Ja, jij niet?quote:Op maandag 22 augustus 2005 17:14 schreef Burbo het volgende:
Droom je eigenlijk in kleur?
Ik heb beide weleens, soms vanuit mijn eigen ogen en soms vanuit een derde persoon naar mezelf kijkend, meestal in dezelfde droom eigenlijk.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:11 schreef Zombine het volgende:
Hoe zien jullie je dromen? Vanuit je eigen ogen of zie je jezelf lopen? Zeg maar gefilmt door een camera? Ik zie mijn dromen bijna nooit vanuit mijn eigen ogen. Altijd vanuit camerapositie. Ben ik de enige? Of hebben meerdere dat?
Bij mij wisselt het af.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:11 schreef Zombine het volgende:
Hoe zien jullie je dromen? Vanuit je eigen ogen of zie je jezelf lopen? Zeg maar gefilmt door een camera? Ik zie mijn dromen bijna nooit vanuit mijn eigen ogen. Altijd vanuit camerapositie. Ben ik de enige? Of hebben meerdere dat?
Meestal zie ik de dromen door mijn eigen ogen. Zelden heb ik dat ik mezelf zie lopen, af en toe gebeurt dat wel eens via de helicopter-view. Maar meestal is het zoals ik ook ben als ik wakker ben, de droomwereld zien uit mijn ogen dus en de omgeving opvangen zoals ik nu ook doe.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:11 schreef Zombine het volgende:
Je droomt toch elke nacht een paar keer, maar de meesten vergeet je weer?quote:Vannacht niets gedroomd en dat doet wederom goed. Ik hoef niet iedere nacht te dromen, merk dat ik meer uitgerust ben als ik eens een avond vast slaap.
Dat soort dromen heb ik altijd als ik naar de tandarts moet, m'n hele gebit is er dan zo uit te tikken en heb de vreselijkste ontstekingenquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 12:50 schreef Shreever het volgende:
Ik was op vakantie in Parijs en toen gingen mijn tanden loszitten, ze vielen er bijna uit. Vrij weird vond ik![]()
Val es online in slaap dan..quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:51 schreef ondeugend het volgende:
Goddamn !
Vraag het me 's nachts dan kan ik je zo mijn belevenissen vertellen.
Tevens een tvp dusch.....![]()
Klinkt als slaap-verlamming. Dan begin je half bij bewustzijn te raken voordat je spieren weer "aan slaan". Doordat je nog niet helemaal wakker bent, en merkt dat je jezelf niet kan bewegen hallucineer je vaak iemand die je vast houdt of je bedreigt er bij.quote:Op zondag 4 september 2005 23:27 schreef nikky het volgende:
Toen lukte het me eindelijk om wakker te worden was de omhelzing verdwenen. Wat voelde ik me toen klote.
Vreemde droom.
Ik werd juist "wakker" nadat iemand mij vastpakte en mijn diegene zijn lichaam tegen de mijne aan ging liggen. De volgorde moet toch anders zijn?quote:Op maandag 5 september 2005 15:25 schreef Alicey het volgende:
[..]
Klinkt als slaap-verlamming. Dan begin je half bij bewustzijn te raken voordat je spieren weer "aan slaan". Doordat je nog niet helemaal wakker bent, en merkt dat je jezelf niet kan bewegen hallucineer je vaak iemand die je vast houdt of je bedreigt er bij.
Ik weet eigenlijk niet of dat per se moet. Het zou ook kunnen dat je juist door je droom half wakker werd..quote:Op maandag 5 september 2005 18:13 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik werd juist "wakker" nadat iemand mij vastpakte en mijn diegene zijn lichaam tegen de mijne aan ging liggen. De volgorde moet toch anders zijn?
Lees eens de volgende site: http://www.home.zonnet.nl/pollie_37/Slaapverlamming.htmquote:Op maandag 5 september 2005 15:25 schreef Alicey het volgende:
[..]
Klinkt als slaap-verlamming. Dan begin je half bij bewustzijn te raken voordat je spieren weer "aan slaan". Doordat je nog niet helemaal wakker bent, en merkt dat je jezelf niet kan bewegen hallucineer je vaak iemand die je vast houdt of je bedreigt er bij.
Dit vind ik ook altijd zo vreemd, je bent er wel maar het is het niet, of je ziet iemand bekend maar tis 'm net niet of zo.quote:Op zaterdag 17 september 2005 12:20 schreef Orealo het volgende:
Ik fietste naar 't winkelcentrum de clomp toe (Zeist)
Zag er allemaal heel anders uit, maar het voelde nog wel zo aan,
Nee, geen 3 meter, hij paste net aan in de kamer qua hoogte. Ik denk ruim 2 meter en hij had de kleur van mijn kamer (okerkleurig) alsof hij zich als een kameleon aan mijn kamer had aangepastquote:Op maandag 19 september 2005 17:54 schreef Enyalius het volgende:
laat me raden...
was hij ongeveer 3meter lang?
wel een interesante droom
Ja, nou ben ik dus nieuwsgierig heh, welk idee?quote:Op maandag 19 september 2005 18:08 schreef Enyalius het volgende:
nee was gewoon een idee dat ik had. wilde ff zeker zijn
heb wel een sterk vermoeden dat dit geen standaard droom was.
Bedankt voor je antwoord! Voor ik dit hele topic op ga eisen voor mijn eigen droom, ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Daar laat ik het maar ff bij voor nu anders gaat het wel erg offtopic.quote:Op maandag 19 september 2005 18:21 schreef Enyalius het volgende:
nou je kent de verhalen over alle theorien van de nieuwe tijd die gaat komen. overgang naar nieuwe dimensie. einde van maya kalender etc. ik heb een vermoeden dat dit een wake up call voor jouw is om je ogen te openen en actief te gaan worden op het spirituele vlak en alles uit jezelf te halen wat er in zit. wellicht speel je zelfs een rolletje in de overgang en de veranderingen die er na gaan plaatsvinden.
de reden dat ik vroeg of die man 3m lang was was omdat veel "gidsen" e.d. die ik heb waargenomen dus ook ongeveer zo lang waren voor mijn gevoel.
Waarom niet? Daar is een forum toch voor? Kom maar opquote:Op maandag 19 september 2005 18:29 schreef Morwen het volgende:
Bedankt voor je antwoord! Voor ik dit hele topic op ga eisen voor mijn eigen droom, ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Daar laat ik het maar ff bij voor nu anders gaat het wel erg offtopic.![]()
Daar heb je gelijk in en ik vind het fijn om juist hier in Truth een beetje mijn gedachtes uit te laten waaien, zeg maarquote:Op dinsdag 20 september 2005 10:28 schreef iteejer het volgende:
[..]
Waarom niet? Daar is een forum toch voor? Kom maar op
Hangt er van af wat je onder 'duidelijker voor me' verstaat.quote:Op dinsdag 20 september 2005 14:11 schreef Morwen het volgende:
En, hoppa, daar zit ik weer eens een lap te typen.......Halleluja. En is het nu duidelijker voor me? Nee, niet echt, maar misschien dat het dat ooit nog eens wordt?
Bedankt voor je reactie, ik heb er echt wat aan als mensen met me meedenkenquote:Op dinsdag 20 september 2005 18:00 schreef iteejer het volgende:
[..]
Hangt er van af wat je onder 'duidelijker voor me' verstaat.
Misschien weet een deel van je dit allemaal al lang, meer dan een weten maar er mee verbonden zijn, het zélf zijn.
Maar is een ander deel, het rationele bewuste deel, niet in staat om dat soort 'weten' te kunnen bevatten, omdat het zo totaal anders van aard is, en er bovendien in zijn totaliteit zelf maar een onderdeeltje van is.
Als dat zo is, is het uitschrijven erg nuttig. Want daarmee druk je dat onbestemde 'weten' uit in een taal die het bewustzijn wél snapt, nl in woorden.
Waarmee je dus - letterlijk - zelf vorm en voorstelling kunt geven aan je eigen 'weten', en je op die manie meer bewust maken van wat je zelf op een andere manier al 'weet'.
en dan het mentale geknok om het terug te halen.quote:Op dinsdag 20 september 2005 21:07 schreef Charmian het volgende:
Das grappig nokwanda daar zit ik net ook over te denken. Onzinnige dromen zoals ik ze hier wel eens neerzet weet ik me bijna in detail te herinneren, maar de dromen in die korte slaapjes die op een of andere manier zinvol lijken zodra ik wakker ben, ben ik heel snel vergeten.
Waar je het niet over hebt als iets dat je te binnen schoot is: Je zult de onsterfelijkheid maar zo door de strot geduwd krijgen.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:14 schreef _Arual_ het volgende:
Ik stond op een zolder, samen met iemand die ik blijkbaar heel goed kende Zo voelde het in ieder geval. Voor ons stond een boekenkast met heel veel schapjes, en in die kast groeide allerlei plantjes. Taugé-achtige dingetjes met een lila-uiteinde bijvoorbeeld. Degene die naast me stond plukte iets van die dingen, en liet het me opeten. Vervolgens zei hij of zij: `Mooi, nu ben je onsterfelijk. Dat krijg je als je dat spul eet, ik heb er net ook iets van op´.
Vervolgens pakte diegene (ik weet dus niet eens of het een man of vrouw was) een ander plantje dat in die kast groeide en at ook dat op. Hij of zij veranderde ter plekke in een houtachtig beeldje. Ik grijp het beeldje vast. Je zult maar onsterfelijk zijn en veranderen in een beeldje, dat was wat er door me heen schoot. Gruwelijk. Dus ik gooide het beeldje al wat het kan door het raam naar buiten. Het klapte op de straat, en spatte uiteen in duizenden stukjes.
Even was ik opgelucht, maar toen zag ik dat al die stukjes zich als het ware ordenden en herordenden, en uiteindelijk kwamen ze samen en vormden ze een houten speelgoedlocomotiefje. En dat reed zo mijn blikveld uit...
Volgens mij heb ik gewoon teveel fantasie of zo!
Ik heb die droom ook echt als een nachtmerrie ervaren, ik werd zwetend wakker en durfde niet meer te slapen. Maar als ik het zo teruglees, klinkt het zo kinderachtig en belachelijk.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:19 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Waar je het niet over hebt als iets dat je te binnen schoot is: Je zult de onsterfelijkheid maar zo door de strot geduwd krijgen.
In de vorm van een plantje waarvan jij niet vanteworden weet wat het zal doen.
Op de een of andere manier vind ik dat juist het enge aan jouw droom. In symbolische zin dan.
Wat deden ze. En wat deed jij? en wat was de algemene sfeer en omgeving?quote:Op woensdag 21 september 2005 11:20 schreef Hallulama het volgende:
Leeuwen, ALWEER over leeuwen.
Kan nu zo lijken. Maar de sfeer heb je weldegelijk ervaren. En ik kan me voorstellen dat je zwetend wakker werd. brrrr. De gebeurtenissen op zich waren niet eens zo heel schokkend voor een droom. Maar de sfeer wel.quote:Op woensdag 21 september 2005 11:23 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb die droom ook echt als een nachtmerrie ervaren, ik werd zwetend wakker en durfde niet meer te slapen. Maar als ik het zo teruglees, klinkt het zo kinderachtig en belachelijk.
Je wil een leeuwin in bed dusquote:Op woensdag 21 september 2005 11:45 schreef Hallulama het volgende:
Misschien moet ik gewoon eens wat vaker neuken.
Memo recorder heb ik al, gebruik em alleen nooitquote:Op woensdag 21 september 2005 12:54 schreef Hallulama het volgende:
Tijd voor pen en papier naast je bed.
Een memo recorder is nog handiger.
Gemini betekent Tweelingen in de astrologie. Jij zag een vliegtuig met daaronder Pegasus, beide hebben te maken met lucht, vliegen, vrijheid. En je zag je vader daarbij. Misschien zou je hem je droom willen laten zien of wil je met hem die vrijheid voelen?quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:19 schreef DarkMinded het volgende:
Rare droom he! Ik kon de hele dag niet meer op het woord komen dat in de lucht stond, maar toen ik later de tv aanzette was het eerste wat ik zag een stuk text waar dat woord in voorkwam![]()
Moet je misschien binnenkort naar de tandarts? Dit is steevast de droom vooraf dat ik naar de tandarts moet. Net zoals dat ik droom dat ik op vakantie ga en reeds op de plaats van bestemming ben aangekomen maar er achterkom dat ik al mijn (belangrijke) papieren vergeten ben mee te nemen. Kan er donder op zeggen dat ik dat droom als ik op vakantie ga.quote:Op dinsdag 27 september 2005 08:44 schreef Shreever het volgende:
Weer dat mijn tanden los gingen zitten en ik eraan zat en ze er toen zo uit kon trekken, best wel jammer dat dat het enige is wat ik me nu nog weet de herinneren van deze droom. Tis al de derde keer deze maand dat ik dit droom
Nee dat is het niet, voorlopig hoef ik nog niet naar de trandarts dus. Sowieso komt het niet vaak (lees: zover ik me kan herinneren nooit) voor dat een droom op zo'n duidelijke manier te maken heeft met iets wat ik meemaak of mee moet maken IRL.quote:Op dinsdag 27 september 2005 17:47 schreef Charmian het volgende:
[..]
Moet je misschien binnenkort naar de tandarts? Dit is steevast de droom vooraf dat ik naar de tandarts moet. Net zoals dat ik droom dat ik op vakantie ga en reeds op de plaats van bestemming ben aangekomen maar er achterkom dat ik al mijn (belangrijke) papieren vergeten ben mee te nemen. Kan er donder op zeggen dat ik dat droom als ik op vakantie ga.
De enige keer dat ik over een ex droomde was toen hij werd overreden door een vrouw in een rode Fiat panda die er daarna ook nog een keer in z'n achteruit overheen gingquote:Op donderdag 29 september 2005 16:21 schreef denka het volgende:
Ik heb vanacht over mijn ex gedroomd, alles was mooi en fijn zoals het was in betere tijden..MMaarrr dan wordt je wakker en dan valt de werkelijkheid toch even tegen....
Nopequote:Op vrijdag 30 september 2005 02:42 schreef DarkMinded het volgende:
//offtopic: Dromenvanger heb jij toevallig al eerder gepost oop een forum dat heet http://www.members.lycos.nl/paranormaalws ? (zoniet dan heb ik niks gezegd) //oftopic
Okee, was maar een gedachte.quote:Op vrijdag 30 september 2005 11:37 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Nope
Ik zit wel op een ander spiritueel forum maar niet deze die jij aankaart
Nouja... Als ik het had geweten had ik 't niet gepost denk ikquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 20:25 schreef Cygnus het volgende:
Het beste is toch je eigen droom analyseren. We kunnen je misschien wel tips geven om je op weg te helpen maar probeer eerst zelf goed na te denken wat het voor jou persoonlijk zou kunnen betekenen.
Persoonlijk vind ik het wel apart.. maar durf je nog geen suggesties te geven. Misschien later of misschien weet iemand hier wel zo snel een antwoordt op![]()
Geeft niksquote:Op vrijdag 14 oktober 2005 21:18 schreef Cygnus het volgende:
Aaii ai thanks voor de tip... was al namelijk aan het twijfelen.. heb zoveel moeite mijn Nederlands..
Veel uit je droom kan ik ook niet uileggen maar ...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 07:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik had een terugkerende droom vanacht... dwz dat ik 'm dus al vaker gedroomd heb.
Het komt er op neer dat ik overal om me heen geestverschijningen zie. Soms ik "concrete" vorm, dan weer als een soort vreemde "bol" met rook. Ze geven een angstig gevoel, dus positieve geesten zijn het denk ik niet.
Volgende stap in de droom is dat ik met een vriendin en wat familie (niet iedereen vreemd genoeg) ga logeren in een pension. Het is allemaal heel donker, bruin/zwart tinten en het pension staat aan een voet van een hele hoge machtige berg. In het pension kan je bij binnenkomst kiezen tussen 2 ingangen. Ga je rechts dan kom je in een zaal waar geesten aanwezig zijn. Ze draaien om je heen en ook het meubilair (bijv een grote fontein) draait rond en verandert van vorm. In de linker kamer is het relatief "veilig" en staat alleen een houten tafel met een stoel. Er brandt 1 kaars. In m'n droom zie ik anderen de rechterkamer binnengaan. Er wordt later besloten om te gaan wandelen, maar daar komt het niet van.
Het laatste stuk is dat er een manspersoon in een auto rijdt op een hele mistige weg. Ineens doemt er een klein meisje gekleed in het wit op op de weg, die de man doordringend aankijkt. De man stopt en ontfermt zich over haar en zet haar in de auto. Dan zie je van bovenaf de man wegrijden. Ook hier weer een splitsing. Rechtdoor zie je de goede weg, maar hij buigt de weg af en rijdt op een kerkhof af.
En toen werd ik wakker en realiseerde me dat ik deze droom dus weer had gedroomd. Heeft *iemand* een idee wat het zou kunnen betekenen?
heb je het over mijn droom?quote:Op dinsdag 1 november 2005 01:02 schreef skamzz het volgende:
Tja ik heb een dromen almenak, kan het wel x opzoeken voor je als je wilt![]()
Zo heb ik ook iemand tegen de zijkant van een voorbijrazende vrachtwagen gegooid in mijn droomquote:Op woensdag 9 november 2005 17:32 schreef ondeugend het volgende:
Ik heb vannacht iemand vermoord. Ik sloeg zo zijn hoofd er af !!
Best wel zielig eigenlijk.
hahahaha....quote:Op donderdag 17 november 2005 07:06 schreef nokwanda het volgende:
Dit was gewoon te eng.
Ik was ,samen met EW in de efteling, die er helemaal niet als de efteling uitzag.
Opeens was ik daar samen met Mirage en Vamperotica.
We bespraken de verdomd hoge prijzen daar en klommen in een attractie.
Het was een wiel waar je je voeten in vast kunt zetten, en waar je je met je handen moet vasthouden om vervolgens hard rond te gaan draaien.
Het stond op een heel hoog punt want we konden uitkijken over de rest van het park.
Ik klom erin en Vamp wilde ook meedoen. Ik was bang dat ze zou gaan overgeven.......op mij.
De verborgen betekenis hiervan![]()
Je deed het ook niet. Ik was er alleen bang voor, in de omstandigheden.quote:Op donderdag 17 november 2005 08:28 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Maar over jou heen kotsen....![]()
![]()
quote:Op donderdag 17 november 2005 08:55 schreef Mirage het volgende:
ik hoop niet dat ik ook over jullie droomde..... mocht dat wel het geval zijn, dan heeft vamp waarschijnlijk niet over jou maar mij heen gekotst.
Ik slaap al 2 nachten heel onrustig.
Vreemd genoeg weet ik 's ochtends niet meer wat ik heb gedroomd.
Oversight heeft al 2 nachten lang op zijn donder gegad van mij ( in mijn slaap).
Ik schijn te schoppen, woelen... en taal uit te slaan waarvan hij niet dacht dat het uit mijn mond zou kunnen komen.![]()
Wakker maken lukt hem niet, reageren op wat hij zegt doe ik ook niet.
Het was wel duidelijk dat ik het tegen een vrouw had allebei de nachten, want ik sloot af met teef.
![]()
Misschien had je het wel tegen mij. Je hebt me al eerder zo genoemd. Zie mijn onderschriftquote:Op donderdag 17 november 2005 08:55 schreef Mirage het volgende:
ik hoop niet dat ik ook over jullie droomde..... mocht dat wel het geval zijn, dan heeft vamp waarschijnlijk niet over jou maar mij heen gekotst.
Oversight heeft al 2 nachten lang op zijn donder gegad van mij ( in mijn slaap).
Ik schijn te schoppen, woelen... en taal uit te slaan waarvan hij niet dacht dat het uit mijn mond zou kunnen komen.![]()
Het was wel duidelijk dat ik het tegen een vrouw had allebei de nachten, want ik sloot af met teef.
![]()
![]()
![]()
even heel offtopic: toch ga je heus wel een keer mee........quote:Op donderdag 17 november 2005 08:28 schreef vamperotica het volgende:
[..]
maar in 6flags zul je mij niet zo snel zien!![]()
heeh ik heb 2weken geleden mijn vriendin wakkergemaakt om te vertellen dat haar goudvis der konijn heeft opgegeten....... ze heeft me keihard uitgelachenquote:Op woensdag 23 november 2005 11:25 schreef Mirage het volgende:
Ik heb weer hardop gepraat in mijn slaap.
Midden in de nacht schijn ik rechtop te hebben gezeten en Oversight verteld te hebben dat de kat de schildpad heeft opgegeten. Daarna ben ik weer gaan liggen en heeft Oversight er verder over gedroomd.
Hier kan ik mij helemaal niets van herinneren.
nee de goudvis was nergens heen gegaan... ik zag iig geen watersporen over de vloerquote:Op woensdag 23 november 2005 11:31 schreef Enyalius het volgende:
toen kwam ze beneden en was haar konijn weg
quote:Op woensdag 23 november 2005 11:39 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik heb vannacht gedroomd dat we een 'party' waren, zo'n beetje als in Final Fantasy, en het borduurde voort op de DnD party van die avond. In de party is iemand zijn Katana kwijt, die die op wil gaan halen bij de piraten, en iemand anders heeft een curse om naar het noordoosten te willen gaan.
Goed dus we staan aan de rand van het piraten eiland en we willen omhoog lopen, roept die ene: "maar das niet het noordoosten!". Wij toch allemaal via de rivierbedding omhoog lopen, zien we ineens iets in de verte, ik den kdat het energiorbs waren dusik 'druk op spatie' om te pauzeren. We kijken allemaal even goed en beslissen dat wat het oo kis, we het gaan overleven. Blijken het gewoon luchtbellen te zijn, wel 200 ofzo, heel mooi. In alle kleuren komen ze de rievierbedding af naar de party toe, en te hoofte van ons, spatten ze uit elkaar, en de druppels verkleuren langzaam rood. Toen had ik ineens een hand vol kleine rode ballonnetjes.
In mijn droom dacht ik dat het was voor één of ander character met een speciale feat.
Verkeerde subforumquote:Op vrijdag 25 november 2005 09:21 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik had in mijn droom vannacht een A) trio met mijn ex en me vriendin
B) ik ben alleen bang dat dit 1 van die dromen is die nooit uit gaat komen
Mmh...misschien een idee voor Shaun of the dead 2quote:Op donderdag 24 november 2005 12:46 schreef a-child-in-chains het volgende:
Dat mensen het zombie-virus onder cotrole hadden en mensen met het zombie virus ook.
En zombies leefden samen met normale mensen. Mensen gaven zelfs vrijwillig het stervend
bestaan op voor het eeuwige leven, maar dan wel als prijs als zombie verdert et gaan.
En toen hoe kan het ook anders ging het toch mis.. Zombies roken bloed en actieve hersenen,
en begonnen weer mensen aante vallen
Dom verhaal, maar wel knappe scenes gezien
(zal ik die ook beschrijven?)
Dat heeft toch met de dood te maken irl volgens dromenboeken?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 12:50 schreef Shreever het volgende:
Ik was op vakantie in Parijs en toen gingen mijn tanden loszitten, ze vielen er bijna uit. Vrij weird vond ik![]()
hahahhaquote:Op woensdag 7 december 2005 10:35 schreef FuifDuif het volgende:
Ik was op een bruiloft waar toevallig ook een docente van mij was. Geheel zonder aanleiding heb ik haar volledig dood geslagen. Met haar kop door de muur geramd, op de tafels en vervolgens toen ze op de grond lag te creperen gaf ik haar diverse schoppen tegen haar gezicht na. Ik vermoed dat het een combinatie is van veel studeren voor haar vak en het zien van die film met Denzel Washington (ben de naam ff kwijt) gisteren.
Je tanden zien als torens, waarvan het fundament wegrot. Kleine tanden compleet missen, je totale voorgebit die door een actie wordt weggevaagd.quote:Op woensdag 7 december 2005 10:32 schreef JAMsper het volgende:
Ik heb wel eens dromen gehad over mn tanden ook, echt vaag en kut, dat ze allemaal uit mn smoel gerost waren.
Heb ik ook vaak gehad als kind.quote:Op donderdag 15 december 2005 18:59 schreef huupia34 het volgende:
in mijn droom vannacht, droomde ik het een en ander. ik dacht dat ik wakker werd, alleen dat was niet zo.
later werd ik echt wakker en bleek dat ik dat dus ook had gedroomd. bizar
quote:Op woensdag 28 december 2005 13:31 schreef coz het volgende:
na eerst een droom te hebben over mijn ex, waarbij ik met een flinke odol snikkend wakker schrok, ging ik verder met (een andere?) droom.
waar ik , god mag weten hoe, ineens een andere meid had, die er niet slecht uitzag terwijl ik in de droom never een goede view op haar heb gehad , het voelde goed die eerste paar minuten in elkaars armen te liggen.. hoe het ook was en hoe het ook kwam bevond ik me ineens met een paar (iig in de droom) 'bekenden' op rij in bed (a-la in kraakpand en de verwarming doet het niet dus gaan we onder een deken liggen) , beetje film kijken , en kwam tot de conclusie dat zij er niet meer was. Om haar vervolgens te gaan zoeken bij de spoorbrug . (there must be some sense here)
daar waren weer een paar lui en uiteindelijk (alleen ?) over het spoor (volgens mij a-la indiana jones - in zo'n kolenkar) waarop ze hard aan het werk waren een eind gereden. hierbij meermalen gewaarschuwd over hoe gevaarlijk het allemaal is . waarbij er inderdaad een aantal locomotieven kriskras over de werkplaats/spoorbanen reden. een ervan reed heel langzaam mijn kant uit en terwijl ik deze ontweek tikte ik met me hand de voorkant nog even uitdagend aan, om vervolgens verder te gaan.
de rails gingen langzaam over in station .. nou begin ik het al een beetje kwijt te zijn , maar toen ging ik volgens mij met kar en al in een lift om daar aan de praat te raken met een oudere vrouw die ongetwijfeld heel intressante tekst had - terwijl je de 'bad guy' typen al hoort overleggen/denken "zij is een risico"
om vervolgens beneden aan te komen alwaar ik nog net de kans kreeg om te horen dat ik mijn schoenen moest wassen, niet alleen de bagger maar ook radioactieve restjes, en terwijl ik dat langzaam deed met de ene schoen, ging de wekker
![]()
Hoe onthoud ik mijn dromenquote:Op vrijdag 30 december 2005 18:39 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Droomde vannacht heel even fijn tijdens een slecht nacht slapen. Dat ik een soort info-dag had met allerlei therapieen of cursussen... Ik weet niet precies meer hoe het zat, maar heb er een heel warm gevoel aan over gehouden als ik eraan terugdenk... Maar wat was het nou voor cursus...
Dat was t iig nietquote:
Vroeg me af of je banden hebt met de Dom.Rep of Haiti.quote:Op donderdag 29 december 2005 01:21 schreef Xenwolfie het volgende:
Kan iemand mijn oorlogs droom trouwens verklaren?
Iemand?quote:Op zondag 11 december 2005 00:28 schreef Safire het volgende:
Ik droom de laatste tijd heel vaak dat mijn vriend overlijdt. De ene keer aan een ziekte en de andere keer door een ongeluk. Wat vaag is, is dat ik óf van te voren weet dat hij dood gaat (dus in het geval van de ziekte) of achteraf zeg (in het geval van het ongeluk) dat ik altijd heb geweten dat hij niet oud wordt..
Betekent dat gewoon dat ik bang ben hem kwijt te raken of zit er een andere betekenis achter? Wie weet dat?
Mij wordt telkens als ik dat soort dromen heb verzekerd dat dat echt niet betekent dat iemand dood gaat. Het kan wel een symbolische betekenis hebben als in angst om te verliezen. Of juist een nieuw begin.quote:
Dood is als het ware een onherstelbaar geval. En een ziekte is een obstakel een belemmering voor je normaal daagse activiteiten ( routine ).quote:
Geen idee of EW ( wie is dat? ) hier ook nog een rol speelt in je droom.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:07 schreef nokwanda het volgende:
Had vanochtend net voor het wakker worden een rare.
Ik was met EW hier in mijn eigen huiskamer. Dat is op zich al apart aangezien ik in mijn dromen nooit in dit huis ben. Als dat al zo is ziet het er totaal anders uit. Mijn huizen in mijn dromen zijn altijd totaal andere huizen die ik nooit gezien heb. Als het bekende huizen zijn zien ze er anders uit.
Maar dit keer niet. Mijn huiskamer, mijn inrichting.
De vloer begon te golven en alles schokte. We moesten ons schrap zetten en goed vasthouden. EW sprong op een oude lage stoel en ik op de bank.
Ik realiseerde me dat het een aardbeving was en vroeg me af waarom ik dan niet onder de tafel kroop om beschermd te zijn als het dak zou instorten.
Maar om de een of andere reden was ik daar niet bang voor. De vloer leek me veel onveiliger aangezien die zo golfde. De golfbeweging stopte en begon weer. Het herhaalde zich 3x.
Na iedere golfbeweging zag de vloer er weer gewoon uit. niet met ernstige beschadigingen.
Ik was niet zo zeer bang dat het huis zou instorten. Alleen maar dat het scheef zou gaan staan. Ik was niet eens echt bang. ik vroeg het me alleen maar af. En bedacht me hoe ik gewoon het eerst volgende moment zou moeten handelen.
Kan heel symbolisch zjin. En dan weet ik het ook wel te duiden. (hoewel ik toch ook nieuwsgierig ben naar duidingen van anderen) Maar mijn dromen zien er nooit zo letterlijk uit.
Het deed me denken aan die ene keer, een jaar of 13? 14? geleden toen er een aardbeving in Limburg was die ik hier ook voelde, midden in de nacht.
Dat is mijn zoon, hier op Fok! bekend als user Electro-Worm. Speelt dus een belangrijke rol in de droom. Hij was aanwezig en ik was verantwoordelijk. Hij deed hetzelfde als ik maar dan wel vanaf een andere zitplaats. Sluit wel mooi aan bij de rest van de uitlegquote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen idee of EW ( wie is dat? ) hier ook nog een rol speelt in je droom.
De aardbeving had ik eerder gezien als de gebeurtenissen in mijn leven zoals het nu gaat. Maar jouw uitleg makes also a hell of a lot of sense.quote:Maar aarde spreekt zich in dromen eigenlijk als je ware afkomst. Je ware aard(e). Hoe je werkelijk in elkaar zit of was.
Bij schudding is er sprake van verandering, anders, chaos, reorganisatie.
Je spreekt over jouw huis en jouw inrichting.. Een plaats waar je je 100% jezelf kunt zijn, en ook jezelf bent. Een plaats waar alles precies verloopt zoals jouw wensen.
Opmerken van een aardbeving is, je eigen aard opmerken. In contact komen met je innerlijke diepe ik.
Ware "nokwanda" die alleen jij kent en alleen jij toegang tot hebt. In je omgeving ontvang je allemaal prinkelingen die je steeds meer over je zelf laten denken. Vragen als:
"Defineer mezelf"
"Heb ik altijd al zo willen worden?"
"En is dit het dan?"
komen op?
Dat klopt wel.quote:Nu je je veilig voelt in je eigen omgeving heb je het over je huis en inrichting, je let op details.. Dus in andere woorden je bent of probeert een perfectionist te zijn. Alles zo goed en volledig mogelijk. Je merkt op dat er dingen gebeuren die je zelf niet in je hand hebt. (schokken) Dingen waar je geen invloed over hebt. En probeert gelijk in actie te komen door op je bank te springen. Terwijl je aan een andere optie denkt die je zelf ook nog corrigeert. Je bent niet bang voor veranderingen van jouw en andermans acties, maar wel een beetje nerveus over de gevolgen en wat het met zich mee brengt.
Het was in de droom zelfs zo dat ik de vloer als onveilig zag terwijl het logischer zou zijn geweest dat ik bang zou zijn dat het dak en de muren zouden instorten. Om me daartegen te beschermen zou ik op de vloer onder de tafel kunnen gaan zitten, wat logischer zou zijn geweest. Maar omdat ik de muren en het dak wel als stabiel beschouwde nam ik de kans dat mijn beoordeling juist zou zijn.quote:
De vloer is een plaats waar je stil staat, maar jij gaat niet op de vloer staan. Jij wilt vooruitgang niet stilstaan. Na een aanta keren naar de vloer te kijken (3x) realiseer je dat als je daar stond gewoon niets zou zijn veranderdt. Ook niet in je leven dus je staat klaar voor risico's.
Zolang in mijn mensjes maar bij me heb. Vandaar het belang van de aanwezigheid van EW in de droom.quote:Je huis is plaats waar je tot rust kom, en wanneer je bang met dat het niet gaat instorten. Vertrouw je op je omgeving (dat ze je zullen steunen). En geloof je dat je sterk genoeg bent om heel wat dingen tegemoet te komen.
Dat laatste ging niet over een droom maar over een echte aarbeving die ongeveer 14 jaar geleden plaatsvond. ik was toen zelf geen 14 meer en zelfs geen puber. Jaar of 20 was ik toen.quote:Je afvragen hoe je volgende x moet handelen is een daad van vooruitstreven, ervaring ophalen en eventueel toepassen wanneer het zover is.
Aardbeving in je pubertijd toen je 14 was, was een tijd toen je echt een mening kreeg/begon te vormen. Je nam niet meer dingen klakkeloos over, 4 jaar daarvoor kwam je er achter dat sint niet meer bestond. En die ervaring is een steunend pilaar geworden voor je ware aard
![]()
Thnx voor toevoeging maar dat was dus alles wat ik er uit kreegquote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:50 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat is mijn zoon, hier op Fok! bekend als user Electro-Worm. Speelt dus een belangrijke rol in de droom. Hij was aanwezig en ik was verantwoordelijk. Hij deed hetzelfde als ik maar dan wel vanaf een andere zitplaats. Sluit wel mooi aan bij de rest van de uitleg
[..]
De aardbeving had ik eerder gezien als de gebeurtenissen in mijn leven zoals het nu gaat. Maar jouw uitleg makes also a hell of a lot of sense.
[..]
Dat klopt wel.
[..]
Het was in de droom zelfs zo dat ik de vloer als onveilig zag terwijl het logischer zou zijn geweest dat ik bang zou zijn dat het dak en de muren zouden instorten. Om me daartegen te beschermen zou ik op de vloer onder de tafel kunnen gaan zitten, wat logischer zou zijn geweest. Maar omdat ik de muren en het dak wel als stabiel beschouwde nam ik de kans dat mijn beoordeling juist zou zijn.
[..]
Zolang in mijn mensjes maar bij me heb. Vandaar het belang van de aanwezigheid van EW in de droom.
[..]
Dat laatste ging niet over een droom maar over een echte aarbeving die ongeveer 14 jaar geleden plaatsvond. ik was toen zelf geen 14 meer en zelfs geen puber. Jaar of 20 was ik toen.
En klakkeloos een mening overnemen deed ik op mijn derde al niet meer
sorry dudequote:Op donderdag 12 januari 2006 16:00 schreef skiczukie het volgende:
Dit topic is niet voor droomuitleg. Daar is een ander topic over.
Niet? Volgens mij is daar niks over bepaald. Alleen gebeurt het haast nooit, helaas.quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:00 schreef skiczukie het volgende:
Dit topic is niet voor droomuitleg. Daar is een ander topic over.
dankje voor de duidelijke uitleg. kan het ook zijn dat het te maken heeft met dingen die ik niet heb verwerkt van vroeger? want in deze relatie heb ik nooit problemen gehad.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dood is als het ware een onherstelbaar geval. En een ziekte is een obstakel een belemmering voor je normaal daagse activiteiten ( routine ).
Als je droomt dat hij ziek wordt en dood gaat of verongelukt dan weetje gewoon dat er iets mis is. Bij een van jullie is er nog steeds een geval dat niet opgelost is en waar van de ander (on) bewust van is.
Als je sterft in een droom, is er een geval van spijt, iets dat je altijd al wou verbeteren maar altijd hebt verzet en dacht aan later doe ik het wel. Verbeter dus die problemen voor jullie onherstelbaar uit elkaar gaan.
En pak het niet met trots en hoogmoed aan, want wanneer je het probeert te verbeteren met arrogantie kan je het ongewenst slechter maken ( een ongeluk ). Waardoor het alsnog uit zou kunnen gaan.
Samenvatting:
Heeft hij een fout gemaakt die je nog niet helemaal hebt kunnen verwerken, vergeef hem.
Heb jij iets fout gedaan? Bied je excuses aan.
Geen dank, hoop dat je er wat aan hebt..quote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:42 schreef Safire het volgende:
[..]
dankje voor de duidelijke uitleg. kan het ook zijn dat het te maken heeft met dingen die ik niet heb verwerkt van vroeger? want in deze relatie heb ik nooit problemen gehad.
dood nadertquote:Op zondag 15 januari 2006 20:34 schreef Biancavia het volgende:
Ik had vannacht voor het eerst in maanden weer een droom waarin ik kon vliegen.
Normaal zijn die dromen voor mij altijd heel erg mooi, alleen bij deze en ook bij de vorige die ik had, was het juist een gevoel van ongenoegen wat ik eraan overhield.
Ik kon me namelijk niet geheel vrij bewegen in deze laatste dromen, het kostte me echt moeite om hoog te gaan vliegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |