32 is hij volgend jaar juli. Dat is nog niet te oud, een renner kan makkelijk mee tot zijn 34e.quote:Op zondag 24 juli 2005 11:16 schreef McCarthy het volgende:
is hij niet te oud?
Dat roept men nu al zo'n 8 seizoenen lang.quote:Op zondag 24 juli 2005 11:37 schreef Modus het volgende:
Als hij zijn voorbereiding eerder begint dan hij gewend is, zou het moeten kunnen, lijkt me.
Ik geloof echter niet dat Ullrich dit kunststukje ooit nog kan herhalen. Basso is minimaal net zo sterk als de Duitser en is bezig een sterk team te formeren. Volgens mij is Ullrich ook niet in staat de koers echt te controleren als Armstrong, als de concurrentie (Vino, Valverde, wellicht Cunego, Evans, een aanvaller als Perreiro, etc) op een slotklim gaat demareren dan kan het zomaar voorkomen dat Jan op minuten gereden gaat worden.quote:1. Jan ULLRICH (All) en 100h30'35"
2. Richard Virenque (Fra) à 9'09"
3. Marco Pantani (Ita) à 14'03"
4. Abraham Olano (Esp) à 15'55"
5. Fernando Escartin (Esp) à 20'32"
6. Francesco Casagrande (Esp) à 22'47"
7. Bjarne Riis (Dan) à 26'34"
8. Jose-Maria Jimenez (Esp) à 31'17"
9. Laurent Dufaux (Sui) à 31'55"
10. Roberto Conti (Ita) à 32'26"
Dan komt bij mij de vraag op: Was Ullrich werkelijk oppermachtig t.o.v. Armstrong nu of speelt Armstrong het nu zo uit dat hij gewoon wint zonder een centje pijn. Volgens mij zou Armstrong die verschillen ook met groot gemak kunnen realiseren, als ik Armstrong af en toe een berg op zag klimmen kon niemand volgen. Door steeds zo hard door te jagen kan je dan wel 14min pakken maar breng je wellicht je eindoverwinning in gevaar en dat is iets wat Armstrong iig ten koste van alles probeert te voorkomen.quote:Op zondag 24 juli 2005 11:50 schreef Kozzmic het volgende:
In 1997 reed hij echt iedereen naar huis, ik geloof niet dat er recent een TdF is met zulke enorme verschillen in de top 10...
Ik geloof echter niet dat Ullrich dit kunststukje ooit nog kan herhalen. Basso is minimaal net zo sterk als de Duitser en is bezig een sterk team te formeren. Volgens mij is Ullrich ook niet in staat de koers echt te controleren als Armstrong, als de concurrentie (Vino, Valverde, wellicht Cunego, Evans, een aanvaller als Perreiro, etc) op een slotklim gaat demareren dan kan het zomaar voorkomen dat Jan op minuten gereden gaat worden.
Als je een beetje Frans begrijpt dan is dit wel een aardig stukje...quote:Op zondag 24 juli 2005 11:55 schreef komrad het volgende:
Hij werd toen echt gezien als de nieuwe merkx
Dit is de etappe waarin voor het eerst echt zijn suprematie liet zien, de gele trui pakte, en alle concurrenten op minimaal een minuut zette...quote:Jan Ullrich s'envole vers Andorre-Arcalis
10ème étape - 252,5 kilomètres
Cols : Portet d'Aspet, Port, Port d'Envalira, Ordino et la montée d'Andorre-Arcalis
Après sa 2ème place dans le Tour de France 1996, on le devinait. L'Allemand Jan Ullrich, 23 ans, est un grand champion. Il est rentré dans l'histoire du cyclisme par la grande porte en remportant cette 10ème étape du Tour de France 1997.
Et quelle étape ! Plus de 252 km, 6 cols et une montée finale de 32 kilomètres ! Depuis 2 jours, pour protéger son leader Bjarne Riis, Jan Ullrich s"est contenté de contrôler Marco Pantani et Richard Virenque. Mais les faiblesses de Bjarne Riis laissent la champ libre à Jan Ullrich. Alors, à 10 kilomètres du sommet d'Arcalis, il décide de jouer sa carte personnelle. Quelle démonstration ! On pense que la passation de pouvoir vient d'avoir lieu.
Seul Richard Virenque, en grande forme, peut suivre le natif de Rostock. Après avoir répondu une première fois à un démarrage de Jan Ullrich, il ne peut rien faire sur la deuxième attaque de l'Allemand. Le train imposé par Jan Ullrich est phénoménal et les écarts se creusent rapidement. Jan Ullrich rejoint tout d'abord le Français Cédric Vasseur, qui s'était échappé afin de savourer ses derniers instants avec le maillot jaune, puis, Jean-Philippe Dojwa, alors en tête de l'étape.
Sans donner l'impression de forcer, l'Allemand dira plus tard : "J'ai roulé à ma main, au train... A un moment, je me suis retourné, je n'ai vu personne, alors j'ai continué". A l'arrivée, Richard Virenque et Marco Pantani sont à plus d'une minute. Après l'analyse de la course, Richard Virenque avouera : "J'espère qu'il ne va pas remporter 5 Tours de France !". Bernard Hinault, quant à lui, voit Jan Ullrich parti pour dominer le Tour de France pendant 7 ou 8 ans. Série en cours...
http://www.memoire-du-cyc(...)_2003/tdf1997_10.php
quote:1. Jan Ullrich (All) en 7h46'06" (Moy : 32.503 km/h)
2. Marco Pantani (Ita) à 1'08"
3. Richard Virenque (Fra)
4. Francesco Casagrande (Ita) à 2'01"
5. Bjarne Riis (Dan) à 3'23"
6. Laurent Dufaux (Sui) à 3'27"
7. José-Maria Jimenez (Esp) à 3'45"
8. Fernando Escartin (Esp)
9. Abraham Olano (Esp)
10. Alberto Elli (Ita)
Classement général :
1. Jan Ullrich (All) en 55h00'54"
2. Richard Virenque (Fra) à 2'58"
3. Abraham Olano (Esp) à 4'46"
4. Bjarne Riis (Dan) à 4'53"
5. Marco Pantani (Ita) à 5'29"
Dat is wel allemaal al jaren geleden. Nu waren bergop Armstrong en Basso beter dan Ullrich, terwijl hij op mensen als Rasmussen nauwelijks winst maakte in de bergen.quote:Op zondag 24 juli 2005 11:55 schreef komrad het volgende:
en vergeet niet dat ullrich het jaaar daarvoor ook had gewonnen als hij had mogen winnen.
Hij werd toen echt gezien als de nieuwe merkx
2002 Armstrong, Lance (VSt) Beloki, Joseba (Spa) 00:07:17quote:Op zondag 24 juli 2005 11:50 schreef Kozzmic het volgende:
In 1997 reed hij echt iedereen naar huis, ik geloof niet dat er recent een TdF is met zulke enorme verschillen in de top 10...
[..]
Ik geloof echter niet dat Ullrich dit kunststukje ooit nog kan herhalen. Basso is minimaal net zo sterk als de Duitser en is bezig een sterk team te formeren. Volgens mij is Ullrich ook niet in staat de koers echt te controleren als Armstrong, als de concurrentie (Vino, Valverde, wellicht Cunego, Evans, een aanvaller als Perreiro, etc) op een slotklim gaat demareren dan kan het zomaar voorkomen dat Jan op minuten gereden gaat worden.
Armstrong kent elke cm wegdek waar hij overheen moet rijden in de Tour, voor Ullrich gaat dat een stuk minder op volgens mij. Net zoals de training van Lance veel uitgekiender is dan die van Ullrich en Lance meer de mentaliteit heeft om alles te zetten op de Tourzege en daar helemaal naar toe te leven, ook gedurende de winterstop.quote:Op zondag 24 juli 2005 12:14 schreef komrad het volgende:
jan moet denk ik toch meer gaan trainen in de bergen en gewoon, net zoals armstrong alle etappes bergop op snelheid verkennen , dan moet het gaan lukken
daar is weinig tegen in te brengen, .......helaasquote:Op zondag 24 juli 2005 12:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Armstrong kent elke cm wegdek waar hij overheen moet rijden in de Tour, voor Ullrich gaat dat een stuk minder op volgens mij. Net zoals de training van Lance veel uitgekiender is dan die van Ullrich en Lance meer de mentaliteit heeft om alles te zetten op de Tourzege en daar helemaal naar toe te leven, ook gedurende de winterstop.
Tussen de nrs 1 en 2 wel, maar in 97 werd de nummer 5 al op ruim 20 minuten gezet, en de nummer 8 op een half uur!quote:Op zondag 24 juli 2005 12:12 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
2002 Armstrong, Lance (VSt) Beloki, Joseba (Spa) 00:07:17
Verschil tussen Lance en Beloki in 2002 was ook best groot
Yep, intrinsiek is Ullrich wel beter dan Lance, daar ben ik van overtuigd. Jan blijft wel knokken, ook nu weer in de tijdrit, maar hij verliest de Tour toch in de maanden voor die laatste tijdrit....quote:Op zondag 24 juli 2005 12:19 schreef komrad het volgende:
[..]
daar is weinig tegen in te brengen, .......helaas
Het is wel duidelijk dat Armstrong al (langzaam) wat minder goed aan het worden is. In de voorgaande touren reed hij bergop nagenoeg iedereen er finaal af. Nu is dat hem geen een keer meer gebeurd. In de etappe naar Courchevel bleef Valverde hem voor en bleven Rasmussen en Mancebo bij ) sec. In de Pyreneen bleef Basso bij hem. In denk dat het volgende jaar hem fataal zou worden. Zeker als Basso iets zou verbeteren en Armstrong iets verzwakken.quote:Op zondag 24 juli 2005 12:00 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Dan komt bij mij de vraag op: Was Ullrich werkelijk oppermachtig t.o.v. Armstrong nu of speelt Armstrong het nu zo uit dat hij gewoon wint zonder een centje pijn. Volgens mij zou Armstrong die verschillen ook met groot gemak kunnen realiseren, als ik Armstrong af en toe een berg op zag klimmen kon niemand volgen. Door steeds zo hard door te jagen kan je dan wel 14min pakken maar breng je wellicht je eindoverwinning in gevaar en dat is iets wat Armstrong iig ten koste van alles probeert te voorkomen.
was ook typisch is, is dat Jan altijd in de laatste week het beste is en in de eerste bergritten achter blijft. Ik denk dat Jan zijn piek ook verkeerd legtquote:Op zondag 24 juli 2005 12:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Yep, intrinsiek is Ullrich wel beter dan Lance, daar ben ik van overtuigd. Jan blijft wel knokken, ook nu weer in de tijdrit, maar hij verliest de Tour toch in de maanden voor die laatste tijdrit....
Als je het zo bekijkt welquote:Op zondag 24 juli 2005 12:20 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Tussen de nrs 1 en 2 wel, maar in 97 werd de nummer 5 al op ruim 20 minuten gezet, en de nummer 8 op een half uur!
Kan Der Jan wellicht toch nog een record op zijn naam zetten. Het grootste tijdverschil tussen 2 Tourzeges van dezelfde renner.quote:Op zondag 24 juli 2005 12:22 schreef Arcee het volgende:Der Jan
Hij kan 'm winnen volgend jaar. Ik hoop 't van harte.
Dat wordt volgens mij veroorzaakt doordat Jan gedurende de Tour in vorm komt en dat heeft alles te maken met zijn voorbereiding, die matig is vergeleken met die van Lance.quote:Op zondag 24 juli 2005 12:23 schreef komrad het volgende:
[..]
was ook typisch is, is dat Jan altijd in de laatste week het beste is en in de eerste bergritten achter blijft. Ik denk dat Jan zijn piek ook verkeerd legt
Ik ook niet, want 't was 1'06 op Armstrong.quote:Op zondag 24 juli 2005 12:30 schreef komrad het volgende:
In de eerste tijdrit verliest hij gewoon meer dna 2 minuten, ik snap dat niet echt
Dat had volgens mij alles te maken met zijn val door de achteruit van die auto op de dag ervoor. Kan me voorstellen dat je dan niet zo goed bent.quote:Op zondag 24 juli 2005 12:30 schreef komrad het volgende:
idd bossche bol, kijk maar naar de tijdrit, hij verliest maar 23 seconden wat acceptabel is. In de eerste tijdrit verliest hij gewoon meer dna 2 minuten, ik snap dat niet echt
Ja idd. Elk ander mens zou de komende weken zijn uitgeschakeld maar hij fietst gewoon vrolijk door.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:00 schreef Hedgehog het volgende:
Dat had volgens mij alles te maken met zijn val door de achteruit van die auto op de dag ervoor. Kan me voorstellen dat je dan niet zo goed bent.
Succes dwing je ook af. Hij moet zich beter voorbereiden. Hij is wellicht iets te nonchalant.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:28 schreef komrad het volgende:
hij is sowieso van grote klasse maar je kan niet blijven volhouden dat hij altijd pech heeft en lance nooit
Wat betreft dit jaar: door de achterruit van de auto van je ploegleider vliegen en die valpartij van hem waren geen pech, eerder een gebrek aan concentratie.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:28 schreef komrad het volgende:
hij is sowieso van grote klasse maar je kan niet blijven volhouden dat hij altijd pech heeft en lance nooit
Tis jammer dat ik het mailtje niet meer heb van na de tour van 2004quote:Op zondag 24 juli 2005 15:44 schreef komrad het volgende:
yeah right
Vandaar dat hij elke Tour wat tekort komt.quote:Op zondag 24 juli 2005 15:43 schreef Joene het volgende:
ik ben zeer benieuwd komend jaar en ik hoop echt dat Jan wint.
Oh btw : Jan reageert zelf op e-mailjtes
quote:Op zondag 24 juli 2005 15:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Vandaar dat hij elke Tour wat tekort komt.
Stoer, wat heb je gestuurd en wat was het antwoord?quote:Op zondag 24 juli 2005 15:43 schreef Joene het volgende:
ik ben zeer benieuwd komend jaar en ik hoop echt dat Jan wint.
Oh btw : Jan reageert zelf op e-mailjtes
Ik had hem gefeliciteerd met zn top 5 klassering,en hoe hij het vond dat zn team maatje toen op p2 stond. Kreeg iets terug van dat hij liever zelf p2 stond maar dat een team maat altijd beter is dan iemand van een ander team, en verder werd ik bedankt voor de belangstellingquote:Op zondag 24 juli 2005 15:50 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Stoer, wat heb je gestuurd en wat was het antwoord?
Kan altijd he , kan je moeilijk controleren he ? , beter dan bij lance en of boogerd want daar krijg je niet eens reply.quote:Op zondag 24 juli 2005 15:55 schreef komrad het volgende:
ja standaard email dus getypt door een ander mannetje
Altijd leuk om iets terug te krijgen. Had je in het Engels gestuurd of Duits?quote:Op zondag 24 juli 2005 15:54 schreef Joene het volgende:
Ik had hem gefeliciteerd met zn top 5 klassering,en hoe hij het vond dat zn team maatje toen op p2 stond. Kreeg iets terug van dat hij liever zelf p2 stond maar dat een team maat altijd beter is dan iemand van een ander team, en verder werd ik bedankt voor de belangstelling
Ga dan punniken of zo, maar probeer niet aan topsport te doen als je wilt genieten van het 'gewone' leven. Topsport laat een 'gewoon leven ' niet toe. Punt.quote:Op zondag 24 juli 2005 12:19 schreef MrX1982 het volgende:
Ach Jan is een mens en Lance is een machine
Jan geniet gewoon nog van het normale leven. Daarmee versla je Lance niet maar ik heb meer respect en sympathie voor Jan dan voor Lance
Sorry, maar dan zie je het toch verkeerd: Lance had maar 1 doel dit jaar: winnen van de Tour. Niks grote verschillen. Gewoon winnen. Vervolgens is het aan het peleton om hem dusdanig aan te vallen dat hij daar geen antwoord op kan vinden. En dat kan men dus duidelijk niet. De afgelopen 7 jaar had men toch wel een gezamelijke taktiek kunnen verzinnen om hem het vuur na aan de schenen te leggen? Niet dus. Er is maar 1 Sir Lance-a-Lot!quote:Op zondag 24 juli 2005 12:22 schreef ondersoeker het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat Armstrong al (langzaam) wat minder goed aan het worden is. In de voorgaande touren reed hij bergop nagenoeg iedereen er finaal af. Nu is dat hem geen een keer meer gebeurd. In de etappe naar Courchevel bleef Valverde hem voor en bleven Rasmussen en Mancebo bij ) sec. In de Pyreneen bleef Basso bij hem. In denk dat het volgende jaar hem fataal zou worden. Zeker als Basso iets zou verbeteren en Armstrong iets verzwakken.
En hij viel deze tour niet aan omdat hij niet wilde of hoefde , maar omdat hij niet kon, is mijn overtuiging. Hij zegt zelf ook dat hij de derde tour op zijn best was.
Hij gaat schaken na zijn carrièrequote:Op zondag 24 juli 2005 16:20 schreef i12FOK het volgende:
Ga dan punniken of zo, maar probeer niet aan topsport te doen als je wilt genieten van het 'gewone' leven. Topsport laat een 'gewoon leven ' niet toe. Punt.
Engelsquote:Op zondag 24 juli 2005 16:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Altijd leuk om iets terug te krijgen. Had je in het Engels gestuurd of Duits?
Daar heb je wat aan dat je beter bent als je steeds verliestquote:Op zondag 24 juli 2005 12:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Yep, intrinsiek is Ullrich wel beter dan Lance, daar ben ik van overtuigd. Jan blijft wel knokken, ook nu weer in de tijdrit, maar hij verliest de Tour toch in de maanden voor die laatste tijdrit....
dan liever een nederlander, nog langer geleden.quote:Op zondag 24 juli 2005 20:53 schreef TimoBasso het volgende:
Ik hoop op een nieuwe franse winnaar...
te lang geleden..
Ik ook.quote:Op zondag 24 juli 2005 12:19 schreef MrX1982 het volgende:
Ach Jan is een mens en Lance is een machine
Jan geniet gewoon nog van het normale leven. Daarmee versla je Lance niet maar ik heb meer respect en sympathie voor Jan dan voor Lance
Ik heb hem net ook even gemaild om hem te feliciteren met zijn podiumplaats.quote:
Ik wist niet eens dat er een boek wasquote:Op dinsdag 26 juli 2005 02:41 schreef RAILGUNNER het volgende:
Heeft iemand trouwens dat boek van hem gelezen, "alles of niets"?
Kost ¤15 bij Bol.com, heb t maar ff besteld...
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 02:41 schreef RAILGUNNER het volgende:
Heeft iemand trouwens dat boek van hem gelezen, "alles of niets"?
Kost ¤15 bij Bol.com, heb t maar ff besteld...
Die wint de Tour nooit meer.quote:Op zondag 24 juli 2005 12:59 schreef Klonk het volgende:
maar of ie volgend jaar wint, moeilijk, ik zie Basso ook nog wel wat doen.
Ik zie het iig niet gebeuren.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:07 schreef Zwansen het volgende:
Ullrich kan volgend jaar nog wel met de besten mee hoor. Als ie nu eens een keer goed traint en geen tegenslagen krijgt wint ie volgend jaar de Tour. 100%.
Juist! Mooi bij T-Mobile blijven, Jan.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 22:42 schreef addictivebeat het volgende:
Ullrich moet als kopman meer verantwoordelijkheid nemen, drie weken eerder met de voorbereiding beginnen en zijn wedstrijdprogramma aanpassen.
Dit weekend gelezen, best een leuk boek.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 12:38 schreef Wombcat het volgende:
Is best een leuk boek, maar er staan geen echt bijzondere openbaringen in.
Dat was zn startgewicht van de tour de france.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 12:41 schreef snellejelle het volgende:
uh die 73 kg van de OP, is dat in de winter of in de zomer
aha dus 93 in de winterquote:Op dinsdag 2 augustus 2005 12:58 schreef Joene het volgende:
[..]
Dat was zn startgewicht van de tour de france.
Misschien kon hij gewoon niet beter? Bij de laatste beklimming van die heuvel werd hij op 't einde door een renner of 4/5 voorbij gereden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2005 14:04 schreef flyckje het volgende:
idd had gehoopt dat hij het vuur aan de lont ging leggen de laatste 10km. maar hij had zich blijkbaar al neergelegd bij de situatie
idd en ze zullen nog wel 'gekocht' zijn ook allemaalquote:Op woensdag 3 augustus 2005 10:50 schreef flyckje het volgende:
yep allemaal criteriums dus nu nie echt iets om over naar huis te schrijven
Als je de Draai van de Kaai bedoelt, Basso en Rasmussen waren ontsnapt. Boonen kwam ongeveer 10" later binnenquote:Op woensdag 3 augustus 2005 11:21 schreef Wombcat het volgende:
Ja, echte sprinters die Rasmussen en Basso dat ze voor Boonen kunnen eindigen.
De eerste 3 is denk ik volledig afgesproken werk (daaronder wordt denk ik wel echt gereden, mits die eerste drie maar niet in de wielen worden gereden).quote:Op woensdag 3 augustus 2005 11:23 schreef Zwansen het volgende:
Ik denk dat de 1e 3 vast staan. Maar dat er dan wel gesprint wordt om de 1e plek.
Ja maar dat wordt ook wel afgewisseld. Boonen wint zijn criteriums nog wel en Rasmussen ook.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 11:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De eerste 3 is denk ik volledig afgesproken werk (daaronder wordt denk ik wel echt gereden, mits die eerste drie maar niet in de wielen worden gereden).
Dat criterium in NL waar ik het net over had bv. Basso 1, want was nr. 2 in de tour. Rasmussen tweede, bolletjestrui en nederlandse ploeg. Boonen derde, 2 ritten en populair in Belgie. Dat is ook wel een beetje de logisch volgorde.
Ja, als Basso er niet bij is.quote:Op woensdag 3 augustus 2005 11:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja maar dat wordt ook wel afgewisseld. Boonen wint zijn criteriums nog wel en Rasmussen ook.
Dat denk ik ook. Ik denk dat Ullrich wel gebaat is bij veel competitie om op scherp te staan.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:38 schreef Zwansen het volgende:
Ja, erover nadenken kan ik ook wel... Ik moet het nog zien. Maar mocht ie in de Giro starten dan zal ik tenminste in goede vorm aan de Tourstart verschijnen.
Tja, jammer dat Armstrong dat nooit geprobeerd heeft... Ik denk dat hij het wel zou gekund hebben. Geen 7 keer op rij uiteraard.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 21:07 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Ik denk dat Ullrich wel gebaat is bij veel competitie om op scherp te staan.
En de dubbel Giro - Tour is nog steeds goed te combineren bewees Basso dit jaar.
Dat zou geweldig zijn.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:19 schreef Wombcat het volgende:
Ullrich denkt erover na om volgend jaar de dubbel Giro-Tour te rijden. Lijkt mij wel interessant, ik hoop wel dat hij dan ook naar de Giro komt om 'm te (proberen te) winnen. Die kans acht ik wel groot, omdat hij eerder ook heeft gezegd dat hij nog twee jaar wil fietsen en in die tijd zowel de Giro als de Tour (nog) te winnen.
Ik zou het mooi vinden als 't 'm lukt om ze beide te winnen in één jaar.
In 2001 reed Ullrich ook al eens beide rondes, maar de Giro vooral om in vorm te komen. Overbodig om te zeggen dat hij vervolgens 2e werd in de Tour.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 20:38 schreef Zwansen het volgende:
Ja, erover nadenken kan ik ook wel... Ik moet het nog zien. Maar mocht ie in de Giro starten dan zal ik hij tenminste in goede vorm aan de Tourstart verschijnen.
verstandig van Jan, zo dwingt hij zichzelf om tijdens de tour in topvorm te zijnquote:Op donderdag 23 maart 2006 23:03 schreef Arcee het volgende:
En omhoog met Der Jan!
Jan doet mee aan de Giro.
Afspraak is morgen.quote:Op vrijdag 24 maart 2006 07:26 schreef Joene het volgende:
Wanneer is de Giro eigenlijk?
Maar je weet het nooit met die Italianenquote:
Ik niet, liefst eigenlijk iemand compleet onverwachtsquote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:36 schreef MrX1982 het volgende:
Der Jan.
Gaat dit weer zijn jaar worden. Ik hoop het zo.
Dat zou ik vreselijk leuk vinden vroeg mij gisteren af hoe het met hem was.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 08:36 schreef Wombcat het volgende:
Overigens zie ik Beloki nog wel goed uit de hoek komen, dat is wel een beetje mijn dark horse.
Heb topic voor 'm geopend: Joseba Beloki - outsider voor tourzegequote:Op zaterdag 6 mei 2006 08:43 schreef maril het volgende:
[..]
Dat zou ik vreselijk leuk vinden vroeg mij gisteren af hoe het met hem was.
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 12:31 schreef komrad het volgende:
Der Jan mag van mij de tour winnen, waarna hij moet stoppen en zich helemaal vol moet proppen om daarna bij dr. Phil zijn levensverhaal te doen
In de Giro zie ik 'm nu niet top 10 rijden. Ten eerste is 'ie niet in vorm, ten tweede zijn de vele steile beklimmingen niet echt zijn ding.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 12:29 schreef Zwansen het volgende:
Ik zie Ullrich nog wel top 10 rijden in de Giro. Net zoals in de Tour... Meer niet. Ullrich zal de Tour nooit meer winnen helaas.
Weet niet waarom maar ik ga wat verder in mijn voorspelling, hij rijd de Giro niet uit, en doet volgens mij niet mee aan de tour.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 14:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In de Giro zie ik 'm nu niet top 10 rijden. Ten eerste is 'ie niet in vorm, ten tweede zijn de vele steile beklimmingen niet echt zijn ding.
In de tour komt 'ie wel weer op het podium, maar niet op het hoogste plekje denk ik.
Reken er maar niet op dat Ullrich veel tijd gaat winnen op Basso in de TT's...quote:Op zaterdag 6 mei 2006 19:45 schreef wimderon het volgende:
De tour is wel op zijn lijf geschreven dit jaar: Weinig aankomsten bergop, de echte steile bergen worden veelal gemeden, geen TTT meer (tov Basso), 2 lange tijdritten op rechte wegen...
Nu waarschijnlijk niet meer, de goede Ullrich zou hem in elke tijdrit minstens een minuut aansmeren, want die was gewoon een véél betere tijdrijder. Maar die zullen we nooit meer terugzien, vrees ik.quote:Op zondag 7 mei 2006 12:12 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Reken er maar niet op dat Ullrich veel tijd gaat winnen op Basso in de TT's...
quote:Op zondag 7 mei 2006 13:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nu waarschijnlijk niet meer, de goede Ullrich zou hem in elke tijdrit minstens een minuut aansmeren, want die was gewoon een véél betere tijdrijder.
quote:Maar die zullen we nooit meer terugzien, vrees ik.
En dus red hij het weer niet. Imho is hij gewoon niet gemotiveerd genoeg. Dat kost gewoon veel kracht dicipline en goede instelling. Iets wat armstrong wel had, maar die had er elk jaar ook veel moeite mee om zich zo af te zonderen en flink te trainen.quote:Op zondag 7 mei 2006 13:07 schreef Arcee het volgende:
[..]![]()
[..]
Hij zou wel een eind in de buurt kunnen komen, maar dit jaar loopt-ie wel weer ouderwets ver achter op schema, helaas.
OMFGquote:Op zondag 7 mei 2006 14:01 schreef frnz het volgende:
...
Btje offtopic; maar ik wil dit jullie toch niet onthouden http://myspace.com/kaiserjan![]()
quote:About me:
I am to be crushing the mountains to powder beneath my wheels. I will be to riding in the Tour de France on 2006, and the weak will break against my massive thighs like the ocean against the shore. Lance is no longer here to save you for sure, and my German blood sings a song of war and blood within me at the thinking of my assured victory. I am also a very good dancer.
Dat icm met die muziekquote:Who I'd like to meet:
I would like to be meeting Karl Rove, and we would discuss to each other our best strategies for crushing the weak
Natuurlijk zijn er ook andere kapers op de kust, maar de 2 grootste kans hebbers zijn toch wel Basso en Ullrich.quote:Op zondag 7 mei 2006 14:15 schreef Ericr het volgende:
Ullrich moet het niet alleen opnemen tegen Basso in de bergen natuurlijk, zijn genoeg klimgeiten die hun kans ruiken nu Armstrong er niet meer bij is. Als er bij DSC geen rijder in de top 5 staat zal die in ieder geval niet controleren tijdens bergritten, dus moeten andere ploegen aan de bak. Is voor Jan niet gunstig als T-Mobile al vroeg moet gaan controleren en avonturiers terughalen.
quote:Op zondag 7 mei 2006 14:49 schreef -skippybal- het volgende:
*blahblahblah*
Vooral dat gebrekkig engelsquote:The Jan snacks on pain, and dines on death. Seriously, the Jan actually dines on death, with a side of wilted spinach and a nice Grenache. The Jan may dine on death, but he is not being a savage.
Aankomsten bergop idd, maar wie zegt dat Ullrich geen tijd verliest in de andere bergritten? En Ullrich is ook een jaartje ouder, en explosief was ie al niet. En dat is allemaal maar afgebot.quote:Op zondag 7 mei 2006 13:43 schreef Ereinion het volgende:
Puur naar de cijfers gekeken. Vorig jaar verloor Ullrich op de drie aankomsten bergop 2:54 op Basso. Dit jaar zijn er weer 3 aankomsten bergop. In de laatste tijdrit won hij 1:31 op Basso. Dit jaar zijn er 2 lange tijdritten. Het zou een spannende tour kunnen worden, en ik moet nog altijd maar zien hoe goed Basso in de Tour is als hij echt alles geeft in deze zware Giro (het zou best wel eens een tour kunnen worden die door een outsider gewonnen wordt).
Basso is ook geen renner van de versnellingen, dus dat scheelt voor Jan/quote:Op zondag 14 mei 2006 12:11 schreef kaat17 het volgende:
Lol ,, hoop dat Ivan Basso een tempoversnelling erover knalt dan kan die niet meekomen,, helaas Jan .. Hoop wel dat het een spannende tour wordt ( basso, ullrich, Cunego?, Menchov!, Simoni? en de mannen van DSC!!
Basso was ook wel beter in de tijdritten.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:51 schreef flyckje het volgende:
zwansen hou er ook rekening mee dat vorige tour de verschillen gemaakt werden door armstrong. Basso heeft 1 verschil gemaakt en dat was 12 seconden. de rest van de verschillen bergop was enkel en alleen door lance. Zodus ik zie het zeer positief voor ullrich. As hij zelfde niveau heeft als vorig jaar en geen stomme zaken doet daags voor de tour dan wint hij die gewoon. Natuurlijk moet hij dan wel minstens zen conditie van vorig jaar benaderen.
Volgens mij niet. Maar Basso is idd sterk verbeterd in de TT/quote:Op zondag 14 mei 2006 12:13 schreef placebeau het volgende:
[..]
Basso was ook wel beter in de tijdritten.
(is er eigenlijk al ergens een Basso fantopic, anders maak ik die even)
Vorig jaar in de laatste tijdrit, toen die bij het eerste meetput iedereen, inclusief Armstrong weg reed.., dat was nog eens watquote:Op zondag 14 mei 2006 12:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Maar Basso is idd sterk verbeterd in de TT/
Gewoon weer DSC denk ik, beresterke ploeg.. Ik denk dat er uit die ploeg wel een nieuwe Armstrong naar voren wordt geschoven.. (popyvech?)quote:Op zondag 14 mei 2006 12:16 schreef PrinceSL het volgende:
Het zal een spannende Tour worden denk ik, al geloof ik wel in Ullrich eigenlijk. Zeg nu zelf, in welk jaar was hij nu al wel in top-vorm? Ullrich heeft een absoluut wereldtalent, en ik zie hem nog wel klaar zijn voor de Tour. En Basso, ja, als hij nu vol voor de Giro gaat? Twee grote rondes op een jaar weegt enorm zwaar. En voor mij is Vinokourov absoluut ook een kanshebber. Vorige jaren was hij altijd al in top-vorm in Nice, en wist dat door te zetten tot de Tour. Nu ligt z'n voorbereiding volledig voor de Tour.
We zullen zien, het zal in ieder geval weer genieten worden, maar nu eerst nog twee weken van de Giro genieten
(al zal het wel wennen zijn zonder Armstrong zeg..., kun je het je voorstellen, wie moet er bijvoorbeeld nu het tempo maken in de bergen? Wie moet er nu aan gaan vallen?)
Popyvech?quote:Op zondag 14 mei 2006 12:35 schreef kaat17 het volgende:
[..]
Gewoon weer DSC denk ik, beresterke ploeg.. Ik denk dat er uit die ploeg wel een nieuwe Armstrong naar voren wordt geschoven.. (popyvech?)
