Hier is dan mijn langverwachte recensie
![]()
Ik heb de cd inmiddels een stuk of 6 keer helemaal gehoord en elke keer dat ik hem hoor ga ik hem beter vinden. Een paar van de nummers vond ik meteen goed, zoals Jenny Wren
![]()
en Friends to Go maar na de plaat meerdere keren gehoord te hebben ben ik alles meer gaan waarderen met uitzondering van twee nummers: How Kind of You en At the Mercy. Ik vind ze te sloom en ze kunnen me op de een of andere manier niet echt boeien... Maar ik dwaal af
![]()
Ik vind het een geweldige plaat en Jenny Wren steekt er wat mij betreft met kop en schouders boven uit. Wat een nummer! Het gitaarspel is geweldig en het nummer zit sinds vorige week vrijdag nonstop in mijn hoofd. Dit nummer ligt in het verlengde van de Beatles nummers en dat trekt me wel. Friends to Go heeft dit ook, en English Tea in zeker mate ook met 'the wit' die erin zit (kan het even niet in het Nederlands vertalen).
Fine Line vind ik een goede single voor dit album, hoewel ik persoonlijk een ander nummer had gekozen. Het kostte me toch wat tijd om het nummer echt te waarderen. Het mooie aan deze plaat vind ik dat er een paar gevoelige nummers opstaan zoals Jenny Wren, Too much Rain (het intro doet me denken aan Het Dorp van Wim Sonneveldt, alleen de eerste twee akkoorden), A certain Softness (geweldig dat spaansachtige geluid) en Follow me. Promise to you Girl vind ik geweldig, met dat Bohemian Rhapsody achtige samenzang en daarna dat uptempo gedeelte.
Nog even wat andere dingen:
- Ik vind het leuk dat Macca's accent er af en toe doorkomt, zoals in Jenny Wren "Like the others girls, Jenny Wren took wingK"
![]()
- Deze plaat toont de veelzijdigheid van Paul McCartney, bijna alle instrumenten speelde hij zelf. Ik vind dat zijn talent vaak onderbelicht wordt en mag daarom best genoemd worden.
- De teksten zijn over het algemeen goed maar soms iets te makkelijk, dan weet je al op welk woord de volgende zin gaat eindigen.
- De voorkant is echt cool, dat je hem om kan draaien en nog steeds zijn naam kan lezen.
- De docu vond ik erg interessant, ik raad dan voor de fans ook aan om WEL the special edition te kopen.
Dit album krijgt van mij een dikke vette 9, vind het super!
Mijn eerste Macca plaat is meteen een goeie. Welke kan ik het beste als opvolger kopen?
Oh en ik ben trouwens Nokia3310 voor de mensen die me mistte
![]()
Ik post weer onder mijn oude naam.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam