abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:29:30 #1
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_29156159
OK ik ben niet bekend in FOT maar ik ben bezig met een ideetje voor FOK! in samenwerking met US en FOT en andere topics misschien ook. Ik ga nog niks uit de doeken doen maar ik was benieuwd naar het volgende:

in verband met een soort wedstrijd in de trant van FOK!s next topmodel, is er een idee ontstaan om een aantal fotografen, het liefste fotografen die graag mensen op de egvoelige plaat te zetten, mee te laten doen uit FOT. Elke week is een ander aan de beurt. Hoe en wat zal worden uitgelegd als het plan meer vorm krijgt. In ieder geval: zijn hier enthousiaste fotografen aanwezig die het leuk vinden om mee te doen aan een soort FOK!-project wat waarschijnlijk groots zal worden en waarbij elke fotograaf 1 week krijgt in het geheel.

in die week zal het voglende plaatsvinden:

een fotoshoot door een fotograaf in een onderwerpsjasje gegoten. hierbij mag de fotograaf zelf meebepalen over het onderwerp, bijvoorbeeld "natuur", "space", "kitch" etc... voordat de wedstrijd begint zal dit nader worden toegelicht. daarna is er een jury, die bestata uit 1 iemand die de users vertegenwoordigt, twee mods van US en de fotograaf die die week aan de beurt is geweest. Die jury geeft punten en het model dat die shoot door is gekomen met de minste punten vlt af.

het is dus een soort americas next top model maar dan in FOK!vorm en aangezien het een leuk idee is om er fotografen bij te betrekken die het leuk vinden om hier aan mee te doen, peil ik in dit topic even meningen en ideeen....

als ik met mukie en ratmen wat meer heb gepraat over de inhoud en vorm, zal het zo snel mogelijk hier worden gepost ..

spui maar!
put
your
clothes
on!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:39:22 #2
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29156411
Helemaal top
Maar dat wist je al
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:42:35 #3
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_29156489
moet die fotograaf dan van 1 persoon foto's maken?
of van de gehel groep die nog over is?

wat als je maar 1 model doet is het wel beter tedoen maar is het niet geheel eerlijk.

zo zou een supper mooie vrouw de ronde niet door kunnen komen omdat iemand foto's van haar maakt die er niet bedreven genoeg voor is.

(of trillende handjes door het lekkere model noem maar wat geks)

maar verder is het idee wel grappig misschien
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:42:47 #4
262 Re
Kiss & Swallow
pi_29156494

ik wil wel mee denken over het concept enzo, lijkt me wel een leuk plan. Voeg me even toe aan MSN tzt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:46:52 #5
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_29156606
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:42 schreef blackbully het volgende:

wat als je maar 1 model doet is het wel beter tedoen maar is het niet geheel eerlijk.

zo zou een supper mooie vrouw de ronde niet door kunnen komen omdat iemand foto's van haar maakt die er niet bedreven genoeg voor is.

de bedoeling is het liefste als volgende: tien users uit US, die eigenlijk soort van precontest zijn doorgekomen, komen samen om door dezelfde fotograaf een shoot te doen in een bepaalde stijl. daaruit kiest de fotograaf per deelneemster de beste foto en deze worden in een topic in US gezet. users mogen dan 1 week stemmen en de drie andere juryleden geven een lijst met punten (minst aantal punten voor de foto die als minst goed wordt ervaren etc..)
vervolgens word aan eht einde van de week gekeken wie er afvalt. de overige deelneemsters komen dan op de volgende shoot bij de volgende fotograaf aan en doen er weer ene, net zo lang ot de finale er is

de reden dat ik vraga om te polsen is of er users zijn die zo intensief zouden willen meedoen, zowel fotografen als eventuele modellen en fo mensen haalbaarheid zien. Het zal vrij grotos en intensief worden maar ik heb zowel in US al;s hier in FOT users gezien die enthousiast zijn in het poseren, fotos maken etc...

dus dit is puur peiling .
put
your
clothes
on!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:47:16 #6
48233 Auticia
warriorette
pi_29156612
Begrijp ik het goed dat de fotograaf die het 'model' op de foto heeft gezet mee bepaalt of dat model punten krijgt?

Misschien is het ook leuk voor andere FOT-ters om de foto's te mogen beoordelen?
I bet you are flying inside.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:47:57 #7
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_29156628
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:42 schreef Re het volgende:

ik wil wel mee denken over het concept enzo, lijkt me wel een leuk plan. Voeg me even toe aan MSN tzt
is goed!

het idee is onder andere ontstaan door die hele chique fotoshoots van jou en icicle van marjo en mothermother .
put
your
clothes
on!
pi_29156642
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:42 schreef blackbully het volgende:

Misschien een idee om met minstens een paar fotografen te werken die elk 1 tot x aantal (afhankelijk van de hoeveelheid fotografen) foto(s) inleveren voor het model. Zo heb je minder kans dat je alleen maar slechte foto's hebt als model.
Het antwoord m'n vriend, is blowen in de wind.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:49:27 #9
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_29156664
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:47 schreef Auticia het volgende:
Begrijp ik het goed dat de fotograaf die het 'model' op de foto heeft gezet mee bepaalt of dat model punten krijgt?

Misschien is het ook leuk voor andere FOT-ters om de foto's te mogen beoordelen?
ja dat zou ook een goed idee zijn . klinkt alweer als een verbetering auticia thanx
put
your
clothes
on!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:49:40 #10
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29156668
het klinkt interessant, hou me op de hoogte! (tevens TVP)
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:50:29 #11
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_29156692
quote:

Het kan net zoals in de show zelf, dat de fotograaf idd ook zijn zegje doet.
Met een poll kunnen dan de users stemmen op hun favoriet
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:51:22 #12
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_29156720
owja referentie: America's Next Top Model #6

.
put
your
clothes
on!
pi_29156734
worden de fotografen ook eerst gescreend...dit om te voorkomen dat een foto mislukt door onkunde van de fotograaf? anders is het lullig voor het model...
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:52:05 #14
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_29156742
quote:

ik denk dat dan eerder de kwalitijd van de foto's vergeleken gaat worden als het model.
en dat terwijl het (als ik het goed begrijp) om de modellen gaat.

(zou wel kunnen maar dan in delen denk ik. dus de mening van de fotograven 33% de users 33% en de mods 33% van de stemmen) iets in die trand. dan heb je een redelijk beeld denk ik wat op verschillende vlakken de beste foto's opleverd. zowel technisch als uiterlijk van model
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:52:58 #15
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29156762
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:51 schreef Jerruh het volgende:
owja referentie: America's Next Top Model #6

.
Fok!sters met zulke spinnen?

Mogen we ze vastbinden om ze stil te laten zitten?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_29156768
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:51 schreef erik-de-perik het volgende:
worden de fotografen ook eerst gescreend...dit om te voorkomen dat een foto mislukt door onkunde van de fotograaf? anders is het lullig voor het model...
Zie mijn eerdere reply als idee.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:53:09 #17
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_29156769
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:51 schreef erik-de-perik het volgende:
nou, als 1 fotograaf onkundig is, zullen alle modellen er bij die shoot last van hebben .
put
your
clothes
on!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:53:36 #18
48233 Auticia
warriorette
pi_29156782
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:50 schreef Mukie het volgende:

[..]

Het kan net zoals in de show zelf, dat de fotograaf idd ook zijn zegje doet.
Met een poll kunnen dan de users stemmen op hun favoriet
. Ik ken de hele show niet. Maar ik begreep dat de fotograaf die [betreffend model schiet] de enige is die punten mag geven voor zijn model. (Dat zou ik wat raar vinden).

Terwijl, mijns inziens, je niet persé heel mooi hoeft te zijn om mooi op de foto te kunnen staan. De kunst voor de fotografen is om het plaatje gewoon zo mooi mogelijk te maken.

mompelt iets met lat en hoog
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:54:04 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_29156794
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:47 schreef Jerruh het volgende:

[..]

is goed!

het idee is onder andere ontstaan door die hele chique fotoshoots van jou en icicle van marjo en mothermother .
leuk , was ook wel erg chique en leerzaam en zoiets kan best geintegreerd worden in een plannetje
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:54:46 #20
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_29156809
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:52 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Fok!sters met zulke spinnen?

Mogen we ze vastbinden om ze stil te laten zitten?
bij wijze van spreke gaat het om elke "aflevering" een andere fotograaf met een ander onderwerp! dus bijvoorbeeld een ronde met fotos van een model in de natuur, een ronde waarin ze iets meoten rpesenteren (bijvoorbeeld telefoon aanprijzen, zoals in een aflevering van americas next top model gebeurt) etc...
put
your
clothes
on!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:55:58 #21
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29156843
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:53 schreef Auticia het volgende:

[..]

. Ik ken de hele show niet. Maar ik begreep dat de fotograaf die [betreffend model schiet] de enige is die punten mag geven voor zijn model. (Dat zou ik wat raar vinden).
Het lijkt me logisch dat een fotograaf alleen een meisje kan beoordelen die hij ook gefotografeerd heeft. Alleen een fotograaf kan aangeven hoe ze is om mee te werken. Om voorkeuren te verbloemen kun je per week 3 fotografen nemen of zo
quote:
Terwijl, mijns inziens, je niet persé heel mooi hoeft te zijn om mooi op de foto te kunnen staan. De kunst voor de fotografen is om het plaatje gewoon zo mooi mogelijk te maken.

mompelt iets met lat en hoog
Eens. ook met de kleine lettertjes
- Privacy Matters
pi_29156849
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:53 schreef Jerruh het volgende:

[..]

nou, als 1 fotograaf onkundig is, zullen alle modellen er bij die shoot last van hebben .
Ja, maar er zal dan iemand als eerste bij die fotograaf komen en misschien onterecht afvallen.

Ok, 1 fotograaf voor alle modelen per week, ik heb'm
Die gaat het dan idd aardig druk hebben.
  dinsdag 26 juli 2005 @ 23:57:24 #23
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_29156885
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:54 schreef Jerruh het volgende:

[..]

bij wijze van spreke gaat het om elke "aflevering" een andere fotograaf met een ander onderwerp! dus bijvoorbeeld een ronde met fotos van een model in de natuur, een ronde waarin ze iets meoten rpesenteren (bijvoorbeeld telefoon aanprijzen, zoals in een aflevering van americas next top model gebeurt) etc...
Dat had ik al begrepen hoor Ik zit maar met één probleem: we zijn allemaal amateurs, en studios zijn nogal prijzig om in te richten. Hoe had je dat in gedachten?
- Privacy Matters
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:00:27 #24
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_29156948
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:57 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Dat had ik al begrepen hoor Ik zit maar met één probleem: we zijn allemaal amateurs, en studios zijn nogal prijzig om in te richten. Hoe had je dat in gedachten?
dat wa sidd ook beetje mijn prob... hoe ga je telkens die meetings doen, zijn mensen daar wel enthousiast geneog voor om bijvoorbeeld elke week samen te komen etc... daarom dit peiltopic .

maar ik zat zelf bijvoorbeeld te denken aan locatieshots, bijvoorbeeld in een bos, misschien een of ander industrieterrein en eventueel es een studioshot. Ik kan misschien via pluisje etc,. wel kijken of er sponsoring mogelijk is!
put
your
clothes
on!
  woensdag 27 juli 2005 @ 00:01:54 #25
48233 Auticia
warriorette
pi_29156969
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 23:55 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Het lijkt me logisch dat een fotograaf alleen een meisje kan beoordelen die hij ook gefotografeerd heeft. Alleen een fotograaf kan aangeven hoe ze is om mee te werken. Om voorkeuren te verbloemen kun je per week 3 fotografen nemen of zo.
Hmmz, misschien is het handig om gewoon 2 of 3 FOT-ters in de jury te zetten die objectief kunnen beoordelen. Ik lees nergens iets over karakter of 'hoe [model] is om mee te werken', see? Het suggereert dat het alleen om uiterlijk gaat.
quote:
Eens. ook met de kleine lettertjes
Ik vind de lat echt veel te hoog. Destijds is niet voor niets de naam veranderd van B&H Fok! de Celebs naar Userfoto's. Bovendien denk ik dat je negatieve kritiek niet echt kan vermijden door een contest als deze. Ik vind het idee echt heel leuk, maar vrees dat je mensen tegen het been gaat stoten. (Ben niet helemaal helder, hoop dat het duidelijk is).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')