Okko Wubbels?quote:Op maandag 15 augustus 2005 15:49 schreef Nouk het volgende:
Ik ken ook een Okko, maar dats wel een redelijk normale naam toch.
Wehehehe nee een ander.quote:
quote:Op maandag 15 augustus 2005 15:54 schreef Nouk het volgende:
[..]
Wehehehe nee een ander.
Ik ken ook een Adriaan, maar dan blijf ik toch aan Aad van toor denken. Beetje jammer.
Jawel. Dat is ook wel zo, maar daar gaat het niet om.quote:Op maandag 15 augustus 2005 15:58 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Mooie man leuke serie toch?
[afbeelding]
Ehhhh... een Fok!ker misschien?quote:
Als dat een jongensnaam zou zijn en hij zou trouwen met Anna Nas, dan zou zijn vrouw Anna Nas-Ras gaan hetenquote:
Hendrika, Jacoba, Klaziena, Dirkje, Geertje, Petronella en Cornelia zijn allemaal doodgewone namen hoorquote:Op zondag 14 augustus 2005 22:34 schreef MeMarz het volgende:
Ik had 'm alweer uit mijn geheugen gewist: een oud docent van mij heet Ebe...
Het is me trouwens opgevallen dat het in Drenthe normaal is om jongens namen te verbasteren tot zogenaamde meisjes namen:
Hendrik > Hendrika
Jacob > Jacoba
Klaas > Klasina
Dirk > Dirkje
Geert > Geertje
Peter > Petronella (ik weet dat deze verder in Nederland ook voor komt maar dan afgekort tot petra)
Corneil > Cornelia
etc, etc, etc
Ik kan begrijpen dat er dan sprake is van een traditie waarin de naam van de voor ouders doorgegeven moet worden, maar moet dat dan de eerste naam van je kindje zijn?
Je weet meteen precies wat voor mensen dat zijn.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:27 schreef MaLo het volgende:
Vanmorgen in de krant: Djameija...
Haar trotse ouders heten Melvin en Sherine (of zoiets...)
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 19:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Je weet meteen precies wat voor mensen dat zijn.
Een man die Bente heet?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik vind Bente ook mooi. Wij hadden vroeger een heel lieve meester die Bente heette.
En als ze nou een meisje hadden gehad?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:55 schreef Taxi het volgende:
In 1 gezin 3 zonen: Casper, Melchior en.... jawel, Balthasar. Tis wat.
Dan druk je toch gewoon op F2?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:58 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
En als ze nou een meisje hadden gehad?
Met Balthasar en Melchior ook nietquote:
Psst, driekoningen lijkt me passenderquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:29 schreef Taxi het volgende:
@cappp: Sorry, het gaat niet om de naam Casper op zich, maar dat had je volgens mij al in de gaten... of heb je nooit kerst gevierd?
Ja, had em al door, beetje vertraagdquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:29 schreef Taxi het volgende:
[..]
@cappp: Sorry, het gaat niet om de naam Casper op zich, maar dat had je volgens mij al in de gaten... of heb je nooit kerst gevierd?
Ja, het lijkt alsof die kampers namen uitkiezen die lekker uit te schreeuwen zijn. Mijn achterbuurvrouw heeft een JACKOOOOOOOOO en nog zo'n eentje maar ik ben de naam kwijtquote:
Kampers..quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 13:11 schreef lady-wrb het volgende:
mijn twee vroegere al in de luiers met goud behangen buurmeisjes: djamilla en saronna. echt van die namen voor aan een gouden ketting
en ja, ze hadden een zeer nederlandse achternaam.
hehehehe.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:37 schreef MeMarz het volgende:
Institute for Naming Children Humanely
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 16:37 schreef MeMarz het volgende:
Institute for Naming Children Humanely
The resultant chimeraquote:One of the more recent trends in baby-naming is to slam together meaningless syllables until the parents believe the resultant chimera of sounds is a name.
Kloot is bij ons thuis nog steeds een aanhangsel.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 19:15 schreef MaLo het volgende:
Ik word de laatste tijd doodgegooid met stomme namen. Vandaag hoorde ik van een knulletje genaamd Claude. Enig dat het in Frankrijk een geaccepteerde naam is, maar in het Nederlands noemt men je dan toch echt Kloot.
]quote:Op zondag 21 augustus 2005 18:22 schreef Mryc het volgende:
Ik weet niet of deze al genoemd is: Fockeline voor een meisje :-|
(http://www.talpa.tv/web/show/id=47920/dbid=366/typeofpage=47737)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |