abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33237026
Ik heb volgens mij door een topic in GC topic gedroomd over de Jehova's getuigen.
In mijn droom lieten ze zich niet zien, maar door zo'n omroepsysteem probeerden ze mijn oma te overtuigen.
Ze hoort niet zo goed, en ze ging naar buiten waar ook zo'n omroepwagen stond (opvallend: geen één JG liet zich zien). Wij (mijn moeder en ik) keken haar aan van: "ja, -jij- moet beslissen" Ze is 80, maar nog bij de pinken, en je wilt haar niet het gevoel geven dat ze al dement is, natuurlijk.
Ze riep heel enthousiast: "ja!" en mocht een boekje van de kar pakken. Toen liep ik even met haar alleen, en ik vroeg of ze wel wist dat het JG waren. Ze keek me heel verbaasd aan, en gaf aan dat ze dacht dat het een service voor automatische telefoonbeantwoording was
And the druids turn to stone...
  woensdag 21 december 2005 @ 15:33:39 #252
120055 Croat
Torcida Hajduk Split
pi_33276332
heeft er iemand wel eens gehad dat je droomt en je daar in je droom ook achter komt, ik zelf 2x de eerste keer kon ik het niet lang volhouden en werd ik wakker maar de 2e keer heb ik me flink uitgeleeft,waarna ik als finishing touch van een torenflat ben afgesprokken (ik was zeker van mn zaak )om zo heerlijk wakker te schrikken, echt een super ervaring.
Helaas de laatste tijd neit meer voor gekomen.
pi_33285284
Ik heb dat weleens gehad. Zoiets heet een lucide droom. Het is inderdaad een vreemde ervaring.

Als ik het goed heb is dat volgens Stenny het eerste stadium van uittreding.
  vrijdag 23 december 2005 @ 22:38:31 #254
137326 JohnDoeTeh2nd
y Helo thar Biatches
pi_33356606
Vannacht droomde ik dat ik een scooter bij iemand moest afleveren en onder het rijden hield de politie me aan en nam hem in beslag.

kort en niet krachitg.
It is Purpose That Created us
pi_33376655
Ik was een leraar bij een inburgeringscursus voor voetballers die in Nederland wilden voetballen. Ik moest dingen over de taal uitleggen enzo

Niet echt heel boeiend
pi_33417210
Ik heb vannacht gedroomd dat ik in Haiti was. Er brak een oorlog uit tussen Haiti en de Dominicaanse Republiek. Haiti's leger bestond voorral uit rebbellen en ook uit mijn klasgenoten en ikzelf. De oorlog speelde zich af op mijn opa's erf. De Dominicaanse Republiek verloor de slag op mijn opa's terrein nipt (alle Haitiaanse rebellen waren dood, maar mijn klasgenoten leefden nog), maar toen kreeg het versterking van Australiaanse soldaten die uit de schuur kwamen . Hierdoor werden ook mijn klasgenoten gedood maar ik ontsnapte. Ik kreeg hierna een onderscheiding van Osama Bin Laden en er werd een groene tank geplaatst op de kaart, op de plaats van ons huis. En toen werd ik wakker.
Ich bin der Führer.
pi_33438019
Het was kerst in mijn droom, en ik zat op een groot schip met allerlei andere mensen. Het was er behoorlijk vol, en het schip schommelde heel erg, vanwege de woeste zee.
Er zat ook een gat in het schip, waardoor de golven zo het schip in kwamen
  dinsdag 27 december 2005 @ 17:46:48 #258
120055 Croat
Torcida Hajduk Split
pi_33445348
wat moet ik me voorstellen bij uittreden?
  woensdag 28 december 2005 @ 13:31:39 #259
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_33468431
na eerst een droom te hebben over mijn ex, waarbij ik met een flinke odol snikkend wakker schrok, ging ik verder met (een andere?) droom.

waar ik , god mag weten hoe, ineens een andere meid had, die er niet slecht uitzag terwijl ik in de droom never een goede view op haar heb gehad , het voelde goed die eerste paar minuten in elkaars armen te liggen.. hoe het ook was en hoe het ook kwam bevond ik me ineens met een paar (iig in de droom) 'bekenden' op rij in bed (a-la in kraakpand en de verwarming doet het niet dus gaan we onder een deken liggen) , beetje film kijken , en kwam tot de conclusie dat zij er niet meer was. Om haar vervolgens te gaan zoeken bij de spoorbrug . (there must be some sense here )

daar waren weer een paar lui en uiteindelijk (alleen ?) over het spoor (volgens mij a-la indiana jones - in zo'n kolenkar) waarop ze hard aan het werk waren een eind gereden. hierbij meermalen gewaarschuwd over hoe gevaarlijk het allemaal is . waarbij er inderdaad een aantal locomotieven kriskras over de werkplaats/spoorbanen reden. een ervan reed heel langzaam mijn kant uit en terwijl ik deze ontweek tikte ik met me hand de voorkant nog even uitdagend aan, om vervolgens verder te gaan.

de rails gingen langzaam over in station .. nou begin ik het al een beetje kwijt te zijn , maar toen ging ik volgens mij met kar en al in een lift om daar aan de praat te raken met een oudere vrouw die ongetwijfeld heel intressante tekst had - terwijl je de 'bad guy' typen al hoort overleggen/denken "zij is een risico"

om vervolgens beneden aan te komen alwaar ik nog net de kans kreeg om te horen dat ik mijn schoenen moest wassen, niet alleen de bagger maar ook radioactieve restjes, en terwijl ik dat langzaam deed met de ene schoen, ging de wekker

Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  woensdag 28 december 2005 @ 14:40:04 #260
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_33470402
ik heb vannacht gedroomd dat ik mijn ex heb doorboord met een zilveren spies omdat ze een vampier was....

fucking blood evrywhere
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_33472030
quote:
Op woensdag 28 december 2005 13:31 schreef coz het volgende:
na eerst een droom te hebben over mijn ex, waarbij ik met een flinke odol snikkend wakker schrok, ging ik verder met (een andere?) droom.

waar ik , god mag weten hoe, ineens een andere meid had, die er niet slecht uitzag terwijl ik in de droom never een goede view op haar heb gehad , het voelde goed die eerste paar minuten in elkaars armen te liggen.. hoe het ook was en hoe het ook kwam bevond ik me ineens met een paar (iig in de droom) 'bekenden' op rij in bed (a-la in kraakpand en de verwarming doet het niet dus gaan we onder een deken liggen) , beetje film kijken , en kwam tot de conclusie dat zij er niet meer was. Om haar vervolgens te gaan zoeken bij de spoorbrug . (there must be some sense here )

daar waren weer een paar lui en uiteindelijk (alleen ?) over het spoor (volgens mij a-la indiana jones - in zo'n kolenkar) waarop ze hard aan het werk waren een eind gereden. hierbij meermalen gewaarschuwd over hoe gevaarlijk het allemaal is . waarbij er inderdaad een aantal locomotieven kriskras over de werkplaats/spoorbanen reden. een ervan reed heel langzaam mijn kant uit en terwijl ik deze ontweek tikte ik met me hand de voorkant nog even uitdagend aan, om vervolgens verder te gaan.

de rails gingen langzaam over in station .. nou begin ik het al een beetje kwijt te zijn , maar toen ging ik volgens mij met kar en al in een lift om daar aan de praat te raken met een oudere vrouw die ongetwijfeld heel intressante tekst had - terwijl je de 'bad guy' typen al hoort overleggen/denken "zij is een risico"

om vervolgens beneden aan te komen alwaar ik nog net de kans kreeg om te horen dat ik mijn schoenen moest wassen, niet alleen de bagger maar ook radioactieve restjes, en terwijl ik dat langzaam deed met de ene schoen, ging de wekker

Sorry..... dit is zelf too much voor mij
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_33493126
Kan iemand mijn oorlogs droom trouwens verklaren?
Ich bin der Führer.
pi_33506728
Ik stond op de roltrap van de metro, naar beneden. En toen stond er voor me zo'n zwerver een vrouwtje te beroven onder bedreiging van een nagelvijl. Dus ik zo: WTF doe je!

En toen ging ik 'm aanvallen en die nagelvijl afbreken, maar door de worsteling viel mijn telefoon uit m'n zak, en toen pikte iemand die en rende ermee weg.

Wat betekent dit voor mijn toekomst?
  vrijdag 30 december 2005 @ 12:21:05 #264
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_33534953
Eergisteren droomde ik dat ik een soort van generale repetitie had van stijldansen.
Met een onbekende mijnheer deed ik in gewone kleren latijns dansen. Oefenen voor een wedstrijd ?

Vannacht had ik met een andere onbekende mijnheer de danscontest. Hij zag er betoverend uit en ook ik zag er geweldig uit in een strakke sexy jurk. We dansten de sterren van de hemel. Vlak voor het laten zien van de borden met de gegeven punten werd ik bezweet wakker.

Nu maar hopen dat ik het laatste deel van de trilogie vannacht droom met een mooie beoordeling.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_33542198
Had ik gisteravond (of vanochtend 11.00 u) zo'n weirde droom.

Ik neem altijd de bus naar school (20 min.), maar in de droom blijkt dat ik de school vlakbij mijn oude huis lag en het was 5 minuten fietsen. Weird, want ik woon nu in Zandvoort, school in Haarlem en oude huis in Duivendrecht

Anyway, op het schoolplein dat nu zo groot is als Amsterdam Centraal, zag ik de jongen van mijn dromen (waar ik irl als het hele schooljaar verliefd op ben ) Maar ik durfde hem niet aan te spreken (duh ) Maar ik zag wel een andere leuke jongen van achter, en hem durfde ik wel aan te stoten en dan 'oeps, sorry blablabla'

Dus ik stootte hem aan, hij draaide zich om en blijkt het weer zo'n ugly azn te zijn (noem me geen racist, want ik ben zelf azn) Dus ik schrok me de pleuris.
pi_33549655
Droomde vannacht heel even fijn tijdens een slecht nacht slapen. Dat ik een soort info-dag had met allerlei therapieen of cursussen... Ik weet niet precies meer hoe het zat, maar heb er een heel warm gevoel aan over gehouden als ik eraan terugdenk... Maar wat was het nou voor cursus...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_33573159
Apart zeg!
Jammer dat het niet meer weet.... maar misschien komt dat nog.
pi_33573194
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 18:39 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Droomde vannacht heel even fijn tijdens een slecht nacht slapen. Dat ik een soort info-dag had met allerlei therapieen of cursussen... Ik weet niet precies meer hoe het zat, maar heb er een heel warm gevoel aan over gehouden als ik eraan terugdenk... Maar wat was het nou voor cursus...
Hoe onthoud ik mijn dromen
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_33590643
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 11:23 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Hoe onthoud ik mijn dromen
Dat was t iig niet Maar was in dit geval misschien wel handig geweest
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_33651747
Had vanochtend net voor het wakker worden een rare.

Ik was met EW hier in mijn eigen huiskamer. Dat is op zich al apart aangezien ik in mijn dromen nooit in dit huis ben. Als dat al zo is ziet het er totaal anders uit. Mijn huizen in mijn dromen zijn altijd totaal andere huizen die ik nooit gezien heb. Als het bekende huizen zijn zien ze er anders uit.
Maar dit keer niet. Mijn huiskamer, mijn inrichting.

De vloer begon te golven en alles schokte. We moesten ons schrap zetten en goed vasthouden. EW sprong op een oude lage stoel en ik op de bank.
Ik realiseerde me dat het een aardbeving was en vroeg me af waarom ik dan niet onder de tafel kroop om beschermd te zijn als het dak zou instorten.
Maar om de een of andere reden was ik daar niet bang voor. De vloer leek me veel onveiliger aangezien die zo golfde. De golfbeweging stopte en begon weer. Het herhaalde zich 3x.
Na iedere golfbeweging zag de vloer er weer gewoon uit. niet met ernstige beschadigingen.

Ik was niet zo zeer bang dat het huis zou instorten. Alleen maar dat het scheef zou gaan staan. Ik was niet eens echt bang. ik vroeg het me alleen maar af. En bedacht me hoe ik gewoon het eerst volgende moment zou moeten handelen.

Kan heel symbolisch zjin. En dan weet ik het ook wel te duiden. (hoewel ik toch ook nieuwsgierig ben naar duidingen van anderen) Maar mijn dromen zien er nooit zo letterlijk uit.

Het deed me denken aan die ene keer, een jaar of 13? 14? geleden toen er een aardbeving in Limburg was die ik hier ook voelde, midden in de nacht.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_33651766
quote:
Op donderdag 29 december 2005 01:21 schreef Xenwolfie het volgende:
Kan iemand mijn oorlogs droom trouwens verklaren?
Vroeg me af of je banden hebt met de Dom.Rep of Haiti.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_33687239
Ik was een fotograaf, en moest in een verlaten park foto's van de bomen maken. In de verte zag ik een zwembad, en besloot te gaan zwemmen....en toen werd ik wakker.

Niet heel veel onthouden.
pi_33718411
quote:
Op zondag 11 december 2005 00:28 schreef Safire het volgende:
Ik droom de laatste tijd heel vaak dat mijn vriend overlijdt. De ene keer aan een ziekte en de andere keer door een ongeluk. Wat vaag is, is dat ik óf van te voren weet dat hij dood gaat (dus in het geval van de ziekte) of achteraf zeg (in het geval van het ongeluk) dat ik altijd heb geweten dat hij niet oud wordt..

Betekent dat gewoon dat ik bang ben hem kwijt te raken of zit er een andere betekenis achter? Wie weet dat?
Iemand?
Het is simpel om mee te gaan met de grijze massa
Simpel om te denken "ik ben" en daarmee basta
Maar wat als je stil staat bij alles dat vast staat
Gebruik je grijze massa, stap uit de grijze massa
pi_33719982
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 02:42 schreef Safire het volgende:

[..]

Iemand?
Mij wordt telkens als ik dat soort dromen heb verzekerd dat dat echt niet betekent dat iemand dood gaat. Het kan wel een symbolische betekenis hebben als in angst om te verliezen. Of juist een nieuw begin. Maar een beetje extra opletten kan natuurlijk geen kwaad.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  zaterdag 7 januari 2006 @ 13:07:41 #275
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_33795711
Ik droom heel vaak over water. Of ik spring over en gracht, sta op een brug, loop door een riviertje, zwem in de zee (onder water). Maar bijv. ook in de vorm van ijs. Dat ik schaat of weg ofzo.

Vannacht droomde ik over sneeuw, maar niet eens echte... Ik zag ergens met vrienden (geen idee wie het waren) en er werd nepsneeuw over ons heengegooid. In mijn gedachten wat het voor een foto ofzo. En op een gegeven moment liep er ook nog een paard, en toen was ik ècht gelukkig.

En dat terwijjl ik best bang voor paarden ben.
(Un)masking for the greater good.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 18:20:10 #276
138177 The_Psyraisor
Respect our nature!
pi_33805606
Ik heb hier verder nog niet gereageerd in tit topic. Maar wat ik vannacht heb gedroomd MOET ik gewoon even kwijt. Ik heb vannacht namelijk echt mijn meest indrukwekkende droom ooit gehad!
Normaal droom ik alleen over hele achterlijke dingen, maar wat ik vannacht heb gedroomd slaat alles en is uiterst geschikt voor dit forum.
Let op, ik heb nog nooit eerder gedroom over ook maar iets dat in de buurt komt van dit onderwerp!

Ik heb deze droom opgeschreven en later even in een wat netter gedetailleerder verhaal gezet.

Komt ie:

Het was klaarlichte dag om 01.00 uur 's nachts. Er was vollop leven op straat en de zon begon ineens zo ongelooflijk fel te schijnen dat het echt pijn deed aan mijn ogen. Ik reed op dat moment met mijn vader in de auto. En had een erg vreemd idee bij het feit dat het om deze tijd nog licht was buiten. Hij leek ook nog lang niet onder te gaan aangezien hij ergens in het midden de hemel stond. Even later stond ik op de Utrechtste weg vlakbij Gilbert's oude huis (onder zijn oude flat)(jullie kennen hem niet, maar dit verhaal had ik aan een vriend geschreven van mij dus vandaar deze details waar jullie waarschijnlijk niet veel aan hebben, maargoed). Ik keek naar de zon en plotseling begon er iets voor de zon te schuiven. Er kwam een zonsverduistering. Ik keek naar de zon en in een vrij rap tempo was hij helemaal verduisterd. Doordat de zon verduisterd was, kreeg de straat een rood/oranje gloed wat erg mooi en best freaky was om te zien. Op het moment dat ze zon verduisterd was begon die bal(maan?) die dan zon donker maakte zich ineens te vermenigvuldigen in heel veel ballen. Ze begonnen snel heen en weer voor de zon te bewegen en het werd daardoor weer iets lichter op straat. Heel veel ballen circuleerde nu voor de zon en draaide heel erg snel rond. Op dat moment volgde een chaos aan de hemel. De ronde schijven begonnen afgeschoten te worden, vergelijkbaar met vuurwerk.
Al heel snel leek dit alles op een terroristsche aanval(zo interpreteerde wij dit op dat moment, tsjah niet erg logisch maargoed..). Maar dit was het niet. Ik keek achter mij (keek daarvoor de richting van de zendmast op) en uit de hemel kwamen allerlei vage objecten waarvan het in eerst instantie moeilijk te zien was wát het nou was. Na goed te kijken kwam het besef; het waren buitenaarde wezens!!!!! Het waren er ontzettend veel, het krioelde ervan(hoe ze eruit zagen is erg moeilijk te beschrijven.. ze zaten in een voortuig wat toch anders was dan de gebruikelijke vliegende schotel iig). Ze schoten met voorwerpen richting de aarde. De voorwerpen waren ongevaarlijk maar toch leverde het de nodige paniek op. De voorwerpen kwamen voor m'n neus op de straat neer. Ik pakte het op en het leken een soort onderzetters te zijn waar je je kopje thee op zet. Het materiaal hiervan was alleen een soort heel dunne alluminium, ze hadden ongeveer een doorsnee van 10 CM en een dikte van een paar kleine millimeter denk ik. Ondertussen dat dit allemaal gebeurde was er enorme herrie te horen die zij maakte aan de hemel. Het bleef ervan krioelen.
Opeens begonnen zij tekens te maken. Ze maakten hartjes (het symbool voor liefde). Ik begreep meteen wat ze duidelijk wilde maken hiermee in mijn droom. Ze maakten duidelijk dat het hier op aarde echt volledig uit de klauwen aan het lopen is. Er moest weer liefde komen. Mensen moesten weer liefde voor elkaar gaan krijgen. Ik zag op een gegeven moment ineens 2 zwanen (een soort visieon op dat moment, heel vaag) met de koppen naar elkaar toe. Tussen de hoofden zag in weer het liefdessymbool, t vormde weer een hart.
Ik werd heel erg emotioneel en besefde dat dit de grote openbaring was van buitenaards leven. Ik begon te huilen van geluk. Hun bestaan was nu duidelijk. Ze hadden zich getoond aan de aarde. Op een gegeven moment zag ik mijn moedcer staan die met een buurman van mij stond te praten en ook zei keken naar wat er zich afspeelde aan de hemel. Alleen kan ik me dat even niet meer zo goed herinneren.
Op een gegeven moment werd ik wakker, en wist ik even niet waar ik was. Zo'n droom als dit heb ik nog nooit eerder gehad. Dit alles was ook zo realistisch dat ik echt helemaal opgegaan ben ik mijn droom en zelfs nu alles nog best helder voor de geest kan halen wat er allemaal gebeurde in mijn droom. Ik geloof zeker dat hier een diepere betekenis in schuil gaat. Dit was een droom met een boodschap. Ik beschouw dit ook zeker als een spirituele gebeurtenis, en ben erg dankbaar voor deze droom.
Ik ben benieuwd wat dit uiteindelijk te bekenen heeft. Dat dit niet zomaar een droom was mag duidelijk zijn. Echt met stip op 1 mijn meest indrukwekkende droom ooit!

Hier is echt niks bij verzonnen om het verhaal mooier te maken dan dat het is ofzo. Dit is echt wat ik gedroomd heb!
Wat heeft dit te betekenen???
Ik vind dit zeer mooi en best raar...

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Psyraisor op 07-01-2006 18:28:34 ]
pi_33851103
Hallo, ik houd me ook met mijn dromen bezig, dus hier een mogelijke verklaring van de symbolen water, sneeuw, ijs en paard in de droom van Natalie:

Ijs, sneeuw, water: je zit in soms in een moeilijke periode (winter), maar je komt er altijd ook weer snel uit
(je komt weer uit het water, je gaat over een brug).
De reden dat je er snel uitkomt is het paard:
dit betekent hetzij:
je innerlijke kracht, fysieke sterkte, geestelijke sterkte.
hetzij:
iemand met kracht helpt je uit je problemen.

(daarom ben je imo ook zo blij met het paard)

[ Bericht 9% gewijzigd door SjonnieWaas op 08-01-2006 23:32:18 ]
pi_33898891
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 02:42 schreef Safire het volgende:

[..]

Iemand?
Dood is als het ware een onherstelbaar geval. En een ziekte is een obstakel een belemmering voor je normaal daagse activiteiten ( routine ).

Als je droomt dat hij ziek wordt en dood gaat of verongelukt dan weetje gewoon dat er iets mis is. Bij een van jullie is er nog steeds een geval dat niet opgelost is en waar van de ander (on) bewust van is.
Als je sterft in een droom, is er een geval van spijt, iets dat je altijd al wou verbeteren maar altijd hebt verzet en dacht aan later doe ik het wel. Verbeter dus die problemen voor jullie onherstelbaar uit elkaar gaan.

En pak het niet met trots en hoogmoed aan, want wanneer je het probeert te verbeteren met arrogantie kan je het ongewenst slechter maken ( een ongeluk ). Waardoor het alsnog uit zou kunnen gaan.

Samenvatting:
Heeft hij een fout gemaakt die je nog niet helemaal hebt kunnen verwerken, vergeef hem.
Heb jij iets fout gedaan? Bied je excuses aan.
pi_33904471
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 10:07 schreef nokwanda het volgende:
Had vanochtend net voor het wakker worden een rare.

Ik was met EW hier in mijn eigen huiskamer. Dat is op zich al apart aangezien ik in mijn dromen nooit in dit huis ben. Als dat al zo is ziet het er totaal anders uit. Mijn huizen in mijn dromen zijn altijd totaal andere huizen die ik nooit gezien heb. Als het bekende huizen zijn zien ze er anders uit.
Maar dit keer niet. Mijn huiskamer, mijn inrichting.

De vloer begon te golven en alles schokte. We moesten ons schrap zetten en goed vasthouden. EW sprong op een oude lage stoel en ik op de bank.
Ik realiseerde me dat het een aardbeving was en vroeg me af waarom ik dan niet onder de tafel kroop om beschermd te zijn als het dak zou instorten.
Maar om de een of andere reden was ik daar niet bang voor. De vloer leek me veel onveiliger aangezien die zo golfde. De golfbeweging stopte en begon weer. Het herhaalde zich 3x.
Na iedere golfbeweging zag de vloer er weer gewoon uit. niet met ernstige beschadigingen.

Ik was niet zo zeer bang dat het huis zou instorten. Alleen maar dat het scheef zou gaan staan. Ik was niet eens echt bang. ik vroeg het me alleen maar af. En bedacht me hoe ik gewoon het eerst volgende moment zou moeten handelen.

Kan heel symbolisch zjin. En dan weet ik het ook wel te duiden. (hoewel ik toch ook nieuwsgierig ben naar duidingen van anderen) Maar mijn dromen zien er nooit zo letterlijk uit.

Het deed me denken aan die ene keer, een jaar of 13? 14? geleden toen er een aardbeving in Limburg was die ik hier ook voelde, midden in de nacht.
Geen idee of EW ( wie is dat? ) hier ook nog een rol speelt in je droom.
Maar aarde spreekt zich in dromen eigenlijk als je ware afkomst. Je ware aard(e). Hoe je werkelijk in elkaar zit of was.

Bij schudding is er sprake van verandering, anders, chaos, reorganisatie.

Je spreekt over jouw huis en jouw inrichting.. Een plaats waar je je 100% jezelf kunt zijn, en ook jezelf bent. Een plaats waar alles precies verloopt zoals jouw wensen.

Opmerken van een aardbeving is, je eigen aard opmerken. In contact komen met je innerlijke diepe ik.
Ware "nokwanda" die alleen jij kent en alleen jij toegang tot hebt. In je omgeving ontvang je allemaal prinkelingen die je steeds meer over je zelf laten denken. Vragen als:

"Defineer mezelf"
"Heb ik altijd al zo willen worden?"
"En is dit het dan?"

komen op?

Nu je je veilig voelt in je eigen omgeving heb je het over je huis en inrichting, je let op details.. Dus in andere woorden je bent of probeert een perfectionist te zijn. Alles zo goed en volledig mogelijk. Je merkt op dat er dingen gebeuren die je zelf niet in je hand hebt. (schokken) Dingen waar je geen invloed over hebt. En probeert gelijk in actie te komen door op je bank te springen. Terwijl je aan een andere optie denkt die je zelf ook nog corrigeert. Je bent niet bang voor veranderingen van jouw en andermans acties, maar wel een beetje nerveus over de gevolgen en wat het met zich mee brengt.

De vloer is een plaats waar je stil staat, maar jij gaat niet op de vloer staan. Jij wilt vooruitgang niet stilstaan. Na een aanta keren naar de vloer te kijken (3x) realiseer je dat als je daar stond gewoon niets zou zijn veranderdt. Ook niet in je leven dus je staat klaar voor risico's.

Je huis is plaats waar je tot rust kom, en wanneer je bang met dat het niet gaat instorten. Vertrouw je op je omgeving (dat ze je zullen steunen). En geloof je dat je sterk genoeg bent om heel wat dingen tegemoet te komen.

Je afvragen hoe je volgende x moet handelen is een daad van vooruitstreven, ervaring ophalen en eventueel toepassen wanneer het zover is.

Aardbeving in je pubertijd toen je 14 was, was een tijd toen je echt een mening kreeg/begon te vormen. Je nam niet meer dingen klakkeloos over, 4 jaar daarvoor kwam je er achter dat sint niet meer bestond . En die ervaring is een steunend pilaar geworden voor je ware aard

pi_33904812
Dit is niet wat ik afgelopen nacht droomde, maar een poosje terug.
Het heeft een diepe indruk bij me achtergelaten, en zelf kom ik er niet echt uit
wat het kan betekenen.

Ik ben getrouwd met een man met losse handjes, nouja niet alleen dat.
hij probeert me telkens te vermoorden, tenminste dat vertelde mijn gevoel in mijn droom me.
Op een moment ga ik een sprong vooruit en zit ik verdwaasd voor me uit te kijken,
komt een man bij me staan
( een politieagent in burgerkleding , hoe ik dat weet , moet je me niet vragen,
je weet wel gevoel) Vertelt, mevrouw moet zo nagekeken worden,
haar man heeft haar net aangereden, man zelf is tegen een boom geklapt en opslag overleden,

Dan stap ik uit een auto, bestuurderskant voor hier, maar er zit geen stuur,
Ik zie buiten een oud klasgenootje. ze roept me dus ik stap uit, ze is echt hoog zwanger ,
echt flinke buik . Ze rent op me af, de buik lijkt net pudding zo vliegt die heen en weer.
Ik naar haar toe,vertel haar dat ik niet meer weet wat ik moet doen, waarheen en nog wat,
Zegt zij, nou ik kom je halen, nee je kan niet bij mij wonen,
maar mijn man heeft een huis voor je gekocht,
niet recht tegenover ons maar ietsje verdrop in de straat, ik reuze blij.

Dan lopen we samen met die agenten, door een dorp, volgens mij spaans?
ik versta alleen een paar woordjes, de vriendin laat mij een foto zien van vroeger en
dan komen opeens een hele boel (stuk of 7) oude klasgenootjes om ons heen, allemaal vrouwen.
Ik loop even weg, waarom weet ik niet , erger me aan die buitenlanders,
Noem het maar even spanjaarden, ze schreeuwen en spuiten iedereen met zwarte kleren ,
rode verf erover heen, je raadt het al ik heb zwarte kleren.
Opeens hoor ik schieten, met mitrilleurs , overal om me heen.
ik ren terug naar mijnvriendinnen, maar aan het einde van de straat houd die agent me tegen,
en vertelt me dat mijn vriendinnen dood zijn, ze hadden een bank willen overvallen
en de ME heeft ze allemaal doodgeschoten ook de mannen die in de bank waren,
Ik ren naar die bank, zie boven een heel groot raam, meer een etalage,
dat raam, die kamer staat boven de bank. ik wist dat daar een feest gehouden werd,
en voor het raam ,
nou daar zag ik dus al mijn vriendinnen, gezichten tegen de ramen, rug, een en al bloed.
Ik riep" mama mama", terwijl ik flink huilde. toen werd ik wakker.

Misschien iemand??
pi_33905671
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Geen idee of EW ( wie is dat? ) hier ook nog een rol speelt in je droom.
Dat is mijn zoon, hier op Fok! bekend als user Electro-Worm. Speelt dus een belangrijke rol in de droom. Hij was aanwezig en ik was verantwoordelijk. Hij deed hetzelfde als ik maar dan wel vanaf een andere zitplaats. Sluit wel mooi aan bij de rest van de uitleg
quote:
Maar aarde spreekt zich in dromen eigenlijk als je ware afkomst. Je ware aard(e). Hoe je werkelijk in elkaar zit of was.

Bij schudding is er sprake van verandering, anders, chaos, reorganisatie.

Je spreekt over jouw huis en jouw inrichting.. Een plaats waar je je 100% jezelf kunt zijn, en ook jezelf bent. Een plaats waar alles precies verloopt zoals jouw wensen.

Opmerken van een aardbeving is, je eigen aard opmerken. In contact komen met je innerlijke diepe ik.
Ware "nokwanda" die alleen jij kent en alleen jij toegang tot hebt. In je omgeving ontvang je allemaal prinkelingen die je steeds meer over je zelf laten denken. Vragen als:

"Defineer mezelf"
"Heb ik altijd al zo willen worden?"
"En is dit het dan?"

komen op?
De aardbeving had ik eerder gezien als de gebeurtenissen in mijn leven zoals het nu gaat. Maar jouw uitleg makes also a hell of a lot of sense.
quote:
Nu je je veilig voelt in je eigen omgeving heb je het over je huis en inrichting, je let op details.. Dus in andere woorden je bent of probeert een perfectionist te zijn. Alles zo goed en volledig mogelijk. Je merkt op dat er dingen gebeuren die je zelf niet in je hand hebt. (schokken) Dingen waar je geen invloed over hebt. En probeert gelijk in actie te komen door op je bank te springen. Terwijl je aan een andere optie denkt die je zelf ook nog corrigeert. Je bent niet bang voor veranderingen van jouw en andermans acties, maar wel een beetje nerveus over de gevolgen en wat het met zich mee brengt.
Dat klopt wel.
quote:

De vloer is een plaats waar je stil staat, maar jij gaat niet op de vloer staan. Jij wilt vooruitgang niet stilstaan. Na een aanta keren naar de vloer te kijken (3x) realiseer je dat als je daar stond gewoon niets zou zijn veranderdt. Ook niet in je leven dus je staat klaar voor risico's.
Het was in de droom zelfs zo dat ik de vloer als onveilig zag terwijl het logischer zou zijn geweest dat ik bang zou zijn dat het dak en de muren zouden instorten. Om me daartegen te beschermen zou ik op de vloer onder de tafel kunnen gaan zitten, wat logischer zou zijn geweest. Maar omdat ik de muren en het dak wel als stabiel beschouwde nam ik de kans dat mijn beoordeling juist zou zijn.
quote:
Je huis is plaats waar je tot rust kom, en wanneer je bang met dat het niet gaat instorten. Vertrouw je op je omgeving (dat ze je zullen steunen). En geloof je dat je sterk genoeg bent om heel wat dingen tegemoet te komen.
Zolang in mijn mensjes maar bij me heb. Vandaar het belang van de aanwezigheid van EW in de droom.
quote:
Je afvragen hoe je volgende x moet handelen is een daad van vooruitstreven, ervaring ophalen en eventueel toepassen wanneer het zover is.

Aardbeving in je pubertijd toen je 14 was, was een tijd toen je echt een mening kreeg/begon te vormen. Je nam niet meer dingen klakkeloos over, 4 jaar daarvoor kwam je er achter dat sint niet meer bestond . En die ervaring is een steunend pilaar geworden voor je ware aard

Dat laatste ging niet over een droom maar over een echte aarbeving die ongeveer 14 jaar geleden plaatsvond. ik was toen zelf geen 14 meer en zelfs geen puber. Jaar of 20 was ik toen.

En klakkeloos een mening overnemen deed ik op mijn derde al niet meer
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_33905770
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:50 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dat is mijn zoon, hier op Fok! bekend als user Electro-Worm. Speelt dus een belangrijke rol in de droom. Hij was aanwezig en ik was verantwoordelijk. Hij deed hetzelfde als ik maar dan wel vanaf een andere zitplaats. Sluit wel mooi aan bij de rest van de uitleg
[..]

De aardbeving had ik eerder gezien als de gebeurtenissen in mijn leven zoals het nu gaat. Maar jouw uitleg makes also a hell of a lot of sense.
[..]

Dat klopt wel.
[..]

Het was in de droom zelfs zo dat ik de vloer als onveilig zag terwijl het logischer zou zijn geweest dat ik bang zou zijn dat het dak en de muren zouden instorten. Om me daartegen te beschermen zou ik op de vloer onder de tafel kunnen gaan zitten, wat logischer zou zijn geweest. Maar omdat ik de muren en het dak wel als stabiel beschouwde nam ik de kans dat mijn beoordeling juist zou zijn.
[..]

Zolang in mijn mensjes maar bij me heb. Vandaar het belang van de aanwezigheid van EW in de droom.
[..]

Dat laatste ging niet over een droom maar over een echte aarbeving die ongeveer 14 jaar geleden plaatsvond. ik was toen zelf geen 14 meer en zelfs geen puber. Jaar of 20 was ik toen.

En klakkeloos een mening overnemen deed ik op mijn derde al niet meer
Thnx voor toevoeging maar dat was dus alles wat ik er uit kreeg
pi_33928709
Ik droomde vanacht over dat ik een mooie blondine in het park versierde
We gingen na het zoenen naar haar huis en ik zat toen met haar familie opgescheept.
dat was weer wat minder, maar het waren toch wel aardige lui. Zij zelf vond het ook niet zo
leuk dat haar familie mij zoveel aandacht gaf. Haar zus kwam binnen ging naast me zitten
en legde haar benen op de mijne. De blondine had ineens zwart haar. (wat haar niet minder mooi maakte overigens) Lekker vaag allemaal weer maar geen onprettige droom.
100% Funk
  woensdag 11 januari 2006 @ 18:23:29 #284
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_33945414
Ik droomde laatst dat Er een stalker rond ons huis was, hij zou komen om geld op te halen, m'n ouders waren er niet en een paar minuten voor dat hij het geld op zou halen zag ik hem, ik riep "he" en hij zag me en rende langs me de straat op, ik wilde mijn broer roepen die daar stond te praten maar ik kon niks uitbrengen, en hij zelf ook niet. Die stalker rende weg (het was een vrouw en daar was ik verbaasd over) ik was doodsbang en toen werd ik wakker.
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
  woensdag 11 januari 2006 @ 19:54:29 #285
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_33949024
Weer over zombies. Hoe kan dat nou
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_33951040
Ik herinner me zojuist iets.....het is alleen GEEN DROOM. Op kerstavond kwam er, toen ik de laatste boodschapjes had gedaan in de Hoogvliet bij ons, een donker jongetje van een jaar of 4 naar me toegelopen, keek me heel vlug aan, pakte heel zelfverzekerd mijn handen beet en gaf er een kus op. Toen liep hij weg, ik heb zijn familie niet gezien..... de verkoopsters (2) keken een beetje beduusd en jaloers van 'dat overkomt mij nou nooit...'
Wat zou het te betekenen kunnen hebben?
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_33976775
*snoei*

[ Bericht 93% gewijzigd door Pinnenmutske op 12-01-2006 19:24:46 ]
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_33977058
Dit topic is niet voor droomuitleg. Daar is een ander topic over.
pi_33977602
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 16:00 schreef skiczukie het volgende:
sorry dude

wijs je me even de weg?
Werewolf
  donderdag 12 januari 2006 @ 16:46:01 #290
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_33978640
weer over zombies. dit gaat niet goed.
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_33984577
over piano's en mooie vrouwen.

niet meer normaal
Werewolf
pi_33985317
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 16:00 schreef skiczukie het volgende:
Niet? Volgens mij is daar niks over bepaald. Alleen gebeurt het haast nooit, helaas.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_33985593
dit is dus geen topic voor droombetekenissen?

ik zal wel verder zoeken tot ik het juiste topic gevonden heb

edit: ik heb het al gevonden
Werewolf
pi_34053124
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 12:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dood is als het ware een onherstelbaar geval. En een ziekte is een obstakel een belemmering voor je normaal daagse activiteiten ( routine ).

Als je droomt dat hij ziek wordt en dood gaat of verongelukt dan weetje gewoon dat er iets mis is. Bij een van jullie is er nog steeds een geval dat niet opgelost is en waar van de ander (on) bewust van is.
Als je sterft in een droom, is er een geval van spijt, iets dat je altijd al wou verbeteren maar altijd hebt verzet en dacht aan later doe ik het wel. Verbeter dus die problemen voor jullie onherstelbaar uit elkaar gaan.

En pak het niet met trots en hoogmoed aan, want wanneer je het probeert te verbeteren met arrogantie kan je het ongewenst slechter maken ( een ongeluk ). Waardoor het alsnog uit zou kunnen gaan.

Samenvatting:
Heeft hij een fout gemaakt die je nog niet helemaal hebt kunnen verwerken, vergeef hem.
Heb jij iets fout gedaan? Bied je excuses aan.
dankje voor de duidelijke uitleg. kan het ook zijn dat het te maken heeft met dingen die ik niet heb verwerkt van vroeger? want in deze relatie heb ik nooit problemen gehad.
Het is simpel om mee te gaan met de grijze massa
Simpel om te denken "ik ben" en daarmee basta
Maar wat als je stil staat bij alles dat vast staat
Gebruik je grijze massa, stap uit de grijze massa
pi_34060630
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:42 schreef Safire het volgende:

[..]

dankje voor de duidelijke uitleg. kan het ook zijn dat het te maken heeft met dingen die ik niet heb verwerkt van vroeger? want in deze relatie heb ik nooit problemen gehad.
Geen dank, hoop dat je er wat aan hebt..
Iets dat je vroeger niet hebt verwerkt kan natuurlijk ook van toepassing zijn op je hedendaagse relatie,
als je je op sommige punten niet helemaal vrij laat gaan, dan wordt het een belemmering op de vooruitgang van je relatie. Kortom wat niet is kan nog komen en voorkomen is beter dan genezen
pi_34097579
Ik had vannacht voor het eerst in maanden weer een droom waarin ik kon vliegen.
Normaal zijn die dromen voor mij altijd heel erg mooi, alleen bij deze en ook bij de vorige die ik had, was het juist een gevoel van ongenoegen wat ik eraan overhield.
Ik kon me namelijk niet geheel vrij bewegen in deze laatste dromen, het kostte me echt moeite om hoog te gaan vliegen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_34129563
quote:
Op zondag 15 januari 2006 20:34 schreef Biancavia het volgende:
Ik had vannacht voor het eerst in maanden weer een droom waarin ik kon vliegen.
Normaal zijn die dromen voor mij altijd heel erg mooi, alleen bij deze en ook bij de vorige die ik had, was het juist een gevoel van ongenoegen wat ik eraan overhield.
Ik kon me namelijk niet geheel vrij bewegen in deze laatste dromen, het kostte me echt moeite om hoog te gaan vliegen.
dood nadert
pi_34166880
zo he Bengeltje . Jouw droom lijk heel veel op de mijne..
Het is al jaren geleden dat ik hem droomde maar hij blijft me altijd bij.. Ik sta bij een boom..
Allemaal mensen om me heen, met geweren... Ze blijven maar op me schieten, ik kan geen kant uit..
Die boom staat me in de weg.. Ik moet er overheen, span al me spieren samen en ik vlieg of spring er over heen.. Ren voor me leven naar een stal... Iedereen is daar in.. Ik moet ze redden..
Als ik er aan kom is iedereen dood, uitelkaar getrokken overal ligt een deel van iemand.. Ik schrik me naar en ren weg. Ren huilen weg en opeens houd de grond op en val ik naar benee...
Ik schrik ik me wakker, helemaal bezweet
A DirTy MiNd
Is A
JoY fOr EveR
pi_34243085
Ik droomde deze nacht dat ik een winkel stond met enkele mensen (oudere man en een meisje). Het was donker in de winkel en we waren naar buiten aan het gluren. Buiten was het donker(avond) en er was een groot plein waar allemaal mensen liepen. Verder was er straatverlichting.

Nadien gingen we terug in de tijd door iets met een boek maar daar weet ik het fijne niet meer van. We tuurden weer naar buiten en zagen terug datzelfde plein met mooie verlichting. De heren zagen er uit zoals een paar 100jaar geleden. Mooi kostuum, hoge hoed. De dames in een jurk en een paraplu en af en toe passeerde een koets.

Om de 1 of andere reden konden we niet meer terug naar het 'heden' en bleven we vastzitten in die tijd. Maar we wouden echt persé terug naar die tijd. De oude man en het meisje waren ook mee afgezakt naar deze tijd en de omgeving was net hetzelfde. Ik denk dat de winkel een antiek of een boekenwinkel was.

Eerste maal dat ik zoiets droom. Iemand enig idee waar het op slaagt??
pi_34257169
ik droomde dat ik een zwembad aan het dobberen was en telkens van de glijbaan ging nouja best wel een ontspannende droom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')