Trein:quote:In verband met werkzaamheden aan de A9 Gaasperdammerweg en A10 Noord wordt er op de concertdagen grote verkeersdrukte verwacht. Houd rekening met vertraging. Kom daarom vroeg naar het stadion. Bezoekers worden aangeraden met het Openbaar Vervoer naar de Amsterdam ArenA te reizen. Bel 0900-9292 of kijk www.ns.nl voor reisadvies. Een gedeelte van het verkeer komende van de A4 en A10-West wordt verwezen naar parkeerterreinen van de RAI. Het RAI-uitrijkaartje geeft recht op een retour van maximaal 2 personen met metrolijn 50 tussen metrostation RAI en metrostation Strandvliet/ArenA. Let op: uw RAI-uitrijkaartje is tevens uw vervoerbewijs na afloop van het concert. Opstapplaats RAI-parkeren na afloop concert: metrostation Strandvliet/ArenA lijn 50. Station Bijlmer is direct na afloop concert afgesloten. Meer informatie over bereikbaarheid treft u aan op www.amsterdamarena.nl.
Bereikbaarheid Amsterdam ArenAquote:Bereikbaarheid
NS adviseert bezoekers voor het U2 concert te reizen naar station Duivendrecht. Dit station ligt op loopafstand van de Amsterdam ArenA. Vanaf station Duivendrecht is ook een metroverbinding naar Amsterdam ArenA.
Reisadvies
NS rijdt op deze dagen extra lange treinen en een extra trein van Duivendrecht naar Utrecht Centraal om 0.29 uur. Raadpleeg Planner Plus voor exacte vertrek- en aankomsttijden en voor de laatste aansluitingen.
quote:Het feit dat ze de hele tribune aan de achterkant netje verstoppen achter grote zwarte doeken, gefet me hoop dat ze de concerten voor een DVD gaan opnemen.
Anders zou je niet zoveel moeite doen (denk ik).
quote:In de dagboeken van Willie Williams heeft die het er, zelfs na de Croke concerten, over dat ze nog een concert gaan filmen. En dat zal Amsterdam óf Milaan zijn.
Alleen daar geven ze nog 2 (of meer) concerten en meestal nemen ze voor een geplande DVD van een concert meerdere avonden op als dat kan, dat hebben ze nu in Chicago ook gedaan.
http://u2log.com/archive/(...)eady_for_a_shoot.phpquote:Curtain call: Arena getting ready for a shoot?
Eagle-eyed reader u2boy draws our attention to an unexpected addition to the stage set up at the Amsterdam Arena. A black curtain has been hung behind the stage. Are U2 gearing up to film their three shows in the Dutch capital? Another reader claims to have seen director Hamish Hamilton (Boston and Slane DVDs) at the Paris shows. Let the speculation begin.
// Zuipen (¤¤¤!)quote:Op dinsdag 12 juli 2005 09:50 schreef MadMaster het volgende:
Foto's van gisterenmiddag in de Arena.
Mochten de afbeeldingen niet weergegeven worden (website is deels beveiligd), kopieer dan onderstaande URL's in de adres balk van je browser.
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_1.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_2.jpg http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_3.jpg
[quote]
Op dinsdag 12 juli 2005 15:55 schreef MadMaster het volgende:
Via onderstaande URL's vind je de tweede (en laatste) serie foto's van de opbouw van het podium in de Arena. De foto's zijn van vanmiddag 13.30 uur.
OPGELET!!! De URL's moet je kopiëren en plakken in je browser-venster in verband met de beveiliging van de website!!!!
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_4.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_5.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_6.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_7.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_8.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_9.jpg
http://www.madmaster.nl/u2_vertigo/u2_arena_10.jpg
Donequote:Op zaterdag 16 juli 2005 10:24 schreef D.Rose het volgende:
OP mag je aanpassen, ik quote de website van de Arena
Fotografie
Het is tijdens het concert van U2 niet toegestaan om professionele foto-apparatuur mee te nemen tenzij de organisator hiervoor uitdrukkelijk toestemming heeft gegeven. Professionele foto-apparatuur met afneembare lenzen en digitale camera's met een groot zoombereik zijn derhalve verboden. Bij overtreding zullen deze camera's worden ingenomen bij de ingang. Niet- professionele, huis-tuin-en-keukencamera's zijn wel toegestaan tot en met 3,2 megapixels!
Eten was geen probleem. En pakken drinken schijnen dat ook niet te zijnquote:Op zaterdag 16 juli 2005 10:28 schreef D.Rose het volgende:
zijn er trouwens mensen die iets te eten/drinken mee hadden genomen?
mooiquote:Op zaterdag 16 juli 2005 10:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Eten was geen probleem. En pakken drinken schijnen dat ook niet te zijn.
Eet smakelijk alvastquote:Op zaterdag 16 juli 2005 10:28 schreef D.Rose het volgende:
zijn er trouwens mensen die iets te eten/drinken mee hadden genomen?
Dit is niet in de arenaquote:Op zaterdag 16 juli 2005 10:37 schreef DarkManta het volgende:
[afbeelding]
Hier de pipo`s van The Music als voorprogramma en daarna kwam Snow Patrol, beide bagger.
waar zat je dan?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 10:56 schreef linebear het volgende:
Voor de Arena vond ik het geluid nogal meevallen eigenlijk. Heb alles redelijk goed kunnen verstaan
Mijn camera is niet zo heel groot, heb hem even weggestopt.....quote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:08 schreef greatgonzo het volgende:
hee mensen met foto's, hoe hebben jullie die camera binnen gekregen?
tja das dan ook een stuk dichterbij dan waar ik stondquote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:00 schreef linebear het volgende:
ik stond ongeveer op de helft... vak 120
Gewoon in een etuitje aan m'n riem. Die werd geeneens opengemaakt. Maar m'n camera (Ixus 30) voldeed dan ook keurig aan de regels (3 MP, 3x zoom).quote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:08 schreef greatgonzo het volgende:
quote:Het was weer geweldig gaaf gisteren! Ik weet niet of het opgevallen is, maar hebben jullie die verlichte 'slangen' op het podium gezien! Dat was toch sinds Amerika niet meer gebruikt?
Kortom, Amsterdam komt op DVD!!!!
Het was echt te vetquote:Oke ik zal het beschrijven zoals het me in deze status lukt
We kwamen binnen, The Music was al bezig, Jemig wat klonk dat klote zeg, je verstond er niks van en veelste schel... Maarja ff klappen want dat hoort erbij. Nog ff gezeik over plaatsen erbij ofcourse ... En toen kwam Snow Patrol, Zo dat klonk al een stuk beter Zang viel niet goed samen met muziek, maarach het was wel leuk. Nog even probeerde Snow Patrol stoer te doen door Fucking in 1 van hun nummer te verwerken, maar dat klonk voor geen meter. Toen stopte ze rond kwart over 8.
Het wachten begon... Half 9, niks. Kwart voor negen, niks. Paar waves. Toen om 5 voor 9 begon het veld te juichen, en zag ik het ook, Ze kwam op
Zichzelf installeren, en ze begonnen met Vertigo, PRACHTIG
Het geluid was niet perfect, maar dat maakte echt geen flikker uit.
De sfeer: Prachtig
Nouja ze speelden gewoon de setlist die je hierboven kan vinden af, met natuurlijk een "1e afscheid"
Toen hebben ze nog een paar nummers gespeeld en toen Vertigo als afsluiter, Ik kan je 1 ding zeggen, ik heb echt het hele nummer gesprongen, ik voelde mn benen natijd niet meer.
Toen hamburgertje gekocht (erg droog, zat weinig saus op) en naar de auto, we zaten niet in het Transferium, dus we waren binnen 10 minuten van 't parkeerplaatsje af
En toen naar huis gekard
Happy end
Ik heb filmpjes en foto's, die zal ik zo snel mogelijk online zetten
Nu ga ik slapen, vrinden.
Ik heb 2 korte filmpjesquote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:38 schreef linebear het volgende:
ben nog steeds op zoek naar opnames van de show. Iemand !??
Ik wou het hele concert nog opnemen met mn MP3 speler, maar er waren geen opgeladen batterijen meer in huisquote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:39 schreef linebear het volgende:
meer op zoek naar geluid
Wellicht dat later vandaag wel wat opduikt op de bekende sites ...quote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:38 schreef linebear het volgende:
ben nog steeds op zoek naar opnames van de show. Iemand !??
ehh, regels?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:12 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Gewoon in een etuitje aan m'n riem. Die werd geeneens opengemaakt. Maar m'n camera (Ixus 30) voldeed dan ook keurig aan de regels (3 MP, 3x zoom).
en welke zijn dat !?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Wellicht dat later vandaag wel wat opduikt op de bekende sites ...
Er mag geen professionele fotoapparatuur worden meegenomen. Onder professionele apparatuur verstaan ze camera's met afneembare lenzen en zo. Dus een leuk compact cameratje zou moeten mogen. Ik heb trouwens ook een kerel met een videocamera zien staan ergens in de buurt van van 425... Dat vond ik wel vaag.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:41 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
ehh, regels?
Achterop het kaartje staat duidelijk dat geen foto of filmapparatuur meegenomen mogen worden
Klopt, maar dat geldt voor professionele apparatuur. De Arena zelf heeft het volgende op de website staan:quote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:41 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
ehh, regels?
Achterop het kaartje staat duidelijk dat geen foto of filmapparatuur meegenomen mogen worden
Maar ik had net zo makkkelijk een betere (compacte) digicam mee kunnen meenemen, want ze keken geeneens in het tasje (waarschijnlijk door het kleine formaat).quote:// Fotografie
Het is tijdens het concert van U2 niet toegestaan om professionele foto-apparatuur mee te nemen mits de organisator hiervoor uitdrukkelijk toestemming heeft gegeven. Professionele foto-apparatuur met afneembare lenzen en digitale camera's met een groot zoombereik zijn derhalve verboden. Bij overtreding zullen deze camera's worden ingenomen bij de ingang. Niet- professionele, huis-tuin-en-keukencamera's zijn wel toegestaan tot en met 3,2 megapixels!
Je mag camera's tot 3.2 megapixel en 2x zoom ofzo meenemen, ik heb zn klein kutcameratje, dus die mocht gewoon mee naar binnen, en een mobiel, van mn neef, met 15 mb vrij voor foto'squote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:08 schreef greatgonzo het volgende:
Het magquote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:41 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
ehh, regels?
Om 5 voor negen liepen ze op de catwalkquote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:03 schreef Tourniquet het volgende:
Rond 9 uur. Gisteren iets van 10 of 5 voor 9 geloof ik.
Videocamera mag nietquote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er mag geen professionele fotoapparatuur worden meegenomen. Onder professionele apparatuur verstaan ze camera's met afneembare lenzen en zo. Dus een leuk compact cameratje zou moeten mogen. Ik heb trouwens ook een kerel met een videocamera zien staan ergens in de buurt van van 425... Dat vond ik wel vaag.
Het concert van woensdag is wel te vinden! En de kwaliteit is zeker niet slecht, ik heb er met kippevel naar zitten luisterenquote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:39 schreef linebear het volgende:
meer op zoek naar geluid
Das inderdaad wel een hele mooie foto, ik heb onderstaande gemaakt met een 4 megapixel camera met 3x optische zoom, ik stond op een vrij redelijke plaatsquote:Op zaterdag 16 juli 2005 11:58 schreef greatgonzo het volgende:
ach, ik weet niet of ik zoveel zin heb om mijn camera mee te slepen eigenlijk. Hij maakt eigenlijk niet zo'n scherpe foto's op slecht verlichte plaatsten.
Zulke mooie als deze zou ik nooit kunnen maken
[afbeelding]
Waar waar waar? ;pquote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:10 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Het concert van woensdag is wel te vinden! En de kwaliteit is zeker niet slecht, ik heb er met kippevel naar zitten luisteren![]()
En je had Major Tom bij je!!! helemaal ideaal hoef je niet te lopen voor je biertjesquote:Op zaterdag 16 juli 2005 12:14 schreef Luni het volgende:
[..]
Das inderdaad wel een hele mooie foto, ik heb onderstaande gemaakt met een 4 megapixel camera met 3x optische zoom, ik stond op een vrij redelijke plaats
[[url=http://img330.imageshack.us/img330/8430/pict22785av.th.jpg]afbeelding][/URL]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |