abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33237026
Ik heb volgens mij door een topic in GC topic gedroomd over de Jehova's getuigen.
In mijn droom lieten ze zich niet zien, maar door zo'n omroepsysteem probeerden ze mijn oma te overtuigen.
Ze hoort niet zo goed, en ze ging naar buiten waar ook zo'n omroepwagen stond (opvallend: geen één JG liet zich zien). Wij (mijn moeder en ik) keken haar aan van: "ja, -jij- moet beslissen" Ze is 80, maar nog bij de pinken, en je wilt haar niet het gevoel geven dat ze al dement is, natuurlijk.
Ze riep heel enthousiast: "ja!" en mocht een boekje van de kar pakken. Toen liep ik even met haar alleen, en ik vroeg of ze wel wist dat het JG waren. Ze keek me heel verbaasd aan, en gaf aan dat ze dacht dat het een service voor automatische telefoonbeantwoording was
And the druids turn to stone...
  woensdag 21 december 2005 @ 15:33:39 #252
120055 Croat
Torcida Hajduk Split
pi_33276332
heeft er iemand wel eens gehad dat je droomt en je daar in je droom ook achter komt, ik zelf 2x de eerste keer kon ik het niet lang volhouden en werd ik wakker maar de 2e keer heb ik me flink uitgeleeft,waarna ik als finishing touch van een torenflat ben afgesprokken (ik was zeker van mn zaak )om zo heerlijk wakker te schrikken, echt een super ervaring.
Helaas de laatste tijd neit meer voor gekomen.
pi_33285284
Ik heb dat weleens gehad. Zoiets heet een lucide droom. Het is inderdaad een vreemde ervaring.

Als ik het goed heb is dat volgens Stenny het eerste stadium van uittreding.
  vrijdag 23 december 2005 @ 22:38:31 #254
137326 JohnDoeTeh2nd
y Helo thar Biatches
pi_33356606
Vannacht droomde ik dat ik een scooter bij iemand moest afleveren en onder het rijden hield de politie me aan en nam hem in beslag.

kort en niet krachitg.
It is Purpose That Created us
pi_33376655
Ik was een leraar bij een inburgeringscursus voor voetballers die in Nederland wilden voetballen. Ik moest dingen over de taal uitleggen enzo

Niet echt heel boeiend
pi_33417210
Ik heb vannacht gedroomd dat ik in Haiti was. Er brak een oorlog uit tussen Haiti en de Dominicaanse Republiek. Haiti's leger bestond voorral uit rebbellen en ook uit mijn klasgenoten en ikzelf. De oorlog speelde zich af op mijn opa's erf. De Dominicaanse Republiek verloor de slag op mijn opa's terrein nipt (alle Haitiaanse rebellen waren dood, maar mijn klasgenoten leefden nog), maar toen kreeg het versterking van Australiaanse soldaten die uit de schuur kwamen . Hierdoor werden ook mijn klasgenoten gedood maar ik ontsnapte. Ik kreeg hierna een onderscheiding van Osama Bin Laden en er werd een groene tank geplaatst op de kaart, op de plaats van ons huis. En toen werd ik wakker.
Ich bin der Führer.
pi_33438019
Het was kerst in mijn droom, en ik zat op een groot schip met allerlei andere mensen. Het was er behoorlijk vol, en het schip schommelde heel erg, vanwege de woeste zee.
Er zat ook een gat in het schip, waardoor de golven zo het schip in kwamen
  dinsdag 27 december 2005 @ 17:46:48 #258
120055 Croat
Torcida Hajduk Split
pi_33445348
wat moet ik me voorstellen bij uittreden?
  woensdag 28 december 2005 @ 13:31:39 #259
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_33468431
na eerst een droom te hebben over mijn ex, waarbij ik met een flinke odol snikkend wakker schrok, ging ik verder met (een andere?) droom.

waar ik , god mag weten hoe, ineens een andere meid had, die er niet slecht uitzag terwijl ik in de droom never een goede view op haar heb gehad , het voelde goed die eerste paar minuten in elkaars armen te liggen.. hoe het ook was en hoe het ook kwam bevond ik me ineens met een paar (iig in de droom) 'bekenden' op rij in bed (a-la in kraakpand en de verwarming doet het niet dus gaan we onder een deken liggen) , beetje film kijken , en kwam tot de conclusie dat zij er niet meer was. Om haar vervolgens te gaan zoeken bij de spoorbrug . (there must be some sense here )

daar waren weer een paar lui en uiteindelijk (alleen ?) over het spoor (volgens mij a-la indiana jones - in zo'n kolenkar) waarop ze hard aan het werk waren een eind gereden. hierbij meermalen gewaarschuwd over hoe gevaarlijk het allemaal is . waarbij er inderdaad een aantal locomotieven kriskras over de werkplaats/spoorbanen reden. een ervan reed heel langzaam mijn kant uit en terwijl ik deze ontweek tikte ik met me hand de voorkant nog even uitdagend aan, om vervolgens verder te gaan.

de rails gingen langzaam over in station .. nou begin ik het al een beetje kwijt te zijn , maar toen ging ik volgens mij met kar en al in een lift om daar aan de praat te raken met een oudere vrouw die ongetwijfeld heel intressante tekst had - terwijl je de 'bad guy' typen al hoort overleggen/denken "zij is een risico"

om vervolgens beneden aan te komen alwaar ik nog net de kans kreeg om te horen dat ik mijn schoenen moest wassen, niet alleen de bagger maar ook radioactieve restjes, en terwijl ik dat langzaam deed met de ene schoen, ging de wekker

Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  woensdag 28 december 2005 @ 14:40:04 #260
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_33470402
ik heb vannacht gedroomd dat ik mijn ex heb doorboord met een zilveren spies omdat ze een vampier was....

fucking blood evrywhere
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_33472030
quote:
Op woensdag 28 december 2005 13:31 schreef coz het volgende:
na eerst een droom te hebben over mijn ex, waarbij ik met een flinke odol snikkend wakker schrok, ging ik verder met (een andere?) droom.

waar ik , god mag weten hoe, ineens een andere meid had, die er niet slecht uitzag terwijl ik in de droom never een goede view op haar heb gehad , het voelde goed die eerste paar minuten in elkaars armen te liggen.. hoe het ook was en hoe het ook kwam bevond ik me ineens met een paar (iig in de droom) 'bekenden' op rij in bed (a-la in kraakpand en de verwarming doet het niet dus gaan we onder een deken liggen) , beetje film kijken , en kwam tot de conclusie dat zij er niet meer was. Om haar vervolgens te gaan zoeken bij de spoorbrug . (there must be some sense here )

daar waren weer een paar lui en uiteindelijk (alleen ?) over het spoor (volgens mij a-la indiana jones - in zo'n kolenkar) waarop ze hard aan het werk waren een eind gereden. hierbij meermalen gewaarschuwd over hoe gevaarlijk het allemaal is . waarbij er inderdaad een aantal locomotieven kriskras over de werkplaats/spoorbanen reden. een ervan reed heel langzaam mijn kant uit en terwijl ik deze ontweek tikte ik met me hand de voorkant nog even uitdagend aan, om vervolgens verder te gaan.

de rails gingen langzaam over in station .. nou begin ik het al een beetje kwijt te zijn , maar toen ging ik volgens mij met kar en al in een lift om daar aan de praat te raken met een oudere vrouw die ongetwijfeld heel intressante tekst had - terwijl je de 'bad guy' typen al hoort overleggen/denken "zij is een risico"

om vervolgens beneden aan te komen alwaar ik nog net de kans kreeg om te horen dat ik mijn schoenen moest wassen, niet alleen de bagger maar ook radioactieve restjes, en terwijl ik dat langzaam deed met de ene schoen, ging de wekker

Sorry..... dit is zelf too much voor mij
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_33493126
Kan iemand mijn oorlogs droom trouwens verklaren?
Ich bin der Führer.
pi_33506728
Ik stond op de roltrap van de metro, naar beneden. En toen stond er voor me zo'n zwerver een vrouwtje te beroven onder bedreiging van een nagelvijl. Dus ik zo: WTF doe je!

En toen ging ik 'm aanvallen en die nagelvijl afbreken, maar door de worsteling viel mijn telefoon uit m'n zak, en toen pikte iemand die en rende ermee weg.

Wat betekent dit voor mijn toekomst?
  vrijdag 30 december 2005 @ 12:21:05 #264
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_33534953
Eergisteren droomde ik dat ik een soort van generale repetitie had van stijldansen.
Met een onbekende mijnheer deed ik in gewone kleren latijns dansen. Oefenen voor een wedstrijd ?

Vannacht had ik met een andere onbekende mijnheer de danscontest. Hij zag er betoverend uit en ook ik zag er geweldig uit in een strakke sexy jurk. We dansten de sterren van de hemel. Vlak voor het laten zien van de borden met de gegeven punten werd ik bezweet wakker.

Nu maar hopen dat ik het laatste deel van de trilogie vannacht droom met een mooie beoordeling.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_33542198
Had ik gisteravond (of vanochtend 11.00 u) zo'n weirde droom.

Ik neem altijd de bus naar school (20 min.), maar in de droom blijkt dat ik de school vlakbij mijn oude huis lag en het was 5 minuten fietsen. Weird, want ik woon nu in Zandvoort, school in Haarlem en oude huis in Duivendrecht

Anyway, op het schoolplein dat nu zo groot is als Amsterdam Centraal, zag ik de jongen van mijn dromen (waar ik irl als het hele schooljaar verliefd op ben ) Maar ik durfde hem niet aan te spreken (duh ) Maar ik zag wel een andere leuke jongen van achter, en hem durfde ik wel aan te stoten en dan 'oeps, sorry blablabla'

Dus ik stootte hem aan, hij draaide zich om en blijkt het weer zo'n ugly azn te zijn (noem me geen racist, want ik ben zelf azn) Dus ik schrok me de pleuris.
pi_33549655
Droomde vannacht heel even fijn tijdens een slecht nacht slapen. Dat ik een soort info-dag had met allerlei therapieen of cursussen... Ik weet niet precies meer hoe het zat, maar heb er een heel warm gevoel aan over gehouden als ik eraan terugdenk... Maar wat was het nou voor cursus...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_33573159
Apart zeg!
Jammer dat het niet meer weet.... maar misschien komt dat nog.
pi_33573194
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:39 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Droomde vannacht heel even fijn tijdens een slecht nacht slapen. Dat ik een soort info-dag had met allerlei therapieen of cursussen... Ik weet niet precies meer hoe het zat, maar heb er een heel warm gevoel aan over gehouden als ik eraan terugdenk... Maar wat was het nou voor cursus...
Hoe onthoud ik mijn dromen
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_33590643
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 11:23 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Hoe onthoud ik mijn dromen
Dat was t iig niet Maar was in dit geval misschien wel handig geweest
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_33651747
Had vanochtend net voor het wakker worden een rare.

Ik was met EW hier in mijn eigen huiskamer. Dat is op zich al apart aangezien ik in mijn dromen nooit in dit huis ben. Als dat al zo is ziet het er totaal anders uit. Mijn huizen in mijn dromen zijn altijd totaal andere huizen die ik nooit gezien heb. Als het bekende huizen zijn zien ze er anders uit.
Maar dit keer niet. Mijn huiskamer, mijn inrichting.

De vloer begon te golven en alles schokte. We moesten ons schrap zetten en goed vasthouden. EW sprong op een oude lage stoel en ik op de bank.
Ik realiseerde me dat het een aardbeving was en vroeg me af waarom ik dan niet onder de tafel kroop om beschermd te zijn als het dak zou instorten.
Maar om de een of andere reden was ik daar niet bang voor. De vloer leek me veel onveiliger aangezien die zo golfde. De golfbeweging stopte en begon weer. Het herhaalde zich 3x.
Na iedere golfbeweging zag de vloer er weer gewoon uit. niet met ernstige beschadigingen.

Ik was niet zo zeer bang dat het huis zou instorten. Alleen maar dat het scheef zou gaan staan. Ik was niet eens echt bang. ik vroeg het me alleen maar af. En bedacht me hoe ik gewoon het eerst volgende moment zou moeten handelen.

Kan heel symbolisch zjin. En dan weet ik het ook wel te duiden. (hoewel ik toch ook nieuwsgierig ben naar duidingen van anderen) Maar mijn dromen zien er nooit zo letterlijk uit.

Het deed me denken aan die ene keer, een jaar of 13? 14? geleden toen er een aardbeving in Limburg was die ik hier ook voelde, midden in de nacht.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_33651766
quote:
Op donderdag 29 december 2005 01:21 schreef Xenwolfie het volgende:
Kan iemand mijn oorlogs droom trouwens verklaren?
Vroeg me af of je banden hebt met de Dom.Rep of Haiti.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_33687239
Ik was een fotograaf, en moest in een verlaten park foto's van de bomen maken. In de verte zag ik een zwembad, en besloot te gaan zwemmen....en toen werd ik wakker.

Niet heel veel onthouden.
pi_33718411
quote:
Op zondag 11 december 2005 00:28 schreef Safire het volgende:
Ik droom de laatste tijd heel vaak dat mijn vriend overlijdt. De ene keer aan een ziekte en de andere keer door een ongeluk. Wat vaag is, is dat ik óf van te voren weet dat hij dood gaat (dus in het geval van de ziekte) of achteraf zeg (in het geval van het ongeluk) dat ik altijd heb geweten dat hij niet oud wordt..

Betekent dat gewoon dat ik bang ben hem kwijt te raken of zit er een andere betekenis achter? Wie weet dat?
Iemand?
Het is simpel om mee te gaan met de grijze massa
Simpel om te denken "ik ben" en daarmee basta
Maar wat als je stil staat bij alles dat vast staat
Gebruik je grijze massa, stap uit de grijze massa
pi_33719982
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 02:42 schreef Safire het volgende:

[..]

Iemand?
Mij wordt telkens als ik dat soort dromen heb verzekerd dat dat echt niet betekent dat iemand dood gaat. Het kan wel een symbolische betekenis hebben als in angst om te verliezen. Of juist een nieuw begin. Maar een beetje extra opletten kan natuurlijk geen kwaad.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zaterdag 7 januari 2006 @ 13:07:41 #275
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_33795711
Ik droom heel vaak over water. Of ik spring over en gracht, sta op een brug, loop door een riviertje, zwem in de zee (onder water). Maar bijv. ook in de vorm van ijs. Dat ik schaat of weg ofzo.

Vannacht droomde ik over sneeuw, maar niet eens echte... Ik zag ergens met vrienden (geen idee wie het waren) en er werd nepsneeuw over ons heengegooid. In mijn gedachten wat het voor een foto ofzo. En op een gegeven moment liep er ook nog een paard, en toen was ik ècht gelukkig.

En dat terwijjl ik best bang voor paarden ben.
(Un)masking for the greater good.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')