Trein:quote:In verband met werkzaamheden aan de A9 Gaasperdammerweg en A10 Noord wordt er op de concertdagen grote verkeersdrukte verwacht. Houd rekening met vertraging. Kom daarom vroeg naar het stadion. Bezoekers worden aangeraden met het Openbaar Vervoer naar de Amsterdam ArenA te reizen. Bel 0900-9292 of kijk www.ns.nl voor reisadvies. Een gedeelte van het verkeer komende van de A4 en A10-West wordt verwezen naar parkeerterreinen van de RAI. Het RAI-uitrijkaartje geeft recht op een retour van maximaal 2 personen met metrolijn 50 tussen metrostation RAI en metrostation Strandvliet/ArenA. Let op: uw RAI-uitrijkaartje is tevens uw vervoerbewijs na afloop van het concert. Opstapplaats RAI-parkeren na afloop concert: metrostation Strandvliet/ArenA lijn 50. Station Bijlmer is direct na afloop concert afgesloten. Meer informatie over bereikbaarheid treft u aan op www.amsterdamarena.nl.
Bereikbaarheid Amsterdam ArenAquote:Bereikbaarheid
NS adviseert bezoekers voor het U2 concert te reizen naar station Duivendrecht. Dit station ligt op loopafstand van de Amsterdam ArenA. Vanaf station Duivendrecht is ook een metroverbinding naar Amsterdam ArenA.
Reisadvies
NS rijdt op deze dagen extra lange treinen en een extra trein van Duivendrecht naar Utrecht Centraal om 0.29 uur. Raadpleeg Planner Plus voor exacte vertrek- en aankomsttijden en voor de laatste aansluitingen.
quote:Het feit dat ze de hele tribune aan de achterkant netje verstoppen achter grote zwarte doeken, gefet me hoop dat ze de concerten voor een DVD gaan opnemen.
Anders zou je niet zoveel moeite doen (denk ik).
quote:In de dagboeken van Willie Williams heeft die het er, zelfs na de Croke concerten, over dat ze nog een concert gaan filmen. En dat zal Amsterdam óf Milaan zijn.
Alleen daar geven ze nog 2 (of meer) concerten en meestal nemen ze voor een geplande DVD van een concert meerdere avonden op als dat kan, dat hebben ze nu in Chicago ook gedaan.
http://u2log.com/archive/(...)eady_for_a_shoot.phpquote:Curtain call: Arena getting ready for a shoot?
Eagle-eyed reader u2boy draws our attention to an unexpected addition to the stage set up at the Amsterdam Arena. A black curtain has been hung behind the stage. Are U2 gearing up to film their three shows in the Dutch capital? Another reader claims to have seen director Hamish Hamilton (Boston and Slane DVDs) at the Paris shows. Let the speculation begin.
// Zuipen (¤¤¤!)quote:Op dinsdag 12 juli 2005 09:50 schreef MadMaster het volgende:
Foto's van gisterenmiddag in de Arena.
Mochten de afbeeldingen niet weergegeven worden (website is deels beveiligd), kopieer dan onderstaande URL's in de adres balk van je browser.
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_1.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_2.jpg http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_3.jpg
[quote]
Op dinsdag 12 juli 2005 15:55 schreef MadMaster het volgende:
Via onderstaande URL's vind je de tweede (en laatste) serie foto's van de opbouw van het podium in de Arena. De foto's zijn van vanmiddag 13.30 uur.
OPGELET!!! De URL's moet je kopiëren en plakken in je browser-venster in verband met de beveiliging van de website!!!!
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_4.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_5.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_6.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_7.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_8.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_9.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_10.jpg
Donequote:Op zaterdag 16 juli 2005 10:24 schreef D.Rose het volgende:
OP mag je aanpassen, ik quote de website van de Arena
Fotografie
Het is tijdens het concert van U2 niet toegestaan om professionele foto-apparatuur mee te nemen tenzij de organisator hiervoor uitdrukkelijk toestemming heeft gegeven. Professionele foto-apparatuur met afneembare lenzen en digitale camera's met een groot zoombereik zijn derhalve verboden. Bij overtreding zullen deze camera's worden ingenomen bij de ingang. Niet- professionele, huis-tuin-en-keukencamera's zijn wel toegestaan tot en met 3,2 megapixels!
Eten was geen probleem. En pakken drinken schijnen dat ook niet te zijnquote:Op zaterdag 16 juli 2005 10:28 schreef D.Rose het volgende:
zijn er trouwens mensen die iets te eten/drinken mee hadden genomen?
mooiquote:Op zaterdag 16 juli 2005 10:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Eten was geen probleem. En pakken drinken schijnen dat ook niet te zijn.
Eet smakelijk alvastquote:Op zaterdag 16 juli 2005 10:28 schreef D.Rose het volgende:
zijn er trouwens mensen die iets te eten/drinken mee hadden genomen?
Dit is niet in de arenaquote:Op zaterdag 16 juli 2005 10:37 schreef DarkManta het volgende:
[afbeelding]
Hier de pipo`s van The Music als voorprogramma en daarna kwam Snow Patrol, beide bagger.
waar zat je dan?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 10:56 schreef linebear het volgende:
Voor de Arena vond ik het geluid nogal meevallen eigenlijk. Heb alles redelijk goed kunnen verstaan
Mijn camera is niet zo heel groot, heb hem even weggestopt.....quote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:08 schreef greatgonzo het volgende:
hee mensen met foto's, hoe hebben jullie die camera binnen gekregen?
tja das dan ook een stuk dichterbij dan waar ik stondquote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:00 schreef linebear het volgende:
ik stond ongeveer op de helft... vak 120
Gewoon in een etuitje aan m'n riem. Die werd geeneens opengemaakt. Maar m'n camera (Ixus 30) voldeed dan ook keurig aan de regels (3 MP, 3x zoom).quote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:08 schreef greatgonzo het volgende:
quote:Het was weer geweldig gaaf gisteren! Ik weet niet of het opgevallen is, maar hebben jullie die verlichte 'slangen' op het podium gezien! Dat was toch sinds Amerika niet meer gebruikt?
Kortom, Amsterdam komt op DVD!!!!
Het was echt te vetquote:Oke ik zal het beschrijven zoals het me in deze status lukt
We kwamen binnen, The Music was al bezig, Jemig wat klonk dat klote zeg, je verstond er niks van en veelste schel... Maarja ff klappen want dat hoort erbij. Nog ff gezeik over plaatsen erbij ofcourse ... En toen kwam Snow Patrol, Zo dat klonk al een stuk beter Zang viel niet goed samen met muziek, maarach het was wel leuk. Nog even probeerde Snow Patrol stoer te doen door Fucking in 1 van hun nummer te verwerken, maar dat klonk voor geen meter. Toen stopte ze rond kwart over 8.
Het wachten begon... Half 9, niks. Kwart voor negen, niks. Paar waves. Toen om 5 voor 9 begon het veld te juichen, en zag ik het ook, Ze kwam op
Zichzelf installeren, en ze begonnen met Vertigo, PRACHTIG
Het geluid was niet perfect, maar dat maakte echt geen flikker uit.
De sfeer: Prachtig
Nouja ze speelden gewoon de setlist die je hierboven kan vinden af, met natuurlijk een "1e afscheid"
Toen hebben ze nog een paar nummers gespeeld en toen Vertigo als afsluiter, Ik kan je 1 ding zeggen, ik heb echt het hele nummer gesprongen, ik voelde mn benen natijd niet meer.
Toen hamburgertje gekocht (erg droog, zat weinig saus op) en naar de auto, we zaten niet in het Transferium, dus we waren binnen 10 minuten van 't parkeerplaatsje af
En toen naar huis gekard
Happy end
Ik heb filmpjes en foto's, die zal ik zo snel mogelijk online zetten
Nu ga ik slapen, vrinden.
Ik heb 2 korte filmpjesquote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:38 schreef linebear het volgende:
ben nog steeds op zoek naar opnames van de show. Iemand !??
Ik wou het hele concert nog opnemen met mn MP3 speler, maar er waren geen opgeladen batterijen meer in huisquote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:39 schreef linebear het volgende:
meer op zoek naar geluid
Wellicht dat later vandaag wel wat opduikt op de bekende sites ...quote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:38 schreef linebear het volgende:
ben nog steeds op zoek naar opnames van de show. Iemand !??
ehh, regels?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:12 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Gewoon in een etuitje aan m'n riem. Die werd geeneens opengemaakt. Maar m'n camera (Ixus 30) voldeed dan ook keurig aan de regels (3 MP, 3x zoom).
en welke zijn dat !?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Wellicht dat later vandaag wel wat opduikt op de bekende sites ...
Er mag geen professionele fotoapparatuur worden meegenomen. Onder professionele apparatuur verstaan ze camera's met afneembare lenzen en zo. Dus een leuk compact cameratje zou moeten mogen. Ik heb trouwens ook een kerel met een videocamera zien staan ergens in de buurt van van 425... Dat vond ik wel vaag.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:41 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
ehh, regels?
Achterop het kaartje staat duidelijk dat geen foto of filmapparatuur meegenomen mogen worden
Klopt, maar dat geldt voor professionele apparatuur. De Arena zelf heeft het volgende op de website staan:quote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:41 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
ehh, regels?
Achterop het kaartje staat duidelijk dat geen foto of filmapparatuur meegenomen mogen worden
Maar ik had net zo makkkelijk een betere (compacte) digicam mee kunnen meenemen, want ze keken geeneens in het tasje (waarschijnlijk door het kleine formaat).quote:// Fotografie
Het is tijdens het concert van U2 niet toegestaan om professionele foto-apparatuur mee te nemen mits de organisator hiervoor uitdrukkelijk toestemming heeft gegeven. Professionele foto-apparatuur met afneembare lenzen en digitale camera's met een groot zoombereik zijn derhalve verboden. Bij overtreding zullen deze camera's worden ingenomen bij de ingang. Niet- professionele, huis-tuin-en-keukencamera's zijn wel toegestaan tot en met 3,2 megapixels!
Je mag camera's tot 3.2 megapixel en 2x zoom ofzo meenemen, ik heb zn klein kutcameratje, dus die mocht gewoon mee naar binnen, en een mobiel, van mn neef, met 15 mb vrij voor foto'squote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:08 schreef greatgonzo het volgende:
Het magquote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:41 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
ehh, regels?
Om 5 voor negen liepen ze op de catwalkquote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:03 schreef Tourniquet het volgende:
Rond 9 uur. Gisteren iets van 10 of 5 voor 9 geloof ik.
Videocamera mag nietquote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er mag geen professionele fotoapparatuur worden meegenomen. Onder professionele apparatuur verstaan ze camera's met afneembare lenzen en zo. Dus een leuk compact cameratje zou moeten mogen. Ik heb trouwens ook een kerel met een videocamera zien staan ergens in de buurt van van 425... Dat vond ik wel vaag.
Het concert van woensdag is wel te vinden! En de kwaliteit is zeker niet slecht, ik heb er met kippevel naar zitten luisterenquote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:39 schreef linebear het volgende:
meer op zoek naar geluid
Das inderdaad wel een hele mooie foto, ik heb onderstaande gemaakt met een 4 megapixel camera met 3x optische zoom, ik stond op een vrij redelijke plaatsquote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:58 schreef greatgonzo het volgende:
ach, ik weet niet of ik zoveel zin heb om mijn camera mee te slepen eigenlijk. Hij maakt eigenlijk niet zo'n scherpe foto's op slecht verlichte plaatsten.
