Off topic!quote:Op zondag 31 juli 2005 13:18 schreef mother-mother het volgende:
[..]
ik ben eigelijk wel benieuwd hoeveel text er op dat regeltje past![]()
Niets van gemerkt anders...quote:Op zondag 31 juli 2005 21:17 schreef Astridj0h het volgende:
...
oh, voor modellen die dat misschien prettiger vinden (er werd geopperd dat het eng is om alleen te meeten met een mannelijke fotograaf) ik ben een vrouwelijke fotograaf... met meet angst
jij bent de spreekwoordelijk uitzondering op de regelquote:
leukquote:Op zondag 31 juli 2005 21:17 schreef Astridj0h het volgende:
Ff geen zin alle blz. te lezen, maar vanaf wanneer moet dit project gaan lopen? op korte termijn ben ik niet beschikbaar, maar vanaf december/januari wel. Als fotograaf lijkt me zowiezo erg leuk. (overigens heb je het bij een contest van een mooi model altijd ook over de kunsten van een fotograaf, wat voor mij betreft uitsluit dat in één ronde modellen door verschillende fotografen worden geschoten, denk alleen al eens aan verschil in apparatuur...)
Voor die tijd ben ik wel digitaal bereikbaar voor het uitwisselen van ideeën (check profiel voor msn) heb zowiezo al ideetje voor een thema!!en de opzet van de wedstrijd.
oh, voor modellen die dat misschien prettiger vinden (er werd geopperd dat het eng is om alleen te meeten met een mannelijke fotograaf) ik ben een vrouwelijke fotograaf... met meet angst
Ben het hier wel mee eens. De oorspronkelijke opzet is als idee wel goed, en ook min of meer objectief, maar het gaat voor de modellen en de fotografen onwerkbaar worden vrees ik. Gezien het feit dat je met alleen maar amateurs (in de zin van geen beroeps) werkt, kun je beter zoeken naar een wat praktischer oplossing. Dat die dan wat minder fraai is dan het oorspronkelijke idee, is jammer maar helaas...quote:Op vrijdag 29 juli 2005 15:53 schreef PankPinther het volgende:
10 modellen tegelijk over de vloer gaat sowieso niet, dat word een complete ramp
hooguit per 2
en ik weet niet hoe de meeste fotografen er hier over denken maar als ik een beetje geslaagde foto wil maken van iemand heb ik toch al gauw een middag of een avondje nodig
ff wennen aan elkaar, wat verschillende dingen uitproberen, noem maar op
dat zou dus minimaal 5 middagen/avonden betekenen in 1 week tijd
beetje veel hoor...
Dit is wel een verbetering, maar zou voor velen nog altijd niet werkbaar zijn. Ik zou in ieder geval geen kans zien om 10 weken achter elkaar een dagdeel hierin te investeren. Maar goed, ik ben natuurlijk niet de maat der dingen. Als je op basis van deze constructie 10 fotografen kunt vinden, is het natuurlijk prima. Het heeft in ieder geval het voordeel dat je de objectiviteit uit de oorspronkelijke opzet kunt behouden.quote:is het niet handiger als een model iedere week met een andere fotograaf afspreekt en dat alle modellen dat tegelijk doen
zo heb je dus 10 minimeets per week en na 10 weken heeft ieder model alle 10 de fotografen ontmoet
grote voordeel is dat het je maar 1 middag/avond in de week kost
En dan kom je weer bij een van mijn eerste reply's. Het is dan afhankelijk van bij welke fotograaf je terechtkomt in de eerste ronde om dor te kunnen gaan. Heb je pech en kom je bij iemand terecht bij wie (om wat dan ook) de foto's niet zo goed zijn, dan is de kans om door te gaan wel kleiner.quote:Op maandag 1 augustus 2005 15:03 schreef Vliegvrager het volgende:
........
Dit is wel een verbetering, maar zou voor velen nog altijd niet werkbaar zijn. Ik zou in ieder geval geen kans zien om 10 weken achter elkaar een dagdeel hierin te investeren. Maar goed, ik ben natuurlijk niet de maat der dingen. Als je op basis van deze constructie 10 fotografen kunt vinden, is het natuurlijk prima. Het heeft in ieder geval het voordeel dat je de objectiviteit uit de oorspronkelijke opzet kunt behouden.
Zoals ik pankpinther's post begrijp is dat dus juist niet zo, omdat uiteindelijk (na 10 weken) iedere fotograaf met ieder model heeft gewerkt.quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:28 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
En dan kom je weer bij een van mijn eerste reply's. Het is dan afhankelijk van bij welke fotograaf je terechtkomt in de eerste ronde om dor te kunnen gaan. Heb je pech en kom je bij iemand terecht bij wie (om wat dan ook) de foto's niet zo goed zijn, dan is de kans om door te gaan wel kleiner.
Na 10 weken wel, maar de eerste week gaat er al iemand uit. Je zal maar pech hebben en een slechte foto inleveren doordat de fotograaf z'n dag niet had (om een of andere reden).quote:Op maandag 1 augustus 2005 16:38 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Zoals ik pankpinther's post begrijp is dat dus juist niet zo, omdat uiteindelijk (na 10 weken) iedere fotograaf met ieder model heeft gewerkt.
En los daarvan, als je met het perfect eerlijke systeem een situatie schept waar geen enkele fotograaf tijd voor heeft, ligt iedereen er in de eerste ronde uit. Ergens zul je pragmatische keuzes moeten maken.
dat laatste was dus het beginopzet... maar heel veel mensen hier hebben dat verkeerd gelezen en gingen verde rop 1 fotograaf met 1 modelquote:Op maandag 1 augustus 2005 15:03 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ben het hier wel mee eens. De oorspronkelijke opzet is als idee wel goed, en ook min of meer objectief, maar het gaat voor de modellen en de fotografen onwerkbaar worden vrees ik. Gezien het feit dat je met alleen maar amateurs (in de zin van geen beroeps) werkt, kun je beter zoeken naar een wat praktischer oplossing. Dat die dan wat minder fraai is dan het oorspronkelijke idee, is jammer maar helaas...
[..]
Dit is wel een verbetering, maar zou voor velen nog altijd niet werkbaar zijn. Ik zou in ieder geval geen kans zien om 10 weken achter elkaar een dagdeel hierin te investeren. Maar goed, ik ben natuurlijk niet de maat der dingen. Als je op basis van deze constructie 10 fotografen kunt vinden, is het natuurlijk prima. Het heeft in ieder geval het voordeel dat je de objectiviteit uit de oorspronkelijke opzet kunt behouden.
is weer niet eerlijk tegenover de fotograaf, de eerste moet er 10 doen en de 5de al de helft minderquote:Op maandag 1 augustus 2005 18:39 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Na 10 weken wel, maar de eerste week gaat er al iemand uit. Je zal maar pech hebben en een slechte foto inleveren doordat de fotograaf z'n dag niet had (om een of andere reden).
Of bedoel je dat je 10 weken wil wachten voor er iemand uitgaat, dat schiet dan niet op?
En hier ben ik het dan weer helemaal mee eens...met als toevoeging dat je natuurlijk iedereen 10 modellen op de foto kan laten zetten en de stemming over de 10 delen kan laten gaan.quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:17 schreef Astridj0h het volgende:
Ik weet niet of het als (amateur) fotograaf zo'n probleem is om in een week (of twee weken, of maand hoe lang een ronde duurt) zo'n probleem is om alle nog in de race zijnde modellen te fotograferen. Als je namelijk eenmaal een setting hebt, dan hoeft er alleen nog maar een ander model in.
Stel ik was fotograaf in de eerste ronde. Ik zou denk ik een assistent(e) meenemen, maar dan: Ik bouw een settign (studio, kamer, openlucht). Gebruik mijn assistent om wat te spelen met licht bladiebladie. Vervolgens gaan alle modellen achter elkaar op de in mijn hoofd staande setting staan. Je moet gewoon niet een hele shoot willen doen op allerlei verschillende plaatsen. Het gaat er om welk model er het beste uitkomt. Dat is alleen te vergelijken als het gelijksoortige settingen zijn. Zo werkt het ook bij america's next top model als ik me niet vergis.
M.i kan dit WEL op één dag. In de volgende ronden hoef je als fotograaf niet meer aan de bak, dus kost hetj e uiteindelijk maar één dag gedurende de wedstrijd.
Zelfs als je denkt dat dit niet lukt op een dag (ik zou bijvoorbeeld een zondag uitkiezen, toch altijd saaie dag) dan hoef je nog steeds als fotograaf maar één week te plannen (wel hopen dat je setting kan blijven staan) Als model lijkt het me nogal vervelend telkens op andere dagen te moeten komen opdagen. Handiger is om te zeggen: Wil je meedoen als model, dan dien je de aankomende 10 weken (of aankomende 20 weken om en om) op zondag/zaterdag/weekend beschikbaar te zijn voor fotoshoots, zelfde voor fotografen.
Bovendien lijkt het me als fotograaf best een uitdaging om het dus juist wél op een dag te fixen. Dat is het leven van de glamour fotograaf hoor...
Zit je alleen nog met het feit dat er dus fotografen zijn die 10 modellen ter beschikkinghebben en fotografen die 'maar' 2 modellen ter beschikking hebben (maar dus wel de 'mooiste')... Ik denk dat er best fotografen zijn die het als uitdaging zien meer modellen te doen in minder tijd (zoals ik) en fotografen die meer tijd willen besteden per model, dus ook dat moet best te regelen zijn denk ik...
Nou ja das dan allemaal weer mijn idee he... (wat een verhaal)
dat zeg ik...quote:Op maandag 1 augustus 2005 21:17 schreef pea4fun het volgende:
[..]
En hier ben ik het dan weer helemaal mee eens...met als toevoeging dat je natuurlijk iedereen 10 modellen op de foto kan laten zetten en de stemming over de 10 delen kan laten gaan.
bijvoorbeeld fotoshoot 1, model wat het leukst op de foto staat 10 punten en het minst leuk 1 punt. Dat bij alle fotoshoots en dan optellen aan het eind wie de meeste punten heeft vergaard.
Op die manier kan het idd wel. Het is een georganiseer om tien modellen op 1 dag op 1 plek te krijgen, maar dan heb je ook wat. Deze opzet is ideaal voor de fotograaf: met 1 dag schieten en 1 dag voorbereiding/nabewerking heb je tien verschillende modellen voor je lens gehad. Hooguit zul je wat moeten investeren in geheugen capaciteit en batterijen en/of accu's.quote:Op maandag 1 augustus 2005 20:17 schreef Astridj0h het volgende:
Nou ja das dan allemaal weer mijn idee he... (wat een verhaal)
De puntentelling wel ja, maar de manier van fotograferen is anders. Meerdere keren een setting van eenzelfde thema opzetten plus daarbij horende spullen aanslepen (kleding misschien ook) en eventueel visagiste en andere hulp vind ik persoonlijk lastiger als van 10 mensen een aantal foto's maken op 1 dag in eenzelfde setting.quote:
Omdat er 10 ronden zijn met 10 fotografen (toch?) heeft ieder model kans om bij een thema en fotograaf uit te komen wat haar ligt...ligt een model niemand van allen, dan is ze misschien niet zo fotogeniek.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 12:56 schreef Shark.Bait het volgende:
Jullie hebben het wel over de modellen en welke fotografen zij willen, maar ik als fotograaf zou niet met elk model kunnen werken, ook vanwege de stijl van mijn foto's of de ideen die ik heb. Dat zou nadelig kunnen zijn voor het betreffende model. Hoe pakken jullie dat aan?
Dat lijkt me geen probleem, wel of geen PS, wel of geen zwart/wit...als je maar bij alle modellen hetzelfde doet, dus allemaal zwart/wit of niemand bijvoorbeeld.quote:En over de foto's. Kleur of zwart wit? En mag er gesoept worden zoals in de echte mode wereld? Of willen jullie origineel naast gesoept, of alleen gesoept, of alleen gecropped origineel?
Photoshop acties maken het werk voor de fotograaf moeilijker, en de tijdsduur langer (mijn leven, wat doe je).
Een idee is om DIG erbij te halen en de photoshop artiesten er op los te laten (in het begin, of alleen op het eind) om een glamour photo te produceren, en de echte soep-gekken mogen hun fantasie op de vrije loop laten gaan.
verkapte tvp
Ja doei!! Ik shop wel lekker mijn eigen foto's hoorquote:Op woensdag 3 augustus 2005 12:56 schreef Shark.Bait het volgende:
Een idee is om DIG erbij te halen en de photoshop artiesten er op los te laten (in het begin, of alleen op het eind) om een glamour photo te produceren, en de echte soep-gekken mogen hun fantasie op de vrije loop laten gaan.
RATMEN is de naamquote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:01 schreef Astridj0h het volgende:
Maar nu spijkers met koppen slaan: Welke Fotograaf gaat om de tafel met Jerruh en die andere (naam vergeten sorry...) Ik heb geen irc, to bad, ik hoor het wel als er ooit een msn meeting volgt![]()
*meldtquote:Op woensdag 3 augustus 2005 15:50 schreef RATMEN het volgende:
....dan hoor ik graag een aantal namen van fotograven en modellen die de eerste opzet willen beoordelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |