abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37595709
Joseba Beloki is in 2003 door een zware val uit de tour gevallen, zo lag hij er toen bij:

In de jaren daarvoor had hij al duels met Armstrong uitgevochten, onder ander op de Tourmalet, waar hij als enige overbleef toen Heras hard op kop trok.

Vorig jaar is hij gestart in de Giro, Tour en Vuelta, en heeft die laatste twee ook uitgereden. Met name in de Vuelta heeft hij nuttig werk verricht voor Heras.

Vorig jaar dus weer op de goede weg, hopelijk zien we hem weer schitteren in de tour.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 08:54:05 #2
127004 maril
Smeetsfan
pi_37595732
Dat hoop ik met je mee, prachtige en terechte topic.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_37595747
Beloki was toen (en nu ook nog) wel een van m'n favoriete renners.
Baalde toen ook erg dat ie viel, zeker omdat hij ook nog erg aanvallend reed.
Gelukkig maakte Ullrich die tour nog spannend.

Vorig jaar vond ik het mooi om te zien hoe Beloki in een pyreneen etappe moederziel alleen achteraan rond reed, maar toch binnen de tijd binnenkwam..

Nu ben ik erg benieuwd of hij inderdaad weer een beetje de oude is..
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_37595774
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 08:57 schreef Gitanki het volgende:
Beloki was toen (en nu ook nog) wel een van m'n favoriete renners.
Baalde toen ook erg dat ie viel, zeker omdat hij ook nog erg aanvallend reed.
Gelukkig maakte Ullrich die tour nog spannend.
Ja, eigenlijk voor het eerst dat hij echt aanviel, op Alpe d'Huez was hij de enige die (bijna) direct mee kon toen Beltran zo gruwelijk hard de eerste kilometer reed, en het peloton uit elkaar spatte. Hij viel toen ook een paar keer aan, maar mocht niet weg van Armstrong.
Was overigens een werkelijk belachelijk eerste kilometer die toen werd gereden. Ik zat daarnaar te kijken en dacht "zo hard kun je daar niet fietsen, dat kan gewoon niet." Bleek inderdaad ook dat Beltran met deze actie niet alleen het peleton had opgeblazen, maar ook Armstrong. Het was immers vast niet van weelde dat hij Mayo en Vino liet wegrijden.
pi_37596345
Als ik het iemand gun om heel sterk terug te komen is het Joseba wel, na alle pech die hem overkwam.

Niet alleen zijn vreselijke val, maar ook het feit dat zijn kopman Heras uit de Vuelta werd geschrapt. Rijdt je beresterk en werk je je uit de naad, wordt je kopman vervolgens met dope uit de koers genomen.

Maar ik heb er best wel vertrouwen in dat hij een goede Tour gaat rijden. Podium of top 5 durf ik niet direct te zeggen, maar ergens tussen 6 en 12 moet best haalbaar zijn.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 10:21:31 #6
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_37596609
Ik vrees dat Beloki nooit meer op dat niveau van 2003 gaat terugkeren, het duurt gewoon allemaal veel te lang.

En hij was erg interessant bezig in 2003, maar toch, zo schitterend vind ik hem niet, op die paar aanvallen na, bestond zijn hele carriere toch ook vooral uit Leipheimerig lafjes aanklampen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_37596635
Ik betwijfel of ie zijn oude niveau nog kan halen.... spijtig maar waar
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_37596659
denkt met weemoed terug aan oude tijd
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 12:58:59 #9
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_37600381
Destijds kon hij zeker op m'n sympathie rekenen, maar ik vrees met de rest mee dat die geen grote potten meer kan breken.
  zaterdag 6 mei 2006 @ 14:07:53 #10
40566 Ericr
Livewrong
pi_37601998
Hij heeft zelf al aangegeven dat zijn oude niveau niet meer gehaald wordt, die val en de nasleep er van heeft van hem een ander persoon gemaakt. Denk dat er alleen nog een rol als knecht in zit, jammer want het is een sympathieke kerel die in de bergen zijn mannetje stond.
pi_37602135
Bij welke ploeg zit hij eigenlijk? Niet meer bij die Fransen toch?
pi_37602369
Nee, hij zit weer bij Liberty Seguros.

Ik was altijd een grote fan van hem, en ik ben er nog altijd van overtuigd dat hij de Tour had gewonnen als hij die dag niet was gevallen, maar ja, 'als' telt niet. Maar ik geloof voor geen moment dat hij ooit nog in de buurt van zijn oude niveau komt, als hij een soort van meesterknecht van Vino kan worden de komende tour zou dat al heel mooi zijn.
pi_37602875
die dodelijk tour van hem, ik vond het toen zo kut dat hij gevallen was, hij was echt de enige concurrent toen, die armstrong aankon
pi_37602926
quote:
Op zaterdag 6 mei 2006 14:26 schreef Ereinion het volgende:
Nee, hij zit weer bij Liberty Seguros.

Ik was altijd een grote fan van hem, en ik ben er nog altijd van overtuigd dat hij de Tour had gewonnen als hij die dag niet was gevallen, maar ja, 'als' telt niet.
Dat denk ik ook wel. Armstrong had het nu al moeilijk genoeg met Vino en Ullrich. Met Beloki daar nog eens bij, in die vorm, dat was 'm teveel geweest denk ik.
pi_37609879
Helaas denk ik niet dat hij op zijn oude niveau terugkomt, hij zat net in de beste jaren uit zijn loopbaan en is helemaal van het nulpunt moeten beginnen, als je dan niet het echte talent hebt dan wordt het lastig. Misschien kan hij de komende jaren weer steeds wat beter rijden waardoor hij weer in de buurt van zijn oude niveau zou kunnen komen, deze tour zal het toch vooral knechten worden...
  zondag 21 mei 2006 @ 20:42:50 #16
30919 mitt
Michael Corleone
pi_38058429
Mooi topic dat niet zomaar vergeten mag worden.

Een wieltjesplakker vond ik hem, maar na zn val sympathiek geworden.

Maar een tourzege zit er natuurlijk niet meer in.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_38075293
quote:
Op zondag 21 mei 2006 20:42 schreef mitt het volgende:
Mooi topic dat niet zomaar vergeten mag worden.

Een wieltjesplakker vond ik hem, maar na zn val sympathiek geworden.

Maar een tourzege zit er natuurlijk niet meer in.
Klopt, in de tours van 2000, 2001 en 2002 reed hij meestal onzichtbaar , net als Leipheimer.
Pas in 2003 ging ie echt aanvallen, de aanvallen werden gepareerd door Armstrong, maar er was hoop.
Zeker met de pyreneën in het vooruitzicht.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')