Is Tomi misschien de naam van een bedrijf dat vertalingen doet?quote:Op zaterdag 6 augustus 2005 12:43 schreef ChrisJX het volgende:
Ik kwam gister bij zo'n vertaalbalkje bij een programma 'Tomi-Janita Dijkema' tegen. Maar aangezien Tomi een (Finse) jongensnaam is, kan ik me bijna niet voorstellen dat iemand zo heet. Mss dat Janita samen met haar man Tomi de boel vertaald heeft?
En één van die kindjes die een rol heeft in de jeugdserie De Daltons heet Dajo...
Ach, niets mis met Trijntje (zal wel een vernoeming zijn), maar Debby past er niet zo bij...quote:Op zondag 7 augustus 2005 00:08 schreef Vava het volgende:
Een achternichtje van me heeft een dochter: Debby Treintje
kan ook dat het Trijntje is, nog geen geboortekaartje gezien
Misschien is Tomi een "creatieve" manier om Tommy te spellenquote:Op zaterdag 6 augustus 2005 12:43 schreef ChrisJX het volgende:
'Tomi-Janita Dijkema'
Het gaat me ook vooral om de combinatiequote:Op dinsdag 9 augustus 2005 10:35 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ach, niets mis met Trijntje (zal wel een vernoeming zijn), maar Debby past er niet zo bij...
Pit is een personage uit 'Een zomerzotheid' van Cissy van Marxveldtquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 16:47 schreef Nokia3310 het volgende:
Ik kende vroeger twee zusjes die hip en pit heetten. En mijn moeder kende een jongen die Fuck heette (zo gespeld ja!)
Hoi! Ik ben Hipquote:Op dinsdag 9 augustus 2005 16:47 schreef Nokia3310 het volgende:
Ik kende vroeger twee zusjes die hip en pit heetten. En mijn moeder kende een jongen die Fuck heette (zo gespeld ja!)
Dat is de Italiaanse versie van Simon. Op zich niks mis mee als je in Italië woont. Hier is het tamelijk lastig...quote:Op donderdag 11 augustus 2005 13:58 schreef Laniboekje het volgende:
Serieus deze naam voor een jongen (!) laatst gehoord: Simone, maar dan moet je het zo uitspreken -- Sie-moo-nee
![]()
Woonde hij in een woonwagen en kon hij erg goed gitaar spelen?quote:Op donderdag 11 augustus 2005 19:58 schreef Nilsch het volgende:
Ik kende ooit iemand die Django heet.
Wat is er mis met Friese namenquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 00:06 schreef ennuik het volgende:
Wat dacht u van:
* Ybeltsje? [ie-bel-tsjuh]
* Koop?
* Ypie? [ie-pie]
* Tryntsje? [trien-sjuh]
* Bregje?
* Jelske?
Jaha, "Frysk bloed tsjoch op!"
Jango Fettquote:Op donderdag 11 augustus 2005 19:58 schreef Nilsch het volgende:
Ik kende ooit iemand die Django heet.
Woonwagen: geen idee; Gitaar: hijzelf dacht van wel ja...quote:Op donderdag 11 augustus 2005 23:13 schreef Croupouque het volgende:
[..]
Woonde hij in een woonwagen en kon hij erg goed gitaar spelen?
Arthur? Lancelot? Tristan?quote:Op donderdag 4 augustus 2005 19:12 schreef Klemvast het volgende:
Ow ja, ik kende vroeger ook nog een familie en die hadden hun drie zoontjes middeleeuwse riddernamen gegeven: Reinout, Parcifal en de derde weet ik niet meer zeker.![]()
Wat me deed denken aan Klazien uut Zalk, waarvoor dank. Helaas geen plaatje van haar gevonden, maar wel van een bekende collega van haar:quote:Op zondag 14 augustus 2005 22:34 schreef MeMarz het volgende:
Ik had 'm alweer uit mijn geheugen gewist: een oud docent van mij heet Ebe...
Het is me trouwens opgevallen dat het in Drenthe normaal is om jongens namen te verbasteren tot zogenaamde meisjes namen:
Klaas > Klasina
Berendien uut Wispquote:Op zondag 14 augustus 2005 23:03 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Wat me deed denken aan Klazien uut Zalk, waarvoor dank. Helaas geen plaatje van haar gevonden, maar wel van een bekende collega van haar:
[afbeelding]
Dát vind ik wel heel leuk!quote:Op vrijdag 12 augustus 2005 17:17 schreef Mr-Coffee het volgende:
Zo sprak ik laatst iemand bij m,n zus die had 2 zoons met Romeinse namen, de oudste naar een keizer vernoemd.
Marcus Aurellius(roepnaam Marcus).
Lucius Verus(roepnaam Lucius).
Dat was wel weer apart.
Dat vind ik dus echt helemaal vreselijk, hè. Dan heb je een keer een hit (hoeft niet eens een film te zijn) en dan brengt dat gelijk weer een trend voort in hele lelijke namen. Arwen is daar nog wel het beste voorbeeld van, maar ook bijvoorbeeld Dewi (Idols, al eerder genoemd in de reeks) of Kayleigh uit de plaat van Marillion (en dan ook op die manier gespeld). Da's niet tof als je niet in Ierland woont...quote:Op maandag 15 augustus 2005 11:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dát vind ik wel heel leuk!
Namen uit Lord of the Rings vind ik trouwens ook leuk. Nu na de films iets minder leuk, maar in de boeken staan nog genoeg namen die nog niemand kent. Al is bijvoorbeeld 'Glorfindel' weer niet echt een goeie naam... Maar Arwen vind ik bijvoorbeeld erg mooi.
Ik vind de namen van Tolkien prachtig. En ze hebben ook allemaal mooie betekenissen. Dewi vind ik ook lelijk. Kayleigh vind ik wel mooi.quote:Op maandag 15 augustus 2005 11:53 schreef CalamityJane het volgende:
Dat vind ik dus echt helemaal vreselijk, hè. Dan heb je een keer een hit (hoeft niet eens een film te zijn) en dan brengt dat gelijk weer een trend voort in hele lelijke namen. Arwen is daar nog wel het beste voorbeeld van, maar ook bijvoorbeeld Dewi (Idols, al eerder genoemd in de reeks) of Kayleigh uit de plaat van Marillion (en dan ook op die manier gespeld). Da's niet tof als je niet in Ierland woont...
Roepnaam Glorrie.quote:Op maandag 15 augustus 2005 11:54 schreef Scootmobiel het volgende:
Inderdaad, je zou maar 'Glorfindel' heten, zeg... Haha!![]()
Ja, maar... ik kwam een jongen tegen die Arwen heet.....quote:Op maandag 15 augustus 2005 11:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dát vind ik wel heel leuk!
Namen uit Lord of the Rings vind ik trouwens ook leuk. Nu na de films iets minder leuk, maar in de boeken staan nog genoeg namen die nog niemand kent. Al is bijvoorbeeld 'Glorfindel' weer niet echt een goeie naam... Maar Arwen vind ik bijvoorbeeld erg mooi.
Da's weer minder...quote:Op maandag 15 augustus 2005 12:03 schreef Rocho het volgende:
Ja, maar... ik kwam een jongen tegen die Arwen heet.....
Kleine correctie: Marillion komt uit Schotland en niet uit Ierland. En trouwens mijn dochter heet Kayleigh en daar is niets mis mee, 't is alleen jammer dat er zo'n kl**tviool als Froger een aantal jaar later nog een graantje probeert mee te pikken met deze naam maar vervolgens niet weet hoe hij hem moet spellen Kaylee (of zo iets)quote:Op maandag 15 augustus 2005 11:53 schreef CalamityJane het volgende:
[..]
Dat vind ik dus echt helemaal vreselijk, hè. Dan heb je een keer een hit (hoeft niet eens een film te zijn) en dan brengt dat gelijk weer een trend voort in hele lelijke namen. Arwen is daar nog wel het beste voorbeeld van, maar ook bijvoorbeeld Dewi (Idols, al eerder genoemd in de reeks) of Kayleigh uit de plaat van Marillion (en dan ook op die manier gespeld). Da's niet tof als je niet in Ierland woont...
Dan is dat nog steeds niet tof als je niet in Ierland woont....quote:Op maandag 15 augustus 2005 12:43 schreef tbl1966 het volgende:
Kleine correctie: Marillion komt uit Schotland en niet uit Ierland. En trouwens mijn dochter heet Kayleigh en daar is niets mis mee, 't is alleen jammer dat er zo'n kl**tviool als Froger een aantal jaar later nog een graantje probeert mee te pikken met deze naam maar vervolgens niet weet hoe hij hem moet spellen Kaylee (of zo iets)![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar ik word een beetje moe van dat gebash op ouders die hun kinderen zgn. achterlijke namen geven
Is it wrong to talk to myself even when there’s nobody else?
It's just a state of mind.
Dat is voor mij een ver verleden, ze zijn 13 en 9 jaar oud. De tijd van poelepoelepruttelpraten ligt ver achter mij, trouwens ik ben niet zo poelepoelepruttelpraterig, ik ben meer een geen gezeur maar wel lekker gek doen ouder.quote:Op maandag 15 augustus 2005 13:56 schreef CalamityJane het volgende:
Dit is de Klaagbaak, die heeft zijn bestaansrecht te danken aan moddergooien. En nu hop: nu weer pampers, kwijl en poelepoelepruttelpraten in OUD, jij.
OMG, dat is écht verschrikkelijkquote:Op maandag 15 augustus 2005 14:02 schreef Electrocute het volgende:
Het kind heette.... Henzie...
Het werd ook nog met een Duitse klank uitgesproken. Walgelijk, dat was het. En die dames maar zeggen dat ze het zo'n enige naam vonden. Je kind Henzie noemen is gewoon willen dat het de rest van zijn leven met schaamte gevoelens rond loopt en een zware kindertijd tegemoet gaat.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |