Jij had de guillotine verwacht?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:10 schreef newsfreak het volgende:
levenslang.. m.a.w over 25jr staat meneer weer op vrije voet?
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:10 schreef newsfreak het volgende:
Misschien is het handig in de OP uit te leggen wat levenslang in Nederland betekent. Blijkt toch steeds weer nodig.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:10 schreef newsfreak het volgende:
Levenslang is ook echt levenslang behalve als je gratie krijgt van Beaquote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:10 schreef newsfreak het volgende:
Levenslang is in Nederland ook echt levenslang, tenzij je gratie krijgt van de koning(in). Die gratie kan ie wel op z'n buik schrijven.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:10 schreef newsfreak het volgende:
Nopequote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:10 schreef newsfreak het volgende:
Nou, het is eigenlijk de bedoeling dat jij en je kornuiten zeggen : 'schandalig deze strafmaat! Die jongen is het slachtoffer van het Nederlandse systeem! Het OM is Fascistoïde!'quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:09 schreef Posdnous het volgende:
Wat is precies het discussiepunt.
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:14 schreef Eightball het volgende:
[..]
Nou, het is eigenlijk de bedoeling dat jij en je kornuiten zeggen : 'schandalig deze strafmaat! Die jongen is het slachtoffer van het Nederlandse systeem! Het OM is Fascistoïde!'
Zoiets. Moet je makkelijk af gaan.
Mits zijn achternaam een beetje uit te spreken is....quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:15 schreef Monidique het volgende:
Maar goed, nu mogen we hem dus Mohammed B-hoe-hij-ook-heet noemen? Waarom gebeurt dat niet op Radio 1? Zal het gebeuren morgen in de kranten?
check.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:11 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Misschien is het handig in de OP uit te leggen wat levenslang in Nederland betekent. Blijkt toch steeds weer nodig.
levenslang is levenslang
Lekker voor onsquote:
Dat laatste van gratie wist ik niet, my bad.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:12 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Levenslang is in Nederland ook echt levenslang, tenzij je gratie krijgt van de koning(in). Die gratie kan ie wel op z'n buik schrijven.
Wél pr0n.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:16 schreef Eightball het volgende:
Eigenlijk heeft Mo dubbel straf gekregen: Canal+ zendt geen snuff-movies uit.
ik neem de moeite niet eens meer iets van die clown te lezenquote:
Zie er niets zieligs in:quote:
Ja maar daar vindt ie niks aan.quote:
Wel grappig dat dit in Mo B's geval gebeurd is maar dat de AIVD er geen tijd/zin in had om hem te laten schaduwen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:13 schreef sizzler het volgende:
Ik hoop dat de moslimgemeenschap hier net zo op reageert als in Londen bij de aanslagen. Dat ze deze daad niet alleen veroordelen, maar dat de imams dat ook meenemen in de toespraken en oproepen waakzaam te zijn voor extremisme. De eerste die aan de bel moeten trekken als iemand radicaliseert zijn familie en vrienden. Als die dat niet doen zijn ze medeverantwoordelijk.
Wat is dat nou voor een volstrekt nutteloos idee dat in de krant te zetten.quote:
Nee, daarom zat ie ook in allerlei safehouses. Beetje makkelijk lullen achteraf.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:20 schreef R@b het volgende:
[..]
Zie er niets zieligs in:
''Ik hecht er ten slotte erg aan je te vertellen dat ik me nooit heb en nooit zal laten beïnvloeden door dreigementen van wie dan ook. Dus ook niet door die van jou en andere radicale moslims. Jullie waanzin zal het nooit winnen. ''
quote:
Wat is dit voor een argumentatie.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:23 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee, daarom zat ie ook in allerlei safehouses. Beetje makkelijk lullen achteraf.
Maar goed, verder niet zo belangrijk.
Volkomen begrijpelijk hoor. Maar dat 'jullie doen me niks' toontje is wel erg ongepast.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat is dit voor een argumentatie.
Hij is doorgegaan op de ingeslagen weg, alleen wel met bescherming, welke waarschijnlijk niet geheel onterecht is.
Nee, hij heeft hem in de krant gezet, het is een open brief. Kortom, stemmetjes proberen te winnen over het lijk van van Gogh.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:22 schreef kLowJow het volgende:
Heeft Wilders die brief trouwens ook echt naar Mohammed verstuurd?
Eh nee hoor, hij zegt dat hij zich niet laat beinvloeden, en dat klopt.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:25 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Volkomen begrijpelijk hoor. Maar dat 'jullie doen me niks' toontje is wel erg ongepast.
My point exactly. Uitgerekend vandaag natuurlijk. net alsof Mo nu per se de krant zou lezenquote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, hij heeft hem in de krant gezet, het is een open brief. Kortom, stemmetjes proberen te winnen over het lijk van van Gogh.![]()
Alsof er nooit open brieven worden geschreven.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:22 schreef Posdnous het volgende:
[..]
maar waarom die brief niet gewoon alleen naar Mo sturen?
Mohammed B. deed het toch ook?quote:wat hebben wij nou weer met zo'n stoer propaganda-praatje te maken?.
Weer van die bullshit argumentatie.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, hij heeft hem in de krant gezet, het is een open brief. Kortom, stemmetjes proberen te winnen over het lijk van van Gogh.![]()
Hij laat tenminste weer van zich horen op deze belangrijke dag. De rest van politiek Nederland hoopt alweer zo vlug mogelijk te kunnen pappen en nathouden zodat ze weer zo snel mogelijk rustig verder kunnen slapen.quote:
Hij mag van mij alles. Het komt alleen erg zielig en zwak op me overquote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:27 schreef sizzler het volgende:
[..]
Alsof er nooit open brieven worden geschreven.Waarom mag Wilders dat niet doen?
quote:Mohammed B. deed het toch ook?
Ja maar als Wilders het doet is het populistisch! Een politicus die zegt wat het volk wil is immers een populist, vergeet dat niet.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:27 schreef sizzler het volgende:
[..]
Alsof er nooit open brieven worden geschreven.Waarom mag Wilders dat niet doen?
[..]
Mohammed B. deed het toch ook?
Dat is JOUW invalshoek, ik meen me te herrineren dat Mohammed in zijn open brief óók specifiek Wilders vernoemde, Wilders staat geheel in zijn recht en wil Mohammed blijkbaar een schop nageven, maar om alles wat Wilders doet nu negatief uit te leggen vind ik erg kortzichtig.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Publiciteit scoren over de rug van een dood iemand vind ik best triest...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat is eraan die brief van Wilders? Ik mag die man voor geen meter, maar ik vind die brief getuigen van beschaving en weldenkendheid.
Misschien zegt dat meer over de struisvogelpolitiek van velen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:29 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Hij mag van mij alles. Het komt alleen erg zielig en zwak op me over
Damn, die Wilders schrijft dan wel verdomd langzaam, als ik zolang op een antwoord moest wachten dan hoefde het voor mij niet meer.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Die prikte hem in de buik van van Gogh, Wilders zet 'm in het NRC.
Mijn definitie wie van de twee er nu zielig is, is blijkbaar een andere dan die van jou.
Eigenlijk belachelijk dat we die mensen daar nog op aan moetens turen, maar het zou wel een beslissende slag kunnen zijn in de strijd tegn het terrorisme inderdaad, ik ben zeer blij als ALLE in Nederland werkzame immams aan deze oproep gehoor geven.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:13 schreef sizzler het volgende:
Ik hoop dat de moslimgemeenschap hier net zo op reageert als in Londen bij de aanslagen. Dat ze deze daad niet alleen veroordelen, maar dat de imams dat ook meenemen in de toespraken en oproepen waakzaam te zijn voor extremisme. De eerste die aan de bel moeten trekken als iemand radicaliseert zijn familie en vrienden. Als die dat niet doen zijn ze medeverantwoordelijk.
Ontkennen dat dit een publiciteitsstunt is noem ik pas echt het betere struisvogelwerkquote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Misschien zegt dat meer over de struisvogelpolitiek van velen.
Mwoah, als Wilders uit het niets zou komen met zijn brief dan had ik je gelijk gegeven, maar hij heeft ook een brief van Mohammed gekregen. Bovendien moest hij schuilen voor een onzichtbare terreurdreiging die nu een gezicht heeft gekregen. Logisch dat je daar op reageert. Zeker als het een zaak is die "het volk" aangaan lijkt me het niet meer dan logisch dat op een publiekelijke manier te doen. De overige politici zullen zich er ook wel in het openbaar over uitspreken. Niks mis mee toch?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:27 schreef Posdnous het volgende:
[..]
My point exactly. Uitgerekend vandaag natuurlijk. net alsof Mo nu per se de krant zou lezen.
Walgelijk, maar ik verwacht ook niks anders van hem.
Integendeel, het is de plicht van de politiek om op een moment als dit een statement af te geven waar ze voor staan. Vooralsnog is Wilders de enige.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Publiciteit scoren over de rug van een dood iemand vind ik best triest...
Misschien denkt hij gewoon na, in tegenstelling tot veel reacties welke hier maar zo snel mogelijk geplaatst worden om Wilders vooral vor slappe zak, populist en zielig uit te maken.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Damn, die Wilders schrijft dan wel verdomd langzaam, als ik zolang op een antwoord moest wachten dan hoefde het voor mij niet meer.
Ah, we gaan weer kommaneuken. Posdnous laten we maar even buiten beschouwing.quote:Jij noemt het woord zielig, ik niet,
Dat is niet wat ik in die brief lees.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Publiciteit scoren over de rug van een dood iemand vind ik best triest...
Je kunt het op meerdere punten uitleggen, één ervan is dat het hem in elk geval wel publiciteit oplevert, maar iemand die vrijwel dagelijks bedreigingen binnenkrijgt wil van zich afbijten, dat zou jij ook doen..quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:31 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ontkennen dat dit een publiciteitsstunt is noem ik pas echt het betere struisvogelwerk.
Ligt eraan wat je negatief noemt natuurlijk, Wilders probeert te scoren met deze brief die 8 maanden na dato komt, da's zijn recht natuurlijk, net als ik het een publiciteitsstunt mag noemenquote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:29 schreef Elgigante het volgende:
Dat is JOUW invalshoek, ik meen me te herrineren dat Mohammed in zijn open brief óók specifiek Wilders vernoemde, Wilders staat geheel in zijn recht en wil Mohammed blijkbaar een schop nageven, maar om alles wat Wilders doet nu negatief uit te leggen vind ik erg kortzichtig.
Je hebt een nieuwe smiley ontdekt he?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:31 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ontkennen dat dit een publiciteitsstunt is noem ik pas echt het betere struisvogelwerk.
Een open brief is altijd bedoeld om de publiciteit te zoeken, en hij doet het op de dag dat het vonnis van de moordenaar van van Gogh bekend wordt gemaakt, daarmee linkt hij dus moedwillig zijn brief aan van Gogh. Ik denk dat iedereen ook wel snapt dat hij daarmee zieltjes probeert te winnen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik in die brief lees.
Ok, dus hij schrijft wel snel maar denkt heel langzaam (8 maanden) na? Mooi, da's ook weer opgelost.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Misschien denkt hij gewoon na, in tegenstelling tot veel reacties welke hier maar zo snel mogelijk geplaatst worden om Wilders vooral vor slappe zak, populist en zielig uit te maken.
Zielig ventje ben je toch...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:27 schreef Posdnous het volgende:
[..]
net alsof Mo nu per se de krant zou lezen.
Walgelijk, maar ik verwacht ook niks anders van hem.
Dat is een te gemakkelijke en te goedkope beargumentatie: Hij is namelijk wel door gegaan met waar hij mee bezig was, maar wel beschermd. ( niet dat het wil zeggen dat ik het met hem eens was, maar ik hoef niet zo nodig in zijn schoenen te staan)quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:23 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee, daarom zat ie ook in allerlei safehouses. Beetje makkelijk lullen achteraf.
Maar goed, verder niet zo belangrijk.
Goh, en al zijn tussentijdse uitingen dan?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, dus hij schrijft wel snel maar denkt heel langzaam (8 maanden) na? Mooi, da's ook weer opgelost.
Als jij nu echt meent dat de timing van deze brief niet uitgerekend is op maximaal effect voor Wilders dan ben je toch wel erg naief, denk ik![]()
Ik vind het ook een statement waar ik achter sta, maar het tijdstip is triest van hem.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:32 schreef DrMarten het volgende:
Ik vind het voor Wilders-begrippen een nette brief. Geen overdreven stemmingmakerij.
Dus jij vindt dat een politicus die de strijd tegen het moslimfundamentalisme hoog in het vaandel heeft staan, op een dag als deze niet van zich mag laten horen?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je negatief noemt natuurlijk, Wilders probeert te scoren met deze brief die 8 maanden na dato komt, da's zijn recht natuurlijk, net als ik het een publiciteitsstunt mag noemen
Nogal een verschil tussen een journalist die een microfoon onder iemands neus duwt of zelf een brief in de krant laten zetten, nietwaar?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:36 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat een politicus die de strijd tegen het moslimfundamentalisme hoog in het vaandel heeft staan, op een dag als deze niet van zich mag laten horen?
Of als Balkenende vanavond in het NOS Journaal reageert; is dat dan ook een publiciteitsstunt?
Dus als een willekeurig policitus vandaag een reactie op TV geeft in bijv het Journaal of in Netwerk, dan is dat ook een publiciteitsstunt en triest?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vind het ook een statement waar ik achter sta, maar het tijdstip is triest van hem.
Ik zie hem alsnog wel een martelaar worden, zou me niks verbazen als hij vermoord word of zelfmoord pleegt.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:36 schreef VeX- het volgende:
Het is wel mooi dat hij is opgepakt en niet als een martelaar is gestorven. Een levenslange gevangenisstraf zal ook hij wel berouwen.
Jij kent Wilders persoonlijk en spreekt met hem over alles en nog wat?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je negatief noemt natuurlijk, Wilders probeert te scoren met deze brief die 8 maanden na dato komt, da's zijn recht natuurlijk, net als ik het een publiciteitsstunt mag noemen
Zijn politici dan niet sterk genoeg om een interview te weigeren? Is er verder een verschil tussen een stuk in de krant, of met je kop op tv komen?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nogal een verschil tussen een journalist die een microfoon onder iemands neus duwt of zelf een brief in de krant laten zetten, nietwaar?
Iedere politici moet zich zo min mogelijk met een lopende zaak bemoeien. Spreiding der machten enzo. Nu is de uitspraak er en kan zijn brief niet meer door de verdediging gebruikt worden.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, dus hij schrijft wel snel maar denkt heel langzaam (8 maanden) na? Mooi, da's ook weer opgelost.
Als jij nu echt meent dat de timing van deze brief niet uitgerekend is op maximaal effect voor Wilders dan ben je toch wel erg naief, denk ik![]()
Hadden we nu over deze brief die vandaag is verschenen in de kranten of niet?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Goh, en al zijn tussentijdse uitingen dan?
ALLES wat Wilders zegt is een publiciteitsstunt zeker?
Nee, maar dat is wel iets heel anders dan een brief in de krant zetten, nietwaar?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:37 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dus als een willekeurig policitus vandaag een reactie op TV geeft in bijv het Journaal of in Netwerk, dan is dat ook een publiciteitsstunt en triest?
Dat is toch ongeveer het werk van een politicus? Je mening in het nieuws krijgen en hopen dat mensen (met stemrecht) het er mee eens zijn?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
ALLES wat Wilders zegt is een publiciteitsstunt zeker?
Welke verdediging? Er was geen verdediging...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:38 schreef sizzler het volgende:
[..]
Iedere politici moet zich zo min mogelijk met een lopende zaak bemoeien. Spreiding der machten enzo. Nu is de uitspraak er en kan zijn brief niet meer door de verdediging gebruikt worden.
Dat is dan ook het enige wat ik doe, he? Ik heb geen enkel commentaar geleverd op de inhoud, of wel?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:38 schreef Elgigante het volgende:
Je mag alleen de timing publicitair noemen, maar ik vind die timing ondergschikt aan de positie waarin hij zich bevindt en waarin Nederland zich bevindt.
Ja inderdaad als je een interview voor het Journaal geeft, dan zoek je de publiciteit niet op.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, maar dat is wel iets heel anders dan een brief in de krant zetten, nietwaar?![]()
Daar is niets mis mee, de inhoud is ook juist..quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:34 schreef Monidique het volgende:
maakt al duidelijk dat hij zoveel mogelijk aandacht wil krijgen voor zijn brief.
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:38 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Dat is toch ongeveer het werk van een politicus? Je mening in het nieuws krijgen en hopen dat mensen (met stemrecht) het er mee eens zijn?
Precies,quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:38 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Dat is toch ongeveer het werk van een politicus? Je mening in het nieuws krijgen en hopen dat mensen (met stemrecht) het er mee eens zijn?
Waarom probeert -zeg- Verhagen geen zieltjes te winnen over het lijk van Van Gogh als hij in Nova zijn commentaar geeft en Wilders nu wel?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, maar dat is wel iets heel anders dan een brief in de krant zetten, nietwaar?![]()
Blijkbaar niet hardop, als ik stel dat *Ik* het een publiciteitsstunt vind dan krijg ik allerlei mensen over mij heen die van alles en nog wat roepenquote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:40 schreef Elgigante het volgende:
Je kunt je hooguit vragen stellen waarom juist nú en waarom in deze vorm.
Nou, dan maar hopen dat geen enkele andere politicus vandaag wat van zich laat horen he.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hadden we nu over deze brief die vandaag is verschenen in de kranten of niet?
Als jij per se zaken wilt lezen die er niet staan..tja, da's jouw probleem, ik had het alleen over deze brief iig en verder niets.
* Tijger_m zoekt de krant na op een open brief van Verhagen....quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:40 schreef sizzler het volgende:
[..]
Waarom probeert -zeg- Verhagen geen zieltjes te winnen over het lijk van Van Gogh als hij in Nova zijn commentaar geeft en Wilders nu wel?
Whateverquote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou, dan maar hopen dat geen enkele andere politicus vandaag wat van zich laat horen he.
Dasn hebben we alleen nog maar populisten in de Nederlandse politiek
Hij zal echt niet gekluisterd in een rolstoel sterven in jail denk ik nee, hij zal een scenario willen waarin de doodsoorzaak twijfelachtig is en zijn volgelingen kunnen wijzen naar het regime van de bajes, wat weer onze westerse wereld vertegenwoordigd.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zie hem alsnog wel een martelaar worden, zou me niks verbazen als hij vermoord word of zelfmoord pleegt.
Ah ok, dus de definitie van propagande is 'Een politicus welke op een voor de hand liggend tijdstip een open brief aan de krant stuurt. Niet te verwarren met enig ander politicus, welke in enig andere media reageert'quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
* Tijger_m zoekt de krant na op een open brief van Verhagen....
NRC is een middagkrant dus we zouden het nog niet horen te weten in dat geval.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Weer van die bullshit argumentatie.
Hij antwoord op een open brief van MB.
Die prikte hem in de buik van van Gogh, Wilders zet 'm in het NRC.
Omdat verhagen uitgenodigd wordt en niet nadrukkelijk zelf de publiciteit gaat zoeken misschien?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:40 schreef sizzler het volgende:
[..]
Waarom probeert -zeg- Verhagen geen zieltjes te winnen over het lijk van Van Gogh als hij in Nova zijn commentaar geeft en Wilders nu wel?
ik heb jou geen commentaar zien leveren op de inhoud inderdaadquote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is dan ook het enige wat ik doe, he? Ik heb geen enkel commentaar geleverd op de inhoud, of wel?
Precies het scenario wat ik in gedachten had... In Egypte had je ook al van die debielen die volhielden dat de aanslagen door een jood gepleegd moesten zijnquote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:42 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Hij zal echt niet gekluisterd in een rolstoel sterven in jail denk ik nee, hij zal een scenario willen waarin de doodsoorzaak twijfelachtig is en zijn volgelingen kunnen wijzen naar het regime van de bajes, wat weer onze westerse wereld vertegenwoordigd.
Waar baseer je dat op?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
zelf een brief in de krant laten zetten
Veel succes, lijkt me een hopeloze missie. Lekker weg laten rotten en hopen dat hij heel, heeeeeeeeeeeel oud wordt.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:47 schreef kenz het volgende:
Heerlijk dat Bouyeri levenslang krijgt. Nu nog ont-hersenspoelen zodat hij inziet wat hij gedaan heeft en hopelijk nog jaren spijt heeft.
het zegt iets over het feit dat sommigen principes niet los kunnen koppelen van partijbelang of politieke voorkeuren, iets dat té overheerst in Den Haag, maar ook op Fok..quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Precies,
Net zo goed als alles wat Bos zegt, of Balkenende of Zalm.
Ik zie dus niet in waarom alles van Wilders altijd als 'propaganda' betiteld moet worden en de rest als 'politiek'
Beetje slaapverwekkend.
Dan hadden ze hem wel gewoon geinterviewd.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:48 schreef Eightball het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op?
Het is waarschijnlijker dat Wilders door het AD is uitgenodigd deze brief voor hun krant te schrijven.
Je mag het uiteraard wel vragen (ik kan je helaas het antwoord niet geven, ik ben geen Wilders), maar men conculdeert alleen door de merkwaardige timing dat Wilders een zielige, walgelijke, scorende, populistische vent is.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Blijkbaar niet hardop, als ik stel dat *Ik* het een publiciteitsstunt vind dan krijg ik allerlei mensen over mij heen die van alles en nog wat roepen![]()
Nee hoor, dit is nog lang niet het einde van Wilders.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
punt.
Het aangeven van een verschil is geen antwoord op mijn vraag. Waarom is een open brief schrijven wél populistisch, zieltjes winnen over het lijk van Van Gogh, een publiciteitsstunt en zielig, terwijl dezelfde boodschap -zij het indirect- uitdragen bij nova dat niet is?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
* Tijger_m zoekt de krant na op een open brief van Verhagen....
Laten wij het er op houden dat wij het inhoudelijk totaal oneens zijn over de figuur Wildersquote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:47 schreef Elgigante het volgende:
ik heb jou geen commentaar zien leveren op de inhoud inderdaad, maar de gehele tendens is dat wát Wilders ook doet, hij het alleen maar fout kan doen.
Stel dat hij deze brief een maand na de arrestatie had gepubliceerd dan was het argument geweest dat hij lopende de zaak al uitspraken deed> fout, hij is nl politicus
Doet hij het nu, aangezien de zaak formeel is afgesloten dan krijgt hij weer het stempel van onruststoker en populst met zich mee, maar cooralsnog is hij de enige die de rug recht tegen lieden die jouw en mijn vrijheid willen ontnemen, enige droog respect daarvoor vind ik niet overdreven, zeker niet als je dagelijks moet worden beveiligd, zelfs Bush heeft meer bewegingsvrijheid.
Men laat randzaken de overhand hebben terwijl het om de inhoud van de brief gaat.
Daarom (hoe vreemd het ook klinkt) moet, gezien de mogelijke (wel redelijke) verdenkingen van een dergelijk scenario 24 uur per dag een videocamera op hem gericht zijn om aan alle ytwijfel een eind te maken mocht hij komen te overlijden.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:47 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Precies het scenario wat ik in gedachten had... In Egypte had je ook al van die debielen die volhielden dat de aanslagen door een jood gepleegd moesten zijn.
Dat is verschijnen op het Journaal, in Netwerk of bij het geven van een persconferentie ook. En dat doen alle politici wel eens. Zo ook vanavond; let maar op. Simpel, punt.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan hadden ze hem wel gewoon geinterviewd.
Een open brief is gewoon zoveel mogelijk mensen proberen te bereiken, en dus publiciteit zoeken. Simpel, punt.
Aangenaamquote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:56 schreef Posdnous het volgende:
Hm. ik ben inmiddels al een 'kop-in-het-zandsteker', een 'zielig ventje' en 'commandant generaal van de 5de kolonne'
Je belicht een overduidelijk argument?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:56 schreef Posdnous het volgende:
Hm. ik ben inmiddels al een 'kop-in-het-zandsteker', een 'zielig ventje' en 'commandant generaal van de 5de kolonne' omdat ik eventjes het overduidelijke argument belicht dat Wilders met die suffe brief precies vandaag het volk quasi-krachtig wil aanspreken en op hun sentiment wil inspelen in plaats van daadwerkelijk Mo te willen antwoorden.
Hulde.
Ehm, je bent niet op de hoogte van het feit dat iedere bekende politici een pr man heeft (lees: perspooier) die allerlei redacties afbelt om stukken te sturen en de politicus in kwestie in een programma probeert te krijgen?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Omdat verhagen uitgenodigd wordt en niet nadrukkelijk zelf de publiciteit gaat zoeken misschien?
Het is niet zo moeilijk als je er even over nadenkt hoor.
Welke post ?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:58 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Je belicht een overduidelijk argument?Ik heb nog geen overduidelijke argumenten van jouw kant gezien. Ik heb wel gezien dat je een hoop post tactvol mijdt omdat je er simpelweg geen antwoord op hebt.
Vrijwel alle aan jou gerichte posts op p3 van dit topic.quote:
Grappig, het enige woord wat ik heb gebruikt was 'publiciteitsstunt', de rest zijn er door jou bij verzonnen, ik had meer van jou verwacht, sizzler.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:53 schreef sizzler het volgende:
Het aangeven van een verschil is geen antwoord op mijn vraag. Waarom is een open brief schrijven wél populistisch, zieltjes winnen over het lijk van Van Gogh, een publiciteitsstunt en zielig, terwijl dezelfde boodschap -zij het indirect- uitdragen bij nova dat niet is?
En het geven van een persconferentie; dat mag ook niet?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig, het enige woord wat ik heb gebruikt was 'publiciteitsstunt', de rest zijn er door jou bij verzonnen, ik had meer van jou verwacht, sizzler.
Als je jij het verschil niet ziet dan zal mijn uitleg daar ook niet aan helpen, vermoed ik, commentaar geven in een interview en een open brief zijn m.i. totaal verschillende manieren van communicatie.
Ik zie er geen eentjequote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:00 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Vrijwel alle aan jou gerichte posts op p3 van dit topic.
Misschien ook letterlijk je kop in het zand dan..?quote:
Nog zo een die niet kan lezenquote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:01 schreef American_Nightmare het volgende:
En het geven van een persconferentie; dat mag ook niet?
Ik zie alleen maar dat ik naast eerdergenoemde domme opmerkingen ook nog 'vriendje van een geitenneuker' ben.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:03 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Misschien ook letterlijk je kop in het zand dan..?
Je mag het beoordelen zoals jij het ziet, dat doe ik in mijn geval ook, alleen vind ik dat er feitelijke hoofdzaken zijn en feitelijke bijzaken. Die bijzaken hebben momenteel de overhand.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Laten wij het er op houden dat wij het inhoudelijk totaal oneens zijn over de figuur Wilders![]()
Maar leg mij even dit uit, waarom is mijn standpunt ongepast en waarom zou ik niet alles wat Wilders zegt (want hij doet vrij weinig) mogen beoordelen als negatief als het in mijn beleving zo is?
Als ik het een publiciteitsstunt vind en dat kan onderbouwen dan laat mij daar weinig mis mee![]()
De inhoud van de brief vind ik eigenlijk helemaal niet interessant overigens, da's meer van hetzelfde in de trant van zijn column van zaterdag hoewel iets gematigder van toon.
Nou je hebt overduidelijk kritiek op de handelswijze van Wilders, kortom, je vindt dat hij niet de publiciteit had mogen op zoeken. Nou vraag ik me af; wat bedoel je met publiciteit opzoeken (blijkbaar mag je als politicus volgens jou geen ingezonden brief sturen, maar wel een interview of persconferentie geven) en op welke momenten en voor welke politici deze regel volgens jou dan geldt.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nog zo een die niet kan lezen![]()
Heb ik gezegd 'Wilders mag dit niet doen' of zo? Nee? Zout dan op met je onderstellingen.
Wilders mag alles zeggen en doen wat hij wil, ik mag daar mijn visie op geven en het is volgens mij ook toegestaan om kanttekeningen te plaatsen bij de timing van bepaalde uittingen door politici.
En dat was alles wat ik zeiquote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:04 schreef Elgigante het volgende:
Kijk deopen brief is een publiciteitsstunt, maar dat valt Wilders in zijn beroep niet kwalijk te nemen (alles wat politici doen is publicitair gericht) en ook gezien zijn situatie niet (probeer je eens voor te stellen hoe Salman Rusdie geleefd heeft, alleen waren die bedreigingen aan hem nog wat algemener).
OK: publicitair, maar dat doet niets af aan de inhoud en ik vind het begrijpelijk gezien het bovenstaande...
'overduidelijk"? in jouw ogen inderdaad (maar ik kan een eindje met je mee, dat wel)quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:56 schreef Posdnous het volgende:
Hm. ik ben inmiddels al een 'kop-in-het-zandsteker', een 'zielig ventje' en 'commandant generaal van de 5de kolonne' omdat ik eventjes het overduidelijke argument belicht dat Wilders met die suffe brief precies vandaag het volk quasi-krachtig wil aanspreken en op hun sentiment wil inspelen in plaats van daadwerkelijk Mo te willen antwoorden.
Hulde.
Neeeeeeeheeeeee, LE-ZEN.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:06 schreef American_Nightmare het volgende:
Nou je hebt overduidelijk kritiek op de handelswijze van Wilders, kortom, je vindt dat hij niet de publiciteit had mogen op zoeken. Nou vraag ik me af; wat bedoel je met publiciteit opzoeken (blijkbaar mag je als politicus volgens jou geen ingezonden brief sturen, maar wel een interview of persconferentie geven) en op welke momenten en voor welke politici deze regel volgens jou dan geldt.
Heeft ie mij echt niet voor nodig, ik ben niet bepaald de enige die het omschrijft als een publiciteitsstunt.quote:Het komt op mij over alsof je Wilders zwart wilt maken en niets anders.
Ah, Wilders' brief is eigenlijk gericht aan dat geweldig massale aantal extremistisch moslimterroristische AD-lezers.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:04 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Je mag het beoordelen zoals jij het ziet, dat doe ik in mijn geval ook, alleen vind ik dat er feitelijke hoofdzaken zijn en feitelijke bijzaken. Die bijzaken hebben momenteel de overhand.
Stel dat Peijs in eenzelfde situatie zou zitten aangezien zij stelselmatig bedreigd zou worden door mensen die een dure auto bezitten. Deze voelen zich op hun pik getrapt aangezien hun religie (de auto) beledigd is door zowel GL als Peijs, die betitelen immers zo'na uto als een aso-bak.
Generalisatie te over natuurlijk, zeg maar gerust discriminatie.
Enkele van deze bezitters (of fan van die SUV-modellen) zouden Peijs (en GL) natuurlijk kunnen gaan bedreigen, met als klapstuk de rituele overrijding van de voorzitter van 3vo (verkeersorganisatie), met daarop en brief gericht aan iedereen die iets tegen SUV's of auto's i het algemeen heeft: "" Jaja Peijs, ook jij steekt ooit over op een zebrapad haha...".
Vervolgens is Peijs bang en wordt beveiligd, zit ondergedoken etc etc....
Dan kan ik me voorstellen dat zij op haar beurt weleens een weerwoord zal hebben, bijvoorbeeld in de vorm van een open brief aan iedere extreme autobezitter.
En alles wat ze van ons zou horen zou neerkomen op stoephoer, publiciteitsgeil wijf, populiste, etc etc...
Dat gelóóf je toch niet?
Kijk deopen brief is een publiciteitsstunt, maar dat valt Wilders in zijn beroep niet kwalijk te nemen (alles wat politici doen is publicitair gericht) en ook gezien zijn situatie niet (probeer je eens voor te stellen hoe Salman Rusdie geleefd heeft, alleen waren die bedreigingen aan hem nog wat algemener).
OK: publicitair, maar dat doet niets af aan de inhoud en ik vind het begrijpelijk gezien het bovenstaande...
Nogal wiedes dat dit subjectief is. Als ik zou pretenderen objectief te zijn zou dat wel extreem arrogant zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:07 schreef Elgigante het volgende:
'suffe'' > wederom een subjectieve toespeling
"quasi-krachtig" > " " "
'op het sentiment spelen'> " " " "
Als jij het hebt over een 'publiciteitsstunt' dan blijkt daaruit toch een zekere afkeuring. Kun je nog zo hard lezen gillen als een viswijf.quote:
Ook aan de rest van het Nederlandse volk om te laten zien dat hij er niet voor terug deinst om dit tuig aan te pakken.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:09 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ah, Wilders' brief is eigenlijk gericht aan dat geweldig massale aantal extremistisch moslimterroristische AD-lezers.
Oh, dan is het duidelijk.
Oh. Zei je niet:quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig, het enige woord wat ik heb gebruikt was 'publiciteitsstunt', de rest zijn er door jou bij verzonnen, ik had meer van jou verwacht, sizzler.
Het woord "zielig" heb je niet gebruikt, maar andere users mogen ook het verschil uitleggen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Probeer het toch maar: waarom probeer je wel stemmen te winnen over het lijk van Van Gogh als je een brief plaatst, en niet als je dezelfde mening geeft bij nova?quote:Als je jij het verschil niet ziet dan zal mijn uitleg daar ook niet aan helpen, vermoed ik, commentaar geven in een interview en een open brief zijn m.i. totaal verschillende manieren van communicatie.
Tja, hijs is 1 v/d 150, maar wel 1 met een duidelijke mening die een deel van het volk aanspreekt (mij niet hoor, maar dat is een tweede) en hij levert natuurlijk een gevecht tegen de tijd: Binnen een paar jaar net zoveel stemmen trekken om serieus genomen te worden als nieuwkomer (zonder netwerk, achtergrond, geld en 'vriendjes').quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat was alles wat ik zei![]()
Het is gepland om zoveel mogelijk aandacht voor Wilders te genereren, dat mag, daar mag dan echter OOK kritiek op geleverd worden. Wilders is nog steeds maar een politicus en niets meer of minder dan dat.
Mag dat wel van de Koran?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:05 schreef Tobbes het volgende:
Dat is wel erg lang...
Ik gok dan ook op zelfdoding binnen nu en 3 maanden van meneer B.
Ik zie Wilders brief als een waarschuwing aan extremisten en een hart onder de riem voor mensen de daar niets van doen mee willen hebben.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:09 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ah, Wilders' brief is eigenlijk gericht aan dat geweldig massale aantal extremistisch moslimterroristische AD-lezers.
Oh, dan is het duidelijk.
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:10 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nogal wiedes dat dit subjectief is. Als ik zou pretenderen objectief te zijn zou dat wel extreem arrogant zijn.
... en de hofstadgroep mag millitairen doden. Nee dank je.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:11 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
[...]
Is er trouwens geen doodstraf mogelijk als Mohammed B. volgens het oorlogsrecht wordt berecht. Er zijn wel europese landen die dat hebben.
Nederland zou dan de oorlog moeten verklaren aan het terrorisme. Mannetjes als B. en de Hofstadgoep kunnen we dan mooi fusilleren.
daar doet die brief van Wilders me een beetje aan denkenquote:We shall not flag nor fail. We shall go on to the end. We shall fight in France and on the seas and oceans; we shall fight with growing confidence and growing strength in the air. We shall defend our island whatever the cost may be; we shall fight on beaches, landing grounds, in fields, in streets and on the hills. We shall never surrender and even if, which I do not for the moment believe, this island or a large part of it were subjugated and starving, then our empire beyond the seas, armed and guarded by the British Fleet, will carry on the struggle until in God's good time the New World with all its power and might, sets forth to the liberation and rescue of the Old. .
De Hofstadgroep mag proberen militairen te doden. Ik geef ze weinig kans.quote:] schreef sizzler het volgende:[/b]
... en de hofstadgroep mag millitairen doden. Nee dank je.
Dat mag pas als de hofstadgroep de oorlog aan het Koninkrijk der Nederlanden verklaart. En aangezien alleen een staat dat kan doen...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:18 schreef sizzler het volgende:
[..]
... en de hofstadgroep mag millitairen doden. Nee dank je.
Dan is er dus ook geen reden om nog eens een open brief in de krant te gaan zetten, wel?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:57 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dat is verschijnen op het Journaal, in Netwerk of bij het geven van een persconferentie ook. En dat doen alle politici wel eens. Zo ook vanavond; let maar op. Simpel, punt.
Mohammed erkent ons rechtssysteem niet eens, men kent Geneve alleen vanwege het geld dat er te halen valt...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:25 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Dat mag pas als de hofstadgroep de oorlog aan het Koninkrijk der Nederlanden verklaart. En aangezien alleen een staat dat kan doen...
Ik dacht dat zo was
Maar ik denk eerlijk gezegd dat dergelijke 'groeperingen' niet veel waarde hechten aan het verdrag van Geneve enzo...
Wat is dat nu weer voor een oeschrijving?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:26 schreef SCH het volgende:
Wilders is gewoon de Mohammed B. van het rechterkamp - ze verschillen feitelijk maar weinig in opvattingen, zoals de meeste extreme mensen vrij dicht bij elkaar staan als het er op aan komt.
Hij had er idd beter aan gedaan een algemene verklaring af te leggen naar het Nederlandse volk toe ipv aan B. en het idd niet zo op zichzelf moeten betrekken. Het had imo beter gekund, maar om het daarom lachwekkend te noemen vind ik te ver gaan. Ik kan het wel begrijpen.quote:
Hear, hear!!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:23 schreef sp3c het volgende:
ten tweede betrekt hij het puur op zichzelf, alsof hij de enige is die bedreigd wordt en hij de enige is die er wat tegen kan beginnen ... dit is leuk als het een anonieme brief was maar als volksvertegenwoordiger had ik graag iets gehoord 'jullie kunnen Nederland nix maken want Nederland is groter dan jullie blabla we trekken jullie door de stront en daarna eten we jullie op en schijten jullie uit en laten onze varkens erin rollen' of iets van die trend maar iig niet dat hele 'ik ben niet bang, ik ben geweldig, ik zal jullie te grazen nemen, ik wil koning worden ipv de koning ... erm ... never mind' alstie zichzelf op de borst wil kloppen dan doet hij dat maar thuis in zijn eigen badkamer voor de spiegel.
dus imo is het idee goed, maar de uitvoering toch wat lachwekkend en (dare I say it?) populistisch, deze brief had hij gewoon persoonlijk bij meneer B. af moeten leveren en niet in de krant posten
Dus nou beschuldig je Wilders ervan op te willen vallen? Politici moeten zovele mogelijk op elkaar lijken en eigenlijk zoveel mogelijk uit de publiciteit blijven, dat is wat je zegt?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan is er dus ook geen reden om nog eens een open brief in de krant te gaan zetten, wel?
Ipv gewoon een interview te geven zoals andere politici, nee, meneer wilders moet weer opvallen met een "open brief".
Totaal niet:quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:26 schreef SCH het volgende:
Wilders is gewoon de Mohammed B. van het rechterkamp - ze verschillen feitelijk maar weinig in opvattingen, zoals de meeste extreme mensen vrij dicht bij elkaar staan als het er op aan komt.
weet ik eigenlijk niet, volgens mij nietquote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:11 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Mensen als Mohammed B. mogen ook de elektrische stoel van het hele volk.
Is er trouwens geen doodstraf mogelijk als Mohammed B. volgens het oorlogsrecht wordt berecht. Er zijn wel europese landen die dat hebben.
Nederland zou dan de oorlog moeten verklaren aan het terrorisme. Mannetjes als B. en de Hofstadgoep kunnen we dan mooi fusilleren.
De Groep Wilders lijkt ook erg op een fundamentalistische groepering die Nederland naar de knoppen wil helpen en dmv terroristische acties zichzelf willen opofferen voor een hoger ideaal.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:28 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Net alsof Wilders gewapend ten strijde trekt omdat hij vindt dat 'het rechterkamp' beledigd is...
Op willen vallen over de rug van een dode! Daar beschuldig ik de "heer" Wilders van! Waar jij de rest vandaan haalt is mij een raadsel...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:30 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dus nou beschuldig je Wilders ervan op te willen vallen? Politici moeten zovele mogelijk op elkaar lijken en eigenlijk zoveel mogelijk uit de publiciteit blijven, dat is wat je zegt?
Mwa, je eigen idaalbeeld laten gelden voor eenieder in de wereld en dat afdwingen middels bedreigingen, geweld en moord?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:30 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Totaal niet:
-Wilders baseert zijn opvatting niet op een overtuiging maar op wat het volk wel horen.
-Mohammed heeft een ideaal en geeft niet om populariteit; bij Wilders is het net andersom
-Wilders lult veel maar doet niks; bij Mohammed is het net andersom.
Op zich zouden wij in de politiek dus veel meer aan Mohammed hebben; jammer dat de beste man er van die eigenaardige opvattingen op nahoudt.
Je hebt gelijk. We hebben meer politici nodig die tegenstanders met kogels en messen te lijf gaan en die te dom zijn om tegenstanders verbaal aan te vallen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:30 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Totaal niet:
-Wilders baseert zijn opvatting niet op een overtuiging maar op wat het volk wel horen.
-Mohammed heeft een ideaal en geeft niet om populariteit; bij Wilders is het net andersom
Op zich zouden wij in de politiek dus veel meer aan Mohammed hebben; jammer dat de beste man er van die eigenaardige opvattingen op nahoudt.
Zeg ik dat dan?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:33 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. We hebben meer politici nodig die tegenstanders met kogels en messen te lijf gaan en die te dom zijn om tegenstanders verbaal aan te vallen.
mjah ik denk niet dat die figuren zich zo erg aan de regeltjes houden, al had dat ene hollandse meisje het handboek (Syrische?) soldaat uit haar hoofd geleerd naar het schijntquote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:25 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Dat mag pas als de hofstadgroep de oorlog aan het Koninkrijk der Nederlanden verklaart. En aangezien alleen een staat dat kan doen...
Ik dacht dat zo was
Maar ik denk eerlijk gezegd dat dergelijke 'groeperingen' niet veel waarde hechten aan het verdrag van Geneve enzo...
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Op willen vallen over de rug van een dode! Daar beschuldig ik de "heer" Wilders van! Waar jij de rest vandaan haalt is mij een raadsel...
Duidelijk? Opvallen over de rug van een dode dmv een ingezonden brief mag dus niet, maar door middel van een interview of persconferentie wel. Dat is wat je bedoelt?quote:Ipv gewoon een interview te geven zoals andere politici, nee, meneer wilders moet weer opvallen met een "open brief".
quote:
Ja.quote:Op zich zouden wij in de politiek dus veel meer aan Mohammed hebben;
Dat impliceert hij wel, bovendien is Wilders persoonlijk genoemd in een brief van Mo...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:35 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
[..]
Duidelijk? Opvallen over de rug van een dode dmv een ingezonden brief mag dus niet, maar door middel van een interview of persconferentie wel. Dat is wat je bedoelt?
Nu zijn volgelingen en gedachtegoed nog...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:36 schreef Monidique het volgende:
In ieder geval: Mooi, nu kunnen we weer verder. Hoofdstuk Mohammed B. afgesloten.
Ze zijn te herkennen aan een groen polsbandje met witte halve maantjes erop.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:34 schreef sp3c het volgende:
maar ja deze ventjes zullen wel geen oranje bandjes willen dragen als ze op operatie gaan
ja begrijpelijk misschien, mits hij het niet naar de krant had gestuurdquote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:28 schreef sizzler het volgende:
[..]
Hij had er idd beter aan gedaan een algemene verklaring af te leggen naar het Nederlandse volk toe ipv aan B. en het idd niet zo op zichzelf moeten betrekken. Het had imo beter gekund, maar om het daarom lachwekkend te noemen vind ik te ver gaan. Ik kan het wel begrijpen.
quote:
De Media gaat naar de klote door mensen die alleen lezen wat ze willen lezen en vooral niet wat ze niet willen lezen? Waarom altijd die negatieve insteek?quote:]Op dinsdag 26 juli 2005 14:30 schreef lTobbes het volgende:
[..]
Totaal niet:
Ik heb ook meer het gevoel dat hij tussen de regels door andere mensen aanspreekt die extreme sympathieen koesteren tege het Westen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja begrijpelijk misschien, mits hij het niet naar de krant had gestuurd
het is misschien niet helemaal de waarheid maar ik moet toch lachen van een Wilders die verstopt in een gevangeniscel achter rijen bewakers roept dat hij niet bang is.
verder interesseert het me niet wat hij tegen dhr B. te zeggen heeft want dhr B. komt van zijn lang zal zijn leven niet meer vrij
reflecterend mag ik toch hopen dan want met al die straatraces tegenwoordig is het levensgevaarlijk op straat s'nachtsquote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:37 schreef Eightball het volgende:
[..]
Ze zijn te herkennen aan een groen polsbandje met witte halve maantjes erop.![]()
Mod of niet; je bent hier in NWS en niet in ONZ hequote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
reflecterend mag ik toch hopen dan want met al die straatraces tegenwoordig is het levensgevaarlijk op straat s'nachts
en het is makkelijker voor de gevederde krijgers
[afbeelding]
ik zie het niet, ik vind het kinderachtig geprutsquote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:41 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik heb ook meer het gevoel dat hij tussen de regels door andere mensen aanspreekt die extreme sympathieen koesteren tege het Westen.
was het maar zo'n feest, als die teksten is minder letterlijk genomen zouden worden dan zouden het er allemaal al een stuk vrolijker uitzien.quote:Moslims moeten dit meteen herkennen, zij doen niet anders met de Koran dan tussen de regels door lezen.
Ik hoop B op prime-time, Nederland 2, live onthoofden.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:43 schreef CeeJee het volgende:
Wat zou Nederland doen als er ergens in bijvoorbeeld Indonesie een paar Nederlanders worden gegijzeld en vermoord als Mo niet vrijgelaten wordt ?
Ja, je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:43 schreef Tobbes het volgende:
Mod of niet; je bent hier in NWS en niet in ONZ he![]()
Mod of niet; je bent hier niet in onz
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:30 schreef Tobbes het volgende:
Op zich zouden wij in de politiek dus veel meer aan Mohammed hebben
0wjajoh?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:43 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Mod of niet; je bent hier in NWS en niet in ONZ he![]()
Mod of niet; je bent hier niet in onz
quote:Een enkele offtopic of grappig bedoelde luchtige opmerking zal niet meteen tot een edit of waarschuwing leiden, maar houd het binnen de perken en zorg dat de grote lijn van de discussie in stand gehouden wordt.
Nieuws en Achtergronden: De huisregels en FAQ
Met net zo'n bot kutmes als bij Theo hè..quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:46 schreef Eightball het volgende:
Ik hoop B op prime-time, Nederland 2, live onthoofden.
zelfde als toen bij de Punt mag ik hopenquote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:43 schreef CeeJee het volgende:
Wat zou Nederland doen als er ergens in bijvoorbeeld Indonesie een paar Nederlanders worden gegijzeld en vermoord als Mo niet vrijgelaten wordt ?
En dan in de vorm van een belspelletje. Hoe heet het slachtoffer van B?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:46 schreef Eightball het volgende:
[..]
Ik hoop B op prime-time, Nederland 2, live onthoofden.
Nou, ik krijg die redenering altijd op het rekest als ik ze confronteer met passages..quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zie het niet, ik vind het kinderachtig gepruts
[..]
was het maar zo'n feest, als die teksten is minder letterlijk genomen zouden worden dan zouden het er allemaal al een stuk vrolijker uitzien.
Kom op mensen! Bellen!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:54 schreef American_Nightmare het volgende:
belspelletje.
het interesseert me niet genoeg om erover in discussie te gaan sorryquote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:56 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Nou, ik krijg die redenering altijd op het rekest als ik ze confronteer met passages..
Die moet je dan 'in de context zien', begrijpelijk natuurlijk, tenzij dezelfde mensen weer verwijzen naar een passage die dán weer letterlijk genomen moet worden.
Vrij makkelijk hoor een religie, je moet gewoon een beetje creatief zijn![]()
ik verketter de brief, niet Wilders (al doe ik dat ook wel is, alleen zie ik er nu ff geen reden toequote:Ik ben ook niet zo onder de indruk van de brief, de timing, de boodschap, maar om hem daar nu voor te verketteren gaat me te ver....
Maar net zoals Bush/VS-bashers, heb je ze ook van Wilders..
Maar een persconferentie mag wel? Ik vind een brief juist meer correct aangezien de schrijver daarin bepaalt wat er gezegd wordt. Bij weergave van een persconferentie wordt er altijd selectief gequote.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
het interesseert me niet genoeg om erover in discussie te gaan sorry
[..]
ik verketter de brief, niet Wilders (al doe ik dat ook wel is, alleen zie ik er nu ff geen reden toe) ... de brief is imo niet op zijn plaats in de krant
Nee jouw linkse clubjes doen het netter toch?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
het interesseert me niet genoeg om erover in discussie te gaan sorry
[..]
ik verketter de brief, niet Wilders (al doe ik dat ook wel is, alleen zie ik er nu ff geen reden toe) ... de brief is imo niet op zijn plaats in de krant
Sp3c links...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:07 schreef lionsguy18 het volgende:
Nee jouw linkse clubjes doen het netter toch?
als hij op deze toon een persconferentie wil houden hoeft het ook niet van mijquote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:04 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Maar een persconferentie mag wel? Ik vind een brief juist meer correct aangezien de schrijver daarin bepaalt wat er gezegd wordt. Bij weergave van een persconferentie wordt er altijd selectief gequote.
dat zou je wel hopen tochquote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:07 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Nee jouw linkse clubjes doen het netter toch?
Wat al eerder is gezegd; B richt zich ook publiekelijk tot Wilders, dus waarom mag hij andersom niet hetzelfde doen? En wat wil je dat Wilders zegt in een persconferentie; mag hij zich alleen uitlaten in de lauwe bewoordingen zoals we gewend zijn van Balkenende? Dit mag niet! Dit kan niet! Hier moeten we iets aan gaan doen! Dit mogen we niet accepteren! Zo en nu een kopje koffie.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
als hij op deze toon een persconferentie wil houden hoeft het ook niet van mij
als hij er per se iets over moet zeggen dan had hij wmb moeten zeggen dat hij blij is dat het recht gezegenviert heeft en hoopt dat de rest van zijn kameraden hetzelfde lot kan verwachten
het beoit me gewoon niet wat hij persoonlijk tegen mohammed B. te zeggen heeft en je gaat me niet vertellen dat hij geen andere mogelijkheid had hem dit persoonlijk te laten weten zonder dat de rest van het land het hele gesprek hoeft te horen (misschien een paar quotes in een interview later ofzo)
klaarblijkelijkquote:
Jawel, want het is WILDERS die het doet.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:31 schreef sizzler het volgende:
[..]
Mwoah, als Wilders uit het niets zou komen met zijn brief dan had ik je gelijk gegeven, maar hij heeft ook een brief van Mohammed gekregen. Bovendien moest hij schuilen voor een onzichtbare terreurdreiging die nu een gezicht heeft gekregen. Logisch dat je daar op reageert. Zeker als het een zaak is die "het volk" aangaan lijkt me het niet meer dan logisch dat op een publiekelijke manier te doen. De overige politici zullen zich er ook wel in het openbaar over uitspreken. Niks mis mee toch?
wmb was die brief van dhr B. ook niet in de krant verschenenquote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:13 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Wat al eerder is gezegd; B richt zich ook publiekelijk tot Wilders, dus waarom mag hij andersom niet hetzelfde doen?
lees mijn posts nog is, daar staat het precies inquote:En wat wil je dat Wilders zegt in een persconferentie; mag hij zich alleen uitlaten in de lauwe bewoordingen zoals we gewend zijn van Balkenende? Dit mag niet! Dit kan niet! Hier moeten we iets aan gaan doen! Dit mogen we niet accepteren! Zo en nu een kopje koffie.
nu ja als je het per se wilt horen ... ik heb een hekel aan Wilders, voegt alleen weinig toe aan dit topic dus deed ik het nietquote:Zeg dat gewoon dat je een hekel aan Wilders hebt en zit niet zo'n brief af te zeiken die meer dan terecht is.
zolang je geen gekozen volksvertegenwoordiger bent en niet zit te schelden kan het me weinig boeien of je bewoordingen politiek verantwoord zijn ... van Wilders wil ik echter andere dingen horenquote:Of laat ik me nu ook niet in politiek verantwoorde bewoordingen uit?
Aha, een linkse 'felllow traveller' dus...biertje, sp3c?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:17 schreef sp3c het volgende:
klaarblijkelijk
ik weet dat de buurman wel is socialistische pamfletten uit staat te delen in de stad, daar drink ik wel is een biertje (nu ja misschien meer dan 1) maar verder weet ik het ff niet dus wie het weet mag het zeggen
lul toch niet man, wat moest-ie dan schrijven ?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:20 schreef SCH het volgende:
Ik vind het niet zo gek dat Wilders die open brief schrijft - maar schrijf dan ook een brief en niet net zo'n haatdragend schotschriftje als degene die je aanvalt.
Lul zelf eens niet, vrouwquote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:26 schreef milagro het volgende:
[..]
lul toch niet man, wat moest-ie dan schrijven ?
"Laten we praten met elkaar, Mo , waarom moest het zo ver komen met jou, ik snap het niet, ik zou het zo graag snappen, ligt het aan mij, aan ons, zeg het me, waar zijn wij fout gegaan, dat jij dit moest doen, niet anders kon, Mo, namens het hele Nederlandse volk, het spijt ons, het spijt ons, het spijt ons"
Ik denk dat het aan Wilders reet zal roesten wat jij, iemand die een hekel aan hem heeft, vindt dat hij moet schrijven. En aan mijn reet ook, for that matter.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
zolang je geen gekozen volksvertegenwoordiger bent en niet zit te schelden kan het me weinig boeien of je bewoordingen politiek verantwoord zijn ... van Wilders wil ik echter andere dingen horen
Wat zou jij willen zeggen in zo'n brief dan (of in een persconferentie eventueel) ?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Lul zelf eens niet, vrouw
Hij schrijf ongeveer hetzelfde als Mo schrijft - mag van mij best maar is wel veelzeggend. Ik zou meeen heel andere brief kunnen voorstellen. Iets met inhoud bv.
Ik hoop niks.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:43 schreef CeeJee het volgende:
Ik zou iets schrijven over godsdienst en moraal, over tolerantie, over vrijheid en vrijheid van meningsuiting enz. Zou er nog even over na moeten denken.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:31 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Wat zou jij willen zeggen in zo'n brief dan (of in een persconferentie eventueel) ?
De vergelijking ontgaat met totaal eerlijk gezegd, misschien dat je me ff uit wilt leggen waarom jij vindt dat hij ongeveer hetzelfde als die perverseling van een Mohammed schrijft..quote:Hij schrijf ongeveer hetzelfde als Mo schrijft - mag van mij best maar is wel veelzeggend. Ik zou meeen heel andere brief kunnen voorstellen. Iets met inhoud bv.
dan moet je net als Wilders van fok! wegblijven, hier mag ik gewoon mijn mening verspreiden over het een en ander.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:30 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik denk dat het aan Wilders reet zal roesten wat jij, iemand die een hekel aan hem heeft, vindt dat hij moet schrijven. En aan mijn reet ook, for that matter.
ik kan er alleen maar om lachenquote:Volgens mij ben je gewoon gefrusteerd dat jouw grote vrienden Bos en Marijnissen weer zwijgen in alle toonaarden als het nieuws zich weer vestigt op moslimfundamentalisme. Want dat komt de partijstandpunten van onder andere de PvdA en de SP nou weer net effe niet goed uit.
De brief heeft inhoud, alleen, hoe voorspelbaar, bevalt de inhoud jou nietquote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Lul zelf eens niet, vrouw
Hij schrijf ongeveer hetzelfde als Mo schrijft - mag van mij best maar is wel veelzeggend. Ik zou meeen heel andere brief kunnen voorstellen. Iets met inhoud bv.
Het heeft dezelfde soort inhoud als de brief van Mo - ik haat jou en jij bent slecht en ik zwicht niet voor jou.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:35 schreef milagro het volgende:
[..]
De brief heeft inhoud, alleen, hoe voorspelbaar, bevalt de inhoud jou niet
En zeggen dat die inhoud eender is aan die van Mo B. is de grootst mogelijke onzin.
Hij staat niemand naar het leven, hij dreigt niemand te vermoorden, hij wenst niemand een vreselijke dood toe, hij scheldt niet, hij bedreigt niet, hij scheert niet een hele groep over 1 kam, hij maakt geen valse beschuldigingen, hij richt zich tot Mohammed Bouyeri en een ieder die zijn gedachtengoed deelt en daarmee een gevaar vormt voor een ieder die dat NIET doet, autochtoon, allochtoon, moslim, christen, hindu of ongelovig.
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:30 schreef American_Nightmare het volgende:
Volgens mij ben je gewoon gefrusteerd dat jouw grote vrienden Bos en Marijnissen weer zwijgen in alle toonaarden als het nieuws zich weer vestigt op moslimfundamentalisme. .
Boeiend zeg, alsof hij de enige is die tegen terroristen is.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:35 schreef milagro het volgende:
hij richt zich tot Mohammed Bouyeri en een ieder die zijn gedachtengoed deelt en daarmee een gevaar vormt voor een ieder die dat NIET doet, autochtoon, allochtoon, moslim, christen, hindu of ongelovig.
Goede brief wordt dat, voor als je de slaap niet kunt vatten.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zou iets schrijven over godsdienst en moraal, over tolerantie, over vrijheid en vrijheid van meningsuiting enz. Zou er nog even over na moeten denken.
met het verschil dat Wilders niemand heeft vermoord dat geeft die hele inhoud toch een hele andere draai ... de vergelijking is onzinnig en zou graag hebben dat je ermee ophieldquote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Het heeft dezelfde soort inhoud als de brief van Mo - ik haat jou en jij bent slecht en ik zwicht niet voor jou.
Jij leest liever holle en loze kreten?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:38 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Goede brief wordt dat, voor als je de slaap niet kunt vatten.
Lees zijn standpunten nog eens door. Daar zitten goede dingen tussen. Je moet alleen wel kiezers achter je hebben staan om die door te kunnen voeren, dus dat kan vanaf de volgende verkiezingen al gebeuren.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:38 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Boeiend zeg, alsof hij de enige is die tegen terroristen is.
Echt van die holle retoriek die iedereen al duizend maal gehoord heeft.
Pardon? Extremisten lijken op elkaar - of ze nou links of rechts zijn. Analyseer de brieven en je ziet dezelfde soort redeneringen. Tuurlijk stop ik daar niet meequote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
met het verschil dat Wilders niemand heeft vermoord dat geeft die hele inhoud toch een hele andere draai ... de vergelijking is onzinnig en zou graag hebben dat je ermee ophield
Ik ken zijn standpunten. Daar is niks hol en loos aan. Als hij genoeg kiezers achter zich heeft dan zijn deze zonder meer door te voeren. Daarvoor moeten er natuurlijk wel eerst verkiezingen zijn geweest.quote:
Ik heb het over die brief, daar lees ik geen standpunten in maar louter holle retoriek. Van een open brief had ik iets meer verwacht.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:42 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik ken zijn standpunten. Daar is niks hol en loos aan. Als hij genoeg kiezers achter zich heeft dan zijn deze zonder meer door te voeren. Daarvoor moeten er natuurlijk wel eerst verkiezingen zijn geweest.
Echt zo'n linkse houding weer "er kan toch niks aan gedaan worden dus dan proberen we 't ook maar niet".
Wilders is geen extremist.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Pardon? Extremisten lijken op elkaar - of ze nou links of rechts zijn. Analyseer de brieven en je ziet dezelfde soort redeneringen. Tuurlijk stop ik daar niet mee
Nee joh, slaap zachtquote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:42 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Wilders is geen extremist.
Nee, maar het mag wel, net als het toegestaan is om ze als zodanig te bestempelen.quote:
het is flamebaitenquote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Pardon? Extremisten lijken op elkaar - of ze nou links of rechts zijn. Analyseer de brieven en je ziet dezelfde soort redeneringen. Tuurlijk stop ik daar niet mee
Wat is er hol aan het feit dat je bepaalde ideeen keihard aan gaat pakken? Lijken me juist verstandige en krachtige bewoordingen. Nee dat Balkenendegebrabbel dat het allemaal 'niet mag' en 'niet kan' en 'niet geaccepteerd mag worden', dat is krachtige taal.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb het over die brief, daar lees ik geen standpunten in maar louter holle retoriek. Van een open brief had ik iets meer verwacht.
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:42 schreef American_Nightmare het volgende:
"er kan toch niks aan gedaan worden dus dan proberen we 't ook maar niet".
Waarom is Wilders dan een extremist? Noem eens een extremistisch standpunt van hem?quote:
ik zie ze nietquote:
Welke hele groepen lijden er dan? Fundamentalistische moslims? Heb je daar medelijden mee?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:44 schreef Posdnous het volgende:
[..]
![]()
Wie zegt dit dan?
Hele groepen laten lijden omwille van een aantal idioten lijkt mij gewoon niet zo'n zinvolle aanpak, niet al te moeilijk te snappen lijkt me.
Lees dan nog een keer - extremisten van linker en rechterzijde vinden elkaar al vrij snel in hun retoriek, hun vrij drastische manier van denken en hun oplossingen. In die zin is er ook tussen moslimfundamentalisten en rechtse fundamentalisten als Wilders een lijn te trekken. Dat zie je ook in de ze brief. Hij hanteert het zelfde zwart-wit schema als MB, dezelfde grote woorden en dezelfde nietszeggendheid - het is feitelijk een potje ordinair schelden op elkaar, soort ritueel haantjesgevecht.quote:
Krachtige taal uitslaan is iets anders als iets aanpakken.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:44 schreef American_Nightmare het volgende:
Wat is er hol aan het feit dat je bepaalde ideeen keihard aan gaat pakken? Lijken me juist verstandige en krachtige bewoordingen. Nee dat Balkenendegebrabbel dat het allemaal 'niet mag' en 'niet kan' en 'niet geaccepteerd mag worden', dat is krachtige taal.
Neuh, elke buitenlander die eens iemand op z'n bek mept bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:45 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Welke hele groepen lijden er dan? Fundamentalistische moslims? Heb je daar medelijden mee?
Dus iemand is een extremist omdat ie bepaalde bewoordingen gebruikt in een brief.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Lees dan nog een keer - extremisten van linker en rechterzijde vinden elkaar al vrij snel in hun retoriek, hun vrij drastische manier van denken en hun oplossingen. In die zin is er ook tussen moslimfundamentalisten en rechtse fundamentalisten als Wilders een lijn te trekken. Dat zie je ook in de ze brief. Hij hanteert het zelfde zwart-wit schema als MB, dezelfde grote woorden en dezelfde nietszeggendheid - het is feitelijk een potje ordinair schelden op elkaar, soort ritueel haantjesgevecht.
Ja? Dus je hebt medelijden met allochtone criminelen?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:50 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Neuh, elke buitenlander die eens iemand op z'n bek mept bijvoorbeeld.
Mja, waarom moeten al die moslim-internetflamertjes dan van meneer Wilders opgepakt worden?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:51 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dus iemand is een extremist omdat ie bepaalde bewoordingen gebruikt in een brief.
dit is ook nogal een zwart-witte post, feitelijk een potje ordinair schelden, soor tritueelquote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Lees dan nog een keer - extremisten van linker en rechterzijde vinden elkaar al vrij snel in hun retoriek, hun vrij drastische manier van denken en hun oplossingen. In die zin is er ook tussen moslimfundamentalisten en rechtse fundamentalisten als Wilders een lijn te trekken. Dat zie je ook in de ze brief. Hij hanteert het zelfde zwart-wit schema als MB, dezelfde grote woorden en dezelfde nietszeggendheid - het is feitelijk een potje ordinair schelden op elkaar, soort ritueel haantjesgevecht.
Hij heeft natuurlijk wel steun vanuit het parlement nodig. Die is er nu nog niet, maar die gaat er zeker komen na de eerstvolgende verkiezingen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Krachtige taal uitslaan is iets anders als iets aanpakken.
Noem mij eens de wetsvoorstellen van Wilders buiten het voorstel tot sluiting van moskeeen?
Ik geloof dat er fundamentele verschillen zijn tussen de ene "extremist" en de andere. Het gebruik van geweld bijvoorbeeld, of de bereidheid te sterven voor je ideologie. Het op één hoop gooien van beide kampen -Wilders en Bouyeri- zou niet alleen vreselijk kortzichtig zijn, het is feitelijk onjuist.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Pardon? Extremisten lijken op elkaar - of ze nou links of rechts zijn.
Nee, wel met iemand die eens een ander op z'n bek mept en meteen wordt uitgezet. Of al die groepen die nu als een gek gefouilleerd moeten worden terwijl ze nooit een vlieg kwaad hebben gedaan. Of de Antillen die we maar helemaal in de steek moeten laten omdat wat idiote drugskoeriers bezig zijn. etc. etc.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:51 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ja? Dus je hebt medelijden met allochtone criminelen?
De reacties zijn mijn verantwoordelijkheid niet.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
dit is ook nogal een zwart-witte post, feitelijk een potje ordinair schelden, soor tritueel
lees de laatste bladzijde in dit topic nog is door en vraag je af of die vergelijking nu echt veel toevoegt aan dit topic ... let vooral op de reacties die erop komen
Quote nu mijn post eens helemaal en geef dan eens antwoord op m'n vraag die je er zo makkelijk uitgelaten hebt.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:52 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Mja, waarom moeten al die moslim-internetflamertjes dan van meneer Wilders opgepakt worden?
Dus als je iemand haat of veroordeelt, die out of the blue jou naar het leven staat, sta je op een gelijk niveau?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zeg dat ze veel dichter bij elkaar staan dan mensen vaak zouden denken, er zijn veel raakvlakken.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:53 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik geloof dat er fundamentele verschillen zijn tussen de ene "extremist" en de andere. Het gebruik van geweld bijvoorbeeld, of de bereidheid te sterven voor je ideologie. Het op één hoop gooien van beide kampen -Wilders en Bouyeri- zou niet alleen vreselijk kortzichtig zijn, het is feitelijk onjuist.
Wat een flauwe en goedkope reactie. Doe je dan echt helemaal geen moeite om te lezen?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:55 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dus als je iemand haat of veroordeelt, die out of the blue jou naar het leven staat, sta je op een gelijk niveau?
Weer wat nieuws geleerd vandaag: Iedereen die terroristen verafschuwt is er zelf ook eentje!
Heb jij betere oplossingen voor de problemen die er zijn? Of ben je er op typisch linkse manier weer 'tegen' maar heb je geen alternatieve oplossingen?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:53 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee, wel met iemand die eens een ander op z'n bek mept en meteen wordt uitgezet. Of al die groepen die nu als een gek gefouilleerd moeten worden terwijl ze nooit een vlieg kwaad hebben gedaan. Of de Antillen die we maar helemaal in de steek moeten laten omdat wat idiote drugskoeriers bezig zijn. etc. etc.
Dat soort makkelijke egoistische beleid bedoel ik..
Nee, hij heeft steun nodig om voorstellen aan te laten nemen, niet om ze in te dienen. Niet geschoten is altijd mis en Wilders schiet niet, maar goed, dat terzijde.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:53 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Hij heeft natuurlijk wel steun vanuit het parlement nodig. Die is er nu nog niet, maar die gaat er zeker komen na de eerstvolgende verkiezingen.
Ik dat we verschillen over de manier van aanpak tav extremisme...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Peilingen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, hij heeft steun nodig om voorstellen aan te laten nemen, niet om ze in te dienen. Niet geschoten is altijd mis en Wilders schiet niet, maar goed, dat terzijde.
Waar zou die steun vandaan moeten komen dan? Hij staat op 5 zetels, LPF op 1, nu staan die twee op 9.
het is flamebait, het was best een aardige discussie op een aantal figuren na en nu gaat het alleen maar over jouw debiele vergelijkingquote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:54 schreef SCH het volgende:
[..]
De reacties zijn mijn verantwoordelijkheid niet.
prive gegevens?quote:Spreek liever mensen aan die menen prive-gegevens in dit topic te posten of zo'n A_M die maar blijft kreten. Ik post gewoon argumenten sp3c,
wtf is mijn eigen mening nu eigenlijk?quote:fijn dat je je werk serieus neemt maar je kraamt nu ehct onzin uit en drijft je eigen mening door en dat komt nogal zwakjes over, zwak uitgedrukt.
Omdat het nogal verschil uitmaakt WIE het zegt en waar het betrekking op heeft....quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:52 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Mja, waarom moeten al die moslim-internetflamertjes dan van meneer Wilders opgepakt worden?
Mjah, waarom dient hij dan wel kamervragen in over de vrijlating van Samir A? Da's al net zo'n verspilling van belastinggeld.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:57 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Peilingen.Een politicus als Wilders is slim genoeg om te weten wanneer een voorstel kans maakt of niet. Ben blij dat ie geen belastinggeld verspilt door niets anders te doen dan kansloze voorstellen in te dienen.
afaik hebben er sinds het ingesteld is 2 of 3 mensen gratie gehad omdat ze zo ziek waren dat ze thuis mochten sterven anderhalve dag later oidquote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:58 schreef Waxxer het volgende:
Goh, maaaarrrr... ik zit ff te denken... Hij is nog maar 27. Stel hij wordt 80, dan hééft hij me nog een tijd te gaanKan me amper voorstellen als er niet e.e.a. gebeurt in die tijd.
En is er eigenlijk iets van een gegeven, van iemand die bijv. "het langst levenslang heeft gezeten zonder gratie en overleed in de cel"?
Wat een laffe reactie. Wilders zijn brief lijkt op die van MOhammed B. waarom mag dat niet gezegd worden?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is flamebait, het was best een aardige discussie op een aantal figuren na en nu gaat het alleen maar over jouw debiele vergelijking
[..]
prive gegevens?
maar goed, topic zal wel weer opgeschoond moeten worden
[..]
wtf is mijn eigen mening nu eigenlijk?
iedereen weet het, zelfs waar ik op stem maar ik weet het niet
Z'n achternaam zweeft hier al een tijdje rond, maar is dit (Bouyeri, spreek (waarschijnlijk) uit: Boejérie) wel z'n echte achternaam?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:16 schreef whoops het volgende:
[..]
Mits zijn achternaam een beetje uit te spreken is....
Als ze allebei roepen dat voetbal oorlog is heb ik er geen moeite mee...hoewel, als Michels dat nu zou doen zou ik wel schrikken, Michels is dood namelijkquote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:59 schreef Elgigante het volgende:
Omdat het nogal verschil uitmaakt WIE het zegt en waar het betrekking op heeft....
Als Samir A roept dat het oorlog is wordt dat anders ervaren als wanneer Rinus Michiels zoiets roept.
Ze zijn allebei een eind van mij verwijderd, meer gelijkenissen ken ik niet, oh ja, beiden spreken Nederlands met accent...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zeg dat ze veel dichter bij elkaar staan dan mensen vaak zouden denken, er zijn veel raakvlakken.
je wist in elk geval waar het om ging, en de koekhapper ligt onder de zoden inderdaad..quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als ze allebei roepen dat voetbal oorlog is heb ik er geen moeite mee...hoewel, als Michels dat nu zou doen zou ik wel schrikken, Michels is dood namelijk![]()
Ach joh, wat weet jij daar nou van.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:57 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik dat we verschillen over de manier van aanpak tav extremisme...
Niet alles is met de beste bedoelingen, dialogen en bekeringen te stoppen SCH, soms is de harde lijn noodzakelijk, een manier die nimmer geprobeerd mag worden van jou.
Dat kan je van veel andere personen ook zeggen. Waar wil je eigenlijk heen met die vergelijking? Wat is het doel van die opmerking?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zeg dat ze veel dichter bij elkaar staan dan mensen vaak zouden denken, er zijn veel raakvlakken.
dat mag nog wel wmb maar als je Wilders 'de mohammed B. van het rechterkamp noemt' ga je te ver imoquote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een laffe reactie. Wilders zijn brief lijkt op die van MOhammed B. waarom mag dat niet gezegd worden?
Ik snap wel waar je heen wilt, maar om Wilders en Bouyeri op 1 lijn te plaatsen (in welk kader dan ook) ga je een bridge too far, je schiet je doel voorbij. Probeer het anders zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een flauwe en goedkope reactie. Doe je dan echt helemaal geen moeite om te lezen?
Dat je met extreme opvattingen niet zoveel opschiet. Het is fijn dat de ene extremist aan de andere in een open brief schrijft dat de wederzijdse hekel even groot is - maar laat ze zich vooral lekker met elkaar bezighouden. Het biedt geen enkele oplossing, het enige dat Wilders veroorzaakt is dat nog meer mensen zich in de hoek gedrukt voelen. Extremisme is nergens een oplossing voor.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:04 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat kan je van veel andere personen ook zeggen. Waar wil je eigenlijk heen met die vergelijking? Wat is het doel van die opmerking?
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:03 schreef Elgigante het volgende:
je wist in elk geval waar het om ging, en de koekhapper ligt onder de zoden inderdaad..
Dan kunnen we nu eindelijk wereldkampioen worden.
Waarom gaat dat tever? Ze hebben sterke raakvlakken, dat is wat anders dan dat ze precies hetzelfde zijn maar ik had het over die brieven en die lijken sterk op elkaar qua toonzetting. De rest verzinnen anderen erbij.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:05 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik snap wel waar je heen wilt, maar om Wilders en Bouyeri op 1 lijn te plaatsen (in welk kader dan ook) ga je een bridge too far, je schiet je doel voorbij. Probeer het anders zou ik zeggen.
Hij had zich eens met zaken kunnen bezighouden die er toe doen in plaats van 2e rechtertje te spelen..quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:05 schreef luked45 het volgende:
[..]
Die brief van Wilders: perfect.
Wat had Wilders ànders moeten schrijven?
Als jij het verschil niet ziet tussen kamervragen en wetsvoorstellen...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mjah, waarom dient hij dan wel kamervragen in over de vrijlating van Samir A? Da's al net zo'n verspilling van belastinggeld.
Beetje een zwakke redenering zo bijelkaar maar ja, als fan moet je wat natuurlijk![]()
http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1122357147817.htmlquote:Linnaeustraat verdeeld over straf voor B.
De straf voor Mohammed B. verraste weinigen. Maar het oordeel erover, in en bij de Linnaeusstraat waar Theo van Gogh werd vermoord, varieert.
AMSTERDAM, 26 JULI. Het televisietoestel in coffeeshop New York aan de Linnaeusstraat in Amsterdam-Oost is vanochtend niet afgestemd op een muziekzender. De Marokkaanse barvrouw en drie gasten kijken gelaten naar het slot van de rechtszaak tegen Mohammed B. Als de rechter levenslang uitspreekt, volgt geen enkele reactie. Levenslang was ieders verwachting.
,,Goed nieuws'', oordeelt Faisal Alawi (22) desgevraagd. Hij draait een jointje. ,,Moord is moord.'' Vorig jaar verhuisde hij van Rabat naar Amsterdam. ,,Nederlandse Marokkanen zijn zo conservatief'', zegt hij. ,,Ik ben ook moslim, maar de islam van Mohammed B. is geen religie, wel politiek. Zijn islam lokt racisme uit.''
,,Afschuwelijke moord'', zegt barvrouw Sakina. Het verbaast haar dat Volkert van der G., de moordenaar van Pim Fortuyn, ,,maar'' 18 jaar kreeg. Zij zou willen weten of de straf voor Mohammed te maken heeft met het feit dat hij moslim is. Sinds de moord, zegt ze, denken mensen alles te kunnen roepen. ,,Vanochtend nog verlaat ik mijn huis om naar mijn werk te gaan. De eerste de beste man op straat schreeuwt plotseling: ik haat moslims.''
Autochtone Nederlanders in Zuid-Oost lijken vooral te worstelen met de vraag wat de juiste straf is voor iemand die als 'martelaar' zijn leven wilde geven. ,,Hoeveel gaat zijn straf de samenleving kosten?'', zegt Ton, die zijn achternaam niet wil noemen. Hij werkt bij de wasserette, en zag de moord op 2 november gebeuren. Hij hoorde Van Gogh nog om genade smeken. Ton wil zijn mening voor zich houden. ,,We leven tussen die gasten'', zegt hij. ,,Sinds de moord vertrouw ik weinig mensen meer.'' Een Nederlandse vrouw wil ook weten hoeveel Mohammed ,,ons'' per dag gaat kosten. De doodstraf zou gepaster zijn, denkt ze, maar ook ergens een beloning. ,,Hij wilde zelf zo graag dood.''
De Syriër Tamer, die sinds 1999 in Amsterdam woont, had liever gezien dat Mohammed B. was vrijgelaten. ,,Hij deed iets wat elke ware moslim had moeten doen: zijn religie verdedigen tegen beledigingen. Als ik de kans had gekregen, had ik hem zelf ook gedood.'' In Irak en Palestina, vertelt Tamer, komen dagelijks mensen om. ,,Hier wordt een provocateur gedood en het hele land is in rep en roer.''
Een Turks gezin passeert de cameraploegen op de Linnaeusstraat. ,,Mohammed had voor een deel het gelijk aan zijn kant'', vindt Nusret Aydin (24). Hij houdt zijn dochtertje van anderhalf in zijn armen. Zijn in Nederland geboren vrouw Nese is islamitisch bedekt. Zij knikt instemmend. ,,Oké, Mohammed vermoordde een mens, daarvoor moet hij bestraft worden.'' Maar levenslang is volgens de pizzabakker wel zwaar. Voor Aydin is B. geen terrorist. ,,Hij kwam op voor zijn religie. Met zijn uitlatingen lokte Theo van Gogh de moord zelf uit.'' Zelf zou Aydin niet zo snel doden in naam van zijn religie. Hij zou in discussie zijn gegaan met Van Gogh. ,,Ik hield niet van Theo van Gogh, een provocateur'', zegt Nese.
Mohammed probeerde op 2 november via het Oosterpark te vluchten. Jan Koelma (70) zit op de bank bij de ingang van het park. ,,De rechter had hem moeten geven waar hij om vroeg: de doodstraf.'' Mohammed B. zocht de martelaarsdood. ,,Verontrustend dat er jongeren zijn in Nederland die vatbaar zijn voor dergelijke dogma's'', zegt een Nederlandse vrouw op de plek waar Mohammed werd aangehouden.
Een Marokkaanse man hoort de uitspraak van de rechter voor het eerst. ,,Levenslang? Terecht,'' zegt hij. Hij pleit voor vreedzaam samenleven. ,,We kunnen toch niet iedereen doodschieten met wie we oneens zijn?''
Oh - en waarom dan precies? Hij stelt zich toch als zodanig op door zo'n brief te schrijven?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat mag nog wel wmb maar als je Wilders 'de mohammed B. van het rechterkamp noemt' ga je te ver imo
omdat Wilders geen moordenaar is itt sommige mensenquote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh - en waarom dan precies? Hij stelt zich toch als zodanig op door zo'n brief te schrijven?
Het criterium was geldverspilling, niet of er verschil zit tussen kamervraag en wetsvoorstel.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:08 schreef American_Nightmare het volgende:
Als jij het verschil niet ziet tussen kamervragen en wetsvoorstellen...
Waar weet ik wat van?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach joh, wat weet jij daar nou van.
Ik ben een voorstander van de harde lijn maar die is niet door alle moslims uit Nederland te verwijderen zoals Wilders wil. Extremisme moet aangepakt worden en dat geldt net zo goed voor het extremisme en de haatzaaierij van Wilders. Hij zegt dezelfde soort dingen als de extreme imams die hij het land uit wil zetten.
Dat suggereer ik dan ook nergens - alles wat ik schreef was in de context van die brief.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat Wilders geen moordenaar is itt sommige mensen
Ik hoop dat Wilders straks genoeg medewerkers krijgt om een echte partij op te richten waarin hij nakomt wat hij belooft. En inderdaad, hij laat van zich horen, of dit nu is om zieltjes te winnen of niet. Dat andere stelletje poppenkastpoppen op het Binnenhof (Bot, Donner, Remkes, Balkie en die andere wereldvreemden) zullen niks van zich laten horen, om de boel maar zogauw mogelijk de doofpot in te donderen. Bovendien,de genoemde heren genieten van een "welverdiendquote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:28 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Hij laat tenminste weer van zich horen op deze belangrijke dag. De rest van politiek Nederland hoopt alweer zo vlug mogelijk te kunnen pappen en nathouden zodat ze weer zo snel mogelijk rustig verder kunnen slapen.
Wat mijn opstelling is in dezen.quote:
Zeggen dat je tegen extremisme bent. Wauw, het is echt gedurfd hoor.quote:Wilders wil ook helemaal niet alle moslims verwijderen uit Nederland, lees je nu echt níet wat er staat?
Jij dnkt dat het met A begint en uiteindelijk ook Z zijn biezen moet pakken, maar dergelijke doemscenario's laat je maar horen als daar enig bewijs voor is.
Wilders heeft nu via een open brief stelling genomen tegen extremisme, m.i. kan dat niet vaak genoeg en niet hard genoeg. Afzetten tegen extremisme is geen haatzaaierij...
A) Niemand (op een handje na) wil moslims het land uitzetten, enige steun zal een Wilders hier nimmer in krijgen
B)Niemand is gebaat bij de huidige situatie
C) Misschien gaat Wilders op een paar punten té ver, maa misschien is dat nodig om de balans te herstellen, zodat we SAMEN verder kunnen.
Extremisme in zijn huidige vorm vraagt ook om een extreme aanpak, als we 1 fout niet nóg eens moeten maken is denken dat het vanzelf wel over gaat en dat we het met de huidige vormen van aanpak wel op kunnen lossen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat je met extreme opvattingen niet zoveel opschiet. Het is fijn dat de ene extremist aan de andere in een open brief schrijft dat de wederzijdse hekel even groot is - maar laat ze zich vooral lekker met elkaar bezighouden. Het biedt geen enkele oplossing, het enige dat Wilders veroorzaakt is dat nog meer mensen zich in de hoek gedrukt voelen. Extremisme is nergens een oplossing voor.
Je weet toch wel dat links-en rechtsextremistische groeperingen ook heel veel raakvlakken hebben in handelwijze, retoriek e.d. Ik snap echt niet waarom mijn vergelijking zo raar zou zijn?
Zou ik ook moeten doen, maar ik maak me nog steeds kwaad op die Wilders-haters.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:34 schreef American_Nightmare het volgende:
Ach ja bij elk bericht over Wilders, incl. bedreigingen, zijn er weer van die malloten die schreeuwen dat hij het doet om publiciteit te krijgen. Ik kan alleen maar lachen om die stupiditeit eigenlijk.
dat doe je wel degenlijkquote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat suggereer ik dan ook nergens - alles wat ik schreef was in de context van die brief.
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:26 schreef SCH het volgende:
Lijkt me heerlijk; krijgen we er weer een nationale feestdag bij. Mag ook wel, want wij hebben de minste (vrije) feestdagen van heel Europa.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zie hem alsnog wel een martelaar worden, zou me niks verbazen als hij vermoord word of zelfmoord pleegt.
'Links' rept niet eens over moslimfundamentalisme. DAT is pas dom.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat mijn opstelling is in dezen.
[..]
Zeggen dat je tegen extremisme bent. Wauw, het is echt gedurfd hoor.
Maar nogal hypocriet als een extremist dat zelf doet.
Wilders draagt geen enkele maar dan ook geen enkele oplossing aan. Hij zaait haat en dat vind ik slecht en vooral heel erg dom.
Verklaar je nader...?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach joh, wat weet jij daar nou van.
Ik ben een voorstander van de harde lijn maar die is niet door alle moslims uit Nederland te verwijderen zoals Wilders wil. Extremisme moet aangepakt worden en dat geldt net zo goed voor het extremisme en de haatzaaierij van Wilders. Hij zegt dezelfde soort dingen als de extreme imams die hij het land uit wil zetten.
Waarom draai je nu wéér (as usual) om de vraag en de kwestie heen?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat mijn opstelling is in dezen.
[..]
Zeggen dat je tegen extremisme bent. Wauw, het is echt gedurfd hoor.
Maar nogal hypocriet als een extremist dat zelf doet.
Wilders draagt geen enkele maar dan ook geen enkele oplossing aan. Hij zaait haat en dat vind ik slecht en vooral heel erg dom.
Definieer 'Links' eens want dan kunnen we een dergelijke bewering naar waarheidsgehalte toetsen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:16 schreef American_Nightmare het volgende:
'Links' rept niet eens over moslimfundamentalisme. DAT is pas dom.
Dat viel mij inderdaad ook op. Ik vraag me af of dat gevolgen heeft voor het bestaan van de hofdstadgroep, en eventuele andere aanklachten tegen 'leden' hiervan.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:21 schreef sizzler het volgende:
Frappant overigens dat de rechtbank lidmaatschap van een criminele -/ terroristische organisatie niet bewezen achtte. Heeft het OM hierin gefaald, of houdt de AIVD informatie achter om later andere verdachten hiervan te kunnen beschuldigen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |