Ik ga ervan uit dat het levenslang wordt natuurlijk, wat denkt de rest van FOK! ?quote:Mohammed B. hoort vonnis aan
Uitgegeven: 26 juli 2005 07:19
Laatst gewijzigd: 26 juli 2005 07:20
AMSTERDAM - De rechtbank in Amsterdam doet dinsdag om 10.00 uur uitspraak in de zaak van Mohammed B., de man die heeft bekend Theo van Gogh op 2 november te hebben vermoord. Het Openbaar Ministerie eiste twee weken geleden een levenslange gevangenisstraf tegen de 27-jarige Amsterdammer van Marokkaanse afkomst. Het OM wil dat B. bovendien voor de rest van zijn leven het actief en passief kiesrecht kwijtraakt.
B. zal de uitspraak onder dwang bijwonen. Volgens zijn advocaat P. Plasman wilde hij niet verschijnen, maar heeft de rechtbank daar bevel toe gegeven. Ook het proces zelf woonde B. onder dwang bij. Zijn advocaat voerde geen pleidooi, omdat B. zich niet wenste te (laten) verdedigen voor een rechtbank die hij niet erkent.
Naast de moord op filmmaker en columnist Van Gogh wordt B. ook verdacht van poging tot moord op een aantal politieagenten en twee omstanders. Verder heeft hij volgens officier van justitie F. van Straelen Tweede-Kamerlid Hirsi Ali belemmerd in haar werk als parlementariër. Alle misdrijven zijn volgens het OM gepleegd met terroristisch oogmerk.
Tegen de verwachting in nam Mohammed B. tijdens zijn rechtszaak het laatste woord. Hij zei dat hij nog een keer zou toeslaan als hij de kans kreeg, dat hij uit (religieuze) overtuiging had gehandeld en dat hij de pijn van de moeder van Van Gogh niet kon voelen. Tegen de agenten, die tijdens de confrontatie doodsangsten hadden uitgestaan, zei hij dat hij hen had beschoten om hen te doden en om zelf gedood te worden.
Lijkt me toch wel erg waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 09:21 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat het levenslang wordt natuurlijk, wat denkt de rest van FOK! ?
Dáár was het topic!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 09:26 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Lijkt me toch wel erg waarschijnlijk.
Heb 'm al op staan.. de ouderwetse analoge radioquote:Op dinsdag 26 juli 2005 09:33 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dáár was het topic!
Overheen gekeken.
A_N, geen idee of radio 1 het live brengt (lijkt me wel) maar www.radio1.nl heeft wel een standaard stream.
Kan dat dan wel morgen ofzo? Vandaag kan ik niet komen kijkenquote:Op dinsdag 26 juli 2005 09:45 schreef Ahornsiroopje het volgende:
Geef m zn zin maar...ik stel publieke onthoofding voor.
RTLZ zendt altijd een livestream uit in prima kwaliteit.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 09:30 schreef American_Nightmare het volgende:
Het komt live op tv, maar ik heb hier geen tv op m'n werk. Kom het ook op de radio? Of misschien een stream ergens?
Goed dat we geen doodstraf hebben denk ik dan maar... hebben we martelen ook afgeschaft ?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:07 schreef Kiegie het volgende:
Mmm.
Toch heb ik ergens het idee dat je die jongen er een plezier mee doet.
Vreemd.
Hoe zwaarder de straf, hoe belangrijker hij zich voelt.
Maar ja, wat moet je...
Hij heeft ook een flink aantal vellen papier voor zich liggen waar hij vanaf voorleest.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 10:11 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Duurt wel een minuut of 25 ga hij van tevoren al aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |