de bedoeling is het liefste als volgende: tien users uit US, die eigenlijk soort van precontest zijn doorgekomen, komen samen om door dezelfde fotograaf een shoot te doen in een bepaalde stijl. daaruit kiest de fotograaf per deelneemster de beste foto en deze worden in een topic in US gezet. users mogen dan 1 week stemmen en de drie andere juryleden geven een lijst met punten (minst aantal punten voor de foto die als minst goed wordt ervaren etc..)quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:42 schreef blackbully het volgende:
moet die fotograaf dan van 1 persoon foto's maken?
of van de gehel groep die nog over is?
wat als je maar 1 model doet is het wel beter tedoen maar is het niet geheel eerlijk.
zo zou een supper mooie vrouw de ronde niet door kunnen komen omdat iemand foto's van haar maakt die er niet bedreven genoeg voor is.
(of trillende handjes door het lekkere model noem maar wat geks)
maar verder is het idee wel grappig misschien
is goed!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:42 schreef Re het volgende:
ik wil wel mee denken over het concept enzo, lijkt me wel een leuk plan. Voeg me even toe aan MSN tzt
Misschien een idee om met minstens een paar fotografen te werken die elk 1 tot x aantal (afhankelijk van de hoeveelheid fotografen) foto(s) inleveren voor het model. Zo heb je minder kans dat je alleen maar slechte foto's hebt als model.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:42 schreef blackbully het volgende:
moet die fotograaf dan van 1 persoon foto's maken?
of van de gehel groep die nog over is?
wat als je maar 1 model doet is het wel beter tedoen maar is het niet geheel eerlijk.
zo zou een supper mooie vrouw de ronde niet door kunnen komen omdat iemand foto's van haar maakt die er niet bedreven genoeg voor is.
(of trillende handjes door het lekkere model noem maar wat geks)
maar verder is het idee wel grappig misschien
ja dat zou ook een goed idee zijnquote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:47 schreef Auticia het volgende:
Begrijp ik het goed dat de fotograaf die het 'model' op de foto heeft gezet mee bepaalt of dat model punten krijgt?
Misschien is het ook leuk voor andere FOT-ters om de foto's te mogen beoordelen?
Het kan net zoals in de show zelf, dat de fotograaf idd ook zijn zegje doet.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:47 schreef Auticia het volgende:
Begrijp ik het goed dat de fotograaf die het 'model' op de foto heeft gezet mee bepaalt of dat model punten krijgt?
Misschien is het ook leuk voor andere FOT-ters om de foto's te mogen beoordelen?
ik denk dat dan eerder de kwalitijd van de foto's vergeleken gaat worden als het model.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:47 schreef Auticia het volgende:
Fok!sters met zulke spinnen?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:51 schreef Jerruh het volgende:
owja referentie: America's Next Top Model #6.
Zie mijn eerdere reply als idee.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:51 schreef erik-de-perik het volgende:
worden de fotografen ook eerst gescreend...dit om te voorkomen dat een foto mislukt door onkunde van de fotograaf? anders is het lullig voor het model...
nou, als 1 fotograaf onkundig is, zullen alle modellen er bij die shoot last van hebbenquote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:51 schreef erik-de-perik het volgende:
worden de fotografen ook eerst gescreend...dit om te voorkomen dat een foto mislukt door onkunde van de fotograaf? anders is het lullig voor het model...
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:50 schreef Mukie het volgende:
[..]
Het kan net zoals in de show zelf, dat de fotograaf idd ook zijn zegje doet.
Met een poll kunnen dan de users stemmen op hun favoriet
leukquote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:47 schreef Jerruh het volgende:
[..]
is goed!
het idee is onder andere ontstaan door die hele chique fotoshoots van jou en icicle van marjo en mothermother.
bij wijze van spreke gaat het om elke "aflevering" een andere fotograaf met een ander onderwerp! dus bijvoorbeeld een ronde met fotos van een model in de natuur, een ronde waarin ze iets meoten rpesenteren (bijvoorbeeld telefoon aanprijzen, zoals in een aflevering van americas next top model gebeurt) etc...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:52 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Fok!sters met zulke spinnen?
Mogen we ze vastbinden om ze stil te laten zitten?
Het lijkt me logisch dat een fotograaf alleen een meisje kan beoordelen die hij ook gefotografeerd heeft. Alleen een fotograaf kan aangeven hoe ze is om mee te werken. Om voorkeuren te verbloemen kun je per week 3 fotografen nemen of zoquote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:53 schreef Auticia het volgende:
[..]. Ik ken de hele show niet. Maar ik begreep dat de fotograaf die [betreffend model schiet] de enige is die punten mag geven voor zijn model. (Dat zou ik wat raar vinden).
Eens. ook met de kleine lettertjesquote:Terwijl, mijns inziens, je niet persé heel mooi hoeft te zijn om mooi op de foto te kunnen staan. De kunst voor de fotografen is om het plaatje gewoon zo mooi mogelijk te maken.
mompelt iets met lat en hoog
Ja, maar er zal dan iemand als eerste bij die fotograaf komen en misschien onterecht afvallen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:53 schreef Jerruh het volgende:
[..]
nou, als 1 fotograaf onkundig is, zullen alle modellen er bij die shoot last van hebben.
Dat had ik al begrepen hoorquote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:54 schreef Jerruh het volgende:
[..]
bij wijze van spreke gaat het om elke "aflevering" een andere fotograaf met een ander onderwerp! dus bijvoorbeeld een ronde met fotos van een model in de natuur, een ronde waarin ze iets meoten rpesenteren (bijvoorbeeld telefoon aanprijzen, zoals in een aflevering van americas next top model gebeurt) etc...
dat wa sidd ook beetje mijn prob... hoe ga je telkens die meetings doen, zijn mensen daar wel enthousiast geneog voor om bijvoorbeeld elke week samen te komen etc... daarom dit peiltopicquote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:57 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dat had ik al begrepen hoorIk zit maar met één probleem: we zijn allemaal amateurs, en studios zijn nogal prijzig om in te richten. Hoe had je dat in gedachten?
Hmmz, misschien is het handig om gewoon 2 of 3 FOT-ters in de jury te zetten die objectief kunnen beoordelen. Ik lees nergens iets over karakter of 'hoe [model] is om mee te werken', see? Het suggereert dat het alleen om uiterlijk gaat.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:55 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het lijkt me logisch dat een fotograaf alleen een meisje kan beoordelen die hij ook gefotografeerd heeft. Alleen een fotograaf kan aangeven hoe ze is om mee te werken. Om voorkeuren te verbloemen kun je per week 3 fotografen nemen of zo.
Ik vind de lat echt veel te hoog. Destijds is niet voor niets de naam veranderd van B&H Fok! de Celebs naar Userfoto's. Bovendien denk ik dat je negatieve kritiek niet echt kan vermijden door een contest als deze. Ik vind het idee echt heel leuk, maar vrees dat je mensen tegen het been gaat stoten. (Ben niet helemaal helder, hoop dat het duidelijk is).quote:Eens. ook met de kleine lettertjes
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |