Jup, tis een plaatje wat eens in de zoveel uur wordt ververstquote:Op woensdag 7 september 2005 00:24 schreef Jaguarized het volgende:
Fipo!
Wordt dat weer trouwens steeds automatisch geupdate?
ja... ik wilde ook wel even een tvp plaatsen dmv een nutteloze mededeling...quote:Op woensdag 7 september 2005 00:48 schreef renz0r het volgende:
Zaterdag weer zoals altijd mn 2 wijkjes doen
Ze hebben het bij ons wel eens toegepast... Maar om de één-of-andere reden steeds bij dezelfde zaterdagbesteller.quote:Op woensdag 7 september 2005 08:55 schreef TheSorrow het volgende:
Mooie OP!
Ben ik blij dat ze bij ons niet moeilijk doen over die controlekaartjes, ze zitten er niet eens tussen!![]()
quote:Op woensdag 7 september 2005 10:09 schreef TheSorrow het volgende:
Haha, die voelt zich dan ook kut
Hey renz0r, beter help je me zaterdag es ff, jij hebt 2 kleine wijkjes man, en ik 2 pleurisgrote, je kan die 2e toch wel ingooien als je er bij kan
Het is op z'n minst wat kort door de bocht om uit die paar zinnen op te maken dat ik vind dat de postbezorgers de boom in kunnen met hun 'gezeur', ofzo...quote:Op donderdag 8 september 2005 19:14 schreef Troeta het volgende:
Nou weet ik niet hoeveel postbezorgers jullie hebben, maar ik wil graag kleine bundels, want van die zware bundels krijg ik gewoon pijn.
Een collega van me heeft grote armen, dus die wil graag grotere zodat hij niet zo vaak een nieuwe bundel hoeft te pakken.
Ik vind het niet meer dan normaal dat je daar rekening mee houd.
Als je zelf post loopt heb jij ook je voorkeuren en omdat jij zelf sorteert gebeurt dat ook zo.
Een postbezorger mag niet zelf sorteren, maar dat betekent niet dat er dan geen rekening met zijn/haar werkwijze gehouden moet worden.
Sterker nog, dat is zelfs verplicht!
Net zoals jouw krukje bij het sorteren op de goede hoogte kan...ergonomie heet dat.
Het voorkomt ziekte, dus best belangrijk voor TPG.
Nou snap ik heus wel dat postbode+ers vervelend kunnen zijn
Maar ik vond je houding tegenover postbezorgers niet echt ok..
Hier worden wijken wel eens eerder voorbereid... We hebben de luxe dat bijna alle wijken tegelijk kunnen worden ingegooid. De wijken gaan tegelijk naar het depot, dus als je het eerder wil hebben, kan je het zelf af komen halen.quote:Ik wil mijn wijk ook wel eens eerder hebben, want soms heb ik s'middags een afspraak en wil ik wat eerder klaar zijn.
Ik zou ook een wijk minder kunnen doen of de hele dag vrij nemen, maar dan heeft iemand anders meer werk aan mij dan wanneer ik wat eerder begin.
Da's hier doorgaans ook het geval, maar dus niet in de vakantie...quote:Gelukkig doen mijn postbodes alles wat ik vraag
Al vraag ik niet veel hoor, en het zijn vaak dezelfde die voor mij sorteren.
En o.a. daarvoor hebben ze de Operationele Formule uitgevonden. Elke wijk is opgedeeld in een hoeveelheid bundels. Deze bundels bevatten altijd dezelfde (delen van een) straat. In de tassen zitten altijd dezelfde bundels en een postbezorger heeft dus altijd evenveel tassen, ongeacht de hoeveelheid post. De gemiddelde grootte van de bundels wordt vooraf afgesproken. De ene keer is een bundel dus wat dikker, een andere keer wat dunner. Als er extreem veel post is, kan je hier wel van afwijken en extra bundels makenquote:Op donderdag 8 september 2005 19:14 schreef Troeta het volgende:
Nou weet ik niet hoeveel postbezorgers jullie hebben, maar ik wil graag kleine bundels, want van die zware bundels krijg ik gewoon pijn.
Een collega van me heeft grote armen, dus die wil graag grotere zodat hij niet zo vaak een nieuwe bundel hoeft te pakken.
Ik vind het niet meer dan normaal dat je daar rekening mee houd.
Als je zelf post loopt heb jij ook je voorkeuren en omdat jij zelf sorteert gebeurt dat ook zo.
Een postbezorger mag niet zelf sorteren, maar dat betekent niet dat er dan geen rekening met zijn/haar werkwijze gehouden moet worden.
Sterker nog, dat is zelfs verplicht!
Net zoals jouw krukje bij het sorteren op de goede hoogte kan...ergonomie heet dat.
Het voorkomt ziekte, dus best belangrijk voor TPG.
Bedoel je niet dat de postbezorger altijd evenveel bundels heeft? Altijd evenveel tassen (of bakken, zoals hier het geval is) is namelijk fysiek niet mogelijk (in ieder geval niet ongeacht de hoeveelheid post)quote:Op donderdag 8 september 2005 21:29 schreef Carport het volgende:
Deze bundels bevatten altijd dezelfde (delen van een) straat. In de tassen zitten altijd dezelfde bundels en een postbezorger heeft dus altijd evenveel tassen, ongeacht de hoeveelheid post.
Nee, het aantal binnentassen is altijd gelijk (althans, de theorie schrijft dit voor en wij mogen hier eigenlijk niet van afwijken). Dit heeft te maken met de loopdelen en het nabrengen van de tassen naar het steunadres of depot.quote:Op donderdag 8 september 2005 22:28 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Bedoel je niet dat de postbezorger altijd evenveel bundels heeft? Altijd evenveel tassen (of bakken, zoals hier het geval is) is namelijk fysiek niet mogelijk (in ieder geval niet ongeacht de hoeveelheid post)
Maar de postbodes hebben ook verschillende meningen over wat perfect is toch? En volgens mij ligt het ook wel aan waar je vandaan komt en waar je daarna heen gaat.quote:Op donderdag 8 september 2005 19:21 schreef OMG het volgende:
Ach, de grootte van de bundels, daar kon ik nog wel mee leven. Meer het feit dat iedere postbezorger de post weer op een andere volgorde ingepakt wilde hebben irriteerde me enorm. Er zijn loopbriefjes die zijn gemaakt door postbodes en die briefjes lopen perfect.
Aanpassingen in de volgorde van de wijk (en zeker als het echt van de machine afwijkt) zijn hier wel lastig... Veel postbodes zetten en bundelen de wijk per vakje, op de volgorde van de machine... da's hun werkmethode die ze het beste ligt... Als ze dan aanpassingen moeten maken in de vakjes, kunnen ze hun methode niet meer toepassen en moeten ze dus ineens op een andere manier te werk gaan... En zoals de postbezorgers weinig tijd krijgen voor hun wijk, is dat niet anders voor de postbodes die de wijk moeten voorbereiden. Er is daardoor weinig plek om flexibel te zijn...quote:Op vrijdag 9 september 2005 00:15 schreef Troeta het volgende:
@Jordy. Ik ben niet boos op je ofzo hoor, maar als de postbodes dit over mij zouden zeggen zou ik wel boos worden.
Bij mij heeft elke postbezorger zijn eigen straat, dus wat makkelijker voor de postbodes misschien.
En 7 postbodes lopen in dezelfde wijk als mij en sorteren deze wijk dus ook.
Ze weten alle 7 wat het handigst is voor mij en ze geven me groot gelijk dat ik kleinere bundels neem.
Het is ook geen probleem als er van de vakjes word afgeweken.
Ik heb trouwens altijd de bundel op mijn arm, ik kan het simpelweg niet in mijn hand houden.
Ik vind dat TPG daar trouwens wat meer rekening mee moet houden.
Hun willen zo graag ouderen, huisvrouwen en uhh gewoon goedkope mensen.
Je kan niet verwachten dat die even hard kunnen werken als de doorsnee sterke postbostbodemannen...of zie ik dat verkeerd?
Het bedrijf is steeds commerciëler... 'tuurlijk moet er winst gemaakt worden, maar als je kijkt hoe idioot hoog de winst van vorig jaar was, vraag je je af of er niet een klein beetje veel over de rug van de medewerkers is gewonnen. Mensen staan stijf van de stress, want de tijden staan te krap... Er komt steeds meer reclame bij, omdat de postbezorging anders niet uit zou kunnen... In sommige kantoren kan je niet eens even een praatje maken zonder op je flikker te krijgen van de groepsleider...quote:eigenlijk is het gewoon jammer dat het bedrijf zo werkt, het is logisch dat de postbodes steeds meer gaan "zeuren"
Ze hebben al veel collega's zien vertrekken en dan moeten ze keihard werken om wijken klaar te krijgen, maar ik denk niet dat het eerlijk is om die debiele postbezorgers er voor op te laten draaien.
Blijf gewoon klagen tegen de postbode+, maar schep iemand anders niet met extra veel werk op.
Want het is gewoon niet tof om voor zo weing geld te werken en de meesten zouden graag meer uren willen maken, maar dat staat TPG zelf niet toe.
Ik kan het me goed voorstellen dat mensen iets anders zoeken...quote:Maar dit is veel te lang en te serieus, dus ik kap er ff mee...
En ik snap je frustaties van je postbode+ wel hoor, sommige zijn gewoon heel slecht in leiding geven en dat is echt kut om mee te werken.
Het slaat soms nergens op idd.
Ik heb trouwens een postbezorgersvergadering morgen, er hebben er al 2 ontslag genomen door het nieuwe HAHgedoe dus het is feest![]()
quote:Op vrijdag 9 september 2005 09:12 schreef candygirl het volgende:
vanmiddag HET gesprek over mijn ontslag (zie eerder topic) , hoop dat ze meewerken, duimen jullie voor me???
Ik duim voor jequote:Op vrijdag 9 september 2005 09:12 schreef candygirl het volgende:
vanmiddag HET gesprek over mijn ontslag (zie eerder topic) , hoop dat ze meewerken, duimen jullie voor me???
Ik heb niet het idee dat ik de goede naam van het bedrijf in gevaar breng op deze manier... Ik heb het niet over de kwaliteit van de dienstverrlening gehad, enkel over dat het een stuk zwaarder is geworden voor de medewerkers (en dat dat gewoonweg niet leuk is). Dat is voor alle bedrijven die behoorlijke winst willen maken gelijk, dunkt me.quote:Op vrijdag 9 september 2005 10:10 schreef Carport het volgende:
om even met Jordy-B mee te gaan:
Ik ben het ook echt niet altijd eens met de TPG en ik heb net een heel verhaal zitten schrijven hierover. Maar vind je het wel verstandig om dit open en bloot op een forum te bespreken?
kan je toch beter even bellen? Hoe later je vrij vraagt, hoe kleiner de kans dat je het krijgt...quote:Op vrijdag 9 september 2005 13:11 schreef nixxx het volgende:
Wow die OP is mooi geworden zeg![]()
Morgen weer naar het winkelcentrum denk ik.. en de teamcoach eens gaan pesten volgende week ende week daarop wil ik vrij
Ze hebben het nou mooi verzonnen.. moet schriftelijk..quote:Op vrijdag 9 september 2005 13:21 schreef Jordy-B het volgende:
kan je toch beter even bellen? Hoe later je vrij vraagt, hoe kleiner de kans dat je het krijgt...
dat klopt, als ik wil kan ik zogizo blijven maar aan gezien we vanaf midden okt de post pas na 2 uur krijgen is het voor mij niet mogelijk om te werken ivm kinderen.quote:Op vrijdag 9 september 2005 15:59 schreef Troeta het volgende:
Candygirl...er word toch niemand ontslagen denk ik.
alleen contracten worden niet verlengd en dat kan je niet aanvechten geloof ik
Ik ben benieuwd hoe snel ze iedereen dan van nieuwe kleding kunnen voorzien. Ik meen dat er een paar jaar terug ook een enorm tekort was aan kleding. Eer moet binnen een vrij korte tijd toch heel veel kleding geleverd worden. Als iedereen in één keer over moet op oranje heb je genoeg te leveren. Iedereen wil natuurlijk wel zijn of haar gehele kledingpakket omgeruild zien dan. Een shirtje gaat maar 1-2 dagen mee en daarna is het echt niet meer fris om aan te doen. Als ik niet genoeg kleding krijg, is het jammer, maar ga ik niet in het oranje lopen!quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En wat te denken van die operatie waarin alles oranje moet worden! Auto's, brievenbussen, kleding, fietstassen. Ze hadden eerst gezegd dit op vervangingsbasis te gaan doen om geld te besparen, maar dat plan is van de baan. Volgend jaar op een nog te bepalen datum moet iedereen oranje zijn en is rood/bruin uit den boze! Dat betekent toch dat mijn halve TPG/PTT garderobe met de vuilnisman mee kan! En al die peperdure rode fietstassen (EUR 90 per tas! gaan 15 jaar mee) kunnen weggeflikkerd en vervangen door oranje. Ik weet niet welk economisch wonder dit allemaal heeft verzonnen, maar het is vast zo iemand die niet obv intelligentie maar obv connecties op zijn huidige plek is beland.
Ook als reactie op een post van Troeta:quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:33 schreef Hooghoudt het volgende:
Ik vind het sowieso al idioot dat ze de voorbereiding en het wegbrengen van wijken uit elkaar hebben getrokken. Het kost me veel meer tijd om een wijk te lopen die iemand anders heeft voorbereid, dan een wijk die ik zelf heb voorbereid. Bovendien kan je het dan veel flexibeler voorbereiden. Als het drukker was liep ik bijvoorbeeld een stuk straat in twee rondjes, en als het rustiger was in een keer. En, ook niet onbelangrijk, als je tijdens de sortering een fout maakt veroorzaakt dat geen irritatie bij iemand anders, maar denk je zelf van "goh, daar moet ik de volgende keer op letten".
Precies, jij zegt het ook: de individuele vrijheid van de postbode verdwijnt gewoon. Het is al minder geworden door de sorteermachine, en het zal in de toekomst nog veel minder worden, omdat alles in een vooraf vastgestelde volgorde gezet moet worden, daar je niet meer weet wie de wijk loopt. Het zal wel een boel geld schelen, daar twijfel ik niet aan, maar ze gooien zo ook wel veel kennis weg. Ik kan me niet voorstellen dat de kwaliteit even hoog blijft als dat hij was, om over klantvriendelijkheid maar niet te spreken.quote:Op vrijdag 9 september 2005 20:35 schreef Carport het volgende:
[..]
Ook als reactie op een post van Troeta:
Aangezien het contact met (sommige) postbezorgers erg weinig (tot soms helemaal geen) is, weet je ook niet wat de wensen zijn van zo'n iemand. Als ik een wijk moet voorbereiden (voor een postbezorger of een andere collega) weet ik vaak niet eens wie die wijk moet lopen, laat staan dat ik weet hoe diegene z'n wijk wil hebben. Met de komst van de Operationele Formule bij ons ontstaan daar geen problemen meer mee, omdat een wijk altijd precies hetzelfde wordt voorbereid. Dit kan alleen goed gaan als er van te voren duidelijke routes zijn opgesteld.
Aangezien jullie daar nog niet mee werken, is de kennis (en de koppigheid) van de collega's binnen belangrijk. Vaste medewerkers zien postbezorgers toch vaak als een soort 'inpikkers'. Begrijp me goed, echt niet iedereen zal zo denken, maar ergens is dit wel zo. Het is voor het bedrijf nodig om te kunnen blijven bestaan, maar 'vroeger' was het toch anders. Ik denk dat veel vaste medewerkers hier moeite mee hebben, niet geheel onbegrijpelijk, en dat zal ook leiden tot een situatie waarin de postbezorgers zich niet prettig voelen.
kwaliteit is weldegelijk boeiend...quote:Op zaterdag 10 september 2005 15:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En zoals iedereen heeft kunnen lezen in hetzij de Telegraaf danwel op IntranetMail krijgen we er weer concurrentie bij, in de vorm van de sociale werkplaatsen. Die gaan vanaf 2006 ook post rondbrengen. De directeur van dat zooitje verkeert in de mening dat ze dat best kunnen.Lees: Dat iedere zwakbegaafde ons werk kan doen. Nou bedankt, he.
![]()
Opvallend is dat in het artikel staat dat ze al een tijdje post voor de postbussen sorteren. Vreemd, hebben de sociale werkplaatsen eigen postbussen? Ik heb ze in onze postbussenruimte nog nooit gezien. We krijgen hier wel zakken vol binnen van bijv MailMerge maar die moeten wij zelf uitsorteren!
Op diverse internetfora zie ik dat dit veel mensen zorgen baart, maar er zijn er ook die blij zijn, want meer concurrentie betekent meer te kiezen voor de klant. Helaas vergeten ze dat de klant de AFZENDER van de post is, als jij iets bestelt bij bol.com kan je niet kiezen door wie het bezorgt wordt. En zo'n bedrijf kiest meestal de goedkoopste. Kwaliteit is kennelijk minder boeiend.![]()
Ja, maar ik vrees vooral om het behoud van stukken waarvan de kwaliteit van de bezorging niet zo boeiend is. Een laag tarief kan dan voor de klant een voordeel opleveren wat opweegt tegen het nadeel van een gedeelte post dat "verloren" gaat. De dag dat die gassies gerechtelijke brieven gaan rondbrengen zal wel nooit komen, maar bijv. catalogi, de ANWB-kampioen (veel mensen boeit het niet of ze 'm krijgen, hij zit immers standaard bij het lidmaatschap) en zo meer zouden we best aan die mensen kunnen kwijtraken.quote:Op zaterdag 10 september 2005 15:53 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
kwaliteit is weldegelijk boeiend...
Daarom kreeg de TPG de bezorging van de TV-gidsen weer in handen...
En als Selektmail al beroerde cijfers heeft qua kwaliteit (schijnt dat ze al moeite hebben om 95% van de post juist te bezorgern), kan ik me zo voorstellen dat het wel mee zal vallen met de concurrentie van de sociale werkplaatsen...
De fout bezorgde post komt uiteindelijk bij de TPG terecht...quote:Op zaterdag 10 september 2005 16:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, maar ik vrees vooral om het behoud van stukken waarvan de kwaliteit van de bezorging niet zo boeiend is. Een laag tarief kan dan voor de klant een voordeel opleveren wat opweegt tegen het nadeel van een gedeelte post dat "verloren" gaat. De dag dat die gassies gerechtelijke brieven gaan rondbrengen zal wel nooit komen, maar bijv. catalogi, de ANWB-kampioen (veel mensen boeit het niet of ze 'm krijgen, hij zit immers standaard bij het lidmaatschap) en zo meer zouden we best aan die mensen kunnen kwijtraken.
Gelukkig zijn een aantal grote klanten weer teruggekomen, omdat ze de kwaliteit toch belangrijker vinden en de post toch graag willen versturen.quote:Op zaterdag 10 september 2005 16:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, maar ik vrees vooral om het behoud van stukken waarvan de kwaliteit van de bezorging niet zo boeiend is. Een laag tarief kan dan voor de klant een voordeel opleveren wat opweegt tegen het nadeel van een gedeelte post dat "verloren" gaat. De dag dat die gassies gerechtelijke brieven gaan rondbrengen zal wel nooit komen, maar bijv. catalogi, de ANWB-kampioen (veel mensen boeit het niet of ze 'm krijgen, hij zit immers standaard bij het lidmaatschap) en zo meer zouden we best aan die mensen kunnen kwijtraken.
hehehe volgende week iig vrij en voor de week daarop is het nog niet zekerquote:Op maandag 12 september 2005 13:13 schreef Elusive het volgende:
boohooo 2 weken vakantie voorbij, morgen weer gleufjes vullen![]()
Ik mag hopen voor dinsdag...quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:27 schreef Hooghoudt het volgende:
Is het morgen weer AH-Bonus-folder-tijd, of zijn die voor dinsdag?
Voor zover ik het heb meegekregen dinsdag AH en donderdag prijzencircus. Verder nog de Gamma.quote:Op vrijdag 16 september 2005 15:27 schreef Hooghoudt het volgende:
Is het morgen weer AH-Bonus-folder-tijd, of zijn die voor dinsdag?
Hier ook wel eens gebeurd, dat een zaterdagkracht 's ochtends met nogal onvaste tred te postbussen binnen wankelde. Om hem heen een overvloedige geur van aftershave, duidelijk bedoeld om een enorme kegel te verhullen!quote:Op zaterdag 17 september 2005 12:48 schreef OMG het volgende:
Ook was er iemand zo slim om zich eerst de tering in te zuipen gisteravond en dus vanochtend zich te verslapen en de laatste 5 minuten van het vossen binnen te komen en mee te helpen.
Dan moet je hier niet op karnavalsdinsdag komenquote:Op zaterdag 17 september 2005 14:54 schreef Jordy-B het volgende:
't gebeurt hier (Assen) wel 'ns op TT-zaterdag...
De dagen voor de TT is er altijd feest in Assen, maar de zaterdagwerkers kunnen geen vrij krijgen voor die dag. Er is er dus wel 'ns eentje die gewoon de nacht doorgaat en 's ochtends jodelend voor de sorteerkast staat.
Verschilde net per wijk, ik had zeker niet weinig, net boven het gemiddelde.quote:Op zondag 18 september 2005 02:44 schreef TheSorrow het volgende:
Druk? Er was echt geen post man! Maarten had in de winkelstraat (22-2) 1 stukje post! zonder HSM post dan he
Hier hetzelfde afgelopen zaterdag! Gelukkig ben ik er volgende week niet, al had de planner dat niet echt door geloof ik...quote:Op zondag 18 september 2005 02:46 schreef Elusive het volgende:
geen post?? niet normaal meer man vandaag, smerige belasting dienst met die zorgverzekering toeslag gebeuren enveloppenbijna elke huis had er wel 2 of 3
4 rode bakken, normaal 1 soms 2
Dat fietspad is nog leegquote:Op zondag 18 september 2005 11:39 schreef Carport het volgende:
Hier was het ook redelijk druk qua post had ik het idee. De nabrengzakjes zaten in ieder geval best vol.
Probleem bij mij was alleen dat het zooo ontzettend druk was op de weg. Ik heb zo'n beetje alleen maar in de file gereden![]()
[afbeelding]
Ik had vrijdag al een aardige hoeveelheid ervan. Gisteren RV, dus ik kan ze morgen of overmorgen pas weer tegenkomen.quote:Op zondag 18 september 2005 13:20 schreef Jaguarized het volgende:
Zijn jullie die rode brieven van de Belastingdienst al tegengekomen?
Twee/drie per huisquote:Op zondag 18 september 2005 02:46 schreef Elusive het volgende:
geen post?? niet normaal meer man vandaag, smerige belasting dienst met die zorgverzekering toeslag gebeuren enveloppenbijna elke huis had er wel 2 of 3
4 rode bakken, normaal 1 soms 2
allemaal verschillend spul, of bijna alles van dezelfde afzender?quote:Op zondag 18 september 2005 21:03 schreef TheSorrow het volgende:
T was trouwens zaterdag wel druk met pakjes! 18 voor 4 wijken, 12 voor mn eigen 2
Een keer kijken of je dan een regelingetje kan treffen dat je het in de schuur kwijt kan, ofzo.quote:Op maandag 19 september 2005 00:21 schreef TheSorrow het volgende:
Verschillend..mijn wijk heeft altijd minimaal wel 5 pakjes, en Beethovenlaan ## heeft altijd een Oriflame doos, en die zijn er nooit
Ik had er ook wel een stapeltje van, maar ze vielen niet enorm op ofzo...quote:Op zondag 18 september 2005 14:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Twee/drie per huisDat verbaast me. Ik had begrepen dat de belastingdienst dat spul gespreid de deur uit zou doen, om te voorkomen dat ze in 1x miljoenen van die formulieren terug krijgen. Had gister verlof, maar op vrijdag ben ik ze al wel tegengekomen. Maar niet zoveel, stuk of 10 per straat.
Staat er ook iets in over wat voor bedrag je krijgt?quote:Op maandag 19 september 2005 00:32 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik had er ook wel een stapeltje van, maar ze vielen niet enorm op ofzo...
Maar dat spreiden betekent dus dat we ze voorlopig nog wel tegenkomen?
Heb 'm zelf al ontvangen en ingevuld overigens... moest welgeteld een paar kruisjes, een gironummer, een datum en een handtekening invullen
Nja... 'k heb geen passagiersstoel op m'n fiets, dus da's wel 'n wat ander verhaal, dan...quote:Op maandag 19 september 2005 00:47 schreef TheSorrow het volgende:
Het maakt niets uit Jordy, ik moet zowieso terug,en ik pleur het gewoon op de passagierstoelEn schrijf al een briefje voordat ik erheen ga dus
Heb je niet iemand in de familie die toch niets te doen heeft die goedkoop kan oppassen?quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:08 schreef candygirl het volgende:
[..]
dat klopt, als ik wil kan ik zogizo blijven maar aan gezien we vanaf midden okt de post pas na 2 uur krijgen is het voor mij niet mogelijk om te werken ivm kinderen.
mijn contract loopt tot mdden januari, maar dat zijn dus 11 weken die ikmoet overbruggen , dus een betaalde opas hebben, dan verlies ik dus gewoon geld ipv dat ik verdien, want wat ik verdien trekken ze af van bijstand maar oppas voor dat uurtje per dag betalen ze niet.
Tandem aanschaffen?quote:Op maandag 19 september 2005 00:59 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nja... 'k heb geen passagiersstoel op m'n fiets, dus da's wel 'n wat ander verhaal, dan...
In ieder geval een stuk sneller dan dat wij gaan inderdaadquote:Op maandag 19 september 2005 01:20 schreef Troeta het volgende:
zeg, dat AH-medewerkerstopic gaat wel snel he...
quote:Op maandag 19 september 2005 23:21 schreef TheSorrow het volgende:
SupervetDat is normaal een geheim nummer
Hoe kom je daaraan dan?
En ik denk dat als men op de vestiging vraagt hoe Antoni aan het nummer komt dat het knap improviseren wordt.quote:Op maandag 19 september 2005 19:56 schreef Carport het volgende:
Door mij te mailen
Ik heb hier een hele lijst van adressen en telefoonnummers van alle vestigingen, maar die gooi ik maar niet online
Van een kennis of TPG medewerker. Het kwam toevallig een keer ter sprake en hij gaf me dit nummerquote:Op dinsdag 20 september 2005 19:16 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
En ik denk dat als men op de vestiging vraagt hoe Antoni aan het nummer komt dat het knap improviseren wordt.![]()
![]()
En dan vraagt men van welke TPG medewerker...quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:23 schreef Carport het volgende:
[..]
Van een kennis of TPG medewerker. Het kwam toevallig een keer ter sprake en hij gaf me dit nummer
Een postbode met bruin haar (rood/bruingestreept shirtquote:Op dinsdag 20 september 2005 19:26 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
En dan vraagt men van welke TPG medewerker...
Bij ons waren ze er destijds nogal streng mee, er waren regelmatig klanten die naar de vestiging belden met klachten.![]()
Zeker jahquote:
Deze maand 145 overuren gemaakt... met een zaterdagcontractje van 3 uur... dat verschil zie ik wel aan mn strookquote:
Dat is wel bale jah, dat je je uren soms een maand later pas krijgt door dat getijdvak... maar ach... toch heeel mooi meegenomen zo'n zomervakantiequote:Op donderdag 22 september 2005 23:57 schreef Saekerhett het volgende:
Heb ook zaterdagcontractje voor 3 uur, en ook flink wat overgewerkt, maar die knaken komen er pas in oktober bij... Ach, komt vanzelf wel
Even pilsen en dan alsnog de straat opquote:Op zaterdag 24 september 2005 22:49 schreef OMG het volgende:
En wat doe je in zo'n situatie waar je eigenlijk niet veel kunt doen? Juist, je gaat kijken of er nog ergens bier staat. Het lag zelfs koud in de koelkast en was genoeg om een aantal van ons, waaronder ik, een tijdje te vermaken. Ook het plan van een paar collega's om wat te eten te halen bij een snackbar was een goed idee. Daarna als een speer mijn wijk gezet en de straat opgegaan.
ikheb ook een keer wietspeculaas (zelfde effect als spacecake) op halverwege mn ronde.quote:Op maandag 26 september 2005 01:29 schreef TheSorrow het volgende:
Dat lijkt me ook wel mooi..helemaal knetter stoned de post bezorgen... aangetekenden uitreiken
postbezorger? dan minimumloon... vet weinig dusquote:Op donderdag 29 september 2005 12:00 schreef Sandertje het volgende:
Hallo allemaal,
Weten jullie wat iemand verdiend als hij op zaterdag een paar uurtjes post loopt ?
Ik ben 24 Jaar
Alvast bedankt
Sander
Ik ben 23, werk nu iets meer dan 5 jaar en zit op 8,92.quote:Op donderdag 29 september 2005 12:02 schreef nixxx het volgende:
[..]
postbezorger? dan minimumloon... vet weinig dus
zaterdagwerker? dan weet ik het niet precies.. ik werk nu 8 jaar als zaterdagwerker ben 26 en verdien ~9,70 p/u
Een postbezorger krijgt minimumloon... Een zaterdagwerker krijgt meer dan minimumloon (zoals je gezien hebt, krijgen de medewerkers die in de twintig lopen zo rond de negen euro per uur).quote:Op vrijdag 30 september 2005 00:18 schreef Troeta het volgende:
ik word zaterdagmedewerker ipv postbezorger, moet mijn uurloon dan ook omhoog gaan?
Ik weet niet hoe het werkt en ik heb het nog niet precies besproken enzo, dus lijkt me wel handig dat ik weet wat wel en niet mag.
En Tex, gaat het goed bij jou?
Ik ben iig dan al klaar voor het WK van 2006quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:30 schreef MadGuy het volgende:
Ik vind het ook behoorlijk flauw dat, omdat zij van klleding willen wisselen, wij budgetpunten moeten inleveren...
Eigenlijk is het sowieso belachelijk omdat men eerst hoog en laag springt om de kosten maar te verlagen, door middel van het masterplan en dan vervolgens steekt men wel miljoenen in een gezichsverandering van het bedrijf... Stel dat dan even uit...
dan kan je wachten tot 2007.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:43 schreef Beach het volgende:
Broekik ga echt niet mn eigen broeken verslijten
wat was je goedkoop, hè...quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 01:06 schreef Troeta het volgende:
Ik loop ook nog in m'n eigen kleren, die zijn veel mooier namelijk
Al vind ik mijn grijsrode shirt met lange mouwen wel cool staan.
En dat is dan ook het enige wat ik in een goed emaat heb, de rest zit als vuilniszakken.
Komt er bij die TNTlijn ook een vrouwenversie? Dat zou wel leuk zijn!
Ik heb trouwens mijn nieuwe contractje!
Ik word een gewone zaterdagmedewerker.
Mijn uurloon gaat ongeveer 2, 50 omhoog! Schrok ik wel ff van.
Nou Troeta, gefeliciteerd met je nieuwe betrekking!quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 01:06 schreef Troeta het volgende:
Ik loop ook nog in m'n eigen kleren, die zijn veel mooier namelijk
Al vind ik mijn grijsrode shirt met lange mouwen wel cool staan.
En dat is dan ook het enige wat ik in een goed emaat heb, de rest zit als vuilniszakken.
Komt er bij die TNTlijn ook een vrouwenversie? Dat zou wel leuk zijn!
Ik heb trouwens mijn nieuwe contractje!
Ik word een gewone zaterdagmedewerker.
Mijn uurloon gaat ongeveer 2, 50 omhoog! Schrok ik wel ff van.
Weinig?!quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 16:06 schreef TheSorrow het volgende:
Lekker weinig postAardig wat pakjes weer, maarja, je went eraan
Standaardaangetekenden worden op maandag t/m vrijdag besteld en komen in principe binnen één dag aan. Mogelijk is er wat mis gegaan bij jou, maar vraag voor de zekerheid de traceercode even aan de verzender. Op die manier kan je zien waar de zending is.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 15:37 schreef OMG het volgende:
Lekker zo'n zaterdag waarop je niet hoeft te werken.
Even een vraagje, hoe lang doet een aangetekende brief er normaal gesproken over?
Iemand heeft donderdag een paar concertkaartje aangetekend naar mij op post gedaan, maar ik heb ze nog steeds niet. En het concert waarvoor de kaartjes zijn is op maandagavond.
die fijne post kost je nauwelijks werk, want dat heeft de machine voor je gedaan. (hier, iig)...quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 17:44 schreef TheSorrow het volgende:
Hier was t echt chill... maar 1 bak rode post, terwijl ik er ALTIJD 2 heb... en iets van 4 x mn schoudertas moeten gebruiken in beide wijken totaal..dus hier was t chillend
Ik heb dus de 3S-code van de zender gekregen en hiermee kon ik zien dat op vrijdag het aangetekende stuk het volgende traject afgelegd:quote:Op zondag 2 oktober 2005 13:03 schreef Carport het volgende:
[..]
Standaardaangetekenden worden op maandag t/m vrijdag besteld en komen in principe binnen één dag aan. Mogelijk is er wat mis gegaan bij jou, maar vraag voor de zekerheid de traceercode even aan de verzender. Op die manier kan je zien waar de zending is.
Ja, maar die polo's die je krijgt (2 of 3) gaan WEL van je budget af, itt de jas plus pet. Daarnaast merk je dat als je op de kledingsite (www.tpgpost.id-cf.nl) inlogt en je wil gaan bestellen, dat je sommige dingen VERPLICHT moet bestellen. Zo MOET je uit groep 2 (polo's en overhemden) tenminste 3 stuks bestellen. Daar zitten die polo's die je in mei "krijgt" volgens mij nog geeneens bij, want die krijg je automatisch en hoef je niet te bestellen. Dus ik zit straks met 5 polo's, lijkt me wat veel voor een zaterdagkracht.quote:Op vrijdag 30 september 2005 21:42 schreef Jordy-B het volgende:
je krijgt toch standaard een jas, een cap en twee polo's?
Heb je alleen nog 'n trui en regenpak nodig, dunkt me...
Het bestellen van de nieuwe kleren vind ik inderdaad ook een beetje raar gaan.quote:Op maandag 3 oktober 2005 19:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, maar die polo's die je krijgt (2 of 3) gaan WEL van je budget af, itt de jas plus pet. Daarnaast merk je dat als je op de kledingsite (www.tpgpost.id-cf.nl) inlogt en je wil gaan bestellen, dat je sommige dingen VERPLICHT moet bestellen. Zo MOET je uit groep 2 (polo's en overhemden) tenminste 3 stuks bestellen. Daar zitten die polo's die je in mei "krijgt" volgens mij nog geeneens bij, want die krijg je automatisch en hoef je niet te bestellen. Dus ik zit straks met 5 polo's, lijkt me wat veel voor een zaterdagkracht.En dan heb ik nog geeneens de polo's voor mijn doordeweekse contract meegeteld. Ik ga straks maar originele TNT-polo's verkopen op Ebay.
Leuk voor de TNT-fans. Zal wel weer niet mogen, maar ik heb ook wel eens van die rode TPG tassen te koop gezien op Ebay: "handig voor de boodschappen."
Ja, zo had ik het aanvankelijk ook geinterpreteerd. Maar wat is dan het verschil tussen artikelen waarvan je er minimaal 1 moet bestellen, en (komt ook voor) artikelen waar je er minimaal 0 van moet bestellen?quote:Op maandag 3 oktober 2005 20:55 schreef Carport het volgende:
[..]
Overigens lees ik de tekst op de site op een iets andere manier:
Je bent verplicht om een bepaald aantal stuks van een groep te bestellen, maar alleen als je daar iets van wilt bestellen. Wil je dus geen bovenkleding meer bestellen, krijg je er dus geen (afgezien van die paar die iedereen krijgt). Wil je echter ook maar één artikel uit die groep, moet je er gelijk drie bestellen.
Iets andere interpretatie, maar scheelt wel in het aantal shirts.
Huh, hoe zit dat?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:56 schreef Jaguarized het volgende:
Ik ga zo eens even naar TPG alhier om verhaal te halen over het feit dat ik niet terug mag komen en de rest wel.
Het is standaard dat de zaterdagwerkers na hun derde contract geen verlenging meer krijgen (het is òf niet verlengen, òf een contract voor onbepaalde tijd aanbieden). Er moeten dan nieuwe mensen gezocht worden, maar het gebeurt regelmatig dat de oude medewerkers weer worden aangenomen tegen oude voorwaarden (Dit mag na drie maanden al).quote:
Laat maarquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 11:10 schreef mark_03 het volgende:
Even over dat kledingpakket. Probeer mezelf net in te loggen, moet ik een registernummer invoeren.
Ik kan me niet herinneren dat ik deze ooit gehad heb. Kan ik deze ergens terugvinden (loonstrookjes, contract of misschien via het spaarprogramma ?).
Het wachtwoord is voor iedereen gelijk... staat in de brief die je gehad hebt (gehad zou moeten hebben)...quote:
Staat ook op je loonstrook. Bovenin bij je adresgegevensquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:23 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het wachtwoord is voor iedereen gelijk... staat in de brief die je gehad hebt (gehad zou moeten hebben)...
je registratienummer staat op je TPGPost legitimatiebewijs (dat pasje van pinpasformaat wat je altijd bij je moet hebben als je aan het werk bent, om aan te kunnen tonen dat je daadwerkelijk een postbode bent))
Dat heb ik echt nooit bij me gehad. Toen ik het kreeg ging het in de lade en het kwam er pas uit toen ik uit dienst trad.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 15:23 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het wachtwoord is voor iedereen gelijk... staat in de brief die je gehad hebt (gehad zou moeten hebben)...
je registratienummer staat op je TPGPost legitimatiebewijs (dat pasje van pinpasformaat wat je altijd bij je moet hebben als je aan het werk bent, om aan te kunnen tonen dat je daadwerkelijk een postbode bent))
Oh aha. Ik stam nog uit de tijd dat iedere zaterdagpostbode nog een contract voor onbepaalde tijd kreeg...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 18:45 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het is standaard dat de zaterdagwerkers na hun derde contract geen verlenging meer krijgen (het is òf niet verlengen, òf een contract voor onbepaalde tijd aanbieden). Er moeten dan nieuwe mensen gezocht worden, maar het gebeurt regelmatig dat de oude medewerkers weer worden aangenomen tegen oude voorwaarden (Dit mag na drie maanden al).
Da's in ieder geval een scenario wat van toepassing kan zijn.
Zo, een oudgediendequote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:46 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Oh aha. Ik stam nog uit de tijd dat iedere zaterdagpostbode nog een contract voor onbepaalde tijd kreeg...
Waarom verbaast me dat helemaal niks?quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 17:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:Altijd kregen we kritiek dat we veel te langzaam waren op zaterdag, maar nu ze met dat nieuwe programma zijn gaan rekenen blijkt ineens dat de zaterdagkrachten verdomd goed scoren. Sterker nog: Op zaterdag zijn we verhoudingsgewijs sneller dan doordeweeks!
Das hetzelfde nummer als die die op mijn pasje staat...quote:Op zondag 9 oktober 2005 19:20 schreef Elusive het volgende:
ok ik ben er in gekomen, het is dus het nummer wat boven je naam op je loonstrookje staat, REG NR oid
185 punten, ff shoppen![]()
Nope...quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 13:36 schreef dijkhuis het volgende:
vraagje:
Is het mogelijk dat je een pakketje direct op het postkantoor laat bezorgen, ipv dat het pakket eerst 2 keer wordt aangeboden terwijl ik toch niet thuis ben?
als je je postbode/paketchauffeur eens onderschept en hem heel vriendelijk vraagt of hij meteen een afhaalkennisgeving wil brengen, dan misschien... maar officieel nietquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 13:36 schreef dijkhuis het volgende:
vraagje:
Is het mogelijk dat je een pakketje direct op het postkantoor laat bezorgen, ipv dat het pakket eerst 2 keer wordt aangeboden terwijl ik toch niet thuis ben?
Frankeren is niet nodig, het is een antwoordnummer. Dus hij gaat vanavond de bus in. Bedankt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 16:28 schreef MadGuy het volgende:
Als het in een bus past en als je hem voldoende gefrankeerd hebt, kun je hem gewoon in de rode brievenbus doen.
Hier mag het inmiddels wel. Op verzoek van de ontvanger mogen we direct een afhaalkennisgeving schrijven.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 16:33 schreef nixxx het volgende:
[..]
als je je postbode/paketchauffeur eens onderschept en hem heel vriendelijk vraagt of hij meteen een afhaalkennisgeving wil brengen, dan misschien... maar officieel niet
Volgens mij moet je het officieel dan retoursturen met 2500NA als retourcode.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 19:02 schreef TheSorrow het volgende:
wij mogen het ook , als iets retour moet en je kan het adres niet vinden..
als ie niet dichtgeplakt zit, dan mag het toch wel? tenminste dat doe ik dan wel...quote:Op woensdag 12 oktober 2005 01:47 schreef Troeta het volgende:
Ja daar heeft een collega van mij een weekje gewerkt, die maken daarzo heel de dag post open van retourenveloppen waar ze het adres van moeten achterhalen.
Op de vestigingen zelf mag het absoluut niet.
Hmm misschien dat je dan wat van je posts wil editten. Dit topic is vast binnenkort zelfs via google te vinden, en dit akkefietje heeft je al meer dan genoeg schade berokkend...quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:06 schreef TheSorrow het volgende:
Ik wil zelf wel blijven, het is mn enigste bron van inkomen, en het is leuk werk
Ja, bah! En ik had me nog verslapen ook...quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:56 schreef Jordy-B het volgende:
En toch stinken die groene dingen van de univé...
Kom naar ons toe danquote:Op zondag 16 oktober 2005 21:23 schreef TheSorrow het volgende:
Ik ben ook blij als ik dat weer kan doen manNiet alleen omdat mn loon dan verdubbelt,maar gewoon..lekker beetje relaxed rondrijden enzo
Ze mogen je elke week extra uren opschrijven, laat je gewoon elke week elke maandag extra uren op schrijven, soort van bijzonder verlof. Dat gaat dan met je normale loon, want als je die uren, zoals jij wilt, uit laat betalen, gaat d'r belachelijk veel naar de belasting.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 13:14 schreef OMG het volgende:
--lang verhaal over veel vrije uren--
quote:Op zondag 16 oktober 2005 23:31 schreef TheSorrow het volgende:
HahaIk denk dat ik dan al mn piercings etc uit kan doen en altijd in kleding, ik had al eens eerder van je vernomen dat ze best zeuren daar
Maar ik kan het hier normaal ook gewoon doen hoor, maar heb t/m 27 januari stage tot 5 uur steeds dus kan t niet
De afzender moet betalen (contant en gepast) aan de deur... Er wordt dus altijd voor aangebeld.quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 21:29 schreef sk888er het volgende:
Onder rembours zenden hoe gaat dat precies in zn werk?
Het gaat hier om een pakketje dat gewoon door de brievenbus gaat.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 21:29 schreef sk888er het volgende:
Onder rembours zenden hoe gaat dat precies in zn werk?
Het gaat hier om een pakketje dat gewoon door de brievenbus gaat.
Klopt bijna. Niet de afzender betaalt aan de deur, maar de geadresseerdequote:Op dinsdag 18 oktober 2005 21:59 schreef Jordy-B het volgende:
De afzender moet betalen (contant en gepast) aan de deur... Er wordt dus altijd voor aangebeld.
rembourszendingen gaan met de chauffeur of pakketdienst mee.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2005 22:14 schreef Carport het volgende:
Klopt bijna. Niet de afzender betaalt aan de deur, maar de geadresseerde
Dat denk ik niet, van de loonsverhoging tenminste. Wel op papier 5 jaar erbij. Is handig als een volgende keer mensen moeten schuiven, dan heb meer in te brengen.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 22:30 schreef Troeta het volgende:
Ok...dus je krijgt op papier dus 5 jaren erbij? Oftewel loonsverhoging?
Wow, vers geregistreerd ook!quote:Op donderdag 20 oktober 2005 00:10 schreef Limbo-lil het volgende:
Halloooo, ff voorstellen: nieuwe medewerkerIk ga - waarschijnlijk vanaf volgende week maar dat ligt eraan wanneer ze mijn contractje rond hebben - beginnen in rayon Midden Limburg, of hoe heet dat?! Nog iemand uit Midden-Limburg, concreet zo'n beetje tussen Sittard en Roermond?
Nou, zo'n beetje wel. Ik wilde al heeeeel lang registreren op Fok, maar kwam er steeds niet door met mijn mailadres. De eisen zijn nogal strengggg namelijk. Maar goed, het is gelukt en ik wilde idd ook wel graag hier meekletsen.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 00:13 schreef JDude het volgende:
[..]
Wow, vers geregistreerd ook!
Speciaal voor dit topic?
Welke vestiging kom je te zitten dan? (Ik overigens Breda hoor, dus sowieso niet op de zelfde)
Och, volgens mij maken de meesten hier daar geen probleem van. Maar helemaal zelf weten natuurlijkquote:Op donderdag 20 oktober 2005 00:25 schreef Limbo-lil het volgende:
Nou, zo'n beetje wel. Ik wilde al heeeeel lang registreren op Fok, maar kwam er steeds niet door met mijn mailadres. De eisen zijn nogal strengggg namelijk. Maar goed, het is gelukt en ik wilde idd ook wel graag hier meekletsen.
Vestiging is het distributiecentrum zeg maar? Moet ff denken of ik dat hier op het net ga gooien namelijk...
Je hebt je achternaam in ieder geval al meequote:Op donderdag 20 oktober 2005 00:37 schreef Limbo-lil het volgende:
alvast voorbereiden op mijn slopende baan straks
Nu nog rayon ZML, straks wordt dat Area Zuid-Oost.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 00:10 schreef Limbo-lil het volgende:
Halloooo, ff voorstellen: nieuwe medewerkerIk ga - waarschijnlijk vanaf volgende week maar dat ligt eraan wanneer ze mijn contractje rond hebben - beginnen in rayon Midden Limburg, of hoe heet dat?! Nog iemand uit Midden-Limburg, concreet zo'n beetje tussen Sittard en Roermond?
Als ze dat hier zouden doen, had ik er voor bedankt, al was het maar uit principe. Belachelijke uitzuig-functie, die postbezorger.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 06:53 schreef sk888er het volgende:
dank je nog voor het antwoord![]()
Bij ons zijn trouwens alle zaterdagpostbodes eruit en zijn ze allemaal postbezorgers geworden (athans dat gaat in per 1 november). Dus ook ikal is er 1 voordeeltje bij gekomen, ik heb nou een vast contract gekregen
![]()
Nou, die heb ik dus idd veranderd, hahaha... Mijn echte achternaam is zo afschuwelijk uniek, dat wil ik echt niet op internet hebben, maar het bleek dus wel in mijn profiel te staan. Het eerste wat me toen te binnen schoot.... toevallig wel de achternaam van mijn moeder, maar twas wel grappig geweest idd.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 00:44 schreef JDude het volgende:
[..]
Je hebt je achternaam in ieder geval al mee
Laat me raden; dat ligt internationaal wat lekkerder??quote:Op donderdag 20 oktober 2005 04:55 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Nu nog rayon ZML, straks wordt dat Area Zuid-Oost.
als het pakje bij de buren afgegeven is dan zou jij een briefje moeten hebben gehad waarop dat staat en ook het nummer waarop het afgegeven is.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 11:51 schreef brighton het volgende:
Is het normaal dat postbodes een pakketje bij de buren afgeven zonder daar bij de geadresseerde melding van te maken? Ik had namelijk vorige week vrijdag iets moeten ontvangen (en volgens het 'Track & Trace' systeem héb ik het ook ontvangen, maar da's dus gewoon niet waar. Ik ga 't vandaag wel bij de buren checken, maar het is niet het soort mensen dat een pakketje een week lang niet eventjes bij ons aanbelt om iets af te geven, dus ik vrees het ergste. Moet ik dan maar de halve straat afgaan,, of naar het Postkantoor, of ergens een melding maken?
Er liggen bij ons gewoon van die briefjes om de geadresseerde te zeggen dat er een pakje bij de buren ligt.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 11:58 schreef TheSorrow het volgende:
Het is officieel de methode ja, maar ik doe het zelf ook nooit eigenlijk
Die briefjes bestaan officieel wel maar zijn nooit gebruikt bij ons.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:07 schreef nixxx het volgende:
[..]
als het pakje bij de buren afgegeven is dan zou jij een briefje moeten hebben gehad waarop dat staat en ook het nummer waarop het afgegeven is.
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord (en werk nu 2,5 jaar bij de TPG)... Gebruik zelf meestal een briefje van het postkantoor idd.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 12:09 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Er liggen bij ons gewoon van die briefjes om de geadresseerde te zeggen dat er een pakje bij de buren ligt.
Met een carbonkopietje eronder die je dan weer moet inleveren op kantoor (waar je als bezorger de aangetekende brieven ophaalt)...
Maar niemand gebruikt die dingen, idd.(ze keken mij in ieder geval héél raar aan toen ik met dat carbondingetje aan kwam zetten)...
Ik schrijf zelf altijd de normale kennisgeving, vervolgens ga ik 't bij de buren proberen en als ik het daar kwijt raak, streep ik op de kennisgeving het deel door dat ze het pakje kunnen ophalen op het postkantoor en schrijf ik erbij dat het pakje is achtergelaten bij de buren op nummer ##
Och als je weet dat die mensen werken is het kansloos om de volgende dag weer met het pakket aan te bellen. En anders moet men maar zorgen dat ze thuis zijn.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 22:40 schreef TheSorrow het volgende:
Standaard eigenlijk bij mij..altijd gelijk een ophaalsticker eropOp zich mag het niet, maar de kerel in de gobalkamer vind het niet erg bij ons
Iedere TPG'er weet wel wat Pabo pakketjes zijn hoor.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 22:52 schreef KZoUTNiEWeTeN het volgende:
Pffff morgen ochtend weer aan de slag.....
al 4 dagen gewerkt, 's ochtends pabo retour pakketjes scannen dan bedrijventerrein af en savonds nog een buslichting druk druk druk deze "studieweek"![]()
(voor wie niet weet wat de pabo is http://www.pabo.nl)
En voor diegene die het niet weten, die bruine doosjes met postbus 274 hulst er opquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 22:54 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Iedere TPG'er weet wel wat Pabo pakketjes zijn hoor.![]()
4560 AG Hulst.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 22:58 schreef KZoUTNiEWeTeN het volgende:
[..]
En voor diegene die het niet weten, die bruine doosjes met postbus 271 hulst er op![]()
Nee, ik heb er zelf stapels van bezorgd.quote:
Aha nachtmerries dus....quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 23:02 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Nee, ik heb er zelf stapels van bezorgd.
Wel als ze niet thuiswaren. En dan was het lullig als het op zaterdag was. Want dan kunnen ze 's avonds niks met de inhoud en moeten ze tot maandag wachten.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |