abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29400112
Ouders die hun kinderen achterlijke namen geven deel 4

En we gaan doooooooor
quote:
Ik ken een Hajo. Toen ik dat voor het eerst hoorde vond ik dat vreemd klinken. Nou ben ik het gewend.
Ik zag laatst ergens Hajé staan
pi_29400328
ik heb niet echt actief meegedaan aan dit topic, maar is Beertje al genoemd??

je weet wel van Beertje van Beers

wazige naam eigenlijk
pi_29400365
Rimmer
Why don't ya shut your goddamn mouth and play some music.
pi_29400715
Ik ken een jongen die heet Brom. Niet Bram, maar Brom.

Overigens vind ik van die Ricky Lake namen als Latifah of Koneesha ook echt VRESELIJK.

[ Bericht 5% gewijzigd door Allan24 op 03-08-2005 20:26:37 ]
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_29400829
Ik ken een jongen die heet Klim
pi_29400997
In Zeeuws-Vlaanderen, waar ik vandaan kom, is/was het als ouder een trend om je kind een afschuwelijke naam te geven en die ook nog eens helemaal verkeerd uit te spreken. Zo woonden er o.a. een Ray(Spreek uit: "Raaai"), een Virginie ("Veursunnie"), een Blondine, een Lieve, een Brian ("Brie-jan"), een Palmiere ("Palmierruh") en een Domien (dat is een jongensnaam) bij mij in het dorp. En dat is ook de reden waarom ik mijn naam niet in mijn Fok-profiel heb staan.
pi_29401000
Theorine...
pi_29401022
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 19:20 schreef Croupouque het volgende:
en een Domien (dat is een jongensnaam) bij mij in het dorp.
Ik ken ook een Domien Ik ging er altijd vanuit dat dat een afkorting van Dominique was eik.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 19:51:49 #9
125217 The_Brain
Same as we do everyday Pinky..
pi_29401907
Ik ken een Rimke (een jongen ) en een Zwaantje..
pi_29402438
Onze buurvrouw heet Sefa....
  woensdag 3 augustus 2005 @ 20:24:34 #11
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_29403157
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
  woensdag 3 augustus 2005 @ 22:03:55 #12
39158 confined
breaking the waves
pi_29406604
quote:
Ik heb post gelopen bij mensen die hun tweeling Frank en Stein hebben genoemd
Mijn vriend heet Steins met de achternaam. Zijn tante (dus met dezelfde achternaam) is getrouwd met een man die met de achternaam Francken heet... Francken-Steins. Staat erg grappig in het telefoonboek.

Djessica en dat soort namen zijn trouwens best wel zum kotzen
pi_29410457
meisje die ik ken heet raquel....maar je moet het wel uitspreken als reetsjol....
pi_29410710
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 23:37 schreef -Lillith- het volgende:
meisje die ik ken heet raquel....maar je moet het wel uitspreken als reetsjol....
WTF
pi_29410817
quote:
Net Friends gekeken
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_29410889
1 of 2 seizoenen gelden bij 'De bevalling', een pracht van een dochter. Mams mocht de naam kiezen.

" Ze heet Melanie (of in hun wereld Muh-Laaaa-nie).".

Werkelijk, geef je kind een naam die je wél kan uitspreken!
Fok!bejaarde
pi_29411079
Je zoon Sjef of Chef noemen, terwijl je Baas van je achternaam heet... :|
pi_29411087
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 23:46 schreef Mister_Slide het volgende:

Net Friends gekeken
Ik ook Moest er ook gelijk aan denken

(in de betreffende aflevering werd Rachel op haar werk Raquel genoemd )
pi_29411243
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 19:51 schreef The_Brain het volgende:
Ik ken ook een Rimke (een man btw)
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_29411274
Het is trouwens vast al eens langsgekomen, maar ik vind 'Boy' echt zo'n ongeinspireerde kutnaam.
Straks gaan mensen hun kind gewoon 'Kind' noemen...
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_29411332
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 23:57 schreef Mister_Slide het volgende:
Het is trouwens vast al eens langsgekomen, maar ik vind 'Boy' echt zo'n ongeinspireerde kutnaam.
En wat dacht je van Danny Boy en Sonny Boy
pi_29411365
quote:
Ik heb ooit eens een jongen ontmoet die Boy heette, ik vond het wel grappig, vooral omdat hij 4 oudere zussen had
Let's plant a tree
pi_29411408
quote:
Net als Boyd..

Ja kijk, het was een meissie maar die hadden we al. Dus hebben we er n jochie van gemaakt. Vandaar de naam Boyd, whehehe.
Fok!bejaarde
pi_29411831
quote:
In Zeeuws-Vlaanderen, waar ik vandaan kom, is/was het als ouder een trend om je kind een afschuwelijke naam te geven en die ook nog eens helemaal verkeerd uit te spreken. Zo woonden er o.a. een Ray(Spreek uit: "Raaai"), een Virginie ("Veursunnie"), een Blondine, een Lieve, een Brian ("Brie-jan"), een Palmiere ("Palmierruh") en een Domien (dat is een jongensnaam) bij mij in het dorp. En dat is ook de reden waarom ik mijn naam niet in mijn Fok-profiel heb staan.
Guy is er ook zo één, niet als in Guy Ritchie, maar als kie (kgie) of hoe je dat dan ook fonetisch neer wilt zetten
I got soul, but I'm not a soldier
  donderdag 4 augustus 2005 @ 00:12:58 #25
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29411936
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 18:58 schreef Zephyrus het volgende:

[afbeelding]

wazige naam eigenlijk
je bent niet de eerste die hier melding van maakt

ZUM KOTSEN DIE KUT NAAM
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_29411953
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 00:10 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:

[..]

Guy is er ook zo één, niet als in Guy Ritchie, maar als kie (kgie) of hoe je dat dan ook fonetisch neer wilt zetten
Een tante van mij is getrouwd met een man (mijn oom dus ) die Guy van zijn achternaam heet (ze wonen dan wel in Australie dus dat is wat minder vreemd maar ik moet er nog altijd aan wennen)
Let's plant a tree
pi_29412456
Je 2 zoons en dochter Jondalar, Thonolan en Ayla noemen is ook niet origineel... (boeken van Jane Austen, prehistorische romans enzo)
pi_29412506
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 00:13 schreef Vava het volgende:

[..]

Een tante van mij is getrouwd met een man (mijn oom dus ) die Guy van zijn achternaam heet (ze wonen dan wel in Australie dus dat is wat minder vreemd maar ik moet er nog altijd aan wennen)
Maar dat spreek je wel op z'n engels uit, dus als guy -> jongen?
I got soul, but I'm not a soldier
pi_29412519
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 00:10 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:

Kie is gewoon de Franse uitspraak, daar is niets vreemds aan Ik ken trouwens meer Kies dan Kaais (waarom hebben wij die g/k niet in het Nederlands?), dus ik lees automatisch de Franse versie.
pi_29412584
Dit topic is zeker gestart met voorbeelden als 'Storm' en 'Splinter'?
pi_29412606
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 00:28 schreef Yeahinho het volgende:
Dit topic is zeker gestart met voorbeelden als 'Storm' en 'Splinter'?
Nee, Puk
pi_29412624
Ik ken een Zeb
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_29412649
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 00:26 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:

[..]

Maar dat spreek je wel op z'n engels uit, dus als guy -> jongen?
Het wordt idd op die manier uitgesproken

Maar mijn tante heet dan Evelyne Guy Evelien Jongen
Let's plant a tree
pi_29416478
Chin, Tong, Wu, enz

Ik werk veel met Chinezen en al die lui zien er niet alleen al hetzelfde uit, ze heten ook nog allemaal hetzelfde! Of nog leuker, de ene heet Chin Tong, de andere het Chong Tin en de derde weer Tuong Chin. Raaaah!

Of anders die zandbakbewoners, die hun 'kinderen' allemaal Mohamed, Achmed of Fatima noemen. Echt niet normaal, kies verdomme iets normaals in plaats van dezelfde naam die de rest van die lui ook krijgen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_29419406
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 05:28 schreef StefanP het volgende:
Chin, Tong, Wu, enz

Ik werk veel met Chinezen en al die lui zien er niet alleen al hetzelfde uit, ze heten ook nog allemaal hetzelfde! Of nog leuker, de ene heet Chin Tong, de andere het Chong Tin en de derde weer Tuong Chin. Raaaah!

Of anders die zandbakbewoners, die hun 'kinderen' allemaal Mohamed, Achmed of Fatima noemen. Echt niet normaal, kies verdomme iets normaals in plaats van dezelfde naam die de rest van die lui ook krijgen.
Dude jij hebt serieuze issues
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_29422398
Ik heb het niet echt gevolgd maar in Friesland zijn ze ook goed in belachelijke namen..

Pytsje, Pieteke, Beitske, Douwtsje, Teuntsje, Gerdientsje, Jantsje, Goitske, Jelbrig, Gerbrig, Meintsje..

Om maar wat te noemen.
know'm sayin?
word? word.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 4 augustus 2005 @ 14:30:21 #37
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29423239
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 00:25 schreef Leintjeuh het volgende:
(boeken van Jane Austen, prehistorische romans enzo)
Jean Auel bedoel je. Jane Austen is een iets ander genre.

Mijn moeders buurvrouw heet Wilfried. Zonder e op het einde ja.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_29424038
de meeste friese namen zijn niet om aan te horen
pi_29424113
Oebele, Fedde, Eebele, Abele, Seppe, Sipke enz enz
pi_29424226
Famke of Femke vind ik anders wel een leuke naam.
pi_29424296
dochter van een bekende amerikaanse actrice (ben ff vergeten welke): Apple
pi_29425497
of die namen van de kinderen van M Jackson
pi_29426837
quote:
Domien? Die ken ik! Woon je met toeval inTilburg?
pi_29427070
Ik ken 2 kinderen die heten Boet en Skip...Das tog ook walgelijk of niet
pi_29427475
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 14:30 schreef Rewimo het volgende:

Jean Auel bedoel je. Jane Austen is een iets ander genre.
Sorry je hebt olkomen gelijk, foutje
  donderdag 4 augustus 2005 @ 19:00:16 #46
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_29427745
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 15:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Famke of Femke vind ik anders wel een leuke naam.
Femke, zo heet mijn dochtertje .

Weer een mooie: Channel Naar het parfummerk, maar dan met dubbel N
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_29427843
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 18:06 schreef Dennis-1993 het volgende:

[..]

Domien? Die ken ik! Woon je met toeval inTilburg?
Domien vind ik trouwens helemaal geen achterlijke naam of zo, ik ken zelf ook iemand die zo heet. De moderne versie van "Dominicus". Tegenwoordig heten mensen ook liever Frans of Francis dan Franciscus, bijvoorbeeld.

Wat ik wél achterlijk vind , dat zijn die competities om aan je blanke kind toch maar een zo exotisch mogelijke naam mee te geven. Ik ken bv. al een Vajmiti, een Vajdé (weet niet zeker hoe je dat schrijft), een Kolja, en waarschijnlijk nog wel wat waar ik nu niet meteen op kom.
pi_29427915
Ow ja, ik kende vroeger ook nog een familie en die hadden hun drie zoontjes middeleeuwse riddernamen gegeven: Reinout, Parcifal en de derde weet ik niet meer zeker.
pi_29428202
Beatrix als je je kind zo noemt weet je vantevoren al dat het geen toekomst heeft
pi_29428220
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 19:12 schreef Klemvast het volgende:
Ow ja, ik kende vroeger ook nog een familie en die hadden hun drie zoontjes middeleeuwse riddernamen gegeven: Reinout, Parcifal en de derde weet ik niet meer zeker.
Floris?
pi_29428334
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 19:32 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Floris?
Ik weet het echt niet meer, is al geleden van toen ik zelf tien jaar was of zo, kennissen van mijn ouders toen.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 19:49:14 #52
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_29428535
quote:
Ivanhoe
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_29428698
Dieuwke (spreek uit als 'djoeke')
pi_29428739
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 19:49 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ivanhoe
Of toch Robin Hood ?

Ter opleuking van dit topic een plaatje:

pi_29428868
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 19:49 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ivanhoe
Lancelot kan ook nog.
pi_29428875
Ik werk bij KPN Mobile, alwaar ze verkopers SEM'ers noemen. De afkorting staat voor Sales Nogwattes. Nou heeft een zo'n semmer een zoontje: Sem!

pi_29429067
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 20:06 schreef Toeps het volgende:
Ik werk bij KPN Mobile, alwaar ze verkopers SEM'ers noemen. De afkorting staat voor Sales Nogwattes. Nou heeft een zo'n semmer een zoontje: Sem!

Maar had 'ie dat zoontje al voordat 'ie SEM-er was, of heeft 'ie zijn zoontje zo genoemd omdát 'ie SEM-er is?
pi_29429156
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 20:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Maar had 'ie dat zoontje al voordat 'ie SEM-er was, of heeft 'ie zijn zoontje zo genoemd omdát 'ie SEM-er is?
Zoontje kwam ná het SEM'er zijn.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 20:46:43 #59
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_29429528
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 20:22 schreef Toeps het volgende:

[..]

Zoontje kwam ná het SEM'er zijn.
Dan zou -indien ik binnen nu en een maand een koter zou krijgen- mijn kind iets van Facilitair of Faza moeten heten

Ik werk op de afdeling Facilitaire Zaken
Professionele online enquęte of vragenlijst nodig? Enquętetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_29429548
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 20:46 schreef kwib het volgende:

[..]

Dan zou -indien ik binnen nu en een maand een koter zou krijgen- mijn kind iets van Facilitair of FaZi moeten heten

Ik werk op de afdeling Facilitaire Zaken
Fazi klnkt nog wel mooi anders, alleen de reden om hem zo te noemen zou nogal belachelijk zijn.
pi_29429596
Mijn kind zou Asito moeten heten.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 20:57:03 #62
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_29429691
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 20:48 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Fazi klnkt nog wel mooi anders, alleen de reden om hem zo te noemen zou nogal belachelijk zijn.
Fazi (of Faza want het was een spelfout ) klinkt als een metrobomber

[ Bericht 2% gewijzigd door kwib op 04-08-2005 20:58:27 (typo) ]
Professionele online enquęte of vragenlijst nodig? Enquętetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 4 augustus 2005 @ 21:02:53 #63
13151 crew  Rewimo
pi_29429785
IAP-NWS klinkt niet denderend vind ik Gelukkig komt er hier geen kind meer bij
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_29429810
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 20:57 schreef kwib het volgende:

[..]

Fazi (of Faza want het was een spelfout ) klinkt als een metrobomber
"Fazi" klinkt dan weer als een fascist die te veel LSD heeft genomen.
pi_29429817
Hier komt er helemaal geen. Ik hoef alleen leuke namen voor mijn dieren te bedenken. Ik heb nu een Lurch, een Doerak, een Stripes en een Banjer.
  donderdag 4 augustus 2005 @ 21:07:09 #66
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29429869
edgar
oscar
doutzen
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_29429932
Bij mij in de klas zat een meisje dat Frytzen heette.
pi_29430210
ik ken een ranghyll

spreek uit ranghiel met zo'n engelse ng dus.. niet echt uit te drukken in letters.

verder vind ik Petrie een schijtnaam. En ik heb een tyfushekel aan dubbele namen.. Laurens-Jan (die noemt iedereen nu trouwens LJ) Kees-jan, Gert-jan, Henk-jan Dat soort dingen.

Ik heet zelf Pim, en ik werd laatst toegevoegd op msn door een Mips (geen bijnaam, zo heette ze écht)
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
pi_29430418
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 21:21 schreef Kinz het volgende:
En ik heb een tyfushekel aan dubbele namen.. Laurens-Jan (die noemt iedereen nu trouwens LJ) Kees-jan, Gert-jan, Henk-jan Dat soort dingen.
Inderdaad.

In België heb je die ook: "Pieter-Jan" brrr

Maar nog irritanter hier zijn van die rijke Vlaamse bourgeoisie-koppels die hun kinderen een dubbele Franse naam mee geven (waarschijnlijk omdat ze denken dat dat meer "status" uitstraalt). Het loopt hier met andere woorden vol met types die Jean-Marc, Jean-Philippe en Jean-Louis en zo heten.

(die Jean-Louis is wel eerder voor de oudere generatie bestemd )

En ook mensen die Philippe, Caroline of Cathérine heten in plaats van Filip, Karolien of Katrien. (Maar dat vind ik nog wel meevallen, moet ik er aan toevoegen.)
  donderdag 4 augustus 2005 @ 21:32:30 #70
104388 deek
Hilf Mir !!!
pi_29430481
De vrouw van wijlen theo komen, heet Klaar.
Mvr Klaar Komen, echtwaar, hij heeft een baard maar het is echt zo.
Geboren in bedrängnis und an eine sau gelegt
Den zitzen zum verhängnis, milch in beiden ohren
So offen ärgenis erregt, gealtert in vergängnis
Tod sei dank nicht neugeboren
pi_29432170
Een familie bij mij in de straat, Smits genaamd, hebben hun zoon Bart genoemd

Bart Smits
  donderdag 4 augustus 2005 @ 23:29:26 #72
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_29432833
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 22:56 schreef face-man het volgende:
Een familie bij mij in de straat, Smits genaamd, hebben hun zoon Bart genoemd

Bart Smits
Altijd nog beter dan je kind " Inter" noemen als papa Toys van achteren heet
  donderdag 4 augustus 2005 @ 23:30:15 #73
99904 Beuh
kreupeldicht
pi_29432860
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 21:21 schreef Kinz het volgende:
En ik heb een tyfushekel aan dubbele namen.. Laurens-Jan (die noemt iedereen nu trouwens LJ) Kees-jan, Gert-jan, Henk-jan Dat soort dingen.

Ik heet zelf Pim, en ik werd laatst toegevoegd op msn door een Mips (geen bijnaam, zo heette ze écht)
Wat is er toch mis met dubbele namen? Xantippe is erg, dubbele namen vind ik eerlijk gezegd vrij normaal.

En mijn broer heet Henk-Jan
pi_29436117
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 23:30 schreef Beuh het volgende:

[..]

Wat is er toch mis met dubbele namen? Xantippe is erg, dubbele namen vind ik eerlijk gezegd vrij normaal.

En mijn broer heet Henk-Jan
Die aversie tegen dubbele namen snap ik ook niet helemaal. Er zijn idd erge combinaties maar de meesten zijn best leuk zo ken ik een Arend Jan, een Willem Jan en een Anne Marthe (geen familie btw), allemaal erg leuk vind ik
Let's plant a tree
pi_29436321
Troeta, een meisje van de peuterspeelzaal waar ik stage liep heette zo.
Het was wel een leuk grietje, maar, Troeta, hoe kom je erop.

Maar ja, wel een originele naam, want ik heb nooit meer problemen met usernames verzinnen

Oja, in het buurthuis had ik een keer een meisje in mijn groep die Tululu heette...arme meid.
pi_29438982
Dochter van Bruce Willis heet Telulah.
pi_29442379
Jah, en het is ook geen Demi maar Demie qua uitspraak, waarom weet ik niet. Klemtoon ligt op de i.
too much is not enough....
pi_29446038
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 07:11 schreef Toeps het volgende:
Dochter van Bruce Willis heet Telulah.
Dochtertje van een schrijver (ben de naam kwijt) uit Engeland heet Tallulah.
pi_29446199
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 16:15 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Dochtertje van een schrijver (ben de naam kwijt) uit Engeland heet Tallulah.
Dat spreek je zeker uit als telullig?
pi_29448483
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 10:51 schreef Setambre het volgende:

[..]

Dude jij hebt serieuze issues
Oh dus jij zou het wel makkelijk vinden om 20 identiek ogende personen uit elkaar te houden en ook nog de juiste combinatie van voornaam-achternaam te onthouden uit de pool "Tuong, Tong, Chin, Chun, Wu, Wang"? En je vindt het zeker ook normaal dat alle import Nederlanders Mohamed heten.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_29448511
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 19:31 schreef Diederik_Duck het volgende:
Beatrix als je je kind zo noemt weet je vantevoren al dat het geen toekomst heeft
Nee, Willem-Alexander dan... de bekaktheid druipt er echt vanaf. Past wel goed bij z'n bolle, lelijke hoofd eigenlijk
-Mark Steyn
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 21:08:29 #82
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29451063
Die mensen die hun kids opvallend kleuterachtige namen geven zoals mijntje.
pi_29451406
quote:
Op donderdag 4 augustus 2005 21:32 schreef deek het volgende:
De vrouw van wijlen theo komen, heet Klaar.
Mvr Klaar Komen, echtwaar, hij heeft een baard maar het is echt zo.
Onzin, de weduwe van Theo Koomen heet Janny en geen Klaar

Vandaag kwam ik trouwens een vrouw van een jaar of 50 tegen met de naam Dimphy
pi_29452667
Dimphy, doet me denken aan stimpy en ren

Je zou maar Ren heten..

Hierbij verklaar ik, Ren 't hart(st) onder ede dat ik.....
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 22:20:28 #85
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29452711
goover vind ik ook zo'n kut naam
pi_29453067
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 22:20 schreef McCarthy het volgende:
goover vind ik ook zo'n kut naam
Of Pino ; dat doe je toch niet, zulke ouders zijn echt vreemde vogels.
pi_29459841
En de winnaar is.....

Gaylord.

Proest, bwahaha, ik kom niet meer bij, dat er serieus mensen zijn die zo heten...
-Mark Steyn
pi_29459870
quote:
wahahah
Bajaguardian schreef:
GEILE TIETEN
GEILE TIETEN
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 08:07:44 #89
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_29460280
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 04:11 schreef StefanP het volgende:
En de winnaar is.....

Gaylord.

Proest, bwahaha, ik kom niet meer bij, dat er serieus mensen zijn die zo heten...
Hahaha, Heer van de Homo's
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 08:18:30 #90
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_29460331
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 18:58 schreef Zephyrus het volgende:

[afbeelding]

wazige naam eigenlijk
Boeiend: ik wil er wel een keer overheen hoor.

Als ze ook een beer in bed is.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 08:21:25 #91
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_29460344
Ik ken een Noël ook een klote naam
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 08:23:53 #92
125126 Mr-Coffee
pi_29460352
Weet je wat idioot is van die voetbal gestoorde ouders, die een kind tijdens een WK of EK krijgen en ze dan voetbal namen geven.

ZIEK!!!!!!
Set Sail, For Fail.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 6 augustus 2005 @ 09:28:58 #93
13151 crew  Rewimo
pi_29460820
Vandaag in de krant:

Pans Anne Mare (meisje)

Eeke (meisje)

Oene Guide Hendrik (jongen)

Pfffffffff...
pi_29461633
Ik ken een Drewes
Oké doei.
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 10:52:24 #95
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_29461783
broer van een maatje van me heet Seramus .. maar ik noem m gewoon zere anus
raise up !!
pi_29461816
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 08:23 schreef Mr-Coffee het volgende:
Weet je wat idioot is van die voetbal gestoorde ouders, die een kind tijdens een WK of EK krijgen en ze dan voetbal namen geven.

ZIEK!!!!!!
"En hoe is het met je zoon Penalty?". Klinkt vrij lullig ja .
Don't think you are, know you are.
http://forum.fok.nl/topic/258357
  zaterdag 6 augustus 2005 @ 10:56:15 #97
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_29461851
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 10:54 schreef GHans7 het volgende:

[..]

of cornervlag
raise up !!
pi_29462451
Dan zou ik 'm toch Buitenspelregel noemen.
pi_29462514
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 10:54 schreef GHans7 het volgende:

[..]

Pingel voor intimi.
pi_29463020
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 11:30 schreef Toeps het volgende:

[..]

Pingel voor intimi.
"Wie gaat de Penalty nemen?"
Don't think you are, know you are.
http://forum.fok.nl/topic/258357
pi_29464056
Ik kwam gister bij zo'n vertaalbalkje bij een programma 'Tomi-Janita Dijkema' tegen. Maar aangezien Tomi een (Finse) jongensnaam is, kan ik me bijna niet voorstellen dat iemand zo heet. Mss dat Janita samen met haar man Tomi de boel vertaald heeft?

En één van die kindjes die een rol heeft in de jeugdserie De Daltons heet Dajo...
pi_29470737
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 12:43 schreef ChrisJX het volgende:
Ik kwam gister bij zo'n vertaalbalkje bij een programma 'Tomi-Janita Dijkema' tegen. Maar aangezien Tomi een (Finse) jongensnaam is, kan ik me bijna niet voorstellen dat iemand zo heet. Mss dat Janita samen met haar man Tomi de boel vertaald heeft?

En één van die kindjes die een rol heeft in de jeugdserie De Daltons heet Dajo...
Is Tomi misschien de naam van een bedrijf dat vertalingen doet?
Of anders wisten die ouders gewoon niet dat het een jongensnaam was
pi_29476532
Een achternichtje van me heeft een dochter: Debby Treintje

kan ook dat het Trijntje is, nog geen geboortekaartje gezien
Let's plant a tree
pi_29517094
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 00:08 schreef Vava het volgende:
Een achternichtje van me heeft een dochter: Debby Treintje

kan ook dat het Trijntje is, nog geen geboortekaartje gezien
Ach, niets mis met Trijntje (zal wel een vernoeming zijn), maar Debby past er niet zo bij...
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 10:42:26 #105
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_29517198
quote:
Op zaterdag 6 augustus 2005 12:43 schreef ChrisJX het volgende:
'Tomi-Janita Dijkema'
Misschien is Tomi een "creatieve" manier om Tommy te spellen Echt, je zou ze de kost moeten geven die "creatieve" spellingen helemaal te hip en lollig vinden

Of ze zijn gewoon dom en kunnen helemaal niet spellen. Die heb je er ook tussen.

Tomi op zich is best een leuke naam
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_29521437
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 10:35 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ach, niets mis met Trijntje (zal wel een vernoeming zijn), maar Debby past er niet zo bij...
Het gaat me ook vooral om de combinatie Trijntje vind ik best grappig maar dat Debby erbij
Let's plant a tree
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 16:46:40 #107
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_29521789
dubbel...

[ Bericht 96% gewijzigd door Nokia3310 op 09-08-2005 16:54:33 ]
NSJ & Lowlands still on my mind
  dinsdag 9 augustus 2005 @ 16:47:32 #108
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_29521797
Ik kende vroeger twee zusjes die hip en pit heetten. En mijn moeder kende een jongen die Fuck heette (zo gespeld ja!)
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_29525514
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 16:47 schreef Nokia3310 het volgende:
Ik kende vroeger twee zusjes die hip en pit heetten. En mijn moeder kende een jongen die Fuck heette (zo gespeld ja!)
Pit is een personage uit 'Een zomerzotheid' van Cissy van Marxveldt (uit de jaren 30). Hip kan ik niet echt plaatsen, maar het zou zomaar uit een ander boek kunnen komen..
pi_29539125
quote:
Op dinsdag 9 augustus 2005 16:47 schreef Nokia3310 het volgende:
Hoi! Ik ben Hip
-Dat zie ik ook wel, maar hoe heet je nou eigenlijk
pi_29539668
Anne-Jaap of Anne-Guus, dan heb je toch het gevoel dat je ouders op een meisje hadden gehoopt?

En Onne, (onlangs bij ons in de buurt geboren: het is een jongetje) wordt later ook een 'oooo kindje'.
> "hoe heet jij?"
> "Onne."
> "Onno?"
> "Nee, Onne met een e op 't eind."
> "ooooow"

Echt zielig.
pi_29559200
Serieus deze naam voor een jongen (!) laatst gehoord: Simone, maar dan moet je het zo uitspreken -- Sie-moo-nee

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 augustus 2005 @ 17:49:05 #113
13151 crew  Rewimo
pi_29562824
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 13:58 schreef Laniboekje het volgende:
Serieus deze naam voor een jongen (!) laatst gehoord: Simone, maar dan moet je het zo uitspreken -- Sie-moo-nee

Dat is de Italiaanse versie van Simon. Op zich niks mis mee als je in Italië woont. Hier is het tamelijk lastig...
pi_29563050
Flupke is ook heel erg
  donderdag 11 augustus 2005 @ 18:40:05 #115
125217 The_Brain
pi_29563522
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 18:06 schreef newsman het volgende:
Flupke is ook heel erg
Hahaha rofl
  donderdag 11 augustus 2005 @ 19:58:31 #116
127269 Nilsch
Overal zanikt bagger
pi_29565135
Ik kende ooit iemand die Django heet.
Wat ik je brom
pi_29568115
Zo heet het kind van Boris (uit Idols) ook.
Graag op anoniem
pi_29570190
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 19:58 schreef Nilsch het volgende:
Woonde hij in een woonwagen en kon hij erg goed gitaar spelen?
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 00:06:46 #119
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_29571504
Wat dacht u van:
* Ybeltsje? [ie-bel-tsjuh]
* Koop?
* Ypie? [ie-pie]
* Tryntsje? [trien-sjuh]
* Bregje?
* Jelske?

Jaha, "Frysk bloed tsjoch op!"
pi_29571749
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 00:06 schreef ennuik het volgende:
Wat dacht u van:
* Ybeltsje? [ie-bel-tsjuh]
* Koop?
* Ypie? [ie-pie]
* Tryntsje? [trien-sjuh]
* Bregje?
* Jelske?

Jaha, "Frysk bloed tsjoch op!"
Wat is er mis met Friese namen okay, sommige zijn wat ver gezocht maar Bregje en Jelske zijn toch niet zo raar
Let's plant a tree
pi_29574237
Ik hoorde laatst Okko..
pi_29575757
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 19:58 schreef Nilsch het volgende:
Jango Fett

pi_29580256
Ik ken iemand die Fok van z'n voornaam heet.

En in de kerk van m'n ouders is een echtpaar dat Jozef en Maria van hun voornamen heet. Klinkt ongeloofwaardig, maar het is echt waar.
Op zich geen achterlijke namen natuurlijk, maar als combinatie uiteraard wel geinig.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:34:55 #124
127269 Nilsch
Overal zanikt bagger
pi_29583242
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 23:13 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Woonde hij in een woonwagen en kon hij erg goed gitaar spelen?
Woonwagen: geen idee; Gitaar: hijzelf dacht van wel ja...
Wat ik je brom
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 16:36:11 #125
127269 Nilsch
Overal zanikt bagger
pi_29583257
quote:
Arthur? Lancelot? Tristan?
Wat ik je brom
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:17:18 #126
125126 Mr-Coffee
pi_29583904
Zo sprak ik laatst iemand bij m,n zus die had 2 zoons met Romeinse namen, de oudste naar een keizer vernoemd.

Marcus Aurellius(roepnaam Marcus).
Lucius Verus(roepnaam Lucius).

Dat was wel weer apart.
Set Sail, For Fail.
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:47:20 #127
124364 Vjenne_kloet
Scooterjosti #1
pi_29584390
Mijn mentor uit Friesland heet Siebrand, spreek uit als Sybren
pi_29586752

Lindo Duvall....zijn ouders hadden waarschijnlijk op een dochter gerekend, en de naam Linda gekozen. Toen het onverhoopt een jongetje bleek te zijn hebben ze er maar Lindo van gemaakt
pi_29641603
Ik had 'm alweer uit mijn geheugen gewist: een oud docent van mij heet Ebe...

Het is me trouwens opgevallen dat het in Drenthe normaal is om jongens namen te verbasteren tot zogenaamde meisjes namen:
Hendrik > Hendrika
Jacob > Jacoba
Klaas > Klasina
Dirk > Dirkje
Geert > Geertje
Peter > Petronella (ik weet dat deze verder in Nederland ook voor komt maar dan afgekort tot petra)
Corneil > Cornelia
etc, etc, etc
Ik kan begrijpen dat er dan sprake is van een traditie waarin de naam van de voor ouders doorgegeven moet worden, maar moet dat dan de eerste naam van je kindje zijn?

[ Bericht 36% gewijzigd door MeMarz op 15-08-2005 09:10:41 ]
pi_29642554
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 22:34 schreef MeMarz het volgende:

Het is me trouwens opgevallen dat het in Drenthe normaal is om jongens namen te verbasteren tot zogenaamde meisjes namen:

Klaas > Klasina
Wat me deed denken aan Klazien uut Zalk, waarvoor dank. Helaas geen plaatje van haar gevonden, maar wel van een bekende collega van haar:

maandag 15 augustus 2005 @ 10:42:17 #131
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_29650240
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 23:03 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wat me deed denken aan Klazien uut Zalk, waarvoor dank. Helaas geen plaatje van haar gevonden, maar wel van een bekende collega van haar:

[afbeelding]
Berendien uut Wisp

IK heb laatst kennis mogen maken met Snow. Een meisje, geboren in augustus.
pi_29651648
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 17:17 schreef Mr-Coffee het volgende:
Zo sprak ik laatst iemand bij m,n zus die had 2 zoons met Romeinse namen, de oudste naar een keizer vernoemd.

Marcus Aurellius(roepnaam Marcus).
Lucius Verus(roepnaam Lucius).

Dat was wel weer apart.
Dát vind ik wel heel leuk!

Namen uit Lord of the Rings vind ik trouwens ook leuk. Nu na de films iets minder leuk, maar in de boeken staan nog genoeg namen die nog niemand kent. Al is bijvoorbeeld 'Glorfindel' weer niet echt een goeie naam... Maar Arwen vind ik bijvoorbeeld erg mooi.
pi_29652033
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Namen uit Lord of the Rings vind ik trouwens ook leuk. Nu na de films iets minder leuk, maar in de boeken staan nog genoeg namen die nog niemand kent. Al is bijvoorbeeld 'Glorfindel' weer niet echt een goeie naam... Maar Arwen vind ik bijvoorbeeld erg mooi.
Dat vind ik dus echt helemaal vreselijk, hč. Dan heb je een keer een hit (hoeft niet eens een film te zijn) en dan brengt dat gelijk weer een trend voort in hele lelijke namen. Arwen is daar nog wel het beste voorbeeld van, maar ook bijvoorbeeld Dewi (Idols, al eerder genoemd in de reeks) of Kayleigh uit de plaat van Marillion (en dan ook op die manier gespeld). Da's niet tof als je niet in Ierland woont...

[ Bericht 0% gewijzigd door CalamityJane op 15-08-2005 11:56:22 (Ik schijn 't woord "je" nogal eens te ve) ]
[. [__] .]
[+[__]◊]
pi_29652070
Inderdaad, je zou maar 'Glorfindel' heten, zeg... Haha!
pi_29652137
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:53 schreef CalamityJane het volgende:
Dat vind ik dus echt helemaal vreselijk, hč. Dan heb je een keer een hit (hoeft niet eens een film te zijn) en dan brengt dat gelijk weer een trend voort in hele lelijke namen. Arwen is daar nog wel het beste voorbeeld van, maar ook bijvoorbeeld Dewi (Idols, al eerder genoemd in de reeks) of Kayleigh uit de plaat van Marillion (en dan ook op die manier gespeld). Da's niet tof als je niet in Ierland woont...
Ik vind de namen van Tolkien prachtig. En ze hebben ook allemaal mooie betekenissen. Dewi vind ik ook lelijk. Kayleigh vind ik wel mooi.
pi_29652152
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:54 schreef Scootmobiel het volgende:
Inderdaad, je zou maar 'Glorfindel' heten, zeg... Haha!
Roepnaam Glorrie.
pi_29652347
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ja, maar... ik kwam een jongen tegen die Arwen heet.....
pi_29652368
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 12:03 schreef Rocho het volgende:
Ja, maar... ik kwam een jongen tegen die Arwen heet.....
Da's weer minder...
pi_29653473
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:53 schreef CalamityJane het volgende:

[..]

Kleine correctie: Marillion komt uit Schotland en niet uit Ierland. En trouwens mijn dochter heet Kayleigh en daar is niets mis mee, 't is alleen jammer dat er zo'n kl**tviool als Froger een aantal jaar later nog een graantje probeert mee te pikken met deze naam maar vervolgens niet weet hoe hij hem moet spellen Kaylee (of zo iets)
Is it wrong to talk to myself even when there’s nobody else?
It's just a state of mind.
pi_29654675
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 12:43 schreef tbl1966 het volgende:
Kleine correctie: Marillion komt uit Schotland en niet uit Ierland. En trouwens mijn dochter heet Kayleigh en daar is niets mis mee, 't is alleen jammer dat er zo'n kl**tviool als Froger een aantal jaar later nog een graantje probeert mee te pikken met deze naam maar vervolgens niet weet hoe hij hem moet spellen Kaylee (of zo iets)
Dan is dat nog steeds niet tof als je niet in Ierland woont....

* CalamityJane wordt een beetje moe van al die beledigde OUD-users in dit topic.
[. [__] .]
[+[__]◊]
pi_29655062
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

maar ik word een beetje moe van dat gebash op ouders die hun kinderen zgn. achterlijke namen geven
pi_29655470
Dit is de Klaagbaak, die heeft zijn bestaansrecht te danken aan moddergooien. En nu hop: nu weer pampers, kwijl en poelepoelepruttelpraten in OUD, jij.
[. [__] .]
[+[__]◊]
  maandag 15 augustus 2005 @ 14:02:35 #143
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_29655657
Laatst moest ik voor mijn weekendbaan een keertje doordeweeks invallen. Dan werkt er een ploeg vol oude, kansloze en verlepte dames die niets anders doen dan praten over andermans kinderen en nare ziektes. Toevallig ging het gesprek deze keer over het zoontje dat een van de vaste dames voor wie ik die dag inviel had gebaard. Het arme drommel was vernoemd naar zijn vader Henny. Het kind heette.... Henzie...
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
pi_29656640
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:56 schreef CalamityJane het volgende:
Dit is de Klaagbaak, die heeft zijn bestaansrecht te danken aan moddergooien. En nu hop: nu weer pampers, kwijl en poelepoelepruttelpraten in OUD, jij.
Dat is voor mij een ver verleden, ze zijn 13 en 9 jaar oud. De tijd van poelepoelepruttelpraten ligt ver achter mij, trouwens ik ben niet zo poelepoelepruttelpraterig, ik ben meer een geen gezeur maar wel lekker gek doen ouder.
pi_29657782
Weer eentje: een nieuwe collega van mij heet Eisseline...
Wat een naam, blegh!
  maandag 15 augustus 2005 @ 15:22:09 #146
47586 DaCybrSrfr
Kan sporen van gluten bevatten
pi_29657822
Ken wel iemand die van zijn ouders de naam Jan kreeg.
Hij vond het niks en heeft het gewoon omgedraaid en veranderd in Naj
Single father | Aviation enthousiast | Gamer
  maandag 15 augustus 2005 @ 15:39:22 #147
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_29658339
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 14:02 schreef Electrocute het volgende:
Het kind heette.... Henzie...
OMG, dat is écht verschrikkelijk
pi_29658546
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 15:39 schreef MaLo het volgende:

[..]

Uit het ouderlijk gezag zetten, meteen!
pi_29658605
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 02:27 schreef Ricky_ het volgende:
Ik hoorde laatst Okko..
Ik ken ook een Okko, maar dats wel een redelijk normale naam toch.
  maandag 15 augustus 2005 @ 15:51:42 #150
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_29658685
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 15:39 schreef MaLo het volgende:

[..]

Het werd ook nog met een Duitse klank uitgesproken. Walgelijk, dat was het. En die dames maar zeggen dat ze het zo'n enige naam vonden. Je kind Henzie noemen is gewoon willen dat het de rest van zijn leven met schaamte gevoelens rond loopt en een zware kindertijd tegemoet gaat.
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
pi_29658727
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 15:49 schreef Nouk het volgende:
Ik ken ook een Okko, maar dats wel een redelijk normale naam toch.
Okko Wubbels?
pi_29658785
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 15:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Okko Wubbels?
Wehehehe nee een ander.

Ik ken ook een Adriaan, maar dan blijf ik toch aan Aad van toor denken. Beetje jammer.
pi_29658911
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 15:54 schreef Nouk het volgende:

[..]

Wehehehe nee een ander.

Ik ken ook een Adriaan, maar dan blijf ik toch aan Aad van toor denken. Beetje jammer.
Mooie man leuke serie toch?

pi_29658964
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 15:58 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Mooie man leuke serie toch?

[afbeelding]
Jawel. Dat is ook wel zo, maar daar gaat het niet om.
  maandag 15 augustus 2005 @ 16:04:51 #155
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29659143
Freek
renze
pi_29677357
Wannes
Zeppe

In een oud verleden zaten ze op dezelfde basisschool.
pi_29680902
Toosje... zo heet een kennis (v) van mij
pi_29722686
Fokko
Wie bedenkt zoiets?
pi_29724818
quote:
Op dinsdag 16 augustus 2005 04:23 schreef Esc het volgende:
Toosje... zo heet een kennis (v) van mij
Heeft ze ook een vriendin die Brie heet? Dan heb je een Toosje met brie.
pi_29726663
Laatst ergens gelezen: Wobbo.
Ben je lekker klaar mee als kind, zeg...
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 16:27 schreef MeMarz het volgende:
Fokko
Wie bedenkt zoiets?
Ehhhh... een Fok!ker misschien?
  woensdag 17 augustus 2005 @ 19:25:59 #161
125126 Mr-Coffee
pi_29727616
Die noemt z,n kind eerder Newbie.
Set Sail, For Fail.
pi_29727802
ooit een klasgenootje gehad die Bebien heette, naar haar oma's; eentje heette Beb en de ander Ien, dat is toch wel een sneue oplossing...

en een meisje die Roetje heet en van acher Ras, dat is toch meer een grap dan om serieus je hele leven mee door te lopen....
pi_29735326
Roetje Ras Ik ken ook een jongetje dat Pak heet.. gewoon een Nederlands jongetje.. en ook een jongen die Peek heet .. Nijntje ben ik ook nog wel eens tegen gekomen in onze straat.
pi_29736641
quote:
Op woensdag 17 augustus 2005 22:45 schreef Coastertommm het volgende:
Roetje Ras
Als dat een jongensnaam zou zijn en hij zou trouwen met Anna Nas, dan zou zijn vrouw Anna Nas-Ras gaan heten
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_29754322
Het is een meisje en we noemen haar Grietje...
pi_29759677
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 22:34 schreef MeMarz het volgende:

Hendrik > Hendrika
Jacob > Jacoba
Klaas > Klasina
Dirk > Dirkje
Geert > Geertje
Peter > Petronella (ik weet dat deze verder in Nederland ook voor komt maar dan afgekort tot petra)
Corneil > Cornelia
etc, etc, etc
Ik kan begrijpen dat er dan sprake is van een traditie waarin de naam van de voor ouders doorgegeven moet worden, maar moet dat dan de eerste naam van je kindje zijn?
Hendrika, Jacoba, Klaziena, Dirkje, Geertje, Petronella en Cornelia zijn allemaal doodgewone namen hoor Alleen kom je het niet zo vaak tegen dat een kind qua roepnaam Petronella heet, maar goed, Petrus is ook ouderwets.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 19:27:16 #167
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_29759988
Vanmorgen in de krant: Djameija...

Haar trotse ouders heten Melvin en Sherine (of zoiets...)
pi_29760166
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 19:27 schreef MaLo het volgende:
Vanmorgen in de krant: Djameija...

Haar trotse ouders heten Melvin en Sherine (of zoiets...)
Je weet meteen precies wat voor mensen dat zijn.
pi_29776442
Vanochtend in de krant: Kim Lian
pi_29776614
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 11:18 schreef ChrisJX het volgende:
Vanochtend in de krant: Kim Lian
Van der Meij?
pi_29776729
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 19:31 schreef MadGuy het volgende:
Bente...
Ik vind Bente een heel leuke naam!
pi_29776748
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 19:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Je weet meteen precies wat voor mensen dat zijn.
White trash!

pi_29776753
Ik vind Bente ook mooi. Wij hadden vroeger een heel lieve meester die Bente heette.
pi_29776859
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 11:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik vind Bente ook mooi. Wij hadden vroeger een heel lieve meester die Bente heette.
Een man die Bente heet? Ik ken alleen een meisje dat Bente heet. Voor een meisje vind ik het heel leuk!
pi_29776886
Ik had het inderdaad over de mannelijke vorm van Bente. Sorry voor de verwarring.
pi_29776989
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 11:24 schreef MadGuy het volgende:

Van der Meij?
Dat nog net niet
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:55:51 #178
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_29777446
In 1 gezin 3 zonen: Casper, Melchior en.... jawel, Balthasar. Tis wat.

En die lekkere kaknamen: Godelieve, Liedeweide, Lousewies.

Rrrrr.
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
pi_29777526
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 11:55 schreef Taxi het volgende:
In 1 gezin 3 zonen: Casper, Melchior en.... jawel, Balthasar. Tis wat.
En als ze nou een meisje hadden gehad?
pi_29777825
Herma
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:08:03 #181
102466 cappp
Ondertitel
pi_29777835
Hey, met Casper is niets mis eh

Oja, ik ken 3 zusjes: bente, lobke en veerle
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:29:16 #182
78308 Taxi
pi_29778487
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 11:58 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

En als ze nou een meisje hadden gehad?
Dan druk je toch gewoon op F2?

@cappp: Sorry, het gaat niet om de naam Casper op zich, maar dat had je volgens mij al in de gaten... of heb je nooit kerst gevierd?
Taxiracing weblog
pi_29779011
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 12:08 schreef cappp het volgende:
Hey, met Casper is niets mis eh
Met Balthasar en Melchior ook niet
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 12:29 schreef Taxi het volgende:

@cappp: Sorry, het gaat niet om de naam Casper op zich, maar dat had je volgens mij al in de gaten... of heb je nooit kerst gevierd?
Psst, driekoningen lijkt me passender
  † In Memoriam † vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:11:55 #184
37843 lady-wrb
kortaf
pi_29779788
mijn twee vroegere al in de luiers met goud behangen buurmeisjes: djamilla en saronna. echt van die namen voor aan een gouden ketting
en ja, ze hadden een zeer nederlandse achternaam.
pi_29780577
priscillaaaaaa
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:57:33 #186
102466 cappp
Ondertitel
pi_29781265
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 12:29 schreef Taxi het volgende:

[..]

Ja, had em al door, beetje vertraagd
Er zit een knop op je TV
Jailbait Gallery
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:59:21 #187
102466 cappp
Ondertitel
pi_29781327
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 13:35 schreef Anneque het volgende:
priscillaaaaaa
Ja, het lijkt alsof die kampers namen uitkiezen die lekker uit te schreeuwen zijn. Mijn achterbuurvrouw heeft een JACKOOOOOOOOO en nog zo'n eentje maar ik ben de naam kwijt

[ Bericht 6% gewijzigd door cappp op 19-08-2005 14:29:03 ]
Er zit een knop op je TV
Jailbait Gallery
pi_29782247
Taeke Taekema

vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:10:35 #189
125217 The_Brain
pi_29785431
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 13:11 schreef lady-wrb het volgende:
mijn twee vroegere al in de luiers met goud behangen buurmeisjes: djamilla en saronna. echt van die namen voor aan een gouden ketting
en ja, ze hadden een zeer nederlandse achternaam.
Kampers..
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:55:49 #191
125126 Mr-Coffee
pi_29786840
quote:
hehehehe.
Set Sail, For Fail.
pi_29788124
quote:
quote:
One of the more recent trends in baby-naming is to slam together meaningless syllables until the parents believe the resultant chimera of sounds is a name.
The resultant chimera
pi_29790414
Vanmorgen hadden ze het op het werk over een oud mannetje (jaar of 85) hier in het dorp, die Teng heet. Schijnt vroeger toch een tamelijk normale naam geweest te zijn in Limburg
pi_29815827
...en vanmorgen zag ik ergens een bordje in de tuin staan met de naam "Voice"
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:15:22 #195
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_29819126
Ik word de laatste tijd doodgegooid met stomme namen. Vandaag hoorde ik van een knulletje genaamd Claude. Enig dat het in Frankrijk een geaccepteerde naam is, maar in het Nederlands noemt men je dan toch echt Kloot.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:30:24 #196
125126 Mr-Coffee
pi_29819534
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 19:15 schreef MaLo het volgende:
Ik word de laatste tijd doodgegooid met stomme namen. Vandaag hoorde ik van een knulletje genaamd Claude. Enig dat het in Frankrijk een geaccepteerde naam is, maar in het Nederlands noemt men je dan toch echt Kloot.
Kloot is bij ons thuis nog steeds een aanhangsel.
Set Sail, For Fail.
  zondag 21 augustus 2005 @ 18:22:17 #197
64792 Mryc
play me one more song
pi_29845259
Ik weet niet of deze al genoemd is: Fockeline voor een meisje :-|

(http://www.talpa.tv/web/show/id=47920/dbid=366/typeofpage=47737)
  zondag 21 augustus 2005 @ 18:22:55 #198
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_29845278
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 18:22 schreef Mryc het volgende:
Ik weet niet of deze al genoemd is: Fockeline voor een meisje :-|

(http://www.talpa.tv/web/show/id=47920/dbid=366/typeofpage=47737)
]
Ooooo jajaja die wilde ik ook nog posten
We noemen haar Fockje
pi_29846295
Fokje is een Friese naam geloof ik
  zondag 21 augustus 2005 @ 19:01:16 #200
64792 Mryc
play me one more song
pi_29846343
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 18:58 schreef ChrisJX het volgende:
Fokje is een Friese naam geloof ik
Al is het zo, is het toch nog een kutnaam?
pi_29846365
Ik ken ook twee vrouwen die Fokje heten. Ik vind er eik weinig mis mee. Maar da's misschien omdat ik zelf Fries ben.
pi_29846993
Ik vind Inger wel een stomme naam eigenlijk.
pi_29847109
Is splinter al genoemd??

Heej splinter wil jij die splinter even uit mijn vinger halen....
Soms zit het mee.. en soms zit het tegen.
pi_29847129
Splinter was al voorbijgekomen ja.
  zondag 21 augustus 2005 @ 19:29:43 #205
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_29847245
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 19:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik ken ook twee vrouwen die Fokje heten. Ik vind er eik weinig mis mee. Maar da's misschien omdat ik zelf Fries ben.
Ik ben een half Fries maar ik vind Fokje / Fockeline maar stomme namen .
pi_29847431
Een kennis van mij heeft haar zoontje Armani genoemd.
pi_29851320
Absolut!
  zondag 21 augustus 2005 @ 21:10:34 #208
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29851385
dagmar
pi_29861666
Het zoontje van Martijn Meerdink (voetballer van AZ) heet Mexx, genoemd naar het kledingmerk.... Vind ik behoorlijk achterlijk
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
  maandag 22 augustus 2005 @ 11:12:47 #210
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_29861985
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 10:54 schreef kollie het volgende:
Het zoontje van Martijn Meerdink (voetballer van AZ) heet Mexx, genoemd naar het kledingmerk.... Vind ik behoorlijk achterlijk
Het is echt wachten op BreeZah tienermoeders die hun kindje Von Dutch gaan noemen
pi_29865388
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 11:12 schreef MaLo het volgende:

[..]

Het is echt wachten op BreeZah tienermoeders die hun kindje Von Dutch gaan noemen
Of erger, Breezer..

"Breezah kom je eeeeetuh!!!111"
pi_29869836
Of Vlinderrrrr....
pi_29871689
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 11:12 schreef MaLo het volgende:

Of Wonder Woman
pi_29877863
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 23:28 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Of Wonder Woman
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:47:39 #215
104266 wappiej
helemaal wappie!
pi_29879089
Ik vind eigenlijk alle namen die niet van Germaanse kom af zijn ongepast, voor een blank Nederlands kind
feauteauxboeq:
Fotoboek van wappiej
pi_29880369
Een stel kreeg onverwachts een tweeling. Ze hadden als jongensnaam Casper bedacht en vonden dit zo mooi dat ze besloten de tweeling (een jongetje en een meisje) de naam te laten delen...

De een heet Cas en de ander (meisje) Per. De achternaam is Aling. Arme Per...
pi_29880538
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 10:47 schreef JeroenMeloen het volgende:
Een stel kreeg onverwachts een tweeling. Ze hadden als jongensnaam Casper bedacht en vonden dit zo mooi dat ze besloten de tweeling (een jongetje en een meisje) de naam te laten delen...

wat een idioten
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_29880668
Het dochtertje van mijn oude wiskunde leraar heet Axa, genoemd naar het Bijbelpersonage, maar iedereen denkt dat ze naar de fietsslotenfabrikant is vernoemd...
pi_29881496
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 09:47 schreef wappiej het volgende:
Ik vind eigenlijk alle namen die niet van Germaanse kom af zijn ongepast, voor een blank Nederlands kind

En bij wat voor club zit jij?
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:27:27 #220
104266 wappiej
helemaal wappie!
pi_29883371
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 11:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

En bij wat voor club zit jij?
geen club, ik heb gewoon die opvatting, ben geen racist ofzo
ik keek een beetje raar op toen ik 3 weken geleden een nederlands meisje leerde kennen dat Stevie heette
feauteauxboeq:
Fotoboek van wappiej
pi_29884729
Ik weet niet of dit ook geldt, maar het is wel grappig. Er loopt hier iemand rond en die heet J. Niese...
En als hij de telefoon opneemt is het altijd van: "met Niese" maar hij spreekt het altijd uit als: "moet Niese" Soms zijn er echt mensen die het niet begrijpen
Transforming into a new existence...
pi_29884846
"pepijn"
pi_29887403
Baukje,
waarschijnlijk heel normaal in 't fries oid maar ik vind het een lompe naam voor een meisje.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:43:19 #224
99904 Beuh
kreupeldicht
pi_29887886
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 21:10 schreef McCarthy het volgende:
dagmar
Waar kom jij vandaan? Dagmar is een hele normale naam, hoor. Ken wel drie Dagmars. Het is bovendien ook een Germaanse naam.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 14:30:05 #225
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_29920094
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 14:43 schreef Beuh het volgende:

[..]

Waar kom jij vandaan? Dagmar is een hele normale naam, hoor. Ken wel drie Dagmars. Het is bovendien ook een Germaanse naam.
Dagmar... tja, ik weet 't niet. Ik heb ook niet zoveel met die naam.
Wie weet komt het door de -g. Namen met een -g komen vaak zo 'hard' om me over. Vooral als het dan ook nog een meisje betreft. Kan begrijpen waarom mensen hun kind zo noemen en waarom ze het mogelijk mooi vinden, maar zelf zou ik mijn kind van z'n lang-zal-ze-leven geen Dagmar noemen.
(Un)masking for the greater good.
pi_29920144
Ik heet Rijk.
Is your crotch hungry girl, 'cause it's eating your pants!
pi_29921306
Hoorde pas in de supermarkt een moeder reee-vun (raven?) roepen.
The waves you made will always be
  woensdag 24 augustus 2005 @ 15:35:54 #228
43626 ElCondor
Geluk is Onmisbaar
pi_29922212
Sommige van die buitenlandse namen worden vooral in streken waar dialect wordt gesproken errug dom uitgesproken. Begrijp me goed, ik heb niets tegen dialect, maar om een Brian, Brááááájun te noemen, of een Pamela (ook een naam, maar goed) Pááámééééláh te noemen, hmmm
Nee, een mooie eenvoudige naam, dat volstaat voor mijn kind.
@Natalie: Ik kende een Dagmara. Leuke meid, grappige naam: Haar ouders vonden Tamara te hard en Dagmar te zacht. Ze werd alleen altijd begroet met: Dag, mara... tsja...
Er zitten 365 dagen in een jaar en er zijn 366 redenen om te feesten (Boliviaans spreekwoord)
pi_29922303
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 15:35 schreef ElCondor het volgende:
Sommige van die buitenlandse namen worden vooral in streken waar dialect wordt gesproken errug dom uitgesproken. Begrijp me goed, ik heb niets tegen dialect, maar om een Brian, Brááááájun...
Ik heb die naam ook al eens als Briejan horen uitspreken...
  woensdag 24 augustus 2005 @ 15:50:33 #230
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_29922703
ElCondor: Dagmara vind ik dan wél weer 'zachter' qua klank dan 'Dagmar'.
(Un)masking for the greater good.
  woensdag 24 augustus 2005 @ 15:54:32 #231
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_29922829
Is Teake Teakema (hockeyer) al genoemd?
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
  woensdag 24 augustus 2005 @ 16:37:03 #232
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_29924398
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 10:47 schreef JeroenMeloen het volgende:

Per en Liiiiiiiiinquist

Hans Teeuwen
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_29926361
Bartina................

Bartina

Je gelooft niet dat mensen zoiets kunnen bedenken.

Ik geloof ook niet dat mensen zoiets durven te bedenken. Verschrikkelijk daar loop je dan je hele
leven mee rond.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_29926541
En volgens mij krijgt iemand met een rare voornaam op den duur ook een raar hoofd.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
  woensdag 24 augustus 2005 @ 18:21:01 #235
125126 Mr-Coffee
pi_29927940
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 17:37 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
En volgens mij krijgt iemand met een rare voornaam op den duur ook een raar hoofd.
Ja tuurlijk, vanwege dat dat kind op school vanwege die naam continu in elkaar wordt gerost.
Set Sail, For Fail.
pi_29928364
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 15:54 schreef L-IS het volgende:
Is Teake Teakema (hockeyer) al genoemd?
Jep, maar hij blijft sterk...
  woensdag 24 augustus 2005 @ 18:49:43 #237
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_29928824
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 17:31 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Bartina................

Bartina

Je gelooft niet dat mensen zoiets kunnen bedenken.

Ik geloof ook niet dat mensen zoiets durven te bedenken. Verschrikkelijk daar loop je dan je hele
leven mee rond.
In mijn familie leeft een Bertina
pi_29941683
Ik vind Dagmar onvriendelijk klinken, niet echt een rare naam maar niet leuk
Let's plant a tree
pi_29941813
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 10:59 schreef MadGuy het volgende:
Het dochtertje van mijn oude wiskunde leraar heet Axa, genoemd naar het Bijbelpersonage, maar iedereen denkt dat ze naar de fietsslotenfabrikant is vernoemd...
Draagt ze een kuisheidsgordel?
pi_29943289
ik ken iemand die jopie heet
WTF is er fout aan die ouders
pi_29944269
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 00:51 schreef horned_reaper het volgende:
ik ken iemand die jopie heet
WTF is er fout aan die ouders
Jongen of meisje?

Het is een ouderwetse meisjesnaam er zijn best wat vrouwen van rond de 50 die Jopie heten maar als je nu je dochter zo noemt niet leuk
Let's plant a tree
pi_29944728
??????? dat ook nog ik weet neit of ik het in dat geval wel meot zeggen maar het was een jongen :S
  donderdag 25 augustus 2005 @ 01:34:03 #243
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_29944827
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 19:35 schreef Missy-B. het volgende:
Een kennis van mij heeft haar zoontje Armani genoemd.
Ik ken iemand die heeft haar zoontje Mexx genoemd, dus ook echt zo geschreven na het merk Mexx.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 25 augustus 2005 @ 01:34:38 #244
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_29944840
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 10:54 schreef kollie het volgende:
o, was dus niet zo origineel van diegene die ik ken.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_29948461
Stel ze noemen je Alfred ofzo...
I know this sounds insane. But this is an insane world.
pi_29957119
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 19:51 schreef The_Brain het volgende:
Ik ken iemand die heet Zwanie.
  donderdag 25 augustus 2005 @ 15:06:33 #247
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29957619
Vroegere buurjongen heette Trevor, maar zoals het uitgesproken werd dacht ieder kind dat hij Treffer heette
Leuk voor die jongen, die als hobby net tennissen had
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_29959255
Geen idee hoe je het ook alweer schrijft, maar je spreekt het uit als "Bjoek" (meisjesnaam)
Fake it till you make it...
pi_29959843
Ik ken een kerel die Kim heet. Ook niet echt een jongensnaam.
pi_29959994
Bij mij op school zat een getint meisje wat Zoeloe heette.
Dat vond ik ook best wel achterlijk
pi_29960463
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 16:04 schreef avw1982 het volgende:
Ik ken een kerel die Kim heet. Ook niet echt een jongensnaam.
Hmm dan moet je echt een keer naar Korea gaan
  donderdag 25 augustus 2005 @ 16:20:40 #252
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29960471
merel
pi_29960811
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 16:20 schreef 4ureyez_only het volgende:

[..]

Hmm dan moet je echt een keer naar Korea gaan
Ik zal het zeggen tegen hem als ik hem weer eens ziet in de kroeg of iemand moet hem tegenkomen in Den Haag.
  donderdag 25 augustus 2005 @ 16:38:01 #254
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_29961123
Even checken op m'n werk: Heiko, Tjabel, Taco, Gerben, Jacobine, Sybren, Sarie, Iddo, Levina. Daar zou ik als kind niet blij mee zijn!
pi_29961320
Ik ken ook een Sybren, nooit een rare naam gevonden
  donderdag 25 augustus 2005 @ 16:57:36 #256
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_29961927
Turkse jongen op school: Selami
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_29962475
Ik zag op tv een Jump.... hoe kom je erop!
pi_29967433
Ik ken 2 moeders en die hebben hun zoon Sanne genoemd...

Ik heb zo het idee dat ze liever een gezin bestaande uit 4 vrouwen hebben
Fok!en is nu toevallig één van mijn specialiteiten. Mijn Miranda zegt dat ook altijd: "Pa", zegt ze, "zoals jij kan Fok!en, zo, ja, zo Fok! ik, hč!
  donderdag 25 augustus 2005 @ 19:56:10 #259
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29968070
dominique als mannennaam.

KOTS
  donderdag 25 augustus 2005 @ 19:56:54 #260
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29968102
cecil

ook zo iets afschuwelijks.
  donderdag 25 augustus 2005 @ 19:57:24 #261
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29968118
ongetwijfeld al langsgeweest: Tjerk

Lekker dom, lekker lomp, lekker boers.
  Moderator donderdag 25 augustus 2005 @ 20:01:12 #262
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_29968253
Mijn oude buurjongen heet Kommer
en een kennis heet Donald
en een meisje dat Sterre heet...

best stomme namen

[ Bericht 6% gewijzigd door djkoelkast op 25-08-2005 20:07:42 ]
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  donderdag 25 augustus 2005 @ 20:01:47 #263
119078 McCarthy
communistenjager
pi_29968274
Joel, Roel, Daniel, snottebel
pi_29975810
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 19:56 schreef McCarthy het volgende:
cecil

ook zo iets afschuwelijks.
Cecil voor eem meisje vind ik nog wel een okay naam. Wel uitgeproken als Ceciel/cuhsiel, je snapt m wel.

Trouwens, ik realiseerde me laatst dat de meeste namen die ik gewoon niet mooi vind gelinkt zijn aan mensen die ik ook niet aardig vind. Eigenlijk best wel achterlijk dat een naam dan zoveel meer betekenis krijgt...

[ Bericht 1% gewijzigd door MeMarz op 25-08-2005 23:01:39 ]
pi_29977240
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 20:01 schreef djkoelkast het volgende:
Mijn oude buurjongen heet Kommer
en een kennis heet Donald
en een meisje dat Sterre heet...

best stomme namen
Ik was pas in een winkel, stond in de rij bij de kassa en voor me stond een moeder met een meisje. Roept ze dat kind "Sterretje kom eens even bij mamma"
Let's plant a tree
pi_29979787
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 23:26 schreef Vava het volgende:

[..]

Roept ze dat kind "Sterretje kom eens even bij mamma"
Jezus! Wie roept er dan ook "Sterretje!" door een winkel . Als je je kind 'Sterre' noemt oke, maar ga het dan zelf niet belachelijk maken.
pi_29980898
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 00:13 schreef Foxxy het volgende:

[..]

Jezus! Wie roept er dan ook "Sterretje!" door een winkel . Als je je kind 'Sterre' noemt oke, maar ga het dan zelf niet belachelijk maken.
Ja gek mens was het hoor ik vond de naam Sterre altijd al raar maar sinds dat moment weet ik zeker dat het een achterlijke naam is
Let's plant a tree
pi_30149579
Lylke, een jongensnaam...
Waarschijnlijk weer Fries, 'vind het persoonlijk meer een meisjesnaam
pi_30150168
Mijn naam is ook wel apart denk ik, maar ik vind hem wel mooi en hij staat wel bij mij...

Ik heet Gershom en mijn zus heet Puri, haar volle naam is Purification.. Maar we komen ook uit Spanje hé, daar heb je andere namen
  woensdag 31 augustus 2005 @ 23:35:46 #270
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_30150476
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 23:28 schreef Gershom het volgende:
Mijn naam is ook wel apart denk ik, maar ik vind hem wel mooi en hij staat wel bij mij...

Ik heet Gershom en mijn zus heet Puri, haar volle naam is Purification.. Maar we komen ook uit Spanje hé, daar heb je andere namen
Purification. Dat spreek je automatisch Engels uit, wat zielig voor je zusje. Puurifiekeesjun.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_30150604
Maja, dan spreek je het verkeerd uit Maar iedereen kent haar als Puri, dus daar heeft ze geen problemen mee.. Ik heb vaker problemen, ik moet altijd iets van 3 keer zeggen wat mijn naam is :S
pi_30159674
In Spanje heb je toch ook de naam Concepcion?

(denk maar ff aan de pil voor de betekenis )
pi_30159843
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 16:20 schreef McCarthy het volgende:
merel
Dat was meer een bepaalde periode dat kinderen vaak zo genoemd werden, toch?
pi_30160228
Mischien al voorbijgekomen:
Godfried
Wij noemen hem: Jezus-Patat
intuition will take you further than logics will ever do
  donderdag 1 september 2005 @ 11:34:48 #275
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30160340
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:19 schreef Nolius het volgende:

[..]

Dat was meer een bepaalde periode dat kinderen vaak zo genoemd werden, toch?
maar ze lopen nog steeds vrij rond
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 september 2005 @ 11:38:26 #276
13151 crew  Rewimo
pi_30160462
Oud college: Keimpe Knijft aardige vent, maar wat een naam!
pi_30160826
Bruur (-> broer in het limburgs. Zo heet de oudste broer van mijn vader: "Ome bruur" )
intuition will take you further than logics will ever do
  donderdag 1 september 2005 @ 12:10:35 #278
99904 Beuh
kreupeldicht
pi_30161641
quote:

KOTS
Spel je het dan niet als Dominic?
pi_30161854
of Mike

jaaa we wisten niks dus hebben we maar mike genomen.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_30162081
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:10 schreef Beuh het volgende:

Spel je het dan niet als Dominic?
Kan, maar Dominique is gewoon een Franse jongensnaam Ik geloof dat zelfs Danique ook als jongensnaam gebruikt wordt, maar dat weet ik niet zeker.
  donderdag 1 september 2005 @ 12:24:36 #281
99904 Beuh
kreupeldicht
pi_30162137
Oh... Ik vind het wel gaaf eigenlijk. Ik geloof dat Nancy daar ook een jongensnaam kan zijn. Grappig.
  donderdag 1 september 2005 @ 12:25:28 #282
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_30162170
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:16 schreef American_Nightmare het volgende:
of Mike

jaaa we wisten niks dus hebben we maar mike genomen.
Hoeveel kinderen hadden die mensen joh? Dat je inspiratie compleet op is.... da's wel ernstig
pi_30162188
Michael is ook zoiets voor als je écht niets anders weet. Maaaaaaaaaaijkul
pi_30162294
quote:
Op donderdag 1 september 2005 11:13 schreef ChrisJX het volgende:
In Spanje heb je toch ook de naam Concepcion?

(denk maar ff aan de pil voor de betekenis )
Ik heb hem nog nooit gehoord, wel weet ik dat er een plaatsje ongeveer zo heet: Linea de Concepcion.. Maar een naam?
pi_30162299
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:25 schreef ChrisJX het volgende:
Michael is ook zoiets voor als je écht niets anders weet. Maaaaaaaaaaijkul
En dan als Mikel schrijven
Ik noem 'm dan ook gewoon consequent Mikkel met de kleine snikkel
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 1 september 2005 @ 12:32:44 #286
78308 Taxi
pi_30162409
Ik had een medestudent die heette (en zo heet 'ie nog altijd):

Dick Kok.

Op zich niets mis mee, maar toen hij in de USA ging stagelopen was hij in een klap beroemd in het bedrijf!

Ik hoef dit toch niet verder uit te leggen hoop ik
Taxiracing weblog
pi_30162703
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:29 schreef Gershom het volgende:

Ik heb hem nog nooit gehoord, wel weet ik dat er een plaatsje ongeveer zo heet: Linea de Concepcion.. Maar een naam?
Yep, tis een naam

Consuela (troost) bestaat ook. Net als Paloma (Duif), maar goed, hier zijn ook namen als Zwaantje en Merel.
pi_30166238
Ik zat vroeger in de klas bij een jongen die Boes heette. Arme jongen, werd constant gepest omdat hij gelijkenissen vertoonde met bijbehorende tekenfilm-figuur ('Wie laat zich niet koeioneren? Boes-Boes!) ...
pi_30166332
quote:
Op donderdag 1 september 2005 14:37 schreef Xharlotte het volgende:
Ik zat vroeger in de klas bij een jongen die Boes heette. Arme jongen, werd constant gepest omdat hij gelijkenissen vertoonde met bijbehorende tekenfilm-figuur ('Wie laat zich niet koeioneren? Boes-Boes!) ...
Arm kind.

Moderator donderdag 1 september 2005 @ 14:42:42 #290
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_30166387
quote:
Op donderdag 1 september 2005 14:37 schreef Xharlotte het volgende:
Dan hebben je ouders ook een hekel aan je; als ze je zo noemen
pi_30167037
Mijn peettante in Spanje heet Lolli, en dat is ook nog een veel gebruikte naam in Spanje
pi_30197062
Ik las vandaag op teletekst dat Britney Spears haar kind London wil noemen
pi_30201846
Een oud klasgenote van mij: Narda .
pi_30207976
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 11:58 schreef Nepthys het volgende:
Ik las vandaag op teletekst dat Britney Spears haar kind London wil noemen
Misschien is er zo eentje geknapt dan:
pi_30218216
Je kind de naam van een stad geven vind ik niet zo raar maar London.... dat is toch helemaal geen mooie naam
Neem dan Sydney, Odessa, Florence, Paris ofzo
Let's plant a tree
  zaterdag 3 september 2005 @ 00:16:20 #296
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_30218727
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 23:56 schreef Vava het volgende:
Je kind de naam van een stad geven vind ik niet zo raar maar London.... dat is toch helemaal geen mooie naam
Neem dan Sydney, Odessa, Florence, Paris ofzo
Ik ga mijn kind Enschede noemen.
Guanine en Cytosine! *O*
pi_30218932
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 00:16 schreef Koenholio het volgende:

[..]

Ik ga mijn kind Enschede noemen.
Ga je gang
Let's plant a tree
  zaterdag 3 september 2005 @ 07:25:08 #298
125126 Mr-Coffee
pi_30223148
quote:

KOTS
Idd, dan vraag je er gewoon om, om een homo te krijgen.
Set Sail, For Fail.
pi_30223816
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 16:20 schreef McCarthy het volgende:
merel
Die ouders zijn vast vreemde vogels
pi_30239578
quote:
Op donderdag 1 september 2005 12:32 schreef Taxi het volgende:
Ik had een medestudent die heette (en zo heet 'ie nog altijd):

Dick Kok.

Op zich niets mis mee, maar toen hij in de USA ging stagelopen was hij in een klap beroemd in het bedrijf!

Ik hoef dit toch niet verder uit te leggen hoop ik
Ik zou me naam echt wel laten veranderen. Of je moet het leuk vinden om je hele leven aan zelfspot te doen om zo je eigen naam te bagetalliseren.
Jij en ik weten het
pi_30239706
Nol vind ik denigrerend klinken.
Graag op anoniem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')