Dat kan je van veel andere personen ook zeggen. Waar wil je eigenlijk heen met die vergelijking? Wat is het doel van die opmerking?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zeg dat ze veel dichter bij elkaar staan dan mensen vaak zouden denken, er zijn veel raakvlakken.

dat mag nog wel wmb maar als je Wilders 'de mohammed B. van het rechterkamp noemt' ga je te ver imoquote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een laffe reactie. Wilders zijn brief lijkt op die van MOhammed B. waarom mag dat niet gezegd worden?

Ik snap wel waar je heen wilt, maar om Wilders en Bouyeri op 1 lijn te plaatsen (in welk kader dan ook) ga je een bridge too far, je schiet je doel voorbij. Probeer het anders zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een flauwe en goedkope reactie. Doe je dan echt helemaal geen moeite om te lezen?

Dat je met extreme opvattingen niet zoveel opschiet. Het is fijn dat de ene extremist aan de andere in een open brief schrijft dat de wederzijdse hekel even groot is - maar laat ze zich vooral lekker met elkaar bezighouden. Het biedt geen enkele oplossing, het enige dat Wilders veroorzaakt is dat nog meer mensen zich in de hoek gedrukt voelen. Extremisme is nergens een oplossing voor.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:04 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat kan je van veel andere personen ook zeggen. Waar wil je eigenlijk heen met die vergelijking? Wat is het doel van die opmerking?

quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:03 schreef Elgigante het volgende:
je wist in elk geval waar het om ging, en de koekhapper ligt onder de zoden inderdaad..
Dan kunnen we nu eindelijk wereldkampioen worden.

Waarom gaat dat tever? Ze hebben sterke raakvlakken, dat is wat anders dan dat ze precies hetzelfde zijn maar ik had het over die brieven en die lijken sterk op elkaar qua toonzetting. De rest verzinnen anderen erbij.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:05 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik snap wel waar je heen wilt, maar om Wilders en Bouyeri op 1 lijn te plaatsen (in welk kader dan ook) ga je een bridge too far, je schiet je doel voorbij. Probeer het anders zou ik zeggen.

Hij had zich eens met zaken kunnen bezighouden die er toe doen in plaats van 2e rechtertje te spelen..quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:05 schreef luked45 het volgende:
[..]
Die brief van Wilders: perfect.
Wat had Wilders ànders moeten schrijven?

Als jij het verschil niet ziet tussen kamervragen en wetsvoorstellen...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mjah, waarom dient hij dan wel kamervragen in over de vrijlating van Samir A? Da's al net zo'n verspilling van belastinggeld.
Beetje een zwakke redenering zo bijelkaar maar ja, als fan moet je wat natuurlijk![]()

