abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30913379
1. Ik ging Chinees halen bij een Chinees restaurant Ik wilde in het restaurant een foto maken, alleen werkte het knopje van het toestel niet. Ik werd boos en de droom vervaagde.

2. Ik was aanwezig bij de afscheidswedstrijd van Dennis Bergkamp. En wij als publiek hadden een liedje voor hem ingestudeerd, wat wel leuk klonk vond ik. Bergkamp zelf had alleen last van zijn ogen, want hij moest een piraten ooglapje op.
pi_30914131
Ik droomde dat ik Aan het sporten ging: Fietsen. Verder niet echt een verhaallijn Zou het een hint zijn?
And the druids turn to stone...
pi_30915405
Ik droomde over een regenboog die uit een zon kwam, maar het ging erg snel voorbij. Want toen ik naar m'n vriend rende was ie al weg Zonde want het was een prachtig gezicht!
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
  zondag 25 september 2005 @ 16:05:43 #116
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30918098
Ik droom iedere keer dat het carnaval is de laatste tijd. En dan heb ik een stuk in de hakkuh en krijg ik met iedereen ruzie. Zelfs ruzie gehad met een kroegbaas en met vrienden ook continu. En dan weet ik niet wat ik zeg in die droom. Maar het is frustrerend om steeds diezelfde droom te krijgen.

Een vriend van me ging voor 12.000 guldens ( guldens nog) in een carnavalsoptocht meedoen voor de hoofdprijs en ging salto's maken in een legerpak. Nog meer mensen tegen gekomen die verkleed waren, mijn broer ook. En dan is iedereen stront zat daar in die droom

Carnaval, heb het gelukkig al 6 jaar niet gevierd omdat ik er een hekel aan heb. En nog steeds achtervolgd die nachtmerrie me van die hele verkleedsfeesten en alcoholistische mensen daar.

Misschien moet ik dus echt snel afspreken met vrienden om ze in het echt te zien. Dan komen ze misschien niet meer in mijn dromen voor. Dat ik ze in de dromen vaak tegenkom is prettig wanneer het goed gaat maar het loopt eerder fout af iedere keer.

Carnaval Wat een nachtmerrie, zowel in het echt als in een droom

Vannacht over een zwemparadijs gedroomd, een soort Duinrell. Wederom vrienden erin. En een Tatjana Simic in badpak Die was met de hele familie flodder daar aanwezig

En dan waren er van die onderwater buizen waar mensen via een glijbaan ingingen en die kregen geen lucht meer in die buizen. Zelf ben ik niet die buis ingegaan. Omdat ik al van te voren wist dat het niet goed ging aflopen.

Zelf in het zwembad gezeten en van het diepe bad naar het ondiepe liggen springen. Maar dus ook ff het oog geworpen op Tatjana Hoewel het niet verder kwam dan kijken

Tatjana Simic stond bij de glijbaan. En die andere Kees van familie flodder ( die gek) die stond naar kontjes te kijken van vrouwen de hele tijd

[ Bericht 11% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 25-09-2005 16:11:32 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  dinsdag 27 september 2005 @ 08:44:58 #117
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_30963926
Weer dat mijn tanden los gingen zitten en ik eraan zat en ze er toen zo uit kon trekken, best wel jammer dat dat het enige is wat ik me nu nog weet de herinneren van deze droom. Tis al de derde keer deze maand dat ik dit droom
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
pi_30964794
De droom...... op verzoek van Coz
Niet zo lekker als ik had gehoopt.

Ik was aan het pakken om naar Zuid Afrika te gaan. Ik moest pakken voor 3 weken. Een steeds terugkerend thema is dit wel. Die drie weken ook.
Ik had al van alles in een grote rugzak gepropt maar ik propte er steeds iets op het laatste moment bij. Want ik had geen cadeautjes kunnen kopen voor mijn familie daar en wist dat ik de helft van mijn kleren zou achterlaten. En dus moest dat zomerjurkje want dat is zo leuk voor die en die) en dat vest ook nog mee.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_30977877
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 08:44 schreef Shreever het volgende:
Weer dat mijn tanden los gingen zitten en ik eraan zat en ze er toen zo uit kon trekken, best wel jammer dat dat het enige is wat ik me nu nog weet de herinneren van deze droom. Tis al de derde keer deze maand dat ik dit droom
Moet je misschien binnenkort naar de tandarts? Dit is steevast de droom vooraf dat ik naar de tandarts moet. Net zoals dat ik droom dat ik op vakantie ga en reeds op de plaats van bestemming ben aangekomen maar er achterkom dat ik al mijn (belangrijke) papieren vergeten ben mee te nemen. Kan er donder op zeggen dat ik dat droom als ik op vakantie ga.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  dinsdag 27 september 2005 @ 17:59:06 #120
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_30978220
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 17:47 schreef Charmian het volgende:

[..]

Moet je misschien binnenkort naar de tandarts? Dit is steevast de droom vooraf dat ik naar de tandarts moet. Net zoals dat ik droom dat ik op vakantie ga en reeds op de plaats van bestemming ben aangekomen maar er achterkom dat ik al mijn (belangrijke) papieren vergeten ben mee te nemen. Kan er donder op zeggen dat ik dat droom als ik op vakantie ga.
Nee dat is het niet, voorlopig hoef ik nog niet naar de trandarts dus. Sowieso komt het niet vaak (lees: zover ik me kan herinneren nooit) voor dat een droom op zo'n duidelijke manier te maken heeft met iets wat ik meemaak of mee moet maken IRL.
  donderdag 29 september 2005 @ 15:14:45 #121
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31028047
Ik heb gedroomd dat ik dood ging. Ik lag op de bank onderen en voelde mezelf dood gaan. Ik viel helemaal weg uit het leven en dat voelde nogal apart aan. Hele huiskamer vol familie en ik zei dat het niet erg was om dood te gaan, dat het niet erg aanvoelt.

Voordat ik dood ging ruzie gehad met familie, ik zei tegen ze van, hou toch eens op met schreeuwen want als jullie schreeuwen ga ik vanzelf ook schreeuwen.

Eergisteren gedroomd over een brand in Heerlen. De hele stad stond in vuur en vlam en een dame had mij wakker gemaakt uit de slaap om mij te redden van de vlammen. Overal rook in winkelcentra. Overal vuur te zien.
  donderdag 29 september 2005 @ 16:21:02 #122
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_31030023
Ik heb vanacht over mijn ex gedroomd, alles was mooi en fijn zoals het was in betere tijden..MMaarrr dan wordt je wakker en dan valt de werkelijkheid toch even tegen....
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_31048697
//offtopic: Dromenvanger heb jij toevallig al eerder gepost oop een forum dat heet http://www.members.lycos.nl/paranormaalws ? (zoniet dan heb ik niks gezegd) //oftopic
  vrijdag 30 september 2005 @ 02:46:13 #124
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_31048730
Iets over duivels die mij wegrukten bij degene waarvan ik hield.
Same ol' same ol'
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  vrijdag 30 september 2005 @ 08:50:43 #125
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_31050154
quote:
Op donderdag 29 september 2005 16:21 schreef denka het volgende:
Ik heb vanacht over mijn ex gedroomd, alles was mooi en fijn zoals het was in betere tijden..MMaarrr dan wordt je wakker en dan valt de werkelijkheid toch even tegen....
De enige keer dat ik over een ex droomde was toen hij werd overreden door een vrouw in een rode Fiat panda die er daarna ook nog een keer in z'n achteruit overheen ging
  vrijdag 30 september 2005 @ 09:15:41 #126
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31050508
begin langzaam aan een hekel te krijgen aan dromen :S

ik was weer eens ergens en er was een groot veld met mijn ex-vrienden erop. mevr M. probeerde vrolijk te doen alsof niks gebeurd was en ik negeerde haar compleet en liep straal langs haar heen richting mevr R. en begroette haar op de normale wijze met een knuffel. was op zich wel gezellig.

dan opeens lig ik vastgebonden op een tafel met al die zogenaamde vrienden om me heen. een guillotine-achtige constructie, ala Hans Klok, laten ze naar beneden vallen op mijn linker enkel. mijn enkel is dat al los van me been, maar nog niet helemaal. dus met zo cirkel zaag halen ze de rest weg zodat ik nu geen linkervoet meer heb

en die eikels maar lachen heh.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  vrijdag 30 september 2005 @ 11:37:46 #127
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31053918
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:42 schreef DarkMinded het volgende:
//offtopic: Dromenvanger heb jij toevallig al eerder gepost oop een forum dat heet http://www.members.lycos.nl/paranormaalws ? (zoniet dan heb ik niks gezegd) //oftopic
Nope

Ik zit wel op een ander spiritueel forum maar niet deze die jij aankaart

Vannacht gedroomd over sporten, ik zat in een grote sporthal en moest allerlei oefeningen doen. Maar dat ging me goed af dus ik heb deze droom goed geslaagd afgesloten
pi_31054209
Ik werd wakker en toen stond de droom me nog best goed bij. Nu weet ik alleen nog dat ik in de schoolbanken zat.
And the druids turn to stone...
pi_31056676
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:37 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Nope

Ik zit wel op een ander spiritueel forum maar niet deze die jij aankaart
Okee, was maar een gedachte.
pi_31110555
Ik heb weer eens mega veel gedroomd..
Een van deze dromen was dat ik in een vliegende schotel zat. Mega hard ging dat ding.. ging zelfs langs verschillende planeten maar vloog ook gewoon op de aarde. Super gaaf..
Mocht het zelfs besturen en ik voel nog de adrenaline stromen.. :-)

Verder droomde ik dat ik langs de kant van een rivier zat..
Ik moest wachten op iets.. maar wat? Ik was daar met nog iemand.. (in het echt ken ik deze persoon niet maar in mijn droom wel) Maarre toen kwamen de krokodillen. Gelukkig had ik al het een en ander aan voedsel bij me dat ik ze kon geven. Geloof een stuk bot ofzo.. zo gezegd zo gedaan..
Ook dat had wel iets van vreselijke spanning.. Beetje eng maar toch ook weer niet..

Euh.. verder even kijken oh ja.. hele grote vissen. En af en toe kwamen ze boven water... Echt mega groot in een dikke en moerassige sloot. Daar liep ik toevallig langs..

Later was ik ook nog een soort van stad.. maar het voelde niet als aarde. Ik bedoel er waren wel herkenbare dingen maar het was het toch ook weer niet. Ik was daar met een groep vrienden (van mijn droom dan) en het was eigenlijk wel gezellig.. Klinkt allemaal vaag maar dat was eigenlijk ook wel.

Oh ja.. ja het houdt maar niet op bij mij.. heb nog wat gedroomd! Ik geloof dat dit begin van de nacht was. Ben namelijk nog tussendoor wakker geworden. Maarre ik was op een feest en een vriendin van mij zei dat ze haar tas met al haar spullen in mijn auto had laten liggen. Ik was er niet zo blij mee omdat ik bang was dat zij mijn auto daardoor wilde inbreken! Dus we gingen haastig op zoek naar mijn auto.

Later kwam ik een vriend tegen en die vertelde me dat zijn broer verongelukt was en dat aan de beademing lag..

Kortom vage nacht dus..

Ik heb ze weleens dus.. meerdere dromen in een nacht

pi_31156679
Ik had een rare soort lucide droom vannacht.

In mijn droom ging ik namelijk slapen, niet echt, meer dat ik ergens stond en dat ik ging dagdromen ofzo, maar toch ging ik een stapje lager in mijn bewustzijnsniveau om het zo maar te zeggen en ik begon te dromen.
Aangezien ik wist dat ik droomde (terwijl dat dus in een droom plaatsvond) ging ik dus weer lekker vliegen enzo, want dat doe ik altijd als ik (half)lucide droom, alleen deze keer kon ik ook mijn omgeving veranderen, dat had ik nooit eerder gedaan.

Ik was dus ook heel bewust bezig met het vliegen zelf en mijn lichamelijke gevoelens. Het voelde allemaal heel fijn en op een gegeven moment kreeg ik helemaal een warm gevoel over mijn lichaam, maar dan echt van binnenuit. Heel raar, maar wel heel erg fijn, al wist ik niet precies wat er gebeurde, ik wist wel dat het iets goeds was.

Verder nog wel wat dingen gedroomd, over mijn neef, ik ging met hem praten over zijn huwelijk, hoe het nu ging met hem en zijn vrouw.
En ik ging daarna met mijn broer de Vliegende Hollander (nieuwe attractie in aanbouw in de Efteling) uitproberen, want die was half af.

Ik droom overigens heel vaak over pretparken. Niet per se over het pretpark zelf, maar meer dat het verhaal in de setting van een pretpark plaatsvindt.
Soms over een bestaand park, zoals Disney of in dit geval de Efteling, maar dat is zelden, meestal weet ik zelf niet waar het is.
Ohja, en zwembaden droom ik ook heel vaak over. Soms gewoon simpele baden, maar soms zijn het ook complete waterattractieparken.

Misschien iemand die enig idee heeft van wat dromen over pretparken en zwembaden kan betekenen?

Ja, die met de ballen in de bek.
pi_31213969
Ik had een feest georganiseerd voor vrienden. Veel bier, harde muziek en iedereen een eigen waterbed.

Alleen gingen vrienden te hard tekeer en overal lagen kapotte flessen bier. Toen werd ik boos omdat ze misbruik hadden gemaakt van de situatie. Ik had 3 ferrari's klaarstaan? Om naar een discotheek te gaan waar we vroeger heengingen en dus deden we dat ook.

Maar het was niet echt feest omdat ik stress had, het hele huis lag overhoop en was kapot. In die discotheek veel liggen feesten zoals altijd, maar toch die zooi in mijn achterhoofd.. En toen we terug kwamen moesten we alles opruimen. Nee, ik moest iedereen aanzetten tot opruimen

In een ferrari rijden is wel prettig af en toe, ook al is het maar een droom. En je kunt er met bier op instappen, zonder de polizei op je hielen te krijgen

Soms lijken mijn dromen echt te zijn. Ik maak het intensief mee. Zo zag ik die lege flessen grolsch echt op de grond liggen, en moest ik uitkijken dat ik niet in kapot glas trapte.
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
pi_31245736
Vannacht heel licht geslapen en dat doet erg goed Niet helemaal in slaap gevallen maar net tussen waken en slapen in. Dan droom ik nergens over maar lijk ik te zweven tussen het hier en daar. En dan is het ook geen haperende droom die ik heb. Tevens is het opstaan prettiger. Ook al ben ik vroeg wakker op zulke momenten.

Dromen is gewoon irritant als het steeds dromen zijn die niet soepel verlopen. Dan slaap ik liever lichter zodat ik de dag erna niet vast zit door die droom van de avond ervoor.

Toch zal ik me eens gaan verdiepen in dromen en hoe je je dromen verder kunt bepalen in de droom. Een goede droom of nachtrust bepaald in grote mate hoe ik me voel overdag.

Word ik in mijn dromen al geteisterd door irritante zaken dan zit ik helemaal vast in mijn bewustzijn.
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
pi_31271352
Ik had een grappige korte droom afgelopen donderdagochtend.
Ik zat met een groepje mensen en de telefoon ging ofzo.. en toen zei iemand tegen mij.. dat kan alleen jij opnemen! En ik wilde opnemen en op dat moment schoot ik wakker want me pda (wekker) ging af
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 09:10:43 #135
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31275771
van de week droomde ik dat ik op rotterdam centraal station stond met het gevoel dat ik net klaar was met werk. heel apart want ik werk daar niet eens en ben al tijden niet meer op het station geweest. ik rennen, op super snelheid, om me trein te halen blijkt ie opeens op ander perron te gaan.

aangezien ik geen zin had om om te rennen sprong ik van het ene perron naar de andere. zegt zo'n gozer "wow...weet je dat dat 40meter was?". waarop ik dacht "die gozer moet zijn ogen laten nakijken ook al is dit een droom". als nog mis ik de trein...gvd

dus ik spring gewoon op het spoor en ren achter de trein aan. door de tunnel van blaak, andere kant weer naar boven, zit ik helemaal onder de vieze gore smurrie. bleek dat die tunnel zelden tot nooit is schoongemaakt. dus ik kom opeens op Lombardijen aan. de smurrie stinkt en ik begin te kotsen als een gek na een tijdje veranderd het in een stroom water waarop ik dacht "ben ik nu mannetje pis geworden ofzo?". ik word wakker, blijkt dat ik lig te kwijlen. ff gezicht afgeveegd en kussen omgedraaid en verder gaan slapen.

sta ik nog steeds op lombardijen en ik moet verder naar huis toe. geen trein of ander soort transport. ik sta op het perron en de wegen zijn opeens veranderd in rivieren. ja denk maar niet dat ik ga zwemmen heh. dus ik concentreerde me en begon te zweven, beetje ongemakkelijk, maar goed. uiteindelijk heb ik de rest van de route boven de rivieren gevlogen richting huis.

vanacht droomde ik dat ik een zak kreeg van iemand. daarin zit een oude atari 16bit met een lading spellen. dus ik kijk in die zak en zie 5-6 verschillende tetris spellen, oude mickey mouse spel, een paar Playstation 2 spellen die je op die atari kon doen zoals de hele Gran Turismo serie. dus heb maar zitten gamen in me slaap
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_31276847
Ik droomde dat ik op reis was in een grote stad. Ik zat in metro's en bussen, maar ik wist niet waar ik heen moest en of ik wel genoeg geld bij mij had.
Uiteindelijk kwam ik bij een verlaten uitgaansgelegenheid aan. Het was een gebouw met meerdere verdiepingen. Er waren biljarttafels, bars en een bowlingbaan. Ik had het niet naar mijn zin, en wilde zo snel mogelijk weg.

Op het eind zat ik met een klapstoeltje op de weg, en besefte ik ineens dat dit weleens een droom kon zijn. Ik keek naar mijn handen, en zag dat ik maar drie vingers had, dus jahoor ik was lucide. Om dit te testen riep ik een persoon die aan de overkant stond. Ik probeerde zijn neus uit te rekken, zodat hij leek op Pinokkio
Dit lukte, maar ik werd hierna gelijk wakker.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:36:54 #137
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31287738
Dat koningin Beatrix een bezoek bracht hier aan mijn huis

De reden van het bezoek is nooit vermeld

Ze was duidelijk aanwezig als Koningin dus, ik herkende haar meteen en ze had een hele garde functie-bekleders bij zich. En ze begon zich voor te voorstellen ook

Hoog bezoek dus gehad Ook eens wat anders.

Beter bezoek Beatrix dan van mensen die geen handje geven tijdens een droom en die doen achtervolgen en opjagen
pi_31320647
Ik had ook een wazige droom pas. Het was echt ontzettend lang geleden dat ik 's ochtends wist wat ik gedroomd had. Twas best plezierig. Ik ging samen met een meisje, errug leuk meisje overigens, naar de EO-Jongerendag. Nu ben ik één keer op die dag geweest en dat is echt niet 'mijn ding', dus wat de achterliggende reden is, weet ik niet. Maar daarnaast was m'n eigen dominee (voorganger) de spreker op de Jongerendag.
Vooral het eerste deel (van dat meisje) spreekt mij heel erg aan
pi_31343495
Afgelopen nacht heb ik gedroomd dat ik een ongeluk met de auto kon voorkomen!

Het was niet echt realistisch, ik bedoel stond met nog een paar auto's in een rij voor het stoplicht te wachten. En een man die in de tweede auto voor mij zat was geírriteerd van twee jongens die op een scooter zaten. Die twee jongens waren een beetje aan het vervelen door zich er tussen te proppen. Nog net geen schade aan de auto's maar voor de zekerheid reed ik mijn auto halverwege de stoep op om dus een schade te voorkomen. Die man werd zo pist off dat hij i.p.v. vooruit in zijn achteruit gas gaf!

Waardoor de auto voor mij helemaal in de prak lag.
Was ik toch blij dat ik mijn auto had verplaatst
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:11:12 #140
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31359133
Ik heb meerdere dromen gehad. Ik moest ff terug om te kijken hoe ze in elkaar zaten.

Een droom ging over een nieuw computer-systeem. Anders dan windows. Een licht systeem was het. Op de een of andere manier voelde ik me meer verbonden aan de computer omdat het systeem zo licht overkwam. Ik zat dus ook achter de pc in die droom en het hele systeem leek veel beter te zijn dan het huidige. Het systeem was niet zo sterk aanwezig.

Heb tijdens die droom vaker gehad, dat ik mezelf voelde wegzakken in een diepere droom. Dus ik droomde en zakte vaker dieper weg ergens waarvan ik niet weet wat het is.

Daarnaast gedroomd over een trein, ik liep op die trein op het dak op en neer te rennen steeds en vloog van het rennen ineens naar boven en bleef die trein achterna vliegen. Daarna op het raam geklopt bij vrienden die het raam moesten open maken zodat ik weer naar binnen kon.

Die trein liep op een gegeven moment vast bij borstels waar de trein gerepareerd werd en toen ging het verder en reed de trein door een dorp waar alleen maar lege flessen drank buiten stonden een aso-buurt was het met veel zooi.

Nog gedroomd over een of andere survival of the fittest waar allemaal mensen een of andere helling op moesten klimmen en daar kwamen allemaal vlaggen naar voren, ik heb toen Amerikaanse vlaggen gepakt.

Daarnaast nog op het strand gelegen met de vriendengroep. En ook daar liggen vliegen zonder vleugels
pi_31363969
Zo dromenvanger.. jij hebt het druk gehad vannacht
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:11:37 #142
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_31368519
IK heb nu voor de tweede keer in een relatief korte tijd gehad dat ik droomde dat van grote hoogte naar beneden flikker om vervolgens met gebroken botten op de grond te liggen met het idee van 'WTF?'

Eerste keer is al een tijdje geleden toen sprong ik uit een vliegtuig mijn parachute achterna ( heb ik hier ook al gepost trouwens, vorige topic ) waarna ik erachter kom dat ik helemaal niet zo hoog zit en dus bij lange na niet genoeg tijd heb om.. splat. En een paar dagen geleden droomde ik dat ik aan mijn armen boven een afgrond hing naast een brug met de gedachte dat ik een bungeetouw aan m'n poten had om er onderweg achter te komen dat dat niet het geval was.

Maar het deed geen pijn ofzo en ik had precies hetzelfde gevoel als een echt bungeesprong, dus het was het waard . Na mijn sprong kwamen er trouwens een paar mensen ( mijn 'vrienden' die ik in het echt nog nooit gezien heb ) lachend naar beneden om vervolgens ergens anders heen te gaan .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 07:30:08 #143
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_31429640
Ik had een terugkerende droom vanacht... dwz dat ik 'm dus al vaker gedroomd heb .

Het komt er op neer dat ik overal om me heen geestverschijningen zie. Soms ik "concrete" vorm, dan weer als een soort vreemde "bol" met rook . Ze geven een angstig gevoel, dus positieve geesten zijn het denk ik niet.

Volgende stap in de droom is dat ik met een vriendin en wat familie (niet iedereen vreemd genoeg) ga logeren in een pension. Het is allemaal heel donker, bruin/zwart tinten en het pension staat aan een voet van een hele hoge machtige berg. In het pension kan je bij binnenkomst kiezen tussen 2 ingangen. Ga je rechts dan kom je in een zaal waar geesten aanwezig zijn. Ze draaien om je heen en ook het meubilair (bijv een grote fontein) draait rond en verandert van vorm. In de linker kamer is het relatief "veilig" en staat alleen een houten tafel met een stoel. Er brandt 1 kaars. In m'n droom zie ik anderen de rechterkamer binnengaan. Er wordt later besloten om te gaan wandelen, maar daar komt het niet van.

Het laatste stuk is dat er een manspersoon in een auto rijdt op een hele mistige weg. Ineens doemt er een klein meisje gekleed in het wit op op de weg, die de man doordringend aankijkt. De man stopt en ontfermt zich over haar en zet haar in de auto. Dan zie je van bovenaf de man wegrijden. Ook hier weer een splitsing. Rechtdoor zie je de goede weg, maar hij buigt de weg af en rijdt op een kerkhof af.

En toen werd ik wakker en realiseerde me dat ik deze droom dus weer had gedroomd. Heeft *iemand* een idee wat het zou kunnen betekenen?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_31445289
Het laatste stuk is dat er een manspersoon in een auto rijdt op een hele mistige weg. Ineens doemt er een klein meisje gekleed in het wit op op de weg, die de man doordringend aankijkt. De man stopt en ontfermt zich over haar en zet haar in de auto. Dan zie je van bovenaf de man wegrijden. Ook hier weer een splitsing. Rechtdoor zie je de goede weg, maar hij buigt de weg af en rijdt op een kerkhof af.

En toen werd ik wakker en realiseerde me dat ik deze droom dus weer had gedroomd. Heeft *iemand* een idee wat het zou kunnen betekenen?
[/quote]

Het beste is toch je eigen droom analyseren. We kunnen je misschien wel tips geven om je op weg te helpen maar probeer eerst zelf goed na te denken wat het voor jou persoonlijk zou kunnen betekenen.

Persoonlijk vind ik het wel apart.. maar durf je nog geen suggesties te geven. Misschien later of misschien weet iemand hier wel zo snel een antwoordt op
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:35:41 #145
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_31445599
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 20:25 schreef Cygnus het volgende:

Het beste is toch je eigen droom analyseren. We kunnen je misschien wel tips geven om je op weg te helpen maar probeer eerst zelf goed na te denken wat het voor jou persoonlijk zou kunnen betekenen.

Persoonlijk vind ik het wel apart.. maar durf je nog geen suggesties te geven. Misschien later of misschien weet iemand hier wel zo snel een antwoordt op
Nouja... Als ik het had geweten had ik 't niet gepost denk ik . Ik heb geen kleine zusjes, draag zelf nooit wit en de man was geen bekende. Er zijn geen sterfgevallen geweest, ik ben zelf ook niet zodanig ziek gelukkig, dus ik weet het echt niet! Ohja, en ik ben ook niet crimineel dat ik op 't "verkeerde pad" ben .

Hoezo "durf" je geen suggesties te geven eigenlijk?
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_31446656
Nou okay.. ik denk dat je deze droom niet te letterlijk moet nemen..
Het is denk wel een droom wat jou een aanwijzing geeft.

Waarom ik dat niet echt wil doen is omdat het voor ieder mens verschillend is en zou het zo zonde vinden als je daardoor anders gaat denken terwijl je eigen gevoel het beste antwoordt is. Soms moet je het een aantal dgn geven voordat jezelf een antwoordt kan geven. Heb even geduld zou ik zeggen en denk dat je er zelf echt achter komt.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:16:02 #147
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_31446821
Dankje voor je antwoord! Ik zal het nog eens laten bezinken!

Mag ik je ondertussen nog even helpen door te zeggen dat "antwoord" een zelfstandig naamwoord is en dus niet onderhevig is aan de regeltjes van het kofschip? No offence hoor, maar 't viel me op.
pi_31446888
Aaii ai thanks voor de tip... was al namelijk aan het twijfelen.. heb zoveel moeite mijn Nederlands..
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:21:55 #149
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_31447003
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 21:18 schreef Cygnus het volgende:
Aaii ai thanks voor de tip... was al namelijk aan het twijfelen.. heb zoveel moeite mijn Nederlands..
Geeft niks . Als ik je wat dat betreft nog eens ergens mee kan helpen, dan hoor ik 't wel .
pi_31447213
Wat lief!

Dank je..
Ik maak er misschien wel een keer gebruik van :-)
pi_31450307
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 07:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik had een terugkerende droom vanacht... dwz dat ik 'm dus al vaker gedroomd heb .

Het komt er op neer dat ik overal om me heen geestverschijningen zie. Soms ik "concrete" vorm, dan weer als een soort vreemde "bol" met rook . Ze geven een angstig gevoel, dus positieve geesten zijn het denk ik niet.

Volgende stap in de droom is dat ik met een vriendin en wat familie (niet iedereen vreemd genoeg) ga logeren in een pension. Het is allemaal heel donker, bruin/zwart tinten en het pension staat aan een voet van een hele hoge machtige berg. In het pension kan je bij binnenkomst kiezen tussen 2 ingangen. Ga je rechts dan kom je in een zaal waar geesten aanwezig zijn. Ze draaien om je heen en ook het meubilair (bijv een grote fontein) draait rond en verandert van vorm. In de linker kamer is het relatief "veilig" en staat alleen een houten tafel met een stoel. Er brandt 1 kaars. In m'n droom zie ik anderen de rechterkamer binnengaan. Er wordt later besloten om te gaan wandelen, maar daar komt het niet van.

Veel uit je droom kan ik ook niet uileggen maar ...
Sta je voor een keuze in het echte leven ? En ben je bang de verkeerde keuze te maken ?
Ben ook niet echt een dromenuitlegger maar dit lijkt me het meest voor de hand liggen. (de keuzes in
het pension en de keuze die die man moet maken.)

Heb zelf ook enorm surealistisch gedroomd vanacht, te weird om na te vertellen eigenlijk.
Iets met wervelstormachtige gebergten.Een raar maar mooi en overweldigend landschap, eng maar op een leuke manier. Nu ik het zo opschrijf ,zit ik zelf ook wel in een soortgelijke situatie n mn leven.
100% Funk
pi_31518658
Ik droomde vanacht dat ik ging trouwen.... ik heb gehoord dat dat niet zo gunstige droom is maar ja
oops ohh my ...
  woensdag 19 oktober 2005 @ 10:46:52 #153
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31555028
Van alles weer. Voelde wel op een bepaalde manier dat ik bezig was met correcties aan te brengen, zelfs in de leegte van het niet dromen voelde ik stukken op de plek vallen. Die daarna weer uit elkaar vielen.
pi_31578757
Vannacht een erg levendige droom gehad. Heb hem geprobeerd zo goed mogelijk te onthouden:

Ik was in een stad/dorp, waar veel drukte heerste; veel mensen op straat. Het was mooi en warm weer. Het leek een beetje op een feest zoals dat elk jaar in mijn oude woonplaats wordt gevierd. Op een gegeven moment kwam ik erachter (door anderen of door mezelf..dat weet ik niet meer), dat mensen die witte kleding aan hadden, ineens vaak ziek werden en vervolgens dood leken te gaan.

Ik kwam terecht in een groepje van 5 mensen (waaronder iig Mirage -die ik dus van 'vroeger' ken en 1 onbekende jongen...de andere 2 mensen ken ik ook niet en weet ook niet meer van welk geslacht), die hier iets aan wilden doen, aangezien veel mensen deze 'vloek' niet leken te weten of te herkennen. We hielden het stil, zodat we konden onderzoeken wat er aan de hand was en kijken hoe dit zo kon gebeuren.

Als eerste zorgden we dat we zelf geen witte kleding aan hadden (had ik sowieso al niet -geloof zwarte kleding). De 'vloek' leek te komen van nonnen -die in een soort complot- mensen met witte kleding wilden uitroeien oid. Mensen met zwarte of fel gekleurde kleding hadden geen probleem. Ze - de nonnen- zagen er zelf erg gemeen uit qua gezichtsuitdrukking maar ze hadden niet door dat wij ze in de gaten hadden. Ook leken niet alle nonnen in het complot te zitten, maar later ook 'gewone' mensen. Mensen met witte kleding werden eerst erg ziek -zagen er ook erg ziek uit- en gingen vervolgens langzaam dood. Het was feest dus er heerstte een vreemde sfeer mede door de zieken.

Op een gegeven moment gingen we met een auto op pad omdat -geloof ik- een 1 of 2 mensen van onze groep toch ziek werden- toch witte kleding aan ineens? (of weg wilden?). Ik zat achterin de auto en merkte opeens dat 'iets' me in mijn nek raakte...het leek erop alsof mijn witte huidskleur in mijn nek niet voldoende was bedekt en dat ook de vloek witte huidskleur kon 'raken'. Ik zag het bij wijze van bij mezelf gebeuren: een grote witte flits in mijn nek en een grote warmte (niet vervelend).

Toen werd ik wakker omdat de telefoon beneden ging...geprobeerd verder door te slapen maar helaas... Het voelde voor mezelf als een erg interessante droom met spanning en nieuwsgierigheid...

Mogelijke verklaring: ik heb een paar dagen geleden een nekspier verrekt. Daarnaast heb ik gister een stukje op duitse tv ging wat over Hitler en de oorlog ging. Ik heb het vervolgens met mijn ouders over de nazi-arts Mengele gehad...misschien dat dit alles er iets mee te maken heeft?
Iemand een andere verklaring?
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_31601412
Laatst droomde ik dat ik me verslapen had. Heel raar was dat want toen ik wakker wed kleedde ik me snel aan en zag op de wekker dat het 3.32 was

Een droom die ik al mijn leven heb en soms terugkomt is ook heel raar. Dan loop ik naar een stoep toe en dan wil een klein meisje mij een snoepje geven of verkopen ofzo en als ik er dan langer dan 5 seconden ben verandert ze in allerlei werkelijk reusachtige enge draken die mij willen vermoorden en slaan enzo. Dan veranderen ze later weer in dat meisje en dan weer in de draken en dat gaat zo maar door.
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
pi_31603803
Pas maar op met kleine meisjes dan! Misschien is het een waarschuwing

Ik heb vannacht weer een wazige droom gehad, tis wel raak de laatste tijd. Deze keer was ik met een hele groep vrienden/vriendinnen op vakantie in zo'n krakkemikkig oud Volkswagen busje. Persoontje of 10/15 gingen erin! We reden over een hobbelweggetje en doordat we te hard reden werd het busje gelanceerd en kwam op z'n neus terecht.
Eén grote ravage natuurlijk! Maar het been van één van m'n vrienden lag eraf en er bleek gewoon hout onder te zitten, geen bot. Hij had dus ook niet echt pijn en ik was ook niet echt verdrietig om z'n been
Dus, wat dokters ook beweren, volgens mijn droom hebben we gewoon houten botten!
pi_31619163
Behalve dat ik laatst van wasrekjes heb gedroomd, heb ik de volgende theorie: zoals je in een droom de greep op alledaagse logica verliest, verlies je overdag de macht over je dromen. Dat wil niet zeggen dat die hoofdbeesten geen eigen bestaan lijden.

Ook mijn droom heeft een plot, de soap in mijn kop. Als aanvulling op de rest, zeg maar.
Maar ik wil nog wel es van gedachten veranderen.
You are a legend in a lovely game
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:56:45 #158
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_31626175
Ik heb vannacht gedroomd dat ik samen met mijn broertje een 'huiskamerrestaurant' was begonnen bij mij thuis. Was helemaal fanatiek bezig met recepten enzo, en dat terwijl ik mezelf IRL toch niet echt een keukenprinses kan noemen
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_31629520
ik heb gelukkig afgelopen tijd vrij weinig gedroomd (er is weinig blijven hangen, van me dromen)
maar de dromen, die ik me wel kan herrineren, zijn stuk voor stuk niet iets om vrolijk van te worden...
zo heb k het een aantal keer opgenomen tegen een persoon, of een iets, dat genoeg kracht had, om me wakker te laten worden, met echt veel pijn.
in 1 droom, nam die persoon het op, tegen een vrouw, en ik was in een soort vogel perspectief mee aant kijken, leek bijna wel, alsof het een soort astrale werel was... die vrouw, had alle energie nodig, die ze kon krijgen, en blies daarmee een planeet op (waar ze de kracht vandaan kreeg) om die persoon/ding te verslaan...
na wat onderzoek, door een vriendin van me, kwam ze met een paar tekeningen, van een keltische godin (geloof keltisch, kan ook wa anders geweest zijn) Morrigan. zij verschijnt, of als krijgsvrouwe, of als raaf. in ieder geval een meid, om niet tegen je te krijgen
wat ik me kon herinneren, was zij degene, die me min of meer beschermde, in mijn droom, of in ieder geval, mijn gevecht, voor me uitvocht...
en dat is maar 1 voorbeeld, van rare dromen..

kan iemand er iets van maken, wat ik toen droomde?
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:09:24 #160
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31677380
De wereld was aan het vergaan op een rare manier, en ik was bezig met vluchten voor instortingen. En kwam op allerlei rare plekken terecht. En toen oude bekenden me vroegen hoe het kwam zei ik dat de 12e planeet eraan zat te komen en dat de maya kalender ten einde liep Ze geloofden me niet en toen ben ik op zoek gegaan naar voedsel. Maar er was geen voedsel meer omdat er niets meer geproduceerd werd. En overal werden lijken naar buiten gebracht en nog meer ellende.

Toen heb ik een vliegtuig genomen en ben ik gaan vliegen en toen stortte dat vliegtuig neer boven een meer en toen was het afgelopen
pi_31681385
Van de week erg reaar gedroomd... ikzat met vriendlief in het ziekenhuis, ergens op te wachten. Geen flauw idee waarop. We moesten een kamertje in daar moesten we weer wachten om vervolgens weer naar een ander kamertje gebracht te worden.. Op een gegeven moment had ik een pasgeboren baby in mn armen. Een heel normale baby, behalve dat het heel veel tanden had... ook in de tong!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:36:43 #162
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_31681813
Ik had een paar dagen terug een droom over een atoombom. Ik liep met mijn familie op straat toen op een gegeven moment iedereen in de lucht keek. Vervolgens keek ik ook, en zag tussen donkere wolken een gigantische raket vliegen. Iedereen riep dat "het zover was" en iedereen ging gillen. Een paar tellen later zag ik in de verte een gigantisch vel licht en toen de explosie op me afkwam was de droom voorbij. Was niet echt een leuke droom. Ik droom heel vaak over atoombommen. Altijd wordt die in de buurt van ons huis gegooit. En altijd net op het moment dat ik gegrepen wordt door de explosie is de droom voorbij.

1 'atoombomdroom' was wel mooi. De explosie die veroorzaakt was door de bom, was een gigantische roze doorzichtige kwal. Deze richte geen schade aan en hing dan een paar minuten boven de stad. Verder weet ik niet hoe die droom verder ging. Maar was wel mooi gezicht
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
pi_31774487
ik heb al meerdere keren voorspellende dromen gehad... Mijn citoscore wist ik bijvoorbeeld al precies voordat ik hem terug kreeg en ik wist al precies met hoeveel fouten ik zou zakken voor mijn brommercertificaat Heel apart allemaal vond ikzelf...
VarsesteR heeft tot oneindig getelt. Twee keer.
Als VarsesteR een pushup doet, tilt hij niet zichzelf op, hij duwt de aarde naar beneden.
To be or not to be? That is the question. The answer? VarsesteR.
pi_31774940
Gedroomd over een enorme oorlog, net name in het westen van het land. Het stomme is dat iedereen op straat liep ipv bijv. schuilkelders op te zoeken. Veel schieten e.d. Ik had mijn vaders fiets geleend, (die ik van hun woonplaats ooit een paar dagen voor de oorlog had vervoerd naar Amsterdam; in mijn droom mijn woonplaats, terwijl ik in het echt in een andere grote stad woon). Toen de oorlog na een paar dagen weer over leek te zijn, wilde ik de fiets weer pakken van de plek waar ik dacht dat ik hem veilig had neergezet. Echter kon ik hem niet weervinden. Grote huizen met veel spullen waar ik (en anderen) tussen snuffelden, fietsenrekken vol, maar de fiets van mijn vader kon ik niet terug vinden. Ook niet toen mijn beste vriendinnetje en mijn zus hielpen met zoeken.

Vage en vervelende droom.
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 11:10:17 #165
111260 Charmian
a little joy
pi_31775245
Droomde vorige week dat er een rode auto (mijn auto) een sloot inreed, althans ik zag hem nog zo half schuin boven het water uitsteken. Heb verder niet meer stilgestaan bij deze droom anders dan dat ik een paar dagen later droomde dat mijn auto gejat was. Ik heb een hekel aan dat soort dromen omdat ik mijn auto hard nodig heb.

Kijk ik dat weekend erna naar het tv-west nieuws zie ik dat er een ongeluk is gebeurd bij Zevenhuizen. Een frontale botsing waarbij de auto's in de plomp zijn beland. Eén van de auto's
werd net uit het water getakeld, hij was rood en leek precies op de auto uit mijn eerste droom.

Een gevalletje van toeval of wat
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:23:01 #166
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31789961
Lama

Teveel om op te noemen en te raar.

[ Bericht 21% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 30-10-2005 04:34:24 ]
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:31:53 #167
95801 skamzz
Therapy has taught me nothing
pi_31792381
Heeft iemand wel eens een lucide droom gehad??
bringiton.nl
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:32:57 #168
95801 skamzz
Therapy has taught me nothing
pi_31792413
Het grappige van dromen vind ik altijd, dat hoe raar de droom ook is, op dat moment lijkt het echt :p
bringiton.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')