abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:17:18 #126
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_29583904
Zo sprak ik laatst iemand bij m,n zus die had 2 zoons met Romeinse namen, de oudste naar een keizer vernoemd.

Marcus Aurellius(roepnaam Marcus).
Lucius Verus(roepnaam Lucius).

Dat was wel weer apart.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:47:20 #127
124364 Vjenne_kloet
Scooterjosti #1
pi_29584390
Mijn mentor uit Friesland heet Siebrand, spreek uit als Sybren
pi_29586752

Lindo Duvall....zijn ouders hadden waarschijnlijk op een dochter gerekend, en de naam Linda gekozen. Toen het onverhoopt een jongetje bleek te zijn hebben ze er maar Lindo van gemaakt
pi_29641603
Ik had 'm alweer uit mijn geheugen gewist: een oud docent van mij heet Ebe...

Het is me trouwens opgevallen dat het in Drenthe normaal is om jongens namen te verbasteren tot zogenaamde meisjes namen:
Hendrik > Hendrika
Jacob > Jacoba
Klaas > Klasina
Dirk > Dirkje
Geert > Geertje
Peter > Petronella (ik weet dat deze verder in Nederland ook voor komt maar dan afgekort tot petra)
Corneil > Cornelia
etc, etc, etc
Ik kan begrijpen dat er dan sprake is van een traditie waarin de naam van de voor ouders doorgegeven moet worden, maar moet dat dan de eerste naam van je kindje zijn?

[ Bericht 36% gewijzigd door MeMarz op 15-08-2005 09:10:41 ]
pi_29642554
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 22:34 schreef MeMarz het volgende:
Ik had 'm alweer uit mijn geheugen gewist: een oud docent van mij heet Ebe...

Het is me trouwens opgevallen dat het in Drenthe normaal is om jongens namen te verbasteren tot zogenaamde meisjes namen:

Klaas > Klasina
Wat me deed denken aan Klazien uut Zalk, waarvoor dank. Helaas geen plaatje van haar gevonden, maar wel van een bekende collega van haar:

maandag 15 augustus 2005 @ 10:42:17 #131
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_29650240
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 23:03 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wat me deed denken aan Klazien uut Zalk, waarvoor dank. Helaas geen plaatje van haar gevonden, maar wel van een bekende collega van haar:

[afbeelding]
Berendien uut Wisp

IK heb laatst kennis mogen maken met Snow. Een meisje, geboren in augustus.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_29651648
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 17:17 schreef Mr-Coffee het volgende:
Zo sprak ik laatst iemand bij m,n zus die had 2 zoons met Romeinse namen, de oudste naar een keizer vernoemd.

Marcus Aurellius(roepnaam Marcus).
Lucius Verus(roepnaam Lucius).

Dat was wel weer apart.
Dát vind ik wel heel leuk!

Namen uit Lord of the Rings vind ik trouwens ook leuk. Nu na de films iets minder leuk, maar in de boeken staan nog genoeg namen die nog niemand kent. Al is bijvoorbeeld 'Glorfindel' weer niet echt een goeie naam... Maar Arwen vind ik bijvoorbeeld erg mooi.
pi_29652033
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

Namen uit Lord of the Rings vind ik trouwens ook leuk. Nu na de films iets minder leuk, maar in de boeken staan nog genoeg namen die nog niemand kent. Al is bijvoorbeeld 'Glorfindel' weer niet echt een goeie naam... Maar Arwen vind ik bijvoorbeeld erg mooi.
Dat vind ik dus echt helemaal vreselijk, hè. Dan heb je een keer een hit (hoeft niet eens een film te zijn) en dan brengt dat gelijk weer een trend voort in hele lelijke namen. Arwen is daar nog wel het beste voorbeeld van, maar ook bijvoorbeeld Dewi (Idols, al eerder genoemd in de reeks) of Kayleigh uit de plaat van Marillion (en dan ook op die manier gespeld). Da's niet tof als je niet in Ierland woont...

[ Bericht 0% gewijzigd door CalamityJane op 15-08-2005 11:56:22 (Ik schijn 't woord "je" nogal eens te ve) ]
[. [__] .]
[+[__]◊]
pi_29652070
Inderdaad, je zou maar 'Glorfindel' heten, zeg... Haha!
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_29652137
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:53 schreef CalamityJane het volgende:
Dat vind ik dus echt helemaal vreselijk, hè. Dan heb je een keer een hit (hoeft niet eens een film te zijn) en dan brengt dat gelijk weer een trend voort in hele lelijke namen. Arwen is daar nog wel het beste voorbeeld van, maar ook bijvoorbeeld Dewi (Idols, al eerder genoemd in de reeks) of Kayleigh uit de plaat van Marillion (en dan ook op die manier gespeld). Da's niet tof als je niet in Ierland woont...
Ik vind de namen van Tolkien prachtig. En ze hebben ook allemaal mooie betekenissen. Dewi vind ik ook lelijk. Kayleigh vind ik wel mooi.
pi_29652152
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:54 schreef Scootmobiel het volgende:
Inderdaad, je zou maar 'Glorfindel' heten, zeg... Haha!
Roepnaam Glorrie.
pi_29652347
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ja, maar... ik kwam een jongen tegen die Arwen heet.....
pi_29652368
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 12:03 schreef Rocho het volgende:
Ja, maar... ik kwam een jongen tegen die Arwen heet.....
Da's weer minder...
pi_29653473
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 11:53 schreef CalamityJane het volgende:

[..]

Kleine correctie: Marillion komt uit Schotland en niet uit Ierland. En trouwens mijn dochter heet Kayleigh en daar is niets mis mee, 't is alleen jammer dat er zo'n kl**tviool als Froger een aantal jaar later nog een graantje probeert mee te pikken met deze naam maar vervolgens niet weet hoe hij hem moet spellen Kaylee (of zo iets)
Is it wrong to talk to myself even when there’s nobody else?
It's just a state of mind.
pi_29654675
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 12:43 schreef tbl1966 het volgende:
Kleine correctie: Marillion komt uit Schotland en niet uit Ierland. En trouwens mijn dochter heet Kayleigh en daar is niets mis mee, 't is alleen jammer dat er zo'n kl**tviool als Froger een aantal jaar later nog een graantje probeert mee te pikken met deze naam maar vervolgens niet weet hoe hij hem moet spellen Kaylee (of zo iets)
Dan is dat nog steeds niet tof als je niet in Ierland woont....

* CalamityJane wordt een beetje moe van al die beledigde OUD-users in dit topic.
[. [__] .]
[+[__]◊]
pi_29655062
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

maar ik word een beetje moe van dat gebash op ouders die hun kinderen zgn. achterlijke namen geven
pi_29655470
Dit is de Klaagbaak, die heeft zijn bestaansrecht te danken aan moddergooien. En nu hop: nu weer pampers, kwijl en poelepoelepruttelpraten in OUD, jij.
[. [__] .]
[+[__]◊]
  maandag 15 augustus 2005 @ 14:02:35 #143
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_29655657
Laatst moest ik voor mijn weekendbaan een keertje doordeweeks invallen. Dan werkt er een ploeg vol oude, kansloze en verlepte dames die niets anders doen dan praten over andermans kinderen en nare ziektes. Toevallig ging het gesprek deze keer over het zoontje dat een van de vaste dames voor wie ik die dag inviel had gebaard. Het arme drommel was vernoemd naar zijn vader Henny. Het kind heette.... Henzie...
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
pi_29656640
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 13:56 schreef CalamityJane het volgende:
Dit is de Klaagbaak, die heeft zijn bestaansrecht te danken aan moddergooien. En nu hop: nu weer pampers, kwijl en poelepoelepruttelpraten in OUD, jij.
Dat is voor mij een ver verleden, ze zijn 13 en 9 jaar oud. De tijd van poelepoelepruttelpraten ligt ver achter mij, trouwens ik ben niet zo poelepoelepruttelpraterig, ik ben meer een geen gezeur maar wel lekker gek doen ouder.
pi_29657782
Weer eentje: een nieuwe collega van mij heet Eisseline...
Wat een naam, blegh!
  maandag 15 augustus 2005 @ 15:22:09 #146
47586 DaCybrSrfr
Kan sporen van gluten bevatten
pi_29657822
Ken wel iemand die van zijn ouders de naam Jan kreeg.
Hij vond het niks en heeft het gewoon omgedraaid en veranderd in Naj
Single father | Aviation enthousiast | Gamer
  maandag 15 augustus 2005 @ 15:39:22 #147
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_29658339
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 14:02 schreef Electrocute het volgende:
Het kind heette.... Henzie...
OMG, dat is écht verschrikkelijk
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_29658546
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 15:39 schreef MaLo het volgende:

[..]

Uit het ouderlijk gezag zetten, meteen!
pi_29658605
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 02:27 schreef Ricky_ het volgende:
Ik hoorde laatst Okko..
Ik ken ook een Okko, maar dats wel een redelijk normale naam toch.
  maandag 15 augustus 2005 @ 15:51:42 #150
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_29658685
quote:
Op maandag 15 augustus 2005 15:39 schreef MaLo het volgende:

[..]

Het werd ook nog met een Duitse klank uitgesproken. Walgelijk, dat was het. En die dames maar zeggen dat ze het zo'n enige naam vonden. Je kind Henzie noemen is gewoon willen dat het de rest van zijn leven met schaamte gevoelens rond loopt en een zware kindertijd tegemoet gaat.
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')