Een voorselectie is om het koren van het kaf te scheiden. We zouden bvb het zo kunnen doen: 1 portretfoto, 1 volledige shot plus 1 naar keuze. Daar kan de jury dan een aantal uitkiezen die er het beste uitkomen. Daarna begint het pas. Jammergenoeg is een voorselectie wel daadwerkelijk nodig wanneer het storm loopt. Maar dat is bij alles in deze wereld (sollicitatiegesprekken, sport etc), waarom hier dan niet?quote:Op woensdag 27 juli 2005 12:59 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Het punt is dat mijn vermoeden is dat een voorselectie de wedstrijd zelf in de weg zit. Want 1 iemand in de voorselectie laten vallen is ook zoiets.
Het hele punt was dat 'zoveel' in deze context als 'zo weinig' moet worden gelezen.
Dan si die natuurlijk niet nodigquote:Op woensdag 27 juli 2005 13:54 schreef mvdlubbe het volgende:
20 lijkt me nog veel.
Maar wat is nou het voordeel van een voorselectie? Als we er dus vanuit gaan dat er minder dan 100 mensen mee willen doen.
ik denk uiteindelijk dat je niet eens met zoveel aanmeldingen komt als je bijvoorbeeld dit wekelijks wilt doen zeg 10 weken elke zaterdag of zondag is best intensief, denk dat je daar wel rekening mee moet houden en dat dus ook duidelijk moet formuleren maar de inschrijvers toe, dit is natuurlijk niet even iets wat je zomaar tussendoor doetquote:Op woensdag 27 juli 2005 13:56 schreef mvdlubbe het volgende:
Dus je verwacht meer dan 100 mensen die zeggen te willen meedoen bij het begin?
Helemaal juist.quote:Op woensdag 27 juli 2005 13:59 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk uiteindelijk dat je niet eens met zoveel aanmeldingen komt als je bijvoorbeeld dit wekelijks wilt doen zeg 10 weken elke zaterdag of zondag is best intensief, denk dat je daar wel rekening mee moet houden en dat dus ook duidelijk moet formuleren maar de inschrijvers toe, dit is natuurlijk niet even iets wat je zomaar tussendoor doet
ok, ik heb ook beetje het idee, en dat bedoel ik niet verkeerd, dat er vanuit gegaan wordt dat er rellen ontstaan, mensen gekwetst worden etc, als er voorselecties gehouden wordt of als er een wedstrijd gehouden wordt. Wat mij nou zo leuk leek is dat mensen juist gemotiveerd kunnen worden om mee te doen aan iets, dat mensen leut hebben aan samenwerking en dat er een prachtig iets ontstaat in plaats van een wedstrijd waarbij koppen rollen. en als je dan telkens rekening gaat houden op voorhand met reacties, dan weet ik niet of je dan uberhaupt uit kan gaan van een voorstelquote:Op woensdag 27 juli 2005 14:14 schreef RonaldV het volgende:
Lub, het is me niet helemaal duidelijk waar je nou naar toe wilt. Eerst pleit je voor geen limiet op het aantal deelnemers en geen voorselectie. Dan pleit je voor een voorselectie bij tenminste 100 deelnemers. Daarna verwacht je er nog geen 20 deelnemers. Zit je nu mensen vast te pinnen op het voor de vuist weg roepen van aantallen?
Ik vind het idee een leuk idee. En meer moet je er nog niet achter zoeken, het is alleen maar een idee. Daarbij worden in het wild wat aantallen geroepen. Maar er is nog helemaal geen voorstel, dus ga nou niet gelijk op details zitten letten, die aantallen zijn om een idee te geven.
Re plaatst ook kanttekeningen, maar doet dat in ieder geval onderbouwd, met praktische bezwaren. Die mis ik bij jou een beetje.
Ik begrijp best dat het lastig is om met 100 modellen bij 1 fotograaf langs te gaan. Het enige dat mij stoorde aan de opzet was een achterkamervoorselectie.quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:14 schreef RonaldV het volgende:
Lub, het is me niet helemaal duidelijk waar je nou naar toe wilt. Eerst pleit je voor geen limiet op het aantal deelnemers en geen voorselectie. Dan pleit je voor een voorselectie bij tenminste 100 deelnemers. Daarna verwacht je er nog geen 20 deelnemers. Zit je nu mensen vast te pinnen op het voor de vuist weg roepen van aantallen?
Ik vind het idee een leuk idee. En meer moet je er nog niet achter zoeken, het is alleen maar een idee. Daarbij worden in het wild wat aantallen geroepen. Maar er is nog helemaal geen voorstel, dus ga nou niet gelijk op details zitten letten, die aantallen zijn om een idee te geven.
Re plaatst ook kanttekeningen, maar doet dat in ieder geval onderbouwd, met praktische bezwaren. Die mis ik bij jou een beetje.
Ik ken zelfs de trailers niet...quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:07 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat het lastig is om met 100 modellen bij 1 fotograaf langs te gaan. Het enige dat mij stoorde aan de opzet was een achterkamervoorselectie.
Maar wat Jerruh schrijft had ik niet zo begrepen, in eerste instantie. Dat dus al die modellen op 1 bepaald moment bij 1 bepaalde fotograaf zitten, ofzo. (ik ken het programma ook niet verder dan van die rottige trailers, ziet u).
Ik wil dus niemand vastpinnen op getallen. Maar een voorselectie verhoogt de toch al niet te lage drempel. En er staat een sticky in US. Vandaar iets over laagdrempeligheid.
En er staat een sticky in FOT, vandaar iets over kwaliteit boven kwantiteit.
Verder heb ik het meer op natuurlijke selectie dan op een chosen-few-strategie. Dat laatste brengt namelijk mogelijk nog meer nijd dan het eerste.
Los daarvan bemoei ik me met andermans zaken want het gaat mij natuurlijk verder geen reet aan [afbeelding]
Ik vind het iig een heel leuk idee, mochten jullie het uitgewerkt krijgen wil ik graag mijn steentje bijdragen. Ik wil best nadenken over de uitwerking van een thema, lokatie en aankleding. En natuurlijk foto's maken, maar ook als ik niet bij de selectie van fotografen kom dan nog wil ik best helpen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 14:33 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ok, ik heb ook beetje het idee, en dat bedoel ik niet verkeerd, dat er vanuit gegaan wordt dat er rellen ontstaan, mensen gekwetst worden etc, als er voorselecties gehouden wordt of als er een wedstrijd gehouden wordt. Wat mij nou zo leuk leek is dat mensen juist gemotiveerd kunnen worden om mee te doen aan iets, dat mensen leut hebben aan samenwerking en dat er een prachtig iets ontstaat in plaats van een wedstrijd waarbij koppen rollen. en als je dan telkens rekening gaat houden op voorhand met reacties, dan weet ik niet of je dan uberhaupt uit kan gaan van een voorstel
nog trouwens in korte lijnen de eerste opzet:
bedoeling was eigenlijk dat uiteindelijk tien deelneemsters het gebeuren instappen. in week 1 komen deze 10 samen met 1 fotograaf. deze fotograaf doet een fotoreportage met elke deelneemster in een bepaald thema. Als de ronde klaar is, gaat de fotograaf op zoek naar de beste foto van elke deelneemster. deze foto per deelneemster zal dan in een speciaal topic geplaatst worden en dan buigt de jury zich erover (en users die eventueel kunnen stemmen)
uiteindelijk zullen alle punten met elkaar worden vergeleken en zal er eentje afvallen. de afvalster krijgt dan een cd-rom of dvd met de fotoshoots die ze tot dan toe heeft gedaan, zodat ze alsnog een leuke ervaring erbij hebt. de volgende week gaan de overgeblvene mensen met een nieuwe fotograaf en een nieuw thema aan de slag.
dit is eigenlijk de basisopzet en het liefste zou het zo moeten blijven, zodat het niet al te groot en beheersbaar wordt. hier zijn al een hoop kritische dingen gezegd die allemaal genoteerd zijn, maar vooralsnog was het ook de bedoeling om te kijken welke fotografen hier echt iets leuks in zien! zijn er fotografen die1 ronde willen doen en daarbij dus ook op een leuke manier willen bijdragen aan dit? en ja die zie ik!
vooralsnog iedereen bedankt voor de vele input, go on!.
cool!!!!! we zullen zeker aan je denken als we gaan uitwerken!quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:22 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik vind het iig een heel leuk idee, mochten jullie het uitgewerkt krijgen wil ik graag mijn steentje bijdragen. Ik wil best nadenken over de uitwerking van een thema, lokatie en aankleding. En natuurlijk foto's maken, maar ook als ik niet bij de selectie van fotografen kom dan nog wil ik best helpen.
Zet alle FOT regs maar op je lijstje danquote:Op woensdag 27 juli 2005 15:37 schreef Jerruh het volgende:
[..]
cool!!!!! we zullen zeker aan je denken als we gaan uitwerken!.
komt in orde!quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:38 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Zet alle FOT regs maar op je lijstje dan
Delegeren en zelf het overzicht (proberen te) houden.quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:40 schreef Jerruh het volgende:
[..]
komt in orde!
moeten alleen ook kijken dat als bekend is wat we doen, hoe we alles georganiseerd krijgen haha! zal me een hels karwei worden!.
De sticky staat extra in US, omdat niet iedereen in FOT kijkt.quote:Op woensdag 27 juli 2005 15:07 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat het lastig is om met 100 modellen bij 1 fotograaf langs te gaan. Het enige dat mij stoorde aan de opzet was een achterkamervoorselectie.
Maar wat Jerruh schrijft had ik niet zo begrepen, in eerste instantie. Dat dus al die modellen op 1 bepaald moment bij 1 bepaalde fotograaf zitten, ofzo. (ik ken het programma ook niet verder dan van die rottige trailers, ziet u).
Ik wil dus niemand vastpinnen op getallen. Maar een voorselectie verhoogt de toch al niet te lage drempel. En er staat een sticky in US. Vandaar iets over laagdrempeligheid.
En er staat een sticky in FOT, vandaar iets over kwaliteit boven kwantiteit.
Verder heb ik het meer op natuurlijke selectie dan op een chosen-few-strategie. Dat laatste brengt namelijk mogelijk nog meer nijd dan het eerste.
Los daarvan bemoei ik me met andermans zaken want het gaat mij natuurlijk verder geen reet aan [afbeelding]
Lijkt me eerlijker als er door een jury wordt beoordeeld, hoe bekender op fok hoe meer kans om te winnen en het zou zelfs in iemands nadeel kunnen werken als iedereen zo maar mag stemmen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 13:08 schreef mvdlubbe het volgende:
Omdat hier geen enkele beperking zou hoeven zijn op het aantal deelnemers, wanneer je meeneemt in de opzet dat zoveel mogelijk mensen kunnen meedoen.
Het is voor kanshebbenden in principe geen enkel gevaar, moge de beste winnen zeg maar. En dan wel gekozen door het publiek na 'eerlijke' concurrentie.
Aan de andere kant heb je een voorselectie die in achterkamertjes door onbekenden (of bekenden, dat boeit niet) wordt uitgevoerd.
Zet er dan tenminste een limiet aan, ofzo. Indien er meer dan 100 aanmeldingen zijn moet er een voorselectie plaatsvinden totdat er 100 deelnemers zijn, ofzo.
Deelnemende fotografen kunnen die meet iig gebruiken om zich wat meer in the picture te werken. Modellen zou het een voorsprong geven op andere modellen die dit en het lek-meet topic niet volgen, dus dat lijkt me niet zo eerlijk.quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:35 schreef mother-mother het volgende:
ik heb ff in de lijst zitten kijken net van de lekmeet, maar ook daar gaat al half fok heen
misschien ff combi iets ervan maken dan?
quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:23 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Deelnemende fotografen kunnen die meet iig gebruiken om zich wat meer in the picture te werken. Modellen zou het een voorsprong geven op andere modellen die dit en het lek-meet topic niet volgen, dus dat lijkt me niet zo eerlijk.
het is een modellen wedstrijd, dus de focus moet nu eerst even liggen op de fotografen die daarvoor moeten schieten.
Ik ben niet boos hoorquote:
jep Fotografen willen graag oefenenquote:Op woensdag 27 juli 2005 20:23 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Deelnemende fotografen kunnen die meet iig gebruiken om zich wat meer in the picture te werken. Modellen zou het een voorsprong geven op andere modellen die dit en het lek-meet topic niet volgen, dus dat lijkt me niet zo eerlijk.
het is een modellen wedstrijd, dus de focus moet nu eerst even liggen op de fotografen die daarvoor moeten schieten.
dan niet de usernames erbij vermeldenquote:Op woensdag 27 juli 2005 21:00 schreef gr8w8 het volgende:
Lekmeet is tijdens Lowlands.![]()
Ik hoop alleen dat het niet teveel een populariteitscontest gaat worden, al je begrijpt wat ik bedoel.
I can read most of the Dutch, but I can't write it. What can I say, I'm French and we suck and languages ;-)quote:Op woensdag 27 juli 2005 11:13 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Nee, Ralph kan wel nederlands lezen, maar schrijven gaat'm beter af in het engels.
Welke Fisheye gebruik je Ralph?
je penserai certainement à tu, m'ai noté ton nom et étant donné que ta photo est certainement séparée et jolie, j'ai été intrigué comment tes photos vont être si ce projet continue !quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:09 schreef digitalfrog het volgende:
[..]
I can read most of the Dutch, but I can't write it. What can I say, I'm French and we suck and languages ;-)
That picture was made with a 14mm, which is a real challenge for a model because of the distortion it causes.
Anyhow, thanks for the compliment, and my offer is still valid if I can be of any assistance. (and no worries if not....)
I'm in just for the fun by the way, not the $$ :-)
Ralph
Allemaal een balkjemaje-uppen.quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:01 schreef mother-mother het volgende:
[..]
dan niet de usernames erbij vermelden![]()
is inderdaad al over gemeld ja... maar dat zijn dan punten die nog utigewerkt moeten worden...quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:16 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Allemaal een balkjemaje-uppen.
Maar serieus, ik denk echt dat dit een probleem kan zijn.
En ja, ik wil ook best model zijn.
WOW !quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:13 schreef Jerruh het volgende:
[..]
je penserai certainement à tu, m'ai noté ton nom et étant donné que ta photo est certainement séparée et jolie, j'ai été intrigué comment tes photos vont être si ce projet continue !
(is het leesbaar? haha)
Oh leuk te lezenquote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:47 schreef Jerruh het volgende:
[..]
is goed!
het idee is onder andere ontstaan door die hele chique fotoshoots van jou en icicle van marjo en mothermother.
Waarom anoniem? Hier wordt er toch naar gevraagd?quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:50 schreef Gutteguttegut het volgende:
Misschien is een anonieme animocheck handig? (misschien doormiddel van een pol)
Gewoon om eens te kijken hoeveel mensen het willen/durven..?quote:Op woensdag 27 juli 2005 22:44 schreef Auticia het volgende:
[..]
Waarom anoniem? Hier wordt er toch naar gevraagd?
Ik wil niet vervelend doen maar aan het einde van de wedstrijd aangesloten worden bij een modellenbureau is niet echt een 'prijs'. Iedere fotogenieke, mooie meid/jongen kan daar sowieso langsgaan en worden ingeschreven, daar hoef je niet zo nodig een wedstrijd voor te winnenquote:Op woensdag 27 juli 2005 00:20 schreef RonaldV het volgende:
We kunnen hier toruwens wel iemand uitroepen tot Fok! Top Model, maar hoe zetten we dat om in daden? Moet Fok! niet in gesprek met een echt model-/castingbureau?
Sorryquote:
Nee, dat zeg ik toch niet? Ook daarom is het geen goed idee als prijs (zoals dat wel het geval is bij het tv programma waar dit op moet lijken). Maar dus ook om de reden dat als je wel bij een modellenbureau wilt dat je dan niet zo'n wedstrijd nodig hebtquote:Op donderdag 28 juli 2005 20:35 schreef Auticia het volgende:
Heeft iedere 'mooie meid' dan ambities voor een modellenbureau?.
gewoon een leuk meisje denk ik toch ?quote:Op woensdag 27 juli 2005 21:57 schreef RonaldV het volgende:
Wat zien jullie eigenlijk als doel van de wedstrijd? Gaan we op zoek naar een supermodel? Of zoeken we meer in de lijn van FHM het buurmeisje van het jaar, oftewel bereikbare meisjes?
er van uitgaand dat we vrouwen zoeken natuurlijk
Ik denk dat een modellenbureau beter in staat is om iemand in de markt te zetten dan dat Fok dat is. Natuurlijk zoek je dan wel een beetje fatsoenlijk bureau, want er zijn ook bureaus die geen enkele moeite doen om je te verkopen, en alleen slapend rijk willen worden met een telefoonboek dikke map met foto's. Ik ken modellen die bij beide soorten ingeschreven zijn (geweest), en het verschil is opmerkelijk.quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:21 schreef TrashyTina het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik toch niet? Ook daarom is het geen goed idee als prijs (zoals dat wel het geval is bij het tv programma waar dit op moet lijken). Maar dus ook om de reden dat als je wel bij een modellenbureau wilt dat je dan niet zo'n wedstrijd nodig hebt![]()
Het één sluit het ander niet uit natuurlijkquote:Op donderdag 28 juli 2005 21:43 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
gewoon een leuk meisje denk ik toch ?
Dat lijkt er wel op jah...quote:
Oh, is de opzet dan om iemand in de markt te zetten? Ik dacht dat het ging om eeuwige roem op Fok!quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:43 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik denk dat een modellenbureau beter in staat is om iemand in de markt te zetten dan dat Fok dat is. Natuurlijk zoek je dan wel een beetje fatsoenlijk bureau, want er zijn ook bureaus die geen enkele moeite doen om je te verkopen, en alleen slapend rijk willen worden met een telefoonboek dikke map met foto's. Ik ken modellen die bij beide soorten ingeschreven zijn (geweest), en het verschil is opmerkelijk.
Doorgaans zijn de bureaus in TV programma's van de betere soort. Zij investeren tijd en moeite in hun modellen, en in die zin zijn ze wel degelijk een prijs. Maar dat neemt niet weg dat ook daar wel eens miskleunen worden gemaakt.
Ik weet niet of dat de opzet is. Vandaar mijn oorspronkelijke vraag. Ik vond het alleen niet terecht dat de input van een modellenbureau niet als prijs genomen zou moeten worden. Een verkiezing op een groot forum komt altijd nog iets beter over dan een meisje van een boerderij in Appelscha die het als model gaat maken in de grote stad.quote:Op donderdag 28 juli 2005 21:58 schreef TrashyTina het volgende:
[..]
Oh, is de opzet dan om iemand in de markt te zetten? Ik dacht dat het ging om eeuwige roem op Fok!Maar dan nog, als je model wilt worden kun je gewoon zelf naar een goed bureau stappen met een paar redeljke foto's van je gezicht en je hele lijf. Als zij vinden dat je geschikt bent, schrijven ze je in en doen ze moeite voor je. Het hoeven niet perse professionele foto's te zijn want goede boekers kijken daar doorheen. En als je een beetje glossy tijdschriften leest kun je wel merken wat de écht goede bureaus zijn (en zoniet is een goede test natuurlijk of je inschrijfgeld moet betalen of niet)
![]()
Omdat je die input ook zonder Fok! kunt krijgenquote:Op donderdag 28 juli 2005 22:13 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat de opzet is. Vandaar mijn oorspronkelijke vraag. Ik vond het alleen niet terecht dat de input van een modellenbureau niet als prijs genomen zou moeten worden. Een verkiezing op een groot forum komt altijd nog iets beter over dan een meisje van een boerderij in Appelscha die het als model gaat maken in de grote stad.
Ik probeerde alleen maar uit te vinden wat de bedoeling nou eigenlijk is van het hele idee. Wat gaat er gebeuren met de winnaar? Geeft Fok die een stempeltje bij haar naam, of zit er nog meer aan vast?quote:Op vrijdag 29 juli 2005 00:25 schreef Auticia het volgende:
Ik vind het noemen van een modellenbureau wel erg ver gaan hoor.
Sorry TrashyTina, we waren het idd eens..
Allemaal leuk en aardig die ideeen, maar in hoeverre blijft het dan ' leuk' en uitvoerbaar? Zo wordt het allemaal wel heel erg serieus en mag je denk ik blij zijn als er 1 iemand zich aanmeldt.
Het lijkt mij dat het om de eer gaat, en om de leuk enzo. Ik weet ook niet precies hoever men nu wil gaan.quote:Op vrijdag 29 juli 2005 00:50 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik probeerde alleen maar uit te vinden wat de bedoeling nou eigenlijk is van het hele idee. Wat gaat er gebeuren met de winnaar? Geeft Fok die een stempeltje bij haar naam, of zit er nog meer aan vast?
... en een [FOK!] tagquote:Op vrijdag 29 juli 2005 01:03 schreef Auticia het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat het om de eer gaat, en om de leuk enzo. Ik weet ook niet precies hoever men nu wil gaan.
lolquote:
Weopj 4 miss Fok!quote:Op zaterdag 30 juli 2005 20:15 schreef Weopj het volgende:
Ik heb wel interesse als model zijnde dan, hoewel ik niet in maat 34/36 pas, maar mocht dat een bezwaar zijn, dan is t jammer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |