Ik zag laatst ergens Hajé staanquote:Ik ken een Hajo. Toen ik dat voor het eerst hoorde vond ik dat vreemd klinken. Nou ben ik het gewend.
Ik ken ook een Domienquote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:20 schreef Croupouque het volgende:
en een Domien (dat is een jongensnaam) bij mij in het dorp.
Mijn vriend heet Steins met de achternaam. Zijn tante (dus met dezelfde achternaam) is getrouwd met een man die met de achternaam Francken heet... Francken-Steins. Staat erg grappig in het telefoonboek.quote:Ik heb post gelopen bij mensen die hun tweeling Frank en Stein hebben genoemd
WTFquote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:37 schreef -Lillith- het volgende:
meisje die ik ken heet raquel....maar je moet het wel uitspreken als reetsjol....
Net Friends gekekenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:37 schreef -Lillith- het volgende:
meisje die ik ken heet raquel....maar je moet het wel uitspreken als reetsjol....
Ik ookquote:
Ik ken ook een Rimke (een man btw)quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:51 schreef The_Brain het volgende:
Ik ken een Rimke (een jongen) en een Zwaantje..
![]()
En wat dacht je van Danny Boy en Sonny Boyquote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:57 schreef Mister_Slide het volgende:
Het is trouwens vast al eens langsgekomen, maar ik vind 'Boy' echt zo'n ongeinspireerde kutnaam.
Straks gaan mensen hun kind gewoon 'Kind' noemen...
Ik heb ooit eens een jongen ontmoet die Boy heette, ik vond het wel grappig, vooral omdat hij 4 oudere zussen hadquote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:57 schreef Mister_Slide het volgende:
Het is trouwens vast al eens langsgekomen, maar ik vind 'Boy' echt zo'n ongeinspireerde kutnaam.
Net als Boyd..quote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:57 schreef Mister_Slide het volgende:
Guy is er ook zo één, niet als in Guy Ritchie, maar als kie (kgie) of hoe je dat dan ook fonetisch neer wilt zettenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:20 schreef Croupouque het volgende:
In Zeeuws-Vlaanderen, waar ik vandaan kom, is/was het als ouder een trend om je kind een afschuwelijke naam te geven en die ook nog eens helemaal verkeerd uit te spreken. Zo woonden er o.a. een Ray(Spreek uit: "Raaai"), een Virginie ("Veursunnie"), een Blondine, een Lieve, een Brian ("Brie-jan"), een Palmiere ("Palmierruh") en een Domien (dat is een jongensnaam) bij mij in het dorp. En dat is ook de reden waarom ik mijn naam niet in mijn Fok-profiel heb staan.
je bent niet de eerste die hier melding van maaktquote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:58 schreef Zephyrus het volgende:
ik heb niet echt actief meegedaan aan dit topic, maar is Beertje al genoemd??
je weet wel van Beertje van Beers
[afbeelding]
wazige naam eigenlijk![]()
Een tante van mij is getrouwd met een man (mijn oom dusquote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:10 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
[..]
Guy is er ook zo één, niet als in Guy Ritchie, maar als kie (kgie) of hoe je dat dan ook fonetisch neer wilt zetten
Maar dat spreek je wel op z'n engels uit, dus als guy -> jongen?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:13 schreef Vava het volgende:
[..]
Een tante van mij is getrouwd met een man (mijn oom dus) die Guy van zijn achternaam heet (ze wonen dan wel in Australie dus dat is wat minder vreemd maar ik moet er nog altijd aan wennen)
Kie is gewoon de Franse uitspraak, daar is niets vreemds aanquote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:10 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Guy is er ook zo één, niet als in Guy Ritchie, maar als kie (kgie) of hoe je dat dan ook fonetisch neer wilt zetten
Nee, Pukquote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:28 schreef Yeahinho het volgende:
Dit topic is zeker gestart met voorbeelden als 'Storm' en 'Splinter'?
Het wordt idd op die manier uitgesprokenquote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:26 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
[..]
Maar dat spreek je wel op z'n engels uit, dus als guy -> jongen?
Dude jij hebt serieuze issuesquote:Op donderdag 4 augustus 2005 05:28 schreef StefanP het volgende:
Chin, Tong, Wu, enz
Ik werk veel met Chinezen en al die lui zien er niet alleen al hetzelfde uit, ze heten ook nog allemaal hetzelfde! Of nog leuker, de ene heet Chin Tong, de andere het Chong Tin en de derde weer Tuong Chin. Raaaah!
Of anders die zandbakbewoners, die hun 'kinderen' allemaal Mohamed, Achmed of Fatima noemen. Echt niet normaal, kies verdomme iets normaals in plaats van dezelfde naam die de rest van die lui ook krijgen.
Jean Auel bedoel je. Jane Austen is een iets ander genre.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 00:25 schreef Leintjeuh het volgende:
(boeken van Jane Austen, prehistorische romans enzo)
Domien? Die ken ik! Woon je met toeval inTilburg?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:20 schreef Croupouque het volgende:
In Zeeuws-Vlaanderen, waar ik vandaan kom, is/was het als ouder een trend om je kind een afschuwelijke naam te geven en die ook nog eens helemaal verkeerd uit te spreken. Zo woonden er o.a. een Ray(Spreek uit: "Raaai"), een Virginie ("Veursunnie"), een Blondine, een Lieve, een Brian ("Brie-jan"), een Palmiere ("Palmierruh") en een Domien (dat is een jongensnaam) bij mij in het dorp. En dat is ook de reden waarom ik mijn naam niet in mijn Fok-profiel heb staan.
Sorry je hebt olkomen gelijk, foutjequote:Op donderdag 4 augustus 2005 14:30 schreef Rewimo het volgende:
Jean Auel bedoel je. Jane Austen is een iets ander genre.
Femke, zo heet mijn dochtertjequote:Op donderdag 4 augustus 2005 15:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Famke of Femke vind ik anders wel een leuke naam.
Domien vind ik trouwens helemaal geen achterlijke naam of zo, ik ken zelf ook iemand die zo heet. De moderne versie van "Dominicus". Tegenwoordig heten mensen ook liever Frans of Francis dan Franciscus, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 18:06 schreef Dennis-1993 het volgende:
[..]
Domien? Die ken ik! Woon je met toeval inTilburg?
Floris?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:12 schreef Klemvast het volgende:
Ow ja, ik kende vroeger ook nog een familie en die hadden hun drie zoontjes middeleeuwse riddernamen gegeven: Reinout, Parcifal en de derde weet ik niet meer zeker.![]()
Ik weet het echt niet meer, is al geleden van toen ik zelf tien jaar was of zo, kennissen van mijn ouders toen.quote:
Ivanhoequote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:12 schreef Klemvast het volgende:
Ow ja, ik kende vroeger ook nog een familie en die hadden hun drie zoontjes middeleeuwse riddernamen gegeven: Reinout, Parcifal en de derde weet ik niet meer zeker.![]()
Maar had 'ie dat zoontje al voordat 'ie SEM-er was, of heeft 'ie zijn zoontje zo genoemd omdát 'ie SEM-er is?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 20:06 schreef Toeps het volgende:
Ik werk bij KPN Mobile, alwaar ze verkopers SEM'ers noemen. De afkorting staat voor Sales Nogwattes. Nou heeft een zo'n semmer een zoontje: Sem!
Zoontje kwam ná het SEM'er zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 20:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar had 'ie dat zoontje al voordat 'ie SEM-er was, of heeft 'ie zijn zoontje zo genoemd omdát 'ie SEM-er is?
Dan zou -indien ik binnen nu en een maand een koter zou krijgen- mijn kind iets van Facilitair of Faza moeten hetenquote:
Fazi klnkt nog wel mooi anders, alleen de reden om hem zo te noemen zou nogal belachelijk zijn.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 20:46 schreef kwib het volgende:
[..]
Dan zou -indien ik binnen nu en een maand een koter zou krijgen- mijn kind iets van Facilitair of FaZi moeten heten
Ik werk op de afdeling Facilitaire Zaken![]()
Fazi (of Faza want het was een spelfoutquote:Op donderdag 4 augustus 2005 20:48 schreef Klemvast het volgende:
[..]
Fazi klnkt nog wel mooi anders, alleen de reden om hem zo te noemen zou nogal belachelijk zijn.![]()
"Fazi" klinkt dan weer als een fascist die te veel LSD heeft genomen.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 20:57 schreef kwib het volgende:
[..]
Fazi (of Faza want het was een spelfout) klinkt als een metrobomber
Inderdaad.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 21:21 schreef Kinz het volgende:
En ik heb een tyfushekel aan dubbele namen.. Laurens-Jan (die noemt iedereen nu trouwens LJ) Kees-jan, Gert-jan, Henk-jan Dat soort dingen.
Altijd nog beter dan je kind " Inter" noemen als papa Toys van achteren heetquote:Op donderdag 4 augustus 2005 22:56 schreef face-man het volgende:
Een familie bij mij in de straat, Smits genaamd, hebben hun zoon Bart genoemd
Bart Smits
Wat is er toch mis met dubbele namen? Xantippe is erg, dubbele namen vind ik eerlijk gezegd vrij normaal.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 21:21 schreef Kinz het volgende:
En ik heb een tyfushekel aan dubbele namen.. Laurens-Jan (die noemt iedereen nu trouwens LJ) Kees-jan, Gert-jan, Henk-jan Dat soort dingen.
Ik heet zelf Pim, en ik werd laatst toegevoegd op msn door een Mips (geen bijnaam, zo heette ze écht)
Die aversie tegen dubbele namen snap ik ook niet helemaal. Er zijn idd erge combinaties maar de meesten zijn best leukquote:Op donderdag 4 augustus 2005 23:30 schreef Beuh het volgende:
[..]
Wat is er toch mis met dubbele namen? Xantippe is erg, dubbele namen vind ik eerlijk gezegd vrij normaal.
En mijn broer heet Henk-Jan![]()
Dochtertje van een schrijver (ben de naam kwijt) uit Engeland heet Tallulah.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 07:11 schreef Toeps het volgende:
Dochter van Bruce Willis heet Telulah.
Dat spreek je zeker uit als telullig?quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 16:15 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dochtertje van een schrijver (ben de naam kwijt) uit Engeland heet Tallulah.
Oh dus jij zou het wel makkelijk vinden om 20 identiek ogende personen uit elkaar te houden en ook nog de juiste combinatie van voornaam-achternaam te onthouden uit de pool "Tuong, Tong, Chin, Chun, Wu, Wang"? En je vindt het zeker ook normaal dat alle import Nederlanders Mohamed heten.quote:
Nee, Willem-Alexander dan... de bekaktheid druipt er echt vanaf. Past wel goed bij z'n bolle, lelijke hoofd eigenlijkquote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:31 schreef Diederik_Duck het volgende:
Beatrixals je je kind zo noemt weet je vantevoren al dat het geen toekomst heeft
![]()
Onzin, de weduwe van Theo Koomen heet Janny en geen Klaarquote:Op donderdag 4 augustus 2005 21:32 schreef deek het volgende:
De vrouw van wijlen theo komen, heet Klaar.
Mvr Klaar Komen, echtwaar, hij heeft een baard maar het is echt zo.
Of Pinoquote:Op vrijdag 5 augustus 2005 22:20 schreef McCarthy het volgende:
goover vind ik ook zo'n kut naam
wahahahquote:Op woensdag 3 augustus 2005 23:37 schreef -Lillith- het volgende:
Hahaha, Heer van de Homo'squote:Op zaterdag 6 augustus 2005 04:11 schreef StefanP het volgende:
En de winnaar is.....
Gaylord.
Proest, bwahaha, ik kom niet meer bij, dat er serieus mensen zijn die zo heten...
Boeiend: ik wil er wel een keer overheen hoor.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:58 schreef Zephyrus het volgende:
ik heb niet echt actief meegedaan aan dit topic, maar is Beertje al genoemd??
je weet wel van Beertje van Beers
[afbeelding]
wazige naam eigenlijk![]()
"En hoe is het met je zoon Penalty?". Klinkt vrij lullig jaquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 08:23 schreef Mr-Coffee het volgende:
Weet je wat idioot is van die voetbal gestoorde ouders, die een kind tijdens een WK of EK krijgen en ze dan voetbal namen geven.
ZIEK!!!!!!
of cornervlagquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 10:54 schreef GHans7 het volgende:
[..]
"En hoe is het met je zoon Penalty?". Klinkt vrij lullig ja.
Pingel voor intimi.quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 10:54 schreef GHans7 het volgende:
[..]
"En hoe is het met je zoon Penalty?". Klinkt vrij lullig ja.
"Wie gaat de Penalty nemen?"quote:
Is Tomi misschien de naam van een bedrijf dat vertalingen doet?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 12:43 schreef ChrisJX het volgende:
Ik kwam gister bij zo'n vertaalbalkje bij een programma 'Tomi-Janita Dijkema' tegen. Maar aangezien Tomi een (Finse) jongensnaam is, kan ik me bijna niet voorstellen dat iemand zo heet. Mss dat Janita samen met haar man Tomi de boel vertaald heeft?
En één van die kindjes die een rol heeft in de jeugdserie De Daltons heet Dajo...
Ach, niets mis met Trijntje (zal wel een vernoeming zijn), maar Debby past er niet zo bij...quote:Op zondag 7 augustus 2005 00:08 schreef Vava het volgende:
Een achternichtje van me heeft een dochter: Debby Treintje
kan ook dat het Trijntje is, nog geen geboortekaartje gezien
Misschien is Tomi een "creatieve" manier om Tommy te spellenquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 12:43 schreef ChrisJX het volgende:
'Tomi-Janita Dijkema'
Het gaat me ook vooral om de combinatiequote:Op dinsdag 9 augustus 2005 10:35 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ach, niets mis met Trijntje (zal wel een vernoeming zijn), maar Debby past er niet zo bij...
Pit is een personage uit 'Een zomerzotheid' van Cissy van Marxveldtquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 16:47 schreef Nokia3310 het volgende:
Ik kende vroeger twee zusjes die hip en pit heetten. En mijn moeder kende een jongen die Fuck heette (zo gespeld ja!)
Hoi! Ik ben Hipquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 16:47 schreef Nokia3310 het volgende:
Ik kende vroeger twee zusjes die hip en pit heetten. En mijn moeder kende een jongen die Fuck heette (zo gespeld ja!)
Dat is de Italiaanse versie van Simon. Op zich niks mis mee als je in Italië woont. Hier is het tamelijk lastig...quote:Op donderdag 11 augustus 2005 13:58 schreef Laniboekje het volgende:
Serieus deze naam voor een jongen (!) laatst gehoord: Simone, maar dan moet je het zo uitspreken -- Sie-moo-nee
![]()
Woonde hij in een woonwagen en kon hij erg goed gitaar spelen?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 19:58 schreef Nilsch het volgende:
Ik kende ooit iemand die Django heet.
Wat is er mis met Friese namenquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 00:06 schreef ennuik het volgende:
Wat dacht u van:
* Ybeltsje? [ie-bel-tsjuh]
* Koop?
* Ypie? [ie-pie]
* Tryntsje? [trien-sjuh]
* Bregje?
* Jelske?
Jaha, "Frysk bloed tsjoch op!"
Jango Fettquote:Op donderdag 11 augustus 2005 19:58 schreef Nilsch het volgende:
Ik kende ooit iemand die Django heet.
Woonwagen: geen idee; Gitaar: hijzelf dacht van wel ja...quote:Op donderdag 11 augustus 2005 23:13 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Woonde hij in een woonwagen en kon hij erg goed gitaar spelen?
Arthur? Lancelot? Tristan?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:12 schreef Klemvast het volgende:
Wat me deed denken aan Klazien uut Zalk, waarvoor dank. Helaas geen plaatje van haar gevonden, maar wel van een bekende collega van haar:quote:Op zondag 14 augustus 2005 22:34 schreef MeMarz het volgende:
Ik had 'm alweer uit mijn geheugen gewist: een oud docent van mij heet Ebe...
Het is me trouwens opgevallen dat het in Drenthe normaal is om jongens namen te verbasteren tot zogenaamde meisjes namen:
Klaas > Klasina
Berendien uut Wispquote:Op zondag 14 augustus 2005 23:03 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wat me deed denken aan Klazien uut Zalk, waarvoor dank. Helaas geen plaatje van haar gevonden, maar wel van een bekende collega van haar:
[afbeelding]
Dát vind ik wel heel leuk!quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 17:17 schreef Mr-Coffee het volgende:
Zo sprak ik laatst iemand bij m,n zus die had 2 zoons met Romeinse namen, de oudste naar een keizer vernoemd.
Marcus Aurellius(roepnaam Marcus).
Lucius Verus(roepnaam Lucius).
Dat was wel weer apart.
Dat vind ik dus echt helemaal vreselijk, hč. Dan heb je een keer een hit (hoeft niet eens een film te zijn) en dan brengt dat gelijk weer een trend voort in hele lelijke namen. Arwen is daar nog wel het beste voorbeeld van, maar ook bijvoorbeeld Dewi (Idols, al eerder genoemd in de reeks) of Kayleigh uit de plaat van Marillion (en dan ook op die manier gespeld). Da's niet tof als je niet in Ierland woont...quote:Op maandag 15 augustus 2005 11:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dát vind ik wel heel leuk!
Namen uit Lord of the Rings vind ik trouwens ook leuk. Nu na de films iets minder leuk, maar in de boeken staan nog genoeg namen die nog niemand kent. Al is bijvoorbeeld 'Glorfindel' weer niet echt een goeie naam... Maar Arwen vind ik bijvoorbeeld erg mooi.
Ik vind de namen van Tolkien prachtig. En ze hebben ook allemaal mooie betekenissen. Dewi vind ik ook lelijk. Kayleigh vind ik wel mooi.quote:Op maandag 15 augustus 2005 11:53 schreef CalamityJane het volgende:
Dat vind ik dus echt helemaal vreselijk, hč. Dan heb je een keer een hit (hoeft niet eens een film te zijn) en dan brengt dat gelijk weer een trend voort in hele lelijke namen. Arwen is daar nog wel het beste voorbeeld van, maar ook bijvoorbeeld Dewi (Idols, al eerder genoemd in de reeks) of Kayleigh uit de plaat van Marillion (en dan ook op die manier gespeld). Da's niet tof als je niet in Ierland woont...
Roepnaam Glorrie.quote:Op maandag 15 augustus 2005 11:54 schreef Scootmobiel het volgende:
Inderdaad, je zou maar 'Glorfindel' heten, zeg... Haha!![]()
Ja, maar... ik kwam een jongen tegen die Arwen heet.....quote:Op maandag 15 augustus 2005 11:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dát vind ik wel heel leuk!
Namen uit Lord of the Rings vind ik trouwens ook leuk. Nu na de films iets minder leuk, maar in de boeken staan nog genoeg namen die nog niemand kent. Al is bijvoorbeeld 'Glorfindel' weer niet echt een goeie naam... Maar Arwen vind ik bijvoorbeeld erg mooi.
Da's weer minder...quote:Op maandag 15 augustus 2005 12:03 schreef Rocho het volgende:
Ja, maar... ik kwam een jongen tegen die Arwen heet.....
Kleine correctie: Marillion komt uit Schotland en niet uit Ierland. En trouwens mijn dochter heet Kayleigh en daar is niets mis mee, 't is alleen jammer dat er zo'n kl**tviool als Froger een aantal jaar later nog een graantje probeert mee te pikken met deze naam maar vervolgens niet weet hoe hij hem moet spellen Kaylee (of zo iets)quote:Op maandag 15 augustus 2005 11:53 schreef CalamityJane het volgende:
[..]
Dat vind ik dus echt helemaal vreselijk, hč. Dan heb je een keer een hit (hoeft niet eens een film te zijn) en dan brengt dat gelijk weer een trend voort in hele lelijke namen. Arwen is daar nog wel het beste voorbeeld van, maar ook bijvoorbeeld Dewi (Idols, al eerder genoemd in de reeks) of Kayleigh uit de plaat van Marillion (en dan ook op die manier gespeld). Da's niet tof als je niet in Ierland woont...
Dan is dat nog steeds niet tof als je niet in Ierland woont....quote:Op maandag 15 augustus 2005 12:43 schreef tbl1966 het volgende:
Kleine correctie: Marillion komt uit Schotland en niet uit Ierland. En trouwens mijn dochter heet Kayleigh en daar is niets mis mee, 't is alleen jammer dat er zo'n kl**tviool als Froger een aantal jaar later nog een graantje probeert mee te pikken met deze naam maar vervolgens niet weet hoe hij hem moet spellen Kaylee (of zo iets)![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar ik word een beetje moe van dat gebash op ouders die hun kinderen zgn. achterlijke namen geven
Is it wrong to talk to myself even when there’s nobody else?
It's just a state of mind.
Dat is voor mij een ver verleden, ze zijn 13 en 9 jaar oud. De tijd van poelepoelepruttelpraten ligt ver achter mij, trouwens ik ben niet zo poelepoelepruttelpraterig, ik ben meer een geen gezeur maar wel lekker gek doen ouder.quote:Op maandag 15 augustus 2005 13:56 schreef CalamityJane het volgende:
Dit is de Klaagbaak, die heeft zijn bestaansrecht te danken aan moddergooien. En nu hop: nu weer pampers, kwijl en poelepoelepruttelpraten in OUD, jij.
OMG, dat is écht verschrikkelijkquote:Op maandag 15 augustus 2005 14:02 schreef Electrocute het volgende:
Het kind heette.... Henzie...
Het werd ook nog met een Duitse klank uitgesproken. Walgelijk, dat was het. En die dames maar zeggen dat ze het zo'n enige naam vonden. Je kind Henzie noemen is gewoon willen dat het de rest van zijn leven met schaamte gevoelens rond loopt en een zware kindertijd tegemoet gaat.quote:
Okko Wubbels?quote:Op maandag 15 augustus 2005 15:49 schreef Nouk het volgende:
Ik ken ook een Okko, maar dats wel een redelijk normale naam toch.
Wehehehe nee een ander.quote:
quote:Op maandag 15 augustus 2005 15:54 schreef Nouk het volgende:
[..]
Wehehehe nee een ander.
Ik ken ook een Adriaan, maar dan blijf ik toch aan Aad van toor denken. Beetje jammer.
Jawel. Dat is ook wel zo, maar daar gaat het niet om.quote:Op maandag 15 augustus 2005 15:58 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Mooie man leuke serie toch?
[afbeelding]
Ehhhh... een Fok!ker misschien?quote:
Als dat een jongensnaam zou zijn en hij zou trouwen met Anna Nas, dan zou zijn vrouw Anna Nas-Ras gaan hetenquote:
Hendrika, Jacoba, Klaziena, Dirkje, Geertje, Petronella en Cornelia zijn allemaal doodgewone namen hoorquote:Op zondag 14 augustus 2005 22:34 schreef MeMarz het volgende:
Ik had 'm alweer uit mijn geheugen gewist: een oud docent van mij heet Ebe...
Het is me trouwens opgevallen dat het in Drenthe normaal is om jongens namen te verbasteren tot zogenaamde meisjes namen:
Hendrik > Hendrika
Jacob > Jacoba
Klaas > Klasina
Dirk > Dirkje
Geert > Geertje
Peter > Petronella (ik weet dat deze verder in Nederland ook voor komt maar dan afgekort tot petra)
Corneil > Cornelia
etc, etc, etc
Ik kan begrijpen dat er dan sprake is van een traditie waarin de naam van de voor ouders doorgegeven moet worden, maar moet dat dan de eerste naam van je kindje zijn?
Je weet meteen precies wat voor mensen dat zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:27 schreef MaLo het volgende:
Vanmorgen in de krant: Djameija...
Haar trotse ouders heten Melvin en Sherine (of zoiets...)
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Je weet meteen precies wat voor mensen dat zijn.
Een man die Bente heet?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik vind Bente ook mooi. Wij hadden vroeger een heel lieve meester die Bente heette.
En als ze nou een meisje hadden gehad?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:55 schreef Taxi het volgende:
In 1 gezin 3 zonen: Casper, Melchior en.... jawel, Balthasar. Tis wat.
Dan druk je toch gewoon op F2?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:58 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
En als ze nou een meisje hadden gehad?
Met Balthasar en Melchior ook nietquote:
Psst, driekoningen lijkt me passenderquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:29 schreef Taxi het volgende:
@cappp: Sorry, het gaat niet om de naam Casper op zich, maar dat had je volgens mij al in de gaten... of heb je nooit kerst gevierd?
Ja, had em al door, beetje vertraagdquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:29 schreef Taxi het volgende:
[..]
@cappp: Sorry, het gaat niet om de naam Casper op zich, maar dat had je volgens mij al in de gaten... of heb je nooit kerst gevierd?
Ja, het lijkt alsof die kampers namen uitkiezen die lekker uit te schreeuwen zijn. Mijn achterbuurvrouw heeft een JACKOOOOOOOOO en nog zo'n eentje maar ik ben de naam kwijtquote:
Kampers..quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:11 schreef lady-wrb het volgende:
mijn twee vroegere al in de luiers met goud behangen buurmeisjes: djamilla en saronna. echt van die namen voor aan een gouden ketting
en ja, ze hadden een zeer nederlandse achternaam.
hehehehe.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:37 schreef MeMarz het volgende:
Institute for Naming Children Humanely
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:37 schreef MeMarz het volgende:
Institute for Naming Children Humanely
The resultant chimeraquote:One of the more recent trends in baby-naming is to slam together meaningless syllables until the parents believe the resultant chimera of sounds is a name.
Kloot is bij ons thuis nog steeds een aanhangsel.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:15 schreef MaLo het volgende:
Ik word de laatste tijd doodgegooid met stomme namen. Vandaag hoorde ik van een knulletje genaamd Claude. Enig dat het in Frankrijk een geaccepteerde naam is, maar in het Nederlands noemt men je dan toch echt Kloot.
]quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:22 schreef Mryc het volgende:
Ik weet niet of deze al genoemd is: Fockeline voor een meisje :-|
(http://www.talpa.tv/web/show/id=47920/dbid=366/typeofpage=47737)
Ik ben een half Fries maar ik vind Fokje / Fockeline maar stomme namenquote:Op zondag 21 augustus 2005 19:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik ken ook twee vrouwen die Fokje heten. Ik vind er eik weinig mis mee. Maar da's misschien omdat ik zelf Fries ben.
Het is echt wachten op BreeZah tienermoeders die hun kindje Von Dutch gaan noemenquote:Op maandag 22 augustus 2005 10:54 schreef kollie het volgende:
Het zoontje van Martijn Meerdink (voetballer van AZ) heet Mexx, genoemd naar het kledingmerk.... Vind ik behoorlijk achterlijk![]()
Of erger, Breezer..quote:Op maandag 22 augustus 2005 11:12 schreef MaLo het volgende:
[..]
Het is echt wachten op BreeZah tienermoeders die hun kindje Von Dutch gaan noemen
Of Wonder Womanquote:Op maandag 22 augustus 2005 11:12 schreef MaLo het volgende:
Het is echt wachten op BreeZah tienermoeders die hun kindje Von Dutch gaan noemen
quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 10:47 schreef JeroenMeloen het volgende:
Een stel kreeg onverwachts een tweeling. Ze hadden als jongensnaam Casper bedacht en vonden dit zo mooi dat ze besloten de tweeling (een jongetje en een meisje) de naam te laten delen...
De een heet Cas en de ander (meisje) Per. De achternaam is Aling. Arme Per...
quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 09:47 schreef wappiej het volgende:
Ik vind eigenlijk alle namen die niet van Germaanse kom af zijn ongepast, voor een blank Nederlands kind
geen club, ik heb gewoon die opvatting, ben geen racist ofzoquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 11:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En bij wat voor club zit jij?
Waar kom jij vandaan? Dagmar is een hele normale naam, hoor. Ken wel drie Dagmars. Het is bovendien ook een Germaanse naam.quote:Op zondag 21 augustus 2005 21:10 schreef McCarthy het volgende:
dagmar
Dagmar... tja, ik weet 't niet. Ik heb ook niet zoveel met die naam.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 14:43 schreef Beuh het volgende:
[..]
Waar kom jij vandaan? Dagmar is een hele normale naam, hoor. Ken wel drie Dagmars. Het is bovendien ook een Germaanse naam.
Ik heb die naam ook al eens als Briejan horen uitspreken...quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:35 schreef ElCondor het volgende:
Sommige van die buitenlandse namen worden vooral in streken waar dialect wordt gesproken errug dom uitgesproken. Begrijp me goed, ik heb niets tegen dialect, maar om een Brian, Brááááájun...
Per en Liiiiiiiiinquistquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 10:47 schreef JeroenMeloen het volgende:
Een stel kreeg onverwachts een tweeling. Ze hadden als jongensnaam Casper bedacht en vonden dit zo mooi dat ze besloten de tweeling (een jongetje en een meisje) de naam te laten delen...
De een heet Cas en de ander (meisje) Per. De achternaam is Aling. Arme Per...
Ja tuurlijk, vanwege dat dat kind op school vanwege die naam continu in elkaar wordt gerost.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:37 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
En volgens mij krijgt iemand met een rare voornaam op den duur ook een raar hoofd.
Jep, maar hij blijft sterk...quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:54 schreef L-IS het volgende:
Is Teake Teakema (hockeyer) al genoemd?
In mijn familie leeft een Bertinaquote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:31 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Bartina................
Bartina
Je gelooft niet dat mensen zoiets kunnen bedenken.
Ik geloof ook niet dat mensen zoiets durven te bedenken. Verschrikkelijk daar loop je dan je hele
leven mee rond.![]()
Draagt ze een kuisheidsgordel?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 10:59 schreef MadGuy het volgende:
Het dochtertje van mijn oude wiskunde leraar heet Axa, genoemd naar het Bijbelpersonage, maar iedereen denkt dat ze naar de fietsslotenfabrikant is vernoemd...
Jongen of meisje?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 00:51 schreef horned_reaper het volgende:
ik ken iemand die jopie heet
![]()
![]()
WTF is er fout aan die ouders
![]()
Ik ken iemand die heeft haar zoontje Mexx genoemd, dus ook echt zo geschreven na het merk Mexx.quote:Op zondag 21 augustus 2005 19:35 schreef Missy-B. het volgende:
Een kennis van mij heeft haar zoontje Armani genoemd.![]()
o, was dus niet zo origineel van diegene die ik ken.quote:Op maandag 22 augustus 2005 10:54 schreef kollie het volgende:
Het zoontje van Martijn Meerdink (voetballer van AZ) heet Mexx, genoemd naar het kledingmerk.... Vind ik behoorlijk achterlijk![]()
Ik ken iemand die heet Zwanie.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 19:51 schreef The_Brain het volgende:
Ik ken een Rimke (een jongen) en een Zwaantje..
![]()
Hmm dan moet je echt een keer naar Korea gaanquote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:04 schreef avw1982 het volgende:
Ik ken een kerel die Kim heet. Ook niet echt een jongensnaam.
Ik zal het zeggen tegen hem als ik hem weer eens ziet in de kroeg of iemand moet hem tegenkomen in Den Haag.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:20 schreef 4ureyez_only het volgende:
[..]
Hmm dan moet je echt een keer naar Korea gaan![]()
Cecil voor eem meisje vind ik nog wel een okay naam. Wel uitgeproken als Ceciel/cuhsiel, je snapt m wel.quote:
Ik was pas in een winkel, stond in de rij bij de kassa en voor me stond een moeder met een meisje. Roept ze dat kind "Sterretje kom eens even bij mamma"quote:Op donderdag 25 augustus 2005 20:01 schreef djkoelkast het volgende:
Mijn oude buurjongen heet Kommer
en een kennis heet Donald
en een meisje dat Sterre heet...
best stomme namen
Jezus! Wie roept er dan ook "Sterretje!" door een winkelquote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:26 schreef Vava het volgende:
[..]
Roept ze dat kind "Sterretje kom eens even bij mamma"![]()
![]()
Ja gek mens was het hoorquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:13 schreef Foxxy het volgende:
[..]
Jezus! Wie roept er dan ook "Sterretje!" door een winkel. Als je je kind 'Sterre' noemt oke, maar ga het dan zelf niet belachelijk maken.
Purification. Dat spreek je automatisch Engels uit, wat zielig voor je zusje. Puurifiekeesjun.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 23:28 schreef Gershom het volgende:
Mijn naam is ook wel apart denk ik, maar ik vind hem wel mooi en hij staat wel bij mij...
Ik heet Gershom en mijn zus heet Puri, haar volle naam is Purification.. Maar we komen ook uit Spanje hé, daar heb je andere namen
Dat was meer een bepaalde periode dat kinderen vaak zo genoemd werden, toch?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:20 schreef McCarthy het volgende:
merel
maar ze lopen nog steeds vrij rondquote:Op donderdag 1 september 2005 11:19 schreef Nolius het volgende:
[..]
Dat was meer een bepaalde periode dat kinderen vaak zo genoemd werden, toch?
Kan, maar Dominique is gewoon een Franse jongensnaamquote:
Hoeveel kinderen hadden die mensen joh? Dat je inspiratie compleet op is.... da's wel ernstigquote:Op donderdag 1 september 2005 12:16 schreef American_Nightmare het volgende:
of Mike
jaaa we wisten niks dus hebben we maar mike genomen.
Ik heb hem nog nooit gehoord, wel weet ik dat er een plaatsje ongeveer zo heet: Linea de Concepcion.. Maar een naam?quote:Op donderdag 1 september 2005 11:13 schreef ChrisJX het volgende:
In Spanje heb je toch ook de naam Concepcion?
(denk maar ff aan de pil voor de betekenis)
En dan als Mikel schrijvenquote:Op donderdag 1 september 2005 12:25 schreef ChrisJX het volgende:
Michael is ook zoiets voor als je écht niets anders weet. Maaaaaaaaaaijkul
Yep, tis een naamquote:Op donderdag 1 september 2005 12:29 schreef Gershom het volgende:
Ik heb hem nog nooit gehoord, wel weet ik dat er een plaatsje ongeveer zo heet: Linea de Concepcion.. Maar een naam?
quote:Op donderdag 1 september 2005 14:37 schreef Xharlotte het volgende:
Ik zat vroeger in de klas bij een jongen die Boes heette. Arme jongen, werd constant gepest omdat hij gelijkenissen vertoonde met bijbehorende tekenfilm-figuur ('Wie laat zich niet koeioneren? Boes-Boes!) ...
Dan hebben je ouders ook een hekel aan je; als ze je zo noemenquote:Op donderdag 1 september 2005 14:37 schreef Xharlotte het volgende:
Ik zat vroeger in de klas bij een jongen die Boes heette. Arme jongen, werd constant gepest omdat hij gelijkenissen vertoonde met bijbehorende tekenfilm-figuur ('Wie laat zich niet koeioneren? Boes-Boes!) ...
Misschien is er zo eentje geknapt dan:quote:Op vrijdag 2 september 2005 11:58 schreef Nepthys het volgende:
Ik las vandaag op teletekst dat Britney Spears haar kind London wil noemen![]()
Ik ga mijn kind Enschede noemen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:56 schreef Vava het volgende:
Je kind de naam van een stad geven vind ik niet zo raar maar London.... dat is toch helemaal geen mooie naam
Neem dan Sydney, Odessa, Florence, Parisofzo
Ga je gangquote:Op zaterdag 3 september 2005 00:16 schreef Koenholio het volgende:
[..]
Ik ga mijn kind Enschede noemen.
Idd, dan vraag je er gewoon om, om een homo te krijgen.quote:
Die ouders zijn vast vreemde vogelsquote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:20 schreef McCarthy het volgende:
merel
Ik zou me naam echt wel laten veranderen. Of je moet het leuk vinden om je hele leven aan zelfspot te doen om zo je eigen naam te bagetalliseren.quote:Op donderdag 1 september 2005 12:32 schreef Taxi het volgende:
Ik had een medestudent die heette (en zo heet 'ie nog altijd):
Dick Kok.
Op zich niets mis mee, maar toen hij in de USA ging stagelopen was hij in een klap beroemd in het bedrijf!![]()
Ik hoef dit toch niet verder uit te leggen hoop ik![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |