abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30999240
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator woensdag 28 september 2005 @ 16:00:01 #102
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_31001599
Niet om lullig te doen maar ik vind het een vrij nietszeggende recensie... Het enige wat je eigenlijk zegt is dat het album niet vernieuwend is. Ik had het leuker gevonden als je op de nummers in was gegaan. Je noemt een paar namen en daar blijft het bij. Ook heb ik het idee dat je het album wel goed vond maar dat komt niet uit de verf in je recensie die, vind ik, negatief over komt.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_31005346
Stuk voor stuk op de nummers ingaan is geen recenseren.
www.thuisuiteten.nl
  Moderator woensdag 28 september 2005 @ 20:05:45 #104
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_31007999
quote:
Op woensdag 28 september 2005 18:48 schreef methodmich het volgende:
Stuk voor stuk op de nummers ingaan is geen recenseren.
Stuk voor stuk niet nee, maar je kunt er een paar uitlichten. Vertel mij niet hoe ik moet recenseren, dat weet ik best Het enige wat ik zeg is dat ik je recensie op de vlakte vond blijven, that's all.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_31008325
Tja, mijn nadruk lag op het feit dat het gewoon weer een McCartney-plaat was zoals velen, wat mij betreft.
www.thuisuiteten.nl
  Moderator woensdag 28 september 2005 @ 20:20:02 #106
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_31008558
quote:
Op woensdag 28 september 2005 20:14 schreef methodmich het volgende:
Tja, mijn nadruk lag op het feit dat het gewoon weer een McCartney-plaat was zoals velen, wat mij betreft.
Dat punt is in ieder geval goed overgekomen Ik had alleen het idee dat je het album beter vond dan dat het uit je recensie kwam of heb ik dat verkeerd gezien? Dat je de nummers, hoewel je vindt dat ze ook in de jaren 70 geschreven hadden kunnen zijn, over het algemeen wel goed vond toch? Dat kwam in ieder geval niet zo duidelijk naar voren. Maar he, het kan ook aan mij liggen, ik zit hier met koorts en griep dus misschien zie ik het allemaal niet zo duidelijk
  donderdag 29 september 2005 @ 12:40:05 #107
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_31024120
quote:
Op woensdag 28 september 2005 00:25 schreef IdlersDream het volgende:
Trouwens, ik vind de 3 nieuwe nuummers op de Anthology cd's zeker ook van toegevoegde waarde. Vooral Real Love is een prachtig en meesterlijk nummer.
3 nieuwe nummers?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_31025124
quote:
Op donderdag 29 september 2005 12:40 schreef Rasing het volgende:

[..]

3 nieuwe nummers?
Ik tel er ook maar twee
pi_31028589
George Harrison blijft de beste beatle allertijden voor mij.. Something en cloud nine zijn briljant
Italians do it better
  Moderator donderdag 29 september 2005 @ 15:34:56 #110
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_31028613
quote:
Op donderdag 29 september 2005 15:33 schreef Marisol het volgende:
George Harrison blijft de beste beatle allertijden voor mij.. Something en cloud nine zijn briljant
Vergeet vooral niet Here comes the Sun
pi_31028699
ik vergis me idd. Grow Old With Me stond niet op de Anthology cd's. Het waren slechts 2 nieuwe producties.
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
  Redactie Frontpage donderdag 29 september 2005 @ 16:42:01 #112
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_31030615
Grow old with me zat echter wel in de planning maar daar hebben ze gelukkig van afgezien.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage donderdag 29 september 2005 @ 16:42:34 #113
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_31030639
Ik heb ook commentaar op de review, metho Lees het maar aldaar.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_31031070
quote:
Op donderdag 29 september 2005 15:34 schreef MaJo het volgende:

[..]

Vergeet vooral niet Here comes the Sun
Italians do it better
pi_31033822
quote:
Op donderdag 29 september 2005 16:42 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik heb ook commentaar op de review, metho Lees het maar aldaar.
Goed zo. Dank je.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 29 september 2005 @ 21:49:40 #116
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31040960
Hoi geachte Beatles fans.

Ik vind dat het nu lang genoeg geduurd heeft, er moet iets van de Beatles in mijn cd-rek. Nu het lastige punt, wat in godsnaam? Ik ken de bekende nummers, Yesterday, Michelle, I am the walrus, Fool on the hill, noem maar op. Dat vind ik ook allemaal prettige nummers. Het leek me ook niet onverstandig met een verzamelaar te beginnen met dergelijke nummers erop.

Er zijn echter wel erg veel verzamelaars. Dus wat te kiezen? Het moet ook wel een beetje betaalbaar blijven. Alle Anthology cd's kopen kwam al in me op, maar dat kost me zo weer 60 a 70 euro volgens mij. Ze stuk voor stuk kopen, de kosten spreiden, is wel een idee. Maar welke dan eerst?

En Michelle staat daar niet eens op. Het nummer waarmee ik opgroeide, wat ik op bandje had. Wat ik na jaren weer eens op de radio terughoorde op de radio en me meteen weer deed denken aan de bandjes die ik vroeger van mijn vader kreeg.

Juist, dilemma's dus. Vandaar dat ik even advies kom vragen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 29 september 2005 @ 22:04:32 #117
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_31041493
Ik zou niet met de Anthology-cds beginnen, eerlijk gezegd, die reeks is (imo) meer iets voor de fans die verder alles al in de kast hebben staan. De twee rode en blauwe dubbelcds zijn goede verzamelaars met praktisch alle hits en bekende albumtracks.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_31041540
Ik ben geen fan van verzamelaars, maar DE beatles verzamelaars zijn geloof ik het rode en blauwe album. Ik zeg geloof ik, want ik heb ze zelf niet geluisterd.

De anthology series zijn meer zeldzame opnames en alternatieve takes, dus met die zou ik niet beginnen.

Ik zou random een uit deze rij kiezen: Rubber Soul, Revolver, Sgt Pepper, White Album, Abbey Road en Let it Be. Deze hebben voor mij de hoogste 'goede nummers dichtheid'.
In fact, one thing you should look for is a scene where a nymphomaniac is getting reamed by a hunchback next to the carcass of a dead donkey in a shed. But they probabiy cut that part out for TV.
  donderdag 29 september 2005 @ 22:09:32 #119
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31041690
Oh, ik heb tijden gedacht dat Anthology een soort ultieme verzamelreeks was, ofzo. Ze hadden ook nog eens allemaal een hoge score op AMG, dus ik dacht, dat is iets moois voor mij.

Zeldzame opnames en alternatieve takes is inderdaad iets voor in een (veel) later stadium.

Ik zal die rode en blauwe zo eens bekijken.
pi_31042893
NEEN!!

Neem geen verzamelaars. Als je ECHT wilt weten hoe goed The Beatles zijn. Moet je gewoon hun studioalbums nemen.

Dus:

Rubber Soul
Revolver
Abbey Road
Sgt. Pepper's Lonely Heart's Club Band
Magical Mystery Tour
The White Album
Let It Be

....

Persoonlijk vind ik Revolver het album dat me van de kaart bracht qua goedheid. Dat is echt een buitensporig perfect album. Maar neem maar van mij aan dat de studio albums je meer zullen zeggen dan hits-verzamelaars. Simpelweg om het feit dat bij The Beatles zowaar ALLES goed was van de studioplaten.
  donderdag 29 september 2005 @ 22:48:51 #121
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31043211
quote:
Op donderdag 29 september 2005 22:40 schreef IdlersDream het volgende:
NEEN!!
Jawel.
quote:
Neem geen verzamelaars.
Jawel.
quote:
Als je ECHT wilt weten hoe goed The Beatles zijn. Moet je gewoon hun studioalbums nemen.
Dat kan altijd nog, als ik daar behoefte aan heb.

Er is zoveel dat ik een verzamelaar een goed begin vind. Daarna kan ik altijd nog de studio-albums aanschaffen. Nu wil ik echter gewoon de bekende nummers, die ik goed vind, waardoor ik ze heb leren kennen, op cd hebben. Als ik die allemaal op studio cd's wil verzamelen, ben ik blut. Of duurt het nog wel even tot ik ze heb.
pi_31044078
geloof me kerel. Dit is de enige band die er ooit heeft bestaan, waarbij een verzamelaar geen goed beeld geeft van hun werk. Een verzamelaar zal afbreuk doen aan de fantastische creatieve kunst die ze hebben uitgebracht.

Maar goed, je mot het zelf weten.
pi_31044228
Mwah.. Best of's... Dan mis je toch een beetje het album-gevoel.

Revolver is imho beter dan welke verzamelaar dan ook.
Dat album staat vol met meestwerken en is bovendien ontzettend gevarieerd dus de kans dat je 't niks vind is nihil
pi_31044308
Bovendien zijn die blauwe en rode CD reteduur!! Voor dat geld kun je bij elkaar ook 4 albums kopen
  donderdag 29 september 2005 @ 23:34:34 #125
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_31044750
Alle Beatles-cds zijn reteduur, vooral degenen die maar een half uurtje duren.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')