Zulke mooie als deze zou ik nooit kunnen maken
[afbeelding]
Waar waar waar? ;pquote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:10 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Het concert van woensdag is wel te vinden! En de kwaliteit is zeker niet slecht, ik heb er met kippevel naar zitten luisteren![]()
En je had Major Tom bij je!!! helemaal ideaal hoef je niet te lopen voor je biertjesquote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:14 schreef Luni het volgende:
[..]
Das inderdaad wel een hele mooie foto, ik heb onderstaande gemaakt met een 4 megapixel camera met 3x optische zoom, ik stond op een vrij redelijke plaats
[[url=http://img330.imageshack.us/img330/8430/pict22785av.th.jpg]afbeelding][/URL]
Alle respect trouwens voor die gasten die het hele concert lopen te zeulen met zo'n vat op der rug, iedereen loopt aa je te trekken.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:16 schreef superhaagie het volgende:
[..]
En je had Major Tom bij je!!! helemaal ideaal hoef je niet te lopen voor je biertjes
Vind ik prima, 2 topics terug staan een stuk of 10 foto's van mij.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:17 schreef greatgonzo het volgende:
ach, als ik zie hoe anderen hun foto's hier plaatsen, zijn dat mooiere dan ik kan maken.
Dus SVP:
Plaats hier je foto's, graag in een zo hoog mogelijke resolutie, zodat anderen ze kunnen laten afdrukken (als je daar akkoord mee gaat natuurlijk)
ik vroeg me al af wat MT wasquote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:16 schreef superhaagie het volgende:
[..]
En je had Major Tom bij je!!! helemaal ideaal hoef je niet te lopen voor je biertjes
Wear as little as possible, woensdagavond was het een complete sauna...quote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:21 schreef merino het volgende:
hoe warm wordt het eigenlijk in de arena?
30-35 graden misschien wel? Denk dat de warmte van gisteren er ook nog inzitquote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:21 schreef merino het volgende:
quote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:28 schreef merino het volgende:
nu nog hopen op een plekje met redelijke akoestiek
Niet slim, gaat ten koste van je persoonlijke quotum....quote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:18 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Ik heb de torrent gemaild naar het mailadres in je profiel!
TE warm en blauw van de rook, goed te merken op de tweede ringquote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:21 schreef merino het volgende:
Ik heb woensdag helemaal vooraan tussen de B-stages gestaan en gisteren op vak 120 (straks weer op het veld) en het geluid was in beide gevallen goed te doen.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:28 schreef merino het volgende:
thanks
nu nog hopen op een plekje met redelijke akoestiek
Be my guest...quote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:40 schreef QyRoZ het volgende:
De ArenA moet dood.
Ik was eigenlijk ook liever naar Brussel of Gelsenkirchen gegaan, maar dit was wel de makkelijkste manier om aan kaarten te komen, en niet via (waarschijnlijk toch vastlopende) belgische of duitse internet sites a la ticketservice.nlquote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:40 schreef QyRoZ het volgende:
De ArenA moet dood.
stones in de ArenA, die waren toch in de kuipquote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:47 schreef D.Rose het volgende:
Ik ben benieuwd wat het geluid betreft
De Stones klonken in de Arena absoluut niet slecht
volgens mij zijn ze overal al eens geweest hoorquote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:51 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
stones in de ArenA, die waren toch in de kuip
het gaat hier over de Arena hoorquote:Op zaterdag 16 juli 2005 13:01 schreef merino het volgende:
Stones in de Kuip afgelopen tour vond ik ook totaal niet klinken. Heb nauwelijks iets kunnen verstaan en als ik al iets verstond was dat het meezingen van de mensen in het stadium. En dan stond ik op 5 meter van het vierkanten midden podium....
Nee, het geluid was kutquote:Op zaterdag 16 juli 2005 13:30 schreef LeonH het volgende:
het is heet hier?
Ik verstond: heb gescheten hier! :-D
Maar mensen ik ben dus trug in het zuiden. Gister om 6 uur daar en na het concert blijven slapen in v/d Valk Breukelen. Vanochtend terug gereden, mijn verslagje komt nog hier samen met ongeveer 100 foto's op m'n site
Oja.... HET WAS GEWELDIG! Nog beter dan Gelsenkirchen
enne The Music is kut!! (sorry Waxxer)
Persoonlijk vond ik het kut muziek, en vele in mijn buurt be-aamde dat ook nog es extra! Snow-patrol was 10x beter, maar kwamen ook niet boven The Thrills in Gelsenkirchen uitquote:Op zaterdag 16 juli 2005 13:35 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Nee, het geluid was kut
Het is wel leuke muziek, maar gisteravond kut
Trek geen lange broek aan, niet slimquote:Op zaterdag 16 juli 2005 13:39 schreef dady het volgende:
Is het erg warm daarbinnen? Gisteren was het wel heter maar om nu een korte broek aan te trekken.
quote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:02 schreef Sonja27 het volgende:
Na het zien van foto's echt uit vak 418 denk ik toch dat wij ergens anders gaan staan hoor....
Precies. Ik zat stond in 118. OK, je ziet het grote scherm niet goed, maar de bánd zie je juist uitstekend. Dichterbij kan niet, vanaf de tribune. En de vakken aan de zijkanten van het podium zijn een van de weinige waar het geluid nog enigszins te doen is.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:04 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Het mooie wel was van dicht bij het podium zitten dat je geen/minder last hebt van de echo en de galm, waar de Arena om bekend staat
Nja kijkquote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:16 schreef Gert het volgende:
[..]
Precies. Ik zat stond in 118. OK, je ziet het grote scherm niet goed, maar de bánd zie je juist uitstekend. Dichterbij kan niet, vanaf de tribune. En de vakken aan de zijkanten van het podium zijn een van de weinige waar het geluid nog enigszins te doen is.
Ik ben geweest, het was aardig, maar je kunt je ook wel de 15 euro besparen en ergens anders een biertje halen. Ze lieten Rattle & Hum zien (fantastische film natuurlijk, maar die heb ik thuis ook liggen) en daarna was het de beurt aan U2UK. Leuke coverband, maar een schril contrast als je net daarvoor de échte U2 gezien hebt. Wel leuk dat ze nummers als Gloria en Bad speelden, omdat U2 dat niet deed. De DJ na afloop heb ik maar even gezien, klonk leuk, maar we hadden het tegen die tijd wel gehad.quote:[b]Op zaterdag 16 juli 2005 12:36
BTW: iemand nog naar die afterparty in de HMH geweest, of van plan te gaan?
Ze hadden er best wat aan kunnen doen, zo'n Sensation bijvoorbeeld, daar is het geluid toch ook goed? Gewoon rond het hele stadion muren van speakers hangen, ipv 2 lullige speakertjes hoog aan het plafond. Voor mij was het hele concert verziekt door dat k*tgeluid, had beter thuis de DVD op kunnen zetten.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:25 schreef BUG80 het volgende:
Ik vond het een erg goed concert, jammer van het geluid (ik zat achterin, bovenin, echt verschrikkelijk). Ik begreep dat U2 er alles aan gedaan heeft om er nog iets van te maken, meer dan dit konden ze volgens mij ook niet doen.
Overal speakers hangen is niet per definitie de oplossing. De problemen ontstaan door reflecties van bijvoorbeeld het dak en de wand achterin. Dit hebben ze waarschijnlijk geprobeerd op te vangen door zware doeken recht boven het podium op te hangen en achterin de zaal. Ik denk dat de technici juist het aantal speakers laag heeft gehouden om dit nog enigszins te kunnen controleren.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:32 schreef err het volgende:
[..]
Ze hadden er best wat aan kunnen doen, zo'n Sensation bijvoorbeeld, daar is het geluid toch ook goed? Gewoon rond het hele stadion muren van speakers hangen, ipv 2 lullige speakertjes hoog aan het plafond. Voor mij was het hele concert verziekt door dat k*tgeluid, had beter thuis de DVD op kunnen zetten.
Ja, maar nog niet op de Computer...quote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:55 schreef linebear het volgende:
heeft er iemand nog mooie scherpe foto's van Adam ?!
`quote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:55 schreef linebear het volgende:
heeft er iemand nog mooie scherpe foto's van Adam ?!
Dat was wel een kippenvelmoment ja, dat hele stadion dat door bleef zingen.. wat een sfeer!quote:Op zaterdag 16 juli 2005 15:10 schreef Cure het volgende:
Ook erg mooi het ooooh wooo oohhh gezing na afloop van With or Without you, zelden zo'n actief publiek gezien (zelfs bij de stones is dit minder).
Als je zelf online opslagruimte hebt, kun je die filmpje daar uploaden en hier de links plaatsenquote:Op zaterdag 16 juli 2005 16:48 schreef An24 het volgende:
Heb zelf ok aardig wat fotos en filmpjes. Stond tussen de cirkels in, dus vrij dichtbij. Dus als iemand me kan vertellen hoe ik de filmpjes erop kan zetten, doe ik dat met alle plezier.
als het lukt, stuur maar door per email, dan krijg ik ze wel online, sturen aan:quote:Op zaterdag 16 juli 2005 16:48 schreef An24 het volgende:
Heb zelf ok aardig wat fotos en filmpjes. Stond tussen de cirkels in, dus vrij dichtbij. Dus als iemand me kan vertellen hoe ik de filmpjes erop kan zetten, doe ik dat met alle plezier.
Oja, zoals een vriend van me zei: was een muzikaal orgasme....kon me er wel in vinden, haha
Jazeker, mensen en kleding zijn een stuk betere akoestische absorbeerders dan de vloer van de ArenA en kuipstoeltjes!quote:Op zaterdag 16 juli 2005 16:28 schreef Toffe_Ellende het volgende:
kan het dat als het stadion minder gevuld is het geluid slechter is dan als het gevuld is?
Je bent nu ook vrij laat als je nu vertrekt...quote:
ik vertrek over een uur pasquote:Op zaterdag 16 juli 2005 17:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Je bent nu ook vrij laat als je nu vertrekt...
Neem aan dat je 2001 bedoelt anders heb ik behoorlijk wat gemistquote:Op zaterdag 16 juli 2005 17:32 schreef milagro het volgende:
off/ontopic : vanavond op ned2 een registratie van een live concert van U2, 2003 Slane Castle
ik citeer slechts de gidsquote:Op zaterdag 16 juli 2005 17:35 schreef LeonH het volgende:
[..]
Neem aan dat je 2001 bedoelt anders heb ik behoorlijk wat gemist
De DVD is verschenen in 2003, maar is inderdaad een registratie van een concert uit 2001.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 17:35 schreef LeonH het volgende:
[..]
Neem aan dat je 2001 bedoelt anders heb ik behoorlijk wat gemist
Dat wou ik net zeggenquote:Op zaterdag 16 juli 2005 17:56 schreef Gert het volgende:
[..]
De DVD is verschenen in 2003, maar is inderdaad een registratie van een concert uit 2001.
Zou je deze ook naar mij willen mailen?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:18 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Ik heb de torrent gemaild naar het mailadres in je profiel!
Het schijnt dat de ze tijdens het ontwerp van de ArenA al zijn gewaarschuwd het een akoestische ramp zou worden, helaas hebben ze er weinig tot niets mee gedaan (als er geld in het spel is...).quote:Op zaterdag 16 juli 2005 18:54 schreef err het volgende:
iedereen zit na te genieten, zit ik me na-op te vreten. God wat haat ik die arena. Beste band ter wereld in het acoustisch slechtste stadion van nederland. En omstreken
Dat zeg ik, gammaquote:Op zaterdag 16 juli 2005 19:00 schreef linebear het volgende:
ja dat weten we nu wel.... daar moet je dus over heen zetten. Het was een SUPER SHOW...
quote:Op zaterdag 16 juli 2005 19:36 schreef Tourniquet het volgende:
Filmpjes van m'n digitale camera van 13 en 15 juli.
Cool.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 19:36 schreef Tourniquet het volgende:
Gaaf zeg!quote:Op zaterdag 16 juli 2005 19:36 schreef Tourniquet het volgende:
Kerel, die foto's zijn bizar goedquote:Op zaterdag 16 juli 2005 20:43 schreef pickupthepieces het volgende:
Hier nog wat foto's van 15 juli. Zometeen begint het laatste concert. Had er wel bij willen zijn, maar na binnen 1 week Coldplay, Queen en 2x U2 zei mijn portemenee: dacht het niet. Superweek gehad. Vermoeiend (2xstaanplekken) maar geweldig! Zal het niet licht vergeten.
Ik zag trouwens wel af en toe iemand van de U2 organisatie met een erg dure digicam rondlopen en Bono en the boys filmen. Misschien voor een bonus bij de Croke DVD?
http://www.pickupthepieces.org/u2pic.html
Mooie foto'squote:Op zaterdag 16 juli 2005 20:43 schreef pickupthepieces het volgende:
Hier nog wat foto's van 15 juli. Zometeen begint het laatste concert. Had er wel bij willen zijn, maar na binnen 1 week Coldplay, Queen en 2x U2 zei mijn portemenee: dacht het niet. Superweek gehad. Vermoeiend (2xstaanplekken) maar geweldig! Zal het niet licht vergeten.
Ik zag trouwens wel af en toe iemand van de U2 organisatie met een erg dure digicam rondlopen en Bono en the boys filmen. Misschien voor een bonus bij de Croke DVD?
http://www.pickupthepieces.org/u2pic.html
Haha ik wilde net posten dat m'n zus had gebeld om me dat nummer te laten horenquote:Op zaterdag 16 juli 2005 21:29 schreef twentemeisje het volgende:
Zusje belt net vanuit de Arena, ze spelen nu "Who's gonna ride your wild horses"!![]()
![]()
![]()
Zo mooiquote:Op zaterdag 16 juli 2005 21:29 schreef twentemeisje het volgende:
Zusje belt net vanuit de Arena, ze spelen nu "Who's gonna ride your wild horses"!![]()
![]()
![]()
...quote:Op zaterdag 16 juli 2005 21:33 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Haha ik wilde net posten dat m'n zus had gebeld om me dat nummer te laten horen, klonk iig vet daar
:
mijn mail wel gehad? waar moet ik die files mee openen :Squote:Op zaterdag 16 juli 2005 21:29 schreef twentemeisje het volgende:
![]()
![]()
Oeps nog niet gezien...quote:Op zaterdag 16 juli 2005 21:36 schreef superhaagie het volgende:
[..]
mijn mail wel gehad? waar moet ik die files mee openen :S
erg hè, waarom heb ik verdorie niet gewoon een kaart gekocht voor vanavond... zit hier stikjaloers thuis (terwijl het woensdag natuurlijk ook stuitergaaf was....)!quote:Op zaterdag 16 juli 2005 21:35 schreef fembol het volgende:
GRRR die hebben wij niet gehoord gisteren!
Ze zullen toch niet meer spelen??
AAAAAHHH ik wil er nog een keer bij zijn!!!
Heeeee, een verrassing in de set.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 21:29 schreef twentemeisje het volgende:
![]()
![]()
Ook die ja, zit net de setlists te vergelijken... nog 1x tellen... volgens mij hebben ze woensdag 1 nummer meer gespeeld dan vrijdag....quote:Op zaterdag 16 juli 2005 21:45 schreef no1uknow het volgende:
I Will Follow
*JALOERS*
Ben vrijdag geweest 8)
Was dat niet Zoo Station?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 21:48 schreef KeesCees het volgende:
Een filmpje, ik meen de 2e keer dat ze vertigo spelen. Het is het begin van het nummer waarin bono met zijn gezicht naar de camera in de mic? gaat
http://www.rotterdamtransparant.nl/video/u2vid150705-0000.avi
ik zou het niet weten,quote:
U2 heeft er geen problemen mee, zolang er maar geen commercie/handel achter zit.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 22:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Weet niet of dit mag, maar ik heb op alt.binaries.sounds.mp3.bootlegs ook eea kunnen vinden
Daar vind je ook de opnames van de 13equote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hier kwam ik ook nog ff terecht
http://u2torrents.com
Klopt.. ben hem via usenet aan het binnen halen (sneller) en dan helpen seeden.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hier kwam ik ook nog ff terecht
http://u2torrents.com
Al gevondenquote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:08 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Daar vind je ook de opnames van de 13e![]()
Same here; en zo'n tien jaar terug kon je na een maand of vier een keer ergens een slechte bootleg-cd krijgen. Geweldige uitvinding dat internet; Bono had gisteren ongelijk toen ie zei dat onze generatie alleen om internet (en nog iets, maar dat ben ik vergeten) herinnerd zou worden.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:09 schreef Chilly_Willy het volgende:
[..]
Klopt.. ben hem via usenet aan het binnen halen (sneller) en dan helpen seeden.
Nice!!! Al was de laatste vertigo een stuk beter dan de eerste.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:26 schreef twentemeisje het volgende:
Vanavond 40 als afsluiter i.p.v. Vertigo!!!
Maar dan heeft Bono toch juist gelijk? Hij bedoelde ook dat onze generatie herinnerd zal worden als de generatie van de opkomst van het internet.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:16 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nee ik bedoelde juist 'ongelijk'; ik kon vroeger met moeite na een week of zes een bootleg van een Prince concert vinden. Nu ben ik binnen 24 uur concerten ah beluisteren en foto's ah bekijken; ik vertel mijn kleinkinderen later hoe het vroeger 'voor het internet' allemaal was.
Niet echt, die hebben ze al veel vaker gespeeld deze tour. In Parijs nog 2x zelfs. Wild Horses en 40 vanavond, dát zijn wél echt verrassingen.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 21:39 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Gisteren toch ook al met "Out of Control"?
Volgens mij zei ie iets in de trant van 'we willen onze stem laten horen (oid) zodat onze generatie NIET herinnerd zal worden als de generatie van internet'. Aardige kluif werk heeft ie (en wij?) dan te verrichten.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:37 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Maar dan heeft Bono toch juist gelijk? Hij bedoelde ook dat onze generatie herinnerd zal worden als de generatie van de opkomst van het internet.
Reactie op een Duits U2-forum:quote:Vertigo
I Will Follow
Electric Co.
Elevation (lange Version)
New Year´s Day
Beautiful Day (Bono holt Muskelmann mit nacktem Oberkörper on stage und lässt sich von diesem tragen)
I Still Haven´t Found
Who´s Gonna Ride Your Wild Horses
City Of Blinding Lights (Bono spielt dabei mit nem Ballon)
Miracle Drug
Sometimes You Can´t Make It On Your Own (widmet er Pascal. Matula wirds aber ned sein)
Love And Peace Or Else
Sunday Bloody Sunday (Zitat von Micha: "ca. 150 Dezibel in der Arena")
Bullet The Blue Sky- When Johnny Comes Marching Home- Please- The Hands That Build America
Miss Sarajevo
(Zitat von Pascal: Zwischenapplaus für Bonos Operneinlage auf italienisch! Song war nicht 100prozentig, aber das Publikum tobt. Jetzt Human Rights. Kein Running)
Pride (In The Name Of Love)
Where The Streets Have No Name- All You Need Is Love
One-Unchained Melody
(Pause)
Zoostation
The Fly
With Or Without You
All Because Of You
Original Of The Species (Pascal und Micha: Full band mit unbekanntem am Piano und Edge und Bono an der Gitarre)
Yahweh
"40"
quote:Verdammte Scheiße!!! Sorry für die Ausdrücke aber das musst mal sein Wieso das in diesem Käseland??? Warum nicht in Berlin??? "40" als Closer!!!
Ich geh kaputt
quote:@ Popmart97
"Wieso das in diesem Käseland??? Warum nicht in Berlin??? "
Wahrscheinlich, weil wir in Deutschland Gutes nicht zu schätzen wissen, stets nörgeln und die Holländer im Gegensatz dazu froh und dankbar sind, U2 sehen und hören zu dürfen und die Band und JEDEN TITEL dementsprechend feiern...
quote:Op zondag 17 juli 2005 00:15 schreef Gert het volgende:
Goddómme, hebben ze Origin of the Species óók nog gespeeld vanavond!!
Ik wist niet dat ze Miss Sarajevo zo weinig live hebben gespeeldquote:U2 haben wieder mal alle mit ihrem letzten Konzert in der Amsterdam Arena überrascht. Nach ihrem Auftritt bei Pavarotti & Friends 1995 und in Sarajevo 1997 spielten U2 heute zum dritten Mal überhaupt in ihrer Geschichte Miss Sarajevo live. Die Snippets "All You Need Is Love" und "Unchained Melody" wurden im Verlauf der Show auch gespielt. Überraschungen gab es auch im Encore mit "Original Of The Species" in einer Full-Band-Version und "40" als Closer. Die komplette Setlist findet Ihr HIER
Zou kunnen, de kwaliteit is idd goed en hij/zij stond lekker vooraan. Het complete concert in flac die er ook staat is ook erg goed.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Hier is ie ook binnen; goeie kwaliteit!! Ook ik heb geen enkel probleem met bootlegs![]()
Het lijkt er alleen wel op dat er mogelijk een aantal filmpjes ontbreken; hij gaat van mov00376 naar 00399. Hopelijk duiken die nog ergens op; dit is behoorlijk goeie kwaliteit.
Die kunnen niet anders dan positief zijnquote:Op zondag 17 juli 2005 00:38 schreef Chilly_Willy het volgende:
We zitten met smart te wachten op de eerste "live" reports van vanavond.
ik heb gewoon an seul wel 5 keer een aardig deel van het publiek aan het gillen gekregen door zelf te beginnen (vrij aan het begin riep Bono nog iets wat het hele publiek niet verstond op mij na omdat ik mijn oorlellen half in mijn oor drukte waardoor de galm enigzins verdween en niemand reageerde erop dus ik maar gillen en vervolgens breekt het publiek pas losquote:Op zondag 17 juli 2005 01:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Geen sfeer? Dat vond ik woensdag toch juist een van de positieve punten,
Mijn stem was opquote:Op zondag 17 juli 2005 01:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
Geen sfeer? Dat vond ik woensdag toch juist een van de positieve punten,
Hm, ja. Op zich zit daar wel wat in. Dat de mensen die woensdag of gisteren al zijn geweest nu helemaal dood warenquote:Op zondag 17 juli 2005 01:18 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Mijn stem was op
Het kleine beetje wat ik nog over had van woensdag was na Vertigo helemaal weg
Het publiek in zijn totaal was wat minder uitbundig dan afgelopen woensdag. Dat was echt oorverdovend.
En de mensen die woensdag zijn geweest zijn ook wat meer die hard fans die al 's nachts in de rij lagen. Die zullen ook wel wat enthousiaster zijn dan de mensen die later kaartjes hebben gekochtquote:Op zondag 17 juli 2005 01:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hm, ja. Op zich zit daar wel wat in. Dat de mensen die woensdag of gisteren al zijn geweest nu helemaal dood waren.
Ik beelde het me dus niet inquote:Op zondag 17 juli 2005 01:18 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Het publiek in zijn totaal was wat minder uitbundig dan afgelopen woensdag. Dat was echt oorverdovend.
Yup. En dat waren ook de mensen die als lid van u2.com als eerste kaartjes konden bestellen. Dus idd, de ietwat meer doorgewinterde fansquote:Op zondag 17 juli 2005 01:22 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En de mensen die woensdag zijn geweest zijn ook wat meer die hard fans die al 's nachts in de rij lagen. Die zullen ook wel wat enthousiaster zijn dan de mensen die later kaartjes hebben gekocht
Kijk hier voor de gein is, dit is ook ab-nor-maal! Bijna 2500 $ per kaartje voor de Madison Square Garden show...quote:Op zondag 17 juli 2005 01:06 schreef DeeCruise het volgende:
Ben al de hele dag aan t zoeken naar tickets voor u2 in barcelona in augustus...Holy hell die lui durven wat te vragen! Belachelijk gewoon! Iemand nog een idee?
quote:Op zondag 17 juli 2005 01:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Yup. En dat waren ook de mensen die als lid van u2.com als eerste kaartjes konden bestellen. Dus idd, de ietwat meer doorgewinterde fans.
Me too.quote:Op zondag 17 juli 2005 01:36 schreef twentemeisje het volgende:
(baalt toch stiekem een beetje van het missen van WGRYWH, 40 en Miss Sarajevo)
Geen gezicht!quote:Op zondag 17 juli 2005 00:56 schreef calvobbes het volgende:
- Bono die tijdens Beautiful Day een Jerommeke uit het publiek haalt en prompt opgetild word. In de hand van de bodybuilder zingt Bono vrolijk door.
Hohoquote:Op zondag 17 juli 2005 01:50 schreef Gert het volgende:
Dus waar dat uitgebluste zooitje dat vanavond de arena bevolkte deze traktatie aan verdiende is me niet duidelijk....
quote:Op zondag 17 juli 2005 01:55 schreef calvobbes het volgende:
Je bent gewoon jaloers dat je er niet bij was
ik deel die meningquote:Op zondag 17 juli 2005 01:59 schreef DrXLTrouble het volgende:
Ik heb het vanavond in ieder geval hartstikke naar mn zin gehad![]()
Waar zat je dan ergens?quote:Op zondag 17 juli 2005 01:35 schreef dady het volgende:
Ik ben net terug, was erg leuk. Alleen echt heel jammer van de Arena, wat hij zong was niet te verstaan als hij praatte was het ook 90% zelf dingen invullen, vond het vooral erg jammer dat het zingen NIET te verstaan was, tenzij je de tekst kent natuurlijk
It was an accident!quote:Op zondag 17 juli 2005 00:56 schreef calvobbes het volgende:
Fucking Hell
Dat was wel even wat anders dan afgelopen woensdag
- Edge speelt zijn solo bij New Years Day wat anders. Bono blij en denkt dat die na lang aandringen eindelijk wat geëxperimenteerd heeft. Edge fluistert Bono in dat het gewoon een foutje was.
quote:Op zondag 17 juli 2005 02:54 schreef Murray het volgende:
En vak 119 reageerde wel leuk op de aansproringen vanuit het veld tot de wave.![]()
Ik zat in een Bijbels vakquote:Op zondag 17 juli 2005 02:56 schreef Helsie het volgende:
ik ook
Vak 119 was Fok! vak denk
* luister nu 40
O zeker welquote:Op zondag 17 juli 2005 02:57 schreef Waxxer het volgende:
IK WIL GODVERRRRDOMME WEER!!!!!!!!!!!!!!
Sorry ik vloek anders nooit zomaar echt...... je kent het wel.... beetje zoals.... junk..... methadon.... enzo...
quote:Op zondag 17 juli 2005 02:58 schreef Helsie het volgende:
[..]
O zeker welVanaf vandaag ken ik dat zeker wel
must
have
more
Ik stond in 405. En '40' was erg mooi als afsluiter van de avond. Op bootlegs van begin jaren '90 klonk dat altijd zo cool en live was het ook super. Ook tof dat de drummer nog even wat langer doorging.quote:Op zondag 17 juli 2005 02:56 schreef Helsie het volgende:
ik ook
Vak 119 was Fok! vak denk
* luister nu 40
Jawel!!quote:Op zondag 17 juli 2005 03:00 schreef Murray het volgende:
[..]
Heb ik er nou overheen gelezen of heb jij nog niks over gisteren gepost?
Haha ja zo konden ze de auto instappen en zich weg laten scheurenquote:Op zondag 17 juli 2005 03:17 schreef Helsie het volgende:
Was echt vaag einde ook, doordat ze zo sneaky afdropen terwijl iedereen doorzong
Wel echt mooi
Oow, nou, het was een weinig samenhangend geheel hoorquote:Op zondag 17 juli 2005 03:21 schreef Murray het volgende:
[..]
Ja, ik had dit topic nog niet gelezen bedacht ik me ook net.![]()
Ah, ik herkende de naam ook al niet.quote:Sometimes You Can’t Make It On Your Own (dedicated to Robert Paschal Hanvey, Gavin Friday’s father who passed away on July 13th. Bono ends song with a few of Mr Hanvey’s choice phrases.)
Oh nee, ik ook zéker niet, maar het was geen feest om constant "sorry" (of dat niet eens, gewoon *baf* wringen) te horen en weer één of twee mensen voor je langs op dat smalle stukje v/d tribune.... Heb veel toespraakjes (echte redes zijn het niet) maar gedeeltelijk kunnen volgen. Als ik een Tokkie was had ik ze van de ring geduwd. Alsof je een superspannende film kijkt en naast je zit iemand én te bellen én te hoesten én met chips te kraken....quote:Op zondag 17 juli 2005 03:28 schreef Murray het volgende:
[..]
Ah, ik herkende de naam ook al niet.
En Waxxer, ik voel je pijn.
Woensdag zat ik ook naast een vriendenclubje van net in de 20 denk ik, die waren geloof ik ook voor 't vreten en bier gekomen i.p.v. voor U2. Tijdens Running To Stand Still roepen om bier enzo.
Maar verder heb ik zo min mogelijk op ze geleten, heb m'n avond er absoluut niet door laten verpesten.
Denk ik ook....quote:Op zondag 17 juli 2005 03:37 schreef Murray het volgende:
Maar ze hoefden niet voor mij langs, dat scheelde nogal denk ik...
Ja gozert, die amen heb je binnen!quote:Op zondag 17 juli 2005 03:49 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Wat een gelul over de zogenaamde roes en de film ervaring. Het is een ROCK AND ROLL show.
O wacht, daar wil U2 niets van weten! Dat is een kerkdienst.
Excuses.
Staat ergens voorgeschreven hoe een artiest zich moet uiten? Of moet iedereen gewoon maar volgens jouw gedachtegang handelen?quote:Op zondag 17 juli 2005 03:49 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Wat een gelul over de zogenaamde roes en de film ervaring. Het is een ROCK AND ROLL show.
O wacht, daar wil U2 niets van weten! Dat is een kerkdienst.
Excuses.
quote:Op zondag 17 juli 2005 04:20 schreef Helsie het volgende:
* Helsie draait 40 nog maar een keer
HOW LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOONG
TO SING THIS SOOONG
Nou, bij de MediaMarkt hebben ze naamkaartjes bij de hoesjes, dat zoekt wat makkelijkerquote:Op zondag 17 juli 2005 04:26 schreef Helsie het volgende:
Doe het zelf
Ben echt flink aan het speuren op WinMX naar u2 nummers (ik moet bekennen namelijk dat mijn collectie niet bepaald compleet is)
quote:Op zondag 17 juli 2005 04:38 schreef Helsie het volgende:
Hehehhe ik ga ook nog maar even in bed mijn vrouw vervelen met
hooooooooooooow loooooooooooooooooooooong
to sing this sooooooooooooooooooooooong
Leuke foto'squote:Op zondag 17 juli 2005 10:27 schreef darktower het volgende:
Ik heb een heleboel foto's gemaakt gisteren. Ik stond op rij 2 dus ze zijn nog best aardig gelukt ook... Zie http://www.locuta.nl waar de beste op staan.
Vak 422, maar het geluid was echt gewoon barslecht, de meeste mensen die daar stonden hadden er last van, tenminste dat hoorde ik ze zeggen.quote:Op zondag 17 juli 2005 02:20 schreef Murray het volgende:
[..]
Waar zat je dan ergens?
Ik heb vooraan gestaan, daar klonk het gewoon goed, heb Yahweh en 40 helemaal acher op 't veld gekeken en dat klonk op zich ook nog niet so slecht? Al zijn dat natuurlijk wel rustige nummers..
Wow, van dit hele nummer heb ik amper wat verstaan, mooie opnamequote:
Wat mooi!quote:
quote:Op zondag 17 juli 2005 12:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
er staan al twee opnames van gisteren op u2torrents.
Anders ik wel. Zat in vak 117, heb Snow Patrol gezien (vond ik eigenlijk best goed), raakte in gesprek met een Amsterdammer die helemaal uit zijn dak ging toen ik vertelde dat Underworld zondag in de HMH zou spelen) en hij vroeg of ik wilde ruilen met zijn vriendin die 10 plaatsen naar links zat. Heb dit niet gedaan maar ben om 10 over half negen weggegaan en onderaan de trap in vak 121 gaan staan. Geen problemen met secuity, 1 boze blik van blonde jongedame en heb heel de show perfect kunnen zien...quote:Op zaterdag 16 juli 2005 14:43 schreef linebear het volgende:
ik ben zo blij dat ik mijn plek in vak 117 verruild heb voor een staplaats in vak 120
Tof!quote:Op zondag 17 juli 2005 12:35 schreef Applemooz het volgende:
http://www.geektoy.demon.nl/Film_0001.wmv
de volledige show van 15-07 heb ik nog niet gehoordquote:
Dat was ikquote:Op zondag 17 juli 2005 03:29 schreef mazzle het volgende:
PS Toch nog iets: wie waren die honderden mensen die om 20.00 ineens via de zijkant naar het voorste vak gingen voorzien van polsbandjes? Seizoenskaarthouders van Ajax ofzo? Het leken me geen mensen die hiervoor in de rij gelegen hadden. Daar hadden toch eigenlijk mensen in gemoeten die er ook op tijd voor in de rij zijn gaan staan.
Ja..het zijn ook maar een paar videobeelden maar that'll do for nowquote:Op zondag 17 juli 2005 12:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
de volledige show van 15-07 heb ik nog niet gehoord. Zijn alleen videobeelden van een paar nummers
.
maar ja van de 13de ook nietquote:Op zondag 17 juli 2005 12:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
de volledige show van 15-07 heb ik nog niet gehoord. Zijn alleen videobeelden van een paar nummers
.
Als Toronto 4 concerten en New York zelfs 5 concerten krijgt, mag Amsterdam nog wel een bezoekje krijgenquote:Op zondag 17 juli 2005 13:04 schreef LeonH het volgende:
Een 4e leg dus![]()
Zou het ook heeeeel graag willen, heb het er weer voor over om in de vrieskou op het postkantoor te liggen of weer zo lang in de rij voor het stadion!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |