Die Welt: “UPS kijkt naar TNT”
30 september 2005 - Het Duitse dagblad Die Welt heeft vandaag gemeld dat UPS mogelijk belangstelling heeft voor een overname van TNT. Desgevraagd antwoordde UPS-bestuurslid Kurt Kühn in een interview met deze krant: “Dat is een mogelijkheid. We kijken ernaar.”
In hetzelfde artikel komt ook bestuursvoorzitter Michael Eskew van UPS aan het woord. Aanleiding voor het vraaggesprek was de geplande overname van het Britse Exel door Deutsche Post. Eskew bevestigde de ambities van UPS, ’s werelds grootste pakketbezorger, op de Europese briefpostmarkt. “We gaan nog enkele aankopen doen, waarvan enkele op het gebied van briefpost. Daarbij sluiten we vijandelijke overnames niet uit”, aldus Eskew.
Op de beurs in Amsterdam werd de opmerking serieus genomen. Vrijdagmorgen steeg de koers met ruim drie procent.
bron: Die Welt / De Financiële Telegraaf
-----------------------------------------------------------------------------
Dus ik zou nog maar niet zo enthousiast oranje kleding gaan bestellen! Straks lopen we allemaal in het bruin!
Ik moet zeggen dat ik het een vreemde gedachte vind dat TNT wellicht wordt overgenomen. Het is zo'n gigantisch bedrijf, meestal zijn WIJ degenen die de concurrentie overnemen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...