Discovery heeft inderdaad een beresterke ploeg, samen met CSC de sterkste qua grote rondes. Maar het is de vraag hoe ze het gaan doen zonder de big boss en of Popovych die positie wel kan invullen.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Popyvech?
Ja, de ploeg DSC is op Armstrong na exact dezelfde. Dus die gaan hun werk ook wel doen.
Hincapie, ik weet het niet, het zou misschien wel kunnen. Als Popovych het goed doet kan Discovery het tempo wel maken, maar wat heeft het voor zin als ze geen kopman goed hebben staan? Het zal in ieder geval een vernieuwende Tour worden, hoop ik dan tochquote:Op zondag 14 mei 2006 13:22 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Discovery heeft inderdaad een beresterke ploeg, samen met CSC de sterkste qua grote rondes. Maar het is de vraag hoe ze het gaan doen zonder de big boss en of Popovych die positie wel kan invullen.
Zou Hincapie, mits hersteld, niet zomaar schaduwkopman kunnen zijn?
zat altijd 1 iemand boven ullrich he, eender welke weekquote:Op zondag 14 mei 2006 13:13 schreef Shakes het volgende:
Niemand reed ooit sterkere eindweken in de tour dan Ullrich. Zijn laatste weken waren nooit wat mis mee. Jammer dat hij vaak later begon met trainen, knieproblemen had en kleine ziektes mede omdat hij zo laat begon met trainen. Toch is hij voor mij de man. Niemand die zo stoer fietst als Jan!
Nee, dat geloof ik echt niet. Hincapie kan best aardig klimmen, maar als de grote mannen aanzetten zal hij moeten passen. Er zitten mannen bij DSC die nog eerder die rol naast Popovych zouden kunnen vervullen: Azevedo, Danielson, Savoldelli, Beltran, Rubiera, van Goolen (quote:Op zondag 14 mei 2006 13:22 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Discovery heeft inderdaad een beresterke ploeg, samen met CSC de sterkste qua grote rondes. Maar het is de vraag hoe ze het gaan doen zonder de big boss en of Popovych die positie wel kan invullen.
Zou Hincapie, mits hersteld, niet zomaar schaduwkopman kunnen zijn?
Ben ik het niet mee eens. Een tourwinnaar hoeft van mijn geen uitstraling te hebben van een Italiaanse sprinter. Maar ik wil wel een winnaar die aanvalt, en niet de hele tijd in het wiel blijft hangen zoals Basso en Leipheimer.quote:Op zondag 14 mei 2006 15:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ach, ik hoop dat de tourwinnaar een beetje charisma heeft en dan heb je eigenlijk enkel Ullrich nog (nu Armstrong gestopt is). Want ze hebben wel talent, maar Basso, Valverde en Popovych zijn ook f*cking saai. Niet noodzakelijk op de fiets, maar als wielericonen stelt het weinig voor.
Daarom ook blijft men elk jaar terug in Ullrich geloven en wordt een Beloki veel minder gemist.
Ik wil renners die binnen 20 jaar nog steeds passie oproepen, Cipo is binnen 20 jaar nog steeds een fenomeen, Petacchi een statistiek die ooit eens veel heeft gewonnen.quote:Op zondag 14 mei 2006 15:40 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. Een tourwinnaar hoeft van mijn geen uitstraling te hebben van een Italiaanse sprinter. Maar ik wil wel een winnaar die aanvalt, en niet de hele tijd in het wiel blijft hangen zoals Basso en Leipheimer.
Joh je lijkt Mart Smeets wel. Die vent iriteert me altijd met zijn Der Jan.quote:Op zondag 14 mei 2006 16:05 schreef komrad het volgende:
we kunnen Jan ook helpen door alle favorieten een stok tussen de spaken te steken, maar dat is niet helemaal eerlijk natuurlijk
ach dat zal een ex-DDR sporter niet zo erg vinden
ben trouwens wel voor der Jan hoor
ik ga hier volledig met akkoord.quote:Op zondag 14 mei 2006 15:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ach, ik hoop dat de tourwinnaar een beetje charisma heeft en dan heb je eigenlijk enkel Ullrich nog (nu Armstrong gestopt is). Want ze hebben wel talent, maar Basso, Valverde en Popovych zijn ook f*cking saai. Niet noodzakelijk op de fiets, maar als wielericonen stelt het weinig voor.
Daarom ook blijft men elk jaar terug in Ullrich geloven en wordt een Beloki veel minder gemist.
Niet helemaal waar dat alle verschillen gemaakt zijn door Armstrong vorig jaar. Basso heeft daar net zoveel aan bijgedragen als Armstrong.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:51 schreef flyckje het volgende:
zwansen hou er ook rekening mee dat vorige tour de verschillen gemaakt werden door armstrong. Basso heeft 1 verschil gemaakt en dat was 12 seconden. de rest van de verschillen bergop was enkel en alleen door lance. Zodus ik zie het zeer positief voor ullrich. As hij zelfde niveau heeft als vorig jaar en geen stomme zaken doet daags voor de tour dan wint hij die gewoon. Natuurlijk moet hij dan wel minstens zen conditie van vorig jaar benaderen.
Ik ben ook voor Jan. En nu zo het verloop van de Giro ziende ga ik langzamerhand er nog in geloven dat hij het dit jaar kan.quote:Op zondag 14 mei 2006 15:46 schreef mitt het volgende:
Ik kom hier ook alvast mn steun betuigen aan Jan
De enige echte juiste Tourwinnaar van 2006.
Pla d'Adet probeerde Basso aan te vallen, maar hij kreeg Armstrong er niet af, maar Ullrich wel. Armstrong nam pas op het einde over van Basso. Dat verschil van 1.04 komt dus net zoveel (zo niet meer) op conto van Armstrong als Basso.quote:Op zondag 14 mei 2006 19:49 schreef flyckje het volgende:
zoals waar?
ax3 domain enkel Lance (basso echt niks daar)
de rit erna basso 12 seconden, lance tot ullrich brak (dan geen echte tussentijden meer, zelfs als basso voor de helft telt kwam hij nog niet op een minuut).
courchevel ? basso 0.0 kopwerk gedaan en zolang mogelijk proberen volgen.
Dus wat is er nog over?
ik hoop dat we die mijnwerkers smoel weer van hem zien als rasmussen hem het stront voor de ogen rijdquote:Op zondag 14 mei 2006 22:02 schreef du_ke het volgende:
Ik hoop dan Jan gaat knallen in de tour.
Wat een held.
Zeker dat is het mooistequote:Op zondag 14 mei 2006 22:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
ik hoop dat we die mijnwerkers smoel weer van hem zien als rasmussen hem het stront voor de ogen rijd![]()
Samen Simoni en Aitor die op dit moment nog rijden. Of mis ik iemand?? (Van de niet-sprinters dan.)quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:54 schreef Zwansen het volgende:
En Jan is een van de weinige niet-sprinters die etappes in alle grote ronden heeft gewonnen.
Fantastisch inderdaad.quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:54 schreef Zwansen het volgende:
En Jan is een van de weinige niet-sprinters die etappes in alle grote ronden heeft gewonnen.
Heeft Bettini ooit een Vuelta - rit gewonnen?quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:58 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Samen Simoni en Aitor die op dit moment nog rijden. Of mis ik iemand?? (Van de niet-sprinters dan.)
In Parijs-Roubaix reed hij toch nog in de aanval.quote:
quote:Op donderdag 18 mei 2006 18:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
In Parijs-Roubaix reed hij toch nog in de aanval.
Merckx, Hinault, Anquetil, Rik I, Rik II, Gimondi, Jalabert, Maertens, Magni, Rominger, Altig, Bugno, Godefroot, Zulle, Herrera, Blijlevens, Cipolinni, Petacchi, Konishev, Ullrich, Simoni, Aitor Gonzales, Zabriskrie, Karstens, Breukink, Van Poppelquote:Op donderdag 18 mei 2006 18:24 schreef SaintOfKillers het volgende:
Volgens mij moeten er nog zijn, al zou ik niet meteen kunnen zeggen wie. Want dan zou ik dat wel doen uiteraard.
Niet-sprinters die nu nog rijdenquote:Op donderdag 18 mei 2006 19:00 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Merckx, Hinault, Anquetil, Rik I, Rik II, Gimondi, Jalabert, Maertens, Magni, Rominger, Altig, Bugno, Godefroot, Zulle, Herrera, Blijlevens, Cipolinni, Petacchi, Konishev, Ullrich, Simoni, Aitor Gonzales, Zabriskrie, Karstens, Breukink, Van Poppel
Meer kan ik nu ff niet bedenken.
lance heeft maar 1 keer een TT verloren van ullrich in 2003. voor de rest nam hij altijd 23seconden minimum tot 1.30. Dus hij verloor zijn tours dus ook in de TT.quote:Op donderdag 18 mei 2006 18:51 schreef maril het volgende:
Ik zou mij pas zorgen maken als hij een keer mee kon op de bergen, hij heeft daar nl al zijn tours verloren tijdritten was nooit zijn probleem.
Ja, vorig jaar iig eentjequote:Op donderdag 18 mei 2006 18:02 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Heeft Bettini ooit een Vuelta - rit gewonnen?
jaja, maar ik wilde iedereen ff noteren.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Niet-sprinters die nu nog rijden.
Ja, het is natuurlijk mooier as je het in een jaar doetquote:Op donderdag 18 mei 2006 19:08 schreef Zwansen het volgende:
Oh en Miguel Poblet en Pierino Baffi nog. Die het in 1 jaar deden.
Volgens http://www.veloarchive.com/riders/riders.php?id=D won hij in 1984 een rit in de Vuelta. En http://www.answers.com/topic/roger-de-vlaeminck. En http://es.wikipedia.org/wiki/Vuelta_ciclista_a_Espa%C3%B1a_1984quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:50 schreef Zwansen het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Roger_De_Vlaeminck
Maar idd, ik zie hier met behulp van Google dat Bahamontes wel 1 etappe in de giro won. Had Jean Nelissen het dus fout.
Daar snap ik geen snars van.quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:59 schreef Wombcat het volgende:
Complete lijst:
Hamilton staat op zowel Memoire du Cyclisme als Cycling4all nog steeds genoteerd als winnaar van de 8e etappe van de Vuelta 2004.
Het is idd raar, vooral omdat op Cycling4all Heras' wel uit de uitslag van de 20e rit van vorig jaar is geschrapt. (Op Memoire du Cyclisme nog niet trouwens).quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:07 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Daar snap ik geen snars van.
In die Vuelta werd hij wel op reguliere wijze in zowel de eerste test als in de contra expertise positief bevonden.
?quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:18 schreef Zwansen het volgende:
En die van Aitor dan? op zijn Wiki staat zijn Vuelta zege niet meer.
Hij heeft drie etappes in de vuelta gewonnen in 2002, en die Vuelta. Was daar iets mis mee dan? Kan me niet herinneren dat 'ie daar op doping betrapt is. De vorige winnaar die op doping betrapt was, was in 1984 geloof ik (rond die tijd iig).quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:18 schreef Zwansen het volgende:
En die van Aitor dan? op zijn Wiki staat zijn Vuelta zege niet meer.
Angel Arroyo toch? Marino Lejaretta won daardoor.quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hij heeft drie etappes in de vuelta gewonnen in 2002, en die Vuelta. Was daar iets mis mee dan? Kan me niet herinneren dat 'ie daar op doping betrapt is. De vorige winnaar die op doping betrapt was, was in 1984 geloof ik (rond die tijd iig).
Idd. Was trouwens 1982.quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:26 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Angel Arroyo toch? Marino Lejaretta won daardoor.
Het jaar d'rop werd die Arroyo tweede in de tour.quote:
Nee.quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:39 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Het jaar d'rop werd die Arroyo tweede in de tour.
Toen tilde men overduidelijk nog niet zwaar aan doping.
Hij ziet er prima uit, maar er moet echt nog wat van af als hij de bergen goed wil doorkomen. Gewicht verliezen zorgt ook voor wat spiermassa verliezen, denk dat der Jan op tijdrit gebeid in ieder geval niet veel meer gaat verbeteren. Hij zal moeten verbeteren op zijn klimvermogen de komende tijd.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 10:17 schreef Ratatosk het volgende:
Ericr, heb je Jan gezien? Ik vind hem er beter uitzien als menig jaar in het verleden.
EricR, wat gezelligquote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:46 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hij ziet er prima uit, maar er moet echt nog wat van af als hij de bergen goed wil doorkomen. Gewicht verliezen zorgt ook voor wat spiermassa verliezen, denk dat der Jan op tijdrit gebeid in ieder geval niet veel meer gaat verbeteren. Hij zal moeten verbeteren op zijn klimvermogen de komende tijd.
Tell me!quote:Op woensdag 24 mei 2006 19:04 schreef zjroentje het volgende:
Der Jan krijgt er toch wel van langs van zijn oud manager Hanegraaf, lees ik zo in het AD.
quote:"Jan is omgeven door meelopers en meepraters. Jaknikkers die blij zijn met hun goedbetaalde baantje".
quote:"Of Jan nog gretig is? Weet ik niet. Ik heb mijn twijfels, grote twijfels. Twee jaar terug kreeg ik het idee dat het Jan allemaal niet zo veel meer kon schelen en dat hij uitsluitend voor het geld reed. Dat idee heb ik nog steeds."
quote:"Jan is sterk, iemand met ongekend atletische vermogens. In mentaal opzicht vind ik hem, zacht uitgedrukt, geen topper. Integendeel zelfs. Het gebrek aan wilskracht heeft hem al vaak opgebroken en misschien binnenkort weer."
Ja.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 18:04 schreef Bruce117 het volgende:
Vandaag opgegeven in de Giro.
Het is te hopen dat hij niet al te veel last heeft van zijn rug en/of knie, anders zal hij toch kansloos zijn in de tour.
Zwakke uitleg, Ullrich, want Basso had geen concurrentie in de giro.quote:Jan Ullrich is er niet in geslaagd de Ronde van Italië uit te rijden. Toch is de Duitser erg tevreden over zijn vormpeil.
"In mijn ogen heb ik een heel goede Giro gerealiseerd", verklaarde Ullrich op de site van T-Mobile. "Ik heb de individuele tijdrit gewonnen, een overwinning waarop ik bijlange niet gerekend had."
"Ik ben niet enkel in het peloton blijven zitten, ik heb ook geprobeerd om initiatieven te nemen, zoals in de 18de etappe", gaf de Duitser nog mee. Op vijf weken van de Tour 2006 heeft de 32-jarige Ullrich wel nog wat werk. "Mijn rechterbeen is momenteel zwakker dan het linker, wat rugpijnen veroorzaakt", vertelt de Duitser
Volgens Ullrich gaat de Italiaan Ivan Basso, die naar alle waarschijnlijkheid de eindzege pakt in de Ronde van Italië, niet winnen in de Ronde van Frankrijk. "De concurrentie in de Giro is veel minder sterk dan in de Tour", legt hij uit. .
Lijkt me ook.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:18 schreef Ericr het volgende:
Ach, 1 ding staat voor mij vast, Der Jan wint zeker de Tour niet. Zoals vanouds te laat begonnen met in vorm komen en dat begint zich nu al te wreken.
Daar maak ik me nog de meeste zorgen om als het gaat om z'n kansen.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:12 schreef placebeau het volgende:
"Mijn rechterbeen is momenteel zwakker dan het linker, wat rugpijnen veroorzaakt", vertelt de Duitser
Amen, ik wou 't net zeggen.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:12 schreef Ereinion het volgende:
Ook in 2003 op Les 2-alpes. Maar ja, met voorsprong op Armstrong in de bergen eindigen is ook niet echt een criterium. Welke renner eindigde de laatste jaren wel meer dan 1 keer met voorsprong op Armstrong?
Vinoquote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:12 schreef Ereinion het volgende:
Ook in 2003 op Les 2-alpes. Maar ja, met voorsprong op Armstrong in de bergen eindigen is ook niet echt een criterium. Welke renner eindigde de laatste jaren wel meer dan 1 keer met voorsprong op Armstrong?
Als jan de time trial wint, wint hij ook de ronde van zwitserland.quote:Op donderdag 15 juni 2006 20:00 schreef Arcee het volgende:
Jan is goed bezig in Zwitserland. Jan komt eraan.
zelfs basso is er nooit in geslaagd om armstrong te lossen (andersom wel)quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:21 schreef Ericr het volgende:
Welke etappe moet dat gweest zijn? Kan ik niet direct terugvinden namelijk.
Vino en Mayo is het in ieder geval gelukt om bij Armstrong weg te blijven van de kandidaten voor het podium. Maar Ullrich was natuurlijk wel zo'n beetje ieder jaar de naaste concurrent van Armstrong en lukte het nooit om een keer toe te slaan. Buiten 1 zwakke dag van Armstrong.
had niet uitgemaakt vorige jaren. Dit jaar heeft hij gewoon meer ambitie omdat lance niet meedoet. Waardoor zen winter zowiezo beter was dan de vorige jaren waar de ambitie laag stond. En dat brengt nu stilaan op.quote:Op donderdag 15 juni 2006 20:41 schreef placebeau het volgende:
De giro rijden is echt een zege geweest voor hem. Hadden ze hem vorige jaren ook tot moeten verplichten. Ik hoop op een echte strijd tussen Basso en Ullrich.
Ja precies.quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:11 schreef placebeau het volgende:
Ik zal het anders zeggen: hij had vorige jaren beter wat meer ambitie getoond.
Wie was dat ook al weerquote:Op donderdag 15 juni 2006 21:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Niet alles draait rond Lance Armstrong.
Ik denk dat het idd 97 was, toen reed hij hij echt keihard naar boven toe. Maar Armstrong is volgens mijn in 7 jaar tijd 1 keer enigzins in de problemen geweest en dat was Alpe D'Huez 2003 (toch?) Voor de rest is hij Bergop volgens mij altijd de sterkste geweest.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:10 schreef Ericr het volgende:
Jan is gemeten naar Vo2max ook gewoon een superman, anders rijdt je niet zulke tijdritten. Een goede tijdrijder met klimcapiciteiten heeft ook een goede kans om de Tour te winnen. Maar der Jan heeft zijn klimcapiciteiten de laatste jaren niet verbeterd, dan krijg je zo'n beetje het Indurain effect. Met alleen een goede tijdrit red je het niet.
Hij was als 22 jarige sterker in de bergen dan nu, zoals hij in 1996 Riis mee omhoog sleurde en 1997, het jaar waar in hij won, heb ik niet veel meer gezien van hem in de bergen dat echt indruk maakte. In hoeveel bergritten eindigde Ullrich met voorsprong op Armstrong? Volgens mij maar 1, de rit naar Morzine in 2000.
Dat ligt primair aan hemzelf.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 10:22 schreef komrad het volgende:
Ik ben niet vaak voor duitsers maar der Jan gun ik nog een overwinning in de tour. Voor een renner van zijn allure heeft hij nog veel te weinig gewonnen
Pantani zit er ook nog tussen.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 10:32 schreef Wombcat het volgende:
Dat ligt primair aan hemzelf.
Aan de ene kant gun ik het hem wel (alleen gun ik het Basso meer nu), aan de andere kant zou het ook wel ultiem triest zijn: voor en na Armstrong een keer de Tour winnen, en tussendoor 3x 2e, 1x 3e en 1x 4e.
Ja, dat weet ik. 't Gaat om 't idee.quote:
Volgens mij is Joop de ultieme Zoetemelk, hoor.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 10:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. 't Gaat om 't idee.
Ullrich zou daarmee een soort ultieme Zoetemelk worden, die eerst met Merckx te maken had, en daarna met Hinault. Maar Zoetemelk heeft Hinault dan tenminste nog eens verslagen in de Tour (alhoewel Hinault daar uitstapte met knieproblemen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |