abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31279133
Zo, het was niet rustig, maar ook niet extreem druk.

Vandaag kwam de leidinggevende persoon langs met formulieren voor functioneringsgesprekken. Dus toen heb ik mijn gegevens en mening over het werk ingevuld ("Leuke collega's, goede sfeer. Goed te doen." Het standaard geslijm) en heb toen ik dat formulier in ging leveren meteen even laten weten dat ik per 1 december wil stoppen. Meteen mijn brief ingeleverd en volgende week moet ik bij de echte "baas" even mijn vrije dagen regelen, want het zou mooi zijn als ik nog heel november vrij kan krijgen. Of in ieder geval een groot deel hiervan.

Na 6,5 jaar bij de PTT/TPG vind ik het wel genoeg geweest.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_31285265
Aardig wat post vandaag, weinig pakjes though Heb nog een mooie foto van de pakjestoren van collega's, zal m vanavond ofzo wel ff posten
† The 3 Kings †
pi_31286136
Hier weer een drukke zaterdag, als altijd. Negen blauwe bakken (tot de rand) en een volle postzak met pakjes. Ik loop in een winkelcentrum, vandaar.
Onze vestiging begint voorzichtigjes met Anders Organiseren. Kern hiervan is een rekenprogramma dat obv beschikbare gegevens over hoeveelheden post uitrekend hoeveel uur inzet er nodig is. Het aardige is dat dit programma niet puur kijkt naar stuks post, maar onderscheid maakt tussen dikke post, dunne post, handpost en HSM post.

Dat was nml ook de reden dat wij op zaterdag nooit de officiele norm halen zoals die sinds de invoering van de HSM geldt! Die is iets van zoveel-100 stuks per uur, maar het scheelt nogal of je HSM-post hebt (heb je weinig werk aan), of dat het handmatig te sorteren post is die vaak ook nog gevost moet worden. En juist dat hebben we hier veel op de zaterdag: Dikke handpost.

Altijd kregen we kritiek dat we veel te langzaam waren op zaterdag, maar nu ze met dat nieuwe programma zijn gaan rekenen blijkt ineens dat de zaterdagkrachten verdomd goed scoren. Sterker nog: Op zaterdag zijn we verhoudingsgewijs sneller dan doordeweeks!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 9 oktober 2005 @ 12:03:02 #204
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_31304843
Nou, dat lijkt me hier ook wel wat, ik haal echt zelden de vastgestelde tijd voor mijn diensten...
En mijn god, wat een periodieken vandaag, iets van vijf karren vol, terwijl 2/3 normaal is. Ik haat de Makro!

De grootste ellende moet ik trouwens nog noemen: ik had bij een gerechtelijke brief de ontvanger klaarblijkelijk niet laten tekenen (hoe ik dat voor elkaar kreeg weet ik ook niet). Dus nu heb ik de hele week om een handtekening te regelen... Dat blijft een probleem bij de post, als je een foutje maakt, kan je die altijd in je eigen tijd herstellen. Bweurk.
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_31304979
quote:
Op zaterdag 8 oktober 2005 17:33 schreef Kramerica-Industries het volgende:Altijd kregen we kritiek dat we veel te langzaam waren op zaterdag, maar nu ze met dat nieuwe programma zijn gaan rekenen blijkt ineens dat de zaterdagkrachten verdomd goed scoren. Sterker nog: Op zaterdag zijn we verhoudingsgewijs sneller dan doordeweeks!
Waarom verbaast me dat helemaal niks?
  zondag 9 oktober 2005 @ 13:47:15 #206
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_31306981
Hoe kom je eigenlijk op die kledingsite? Ik kan ook wel wat sokken gebruiken.
pi_31307188
http://www.tpgpost.id-cf.nl/

En trouwens:
Vanavond een all-inclusive etentje met het de hele vestiging (>200 medewerkers ofzo)

[ Bericht 21% gewijzigd door Carport op 09-10-2005 14:08:07 ]
  zondag 9 oktober 2005 @ 19:09:42 #208
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_31313713
Bwaa het werkt niet. M'n nummer is niet goed ofzo. Moet je een ander nummer hebben dan dat op je personeelskaart staat?
  zondag 9 oktober 2005 @ 19:20:33 #209
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_31313941
ok ik ben er in gekomen, het is dus het nummer wat boven je naam op je loonstrookje staat, REG NR oid
185 punten, ff shoppen
pi_31314719
da's ook niet veel...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 9 oktober 2005 @ 20:32:13 #211
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_31315747
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 19:20 schreef Elusive het volgende:
ok ik ben er in gekomen, het is dus het nummer wat boven je naam op je loonstrookje staat, REG NR oid
185 punten, ff shoppen
Das hetzelfde nummer als die die op mijn pasje staat...
pi_31357847
vraagje:
Is het mogelijk dat je een pakketje direct op het postkantoor laat bezorgen, ipv dat het pakket eerst 2 keer wordt aangeboden terwijl ik toch niet thuis ben?
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:19:19 #213
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31360213
Dag vriendelijke postbodes, en andere medewerkers van TPG.

Ik moet even een cd-box retourneren. De verpakking, evenlop met bubbeltjes, heb ik nog. Als ik daar dat ding gewoon in doe, nieuwe sticker met adres eroverheen en zo in de bus gooi, dat kan wel he? Niet dat ik 'm binnen moet afgeven, omdat het een pakketje is, ofzo.

Vast een hele stomme vraag, maar ik verstuur nooit pakjes.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_31360390
Als het in een bus past en als je hem voldoende gefrankeerd hebt, kun je hem gewoon in de rode brievenbus doen.
pi_31360423
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 13:36 schreef dijkhuis het volgende:
vraagje:
Is het mogelijk dat je een pakketje direct op het postkantoor laat bezorgen, ipv dat het pakket eerst 2 keer wordt aangeboden terwijl ik toch niet thuis ben?
Nope...
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:33:47 #216
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31360468
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 13:36 schreef dijkhuis het volgende:
vraagje:
als je je postbode/paketchauffeur eens onderschept en hem heel vriendelijk vraagt of hij meteen een afhaalkennisgeving wil brengen, dan misschien... maar officieel niet
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:34:15 #217
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31360478
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 16:28 schreef MadGuy het volgende:
Als het in een bus past en als je hem voldoende gefrankeerd hebt, kun je hem gewoon in de rode brievenbus doen.
Frankeren is niet nodig, het is een antwoordnummer. Dus hij gaat vanavond de bus in. Bedankt.
pi_31360524
Dan is het helemaal makkelijk. Succes!
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:03:32 #219
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_31361086
Het zou er nog eens bij moeten komen dat ik ervoor moet betalen. Het is een artikel dat ik besteld heb en kapot ontvangen heb, dus ze zijn redelijk verplicht de verzendkosten op zich te nemen.

Maar ja, dat is off-topic. Ik ga het maar even inpakken, adresseren en naar de bus brengen. Bedankt voor de hulp.
pi_31361729
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 16:33 schreef nixxx het volgende:

[..]

als je je postbode/paketchauffeur eens onderschept en hem heel vriendelijk vraagt of hij meteen een afhaalkennisgeving wil brengen, dan misschien... maar officieel niet
Hier mag het inmiddels wel. Op verzoek van de ontvanger mogen we direct een afhaalkennisgeving schrijven.
Op zich ook logisch, anders zou ik zelf, of mijn collega van de volgende dag, diezelfde brief nog een keer mee moeten nemen, om vervolgens de brief niet af te kunnen geven. Geeft alleen maar meer werk (en dus ook meer kosten).
pi_31361751
Mn teamcoach kan vanaf nu de tering krijgen, liegende klootzak

Ik had pasgeleden een envelop van de TPG gepakt en aan mn zus gegeven,die had geen postzegels meer, dus ik dacht ik neem er zo 1 mee... die is onderschept,zus gebeld door een of andere vestigingsmanager, die vroeg waarom en hoe ze eraan kwam ,die zei dat ze het van mij had dus....

Afijn, die zou actie ondernemen, belt mn teamcoach gister dat ik op gesprek verw8 werd, eerst naar mn ma, verteld ie hetzelfde wat ie tegen mij zei "ja gaat over de toekomst van het bedrijf, geld voor alle zaterdagmedewerkers" ... ik vroeg nog specifiek "gaat het niet om die envelop" "Nee daar gaat het niet over" zei ie ..

Kom ik daar aan, staan er 2 mensen van die vestiging te w8en voor een gesprek waarom ik dat gedaan heb etc, en dat het gelijk is aan diefstal en fraude, terwijl ik in het verleden het een x met toestemming van een teamcoach mocht doen, 1malig... ik ben natuurlijk stom geweest,had nu geen toestemming dus... Maar ik word dus in de loop van de week gebeld door personeelszaken, of het een waarschuwing is, of ontslag... Ik wacht dat dus wel af, ontslag voor 1 envelop zou ontzettend treurig zijn, maar ik kijk er niet van op bij die ballentent

Morgen ook maar eens de teamcoach bellen, vragen waarom hij tegen mn moeder en mij liegt

Hij hoeft ook nooit meer te vragen of ik wat extra's wil doen, dat kan ie voortaan in zn reet steken
† The 3 Kings †
pi_31361802
Hij vroeg trouwens ook of ik pasjes van de TPG bij had, zodat alle toegang tot het bedrijf afgenomen werd... We hebben alleen een cijferslot op de deur, prutsers, net of ik heel die tent leegjat
† The 3 Kings †
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 17:48:45 #223
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31362046
ze weten natuurlijk niet of het echt eenmalig was , maar om daar nu zo'n circus om te maken ik zou verwachten dat je teamcoach naar je toe komt en zegt, niet meer doen he.. en dat daarmee de kous af is
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_31362138
Mja daarom...hij zei ook al, heb je nog meer thuis? Dus ik zeg nee, kom maar kijken "ja maar dan moet ik het huis overhoop halen"... maakt niet uit,zolang u het maar opruimt.. "mja, uh ja , daar heb ik geen tijd voor" ...toen was ie gelijk stil
† The 3 Kings †
pi_31362902
Beetje grote ophef over niks, vind ik het.
Ik zou inderdaad verwachten dat je teamcoach even naar je toe komt om het te zeggen en het daarmee gedaan is, maar dit lijkt me een beetje overdreven. Hoop voor je dat Personeelszaken een beetje coulant is, maar dat weet je nooit...
Het lijkt me trouwens stug dat dit een geldige reden voor ontslag is, het zal denk ik ook wel bij een waarschuwing blijven daardoor, maar ergens ver weg is het wel een kleine fraude (olé, wel 39 cent). De meeste bedrijven kennen wel een personeelskorting, maarjah, TPG is dus te beroerd om post van eigen medewerkers incidentieel te bezorgen.

Hoe zijn ze er trouwens achter gekomen? Naar mijn weten mag de post niet geopend worden, op één enkele afdeling na.

Lief collegaatje van me die mijn brief wél heeft bezorgd toen ik daar om vroeg

[ Bericht 0% gewijzigd door Carport op 11-10-2005 18:56:14 ]
pi_31363952
Tja, het is gewoon een tpg envelop,die was opengescheurd, en daar zaten mn zus haar naam en gegevens in... Kan ik ze daarmee niet confronteren, dat ze zomaar post openmaken? Maarja, wij mogen het ook , als iets retour moet en je kan het adres niet vinden..
† The 3 Kings †
pi_31363953
Oh jee, een envelopje is teveel... maar ze gaan wel voor miljoenen een naamsverandering invoeren...

Je hebt trouwens gelijk, Carport. Tenzij het een rouwkaart betrof, mag die post niet open worden gemaakt...

Maar goed, het is inderdaad niet netjes van TheSorrow. Hij had het niet mogen doen. Maar er wordt wel heel erg overtrokken gereageerd.
pi_31363982
Daar ben ik het ook mee eens MadGuy, t was gewoon stom, heb ik tegen hun ook gezegd.. ik ben daar niet eens boos om, eigen schuld, maar ik ben laaiend dat de teamcoach tegen mij en mn moeder gelogen heeft, terwijl ik altijd voor m klaarsta...maar dat is nu verleden tijd
† The 3 Kings †
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 19:04:27 #229
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_31364000
Je had hem ook gewoon 39 cent kunnen geven... Of 40, rente erbij.
pi_31364576
Dat had wel een strakke actie geweest...
pi_31372556
Pfff, ben je lekker mee Sorrow.
Willen ze niet gewoon van je af?
Omdat ze teveel mensen hebben ofzo en jij te duur word, dan is zoiets als dit altijd een goede smoes.

Wel erg vreemd dat die post onderschept is, of het moet heel vaak gebeuren dat die enveloppen gejat worden?
Dat ze nu jou van alles verdenken ofzo.

Nouja, succes ermee iig!
  woensdag 12 oktober 2005 @ 00:10:07 #232
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_31372654
quote:
Op dinsdag 11 oktober 2005 19:02 schreef TheSorrow het volgende:
wij mogen het ook , als iets retour moet en je kan het adres niet vinden..
Volgens mij moet je het officieel dan retoursturen met 2500NA als retourcode.
Daar zit een speciale afdeling die toestemming heeft om van alles open te maken om de afzender te achterhalen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_31374690
Ja daar heeft een collega van mij een weekje gewerkt, die maken daarzo heel de dag post open van retourenveloppen waar ze het adres van moeten achterhalen.
Op de vestigingen zelf mag het absoluut niet.
  woensdag 12 oktober 2005 @ 08:36:02 #234
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_31376625
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 01:47 schreef Troeta het volgende:
Ja daar heeft een collega van mij een weekje gewerkt, die maken daarzo heel de dag post open van retourenveloppen waar ze het adres van moeten achterhalen.
Op de vestigingen zelf mag het absoluut niet.
als ie niet dichtgeplakt zit, dan mag het toch wel? tenminste dat doe ik dan wel...
pi_31377743
Als een poststuk niet is dichtgeplakt mag je er wel inkijken mocht het retouradres niet op de envelop of wat dan ook staan voor zover ik weet.
Zo heb ik het in ieder geval een aantal keer opgelost, dat scheelt weer naar 2500NA sturen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_31390391
Nee Troeta, ik ben (volgens hem) 1 van de betere zaterdagmedewerkers, ik sta ook altijd voor hem klaar etc...

Anywayz, hij belde vandaag, hij bood zijn excuses aan voor het 'liegen', maar dat is de procedure volgens hem als er bedrijfsrecherche bij is betrokken.... Net of ik niet kom als die gasten er zijn, dan hou je alleen maar informatie achter en doe je verdacht...

Hij bood zelf ook aan mn moeder te bellen, ik wou dat ook tegen hem zeggen maar hij was me te snel af, maar dat is nog niet gebeurd, die was vanmiddag niet thuis...hopelijk belt hij morgen,en anders bel ik hem zodra ik weet dat ze thuis is.

Maar het blijft dus bij een waarschuwing gelukkig, vond hij ook, want hij wou me absoluut niet kwijt.. Ik zei ook al, ja kan ik er dan van op aan dat ik wel loon krijg enzo, niet dat ik zaterdag kom werken en aan het eind van de maand krijg te horen dat ik ontslagen ben? Toen zei hij van je hebt mijn woord, en dat zou ik je echt niet aandoen... Ik geloof hem ook wel, maar ik vind het toch kut dat ie gelogen heeft, ondanks dat dat de procedure is, EN omdat ik er nog specifiek om vroeg of het daarover ging....

Ik krijg nog een brief met daarin de info dat ik een waarschuwing heb, en dat dit nooit meer mag gebeuren want dan is het gelijk exit... Hij zei ook van ja normaal is dit standaard gelijk ontslag, maar dat wil ik je echt niet aandoen, en dat was ook absoluut niet jouw opzet, althans,volgens het verhaal.... Maar dat was het ook absoluut niet, wist ik veel, zoveel commotie over een envelop

Maarja ben iig wel opgelucht nu dat ik weet dat dat behandeld en voorbij is
† The 3 Kings †
pi_31395568
Gelukkig maar dat het zo afgelopen is!
Het zal ff schrikken zijn geweest, maar je mag nog blijven
pi_31397399
Ja idd... maar mn collega's hadden ook al iets van, als ie daardoor ontslagen word melden we ons allemaal ziek Was op zich best grappig Terwijl dat natuurlijk niet hoeft, mijn domme fout....maarja dat gebeurd gewoon niet meer
† The 3 Kings †
pi_31399444
Wil je zelf nog wel blijven dan?
Ik zou echt zo boos zijn, je bent echt als een crimineel behandeld, haha.

Nouja, het was een leuk avontuurtje om later na te vertellen
pi_31417792
Ik wil zelf wel blijven, het is mn enigste bron van inkomen, en het is leuk werk
† The 3 Kings †
pi_31421141
quote:
Op donderdag 13 oktober 2005 20:06 schreef TheSorrow het volgende:
Ik wil zelf wel blijven, het is mn enigste bron van inkomen, en het is leuk werk
Hmm misschien dat je dan wat van je posts wil editten. Dit topic is vast binnenkort zelfs via google te vinden, en dit akkefietje heeft je al meer dan genoeg schade berokkend...
pi_31425838
Daar maak ik me geen zorgen om, ik neem niet aan dat ze IP tracen etc en helemaal uitzoeken wie het gedaan heeft, wie weet heb ik het zelf wel niet eens gepost Dat gaat me allemaal een beetje te ver hoor
† The 3 Kings †
pi_31460141
Zo, het was niet druk wat betreft het vossen en de dikke post. Er was wel meer dun dan normaal, de machines waren er zelfs op vastgelopen waardoor een groot deel van de post voor ons kantoor er opnieuw doorheen moest. Voor de eerste kantjes dan.

Nadat ik gezet en ingepakt was ben ik even naar de baas gegaan om te kijken of ik nog wat vrije dagen kon regelen voordat ik definitief weg ben, de 1e van december zoals ik al een keer eerder heb gemeld.
Dus hij zei "Ik zal eerst even kijken hoeveel vrije uren je nog hebt." Toen bleek dus dat ik nog 125 uur op kon nemen. Snel uitgerekend komt dit neer op ongeveer 28 vrije zaterdagen voor mij. Hij vroeg me of ik 1 december niet wilde verplaatsen naar 1 januari. Aangezien ik toch dan nog steeds belachelijk veel vrije uren over heb, heb ik het op 1 december gehouden. Betaal me die vrije dagen maar uit, alles wat naar de belasting gaat valt toch op een of andere manier wel terug te krijgen. Althans, dat hoop ik.
Uiteindelijk heb ik nu heel november (de 5e, 12e, 19e en 26e) vrij gekregen. Dus nog twee zaterdagen en ik mag hier niet meer posten . Over twee weken lever ik dus meteen alles in van kleding, tassen en legitimatie wat ik nog heb.
pi_31469329
Hier was het ook goed te doen, normale portie post, lekker weertje, en 4 pakjes maar, waarvan 2 buspakjes
† The 3 Kings †
pi_31469377
En toch stinken die groene dingen van de univé...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:07:31 #246
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_31471508
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 19:56 schreef Jordy-B het volgende:
En toch stinken die groene dingen van de univé...
Ja, bah! En ik had me nog verslapen ook...
pi_31495886
Net weer een zondagbuslichting gereden.
Op zich best lekker, maar in het donker brievenbussen legen is toch wat minder
pi_31496483
Ik ben ook blij als ik dat weer kan doen man Niet alleen omdat mn loon dan verdubbelt,maar gewoon..lekker beetje relaxed rondrijden enzo
† The 3 Kings †
pi_31496593
quote:
Op zondag 16 oktober 2005 21:23 schreef TheSorrow het volgende:
Ik ben ook blij als ik dat weer kan doen man Niet alleen omdat mn loon dan verdubbelt,maar gewoon..lekker beetje relaxed rondrijden enzo
Kom naar ons toe dan
Wij staan hier te springen om chauffeurs. Ik geloof dat ik zo'n beetje elk vrij uur bij de TPG ga doorbrengen komende week!
pi_31500095
Haha Ik denk dat ik dan al mn piercings etc uit kan doen en altijd in kleding, ik had al eens eerder van je vernomen dat ze best zeuren daar Maar ik kan het hier normaal ook gewoon doen hoor, maar heb t/m 27 januari stage tot 5 uur steeds dus kan t niet
† The 3 Kings †
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')