Deze OP is hier te vindenquote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/706147/5/30#27422938]zaterdag 28 mei 2005 00:29 schreef Falco het volgende:
Mijn guide om keer in een heule hoop stappen een stad uiteindelijk winstgevend te laten worden:
- Begin met de goedkoopste elektriciteitscentrale: de kolencentrale. Deze wordt aan de rand van de map geplaatst, zodat bijna de helft van de vervuiling niet in jouw stad zit.
- Bouw daarom een industriewijk met de dense industrie het dichtst in de buurt van de kolencentrale. Het is dan meestal mijn bedoeling dat de industriewijk zich langs de rand gaat ontwikkelen.
- Vaak gooi ik ook een treinlijn met ene paar stations recht er door heen en ook een stuk of 4 a 5 busstops her en der verspreid.
- Overigens houd ik naast de kolencentrale een redelijk groot vlak open voor de landfill en de zogenaamde 'vervelende dingen' later.
- Vervolgens maak ik de residential areas (medium en high), die vaak aan het water liggen en redelijk dicht in de buurt van industrie zitten. In die residential zones zet ik twee waterpompen (bij het water natuurlijk) neer dan.
- Ook in dit gebied gooi ik ook wat busstops hier neer en trek ik de treinlijn door de woonwijk met 2 stations ofzo. Voor de gein wil ik de treinlijn dan soms wel eens splitsen in twee richtingen.
- Middenin de residential zone zet ik dan een hospitaal en een school neer. Deze krijgen in het begin van 20% van de funding. Ze gaan maar zeuren als ze meer nodig hebben. Verder krijgen de sims wat vertier natuurlijk met parken en skaterinks en dat soort dingen
.
- Ik creëer er vaak op de een of andere manier toch wel een plek (of het is wat zijdelings) tussen industrie en residential, waar dan de commercial zone (high, medium en light) begint. Deze houd ik redelijk klein, omdat de vraag in het begin toch niet groot is.
- Verder gooi ik in de beginstad een Fire Departement en Politiestation neer die zo centraal mogelijk liggen en dus alle zones bestrijken. Eventueel gaat hier de funding omlaag en dan wel naar ongeveer 50%.
- Dan leg ik waterpijplijnen zo economisch mogelijk neer, namelijk via een raster. Er is een grote lijn die als het ware verticaal gaat lopen over de hele map. En die heeft dan horizontale ribben die telkens 14 tiles uit elkaar zitten. Hierdoor krijgt net elk gedeelte van de stad genoeg water en is het aantal pijplijnen tot een minimum gereduceerd. Die krengen zijn namelijk vrij prijzig en ook in onderhoud geloof ik. Met zo'n raster hoef je ook niet zo lang na te denken over dat trekken van die vervelende waterpijpleidingen.
- Meestal heb ik op dit punt ongeveer 25% van mijn oorspronkelijke budget over. Ik laat de stad dan lopen en na een jaar of twee zit ie redelijk vol en heb je nog minder geld over. Die nare mevrouw die over je financien gaat, loopt flink te zeuren en uiteindelijk biedt ze je dan een toxic waste dump, armybase, missile dinges en een of andere gevangenis aan. Die zogenaamd vervelende dingen stop je weg in die hoek naast de kolencentrale, zodat men in je stad er zo min mogelijk last van heeft. Meestal ga je dan breakeven draaien.
- Verder kan je in RH ook snel een casino krijgen, die $ 300,- oplevert, ook niet gek.
- Ik ga trouwens toch (als het moet) redelijk grote leningen aan en die gebruik ik dan zoveel mogelijk om extra zones te maken.
- Als het goed is, moet je stad dan uiteindelijk toch redelijk gaan lopen en stroomt het geld met bakken binnen.
Klik en dan de Hole Digging Lot.quote:Op zondag 17 juli 2005 13:33 schreef AMD64 het volgende:
Misschien iets leukers? Wat screenshots in de OP te gooien?
En nog iets. Welke set heb ik nodig om het land te verlagen voor een snelweg te verzinken?
Bedanktquote:Op zondag 17 juli 2005 13:35 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Klik en dan de Hole Digging Lot.
--Edit--
Zal ik misschien later op de middag wel doen.
d'r is wat mis met de quote in de OP kijk er eff naar zou ik zeggenquote:Op zondag 17 juli 2005 13:35 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Klik en dan de Hole Digging Lot.
--Edit--
Zal ik misschien later op de middag wel doen.
je hebt een thumbnail gepost das primaquote:Op zondag 17 juli 2005 14:55 schreef Quickbeam het volgende:
Mijn grootste stad, avanville
inwoneraantal : 922.000
region : 3.200.000
[[url=http://img293.imageshack.us/img293/1623/city6vg.th.jpg]afbeelding][/URL]
bij voorbaat mijn excuses voor het niet resizen.
Jeetje. Een nieuw Sim City Wonder is geboren.quote:Op zondag 17 juli 2005 14:55 schreef Quickbeam het volgende:
Mijn grootste stad, avanville
inwoneraantal : 922.000
region : 3.200.000
[[url=http://img293.imageshack.us/img293/1623/city6vg.th.jpg]afbeelding][/URL]
bij voorbaat mijn excuses voor het niet resizen.
Wat ik nu uitvogel is langs de randen van mijn steden laagbouw te creeeren (LR) en in het midden (HR) echt van die torensquote:Op zondag 17 juli 2005 16:13 schreef MrTorture het volgende:
Wat bouwen jullie vol
Wat me ook altijd opvalt, bij de mega-steden heb je tot de rand hoogbouw, het wordt niet even netjes afgebouwd. k Weet niet hoe dat met Amerikaanse steden zit, maar het lijkt altijd een beetje vreemd..
Als je alleen maar high density gebruikt dan krijg je dat ja. Ik gebruik nu alleen low density en bij op en afritten zet ik wat higher density neer maar dat is echt schaars.. De metropool zelf wordt wel meer hoogbouw maar wel alleen in het centrum, en niet over de hele map, ik vind dat ook niet zo mooi, maar t betekent wel minder inwonersquote:Op zondag 17 juli 2005 16:13 schreef MrTorture het volgende:
Wat bouwen jullie vol
Wat me ook altijd opvalt, bij de mega-steden heb je tot de rand hoogbouw, het wordt niet even netjes afgebouwd. k Weet niet hoe dat met Amerikaanse steden zit, maar het lijkt altijd een beetje vreemd..
Kosten die grote Monorailstations die bij jou op het plaatje staat nou ook zo duur per maand?quote:Op zondag 17 juli 2005 15:58 schreef Atreidez het volgende:
Me eerste voorstadje in me nieuwe region, nu 40k inwoners met een ander stadje ernaast waar nu al wat hightec staat. Ik maak eerst 2 goeddraaiende opgeleide stadjes voordat ik aan de metropool ten zuiden ga beginnen..
[[url=http://www.xs4all.nl/~atreides/newsim2.jpg]afbeelding][/url]
Ik hou zelf niet zo van symetrie dus t loopt wat door elkaar enzo.. niet beter voor t verkeer, maar met de pathfinding mod bij de NAM loopt t wel goed
Met dank aan alle posters in dit topic om me wederom te motiveren![]()
beetje simpele stad vind je niet?quote:Op zondag 17 juli 2005 14:55 schreef Quickbeam het volgende:
Mijn grootste stad, avanville
inwoneraantal : 922.000
region : 3.200.000
[[url=http://img293.imageshack.us/img293/1623/city6vg.th.jpg]afbeelding][/URL]
bij voorbaat mijn excuses voor het niet resizen.
Hij is simpel inderdaad. Maarja. Jammer van de gebouwenquote:Op zondag 17 juli 2005 16:26 schreef Bennie_K het volgende:
[..]
beetje simpele stad vind je niet?ook jammer dat zoveel gebouwen leeg staan
let ik niet op, soms wel maar dan staat er heel snel een tol poortjequote:Op zondag 17 juli 2005 16:33 schreef -DailaLama- het volgende:
Het is aldoor zo druk bij de verbindingen tussen mijn steden.
die snelweg de grond in is wel coolquote:Op zondag 17 juli 2005 15:58 schreef Atreidez het volgende:
Me eerste voorstadje in me nieuwe region, nu 40k inwoners met een ander stadje ernaast waar nu al wat hightec staat. Ik maak eerst 2 goeddraaiende opgeleide stadjes voordat ik aan de metropool ten zuiden ga beginnen..
[[url=http://www.xs4all.nl/~atreides/newsim2.jpg]afbeelding][/url]
Ik hou zelf niet zo van symetrie dus t loopt wat door elkaar enzo.. niet beter voor t verkeer, maar met de pathfinding mod bij de NAM loopt t wel goed
Met dank aan alle posters in dit topic om me wederom te motiveren![]()
Ja, sinds ik die hole diggers door heb kan ik niet meer zonderquote:
Ik hoop van wel. Want die is behoorlijk duur. Alleen die versie van maximaal 10.000 mensen is $20 per maand.quote:Op zondag 17 juli 2005 18:46 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ja, sinds ik die hole diggers door heb kan ik niet meer zonderTe drukke verbindingen met buursteden heb ik voorheen ook wel van geleerd, zal me niet meer gebeuren zo.
[[url=http://www.xs4all.nl/~atreides/connect1.jpg]afbeelding][/url]
En die monorail stationsDie zijn idd erg duur, was me nog niet opgevallen, maar kan je dat met een tooltje aanpassen? Zal toch wel iets aan te doen zijn, want zo blijf ik bezig met bijvullen (ja, ik speel niet via budget enzo).
Ligt eraan in welke richting je de weg trekt. Maakt voor de rest weinig uit.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:16 schreef AMD64 het volgende:
ElmarO. Even over die 'hole digging lot' Hoe moet ik die kraantjes neerzetten? Maakt dat nog uit?
Ok, stel ik wil naar rechts. Dan mogen de kranen niet naar beneden of naar boven richten?quote:Op zondag 17 juli 2005 19:26 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ligt eraan in welke richting je de weg trekt. Maakt voor de rest weinig uit.
Alsjeblieft. Klikquote:Op zondag 17 juli 2005 19:24 schreef Renesite het volgende:
hole digging lot kan ik niet downloaden, staat nergens![]()
Dan doe je het pijltje inderdaad naar rechts.quote:Op zondag 17 juli 2005 19:26 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Ok, stel ik wil naar rechts. Dan mogen de kranen niet naar beneden of naar boven richten?
Tain had wat posts weggegooid waardoor het nummer veranderde.quote:
Ik keek op simtroplis ofzo en daar stond niet DOWNLOAD ofzoquote:Op zondag 17 juli 2005 19:29 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dan doe je het pijltje inderdaad naar rechts.
[..]
Tain had wat posts weggegooid waardoor het nummer veranderde.
Ok dankje welquote:Op zondag 17 juli 2005 19:29 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dan doe je het pijltje inderdaad naar rechts.
[..]
Tain had wat posts weggegooid waardoor het nummer veranderde.
Hmmm, hij vloog er opeens uit hieroquote:
ik heb die wole diggers nooit begrepen, heb ze wel maar begrijpenquote:Op zondag 17 juli 2005 18:46 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ja, sinds ik die hole diggers door heb kan ik niet meer zonderTe drukke verbindingen met buursteden heb ik voorheen ook wel van geleerd, zal me niet meer gebeuren zo.
[[url=http://www.xs4all.nl/~atreides/connect1.jpg]afbeelding][/url]
En die monorail stationsDie zijn idd erg duur, was me nog niet opgevallen, maar kan je dat met een tooltje aanpassen? Zal toch wel iets aan te doen zijn, want zo blijf ik bezig met bijvullen (ja, ik speel niet via budget enzo).
Ik wel Ô^quote:Op zondag 17 juli 2005 20:58 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb die wole diggers nooit begrepen, heb ze wel maar begrijpennee
Jemig.quote:Op zondag 17 juli 2005 21:02 schreef mschol het volgende:
ik had een hele mooie kust stad die was vcoor network addon slechts `500 inwonders, nu zijn het er al 5 000
en ze lopen wat af:
[[url=http://img246.imageshack.us/img246/8735/smallcity10dec1911216265241dt.th.jpg]afbeelding][/URL]
jaa echt een kust stad, dat andere eilandje (rechts onderin) heb ik zelf gemaakt en ligt compleet in zeequote:
Hoe verzin je hetquote:Op zondag 17 juli 2005 21:06 schreef mschol het volgende:
[..]
jaa echt een kust stad, dat andere eilandje (rechts onderin) heb ik zelf gemaakt en ligt compleet in zee
dus op de mappen om deze heen moet ik iets op dat stukje land verzinnen wat ik er bij ga krijgen
Dat vind ik ook een GROOT minpunt.quote:Op zondag 17 juli 2005 21:11 schreef Sanne het volgende:
Even een blond vraagje: is er een Undo-functie in SC4?
Ik leg wel eens iets verkeerd aan en om het dan weer te slopen kost alleen maar meer geld. Een Ctrl Z functie zou handig zijn.
quote:Op zondag 17 juli 2005 21:16 schreef Sanne het volgende:
Mijn stadje. 31.000 inwoners, al bijna 3 x failliet, maar met Weaknesspays houd ik het aardig uit.
[[url=http://img259.imageshack.us/img259/6786/dearvalley7jan1011215560209ah.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ik dacht ook dat het in die oudere versies wel zat.quote:Op zondag 17 juli 2005 21:13 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Dat vind ik ook een GROOT minpunt.![]()
Volgens mij zat dat wel in SC3000 namelijk.
Die is er helaas nietquote:Op zondag 17 juli 2005 21:11 schreef Sanne het volgende:
Even een blond vraagje: is er een Undo-functie in SC4?
Ik leg wel eens iets verkeerd aan en om het dan weer te slopen kost alleen maar meer geld. Een Ctrl Z functie zou handig zijn.
En dan nog 5000 inwonersquote:Op zondag 17 juli 2005 21:19 schreef mschol het volgende:
[..]
ik moest ergens uit kunnen breiden... anders had ik alleen dat kleine klere stukkie
Is dat die bank?quote:Op zondag 17 juli 2005 21:18 schreef AMD64 het volgende:
[..]!
Doe je goedEn een leuke stad om te zien. Wil jij een tooltje hebben waarmee je gelijk 50.000.000 dollar krijgt?
heb simcity 2000 een hele tijd gespeeld en daar zat het niet in en in simcity classic ook niet...quote:Op zondag 17 juli 2005 21:18 schreef Sanne het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het in die oudere versies wel zat.
quote:Op zondag 17 juli 2005 21:21 schreef Sanne het volgende:
[..]
Is dat die bank?
Ik had net alle cheats erafgesloopt. Had energiecentrales die geld opleverden ipv kosten. Maar dan is de lol er ook snel af.
Wat ik heel graag zou hebben is die map van Amsterdam. Heb hem wel gevonden maar kan hem ongeregistreerd niet downloaden.
Dat doe die bank idd.quote:Op zondag 17 juli 2005 21:21 schreef Sanne het volgende:
[..]
Is dat die bank?
Ik had net alle cheats erafgesloopt. Had energiecentrales die geld opleverden ipv kosten. Maar dan is de lol er ook snel af.
Wat ik heel graag zou hebben is die map van Amsterdam. Heb hem wel gevonden maar kan hem ongeregistreerd niet downloaden.
Nee hoor. Ze bedoeld alleen maar dat ze niets van Simtropolis kan downloaden. Je moet namelijk registreren.quote:
owquote:Op zondag 17 juli 2005 21:23 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ze bedoeld alleen maar dat ze niets van Simtropolis kan downloaden. Je moet namelijk registreren.
Weet je wat Sanne?
en uiteindelijk ben ik dan de schuldige, ik heb een hele tijd geleden gezorgt dat amd verslaad werd aan het spelquote:Op zondag 17 juli 2005 21:23 schreef QyRoZ het volgende:
Stomme AMD. Door dat plugin-topic ben ik weer verslaafd geraakt.
Misschien is die bank toch wel erg handig.quote:Op zondag 17 juli 2005 21:23 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Dat doe die bank idd.
Je plaatst hem ergens neer. Je klik met het vraagteken (?) op je bank (linkermuisknop). Je klikt het venster wat je dan krijgt weg, en dan klik je op +50.000.000 et voila
Sorry QyRoZquote:Op zondag 17 juli 2005 21:23 schreef QyRoZ het volgende:
Stomme AMD. Door dat plugin-topic ben ik weer verslaafd geraakt.
maar dan een temp account aan...quote:Op zondag 17 juli 2005 21:25 schreef AMD64 het volgende:
Inloggen mag je met mijn nick!
je bent een lieviequote:Op zondag 17 juli 2005 21:25 schreef AMD64 het volgende:
Inloggen mag je met mijn nick!
knip!
En niet veranderen aan mijn settings aub.
NetworkAddonMod_Traffic_Plugin_BetterPathfinding_2xCapacity_10xCommute.datquote:Op zondag 17 juli 2005 21:41 schreef jogy het volgende:
Heb ik met veel bloed zweet en tranen een stad met meer dan 25.000 High Tech banen, krijg ik verdomme geen space port.
Ik heb die researchcenter al staan dus daar ligt het niet aan. Iemand tips?
En welke Pathfindertool gebruiken jullie trouwens?
Installeer de Industrty Quadrupler, dan heb je m geheid de volgende keer als je de map laad.quote:Op zondag 17 juli 2005 21:41 schreef jogy het volgende:
Heb ik met veel bloed zweet en tranen een stad met meer dan 25.000 High Tech banen, krijg ik verdomme geen space port.
Ik heb die researchcenter al staan dus daar ligt het niet aan. Iemand tips?
En welke Pathfindertool gebruiken jullie trouwens?
Ik gebruik NetworkAddonMod_Traffic_Plugin_Radical_Custom_Special.datquote:Op zondag 17 juli 2005 21:41 schreef jogy het volgende:
Heb ik met veel bloed zweet en tranen een stad met meer dan 25.000 High Tech banen, krijg ik verdomme geen space port.
Ik heb die researchcenter al staan dus daar ligt het niet aan. Iemand tips?
En welke Pathfindertool gebruiken jullie trouwens?
snap die noig niet helemaal moetme daarvoor iets meer inlezenquote:Op zondag 17 juli 2005 22:07 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik gebruik NetworkAddonMod_Traffic_Plugin_Radical_Custom_Special.dat
ddie klonk mij te veel als cheaten in me orenquote:Op zondag 17 juli 2005 22:17 schreef Atreidez het volgende:
NetworkAddonMod_Traffic_Plugin_PerfectPathfinding_5xCapacity_10xSpeeds_10xCommute.dat
Wat is dat dan voor een mod?quote:Op zondag 17 juli 2005 22:07 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik gebruik NetworkAddonMod_Traffic_Plugin_Radical_Custom_Special.dat
Tja. Ik ben nu wat moois aan het uitproberen. Heb iemand zien spelen met een stad van 850.000 inwoners. Commute time was heel laag en alle wegen waren groen.quote:Op zondag 17 juli 2005 23:41 schreef blieblie het volgende:
Ik vind die hokkerige steden er zo onnatuurlijk uitzien.
Het scheelt wel qua drukte in je infrastructuur, maar het ziet er zo saai uit.
Ze zijn schitterendquote:Op maandag 18 juli 2005 03:28 schreef Atreidez het volgende:
Ik ben net 1,5 uur bezig geweest met downloaden weer van simtropolis. Ik kwam een gebouwtje tegen van SimGoober en toen ik er nog meer zag was ik ineens dertien pagina's verder en had ik ze bijna allemaalWel allemaal growable, dus ze verschijnen gewoon zelf bij commerciele gebieden, een stuk leuker voor de diversiteit
[afbeelding][afbeelding]
Ik ik zie net dat AMD er ook weer wat gave bij heeft gezet in het andere topic
Eigenlijk zou dat negatieve effecten moeten hebben.quote:Op zondag 17 juli 2005 23:41 schreef blieblie het volgende:
Ik vind die hokkerige steden er zo onnatuurlijk uitzien.
Het scheelt wel qua drukte in je infrastructuur, maar het ziet er zo saai uit.
Die gebruik ik ook jaquote:Op zondag 17 juli 2005 22:17 schreef Atreidez het volgende:
NetworkAddonMod_Traffic_Plugin_PerfectPathfinding_5xCapacity_10xSpeeds_10xCommute.dat
is bij mij nou nooit gebeurd..quote:Op maandag 18 juli 2005 11:12 schreef Renesite het volgende:
en mijn simcity knalde er uit
Was net lekker bezig
is dat bij eerste plaatje helemaal rechtsonderin naast de powerline een busstation???quote:Op maandag 18 juli 2005 11:29 schreef AMD64 het volgende:
Mijn dorpje GelrenA met 3200 inwoners
[[url=http://img169.imageshack.us/img169/2544/159xl.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img169.imageshack.us/img169/4796/165py.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img169.imageshack.us/img169/4844/171bn.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img169.imageshack.us/img169/7099/188xy.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img169.imageshack.us/img169/7129/192hi.th.jpg]afbeelding][/URL]
Jupz, is een European style busstation geloof ik.quote:Op maandag 18 juli 2005 13:17 schreef mschol het volgende:
[..]
is dat bij eerste plaatje helemaal rechtsonderin naast de powerline een busstation???
Dank uquote:Op maandag 18 juli 2005 12:26 schreef AMD64 het volgende:
blieblie. mooie toevoeging!
Bij mij gebeurt het heel soms als ik bepaalde gebouwen aan klikquote:
Is inderdaad een European/Modern style bushalte. Die gebruik ik ook in mijn stad Brétigny. En bij die plugin zitten ook nog 2 andere. Je hebt ook een NYC style bushalte en een Rural (is alleen een bankje).quote:Op maandag 18 juli 2005 13:19 schreef blieblie het volgende:
[..]
Jupz, is een European style busstation geloof ik.
Die mod kan je vinden in het plugion topic.
Ik zal hem er wel even bijzetten.quote:Op maandag 18 juli 2005 13:17 schreef Atreidez het volgende:
Ik wist niet dat wij ook toe mochten voegenIk heb er meteen een paar bijgezet ook!
Ik zoek trouwens nog steeds de naam van die toren met die blauwe bliksemstralen erlangs. In het plugin topic is die andere toren opgenomen, maar die bedoelde ik niet.
a thanxquote:Op maandag 18 juli 2005 13:23 schreef Atreidez het volgende:
Dit is die bushalte, in het bus stop pack - klik
Omdat ik zelf nog veel suburban aan t maken ben gebruik ik deze set altijd -quote:Op maandag 18 juli 2005 13:24 schreef mschol het volgende:
[..]
a thanx
die ziet er tenminste goed uit
Als het goed is kan je met de iLive Reader mods maken.quote:Op maandag 18 juli 2005 13:39 schreef mschol het volgende:
weet iemand hoe je zelf het spel kan gaan modden met weke tools enzo???
dan kan ik misschien zelf wel wat leuke aanpassingern maken
hmmm ok, k'vind het een beetje gaar proggie vandaar dat ik dat vroegquote:Op maandag 18 juli 2005 13:41 schreef ElmarO het volgende:
Dit is trouwens de NYC bushalte.
[afbeelding]
[..]
Als het goed is kan je met de iLive Reader mods maken.
Jaquote:Op maandag 18 juli 2005 13:17 schreef mschol het volgende:
[..]
is dat bij eerste plaatje helemaal rechtsonderin naast de powerline een busstation???
en dan nog geen files zichtbaar ??quote:Op maandag 18 juli 2005 15:47 schreef ElmarO het volgende:
En het is nog drukker geworden op mijn snelweg
[[url=http://img296.imageshack.us/img296/8556/sc172brtigny5ek.th.jpg]afbeelding][/URL]
En een nieuwe nachtclub.
[[url=http://img296.imageshack.us/img296/3179/sc173brtigny2rk.th.jpg]afbeelding][/URL]
Zie plugin topicquote:
voor de pijlen heb je de network addon mod nodigquote:Op maandag 18 juli 2005 18:09 schreef LePenseur het volgende:
http://www.xs4all.nl/~atreides/werkt.jpg
Wow, deze nog even uit het vorige topic; hoe maak je zoiets? Welke plugins? Die pijlen op de weg zijn prachtig.
En nog even een vraagje. Waar kun je de rotondes vinden? Ik heb enkele topics op ST gevolgd, maar ik kan nergens een link vinden om het downen. Soms zitten er echt hele mooie tussen!
Avenue maken... over de hele lengte de helft eraf deleten.quote:Op maandag 18 juli 2005 19:25 schreef MrTorture het volgende:
Hoe kan ik een avenue splitten en er twee een-richtingswegen ofzo van maken? Of bijvoorbeeld een avenue maken met een tile er tussen, voor parken enzo?
Neen. ik zou dat stinkding krijgen met 25.000 industriebanen en ik heb er onderhand 50.000. Ik doe niet aan codes.quote:
Als ik dat doe (dat deleten over de hele lengte) dan is de andere helft ook wegquote:Op maandag 18 juli 2005 19:38 schreef blieblie het volgende:
[..]
Avenue maken... over de hele lengte de helft eraf deleten.
Avenue trekken, weer de helft eraf deleten (nu aan de binnenkant offcourse) et voila, klaaaaar.
Je kan hier lezen hoe dat moet.quote:Op maandag 18 juli 2005 19:25 schreef MrTorture het volgende:
Hoe kan ik een avenue splitten en er twee een-richtingswegen ofzo van maken? Of bijvoorbeeld een avenue maken met een tile er tussen, voor parken enzo?
Nee. Daar zorgt die Radicalmod voor. Dan is de capaciteit 50.000 i.p.v zo'n 5.000quote:
In plaats van 1 helft deleten moet je straat trekken over die ene baan, en die deleten.. Dan andere avenue trekken, weer straat in het midden trekken en die straat weer deleten.quote:
zelfde prob hier: hitech jons tussen de 25.000 en 30.000 stuks inwonder aantal van +200.000quote:Op maandag 18 juli 2005 20:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Neen. ik zou dat stinkding krijgen met 25.000 industriebanen en ik heb er onderhand 50.000. Ik doe niet aan codes.
opzich wel chill want dan wordt je pc niet zo snel erg traag lijkt mijquote:Op maandag 18 juli 2005 21:34 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Je kan hier lezen hoe dat moet.
[..]
Nee. Daar zorgt die Radicalmod voor. Dan is de capaciteit 50.000 i.p.v zo'n 5.000
Ik vind het wel leuk voor de afwisseling. Je kan bijvoorbeeld zo'n dividerset er tussen zetten zoals op het eerste plaatje. Of je kan er monorail/lightrail etc tussen zetten.quote:Op maandag 18 juli 2005 22:19 schreef Atreidez het volgende:
[..]
In plaats van 1 helft deleten moet je straat trekken over die ene baan, en die deleten.. Dan andere avenue trekken, weer straat in het midden trekken en die straat weer deleten.
Ik zie persoonlijk het voordeel niet echt.. trek liever 1 richting aan 1 kant en andere kant ook maar dan de andere kant op
Ik heb ook gelezen dat je twee treinmissies moet voltooienquote:Op maandag 18 juli 2005 22:22 schreef mschol het volgende:
[..]
zelfde prob hier: hitech jons tussen de 25.000 en 30.000 stuks inwonder aantal van +200.000
research center heb ik...
maar space port komt niet
lees dit eens:
http://www.simtropolis.com/idealbb/view.asp?topicID=42891&PageNo=2#174855
simcity.com BBS spaceport artiekel
matig als je stad easy is kan je de space port niet krijgen....
dan moet je dus een stad op medium of hard spelen
Doe es plaatjes posten?quote:Op maandag 18 juli 2005 22:29 schreef QyRoZ het volgende:
Klootzakken. Ik ben weer helemaal verslaafd. Ik heb al zo weinig vrije tijd.
Vrije tijd is toch de tijd die je maakt als je al je verplichtingen nalaat?quote:Op maandag 18 juli 2005 22:29 schreef QyRoZ het volgende:
Klootzakken. Ik ben weer helemaal verslaafd. Ik heb al zo weinig vrije tijd.
Dat kan hij welquote:Op maandag 18 juli 2005 16:28 schreef BlaZ het volgende:
Mooi aangelegde snelweg !
Wow. Daar is veel over ngedachtquote:Op dinsdag 19 juli 2005 02:09 schreef MrTorture het volgende:
De "grachtenwijk" van mijn stad Tanagra:
[[url=http://img333.imageshack.us/img333/3893/tanagra0011qv.th.jpg]afbeelding][/URL]
Uiteraard wil ik deze in de stijl van Amsterdam krijgen, dus ieder pand wat een beetje grachtenpanderig overkomt (met name de echte Amsterdamse panden die ik tegenkom) wordt meteen historisch gemaakt
Opvallend is het mooie cadeautje wat ik nog mag uitpakken rechtsonder in beeld bij de twee scholenIk hou zo van cadeautjes
![]()
Die cadeautjes betekent dus dat je een 'detail' file mistquote:Op dinsdag 19 juli 2005 02:29 schreef Atreidez het volgende:
Die bomen moet ik ook maar eens halenZien er mooi uit.. en ik heb ook een kadootje, maar ik bulldoze ze maar nadat ik de naam genoteerd heb en dan zoek ik t later wel uit.
Hier een plaatje van mijn voorontwikkelstadje die stiekum aan t uitgroeien is naar wat de maat van de kaart niet aankan..
[[url=http://www.xs4all.nl/~atreides/som1.jpg]afbeelding][/url]
Ben ondertussen dus maar begonnen met de aansluiting aan de grote kaart zodat ik de explosie daar meteen kan ontwikkelen. Nu maar slapen, want t gaat weer helemaal verkeerd met de tijd steeds
als dat zo is vind ik het wel vreemd...quote:Op dinsdag 19 juli 2005 02:35 schreef Atreidez het volgende:
Oh, van die space shuttle.. ik heb m gekregen in een stad die op makkelijk was gestart. Het zou nog kunnen zijn dat je 25000 ht banen moet hebben voor een periode, van bijv. 10 jaar. Jou schema staat namelijk op 1 jaar
Ben bezig wat oude steden te reorganiseren met nieuwe plugins. Boel werk, weinig resultaatquote:
Ach man, maak gewoon een shot, ik ben ook wel benieuwd (met je transport tycoon prestaties in het achterhoofdquote:Op dinsdag 19 juli 2005 07:12 schreef QyRoZ het volgende:
Ben bezig wat oude steden te reorganiseren met nieuwe plugins. Boel werk, weinig resultaat
helaas dit werkt bij mij ook nietquote:Op dinsdag 19 juli 2005 02:35 schreef Atreidez het volgende:
Oh, van die space shuttle.. ik heb m gekregen in een stad die op makkelijk was gestart. Het zou nog kunnen zijn dat je 25000 ht banen moet hebben voor een periode, van bijv. 10 jaar. Jou schema staat namelijk op 1 jaar
Ow ja...quote:Op maandag 18 juli 2005 22:19 schreef Atreidez het volgende:
[..]
In plaats van 1 helft deleten moet je straat trekken over die ene baan, en die deleten.. Dan andere avenue trekken, weer straat in het midden trekken en die straat weer deleten.
Ik zie persoonlijk het voordeel niet echt.. trek liever 1 richting aan 1 kant en andere kant ook maar dan de andere kant op
Je maakt gewoon een kuil van 15m diep (die van de sunken high ways) van de breedte van de tunnel (bijv. in het geval van de snelweg 2 breed) stuk verderop doe je hetzelfde en dan trek je er de tunnel tussen. Als het gebied ertussenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 12:04 schreef mschol het volgende:
kan iemand mij een klein stappen plan gegeven (aan de hand van plaatjes) hoe je met de hole digger mod tunnels kan maken..
ik krijg het namelijk niet voorelkaar...
quote:Using Hole Digging Lots To Make Tunnels
Make sure the ground is nearly flat where the tunnel entrance will be, or the tunnel may not be available (more below). The picture below shows how to flatten the ground using single tile streets. If you use the 'deeper' hole digging lots you may be able to skip this step.
Each kind of hole digging lot requires a specific transit type (rail, road, avenue, etc.) dragged over it to cause it to dig.
Note that the monorail lots are unusual; they require the dragging of a road to dig a hole. After the holes are made, the monorail tunnel is made by dragging monorail tacks (not a road).
In the following example we use the avenue lot, which requires an avenue to be dragged over it.
Plop the hole digging lot where you want the tunnel entrance to be.
Drag an avenue, starting at the hole digging lot, and ending several tiles away from where the tunnel will be. This will create the hole.
The path may turn red when you are dragging over a hole digging lot. This happens when:
You are dragging the wrong transit type for that lot.
The ground is too uneven (different lots vary in their tolerance for uneven ground).
The bottom of the hole would be below sea level.
In any case the hole digging will fail.
After you drag the avenue, it should look like this:
Now bulldoze the hole digging lot to make room for the tunnel entrance. (For the monorail digging lot the road dragged over the lot also needs to be bulldozed.)![]()
And do all the above steps for the other end of the tunnel...![]()
To create the tunnel, drag an avenue over both holes. The location of the tunnel will show in green. If it does not show in green, cancel the drag. Try dragging in the opposite direction. If that does not work you need to dig the holes a little deeper, or to start over. The most likely reason for it to not work is that the hole entrances were not flat enough when you started. If it starts showing green, but stops before the second hole is reached (not uncommon in longer tunnels) you will need to shape the ground between the holes. The ground must not sag below the direct line between the two holes. Sometimes even a single tile dip will create problems. This problem can be prevented if everything starts level (the location of both holes and the ground between them).
Note that the type of transit you drag to create the tunnel should match the type of digging lot used (e.g. if it's monorail; drag monorail).
The final result is shown below.
Ik maak er gewoon een monumentaalquote:Op dinsdag 19 juli 2005 02:29 schreef Atreidez het volgende:
Die bomen moet ik ook maar eens halenZien er mooi uit.. en ik heb ook een kadootje, maar ik bulldoze ze maar nadat ik de naam genoteerd heb en dan zoek ik t later wel uit.
quote:Op dinsdag 19 juli 2005 03:13 schreef Atreidez het volgende:
[afbeelding]
NexisIllegalPlantationV2 ver. 1
d.m.v. de hole digger mod dusquote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:54 schreef AMD64 het volgende:
Atreidez
Hoe doe jij die snelweg ondergronds![]()
NAM + Hole diggingquote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:54 schreef AMD64 het volgende:
Atreidez
Hoe doe jij die snelweg ondergronds![]()
En waarom?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 13:54 schreef AMD64 het volgende:
Atreidez
Hoe doe jij die snelweg ondergronds![]()
das niet helemaal waar toch???quote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:21 schreef Renesite het volgende:
[..]
En waarom?
Dan kunnen mensen er geen gebruik van maken![]()
Tuurlijk wel. Ze hebben onramps!quote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:21 schreef Renesite het volgende:
[..]
En waarom?
Dan kunnen mensen er geen gebruik van maken![]()
quote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:32 schreef ElmarO het volgende:
En wat pics van mijn nieuwste stad Avignon.
[[url=http://img223.imageshack.us/img223/6368/sc176avignon1by.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img223.imageshack.us/img223/8610/sc177avignon5nf.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img223.imageshack.us/img223/3783/sc178avignon2zr.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img223.imageshack.us/img223/4219/sc179avignon1sz.th.jpg]afbeelding][/URL]
hij doelt denk ik op de underpass op simtropolis...quote:
Hier staat de link naar de streamkit. En al die grachten staan in het plugintopic.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:33 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Nog 1 ding. Kan jij mij die rievieren set even geven? Ik heb alleen maar die 2x2 versie.
Dat riviertje wat ook in jouw nieuwe stad is wil ik
Mijn dank is groot.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:41 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Hier staat de link naar de streamkit. En al die grachten staan in het plugintopic.
Wat is er dan zo vals aan?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:47 schreef Rikoko het volgende:
Shit hey, hoe kunnen jullie nou zo gaar zijn om vals te spelen met dit soort spellen, dan is dr toch geen ruk meer aan?!
quote:Op dinsdag 19 juli 2005 14:51 schreef AMD64 het volgende:
[[url=http://img224.imageshack.us/img224/583/215et.th.jpg]afbeelding][/URL]
Nu je het zegtquote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:22 schreef mschol het volgende:
[..]de stoplichten zitten aan de verkeerde kant
Heb je de map LEFT_HAND_VERSIONS_ONLY_Additional_Plugin_Files wel uit de Network Addon Mod gehaald?quote:
nee. Moet ik die gewoon deleten?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 15:48 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Heb je de map LEFT_HAND_VERSIONS_ONLY_Additional_Plugin_Files wel uit de Network Addon Mod gehaald?
Ja. Staat ook in de readme dat je die alleen moet gebruiken als je een lefthand drive versie hebt.quote:
Dankjewel.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:28 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ja. Staat ook in de readme dat je die alleen moet gebruiken als je een lefthand drive versie hebt.
Mooiquote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:03 schreef MrTorture het volgende:
"Ladies and gentlemen, we are approaching Tanagra Airport. Please fasten your seatbelts"
[[url=http://img271.imageshack.us/img271/9056/tanagraairport0017um.th.jpg]afbeelding][/URL]
Te weinig ruimte voor een 3e baan? Dan maken we toch ruimte?
764 downloadsquote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:28 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ja. Staat ook in de readme dat je die alleen moet gebruiken als je een lefthand drive versie hebt.
geweldigquote:Op zondag 17 juli 2005 14:55 schreef Quickbeam het volgende:
Mijn grootste stad, avanville
inwoneraantal : 922.000
region : 3.200.000
[[url=http://img293.imageshack.us/img293/1623/city6vg.th.jpg]afbeelding][/URL]
bij voorbaat mijn excuses voor het niet resizen.
ik ga het ook doenquote:Op zondag 17 juli 2005 15:58 schreef Atreidez het volgende:
Me eerste voorstadje in me nieuwe region, nu 40k inwoners met een ander stadje ernaast waar nu al wat hightec staat. Ik maak eerst 2 goeddraaiende opgeleide stadjes voordat ik aan de metropool ten zuiden ga beginnen..
[[url=http://www.xs4all.nl/~atreides/newsim2.jpg]afbeelding][/url]
Ik hou zelf niet zo van symetrie dus t loopt wat door elkaar enzo.. niet beter voor t verkeer, maar met de pathfinding mod bij de NAM loopt t wel goed
Met dank aan alle posters in dit topic om me wederom te motiveren![]()
Ik lees ze ook niet allemaal. Maar bij die NetworkAddon Mod zaten zoveel files dat ik hem maar heb doorgelezen.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:07 schreef MrTorture het volgende:
[..]
764 downloadsand counting
Dus net zo veel readme's en lezen we die allemaal netjes?
![]()
Ow, nog een n00b-vraagje:
Mijn openbaar vervoer is best aardig voor mekaar, bussen en metro's stoppen op vrijwel iedere hoek en bij het commerciële en industriële centrum uiteraard ook. Toch willen mijn Sims massaal niet werken omdat de "commute" lang is
Hoe krijg ik die luie fl***** de metro in? (gebruik is echt maar 20% ofzo).
Mijn airport wordt ook amper gebruikt, maar dat zal er mee samenhangen dat er nog geen andere airport is in mijn regio, behalve dan het prive-vliegveldje naast mijn Mayors Mansion op mijn eiland waar verder niets staat
Eeuhquote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:04 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Mooi. Zou je dat Airportpakket in het plugintopic willen zetten?
Als je de brug aanlegt krijg je als het goed is rechtsbovenin een scherm te zien waar je kan kiezen hoe de brug eruit moet zien. Daarin staat ook een schuifbalk om de brug te verhogen.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:13 schreef MrTorture het volgende:
Ow en k heb nog een n00b vraag: hoe krijg ik m'n treinen van het ene eiland naar het andere, zonder dat de rails zo laag over het water komen dat de bootjes er tegenaan varen?
Kloptquote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:15 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Als je de brug aanlegt krijg je als het goed is rechtsbovenin een scherm te zien waar je kan kiezen hoe de brug eruit moet zien. Daarin staat ook een schuifbalk om de brug te verhogen.
dan moet je de stukken rails op het land langer maken om in een schuin gedeeltkje te kunnen veranderen....quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:17 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Kloptmaar "accept" wordt al grijs voor dat ik op de juiste hoogte zit...
Dat ga ik es even proberen (y) thanksquote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:24 schreef mschol het volgende:
[..]
dan moet je de stukken rails op het land langer maken om in een schuin gedeeltkje te kunnen veranderen....
Of nog beter, je maakt er een tunnel van zodat je die hele rails niet meer zietquote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:15 schreef ElmarO het volgende:
Als je de brug aanlegt krijg je als het goed is rechtsbovenin een scherm te zien waar je kan kiezen hoe de brug eruit moet zien. Daarin staat ook een schuifbalk om de brug te verhogen.
In het midden van me stad zit een oprit, gewoon boven de grond.. De snelweg hier wordt alleen gebruikt voor grootvervoer tussen de steden in me regio, niet zozeer om van de ene kant van de stad naar de andere kant te rijdenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:09 schreef Renesite het volgende:
Kan je ondergronds een oprit maken?
Waar wacht je dan nog opquote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:38 schreef Cerbie het volgende:
Hele mooie steden ElmarO, ik krijg steeds meer zin om het spel te starten
Ik heb in het begin betonjungles gemaakt, maar ben nu ook met dat soort steden bezig, veel leuker dan allemaal wolkenkrabbers
Hmm, ziet er kinderachtig uit. (rct achtig iets) Ik wacht wel op een nieuw deel van EAquote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:54 schreef Atreidez het volgende:
Er komt een nieuw spel aan genaamd City Life, ik zal op (of all places) simtropolis een stukje staan.
http://www.gametrailers.com/gamepage.php?id=1964
Via de link kan je een filmpje (E3 demo) bekijken
Joerg's airport pack 1.4quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:12 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Eeuhik weet dus gewoon niet meer waar ik die vandaan heb gehaald of hoe die heet
Aangezien ik nooit OV aanleg gebruik ik vaak 2 snelwegen soms 3 naast elkaar.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 17:50 schreef Atreidez het volgende:
[..]
In het midden van me stad zit een oprit, gewoon boven de grond.. De snelweg hier wordt alleen gebruikt voor grootvervoer tussen de steden in me regio, niet zozeer om van de ene kant van de stad naar de andere kant te rijden
Ow, di epijlen op de weg zie ik nu ook, zit idd bij de NAM. Maar over dei rotondes... Staan er downloads voor rotondes tussen die topics ofzow? Kan ze namelijk nog niet echt vinden; het zijn ook zulke giga-topics...quote:Op maandag 18 juli 2005 19:00 schreef BlaZ het volgende:
Hmm zit die invoegstroken bij de Network addon mod???
Ik dacht dat die bij eurotextures mod zaten.
Rotondes is ook speciale modd.
Kijk op www.simtropolis.com in het transit mod forum. De rotondes en network addon zijn beide beta dus er komen geregeld nieuwe versies uit.
ik plant gewoon her en der een bus station neer en tol poortjes..quote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:52 schreef QyRoZ het volgende:
Ik vind het juist een uitdaging om een zo goed en mooi mogelijk OV netwerk aan te leggen.
Rechtsboven je post, middelste icoontje.. das edit. Je kan niet meer editen na een uur geloof ik, daarvoor welquote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:42 schreef Quickbeam het volgende:
aangezien ik de rechten niet heb om mijn berichten te wijzigen probeer ik het nog een keer.
[[url=http://img93.imageshack.us/img93/7947/commercial6tu.th.jpg]afbeelding][/URL]
Puzzle pieces en slope tool.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:39 schreef Atreidez het volgende:
Super mooi plaatje met die dubbele highway.. ben het niet met je eens over vervoer aanleggen enzo, maar dit ziet er goed uitWat is dat trouwens voor brug over die sunken highway heen?
Aan de hoofdweg linksonder te zien heb je een keer de randen egaliseren optie moeten gebruiken, of niet?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:42 schreef Quickbeam het volgende:
aangezien ik de rechten niet heb om mijn berichten te wijzigen probeer ik het nog een keer.
[[url=http://img93.imageshack.us/img93/7947/commercial6tu.th.jpg]afbeelding][/URL]
In me vorige regios gebruikte ik veel OV. Nu puur wegen werkt ook wel aardigquote:Op dinsdag 19 juli 2005 20:52 schreef QyRoZ het volgende:
Ik vind het juist een uitdaging om een zo goed en mooi mogelijk OV netwerk aan te leggen.
Toen ik dat een keer per ongeluk deed, was ik m'n vliegveld kwijt, m'n grachten en m'n wegenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:27 schreef Cerbie het volgende:
Aan de hoofdweg linksonder te zien heb je een keer de randen egaliseren optie moeten gebruiken, of niet?
Hebben wj dat in Groningen?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:55 schreef QyRoZ het volgende:
Voor de liefhebbers zijn hier en hier twee plaatjes van mijn huidige stad te vinden. Echte hoogbouw rondom mijn middelpunt (1e plaatje) schiet nog niet op, eerst de rest van de stad ff volbouwen..
Als je kanalen gebruikt kan je dat het beste doen op een geheel egaal werkvlakquote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:55 schreef QyRoZ het volgende:
Voor de liefhebbers zijn hier en hier twee plaatjes van mijn huidige stad te vinden. Echte hoogbouw rondom mijn middelpunt (1e plaatje) schiet nog niet op, eerst de rest van de stad ff volbouwen..
Normaal heeft RCT een touch, dit imho nietquote:Op dinsdag 19 juli 2005 18:39 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Hmm, ziet er kinderachtig uit. (rct achtig iets) Ik wacht wel op een nieuw deel van EA
2 snelwegen gaf filequote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:44 schreef Cerbie het volgende:
3 snelwegen, WTF moet je daarmeeAlleen wegen gaat redelijk, totdat er leuke hoogbouw komt meestal.
Ik bouw niet in grote mappen, net te zwaar voor deze pc
Ziet er heel goed uitquote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:43 schreef ElmarO het volgende:
En ik ben bezig geweest om een grote vijver te maken. Is vrij aardig gelukt al zeg ik het zelf.
[[url=http://img301.imageshack.us/img301/7756/sc180avignon6fe.th.jpg]afbeelding][/URL]
En het leek wel dat alles ploppable was?quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:21 schreef Renesite het volgende:
[..]
Normaal heeft RCT een touch, dit imho niet
Ja, I know, dit is al mijn meest egale stad.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:17 schreef blieblie het volgende:
[..]
Als je kanalen gebruikt kan je dat het beste doen op een geheel egaal werkvlak.
Anders krijg je die rare texture fouten in de kanalen zoals opt eerste plaatje te zien is.
Hmm waar haal je die NL treinen ?quote:Op woensdag 20 juli 2005 01:12 schreef Atreidez het volgende:
Geeft echt een leuk gezicht met die nederlandse treintjes
BSC heeft ook veel growable farms.quote:Op woensdag 20 juli 2005 09:52 schreef Atreidez het volgende:
http://www.simcitycentral.net/forums/viewtopic.php?t=11051
Op SimCity central via deze link.. Maarre, jij had toch geen OV?Je kan alleen downen als je bent geregd, maar reggen is niet meer als een naam en ww kiezen en op een activatie mailtje klikken.
Ik ga vandaag lekker in de baas ze tijd alle spulletjes van Nexis downloaden op Simtropolis, en dan vanavond een grote agrarische stad maken met allemaal nieuwe boerderijtjes en irrigatiekanalen
saaiquote:Op woensdag 20 juli 2005 12:04 schreef AMD64 het volgende:
Maar mensen, hoe vinden jullie mijn GelrenA?
Ik heb een goede metro en bus verbindingen. Als je wil. kan ik daar een screenshot van maken.quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:05 schreef mschol het volgende:
[..]
saai
just kiddin
hoe krijgen jullie het voorelkaar dat mensen de commnute time niet te lang vinden.. dit gebeurd bij mij namelijk al heel snel..
In ieder geval, veel gedetailleerder, 2D zicht ipv 1D (bovenaf gezien dus). En veel meer mogelijkheden. Je kan dus een metro onder de grond naar boven laten uitkomen. Én je hebt de keuze om dingen te downloaden (plugins) voor je spel. Zoals:quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:44 schreef MaRySe het volgende:
Tof! Wat is het verschil met deel 1?
Ben het je helemaal mee eens. Leuke stad wordt het hè?quote:Op woensdag 20 juli 2005 12:58 schreef blieblie het volgende:
Ik blijf die plugins wel geniaal vinden. Zo wordt het nooit saai.
quote:Op woensdag 20 juli 2005 13:10 schreef FlyingFox het volgende:
Hmm, ik weet het niet, 't is niet meer zoals vroeger...
[afbeelding]
hmm neuh hoeft niet ik ga zwlf wdd zitten klooien met b ussenquote:Op woensdag 20 juli 2005 12:28 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Ik heb een goede metro en bus verbindingen. Als je wil. kan ik daar een screenshot van maken.
Ik krijg 'm maar niet gedownload. Ben jij toevallig in een altruïstische bui?quote:Op woensdag 20 juli 2005 13:13 schreef mschol het volgende:
[..]
![]()
goold old times
ik heb classic hier op pc staan
een wat voor bui????quote:Op woensdag 20 juli 2005 13:16 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Ik krijg 'm maar niet gedownload. Ben jij toevallig in een altruïstische bui?
quote:Op woensdag 20 juli 2005 13:10 schreef FlyingFox het volgende:
Hmm, ik weet het niet, 't is niet meer zoals vroeger...
[afbeelding]
Ik heb je de commute gegevens gepostquote:Op woensdag 20 juli 2005 13:15 schreef mschol het volgende:
[..]
hmm neuh hoeft niet ik ga zwlf wdd zitten klooien met b ussen
Is dat deel 1? Dan had ik misschien toch wel deel 2quote:Op woensdag 20 juli 2005 13:10 schreef FlyingFox het volgende:
Hmm, ik weet het niet, 't is niet meer zoals vroeger...
[afbeelding]
al·tru·ïs·me (het ~)quote:Op woensdag 20 juli 2005 13:18 schreef mschol het volgende:
[..]
een wat voor bui????
ik stuur wel naar je mail een linkje waar je em kan downloaden (2MB ofzo..)
simcity 2000quote:Op woensdag 20 juli 2005 13:20 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Is dat deel 1? Dan had ik misschien toch wel deel 2
Officieel gezien is dit deel 1. Dus wellicht had je dan toch deel 3!quote:Op woensdag 20 juli 2005 13:20 schreef MaRySe het volgende:
[..]
Is dat deel 1? Dan had ik misschien toch wel deel 2
mailtje verstuurd, let op staat bij mij op me server dus de download is max ~70kb/sec...quote:Op woensdag 20 juli 2005 13:21 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
al·tru·ïs·me (het ~)
1 levenshouding van iem. die zijn handelwijze laat bepalen door de belangen van anderen.
Anyway, als je 'm naar vliegendevos@hotmail.com zou kunnen sturen zou ik dat erg op prijs stellen. Echt tof van je. Het zou alleen hypocriet van me zijn om je nu ineens te gaan zoenen.
de arco's, die aren toed'r tijd zeer cool want er konder wel 10.000 man inquote:Op woensdag 20 juli 2005 13:25 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
De lelijke gebouwen simcity. (rechts)
[afbeelding]
Zo kan je doorgaanquote:Op woensdag 20 juli 2005 13:23 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Officieel gezien is dit deel 1. Dus wellicht had je dan toch deel 3!
[afbeelding]
ik ook:quote:Op woensdag 20 juli 2005 13:44 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Zo kan je doorgaan
Maar ik heb iig alle delen gespeeld
Vooral 4quote:Op woensdag 20 juli 2005 13:46 schreef mschol het volgende:
[..]
ik ook:
1, simpel, je kon zo ongeloofelijk makkelijk winst maken
2: lastiger maar daar was het ook nog prima te doem om winst te maken
3 lukte me haast nooi om winst te maken..
4 nooit winstalleen bij een stad met <10.000 inwoners maak ik winst.
, en die plugins zijn super
Er is geen maximale dinges.quote:Op woensdag 20 juli 2005 13:48 schreef Atreidez het volgende:
Kheb ondertussen 145 farms, farmprops, rewards, textures en utils gedownload voor me platteland kaart![]()
[afbeelding]
Vraag me af of t allemaal gaat werken, zag al wat voorbijkomen met nieuwere versies, of niet samen gebruiken met ...
Is er een max aan plugins die je installeerd, zit ondertussen denk ik al op een halve gig!
maxis heeft iniedergeval geleerd van hun fout in The sims..quote:Op woensdag 20 juli 2005 13:49 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Er is geen maximale dinges.
Ik ken iemand die 2gb heeftLaden duurt 5 minuten
waaat???quote:
Ik wist niet dat The Sims plugins hadquote:Op woensdag 20 juli 2005 13:53 schreef mschol het volgende:
[..]
maxis heeft iniedergeval geleerd van hun fout in The sims..
daar deed het spel met enkele honderden plugins ruim een uur om op te starten
30.000 verliesquote:Op woensdag 20 juli 2005 13:55 schreef mschol het volgende:
[..]
waaat???
ik kan er toch niks aan doen dat ik telkens rond de 30.000 verlies maak
straks antwerpen maar verder mee gaan, was ik gister mee begonnen en dat is een grote map
ik heb een heel erg gulle bankquote:Op woensdag 20 juli 2005 13:56 schreef AMD64 het volgende:
[..]
30.000 verlies![]()
Ik heb een stad gehad die 12.000p/m winst maakt
doelde op deze gulle bankquote:Op woensdag 20 juli 2005 13:59 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Maare, wat maak je dan allemaal om zulke hoge schulden te hebben
Tandjes, wat een uitgave zegquote:Op woensdag 20 juli 2005 14:16 schreef mschol het volgende:
[..]
doelde op deze gulle bank
en wat geld stats van een stad...
[[url=http://img222.imageshack.us/img222/6979/rotterdam29sep7111218615539lm.th.png]afbeelding][/URL]
Meer en betere wegen netwerken.... is niet zo moeilijkquote:Op woensdag 20 juli 2005 12:05 schreef mschol het volgende:
[..]
saai
just kiddin
hoe krijgen jullie het voorelkaar dat mensen de commnute time niet te lang vinden.. dit gebeurd bij mij namelijk al heel snel..
het leuke is dat ik om de een of andere reden nergewns op kan bezuinigen want dan gaan zre lopen miepen (geen stroom, leerkrachten staking )quote:
Wow. Mooie snelweg heb jijquote:Op woensdag 20 juli 2005 14:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Meer en betere wegen netwerken.... is niet zo moeilijk
700.000 auto's
[afbeelding]
Maar $12.000quote:Op woensdag 20 juli 2005 13:56 schreef AMD64 het volgende:
[..]
30.000 verlies![]()
Ik heb een stad gehad die 12.000p/m winst maakt
quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:40 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Maar $12.000
Dit is pas veel:
[[url=http://img72.imageshack.us/img72/7073/budget2fe.th.png]afbeelding][/URL]
Dat klopt ja ziekenhuizen , scholen zeuren altijd.quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:18 schreef mschol het volgende:
[..]
het leuke is dat ik om de een of andere reden nergewns op kan bezuinigen want dan gaan zre lopen miepen (geen stroom, leerkrachten staking )
En ik heb al de 12000 gehaaldquote:Op woensdag 20 juli 2005 15:37 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik heb een stuk weg met rond de 8000 auto's. Ze willen allemaal graag met de monorail.
Ik zal eens een screenshot maken straks, heb al veel meer gehaald in één van mijn OV-ramp-stedenquote:Op woensdag 20 juli 2005 15:43 schreef AMD64 het volgende:
[..]
En ik heb al de 12000 gehaald
Vervolgens een avenue gemaakt en het kelderde terug naar de 2000
Ze vonden een road blijkbaar leuker
OV-ramp stedenquote:Op woensdag 20 juli 2005 15:49 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik zal eens een screenshot maken straks, heb al veel meer gehaald in één van mijn OV-ramp-steden
Je stad ziet er echt heel netjes uit.quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:00 schreef Cerbie het volgende:Ik had het openbaar vervoer al aangepast, ik zoek nog wel naar oude plaatjes, nu zijn er nog 'maar' ~12k auto's en ~5k bussen
Een spoorlijn met 12k mensen is ook niet slecht
Als ik het water oversteek in de San Francisco regio ga ik het vervoer heel anders aanpassen, met onder andere dubbele spoorwegen.
[[url=http://img122.imageshack.us/img122/6769/toettoet9aq.th.jpg]afbeelding][/URL]
Jullie hebben me weer aangestoken met het SC virus![]()
Ik heb even snel wat in elkaar gezet. Er kunnen altijd nog dingen worden aangepast.quote:Op woensdag 20 juli 2005 15:45 schreef AMD64 het volgende:
En mensen, wie maakt deel 18?
Probeer ook enkele screenshots te plaatsen van users. Wel de copyright van die user erbij zettenIk kan het helaas niet doen omdat ik nu een vriend ben in zijn winkel
5500 pedestriansquote:Op woensdag 20 juli 2005 16:02 schreef ElmarO het volgende:
Aardig drukke weg. Er gaan op het moment 29917 (299%) sims via het monorailstation en er staan 10817 (217%) auto's in de parkeergarage.
[[url=http://img265.imageshack.us/img265/6638/sc182avignon4xv.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img265.imageshack.us/img265/3107/sc183avignon5hn.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img265.imageshack.us/img265/4720/sc184avignon8fc.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://img265.imageshack.us/img265/2397/sc185avignon9vv.th.jpg]afbeelding][/URL]
En een overzichtshot van Avignon. Er wonen op het moment zo'n 52.000 mensen.
[[url=http://img265.imageshack.us/img265/6269/sc186avignon6lg.th.jpg]afbeelding][/URL]
Ziet er aardig uit. Plaats het en voeg daarna nog meer toequote:Op woensdag 20 juli 2005 16:21 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik heb even snel wat in elkaar gezet. Er kunnen altijd nog dingen worden aangepast.
OP is hier te downloaden.
Is maar een gedeelte hoogbouw. Zit ook veel laagbouw tussen.quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:21 schreef AMD64 het volgende:
[..]
5500 pedestrians. Is dat nou per dag of per uur.
En ben je toch maar overgegaan naar hoogbouw?
Ik wou niet al teveel plaatjes anders duurt het laden weer zo lang.quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:22 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Ziet er aardig uit. Plaats het en voeg daarna nog meer toe
Het is ongeveer mijn stijl (met GelrenA)quote:Op woensdag 20 juli 2005 16:23 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Is maar een gedeelte hoogbouw. Zit ook veel laagbouw tussen.
Dan heb jij het plugin topic nog niet gezienquote:[..]
Ik wou niet al teveel plaatjes anders duurt het laden weer zo lang.
Ik bouw altijd speciale industrie steden aan de randen van de regio....quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:34 schreef mschol het volgende:
[[url=http://img289.imageshack.us/img289/9519/antwerpen18aug1711218731596un.th.png]afbeelding][/URL]
vind ik best netjes in een stad met +210.000 inwoners...
alleen wat ik beetje vreemd vind is dat ik nog steeds manufucturing industrie krijg...
ik kan naatuurlijk de tax enorm hoog zetten.. maar is dat wel slim???
heb overigens nu in die stad >12.000 hi-tech banen en ik ben van plan voor het weekend het spaceport in ontvangst te nemen
Ik hebt zelfde in een stad met 280.000 inwoners.quote:Op woensdag 20 juli 2005 19:34 schreef mschol het volgende:
[[url=http://img289.imageshack.us/img289/9519/antwerpen18aug1711218731596un.th.png]afbeelding][/URL]
vind ik best netjes in een stad met +210.000 inwoners...
alleen wat ik beetje vreemd vind is dat ik nog steeds manufucturing industrie krijg...
ik kan naatuurlijk de tax enorm hoog zetten.. maar is dat wel slim???
heb overigens nu in die stad >12.000 hi-tech banen en ik ben van plan voor het weekend het spaceport in ontvangst te nemen
als je een parkingding kwijt kan moet je eens kijken of dat wat uithaald...quote:Op woensdag 20 juli 2005 21:01 schreef MrTorture het volgende:ok, dat was niet zo slim
Ik had dus dat eiland in het midden, met straten etc... en die waren aan de uiteinden geblokt. Oftewel: autovrij centrum, mensen lopen naar een bushalte in de buurtmaar de sims zijn eigenwijs en gingen dus tóch met de auto, maar kwamen dus nergens van dat eiland af
En maar zeuren dat de Commute time hoog is
Midden in een woonwijkquote:Op woensdag 20 juli 2005 21:00 schreef mschol het volgende:
bij mij zijn de hitech banen niet meer zo in trek, de commercie wel enorm
[[url=http://img264.imageshack.us/img264/1028/antwerpen15nov2111218847078xf.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img264.imageshack.us/img264/1681/antwerpen1may2311218857198zv.th.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://img264.imageshack.us/img264/7933/antwerpen2may2311218857358it.th.jpg]afbeelding][/URL]![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |