Mja, waarom moeten al die moslim-internetflamertjes dan van meneer Wilders opgepakt worden?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:51 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dus iemand is een extremist omdat ie bepaalde bewoordingen gebruikt in een brief.
dit is ook nogal een zwart-witte post, feitelijk een potje ordinair schelden, soor tritueelquote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Lees dan nog een keer - extremisten van linker en rechterzijde vinden elkaar al vrij snel in hun retoriek, hun vrij drastische manier van denken en hun oplossingen. In die zin is er ook tussen moslimfundamentalisten en rechtse fundamentalisten als Wilders een lijn te trekken. Dat zie je ook in de ze brief. Hij hanteert het zelfde zwart-wit schema als MB, dezelfde grote woorden en dezelfde nietszeggendheid - het is feitelijk een potje ordinair schelden op elkaar, soort ritueel haantjesgevecht.
Hij heeft natuurlijk wel steun vanuit het parlement nodig. Die is er nu nog niet, maar die gaat er zeker komen na de eerstvolgende verkiezingen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Krachtige taal uitslaan is iets anders als iets aanpakken.
Noem mij eens de wetsvoorstellen van Wilders buiten het voorstel tot sluiting van moskeeen?
Ik geloof dat er fundamentele verschillen zijn tussen de ene "extremist" en de andere. Het gebruik van geweld bijvoorbeeld, of de bereidheid te sterven voor je ideologie. Het op één hoop gooien van beide kampen -Wilders en Bouyeri- zou niet alleen vreselijk kortzichtig zijn, het is feitelijk onjuist.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Pardon? Extremisten lijken op elkaar - of ze nou links of rechts zijn.
Nee, wel met iemand die eens een ander op z'n bek mept en meteen wordt uitgezet. Of al die groepen die nu als een gek gefouilleerd moeten worden terwijl ze nooit een vlieg kwaad hebben gedaan. Of de Antillen die we maar helemaal in de steek moeten laten omdat wat idiote drugskoeriers bezig zijn. etc. etc.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:51 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ja? Dus je hebt medelijden met allochtone criminelen?
De reacties zijn mijn verantwoordelijkheid niet.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
dit is ook nogal een zwart-witte post, feitelijk een potje ordinair schelden, soor tritueel
lees de laatste bladzijde in dit topic nog is door en vraag je af of die vergelijking nu echt veel toevoegt aan dit topic ... let vooral op de reacties die erop komen
Quote nu mijn post eens helemaal en geef dan eens antwoord op m'n vraag die je er zo makkelijk uitgelaten hebt.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:52 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Mja, waarom moeten al die moslim-internetflamertjes dan van meneer Wilders opgepakt worden?
Dus als je iemand haat of veroordeelt, die out of the blue jou naar het leven staat, sta je op een gelijk niveau?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Pardon? Extremisten lijken op elkaar - of ze nou links of rechts zijn. Analyseer de brieven en je ziet dezelfde soort redeneringen. Tuurlijk stop ik daar niet mee
Ik zeg dat ze veel dichter bij elkaar staan dan mensen vaak zouden denken, er zijn veel raakvlakken.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:53 schreef sizzler het volgende:
[..]
Ik geloof dat er fundamentele verschillen zijn tussen de ene "extremist" en de andere. Het gebruik van geweld bijvoorbeeld, of de bereidheid te sterven voor je ideologie. Het op één hoop gooien van beide kampen -Wilders en Bouyeri- zou niet alleen vreselijk kortzichtig zijn, het is feitelijk onjuist.
Wat een flauwe en goedkope reactie. Doe je dan echt helemaal geen moeite om te lezen?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:55 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Dus als je iemand haat of veroordeelt, die out of the blue jou naar het leven staat, sta je op een gelijk niveau?
Weer wat nieuws geleerd vandaag: Iedereen die terroristen verafschuwt is er zelf ook eentje!
Heb jij betere oplossingen voor de problemen die er zijn? Of ben je er op typisch linkse manier weer 'tegen' maar heb je geen alternatieve oplossingen?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:53 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee, wel met iemand die eens een ander op z'n bek mept en meteen wordt uitgezet. Of al die groepen die nu als een gek gefouilleerd moeten worden terwijl ze nooit een vlieg kwaad hebben gedaan. Of de Antillen die we maar helemaal in de steek moeten laten omdat wat idiote drugskoeriers bezig zijn. etc. etc.
Dat soort makkelijke egoistische beleid bedoel ik..
Nee, hij heeft steun nodig om voorstellen aan te laten nemen, niet om ze in te dienen. Niet geschoten is altijd mis en Wilders schiet niet, maar goed, dat terzijde.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:53 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Hij heeft natuurlijk wel steun vanuit het parlement nodig. Die is er nu nog niet, maar die gaat er zeker komen na de eerstvolgende verkiezingen.
Ik dat we verschillen over de manier van aanpak tav extremisme...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Lees dan nog een keer - extremisten van linker en rechterzijde vinden elkaar al vrij snel in hun retoriek, hun vrij drastische manier van denken en hun oplossingen. In die zin is er ook tussen moslimfundamentalisten en rechtse fundamentalisten als Wilders een lijn te trekken. Dat zie je ook in de ze brief. Hij hanteert het zelfde zwart-wit schema als MB, dezelfde grote woorden en dezelfde nietszeggendheid - het is feitelijk een potje ordinair schelden op elkaar, soort ritueel haantjesgevecht.
Peilingen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, hij heeft steun nodig om voorstellen aan te laten nemen, niet om ze in te dienen. Niet geschoten is altijd mis en Wilders schiet niet, maar goed, dat terzijde.
Waar zou die steun vandaan moeten komen dan? Hij staat op 5 zetels, LPF op 1, nu staan die twee op 9.
het is flamebait, het was best een aardige discussie op een aantal figuren na en nu gaat het alleen maar over jouw debiele vergelijkingquote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:54 schreef SCH het volgende:
[..]
De reacties zijn mijn verantwoordelijkheid niet.
prive gegevens?quote:Spreek liever mensen aan die menen prive-gegevens in dit topic te posten of zo'n A_M die maar blijft kreten. Ik post gewoon argumenten sp3c,
wtf is mijn eigen mening nu eigenlijk?quote:fijn dat je je werk serieus neemt maar je kraamt nu ehct onzin uit en drijft je eigen mening door en dat komt nogal zwakjes over, zwak uitgedrukt.
Omdat het nogal verschil uitmaakt WIE het zegt en waar het betrekking op heeft....quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:52 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Mja, waarom moeten al die moslim-internetflamertjes dan van meneer Wilders opgepakt worden?
Mjah, waarom dient hij dan wel kamervragen in over de vrijlating van Samir A? Da's al net zo'n verspilling van belastinggeld.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:57 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Peilingen.Een politicus als Wilders is slim genoeg om te weten wanneer een voorstel kans maakt of niet. Ben blij dat ie geen belastinggeld verspilt door niets anders te doen dan kansloze voorstellen in te dienen.
afaik hebben er sinds het ingesteld is 2 of 3 mensen gratie gehad omdat ze zo ziek waren dat ze thuis mochten sterven anderhalve dag later oidquote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:58 schreef Waxxer het volgende:
Goh, maaaarrrr... ik zit ff te denken... Hij is nog maar 27. Stel hij wordt 80, dan hééft hij me nog een tijd te gaanKan me amper voorstellen als er niet e.e.a. gebeurt in die tijd.
En is er eigenlijk iets van een gegeven, van iemand die bijv. "het langst levenslang heeft gezeten zonder gratie en overleed in de cel"?
Wat een laffe reactie. Wilders zijn brief lijkt op die van MOhammed B. waarom mag dat niet gezegd worden?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
het is flamebait, het was best een aardige discussie op een aantal figuren na en nu gaat het alleen maar over jouw debiele vergelijking
[..]
prive gegevens?
maar goed, topic zal wel weer opgeschoond moeten worden
[..]
wtf is mijn eigen mening nu eigenlijk?
iedereen weet het, zelfs waar ik op stem maar ik weet het niet
Z'n achternaam zweeft hier al een tijdje rond, maar is dit (Bouyeri, spreek (waarschijnlijk) uit: Boejérie) wel z'n echte achternaam?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:16 schreef whoops het volgende:
[..]
Mits zijn achternaam een beetje uit te spreken is....
Als ze allebei roepen dat voetbal oorlog is heb ik er geen moeite mee...hoewel, als Michels dat nu zou doen zou ik wel schrikken, Michels is dood namelijkquote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:59 schreef Elgigante het volgende:
Omdat het nogal verschil uitmaakt WIE het zegt en waar het betrekking op heeft....
Als Samir A roept dat het oorlog is wordt dat anders ervaren als wanneer Rinus Michiels zoiets roept.
Ze zijn allebei een eind van mij verwijderd, meer gelijkenissen ken ik niet, oh ja, beiden spreken Nederlands met accent...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zeg dat ze veel dichter bij elkaar staan dan mensen vaak zouden denken, er zijn veel raakvlakken.
je wist in elk geval waar het om ging, en de koekhapper ligt onder de zoden inderdaad..quote:Op dinsdag 26 juli 2005 16:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als ze allebei roepen dat voetbal oorlog is heb ik er geen moeite mee...hoewel, als Michels dat nu zou doen zou ik wel schrikken, Michels is dood namelijk![]()
Ach joh, wat weet jij daar nou van.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:57 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Ik dat we verschillen over de manier van aanpak tav extremisme...
Niet alles is met de beste bedoelingen, dialogen en bekeringen te stoppen SCH, soms is de harde lijn noodzakelijk, een manier die nimmer geprobeerd mag worden van jou.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |