Dood is als het ware een onherstelbaar geval. En een ziekte is een obstakel een belemmering voor je normaal daagse activiteiten ( routine ).quote:
Geen idee of EW ( wie is dat? ) hier ook nog een rol speelt in je droom.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 10:07 schreef nokwanda het volgende:
Had vanochtend net voor het wakker worden een rare.
Ik was met EW hier in mijn eigen huiskamer. Dat is op zich al apart aangezien ik in mijn dromen nooit in dit huis ben. Als dat al zo is ziet het er totaal anders uit. Mijn huizen in mijn dromen zijn altijd totaal andere huizen die ik nooit gezien heb. Als het bekende huizen zijn zien ze er anders uit.
Maar dit keer niet. Mijn huiskamer, mijn inrichting.
De vloer begon te golven en alles schokte. We moesten ons schrap zetten en goed vasthouden. EW sprong op een oude lage stoel en ik op de bank.
Ik realiseerde me dat het een aardbeving was en vroeg me af waarom ik dan niet onder de tafel kroop om beschermd te zijn als het dak zou instorten.
Maar om de een of andere reden was ik daar niet bang voor. De vloer leek me veel onveiliger aangezien die zo golfde. De golfbeweging stopte en begon weer. Het herhaalde zich 3x.
Na iedere golfbeweging zag de vloer er weer gewoon uit. niet met ernstige beschadigingen.
Ik was niet zo zeer bang dat het huis zou instorten. Alleen maar dat het scheef zou gaan staan. Ik was niet eens echt bang. ik vroeg het me alleen maar af. En bedacht me hoe ik gewoon het eerst volgende moment zou moeten handelen.
Kan heel symbolisch zjin. En dan weet ik het ook wel te duiden. (hoewel ik toch ook nieuwsgierig ben naar duidingen van anderen) Maar mijn dromen zien er nooit zo letterlijk uit.
Het deed me denken aan die ene keer, een jaar of 13? 14? geleden toen er een aardbeving in Limburg was die ik hier ook voelde, midden in de nacht.
Dat is mijn zoon, hier op Fok! bekend als user Electro-Worm. Speelt dus een belangrijke rol in de droom. Hij was aanwezig en ik was verantwoordelijk. Hij deed hetzelfde als ik maar dan wel vanaf een andere zitplaats. Sluit wel mooi aan bij de rest van de uitlegquote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen idee of EW ( wie is dat? ) hier ook nog een rol speelt in je droom.
De aardbeving had ik eerder gezien als de gebeurtenissen in mijn leven zoals het nu gaat. Maar jouw uitleg makes also a hell of a lot of sense.quote:Maar aarde spreekt zich in dromen eigenlijk als je ware afkomst. Je ware aard(e). Hoe je werkelijk in elkaar zit of was.
Bij schudding is er sprake van verandering, anders, chaos, reorganisatie.
Je spreekt over jouw huis en jouw inrichting.. Een plaats waar je je 100% jezelf kunt zijn, en ook jezelf bent. Een plaats waar alles precies verloopt zoals jouw wensen.
Opmerken van een aardbeving is, je eigen aard opmerken. In contact komen met je innerlijke diepe ik.
Ware "nokwanda" die alleen jij kent en alleen jij toegang tot hebt. In je omgeving ontvang je allemaal prinkelingen die je steeds meer over je zelf laten denken. Vragen als:
"Defineer mezelf"
"Heb ik altijd al zo willen worden?"
"En is dit het dan?"
komen op?
Dat klopt wel.quote:Nu je je veilig voelt in je eigen omgeving heb je het over je huis en inrichting, je let op details.. Dus in andere woorden je bent of probeert een perfectionist te zijn. Alles zo goed en volledig mogelijk. Je merkt op dat er dingen gebeuren die je zelf niet in je hand hebt. (schokken) Dingen waar je geen invloed over hebt. En probeert gelijk in actie te komen door op je bank te springen. Terwijl je aan een andere optie denkt die je zelf ook nog corrigeert. Je bent niet bang voor veranderingen van jouw en andermans acties, maar wel een beetje nerveus over de gevolgen en wat het met zich mee brengt.
Het was in de droom zelfs zo dat ik de vloer als onveilig zag terwijl het logischer zou zijn geweest dat ik bang zou zijn dat het dak en de muren zouden instorten. Om me daartegen te beschermen zou ik op de vloer onder de tafel kunnen gaan zitten, wat logischer zou zijn geweest. Maar omdat ik de muren en het dak wel als stabiel beschouwde nam ik de kans dat mijn beoordeling juist zou zijn.quote:
De vloer is een plaats waar je stil staat, maar jij gaat niet op de vloer staan. Jij wilt vooruitgang niet stilstaan. Na een aanta keren naar de vloer te kijken (3x) realiseer je dat als je daar stond gewoon niets zou zijn veranderdt. Ook niet in je leven dus je staat klaar voor risico's.
Zolang in mijn mensjes maar bij me heb. Vandaar het belang van de aanwezigheid van EW in de droom.quote:Je huis is plaats waar je tot rust kom, en wanneer je bang met dat het niet gaat instorten. Vertrouw je op je omgeving (dat ze je zullen steunen). En geloof je dat je sterk genoeg bent om heel wat dingen tegemoet te komen.
Dat laatste ging niet over een droom maar over een echte aarbeving die ongeveer 14 jaar geleden plaatsvond. ik was toen zelf geen 14 meer en zelfs geen puber. Jaar of 20 was ik toen.quote:Je afvragen hoe je volgende x moet handelen is een daad van vooruitstreven, ervaring ophalen en eventueel toepassen wanneer het zover is.
Aardbeving in je pubertijd toen je 14 was, was een tijd toen je echt een mening kreeg/begon te vormen. Je nam niet meer dingen klakkeloos over, 4 jaar daarvoor kwam je er achter dat sint niet meer bestond. En die ervaring is een steunend pilaar geworden voor je ware aard
![]()
Thnx voor toevoeging maar dat was dus alles wat ik er uit kreegquote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:50 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat is mijn zoon, hier op Fok! bekend als user Electro-Worm. Speelt dus een belangrijke rol in de droom. Hij was aanwezig en ik was verantwoordelijk. Hij deed hetzelfde als ik maar dan wel vanaf een andere zitplaats. Sluit wel mooi aan bij de rest van de uitleg
[..]
De aardbeving had ik eerder gezien als de gebeurtenissen in mijn leven zoals het nu gaat. Maar jouw uitleg makes also a hell of a lot of sense.
[..]
Dat klopt wel.
[..]
Het was in de droom zelfs zo dat ik de vloer als onveilig zag terwijl het logischer zou zijn geweest dat ik bang zou zijn dat het dak en de muren zouden instorten. Om me daartegen te beschermen zou ik op de vloer onder de tafel kunnen gaan zitten, wat logischer zou zijn geweest. Maar omdat ik de muren en het dak wel als stabiel beschouwde nam ik de kans dat mijn beoordeling juist zou zijn.
[..]
Zolang in mijn mensjes maar bij me heb. Vandaar het belang van de aanwezigheid van EW in de droom.
[..]
Dat laatste ging niet over een droom maar over een echte aarbeving die ongeveer 14 jaar geleden plaatsvond. ik was toen zelf geen 14 meer en zelfs geen puber. Jaar of 20 was ik toen.
En klakkeloos een mening overnemen deed ik op mijn derde al niet meer
sorry dudequote:Op donderdag 12 januari 2006 16:00 schreef skiczukie het volgende:
Dit topic is niet voor droomuitleg. Daar is een ander topic over.
Niet? Volgens mij is daar niks over bepaald. Alleen gebeurt het haast nooit, helaas.quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:00 schreef skiczukie het volgende:
Dit topic is niet voor droomuitleg. Daar is een ander topic over.
dankje voor de duidelijke uitleg. kan het ook zijn dat het te maken heeft met dingen die ik niet heb verwerkt van vroeger? want in deze relatie heb ik nooit problemen gehad.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dood is als het ware een onherstelbaar geval. En een ziekte is een obstakel een belemmering voor je normaal daagse activiteiten ( routine ).
Als je droomt dat hij ziek wordt en dood gaat of verongelukt dan weetje gewoon dat er iets mis is. Bij een van jullie is er nog steeds een geval dat niet opgelost is en waar van de ander (on) bewust van is.
Als je sterft in een droom, is er een geval van spijt, iets dat je altijd al wou verbeteren maar altijd hebt verzet en dacht aan later doe ik het wel. Verbeter dus die problemen voor jullie onherstelbaar uit elkaar gaan.
En pak het niet met trots en hoogmoed aan, want wanneer je het probeert te verbeteren met arrogantie kan je het ongewenst slechter maken ( een ongeluk ). Waardoor het alsnog uit zou kunnen gaan.
Samenvatting:
Heeft hij een fout gemaakt die je nog niet helemaal hebt kunnen verwerken, vergeef hem.
Heb jij iets fout gedaan? Bied je excuses aan.
Geen dank, hoop dat je er wat aan hebt..quote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:42 schreef Safire het volgende:
[..]
dankje voor de duidelijke uitleg. kan het ook zijn dat het te maken heeft met dingen die ik niet heb verwerkt van vroeger? want in deze relatie heb ik nooit problemen gehad.
dood nadertquote:Op zondag 15 januari 2006 20:34 schreef Biancavia het volgende:
Ik had vannacht voor het eerst in maanden weer een droom waarin ik kon vliegen.
Normaal zijn die dromen voor mij altijd heel erg mooi, alleen bij deze en ook bij de vorige die ik had, was het juist een gevoel van ongenoegen wat ik eraan overhield.
Ik kon me namelijk niet geheel vrij bewegen in deze laatste dromen, het kostte me echt moeite om hoog te gaan vliegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |