abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:29:30 #1
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_29156159
OK ik ben niet bekend in FOT maar ik ben bezig met een ideetje voor FOK! in samenwerking met US en FOT en andere topics misschien ook. Ik ga nog niks uit de doeken doen maar ik was benieuwd naar het volgende:

in verband met een soort wedstrijd in de trant van FOK!s next topmodel, is er een idee ontstaan om een aantal fotografen, het liefste fotografen die graag mensen op de egvoelige plaat te zetten, mee te laten doen uit FOT. Elke week is een ander aan de beurt. Hoe en wat zal worden uitgelegd als het plan meer vorm krijgt. In ieder geval: zijn hier enthousiaste fotografen aanwezig die het leuk vinden om mee te doen aan een soort FOK!-project wat waarschijnlijk groots zal worden en waarbij elke fotograaf 1 week krijgt in het geheel.

in die week zal het voglende plaatsvinden:

een fotoshoot door een fotograaf in een onderwerpsjasje gegoten. hierbij mag de fotograaf zelf meebepalen over het onderwerp, bijvoorbeeld "natuur", "space", "kitch" etc... voordat de wedstrijd begint zal dit nader worden toegelicht. daarna is er een jury, die bestata uit 1 iemand die de users vertegenwoordigt, twee mods van US en de fotograaf die die week aan de beurt is geweest. Die jury geeft punten en het model dat die shoot door is gekomen met de minste punten vlt af.

het is dus een soort americas next top model maar dan in FOK!vorm en aangezien het een leuk idee is om er fotografen bij te betrekken die het leuk vinden om hier aan mee te doen, peil ik in dit topic even meningen en ideeen....

als ik met mukie en ratmen wat meer heb gepraat over de inhoud en vorm, zal het zo snel mogelijk hier worden gepost ..

spui maar!
put
your
clothes
on!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:39:22 #2
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29156411
Helemaal top
Maar dat wist je al
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:42:35 #3
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_29156489
moet die fotograaf dan van 1 persoon foto's maken?
of van de gehel groep die nog over is?

wat als je maar 1 model doet is het wel beter tedoen maar is het niet geheel eerlijk.

zo zou een supper mooie vrouw de ronde niet door kunnen komen omdat iemand foto's van haar maakt die er niet bedreven genoeg voor is.

(of trillende handjes door het lekkere model noem maar wat geks)

maar verder is het idee wel grappig misschien
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:42:47 #4
262 Re
Kiss & Swallow
pi_29156494

ik wil wel mee denken over het concept enzo, lijkt me wel een leuk plan. Voeg me even toe aan MSN tzt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:46:52 #5
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_29156606
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:42 schreef blackbully het volgende:

wat als je maar 1 model doet is het wel beter tedoen maar is het niet geheel eerlijk.

zo zou een supper mooie vrouw de ronde niet door kunnen komen omdat iemand foto's van haar maakt die er niet bedreven genoeg voor is.

de bedoeling is het liefste als volgende: tien users uit US, die eigenlijk soort van precontest zijn doorgekomen, komen samen om door dezelfde fotograaf een shoot te doen in een bepaalde stijl. daaruit kiest de fotograaf per deelneemster de beste foto en deze worden in een topic in US gezet. users mogen dan 1 week stemmen en de drie andere juryleden geven een lijst met punten (minst aantal punten voor de foto die als minst goed wordt ervaren etc..)
vervolgens word aan eht einde van de week gekeken wie er afvalt. de overige deelneemsters komen dan op de volgende shoot bij de volgende fotograaf aan en doen er weer ene, net zo lang ot de finale er is

de reden dat ik vraga om te polsen is of er users zijn die zo intensief zouden willen meedoen, zowel fotografen als eventuele modellen en fo mensen haalbaarheid zien. Het zal vrij grotos en intensief worden maar ik heb zowel in US al;s hier in FOT users gezien die enthousiast zijn in het poseren, fotos maken etc...

dus dit is puur peiling .
put
your
clothes
on!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:47:16 #6
48233 Auticia
warriorette
pi_29156612
Begrijp ik het goed dat de fotograaf die het 'model' op de foto heeft gezet mee bepaalt of dat model punten krijgt?

Misschien is het ook leuk voor andere FOT-ters om de foto's te mogen beoordelen?
I bet you are flying inside.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:47:57 #7
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_29156628
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:42 schreef Re het volgende:

ik wil wel mee denken over het concept enzo, lijkt me wel een leuk plan. Voeg me even toe aan MSN tzt
is goed!

het idee is onder andere ontstaan door die hele chique fotoshoots van jou en icicle van marjo en mothermother .
put
your
clothes
on!
pi_29156642
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:42 schreef blackbully het volgende:

Misschien een idee om met minstens een paar fotografen te werken die elk 1 tot x aantal (afhankelijk van de hoeveelheid fotografen) foto(s) inleveren voor het model. Zo heb je minder kans dat je alleen maar slechte foto's hebt als model.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:49:27 #9
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_29156664
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:47 schreef Auticia het volgende:
Begrijp ik het goed dat de fotograaf die het 'model' op de foto heeft gezet mee bepaalt of dat model punten krijgt?

Misschien is het ook leuk voor andere FOT-ters om de foto's te mogen beoordelen?
ja dat zou ook een goed idee zijn . klinkt alweer als een verbetering auticia thanx
put
your
clothes
on!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:49:40 #10
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29156668
het klinkt interessant, hou me op de hoogte! (tevens TVP)
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:50:29 #11
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29156692
quote:

Het kan net zoals in de show zelf, dat de fotograaf idd ook zijn zegje doet.
Met een poll kunnen dan de users stemmen op hun favoriet
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:51:22 #12
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_29156720
owja referentie: America's Next Top Model #6

.
put
your
clothes
on!
pi_29156734
worden de fotografen ook eerst gescreend...dit om te voorkomen dat een foto mislukt door onkunde van de fotograaf? anders is het lullig voor het model...
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:52:05 #14
68154 blackbully
pi_29156742
quote:

ik denk dat dan eerder de kwalitijd van de foto's vergeleken gaat worden als het model.
en dat terwijl het (als ik het goed begrijp) om de modellen gaat.

(zou wel kunnen maar dan in delen denk ik. dus de mening van de fotograven 33% de users 33% en de mods 33% van de stemmen) iets in die trand. dan heb je een redelijk beeld denk ik wat op verschillende vlakken de beste foto's opleverd. zowel technisch als uiterlijk van model
[/quote]
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:52:58 #15
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29156762
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:51 schreef Jerruh het volgende:
owja referentie: America's Next Top Model #6

.
Fok!sters met zulke spinnen?

Mogen we ze vastbinden om ze stil te laten zitten?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_29156768
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:51 schreef erik-de-perik het volgende:
worden de fotografen ook eerst gescreend...dit om te voorkomen dat een foto mislukt door onkunde van de fotograaf? anders is het lullig voor het model...
Zie mijn eerdere reply als idee.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:53:09 #17
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_29156769
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:51 schreef erik-de-perik het volgende:
nou, als 1 fotograaf onkundig is, zullen alle modellen er bij die shoot last van hebben .
put
your
clothes
on!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:53:36 #18
48233 Auticia
warriorette
pi_29156782
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:50 schreef Mukie het volgende:

[..]

Het kan net zoals in de show zelf, dat de fotograaf idd ook zijn zegje doet.
Met een poll kunnen dan de users stemmen op hun favoriet
. Ik ken de hele show niet. Maar ik begreep dat de fotograaf die [betreffend model schiet] de enige is die punten mag geven voor zijn model. (Dat zou ik wat raar vinden).

Terwijl, mijns inziens, je niet persé heel mooi hoeft te zijn om mooi op de foto te kunnen staan. De kunst voor de fotografen is om het plaatje gewoon zo mooi mogelijk te maken.

mompelt iets met lat en hoog
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:54:04 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_29156794
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:47 schreef Jerruh het volgende:

[..]

is goed!

het idee is onder andere ontstaan door die hele chique fotoshoots van jou en icicle van marjo en mothermother .
leuk , was ook wel erg chique en leerzaam en zoiets kan best geintegreerd worden in een plannetje
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:54:46 #20
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_29156809
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:52 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Fok!sters met zulke spinnen?

Mogen we ze vastbinden om ze stil te laten zitten?
bij wijze van spreke gaat het om elke "aflevering" een andere fotograaf met een ander onderwerp! dus bijvoorbeeld een ronde met fotos van een model in de natuur, een ronde waarin ze iets meoten rpesenteren (bijvoorbeeld telefoon aanprijzen, zoals in een aflevering van americas next top model gebeurt) etc...
put
your
clothes
on!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:55:58 #21
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29156843
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:53 schreef Auticia het volgende:

[..]

. Ik ken de hele show niet. Maar ik begreep dat de fotograaf die [betreffend model schiet] de enige is die punten mag geven voor zijn model. (Dat zou ik wat raar vinden).
Het lijkt me logisch dat een fotograaf alleen een meisje kan beoordelen die hij ook gefotografeerd heeft. Alleen een fotograaf kan aangeven hoe ze is om mee te werken. Om voorkeuren te verbloemen kun je per week 3 fotografen nemen of zo
quote:
Terwijl, mijns inziens, je niet persé heel mooi hoeft te zijn om mooi op de foto te kunnen staan. De kunst voor de fotografen is om het plaatje gewoon zo mooi mogelijk te maken.

mompelt iets met lat en hoog
Eens. ook met de kleine lettertjes
- Privacy Matters
pi_29156849
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:53 schreef Jerruh het volgende:

[..]

nou, als 1 fotograaf onkundig is, zullen alle modellen er bij die shoot last van hebben .
Ja, maar er zal dan iemand als eerste bij die fotograaf komen en misschien onterecht afvallen.

Ok, 1 fotograaf voor alle modelen per week, ik heb'm
Die gaat het dan idd aardig druk hebben.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:57:24 #23
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29156885
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:54 schreef Jerruh het volgende:

[..]

bij wijze van spreke gaat het om elke "aflevering" een andere fotograaf met een ander onderwerp! dus bijvoorbeeld een ronde met fotos van een model in de natuur, een ronde waarin ze iets meoten rpesenteren (bijvoorbeeld telefoon aanprijzen, zoals in een aflevering van americas next top model gebeurt) etc...
Dat had ik al begrepen hoor Ik zit maar met één probleem: we zijn allemaal amateurs, en studios zijn nogal prijzig om in te richten. Hoe had je dat in gedachten?
- Privacy Matters
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:00:27 #24
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_29156948
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:57 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Dat had ik al begrepen hoor Ik zit maar met één probleem: we zijn allemaal amateurs, en studios zijn nogal prijzig om in te richten. Hoe had je dat in gedachten?
dat wa sidd ook beetje mijn prob... hoe ga je telkens die meetings doen, zijn mensen daar wel enthousiast geneog voor om bijvoorbeeld elke week samen te komen etc... daarom dit peiltopic .

maar ik zat zelf bijvoorbeeld te denken aan locatieshots, bijvoorbeeld in een bos, misschien een of ander industrieterrein en eventueel es een studioshot. Ik kan misschien via pluisje etc,. wel kijken of er sponsoring mogelijk is!
put
your
clothes
on!
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:01:54 #25
48233 Auticia
warriorette
pi_29156969
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:55 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het lijkt me logisch dat een fotograaf alleen een meisje kan beoordelen die hij ook gefotografeerd heeft. Alleen een fotograaf kan aangeven hoe ze is om mee te werken. Om voorkeuren te verbloemen kun je per week 3 fotografen nemen of zo.
Hmmz, misschien is het handig om gewoon 2 of 3 FOT-ters in de jury te zetten die objectief kunnen beoordelen. Ik lees nergens iets over karakter of 'hoe [model] is om mee te werken', see? Het suggereert dat het alleen om uiterlijk gaat.
quote:
Eens. ook met de kleine lettertjes
Ik vind de lat echt veel te hoog. Destijds is niet voor niets de naam veranderd van B&H Fok! de Celebs naar Userfoto's. Bovendien denk ik dat je negatieve kritiek niet echt kan vermijden door een contest als deze. Ik vind het idee echt heel leuk, maar vrees dat je mensen tegen het been gaat stoten. (Ben niet helemaal helder, hoop dat het duidelijk is).
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:03:10 #26
68154 blackbully
pi_29156992
quote:

[..]

op maandag avond in de "studio" van fok-radio.

kan ieder mee genieten van hoe makkelijk/moeilijk het model is.
of hoe vervelend de fotograaf
[/quote]
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:04:49 #27
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_29157021
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:01 schreef Auticia het volgende:

[..]

Hmmz, misschien is het handig om gewoon 2 of 3 FOT-ters in de jury te zetten die objectief kunnen beoordelen. Ik lees nergens iets over karakter of 'hoe [model] is om mee te werken', see? Het suggereert dat het alleen om uiterlijk gaat.
[..]

Ik vind de lat echt veel te hoog. Destijds is niet voor niets de naam veranderd van B&H Fok! de Celebs naar Userfoto's. Bovendien denk ik dat je negatieve kritiek niet echt kan vermijden door een contest als deze. Ik vind het idee echt heel leuk, maar vrees dat je mensen tegen het been gaat stoten. (Ben niet helemaal helder, hoop dat het duidelijk is).
het moet inderdaad wel leuk blijven. daarom dus ff benadrukken dat dit een peiltopic is, niks ligt nog vast en alle kritiek en ideeen zijn zeer welkom .
put
your
clothes
on!
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:05:03 #28
262 Re
Kiss & Swallow
pi_29157023
quote:

[..]

studio is niet superduur hoor alhoewel je verschillende gradaties hebt in begeleiding enzo. ook buiten of ergens op locatie kan redelijk goedkoop allemaal

Qua fotografen denk ik dat er hier genoeg goed talent rondloopt, denk dat de beperkende factor tijd is.

ook denk ik dat je veel aanvragen zult krijgen van modellen, denk dat men met 10 wilt beginnen of een ander aantal.

Concept lijkt me prima om uit te werken maar daar zal nog wel over nagedacht worden
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:05:48 #29
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29157034
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:01 schreef Auticia het volgende:

[..]

[..]

Ik ben het wel met je eens: het risico bestaat dat modellen niet mee willen doen vanwege een aantal toetsenbordridders (m/v) die het nodig vinden om alles en iedereen af te zeiken. Hierdoor loop je het risico dat het doodbloedt, omdat modellen niet zitten te wachten op de scheldpartijen die nogaleens in BH2 voorkwamen.
- Privacy Matters
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:08:06 #30
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_29157071
Erg leuk idee, worden er ook mensen gevraagd voor visagie, om een bepaald idee nog meer uit te laten komen?
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_29157078
wat leuk !
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:08:47 #32
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29157085
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:05 schreef Re het volgende:

[..]

studio is niet superduur hoor alhoewel je verschillende gradaties hebt in begeleiding enzo. ook buiten of ergens op locatie kan redelijk goedkoop allemaal
e.e.a. is wel afhankelijk van de opdracht die je in een bepaalde week meegeeft. Ik heb het geluk dat ik onbeperkt kilometers kan maken, maar anderen zullen misschien met OV moeten reizen. Weer anderen hebben niet onbeperkt financiele middelen.
quote:
Qua fotografen denk ik dat er hier genoeg goed talent rondloopt, denk dat de beperkende factor tijd is.
Tijd is bij mij iig wel de beperkende factor ja
quote:
ook denk ik dat je veel aanvragen zult krijgen van modellen, denk dat men met 10 wilt beginnen of een ander aantal.

Concept lijkt me prima om uit te werken maar daar zal nog wel over nagedacht worden
- Privacy Matters
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:09:17 #33
68154 blackbully
pi_29157094
quote:

[..]

je zou ook met groepjes van 5 uit een regio kunnen werken bv.

is in reistijdbeter te doen voor de modellen.

kun je van de 5 overblijvers een nieuwe groep vormen voor laatste selectie ronde met bv. 2 fotogravenen 2 verschillede stijlen.

(zat eff te denken wat als bv. iemand uit groningen een keer of 5 naar limburg zou moeten voor een shoot. is niet echt leuk)
ja ja ik overdrijf de afstand en de keren wel maar dan is het gevoel duidejker
[/quote]
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:09:26 #34
262 Re
Kiss & Swallow
pi_29157097
en stylisten
pi_29157100
Behalve fotograven en modellen heb je idd ook nog visagie nodig,
dat is ook wel heel belangrijk. En kleding.

Hoe professioneel moet het worden?
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:12:09 #36
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29157150
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:09 schreef Re het volgende:
en stylisten
We peilen natuurlijk ook even bij LIF, US en FOT
pi_29157160
quote:

[..]

Lijkt me dat een X aantal mensen fotos insturen en dat de gene die er over gasan een groepje selecteren, zo iets?
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:12:28 #38
68154 blackbully
pi_29157161
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:08 schreef pea4fun het volgende:
Erg leuk idee, worden er ook mensen gevraagd voor visagie, om een bepaald idee nog meer uit te laten komen?
geen idee maar lijkt me wel handig als mensen met verstand van makeup de modellen gaan painten.

(wil ik ook wel doen maar is geen suc-6 denk ik )
[/quote]
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:12:48 #39
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29157167
ik kan wel aan een styliste komen. Ik weet alleen niet hoe dik ze in haar tijd zit.
- Privacy Matters
pi_29157181
* -Marjo- leest mee...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
pi_29157189
Wat voor thema's zullen er zijn? Op tv wordt er namelijk veel naakt gedaan, weet niet of iedereen daar zo voor warm loopt
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:14:20 #42
48233 Auticia
warriorette
pi_29157196
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:04 schreef Jerruh het volgende:

[..]

het moet inderdaad wel leuk blijven. daarom dus ff benadrukken dat dit een peiltopic is, niks ligt nog vast en alle kritiek en ideeen zijn zeer welkom .
Nou, dan klier ik nog even verder! .

De voorselectie oid vind ik ook erg naar klinken. Je zal hiermee waarschijnlijk mensen kwetsen of 'lager plaatsen' dan een "mooiere" Fok!ster.
Dus als je het dan toch groots wilt aanpakken, vind ik dat iedereen die zich aanmeldt ook mee mag doen aan de 'contest'.

En ik denk eerlijk gezegd dat US-ers die mooie foto's van zichzelf willen de weg weten naar het Fotografen en modellen-ontmoetingsplaatstopic of naar een meet zoals die aan de Lek om zo foto's van zichzelf te laten maken met veel minder kans om op het forum op hun uiterlijk afgebrand te worden. Zeker als de foto's in FOT staan zal de foto meer beoordeeld worden dan het model.

(Ik kan wel in een fotozaak werken, als negatiefje!) .
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:14:28 #43
68154 blackbully
pi_29157199
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:12 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Lijkt me dat een X aantal mensen fotos insturen en dat de gene die er over gasan een groepje selecteren, zo iets?
waarom? geef ieder die wil een kans.

kan toch een grotere voor ronde komen ?
[/quote]
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:14:29 #44
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_29157200
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:08 schreef pea4fun het volgende:
dat was precies wat wij nu ook zitten te denken... haha! alleen het zal dan wel groots worden en dan is de vraag wat we allemaal met zo min mogelijk kunnen bereiken! .
put
your
clothes
on!
pi_29157212
Mag ik in de jury om de modellen te vertegenwoordigen ?

Nou ja.. Lijkt me leuk.
pi_29157233
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:14 schreef blackbully het volgende:

[..]

waarom? geef ieder die wil een kans.

kan toch een grotere voor ronde komen ?
Dat zeg ik

Ik bedoelde dus dat iedereen die wil mag meedoen en niet van nu hebben we 10 mensen we zitten vol.
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:16:22 #47
262 Re
Kiss & Swallow
pi_29157243
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:12 schreef MaRySe het volgende:

[..]

dat kan ja alhoewel je dan foto's opgestuurd krijgt die door verschllende mensen en kwaliteiten zijn gemaakt en dat geeft weer bias
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:16:47 #48
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_29157251
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:14 schreef Auticia het volgende:

[..]

De voorselectie oid vind ik ook erg naar klinken. Je zal hiermee waarschijnlijk mensen kwetsen of 'lager plaatsen' dan een "mooiere" Fok!ster.
Dus als je het dan toch groots wilt aanpakken, vind ik dat iedereen die zich aanmeldt ook mee mag doen aan de 'contest'.

En ik denk eerlijk gezegd dat US-ers die mooie foto's van zichzelf willen de weg weten naar het Fotografen en modellen-ontmoetingsplaatstopic of naar een meet zoals die aan de Lek om zo foto's van zichzelf te laten maken met veel minder kans om op het forum op hun uiterlijk afgebrand te worden. Zeker als de foto's in FOT staan zal de foto meer beoordeeld worden dan het model.

ik waardeer je negatiefjes hoor!!! thanx dat je meedenkt!!!!
put
your
clothes
on!
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:17:01 #49
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29157253
quote:

[..]

Andersom is het natuurlijk zo dat in US men in het verleden echt ongenadig aan het afbranden was.
Maar misschien is een tijdelijk subforum een idee?
- Privacy Matters
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:18:50 #50
68154 blackbully
pi_29157299
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:13 schreef MaRySe het volgende:
Wat voor thema's zullen er zijn? Op tv wordt er namelijk veel naakt gedaan, weet niet of iedereen daar zo voor warm loopt
misschien de modellen zelf aan laten geven wat ze wel en niet willen op de foto en daar dan dus onder groepen verdelen.

(maar zou eerst eens kijken hoeveel modellen bv. 5 zondagen achter elkaar tijd vrij willen en kunnen maken)

misschien doen er maar 4 mensen mee. als model.
en heb je 20 fotograven en 20 visagisten
[/quote]
pi_29157302
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:16 schreef Re het volgende:

[..]

dat kan ja alhoewel je dan foto's opgestuurd krijgt die door verschllende mensen en kwaliteiten zijn gemaakt en dat geeft weer bias
Gaat het om hoe mooi iemand is? Hoe fotogeniek? Want schoonheid fotogeniekheid lijkt me niet zo moeilijk om op de foto vast te leggen.
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:19:00 #52
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29157305
quote:

[..]

Dat zijn idd de haken en ogen eraan.
Het karakter kan belicht worden door de evt visagiste(n) en fotograaf.
Het uiterlijk natuurlijk door een objectieve jury, betsaande uit fotograven, alsook users. (voor het algehele plaatje)
De poll kunnen we gebruiken om het "afbranden van de modellen" te voorkomen.
Een voorselectieronde kan gedaan worden door bvb inzending van foto's binnen een bepaalde tijd.
Daaruit worden dan eerst 20 mensen gekozen (ddoor de jury) en mogen de users en fotograven als eerste kiezen welke 10 doorgaan. Lijkt mij iig het meest handelbaar.
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:20:10 #53
48233 Auticia
warriorette
pi_29157327
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:17 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Andersom is het natuurlijk zo dat in US men in het verleden echt ongenadig aan het afbranden was.
Maar misschien is een tijdelijk subforum een idee?
Ik bedoelde met het [het forum... afbranden] ook US.

Verrek, zijn we het wéér eens! .
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:20:37 #54
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29157340
We kunnen hier toruwens wel iemand uitroepen tot Fok! Top Model, maar hoe zetten we dat om in daden? Moet Fok! niet in gesprek met een echt model-/castingbureau?
- Privacy Matters
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:23:04 #55
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29157397
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:20 schreef Auticia het volgende:

[..]

Ik bedoelde met het [het forum... afbranden] ook US.

Verrek, zijn we het wéér eens! .
- Privacy Matters
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:23:17 #56
68154 blackbully
pi_29157408
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:20 schreef RonaldV het volgende:
We kunnen hier toruwens wel iemand uitroepen tot Fok! Top Model, maar hoe zetten we dat om in daden? Moet Fok! niet in gesprek met een echt model-/castingbureau?
is er een minimaal aantal post wat je moet hebben om mee te mogen doen?

niet dat mensen zich speciaal voor dit stuntje gaan aanmelden bedoel ik dan.

(zeker als een casting bureau er mee gemoeit zou gaan )
[/quote]
pi_29157409
Stel he ..dat ik hier aan mee zou doen. Mag ik dan ook wel kiezen voor de fotografen?
Thank Drunk I'm a Goddess!
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:23:36 #58
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_29157419
quote:
ja dat zou van de prijs afhangen denk ik! misschien is het inderdaad een leuk idee om eventueel een modellenbureau te strikken, maar ik zat bijvoorbeeld in eerste instantie te denken aan dingen als: een half jaar op de Frontpage als bannergirl, bij het logo, iets in die richting

maar da was nog allemaal een idee hoor...
put
your
clothes
on!
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:23:59 #59
68154 blackbully
pi_29157430
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:23 schreef prupke het volgende:
Stel he ..dat ik hier aan mee zou doen. Mag ik dan ook wel kiezen voor de fotografen?
prupke schat lieverd das lang geleden hier

(sorry eff offtopic)
[/quote]
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:24:46 #60
262 Re
Kiss & Swallow
pi_29157446
quote:
rustig rustig
pi_29157453
Wat dacht je van een tagje ?
pi_29157464
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:23 schreef Mukie het volgende:

[..]

Zouden we evt idd kunnen doen.
Misschien dat hier iemand contacten heeft?
MIsschien een leuk idee om via fok dan een keer gast te zijn in het nieuwe big brother huissie?
ik bedoel dankzij BB is fok groot geworden (kunnen ze ook wel iets terug doen niet?)
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:25:41 #63
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29157468
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:23 schreef prupke het volgende:
Het lijkt me logisch dat je iig voor de voorselectie zelf je fotograaf kiest. Je wilt immers een goeie kans om bij de laatste voorronde te komen.
- Privacy Matters
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:26:39 #64
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29157493
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:25 schreef MaRySe het volgende:
Net als in winnaars mr en miss fok!
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:27:10 #65
52657 pea4fun
pi_29157510
het lijkt mij dat alle modelllen door alle gekozen fotografen op de foto worden gezet (ook voorronde voor fotografen?)
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:27:16 #66
48233 Auticia
warriorette
pi_29157513
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:19 schreef Mukie het volgende:

[..]

Dat zijn idd de haken en ogen eraan.
Het karakter kan belicht worden door de evt visagiste(n) en fotograaf.
Ja maar, ja maar! De ene user zal misschien heel verlegen zijn, juist omdat de lat zo hoog is cq er veel verwachtingen van zijn. En het ene jurylid zal bijv verlegenheid als een + zien en een ander als een -. En tijdens een fotoshoot leer je nou niet persé iemand echt kennen.
quote:
Het uiterlijk natuurlijk door een objectieve jury, betsaande uit fotograven, alsook users. (voor het algehele plaatje)
De poll kunnen we gebruiken om het "afbranden van de modellen" te voorkomen.
Ook met een poll zullen er altijd mensen zijn die het nodig vinden te reageren met een of .
quote:
Een voorselectieronde kan gedaan worden door bvb inzending van foto's binnen een bepaalde tijd.
Daaruit worden dan eerst 20 mensen gekozen (ddoor de jury) en mogen de users en fotograven als eerste kiezen welke 10 doorgaan. Lijkt mij iig het meest handelbaar.
Het is vast heel handelbaar, maar je kan er wel users mee kwetsen. In principe wordt er gezegd "Ja, maar jij bent niet mooi genoeg". (En er zijn ongetwijfeld users die dat geen reet kan schelen, maar omgekeerd zullen er best mensen zijn die zich dat aantrekken).Terwijl het dan, zoals ik al zei, naar mijn idee niet meer om de fotografie gaat.
pi_29157526
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:25 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het lijkt me logisch dat je iig voor de voorselectie zelf je fotograaf kiest. Je wilt immers een goeie kans om bij de laatste voorronde te komen.
Er zijn 4 mensen die mij op de plaat vast mogen zetten en 3 zitten dicht bij mijn huis. 1 persoon woont verder weg. En we hebben zelf een kleine fotostudio....
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:27:46 #68
68154 blackbully
pi_29157528
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:27 schreef pea4fun het volgende:
het lijkt mij dat alle modelllen door alle gekozen fotografen op de foto worden gezet (ook voorronde voor fotografen?)
en wie gaat dan model spelen voor de fotograven?
[/quote]
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:28:35 #69
262 Re
Kiss & Swallow
pi_29157552
lijkt me trouwens dus niet de beste optie om zo te selecteren maar goed je kunt eerst kijken hoeveel mensen sich aanbieden en is het alleen vrouwen of ook mannen?
pi_29157567
Het lijkt me eerlijker om voor de voorronde allemaal dezelfde fotograaf te doen?
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:29:34 #71
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29157581
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:27 schreef Auticia het volgende:

[..]

Het is vast heel handelbaar, maar je kan er wel users mee kwetsen. In principe wordt er gezegd "Ja, maar jij bent niet mooi genoeg". (En er zijn ongetwijfeld users die dat geen reet kan schelen, maar omgekeerd zullen er best mensen zijn die zich dat aantrekken).Terwijl het dan, zoals ik al zei, naar mijn idee niet meer om de fotografie gaat.
Als je van te voren heel duidelijk maakt dat modellen worden geselecteerd op basis van de foto, en niet op basis van hoe ze er in het echt uit zien, dan denk ik dat je dat al heel aardig kunt voorkomen.
- Privacy Matters
pi_29157604
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:28 schreef Re het volgende:
lijkt me trouwens dus niet de beste optie om zo te selecteren maar goed je kunt eerst kijken hoeveel mensen sich aanbieden en is het alleen vrouwen of ook mannen?
Alle twee is natuurlijk het leukst Maar is beetje moeilijk vergelijken..

En is er ook een leeftijdsgrens? Weet niet of het nodig is maar iemand van 14 is bijv. lastig te vergelijken met iemand van 40.
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:31:03 #73
52657 pea4fun
pi_29157621
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:27 schreef blackbully het volgende:

[..]

en wie gaat dan model spelen voor de fotograven?
Zoals ik eerder begreep gaan na de voorrondes de modellen allemaal op de foto door dezelfde fotograaf om dan te kunnen beoordelen wie er het best uitkomt, waarna de volgende fotograaf de modellen erop zet enzoverder.

Voor de voorrondes tja, dat weet ik natuurlijk dan niet.
pi_29157633
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:29 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Als je van te voren heel duidelijk maakt dat modellen worden geselecteerd op basis van de foto, en niet op basis van hoe ze er in het echt uit zien, dan denk ik dat je dat al heel aardig kunt voorkomen.
Op zich kun je wel bedenken dat als je meedoet aan een dit dat je dan beoordeeld wordt om je uiterlijk
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:31:19 #75
68154 blackbully
pi_29157635
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:28 schreef Re het volgende:
dus 2 contesten lijkt me dan.

mannen en vrouwen zijn niet echt makkelijk met elkaar te vergelijken of te beoordelen
[/quote]
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:31:31 #76
48233 Auticia
warriorette
pi_29157645
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:29 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Hmmz ja. Maar dan is de naam van het project weer misleidend.
pi_29157663
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:25 schreef MaRySe het volgende:
tagje , tagje!
ik heb al n tagje
leuk id, moeilijk in t vat te gieten maar wel heel leuk!
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:32:49 #78
48233 Auticia
warriorette
pi_29157678
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:31 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Op zich kun je wel bedenken dat als je meedoet aan een dit dat je dan beoordeeld wordt om je uiterlijk
Dat snap ik ook, maar dan is de link met US zo krom.
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:33:13 #79
68154 blackbully
pi_29157690
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:30 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Alle twee is natuurlijk het leukst Maar is beetje moeilijk vergelijken..

En is er ook een leeftijdsgrens? Weet niet of het nodig is maar iemand van 14 is bijv. lastig te vergelijken met iemand van 40.
modelllen van 14?

wat dacht je van 16 met ouders en anders minimaal 18+
ik zou zelf geen zin hebben in gezeur met ouders omdat je een foto hebt gemaakt van hun kind.
dus onder de 16 vergeet het maar.
tussen 16 en 18 neem maar pa of ma mee en anders 18+

maar das eff mijn mening.
[/quote]
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:33:17 #80
262 Re
Kiss & Swallow
pi_29157696
ok men draaft weer lekker door lol

zoals gezegd ik wil wel meedoen met de denktank,lijkt me leuk om het idee te ontwikkelen
pi_29157709
Het is toch een soort veekeuring. Dan vind ik dat je wel moet kunnen accepteren als je meedoet dat je bijvoorbeeld niet voldoet.

Hangt er vanaf hoe professioneel je het aanpakt natuurlijk
pi_29157720
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:31 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Dat hou je toch. Mensen kijken onbewust toch naar het model...
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
pi_29157733
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:33 schreef MaRySe het volgende:
Het is toch een soort veekeuring. Dan vind ik dat je wel moet kunnen accepteren als je meedoet dat je bijvoorbeeld niet voldoet.

Ben ik het niet met je eens.
Het gaat erom hoe dat de fotograaf het model op de foto krijgt. En daar hoef je niet knap voor te zijn. De fotograf moet het werk doen en niet het model.

Dus het is geen vleeskeuring het is de fotokeuring
pi_29157739
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:33 schreef MaRySe het volgende:

niet voldoet?
mij is een poos geleden uitgelegd dat juist iedereen geschikt is?
als je maar op de foto wilt
pi_29157747
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:33 schreef blackbully het volgende:

[..]

modelllen van 14?

wat dacht je van 16 met ouders en anders minimaal 18+
ik zou zelf geen zin hebben in gezeur met ouders omdat je een foto hebt gemaakt van hun kind.
dus onder de 16 vergeet het maar.
tussen 16 en 18 neem maar pa of ma mee en anders 18+

maar das eff mijn mening.
Als je 18+ zegt krijg ik gelijk een heel ander idee bij de foto's
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:35:37 #86
48233 Auticia
warriorette
pi_29157757
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:35 schreef mother-mother het volgende:

[..]

niet voldoet?
Maar dan moet je dus door een voorselectie dus kan je er alsnog uitgeknikkerd worden .
pi_29157758
ik plak dit ff bovenaan.
pi_29157766
quote:

[..]

niet voldoet?
Mijn ervaring is anders...
Woeiii - Blog
pi_29157783
quote:

[..]

niet voldoet?
Als de wedstrijd is begonnen en je gaat niet door naar de volgende ronde bedoel ik
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:37:34 #90
68154 blackbully
pi_29157805
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:35 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Als je 18+ zegt krijg ik gelijk een heel ander idee bij de foto's
hoorde daar net ook al iets over.

zou het wel spannend maken :p

maar vallen dan vast veel modellen af.

wel jammer want das wel het model in zijn/ haar pure vorm
[/quote]
pi_29157806
Even om het duidelijk te maken.

Gaat het om de foto.. Dus om de fotograven.
Of om hoe het model er op staat etc. etc. dus om het model?

Dus wie wint, de fotograaf of het model?
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:38:23 #92
68154 blackbully
pi_29157830
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:35 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
ik plak dit ff bovenaan.
? ja ja

geen idee wat er stond.

blader zo wel terug
[/quote]
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:39:14 #93
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29157850
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:27 schreef Auticia het volgende:

[..]

Ja maar, ja maar! De ene user zal misschien heel verlegen zijn, juist omdat de lat zo hoog is cq er veel verwachtingen van zijn. En het ene jurylid zal bijv verlegenheid als een + zien en een ander als een -. En tijdens een fotoshoot leer je nou niet persé iemand echt kennen.
[..]

Ook met een poll zullen er altijd mensen zijn die het nodig vinden te reageren met een of .
[..]

Daarom is het ook een mix van beide fot en us.
Negatieve alsook positieve reacties zullen er sowieso komen.
Het is dan ook aan de user om goed te weten waar zij aan begint.
Als ze niet tegen opbouwende! kritiek kan, dan is het niet modelwaardig toch?
Het moet natuurlijk wel constructief blijven

Zowel het model als de fotograaf worden dan beoordeeld
Het eindresultaat is immers een combinatie van de 2.
pi_29157853
sticky maken toch gewoon ?
pi_29157866
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:35 schreef Auticia het volgende:

[..]

Maar dan moet je dus door een voorselectie dus kan je er alsnog uitgeknikkerd worden .
nou een voor degene die de hele procedure enzo gaat verzinnen , volgens mij word t nog moeilijk zat
pi_29157876
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:39 schreef MaRySe het volgende:
sticky maken toch gewoon ?
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:41:35 #97
68154 blackbully
pi_29157909
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:37 schreef MaRySe het volgende:
Even om het duidelijk te maken.

Gaat het om de foto.. Dus om de fotograven.
Of om hoe het model er op staat etc. etc. dus om het model?

Dus wie wint, de fotograaf of het model?
het gaat om het model denk ik

dus het model wint.

zal voornamelijk zijn hoe een model zich in verschillende stijlen weet uit te drukken dat ze mooi op de foto komt.

een mooie foto word niet door de foto graaf gemaakt he. hij/zei moet alleen goed timen en zorgen dat de camera goed staat. verder is de foto pas mooi (in de context van de opdracht) als het model vorm weet te geven aan de opdracht.

de foto graaf kan wel sturen maar ook maar tot zekere hoogte.
[/quote]
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:42:10 #98
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29157922
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:34 schreef prupke het volgende:

[..]

Ben ik het niet met je eens.
Het gaat erom hoe dat de fotograaf het model op de foto krijgt. En daar hoef je niet knap voor te zijn. De fotograf moet het werk doen en niet het model.

Dus het is geen vleeskeuring het is de fotokeuring
Niet helemaal mee eens.
Beide moeten hun ding doen, anders werkt het niet.
Net als in de show
pi_29157936
quote:
Als ze niet tegen opbouwende! kritiek kan, dan is het niet modelwaardig toch?
quote:
Het moet natuurlijk wel constructief blijven
Je hebt het wel over Fok he...
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:43:15 #100
68154 blackbully
pi_29157944
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:40 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

roep dat dan

ben ook moe hoor, snap het dan niet meer zo goed.

(kan ook door het bier komen wie weet)
[/quote]
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:43:42 #101
262 Re
Kiss & Swallow
pi_29157954
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:41 schreef blackbully het volgende:

[..]

het gaat om het model denk ik

dus het model wint.

zal voornamelijk zijn hoe een model zich in verschillende stijlen weet uit te drukken dat ze mooi op de foto komt.

een mooie foto word niet door de foto graaf gemaakt he. hij/zei moet alleen goed timen en zorgen dat de camera goed staat. verder is de foto pas mooi (in de context van de opdracht) als het model vorm weet te geven aan de opdracht.

de foto graaf kan wel sturen maar ook maar tot zekere hoogte.
oei leuke stelling
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:44:08 #102
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29157967
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:42 schreef prupke het volgende:

[..]

[..]

Je hebt het wel over Fok he...
Klopt, vandaar dat we eerst gaan polsen hoe en wat
Het is een super idee, maar de uitwerking is een 2e.
Daar moeten we nog aan werken.
Vandaar dit topic; dan kunnen we zien hoe het idee ontvangen wordt, tips zijn dus meer dan welkom
pi_29157991
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:42 schreef Mukie het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens.
Beide moeten hun ding doen, anders werkt het niet.
Net als in de show
Klopt : het model moet ook meewerken! Maar uiteindelijk gaat het erom hoe de fotograaf het model op de plaat zet. Dus als er dan commentaar gegeven moet worden moet het wel op de fotograaf zijn en niet op het model.
pi_29158037
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:44 schreef prupke het volgende:

[..]

Klopt : het model moet ook meewerken! Maar uiteindelijk gaat het erom hoe de fotograaf het model op de plaat zet. Dus als er dan commentaar gegeven moet worden moet het wel op de fotograaf zijn en niet op het model.
Er wordt toch altijd naar het model gekeken...
Woeiii - Blog
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:46:43 #105
68154 blackbully
pi_29158042
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:43 schreef Re het volgende:

[..]

oei leuke stelling
hey zo niet als we de fotograaf gaan keuren dan heb je 1 model en vallen er steeds fotograven af.

de bedoeling is niet zozeer een technisch hoogstandje maar de gelaats en lichaams uitdrukken van het model zo netjes mogelijk in beeld brengen.
[/quote]
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:46:46 #106
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29158046
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:44 schreef prupke het volgende:

[..]

Dan zou het een fokfotograaf wedstrijd zijn en geen fokmodelwedstrijd
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:48:56 #107
68154 blackbully
pi_29158097
voor welke doeleinde mogen de fotograven hun foto's die ze maken bij de shoots gebruiken? is daar al over na gedacht?
[/quote]
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:49:07 #108
262 Re
Kiss & Swallow
pi_29158101
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:46 schreef Mukie het volgende:

[..]

vandaar ook per week een verschillende fotograaf
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:50:50 #109
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29158138
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:49 schreef Re het volgende:

[..]

Exact, alleen om de verschillende stijlen weer te geven e.d.
Doen ze in de show ook nl
pi_29158144
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:46 schreef Mukie het volgende:

[..]

IK had het verkeerd begrepen
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:51:28 #111
68154 blackbully
pi_29158158
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:49 schreef Re het volgende:

[..]

het gaat dus om de kwantitijd van de foto's niet de kwalitijd.

oke das duidelijk
[/quote]
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:51:34 #112
262 Re
Kiss & Swallow
pi_29158164
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:48 schreef blackbully het volgende:
voor welke doeleinde mogen de fotograven hun foto's die ze maken bij de shoots gebruiken? is daar al over na gedacht?
dat lijkt me een goed punt om over na te denken, je fotografeert in opdracht van fok, copyright blijft natuurlijk bij de fotograaf neem ik aan, normale regels gelden gewoon
pi_29158186
Dus het lijkt me dat het uiteindelijk wel om schoonheid gaat. Of anders zou je een product oid aan moeten prijzen?
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:52:26 #114
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29158188
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:51 schreef prupke het volgende:

[..]

IK had het verkeerd begrepen
Het is nu ook een beetje een wirwar.
We kunnen misschien steeds een samenvatting maken van de dingetjes e.d.
Zal het er morgen ff met Jerruh over hebben
pi_29158212
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:52 schreef MaRySe het volgende:
Dus het lijkt me dat het uiteindelijk wel om schoonheid gaat. Of anders zou je een product oid aan moeten prijzen?
Schoonheid indeed
Maar aangezien iedereen allemaal even mooi is moet het geen probleem zijn ..
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:53:20 #116
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29158214
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:51 schreef blackbully het volgende:

[..]

oke das duidelijk
De kwaliteit van de foto's wordt door de fotograaf zelf bepaald.
Hij/zij kiest welke wordt gebruikt bij de selectierondes
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:54:28 #117
262 Re
Kiss & Swallow
pi_29158237
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:51 schreef blackbully het volgende:

[..]

oke das duidelijk
het gaat uiteindelijk om het model de fotograaf is hier niet belangrijk denk ik alhoewel kwaliteit natuurlijk altijd voorop moet staan
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:54:38 #118
68154 blackbully
pi_29158241
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:52 schreef MaRySe het volgende:
hoeft niet bepaald schoonheid te wezen maar meer hoe je je jezelf houding weet te geven op de foto.

niet alle mooie vrouwen staan mooi op een foto.

sommige lelijke mensen zijn veel fotogenieker.
[/quote]
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:55:39 #119
68154 blackbully
pi_29158265
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:51 schreef Re het volgende:

[..]

dat lijkt me een goed punt om over na te denken, je fotografeert in opdracht van fok, copyright blijft natuurlijk bij de fotograaf neem ik aan, normale regels gelden gewoon
wel iets om duidelijk bij de inschrijving aan te geven (voor zowel model als fotograaf)

ruzie achteraf is voor niemand prettig
[/quote]
pi_29158268
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:54 schreef blackbully het volgende:

[..]

hoeft niet bepaald schoonheid te wezen maar meer hoe je je jezelf houding weet te geven op de foto.

niet alle mooie vrouwen staan mooi op een foto.

sommige lelijke mensen zijn veel fotogenieker.
gebruik dan liever het woord puurheid ipv schoonheid
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:57:42 #121
68154 blackbully
pi_29158324
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:54 schreef Re het volgende:

[..]

het gaat uiteindelijk om het model de fotograaf is hier niet belangrijk denk ik alhoewel kwaliteit natuurlijk altijd voorop moet staan
yup maar is niet belangrijk voor de selectie (als we het erg zwart wit spelen.)

natuurlijk heb je met een technisch goede foto meer kans als met een slechte maar dat is niet waar de wedstrijd op gebaseerd gaat worden
[/quote]
pi_29158361
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:54 schreef Re het volgende:

[..]

ja want t ging toch om fotograaf en model , tenminste zo las ik t in de OP
  woensdag 27 juli 2005 @ 01:00:42 #123
262 Re
Kiss & Swallow
pi_29158410
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:57 schreef blackbully het volgende:

[..]

yup maar is niet belangrijk voor de selectie (als we het erg zwart wit spelen.)

natuurlijk heb je met een technisch goede foto meer kans als met een slechte maar dat is niet waar de wedstrijd op gebaseerd gaat worden
Ik denk dat over de selectie het laatste woord nog niet is gesproken, ligt ook aan het aantal inschrijvingen etc. wie weet zijn het er maar 10 he-he alhoewel ...
pi_29158412
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:53 schreef prupke het volgende:

[..]

Schoonheid indeed
Maar aangezien iedereen allemaal even mooi is moet het geen probleem zijn ..

Het gaat dus om fotogeniekheid.
  woensdag 27 juli 2005 @ 01:06:13 #125
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_29158525
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:13 schreef MaRySe het volgende:
FF een paar ideetjes:

-glamourfoto
-aktiefoto
-portretfoto
-reclamefoto ( is al genoemd)
-bikini/badpakfoto ( voor de mannelijke fokkers wel leuk )
-casual
-verkleedpartij ( met film als thema oid)

Meer weet ik t nog niet.
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  woensdag 27 juli 2005 @ 06:49:08 #126
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_29161801
Ik denk dat een fotograaf niet zo 'objectief' is als men zou wensen. Niet voor niets komen FOTters herhaaldelijk naar US voor modellen voor meets en dergelijke. Je gaat echt niet zeggen 'die ene die vond ik een kutwijf en lelijk ook', of anderszins 'opbouwende' kritiek, als je zogezegd afhankelijk bent van US voor modellen. Lijkt me belangenverstrengeling.

Als voorbeeld: user gekkearie8472 heeft voor dit fantastische project missy1982_____ gefotografeerd en negatief beoordeeld. missy1982_____ ervaart dit als kritiek waar zij niet mee om kan gaan, vindt gekkearie8472 een eikel.
Voorts is er een FOT meet. En gekkearie8472 komt. Dan komt dus mogelijk missy182_____ niet. En dat is niet in het belang van gekkearie8472. Helder?
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  woensdag 27 juli 2005 @ 06:58:35 #127
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_29161817
Een voorselectie is tweevoudige idiotie.

1. Het worden afgerekend op je uiterlijk is tot daaraan toe. Dat op zich is al een keuze die het 'model' maakt. Een voorselectie verhoogt die drempel nog eens extra. Want stel je voor dat je in de voorselectie al sneuvelt. Dan is het toch wel erg met je gesteld. En over eerlijke concurrentie kan dan ook niet gesproken worden. Je hebt immers geen idee wie die concurrentie is, in een voorselectie.
2. Er zijn zoveel aanmeldingen dat een voorselectie sowieso te zot is voor woorden.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  woensdag 27 juli 2005 @ 07:01:30 #128
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_29161822
Het is een toch soort Mister en Miss FOK! ism FOT. Je kan het anders noemen en er wat extra's aan ophangen maar het blijft in essentie identiek.
Daar is niks mis mee maar ik meen mij iets te herinneren van het laten vallen van de voorselectie bij die verkiezingen. Om bovenstaande redenen, onder meer.
  woensdag 27 juli 2005 @ 07:01:55 #129
48233 Auticia
warriorette
pi_29161824
.

3. Stemmen door middel van een poll is alleen handig (voor de persoon die wil winnen) als je een boel vriendjes en vriendinnetjes hebt of een populair weblog oid, zodat je iedereen de link kan sturen en vragen of men voor je wil stemmen.
  woensdag 27 juli 2005 @ 07:29:00 #130
101884 PeRi
Allons-y!
pi_29161881
Ik lees dit vanavond even door, als ik weer tijd heb
Whatever I want.
  woensdag 27 juli 2005 @ 07:59:27 #131
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29161986
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 01:06 schreef B.A.Trix het volgende:

[..]

FF een paar ideetjes:

-glamourfoto
-aktiefoto
-portretfoto
-reclamefoto ( is al genoemd)
-bikini/badpakfoto ( voor de mannelijke fokkers wel leuk )
-casual
-verkleedpartij ( met film als thema oid)

Meer weet ik t nog niet.
- harajuku girls (go wild met make-ups en outfits
- natuurfoto's
- het thema 2050
  woensdag 27 juli 2005 @ 08:05:23 #132
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_29162030
Natuurfoto's.
.

Als dat niet afschrikt zal ik verbaasd zijn.
  woensdag 27 juli 2005 @ 08:06:08 #133
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_29162036
En 2050? Doe dan meteen een boerkakontest. .
  woensdag 27 juli 2005 @ 08:17:53 #134
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29162093
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 08:06 schreef mvdlubbe het volgende:
En 2050? Doe dan meteen een boerkakontest. .
Nou ik bedoel eerder een soort van toekomst idee.
En dus geen burka's
Ik heb nog hoop enzo

Natuur, zoals wat ik ook nog heb gezien bij ANT.
Eva met de appel bvb, pan maar dan als vrouw, vuur, ijskoningin etc etc
  woensdag 27 juli 2005 @ 08:54:31 #135
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29162357
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 06:49 schreef mvdlubbe het volgende:
Ik denk dat een fotograaf niet zo 'objectief' is als men zou wensen. Niet voor niets komen FOTters herhaaldelijk naar US voor modellen voor meets en dergelijke. Je gaat echt niet zeggen 'die ene die vond ik een kutwijf en lelijk ook', of anderszins 'opbouwende' kritiek, als je zogezegd afhankelijk bent van US voor modellen. Lijkt me belangenverstrengeling.

Als voorbeeld: user gekkearie8472 heeft voor dit fantastische project missy1982_____ gefotografeerd en negatief beoordeeld. missy1982_____ ervaart dit als kritiek waar zij niet mee om kan gaan, vindt gekkearie8472 een eikel.
Voorts is er een FOT meet. En gekkearie8472 komt. Dan komt dus mogelijk missy182_____ niet. En dat is niet in het belang van gekkearie8472. Helder?
Het is zelfs nog erger: Als Missy ziet dat Gekkekanarie komt dan zal ze niet komen, ondanks de aanwezigheid van 20 fotografen en 20 modellen die haar bijna smeken om toch te komen. Tenzij Missy het zo weet te draaien dat Gekkekanarie niet komt. Maar dan is er meestal een behoorlijke flame-war aan vooraf gegaan.
- Privacy Matters
  woensdag 27 juli 2005 @ 08:57:31 #136
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29162385
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 06:58 schreef mvdlubbe het volgende:
Een voorselectie is tweevoudige idiotie.

1. Het worden afgerekend op je uiterlijk is tot daaraan toe. Dat op zich is al een keuze die het 'model' maakt. Een voorselectie verhoogt die drempel nog eens extra. Want stel je voor dat je in de voorselectie al sneuvelt. Dan is het toch wel erg met je gesteld. En over eerlijke concurrentie kan dan ook niet gesproken worden. Je hebt immers geen idee wie die concurrentie is, in een voorselectie.
2. Er zijn zoveel aanmeldingen dat een voorselectie sowieso te zot is voor woorden.
1. Inherent aan elke verkiezing waar uiterlijk een rol speelt. Al vraag ik me wel af hoe erg het met je gesteld is als je in een voorronde van 1000 namen sneuvelt omdat er maar 50 doorkunnen (ik roep maar wat aantallen). Volgens mij valt het best mee.
2. Kun je die even uitleggen? Als er zoveel aanmeldingen zijn dan zul je toch een keuze moeten maken, of niet?
- Privacy Matters
  woensdag 27 juli 2005 @ 09:36:29 #137
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29162828
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 08:57 schreef RonaldV het volgende:

[..]

1. Inherent aan elke verkiezing waar uiterlijk een rol speelt. Al vraag ik me wel af hoe erg het met je gesteld is als je in een voorronde van 1000 namen sneuvelt omdat er maar 50 doorkunnen (ik roep maar wat aantallen). Volgens mij valt het best mee.
2. Kun je die even uitleggen? Als er zoveel aanmeldingen zijn dan zul je toch een keuze moeten maken, of niet?
1. Dat valt zeer zeker mee. Dr kan er maar 1 de winnaar zijn
2. Die moet er sowieso komen. Je kunt moeilijk 100 aanmeldingen verwerken, shoots regelen etc
pi_29164191
[quote]Op woensdag 27 juli 2005 09:36 schreef Mukie het volgende:

[..]

en wie niet tegen z'n verlies kan , die is maar zielug hooooooooooooooor, met zn allen , met zn allehen , met zn allen zingen wij van te gefeliciteerd
sorry moest ineens aan miniplaybackshow denken met die zin
pi_29164230
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 09:36 schreef Mukie het volgende:

[..]

2. Die moet er sowieso komen. Je kunt moeilijk 100 aanmeldingen verwerken, shoots regelen etc
100 aanmeldingen is wel heul veul!
pi_29164263
Ik denk niet dat het eerlijk is om iedereen me te laten stemmen want wat zoals iemand al eerder zei.. Met veel vriendjes op fok win je sowieso
pi_29164426
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:53 schreef MaRySe het volgende:
Ik denk niet dat het eerlijk is om iedereen me te laten stemmen want wat zoals iemand al eerder zei.. Met veel vriendjes op fok win je sowieso
u've got a point
pi_29164509
well... I agree that quality rules over quantity... I'll follow that thread as much as I can and see where it goes... but I might be able to help as a (quality?) photographer.
I'm based in A'dam.
You can see my pictures here: http://www.pbase.com/digitalfrog (check out the Pleasure Island gallery at the bottom, it's the latest, from this weekend)

model:Shirely - makeup:Conny - foto: Ralph

Feel free to drop me an email at frog@digitalfrog.com

Ralph
pi_29164730
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:03 schreef digitalfrog het volgende:
well... I agree that quality rules over quantity... I'll follow that thread as much as I can and see where it goes... but I might be able to help as a (quality?) photographer.
I'm based in A'dam.
You can see my pictures here: http://www.pbase.com/digitalfrog (check out the Pleasure Island gallery at the bottom, it's the latest, from this weekend)

model:Shirely - makeup:Conny - foto: Ralph

[afbeelding]

Feel free to drop me an email at frog@digitalfrog.com

Ralph
mooie foto's op je site , heb ff snel gekeken maar gaaf!
moet ik dit in t engels ff tikken trouwens?
pi_29164764
No offence but i really hate the make-up
the photo is asome
pi_29164777
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:11 schreef mother-mother het volgende:

[..]

mooie foto's op je site , heb ff snel gekeken maar gaaf!
moet ik dit in t engels ff tikken trouwens?
Nee, Ralph kan wel nederlands lezen, maar schrijven gaat'm beter af in het engels.
Welke Fisheye gebruik je Ralph?
pi_29164807
Weten we dat ook weer
  woensdag 27 juli 2005 @ 12:10:32 #147
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29166392
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:51 schreef mother-mother het volgende:
[quote]Op woensdag 27 juli 2005 09:36 schreef Mukie het volgende:

[..]

en wie niet tegen z'n verlies kan , die is maar zielug hooooooooooooooor, met zn allen , met zn allehen , met zn allen zingen wij van te gefeliciteerd
sorry moest ineens aan miniplaybackshow denken met die zin
ik ook
Maar tis wel zo
  woensdag 27 juli 2005 @ 12:44:08 #148
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_29167304
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 00:27 schreef prupke het volgende:

[..]

Er zijn 4 mensen die mij op de plaat vast mogen zetten en 3 zitten dicht bij mijn huis. 1 persoon woont verder weg. En we hebben zelf een kleine fotostudio....
Dus stel je voor dat geen van die fotografen tijd heeft , dan doe je niet mee uit angst dat een "mindere fotograaf" bagger foto's maakt ???

Of is het hebben van een fotostudio en dure apparatuur synoniem aan goede foto's maken ????
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  woensdag 27 juli 2005 @ 12:52:10 #149
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_29167526
zeer goed idee verder, het vergt alleen heel veel secuur voorwerk en uitwerking
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
  woensdag 27 juli 2005 @ 12:59:45 #150
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_29167740
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 08:57 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het punt is dat mijn vermoeden is dat een voorselectie de wedstrijd zelf in de weg zit. Want 1 iemand in de voorselectie laten vallen is ook zoiets.
Het hele punt was dat 'zoveel' in deze context als 'zo weinig' moet worden gelezen .
  woensdag 27 juli 2005 @ 13:02:56 #151
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29167837
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 12:59 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Het punt is dat mijn vermoeden is dat een voorselectie de wedstrijd zelf in de weg zit. Want 1 iemand in de voorselectie laten vallen is ook zoiets.
Het hele punt was dat 'zoveel' in deze context als 'zo weinig' moet worden gelezen .
Een voorselectie is om het koren van het kaf te scheiden. We zouden bvb het zo kunnen doen: 1 portretfoto, 1 volledige shot plus 1 naar keuze. Daar kan de jury dan een aantal uitkiezen die er het beste uitkomen. Daarna begint het pas. Jammergenoeg is een voorselectie wel daadwerkelijk nodig wanneer het storm loopt. Maar dat is bij alles in deze wereld (sollicitatiegesprekken, sport etc), waarom hier dan niet?
  woensdag 27 juli 2005 @ 13:08:03 #152
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_29167938
Omdat hier geen enkele beperking zou hoeven zijn op het aantal deelnemers, wanneer je meeneemt in de opzet dat zoveel mogelijk mensen kunnen meedoen.
Het is voor kanshebbenden in principe geen enkel gevaar, moge de beste winnen zeg maar. En dan wel gekozen door het publiek na 'eerlijke' concurrentie.
Aan de andere kant heb je een voorselectie die in achterkamertjes door onbekenden (of bekenden, dat boeit niet) wordt uitgevoerd.

Zet er dan tenminste een limiet aan, ofzo. Indien er meer dan 100 aanmeldingen zijn moet er een voorselectie plaatsvinden totdat er 100 deelnemers zijn, ofzo.
  woensdag 27 juli 2005 @ 13:20:07 #153
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29168235
Het lijkt me duidelijk dat als er maar 20 aanmeldingen zijn er uberhaupt geen voorselectie plaats hoeft te vinden. Je houdt geen voorselectie alleen om het houden van een voorselectie, toch?
- Privacy Matters
  woensdag 27 juli 2005 @ 13:43:16 #154
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29168959
eens
  woensdag 27 juli 2005 @ 13:54:11 #155
262 Re
Kiss & Swallow
pi_29169296
Denk dat er wel meer mensen (vrouwen nog steeds alleen of ook mannen?) dan 20 zullen aanmelden aangezien stel dat je in de finale zit je kans hebt om bijvoorbeeld 10 keer foto's van je kan laten nemen door 10 verschillende fotografen, wie wil dat nou niet

Aan de andere kant moet het model natuurlijk wel beschikbaar zijn voor een langere periode, stel je hebt een shoot elke 2 weken (of zelfs elke week) moet je toch minimaal 2.5 maand elk weekend beschikbaar zijn, nou ik kan je vertellen dat niet veel mensen dat zijn dus uiteindelijk denk ik dat het aantal aanmeldingen wel mee zal vallen. Zelf zou ik ook nog een introductie ronde invoeren waar iedereen door dezelfde fotograaf op de foto wordt gezet als grand opening.

en dan natuurlijk nog de selectie van de fotografen: ik neem aan fok fotografen, waar je er dus minimaal 10 van nodig hebt... wordt ook leuke selectie natuurlijk want die hoeven in principe maar 1x in die 2.5 maand beschikbaar te zijn.
  woensdag 27 juli 2005 @ 13:54:16 #156
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_29169300
20 lijkt me nog veel .

Maar wat is nou het voordeel van een voorselectie? Als we er dus vanuit gaan dat er minder dan 100 mensen mee willen doen.
En nee, het feit dat het bij sollicitatiegesprekken en baggertv-programma's ook wordt gedaan is geen goede reden om het hier te doen, volgens mij.
  woensdag 27 juli 2005 @ 13:55:36 #157
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29169349
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:54 schreef mvdlubbe het volgende:
20 lijkt me nog veel .

Maar wat is nou het voordeel van een voorselectie? Als we er dus vanuit gaan dat er minder dan 100 mensen mee willen doen.
Dan si die natuurlijk niet nodig
  woensdag 27 juli 2005 @ 13:56:10 #158
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_29169364
Dus je verwacht meer dan 100 mensen die zeggen te willen meedoen bij het begin?
  woensdag 27 juli 2005 @ 13:59:39 #159
262 Re
Kiss & Swallow
pi_29169470
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:56 schreef mvdlubbe het volgende:
Dus je verwacht meer dan 100 mensen die zeggen te willen meedoen bij het begin?
ik denk uiteindelijk dat je niet eens met zoveel aanmeldingen komt als je bijvoorbeeld dit wekelijks wilt doen zeg 10 weken elke zaterdag of zondag is best intensief, denk dat je daar wel rekening mee moet houden en dat dus ook duidelijk moet formuleren maar de inschrijvers toe, dit is natuurlijk niet even iets wat je zomaar tussendoor doet
  woensdag 27 juli 2005 @ 14:02:03 #160
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_29169534
Inderdaad. [iets met kwaliteit en kwantiteit] .
  woensdag 27 juli 2005 @ 14:03:46 #161
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29169585
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:59 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk uiteindelijk dat je niet eens met zoveel aanmeldingen komt als je bijvoorbeeld dit wekelijks wilt doen zeg 10 weken elke zaterdag of zondag is best intensief, denk dat je daar wel rekening mee moet houden en dat dus ook duidelijk moet formuleren maar de inschrijvers toe, dit is natuurlijk niet even iets wat je zomaar tussendoor doet
Helemaal juist.
Vandaar ook dit topic en eentje extra achter de schermpjes.
Zodat alle vlakken worden besproken en er een concreet en goed voorstel uitkomt.
  woensdag 27 juli 2005 @ 14:13:15 #162
52657 pea4fun
pi_29169829
Waarom die voorselectie? Nou als je als fotograaf met honderd modellen op pad moet om een thema te fotograferen lijkt me dat niet echt te doen Zelfs met 10 is al een opgave...
  woensdag 27 juli 2005 @ 14:14:12 #163
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29169855
Lub, het is me niet helemaal duidelijk waar je nou naar toe wilt. Eerst pleit je voor geen limiet op het aantal deelnemers en geen voorselectie. Dan pleit je voor een voorselectie bij tenminste 100 deelnemers. Daarna verwacht je er nog geen 20 deelnemers. Zit je nu mensen vast te pinnen op het voor de vuist weg roepen van aantallen?

Ik vind het idee een leuk idee. En meer moet je er nog niet achter zoeken, het is alleen maar een idee. Daarbij worden in het wild wat aantallen geroepen. Maar er is nog helemaal geen voorstel, dus ga nou niet gelijk op details zitten letten, die aantallen zijn om een idee te geven.

Re plaatst ook kanttekeningen, maar doet dat in ieder geval onderbouwd, met praktische bezwaren. Die mis ik bij jou een beetje.
- Privacy Matters
  woensdag 27 juli 2005 @ 14:33:27 #164
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_29170471
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:14 schreef RonaldV het volgende:
Lub, het is me niet helemaal duidelijk waar je nou naar toe wilt. Eerst pleit je voor geen limiet op het aantal deelnemers en geen voorselectie. Dan pleit je voor een voorselectie bij tenminste 100 deelnemers. Daarna verwacht je er nog geen 20 deelnemers. Zit je nu mensen vast te pinnen op het voor de vuist weg roepen van aantallen?

Ik vind het idee een leuk idee. En meer moet je er nog niet achter zoeken, het is alleen maar een idee. Daarbij worden in het wild wat aantallen geroepen. Maar er is nog helemaal geen voorstel, dus ga nou niet gelijk op details zitten letten, die aantallen zijn om een idee te geven.

Re plaatst ook kanttekeningen, maar doet dat in ieder geval onderbouwd, met praktische bezwaren. Die mis ik bij jou een beetje.
ok, ik heb ook beetje het idee, en dat bedoel ik niet verkeerd, dat er vanuit gegaan wordt dat er rellen ontstaan, mensen gekwetst worden etc, als er voorselecties gehouden wordt of als er een wedstrijd gehouden wordt. Wat mij nou zo leuk leek is dat mensen juist gemotiveerd kunnen worden om mee te doen aan iets, dat mensen leut hebben aan samenwerking en dat er een prachtig iets ontstaat in plaats van een wedstrijd waarbij koppen rollen. en als je dan telkens rekening gaat houden op voorhand met reacties, dan weet ik niet of je dan uberhaupt uit kan gaan van een voorstel

nog trouwens in korte lijnen de eerste opzet:

bedoeling was eigenlijk dat uiteindelijk tien deelneemsters het gebeuren instappen. in week 1 komen deze 10 samen met 1 fotograaf. deze fotograaf doet een fotoreportage met elke deelneemster in een bepaald thema. Als de ronde klaar is, gaat de fotograaf op zoek naar de beste foto van elke deelneemster. deze foto per deelneemster zal dan in een speciaal topic geplaatst worden en dan buigt de jury zich erover (en users die eventueel kunnen stemmen)
uiteindelijk zullen alle punten met elkaar worden vergeleken en zal er eentje afvallen. de afvalster krijgt dan een cd-rom of dvd met de fotoshoots die ze tot dan toe heeft gedaan, zodat ze alsnog een leuke ervaring erbij hebt. de volgende week gaan de overgeblvene mensen met een nieuwe fotograaf en een nieuw thema aan de slag.

dit is eigenlijk de basisopzet en het liefste zou het zo moeten blijven, zodat het niet al te groot en beheersbaar wordt. hier zijn al een hoop kritische dingen gezegd die allemaal genoteerd zijn, maar vooralsnog was het ook de bedoeling om te kijken welke fotografen hier echt iets leuks in zien! zijn er fotografen die1 ronde willen doen en daarbij dus ook op een leuke manier willen bijdragen aan dit? en ja die zie ik!

vooralsnog iedereen bedankt voor de vele input, go on! .
put
your
clothes
on!
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:07:47 #165
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_29171426
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:14 schreef RonaldV het volgende:

Ik begrijp best dat het lastig is om met 100 modellen bij 1 fotograaf langs te gaan. Het enige dat mij stoorde aan de opzet was een achterkamervoorselectie.

Maar wat Jerruh schrijft had ik niet zo begrepen, in eerste instantie. Dat dus al die modellen op 1 bepaald moment bij 1 bepaalde fotograaf zitten, ofzo. (ik ken het programma ook niet verder dan van die rottige trailers, ziet u ).
Ik wil dus niemand vastpinnen op getallen. Maar een voorselectie verhoogt de toch al niet te lage drempel. En er staat een sticky in US. Vandaar iets over laagdrempeligheid.
En er staat een sticky in FOT, vandaar iets over kwaliteit boven kwantiteit.

Verder heb ik het meer op natuurlijke selectie dan op een chosen-few-strategie. Dat laatste brengt namelijk mogelijk nog meer nijd dan het eerste.

Los daarvan bemoei ik me met andermans zaken want het gaat mij natuurlijk verder geen reet aan
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:10:17 #166
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29171511
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:07 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Ik begrijp best dat het lastig is om met 100 modellen bij 1 fotograaf langs te gaan. Het enige dat mij stoorde aan de opzet was een achterkamervoorselectie.

Maar wat Jerruh schrijft had ik niet zo begrepen, in eerste instantie. Dat dus al die modellen op 1 bepaald moment bij 1 bepaalde fotograaf zitten, ofzo. (ik ken het programma ook niet verder dan van die rottige trailers, ziet u ).
Ik wil dus niemand vastpinnen op getallen. Maar een voorselectie verhoogt de toch al niet te lage drempel. En er staat een sticky in US. Vandaar iets over laagdrempeligheid.

Verder heb ik het meer op natuurlijke selectie dan op een chosen-few-strategie. Dat laatste brengt namelijk mogelijk nog meer nijd dan het eerste.

Los daarvan bemoei ik me met andermans zaken want het gaat mij natuurlijk verder geen reet aan [afbeelding]
Ik ken zelfs de trailers niet... Maar je posts zijn nu wel wat duidelijker
- Privacy Matters
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:22:01 #167
52657 pea4fun
pi_29171823
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 14:33 schreef Jerruh het volgende:

[..]

ok, ik heb ook beetje het idee, en dat bedoel ik niet verkeerd, dat er vanuit gegaan wordt dat er rellen ontstaan, mensen gekwetst worden etc, als er voorselecties gehouden wordt of als er een wedstrijd gehouden wordt. Wat mij nou zo leuk leek is dat mensen juist gemotiveerd kunnen worden om mee te doen aan iets, dat mensen leut hebben aan samenwerking en dat er een prachtig iets ontstaat in plaats van een wedstrijd waarbij koppen rollen. en als je dan telkens rekening gaat houden op voorhand met reacties, dan weet ik niet of je dan uberhaupt uit kan gaan van een voorstel

nog trouwens in korte lijnen de eerste opzet:

bedoeling was eigenlijk dat uiteindelijk tien deelneemsters het gebeuren instappen. in week 1 komen deze 10 samen met 1 fotograaf. deze fotograaf doet een fotoreportage met elke deelneemster in een bepaald thema. Als de ronde klaar is, gaat de fotograaf op zoek naar de beste foto van elke deelneemster. deze foto per deelneemster zal dan in een speciaal topic geplaatst worden en dan buigt de jury zich erover (en users die eventueel kunnen stemmen)
uiteindelijk zullen alle punten met elkaar worden vergeleken en zal er eentje afvallen. de afvalster krijgt dan een cd-rom of dvd met de fotoshoots die ze tot dan toe heeft gedaan, zodat ze alsnog een leuke ervaring erbij hebt. de volgende week gaan de overgeblvene mensen met een nieuwe fotograaf en een nieuw thema aan de slag.

dit is eigenlijk de basisopzet en het liefste zou het zo moeten blijven, zodat het niet al te groot en beheersbaar wordt. hier zijn al een hoop kritische dingen gezegd die allemaal genoteerd zijn, maar vooralsnog was het ook de bedoeling om te kijken welke fotografen hier echt iets leuks in zien! zijn er fotografen die1 ronde willen doen en daarbij dus ook op een leuke manier willen bijdragen aan dit? en ja die zie ik!

vooralsnog iedereen bedankt voor de vele input, go on! .
Ik vind het iig een heel leuk idee, mochten jullie het uitgewerkt krijgen wil ik graag mijn steentje bijdragen. Ik wil best nadenken over de uitwerking van een thema, lokatie en aankleding. En natuurlijk foto's maken, maar ook als ik niet bij de selectie van fotografen kom dan nog wil ik best helpen.
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:37:21 #168
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_29172203
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:22 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Ik vind het iig een heel leuk idee, mochten jullie het uitgewerkt krijgen wil ik graag mijn steentje bijdragen. Ik wil best nadenken over de uitwerking van een thema, lokatie en aankleding. En natuurlijk foto's maken, maar ook als ik niet bij de selectie van fotografen kom dan nog wil ik best helpen.
cool!!!!! we zullen zeker aan je denken als we gaan uitwerken! .
put
your
clothes
on!
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:38:21 #169
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29172236
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:37 schreef Jerruh het volgende:

[..]

cool!!!!! we zullen zeker aan je denken als we gaan uitwerken! .
Zet alle FOT regs maar op je lijstje dan
- Privacy Matters
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:40:34 #170
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_29172304
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:38 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Zet alle FOT regs maar op je lijstje dan
komt in orde!

moeten alleen ook kijken dat als bekend is wat we doen, hoe we alles georganiseerd krijgen haha! zal me een hels karwei worden! .
put
your
clothes
on!
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:50:17 #171
52657 pea4fun
pi_29172591
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:40 schreef Jerruh het volgende:

[..]

komt in orde!

moeten alleen ook kijken dat als bekend is wat we doen, hoe we alles georganiseerd krijgen haha! zal me een hels karwei worden! .
Delegeren en zelf het overzicht (proberen te) houden. Als je iedere fotograaf zijn eigen thema laat uitwerken (eventueel met hulp van geinteresseerden) en afspraken laat maken met de modellen, dan scheelt dat al een hoop. Zij moeten dan alleen even verslag uitbrengen bij jou.
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:50:38 #172
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29172598
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 15:07 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Los daarvan bemoei ik me met andermans zaken want het gaat mij natuurlijk verder geen reet aan [afbeelding]
De sticky staat extra in US, omdat niet iedereen in FOT kijkt.
Zelf denk ik dat er redelijk veel mooie mensen komen, plus ook goede fotografen (Icicle, Re bvb)
De verwijzing is gewoon naar dit topic. Dan hebben we alles in 1 topic staan ipv in 2
pi_29177446
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:08 schreef mvdlubbe het volgende:
Omdat hier geen enkele beperking zou hoeven zijn op het aantal deelnemers, wanneer je meeneemt in de opzet dat zoveel mogelijk mensen kunnen meedoen.
Het is voor kanshebbenden in principe geen enkel gevaar, moge de beste winnen zeg maar. En dan wel gekozen door het publiek na 'eerlijke' concurrentie.
Aan de andere kant heb je een voorselectie die in achterkamertjes door onbekenden (of bekenden, dat boeit niet) wordt uitgevoerd.

Zet er dan tenminste een limiet aan, ofzo. Indien er meer dan 100 aanmeldingen zijn moet er een voorselectie plaatsvinden totdat er 100 deelnemers zijn, ofzo.
Lijkt me eerlijker als er door een jury wordt beoordeeld, hoe bekender op fok hoe meer kans om te winnen en het zou zelfs in iemands nadeel kunnen werken als iedereen zo maar mag stemmen.
pi_29179151
ik heb ff in de lijst zitten kijken net van de lekmeet, maar ook daar gaat al half fok heen
misschien ff combi iets ervan maken dan?
pi_29179827
lekmeet
pi_29179940
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 19:55 schreef MaRySe het volgende:
lekmeet
bijna iedereen dus
deze maryse
FOTmeet aan de Lek - 21 augustus 2005 (part II)
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:23:11 #177
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29180801
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 19:35 schreef mother-mother het volgende:
ik heb ff in de lijst zitten kijken net van de lekmeet, maar ook daar gaat al half fok heen
misschien ff combi iets ervan maken dan?
Deelnemende fotografen kunnen die meet iig gebruiken om zich wat meer in the picture te werken. Modellen zou het een voorsprong geven op andere modellen die dit en het lek-meet topic niet volgen, dus dat lijkt me niet zo eerlijk.

het is een modellen wedstrijd, dus de focus moet nu eerst even liggen op de fotografen die daarvoor moeten schieten.
- Privacy Matters
pi_29181064
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:23 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Deelnemende fotografen kunnen die meet iig gebruiken om zich wat meer in the picture te werken. Modellen zou het een voorsprong geven op andere modellen die dit en het lek-meet topic niet volgen, dus dat lijkt me niet zo eerlijk.

het is een modellen wedstrijd, dus de focus moet nu eerst even liggen op de fotografen die daarvoor moeten schieten.
t was maar n idee
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:32:23 #179
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29181107
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:30 schreef mother-mother het volgende:

[..]

t was maar n idee
Ik ben niet boos hoor
- Privacy Matters
pi_29181166
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:32 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik ben niet boos hoor
wist ik wel hoor
pi_29181667
Misschien is een anonieme animocheck handig? (misschien doormiddel van een pol)
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:00:09 #182
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_29181981
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:23 schreef RonaldV het volgende:

[..]

jep Fotografen willen graag oefenen
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:00:20 #183
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29181991
Lekmeet is tijdens Lowlands.

Ik hoop alleen dat het niet teveel een populariteitscontest gaat worden, al je begrijpt wat ik bedoel.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_29182022
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:00 schreef gr8w8 het volgende:
Lekmeet is tijdens Lowlands.

Ik hoop alleen dat het niet teveel een populariteitscontest gaat worden, al je begrijpt wat ik bedoel.
dan niet de usernames erbij vermelden
pi_29182227
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:13 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

Nee, Ralph kan wel nederlands lezen, maar schrijven gaat'm beter af in het engels.
Welke Fisheye gebruik je Ralph?
I can read most of the Dutch, but I can't write it. What can I say, I'm French and we suck and languages ;-)

That picture was made with a 14mm, which is a real challenge for a model because of the distortion it causes.

Anyhow, thanks for the compliment, and my offer is still valid if I can be of any assistance. (and no worries if not....)

I'm in just for the fun by the way, not the $$ :-)

Ralph
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:13:57 #186
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_29182348
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:09 schreef digitalfrog het volgende:

[..]

I can read most of the Dutch, but I can't write it. What can I say, I'm French and we suck and languages ;-)

That picture was made with a 14mm, which is a real challenge for a model because of the distortion it causes.

Anyhow, thanks for the compliment, and my offer is still valid if I can be of any assistance. (and no worries if not....)

I'm in just for the fun by the way, not the $$ :-)

Ralph
je penserai certainement à tu, m'ai noté ton nom et étant donné que ta photo est certainement séparée et jolie, j'ai été intrigué comment tes photos vont être si ce projet continue !

(is het leesbaar? haha)
put
your
clothes
on!
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:16:25 #187
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29182420
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:01 schreef mother-mother het volgende:

[..]

dan niet de usernames erbij vermelden
Allemaal een balkjemaje-uppen.

Maar serieus, ik denk echt dat dit een probleem kan zijn.

En ja, ik wil ook best model zijn.
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:18:55 #188
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_29182463
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:16 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Allemaal een balkjemaje-uppen.

Maar serieus, ik denk echt dat dit een probleem kan zijn.

En ja, ik wil ook best model zijn.
is inderdaad al over gemeld ja... maar dat zijn dan punten die nog utigewerkt moeten worden...
put
your
clothes
on!
pi_29182560
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:13 schreef Jerruh het volgende:

[..]

je penserai certainement à tu, m'ai noté ton nom et étant donné que ta photo est certainement séparée et jolie, j'ai été intrigué comment tes photos vont être si ce projet continue !

(is het leesbaar? haha)
WOW !

:-)

Ralph
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:22:54 #190
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29182583
Er is trouwens ook een SC-topic: Fotografen van FOT: peilen van zin en ideeen.

Wehehe.
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:41:05 #191
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29183186
Laat ik even op de zaken vooruit lopen: één van de klachten is dat de populaire users in het voordeel zouden zijn. Dat ontkennen is zinloos, maar dat is een volgende keer natuurlijk te ondervangen door de (semi-)finalisten van voorgaande edities uit te sluiten van deelname.
- Privacy Matters
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:57:06 #192
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29183767
Wat zien jullie eigenlijk als doel van de wedstrijd? Gaan we op zoek naar een supermodel? Of zoeken we meer in de lijn van FHM het buurmeisje van het jaar, oftewel bereikbare meisjes?

er van uitgaand dat we vrouwen zoeken natuurlijk
- Privacy Matters
pi_29184241
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:47 schreef Jerruh het volgende:

[..]

is goed!

Oh leuk te lezen
Dan ga ik maar eens het hele topic lezen dan..
  woensdag 27 juli 2005 @ 22:44:59 #194
48233 Auticia
warriorette
pi_29185524
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:50 schreef Gutteguttegut het volgende:
Misschien is een anonieme animocheck handig? (misschien doormiddel van een pol)
Waarom anoniem? Hier wordt er toch naar gevraagd?
pi_29186597
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 22:44 schreef Auticia het volgende:
[..]
Waarom anoniem? Hier wordt er toch naar gevraagd?
Gewoon om eens te kijken hoeveel mensen het willen/durven..?
Het is maar een idee..
Lees hier binnenkort alles over mij en mn Fok! avonturen, incl. chatlogs en foto's!
pi_29211667
quote:
Ik wil niet vervelend doen maar aan het einde van de wedstrijd aangesloten worden bij een modellenbureau is niet echt een 'prijs'. Iedere fotogenieke, mooie meid/jongen kan daar sowieso langsgaan en worden ingeschreven, daar hoef je niet zo nodig een wedstrijd voor te winnen

Erg leuk idee trouwens, genoeg mooie mensen dus ben benieuwd hoe dat zal lopen. Mag je eigenlijk alleen meedoen als 'amateur'?
  donderdag 28 juli 2005 @ 20:35:19 #197
48233 Auticia
warriorette
pi_29212407
Heeft iedere 'mooie meid' dan ambities voor een modellenbureau? .
  donderdag 28 juli 2005 @ 20:40:37 #198
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29212586
Geen mannen hoor ik.
  donderdag 28 juli 2005 @ 20:49:53 #199
48233 Auticia
warriorette
pi_29212915
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:40 schreef gr8w8 het volgende:
Geen mannen hoor ik.
Sorry . .
Niet iedere "mooie man" heef toch behoefte aan een modellenbureau?
pi_29213972
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:35 schreef Auticia het volgende:
Heeft iedere 'mooie meid' dan ambities voor een modellenbureau? .
Nee, dat zeg ik toch niet? Ook daarom is het geen goed idee als prijs (zoals dat wel het geval is bij het tv programma waar dit op moet lijken). Maar dus ook om de reden dat als je wel bij een modellenbureau wilt dat je dan niet zo'n wedstrijd nodig hebt
  donderdag 28 juli 2005 @ 21:43:02 #201
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_29214694
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:57 schreef RonaldV het volgende:
Wat zien jullie eigenlijk als doel van de wedstrijd? Gaan we op zoek naar een supermodel? Of zoeken we meer in de lijn van FHM het buurmeisje van het jaar, oftewel bereikbare meisjes?

er van uitgaand dat we vrouwen zoeken natuurlijk
gewoon een leuk meisje denk ik toch ?
  donderdag 28 juli 2005 @ 21:43:50 #202
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29214716
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:21 schreef TrashyTina het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik toch niet? Ook daarom is het geen goed idee als prijs (zoals dat wel het geval is bij het tv programma waar dit op moet lijken). Maar dus ook om de reden dat als je wel bij een modellenbureau wilt dat je dan niet zo'n wedstrijd nodig hebt
Ik denk dat een modellenbureau beter in staat is om iemand in de markt te zetten dan dat Fok dat is. Natuurlijk zoek je dan wel een beetje fatsoenlijk bureau, want er zijn ook bureaus die geen enkele moeite doen om je te verkopen, en alleen slapend rijk willen worden met een telefoonboek dikke map met foto's. Ik ken modellen die bij beide soorten ingeschreven zijn (geweest), en het verschil is opmerkelijk.

Doorgaans zijn de bureaus in TV programma's van de betere soort. Zij investeren tijd en moeite in hun modellen, en in die zin zijn ze wel degelijk een prijs. Maar dat neemt niet weg dat ook daar wel eens miskleunen worden gemaakt.
- Privacy Matters
  donderdag 28 juli 2005 @ 21:45:52 #203
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29214783
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:43 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

gewoon een leuk meisje denk ik toch ?
Het één sluit het ander niet uit natuurlijk Maar ik zit inderdaad meer op de lijn van een gewoon leuk meisje dan op die van het supermodel.
- Privacy Matters
pi_29214958
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:40 schreef gr8w8 het volgende:
Geen mannen hoor ik.
Dat lijkt er wel op jah...
pi_29215203
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:43 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik denk dat een modellenbureau beter in staat is om iemand in de markt te zetten dan dat Fok dat is. Natuurlijk zoek je dan wel een beetje fatsoenlijk bureau, want er zijn ook bureaus die geen enkele moeite doen om je te verkopen, en alleen slapend rijk willen worden met een telefoonboek dikke map met foto's. Ik ken modellen die bij beide soorten ingeschreven zijn (geweest), en het verschil is opmerkelijk.

Doorgaans zijn de bureaus in TV programma's van de betere soort. Zij investeren tijd en moeite in hun modellen, en in die zin zijn ze wel degelijk een prijs. Maar dat neemt niet weg dat ook daar wel eens miskleunen worden gemaakt.
Oh, is de opzet dan om iemand in de markt te zetten? Ik dacht dat het ging om eeuwige roem op Fok! Maar dan nog, als je model wilt worden kun je gewoon zelf naar een goed bureau stappen met een paar redeljke foto's van je gezicht en je hele lijf. Als zij vinden dat je geschikt bent, schrijven ze je in en doen ze moeite voor je. Het hoeven niet perse professionele foto's te zijn want goede boekers kijken daar doorheen. En als je een beetje glossy tijdschriften leest kun je wel merken wat de écht goede bureaus zijn (en zoniet is een goede test natuurlijk of je inschrijfgeld moet betalen of niet)
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:13:43 #206
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29215615
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:58 schreef TrashyTina het volgende:

[..]

Oh, is de opzet dan om iemand in de markt te zetten? Ik dacht dat het ging om eeuwige roem op Fok! Maar dan nog, als je model wilt worden kun je gewoon zelf naar een goed bureau stappen met een paar redeljke foto's van je gezicht en je hele lijf. Als zij vinden dat je geschikt bent, schrijven ze je in en doen ze moeite voor je. Het hoeven niet perse professionele foto's te zijn want goede boekers kijken daar doorheen. En als je een beetje glossy tijdschriften leest kun je wel merken wat de écht goede bureaus zijn (en zoniet is een goede test natuurlijk of je inschrijfgeld moet betalen of niet)
Ik weet niet of dat de opzet is. Vandaar mijn oorspronkelijke vraag. Ik vond het alleen niet terecht dat de input van een modellenbureau niet als prijs genomen zou moeten worden. Een verkiezing op een groot forum komt altijd nog iets beter over dan een meisje van een boerderij in Appelscha die het als model gaat maken in de grote stad.
- Privacy Matters
pi_29215978
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 22:13 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat de opzet is. Vandaar mijn oorspronkelijke vraag. Ik vond het alleen niet terecht dat de input van een modellenbureau niet als prijs genomen zou moeten worden. Een verkiezing op een groot forum komt altijd nog iets beter over dan een meisje van een boerderij in Appelscha die het als model gaat maken in de grote stad.
Omdat je die input ook zonder Fok! kunt krijgen Ik hou trouwens wel van die verhalen van meisjes die uit een klein dorpje komen en het tot de internationale catwalks schoppen, zoals Doutzen Kroes Anyway ik dwaal af...
pi_29216838
Ik zag dit topic niet doordat het sticky stond
  vrijdag 29 juli 2005 @ 00:25:46 #209
48233 Auticia
warriorette
pi_29219832
Ik vind het noemen van een modellenbureau wel erg ver gaan hoor .
Sorry TrashyTina, we waren het idd eens..

Allemaal leuk en aardig die ideeen, maar in hoeverre blijft het dan ' leuk' en uitvoerbaar? Zo wordt het allemaal wel heel erg serieus en mag je denk ik blij zijn als er 1 iemand zich aanmeldt.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 00:50:09 #210
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29220437
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 00:25 schreef Auticia het volgende:
Ik vind het noemen van een modellenbureau wel erg ver gaan hoor .
Sorry TrashyTina, we waren het idd eens..

Allemaal leuk en aardig die ideeen, maar in hoeverre blijft het dan ' leuk' en uitvoerbaar? Zo wordt het allemaal wel heel erg serieus en mag je denk ik blij zijn als er 1 iemand zich aanmeldt.
Ik probeerde alleen maar uit te vinden wat de bedoeling nou eigenlijk is van het hele idee. Wat gaat er gebeuren met de winnaar? Geeft Fok die een stempeltje bij haar naam, of zit er nog meer aan vast?
- Privacy Matters
  vrijdag 29 juli 2005 @ 01:03:10 #211
48233 Auticia
warriorette
pi_29220766
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 00:50 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik probeerde alleen maar uit te vinden wat de bedoeling nou eigenlijk is van het hele idee. Wat gaat er gebeuren met de winnaar? Geeft Fok die een stempeltje bij haar naam, of zit er nog meer aan vast?
Het lijkt mij dat het om de eer gaat, en om de leuk enzo. Ik weet ook niet precies hoever men nu wil gaan.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 01:10:48 #212
262 Re
Kiss & Swallow
pi_29220969
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 01:03 schreef Auticia het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat het om de eer gaat, en om de leuk enzo. Ik weet ook niet precies hoever men nu wil gaan.
... en een [FOK!] tag
pi_29221046
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 01:10 schreef Re het volgende:

[..]

... en een [FOK!] tag
goodie
pi_29221120
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 01:13 schreef mother-mother het volgende:

[..]

goodie
Jij hebt al een tag...
Woeiii - Blog
pi_29221392
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 01:17 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

Jij hebt al een tag...
daarom!
  vrijdag 29 juli 2005 @ 08:07:38 #216
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29224527
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 01:28 schreef mother-mother het volgende:

[..]

daarom!
lol
Maar een tagje lijkt mij iig niet meer dan normaal.
Het is immers op Fok!
pi_29235279
Het lijkt me uberhaupt al lastig uitvoerbaar. Tenzij je mensen zelf digitale foto's laat opsturen. Maar ja, dan is het misschien iets te amateuristisch en ook niet even eerlijk?
pi_29237536
10 modellen tegelijk over de vloer gaat sowieso niet, dat word een complete ramp
hooguit per 2
en ik weet niet hoe de meeste fotografen er hier over denken maar als ik een beetje geslaagde foto wil maken van iemand heb ik toch al gauw een middag of een avondje nodig
ff wennen aan elkaar, wat verschillende dingen uitproberen, noem maar op
dat zou dus minimaal 5 middagen/avonden betekenen in 1 week tijd
beetje veel hoor...

en wat denk je van de modellen die 10 keer op moeten komen draven...
en wat als 30 fotografen zich aanmelden? komt er dan ook een selectieronde voor de fotografen ofzo?

is het niet handiger als een model iedere week met een andere fotograaf afspreekt en dat alle modellen dat tegelijk doen
zo heb je dus 10 minimeets per week en na 10 weken heeft ieder model alle 10 de fotografen ontmoet
grote voordeel is dat het je maar 1 middag/avond in de week kost

[ Bericht 19% gewijzigd door PankPinther op 29-07-2005 16:06:43 ]
pi_29238723
oh en als de modellen dan per 2 komen is het wat prettiger voor ze als ze niet in hun eentje naar een afspraak met een vreemde fotograaf moeten (meestal mannen)
en dan kunnen er tevens 20 modellen aan de eindronde meedoen in plaats van 10
pi_29274270
Ik heb wel interesse als model zijnde dan, hoewel ik niet in maat 34/36 pas, maar mocht dat een bezwaar zijn, dan is t jammer
pi_29274431
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 20:15 schreef Weopj het volgende:
Ik heb wel interesse als model zijnde dan, hoewel ik niet in maat 34/36 pas, maar mocht dat een bezwaar zijn, dan is t jammer
Weopj 4 miss Fok!
pi_29274495
Ik ben wel zacht, das mijn feature
pi_29289574
* -Marjo- denkt er nog steeds over na...
Woeiii - Blog
  zondag 31 juli 2005 @ 12:47:25 #224
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29289829
Mother-Mother gaat voor haar derde tagje.
pi_29290622
quote:
Op zondag 31 juli 2005 12:47 schreef gr8w8 het volgende:
Mother-Mother gaat voor haar derde tagje.
ik ben eigelijk wel benieuwd hoeveel text er op dat regeltje past
  zondag 31 juli 2005 @ 13:20:19 #226
15869 gr8w8
Better by design.
pi_29290673
quote:
Op zondag 31 juli 2005 13:18 schreef mother-mother het volgende:

[..]

ik ben eigelijk wel benieuwd hoeveel text er op dat regeltje past
Off topic!

Ik wil dat er Marsupilami komt te staan.
  zondag 31 juli 2005 @ 21:17:12 #227
78150 Astridj0h
He shot me down, BANG BANG
pi_29304630
Ff geen zin alle blz. te lezen, maar vanaf wanneer moet dit project gaan lopen? op korte termijn ben ik niet beschikbaar, maar vanaf december/januari wel. Als fotograaf lijkt me zowiezo erg leuk. (overigens heb je het bij een contest van een mooi model altijd ook over de kunsten van een fotograaf, wat voor mij betreft uitsluit dat in één ronde modellen door verschillende fotografen worden geschoten, denk alleen al eens aan verschil in apparatuur...)

Voor die tijd ben ik wel digitaal bereikbaar voor het uitwisselen van ideeën (check profiel voor msn) heb zowiezo al ideetje voor een thema!! en de opzet van de wedstrijd.

oh, voor modellen die dat misschien prettiger vinden (er werd geopperd dat het eng is om alleen te meeten met een mannelijke fotograaf) ik ben een vrouwelijke fotograaf... met meet angst
[Hoe trager je drinkt, des te langer dat het duurt. En zo is het goed...]
Foto's
pi_29304695
quote:
Op zondag 31 juli 2005 21:17 schreef Astridj0h het volgende:
...
oh, voor modellen die dat misschien prettiger vinden (er werd geopperd dat het eng is om alleen te meeten met een mannelijke fotograaf) ik ben een vrouwelijke fotograaf... met meet angst
Niets van gemerkt anders...
  zondag 31 juli 2005 @ 21:50:09 #229
78150 Astridj0h
pi_29305902
quote:
Op zondag 31 juli 2005 21:18 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Niets van gemerkt anders...
jij bent de spreekwoordelijk uitzondering op de regel
Foto's
  maandag 1 augustus 2005 @ 08:26:26 #230
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29315780
quote:
Op zondag 31 juli 2005 21:17 schreef Astridj0h het volgende:
Ff geen zin alle blz. te lezen, maar vanaf wanneer moet dit project gaan lopen? op korte termijn ben ik niet beschikbaar, maar vanaf december/januari wel. Als fotograaf lijkt me zowiezo erg leuk. (overigens heb je het bij een contest van een mooi model altijd ook over de kunsten van een fotograaf, wat voor mij betreft uitsluit dat in één ronde modellen door verschillende fotografen worden geschoten, denk alleen al eens aan verschil in apparatuur...)

Voor die tijd ben ik wel digitaal bereikbaar voor het uitwisselen van ideeën (check profiel voor msn) heb zowiezo al ideetje voor een thema!! en de opzet van de wedstrijd.

leuk
pi_29324748
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 15:53 schreef PankPinther het volgende:
10 modellen tegelijk over de vloer gaat sowieso niet, dat word een complete ramp
hooguit per 2
en ik weet niet hoe de meeste fotografen er hier over denken maar als ik een beetje geslaagde foto wil maken van iemand heb ik toch al gauw een middag of een avondje nodig
ff wennen aan elkaar, wat verschillende dingen uitproberen, noem maar op
dat zou dus minimaal 5 middagen/avonden betekenen in 1 week tijd
beetje veel hoor...
Ben het hier wel mee eens. De oorspronkelijke opzet is als idee wel goed, en ook min of meer objectief, maar het gaat voor de modellen en de fotografen onwerkbaar worden vrees ik. Gezien het feit dat je met alleen maar amateurs (in de zin van geen beroeps) werkt, kun je beter zoeken naar een wat praktischer oplossing. Dat die dan wat minder fraai is dan het oorspronkelijke idee, is jammer maar helaas...
quote:
is het niet handiger als een model iedere week met een andere fotograaf afspreekt en dat alle modellen dat tegelijk doen
zo heb je dus 10 minimeets per week en na 10 weken heeft ieder model alle 10 de fotografen ontmoet
grote voordeel is dat het je maar 1 middag/avond in de week kost
Dit is wel een verbetering, maar zou voor velen nog altijd niet werkbaar zijn. Ik zou in ieder geval geen kans zien om 10 weken achter elkaar een dagdeel hierin te investeren. Maar goed, ik ben natuurlijk niet de maat der dingen. Als je op basis van deze constructie 10 fotografen kunt vinden, is het natuurlijk prima. Het heeft in ieder geval het voordeel dat je de objectiviteit uit de oorspronkelijke opzet kunt behouden.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_29327413
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:03 schreef Vliegvrager het volgende:

........

Dit is wel een verbetering, maar zou voor velen nog altijd niet werkbaar zijn. Ik zou in ieder geval geen kans zien om 10 weken achter elkaar een dagdeel hierin te investeren. Maar goed, ik ben natuurlijk niet de maat der dingen. Als je op basis van deze constructie 10 fotografen kunt vinden, is het natuurlijk prima. Het heeft in ieder geval het voordeel dat je de objectiviteit uit de oorspronkelijke opzet kunt behouden.
En dan kom je weer bij een van mijn eerste reply's. Het is dan afhankelijk van bij welke fotograaf je terechtkomt in de eerste ronde om dor te kunnen gaan. Heb je pech en kom je bij iemand terecht bij wie (om wat dan ook) de foto's niet zo goed zijn, dan is de kans om door te gaan wel kleiner.
pi_29327698
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:28 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

En dan kom je weer bij een van mijn eerste reply's. Het is dan afhankelijk van bij welke fotograaf je terechtkomt in de eerste ronde om dor te kunnen gaan. Heb je pech en kom je bij iemand terecht bij wie (om wat dan ook) de foto's niet zo goed zijn, dan is de kans om door te gaan wel kleiner.
Zoals ik pankpinther's post begrijp is dat dus juist niet zo, omdat uiteindelijk (na 10 weken) iedere fotograaf met ieder model heeft gewerkt.

En los daarvan, als je met het perfect eerlijke systeem een situatie schept waar geen enkele fotograaf tijd voor heeft, ligt iedereen er in de eerste ronde uit. Ergens zul je pragmatische keuzes moeten maken.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_29331438
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 16:38 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Zoals ik pankpinther's post begrijp is dat dus juist niet zo, omdat uiteindelijk (na 10 weken) iedere fotograaf met ieder model heeft gewerkt.

En los daarvan, als je met het perfect eerlijke systeem een situatie schept waar geen enkele fotograaf tijd voor heeft, ligt iedereen er in de eerste ronde uit. Ergens zul je pragmatische keuzes moeten maken.
Na 10 weken wel, maar de eerste week gaat er al iemand uit. Je zal maar pech hebben en een slechte foto inleveren doordat de fotograaf z'n dag niet had (om een of andere reden).
Of bedoel je dat je 10 weken wil wachten voor er iemand uitgaat, dat schiet dan niet op?
  maandag 1 augustus 2005 @ 18:44:03 #235
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_29331576
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 15:03 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Ben het hier wel mee eens. De oorspronkelijke opzet is als idee wel goed, en ook min of meer objectief, maar het gaat voor de modellen en de fotografen onwerkbaar worden vrees ik. Gezien het feit dat je met alleen maar amateurs (in de zin van geen beroeps) werkt, kun je beter zoeken naar een wat praktischer oplossing. Dat die dan wat minder fraai is dan het oorspronkelijke idee, is jammer maar helaas...
[..]

dat laatste was dus het beginopzet... maar heel veel mensen hier hebben dat verkeerd gelezen en gingen verde rop 1 fotograaf met 1 model lees mijn ozpet nog eens, er staat een verduidelijking ergens in het midden van dit topic
put
your
clothes
on!
  maandag 1 augustus 2005 @ 19:02:15 #236
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29332112
waarom smeer je het niet gewoon uit over het jaar? De eerste ronde laat je beginnen in september, en vervolgens komen er elke maand nieuwe foto's van modellen (beetje doseren over de maand, net als bij de FOK fotowedstrijd). Vervolgens laat je het doorlopen tot de finale - net voor de zomervakantie. Anders zie ik de wedstrijd echt stranden op gebrek aan tijd bij modellen en fotografen. Vliegvrager heeft wat dat betreft zeker een punt: 10 weken lang elke week een dag(deel) is enorm veel tijd, en dan moeten de agenda's van modellen en fotografen nog synchroon lopen ook.

Van het nu komende jaar kunnen we veel leren, en je zult zien dat het in volgende edities (als die komen natuurlijk) veel soepeler gaat.
- Privacy Matters
pi_29332155
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 18:39 schreef Het-Gele-Teken het volgende:

[..]

Na 10 weken wel, maar de eerste week gaat er al iemand uit. Je zal maar pech hebben en een slechte foto inleveren doordat de fotograaf z'n dag niet had (om een of andere reden).
Of bedoel je dat je 10 weken wil wachten voor er iemand uitgaat, dat schiet dan niet op?
is weer niet eerlijk tegenover de fotograaf, de eerste moet er 10 doen en de 5de al de helft minder
overigens zit je dan bij de 9de fotograaf al aan de finale, wat moet nummer 10 doen dan?

ik zou zeggen, iedere week stemmen en dan na 10 weken alle behaalde plaatsen bij elkaar optellen?
zo hou je het toch een beetje spannend, valt er niemand uit totdat de laatste foto is gemaakt en kost het zowel de fotografen als modellen niet meer dan 1 dagdeel per week (maand mag ook)
en dan:
winnaar van de week 10pnt
2e plaats 9 pnt
3e plaats 8 pnt
etc etc...
maximaal 100 punten te verdienen in 10 weken

dit kan je trouwens ook dubbel doen
voor het model en voor de fotograaf
  maandag 1 augustus 2005 @ 19:06:26 #238
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29332232
Om trouwens nog even terug te komen op naakt: ik heb nog geen wedstrijd gezien waarbij naakt een vereiste was. Glamour wel, maar dat betekent niet gelijk naakt. Ik denk dat dat inderdaad voor sommige fotografen en modellen een onoverkomelijke hindernis zal blijken te zijn.
- Privacy Matters
  maandag 1 augustus 2005 @ 20:17:17 #239
78150 Astridj0h
pi_29334908
Ik weet niet of het als (amateur) fotograaf zo'n probleem is om in een week (of twee weken, of maand hoe lang een ronde duurt) zo'n probleem is om alle nog in de race zijnde modellen te fotograferen. Als je namelijk eenmaal een setting hebt, dan hoeft er alleen nog maar een ander model in.

Stel ik was fotograaf in de eerste ronde. Ik zou denk ik een assistent(e) meenemen, maar dan: Ik bouw een settign (studio, kamer, openlucht). Gebruik mijn assistent om wat te spelen met licht bladiebladie. Vervolgens gaan alle modellen achter elkaar op de in mijn hoofd staande setting staan. Je moet gewoon niet een hele shoot willen doen op allerlei verschillende plaatsen. Het gaat er om welk model er het beste uitkomt. Dat is alleen te vergelijken als het gelijksoortige settingen zijn. Zo werkt het ook bij america's next top model als ik me niet vergis.

M.i kan dit WEL op één dag. In de volgende ronden hoef je als fotograaf niet meer aan de bak, dus kost hetj e uiteindelijk maar één dag gedurende de wedstrijd.

Zelfs als je denkt dat dit niet lukt op een dag (ik zou bijvoorbeeld een zondag uitkiezen, toch altijd saaie dag ) dan hoef je nog steeds als fotograaf maar één week te plannen (wel hopen dat je setting kan blijven staan) Als model lijkt het me nogal vervelend telkens op andere dagen te moeten komen opdagen. Handiger is om te zeggen: Wil je meedoen als model, dan dien je de aankomende 10 weken (of aankomende 20 weken om en om) op zondag/zaterdag/weekend beschikbaar te zijn voor fotoshoots, zelfde voor fotografen.

Bovendien lijkt het me als fotograaf best een uitdaging om het dus juist wél op een dag te fixen. Dat is het leven van de glamour fotograaf hoor...

Zit je alleen nog met het feit dat er dus fotografen zijn die 10 modellen ter beschikkinghebben en fotografen die 'maar' 2 modellen ter beschikking hebben (maar dus wel de 'mooiste')... Ik denk dat er best fotografen zijn die het als uitdaging zien meer modellen te doen in minder tijd (zoals ik) en fotografen die meer tijd willen besteden per model, dus ook dat moet best te regelen zijn denk ik...

Nou ja das dan allemaal weer mijn idee he... (wat een verhaal)
Foto's
  maandag 1 augustus 2005 @ 21:17:49 #240
52657 pea4fun
pi_29337323
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 20:17 schreef Astridj0h het volgende:
Ik weet niet of het als (amateur) fotograaf zo'n probleem is om in een week (of twee weken, of maand hoe lang een ronde duurt) zo'n probleem is om alle nog in de race zijnde modellen te fotograferen. Als je namelijk eenmaal een setting hebt, dan hoeft er alleen nog maar een ander model in.

Stel ik was fotograaf in de eerste ronde. Ik zou denk ik een assistent(e) meenemen, maar dan: Ik bouw een settign (studio, kamer, openlucht). Gebruik mijn assistent om wat te spelen met licht bladiebladie. Vervolgens gaan alle modellen achter elkaar op de in mijn hoofd staande setting staan. Je moet gewoon niet een hele shoot willen doen op allerlei verschillende plaatsen. Het gaat er om welk model er het beste uitkomt. Dat is alleen te vergelijken als het gelijksoortige settingen zijn. Zo werkt het ook bij america's next top model als ik me niet vergis.

M.i kan dit WEL op één dag. In de volgende ronden hoef je als fotograaf niet meer aan de bak, dus kost hetj e uiteindelijk maar één dag gedurende de wedstrijd.

Zelfs als je denkt dat dit niet lukt op een dag (ik zou bijvoorbeeld een zondag uitkiezen, toch altijd saaie dag ) dan hoef je nog steeds als fotograaf maar één week te plannen (wel hopen dat je setting kan blijven staan) Als model lijkt het me nogal vervelend telkens op andere dagen te moeten komen opdagen. Handiger is om te zeggen: Wil je meedoen als model, dan dien je de aankomende 10 weken (of aankomende 20 weken om en om) op zondag/zaterdag/weekend beschikbaar te zijn voor fotoshoots, zelfde voor fotografen.

Bovendien lijkt het me als fotograaf best een uitdaging om het dus juist wél op een dag te fixen. Dat is het leven van de glamour fotograaf hoor...

Zit je alleen nog met het feit dat er dus fotografen zijn die 10 modellen ter beschikkinghebben en fotografen die 'maar' 2 modellen ter beschikking hebben (maar dus wel de 'mooiste')... Ik denk dat er best fotografen zijn die het als uitdaging zien meer modellen te doen in minder tijd (zoals ik) en fotografen die meer tijd willen besteden per model, dus ook dat moet best te regelen zijn denk ik...

En hier ben ik het dan weer helemaal mee eens...met als toevoeging dat je natuurlijk iedereen 10 modellen op de foto kan laten zetten en de stemming over de 10 delen kan laten gaan.

bijvoorbeeld fotoshoot 1, model wat het leukst op de foto staat 10 punten en het minst leuk 1 punt. Dat bij alle fotoshoots en dan optellen aan het eind wie de meeste punten heeft vergaard.
pi_29338638
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 21:17 schreef pea4fun het volgende:

[..]

En hier ben ik het dan weer helemaal mee eens...met als toevoeging dat je natuurlijk iedereen 10 modellen op de foto kan laten zetten en de stemming over de 10 delen kan laten gaan.

bijvoorbeeld fotoshoot 1, model wat het leukst op de foto staat 10 punten en het minst leuk 1 punt. Dat bij alle fotoshoots en dan optellen aan het eind wie de meeste punten heeft vergaard.
dat zeg ik...
pi_29383156
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 20:17 schreef Astridj0h het volgende:

Op die manier kan het idd wel. Het is een georganiseer om tien modellen op 1 dag op 1 plek te krijgen, maar dan heb je ook wat. Deze opzet is ideaal voor de fotograaf: met 1 dag schieten en 1 dag voorbereiding/nabewerking heb je tien verschillende modellen voor je lens gehad. Hooguit zul je wat moeten investeren in geheugen capaciteit en batterijen en/of accu's.

Bij deze opzet heb ik zekere interesse.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_29386996
Ok, tweede US mod is terug van vakantie en bijgelezen. Jerruh, je bent en blijft een held als het gaat om originele ideeen .

Ik denk dat het nu tijd is om met een groepje een eerste wat meer concreet voorstel met regels en planningen in elkaar te draaien. Er zijn gelukkig heel veel users die in dit topic ideeen hebben opgegooid en mogelijke valkuilen hebben aangestipt.

Het lijkt me handig om middels een IRC sessietje met een aantal mensen dus vorm te gaan geven. Namens de US mods wil ik mezelf naar voren schuiven (omdat Mukie niet aan IRC doet). Het lijkt me sowieso vanzelfsprekend dat Jerruh "aanschuift" en het lijkt me tevens verstandig als een actieve fotograaf vanuit FOT deelneemt. Dan hebben we 3 mensen, mogelijk nog een enthousiaste 4de erbij en dan moeten we er wat van kunnen maken volgens mij.

Gaarne jullie reacties .
je moet gewoon LE-ZEN | If you had one chance, one opportunity, to seize everything you ever wanted, in one moment. Would you capture it? Or just let it slip?
  woensdag 3 augustus 2005 @ 11:59:03 #244
52657 pea4fun
pi_29387111
quote:
Op maandag 1 augustus 2005 21:45 schreef PankPinther het volgende:

[..]

dat zeg ik...
De puntentelling wel ja, maar de manier van fotograferen is anders. Meerdere keren een setting van eenzelfde thema opzetten plus daarbij horende spullen aanslepen (kleding misschien ook) en eventueel visagiste en andere hulp vind ik persoonlijk lastiger als van 10 mensen een aantal foto's maken op 1 dag in eenzelfde setting.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 12:56:28 #245
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_29388698
Jullie hebben het wel over de modellen en welke fotografen zij willen, maar ik als fotograaf zou niet met elk model kunnen werken, ook vanwege de stijl van mijn foto's of de ideen die ik heb. Dat zou nadelig kunnen zijn voor het betreffende model. Hoe pakken jullie dat aan?

En over de foto's. Kleur of zwart wit? En mag er gesoept worden zoals in de echte mode wereld? Of willen jullie origineel naast gesoept, of alleen gesoept, of alleen gecropped origineel?

Photoshop acties maken het werk voor de fotograaf moeilijker, en de tijdsduur langer (mijn leven, wat doe je).

Een idee is om DIG erbij te halen en de photoshop artiesten er op los te laten (in het begin, of alleen op het eind) om een glamour photo te produceren, en de echte soep-gekken mogen hun fantasie op de vrije loop laten gaan.

verkapte tvp
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 3 augustus 2005 @ 13:17:15 #246
52657 pea4fun
pi_29389439
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 12:56 schreef Shark.Bait het volgende:
Jullie hebben het wel over de modellen en welke fotografen zij willen, maar ik als fotograaf zou niet met elk model kunnen werken, ook vanwege de stijl van mijn foto's of de ideen die ik heb. Dat zou nadelig kunnen zijn voor het betreffende model. Hoe pakken jullie dat aan?
Omdat er 10 ronden zijn met 10 fotografen (toch?) heeft ieder model kans om bij een thema en fotograaf uit te komen wat haar ligt...ligt een model niemand van allen, dan is ze misschien niet zo fotogeniek.
quote:
En over de foto's. Kleur of zwart wit? En mag er gesoept worden zoals in de echte mode wereld? Of willen jullie origineel naast gesoept, of alleen gesoept, of alleen gecropped origineel?

Photoshop acties maken het werk voor de fotograaf moeilijker, en de tijdsduur langer (mijn leven, wat doe je).

Een idee is om DIG erbij te halen en de photoshop artiesten er op los te laten (in het begin, of alleen op het eind) om een glamour photo te produceren, en de echte soep-gekken mogen hun fantasie op de vrije loop laten gaan.

verkapte tvp
Dat lijkt me geen probleem, wel of geen PS, wel of geen zwart/wit...als je maar bij alle modellen hetzelfde doet, dus allemaal zwart/wit of niemand bijvoorbeeld.
  woensdag 3 augustus 2005 @ 15:01:22 #247
78150 Astridj0h
pi_29392673
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 12:56 schreef Shark.Bait het volgende:

Ja doei!! Ik shop wel lekker mijn eigen foto's hoor anders komt het toch nog niet uit op wat IK als fotograaf in mijn hoofd had? Iedereen vrij om er ook een bewerking van te maken, maar ik doe het iig wel zelf.

Wat betreft kleur of zwart/wit, dat hangt van het thema af natuurlijk. Als jij als fotograaf het thema black 'n white blocked wilt, dan lijkt me het duidelijk... Een ander kan kiezen voor 'geel en groen, laten we het in de natuur doen!' hoewel dat misschien niet zo'n goed thema is

anyway, het lijkt mij handig dat de fotograaf van de betreffende ronde het thema aangeeft waar hij mee aan de slag wil/ideeën voor heeft. Het gaat er alleen om dat het in één ronde de zelfde soort foto's zijn, OF allemaal zwart wit, OF allemaal kleur.

PS discussie wordt verder vaak gevoerd, ik vind het iig wel nodig bij mijn camera, al was het maar om blauw zweem weg te werken....

Maar nu spijkers met koppen slaan: Welke Fotograaf gaat om de tafel met Jerruh en die andere (naam vergeten sorry...) Ik heb geen irc, to bad, ik hoor het wel als er ooit een msn meeting volgt
Foto's
pi_29394432
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:01 schreef Astridj0h het volgende:

Maar nu spijkers met koppen slaan: Welke Fotograaf gaat om de tafel met Jerruh en die andere (naam vergeten sorry...) Ik heb geen irc, to bad, ik hoor het wel als er ooit een msn meeting volgt
RATMEN is de naam .

Wat ook een optie is, is dat Jerruh, Mukie en ik eerst een vastomlijnder plan maken en dat aan een aantal mogelijk fotograven en een aantal mogelijke modellen voor leggen. Dat lijkt me efficient werken.

Overigens zijn er heel veel mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld 10 modellen en 2 of 3 fotograven en dan een hele dag nemen met roulerende modellen. Op die manier kan je in 1 keer 2 of 3 weken fotograferen. En hoef je dus maar 1 keer in de 2 of 3 weken aan de slag (als model). Elke week valt er een model af en dan zorg je dat in de volgende ronde de foto's van dat model niet meegenomen worden. Voordeel voor het model is dat als ze als eerste afvalt, ze wel van drie rondes foto's mee kan krijgen.

Technische voorwaarden over wel of niet PSen zwart/wit en dergelijke zijn allemaal randvoorwaarden die per week anders geregeld kunnen zijn, belangrijkste is: als het per ronde maar voor alle modellen hetzelfde is.

Als Jerruh en de overige actieve mee posters zich hier kunnen vinden in het feit dat Jerruh, Mukie en ik een eerste opzet maken, dan hoor ik graag een aantal namen van fotograven en modellen die de eerste opzet willen beoordelen .
je moet gewoon LE-ZEN | If you had one chance, one opportunity, to seize everything you ever wanted, in one moment. Would you capture it? Or just let it slip?
  woensdag 3 augustus 2005 @ 15:55:15 #249
78150 Astridj0h
pi_29394650
Het klinkt prima. En ondanks dat ik niet een van de meest ervaren FOT'er/fotograve ben, wil ik ook best naar het plan kijken!

aangenaam RATMEN
Foto's
pi_29395531
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:50 schreef RATMEN het volgende:

....dan hoor ik graag een aantal namen van fotograven en modellen die de eerste opzet willen beoordelen .
*meldt
Mijn DeviantART gallery
,
  woensdag 3 augustus 2005 @ 16:49:33 #251
52657 pea4fun
pi_29396581
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 15:01 schreef Astridj0h het volgende:

Dat zou Re toch al doen?
  woensdag 3 augustus 2005 @ 17:25:49 #252
78150 Astridj0h
pi_29397805
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 16:49 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Dat zou Re toch al doen?
Oh niet gelezen, maar dan moet ie zich ff melden bij Jerruh of Ratmen, en anders zijn er iig zat fotografen die het plan even willen lezen!
Foto's
pi_29398471
Hoe meer hoe beter. Ik heb nu voor het reviewen van het plan van de fotograven kant:

- Re;
- Astridj0h;
- Vliegvrager.

Genoteerd . Gaat al hard de goede kant op!
  FOK!fotograaf woensdag 3 augustus 2005 @ 18:27:40 #254
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_29399545
anders mis ik gewoon even een gigantisch topic

tpv
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 3 augustus 2005 @ 18:30:35 #255
78150 Astridj0h
pi_29399599
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 18:27 schreef Xilantof het volgende:
anders mis ik gewoon even een gigantisch topic

tpv
Ik miste je inderdaad al
Foto's
  woensdag 3 augustus 2005 @ 18:51:50 #256
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29400164
Verzoekje aan de fotografen in het IRC panel: kunnen jullie ons met enige regelmaat even bijpraten?
en eens per jaar is ook regelmaat, maar niet wat ik bedoel
- Privacy Matters
  FOK!fotograaf woensdag 3 augustus 2005 @ 19:19:18 #257
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_29400952
quote:
Op woensdag 3 augustus 2005 18:30 schreef Astridj0h het volgende:

[..]

Ik miste je inderdaad al

Ik zou graag mee doen/denken etc. heb al een groot deel van het topic door gelezen dus snel redelijk het idee enzo.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_29448942
Mukie, Jerruh en ik hebben voor aanstaande donderdag een meet gepland staan. We zullen hier pogen een wat meer vastomlijnder plan op te stellen. Zodra we dit hebben zullen we dit aan een aantal potientele fotograven en modellen voor leggen. Als die er op geschoten hebben, passen we het aan en zullen we het voorstel hier posten.

We'll keep u posted !

Ow en ik vind het supertof hoeveel mensen er hier met interesse op reageren. Dit moet iets leuks op gaan leveren .
  vrijdag 5 augustus 2005 @ 19:11:31 #260
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29449109
Helemaal mee eens
pi_29491155
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 19:00 schreef RATMEN het volgende:
Mukie, Jerruh en ik hebben voor aanstaande donderdag een meet gepland staan. We zullen hier pogen een wat meer vastomlijnder plan op te stellen. Zodra we dit hebben zullen we dit aan een aantal potientele fotograven en modellen voor leggen. Als die er op geschoten hebben, passen we het aan en zullen we het voorstel hier posten.

We'll keep u posted !

Ow en ik vind het supertof hoeveel mensen er hier met interesse op reageren. Dit moet iets leuks op gaan leveren .
actie!! , ben benieuwd hoe jullie t in vat gaan gieten
  zondag 7 augustus 2005 @ 21:45:10 #262
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_29492218
quote:
Op zondag 7 augustus 2005 20:31 schreef mother-mother het volgende:

[..]

actie!! , ben benieuwd hoe jullie t in vat gaan gieten
ik ook haha maar ik ben heeeel erg bereid om in dit een hele hoop energie, moeite en vooral creativiteit te steken. maar bovenal de waardering voor de mensen die goede kritieken hebben gegeven!!!
put
your
clothes
on!
pi_29501541
Heb voor de gein gisteren het programma maar eens bekeken. Bepaald niet mij kopje thee maar ik ben wel nog enthousiaster geworden over het idee om het concept op Fok! los te laten.
Mijn DeviantART gallery
,
  woensdag 10 augustus 2005 @ 12:32:44 #264
262 Re
Kiss & Swallow
pi_29537755
* Re is terug van vakantie
  woensdag 10 augustus 2005 @ 12:48:09 #265
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29537878
En idereen maar denken dat je hard aan het werk was...
- Privacy Matters
  woensdag 10 augustus 2005 @ 21:10:30 #266
262 Re
Kiss & Swallow
pi_29546196
ik werken...? zou niet durven

ohh en ik doe niet aan IRC
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:21:28 #267
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_29580840
hey mensen

gisteren was de meet en we hebben echt een hoop besproken, vaste lijnen staan en er zal snel contact opgenomen worden met jullie, maar dat komt snel! mukie doet ff alles notuleren.

we hebben iig een paar aangename en utidagend everrassingen (iets verklapt over oldtimers, een boa etc....)
put
your
clothes
on!
pi_29581050
ik flikker d'r maar heel onbeschamend een tvp tegenaan hoor
heb wel weinig ervaring als portretfotograaf, maar wil wel wat proberen.. of gewoon kijken bij een shoot ( en gelijk leren van anderen?)
en wat te denken aan 3 foto's per model per aflevering? ( van 3 fotograven, d'r zijn er vast wel zat die willen schieten) met verschillende thema's maar goed ik heb geen idee wat jullie al hebben dus hou me er verder maar buiten.. klinkt iig allemaal erg leuk!
dag
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:24:36 #269
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29584016
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 14:21 schreef Jerruh het volgende:
hey mensen

gisteren was de meet en we hebben echt een hoop besproken, vaste lijnen staan en er zal snel contact opgenomen worden met jullie, maar dat komt snel! mukie doet ff alles notuleren.

we hebben iig een paar aangename en utidagend everrassingen (iets verklapt over oldtimers, een boa etc....)
Ik heb er zin in
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:29:00 #270
262 Re
Kiss & Swallow
pi_29584080
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 17:24 schreef Mukie het volgende:

[..]

Ik heb er zin in
, kom maar op met de mu(e)k(ie)
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:31:00 #271
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_29584117
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 17:29 schreef Re het volgende:

[..]

, kom maar op met de mu(e)k(ie)
we willen liever gezegd nog niks echt uit de doeken doen aangezien we echteen paar gigantische verrassingen hebben, maar mukie zou contact met je opnemen, . weet je dat alvast hahaha
put
your
clothes
on!
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:47:38 #272
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29584400
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 17:31 schreef Jerruh het volgende:

[..]

we willen liever gezegd nog niks echt uit de doeken doen aangezien we echteen paar gigantische verrassingen hebben, maar mukie zou contact met je opnemen, . weet je dat alvast hahaha
Wat Jerruh zegt
  vrijdag 12 augustus 2005 @ 18:00:54 #273
262 Re
Kiss & Swallow
pi_29584620
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 17:47 schreef Mukie het volgende:

[..]

Wat Jerruh zegt
ik hou mijn inbox wel in de gaten
pi_29623029
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2005 17:31 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Ik d8 dat ik dat zou doen, maar als op deze wijze al mijn actiepunten door jullie gekaapt worden vind ik dat best .
pi_29623342
dont forget that I can be available if there is any spot left for a photographer ;-)
Ralph, aka digitalfrog
pi_30060449
Meldt.
pi_30095504
Komen er ook backstage verslagen, met sappige roddels ?
  woensdag 31 augustus 2005 @ 19:48:34 #278
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_30141818
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 14:12 schreef MaRySe het volgende:
Komen er ook backstage verslagen, met sappige roddels ?
Alleen voor insiders.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_30143478
Ja dan is er geen ruk aan.
  vrijdag 2 september 2005 @ 08:44:27 #280
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_30192602
quote:
Op zondag 14 augustus 2005 11:00 schreef RATMEN het volgende:

[..]

Ik d8 dat ik dat zou doen, maar als op deze wijze al mijn actiepunten door jullie gekaapt worden vind ik dat best .
Hehehe toch maar goed dat we dan een lijst mjet actiepunten opgesteld hebben he
  vrijdag 2 september 2005 @ 12:51:18 #281
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_30198697
Ik wil niet lullig doen, maar hebben jullie na Re zijn beslissing om FOT te verlaten al met hem gepraat?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_30322672
ik meld me aan (of moet dat niet hier??)

of komen er nog ergens eisen en voorwaarden te staan??
wanbt deze heb ik geloof ik gemist
  dinsdag 6 september 2005 @ 15:52:02 #283
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30322912
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 15:43 schreef IrisVrede het volgende:
ik meld me aan (of moet dat niet hier??)

of komen er nog ergens eisen en voorwaarden te staan??
wanbt deze heb ik geloof ik gemist
het plan is nog in ontwikkeling
- Privacy Matters
  dinsdag 6 september 2005 @ 22:38:10 #284
262 Re
Kiss & Swallow
pi_30336562
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 12:51 schreef Puckzzz het volgende:
Ik wil niet lullig doen, maar hebben jullie na Re zijn beslissing om FOT te verlaten al met hem gepraat?
wie? wat? waar?
  woensdag 7 september 2005 @ 01:27:47 #285
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_30341907
morgen spreken ik mukie en ratmen elkaar weer irl! gaan we weer verder met de omlijsitng en vaststellen!
put
your
clothes
on!
  woensdag 7 september 2005 @ 18:29:33 #286
78150 Astridj0h
pi_30360939
quote:
Op woensdag 7 september 2005 01:27 schreef Jerruh het volgende:
morgen spreken ik mukie en ratmen elkaar weer irl! gaan we weer verder met de omlijsitng en vaststellen!
Werd tijd

Ik hoor graag eens wat van de eerste opzet hoor!! zoals iedereen waarschijnlijk
Foto's
pi_30385433
Ik ben er weer, mijn internet leeft weer.
Dus... ben weer beschikbaar voor allerlei fotosessies.
Dus als jullie leuke ideeën hebben... ben voor bijna alles in!
  donderdag 8 september 2005 @ 13:51:09 #288
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30385454
quote:
Op donderdag 8 september 2005 13:50 schreef Kleintje het volgende:
Ik ben er weer, mijn internet leeft weer.
Dus... ben weer beschikbaar voor allerlei fotosessies.
Dus als jullie leuke ideeën hebben... ben voor bijna alles in!

En ze is een leuk model!

[ Bericht 7% gewijzigd door RonaldV op 08-09-2005 13:57:25 (link toegevoegd) ]
- Privacy Matters
pi_30385515
*bloos*
Thanks
  donderdag 8 september 2005 @ 13:59:28 #290
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_30385689
quote:
Op woensdag 7 september 2005 18:29 schreef Astridj0h het volgende:

[..]

Werd tijd

Ik hoor graag eens wat van de eerste opzet hoor!! zoals iedereen waarschijnlijk
moet je goed lezen want de eerste opzet stond er dus al geruime tijd.... .
en we kunnen we allerlei details vertellen over wat en hoe maar we willen juist de verrassing voor de deelnemers er in houden. wat ik nog wel wil benadrukken is dat het een modellenwedstrijd is en dat het natuurlijk van belang is dat er hele gave fotos komen maar dat het dus geen fotowedstrijd wordt. sorry als ik dat nu zo even direct en hard zeg, maarwe willen echt de insteek houden dat het een modellenwedstrijd is waar iedereen die meewerkt en meedoet van kan profiteren.

mukie en ratmen plaatsen zeer snel een topicje met de rvaag of mensen zich inschrijven, ik laat me hierover niet uit.

wat ik nogmaals wel kort kan vertellen is dus de opzet:

- er komen dus tien/elf shoots (hehe) en elke shoot doet een andere fotograaf. er zijn al bepaald wat voor shoots het worden en daar gaan we dus ook mee kijken, welke fotograaf welke shoot zou kunnen en willen doen (iemand die bijvoorbeeld graag portretfotos maakt, doen we daarvoor dan instellen)
- elke shoot heeft zijn eigen thema, vernoemd naar de verschillende subfora op FOK!, met hun eigen speciale dingen. welke themas en hoe ingevuld, blijft strikt geheim. ik kan je wel vertellen dat we een aantal zeer speciale verrassingen in petto hebben die echt gruwelijk geweldig zijn
- de voorselectie zijn we nog niet helemaal over uit, maar we vinden wel dat we ons niet moeten laten tegenhouden door een grote drempel. aangezien we echt veel tijd in eht geheel steken en er echt iets heel bijzonders en gaafs van willen maken, verwachten we ook echt mensen die zich voor de volle 100% in willen zetten, zowel de fotografen als de modellen. dus als je als model zegt van: ja wil wel meedoen, maar na 2 keer geen zin meer, dan heeft dat voor ons ook weinig zin. ik noem trouwens de naam model, maar het gaat er om dat we (deze wedstrijd) vrouwen de kans bieden om aan iets speciaals mee te doen, want geloof mij, dat gaat het zeker worden.
- wat het oplevert voor ons? niks, alleen een leuke tijd, leuke ervaringen
- wat het oplevert voor de deelneemsters: gave fotos, op ene hele andere manier geschoten dan de normalere fotos. en we kunnen hele gave hoofdprijzen regelen....
- wat het oplevert voor de fotografen? portfolio, waarschijnlijk toch een prijsje voor diegene die volgens een jury de leukste, gaafste fotos heeft gemaakt en toch naamsbekendheid, aangezien er ook mensen van buiten FOK! vrijwillig gaan meewerken die alles en iedereen ook opmerken etc...

nou ja, als er vragen zijn horen we het wel .
put
your
clothes
on!
pi_30386216
het project wordt steeds leuker
heeft het al een naam? of iig werktitel?
dag
  donderdag 8 september 2005 @ 14:23:47 #292
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_30386264
quote:
Op donderdag 8 september 2005 14:22 schreef petre86 het volgende:
her project wordt steeds leuker
heeft het al een naam? of iig werktitel?
werktitel: Fok!s next top model!

en om maar even de spanning er in te houden: een van de shoots heeft als werktitel "diamonds are a girls best friend"....
put
your
clothes
on!
pi_30386290
quote:
Op donderdag 8 september 2005 14:23 schreef Jerruh het volgende:

[..]

werktitel: Fok!s next top model!

en om maar even de spanning er in te houden: een van de shoots heeft als werktitel "diamonds are a girls best friend"....
Leuk! Een shoot op Schiphol
Mijn DeviantART gallery
,
  donderdag 8 september 2005 @ 14:39:24 #294
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_30386748
quote:
Op donderdag 8 september 2005 14:24 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

nope .
put
your
clothes
on!
pi_30386965
Leuk leuk leuk!
Let the party begin
  donderdag 8 september 2005 @ 14:49:08 #296
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30387088
quote:
Op donderdag 8 september 2005 14:24 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

we gooien een model door een winkelruit, en we fotograferen haar tussen de splinters!
- Privacy Matters
  donderdag 8 september 2005 @ 14:54:55 #297
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_30387268
quote:
Op donderdag 8 september 2005 14:45 schreef Icicle het volgende:
Leuk leuk leuk!
Let the party begin
toch jammer dat je niet inging op het voorstel! maar we zien jou dan wel terug tijdens de wedstrijd .
put
your
clothes
on!
pi_30389973
quote:
Op donderdag 8 september 2005 14:54 schreef Jerruh het volgende:

[..]

toch jammer dat je niet inging op het voorstel! maar we zien jou dan wel terug tijdens de wedstrijd .
Dat was voor jullie eigen bestwil! Ik ken mijn (dis)kwaliteiten
  donderdag 8 september 2005 @ 20:30:14 #299
78150 Astridj0h
pi_30397847
quote:
Op donderdag 8 september 2005 13:59 schreef Jerruh het volgende:

[..]

moet je goed lezen want de eerste opzet stond er dus al geruime tijd.... .
aha... dat heb ik dan inderdaad ff gemist.. zal in OP hebben gestaan? what ever, ik was in Finland, reden genoeg om het niet te weten

Wat je verder schrijft klinkt erg goed. Ik wacht het verder allemaal wel even af. Ik weet niet wanneer alles echt gaat draaien, maar aangezien ik pas eind december terug ben... wacht ik nog even af. Als jullie daarna pas beginnen wil ik zeker me aanbieden als (serieuze) fotograaf, maar ook ik ken mijn diskwaliteiten... Ik ben geen superfotograaf, ben pas net begonnen... Hoop toch dat ik een shoot kan doen. check mijn site om mijn eventuele kwaliteiten te beoordelen
Foto's
pi_30454892
Een geweldig gave opzet. Ik zou hier wel model voor willen staan. MAAR... wil wel van te voren weten waar en wanneer gezien ik nu geen auto heb en dus alles met de trein moet doen.
Maar ik ben hiervoor bereid met de thalys naar Parijs te gaan!
pi_30455014
Tof!

* Toeps heeft er zin an!

Deel 2: Fok's Next Top Model!

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2005 15:52:44 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')