de bedoeling is het liefste als volgende: tien users uit US, die eigenlijk soort van precontest zijn doorgekomen, komen samen om door dezelfde fotograaf een shoot te doen in een bepaalde stijl. daaruit kiest de fotograaf per deelneemster de beste foto en deze worden in een topic in US gezet. users mogen dan 1 week stemmen en de drie andere juryleden geven een lijst met punten (minst aantal punten voor de foto die als minst goed wordt ervaren etc..)quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:42 schreef blackbully het volgende:
moet die fotograaf dan van 1 persoon foto's maken?
of van de gehel groep die nog over is?
wat als je maar 1 model doet is het wel beter tedoen maar is het niet geheel eerlijk.
zo zou een supper mooie vrouw de ronde niet door kunnen komen omdat iemand foto's van haar maakt die er niet bedreven genoeg voor is.
(of trillende handjes door het lekkere model noem maar wat geks)
maar verder is het idee wel grappig misschien
is goed!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:42 schreef Re het volgende:
ik wil wel mee denken over het concept enzo, lijkt me wel een leuk plan. Voeg me even toe aan MSN tzt
Misschien een idee om met minstens een paar fotografen te werken die elk 1 tot x aantal (afhankelijk van de hoeveelheid fotografen) foto(s) inleveren voor het model. Zo heb je minder kans dat je alleen maar slechte foto's hebt als model.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:42 schreef blackbully het volgende:
moet die fotograaf dan van 1 persoon foto's maken?
of van de gehel groep die nog over is?
wat als je maar 1 model doet is het wel beter tedoen maar is het niet geheel eerlijk.
zo zou een supper mooie vrouw de ronde niet door kunnen komen omdat iemand foto's van haar maakt die er niet bedreven genoeg voor is.
(of trillende handjes door het lekkere model noem maar wat geks)
maar verder is het idee wel grappig misschien
ja dat zou ook een goed idee zijnquote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:47 schreef Auticia het volgende:
Begrijp ik het goed dat de fotograaf die het 'model' op de foto heeft gezet mee bepaalt of dat model punten krijgt?
Misschien is het ook leuk voor andere FOT-ters om de foto's te mogen beoordelen?
Het kan net zoals in de show zelf, dat de fotograaf idd ook zijn zegje doet.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:47 schreef Auticia het volgende:
Begrijp ik het goed dat de fotograaf die het 'model' op de foto heeft gezet mee bepaalt of dat model punten krijgt?
Misschien is het ook leuk voor andere FOT-ters om de foto's te mogen beoordelen?
ik denk dat dan eerder de kwalitijd van de foto's vergeleken gaat worden als het model.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:47 schreef Auticia het volgende:
Fok!sters met zulke spinnen?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:51 schreef Jerruh het volgende:
owja referentie: America's Next Top Model #6.
Zie mijn eerdere reply als idee.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:51 schreef erik-de-perik het volgende:
worden de fotografen ook eerst gescreend...dit om te voorkomen dat een foto mislukt door onkunde van de fotograaf? anders is het lullig voor het model...
nou, als 1 fotograaf onkundig is, zullen alle modellen er bij die shoot last van hebbenquote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:51 schreef erik-de-perik het volgende:
worden de fotografen ook eerst gescreend...dit om te voorkomen dat een foto mislukt door onkunde van de fotograaf? anders is het lullig voor het model...
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:50 schreef Mukie het volgende:
[..]
Het kan net zoals in de show zelf, dat de fotograaf idd ook zijn zegje doet.
Met een poll kunnen dan de users stemmen op hun favoriet
leukquote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:47 schreef Jerruh het volgende:
[..]
is goed!
het idee is onder andere ontstaan door die hele chique fotoshoots van jou en icicle van marjo en mothermother.
bij wijze van spreke gaat het om elke "aflevering" een andere fotograaf met een ander onderwerp! dus bijvoorbeeld een ronde met fotos van een model in de natuur, een ronde waarin ze iets meoten rpesenteren (bijvoorbeeld telefoon aanprijzen, zoals in een aflevering van americas next top model gebeurt) etc...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:52 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Fok!sters met zulke spinnen?
Mogen we ze vastbinden om ze stil te laten zitten?
Het lijkt me logisch dat een fotograaf alleen een meisje kan beoordelen die hij ook gefotografeerd heeft. Alleen een fotograaf kan aangeven hoe ze is om mee te werken. Om voorkeuren te verbloemen kun je per week 3 fotografen nemen of zoquote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:53 schreef Auticia het volgende:
[..]. Ik ken de hele show niet. Maar ik begreep dat de fotograaf die [betreffend model schiet] de enige is die punten mag geven voor zijn model. (Dat zou ik wat raar vinden).
Eens. ook met de kleine lettertjesquote:Terwijl, mijns inziens, je niet persé heel mooi hoeft te zijn om mooi op de foto te kunnen staan. De kunst voor de fotografen is om het plaatje gewoon zo mooi mogelijk te maken.
mompelt iets met lat en hoog
Ja, maar er zal dan iemand als eerste bij die fotograaf komen en misschien onterecht afvallen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:53 schreef Jerruh het volgende:
[..]
nou, als 1 fotograaf onkundig is, zullen alle modellen er bij die shoot last van hebben.
Dat had ik al begrepen hoorquote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:54 schreef Jerruh het volgende:
[..]
bij wijze van spreke gaat het om elke "aflevering" een andere fotograaf met een ander onderwerp! dus bijvoorbeeld een ronde met fotos van een model in de natuur, een ronde waarin ze iets meoten rpesenteren (bijvoorbeeld telefoon aanprijzen, zoals in een aflevering van americas next top model gebeurt) etc...
dat wa sidd ook beetje mijn prob... hoe ga je telkens die meetings doen, zijn mensen daar wel enthousiast geneog voor om bijvoorbeeld elke week samen te komen etc... daarom dit peiltopicquote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:57 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dat had ik al begrepen hoorIk zit maar met één probleem: we zijn allemaal amateurs, en studios zijn nogal prijzig om in te richten. Hoe had je dat in gedachten?
Hmmz, misschien is het handig om gewoon 2 of 3 FOT-ters in de jury te zetten die objectief kunnen beoordelen. Ik lees nergens iets over karakter of 'hoe [model] is om mee te werken', see? Het suggereert dat het alleen om uiterlijk gaat.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:55 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het lijkt me logisch dat een fotograaf alleen een meisje kan beoordelen die hij ook gefotografeerd heeft. Alleen een fotograaf kan aangeven hoe ze is om mee te werken. Om voorkeuren te verbloemen kun je per week 3 fotografen nemen of zo.
Ik vind de lat echt veel te hoog. Destijds is niet voor niets de naam veranderd van B&H Fok! de Celebs naar Userfoto's. Bovendien denk ik dat je negatieve kritiek niet echt kan vermijden door een contest als deze. Ik vind het idee echt heel leuk, maar vrees dat je mensen tegen het been gaat stoten. (Ben niet helemaal helder, hoop dat het duidelijk is).quote:Eens. ook met de kleine lettertjes
op maandag avond in de "studio" van fok-radio.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:57 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dat had ik al begrepen hoorIk zit maar met één probleem: we zijn allemaal amateurs, en studios zijn nogal prijzig om in te richten. Hoe had je dat in gedachten?
het moet inderdaad wel leuk blijven. daarom dus ff benadrukken dat dit een peiltopic is, niks ligt nog vast en alle kritiek en ideeen zijn zeer welkomquote:Op woensdag 27 juli 2005 00:01 schreef Auticia het volgende:
[..]
Hmmz, misschien is het handig om gewoon 2 of 3 FOT-ters in de jury te zetten die objectief kunnen beoordelen. Ik lees nergens iets over karakter of 'hoe [model] is om mee te werken', see? Het suggereert dat het alleen om uiterlijk gaat.
[..]
Ik vind de lat echt veel te hoog. Destijds is niet voor niets de naam veranderd van B&H Fok! de Celebs naar Userfoto's. Bovendien denk ik dat je negatieve kritiek niet echt kan vermijden door een contest als deze. Ik vind het idee echt heel leuk, maar vrees dat je mensen tegen het been gaat stoten. (Ben niet helemaal helder, hoop dat het duidelijk is).
studio is niet superduur hoor alhoewel je verschillende gradaties hebt in begeleiding enzo. ook buiten of ergens op locatie kan redelijk goedkoop allemaalquote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:57 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens: het risico bestaat dat modellen niet mee willen doen vanwege een aantal toetsenbordridders (m/v) die het nodig vinden om alles en iedereen af te zeiken. Hierdoor loop je het risico dat het doodbloedt, omdat modellen niet zitten te wachten op de scheldpartijen die nogaleens in BH2 voorkwamen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:01 schreef Auticia het volgende:
[..]
Hmmz, misschien is het handig om gewoon 2 of 3 FOT-ters in de jury te zetten die objectief kunnen beoordelen. Ik lees nergens iets over karakter of 'hoe [model] is om mee te werken', see? Het suggereert dat het alleen om uiterlijk gaat.
[..]
Ik vind de lat echt veel te hoog. Destijds is niet voor niets de naam veranderd van B&H Fok! de Celebs naar Userfoto's. Bovendien denk ik dat je negatieve kritiek niet echt kan vermijden door een contest als deze. Ik vind het idee echt heel leuk, maar vrees dat je mensen tegen het been gaat stoten. (Ben niet helemaal helder, hoop dat het duidelijk is).
e.e.a. is wel afhankelijk van de opdracht die je in een bepaalde week meegeeft. Ik heb het geluk dat ik onbeperkt kilometers kan maken, maar anderen zullen misschien met OV moeten reizen. Weer anderen hebben niet onbeperkt financiele middelen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:05 schreef Re het volgende:
[..]
studio is niet superduur hoor alhoewel je verschillende gradaties hebt in begeleiding enzo. ook buiten of ergens op locatie kan redelijk goedkoop allemaal
Tijd is bij mij iig wel de beperkende factor jaquote:Qua fotografen denk ik dat er hier genoeg goed talent rondloopt, denk dat de beperkende factor tijd is.
quote:ook denk ik dat je veel aanvragen zult krijgen van modellen, denk dat men met 10 wilt beginnen of een ander aantal.
Concept lijkt me prima om uit te werken maar daar zal nog wel over nagedacht worden
je zou ook met groepjes van 5 uit een regio kunnen werken bv.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:05 schreef Re het volgende:
[..]
studio is niet superduur hoor alhoewel je verschillende gradaties hebt in begeleiding enzo. ook buiten of ergens op locatie kan redelijk goedkoop allemaal
Qua fotografen denk ik dat er hier genoeg goed talent rondloopt, denk dat de beperkende factor tijd is.
ook denk ik dat je veel aanvragen zult krijgen van modellen, denk dat men met 10 wilt beginnen of een ander aantal.
Concept lijkt me prima om uit te werken maar daar zal nog wel over nagedacht worden
We peilen natuurlijk ook even bij LIF, US en FOTquote:
Lijkt me dat een X aantal mensen fotos insturen en dat de gene die er over gasan een groepje selecteren, zo iets?quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:05 schreef Re het volgende:
[..]
Qua fotografen denk ik dat er hier genoeg goed talent rondloopt, denk dat de beperkende factor tijd is.
ook denk ik dat je veel aanvragen zult krijgen van modellen, denk dat men met 10 wilt beginnen of een ander aantal.
geen idee maar lijkt me wel handig als mensen met verstand van makeup de modellen gaan painten.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:08 schreef pea4fun het volgende:
Erg leuk idee, worden er ook mensen gevraagd voor visagie, om een bepaald idee nog meer uit te laten komen?
Nou, dan klier ik nog even verder!quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:04 schreef Jerruh het volgende:
[..]
het moet inderdaad wel leuk blijven. daarom dus ff benadrukken dat dit een peiltopic is, niks ligt nog vast en alle kritiek en ideeen zijn zeer welkom.
waarom? geef ieder die wil een kans.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:12 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Lijkt me dat een X aantal mensen fotos insturen en dat de gene die er over gasan een groepje selecteren, zo iets?
dat was precies wat wij nu ook zitten te denken... haha! alleen het zal dan wel groots worden en dan is de vraag wat we allemaal met zo min mogelijk kunnen bereiken!quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:08 schreef pea4fun het volgende:
Erg leuk idee, worden er ook mensen gevraagd voor visagie, om een bepaald idee nog meer uit te laten komen?
Dat zeg ikquote:Op woensdag 27 juli 2005 00:14 schreef blackbully het volgende:
[..]
waarom? geef ieder die wil een kans.
kan toch een grotere voor ronde komen ?
dat kan ja alhoewel je dan foto's opgestuurd krijgt die door verschllende mensen en kwaliteiten zijn gemaakt en dat geeft weer biasquote:Op woensdag 27 juli 2005 00:12 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Lijkt me dat een X aantal mensen fotos insturen en dat de gene die er over gasan een groepje selecteren, zo iets?
ik waardeer je negatiefjes hoor!!! thanx dat je meedenkt!!!!quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:14 schreef Auticia het volgende:
[..]
Nou, dan klier ik nog even verder!.
De voorselectie oid vind ik ook erg naar klinken. Je zal hiermee waarschijnlijk mensen kwetsen of 'lager plaatsen' dan een "mooiere" Fok!ster.
Dus als je het dan toch groots wilt aanpakken, vind ik dat iedereen die zich aanmeldt ook mee mag doen aan de 'contest'.
En ik denk eerlijk gezegd dat US-ers die mooie foto's van zichzelf willen de weg weten naar het Fotografen en modellen-ontmoetingsplaatstopic of naar een meet zoals die aan de Lek om zo foto's van zichzelf te laten maken met veel minder kans om op het forum op hun uiterlijk afgebrand te worden. Zeker als de foto's in FOT staan zal de foto meer beoordeeld worden dan het model.
(Ik kan wel in een fotozaak werken, als negatiefje!).
Andersom is het natuurlijk zo dat in US men in het verleden echt ongenadig aan het afbranden was.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:14 schreef Auticia het volgende:
[..]
En ik denk eerlijk gezegd dat US-ers die mooie foto's van zichzelf willen de weg weten naar het Fotografen en modellen-ontmoetingsplaatstopic of naar een meet zoals die aan de Lek om zo foto's van zichzelf te laten maken met veel minder kans om op het forum op hun uiterlijk afgebrand te worden. Zeker als de foto's in FOT staan zal de foto meer beoordeeld worden dan het model.
misschien de modellen zelf aan laten geven wat ze wel en niet willen op de foto en daar dan dus onder groepen verdelen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:13 schreef MaRySe het volgende:
Wat voor thema's zullen er zijn? Op tv wordt er namelijk veel naakt gedaan, weet niet of iedereen daar zo voor warm loopt
Gaat het om hoe mooi iemand is? Hoe fotogeniek? Want schoonheid fotogeniekheid lijkt me niet zo moeilijk om op de foto vast te leggen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:16 schreef Re het volgende:
[..]
dat kan ja alhoewel je dan foto's opgestuurd krijgt die door verschllende mensen en kwaliteiten zijn gemaakt en dat geeft weer bias
Dat zijn idd de haken en ogen eraan.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:14 schreef Auticia het volgende:
[..]
Nou, dan klier ik nog even verder!.
De voorselectie oid vind ik ook erg naar klinken. Je zal hiermee waarschijnlijk mensen kwetsen of 'lager plaatsen' dan een "mooiere" Fok!ster.
Dus als je het dan toch groots wilt aanpakken, vind ik dat iedereen die zich aanmeldt ook mee mag doen aan de 'contest'.
Ik bedoelde met het [het forum... afbranden] ook US.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:17 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Andersom is het natuurlijk zo dat in US men in het verleden echt ongenadig aan het afbranden was.
Maar misschien is een tijdelijk subforum een idee?
quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:20 schreef Auticia het volgende:
[..]
Ik bedoelde met het [het forum... afbranden] ook US.
Verrek, zijn we het wéér eens!.
is er een minimaal aantal post wat je moet hebben om mee te mogen doen?quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:20 schreef RonaldV het volgende:
We kunnen hier toruwens wel iemand uitroepen tot Fok! Top Model, maar hoe zetten we dat om in daden? Moet Fok! niet in gesprek met een echt model-/castingbureau?
ja dat zou van de prijs afhangen denk ik! misschien is het inderdaad een leuk idee om eventueel een modellenbureau te strikken, maar ik zat bijvoorbeeld in eerste instantie te denken aan dingen als: een half jaar op de Frontpage als bannergirl, bij het logo, iets in die richtingquote:Op woensdag 27 juli 2005 00:20 schreef RonaldV het volgende:
We kunnen hier toruwens wel iemand uitroepen tot Fok! Top Model, maar hoe zetten we dat om in daden? Moet Fok! niet in gesprek met een echt model-/castingbureau?
prupke schat lieverd das lang geleden hierquote:Op woensdag 27 juli 2005 00:23 schreef prupke het volgende:
Stel he ..dat ik hier aan mee zou doen. Mag ik dan ook wel kiezen voor de fotografen?
rustig rustigquote:Op woensdag 27 juli 2005 00:20 schreef RonaldV het volgende:
MIsschien een leuk idee om via fok dan een keer gast te zijn in het nieuwe big brother huissie?quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:23 schreef Mukie het volgende:
[..]
Zouden we evt idd kunnen doen.
Misschien dat hier iemand contacten heeft?
Het lijkt me logisch dat je iig voor de voorselectie zelf je fotograaf kiest. Je wilt immers een goeie kans om bij de laatste voorronde te komen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:23 schreef prupke het volgende:
Stel he ..dat ik hier aan mee zou doen. Mag ik dan ook wel kiezen voor de fotografen?
Net als in winnaars mr en miss fok!quote:
Ja maar, ja maar! De ene user zal misschien heel verlegen zijn, juist omdat de lat zo hoog is cq er veel verwachtingen van zijn. En het ene jurylid zal bijv verlegenheid als een + zien en een ander als een -. En tijdens een fotoshoot leer je nou niet persé iemand echt kennen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:19 schreef Mukie het volgende:
[..]
Dat zijn idd de haken en ogen eraan.
Het karakter kan belicht worden door de evt visagiste(n) en fotograaf.
Ook met een poll zullen er altijd mensen zijn die het nodig vinden te reageren met eenquote:Het uiterlijk natuurlijk door een objectieve jury, betsaande uit fotograven, alsook users. (voor het algehele plaatje)
De poll kunnen we gebruiken om het "afbranden van de modellen" te voorkomen.
Het is vast heel handelbaar, maar je kan er wel users mee kwetsen. In principe wordt er gezegd "Ja, maar jij bent niet mooi genoeg". (En er zijn ongetwijfeld users die dat geen reet kan schelen, maar omgekeerd zullen er best mensen zijn die zich dat aantrekken).Terwijl het dan, zoals ik al zei, naar mijn idee niet meer om de fotografie gaat.quote:Een voorselectieronde kan gedaan worden door bvb inzending van foto's binnen een bepaalde tijd.
Daaruit worden dan eerst 20 mensen gekozen (ddoor de jury) en mogen de users en fotograven als eerste kiezen welke 10 doorgaan. Lijkt mij iig het meest handelbaar.
Er zijn 4 mensen die mij op de plaat vast mogen zetten en 3 zitten dicht bij mijn huis. 1 persoon woont verder weg. En we hebben zelf een kleine fotostudio....quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:25 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het lijkt me logisch dat je iig voor de voorselectie zelf je fotograaf kiest. Je wilt immers een goeie kans om bij de laatste voorronde te komen.
en wie gaat dan model spelen voor de fotograven?quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:27 schreef pea4fun het volgende:
het lijkt mij dat alle modelllen door alle gekozen fotografen op de foto worden gezet (ook voorronde voor fotografen?)
Als je van te voren heel duidelijk maakt dat modellen worden geselecteerd op basis van de foto, en niet op basis van hoe ze er in het echt uit zien, dan denk ik dat je dat al heel aardig kunt voorkomen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:27 schreef Auticia het volgende:
[..]
Het is vast heel handelbaar, maar je kan er wel users mee kwetsen. In principe wordt er gezegd "Ja, maar jij bent niet mooi genoeg". (En er zijn ongetwijfeld users die dat geen reet kan schelen, maar omgekeerd zullen er best mensen zijn die zich dat aantrekken).Terwijl het dan, zoals ik al zei, naar mijn idee niet meer om de fotografie gaat.
Alle twee is natuurlijk het leukstquote:Op woensdag 27 juli 2005 00:28 schreef Re het volgende:
lijkt me trouwens dus niet de beste optie om zo te selecteren maar goed je kunt eerst kijken hoeveel mensen sich aanbieden en is het alleen vrouwen of ook mannen?
Zoals ik eerder begreep gaan na de voorrondes de modellen allemaal op de foto door dezelfde fotograaf om dan te kunnen beoordelen wie er het best uitkomt, waarna de volgende fotograaf de modellen erop zet enzoverder.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:27 schreef blackbully het volgende:
[..]
en wie gaat dan model spelen voor de fotograven?
Op zich kun je wel bedenken dat als je meedoet aan een dit dat je dan beoordeeld wordt om je uiterlijkquote:Op woensdag 27 juli 2005 00:29 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Als je van te voren heel duidelijk maakt dat modellen worden geselecteerd op basis van de foto, en niet op basis van hoe ze er in het echt uit zien, dan denk ik dat je dat al heel aardig kunt voorkomen.
dus 2 contesten lijkt me dan.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:28 schreef Re het volgende:
lijkt me trouwens dus niet de beste optie om zo te selecteren maar goed je kunt eerst kijken hoeveel mensen sich aanbieden en is het alleen vrouwen of ook mannen?
Hmmz ja. Maar dan is de naam van het project weer misleidend.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:29 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Als je van te voren heel duidelijk maakt dat modellen worden geselecteerd op basis van de foto, en niet op basis van hoe ze er in het echt uit zien, dan denk ik dat je dat al heel aardig kunt voorkomen.
Dat snap ik ook, maar dan is de link met US zo krom.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:31 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Op zich kun je wel bedenken dat als je meedoet aan een dit dat je dan beoordeeld wordt om je uiterlijk
modelllen van 14?quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:30 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Alle twee is natuurlijk het leukstMaar is beetje moeilijk vergelijken..
En is er ook een leeftijdsgrens? Weet niet of het nodig is maar iemand van 14 is bijv. lastig te vergelijken met iemand van 40.
Dat hou je toch. Mensen kijken onbewust toch naar het model...quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:31 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Op zich kun je wel bedenken dat als je meedoet aan een dit dat je dan beoordeeld wordt om je uiterlijk
Ben ik het niet met je eens.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:33 schreef MaRySe het volgende:
Het is toch een soort veekeuring. Dan vind ik dat je wel moet kunnen accepteren als je meedoet dat je bijvoorbeeld niet voldoet.
Hangt er vanaf hoe professioneel je het aanpakt natuurlijk![]()
quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:33 schreef MaRySe het volgende:
Het is toch een soort veekeuring. Dan vind ik dat je wel moet kunnen accepteren als je meedoet dat je bijvoorbeeld niet voldoet.
Hangt er vanaf hoe professioneel je het aanpakt natuurlijk![]()
Als je 18+ zegt krijg ik gelijk een heel ander idee bij de foto'squote:Op woensdag 27 juli 2005 00:33 schreef blackbully het volgende:
[..]
modelllen van 14?
wat dacht je van 16 met ouders en anders minimaal 18+
ik zou zelf geen zin hebben in gezeur met ouders omdat je een foto hebt gemaakt van hun kind.
dus onder de 16 vergeet het maar.
tussen 16 en 18 neem maar pa of ma mee en anders 18+
maar das eff mijn mening.
Maar dan moet je dus door een voorselectie dus kan je er alsnog uitgeknikkerd wordenquote:Op woensdag 27 juli 2005 00:35 schreef mother-mother het volgende:
[..]
niet voldoet?
mij is een poos geleden uitgelegd dat juist iedereen geschikt is?![]()
als je maar op de foto wilt
Mijn ervaring is anders...quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:35 schreef mother-mother het volgende:
[..]
niet voldoet?
Als de wedstrijd is begonnen en je gaat niet door naar de volgende ronde bedoel ikquote:Op woensdag 27 juli 2005 00:35 schreef mother-mother het volgende:
[..]
niet voldoet?
hoorde daar net ook al iets over.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:35 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Als je 18+ zegt krijg ik gelijk een heel ander idee bij de foto's
? ja jaquote:Op woensdag 27 juli 2005 00:35 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
ik plak dit ff bovenaan.
Daarom is het ook een mix van beide fot en us.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:27 schreef Auticia het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar! De ene user zal misschien heel verlegen zijn, juist omdat de lat zo hoog is cq er veel verwachtingen van zijn. En het ene jurylid zal bijv verlegenheid als een + zien en een ander als een -. En tijdens een fotoshoot leer je nou niet persé iemand echt kennen.
[..]
Ook met een poll zullen er altijd mensen zijn die het nodig vinden te reageren met eenof
.
[..]
Het is vast heel handelbaar, maar je kan er wel users mee kwetsen. In principe wordt er gezegd "Ja, maar jij bent niet mooi genoeg". (En er zijn ongetwijfeld users die dat geen reet kan schelen, maar omgekeerd zullen er best mensen zijn die zich dat aantrekken).Terwijl het dan, zoals ik al zei, naar mijn idee niet meer om de fotografie gaat.
nou eenquote:Op woensdag 27 juli 2005 00:35 schreef Auticia het volgende:
[..]
Maar dan moet je dus door een voorselectie dus kan je er alsnog uitgeknikkerd worden.
quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:39 schreef MaRySe het volgende:
sticky maken toch gewoon ?
het gaat om het model denk ikquote:Op woensdag 27 juli 2005 00:37 schreef MaRySe het volgende:
Even om het duidelijk te maken.
Gaat het om de foto.. Dus om de fotograven.
Of om hoe het model er op staat etc. etc. dus om het model?
Dus wie wint, de fotograaf of het model?
Niet helemaal mee eens.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:34 schreef prupke het volgende:
[..]
Ben ik het niet met je eens.
Het gaat erom hoe dat de fotograaf het model op de foto krijgt. En daar hoef je niet knap voor te zijn. De fotograf moet het werk doen en niet het model.
Dus het is geen vleeskeuring het is de fotokeuring
quote:Als ze niet tegen opbouwende! kritiek kan, dan is het niet modelwaardig toch?
Je hebt het wel over Fok he...quote:Het moet natuurlijk wel constructief blijven
roep dat danquote:
oei leuke stellingquote:Op woensdag 27 juli 2005 00:41 schreef blackbully het volgende:
[..]
het gaat om het model denk ik
dus het model wint.
zal voornamelijk zijn hoe een model zich in verschillende stijlen weet uit te drukken dat ze mooi op de foto komt.
een mooie foto word niet door de foto graaf gemaakt he. hij/zei moet alleen goed timen en zorgen dat de camera goed staat. verder is de foto pas mooi (in de context van de opdracht) als het model vorm weet te geven aan de opdracht.
de foto graaf kan wel sturen maar ook maar tot zekere hoogte.
Klopt, vandaar dat we eerst gaan polsen hoe en watquote:
Klopt : het model moet ook meewerken! Maar uiteindelijk gaat het erom hoe de fotograaf het model op de plaat zet. Dus als er dan commentaar gegeven moet worden moet het wel op de fotograaf zijn en niet op het model.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:42 schreef Mukie het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens.
Beide moeten hun ding doen, anders werkt het niet.
Net als in de show
Er wordt toch altijd naar het model gekeken...quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:44 schreef prupke het volgende:
[..]
Klopt : het model moet ook meewerken! Maar uiteindelijk gaat het erom hoe de fotograaf het model op de plaat zet. Dus als er dan commentaar gegeven moet worden moet het wel op de fotograaf zijn en niet op het model.
hey zo niet als we de fotograaf gaan keuren dan heb je 1 model en vallen er steeds fotograven af.quote:
Dan zou het een fokfotograaf wedstrijd zijn en geen fokmodelwedstrijdquote:Op woensdag 27 juli 2005 00:44 schreef prupke het volgende:
[..]
Klopt : het model moet ook meewerken! Maar uiteindelijk gaat het erom hoe de fotograaf het model op de plaat zet. Dus als er dan commentaar gegeven moet worden moet het wel op de fotograaf zijn en niet op het model.
vandaar ook per week een verschillende fotograafquote:Op woensdag 27 juli 2005 00:46 schreef Mukie het volgende:
[..]
Dan zou het een fokfotograaf wedstrijd zijn en geen fokmodelwedstrijd
Exact, alleen om de verschillende stijlen weer te geven e.d.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:49 schreef Re het volgende:
[..]
vandaar ook per week een verschillende fotograaf
IK had het verkeerd begrepenquote:Op woensdag 27 juli 2005 00:46 schreef Mukie het volgende:
[..]
Dan zou het een fokfotograaf wedstrijd zijn en geen fokmodelwedstrijd
het gaat dus om de kwantitijd van de foto's niet de kwalitijd.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:49 schreef Re het volgende:
[..]
vandaar ook per week een verschillende fotograaf
dat lijkt me een goed punt om over na te denken, je fotografeert in opdracht van fok, copyright blijft natuurlijk bij de fotograaf neem ik aan, normale regels gelden gewoonquote:Op woensdag 27 juli 2005 00:48 schreef blackbully het volgende:
voor welke doeleinde mogen de fotograven hun foto's die ze maken bij de shoots gebruiken? is daar al over na gedacht?
Het is nu ook een beetje een wirwar.quote:
Schoonheid indeedquote:Op woensdag 27 juli 2005 00:52 schreef MaRySe het volgende:
Dus het lijkt me dat het uiteindelijk wel om schoonheid gaat. Of anders zou je een product oid aan moeten prijzen?
De kwaliteit van de foto's wordt door de fotograaf zelf bepaald.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:51 schreef blackbully het volgende:
[..]
het gaat dus om de kwantitijd van de foto's niet de kwalitijd.
oke das duidelijk![]()
het gaat uiteindelijk om het model de fotograaf is hier niet belangrijk denk ik alhoewel kwaliteit natuurlijk altijd voorop moet staanquote:Op woensdag 27 juli 2005 00:51 schreef blackbully het volgende:
[..]
het gaat dus om de kwantitijd van de foto's niet de kwalitijd.
oke das duidelijk![]()
hoeft niet bepaald schoonheid te wezen maar meer hoe je je jezelf houding weet te geven op de foto.quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:52 schreef MaRySe het volgende:
Dus het lijkt me dat het uiteindelijk wel om schoonheid gaat. Of anders zou je een product oid aan moeten prijzen?
wel iets om duidelijk bij de inschrijving aan te geven (voor zowel model als fotograaf)quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:51 schreef Re het volgende:
[..]
dat lijkt me een goed punt om over na te denken, je fotografeert in opdracht van fok, copyright blijft natuurlijk bij de fotograaf neem ik aan, normale regels gelden gewoon
gebruik dan liever het woord puurheid ipv schoonheidquote:Op woensdag 27 juli 2005 00:54 schreef blackbully het volgende:
[..]
hoeft niet bepaald schoonheid te wezen maar meer hoe je je jezelf houding weet te geven op de foto.
niet alle mooie vrouwen staan mooi op een foto.
sommige lelijke mensen zijn veel fotogenieker.
yup maar is niet belangrijk voor de selectie (als we het erg zwart wit spelen.)quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:54 schreef Re het volgende:
[..]
het gaat uiteindelijk om het model de fotograaf is hier niet belangrijk denk ik alhoewel kwaliteit natuurlijk altijd voorop moet staan
ja want t ging toch om fotograaf en model , tenminste zo las ik t in de OPquote:Op woensdag 27 juli 2005 00:54 schreef Re het volgende:
[..]
het gaat uiteindelijk om het model de fotograaf is hier niet belangrijk denk ik alhoewel kwaliteit natuurlijk altijd voorop moet staan
Ik denk dat over de selectie het laatste woord nog niet is gesproken, ligt ook aan het aantal inschrijvingen etc. wie weet zijn het er maar 10 he-he alhoewel ...quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:57 schreef blackbully het volgende:
[..]
yup maar is niet belangrijk voor de selectie (als we het erg zwart wit spelen.)
natuurlijk heb je met een technisch goede foto meer kans als met een slechte maar dat is niet waar de wedstrijd op gebaseerd gaat worden
quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:53 schreef prupke het volgende:
[..]
Schoonheid indeed
Maar aangezien iedereen allemaal even mooi is moet het geen probleem zijn ..
FF een paar ideetjes:quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:13 schreef MaRySe het volgende:
Wat voor thema's zullen er zijn? Op tv wordt er namelijk veel naakt gedaan, weet niet of iedereen daar zo voor warm loopt
- harajuku girls (go wild met make-ups en outfitsquote:Op woensdag 27 juli 2005 01:06 schreef B.A.Trix het volgende:
[..]
FF een paar ideetjes:
-glamourfoto
-aktiefoto
-portretfoto
-reclamefoto ( is al genoemd)
-bikini/badpakfoto ( voor de mannelijke fokkers wel leuk)
-casual
-verkleedpartij ( met film als thema oid)
Meer weet ik t nog niet.
Nou ik bedoel eerder een soort van toekomst idee.quote:Op woensdag 27 juli 2005 08:06 schreef mvdlubbe het volgende:
En 2050? Doe dan meteen een boerkakontest..
Het is zelfs nog erger: Als Missy ziet dat Gekkekanarie komt dan zal ze niet komen, ondanks de aanwezigheid van 20 fotografen en 20 modellen die haar bijna smeken om toch te komen. Tenzij Missy het zo weet te draaien dat Gekkekanarie niet komt. Maar dan is er meestal een behoorlijke flame-war aan vooraf gegaan.quote:Op woensdag 27 juli 2005 06:49 schreef mvdlubbe het volgende:
Ik denk dat een fotograaf niet zo 'objectief' is als men zou wensen. Niet voor niets komen FOTters herhaaldelijk naar US voor modellen voor meets en dergelijke. Je gaat echt niet zeggen 'die ene die vond ik een kutwijf en lelijk ook', of anderszins 'opbouwende' kritiek, als je zogezegd afhankelijk bent van US voor modellen. Lijkt me belangenverstrengeling.
Als voorbeeld: user gekkearie8472 heeft voor dit fantastische project missy1982_____ gefotografeerd en negatief beoordeeld. missy1982_____ ervaart dit als kritiek waar zij niet mee om kan gaan, vindt gekkearie8472 een eikel.
Voorts is er een FOT meet. En gekkearie8472 komt. Dan komt dus mogelijk missy182_____ niet. En dat is niet in het belang van gekkearie8472. Helder?
1. Inherent aan elke verkiezing waar uiterlijk een rol speelt. Al vraag ik me wel af hoe erg het met je gesteld is als je in een voorronde van 1000 namen sneuvelt omdat er maar 50 doorkunnen (ik roep maar wat aantallen). Volgens mij valt het best mee.quote:Op woensdag 27 juli 2005 06:58 schreef mvdlubbe het volgende:
Een voorselectie is tweevoudige idiotie.
1. Het worden afgerekend op je uiterlijk is tot daaraan toe. Dat op zich is al een keuze die het 'model' maakt. Een voorselectie verhoogt die drempel nog eens extra. Want stel je voor dat je in de voorselectie al sneuvelt. Dan is het toch wel erg met je gesteld. En over eerlijke concurrentie kan dan ook niet gesproken worden. Je hebt immers geen idee wie die concurrentie is, in een voorselectie.
2. Er zijn zoveel aanmeldingen dat een voorselectie sowieso te zot is voor woorden.
1. Dat valt zeer zeker mee. Dr kan er maar 1 de winnaar zijnquote:Op woensdag 27 juli 2005 08:57 schreef RonaldV het volgende:
[..]
1. Inherent aan elke verkiezing waar uiterlijk een rol speelt. Al vraag ik me wel af hoe erg het met je gesteld is als je in een voorronde van 1000 namen sneuvelt omdat er maar 50 doorkunnen (ik roep maar wat aantallen). Volgens mij valt het best mee.
2. Kun je die even uitleggen? Als er zoveel aanmeldingen zijn dan zul je toch een keuze moeten maken, of niet?
100 aanmeldingen is wel heul veul!quote:Op woensdag 27 juli 2005 09:36 schreef Mukie het volgende:
[..]
1. Dat valt zeer zeker mee. Dr kan er maar 1 de winnaar zijn
2. Die moet er sowieso komen. Je kunt moeilijk 100 aanmeldingen verwerken, shoots regelen etc
u've got a pointquote:Op woensdag 27 juli 2005 10:53 schreef MaRySe het volgende:
Ik denk niet dat het eerlijk is om iedereen me te laten stemmen want wat zoals iemand al eerder zei.. Met veel vriendjes op fok win je sowieso
quote:Op woensdag 27 juli 2005 11:03 schreef digitalfrog het volgende:
well... I agree that quality rules over quantity... I'll follow that thread as much as I can and see where it goes... but I might be able to help as a (quality?) photographer.
I'm based in A'dam.
You can see my pictures here: http://www.pbase.com/digitalfrog (check out the Pleasure Island gallery at the bottom, it's the latest, from this weekend)
model:Shirely - makeup:Conny - foto: Ralph
[afbeelding]
Feel free to drop me an email at frog@digitalfrog.com
Ralph
Nee, Ralph kan wel nederlands lezen, maar schrijven gaat'm beter af in het engels.quote:Op woensdag 27 juli 2005 11:11 schreef mother-mother het volgende:
[..]
mooie foto's op je site , heb ff snel gekeken maar gaaf!
moet ik dit in t engels ff tikken trouwens?
ik ookquote:Op woensdag 27 juli 2005 10:51 schreef mother-mother het volgende:
[quote]Op woensdag 27 juli 2005 09:36 schreef Mukie het volgende:
[..]
1. Dat valt zeer zeker mee. Dr kan er maar 1 de winnaar zijn
en wie niet tegen z'n verlies kan , die is maar zielug hooooooooooooooor, met zn allen , met zn allehen , met zn allen zingen wij vante gefeliciteerd
![]()
sorry moest ineens aan miniplaybackshow denken met die zin![]()
Dus stel je voor dat geen van die fotografen tijd heeft , dan doe je niet mee uit angst dat een "mindere fotograaf" bagger foto's maakt ???quote:Op woensdag 27 juli 2005 00:27 schreef prupke het volgende:
[..]
Er zijn 4 mensen die mij op de plaat vast mogen zetten en 3 zitten dicht bij mijn huis. 1 persoon woont verder weg. En we hebben zelf een kleine fotostudio....
Het punt is dat mijn vermoeden is dat een voorselectie de wedstrijd zelf in de weg zit. Want 1 iemand in de voorselectie laten vallen is ook zoiets.quote:Op woensdag 27 juli 2005 08:57 schreef RonaldV het volgende:
[..]
1. Inherent aan elke verkiezing waar uiterlijk een rol speelt. Al vraag ik me wel af hoe erg het met je gesteld is als je in een voorronde van 1000 namen sneuvelt omdat er maar 50 doorkunnen (ik roep maar wat aantallen). Volgens mij valt het best mee.
2. Kun je die even uitleggen? Als er zoveel aanmeldingen zijn dan zul je toch een keuze moeten maken, of niet?
Een voorselectie is om het koren van het kaf te scheiden. We zouden bvb het zo kunnen doen: 1 portretfoto, 1 volledige shot plus 1 naar keuze. Daar kan de jury dan een aantal uitkiezen die er het beste uitkomen. Daarna begint het pas. Jammergenoeg is een voorselectie wel daadwerkelijk nodig wanneer het storm loopt. Maar dat is bij alles in deze wereld (sollicitatiegesprekken, sport etc), waarom hier dan niet?quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:59 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Het punt is dat mijn vermoeden is dat een voorselectie de wedstrijd zelf in de weg zit. Want 1 iemand in de voorselectie laten vallen is ook zoiets.
Het hele punt was dat 'zoveel' in deze context als 'zo weinig' moet worden gelezen.
Dan si die natuurlijk niet nodigquote:Op woensdag 27 juli 2005 13:54 schreef mvdlubbe het volgende:
20 lijkt me nog veel.
Maar wat is nou het voordeel van een voorselectie? Als we er dus vanuit gaan dat er minder dan 100 mensen mee willen doen.
ik denk uiteindelijk dat je niet eens met zoveel aanmeldingen komt als je bijvoorbeeld dit wekelijks wilt doen zeg 10 weken elke zaterdag of zondag is best intensief, denk dat je daar wel rekening mee moet houden en dat dus ook duidelijk moet formuleren maar de inschrijvers toe, dit is natuurlijk niet even iets wat je zomaar tussendoor doetquote:Op woensdag 27 juli 2005 13:56 schreef mvdlubbe het volgende:
Dus je verwacht meer dan 100 mensen die zeggen te willen meedoen bij het begin?
Helemaal juist.quote:Op woensdag 27 juli 2005 13:59 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk uiteindelijk dat je niet eens met zoveel aanmeldingen komt als je bijvoorbeeld dit wekelijks wilt doen zeg 10 weken elke zaterdag of zondag is best intensief, denk dat je daar wel rekening mee moet houden en dat dus ook duidelijk moet formuleren maar de inschrijvers toe, dit is natuurlijk niet even iets wat je zomaar tussendoor doet
ok, ik heb ook beetje het idee, en dat bedoel ik niet verkeerd, dat er vanuit gegaan wordt dat er rellen ontstaan, mensen gekwetst worden etc, als er voorselecties gehouden wordt of als er een wedstrijd gehouden wordt. Wat mij nou zo leuk leek is dat mensen juist gemotiveerd kunnen worden om mee te doen aan iets, dat mensen leut hebben aan samenwerking en dat er een prachtig iets ontstaat in plaats van een wedstrijd waarbij koppen rollen. en als je dan telkens rekening gaat houden op voorhand met reacties, dan weet ik niet of je dan uberhaupt uit kan gaan van een voorstelquote:Op woensdag 27 juli 2005 14:14 schreef RonaldV het volgende:
Lub, het is me niet helemaal duidelijk waar je nou naar toe wilt. Eerst pleit je voor geen limiet op het aantal deelnemers en geen voorselectie. Dan pleit je voor een voorselectie bij tenminste 100 deelnemers. Daarna verwacht je er nog geen 20 deelnemers. Zit je nu mensen vast te pinnen op het voor de vuist weg roepen van aantallen?
Ik vind het idee een leuk idee. En meer moet je er nog niet achter zoeken, het is alleen maar een idee. Daarbij worden in het wild wat aantallen geroepen. Maar er is nog helemaal geen voorstel, dus ga nou niet gelijk op details zitten letten, die aantallen zijn om een idee te geven.
Re plaatst ook kanttekeningen, maar doet dat in ieder geval onderbouwd, met praktische bezwaren. Die mis ik bij jou een beetje.
Ik begrijp best dat het lastig is om met 100 modellen bij 1 fotograaf langs te gaan. Het enige dat mij stoorde aan de opzet was een achterkamervoorselectie.quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:14 schreef RonaldV het volgende:
Lub, het is me niet helemaal duidelijk waar je nou naar toe wilt. Eerst pleit je voor geen limiet op het aantal deelnemers en geen voorselectie. Dan pleit je voor een voorselectie bij tenminste 100 deelnemers. Daarna verwacht je er nog geen 20 deelnemers. Zit je nu mensen vast te pinnen op het voor de vuist weg roepen van aantallen?
Ik vind het idee een leuk idee. En meer moet je er nog niet achter zoeken, het is alleen maar een idee. Daarbij worden in het wild wat aantallen geroepen. Maar er is nog helemaal geen voorstel, dus ga nou niet gelijk op details zitten letten, die aantallen zijn om een idee te geven.
Re plaatst ook kanttekeningen, maar doet dat in ieder geval onderbouwd, met praktische bezwaren. Die mis ik bij jou een beetje.
Ik ken zelfs de trailers niet...quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:07 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat het lastig is om met 100 modellen bij 1 fotograaf langs te gaan. Het enige dat mij stoorde aan de opzet was een achterkamervoorselectie.
Maar wat Jerruh schrijft had ik niet zo begrepen, in eerste instantie. Dat dus al die modellen op 1 bepaald moment bij 1 bepaalde fotograaf zitten, ofzo. (ik ken het programma ook niet verder dan van die rottige trailers, ziet u).
Ik wil dus niemand vastpinnen op getallen. Maar een voorselectie verhoogt de toch al niet te lage drempel. En er staat een sticky in US. Vandaar iets over laagdrempeligheid.
En er staat een sticky in FOT, vandaar iets over kwaliteit boven kwantiteit.
Verder heb ik het meer op natuurlijke selectie dan op een chosen-few-strategie. Dat laatste brengt namelijk mogelijk nog meer nijd dan het eerste.
Los daarvan bemoei ik me met andermans zaken want het gaat mij natuurlijk verder geen reet aan [afbeelding]
Ik vind het iig een heel leuk idee, mochten jullie het uitgewerkt krijgen wil ik graag mijn steentje bijdragen. Ik wil best nadenken over de uitwerking van een thema, lokatie en aankleding. En natuurlijk foto's maken, maar ook als ik niet bij de selectie van fotografen kom dan nog wil ik best helpen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:33 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ok, ik heb ook beetje het idee, en dat bedoel ik niet verkeerd, dat er vanuit gegaan wordt dat er rellen ontstaan, mensen gekwetst worden etc, als er voorselecties gehouden wordt of als er een wedstrijd gehouden wordt. Wat mij nou zo leuk leek is dat mensen juist gemotiveerd kunnen worden om mee te doen aan iets, dat mensen leut hebben aan samenwerking en dat er een prachtig iets ontstaat in plaats van een wedstrijd waarbij koppen rollen. en als je dan telkens rekening gaat houden op voorhand met reacties, dan weet ik niet of je dan uberhaupt uit kan gaan van een voorstel
nog trouwens in korte lijnen de eerste opzet:
bedoeling was eigenlijk dat uiteindelijk tien deelneemsters het gebeuren instappen. in week 1 komen deze 10 samen met 1 fotograaf. deze fotograaf doet een fotoreportage met elke deelneemster in een bepaald thema. Als de ronde klaar is, gaat de fotograaf op zoek naar de beste foto van elke deelneemster. deze foto per deelneemster zal dan in een speciaal topic geplaatst worden en dan buigt de jury zich erover (en users die eventueel kunnen stemmen)
uiteindelijk zullen alle punten met elkaar worden vergeleken en zal er eentje afvallen. de afvalster krijgt dan een cd-rom of dvd met de fotoshoots die ze tot dan toe heeft gedaan, zodat ze alsnog een leuke ervaring erbij hebt. de volgende week gaan de overgeblvene mensen met een nieuwe fotograaf en een nieuw thema aan de slag.
dit is eigenlijk de basisopzet en het liefste zou het zo moeten blijven, zodat het niet al te groot en beheersbaar wordt. hier zijn al een hoop kritische dingen gezegd die allemaal genoteerd zijn, maar vooralsnog was het ook de bedoeling om te kijken welke fotografen hier echt iets leuks in zien! zijn er fotografen die1 ronde willen doen en daarbij dus ook op een leuke manier willen bijdragen aan dit? en ja die zie ik!
vooralsnog iedereen bedankt voor de vele input, go on!.
cool!!!!! we zullen zeker aan je denken als we gaan uitwerken!quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:22 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik vind het iig een heel leuk idee, mochten jullie het uitgewerkt krijgen wil ik graag mijn steentje bijdragen. Ik wil best nadenken over de uitwerking van een thema, lokatie en aankleding. En natuurlijk foto's maken, maar ook als ik niet bij de selectie van fotografen kom dan nog wil ik best helpen.
Zet alle FOT regs maar op je lijstje danquote:Op woensdag 27 juli 2005 15:37 schreef Jerruh het volgende:
[..]
cool!!!!! we zullen zeker aan je denken als we gaan uitwerken!.
komt in orde!quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:38 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Zet alle FOT regs maar op je lijstje dan
Delegeren en zelf het overzicht (proberen te) houden.quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:40 schreef Jerruh het volgende:
[..]
komt in orde!
moeten alleen ook kijken dat als bekend is wat we doen, hoe we alles georganiseerd krijgen haha! zal me een hels karwei worden!.
De sticky staat extra in US, omdat niet iedereen in FOT kijkt.quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:07 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat het lastig is om met 100 modellen bij 1 fotograaf langs te gaan. Het enige dat mij stoorde aan de opzet was een achterkamervoorselectie.
Maar wat Jerruh schrijft had ik niet zo begrepen, in eerste instantie. Dat dus al die modellen op 1 bepaald moment bij 1 bepaalde fotograaf zitten, ofzo. (ik ken het programma ook niet verder dan van die rottige trailers, ziet u).
Ik wil dus niemand vastpinnen op getallen. Maar een voorselectie verhoogt de toch al niet te lage drempel. En er staat een sticky in US. Vandaar iets over laagdrempeligheid.
En er staat een sticky in FOT, vandaar iets over kwaliteit boven kwantiteit.
Verder heb ik het meer op natuurlijke selectie dan op een chosen-few-strategie. Dat laatste brengt namelijk mogelijk nog meer nijd dan het eerste.
Los daarvan bemoei ik me met andermans zaken want het gaat mij natuurlijk verder geen reet aan [afbeelding]
Lijkt me eerlijker als er door een jury wordt beoordeeld, hoe bekender op fok hoe meer kans om te winnen en het zou zelfs in iemands nadeel kunnen werken als iedereen zo maar mag stemmen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 13:08 schreef mvdlubbe het volgende:
Omdat hier geen enkele beperking zou hoeven zijn op het aantal deelnemers, wanneer je meeneemt in de opzet dat zoveel mogelijk mensen kunnen meedoen.
Het is voor kanshebbenden in principe geen enkel gevaar, moge de beste winnen zeg maar. En dan wel gekozen door het publiek na 'eerlijke' concurrentie.
Aan de andere kant heb je een voorselectie die in achterkamertjes door onbekenden (of bekenden, dat boeit niet) wordt uitgevoerd.
Zet er dan tenminste een limiet aan, ofzo. Indien er meer dan 100 aanmeldingen zijn moet er een voorselectie plaatsvinden totdat er 100 deelnemers zijn, ofzo.
Deelnemende fotografen kunnen die meet iig gebruiken om zich wat meer in the picture te werken. Modellen zou het een voorsprong geven op andere modellen die dit en het lek-meet topic niet volgen, dus dat lijkt me niet zo eerlijk.quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:35 schreef mother-mother het volgende:
ik heb ff in de lijst zitten kijken net van de lekmeet, maar ook daar gaat al half fok heen
misschien ff combi iets ervan maken dan?
quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:23 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Deelnemende fotografen kunnen die meet iig gebruiken om zich wat meer in the picture te werken. Modellen zou het een voorsprong geven op andere modellen die dit en het lek-meet topic niet volgen, dus dat lijkt me niet zo eerlijk.
het is een modellen wedstrijd, dus de focus moet nu eerst even liggen op de fotografen die daarvoor moeten schieten.
Ik ben niet boos hoorquote:
jep Fotografen willen graag oefenenquote:Op woensdag 27 juli 2005 20:23 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Deelnemende fotografen kunnen die meet iig gebruiken om zich wat meer in the picture te werken. Modellen zou het een voorsprong geven op andere modellen die dit en het lek-meet topic niet volgen, dus dat lijkt me niet zo eerlijk.
het is een modellen wedstrijd, dus de focus moet nu eerst even liggen op de fotografen die daarvoor moeten schieten.
dan niet de usernames erbij vermeldenquote:Op woensdag 27 juli 2005 21:00 schreef gr8w8 het volgende:
Lekmeet is tijdens Lowlands.![]()
Ik hoop alleen dat het niet teveel een populariteitscontest gaat worden, al je begrijpt wat ik bedoel.
I can read most of the Dutch, but I can't write it. What can I say, I'm French and we suck and languages ;-)quote:Op woensdag 27 juli 2005 11:13 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Nee, Ralph kan wel nederlands lezen, maar schrijven gaat'm beter af in het engels.
Welke Fisheye gebruik je Ralph?
je penserai certainement à tu, m'ai noté ton nom et étant donné que ta photo est certainement séparée et jolie, j'ai été intrigué comment tes photos vont être si ce projet continue !quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:09 schreef digitalfrog het volgende:
[..]
I can read most of the Dutch, but I can't write it. What can I say, I'm French and we suck and languages ;-)
That picture was made with a 14mm, which is a real challenge for a model because of the distortion it causes.
Anyhow, thanks for the compliment, and my offer is still valid if I can be of any assistance. (and no worries if not....)
I'm in just for the fun by the way, not the $$ :-)
Ralph
Allemaal een balkjemaje-uppen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:01 schreef mother-mother het volgende:
[..]
dan niet de usernames erbij vermelden![]()
is inderdaad al over gemeld ja... maar dat zijn dan punten die nog utigewerkt moeten worden...quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:16 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Allemaal een balkjemaje-uppen.
Maar serieus, ik denk echt dat dit een probleem kan zijn.
En ja, ik wil ook best model zijn.
WOW !quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:13 schreef Jerruh het volgende:
[..]
je penserai certainement à tu, m'ai noté ton nom et étant donné que ta photo est certainement séparée et jolie, j'ai été intrigué comment tes photos vont être si ce projet continue !
(is het leesbaar? haha)
Oh leuk te lezenquote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:47 schreef Jerruh het volgende:
[..]
is goed!
het idee is onder andere ontstaan door die hele chique fotoshoots van jou en icicle van marjo en mothermother.
Waarom anoniem? Hier wordt er toch naar gevraagd?quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:50 schreef Gutteguttegut het volgende:
Misschien is een anonieme animocheck handig? (misschien doormiddel van een pol)
Gewoon om eens te kijken hoeveel mensen het willen/durven..?quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:44 schreef Auticia het volgende:
[..]
Waarom anoniem? Hier wordt er toch naar gevraagd?
Ik wil niet vervelend doen maar aan het einde van de wedstrijd aangesloten worden bij een modellenbureau is niet echt een 'prijs'. Iedere fotogenieke, mooie meid/jongen kan daar sowieso langsgaan en worden ingeschreven, daar hoef je niet zo nodig een wedstrijd voor te winnenquote:Op woensdag 27 juli 2005 00:20 schreef RonaldV het volgende:
Sorryquote:
Nee, dat zeg ik toch niet? Ook daarom is het geen goed idee als prijs (zoals dat wel het geval is bij het tv programma waar dit op moet lijken). Maar dus ook om de reden dat als je wel bij een modellenbureau wilt dat je dan niet zo'n wedstrijd nodig hebtquote:Op donderdag 28 juli 2005 20:35 schreef Auticia het volgende:
Heeft iedere 'mooie meid' dan ambities voor een modellenbureau?.
gewoon een leuk meisje denk ik toch ?quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:57 schreef RonaldV het volgende:
Wat zien jullie eigenlijk als doel van de wedstrijd? Gaan we op zoek naar een supermodel? Of zoeken we meer in de lijn van FHM het buurmeisje van het jaar, oftewel bereikbare meisjes?
er van uitgaand dat we vrouwen zoeken natuurlijk
Ik denk dat een modellenbureau beter in staat is om iemand in de markt te zetten dan dat Fok dat is. Natuurlijk zoek je dan wel een beetje fatsoenlijk bureau, want er zijn ook bureaus die geen enkele moeite doen om je te verkopen, en alleen slapend rijk willen worden met een telefoonboek dikke map met foto's. Ik ken modellen die bij beide soorten ingeschreven zijn (geweest), en het verschil is opmerkelijk.quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:21 schreef TrashyTina het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik toch niet? Ook daarom is het geen goed idee als prijs (zoals dat wel het geval is bij het tv programma waar dit op moet lijken). Maar dus ook om de reden dat als je wel bij een modellenbureau wilt dat je dan niet zo'n wedstrijd nodig hebt![]()
Het één sluit het ander niet uit natuurlijkquote:Op donderdag 28 juli 2005 21:43 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
gewoon een leuk meisje denk ik toch ?
Dat lijkt er wel op jah...quote:
Oh, is de opzet dan om iemand in de markt te zetten? Ik dacht dat het ging om eeuwige roem op Fok!quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:43 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik denk dat een modellenbureau beter in staat is om iemand in de markt te zetten dan dat Fok dat is. Natuurlijk zoek je dan wel een beetje fatsoenlijk bureau, want er zijn ook bureaus die geen enkele moeite doen om je te verkopen, en alleen slapend rijk willen worden met een telefoonboek dikke map met foto's. Ik ken modellen die bij beide soorten ingeschreven zijn (geweest), en het verschil is opmerkelijk.
Doorgaans zijn de bureaus in TV programma's van de betere soort. Zij investeren tijd en moeite in hun modellen, en in die zin zijn ze wel degelijk een prijs. Maar dat neemt niet weg dat ook daar wel eens miskleunen worden gemaakt.
Ik weet niet of dat de opzet is. Vandaar mijn oorspronkelijke vraag. Ik vond het alleen niet terecht dat de input van een modellenbureau niet als prijs genomen zou moeten worden. Een verkiezing op een groot forum komt altijd nog iets beter over dan een meisje van een boerderij in Appelscha die het als model gaat maken in de grote stad.quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:58 schreef TrashyTina het volgende:
[..]
Oh, is de opzet dan om iemand in de markt te zetten? Ik dacht dat het ging om eeuwige roem op Fok!Maar dan nog, als je model wilt worden kun je gewoon zelf naar een goed bureau stappen met een paar redeljke foto's van je gezicht en je hele lijf. Als zij vinden dat je geschikt bent, schrijven ze je in en doen ze moeite voor je. Het hoeven niet perse professionele foto's te zijn want goede boekers kijken daar doorheen. En als je een beetje glossy tijdschriften leest kun je wel merken wat de écht goede bureaus zijn (en zoniet is een goede test natuurlijk of je inschrijfgeld moet betalen of niet)
![]()
Omdat je die input ook zonder Fok! kunt krijgenquote:Op donderdag 28 juli 2005 22:13 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat de opzet is. Vandaar mijn oorspronkelijke vraag. Ik vond het alleen niet terecht dat de input van een modellenbureau niet als prijs genomen zou moeten worden. Een verkiezing op een groot forum komt altijd nog iets beter over dan een meisje van een boerderij in Appelscha die het als model gaat maken in de grote stad.
Ik probeerde alleen maar uit te vinden wat de bedoeling nou eigenlijk is van het hele idee. Wat gaat er gebeuren met de winnaar? Geeft Fok die een stempeltje bij haar naam, of zit er nog meer aan vast?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 00:25 schreef Auticia het volgende:
Ik vind het noemen van een modellenbureau wel erg ver gaan hoor.
Sorry TrashyTina, we waren het idd eens..
Allemaal leuk en aardig die ideeen, maar in hoeverre blijft het dan ' leuk' en uitvoerbaar? Zo wordt het allemaal wel heel erg serieus en mag je denk ik blij zijn als er 1 iemand zich aanmeldt.
Het lijkt mij dat het om de eer gaat, en om de leuk enzo. Ik weet ook niet precies hoever men nu wil gaan.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 00:50 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik probeerde alleen maar uit te vinden wat de bedoeling nou eigenlijk is van het hele idee. Wat gaat er gebeuren met de winnaar? Geeft Fok die een stempeltje bij haar naam, of zit er nog meer aan vast?
... en een [FOK!] tagquote:Op vrijdag 29 juli 2005 01:03 schreef Auticia het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat het om de eer gaat, en om de leuk enzo. Ik weet ook niet precies hoever men nu wil gaan.
lolquote:
Weopj 4 miss Fok!quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:15 schreef Weopj het volgende:
Ik heb wel interesse als model zijnde dan, hoewel ik niet in maat 34/36 pas, maar mocht dat een bezwaar zijn, dan is t jammer
Off topic!quote:Op zondag 31 juli 2005 13:18 schreef mother-mother het volgende:
[..]
ik ben eigelijk wel benieuwd hoeveel text er op dat regeltje past![]()
Niets van gemerkt anders...quote:Op zondag 31 juli 2005 21:17 schreef Astridj0h het volgende:
...
oh, voor modellen die dat misschien prettiger vinden (er werd geopperd dat het eng is om alleen te meeten met een mannelijke fotograaf) ik ben een vrouwelijke fotograaf... met meet angst
jij bent de spreekwoordelijk uitzondering op de regelquote:
leukquote:Op zondag 31 juli 2005 21:17 schreef Astridj0h het volgende:
Ff geen zin alle blz. te lezen, maar vanaf wanneer moet dit project gaan lopen? op korte termijn ben ik niet beschikbaar, maar vanaf december/januari wel. Als fotograaf lijkt me zowiezo erg leuk. (overigens heb je het bij een contest van een mooi model altijd ook over de kunsten van een fotograaf, wat voor mij betreft uitsluit dat in één ronde modellen door verschillende fotografen worden geschoten, denk alleen al eens aan verschil in apparatuur...)
Voor die tijd ben ik wel digitaal bereikbaar voor het uitwisselen van ideeën (check profiel voor msn) heb zowiezo al ideetje voor een thema!!en de opzet van de wedstrijd.
oh, voor modellen die dat misschien prettiger vinden (er werd geopperd dat het eng is om alleen te meeten met een mannelijke fotograaf) ik ben een vrouwelijke fotograaf... met meet angst
Ben het hier wel mee eens. De oorspronkelijke opzet is als idee wel goed, en ook min of meer objectief, maar het gaat voor de modellen en de fotografen onwerkbaar worden vrees ik. Gezien het feit dat je met alleen maar amateurs (in de zin van geen beroeps) werkt, kun je beter zoeken naar een wat praktischer oplossing. Dat die dan wat minder fraai is dan het oorspronkelijke idee, is jammer maar helaas...quote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:53 schreef PankPinther het volgende:
10 modellen tegelijk over de vloer gaat sowieso niet, dat word een complete ramp
hooguit per 2
en ik weet niet hoe de meeste fotografen er hier over denken maar als ik een beetje geslaagde foto wil maken van iemand heb ik toch al gauw een middag of een avondje nodig
ff wennen aan elkaar, wat verschillende dingen uitproberen, noem maar op
dat zou dus minimaal 5 middagen/avonden betekenen in 1 week tijd
beetje veel hoor...
Dit is wel een verbetering, maar zou voor velen nog altijd niet werkbaar zijn. Ik zou in ieder geval geen kans zien om 10 weken achter elkaar een dagdeel hierin te investeren. Maar goed, ik ben natuurlijk niet de maat der dingen. Als je op basis van deze constructie 10 fotografen kunt vinden, is het natuurlijk prima. Het heeft in ieder geval het voordeel dat je de objectiviteit uit de oorspronkelijke opzet kunt behouden.quote:is het niet handiger als een model iedere week met een andere fotograaf afspreekt en dat alle modellen dat tegelijk doen
zo heb je dus 10 minimeets per week en na 10 weken heeft ieder model alle 10 de fotografen ontmoet
grote voordeel is dat het je maar 1 middag/avond in de week kost
En dan kom je weer bij een van mijn eerste reply's. Het is dan afhankelijk van bij welke fotograaf je terechtkomt in de eerste ronde om dor te kunnen gaan. Heb je pech en kom je bij iemand terecht bij wie (om wat dan ook) de foto's niet zo goed zijn, dan is de kans om door te gaan wel kleiner.quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:03 schreef Vliegvrager het volgende:
........
Dit is wel een verbetering, maar zou voor velen nog altijd niet werkbaar zijn. Ik zou in ieder geval geen kans zien om 10 weken achter elkaar een dagdeel hierin te investeren. Maar goed, ik ben natuurlijk niet de maat der dingen. Als je op basis van deze constructie 10 fotografen kunt vinden, is het natuurlijk prima. Het heeft in ieder geval het voordeel dat je de objectiviteit uit de oorspronkelijke opzet kunt behouden.
Zoals ik pankpinther's post begrijp is dat dus juist niet zo, omdat uiteindelijk (na 10 weken) iedere fotograaf met ieder model heeft gewerkt.quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:28 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
En dan kom je weer bij een van mijn eerste reply's. Het is dan afhankelijk van bij welke fotograaf je terechtkomt in de eerste ronde om dor te kunnen gaan. Heb je pech en kom je bij iemand terecht bij wie (om wat dan ook) de foto's niet zo goed zijn, dan is de kans om door te gaan wel kleiner.
Na 10 weken wel, maar de eerste week gaat er al iemand uit. Je zal maar pech hebben en een slechte foto inleveren doordat de fotograaf z'n dag niet had (om een of andere reden).quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:38 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Zoals ik pankpinther's post begrijp is dat dus juist niet zo, omdat uiteindelijk (na 10 weken) iedere fotograaf met ieder model heeft gewerkt.
En los daarvan, als je met het perfect eerlijke systeem een situatie schept waar geen enkele fotograaf tijd voor heeft, ligt iedereen er in de eerste ronde uit. Ergens zul je pragmatische keuzes moeten maken.
dat laatste was dus het beginopzet... maar heel veel mensen hier hebben dat verkeerd gelezen en gingen verde rop 1 fotograaf met 1 modelquote:Op maandag 1 augustus 2005 15:03 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ben het hier wel mee eens. De oorspronkelijke opzet is als idee wel goed, en ook min of meer objectief, maar het gaat voor de modellen en de fotografen onwerkbaar worden vrees ik. Gezien het feit dat je met alleen maar amateurs (in de zin van geen beroeps) werkt, kun je beter zoeken naar een wat praktischer oplossing. Dat die dan wat minder fraai is dan het oorspronkelijke idee, is jammer maar helaas...
[..]
Dit is wel een verbetering, maar zou voor velen nog altijd niet werkbaar zijn. Ik zou in ieder geval geen kans zien om 10 weken achter elkaar een dagdeel hierin te investeren. Maar goed, ik ben natuurlijk niet de maat der dingen. Als je op basis van deze constructie 10 fotografen kunt vinden, is het natuurlijk prima. Het heeft in ieder geval het voordeel dat je de objectiviteit uit de oorspronkelijke opzet kunt behouden.
is weer niet eerlijk tegenover de fotograaf, de eerste moet er 10 doen en de 5de al de helft minderquote:Op maandag 1 augustus 2005 18:39 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Na 10 weken wel, maar de eerste week gaat er al iemand uit. Je zal maar pech hebben en een slechte foto inleveren doordat de fotograaf z'n dag niet had (om een of andere reden).
Of bedoel je dat je 10 weken wil wachten voor er iemand uitgaat, dat schiet dan niet op?
En hier ben ik het dan weer helemaal mee eens...met als toevoeging dat je natuurlijk iedereen 10 modellen op de foto kan laten zetten en de stemming over de 10 delen kan laten gaan.quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:17 schreef Astridj0h het volgende:
Ik weet niet of het als (amateur) fotograaf zo'n probleem is om in een week (of twee weken, of maand hoe lang een ronde duurt) zo'n probleem is om alle nog in de race zijnde modellen te fotograferen. Als je namelijk eenmaal een setting hebt, dan hoeft er alleen nog maar een ander model in.
Stel ik was fotograaf in de eerste ronde. Ik zou denk ik een assistent(e) meenemen, maar dan: Ik bouw een settign (studio, kamer, openlucht). Gebruik mijn assistent om wat te spelen met licht bladiebladie. Vervolgens gaan alle modellen achter elkaar op de in mijn hoofd staande setting staan. Je moet gewoon niet een hele shoot willen doen op allerlei verschillende plaatsen. Het gaat er om welk model er het beste uitkomt. Dat is alleen te vergelijken als het gelijksoortige settingen zijn. Zo werkt het ook bij america's next top model als ik me niet vergis.
M.i kan dit WEL op één dag. In de volgende ronden hoef je als fotograaf niet meer aan de bak, dus kost hetj e uiteindelijk maar één dag gedurende de wedstrijd.
Zelfs als je denkt dat dit niet lukt op een dag (ik zou bijvoorbeeld een zondag uitkiezen, toch altijd saaie dag) dan hoef je nog steeds als fotograaf maar één week te plannen (wel hopen dat je setting kan blijven staan) Als model lijkt het me nogal vervelend telkens op andere dagen te moeten komen opdagen. Handiger is om te zeggen: Wil je meedoen als model, dan dien je de aankomende 10 weken (of aankomende 20 weken om en om) op zondag/zaterdag/weekend beschikbaar te zijn voor fotoshoots, zelfde voor fotografen.
Bovendien lijkt het me als fotograaf best een uitdaging om het dus juist wél op een dag te fixen. Dat is het leven van de glamour fotograaf hoor...
Zit je alleen nog met het feit dat er dus fotografen zijn die 10 modellen ter beschikkinghebben en fotografen die 'maar' 2 modellen ter beschikking hebben (maar dus wel de 'mooiste')... Ik denk dat er best fotografen zijn die het als uitdaging zien meer modellen te doen in minder tijd (zoals ik) en fotografen die meer tijd willen besteden per model, dus ook dat moet best te regelen zijn denk ik...
Nou ja das dan allemaal weer mijn idee he... (wat een verhaal)
dat zeg ik...quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:17 schreef pea4fun het volgende:
[..]
En hier ben ik het dan weer helemaal mee eens...met als toevoeging dat je natuurlijk iedereen 10 modellen op de foto kan laten zetten en de stemming over de 10 delen kan laten gaan.
bijvoorbeeld fotoshoot 1, model wat het leukst op de foto staat 10 punten en het minst leuk 1 punt. Dat bij alle fotoshoots en dan optellen aan het eind wie de meeste punten heeft vergaard.
Op die manier kan het idd wel. Het is een georganiseer om tien modellen op 1 dag op 1 plek te krijgen, maar dan heb je ook wat. Deze opzet is ideaal voor de fotograaf: met 1 dag schieten en 1 dag voorbereiding/nabewerking heb je tien verschillende modellen voor je lens gehad. Hooguit zul je wat moeten investeren in geheugen capaciteit en batterijen en/of accu's.quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:17 schreef Astridj0h het volgende:
Nou ja das dan allemaal weer mijn idee he... (wat een verhaal)
De puntentelling wel ja, maar de manier van fotograferen is anders. Meerdere keren een setting van eenzelfde thema opzetten plus daarbij horende spullen aanslepen (kleding misschien ook) en eventueel visagiste en andere hulp vind ik persoonlijk lastiger als van 10 mensen een aantal foto's maken op 1 dag in eenzelfde setting.quote:
Omdat er 10 ronden zijn met 10 fotografen (toch?) heeft ieder model kans om bij een thema en fotograaf uit te komen wat haar ligt...ligt een model niemand van allen, dan is ze misschien niet zo fotogeniek.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 12:56 schreef Shark.Bait het volgende:
Jullie hebben het wel over de modellen en welke fotografen zij willen, maar ik als fotograaf zou niet met elk model kunnen werken, ook vanwege de stijl van mijn foto's of de ideen die ik heb. Dat zou nadelig kunnen zijn voor het betreffende model. Hoe pakken jullie dat aan?
Dat lijkt me geen probleem, wel of geen PS, wel of geen zwart/wit...als je maar bij alle modellen hetzelfde doet, dus allemaal zwart/wit of niemand bijvoorbeeld.quote:En over de foto's. Kleur of zwart wit? En mag er gesoept worden zoals in de echte mode wereld? Of willen jullie origineel naast gesoept, of alleen gesoept, of alleen gecropped origineel?
Photoshop acties maken het werk voor de fotograaf moeilijker, en de tijdsduur langer (mijn leven, wat doe je).
Een idee is om DIG erbij te halen en de photoshop artiesten er op los te laten (in het begin, of alleen op het eind) om een glamour photo te produceren, en de echte soep-gekken mogen hun fantasie op de vrije loop laten gaan.
verkapte tvp
Ja doei!! Ik shop wel lekker mijn eigen foto's hoorquote:Op woensdag 3 augustus 2005 12:56 schreef Shark.Bait het volgende:
Een idee is om DIG erbij te halen en de photoshop artiesten er op los te laten (in het begin, of alleen op het eind) om een glamour photo te produceren, en de echte soep-gekken mogen hun fantasie op de vrije loop laten gaan.
RATMEN is de naamquote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:01 schreef Astridj0h het volgende:
Maar nu spijkers met koppen slaan: Welke Fotograaf gaat om de tafel met Jerruh en die andere (naam vergeten sorry...) Ik heb geen irc, to bad, ik hoor het wel als er ooit een msn meeting volgt![]()
*meldtquote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:50 schreef RATMEN het volgende:
....dan hoor ik graag een aantal namen van fotograven en modellen die de eerste opzet willen beoordelen.
Dat zou Re toch al doen?quote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:01 schreef Astridj0h het volgende:
Maar nu spijkers met koppen slaan: Welke Fotograaf gaat om de tafel met Jerruh en die andere (naam vergeten sorry...) Ik heb geen irc, to bad, ik hoor het wel als er ooit een msn meeting volgt![]()
Oh niet gelezen, maar dan moet ie zich ff melden bij Jerruh of Ratmen, en anders zijn er iig zat fotografen die het plan even willen lezen!quote:
Ik miste je inderdaad alquote:Op woensdag 3 augustus 2005 18:27 schreef Xilantof het volgende:
anders mis ik gewoon even een gigantisch topic![]()
tpv
quote:
quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 19:00 schreef RATMEN het volgende:
Mukie, Jerruh en ik hebben voor aanstaande donderdag een meet gepland staan. We zullen hier pogen een wat meer vastomlijnder plan op te stellen. Zodra we dit hebben zullen we dit aan een aantal potientele fotograven en modellen voor leggen. Als die er op geschoten hebben, passen we het aan en zullen we het voorstel hier posten.
We'll keep u posted!
Ow en ik vind het supertof hoeveel mensen er hier met interesse op reageren. Dit moet iets leuks op gaan leveren.
ik ook haha maar ik ben heeeel erg bereid om in dit een hele hoop energie, moeite en vooral creativiteit te steken. maar bovenal de waardering voor de mensen die goede kritieken hebben gegeven!!!quote:Op zondag 7 augustus 2005 20:31 schreef mother-mother het volgende:
[..]
actie!!
, ben benieuwd hoe jullie t in vat gaan gieten
![]()
Ik heb er zin inquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 14:21 schreef Jerruh het volgende:
hey mensen
gisteren was de meet en we hebben echt een hoop besproken, vaste lijnen staan en er zal snel contact opgenomen worden met jullie, maar dat komt snel! mukie doet ff alles notuleren.
we hebben iig een paar aangename en utidagend everrassingen (iets verklapt over oldtimers, een boa etc....)
we willen liever gezegd nog niks echt uit de doeken doen aangezien we echteen paar gigantische verrassingen hebben, maar mukie zou contact met je opnemen,quote:
Wat Jerruh zegtquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 17:31 schreef Jerruh het volgende:
[..]
we willen liever gezegd nog niks echt uit de doeken doen aangezien we echteen paar gigantische verrassingen hebben, maar mukie zou contact met je opnemen,. weet je dat alvast hahaha
Ik d8 dat ik dat zou doen, maar als op deze wijze al mijn actiepunten door jullie gekaapt worden vind ik dat bestquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 17:31 schreef Jerruh het volgende:
[..]
we willen liever gezegd nog niks echt uit de doeken doen aangezien we echteen paar gigantische verrassingen hebben, maar mukie zou contact met je opnemen,. weet je dat alvast hahaha
Alleen voor insiders.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 14:12 schreef MaRySe het volgende:
Komen er ook backstage verslagen, met sappige roddels?
Hehehe toch maar goed dat we dan een lijst mjet actiepunten opgesteld hebben hequote:Op zondag 14 augustus 2005 11:00 schreef RATMEN het volgende:
[..]
Ik d8 dat ik dat zou doen, maar als op deze wijze al mijn actiepunten door jullie gekaapt worden vind ik dat best.
het plan is nog in ontwikkelingquote:Op dinsdag 6 september 2005 15:43 schreef IrisVrede het volgende:
ik meld me aan (of moet dat niet hier??)
of komen er nog ergens eisen en voorwaarden te staan??
wanbt deze heb ik geloof ik gemist
wie? wat? waar?quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:51 schreef Puckzzz het volgende:
Ik wil niet lullig doen, maar hebben jullie na Re zijn beslissing om FOT te verlaten al met hem gepraat?
Werd tijdquote:Op woensdag 7 september 2005 01:27 schreef Jerruh het volgende:
morgen spreken ik mukie en ratmen elkaar weer irl! gaan we weer verder met de omlijsitng en vaststellen!
quote:Op donderdag 8 september 2005 13:50 schreef Kleintje het volgende:
Ik ben er weer, mijn internet leeft weer.
Dus... ben weer beschikbaar voor allerlei fotosessies.
Dus als jullie leuke ideeën hebben... ben voor bijna alles in!
moet je goed lezen want de eerste opzet stond er dus al geruime tijd....quote:Op woensdag 7 september 2005 18:29 schreef Astridj0h het volgende:
[..]
Werd tijd
Ik hoor graag eens wat van de eerste opzet hoor!! zoals iedereen waarschijnlijk
werktitel: Fok!s next top model!quote:Op donderdag 8 september 2005 14:22 schreef petre86 het volgende:her project wordt steeds leuker
heeft het al een naam? of iig werktitel?
Leuk! Een shoot op Schipholquote:Op donderdag 8 september 2005 14:23 schreef Jerruh het volgende:
[..]
werktitel: Fok!s next top model!
en om maar even de spanning er in te houden: een van de shoots heeft als werktitel "diamonds are a girls best friend"....
nopequote:Op donderdag 8 september 2005 14:24 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Leuk! Een shoot op Schiphol![]()
quote:Op donderdag 8 september 2005 14:24 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Leuk! Een shoot op Schiphol![]()
toch jammer dat je niet inging op het voorstel! maar we zien jou dan wel terug tijdens de wedstrijdquote:
Dat was voor jullie eigen bestwil!quote:Op donderdag 8 september 2005 14:54 schreef Jerruh het volgende:
[..]
toch jammer dat je niet inging op het voorstel! maar we zien jou dan wel terug tijdens de wedstrijd.
aha... dat heb ik dan inderdaad ff gemist.. zal in OP hebben gestaan? what ever, ik was in Finland, reden genoeg om het niet te wetenquote:Op donderdag 8 september 2005 13:59 schreef Jerruh het volgende:
[..]
moet je goed lezen want de eerste opzet stond er dus al geruime tijd.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |