abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 juli 2005 @ 13:01:32 #76
44906 merino
World of Sleepers
pi_28855615
Stones in de Kuip afgelopen tour vond ik ook totaal niet klinken. Heb nauwelijks iets kunnen verstaan en als ik al iets verstond was dat het meezingen van de mensen in het stadium. En dan stond ik op 5 meter van het vierkanten midden podium....
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  Moderator zaterdag 16 juli 2005 @ 13:02:55 #77
18653 crew  D.
pi_28855649
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 13:01 schreef merino het volgende:
Stones in de Kuip afgelopen tour vond ik ook totaal niet klinken. Heb nauwelijks iets kunnen verstaan en als ik al iets verstond was dat het meezingen van de mensen in het stadium. En dan stond ik op 5 meter van het vierkanten midden podium....
het gaat hier over de Arena hoor
  zaterdag 16 juli 2005 @ 13:07:40 #78
108648 cattie
lieve moeder
pi_28855756
Het was GEWELDIG! Echt super!
Veel leuker dan in Brussel. Daar zat ik vrij achteraan, echt een pokke-eind van het podium. Nu stond ik, en hoewel ik pas om half 7 het veld op liep kwam ik nog redelijk vooraan in het achterste vak. Eerst zag ik alleen ruggen en hoofden (iets van 10 mensen van boven de 1.90 stonden voor me, en ik ben 1.70..grrr) totdat mijn nieuwe held mij zijn plaatsje gaf (hij kon toch over me heen kijken) en ik dus wel het podium redelijk kon zien!! Mijn andere held (mijn man ) heeft me een stuk of 10x opgetild en mijn helden samen hebben me ook nog op hun schouwders genomen, geweldig!!
Waar ik stond was het geleuid redelijk te doen. Het galmde gelukkig niet heel erg. De show zelf was iets ingetogener dan in Brussel, maar tegelijkertijd veel krachtiger en warmer. Volgens mij vindt Bono Nederland veel leuker dan België! Hij deed vele referenties naar Nederland en probeerde Nederlands te spreken.
"Ik hou van Holland"
"het is hiet hier" nog een poging: "het is heet hier" Ohhhh, dat bedoelde hij!
Temperatuur viel nog mee, lekker warm, dat wel, maar geen absolute sauna.

De sfeer was geweldig, de nummers super, New Years Day en ook WOWY (die speelden ze in Brussel niet en had ik wel gemist). Ik heb nog nooit zo hard gesprongen tijdens een concert.

Zucht.... het was super.... ben nu nog aan het nagenieten!
  zaterdag 16 juli 2005 @ 13:11:13 #79
108648 cattie
lieve moeder
pi_28855840
Oh ja, op het eind zei Bono: "You don't actually believe that The Edge is a human being? We've come here in this ufo." Gne gne.
Had het idee dat dit de laatste keren zijn dat ze in de Arena speelden. Bij "I hope the sound was oke" werd toch wel te kennen gegeven dat dat helaas niet zo was...
pi_28855912
Ik vond het ook wel 1 van de mooiste stukjes toen Bono zo zei van: Ik hou van God
pi_28855998
Ik heb ook foto's gemaakt maar helaas zijn ze of wat donker of zonder flits mocht ik niet bewegen nou kan je vertellen dat het moeilijk is om niet te bewegen bij een concert van U2 ..... het was super gisteren echt niet normaal.... ik had trouwens camera met 4 miljoen pixels maar had hem dan ook verstopt maar werd niet gefouilleerd

Voor de rest geen klachten hoor, oke voorprogramma ging wel heb alleen snowpatrol gezien overigens was wel aan te horen beter dan in gelredome toendertijd ....... maar barcelona heeft keane als voorprogramma had ik toch liever gehad!

Voor de rest U2 the best show in the world @ the moment
pi_28856028
Jemig nu ligt mn server plat
Nu kan ik niks meer online zetten
pi_28856045
Yes hij is weer online
pi_28856131
FOTO'S EN FILMPJES ZIJN ONLINE
Link:

http://fox-nl.joltservers.net/Sander/U2concert/
pi_28856224
Ik ga vanavond Heb daarnet twee kaartjes gekregen Heb er echt zin in.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 13:30:42 #86
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_28856268
het is heet hier?
Ik verstond: heb gescheten hier! :-D

Maar mensen ik ben dus trug in het zuiden. Gister om 6 uur daar en na het concert blijven slapen in v/d Valk Breukelen. Vanochtend terug gereden, mijn verslagje komt nog hier samen met ongeveer 100 foto's op m'n site

Oja.... HET WAS GEWELDIG! Nog beter dan Gelsenkirchen
enne The Music is kut!! (sorry Waxxer)
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_28856398
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 13:30 schreef LeonH het volgende:
het is heet hier?
Ik verstond: heb gescheten hier! :-D

Maar mensen ik ben dus trug in het zuiden. Gister om 6 uur daar en na het concert blijven slapen in v/d Valk Breukelen. Vanochtend terug gereden, mijn verslagje komt nog hier samen met ongeveer 100 foto's op m'n site

Oja.... HET WAS GEWELDIG! Nog beter dan Gelsenkirchen
enne The Music is kut!! (sorry Waxxer)
Nee, het geluid was kut
Het is wel leuke muziek, maar gisteravond kut
pi_28856413
Ik zie dat niet alleen mijn foto's slecht zijn, ik ga vanavond de beste online zetten ....... plezier vanavond en geniet het is echt super...
Je mag nu ook al kijken hoor trouwens naar mijn website
www.kluivie.nl

greetz mario
pi_28856502
Is het erg warm daarbinnen? Gisteren was het wel heter maar om nu een korte broek aan te trekken.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 13:42:00 #90
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_28856548
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 13:35 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Nee, het geluid was kut
Het is wel leuke muziek, maar gisteravond kut
Persoonlijk vond ik het kut muziek, en vele in mijn buurt be-aamde dat ook nog es extra! Snow-patrol was 10x beter, maar kwamen ook niet boven The Thrills in Gelsenkirchen uit
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_28856874
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 13:39 schreef dady het volgende:
Is het erg warm daarbinnen? Gisteren was het wel heter maar om nu een korte broek aan te trekken.
Trek geen lange broek aan, niet slim
pi_28856883

Mijn shirt 8)
pi_28857002
Na het zien van foto's echt uit vak 418 denk ik toch dat wij ergens anders gaan staan hoor....
pi_28857036
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 14:02 schreef Sonja27 het volgende:
Na het zien van foto's echt uit vak 418 denk ik toch dat wij ergens anders gaan staan hoor....

Het mooie wel was van dicht bij het podium zitten dat je geen/minder last hebt van de echo en de galm, waar de Arena om bekend staat
pi_28857144
Veel plezier, mensen die vanavond gaan
  Moderator zaterdag 16 juli 2005 @ 14:16:13 #96
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_28857309
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 14:04 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Het mooie wel was van dicht bij het podium zitten dat je geen/minder last hebt van de echo en de galm, waar de Arena om bekend staat
Precies. Ik zat stond in 118. OK, je ziet het grote scherm niet goed, maar de bánd zie je juist uitstekend. Dichterbij kan niet, vanaf de tribune. En de vakken aan de zijkanten van het podium zijn een van de weinige waar het geluid nog enigszins te doen is.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_28857375
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 14:16 schreef Gert het volgende:

[..]

Precies. Ik zat stond in 118. OK, je ziet het grote scherm niet goed, maar de bánd zie je juist uitstekend. Dichterbij kan niet, vanaf de tribune. En de vakken aan de zijkanten van het podium zijn een van de weinige waar het geluid nog enigszins te doen is.
Nja kijk
Ik zie liever de band goed dan dat ik achteraan sta en de hele tijd naar schermen moet kijken, maar wel het grote scherm zie...
  zaterdag 16 juli 2005 @ 14:25:03 #98
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28857473
quote:
[b]Op zaterdag 16 juli 2005 12:36
BTW: iemand nog naar die afterparty in de HMH geweest, of van plan te gaan?
Ik ben geweest, het was aardig, maar je kunt je ook wel de 15 euro besparen en ergens anders een biertje halen. Ze lieten Rattle & Hum zien (fantastische film natuurlijk, maar die heb ik thuis ook liggen) en daarna was het de beurt aan U2UK. Leuke coverband, maar een schril contrast als je net daarvoor de échte U2 gezien hebt. Wel leuk dat ze nummers als Gloria en Bad speelden, omdat U2 dat niet deed. De DJ na afloop heb ik maar even gezien, klonk leuk, maar we hadden het tegen die tijd wel gehad.

Ik vond het een erg goed concert, jammer van het geluid (ik zat achterin, bovenin, echt verschrikkelijk). Ik begreep dat U2 er alles aan gedaan heeft om er nog iets van te maken, meer dan dit konden ze volgens mij ook niet doen. Toch knap dat je zo achterin de zaal ook gewoon de sfeer meekrijgt.

Ik vond het niet superwarm trouwens, heb wel eens véél erger meegemaakt (dEUS in Mezz Breda een tijd geleden, 50 graden Celcius anyone?). Zorg dat je genoeg drinkt en je houdt het prima uit.

edit: Wie heeft ook de bikkels gezien die vlak na het concert al in de rij gingen staan met hun slaapzak voor het concert van vandaag? Bizar!
  zaterdag 16 juli 2005 @ 14:32:01 #99
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_28857628
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 14:25 schreef BUG80 het volgende:

Ik vond het een erg goed concert, jammer van het geluid (ik zat achterin, bovenin, echt verschrikkelijk). Ik begreep dat U2 er alles aan gedaan heeft om er nog iets van te maken, meer dan dit konden ze volgens mij ook niet doen.
Ze hadden er best wat aan kunnen doen, zo'n Sensation bijvoorbeeld, daar is het geluid toch ook goed? Gewoon rond het hele stadion muren van speakers hangen, ipv 2 lullige speakertjes hoog aan het plafond. Voor mij was het hele concert verziekt door dat k*tgeluid, had beter thuis de DVD op kunnen zetten.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 14:37:49 #100
71333 BUG80
Stop making sense
pi_28857737
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 14:32 schreef err het volgende:

[..]

Ze hadden er best wat aan kunnen doen, zo'n Sensation bijvoorbeeld, daar is het geluid toch ook goed? Gewoon rond het hele stadion muren van speakers hangen, ipv 2 lullige speakertjes hoog aan het plafond. Voor mij was het hele concert verziekt door dat k*tgeluid, had beter thuis de DVD op kunnen zetten.
Overal speakers hangen is niet per definitie de oplossing. De problemen ontstaan door reflecties van bijvoorbeeld het dak en de wand achterin. Dit hebben ze waarschijnlijk geprobeerd op te vangen door zware doeken recht boven het podium op te hangen en achterin de zaal. Ik denk dat de technici juist het aantal speakers laag heeft gehouden om dit nog enigszins te kunnen controleren.

U2 heeft zo'n beetje de beste geluidstechnici van de wereld achter zich, ik ga er vanuit dat die weten wat ze doen.

En zeg nou zelf, de kwaliteit van het geluid is bij een U2 concert een stuk kritieker dan bij Sensation.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')