of uitgerekt, om 't interessant te maken.
Journalisten weten ook wel wat ze wél en niet moeten vertellen.

De suggestie dat the Beatles deze mythologie zelf gecreeërd zouden hebben om meer platen te verkopen vind ik trouwens wel héél vergezocht. Dat mensen platen achterstevoren gaan draaien, en vervolgens de plaat opnieuw kopen omdat het andere exemplaar bekrast is.. Lijkt me niet de meest voor-de-hand-liggende marketingtechniek.
Daarbij heeft iedere betrokkene (waaronder natuurlijk ook de jongens zelf) altijd ontkend er iets mee te maken te hebben. Ook na de split. Ook tijdens de ruzie tussen Macca en Lennon toen ineens alles aan de grote klok werd gehangen. Er zijn in de loop der jaren veel 'onthullende' uitspraken gedaan door de heren over hun tijd in the Beatles (Vooral John vertelde graag over over de strubbelingen achter de schermen met Paul, en George had 't erover dat the Beatles meer een geldbelust bedrijf was i.p.v. een geinspireerde rockband). Mysterieus zijn de fabs dus NOOIT geweest, en dus geloof ik ze ook meteen als ze na al die jaren nog steeds zeggen niets met deze praktijken te maken te hebben.
  zondag 25 september 2005 @ 12:27:01 #96
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_30912257
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 17:51 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
(y) bedankt voor de tip
The more debt, the better
  Redactie Frontpage zondag 25 september 2005 @ 14:50:19 #97
95179 TheGrandWazoo
pi_30915888
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 17:51 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Sterker nog, dan heb je alle b-kantjes als ik me niet vergis.
(Superworm)
pi_30919887
Ik denk het ook wel, maar helemaal 100% zeker weet/wist ik dat niet.
  zondag 25 september 2005 @ 17:15:56 #99
83281 Wallert
Grenzen bestaan niet
pi_30920232
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 17:23 schreef flyguy het volgende:
waarom is het zo lastig om b-sides te vinden van de beatles
Wat dacht je ervan dat er niets NIEUWS meer uitkomt van de fab4? Ik geef toe dat de op Odeon verschenen b-kantjes moeilijk te krijgen zijn, maar op platenbeurzen vind je ze nog. Dus even zoeken en gij zult vinden!
I'm not a number! Frontiers only exist in your head
pi_30988153
Trouwens, ik vind de 3 nieuwe nuummers op de Anthology cd's zeker ook van toegevoegde waarde. Vooral Real Love is een prachtig en meesterlijk nummer.

Fantastisch! Het absolute en eervolle allerlaatste van The Beatles dat ooit als prodcutie zal uitkomen. Prachtige stem weer van Lennon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')