http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1122357147817.htmlquote:Linnaeustraat verdeeld over straf voor B.
De straf voor Mohammed B. verraste weinigen. Maar het oordeel erover, in en bij de Linnaeusstraat waar Theo van Gogh werd vermoord, varieert.
AMSTERDAM, 26 JULI. Het televisietoestel in coffeeshop New York aan de Linnaeusstraat in Amsterdam-Oost is vanochtend niet afgestemd op een muziekzender. De Marokkaanse barvrouw en drie gasten kijken gelaten naar het slot van de rechtszaak tegen Mohammed B. Als de rechter levenslang uitspreekt, volgt geen enkele reactie. Levenslang was ieders verwachting.
,,Goed nieuws'', oordeelt Faisal Alawi (22) desgevraagd. Hij draait een jointje. ,,Moord is moord.'' Vorig jaar verhuisde hij van Rabat naar Amsterdam. ,,Nederlandse Marokkanen zijn zo conservatief'', zegt hij. ,,Ik ben ook moslim, maar de islam van Mohammed B. is geen religie, wel politiek. Zijn islam lokt racisme uit.''
,,Afschuwelijke moord'', zegt barvrouw Sakina. Het verbaast haar dat Volkert van der G., de moordenaar van Pim Fortuyn, ,,maar'' 18 jaar kreeg. Zij zou willen weten of de straf voor Mohammed te maken heeft met het feit dat hij moslim is. Sinds de moord, zegt ze, denken mensen alles te kunnen roepen. ,,Vanochtend nog verlaat ik mijn huis om naar mijn werk te gaan. De eerste de beste man op straat schreeuwt plotseling: ik haat moslims.''
Autochtone Nederlanders in Zuid-Oost lijken vooral te worstelen met de vraag wat de juiste straf is voor iemand die als 'martelaar' zijn leven wilde geven. ,,Hoeveel gaat zijn straf de samenleving kosten?'', zegt Ton, die zijn achternaam niet wil noemen. Hij werkt bij de wasserette, en zag de moord op 2 november gebeuren. Hij hoorde Van Gogh nog om genade smeken. Ton wil zijn mening voor zich houden. ,,We leven tussen die gasten'', zegt hij. ,,Sinds de moord vertrouw ik weinig mensen meer.'' Een Nederlandse vrouw wil ook weten hoeveel Mohammed ,,ons'' per dag gaat kosten. De doodstraf zou gepaster zijn, denkt ze, maar ook ergens een beloning. ,,Hij wilde zelf zo graag dood.''
De Syriër Tamer, die sinds 1999 in Amsterdam woont, had liever gezien dat Mohammed B. was vrijgelaten. ,,Hij deed iets wat elke ware moslim had moeten doen: zijn religie verdedigen tegen beledigingen. Als ik de kans had gekregen, had ik hem zelf ook gedood.'' In Irak en Palestina, vertelt Tamer, komen dagelijks mensen om. ,,Hier wordt een provocateur gedood en het hele land is in rep en roer.''
Een Turks gezin passeert de cameraploegen op de Linnaeusstraat. ,,Mohammed had voor een deel het gelijk aan zijn kant'', vindt Nusret Aydin (24). Hij houdt zijn dochtertje van anderhalf in zijn armen. Zijn in Nederland geboren vrouw Nese is islamitisch bedekt. Zij knikt instemmend. ,,Oké, Mohammed vermoordde een mens, daarvoor moet hij bestraft worden.'' Maar levenslang is volgens de pizzabakker wel zwaar. Voor Aydin is B. geen terrorist. ,,Hij kwam op voor zijn religie. Met zijn uitlatingen lokte Theo van Gogh de moord zelf uit.'' Zelf zou Aydin niet zo snel doden in naam van zijn religie. Hij zou in discussie zijn gegaan met Van Gogh. ,,Ik hield niet van Theo van Gogh, een provocateur'', zegt Nese.
Mohammed probeerde op 2 november via het Oosterpark te vluchten. Jan Koelma (70) zit op de bank bij de ingang van het park. ,,De rechter had hem moeten geven waar hij om vroeg: de doodstraf.'' Mohammed B. zocht de martelaarsdood. ,,Verontrustend dat er jongeren zijn in Nederland die vatbaar zijn voor dergelijke dogma's'', zegt een Nederlandse vrouw op de plek waar Mohammed werd aangehouden.
Een Marokkaanse man hoort de uitspraak van de rechter voor het eerst. ,,Levenslang? Terecht,'' zegt hij. Hij pleit voor vreedzaam samenleven. ,,We kunnen toch niet iedereen doodschieten met wie we oneens zijn?''

Oh - en waarom dan precies? Hij stelt zich toch als zodanig op door zo'n brief te schrijven?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat mag nog wel wmb maar als je Wilders 'de mohammed B. van het rechterkamp noemt' ga je te ver imo

omdat Wilders geen moordenaar is itt sommige mensenquote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh - en waarom dan precies? Hij stelt zich toch als zodanig op door zo'n brief te schrijven?

Het criterium was geldverspilling, niet of er verschil zit tussen kamervraag en wetsvoorstel.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:08 schreef American_Nightmare het volgende:
Als jij het verschil niet ziet tussen kamervragen en wetsvoorstellen...

Waar weet ik wat van?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach joh, wat weet jij daar nou van.
Ik ben een voorstander van de harde lijn maar die is niet door alle moslims uit Nederland te verwijderen zoals Wilders wil. Extremisme moet aangepakt worden en dat geldt net zo goed voor het extremisme en de haatzaaierij van Wilders. Hij zegt dezelfde soort dingen als de extreme imams die hij het land uit wil zetten.

Dat suggereer ik dan ook nergens - alles wat ik schreef was in de context van die brief.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
omdat Wilders geen moordenaar is itt sommige mensen

Ik hoop dat Wilders straks genoeg medewerkers krijgt om een echte partij op te richten waarin hij nakomt wat hij belooft. En inderdaad, hij laat van zich horen, of dit nu is om zieltjes te winnen of niet. Dat andere stelletje poppenkastpoppen op het Binnenhof (Bot, Donner, Remkes, Balkie en die andere wereldvreemden) zullen niks van zich laten horen, om de boel maar zogauw mogelijk de doofpot in te donderen. Bovendien,de genoemde heren genieten van een "welverdiendquote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:28 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Hij laat tenminste weer van zich horen op deze belangrijke dag. De rest van politiek Nederland hoopt alweer zo vlug mogelijk te kunnen pappen en nathouden zodat ze weer zo snel mogelijk rustig verder kunnen slapen.

Wat mijn opstelling is in dezen.quote:
Zeggen dat je tegen extremisme bent. Wauw, het is echt gedurfd hoor.quote:Wilders wil ook helemaal niet alle moslims verwijderen uit Nederland, lees je nu echt níet wat er staat?
Jij dnkt dat het met A begint en uiteindelijk ook Z zijn biezen moet pakken, maar dergelijke doemscenario's laat je maar horen als daar enig bewijs voor is.
Wilders heeft nu via een open brief stelling genomen tegen extremisme, m.i. kan dat niet vaak genoeg en niet hard genoeg. Afzetten tegen extremisme is geen haatzaaierij...
A) Niemand (op een handje na) wil moslims het land uitzetten, enige steun zal een Wilders hier nimmer in krijgen
B)Niemand is gebaat bij de huidige situatie
C) Misschien gaat Wilders op een paar punten té ver, maa misschien is dat nodig om de balans te herstellen, zodat we SAMEN verder kunnen.

Extremisme in zijn huidige vorm vraagt ook om een extreme aanpak, als we 1 fout niet nóg eens moeten maken is denken dat het vanzelf wel over gaat en dat we het met de huidige vormen van aanpak wel op kunnen lossen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat je met extreme opvattingen niet zoveel opschiet. Het is fijn dat de ene extremist aan de andere in een open brief schrijft dat de wederzijdse hekel even groot is - maar laat ze zich vooral lekker met elkaar bezighouden. Het biedt geen enkele oplossing, het enige dat Wilders veroorzaakt is dat nog meer mensen zich in de hoek gedrukt voelen. Extremisme is nergens een oplossing voor.
Je weet toch wel dat links-en rechtsextremistische groeperingen ook heel veel raakvlakken hebben in handelwijze, retoriek e.d. Ik snap echt niet waarom mijn vergelijking zo raar zou zijn?

Zou ik ook moeten doen, maar ik maak me nog steeds kwaad op die Wilders-haters.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:34 schreef American_Nightmare het volgende:
Ach ja bij elk bericht over Wilders, incl. bedreigingen, zijn er weer van die malloten die schreeuwen dat hij het doet om publiciteit te krijgen. Ik kan alleen maar lachen om die stupiditeit eigenlijk.

dat doe je wel degenlijkquote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat suggereer ik dan ook nergens - alles wat ik schreef was in de context van die brief.
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:26 schreef SCH het volgende:
Wilders is gewoon de Mohammed B. van het rechterkamp - ze verschillen feitelijk maar weinig in opvattingen, zoals de meeste extreme mensen vrij dicht bij elkaar staan als het er op aan komt.

Lijkt me heerlijk; krijgen we er weer een nationale feestdag bij. Mag ook wel, want wij hebben de minste (vrije) feestdagen van heel Europa.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zie hem alsnog wel een martelaar worden, zou me niks verbazen als hij vermoord word of zelfmoord pleegt.

'Links' rept niet eens over moslimfundamentalisme. DAT is pas dom.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat mijn opstelling is in dezen.
[..]
Zeggen dat je tegen extremisme bent. Wauw, het is echt gedurfd hoor.
Maar nogal hypocriet als een extremist dat zelf doet.
Wilders draagt geen enkele maar dan ook geen enkele oplossing aan. Hij zaait haat en dat vind ik slecht en vooral heel erg dom.

Verklaar je nader...?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach joh, wat weet jij daar nou van.
Ik ben een voorstander van de harde lijn maar die is niet door alle moslims uit Nederland te verwijderen zoals Wilders wil. Extremisme moet aangepakt worden en dat geldt net zo goed voor het extremisme en de haatzaaierij van Wilders. Hij zegt dezelfde soort dingen als de extreme imams die hij het land uit wil zetten.

Waarom draai je nu wéér (as usual) om de vraag en de kwestie heen?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat mijn opstelling is in dezen.
[..]
Zeggen dat je tegen extremisme bent. Wauw, het is echt gedurfd hoor.
Maar nogal hypocriet als een extremist dat zelf doet.
Wilders draagt geen enkele maar dan ook geen enkele oplossing aan. Hij zaait haat en dat vind ik slecht en vooral heel erg dom.

Definieer 'Links' eens want dan kunnen we een dergelijke bewering naar waarheidsgehalte toetsen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:16 schreef American_Nightmare het volgende:
'Links' rept niet eens over moslimfundamentalisme. DAT is pas dom.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |