abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 juli 2005 @ 15:39:12 #1
89891 missDemeanor
Captured by the game
pi_28414408
O wat zijn ze weer goed, al die artiesten die zich belangenloos inzetten voor LiveAid, voor alle arme Afrikanen.....de rijksten spelen voor de armsten...yeah right.

Ik stel me zo voor dat ze met hun privevliegtuigen naar de steden vliegen waar ze moeten optreden, daar in het duurste 5 sterren hotel verblijven met een schare kontenlikkers erbij (denk bijvoorbeeld aan fijne Mariah Carey die haar schoentjes aan en uit laat trekken door een assistente).

Na alle inspanningen kunnen zij zich terugtrekken in hun of voor hun klaargezette trailers, alwaar zij de zaken kunnen nuttigen die zij op hun veelal belachelijke verlanglijstjes hebben staan.

50 cent kan, behangen met gouden kettingen etc, bijvoorbeeld een mooi stukje optreden weggeven, terwijl we denken aan zijn videoclips met grote villa's, met goud behangen half naakte vrouwen en grote dure auto's...

Ze staan weer even in de belangstelling allemaal.....terwijl het klootjesvolk de kaarten mag kopen.
Zouden ze zelf ook een percentage van hun vermogen schenken aan de armoede en misstanden in afrika? Bij mekaar opgeteld staat er voor aardig wat geld te zingen vandaag......half Afrika kan daar bij wijze van mee gered worden.....

En last but not least...leuk idee maar heeft de eerste Live aid eigenlijk wat geholplen? Na al die jaren is er daar niks veranderd hoor in Afrika.
OK en nu ben ik het zat!!!
▒­ ­
Ik heb van je gedroomd vannacht
  zaterdag 2 juli 2005 @ 15:46:08 #2
74582 ICTservice
Niets is zoals het lijkt..
pi_28414621
Slotje.
http://www.scholieren-online.nl
''Het ligt eraan van welke flat je het bekijkt..''
Fabeltjeskrant = l33t
pi_28414638
bedankt, ik zet hem nu aan
  zaterdag 2 juli 2005 @ 15:47:38 #4
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_28414664
Is dit de wedstrijd 'Plaats zoveel mogelijk domme uitspraken in één post'?
pi_28414718
indd.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_28414780
Ja, dat vind ik ook zo hypocriet. Ze doen zelf mee aan o.a. die bling-verheerlijking en dan toch ff de lieverdjes uithangen bij dat soort benefiet-concerten.
pi_28414822
quote:
Q: So if Africa needs money so badly, why aren't these concerts fund-raisers?

A: Geldof says the concerts are to make a political statement to world leaders, to get their attention. Sort of like a giant, musical sit-in.

For any real change in Africa, these rich countries have to take the lead, Amgott said.
Here are the issues behind Live 8:
http://www.philly.com/mld/dailynews/living/12020407.htm
  zaterdag 2 juli 2005 @ 15:54:20 #8
74582 ICTservice
Niets is zoals het lijkt..
pi_28414855
Slotje.
http://www.scholieren-online.nl
''Het ligt eraan van welke flat je het bekijkt..''
Fabeltjeskrant = l33t
pi_28414874
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 15:54 schreef ICTservice het volgende:
Slotje.
rot op man.
pi_28414887
Je kunt niet 2x dezelfde reactie in een topic posten. Je wordt nu doorgestuurd naar het topic waar je zojuist in hebt gepost.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:02:36 #11
16715 Mylene
*schatje*
pi_28415092
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 15:54 schreef ICTservice het volgende:
Slotje.
Vriendelijk verzoek om te kappen daarmee.

Met 'slotjesroepers' zijn we ook wat minder blij
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:17:16 #12
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_28415469
dom ontwetend mens, ga van mijn internet
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:19:11 #13
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_28415519
Er was er het wachten op zo'n topic.

Maar je vergeet dat ze wel de aandacht op het onderwerp richten en op die manier komt het in de media, van mij mogen ze dan wel een miljoen trailers hebben of wat dan ook
pi_28415531
Het is ook nooit goed he. Geven de (invloed)rijken geen geld; zijn ze gierig. Geven ze wel geld; doen ze het om bijv. album te promoten. Altijd slecht. Kap is met dat kutgezeik debielen. Live8 gaat niet zozeer om geld maar eerder om Awareness (MTF e.d.). Ja, oke, geld speelt ook een grote rol, met de G8 top in Schotland.
pi_28415533
Leuk al die andere opmerkingen. Maar spreek het maar eens tegen doormiddel van argumenten.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:19:50 #16
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_28415541
Live8 is niet de oplossing. En Bono kan het ook niet oplossen in zijn eentje, ik heb heel ff gekeken en werd een beetje moe van zijn preek. Wel een mooi gebaar uiteraard. Maar voor een betere wereld is meer nodig.

Wat heb je eraan om te gaan zeuren dat iedere dag 1000 mensen sterven aan aids, dat ie muziek maakt inplaats van preker te zijn. De wetenschap lost het wel op. De wetenschap lost alles op.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:22:14 #17
32652 GeorgeW.Bush
President of the USA
pi_28415616
Hier gaan ze al de fout in:
For any real change in Africa, these rich countries have to take the lead, Amgott said.

Dat moeten wij niet doen, maar die regeringen in Afrika zelf, maar die voeren liever oorlog met het geld dat ze van het rijke Westen krijgen
Op maandag 11 juli 2005 19:29 schreef Tamme het volgende:
Waarom doe jij zo tegen mij? Zijn we even oud ofzo>?
beetje respect hier op deze fora anders is het klit bang en gaan we schoonmaken
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:22:18 #18
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_28415619
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 15:39 schreef missDemeanor het volgende:

En last but not least...leuk idee maar heeft de eerste Live aid eigenlijk wat geholplen? Na al die jaren is er daar niks veranderd hoor in Afrika.
Tsja ze moeten het zelf doen, en dat mislukt wel n's he
pi_28415623
Ik ben het ermee eens dat sommige artiesten hypocriet zijn. Vooral Mariah Carey! Dat ze überhaupt gevraagd is voor die evenement.
pi_28415651
TS

Mensen moeten eens inzien dat het hele gedoe met Afrika nooit wat wordt.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:24:07 #21
56699 Boef
Niet ik, jij!
pi_28415688
The world’s economic powerhouses have agreed to relinquish the third world’s multi-trillion dollar debt, describing it as a “small price to pay” to ensure that the Live 8 concert series never happens.

“Bob Geldof has shown us the error of our ways. We now realise that allowing two thirds of the world population to be debt-ridden has dire consequences we simply cannot afford,” said British Prime Minister Tony Blair, “Like the reformation of the Spice Girls.”

The World Bank has also responded to the popular mood, and will advance a loan of $100 to everyone in the third world, on the condition that no more versions of "Do They Know It's Christmas" are released.

The concert series seeks to fight poverty throughout the world by raising awareness of new albums by U2, Jamiroquai and Coldplay, amongst others. “Our hope is that if enough people buy our new album, the powers-that-be will realise how strongly the people feel about the issue of third world poverty,” said Duran Duran lead singer Simon Le Bon. “They certainly wouldn’t be buying our albums for any other reason.”

The main concert is scheduled to be held at London’s Hyde Park as part of the Long Walk to Justice, a campaign which will begin en masse when Mariah Carey starts performing.

However, simultaneous ‘Live 8’ concerts – named after the number of times Bob Geldof has exploited the poor to re-launch his career - will occur across Europe and in America. “This has been an eye-opening experience for me,” said one Italian spectator. “I never fully understood the concept of ‘poor’ until I saw A-ha rehearse their entire back catalogue. We must save the children from this injustice at once.”

The G8 Summit is set to run from July 6 for three days, or for however long it takes for Bono to shut up outside it.

Voor bron klik hier
Una Bachata?
XBL Gamertag: Flex0r75
pi_28415693
Dat hele live-aid is een façade.

Een mogelijkheid voor artiesten om zichzelf te profileren als barmhartig en sociaal terwijl het niet meer is dan puur eigenbelang. De problemen worden niet opgelost met geld zoals gister in de krant stond.

Live Aid is leuk voor huilie's maar een oplossing is het geenszins. Puur opportunisme want is Afrika sinds de vorige Live Aid verbeterd? Terechte opmerking van de TS waarop het antwoord ontkennend is.

Geen samenhang hulp en welvaart
pi_28415700
Volgens mij doen 50 cent en Mariah Carey niet mee.

En ik vind het persoonlijk ook de grootste onzin; hier wordt niets mee opgelost. Al heeft men ongetwijfeld goede bedoelingen, dat moraliserende gedoe komt mij ook de strot uit.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_28415702
vetheid live 8 ja iedereen is een beetje hypocriet iedereen heeft die eigenschap behlave bnush want die is natuurlijk perfect, kots
pi_28415732
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:24 schreef jakees het volgende:
vetheid live 8 ja iedereen is een beetje hypocriet iedereen heeft die eigenschap behlave bnush want die is natuurlijk perfect, kots
Wat is bnush?
pi_28415790
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:22 schreef GeorgeW.Bush het volgende:

Dat moeten wij niet doen, maar die regeringen in Afrika zelf, maar die voeren liever oorlog met het geld dat ze van het rijke Westen krijgen
Toepasselijke avatar en username...

Het echte probleem is natuurlijk oneerlijke handel. Maar dat wil jij natuurlijk ontkennen hé? Altijd hen de schuld geven. Droom maar lekker verder.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:28:44 #27
32652 GeorgeW.Bush
President of the USA
pi_28415839
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:26 schreef milkingmonkey het volgende:

[..]

Het echte probleem is natuurlijk oneerlijke handel. Maar dat wil jij natuurlijk ontkennen hé? Altijd hen de schuld geven. Droom maar lekker verder.
Ja hoor, het echte probleem is oneerlijke handel, droom jij nou maar lekker verder
Op maandag 11 juli 2005 19:29 schreef Tamme het volgende:
Waarom doe jij zo tegen mij? Zijn we even oud ofzo>?
beetje respect hier op deze fora anders is het klit bang en gaan we schoonmaken
pi_28415895
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:28 schreef GeorgeW.Bush het volgende:

[..]

Ja hoor, het echte probleem is oneerlijke handel, droom jij nou maar lekker verder
Oneerlijke handel en zeer slecht bestuur.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:30:23 #29
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_28415899
Het grote probleem is dat ze daar als konijnen neuken en dat het AIDS virus zich verspreid, terwijl ze wel condooms krijgen.
pi_28415907
quote:

[..]

Ohja "natuurlijk" hahaha. Corrupt is het woord wat jij zoekt, samen met honger naar macht en aanzien van de leiders van de landen aldaar. En wij maar geld geven
Let's play some tetris, motherfucker.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:30:54 #31
78604 Dragon-fly
dit meen je niet...
pi_28415911
Live8
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:31:04 #32
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_28415918
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 15:47 schreef broer het volgende:
Is dit de wedstrijd 'Plaats zoveel mogelijk domme uitspraken in één post'?
vertel mij wat jij er zo dom aan vind...
put
your
clothes
on!
pi_28415987
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:30 schreef ArcticBlue het volgende:

[..]

Ohja "natuurlijk" hahaha. Corrupt is het woord wat jij zoekt, samen met honger naar macht en aanzien van de leiders van de landen aldaar. En wij maar geld geven
Oke, mijn post is iets te subjectief. Het probleem ligt echter echt niet alleen bij de arme landen met een corupt bestuur. Oversubsidering van landbouw speelt ook een rol... Trouwens, wat is ook alweer de oorspronkelijke reden waarom die landen zo arm zijn??
pi_28416018
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:23 schreef Itadakimasu het volgende:
TS

Mensen moeten eens inzien dat het hele gedoe met Afrika nooit wat wordt.
Wat jij nu zegt is gewoon te triest om hierop integaan
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:35:08 #35
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_28416059
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:32 schreef milkingmonkey het volgende:

[..]

Oke, mijn post is iets te subjectief. Het probleem ligt echter echt niet alleen bij de arme landen met een corupt bestuur. Oversubsidering van landbouw speelt ook een rol... Trouwens, wat is ook alweer de oorspronkelijke reden waarom die landen zo arm zijn??
is er maar 1 reden waarom een heel continent arm is?
dacht het niet...
put
your
clothes
on!
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:36:37 #36
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_28416100
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:32 schreef milkingmonkey het volgende:

[..]

Geen idee, de land is rijk aan grondstoffen en dergelijke die eerst de blanken hadden, later zijn die wegegaan.
toen kwamen de dictators en al dat soort volk het in die landen verneuken.
ook veel oorlogen tussen al die stammen.
nou ja het ging zo'n beetje àllemaal radicaal verkeerd.
pi_28416155
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:35 schreef Jerruh het volgende:

[..]

dacht het niet...
Nee lijkt me ook. Maar als je dan toch al een reden moet noemen dan heb ik er wel een; grote delen van Afrika lenen zich niet voor het verbouwen van gewassen. Stuur je daar eten heen dan groeit de bevolking op plaatsten waar dat eigenlijk helemaal niet verantwoord is.
Let's play some tetris, motherfucker.
pi_28416160
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:35 schreef Jerruh het volgende:

[..]

dacht het niet...
Nee, er is maar 1 hoofdreden waarom een heel continent arm is geworden. Met een aantal natuurlijke factoren die niet echt optimaal zijn. Maar dat is waarom ze nog arm ZIJN, niet hoe ze het zijn geworden.
pi_28416165
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:30 schreef Grimm het volgende:
Het grote probleem is dat ze daar als konijnen neuken en dat het AIDS virus zich verspreid, terwijl ze wel condooms krijgen.
Veel van die mensen weten niet beter. In die zin zijn ze echt achterlijk, maar dat kun je ze ook niet kwalijk nemen.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:42:03 #40
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_28416244
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:39 schreef milkingmonkey het volgende:

[..]

Nee, er is maar 1 hoofdreden waarom een heel continent arm is geworden. Met een aantal natuurlijke factoren die niet echt optimaal zijn. Maar dat is waarom ze nog arm ZIJN, niet hoe ze het zijn geworden.
dat klopt wel, maar er zijn zoveel evrschillende redenen waarom ze arm zijn.
weet je misschien de kolonisatie nog, waardoor zwarte mensen als laag volk werd beschouwd? de chaos door binnenlandse oorlogen etc... alles stapelt zich op en blijft zich opstapelen en is niet zomaar met geld en voedsel te behelpen...
put
your
clothes
on!
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:44:23 #41
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_28416320
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:42 schreef Jerruh het volgende:

[..]

weet je misschien de kolonisatie nog, waardoor zwarte mensen als laag volk werd beschouwd? de chaos door binnenlandse oorlogen etc... alles stapelt zich op en blijft zich opstapelen en is niet zomaar met geld en voedsel te behelpen...
Dat vindt ik dus ook, elk jaar gaat d'r voor miljarden naar afrika, en je ziet die kleine kinderen dood gaan op tv.
Maar al zou je met al het geld op de wereld d'r heen gaan dan zou het na een paar jaar weer chaos zijn.
Een nieuwe structuur en goed onderwijs hebben ze daar nodig.

Maar dat lijkt me ook het lastige, want sommige stammen die leven nog zoals in 1400.
Beetje de hele dag wat jagen en wat eten verbouwen.
En als dan de oogst enorm tegenvalt dan zijn ze het bokje ja, of zie ik dat verkeerd?
pi_28416328
Het is wel duidelijk dat een aantal users de waarheid niet onder ogen willen zien. Ze zien zichzelf als de barmhartige Samaritaan door Live Aid te ondersteunen en wellicht zijn ze ook donateur van een ontwikkelingsorganisatie. Maar vergeten daarbij zichzelf af te vragen. Werkt dit wel of koop ik alleen mijn eigen schuldgevoel af en kan ik daarna weer lekker verder met mijn eigen leven.

Voor die mensen, haal je oogkleppen weg en aanschouw die waarheid zoals bijv. in dat krantenartikel staat vermeld.
pi_28416340
Is toch leuk om naar te kijken stomme zeik teef
pi_28416397
quote:
Tja, als het toch allemaal al kut is daar is seks nog zo'n beetje het enige plezier.

Verder is het onzin dat ze allemaal wel condooms krijgen, de meesten juist niet. Dankzij Vatciaan enzo.

Het irriteert me wel dat een hoop mensen menen dat het de schuld is van die mensen zelf dat ze arm zijn. En kom niet met argumenten als: 'wij hebben onze problemen toch ook zelf opgelost?' Gewoon geluk hebben, beste mensen. Al een paar honderd jaar ligggen we voor op Afrika. Dat halen ze echt niet in op ons.
pi_28416442
Het maakt niet uit hoeveel je in die bodemloze put genaamd "Afrika" pompt, het blijft toch vrijwel dezelfde situatie.
pi_28416491
Het grootste probleem is daar de vele machtstrijden tussen 1000-den stammen. Ze moorden elkaar niet alleen uit ze zijn ook nog zo corrupt als de neten. Dat los je niet op door geld die kant op te sturen.
pi_28416520
quote:
Technisch gezien is Afrika volgens mij nooit rijk geweest
pi_28416558
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:42 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Klopt, maar voor een dag als vandaag speelt de geschiedenis van armoede geen rol. Ze zijn arm, dat is een feit. Wat ik raar vind is dat mensen dit afkraken. Als je het niet leuk vind, doe wat anders aan! Je hoeft hte niet te kijken. M.i. kan Live 8 wél verschil maken, de G8 top maakt een aantal beslissingen die écht wel wat uit kunnen maken i.t.t. al die andere benefietconcerten (tijdelijke hulp).
pi_28416586
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:33 schreef Guusie het volgende:

[..]

Ik denk wel dat het zo is, maar blijkbaar is dat voor sommigen niet relevant. Het gaat er alleen om, hoe jij graag wilt dat het is?
quote:

[..]

Bij mijn weten is Afrika nooit rijker geweest dan het nu is, dus wat bedoel je?

De enige reden dat het nu allemaal zo verschrikkelijk lijkt, is omdat het dat is in verhouding met bijvoorbeeld de EU, de V.S en dergelijke.
pi_28416589
Ik weet niet wat die aap van Live 8 nou precies wil? Dat de Aarde straks bevolkt wordt door tientallen miljarden mensen zodat het hier helemaal niet meer leefbaar is? Geweldig idee zeg!
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_28416597
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:53 schreef milkingmonkey het volgende:

[..]

Klopt, maar voor een dag als vandaag speelt de geschiedenis van armoede geen rol. Ze zijn arm, dat is een feit. Wat ik raar vind is dat mensen dit afkraken. Als je het niet leuk vind, doe wat anders aan! Je hoeft hte niet te kijken. M.i. kan Live 8 wél verschil maken, de G8 top maakt een aantal beslissingen die écht wel wat uit kunnen maken i.t.t. al die andere benefietconcerten (tijdelijke hulp).
Ik vind het wel leuk, zit het ook te kijken . Maar doet er niks aan af dat veel artiesten hypocriet zijn. Zoals in de OP beschreven.
pi_28416611
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Tja, als het toch allemaal al kut is daar is seks nog zo'n beetje het enige plezier.

Verder is het onzin dat ze allemaal wel condooms krijgen, de meesten juist niet. Dankzij Vatciaan enzo.

Het irriteert me wel dat een hoop mensen menen dat het de schuld is van die mensen zelf dat ze arm zijn. En kom niet met argumenten als: 'wij hebben onze problemen toch ook zelf opgelost?' Gewoon geluk hebben, beste mensen. Al een paar honderd jaar ligggen we voor op Afrika. Dat halen ze echt niet in op ons.
De schuld afschuiven op het Westen is goedkoop en verschaf je die mensen een slachtofferschap wat ze goed bevalt. We zeuren krijgen geld, eten een week. Daarna zeuren we verder we krijgen weer geld en voor je het weet zit je in een vicieuze cirkel waarbij je weerloze mensen krijgt die te lui zijn om iets te doen. Ze krijgen toch wel geld dus waarom zou je jezelf inzetten om je eigen positie te verbeteren.

Het daadwerkelijke probleem ligt bij de lokale elite. Die zijn de hoofdschuldigen van het drama wat zich al jaren in Afrika voltrekt en waarbij geld geven geen enkele structurele oplossing biedt. Opportunisme in zijn puurste vorm
pi_28416628
In dit topic lopen overigens ontzettend veel zaken door elkaar
pi_28416635
Ooit komt het misschien wel goed met Afrika, maar dan zijn we wel 100 jaar verder.... een eeuw geleden was het hier ook best een puinhoop met veel oorlogen en armoede
٩๏̯͡๏)۶
pi_28416639
Er zijn meer mensen die dat vinden: Live8
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:57:45 #56
6941 APK
Factual, I think.
pi_28416654
quote:

Ze staan weer even in de belangstelling allemaal.....terwijl het klootjesvolk de kaarten mag kopen.
Het is toch een gratis concert?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_28416688
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:56 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De schuld afschuiven op het Westen is goedkoop en verschaf je die mensen een slachtofferschap wat ze goed bevalt. We zeuren krijgen geld, eten een week. Daarna zeuren we verder we krijgen weer geld en voor je het weet zit je in een vicieuze cirkel waarbij je weerloze mensen krijgt die te lui zijn om iets te doen. Ze krijgen toch wel geld dus waarom zou je jezelf inzetten om je eigen positie te verbeteren.

Het daadwerkelijke probleem ligt bij de lokale elite. Die zijn de hoofdschuldigen van het drama wat zich al jaren in Afrika voltrekt en waarbij geld geven geen enkele structurele oplossing biedt. Opportunisme in zijn puurste vorm
Hier sluit ik me volledig bij aan. In Sudan worden voedseldroppings gehouden en dan staan de vrachtwagens al klaar om ingeladen te worden en terug naar de stad te rijden om het aldaar te verkopen.
pi_28416777
Als het westen niet zo rijk was, was men daar nog steeds arm. Welvaart van de een heeft geen negatief effect op de welvaart van de ander, integendeel.

Met zaken als landbouwsubsidies en importheffingen wordt de markt echter dusdanig verneukt, dat je al die arme stakkers afhankelijk houdt van jouw ontwikkelings'hulp'. Op zich is dat niet zo erg, maar het is wel erg hypocriet om te stellen dat je die mensen helpt door ze structureek een hap eten en een paar centen te sturen, want daar kan men helemaal niets mee.
pi_28416968
quote:

Ik heb het helemaal niet over dat het geven van geld goed of slecht is voor Afrika, maar dat het me hekelt dat veel mensen vanachter hun pc-tje zo hard zijn.

Kun je verder een voorbeeld geven van een land, gebied of streek waar mensen zo omgaan met het geld wat ze krijgen?

Ik heb wel eens gehoord van een foster parents kindje die geld kregen wat de vader van het geld voor zichzelf hield zodat ie meer aanzien in het dorp had en meer vrouwen om te neuken. Kijk, dat is dus een foute oplossing.

Maar als ergens hongersnood is hebben die mensen gewoon recht op hulp van ons, en dan bedoel ik niet geld maar eten. En als ik bovenstaand voorbeeld over Sudan lees moet er maar beter op gelet worden dat dat voedsel ook bij de juiste mensen terecht komt.
pi_28417024
En er zal vast wel een reden zijn waarom we dan de corrupte regeringen niet aanpakken. Doet me een beetje denken aan dat land in Afrika met die diamanten, Ivoorkust?
pi_28417035
Nee, Live8 zal de armoede in de wereld niet verhelpen, wel zorgt het ervoor dat de burgers in het rijke westen misschien weer eens hun ogen open doen (en heel snel weer dicht overigens...).

En ja, er zullen vast artiesten bij zijn die het puur voor de aandacht doen, maar ik denk dat dat voor de meesten niet de beweegredenen zullen zijn (hooguit een leuke bijkomstigheid).

Maareh, wat heb jij in je leven zoal gedaan om de wereld te verbeteren? Een school gebouwd in Afrika? De helft van je salaris over gemaakt naar het World Food Program? Nee? Houdt dan op met zeiken op anderen en kijk eens naar jezelf!
pi_28417042
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 17:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik heb het helemaal niet over dat het geven van geld goed of slecht is voor Afrika, maar dat het me hekelt dat veel mensen vanachter hun pc-tje zo hard zijn.

Kun je verder een voorbeeld geven van een land, gebied of streek waar mensen zo omgaan met het geld wat ze krijgen?

Ik heb wel eens gehoord van een foster parents kindje die geld kregen wat de vader van het geld voor zichzelf hield zodat ie meer aanzien in het dorp had en meer vrouwen om te neuken. Kijk, dat is dus een foute oplossing.

Maar als ergens hongersnood is hebben die mensen gewoon recht op hulp van ons, en dan bedoel ik niet geld maar eten. En als ik bovenstaand voorbeeld over Sudan lees moet er maar beter op gelet worden dat dat voedsel ook bij de juiste mensen terecht komt.
Ik zou zeggen lees dit artikel, daarin staat precies wat ik bedoel.
http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1120194848028.html

Geld als doel is geen oplossing. Geld zou een middel moeten zijn maar dan moet je wel een duidelijk doel hebben. Dat laatste ontbreekt.
pi_28417140
Nee, het is Sierra Leone.

Waarom wordt zo'n regering niet eens aangepakt door het Westen? O nee, dan zijn wij bang geen diamantjes meer te kunnen krijgen.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 17:18:22 #64
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_28417217
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:31 schreef Jerruh het volgende:
vertel mij wat jij er zo dom aan vind...
Omdat je het zo vriendelijk vraagt. En omdat er kennelijk mensen zijn die het met de OP eens zijn.

Het begint al met de eerste alinea:
quote:
O wat zijn ze weer goed, al die artiesten die zich belangenloos inzetten voor LiveAid, voor alle arme Afrikanen.....de rijksten spelen voor de armsten...yeah right.
missDemeanor zet de toon en die is bepaald suggestief. Er staat geen argument in, het is puur subjectief. "O, wat zijn ze weer goed." Met die insteek kan niemand ooit nog iets belangeloos voor een ander doen.

Alinea twee is al niet veel beter:
quote:
Ik stel me zo voor dat ze met hun privevliegtuigen naar de steden vliegen waar ze moeten optreden, daar in het duurste 5 sterren hotel verblijven met een schare kontenlikkers erbij (denk bijvoorbeeld aan fijne Mariah Carey die haar schoentjes aan en uit laat trekken door een assistente).
Ik geef het missDemeanor te doen: op wereldtoernee gaan zonder eigen vliegtuig en in slechte hotels. Je zorgt dat je voor je werk de juiste omstandigheden hebt om dat werk zo goed mogelijk te doen. Dat doet iedereen toch? Zijn mensen die voor hun werk in een comfortabele auto rijden (omdat het anders je rug kost) hypocriet als ze geld overmaken aan Greenpeace of het WNF? Bovendien: hoe artiesten leven, heeft niets te maken met hoe zij zich inzetten voor een goed doel.

In de derde alinea gaan we verder met de arbeidsomstandigheden:
quote:
Na alle inspanningen kunnen zij zich terugtrekken in hun of voor hun klaargezette trailers, alwaar zij de zaken kunnen nuttigen die zij op hun veelal belachelijke verlanglijstjes hebben staan.
De belachelijke verlanglijstjes zijn een hoax. Artiesten zetten onzindingen ertussen om te zorgen dat de andere partij het hele contract goed leest. En dan nog: als Mariah Carey alleen maar blauwe M&M's lust, laat dat arme kind. Ze weet niet wat ze mist met de groene. (Was het wel aanvaardbaar als ze had gezegd dat ze absoluut geen spruitjes wil for dinner omdat we dat (bijna) allemaal óók vies vinden?) Onzindetail.

Gelukkig krijgen we in de volgende alinea informatie over wat sterren zoal doen met hun geld.
quote:
50 cent kan, behangen met gouden kettingen etc, bijvoorbeeld een mooi stukje optreden weggeven, terwijl we denken aan zijn videoclips met grote villa's, met goud behangen half naakte vrouwen en grote dure auto's...
Ja, klopt. 50cent zal me echt zó vierkant aan mijn reet roesten, maar hij vermaakt kennelijk een bepaald publiek. Daar hoort al die blingbling bij. Daar hou je van of niet. Het leuke van 50cent is dat hij een enorme schare publiek met Live8 laat kennismaken. Dat is een heleboel awareness, en daar is het om te doen.
quote:
Bij mijn weten zijn alle concerten gratis toegankelijk.
quote:
Zouden ze zelf ook een percentage van hun vermogen schenken aan de armoede en misstanden in afrika? Bij mekaar opgeteld staat er voor aardig wat geld te zingen vandaag......half Afrika kan daar bij wijze van mee gered worden.....
Ten eerste gaat het niet om geld vandaag, maar om die acht mannen die binnenkort samenkomen op een golfbaan in Schotland, zoals Bono het noemde. Bovendien heeft missDemeanor niet echt een idee van de problemen in Afrika als ze denkt dat deze sterren met een schenking van een percentage van hun vermogen alles kunnen oplossen.

Ik heb trouwens geen idee of zij wel eens wat schenken. Een groot aantal maakt zich wel al jaren sterk voor goede doelen. Ik gok dat dat gepaard gaat met een jaarlijkse kerstschenking.

Dan zijn we alweer aan het einde van het betoog. Maar niet voor we nog een rasechte 'last but not least' voor onze kiezen krijgen.
quote:
Deze editie heeft een heel andere inslag dan de vorige. Ze zijn dus eigenlijk niet met elkaar te vergelijken. LiveAid was in zekere zin een naïeve actie. Inmiddels zien ze in dat enkel ingezameld geld geven niet helpt. Daarom zetten ze nu in op die G8. Ik hoorde Bob Geldof daarstraks het 'vierpuntenplan' uiteenzetten dat aan Live8 ten grondslag ligt. Daar komt op geen enkele manier geld geven in voor. Dit is een plan dat kans van slagen heeft.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 17:19:20 #65
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_28417252
Wat ik als één van de hoofdoorzaken van de problemen zie is dat de koloniale machten willekeurig landsgrenzen hebben getrokken. Dit zonder rekening te houden met de vraag of de volkeren die samen in een land zouden wonen daar ook werkelijk toe in staat zijn.

Na de onafhankelijkheid van de Afrikaanse landen is er een enorm vacuum ontstaan waar de enige mensne met een opleiding handig zijn ingesprongen. Daar corruptie geen één volk vreemd is, zijn ook die landen slachtoffer geworden van deze praktijken.

Ik heb zelf totaal niet de illusie dat Live8 de problemen in Afrika gaan oplossen. Maar het kan wel een kleine bijdrage brengen en dat is ook wat waard. Dat mensen alleen maar even stilstaan bij de situatie waar miljoenen dagelijks in leven is iets dat eigenlijk vanzelf zou moeten gaan. En ach, als daar een live8 iets voor nodig is, waarom niet...
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 17:22:58 #66
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_28417367
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:54 schreef Metal_Mart het volgende:
Ik weet niet wat die aap van Live 8 nou precies wil? Dat de Aarde straks bevolkt wordt door tientallen miljarden mensen zodat het hier helemaal niet meer leefbaar is? Geweldig idee zeg!
Best wel een zieke opmerking...

Maar misschien is empathie iets te veel gevraagd van een postbode
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_28417433
Ben het eens met D1.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 17:26:27 #68
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_28417476
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 17:22 schreef D1 het volgende:
Nogal, ja. Vergelijkbaar met Georgina Verbaan die zegt dat de tsunami in Azië in ieder geval wel goed was voor de inperking van de wereldbevolking.
pi_28417483
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:56 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

jah, die mensen gaan dood van de honger voor hun plezier.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_28417515
Ik denk dat de enige oplossing is door onderaf te beginnen, de beginnende middenklasse te financieren waardoor de bakker wel een oven heeft waardoor hij brood kan bakken en de boer wel een irrigratiesysteempje kan bouwen. Dan kunnen ze tenminste zelf wat produceren en zelf geld verdienen.

En natuurlijk wat voor veel Afrikaanse landen geldt een beter bestuur, maar dat spreekt voor zich
ik ben sowieso da bomb
  zaterdag 2 juli 2005 @ 17:30:52 #71
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_28417598
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 17:26 schreef broer het volgende:

[..]

Nogal, ja. Vergelijkbaar met Georgina Verbaan die zegt dat de tsunami in Azië in ieder geval wel goed was voor de inperking van de wereldbevolking.
pi_28417652
quote:

Stel je niet zo aan zeg
pi_28417746
Live 8
Ze gooien de hele programmering in de war, ik wou viva le bam en wildboyz kijken
De status 'bagger-user' voorbij
pi_28417890
Volgende week zie je ze weer bij MTV Cribs...
pi_28417951
quote:

[..]

Mag ik hieruit opmaken dat jij het wél een goed idee vindt als dat gebeurt?
quote:
Het heeft niets van doen met empathie, maar met kijken naar de feiten. Je kunt nog zulke goede bedoelingen hebben, maar dat is irrelevant. Het gaat erom wat er daadwerkelijk gebeurt.
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 17:26 schreef broer het volgende:

[..]

Dat is een waarheid als een koe. Maar ook van jou kan ik aannemen dat je het goed vindt als de aarde nog drukker wordt dan ze is?
pi_28418095
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 17:42 schreef heiden6 het volgende:

[..]

[..]

Het heeft niets van doen met empathie, maar met kijken naar de feiten. Je kunt nog zulke goede bedoelingen hebben, maar dat is irrelevant. Het gaat erom wat er daadwerkelijk gebeurt.
[..]

Dat is een waarheid als een koe. Maar ook van jou kan ik aannemen dat je het goed vindt als de aarde nog drukker wordt dan ze is?
Met jou zit ik helemaal op 1 lijn.
pi_28418152
Dus als iedereen in Afrika dood gaat is dat goed voor de wereldbevolking? In andere delen van de wereld is het drukker (China, India, Nederland)

Woon jij in Afrika dat je er last van hebt ofzo?

Ik dacht dat het hier zo druk was. Nederland is toch verhoudingsgewijs veel voller dan Afrika.
Oplossing: ga zelf maar dood ofzo.
pi_28418277
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 17:46 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Met jou zit ik helemaal op 1 lijn.
pi_28418302
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 17:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dus als iedereen in Afrika dood gaat is dat goed voor de wereldbevolking? In andere delen van de wereld is het drukker (China, India, Nederland)

Woon jij in Afrika dat je er last van hebt ofzo?

Ik dacht dat het hier zo druk was. Nederland is toch verhoudingsgewijs veel voller dan Afrika.
Oplossing: ga zelf maar dood ofzo.
Je kan zeggen wat je wilt. Maar het wordt binnen niet al te korte tijd toch echt een issue. Alleen durft nog geen enkel politiek kopstuk zich uit te spreken over dit vraagstuk. Je kan het ermee eens zijn of niet.
Het is zelfs nu al zo dat wanneer alle chinezen besluiten pleepapier te gebruiken, de westerse wereld geen papier meer heeft om op te schrijven.
pi_28418357
Ik ken maar éen oplossing tegen de groeiende wereldbevolkig: voorbehoedsmiddelen. Het Vaticaan een halt toeroepen in die landen, de invloed die ze daar hebben op het denken van mensen.

Maar als jij vindt dat iedereen daar maar moet doodgaan ben je in m'n ogen niet helemaal lekker. Sowieso, ook als we niks doen blijft de bevolking daar groeien. Dan nog krijgt elke vrouw 20 kinderen en daarvan overleven er altijd nog genoeg.
pi_28418428
quote:
Het is zelfs nu al zo dat wanneer alle chinezen besluiten pleepapier te gebruiken, de westerse wereld geen papier meer heeft om op te schrijven.
Bron?
  zaterdag 2 juli 2005 @ 17:57:23 #82
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_28418449
quote:

[..]

[..]

[..]

Had toch een intelligentere opmerking van je verwacht...

De verwachting is (volgens mij van de Verenigde Naties) dat de groei in wereldpopulatie toeneemt tot 2050, daarna stagneert en dan weer afneemt. Kennelijk gaat het iets te ver voor je om door te hebben dat als de situatie in Afrika en Azie verbeterd, de druk in de rest van de wereld (lees: live8 dingen enz.) afneemt. Het feit dat er zoveel mensen doodgaan, en dat daardoor het bijna onmogeljik is om een stabiele economische en politieke situatie op te zetten in het nadeel van de rest van de wereld is ipv in ons voordeel.

Trouwens, zoals diegene hier voor mij ook al opmerkte, die mensen wonen in Azie en Afrika en niet hier. Dus zoveel last zul jij er niet van hebben.

Maar goed, slaap lekker verder... Zelf uit Aruba weggegaan omdat het daar kansloos was (meen ik in 1 van je posts te hebben gelezen) en nu genieten van je welvaart in NL. Nou jij het goed hebt mag de rest sterven. Dat is nog eens een instelling om trots op te zijn...
pi_28418698
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 17:57 schreef D1 het volgende:

[..]

Had toch een intelligentere opmerking van je verwacht...
Je mag je ook tot de inhoud beperken.
quote:
De verwachting is (volgens mij van de Verenigde Naties) dat de groei in wereldpopulatie toeneemt tot 2050, daarna stagneert en dan weer afneemt. Kennelijk gaat het iets te ver voor je om door te hebben dat als de situatie in Afrika en Azie verbeterd, de druk in de rest van de wereld (lees: live8 dingen enz.) afneemt. Het feit dat er zoveel mensen doodgaan, en dat daardoor het bijna onmogeljik is om een stabiele economische en politieke situatie op te zetten in het nadeel van de rest van de wereld is ipv in ons voordeel.
Waar stel ik dat ter discussie?

Dat ik opmerk dat een tsunamiramp de groei van de wereldbevolking tegengaat, impliceert volgens jou dat ik dat wel prima vindt?

Toch opvallend dat zoveel mensen wens en gedachte niet kunnen scheiden. Dat verklaart denk ik ook waarom zoveel mensen het een goed plan vinden om bakken van hun en mijn geld in een bodemloze put te smijten; men zou immers graag hebben dat het werkt, en dus is het zo. Toch?
quote:
Trouwens, zoals diegene hier voor mij ook al opmerkte, die mensen wonen in Azie en Afrika en niet hier. Dus zoveel last zul jij er niet van hebben.
Dat is natuurlijk onzin. De globalisatie is al verregaand en gaat alleen nog maar verder. Wij zijn net zo afhankelijk van de rest van de wereld, als de rest van de wereld van ons. Maar op een andere manier.
quote:
Maar goed, slaap lekker verder... Zelf uit Aruba weggegaan omdat het daar kansloos was (meen ik in 1 van je posts te hebben gelezen) en nu genieten van je welvaart in NL. Nou jij het goed hebt mag de rest sterven. Dat is nog eens een instelling om trots op te zijn...
Ten eerste is Aruba is net zo welvarend als Nederland. Ten tweede ben ik 100% Nederlands, en geboren in Coorswijk, Rotterdam. Ten derde moet je niet zo snugger doen over zaken waar je geen kennis van hebt; je impliceert hier dat Aruba een arm land is. Je kunt het op zijn minst eens door google gooien. Ten vierde zeg ik helemaal niet dat mensen dood moeten, ik concludeer alleen dat als er in een klap veel mensen sterven, dat dat de groei van de wereldbevolking afremt.

Ik zie het probleem daarin niet zo, maar dat wil nog niet zeggen dat ik mensen graag dood zie gaan. Er zijn meerdere manieren om zoiets te bekijken, als je een beetje je best doet.
pi_28419152
Niet dat het aantal doden tijdens de Tsunami nu zo'n afname op het aantal wereldburgers heeft gehad...

Maar goed, als jij zo denkt... Dacht je ook zo van 11-9? Ook in éen klap een hoop mensen minder.

Offe.. Meteorietinslag in nederland. 16 Miljoen doden lijkt er toch wat meer op, niet?

Verder geloof ik niet dat Aruba zo welvarend is als Nederland.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 18:23:30 #85
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_28419262
quote:
Zoals jij het niet prettig vindt als mensen jouw gedachten invullen, zou ik het ook op prijs stellen als je dat bij mij niet doet.

Nee, ik zie het niet graag nog drukker worden op de wereld. De nu nog ongeboren Afrikanen en Aziaten hoeven er voor mijn part ook niet te komen.

Maar dat is wat anders dan 'het wel goed voor de wereld' noemen als er miljoenen sterven. Dat kan theoretisch misschien wel waar zijn, maar het is echt volstrekt smakeloos.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 18:24:29 #86
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_28419299
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:06 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je mag je ook tot de inhoud beperken.
Als de inhoud daar toe uitnodigt...
quote:
Waar stel ik dat ter discussie?
quote:
Ik maak hierop uit dat jij het niet goed vind als dat gebeurt.
quote:
Dat ik opmerk dat een tsunamiramp de groei van de wereldbevolking tegengaat, impliceert volgens jou dat ik dat wel prima vindt?
Dus ik mag hieruit opmerken dat jij dat niet vindt?
quote:
Toch opvallend dat zoveel mensen wens en gedachte niet kunnen scheiden. Dat verklaart denk ik ook waarom zoveel mensen het een goed plan vinden om bakken van hun en mijn geld in een bodemloze put te smijten; men zou immers graag hebben dat het werkt, en dus is het zo. Toch?
Volgens mij had ik al duidelijk gemaakt dat geld geven niet de oplossing voor het probleem is...
quote:
Dat is natuurlijk onzin. De globalisatie is al verregaand en gaat alleen nog maar verder. Wij zijn net zo afhankelijk van de rest van de wereld, als de rest van de wereld van ons. Maar op een andere manier.
Diezelfde globalisatie is juist de reden om te proberen zoveel mogelijk Azie en Afrika te helpen bij het stabiliseren van de economische en politieke situatie. Daarmee zal ook de druk op onze economie verminderen en zal het ook economisch voor ons gunstiger zijn.
quote:
Ten eerste is Aruba is net zo welvarend als Nederland. Ten tweede ben ik 100% Nederlands, en geboren in Coorswijk, Rotterdam. Ten derde moet je niet zo snugger doen over zaken waar je geen kennis van hebt; je impliceert hier dat Aruba een arm land is. Je kunt het op zijn minst eens door google gooien. Ten vierde zeg ik helemaal niet dat mensen dood moeten, ik concludeer alleen dat als er in een klap veel mensen sterven, dat dat de groei van de wereldbevolking afremt.
1. Aruba net zo welvarend als Nederland? Niet helemaal, economisch meer afhankelijk van bepaalde sectoren en minder diverse arbeidsmogelijkheden voor jonge Arubanen. Het laatste wat ik doe is Aruba tot een 3e wereldland rekenen.

2. Ok

3. Nogmaals ik haalde een eerdere post van jou aan. (weet niet meer in welk topic en ook geen zin om te zoeken). Dit sloeg op jou, niet op Aruba.

4. No shit Sherlock. En dan?
quote:
Ik zie het probleem daarin niet zo, maar dat wil nog niet zeggen dat ik mensen graag dood zie gaan. Er zijn meerdere manieren om zoiets te bekijken, als je een beetje je best doet.
En dat bedoel ik nou precies met je kortzichtigheid. Je kunt kennelijk niet inzien dat een verhoogde welvaart in die gebieden wel degelijk veel invloed heeft op de Westerse wereld.

Maar geef nou eens een inhoudelijke reden behalve dat je het probleem niet zo ziet...
pi_28419355
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
Niet dat het aantal doden tijdens de Tsunami nu zo'n afname op het aantal wereldburgers heeft gehad...
Niet gigantisch nee, maar het is toch 1 op de 40.000 mensen op de wereld die is verdwenen.
quote:
Maar goed, als jij zo denkt... Dacht je ook zo van 11-9? Ook in éen klap een hoop mensen minder.
Klopt.
quote:
Offe.. Meteorietinslag in nederland. 16 Miljoen doden lijkt er toch wat meer op, niet?
Klopt. Al is het voor de welvaart in de wereld natuurlijk beter als een continent als Afrika, wat toch al vrij weinig voorstelt, naar de tyfus gaat, dan een rijk land als Nederland of de V.S..

Dan is er in een klap trouwens ook een stuk minder armoede.
quote:
Verder geloof ik niet dat Aruba zo welvarend is als Nederland.
Dat moet jij weten. Het is wel zo, en ik kan het weten, want ik heb er vijf jaar gewoond.
pi_28419439
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:33 schreef Guusie het volgende:

[..]

Uiteraard vriend, blijf maar heerlijk in je idealistische droomwereldje hangen.
pi_28419492
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:22 schreef GeorgeW.Bush het volgende:

Die sponsoring is al lang verleden tijd joh, geen NGO die dat nog doet.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_28419588
quote:

[..]

Meteen op de man spelen? Tsja, dat is vaak het geval als je geen argumenten meer hebt. Of kogels gebruiken natuurlijk.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_28419639
quote:
Klopt. Al is het voor de welvaart in de wereld natuurlijk beter als een continent als Afrika, wat toch al vrij weinig voorstelt, naar de tyfus gaat, dan een rijk land als Nederland of de V.S..
Juist, nog meer doden.
quote:
Dat moet jij weten. Het is wel zo, en ik kan het weten, want ik heb er vijf jaar gewoond.
Daarom steunt Nederland Aruba zeker ook. En daarom gaan zo veel Arubanen naar Nederland. Omdat het DAAR zo goed gaat.
pi_28419685
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:24 schreef D1 het volgende:
Als de inhoud daar toe uitnodigt...
Dat vind ik wel.
quote:
Ik maak hierop uit dat jij het niet goed vind als dat gebeurt.
Nee, het lijkt me beter van niet. Maar ik ben geen expert, en het is hoe dan ook koffiedik kijken.
quote:
Dus ik mag hieruit opmerken dat jij dat niet vindt?
Nee, daaruit mag je opmaken dat ik vind, dat je nogal snel een conclusie trok.
quote:
Volgens mij had ik al duidelijk gemaakt dat geld geven niet de oplossing voor het probleem is...
Mooi, dan zijn we het in ieder geval ergens over eens.
quote:
Diezelfde globalisatie is juist de reden om te proberen zoveel mogelijk Azie en Afrika te helpen bij het stabiliseren van de economische en politieke situatie. Daarmee zal ook de druk op onze economie verminderen en zal het ook economisch voor ons gunstiger zijn.
Daar ben ik ook voorstander van, echter denk ik dat het neerhalen van handelsbarrieres - doorgaans toch ondersteund door dezelfde linkse partijen die ontwikkelings'hulp' zo voorstaan - meer positieve effecten zal hebben. Trouwens, ook voor 'ons', hier in het relatief rijke westen.
quote:
1. Aruba net zo welvarend als Nederland? Niet helemaal, economisch meer afhankelijk van bepaalde sectoren en minder diverse arbeidsmogelijkheden voor jonge Arubanen. Het laatste wat ik doe is Aruba tot een 3e wereldland rekenen.

2. Ok
Prima.
quote:
3. Nogmaals ik haalde een eerdere post van jou aan. (weet niet meer in welk topic en ook geen zin om te zoeken). Dit sloeg op jou, niet op Aruba.
Een stukje onzorgvuldigheid, dus, en overhaast conclusies. Laten we erover ophouden. Het is off topic.
quote:
4. No shit Sherlock. En dan?
Geen idee. Ik wilde alleen even een misverstand rechtzetten.
quote:
En dat bedoel ik nou precies met je kortzichtigheid. Je kunt kennelijk niet inzien dat een verhoogde welvaart in die gebieden wel degelijk veel invloed heeft op de Westerse wereld.
Wat heeft dat van doen met mijn opmerking over de tsunami? Dat ik op grotere schaal geen probleem zie in de dood van zoveel mensen, betekent niet dat ik dat voor henzelf een goede zaak vindt.

En dat dat invloed heeft op het westen, lijkt me vanzelfsprekend. Waar beweer dat dat niet zo is? Nergens, want zo denk ik er niet over, en dus ga ik die opvatting ook niet verdedigen.
quote:
Maar geef nou eens een inhoudelijke reden behalve dat je het probleem niet zo ziet...
Het gaat helemaal niet over een tsunami, maar over Live Aid.

Sowieso, waarom moet ik überhaupt per sé een mening hebben over zo'n voorval als dat, en de gevolgen daarvan? Alsof iemand ook maar met zekerheid kan zeggen wat de invloeden zijn voor relatief rijke, en relatief arme landen, als zoiets wel of niet gebeurt. Ik weiger om ongefundeerde dingen te roepen, ook niet omdat dat zo hoort.
pi_28419701
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 17:26 schreef kareltje_de_grote het volgende:
jah, die mensen gaan dood van de honger voor hun plezier.
Ja dus? Noem je dat een inhoudelijke post

Daarom moeten we maar geld blijven pompen in een bodemloze put waarvan uit onderzoek is gebleken dat het niets oplost? opportunist
pi_28419761
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:23 schreef broer het volgende:

[..]

Zoals jij het niet prettig vindt als mensen jouw gedachten invullen, zou ik het ook op prijs stellen als je dat bij mij niet doet.
Er staat een vraagteken bij.
quote:
Nee, ik zie het niet graag nog drukker worden op de wereld. De nu nog ongeboren Afrikanen en Aziaten hoeven er voor mijn part ook niet te komen.

Maar dat is wat anders dan 'het wel goed voor de wereld' noemen als er miljoenen sterven. Dat kan theoretisch misschien wel waar zijn, maar het is echt volstrekt smakeloos.
Dat vind ik niet relevant. Alsof wie dan ook iets opschiet met politiek correcte uitspraken. Dat vind ik volledig ondergeschikt aan de werkelijke situatie. Sterker nog, ik vind het schadelijk.
pi_28419813
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:39 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Daarom moeten we maar geld blijven pompen in een bodemloze put waarvan uit onderzoek is gebleken dat het niets oplost? opportunist
Ken je het blad IS (Internationale Samenwerking)? In hun laatste uitgave zie je mooi een aantal macroresultaten die mede door hulp da op microniveau geboden is. Ontwikkelingssamenwerking werkt.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_28419876
Wereldbevoling beperken door mensen uit te hongeren en ze van medicijnen te be behoeden is inderdaad misselijkmakend.
pi_28419927
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:37 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Juist, nog meer doden.
Nee, niet daarom. Het lijkt me toch duidelijk genoeg.
quote:
Daarom steunt Nederland Aruba zeker ook.
Nauwelijks.
quote:
En daarom gaan zo veel Arubanen naar Nederland.
Bron?

Volgens mij komen er sowieso weinig Arubanen naar Nederland. De meeste Arubanen in Nederland die ik ken, zijn studenten, maar dat is ook niet echt een representatieve steekproef aangezien ik veel met studenten omga.
quote:
Omdat het DAAR zo goed gaat.
Ja, en al die Nederlanders die daarheen gaan, of naar Thailand, doen dat ook omdat het HIER zo goed gaat.

Denk eens na.
pi_28419970
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:42 schreef RichardQuest het volgende:
Ken je het blad IS (Internationale Samenwerking)? In hun laatste uitgave zie je mooi een aantal macroresultaten die mede door hulp da op microniveau geboden is. Ontwikkelingssamenwerking werkt.
Logiscch dat IS spreekt over suc6. Dat lijkt me niet de meest objectieve partij om cijfers te presenteren over ontwikkelingshulp.

Maar ja als jij wilt blijven geloven in die illusie moet je dat vooral doen. Maar kijk niet vreemd op als er niets verbeterd in Afrika.

Want wat is er beter geworden in Afrika na de vorige Live Aid? Volgens mij niets.
pi_28419988
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:44 schreef RichardQuest het volgende:
Wereldbevoling beperken door mensen uit te hongeren en ze van medicijnen te be behoeden is inderdaad misselijkmakend.
Dus volgens jou staat het niet sturen van bakken met geld en eten naar een ander continent, gelijk aan mensen uithongeren? Jij lijkt wel iemand van Internationale Socialisten ofzo.

En 'mensen van medicijnen behoeden' moet je me ook even uitleggen.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 18:49:40 #100
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_28420040
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:41 schreef heiden6 het volgende:
Er staat een vraagteken bij.
Grapjurk.
quote:
Dat vind ik niet relevant. Alsof wie dan ook iets opschiet met politiek correcte uitspraken. Dat vind ik volledig ondergeschikt aan de werkelijke situatie. Sterker nog, ik vind het schadelijk.
En wat schiet je dan op met niet-politiek correcte uitspraken? Welk voordeel brengt enkel de constatering dat de wereldbevolking minder snel groeit als veel Afrikanen sterven? Ook niets toch? Hebben we allebei even veel bijgedragen aan de discussie.

Ik zie overigens niet hoe het schadelijk kan zijn dat ik een opmerking smakeloos vindt. Wie of wat breng ik volgens jou schade toe?
pi_28420075
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:39 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik snap het niet? Wil je die miljoenen mensen nou aan hun lot overlaten? Je moet toch iets doen?

Het is betrekkelijk simpel om Afrika goed te laten lopen:

Het honger- en waterprobleem stoppen d.m.v projecten die nu al aan de gang zijn.
Educatie
De corruptie stoppen.
Al die kutoorlogen eens stoppen.

Dit kan niet in 1 keer gedaan worden, maar je moet ergens beginnen.
pi_28420076
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:47 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Logiscch dat IS spreekt over suc6. Dat lijkt me niet de meest objectieve partij om cijfers te presenteren over ontwikkelingshulp.

Maar ja als jij wilt blijven geloven in die illusie moet je dat vooral doen. Maar kijk niet vreemd op als er niets verbeterd in Afrika.

Want wat is er beter geworden in Afrika na de vorige Live Aid? Volgens mij niets.
Het doet me een beetje denken aan die reclame van een of andere instantie, waarin een oude man in beeld wordt gebracht. Er wordt dan gezegd dat kinderen voorrang krijgen, omdat hij 50 jaar geleden al geholpen is. Dus men geeft infeite volmondig en schaamteloos toe dat het geen fluit uithaalt wat er gedaan wordt, en vraagt vervolgens om meer geld.

Daar viel mijn mond echt van open. Onvoorstelbaar.
pi_28420130
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:50 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het doet me een beetje denken aan die reclame van een of andere instantie, waarin een oude man in beeld wordt gebracht. Er wordt dan gezegd dat kinderen voorrang krijgen, omdat hij 50 jaar geleden al geholpen is. Dus men geeft infeite volmondig en schaamteloos toe dat het geen fluit uithaalt wat er gedaan wordt, en vraagt vervolgens om meer geld.

Huh?

Die man is nu leraar en heeft het betrekkelijk goed. Het haalt dus wel wat uit.
pi_28420137
quote:
Natuurlijk. Het is allemaal de schuld van het Westen dat ze daar doodgaan. Haal jij je informatie uit de wetenschappelijke stukken van Hans Christian Andersen?
pi_28420140
quote:
Waarom zou ik me iets moeten aantrekken van het foute beleid door de lokale elite in Afrika. Geven zij om mij? Waarschijnlijk niet. Waarom zou ik me dan moeten bekomeren om hen.

Dat valt me wel vaker op. Mensen die tranen in hun ogen krijgen van ontwikkelingshulp spelen vooral op emoties. Daarbij krijg je het gevaar dat ze blind zijn voor de feiten en dat is ook duidelijk zichtbaar in de ontwikkelingshulp branche.
pi_28420183
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:52 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Waarom zou ik me iets moeten aantrekken van het foute beleid door de lokale elite in Afrika. Geven zij om mij? Waarschijnlijk niet. Waarom zou ik me dan moeten bekomeren om hen.

Dat valt me wel vaker op. Mensen die tranen in hun ogen krijgen van ontwikkelingshulp spelen vooral op emoties. Daarbij krijg je het gevaar dat ze blind zijn voor de feiten en dat is ook duidelijk zichtbaar in de ontwikkelingshulp branche.
jij hebt liever dat het geld in jouw omgeving uitgegeven wordt dan in een gebied ver van jouw woonplaats? aan mensen die het geld hard nodig hebben?
pi_28420189
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:52 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je moet niet om die elite geven, doos. Om de gewone bevolking, daar moet je iets om geven.
pi_28420193
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:49 schreef broer het volgende:

[..]

Grapjurk.
Whatever.
quote:
En wat schiet je dan op met niet-politiek correcte uitspraken? Welk voordeel brengt enkel de constatering dat de wereldbevolking minder snel groeit als veel Afrikanen sterven? Ook niets toch? Hebben we allebei even veel bijgedragen aan de discussie.

Ik zie overigens niet hoe het schadelijk kan zijn dat ik een opmerking smakeloos vindt. Wie of wat breng ik volgens jou schade toe?
Ik bedoel, dat het schadelijk is om politiek correct te doen in plaats van uit te gaan van de realiteit. Zo worden er miljoenen gestoken in ontwikkelings'hulp', terwijl de feiten laten zien dat het geen flikker opschiet. Echter is het niet politiek correct om geen geld meer te geven, aangezien het op het gevoelsmatig vanzelfsprekend is, dat je een arme stakker helpt met geld.

Hiermee wordt dus beleid uitgevoerd wat niet werkt, en schade aanricht, gesteund door politiek correcte opvattingen.
pi_28420223
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:51 schreef yootje het volgende:

[..]

Huh?

Die man is nu leraar en heeft het betrekkelijk goed. Het haalt dus wel wat uit.
De reclame impliceert dat hij ook hulpbehoevend is.
pi_28420271
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:54 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je moet gewoon beter opletten
pi_28420301
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:50 schreef yootje het volgende:
Ik snap het niet? Wil je die miljoenen mensen nou aan hun lot overlaten? Je moet toch iets doen?

Het is betrekkelijk simpel om Afrika goed te laten lopen:

Het honger- en waterprobleem stoppen d.m.v projecten die nu al aan de gang zijn.
Educatie
De corruptie stoppen.
Al die kutoorlogen eens stoppen.

Dit kan niet in 1 keer gedaan worden, maar je moet ergens beginnen.
Waarom moeten wij dat doen?
je kunt als Westerling niet de mentaliteit van mensen veranderen. De lokale elite verjagen is makkelijker gezegd dan gedaan.
Ja ik vind honger erg en ja ik vind het onnodig sterven van kinderen erg maar moet ik dan maar met tranen in mijn ogen geld storten zonder mezelf af te vragen of het wel werkt?
De oplossing is een stuk lastiger dan hij in theorie lijkt. Het probleem bevindt zich daar en dat zou dus ook daar moeten worden opgelost zonder die emotie politiek die er nu wordt bijgehaald. Een realistische kijk voor een realistische oplossing.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 18:59:46 #112
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_28420388
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:53 schreef heiden6 het volgende:
Ik bedoel, dat het schadelijk is om politiek correct te doen in plaats van uit te gaan van de realiteit. Zo worden er miljoenen gestoken in ontwikkelings'hulp', terwijl de feiten laten zien dat het geen flikker opschiet. Echter is het niet politiek correct om geen geld meer te geven, aangezien het op het gevoelsmatig vanzelfsprekend is, dat je een arme stakker helpt met geld.

Hiermee wordt dus beleid uitgevoerd wat niet werkt, en schade aanricht, gesteund door politiek correcte opvattingen.
Misschien wil je even teruglezen waar we het over hadden?
pi_28420392
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:50 schreef heiden6 het volgende:

Ik ken die reclame ja. Is een reclame van Unicef.

Ik vraag me dan af. Waarom geven ze geen goede voorlichting zodat mensen geen kinderen op de wereld zetten die gedoemd zijn tot ellende. Daar komt weer de mentaliteit van de mensen naar boven. Die is verkeerd.
pi_28420429
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:59 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik ken die reclame ja. Is een reclame van Unicef.

Ik vraag me dan af. Waarom geven ze geen goede voorlichting zodat mensen geen kinderen op de wereld zetten die gedoemd zijn tot ellende. Daar komt weer de mentaliteit van de mensen naar boven. Die is verkeerd.
.....zegt God.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 19:02:29 #115
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_28420472
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:54 schreef heiden6 het volgende:
Niet waar. De reclame laat zelfs niet eens hulpbehoevende kinderen zien. Ze zitten allemaal op school.

De reclame zegt dat áls er problemen komen in dat dorp, de hulp eerst naar de kinderen gaat en dan pas naar de ouderen.
pi_28420499
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:53 schreef SlimShady het volgende:
jij hebt liever dat het geld in jouw omgeving uitgegeven wordt dan in een gebied ver van jouw woonplaats? aan mensen die het geld hard nodig hebben?
In Nederland zijn ook nog genoeg problemen. Kijk naar de zorg en de wachtlijsten.

Waarom gaan we proberen ergens ver weg iets op te lossen terwijl er hier nog genoeg problemen zijn.
pi_28420573
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:53 schreef yootje het volgende:
Je moet niet om die elite geven, doos. Om de gewone bevolking, daar moet je iets om geven.
Jij snapt het totaal niet.
Verdiep je eerst in de materie voordat je iets zegt en lees mijn posts.
De lokale elite speelt vaak een belangrijke rol bij de verduistering van ontwikkelingshulp en het falen ervan.
pi_28420634
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:56 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Waarom moeten wij dat doen?
je kunt als Westerling niet de mentaliteit van mensen veranderen. De lokale elite verjagen is makkelijker gezegd dan gedaan.
Ja ik vind honger erg en ja ik vind het onnodig sterven van kinderen erg maar moet ik dan maar met tranen in mijn ogen geld storten zonder mezelf af te vragen of het wel werkt?
De oplossing is een stuk lastiger dan hij in theorie lijkt. Het probleem bevindt zich daar en dat zou dus ook daar moeten worden opgelost zonder die emotie politiek die er nu wordt bijgehaald. Een realistische kijk voor een realistische oplossing.
Wat zou jij dan willen dat er concreet gedaan moet worden?
pi_28420694
quote:

[..]

Hoezo? Ze zijn een blad over ontwikkelingshulp. Als een bepaald onderdeel van ontwikkelingshulp niet blijkt te werken schrijven ze daar ook over hoor.
quote:

Het is dat ik het blad nu niet kan vinden, maar er is veel gebeurd en verbeterd.

Vraagje, ben jij ooit wel 's in Afrika gewest?
pi_28420761
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:05 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Jij snapt het totaal niet.
Verdiep je eerst in de materie voordat je iets zegt en lees mijn posts.
De lokale elite speelt vaak een belangrijke rol bij de verduistering van ontwikkelingshulp en het falen ervan.
Ik snap het heel goed. Ik weet dat de politieke elite in Afrika zich schandelijk gedraagt, profiteert van de hulp en dat dat moet worden opgelost. Huppa, levenslang in de gevangenis. Maar ik hoor te vaak dat omdat die politiek daar zo kut is, we helemaal niks zouden moeten doen of geven. Dat is geen oplossing van het probleem. De bevolking kan er niks aan doen en zouden niet moeten lijden onder die paar schoften.
pi_28420835
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:03 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

In Nederland zijn ook nog genoeg problemen. Kijk naar de zorg en de wachtlijsten.

Waarom gaan we proberen ergens ver weg iets op te lossen terwijl er hier nog genoeg problemen zijn.
Dude, wat een vergelijking!
pi_28420845
En voor de mensen die zeggen dat er niks verbeterd is de afgelopen jaren:Afrika is groot. Er zijn echt wel verbeteringen, alleen is nog niet heel Afrika verbeterd. Dat lukt je ook niet zomaar.
pi_28420878
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:03 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik kan mijn sokken niet vinden, dat is ook een probleem. Maar minder urgent dan het redden van een heel continent. Domme vergelijking.
pi_28420951
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:12 schreef yootje het volgende:
En voor de mensen die zeggen dat er niks verbeterd is de afgelopen jaren:Afrika is groot. Er zijn echt wel verbeteringen, alleen is nog niet heel Afrika verbeterd. Dat lukt je ook niet zomaar.
ik heb er alle vertrouwen in dat het goed kan komen.
als de leiders van alle landen, incl. die van Afrika hun best doen komt het goed.
pi_28420983
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:12 schreef yootje het volgende:
Cijfers, bronnen? Je doet je ondertitel grote eer aan met dit soort geneuzel.
pi_28421051
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:16 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Cijfers, bronnen? Je doet je ondertitel grote eer aan met dit soort geneuzel.
http://www.isonline.nl/

Doe er je voordeel mee .
pi_28421066
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:15 schreef SlimShady het volgende:

[..]

als de leiders van alle landen, incl. die van Afrika hun best doen komt het goed.
Was Nelson Mandela maar 50 jaar jonger, maakten we hem gewoon leider van heel Afrika. Dan zou alles veel sneller opgelost zijn.
pi_28421071
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:15 schreef SlimShady het volgende:

[..]

Deze post is sarcastisch hoop ik.
pi_28421075
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:13 schreef yootje het volgende:

[..]

Ik kan mijn sokken niet vinden, dat is ook een probleem. Maar minder urgent dan het redden van een heel continent. Domme vergelijking.
Met andere woorden: verrekkende Nederlandse bejaarden, die dit land opgebouwd hebben zodat jij nu genoeg geld hebt om een soort goedheiligman uit te hangen, doen er niet toe?
Oh nee, daar is geen eer aan te behalen. Je kunt beter een paar hongernegers met veel media-aandacht steunen, om jezelf een goed gevoel te geven.
pi_28421185
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:19 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Met andere woorden: verrekkende Nederlandse bejaarden, die dit land opgebouwd hebben zodat jij nu genoeg geld het om een soort goedheiligman uit te hangen, doen er niet toe?
Oh nee, daar is geen eer aan te behalen. Je kunt beter een paar hongernegers met veel media-aandacht steunen, om jezelf een goed gevoel te geven.
hey
sommige mensen zijn gewoon gul. dat jij daar anders over denkt, zegt meer over jou.
pi_28421187
quote:

[..]

Met andere woorden: verrekkende Nederlandse bejaarden, die dit land opgebouwd hebben zodat jij nu genoeg geld het om een soort goedheiligman uit te hangen, doen er niet toe?
Doe jij dan wat aan de binnenlandse problemen? Werk je ergens als vrijwilliger om al die schrijnende gevallen te helpen? Hoeveel benefietconcerten heb je al gegeven voor een verpleegtehuis bij jou in de buurt?
pi_28421226
besides, die bejaarden hier zijn niet stervende. dat kun je van de mensen in Afrika niet zeggen.
pi_28421274
quote:

[..]

Jij bent een gezonde kerel denk ik, wat doe jij voor die verrekkende bejaarden die dit land opgebouwd hebben?
pi_28421293
Hoe zieliger mensen zijn, hoe meer hulp je ze moet geven.

Stelletje wereldverbeteraars.
pi_28421334
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:25 schreef heiden6 het volgende:

wie heeft het over zielig? de mensen daar kunnen niet normaal leven.
als wij niks doen sterven ze allemaal. iedereen heeft recht om te leven.
daarom is het goed dat de rijke landen geld geven.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 19:27:40 #136
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_28421362
quote:

[..]

Met andere woorden: verrekkende Nederlandse bejaarden, die dit land opgebouwd hebben zodat jij nu genoeg geld hebt om een soort goedheiligman uit te hangen, doen er niet toe?
Gelukkig ben je een postbode
quote:
Het zou ontzettend arrogant zijn als iemand denkt dat door een paar euries te doneren dat daarmee het probleem opgelost is. Daarvoor is meer nodig. Maar geld kan wel degelijk helpen tot het faciliteren van een oplossing. Zodat de nieuwe generatie leert lezen en schrijven, zodat de nieuwe generatie studeert, zodat straks de nieuwe generatie een keuze heeft op wie ze gaan stemmen, ipv een aantal personen die allen even corrupt zijn...

Geld is niet de oplossing, dat moeten de Afrikanen zelf bereiken. Geld kan daar in zekere mate wel bij helpen...
  zaterdag 2 juli 2005 @ 19:28:20 #137
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_28421381
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:25 schreef heiden6 het volgende:

Ooit bij nagedacht dat het ook voor een belangrijk deel uit eigenbelang is?
pi_28421398
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:24 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Jij bent een gezonde kerel denk ik, wat doe jij voor die verrekkende bejaarden die dit land opgebouwd hebben?
Daar betaal ik belasting voor, zodat er mensen opgeleid en betaald kunnen worden om die mensen te verzorgen. Helaas heb ik niet de zeggenschap over de besteding van dit geld, want het wordt nogal eens in bodemloze putten gegooid.
Maar, vanwaar die wedervraag? Beweer ik hier de goedheiligman te zijn? Nee he? In jouw retoriek zou jij daar moeten staan, jij bent de wereldverbeteraar. Andersdenkenden zijn allemaal grote egoisten en jij bent de nobele ridder. Geeft zeker een heerlijk gevoel of niet? En je hoeft er alleen maar een bedragje voor te storten!
pi_28421407
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:27 schreef D1 het volgende:

[..]

pi_28421428
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:28 schreef D1 het volgende:

[..]

Ooit bij nagedacht dat het ook voor een belangrijk deel uit eigenbelang is?
Ja, uiteraard. Altruïsme is altijd schijn. Maar ik zou niet echt weten hoe, behalve het afkopen van een schuldgevoel.
pi_28421516
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:28 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Daar betaal ik belasting voor
Dat is verplicht.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 19:33:12 #142
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_28421548
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:29 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja, uiteraard. Altruïsme is altijd schijn. Maar ik zou niet echt weten hoe, behalve het afkopen van een schuldgevoel.
Door er voor te zorgen dat andere mensen niet hulpbehoevend zijn en zelf een politiek en economisch stabiele samenleving kunnen opzetten krijg ik er een afzetmarkt bij, heb ik minder vluchtelingen in mijn eigen land, en is de wereld als geheel minder geld kwijt aan ontwikkelingshulp.
pi_28421589
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:27 schreef D1 het volgende:

[..]

[..]
Ach, het is natuurlijk wel gerechtvaardigd om daar op neer te kijken. Een bedenkelijk antwoord, het zegt meer over jouw niveau dan over dat van mij. Maar goed, voor jouw informatie knul: het is mijn bijbaantje. En wat ben jij? Minister-president?
pi_28421641
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:32 schreef yootje het volgende:

[..]

Dat is verplicht.
Scherp! Dat wist ik nog niet.
pi_28421648
quote:

[..]

Daar betaal ik belasting voor, zodat er mensen opgeleid en betaald kunnen worden om die mensen te verzorgen. Helaas heb ik niet de zeggenschap over de besteding van dit geld, want het wordt nogal eens in bodemloze putten gegooid.
Maar, vanwaar die wedervraag? Beweer ik hier de goedheiligman te zijn? Nee he?
Als je die bejaarden zo belangrijk vindt, en ontevreden bent over wat de overheid doet, neem ik aan dat je naast het stembiljet invullen zelf ook de handen uit te mouwen steekt. Of laat jij die bejaarden inderdaad verrekken?
quote:
In jouw retoriek zou jij daar moeten staan, jij bent de wereldverbeteraar.
Ik heb een aantal dingen op het gebied van ontwikkelingshulp gedaan. Ben al een paar keer naar Afrika gegaan om een helpende hand te bieden en de safari links te laten liggen. Ik wil me niet voordoen als wereldverbeteraar, maar ik hoop dat jij in de gaten krijgt dat er mensen onnodig sterven.
quote:
Andersdenkenden zijn allemaal grote egoisten en jij bent de nobele ridder. Geeft zeker een heerlijk gevoel of niet? En je hoeft er alleen maar een bedragje voor te storten!
Juist niet . Andersdenkenden zijn geen egoïsten, maar ik denk dat de kennis over dit onderwerp van het grote publiek niet genoeg is, ik hoor veel onwaarheden. Uit frustratie om de eigen portemonnee denk ik; voor een gezonde kerel als jij in een welvarend land zou je wat dat betreft geen probleem moeten hebben, wel?
  zaterdag 2 juli 2005 @ 19:36:51 #146
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_28421677
* D1 mompelt iets over hongernegertjes, pot, ketel en zwart...

Dat het niet je fulltime baan is snap ik, je moet ook nog je studie aan het NHTV doen. Maar ik zou ff je vorige posts doorlezen en dan nog eens stevig bij jezelf nagaan of je het woord niveau wel in je mond durft te nemen...
pi_28422586
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:06 schreef yootje het volgende:
Wat zou jij dan willen dat er concreet gedaan moet worden?
Bezinning en reflectie over de huidige ontwikkelingshulp.

Ik denk persoonlijk dat een structurele oplossing voor Afrika lastig is. Hoelang is het daar al geen chaos, ellende en armoede.
Het probleem zit volgens mij voornamelijk in de mentaliteit van de mensen. Een stap in de goede richting is dat de katholieke kerk van haar achterlijke standpunt wat betreft condooms moet afstappen.
Condooms helpen het voorkomen van aids en het ongewenst krijgen van kinderen. Twee grote problemen in Afrika. AIDS als dodelijke ziekte en (teveel) kinderen als vicieuze cirkel van ellende omdat je ellende doorgeeft van generatie op generatie. Dus waar moet je beginnen als je armoede wilt aanpakken. Juist bij de wortels. Maar dan kom je dus terecht op de mentaliteit van mensen. En of je die als westerse landen ff veranderd weet ik niet.
Daarom denk ik dat een oplossing voor Afrika lang duurt en vele jaren in beslag zal nemen mocht het ooit werken.
Naast de mentaliteit van mensen heb je ook nog de corrupte lokale elite die goed voor zichzelf zorgen maar niet voor haar onderdanen. Daar een oplossing voor vinden lijkt me ook lastig. Want moet je als Westerse wereld jezelf bemoeien met interne aangelegenheden? Of krijg je dan een wespennest zoals in Irak en Afganistan.

Ik denk dat het voornamelijk vanuit de mensen zelf moet komen. Je hebt weerbare en sterke mensen nodig en die krijg je niet door het huidige beleid. Dat werkt immers weerloos -en luiheid in de hand.
pi_28422913
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:26 schreef SlimShady het volgende:
wie heeft het over zielig? de mensen daar kunnen niet normaal leven.
als wij niks doen sterven ze allemaal. iedereen heeft recht om te leven.
daarom is het goed dat de rijke landen geld geven.
Dit is precies het probleem. Je speelt in op emoties en vindt het goed dat rijke landen geld geven.

Je denkt dat geld geven een oplossing is? Een oplossing dat ze vandaag eten hebben en morgen niet meer. Morgen zeggen ze weer dat ze eten willen. En overmorgen ook etc etc

Noem je dat een oplossing of is maak je dan weerloze mensen die lui zijn omdat ze toch wel eten krijgen zonder iets te doen? Wat je vervolgens van generatie op generatie doorgeeft en eigenlijk nooit iets oplost.
Het middel wordt het doel en het doel schiet de oplossing voorbij waardoor het eigenlijk een probleem wordt.
pi_28423314
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 19:33 schreef D1 het volgende:

[..]

Door er voor te zorgen dat andere mensen niet hulpbehoevend zijn en zelf een politiek en economisch stabiele samenleving kunnen opzetten krijg ik er een afzetmarkt bij, heb ik minder vluchtelingen in mijn eigen land, en is de wereld als geheel minder geld kwijt aan ontwikkelingshulp.
Dat klopt, en hoewel ik dat persoonlijk ook als argument zie voor mijn eigen standpunten, heb ik niet het idee dat de voorstanders van ontwikkelings'hulp' dat ook zo zien.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 20:23:35 #150
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28423405
live8 sucks

ze weten allemaal dat het geen zak helpt en gebruiken het alleen maar om hun image op te poetsen
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zaterdag 2 juli 2005 @ 20:24:57 #151
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28423471
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zaterdag 2 juli 2005 @ 20:29:00 #152
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_28423604
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 20:21 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat klopt, en hoewel ik dat persoonlijk ook als argument zie voor mijn eigen standpunten, heb ik niet het idee dat de voorstanders van ontwikkelings'hulp' dat ook zo zien.
Met als enige verschil dat ik die mensen levend en opgeleid wil hebben zodat we zaken kunnen doen.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 20:29:19 #153
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28423622
quote:

[..]

oneens. Het echte probleem zijn mensen zoals Mugabe die hun eigen land naar de knoppen helpen.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 20:34:11 #154
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28423807
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 17:19 schreef D1 het volgende:
Wat ik als één van de hoofdoorzaken van de problemen zie is dat de koloniale machten willekeurig landsgrenzen hebben getrokken. Dit zonder rekening te houden met de vraag of de volkeren die samen in een land zouden wonen daar ook werkelijk toe in staat zijn.
in een land als Fr leveren ook meerdere volkeren (er is echt een verschil tussen normanders en de mensen in het zuiden ) in 1 land. In de UK ook, in Spanje ook. In NL (friezen) ook. Toch lukt het ons wel.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 20:36:27 #155
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28423878
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 18:42 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

alleen zie je andere negatieve effecten niet.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 20:54:53 #156
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_28424480
Best topic ever.
pi_28424766
Ze zullen vast wel meer geld doneren dan de gemiddelde burger... maar procentueel gezien betalen ze waarschijnlijk geen flikker. Inderdaad hypocriet. Daarom geef ik ook niets aan Live Aids.
pi_28424819
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 20:36 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Discussieer 's serieus.
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 20:36 schreef McCarthy het volgende:
alleen zie je andere negatieve effecten niet.
Jawel hoor, maar vertel.
pi_28424987
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 21:04 schreef pberends het volgende:
Ze zullen vast wel meer geld doneren dan de gemiddelde burger... maar procentueel gezien betalen ze waarschijnlijk geen flikker. Inderdaad hypocriet. Daarom geef ik ook niets aan Live Aids.
Zo zat ik ook te dinken, maar zelfs als ze procentueel meer gaven was het relatief relatief minder.
Iemand die 40 miljard heeft kan er makkelijk 39 weggeven, iemand die 95 euro in de maand krijgt is 1 euro al veel, maar procentueel minder.
pi_28424997
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 20:34 schreef McCarthy het volgende:

[..]

in een land als Fr leveren ook meerdere volkeren (er is echt een verschil tussen normanders en de mensen in het zuiden ) in 1 land. In de UK ook, in Spanje ook. In NL (friezen) ook. Toch lukt het ons wel.
Goeie vergelijking joh. Je weet veel van diversiteit in Afrikaanse volken.

Feit is dat bijvoorbeeld een Ethiopiër al uit de gezichtscontouren van een andere Ethiopiër kan zien tot welke stam hij behoort. De verschillen daar, ook in cultuur, zijn enorm.
pi_28425166
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 21:11 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Feit is dat bijvoorbeeld een Ethiopiër al uit de gezichtscontouren van een andere Ethiopiër kan zien tot welke stam hij behoort. De verschillen daar, ook in cultuur, zijn enorm.
Dan gaat het zeker om: 'die heeft een ring door z'n lip, die een spies in z'n oog, die heeft een steen aan z'n oor hangen'
pi_28425240
De mooiste vraag aan zo'n artiest is dan:

Stel dat je een boer bent in Amerika/Europa. Vanwege regelgeving ben je genoodzaakt om extra aanpassingen aan je faciliteiten te doen, hierdoor is je kostprijs hoger dan van boeren in andere landen (lees:afrika) maar daar krijg je compensatie voor. Als die compensatie wegvalt valt je gehele marge weg en ben je werkloos (en evt teruggeworpen op een uitkering). Zou je dan nog steeds groot voorstander zijn van het opheffen van alle handelsbarrieres ?

Maar goed, dat vragen ze nooit
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_28425284
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 21:17 schreef Sterke_Yerke het volgende:

[..]

Dan gaat het zeker om: 'die heeft een ring door z'n lip, die een spies in z'n oog, die heeft een steen aan z'n oor hangen'
Goed, jij bent geen discussiepartner. Dit is echt te laag voor woorden. Ik heb het over cultuur en jij begint over spiezen in een oog. Laat dan maar zitten hoor.
pi_28425389
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 21:19 schreef UnleashMitch het volgende:
De mooiste vraag aan zo'n artiest is dan:

Stel dat je een boer bent in Amerika/Europa. Vanwege regelgeving ben je genoodzaakt om extra aanpassingen aan je faciliteiten te doen, hierdoor is je kostprijs hoger dan van boeren in andere landen (lees:afrika) maar daar krijg je compensatie voor. Als die compensatie wegvalt valt je gehele marge weg en ben je werkloos (en evt teruggeworpen op een uitkering). Zou je dan nog steeds groot voorstander zijn van het opheffen van alle handelsbarrieres ?

Maar goed, dat vragen ze nooit
Eerlijke handel is eerlijke handel, en dat wil zeggen dat er geen extra euro op het graan van een Afrikaan wordt gegooid (dat geïnvesteerd wordt in het gooien van melk in Franse putjes).

De regelgeving in Europa is er omdat het zo intensief gebeurd, zoals mest en legbatterijen. In Afrika is een andere situatie.
pi_28425503
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 21:21 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Goed, jij bent geen discussiepartner. Dit is echt te laag voor woorden. Ik heb het over cultuur en jij begint over spiezen in een oog. Laat dan maar zitten hoor.
Ik had anders een mooi boek gezien met fraaie prenten, met foto's van mensen waarop de arme mensen zich van alles aandeden 'om bij het clubje' aka cultuur te horen.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 21:53:55 #166
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_28426285
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 20:34 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Het is prima om een hardliner te zijn, maar als je het nou ook nog eens met intellentie doet dan neem ik je een stuk serieuser...
quote:
- In de US begin je een eigen bedrijf , in de EU je eigen goede doel
- In de US woon je in een houten huis , in de EU in één van steen

- In de US is een storm levensgevaarlijk , in de EU lastig

zaterdag 2 juli 2005 @ 22:35:46 #167
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28427683
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 21:06 schreef RichardQuest het volgende:

Jawel hoor, maar vertel.
het fok topic over de "hulp" IMF: ontwikkelingshulp helpt NIET

maar jij komt niet meer zo vak in POL/NWS geloof ik

[ Bericht 1% gewijzigd door McCarthy op 02-07-2005 22:40:58 ]
  zaterdag 2 juli 2005 @ 22:37:53 #168
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28427745
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 21:11 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

in Frankrijk ook hoor. Lichte mensen uit het noorden van Fr, donkere uit het Zuiden.
In italie idem dito, sterker nog: een italiaan uit het noorden heeft meer gemeen met duitsers en scand. dan met een zuid italiaan, onderzoek van uni leiden toont dat aan.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 22:40:18 #169
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28427825
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 21:53 schreef D1 het volgende:

- In de US woon je in een houten huis , in de EU in één van steen
wat een bullshit, zat stenen huizen daar
quote:
- In de US is een storm levensgevaarlijk , in de EU lastig

zaterdag 2 juli 2005 @ 22:43:33 #170
106911 daisy_ducky
..............................
pi_28427955
quote:

jaja,want ze kunnen nu wel allemaal hun nieuwste cd promoten ook nog voor nop en nog wereldwijd ook !! wat wil je als artiest nog meer he
pi_28428444
Mariah Carey op Live Aid

Hoe ongeloofwaardiger moet het nog worden. Als er iemand asociaal en arrogant is dan is zij het wel. En zo'n mens durft zich dan te vertonen op Live Aid

Ik zou me doodlachen als het niet zo tragisch was.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 23:01:17 #172
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_28428612
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 22:37 schreef McCarthy het volgende:

[..]

in Frankrijk ook hoor. Lichte mensen uit het noorden van Fr, donkere uit het Zuiden.
In italie idem dito, sterker nog: een italiaan uit het noorden heeft meer gemeen met duitsers en scand. dan met een zuid italiaan, onderzoek van uni leiden toont dat aan.
Jij snapt het echt niet he

Hoe zijn de landsgrenzen van Italie en Frankrijk ook al weer tot stand gekomen???
pi_28428893
Tragisch
quote:
Live 8 Philly performers get freebies

Associated Press

PHILADELPHIA - The performers at the Live 8 show in Philadelphia are getting thousands of dollars in gifts. The Philadelphia Inquirer reports that celebrities at the event will be given designer suits, satellite radio subscriptions, Gibson guitars, $125 ties, $330 sweat suits and watches worth between $1,500 and $6,000. Total worth: $12,000.

The products were donated by manufacturers. Giving celebrities gift bags is common for award shows like the Grammys or the Oscars. Loyola Marymount University business and ethics professor Thomas White says it's not unethical, but it is a gray zone.

The celebrities will also eat gourmet food catered by one of Philadelphia's top restaurant owners, who is donating his services. The menu includes char-grilled dry aged beef, tea-smoked spare ribs and chicken and ginger dumplings.
Hoe sociaal en barmhartig waren die sterren ook alweer?
pi_28429113
Hypocriet vind ik wel meevallen, die mensen doen het toch maar en het is ook niet zo dat ze er niks voor moeten doen. Veel artiesten (de geene die een beetje kwaliteit muziek maken iig) werken een stuk harder dan al die fokkers hier die maar zeiken dat ze hypocriet zijn.

Wat hypocriet is, is de directie van al die zogenaamde hulporganizaties waarbij 1/3 deel van de inkomsten bij de top blijft hangen. DAT is hypocriet. Niet die muziekant die door hard werken veel geld verdient (al die breezahs, rappers en r&b zooi even buiten beschouwing).
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 23:16:34 #175
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_28429172
Je hebt helemaal gelijk. Die sterren, allemaal multi-miljonair, doen het niet voor het goede doel. Nee, ze doen het voor een pakkie, een abbonementje, een gitaar, een stropdas, een trainingsjekkie, een horloge en een warm prakkie... Want dat kunnen ze natuurlijk niet laten liggen...

pi_28429229
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:08 schreef MrX1982 het volgende:
Tragisch
[..]

Hoe sociaal en barmhartig waren die sterren ook alweer?
Ik denk niet dat je het iemand kwalijk kunt nemen dat hij iets cadeau krijgt.
pi_28429341
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:16 schreef D1 het volgende:
Je hebt helemaal gelijk. Die sterren, allemaal multi-miljonair, doen het niet voor het goede doel. Nee, ze doen het voor een pakkie, een abbonementje, een gitaar, een stropdas, een trainingsjekkie, een horloge en een warm prakkie... Want dat kunnen ze natuurlijk niet laten liggen...

Het geeft aan dat voor niets de zon opgaat.

Het is allemaal eigen belang en ze geven geen cent om de hongerige medemens in Afrika. Een mens als Mariah Carey die om anderen geeft, laat me toch niet lachen
  zaterdag 2 juli 2005 @ 23:27:39 #178
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_28429536
Mariah is alleen maar bezig met hoe ze de volgende wannabee rapper in bed kan krijgen...

Maar ik denk dat er ook oprechte mensen tussen zitten.
pi_28429960
MrX1982 & heiden6

Jullie posts zijn zeer interessant om te lezen.
www.pvda.nl
Steun!
pi_28430038
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:27 schreef D1 het volgende:
Mariah is alleen maar bezig met hoe ze de volgende wannabee rapper in bed kan krijgen...

Maar ik denk dat er ook oprechte mensen tussen zitten.
zeker. Bono, Jolie, Pitt zijn volgens mij wel oprecht.
oh ja en Borsato.
pi_28430559
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:38 schreef Ceylon89 het volgende:
MrX1982 & heiden6

Dat vond ik nou ook.
pi_28431658
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:38 schreef Ceylon89 het volgende:
MrX1982 & heiden6

Ik doe mijn best

Handtekeningen na de wedstrijd
pi_28431742
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:22 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik doe mijn best

Na de show, bedoel je.
pi_28431786
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:24 schreef heiden6 het volgende:
Na de show, bedoel je.
Wijsneus
pi_28431856
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:22 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik doe mijn best

quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 23:54 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat vond ik nou ook.
www.pvda.nl
Steun!
pi_28432056
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:25 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Wijsneus
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:27 schreef Ceylon89 het volgende:

[..]

[..]

Ik ook van jou.
  zondag 3 juli 2005 @ 00:58:01 #187
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_28433002
Al dat geld naar Afrika sturen heeft helemaal geen zin.

Wat voor zin heeft het om een kind op te voeden in een gebied waar nauwelijks werk, eten en drinken is?
Je gaat toch ook geen konijnen fokken in de Sahara?

Het geld wat er heen moet gaan, komt voor 50-75% terecht bij de regeringsleiders die er liever wapens voor kopen om de buren neer te knallen.
Zeg maar zoiets als konijnen gaan fokken in de Sahara en ook in datzelfde gebied 4 keer zoveel vossen gaan fokken.

Verder moeten mensen goad gaan beseffen wat ze allemaal in moeten gaan leveren willen ze de mensen in Afrika écht kunnen helpen. Dan komen ze er al snel achter dat ze dat eigenlijk helemaal niet willen (Zeg nou eerlijk, zou jij je auto voor de deur, computer, zomervakantie, Universitaire opleiding, 36-urige werkweek en trein met airco in willen leveren om mensen in Afrika te helpen?)
Je gaat toch ook niet je hele hebben en hou-en verkopen om konijnen te gaan fokken in de Sahara?

Tot slot, als we Afrika echt helpen, wordt dat het einde van de westerse cultuur. Onze economie stort in. Iedereen raakt massaal werkloos, met als gevolg massasterfte, oorlogen en een invasie van Chinezen.
Of zou jij wel jouw leven opofferen voor je konijntjes in de Sahara?
So we just called him Fred
pi_28433062
What the fuck? Jezus, 'k moet echt gaan slapen.
www.pvda.nl
Steun!
pi_28433146
Ik begrijp wat je bedoelt, Fred, maar vanwaar je fixatie met konijntjes? De vergelijking ontgaat me.

Doel je puur op het dweilen met de kraan open?
pi_28433324
Ik denk dat FredvZ konijntjes gebruikt als beeldspraak.

Opzich een helder verhaal. Mensen storten liever gemakkelijk geld omdat ze er dan verder geen omkijken naar hebben. Simpel en je schuld gevoel is afgekocht.
Vandaar ook mijn kritiek op het opportunistische beleid wat er nu gevoerd wordt als het aankomt op ontwikkelingshulp. We geven geld want geld lost alles wel op.

Geld is een middel en geen doel.
pi_28433573
quote:
Op zondag 3 juli 2005 01:08 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat FredvZ konijntjes gebruikt als beeldspraak.

Opzich een helder verhaal. Mensen storten liever gemakkelijk geld omdat ze er dan verder geen omkijken naar hebben. Simpel en je schuld gevoel is afgekocht.
Vandaar ook mijn kritiek op het opportunistische beleid wat er nu gevoerd wordt als het aankomt op ontwikkelingshulp. We geven geld want geld lost alles wel op.

Geld is een middel en geen doel.
Sowieso los je geldproblemen niet op met geld. Dat is nota bene een quote van Dr. Phil.
pi_28433590
En dat het beeldspraak is begrijp ik, maar ik vat die dus niet.
pi_28433614
quote:
Op zondag 3 juli 2005 01:15 schreef heiden6 het volgende:
Sowieso los je geldproblemen niet op met geld. Dat is nota bene een quote van Dr. Phil.
Klopt waren het maar enkel geldproblemen maar dat zijn het niet.

Maar geld is makkelijk en simpel. En daar kiezen veel mensen voor zonder zich af te vragen of het wel echt werkt.
  zondag 3 juli 2005 @ 01:20:16 #194
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_28433693
quote:
Op zondag 3 juli 2005 01:16 schreef heiden6 het volgende:
En dat het beeldspraak is begrijp ik, maar ik vat die dus niet.
Het hadden ook paarden, koeien, varkens of andere dieren kunnen zijn die niet zonder water en planten kunnen. Dat het konijnen zijn is min of meer toevallig.
Het gaat erom dat je geen wezens gaat voeden op plaatsen waar ze zelfstandig in de natuur niet zouden kunnen leven opdezelfde schaal.

Natuurlijk zou er een familie konijnen kunnen wonen in de Sahara. Maar het is natuurlijk een ander verhaal als het duizenden families worden.
Een koe kan ook overleven in de woestijn, maar als het miljoenen koeien worden, gaat dat ook niet zonder hulp.
So we just called him Fred
pi_28433890
quote:
Op zondag 3 juli 2005 01:20 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Het hadden ook paarden, koeien, varkens of andere dieren kunnen zijn die niet zonder water en planten kunnen. Dat het konijnen zijn is min of meer toevallig.
Het gaat erom dat je geen wezens gaat voeden op plaatsen waar ze zelfstandig in de natuur niet zouden kunnen leven opdezelfde schaal.

Natuurlijk zou er een familie konijnen kunnen wonen in de Sahara. Maar het is natuurlijk een ander verhaal als het duizenden families worden.
Een koe kan ook overleven in de woestijn, maar als het miljoenen koeien worden, gaat dat ook niet zonder hulp.
en daarom moeten wij of de leiders van de rijke landen die hulp bieden.
pi_28438191
quote:
Op zondag 3 juli 2005 00:58 schreef FredvZ het volgende:
Tot slot, als we Afrika echt helpen, wordt dat het einde van de westerse cultuur. Onze economie stort in. Iedereen raakt massaal werkloos, met als gevolg massasterfte, oorlogen en een invasie van Chinezen.
Er is toch juist een grotere afzetmarkt? Voor de economie maakt het weinig uit of de wereld 1 miljard of 10 miljard mensen heeft.
pi_28438224
Waar ik een beetje zat van wordt is dat heel veel mensen zeggen: "het is een bodemloze put" en "al het geld gaat toch naar de leiders toe". Dat eerste is niet waar, dat tweede wel. Maar daarover klagen heeft al helemaal geen zin. Feit is dat terwijl ik deze reply schrijf er al tig mensen zijn gruwelijke wijze zijn gestorven aan honger, domme ziektes en oorlog. Daar moeten we gewoon iets aan doen. En ipv alleen maar te klagen, kan je ook met goede oplossingen komen en tot die tijd geld storten, wat in ieder geval een druk op de wond is.
  zondag 3 juli 2005 @ 10:22:42 #198
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28438252
quote:
Op zondag 3 juli 2005 10:15 schreef yootje het volgende:

[..]

Er is toch juist een grotere afzetmarkt? Voor de economie maakt het weinig uit of de wereld 1 miljard of 10 miljard mensen heeft.
die fred lult idd echt uit zijn nek. Als HBOers al zo lullen hoe moeten de lager-opgeleiden dan wel niet denken
  zondag 3 juli 2005 @ 10:24:31 #199
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28438276
quote:
Op zondag 3 juli 2005 10:19 schreef yootje het volgende:
Waar ik een beetje zat van wordt is dat heel veel mensen zeggen: "het is een bodemloze put" en "al het geld gaat toch naar de leiders toe". Dat eerste is niet waar, dat tweede wel. Maar daarover klagen heeft al helemaal geen zin. Feit is dat terwijl ik deze reply schrijf er al tig mensen zijn gruwelijke wijze zijn gestorven aan honger, domme ziektes en oorlog. Daar moeten we gewoon iets aan doen. En ipv alleen maar te klagen, kan je ook met goede oplossingen komen en tot die tijd geld storten, wat in ieder geval een druk op de wond is.
Dat helpt dus geen zak en is zelfs schadelijk voor de economie. OA omdat het een negatieve invloed heeft op de wisselkoers van het land.
IMF: ontwikkelingshulp helpt NIET

Een oplossing heb ik ook niet.
pi_28438356
quote:
En ipv alleen maar te klagen
Ja sorry, maar het is toch ook veeel zieliger dat nederlanders wat van hun geld in een bodemloze put hebben gegooit dan dat er mensen van de honger omkomen.

Helaas, maar daar komt dat domme gewauwel wel op neer. Ik heb het idee dat sommigen geen oplossing WILLEN, maar gefrustreerd denken dat ze als er eerder geen geld naar Afrika was gegaan ze nu een duurdere auto zouden hebben gehad. Ofzo...
  zondag 3 juli 2005 @ 10:53:32 #201
119078 McCarthy
communistenjager
pi_28438603
quote:
Op zondag 3 juli 2005 10:33 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja sorry, maar het is toch ook veeel zieliger dat nederlanders wat van hun geld in een bodemloze put hebben gegooit dan dat er mensen van de honger omkomen.

Helaas, maar daar komt dat domme gewauwel wel op neer. Ik heb het idee dat sommigen geen oplossing WILLEN, maar gefrustreerd denken dat ze als er eerder geen geld naar Afrika was gegaan ze nu een duurdere auto zouden hebben gehad. Ofzo...
ja raar he
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')