Jij had de guillotine verwacht?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:10 schreef newsfreak het volgende:
levenslang.. m.a.w over 25jr staat meneer weer op vrije voet?
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:10 schreef newsfreak het volgende:
Misschien is het handig in de OP uit te leggen wat levenslang in Nederland betekent. Blijkt toch steeds weer nodig.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:10 schreef newsfreak het volgende:
Levenslang is ook echt levenslang behalve als je gratie krijgt van Beaquote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:10 schreef newsfreak het volgende:
Levenslang is in Nederland ook echt levenslang, tenzij je gratie krijgt van de koning(in). Die gratie kan ie wel op z'n buik schrijven.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:10 schreef newsfreak het volgende:
Nopequote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:10 schreef newsfreak het volgende:
Nou, het is eigenlijk de bedoeling dat jij en je kornuiten zeggen : 'schandalig deze strafmaat! Die jongen is het slachtoffer van het Nederlandse systeem! Het OM is Fascistoïde!'quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:09 schreef Posdnous het volgende:
Wat is precies het discussiepunt.
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:14 schreef Eightball het volgende:
[..]
Nou, het is eigenlijk de bedoeling dat jij en je kornuiten zeggen : 'schandalig deze strafmaat! Die jongen is het slachtoffer van het Nederlandse systeem! Het OM is Fascistoïde!'
Zoiets. Moet je makkelijk af gaan.
Mits zijn achternaam een beetje uit te spreken is....quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:15 schreef Monidique het volgende:
Maar goed, nu mogen we hem dus Mohammed B-hoe-hij-ook-heet noemen? Waarom gebeurt dat niet op Radio 1? Zal het gebeuren morgen in de kranten?
check.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:11 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Misschien is het handig in de OP uit te leggen wat levenslang in Nederland betekent. Blijkt toch steeds weer nodig.
levenslang is levenslang
Lekker voor onsquote:
Dat laatste van gratie wist ik niet, my bad.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:12 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Levenslang is in Nederland ook echt levenslang, tenzij je gratie krijgt van de koning(in). Die gratie kan ie wel op z'n buik schrijven.
Wél pr0n.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:16 schreef Eightball het volgende:
Eigenlijk heeft Mo dubbel straf gekregen: Canal+ zendt geen snuff-movies uit.
ik neem de moeite niet eens meer iets van die clown te lezenquote:
Zie er niets zieligs in:quote:
Ja maar daar vindt ie niks aan.quote:
Wel grappig dat dit in Mo B's geval gebeurd is maar dat de AIVD er geen tijd/zin in had om hem te laten schaduwen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:13 schreef sizzler het volgende:
Ik hoop dat de moslimgemeenschap hier net zo op reageert als in Londen bij de aanslagen. Dat ze deze daad niet alleen veroordelen, maar dat de imams dat ook meenemen in de toespraken en oproepen waakzaam te zijn voor extremisme. De eerste die aan de bel moeten trekken als iemand radicaliseert zijn familie en vrienden. Als die dat niet doen zijn ze medeverantwoordelijk.
Wat is dat nou voor een volstrekt nutteloos idee dat in de krant te zetten.quote:
Nee, daarom zat ie ook in allerlei safehouses. Beetje makkelijk lullen achteraf.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:20 schreef R@b het volgende:
[..]
Zie er niets zieligs in:
''Ik hecht er ten slotte erg aan je te vertellen dat ik me nooit heb en nooit zal laten beïnvloeden door dreigementen van wie dan ook. Dus ook niet door die van jou en andere radicale moslims. Jullie waanzin zal het nooit winnen. ''
quote:
Wat is dit voor een argumentatie.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:23 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee, daarom zat ie ook in allerlei safehouses. Beetje makkelijk lullen achteraf.
Maar goed, verder niet zo belangrijk.
Volkomen begrijpelijk hoor. Maar dat 'jullie doen me niks' toontje is wel erg ongepast.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat is dit voor een argumentatie.
Hij is doorgegaan op de ingeslagen weg, alleen wel met bescherming, welke waarschijnlijk niet geheel onterecht is.
Nee, hij heeft hem in de krant gezet, het is een open brief. Kortom, stemmetjes proberen te winnen over het lijk van van Gogh.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:22 schreef kLowJow het volgende:
Heeft Wilders die brief trouwens ook echt naar Mohammed verstuurd?
Eh nee hoor, hij zegt dat hij zich niet laat beinvloeden, en dat klopt.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:25 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Volkomen begrijpelijk hoor. Maar dat 'jullie doen me niks' toontje is wel erg ongepast.
My point exactly. Uitgerekend vandaag natuurlijk. net alsof Mo nu per se de krant zou lezenquote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, hij heeft hem in de krant gezet, het is een open brief. Kortom, stemmetjes proberen te winnen over het lijk van van Gogh.![]()
Alsof er nooit open brieven worden geschreven.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:22 schreef Posdnous het volgende:
[..]
maar waarom die brief niet gewoon alleen naar Mo sturen?
Mohammed B. deed het toch ook?quote:wat hebben wij nou weer met zo'n stoer propaganda-praatje te maken?.
Weer van die bullshit argumentatie.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, hij heeft hem in de krant gezet, het is een open brief. Kortom, stemmetjes proberen te winnen over het lijk van van Gogh.![]()
Hij laat tenminste weer van zich horen op deze belangrijke dag. De rest van politiek Nederland hoopt alweer zo vlug mogelijk te kunnen pappen en nathouden zodat ze weer zo snel mogelijk rustig verder kunnen slapen.quote:
Hij mag van mij alles. Het komt alleen erg zielig en zwak op me overquote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:27 schreef sizzler het volgende:
[..]
Alsof er nooit open brieven worden geschreven.Waarom mag Wilders dat niet doen?
quote:Mohammed B. deed het toch ook?
Ja maar als Wilders het doet is het populistisch! Een politicus die zegt wat het volk wil is immers een populist, vergeet dat niet.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:27 schreef sizzler het volgende:
[..]
Alsof er nooit open brieven worden geschreven.Waarom mag Wilders dat niet doen?
[..]
Mohammed B. deed het toch ook?
Dat is JOUW invalshoek, ik meen me te herrineren dat Mohammed in zijn open brief óók specifiek Wilders vernoemde, Wilders staat geheel in zijn recht en wil Mohammed blijkbaar een schop nageven, maar om alles wat Wilders doet nu negatief uit te leggen vind ik erg kortzichtig.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Publiciteit scoren over de rug van een dood iemand vind ik best triest...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat is eraan die brief van Wilders? Ik mag die man voor geen meter, maar ik vind die brief getuigen van beschaving en weldenkendheid.
Misschien zegt dat meer over de struisvogelpolitiek van velen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:29 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Hij mag van mij alles. Het komt alleen erg zielig en zwak op me over
Damn, die Wilders schrijft dan wel verdomd langzaam, als ik zolang op een antwoord moest wachten dan hoefde het voor mij niet meer.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Die prikte hem in de buik van van Gogh, Wilders zet 'm in het NRC.
Mijn definitie wie van de twee er nu zielig is, is blijkbaar een andere dan die van jou.
Eigenlijk belachelijk dat we die mensen daar nog op aan moetens turen, maar het zou wel een beslissende slag kunnen zijn in de strijd tegn het terrorisme inderdaad, ik ben zeer blij als ALLE in Nederland werkzame immams aan deze oproep gehoor geven.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:13 schreef sizzler het volgende:
Ik hoop dat de moslimgemeenschap hier net zo op reageert als in Londen bij de aanslagen. Dat ze deze daad niet alleen veroordelen, maar dat de imams dat ook meenemen in de toespraken en oproepen waakzaam te zijn voor extremisme. De eerste die aan de bel moeten trekken als iemand radicaliseert zijn familie en vrienden. Als die dat niet doen zijn ze medeverantwoordelijk.
Ontkennen dat dit een publiciteitsstunt is noem ik pas echt het betere struisvogelwerkquote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Misschien zegt dat meer over de struisvogelpolitiek van velen.
Mwoah, als Wilders uit het niets zou komen met zijn brief dan had ik je gelijk gegeven, maar hij heeft ook een brief van Mohammed gekregen. Bovendien moest hij schuilen voor een onzichtbare terreurdreiging die nu een gezicht heeft gekregen. Logisch dat je daar op reageert. Zeker als het een zaak is die "het volk" aangaan lijkt me het niet meer dan logisch dat op een publiekelijke manier te doen. De overige politici zullen zich er ook wel in het openbaar over uitspreken. Niks mis mee toch?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:27 schreef Posdnous het volgende:
[..]
My point exactly. Uitgerekend vandaag natuurlijk. net alsof Mo nu per se de krant zou lezen.
Walgelijk, maar ik verwacht ook niks anders van hem.
Integendeel, het is de plicht van de politiek om op een moment als dit een statement af te geven waar ze voor staan. Vooralsnog is Wilders de enige.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Publiciteit scoren over de rug van een dood iemand vind ik best triest...
Misschien denkt hij gewoon na, in tegenstelling tot veel reacties welke hier maar zo snel mogelijk geplaatst worden om Wilders vooral vor slappe zak, populist en zielig uit te maken.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Damn, die Wilders schrijft dan wel verdomd langzaam, als ik zolang op een antwoord moest wachten dan hoefde het voor mij niet meer.
Ah, we gaan weer kommaneuken. Posdnous laten we maar even buiten beschouwing.quote:Jij noemt het woord zielig, ik niet,
Dat is niet wat ik in die brief lees.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Publiciteit scoren over de rug van een dood iemand vind ik best triest...
Je kunt het op meerdere punten uitleggen, één ervan is dat het hem in elk geval wel publiciteit oplevert, maar iemand die vrijwel dagelijks bedreigingen binnenkrijgt wil van zich afbijten, dat zou jij ook doen..quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:31 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ontkennen dat dit een publiciteitsstunt is noem ik pas echt het betere struisvogelwerk.
Ligt eraan wat je negatief noemt natuurlijk, Wilders probeert te scoren met deze brief die 8 maanden na dato komt, da's zijn recht natuurlijk, net als ik het een publiciteitsstunt mag noemenquote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:29 schreef Elgigante het volgende:
Dat is JOUW invalshoek, ik meen me te herrineren dat Mohammed in zijn open brief óók specifiek Wilders vernoemde, Wilders staat geheel in zijn recht en wil Mohammed blijkbaar een schop nageven, maar om alles wat Wilders doet nu negatief uit te leggen vind ik erg kortzichtig.
Je hebt een nieuwe smiley ontdekt he?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:31 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ontkennen dat dit een publiciteitsstunt is noem ik pas echt het betere struisvogelwerk.
Een open brief is altijd bedoeld om de publiciteit te zoeken, en hij doet het op de dag dat het vonnis van de moordenaar van van Gogh bekend wordt gemaakt, daarmee linkt hij dus moedwillig zijn brief aan van Gogh. Ik denk dat iedereen ook wel snapt dat hij daarmee zieltjes probeert te winnen.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik in die brief lees.
Ok, dus hij schrijft wel snel maar denkt heel langzaam (8 maanden) na? Mooi, da's ook weer opgelost.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:31 schreef Swetsenegger het volgende:
Misschien denkt hij gewoon na, in tegenstelling tot veel reacties welke hier maar zo snel mogelijk geplaatst worden om Wilders vooral vor slappe zak, populist en zielig uit te maken.
Zielig ventje ben je toch...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:27 schreef Posdnous het volgende:
[..]
net alsof Mo nu per se de krant zou lezen.
Walgelijk, maar ik verwacht ook niks anders van hem.
Dat is een te gemakkelijke en te goedkope beargumentatie: Hij is namelijk wel door gegaan met waar hij mee bezig was, maar wel beschermd. ( niet dat het wil zeggen dat ik het met hem eens was, maar ik hoef niet zo nodig in zijn schoenen te staan)quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:23 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee, daarom zat ie ook in allerlei safehouses. Beetje makkelijk lullen achteraf.
Maar goed, verder niet zo belangrijk.
Goh, en al zijn tussentijdse uitingen dan?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, dus hij schrijft wel snel maar denkt heel langzaam (8 maanden) na? Mooi, da's ook weer opgelost.
Als jij nu echt meent dat de timing van deze brief niet uitgerekend is op maximaal effect voor Wilders dan ben je toch wel erg naief, denk ik![]()
Ik vind het ook een statement waar ik achter sta, maar het tijdstip is triest van hem.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:32 schreef DrMarten het volgende:
Ik vind het voor Wilders-begrippen een nette brief. Geen overdreven stemmingmakerij.
Dus jij vindt dat een politicus die de strijd tegen het moslimfundamentalisme hoog in het vaandel heeft staan, op een dag als deze niet van zich mag laten horen?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je negatief noemt natuurlijk, Wilders probeert te scoren met deze brief die 8 maanden na dato komt, da's zijn recht natuurlijk, net als ik het een publiciteitsstunt mag noemen
Nogal een verschil tussen een journalist die een microfoon onder iemands neus duwt of zelf een brief in de krant laten zetten, nietwaar?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:36 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat een politicus die de strijd tegen het moslimfundamentalisme hoog in het vaandel heeft staan, op een dag als deze niet van zich mag laten horen?
Of als Balkenende vanavond in het NOS Journaal reageert; is dat dan ook een publiciteitsstunt?
Dus als een willekeurig policitus vandaag een reactie op TV geeft in bijv het Journaal of in Netwerk, dan is dat ook een publiciteitsstunt en triest?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vind het ook een statement waar ik achter sta, maar het tijdstip is triest van hem.
Ik zie hem alsnog wel een martelaar worden, zou me niks verbazen als hij vermoord word of zelfmoord pleegt.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:36 schreef VeX- het volgende:
Het is wel mooi dat hij is opgepakt en niet als een martelaar is gestorven. Een levenslange gevangenisstraf zal ook hij wel berouwen.
Jij kent Wilders persoonlijk en spreekt met hem over alles en nog wat?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je negatief noemt natuurlijk, Wilders probeert te scoren met deze brief die 8 maanden na dato komt, da's zijn recht natuurlijk, net als ik het een publiciteitsstunt mag noemen
Zijn politici dan niet sterk genoeg om een interview te weigeren? Is er verder een verschil tussen een stuk in de krant, of met je kop op tv komen?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nogal een verschil tussen een journalist die een microfoon onder iemands neus duwt of zelf een brief in de krant laten zetten, nietwaar?
Iedere politici moet zich zo min mogelijk met een lopende zaak bemoeien. Spreiding der machten enzo. Nu is de uitspraak er en kan zijn brief niet meer door de verdediging gebruikt worden.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, dus hij schrijft wel snel maar denkt heel langzaam (8 maanden) na? Mooi, da's ook weer opgelost.
Als jij nu echt meent dat de timing van deze brief niet uitgerekend is op maximaal effect voor Wilders dan ben je toch wel erg naief, denk ik![]()
Hadden we nu over deze brief die vandaag is verschenen in de kranten of niet?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Goh, en al zijn tussentijdse uitingen dan?
ALLES wat Wilders zegt is een publiciteitsstunt zeker?
Nee, maar dat is wel iets heel anders dan een brief in de krant zetten, nietwaar?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:37 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dus als een willekeurig policitus vandaag een reactie op TV geeft in bijv het Journaal of in Netwerk, dan is dat ook een publiciteitsstunt en triest?
Dat is toch ongeveer het werk van een politicus? Je mening in het nieuws krijgen en hopen dat mensen (met stemrecht) het er mee eens zijn?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
ALLES wat Wilders zegt is een publiciteitsstunt zeker?
Welke verdediging? Er was geen verdediging...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:38 schreef sizzler het volgende:
[..]
Iedere politici moet zich zo min mogelijk met een lopende zaak bemoeien. Spreiding der machten enzo. Nu is de uitspraak er en kan zijn brief niet meer door de verdediging gebruikt worden.
Dat is dan ook het enige wat ik doe, he? Ik heb geen enkel commentaar geleverd op de inhoud, of wel?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:38 schreef Elgigante het volgende:
Je mag alleen de timing publicitair noemen, maar ik vind die timing ondergschikt aan de positie waarin hij zich bevindt en waarin Nederland zich bevindt.
Ja inderdaad als je een interview voor het Journaal geeft, dan zoek je de publiciteit niet op.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, maar dat is wel iets heel anders dan een brief in de krant zetten, nietwaar?![]()
Daar is niets mis mee, de inhoud is ook juist..quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:34 schreef Monidique het volgende:
maakt al duidelijk dat hij zoveel mogelijk aandacht wil krijgen voor zijn brief.
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:38 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Dat is toch ongeveer het werk van een politicus? Je mening in het nieuws krijgen en hopen dat mensen (met stemrecht) het er mee eens zijn?
Precies,quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:38 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Dat is toch ongeveer het werk van een politicus? Je mening in het nieuws krijgen en hopen dat mensen (met stemrecht) het er mee eens zijn?
Waarom probeert -zeg- Verhagen geen zieltjes te winnen over het lijk van Van Gogh als hij in Nova zijn commentaar geeft en Wilders nu wel?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, maar dat is wel iets heel anders dan een brief in de krant zetten, nietwaar?![]()
Blijkbaar niet hardop, als ik stel dat *Ik* het een publiciteitsstunt vind dan krijg ik allerlei mensen over mij heen die van alles en nog wat roepenquote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:40 schreef Elgigante het volgende:
Je kunt je hooguit vragen stellen waarom juist nú en waarom in deze vorm.
Nou, dan maar hopen dat geen enkele andere politicus vandaag wat van zich laat horen he.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hadden we nu over deze brief die vandaag is verschenen in de kranten of niet?
Als jij per se zaken wilt lezen die er niet staan..tja, da's jouw probleem, ik had het alleen over deze brief iig en verder niets.
* Tijger_m zoekt de krant na op een open brief van Verhagen....quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:40 schreef sizzler het volgende:
[..]
Waarom probeert -zeg- Verhagen geen zieltjes te winnen over het lijk van Van Gogh als hij in Nova zijn commentaar geeft en Wilders nu wel?
Whateverquote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou, dan maar hopen dat geen enkele andere politicus vandaag wat van zich laat horen he.
Dasn hebben we alleen nog maar populisten in de Nederlandse politiek
Hij zal echt niet gekluisterd in een rolstoel sterven in jail denk ik nee, hij zal een scenario willen waarin de doodsoorzaak twijfelachtig is en zijn volgelingen kunnen wijzen naar het regime van de bajes, wat weer onze westerse wereld vertegenwoordigd.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zie hem alsnog wel een martelaar worden, zou me niks verbazen als hij vermoord word of zelfmoord pleegt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |