abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26591742
Ouders die hun kinderen mongool namen geven, deel 2

Mijn ouders hebben mij, man Anne genoemd. Hier in de regio normaal, want uitgesproken als Oane, bovendien zit de naam al eeuwen in de familie. Toch ben ik er blij om dat ze het niet mijn roepnaam hebben gemaakt.

Als mijn verloofde en ik een zoon krijgen, gaat hij Redbad heten. ter ere van de grootste leider die Fryslân ooit heeft gehad. Sommige mensen vinden dat raar.
Als mijn verloofde en ik een dochter krijgen gaat ze Geraldine heten (roepnaam Gera), ter ere van de oma van mijn verloofde. Tweede naam word waarschijnlijk Mercedes.
pi_26591913
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 10:57 schreef Alexxxxx het volgende:

Tweede naam word waarschijnlijk Mercedes.
Ter ere van je fijne vervoersmiddel?

Opzich vind ik het niet gek als je, je kind een aparte naam geeft maar laat er dan wel een bepaalde bedoeling achter zitten.

Het lijkt net of bekende Nederlanders elkaar proberen te overtreffen qua achterlijke namen verzinnen voor hun kinderen, dat is dus wel fout.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  vrijdag 29 april 2005 @ 11:13:25 #3
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_26592166
het achterlijke dat "mode"namen zijn.. zoals na home alone heel veel kevins enzo..
en dan als meester of juf 4 kevins in je klas hebben.

nouja Steven Jelle is ook niet alles (opa en overgroot opa's naam achter elkaar gezet) want je houdt er "SJ, man LUL" aan over.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_26592312
Gaat Gera dan ook op de Boerderiee wark'n?
  vrijdag 29 april 2005 @ 11:22:04 #5
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_26592402
Vanwege mijn afrikaanse achtergrond heet ik "Pik" net als Pik Botha. Da's ook lekker. Gelukkig is het niet mijn roepnaam maar het staat wel zo op mijn paspoort en rijbewijs. Ach, het went.

Denk maar aan "A boy named Sue"
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_26592418
Josti.. Echt een te zieke naam voor een meisje, toen ik het hoorde dacht ik dat het een afkorting was en ik vroeg naar haar volledige naam. Toen keek ze me verontwaardigd aan en zei: Dat is me volledige naam.
pi_26592456
[sarcasm]
dan zou ik tog wel een keer in die "mercedes" willen rijden later
[\sarcasm]
Sorry hoor maar zo zou ik me kind dus echt nooit noemen later
  vrijdag 29 april 2005 @ 11:26:17 #8
21397 LSD
[Snellius]
pi_26592533
m'n moeder kwam laatst thuis met een verhaal van ouders die hun kind Pino hadden genoemd. Hadden nog nooit sesamstraat o.i.d. gezien, en vonden het een leuke naam. .
catch you on the flipside
pi_26592548
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:03 schreef Sjakie01 het volgende:

[..]

Ter ere van je fijne vervoersmiddel?

Opzich vind ik het niet gek als je, je kind een aparte naam geeft maar laat er dan wel een bepaalde bedoeling achter zitten.

Het lijkt net of bekende Nederlanders elkaar proberen te overtreffen qua achterlijke namen verzinnen voor hun kinderen, dat is dus wel fout.
Mercedes was een meisjesnaam VOORDAT dhr Benz het merk naar zijn dochtertje noemde....
pi_26592589
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:22 schreef Pikkebaas het volgende:
Vanwege mijn afrikaanse achtergrond heet ik "Pik" net als Pik Botha. Da's ook lekker. Gelukkig is het niet mijn roepnaam maar het staat wel zo op mijn paspoort en rijbewijs. Ach, het went.

Denk maar aan "A boy named Sue"
Nu snap ik "Pikkebaas"

Ik hoop voor je dat je dan niet als achternaam "Kok" hebt
pi_26592609
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:26 schreef LSD het volgende:
m'n moeder kwam laatst thuis met een verhaal van ouders die hun kind Pino hadden genoemd. Hadden nog nooit sesamstraat o.i.d. gezien, en vonden het een leuke naam. .
Pino is een 'normale' naam in Italie volgens mij? Mijn pa had vroeger een Italiaanse vriend die Pino heette
pi_26592620
Felix
pi_26592662
Zie de laatste post in deel 2 voor de uitleg over MErcedes. En dat heeft niek met dhr. Benz te maken.

En dan nog, het is haar 2e naam. En geraldina Mercedes klinkt best mooi

Een vriendin van mijn zwager heet Veronica
pi_26592697
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:30 schreef Alexxxxx het volgende:

En dan nog, het is haar 2e naam. En geraldina Mercedes klinkt best mooi
Voor een boerin wel ja
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_26592791
Geraldina is de enige van de overgrootouders van het kind die haar hele leven in de stad heeft gewoond... En er is niks mis met boeren
  vrijdag 29 april 2005 @ 11:37:06 #16
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_26592851
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:28 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Nu snap ik "Pikkebaas"

Ik hoop voor je dat je dan niet als achternaam "Kok" hebt
Nee dat zou wat zijn. Ik heb een nederlands klinkende achternaam en mijn echte naam gebruik ik nooit. Vrienden en ander gespuis noemen we meestal wel Pikko ofzo....
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_26592905
Geraldina is een mooie naam...............boers? hoe kom je drbij...

Ot: Iemand enig idee of het mogelijk is een usericon up te loaden vanuit Citrix?
krijg namelijk elke keer foutcode
pi_26593158
Ik zou toch in deze tijd echt geen Geraldine willen heten hoor, kom op zeg. Verzin eens wat spectaculairders. En redbad, tja... dat gaat natuurlijk nergens over.
pi_26593200
toen ik het geboortekaartje kreeg van het kindje van me nicht had ik zoiets van:

ach Satine klinkt wel leuk, maar het is al snel satire.

maar de leukheid draaide al snel om naar humor, waarschijnlijk hebben ze de naam verzonnen toen ze bij de kruitvat stonden, want het is een kruitvat deoderant merk
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_26593272
Hoorde gisteren dat mijn nichtje "Thuur" heet :S
pi_26593299
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Een vriendin van mijn zwager heet Veronica
Veronica is gewoon een meisjesnaam hoor, dat een paar gekken een radiostation een vrouwennaam geven.... :p

btw, JESUS is ook een gewone naam in Latijns-amerika/Spanje
pi_26593334
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:49 schreef gothic-blackie het volgende:
toen ik het geboortekaartje kreeg van het kindje van me nicht had ik zoiets van:

ach Satine klinkt wel leuk, maar het is al snel satire.

maar de leukheid draaide al snel om naar humor, waarschijnlijk hebben ze de naam verzonnen toen ze bij de kruitvat stonden, want het is een kruitvat deoderant merk
Satine was de naam van de chica die Nicole Kidman speelde in Moulin Rouge!
pi_26593441
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:54 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Satine was de naam van de chica die Nicole Kidman speelde in Moulin Rouge!
dat weet ik toch niet vond het gewoon humor.

o ja, kep ook iemand die zijn kind Moon heeft genoemd (voor een meisje), en voor die jongen hadden ze ook een rare naam, maar kom er niet op.

en mijn mams heet officieel grietje (en ze was vroeger ook altijd zo mager als een lat) maar ze heeft nu als roepnaam tenminste gerry, dat klinkt wat normaler
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_26593768
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:58 schreef gothic-blackie het volgende:

en mijn mams heet officieel grietje (en ze was vroeger ook altijd zo mager als een lat) maar ze heeft nu als roepnaam tenminste gerry, dat klinkt wat normaler
Wat is het verband tussen Grietje en mager zijn?
pi_26593966
Iemand noemde mijn nichtjes naam een mongolen naam ik vind Fleur echt wel mooi (en niet alleen omdat mijn super gave nichtje zo heet).

Een collega op mn werk heef Sjef en ik ken ook een Niko, dat vind ik ook zon naam
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')