abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30733018
quote:
Op maandag 19 september 2005 18:21 schreef Enyalius het volgende:
nou je kent de verhalen over alle theorien van de nieuwe tijd die gaat komen. overgang naar nieuwe dimensie. einde van maya kalender etc. ik heb een vermoeden dat dit een wake up call voor jouw is om je ogen te openen en actief te gaan worden op het spirituele vlak en alles uit jezelf te halen wat er in zit. wellicht speel je zelfs een rolletje in de overgang en de veranderingen die er na gaan plaatsvinden.

de reden dat ik vroeg of die man 3m lang was was omdat veel "gidsen" e.d. die ik heb waargenomen dus ook ongeveer zo lang waren voor mijn gevoel.
Bedankt voor je antwoord! Voor ik dit hele topic op ga eisen voor mijn eigen droom, ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Daar laat ik het maar ff bij voor nu anders gaat het wel erg offtopic.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_30751150
quote:
Op maandag 19 september 2005 18:29 schreef Morwen het volgende:
Bedankt voor je antwoord! Voor ik dit hele topic op ga eisen voor mijn eigen droom, ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Daar laat ik het maar ff bij voor nu anders gaat het wel erg offtopic.
Waarom niet? Daar is een forum toch voor? Kom maar op
pi_30752225
Ik heb vannacht gedroomd dat de ex van mijn vriend hem terugwilde en dat mijn vriend tegen mij zei: "Ik vind jou liever, maar zij heeft wel dikkere tieten"

pi_30756557
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 10:28 schreef iteejer het volgende:

[..]

Waarom niet? Daar is een forum toch voor? Kom maar op
Daar heb je gelijk in en ik vind het fijn om juist hier in Truth een beetje mijn gedachtes uit te laten waaien, zeg maar

Ik heb er gisteravond nog verder over nagedacht en bedacht me dat het misschien wel een materialisatie van een stukje van mezelf is geweest. Is niet iedereen zijn eigen gids alsmede de gids van anderen? Zijn we niet allen ontstaan uit dezelfde bron en juist daarom allemaal verbonden met elkaar? Misschien was hij een stukje van iemand anders (wat dus eigenlijk niet zo is) en misschien juist wel van mij (wat dus eigenlijk ook niet zo is). De gids of leraar die in ons allemaal zit.......?

En is het niet zo dat hoe meer vragen je stelt hoe meer vragen het oproept? Bij mij in elk geval wel. Het lijkt wel dat hoe ouder ik word hoe onduidelijker alles word

Wijzer met de jaren? Eigenlijk is het onzin. Wijzer dan een kind die het misschien wel "weet" in de zin van "het is gewoon zo, klaar"? Ik voel me dan vaak juist dommer en probeer zo dicht mogelijk bij het kind in mezelf te blijven.

Die man in mijn kamer sprak voornamelijk tegen mijn onderbewustzijn. Heel kalm, heel rustig en met een grote zelfverzekerdheid of kennis (hoe zeg je dat?). Ik kan me er nu nog maar heel weinig van herinneren maar het zit wel in mijn hoofd, dat voel ik.

En, hoppa, daar zit ik weer eens een lap te typen.......Halleluja. En is het nu duidelijker voor me? Nee, niet echt, maar misschien dat het dat ooit nog eens wordt?
Only Human
pi_30764058
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 14:11 schreef Morwen het volgende:
En, hoppa, daar zit ik weer eens een lap te typen.......Halleluja. En is het nu duidelijker voor me? Nee, niet echt, maar misschien dat het dat ooit nog eens wordt?
Hangt er van af wat je onder 'duidelijker voor me' verstaat.

Misschien weet een deel van je dit allemaal al lang, meer dan een weten maar er mee verbonden zijn, het zélf zijn.
Maar is een ander deel, het rationele bewuste deel, niet in staat om dat soort 'weten' te kunnen bevatten, omdat het zo totaal anders van aard is, en er bovendien in zijn totaliteit zelf maar een onderdeeltje van is.

Als dat zo is, is het uitschrijven erg nuttig. Want daarmee druk je dat onbestemde 'weten' uit in een taal die het bewustzijn wél snapt, nl in woorden.
Waarmee je dus - letterlijk - zelf vorm en voorstelling kunt geven aan je eigen 'weten', en je op die manie meer bewust maken van wat je zelf op een andere manier al 'weet'.
pi_30764090
Waar je overigens ook nachtelijke Solse Gat ervaringen kunt gebruiken. Ik vind echt dat je een keer mee moet
pi_30768617
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 18:00 schreef iteejer het volgende:

[..]

Hangt er van af wat je onder 'duidelijker voor me' verstaat.

Misschien weet een deel van je dit allemaal al lang, meer dan een weten maar er mee verbonden zijn, het zélf zijn.
Maar is een ander deel, het rationele bewuste deel, niet in staat om dat soort 'weten' te kunnen bevatten, omdat het zo totaal anders van aard is, en er bovendien in zijn totaliteit zelf maar een onderdeeltje van is.

Als dat zo is, is het uitschrijven erg nuttig. Want daarmee druk je dat onbestemde 'weten' uit in een taal die het bewustzijn wél snapt, nl in woorden.
Waarmee je dus - letterlijk - zelf vorm en voorstelling kunt geven aan je eigen 'weten', en je op die manie meer bewust maken van wat je zelf op een andere manier al 'weet'.
Bedankt voor je reactie, ik heb er echt wat aan als mensen met me meedenken En het stuk over het uitschrijven ben ik het helemaal mee eens, zeker als daar dan ook reacties op komen. Ik kan het wel in een dagboek schrijven maar dan kom ik er minder ver mee dan hier

Ik ben "het gat" niet vergeten, het heeft zeker nog steeds mijn interesse
Only Human
pi_30770168
@Morwen, interessante droom. Zoals je het beschreef leek het bijna geen droom meer.

Ik wet niet of anderen het ook zo ervaren, of dat iemand weet waarom het zo is/lijkt, maar in mijn ervaring lijkt het vaak alsof de dromen die je hebt als je overdag een dutje doet, of in het uur voor je wakker wordt meer impact hebben. Naar mijn gevoel is dat niet zo omdat je die beter kunt onthouden omdat je sneller daarna wakker wordt. Dat is in mijn beleving juist niet zo. De dromen van dieper in de nacht komen me meestal juist beter voor de geest.

Maar de dromen die ik op eerder genoemde tijdstippen heb lijken vaak een betekenis te hebben als ik ze me kan herinneren.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_30770380
Das grappig nokwanda daar zit ik net ook over te denken. Onzinnige dromen zoals ik ze hier wel eens neerzet weet ik me bijna in detail te herinneren, maar de dromen in die korte slaapjes die op een of andere manier zinvol lijken zodra ik wakker ben, ben ik heel snel vergeten.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_30770484
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 21:07 schreef Charmian het volgende:
Das grappig nokwanda daar zit ik net ook over te denken. Onzinnige dromen zoals ik ze hier wel eens neerzet weet ik me bijna in detail te herinneren, maar de dromen in die korte slaapjes die op een of andere manier zinvol lijken zodra ik wakker ben, ben ik heel snel vergeten.
en dan het mentale geknok om het terug te halen.
Maar soms herinner ik me zo´n droom tot in detail. Dan blijkt die vrijwel altijd een symbolische betekenis te hebben die ik zelf ook nog redelijk kan duiden. Of een gevoel op te roepen dat op de een of andere manier vaak later blijkt te kloppen.
Heb eigenlijk nooit zo´n zin in dat soort dromen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 20 september 2005 @ 21:14:25 #86
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30770602
hangt meer af van het soort droom dat je hebt. daar hangt meteen een factor van belang bij...wat dus belangrijk is voor jouw. en dat wat belangrijk is onthoud je.

ik heb gemerkt dat er dromen zijn als volgt:

standaard droom - je gaat uit je lichaam astraal naar je eigen plekje. je onbewuste creert daar een omgeving, jouw droom. het doel is niks anders dan lekker te ontspannen.

droom bericht - je gaat uit je lichaam astraal naar je eigen plekje. je onbewuste creert daar een omgeving, jouw droom. je gidsen spelen hier ook af en toe een rol in. je onbewuste/gidsen creeren ook delen van je dromen om zo op een symbolishe wijze berichten tot jouw te brengen. de interpetatie van die symbolische berichten is altijd vrij lastig

Lucide droom - je gaat uit je lichaam astraal naar je eigen plekje. je onbewuste creert daar een omgeving, jouw droom. dan neem je het bewust over. je bent dan in totale controle over de omgeving die je maakt en kunt doen wat je wilt, zoals vliegen in je eigen droom wanneer je wilt. het begin van astraal reizen.

als je lucide dromen onder de knie hebt kun je dus gaan en staan waar je wilt. net zoals iemand die astraal kan gaan. je kunt dus naar je eigen huis gaan en jezelf zien slapen. je kunt dan ook entiteiten/geesten zien in de omgeving en er mee communiceren op die manier. je hoeft niet altijd bewust te zijn dat je lucide droomt, het gebeurt ook dat mensen dit van tijd tot tijd meemaken zonder zich er bewust van te zijn, maar toch in staat zijn er invloed uit te kunnen oefenen. dus bewegen/spreken dat wat ze willen.

-mijn vermoeden van Morwen's droom-

visioenen - je gaat uit je lichaam astraal naar je eigen plekje. je gaat vandaar uit naar een mogelijke toekomst. je krijgt beelden uit een mogelijke toekomst, het pad dat je op dat moment bewandeld. het pad is tevens altijd onderhevig aan veranderingen afhankelijk van de beslissingen die je constant maakt. sosm krijg je in die visioenen ook beelden van familieleden of goeie vrienden die wellicht een ongeluk gaan krijgen. dus het is niet altijd even leuk wat je te zien krijgt.

je kunt ook naar verre verledes gaan en vorige levens. zo kun je over een andere omgeving en mensen dromen. en de mensen die je in dit leven hebt ontmoet, die je ook toevallig in een vorig leven hebt ontmoet, zullen zich dan ook in je droom tonen. ze zullen dan niet het uiterlijk vertonen van het lichaam van toen, maar om te zorgen dat je het kan begrijpen zul je ze in je droom zien zoals ze er nu uitzien. alhoewel zo heb ik het tot nu toe ervaren.

De droom berichten is iets wat het meest voorkomt trouwens afgewisseld met af en toe een standaard ontspannen droom. het is niet altijd even makkelijk een onderscheid te maken tussen wat voor soort droom je hebt en dat maakt het lastig met betrekking tot het omgaan/interpeteren er van aangezien het altijd erg persoonlijk is.

hopelijk hebben jullie hier wat aan
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  † In Memoriam † dinsdag 20 september 2005 @ 23:24:18 #87
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_30776033
Ik heb gedroomd dat mensen konijntjes gingen doodschieten.
Heb die mensen mooi met stenen gekogeld.
En omdat het een droom was,waren het allemaal voltreffers!
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_30785168
Ik stond op een zolder, samen met iemand die ik blijkbaar heel goed kende Zo voelde het in ieder geval. Voor ons stond een boekenkast met heel veel schapjes, en in die kast groeide allerlei plantjes. Taugé-achtige dingetjes met een lila-uiteinde bijvoorbeeld. Degene die naast me stond plukte iets van die dingen, en liet het me opeten. Vervolgens zei hij of zij: `Mooi, nu ben je onsterfelijk. Dat krijg je als je dat spul eet, ik heb er net ook iets van op´.

Vervolgens pakte diegene (ik weet dus niet eens of het een man of vrouw was) een ander plantje dat in die kast groeide en at ook dat op. Hij of zij veranderde ter plekke in een houtachtig beeldje. Ik grijp het beeldje vast. Je zult maar onsterfelijk zijn en veranderen in een beeldje, dat was wat er door me heen schoot. Gruwelijk. Dus ik gooide het beeldje al wat het kan door het raam naar buiten. Het klapte op de straat, en spatte uiteen in duizenden stukjes.

Even was ik opgelucht, maar toen zag ik dat al die stukjes zich als het ware ordenden en herordenden, en uiteindelijk kwamen ze samen en vormden ze een houten speelgoedlocomotiefje. En dat reed zo mijn blikveld uit...

Volgens mij heb ik gewoon teveel fantasie of zo!
pi_30785294
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:14 schreef _Arual_ het volgende:
Ik stond op een zolder, samen met iemand die ik blijkbaar heel goed kende Zo voelde het in ieder geval. Voor ons stond een boekenkast met heel veel schapjes, en in die kast groeide allerlei plantjes. Taugé-achtige dingetjes met een lila-uiteinde bijvoorbeeld. Degene die naast me stond plukte iets van die dingen, en liet het me opeten. Vervolgens zei hij of zij: `Mooi, nu ben je onsterfelijk. Dat krijg je als je dat spul eet, ik heb er net ook iets van op´.

Vervolgens pakte diegene (ik weet dus niet eens of het een man of vrouw was) een ander plantje dat in die kast groeide en at ook dat op. Hij of zij veranderde ter plekke in een houtachtig beeldje. Ik grijp het beeldje vast. Je zult maar onsterfelijk zijn en veranderen in een beeldje, dat was wat er door me heen schoot. Gruwelijk. Dus ik gooide het beeldje al wat het kan door het raam naar buiten. Het klapte op de straat, en spatte uiteen in duizenden stukjes.

Even was ik opgelucht, maar toen zag ik dat al die stukjes zich als het ware ordenden en herordenden, en uiteindelijk kwamen ze samen en vormden ze een houten speelgoedlocomotiefje. En dat reed zo mijn blikveld uit...

Volgens mij heb ik gewoon teveel fantasie of zo!
Waar je het niet over hebt als iets dat je te binnen schoot is: Je zult de onsterfelijkheid maar zo door de strot geduwd krijgen.
In de vorm van een plantje waarvan jij niet vanteworden weet wat het zal doen.
Op de een of andere manier vind ik dat juist het enge aan jouw droom. In symbolische zin dan.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 21 september 2005 @ 11:20:24 #90
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_30785324
Leeuwen, ALWEER over leeuwen.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_30785395
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:19 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Waar je het niet over hebt als iets dat je te binnen schoot is: Je zult de onsterfelijkheid maar zo door de strot geduwd krijgen.
In de vorm van een plantje waarvan jij niet vanteworden weet wat het zal doen.
Op de een of andere manier vind ik dat juist het enge aan jouw droom. In symbolische zin dan.
Ik heb die droom ook echt als een nachtmerrie ervaren, ik werd zwetend wakker en durfde niet meer te slapen. Maar als ik het zo teruglees, klinkt het zo kinderachtig en belachelijk.
pi_30785409
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:20 schreef Hallulama het volgende:
Leeuwen, ALWEER over leeuwen.
Wat deden ze. En wat deed jij? en wat was de algemene sfeer en omgeving?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_30785541
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:23 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik heb die droom ook echt als een nachtmerrie ervaren, ik werd zwetend wakker en durfde niet meer te slapen. Maar als ik het zo teruglees, klinkt het zo kinderachtig en belachelijk.
Kan nu zo lijken. Maar de sfeer heb je weldegelijk ervaren. En ik kan me voorstellen dat je zwetend wakker werd. brrrr. De gebeurtenissen op zich waren niet eens zo heel schokkend voor een droom. Maar de sfeer wel.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 21 september 2005 @ 11:30:47 #94
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_30785597
Normaal gesproken ben ik altijd op m'n hoede voor leeuwen, ze zijn er wel, maar ik kan ze ontwijken, of insluiten, etc., ik kom ze overal tegen, in de natuur, in weilanden, op campings, of in de supermarkt.

Deze keer was 't voor het eerst flink bloederig, we sleepten met dode lichamen om de leeuwen bezig te houden. Terwijl ze hun tanden in een al reeds overleden (hoe is me een raadsel) iemand zetten, konden wij ontkomen.

Het is nooit eng, het is wel altijd oppassen geblazen.

Plus, het is wat, is het niet?
  woensdag 21 september 2005 @ 11:44:07 #95
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_30786037
A dream about lions is associated with nobility, strength and pride. Your success depends upon your ability to cope with opposition. Will have a valuable friendship.

Carl Jung said that all wild animals indicate latent affects (feelings and emotions that we do not readily deal with). They are also symbolic of dangers (hurtful and negative things) being "swallowed" by the unconscious. The lion is a symbol of social distinction and leadership. The interpretation depends on the circumstances and the interactions with the lion.

A lion may symbolize a test of strength
A person who has a large following
Leadership
Kingship
Authority
Power
A person who has traits of the zodiac sign of Leo
Having the largest part, the biggest portion of something, the lion’s share
Being attacked by a lion may suggest feeling vulnerable or doubting your own strength

En daar moet ik het dan maar mee doen
  woensdag 21 september 2005 @ 11:45:07 #96
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_30786079
Misschien moet ik gewoon eens wat vaker neuken.
pi_30786253
quote:
Op woensdag 21 september 2005 11:45 schreef Hallulama het volgende:
Misschien moet ik gewoon eens wat vaker neuken.
Je wil een leeuwin in bed dus
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 21 september 2005 @ 11:53:40 #98
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_30786397
DAT is 't, vast en zeker

Grappig is dat ik tot nu toe drie keer een affaire had met een leeuw, terwijl ik vissen ben, maar dan wel weer met ascendant: leeuw.
  woensdag 21 september 2005 @ 11:56:11 #99
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_30786499
Maar nee, weg met dat gezweef, the issues that matter, well, zie Carl Jung's verhaaltje.
  woensdag 21 september 2005 @ 12:53:03 #100
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_30788184
Ik ben meerdere keren een naam tegen gekomen in mijn droom, en elke keer bedacht ik dat ik die naam moest onthouden voor als ik wakker werd, ben ik de naam toch vergeten . Best lastig .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 21 september 2005 @ 12:54:45 #101
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_30788241
Tijd voor pen en papier naast je bed.

Een memo recorder is nog handiger.
  woensdag 21 september 2005 @ 13:08:47 #102
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_30788607
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:54 schreef Hallulama het volgende:
Tijd voor pen en papier naast je bed.

Een memo recorder is nog handiger.
Memo recorder heb ik al, gebruik em alleen nooit .
Ik graaf dat ding wel weer een keer op, toch wel handig .
Vrijheid
pi_30846339
Hallo!
Had een paar dagen geleden een vreemde droom:
Ik liep 's avonds buiten in de tuin, toen ik een vliegtuig over zag komen dat wel erg groot was en tot mijn verbazing zag ik dat een een space-shuttle was en riep mijn vader dat hij moest komen kijken.
Toen we buiten naar het voertuig stonden te kijken verscheen er vlak onder een projectie van een paard met vleugels (pegasus) in een hele heldere blauwe tint.
Vervolgens vervaagde het paard en kwamen er levensgroot de letters 'gemini' in de lucht te staan.
Op dat moment dacht ik er aan om de tv aan te zetten om te zien of er meer mensen waren die het zagen en ja hoor, het was erop!
Plotseling sloeg de verbazing om in paniek omdat bliksems overal insloegen en er een afbeelding van een honderden meters hoge god (als in Thor o.i.d.) te voorschijn kwam en het weer werd nog slechter.
Later zeiden ze op tv dat we hier op aarde er al tweeduizend jaar ernaast gezeten hadden met het geloof in jezus of mohammed enzo, de goden zoals we ze vroeger kenden bleken gewoon te bestaan!

Rare droom he! Ik kon de hele dag niet meer op het woord komen dat in de lucht stond, maar toen ik later de tv aanzette was het eerste wat ik zag een stuk text waar dat woord in voorkwam

pi_30846904
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 01:19 schreef DarkMinded het volgende:

Rare droom he! Ik kon de hele dag niet meer op het woord komen dat in de lucht stond, maar toen ik later de tv aanzette was het eerste wat ik zag een stuk text waar dat woord in voorkwam

Gemini betekent Tweelingen in de astrologie. Jij zag een vliegtuig met daaronder Pegasus, beide hebben te maken met lucht, vliegen, vrijheid. En je zag je vader daarbij. Misschien zou je hem je droom willen laten zien of wil je met hem die vrijheid voelen?

Misschien wil je meer met hem doen, hem beter leren kennen zodat je jezelf beter leert kennen. Hem betrekken bij je dromen, je toekomstplannen, je wens om van hem te leren? Al is dat nog zo dubbel (Gemini) en misschien claimt hij je wel (dat is ook Tweelingen) en is hij jaloers of misschien wil hij je niet loslaten terwijl jij dat wel wilt. Maar meer in de zin van uitvliegen met je pa (Gemini) als bescherming.

Gewoon mijn losgeslagen gedachtes, misschien kan je er iets mee
Only Human
pi_30847374
Bedankt voor je reactie, dat laatste stukje over het claimen en/of loslaten dat zegt me inderdaad wel wat, het woord gemeni had ik later dus ook opgezocht en zag tot mijn verbazing dus idd dat het tweelingen betekende, al heb ik zelf het idee dat ik mijn droom onbewust heb geinspireerd uit het boek ' waren de goden cosmonouten van Von Daniken' , dat ik een jaar of 6 geleden ooit gelezen heb.
Over de droom: Zelf dacht zelf ik dus dat het zoiets kon betekenen als de goden waren gewoon mensen (gelijk aan of dubbel) of het idee dat de mens uit het heelal afkomstig is, met als voorbeeld de spaceshuttle omdat dit een bekend beeld is van de mens die terugkeerd uit de ruimte, toen ik het droomde had ik dus ook het gevoel dat er eindelijk een teken van leven uit het heelal kwam en dat 'ze' door middel van simpele symbolen ons duidelijk wilden maken dat wij hen mochten beschouwen als een soort van 'god' of 'goden'.
Jouw interpretatie geeft een heel ander beeld als de mijne, maar er zit zeker wel een deel in dat toepasselijk is op mij, ik vond het zeer interessant om te lezen!
  vrijdag 23 september 2005 @ 23:34:30 #106
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_30874480
Ik heb weer een droom!

Mijn oma ( nog levend hoor:) ) vertelde me dat ze een broche en een ring met diamanten naar de juwelier had gebracht. Hij had echter de diamanten vervangen voor glazen stenen en had mijn oma dus opgelicht.
Mijn oma was daar niet zo blij mee , maar gaf mij de ring..
De ring was aan de gehele bovenkant versiert met openstaande gouden roosjes met in elk roosje een ( nep dus ) diamantje.
Ik nam de ring aan , maar ik vond hem een beetje groot om mijn vingers ... Toch omgehouden.

Die nacht daarop droomde ik dat ik met vrienden in een soort park was, en dat we bij het water zaten. het was helder diep water en ik speelde met ( mijn huidige ) trouwring. Opeens viel de ring in het water. Mijn man hield me stil en zei:'kijken waar die valt',e n in slowmotion zag ik waar de ring viel .
Mijn man sprong erachteraan . Het was echt diep water. Eigenlijk te diep, maar hij kreeg de ring toch nog te pakken.

Dat waren mijn dromen, als iemand een idee heeft over de symboliek? Ik kan het namelijk niet goed plaatsen.
pi_30878520
Ik heb vannacht gedroomd (lees vorige nacht ) dat ik m'n keel had doorgesneden en aan het dood bloeden was, maar dat duurde best lang nog uiteindelijk werd ik gelukkig wakker. Was echt te vreemd. Was echt aan het doodbloeden in mijn droom. En daarna was ik weer terug op vakantie in Spanje dat was toch een stuk beter. Maak me alleen nogsteeds zorgen over dat keel doorsnijden. was echt te eng gewoon
  zaterdag 24 september 2005 @ 09:23:07 #108
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30879910
de laatste tijd herinner ik weinig tot geen van me dromen. maar afgelopen nacht toch weer 2 onthouden. had vanacht een droom gehad waar de symboliek vanaf straalt en waar ik niet blij mee ben als het werkelijk is zoals ik denk.

in ieder geval er was een heuvel niet al te stijl en het was mogelijk om daar huizen op te gaan bouwen. de eerste paar wijken waren al gedaan toen de droom begon. ik was daar dingen aan het versjouwen van de ene plek naar de andere. iemand anders zet iets neer en de constructie begint te verschuiven. ik plaats mezelf er expres onder om het op te vangen.

de constructie beland op me schouders/rug en ik hou het op zijn plek. een paar dingetjes vallen nog naar beneden achter me maar niks ernstigs. ik sta daar zo met die stelling en voel een enorme druk op me schouders en rug, wat niet vreemd is. iemand komt langs en zegt dat ie hulp gaat halen en zegt dat ik nog ff vol moet houden met die stelling van 300kg op me rug. lekker bezig jongens.

de hulp komt niet en ik begin gewend te raken aan het gewicht en begin er mee rond te lopen. ik ga zelf op zoek naar hulp. na een lange tijd kom ik eindelijk een paar mensen tegen, 1 daarvan me stiefvader. geen idee wat hij ermee te maken heeft maar goed. de stelling wordt stukje bij beetje van me afgehaald. vlak daarna val ik om en is me rug kapot voor de rest van me leven. niet alleen gebroken maar ook de pezen en spieren in me rug. ik ben dus verlamd.

hmmm...
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
  zaterdag 24 september 2005 @ 11:07:15 #109
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_30881335
Weer leeuwen, deze keer waren het er minder, ik sloeg ze van me af met een tas, en het meest agressieve mannetje die in de aanval bleef gaan kon ik uiteindelijk kelen met een touw.

Er was een man bij die ik niet ken, hij maakte aantekeningen tijdens de laatste struggle, vinkte het één en ander af, etc.

Het was alsof ik moest laten zien dat ik het kon.
  zaterdag 24 september 2005 @ 19:16:31 #110
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_30894831
Ik heb gedroomd dat ik moest vluchten voor iets, maar het was niet duister ofzo, we moesten gewoon pleiterik. Ik was met een groepje mensen die ik niet ken. Op een gegeven moment hadden we met z'n alle een vliegtuig gevonden maar op een of andere manier was ik erachter gekomen dat er sabotage was gepleegd op het vliegtuig maar ik kon het niet verder vertellen. Een gozer die ook uit het groepje kwam had op een gegeven moment het vliegtuig gestolen en vloog ermee weg om daarna even hard weer neer te storten.

Mja, vaag maar wel leuk, er waren ook andere vliegmachines aanwezig die ik uit een Science fiction boek had, die waren ook wel tof, jammer genoeg was ik al wakker voordat ik erachter kwam hoe die dingen werkte
Vrijheid
pi_30897034
Ik droomde dat er een een hele grote groep mensen achter mij aanzaten.
En dat ik een wolkenkrabber in vluchtte. Toen ik helemaal boven was, kon ik geen kant meer op.
Ik besloot toen maar naar beneden te springen.

Misschien teveel TV gekeken.
  zondag 25 september 2005 @ 09:01:17 #112
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30909254
afgelopen nacht weer een aparte droom gehad.

1. was over een boekje met bassie en adriaan. je kent van die boekjes die je op gevoel moet openen en dan staat er een tekst die op jouw van toepassing is op dat moment? nou dit soort boekje was het. ik deed het boekje open op pagina 41 en zag een afbeelding van bassie in een wat ineengedoken pose. daaronder stond een pagina vol met tekst. dit was niet een "vage" tekst zoals in tarot boekjes, maar echt heel erg duidelijk van wat ik wel en niet moest doen. heb nog nooit zo'n duidelijk bericht in een droom gehad geloof ik

2. een droom die velen als nachtmerrie omschrijven maar waar ik me wel bij op me gemak voelde. mocht weer es mijn zwaard te voorschijn halen en de held spelen sommige "scenes" vond ik wel wat beangstigend eerlijk gezegd. telkens werd ik wakker, viel weer in slaap en droom ging weer verder.

is wel zo dat ik gisteren veel gesnoept had en beetje last van me maag. misschien dat daarom de droom nachtmerrie-ish was en ik werd in het begin meestal wakker met pijn in me buik heheh.
pi_30913379
1. Ik ging Chinees halen bij een Chinees restaurant Ik wilde in het restaurant een foto maken, alleen werkte het knopje van het toestel niet. Ik werd boos en de droom vervaagde.

2. Ik was aanwezig bij de afscheidswedstrijd van Dennis Bergkamp. En wij als publiek hadden een liedje voor hem ingestudeerd, wat wel leuk klonk vond ik. Bergkamp zelf had alleen last van zijn ogen, want hij moest een piraten ooglapje op.
pi_30914131
Ik droomde dat ik Aan het sporten ging: Fietsen. Verder niet echt een verhaallijn Zou het een hint zijn?
And the druids turn to stone...
pi_30915405
Ik droomde over een regenboog die uit een zon kwam, maar het ging erg snel voorbij. Want toen ik naar m'n vriend rende was ie al weg Zonde want het was een prachtig gezicht!
Portfolio. |
Nikon D50 | Sigma 17-70mm Macro | Nikkor 70-300mm | SB-800
-je webicon gaf een malware-melding in Chrome, vandaar verwijderd-
  zondag 25 september 2005 @ 16:05:43 #116
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_30918098
Ik droom iedere keer dat het carnaval is de laatste tijd. En dan heb ik een stuk in de hakkuh en krijg ik met iedereen ruzie. Zelfs ruzie gehad met een kroegbaas en met vrienden ook continu. En dan weet ik niet wat ik zeg in die droom. Maar het is frustrerend om steeds diezelfde droom te krijgen.

Een vriend van me ging voor 12.000 guldens ( guldens nog) in een carnavalsoptocht meedoen voor de hoofdprijs en ging salto's maken in een legerpak. Nog meer mensen tegen gekomen die verkleed waren, mijn broer ook. En dan is iedereen stront zat daar in die droom

Carnaval, heb het gelukkig al 6 jaar niet gevierd omdat ik er een hekel aan heb. En nog steeds achtervolgd die nachtmerrie me van die hele verkleedsfeesten en alcoholistische mensen daar.

Misschien moet ik dus echt snel afspreken met vrienden om ze in het echt te zien. Dan komen ze misschien niet meer in mijn dromen voor. Dat ik ze in de dromen vaak tegenkom is prettig wanneer het goed gaat maar het loopt eerder fout af iedere keer.

Carnaval Wat een nachtmerrie, zowel in het echt als in een droom

Vannacht over een zwemparadijs gedroomd, een soort Duinrell. Wederom vrienden erin. En een Tatjana Simic in badpak Die was met de hele familie flodder daar aanwezig

En dan waren er van die onderwater buizen waar mensen via een glijbaan ingingen en die kregen geen lucht meer in die buizen. Zelf ben ik niet die buis ingegaan. Omdat ik al van te voren wist dat het niet goed ging aflopen.

Zelf in het zwembad gezeten en van het diepe bad naar het ondiepe liggen springen. Maar dus ook ff het oog geworpen op Tatjana Hoewel het niet verder kwam dan kijken

Tatjana Simic stond bij de glijbaan. En die andere Kees van familie flodder ( die gek) die stond naar kontjes te kijken van vrouwen de hele tijd

[ Bericht 11% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 25-09-2005 16:11:32 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  dinsdag 27 september 2005 @ 08:44:58 #117
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_30963926
Weer dat mijn tanden los gingen zitten en ik eraan zat en ze er toen zo uit kon trekken, best wel jammer dat dat het enige is wat ik me nu nog weet de herinneren van deze droom. Tis al de derde keer deze maand dat ik dit droom
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
pi_30964794
De droom...... op verzoek van Coz
Niet zo lekker als ik had gehoopt.

Ik was aan het pakken om naar Zuid Afrika te gaan. Ik moest pakken voor 3 weken. Een steeds terugkerend thema is dit wel. Die drie weken ook.
Ik had al van alles in een grote rugzak gepropt maar ik propte er steeds iets op het laatste moment bij. Want ik had geen cadeautjes kunnen kopen voor mijn familie daar en wist dat ik de helft van mijn kleren zou achterlaten. En dus moest dat zomerjurkje want dat is zo leuk voor die en die) en dat vest ook nog mee.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_30977877
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 08:44 schreef Shreever het volgende:
Weer dat mijn tanden los gingen zitten en ik eraan zat en ze er toen zo uit kon trekken, best wel jammer dat dat het enige is wat ik me nu nog weet de herinneren van deze droom. Tis al de derde keer deze maand dat ik dit droom
Moet je misschien binnenkort naar de tandarts? Dit is steevast de droom vooraf dat ik naar de tandarts moet. Net zoals dat ik droom dat ik op vakantie ga en reeds op de plaats van bestemming ben aangekomen maar er achterkom dat ik al mijn (belangrijke) papieren vergeten ben mee te nemen. Kan er donder op zeggen dat ik dat droom als ik op vakantie ga.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  dinsdag 27 september 2005 @ 17:59:06 #120
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_30978220
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 17:47 schreef Charmian het volgende:

[..]

Moet je misschien binnenkort naar de tandarts? Dit is steevast de droom vooraf dat ik naar de tandarts moet. Net zoals dat ik droom dat ik op vakantie ga en reeds op de plaats van bestemming ben aangekomen maar er achterkom dat ik al mijn (belangrijke) papieren vergeten ben mee te nemen. Kan er donder op zeggen dat ik dat droom als ik op vakantie ga.
Nee dat is het niet, voorlopig hoef ik nog niet naar de trandarts dus. Sowieso komt het niet vaak (lees: zover ik me kan herinneren nooit) voor dat een droom op zo'n duidelijke manier te maken heeft met iets wat ik meemaak of mee moet maken IRL.
  donderdag 29 september 2005 @ 15:14:45 #121
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31028047
Ik heb gedroomd dat ik dood ging. Ik lag op de bank onderen en voelde mezelf dood gaan. Ik viel helemaal weg uit het leven en dat voelde nogal apart aan. Hele huiskamer vol familie en ik zei dat het niet erg was om dood te gaan, dat het niet erg aanvoelt.

Voordat ik dood ging ruzie gehad met familie, ik zei tegen ze van, hou toch eens op met schreeuwen want als jullie schreeuwen ga ik vanzelf ook schreeuwen.

Eergisteren gedroomd over een brand in Heerlen. De hele stad stond in vuur en vlam en een dame had mij wakker gemaakt uit de slaap om mij te redden van de vlammen. Overal rook in winkelcentra. Overal vuur te zien.
  donderdag 29 september 2005 @ 16:21:02 #122
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_31030023
Ik heb vanacht over mijn ex gedroomd, alles was mooi en fijn zoals het was in betere tijden..MMaarrr dan wordt je wakker en dan valt de werkelijkheid toch even tegen....
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_31048697
//offtopic: Dromenvanger heb jij toevallig al eerder gepost oop een forum dat heet http://www.members.lycos.nl/paranormaalws ? (zoniet dan heb ik niks gezegd) //oftopic
  vrijdag 30 september 2005 @ 02:46:13 #124
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_31048730
Iets over duivels die mij wegrukten bij degene waarvan ik hield.
Same ol' same ol'
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  vrijdag 30 september 2005 @ 08:50:43 #125
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_31050154
quote:
Op donderdag 29 september 2005 16:21 schreef denka het volgende:
Ik heb vanacht over mijn ex gedroomd, alles was mooi en fijn zoals het was in betere tijden..MMaarrr dan wordt je wakker en dan valt de werkelijkheid toch even tegen....
De enige keer dat ik over een ex droomde was toen hij werd overreden door een vrouw in een rode Fiat panda die er daarna ook nog een keer in z'n achteruit overheen ging
  vrijdag 30 september 2005 @ 09:15:41 #126
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31050508
begin langzaam aan een hekel te krijgen aan dromen :S

ik was weer eens ergens en er was een groot veld met mijn ex-vrienden erop. mevr M. probeerde vrolijk te doen alsof niks gebeurd was en ik negeerde haar compleet en liep straal langs haar heen richting mevr R. en begroette haar op de normale wijze met een knuffel. was op zich wel gezellig.

dan opeens lig ik vastgebonden op een tafel met al die zogenaamde vrienden om me heen. een guillotine-achtige constructie, ala Hans Klok, laten ze naar beneden vallen op mijn linker enkel. mijn enkel is dat al los van me been, maar nog niet helemaal. dus met zo cirkel zaag halen ze de rest weg zodat ik nu geen linkervoet meer heb

en die eikels maar lachen heh.
  vrijdag 30 september 2005 @ 11:37:46 #127
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31053918
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 02:42 schreef DarkMinded het volgende:
//offtopic: Dromenvanger heb jij toevallig al eerder gepost oop een forum dat heet http://www.members.lycos.nl/paranormaalws ? (zoniet dan heb ik niks gezegd) //oftopic
Nope

Ik zit wel op een ander spiritueel forum maar niet deze die jij aankaart

Vannacht gedroomd over sporten, ik zat in een grote sporthal en moest allerlei oefeningen doen. Maar dat ging me goed af dus ik heb deze droom goed geslaagd afgesloten
pi_31054209
Ik werd wakker en toen stond de droom me nog best goed bij. Nu weet ik alleen nog dat ik in de schoolbanken zat.
And the druids turn to stone...
pi_31056676
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 11:37 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Nope

Ik zit wel op een ander spiritueel forum maar niet deze die jij aankaart
Okee, was maar een gedachte.
pi_31110555
Ik heb weer eens mega veel gedroomd..
Een van deze dromen was dat ik in een vliegende schotel zat. Mega hard ging dat ding.. ging zelfs langs verschillende planeten maar vloog ook gewoon op de aarde. Super gaaf..
Mocht het zelfs besturen en ik voel nog de adrenaline stromen.. :-)

Verder droomde ik dat ik langs de kant van een rivier zat..
Ik moest wachten op iets.. maar wat? Ik was daar met nog iemand.. (in het echt ken ik deze persoon niet maar in mijn droom wel) Maarre toen kwamen de krokodillen. Gelukkig had ik al het een en ander aan voedsel bij me dat ik ze kon geven. Geloof een stuk bot ofzo.. zo gezegd zo gedaan..
Ook dat had wel iets van vreselijke spanning.. Beetje eng maar toch ook weer niet..

Euh.. verder even kijken oh ja.. hele grote vissen. En af en toe kwamen ze boven water... Echt mega groot in een dikke en moerassige sloot. Daar liep ik toevallig langs..

Later was ik ook nog een soort van stad.. maar het voelde niet als aarde. Ik bedoel er waren wel herkenbare dingen maar het was het toch ook weer niet. Ik was daar met een groep vrienden (van mijn droom dan) en het was eigenlijk wel gezellig.. Klinkt allemaal vaag maar dat was eigenlijk ook wel.

Oh ja.. ja het houdt maar niet op bij mij.. heb nog wat gedroomd! Ik geloof dat dit begin van de nacht was. Ben namelijk nog tussendoor wakker geworden. Maarre ik was op een feest en een vriendin van mij zei dat ze haar tas met al haar spullen in mijn auto had laten liggen. Ik was er niet zo blij mee omdat ik bang was dat zij mijn auto daardoor wilde inbreken! Dus we gingen haastig op zoek naar mijn auto.

Later kwam ik een vriend tegen en die vertelde me dat zijn broer verongelukt was en dat aan de beademing lag..

Kortom vage nacht dus..

Ik heb ze weleens dus.. meerdere dromen in een nacht

pi_31156679
Ik had een rare soort lucide droom vannacht.

In mijn droom ging ik namelijk slapen, niet echt, meer dat ik ergens stond en dat ik ging dagdromen ofzo, maar toch ging ik een stapje lager in mijn bewustzijnsniveau om het zo maar te zeggen en ik begon te dromen.
Aangezien ik wist dat ik droomde (terwijl dat dus in een droom plaatsvond) ging ik dus weer lekker vliegen enzo, want dat doe ik altijd als ik (half)lucide droom, alleen deze keer kon ik ook mijn omgeving veranderen, dat had ik nooit eerder gedaan.

Ik was dus ook heel bewust bezig met het vliegen zelf en mijn lichamelijke gevoelens. Het voelde allemaal heel fijn en op een gegeven moment kreeg ik helemaal een warm gevoel over mijn lichaam, maar dan echt van binnenuit. Heel raar, maar wel heel erg fijn, al wist ik niet precies wat er gebeurde, ik wist wel dat het iets goeds was.

Verder nog wel wat dingen gedroomd, over mijn neef, ik ging met hem praten over zijn huwelijk, hoe het nu ging met hem en zijn vrouw.
En ik ging daarna met mijn broer de Vliegende Hollander (nieuwe attractie in aanbouw in de Efteling) uitproberen, want die was half af.

Ik droom overigens heel vaak over pretparken. Niet per se over het pretpark zelf, maar meer dat het verhaal in de setting van een pretpark plaatsvindt.
Soms over een bestaand park, zoals Disney of in dit geval de Efteling, maar dat is zelden, meestal weet ik zelf niet waar het is.
Ohja, en zwembaden droom ik ook heel vaak over. Soms gewoon simpele baden, maar soms zijn het ook complete waterattractieparken.

Misschien iemand die enig idee heeft van wat dromen over pretparken en zwembaden kan betekenen?

Ja, die met de ballen in de bek.
pi_31213969
Ik had een feest georganiseerd voor vrienden. Veel bier, harde muziek en iedereen een eigen waterbed.

Alleen gingen vrienden te hard tekeer en overal lagen kapotte flessen bier. Toen werd ik boos omdat ze misbruik hadden gemaakt van de situatie. Ik had 3 ferrari's klaarstaan? Om naar een discotheek te gaan waar we vroeger heengingen en dus deden we dat ook.

Maar het was niet echt feest omdat ik stress had, het hele huis lag overhoop en was kapot. In die discotheek veel liggen feesten zoals altijd, maar toch die zooi in mijn achterhoofd.. En toen we terug kwamen moesten we alles opruimen. Nee, ik moest iedereen aanzetten tot opruimen

In een ferrari rijden is wel prettig af en toe, ook al is het maar een droom. En je kunt er met bier op instappen, zonder de polizei op je hielen te krijgen

Soms lijken mijn dromen echt te zijn. Ik maak het intensief mee. Zo zag ik die lege flessen grolsch echt op de grond liggen, en moest ik uitkijken dat ik niet in kapot glas trapte.
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
pi_31245736
Vannacht heel licht geslapen en dat doet erg goed Niet helemaal in slaap gevallen maar net tussen waken en slapen in. Dan droom ik nergens over maar lijk ik te zweven tussen het hier en daar. En dan is het ook geen haperende droom die ik heb. Tevens is het opstaan prettiger. Ook al ben ik vroeg wakker op zulke momenten.

Dromen is gewoon irritant als het steeds dromen zijn die niet soepel verlopen. Dan slaap ik liever lichter zodat ik de dag erna niet vast zit door die droom van de avond ervoor.

Toch zal ik me eens gaan verdiepen in dromen en hoe je je dromen verder kunt bepalen in de droom. Een goede droom of nachtrust bepaald in grote mate hoe ik me voel overdag.

Word ik in mijn dromen al geteisterd door irritante zaken dan zit ik helemaal vast in mijn bewustzijn.
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
pi_31271352
Ik had een grappige korte droom afgelopen donderdagochtend.
Ik zat met een groepje mensen en de telefoon ging ofzo.. en toen zei iemand tegen mij.. dat kan alleen jij opnemen! En ik wilde opnemen en op dat moment schoot ik wakker want me pda (wekker) ging af
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 09:10:43 #135
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31275771
van de week droomde ik dat ik op rotterdam centraal station stond met het gevoel dat ik net klaar was met werk. heel apart want ik werk daar niet eens en ben al tijden niet meer op het station geweest. ik rennen, op super snelheid, om me trein te halen blijkt ie opeens op ander perron te gaan.

aangezien ik geen zin had om om te rennen sprong ik van het ene perron naar de andere. zegt zo'n gozer "wow...weet je dat dat 40meter was?". waarop ik dacht "die gozer moet zijn ogen laten nakijken ook al is dit een droom". als nog mis ik de trein...gvd

dus ik spring gewoon op het spoor en ren achter de trein aan. door de tunnel van blaak, andere kant weer naar boven, zit ik helemaal onder de vieze gore smurrie. bleek dat die tunnel zelden tot nooit is schoongemaakt. dus ik kom opeens op Lombardijen aan. de smurrie stinkt en ik begin te kotsen als een gek na een tijdje veranderd het in een stroom water waarop ik dacht "ben ik nu mannetje pis geworden ofzo?". ik word wakker, blijkt dat ik lig te kwijlen. ff gezicht afgeveegd en kussen omgedraaid en verder gaan slapen.

sta ik nog steeds op lombardijen en ik moet verder naar huis toe. geen trein of ander soort transport. ik sta op het perron en de wegen zijn opeens veranderd in rivieren. ja denk maar niet dat ik ga zwemmen heh. dus ik concentreerde me en begon te zweven, beetje ongemakkelijk, maar goed. uiteindelijk heb ik de rest van de route boven de rivieren gevlogen richting huis.

vanacht droomde ik dat ik een zak kreeg van iemand. daarin zit een oude atari 16bit met een lading spellen. dus ik kijk in die zak en zie 5-6 verschillende tetris spellen, oude mickey mouse spel, een paar Playstation 2 spellen die je op die atari kon doen zoals de hele Gran Turismo serie. dus heb maar zitten gamen in me slaap
pi_31276847
Ik droomde dat ik op reis was in een grote stad. Ik zat in metro's en bussen, maar ik wist niet waar ik heen moest en of ik wel genoeg geld bij mij had.
Uiteindelijk kwam ik bij een verlaten uitgaansgelegenheid aan. Het was een gebouw met meerdere verdiepingen. Er waren biljarttafels, bars en een bowlingbaan. Ik had het niet naar mijn zin, en wilde zo snel mogelijk weg.

Op het eind zat ik met een klapstoeltje op de weg, en besefte ik ineens dat dit weleens een droom kon zijn. Ik keek naar mijn handen, en zag dat ik maar drie vingers had, dus jahoor ik was lucide. Om dit te testen riep ik een persoon die aan de overkant stond. Ik probeerde zijn neus uit te rekken, zodat hij leek op Pinokkio
Dit lukte, maar ik werd hierna gelijk wakker.
  zaterdag 8 oktober 2005 @ 18:36:54 #137
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31287738
Dat koningin Beatrix een bezoek bracht hier aan mijn huis

De reden van het bezoek is nooit vermeld

Ze was duidelijk aanwezig als Koningin dus, ik herkende haar meteen en ze had een hele garde functie-bekleders bij zich. En ze begon zich voor te voorstellen ook

Hoog bezoek dus gehad Ook eens wat anders.

Beter bezoek Beatrix dan van mensen die geen handje geven tijdens een droom en die doen achtervolgen en opjagen
pi_31320647
Ik had ook een wazige droom pas. Het was echt ontzettend lang geleden dat ik 's ochtends wist wat ik gedroomd had. Twas best plezierig. Ik ging samen met een meisje, errug leuk meisje overigens, naar de EO-Jongerendag. Nu ben ik één keer op die dag geweest en dat is echt niet 'mijn ding', dus wat de achterliggende reden is, weet ik niet. Maar daarnaast was m'n eigen dominee (voorganger) de spreker op de Jongerendag.
Vooral het eerste deel (van dat meisje) spreekt mij heel erg aan
pi_31343495
Afgelopen nacht heb ik gedroomd dat ik een ongeluk met de auto kon voorkomen!

Het was niet echt realistisch, ik bedoel stond met nog een paar auto's in een rij voor het stoplicht te wachten. En een man die in de tweede auto voor mij zat was geírriteerd van twee jongens die op een scooter zaten. Die twee jongens waren een beetje aan het vervelen door zich er tussen te proppen. Nog net geen schade aan de auto's maar voor de zekerheid reed ik mijn auto halverwege de stoep op om dus een schade te voorkomen. Die man werd zo pist off dat hij i.p.v. vooruit in zijn achteruit gas gaf!

Waardoor de auto voor mij helemaal in de prak lag.
Was ik toch blij dat ik mijn auto had verplaatst
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:11:12 #140
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_31359133
Ik heb meerdere dromen gehad. Ik moest ff terug om te kijken hoe ze in elkaar zaten.

Een droom ging over een nieuw computer-systeem. Anders dan windows. Een licht systeem was het. Op de een of andere manier voelde ik me meer verbonden aan de computer omdat het systeem zo licht overkwam. Ik zat dus ook achter de pc in die droom en het hele systeem leek veel beter te zijn dan het huidige. Het systeem was niet zo sterk aanwezig.

Heb tijdens die droom vaker gehad, dat ik mezelf voelde wegzakken in een diepere droom. Dus ik droomde en zakte vaker dieper weg ergens waarvan ik niet weet wat het is.

Daarnaast gedroomd over een trein, ik liep op die trein op het dak op en neer te rennen steeds en vloog van het rennen ineens naar boven en bleef die trein achterna vliegen. Daarna op het raam geklopt bij vrienden die het raam moesten open maken zodat ik weer naar binnen kon.

Die trein liep op een gegeven moment vast bij borstels waar de trein gerepareerd werd en toen ging het verder en reed de trein door een dorp waar alleen maar lege flessen drank buiten stonden een aso-buurt was het met veel zooi.

Nog gedroomd over een of andere survival of the fittest waar allemaal mensen een of andere helling op moesten klimmen en daar kwamen allemaal vlaggen naar voren, ik heb toen Amerikaanse vlaggen gepakt.

Daarnaast nog op het strand gelegen met de vriendengroep. En ook daar liggen vliegen zonder vleugels
pi_31363969
Zo dromenvanger.. jij hebt het druk gehad vannacht
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:11:37 #142
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_31368519
IK heb nu voor de tweede keer in een relatief korte tijd gehad dat ik droomde dat van grote hoogte naar beneden flikker om vervolgens met gebroken botten op de grond te liggen met het idee van 'WTF?'

Eerste keer is al een tijdje geleden toen sprong ik uit een vliegtuig mijn parachute achterna ( heb ik hier ook al gepost trouwens, vorige topic ) waarna ik erachter kom dat ik helemaal niet zo hoog zit en dus bij lange na niet genoeg tijd heb om.. splat. En een paar dagen geleden droomde ik dat ik aan mijn armen boven een afgrond hing naast een brug met de gedachte dat ik een bungeetouw aan m'n poten had om er onderweg achter te komen dat dat niet het geval was.

Maar het deed geen pijn ofzo en ik had precies hetzelfde gevoel als een echt bungeesprong, dus het was het waard . Na mijn sprong kwamen er trouwens een paar mensen ( mijn 'vrienden' die ik in het echt nog nooit gezien heb ) lachend naar beneden om vervolgens ergens anders heen te gaan .
Vrijheid
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 07:30:08 #143
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_31429640
Ik had een terugkerende droom vanacht... dwz dat ik 'm dus al vaker gedroomd heb .

Het komt er op neer dat ik overal om me heen geestverschijningen zie. Soms ik "concrete" vorm, dan weer als een soort vreemde "bol" met rook . Ze geven een angstig gevoel, dus positieve geesten zijn het denk ik niet.

Volgende stap in de droom is dat ik met een vriendin en wat familie (niet iedereen vreemd genoeg) ga logeren in een pension. Het is allemaal heel donker, bruin/zwart tinten en het pension staat aan een voet van een hele hoge machtige berg. In het pension kan je bij binnenkomst kiezen tussen 2 ingangen. Ga je rechts dan kom je in een zaal waar geesten aanwezig zijn. Ze draaien om je heen en ook het meubilair (bijv een grote fontein) draait rond en verandert van vorm. In de linker kamer is het relatief "veilig" en staat alleen een houten tafel met een stoel. Er brandt 1 kaars. In m'n droom zie ik anderen de rechterkamer binnengaan. Er wordt later besloten om te gaan wandelen, maar daar komt het niet van.

Het laatste stuk is dat er een manspersoon in een auto rijdt op een hele mistige weg. Ineens doemt er een klein meisje gekleed in het wit op op de weg, die de man doordringend aankijkt. De man stopt en ontfermt zich over haar en zet haar in de auto. Dan zie je van bovenaf de man wegrijden. Ook hier weer een splitsing. Rechtdoor zie je de goede weg, maar hij buigt de weg af en rijdt op een kerkhof af.

En toen werd ik wakker en realiseerde me dat ik deze droom dus weer had gedroomd. Heeft *iemand* een idee wat het zou kunnen betekenen?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_31445289
Het laatste stuk is dat er een manspersoon in een auto rijdt op een hele mistige weg. Ineens doemt er een klein meisje gekleed in het wit op op de weg, die de man doordringend aankijkt. De man stopt en ontfermt zich over haar en zet haar in de auto. Dan zie je van bovenaf de man wegrijden. Ook hier weer een splitsing. Rechtdoor zie je de goede weg, maar hij buigt de weg af en rijdt op een kerkhof af.

En toen werd ik wakker en realiseerde me dat ik deze droom dus weer had gedroomd. Heeft *iemand* een idee wat het zou kunnen betekenen?
[/quote]

Het beste is toch je eigen droom analyseren. We kunnen je misschien wel tips geven om je op weg te helpen maar probeer eerst zelf goed na te denken wat het voor jou persoonlijk zou kunnen betekenen.

Persoonlijk vind ik het wel apart.. maar durf je nog geen suggesties te geven. Misschien later of misschien weet iemand hier wel zo snel een antwoordt op
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 20:35:41 #145
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_31445599
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 20:25 schreef Cygnus het volgende:

Het beste is toch je eigen droom analyseren. We kunnen je misschien wel tips geven om je op weg te helpen maar probeer eerst zelf goed na te denken wat het voor jou persoonlijk zou kunnen betekenen.

Persoonlijk vind ik het wel apart.. maar durf je nog geen suggesties te geven. Misschien later of misschien weet iemand hier wel zo snel een antwoordt op
Nouja... Als ik het had geweten had ik 't niet gepost denk ik . Ik heb geen kleine zusjes, draag zelf nooit wit en de man was geen bekende. Er zijn geen sterfgevallen geweest, ik ben zelf ook niet zodanig ziek gelukkig, dus ik weet het echt niet! Ohja, en ik ben ook niet crimineel dat ik op 't "verkeerde pad" ben .

Hoezo "durf" je geen suggesties te geven eigenlijk?
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_31446656
Nou okay.. ik denk dat je deze droom niet te letterlijk moet nemen..
Het is denk wel een droom wat jou een aanwijzing geeft.

Waarom ik dat niet echt wil doen is omdat het voor ieder mens verschillend is en zou het zo zonde vinden als je daardoor anders gaat denken terwijl je eigen gevoel het beste antwoordt is. Soms moet je het een aantal dgn geven voordat jezelf een antwoordt kan geven. Heb even geduld zou ik zeggen en denk dat je er zelf echt achter komt.
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:16:02 #147
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_31446821
Dankje voor je antwoord! Ik zal het nog eens laten bezinken!

Mag ik je ondertussen nog even helpen door te zeggen dat "antwoord" een zelfstandig naamwoord is en dus niet onderhevig is aan de regeltjes van het kofschip? No offence hoor, maar 't viel me op.
pi_31446888
Aaii ai thanks voor de tip... was al namelijk aan het twijfelen.. heb zoveel moeite mijn Nederlands..
  vrijdag 14 oktober 2005 @ 21:21:55 #149
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_31447003
quote:
Op vrijdag 14 oktober 2005 21:18 schreef Cygnus het volgende:
Aaii ai thanks voor de tip... was al namelijk aan het twijfelen.. heb zoveel moeite mijn Nederlands..
Geeft niks . Als ik je wat dat betreft nog eens ergens mee kan helpen, dan hoor ik 't wel .
pi_31447213
Wat lief!

Dank je..
Ik maak er misschien wel een keer gebruik van :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')