Jup, tis een plaatje wat eens in de zoveel uur wordt ververstquote:Op woensdag 7 september 2005 00:24 schreef Jaguarized het volgende:
Fipo!
Wordt dat weer trouwens steeds automatisch geupdate?
ja... ik wilde ook wel even een tvp plaatsen dmv een nutteloze mededeling...quote:Op woensdag 7 september 2005 00:48 schreef renz0r het volgende:
Zaterdag weer zoals altijd mn 2 wijkjes doen
Ze hebben het bij ons wel eens toegepast... Maar om de één-of-andere reden steeds bij dezelfde zaterdagbesteller.quote:Op woensdag 7 september 2005 08:55 schreef TheSorrow het volgende:
Mooie OP!
Ben ik blij dat ze bij ons niet moeilijk doen over die controlekaartjes, ze zitten er niet eens tussen!![]()
quote:Op woensdag 7 september 2005 10:09 schreef TheSorrow het volgende:
Haha, die voelt zich dan ook kut
Hey renz0r, beter help je me zaterdag es ff, jij hebt 2 kleine wijkjes man, en ik 2 pleurisgrote, je kan die 2e toch wel ingooien als je er bij kan
Het is op z'n minst wat kort door de bocht om uit die paar zinnen op te maken dat ik vind dat de postbezorgers de boom in kunnen met hun 'gezeur', ofzo...quote:Op donderdag 8 september 2005 19:14 schreef Troeta het volgende:
Nou weet ik niet hoeveel postbezorgers jullie hebben, maar ik wil graag kleine bundels, want van die zware bundels krijg ik gewoon pijn.
Een collega van me heeft grote armen, dus die wil graag grotere zodat hij niet zo vaak een nieuwe bundel hoeft te pakken.
Ik vind het niet meer dan normaal dat je daar rekening mee houd.
Als je zelf post loopt heb jij ook je voorkeuren en omdat jij zelf sorteert gebeurt dat ook zo.
Een postbezorger mag niet zelf sorteren, maar dat betekent niet dat er dan geen rekening met zijn/haar werkwijze gehouden moet worden.
Sterker nog, dat is zelfs verplicht!
Net zoals jouw krukje bij het sorteren op de goede hoogte kan...ergonomie heet dat.
Het voorkomt ziekte, dus best belangrijk voor TPG.
Nou snap ik heus wel dat postbode+ers vervelend kunnen zijn
Maar ik vond je houding tegenover postbezorgers niet echt ok..
Hier worden wijken wel eens eerder voorbereid... We hebben de luxe dat bijna alle wijken tegelijk kunnen worden ingegooid. De wijken gaan tegelijk naar het depot, dus als je het eerder wil hebben, kan je het zelf af komen halen.quote:Ik wil mijn wijk ook wel eens eerder hebben, want soms heb ik s'middags een afspraak en wil ik wat eerder klaar zijn.
Ik zou ook een wijk minder kunnen doen of de hele dag vrij nemen, maar dan heeft iemand anders meer werk aan mij dan wanneer ik wat eerder begin.
Da's hier doorgaans ook het geval, maar dus niet in de vakantie...quote:Gelukkig doen mijn postbodes alles wat ik vraag
Al vraag ik niet veel hoor, en het zijn vaak dezelfde die voor mij sorteren.
En o.a. daarvoor hebben ze de Operationele Formule uitgevonden. Elke wijk is opgedeeld in een hoeveelheid bundels. Deze bundels bevatten altijd dezelfde (delen van een) straat. In de tassen zitten altijd dezelfde bundels en een postbezorger heeft dus altijd evenveel tassen, ongeacht de hoeveelheid post. De gemiddelde grootte van de bundels wordt vooraf afgesproken. De ene keer is een bundel dus wat dikker, een andere keer wat dunner. Als er extreem veel post is, kan je hier wel van afwijken en extra bundels makenquote:Op donderdag 8 september 2005 19:14 schreef Troeta het volgende:
Nou weet ik niet hoeveel postbezorgers jullie hebben, maar ik wil graag kleine bundels, want van die zware bundels krijg ik gewoon pijn.
Een collega van me heeft grote armen, dus die wil graag grotere zodat hij niet zo vaak een nieuwe bundel hoeft te pakken.
Ik vind het niet meer dan normaal dat je daar rekening mee houd.
Als je zelf post loopt heb jij ook je voorkeuren en omdat jij zelf sorteert gebeurt dat ook zo.
Een postbezorger mag niet zelf sorteren, maar dat betekent niet dat er dan geen rekening met zijn/haar werkwijze gehouden moet worden.
Sterker nog, dat is zelfs verplicht!
Net zoals jouw krukje bij het sorteren op de goede hoogte kan...ergonomie heet dat.
Het voorkomt ziekte, dus best belangrijk voor TPG.
Bedoel je niet dat de postbezorger altijd evenveel bundels heeft? Altijd evenveel tassen (of bakken, zoals hier het geval is) is namelijk fysiek niet mogelijk (in ieder geval niet ongeacht de hoeveelheid post)quote:Op donderdag 8 september 2005 21:29 schreef Carport het volgende:
Deze bundels bevatten altijd dezelfde (delen van een) straat. In de tassen zitten altijd dezelfde bundels en een postbezorger heeft dus altijd evenveel tassen, ongeacht de hoeveelheid post.
Nee, het aantal binnentassen is altijd gelijk (althans, de theorie schrijft dit voor en wij mogen hier eigenlijk niet van afwijken). Dit heeft te maken met de loopdelen en het nabrengen van de tassen naar het steunadres of depot.quote:Op donderdag 8 september 2005 22:28 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Bedoel je niet dat de postbezorger altijd evenveel bundels heeft? Altijd evenveel tassen (of bakken, zoals hier het geval is) is namelijk fysiek niet mogelijk (in ieder geval niet ongeacht de hoeveelheid post)
Maar de postbodes hebben ook verschillende meningen over wat perfect is toch? En volgens mij ligt het ook wel aan waar je vandaan komt en waar je daarna heen gaat.quote:Op donderdag 8 september 2005 19:21 schreef OMG het volgende:
Ach, de grootte van de bundels, daar kon ik nog wel mee leven. Meer het feit dat iedere postbezorger de post weer op een andere volgorde ingepakt wilde hebben irriteerde me enorm. Er zijn loopbriefjes die zijn gemaakt door postbodes en die briefjes lopen perfect.
Aanpassingen in de volgorde van de wijk (en zeker als het echt van de machine afwijkt) zijn hier wel lastig... Veel postbodes zetten en bundelen de wijk per vakje, op de volgorde van de machine... da's hun werkmethode die ze het beste ligt... Als ze dan aanpassingen moeten maken in de vakjes, kunnen ze hun methode niet meer toepassen en moeten ze dus ineens op een andere manier te werk gaan... En zoals de postbezorgers weinig tijd krijgen voor hun wijk, is dat niet anders voor de postbodes die de wijk moeten voorbereiden. Er is daardoor weinig plek om flexibel te zijn...quote:Op vrijdag 9 september 2005 00:15 schreef Troeta het volgende:
@Jordy. Ik ben niet boos op je ofzo hoor, maar als de postbodes dit over mij zouden zeggen zou ik wel boos worden.
Bij mij heeft elke postbezorger zijn eigen straat, dus wat makkelijker voor de postbodes misschien.
En 7 postbodes lopen in dezelfde wijk als mij en sorteren deze wijk dus ook.
Ze weten alle 7 wat het handigst is voor mij en ze geven me groot gelijk dat ik kleinere bundels neem.
Het is ook geen probleem als er van de vakjes word afgeweken.
Ik heb trouwens altijd de bundel op mijn arm, ik kan het simpelweg niet in mijn hand houden.
Ik vind dat TPG daar trouwens wat meer rekening mee moet houden.
Hun willen zo graag ouderen, huisvrouwen en uhh gewoon goedkope mensen.
Je kan niet verwachten dat die even hard kunnen werken als de doorsnee sterke postbostbodemannen...of zie ik dat verkeerd?
Het bedrijf is steeds commerciëler... 'tuurlijk moet er winst gemaakt worden, maar als je kijkt hoe idioot hoog de winst van vorig jaar was, vraag je je af of er niet een klein beetje veel over de rug van de medewerkers is gewonnen. Mensen staan stijf van de stress, want de tijden staan te krap... Er komt steeds meer reclame bij, omdat de postbezorging anders niet uit zou kunnen... In sommige kantoren kan je niet eens even een praatje maken zonder op je flikker te krijgen van de groepsleider...quote:eigenlijk is het gewoon jammer dat het bedrijf zo werkt, het is logisch dat de postbodes steeds meer gaan "zeuren"
Ze hebben al veel collega's zien vertrekken en dan moeten ze keihard werken om wijken klaar te krijgen, maar ik denk niet dat het eerlijk is om die debiele postbezorgers er voor op te laten draaien.
Blijf gewoon klagen tegen de postbode+, maar schep iemand anders niet met extra veel werk op.
Want het is gewoon niet tof om voor zo weing geld te werken en de meesten zouden graag meer uren willen maken, maar dat staat TPG zelf niet toe.
Ik kan het me goed voorstellen dat mensen iets anders zoeken...quote:Maar dit is veel te lang en te serieus, dus ik kap er ff mee...
En ik snap je frustaties van je postbode+ wel hoor, sommige zijn gewoon heel slecht in leiding geven en dat is echt kut om mee te werken.
Het slaat soms nergens op idd.
Ik heb trouwens een postbezorgersvergadering morgen, er hebben er al 2 ontslag genomen door het nieuwe HAHgedoe dus het is feest![]()
quote:Op vrijdag 9 september 2005 09:12 schreef candygirl het volgende:
vanmiddag HET gesprek over mijn ontslag (zie eerder topic) , hoop dat ze meewerken, duimen jullie voor me???
Ik duim voor jequote:Op vrijdag 9 september 2005 09:12 schreef candygirl het volgende:
vanmiddag HET gesprek over mijn ontslag (zie eerder topic) , hoop dat ze meewerken, duimen jullie voor me???
Ik heb niet het idee dat ik de goede naam van het bedrijf in gevaar breng op deze manier... Ik heb het niet over de kwaliteit van de dienstverrlening gehad, enkel over dat het een stuk zwaarder is geworden voor de medewerkers (en dat dat gewoonweg niet leuk is). Dat is voor alle bedrijven die behoorlijke winst willen maken gelijk, dunkt me.quote:Op vrijdag 9 september 2005 10:10 schreef Carport het volgende:
om even met Jordy-B mee te gaan:
Ik ben het ook echt niet altijd eens met de TPG en ik heb net een heel verhaal zitten schrijven hierover. Maar vind je het wel verstandig om dit open en bloot op een forum te bespreken?
kan je toch beter even bellen? Hoe later je vrij vraagt, hoe kleiner de kans dat je het krijgt...quote:Op vrijdag 9 september 2005 13:11 schreef nixxx het volgende:
Wow die OP is mooi geworden zeg![]()
Morgen weer naar het winkelcentrum denk ik.. en de teamcoach eens gaan pesten volgende week ende week daarop wil ik vrij
Ze hebben het nou mooi verzonnen.. moet schriftelijk..quote:Op vrijdag 9 september 2005 13:21 schreef Jordy-B het volgende:
kan je toch beter even bellen? Hoe later je vrij vraagt, hoe kleiner de kans dat je het krijgt...
dat klopt, als ik wil kan ik zogizo blijven maar aan gezien we vanaf midden okt de post pas na 2 uur krijgen is het voor mij niet mogelijk om te werken ivm kinderen.quote:Op vrijdag 9 september 2005 15:59 schreef Troeta het volgende:
Candygirl...er word toch niemand ontslagen denk ik.
alleen contracten worden niet verlengd en dat kan je niet aanvechten geloof ik
Ik ben benieuwd hoe snel ze iedereen dan van nieuwe kleding kunnen voorzien. Ik meen dat er een paar jaar terug ook een enorm tekort was aan kleding. Eer moet binnen een vrij korte tijd toch heel veel kleding geleverd worden. Als iedereen in één keer over moet op oranje heb je genoeg te leveren. Iedereen wil natuurlijk wel zijn of haar gehele kledingpakket omgeruild zien dan. Een shirtje gaat maar 1-2 dagen mee en daarna is het echt niet meer fris om aan te doen. Als ik niet genoeg kleding krijg, is het jammer, maar ga ik niet in het oranje lopen!quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
En wat te denken van die operatie waarin alles oranje moet worden! Auto's, brievenbussen, kleding, fietstassen. Ze hadden eerst gezegd dit op vervangingsbasis te gaan doen om geld te besparen, maar dat plan is van de baan. Volgend jaar op een nog te bepalen datum moet iedereen oranje zijn en is rood/bruin uit den boze! Dat betekent toch dat mijn halve TPG/PTT garderobe met de vuilnisman mee kan! En al die peperdure rode fietstassen (EUR 90 per tas! gaan 15 jaar mee) kunnen weggeflikkerd en vervangen door oranje. Ik weet niet welk economisch wonder dit allemaal heeft verzonnen, maar het is vast zo iemand die niet obv intelligentie maar obv connecties op zijn huidige plek is beland.
Ook als reactie op een post van Troeta:quote:Op vrijdag 9 september 2005 19:33 schreef Hooghoudt het volgende:
Ik vind het sowieso al idioot dat ze de voorbereiding en het wegbrengen van wijken uit elkaar hebben getrokken. Het kost me veel meer tijd om een wijk te lopen die iemand anders heeft voorbereid, dan een wijk die ik zelf heb voorbereid. Bovendien kan je het dan veel flexibeler voorbereiden. Als het drukker was liep ik bijvoorbeeld een stuk straat in twee rondjes, en als het rustiger was in een keer. En, ook niet onbelangrijk, als je tijdens de sortering een fout maakt veroorzaakt dat geen irritatie bij iemand anders, maar denk je zelf van "goh, daar moet ik de volgende keer op letten".
Precies, jij zegt het ook: de individuele vrijheid van de postbode verdwijnt gewoon. Het is al minder geworden door de sorteermachine, en het zal in de toekomst nog veel minder worden, omdat alles in een vooraf vastgestelde volgorde gezet moet worden, daar je niet meer weet wie de wijk loopt. Het zal wel een boel geld schelen, daar twijfel ik niet aan, maar ze gooien zo ook wel veel kennis weg. Ik kan me niet voorstellen dat de kwaliteit even hoog blijft als dat hij was, om over klantvriendelijkheid maar niet te spreken.quote:Op vrijdag 9 september 2005 20:35 schreef Carport het volgende:
[..]
Ook als reactie op een post van Troeta:
Aangezien het contact met (sommige) postbezorgers erg weinig (tot soms helemaal geen) is, weet je ook niet wat de wensen zijn van zo'n iemand. Als ik een wijk moet voorbereiden (voor een postbezorger of een andere collega) weet ik vaak niet eens wie die wijk moet lopen, laat staan dat ik weet hoe diegene z'n wijk wil hebben. Met de komst van de Operationele Formule bij ons ontstaan daar geen problemen meer mee, omdat een wijk altijd precies hetzelfde wordt voorbereid. Dit kan alleen goed gaan als er van te voren duidelijke routes zijn opgesteld.
Aangezien jullie daar nog niet mee werken, is de kennis (en de koppigheid) van de collega's binnen belangrijk. Vaste medewerkers zien postbezorgers toch vaak als een soort 'inpikkers'. Begrijp me goed, echt niet iedereen zal zo denken, maar ergens is dit wel zo. Het is voor het bedrijf nodig om te kunnen blijven bestaan, maar 'vroeger' was het toch anders. Ik denk dat veel vaste medewerkers hier moeite mee hebben, niet geheel onbegrijpelijk, en dat zal ook leiden tot een situatie waarin de postbezorgers zich niet prettig voelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |