Ik snap het niet? Wil je die miljoenen mensen nou aan hun lot overlaten? Je moet toch iets doen?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 18:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja dus? Noem je dat een inhoudelijke post
Daarom moeten we maar geld blijven pompen in een bodemloze put waarvan uit onderzoek is gebleken dat het niets oplost? opportunist
Het doet me een beetje denken aan die reclame van een of andere instantie, waarin een oude man in beeld wordt gebracht. Er wordt dan gezegd dat kinderen voorrang krijgen, omdat hij 50 jaar geleden al geholpen is. Dus men geeft infeite volmondig en schaamteloos toe dat het geen fluit uithaalt wat er gedaan wordt, en vraagt vervolgens om meer geld.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 18:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Logiscch dat IS spreekt over suc6. Dat lijkt me niet de meest objectieve partij om cijfers te presenteren over ontwikkelingshulp.
Maar ja als jij wilt blijven geloven in die illusie moet je dat vooral doen. Maar kijk niet vreemd op als er niets verbeterd in Afrika.
Want wat is er beter geworden in Afrika na de vorige Live Aid? Volgens mij niets.
Huh?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 18:50 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het doet me een beetje denken aan die reclame van een of andere instantie, waarin een oude man in beeld wordt gebracht. Er wordt dan gezegd dat kinderen voorrang krijgen, omdat hij 50 jaar geleden al geholpen is. Dus men geeft infeite volmondig en schaamteloos toe dat het geen fluit uithaalt wat er gedaan wordt, en vraagt vervolgens om meer geld.
Daar viel mijn mond echt van open. Onvoorstelbaar.
Natuurlijk. Het is allemaal de schuld van het Westen dat ze daar doodgaan.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 18:44 schreef RichardQuest het volgende:
Wereldbevoling beperken door mensen uit te hongeren en ze van medicijnen te be behoeden is inderdaad misselijkmakend.
Waarom zou ik me iets moeten aantrekken van het foute beleid door de lokale elite in Afrika. Geven zij om mij? Waarschijnlijk niet. Waarom zou ik me dan moeten bekomeren om hen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 18:44 schreef RichardQuest het volgende:
Wereldbevoling beperken door mensen uit te hongeren en ze van medicijnen te be behoeden is inderdaad misselijkmakend.
jij hebt liever dat het geld in jouw omgeving uitgegeven wordt dan in een gebied ver van jouw woonplaats? aan mensen die het geld hard nodig hebben?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 18:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waarom zou ik me iets moeten aantrekken van het foute beleid door de lokale elite in Afrika. Geven zij om mij? Waarschijnlijk niet. Waarom zou ik me dan moeten bekomeren om hen.
Dat valt me wel vaker op. Mensen die tranen in hun ogen krijgen van ontwikkelingshulp spelen vooral op emoties. Daarbij krijg je het gevaar dat ze blind zijn voor de feiten en dat is ook duidelijk zichtbaar in de ontwikkelingshulp branche.
Je moet niet om die elite geven, doos. Om de gewone bevolking, daar moet je iets om geven.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 18:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waarom zou ik me iets moeten aantrekken van het foute beleid door de lokale elite in Afrika. Geven zij om mij? Waarschijnlijk niet. Waarom zou ik me dan moeten bekomeren om hen.
Dat valt me wel vaker op. Mensen die tranen in hun ogen krijgen van ontwikkelingshulp spelen vooral op emoties. Daarbij krijg je het gevaar dat ze blind zijn voor de feiten en dat is ook duidelijk zichtbaar in de ontwikkelingshulp branche.
Whatever.quote:
Ik bedoel, dat het schadelijk is om politiek correct te doen in plaats van uit te gaan van de realiteit. Zo worden er miljoenen gestoken in ontwikkelings'hulp', terwijl de feiten laten zien dat het geen flikker opschiet. Echter is het niet politiek correct om geen geld meer te geven, aangezien het op het gevoelsmatig vanzelfsprekend is, dat je een arme stakker helpt met geld.quote:En wat schiet je dan op met niet-politiek correcte uitspraken? Welk voordeel brengt enkel de constatering dat de wereldbevolking minder snel groeit als veel Afrikanen sterven? Ook niets toch? Hebben we allebei even veel bijgedragen aan de discussie.
Ik zie overigens niet hoe het schadelijk kan zijn dat ik een opmerking smakeloos vindt. Wie of wat breng ik volgens jou schade toe?
De reclame impliceert dat hij ook hulpbehoevend is.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 18:51 schreef yootje het volgende:
[..]
Huh?
Die man is nu leraar en heeft het betrekkelijk goed. Het haalt dus wel wat uit.
Je moet gewoon beter oplettenquote:Op zaterdag 2 juli 2005 18:54 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De reclame impliceert dat hij ook hulpbehoevend is.
Waarom moeten wij dat doen?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 18:50 schreef yootje het volgende:
Ik snap het niet? Wil je die miljoenen mensen nou aan hun lot overlaten? Je moet toch iets doen?
Het is betrekkelijk simpel om Afrika goed te laten lopen:
Het honger- en waterprobleem stoppen d.m.v projecten die nu al aan de gang zijn.
Educatie
De corruptie stoppen.
Al die kutoorlogen eens stoppen.
Dit kan niet in 1 keer gedaan worden, maar je moet ergens beginnen.
Misschien wil je even teruglezen waar we het over hadden?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 18:53 schreef heiden6 het volgende:
Ik bedoel, dat het schadelijk is om politiek correct te doen in plaats van uit te gaan van de realiteit. Zo worden er miljoenen gestoken in ontwikkelings'hulp', terwijl de feiten laten zien dat het geen flikker opschiet. Echter is het niet politiek correct om geen geld meer te geven, aangezien het op het gevoelsmatig vanzelfsprekend is, dat je een arme stakker helpt met geld.
Hiermee wordt dus beleid uitgevoerd wat niet werkt, en schade aanricht, gesteund door politiek correcte opvattingen.
Ik ken die reclame ja. Is een reclame van Unicef.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 18:50 schreef heiden6 het volgende:
Het doet me een beetje denken aan die reclame van een of andere instantie, waarin een oude man in beeld wordt gebracht. Er wordt dan gezegd dat kinderen voorrang krijgen, omdat hij 50 jaar geleden al geholpen is. Dus men geeft infeite volmondig en schaamteloos toe dat het geen fluit uithaalt wat er gedaan wordt, en vraagt vervolgens om meer geld.
Daar viel mijn mond echt van open. Onvoorstelbaar.
.....zegt God.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 18:59 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik ken die reclame ja. Is een reclame van Unicef.
Ik vraag me dan af. Waarom geven ze geen goede voorlichting zodat mensen geen kinderen op de wereld zetten die gedoemd zijn tot ellende. Daar komt weer de mentaliteit van de mensen naar boven. Die is verkeerd.
Niet waar. De reclame laat zelfs niet eens hulpbehoevende kinderen zien. Ze zitten allemaal op school.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 18:54 schreef heiden6 het volgende:
De reclame impliceert dat hij ook hulpbehoevend is.
In Nederland zijn ook nog genoeg problemen. Kijk naar de zorg en de wachtlijsten.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 18:53 schreef SlimShady het volgende:
jij hebt liever dat het geld in jouw omgeving uitgegeven wordt dan in een gebied ver van jouw woonplaats? aan mensen die het geld hard nodig hebben?
Jij snapt het totaal niet.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 18:53 schreef yootje het volgende:
Je moet niet om die elite geven, doos. Om de gewone bevolking, daar moet je iets om geven.
Wat zou jij dan willen dat er concreet gedaan moet worden?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 18:56 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waarom moeten wij dat doen?
je kunt als Westerling niet de mentaliteit van mensen veranderen. De lokale elite verjagen is makkelijker gezegd dan gedaan.
Ja ik vind honger erg en ja ik vind het onnodig sterven van kinderen erg maar moet ik dan maar met tranen in mijn ogen geld storten zonder mezelf af te vragen of het wel werkt?
De oplossing is een stuk lastiger dan hij in theorie lijkt. Het probleem bevindt zich daar en dat zou dus ook daar moeten worden opgelost zonder die emotie politiek die er nu wordt bijgehaald. Een realistische kijk voor een realistische oplossing.
Hoezo? Ze zijn een blad over ontwikkelingshulp. Als een bepaald onderdeel van ontwikkelingshulp niet blijkt te werken schrijven ze daar ook over hoor.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 18:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Logiscch dat IS spreekt over suc6. Dat lijkt me niet de meest objectieve partij om cijfers te presenteren over ontwikkelingshulp.
Het is dat ik het blad nu niet kan vinden, maar er is veel gebeurd en verbeterd.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 18:47 schreef MrX1982 het volgende:
Maar ja als jij wilt blijven geloven in die illusie moet je dat vooral doen. Maar kijk niet vreemd op als er niets verbeterd in Afrika.
Want wat is er beter geworden in Afrika na de vorige Live Aid? Volgens mij niets.
Ik snap het heel goed. Ik weet dat de politieke elite in Afrika zich schandelijk gedraagt, profiteert van de hulp en dat dat moet worden opgelost. Huppa, levenslang in de gevangenis. Maar ik hoor te vaak dat omdat die politiek daar zo kut is, we helemaal niks zouden moeten doen of geven. Dat is geen oplossing van het probleem. De bevolking kan er niks aan doen en zouden niet moeten lijden onder die paar schoften.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:05 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Jij snapt het totaal niet.
Verdiep je eerst in de materie voordat je iets zegt en lees mijn posts.
De lokale elite speelt vaak een belangrijke rol bij de verduistering van ontwikkelingshulp en het falen ervan.
Dude, wat een vergelijking!quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:03 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
In Nederland zijn ook nog genoeg problemen. Kijk naar de zorg en de wachtlijsten.
Waarom gaan we proberen ergens ver weg iets op te lossen terwijl er hier nog genoeg problemen zijn.
Ik kan mijn sokken niet vinden, dat is ook een probleem. Maar minder urgent dan het redden van een heel continent. Domme vergelijking.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:03 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
In Nederland zijn ook nog genoeg problemen. Kijk naar de zorg en de wachtlijsten.
ik heb er alle vertrouwen in dat het goed kan komen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:12 schreef yootje het volgende:
En voor de mensen die zeggen dat er niks verbeterd is de afgelopen jaren:Afrika is groot. Er zijn echt wel verbeteringen, alleen is nog niet heel Afrika verbeterd. Dat lukt je ook niet zomaar.
Cijfers, bronnen? Je doet je ondertitel grote eer aan met dit soort geneuzel.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:12 schreef yootje het volgende:
En voor de mensen die zeggen dat er niks verbeterd is de afgelopen jaren:Afrika is groot. Er zijn echt wel verbeteringen, alleen is nog niet heel Afrika verbeterd. Dat lukt je ook niet zomaar.
http://www.isonline.nl/quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:16 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Cijfers, bronnen? Je doet je ondertitel grote eer aan met dit soort geneuzel.
Was Nelson Mandela maar 50 jaar jonger, maakten we hem gewoon leider van heel Afrika. Dan zou alles veel sneller opgelost zijn.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:15 schreef SlimShady het volgende:
[..]
ik heb er alle vertrouwen in dat het goed kan komen.
als de leiders van alle landen, incl. die van Afrika hun best doen komt het goed.
Deze post is sarcastisch hoop ik.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:15 schreef SlimShady het volgende:
[..]
ik heb er alle vertrouwen in dat het goed kan komen.
als de leiders van alle landen, incl. die van Afrika hun best doen komt het goed.
Met andere woorden: verrekkende Nederlandse bejaarden, die dit land opgebouwd hebben zodat jij nu genoeg geld hebt om een soort goedheiligman uit te hangen, doen er niet toe?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:13 schreef yootje het volgende:
[..]
Ik kan mijn sokken niet vinden, dat is ook een probleem. Maar minder urgent dan het redden van een heel continent. Domme vergelijking.
heyquote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:19 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Met andere woorden: verrekkende Nederlandse bejaarden, die dit land opgebouwd hebben zodat jij nu genoeg geld het om een soort goedheiligman uit te hangen, doen er niet toe?
Oh nee, daar is geen eer aan te behalen. Je kunt beter een paar hongernegers met veel media-aandacht steunen, om jezelf een goed gevoel te geven.
Doe jij dan wat aan de binnenlandse problemen? Werk je ergens als vrijwilliger om al die schrijnende gevallen te helpen? Hoeveel benefietconcerten heb je al gegeven voor een verpleegtehuis bij jou in de buurt?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:19 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Met andere woorden: verrekkende Nederlandse bejaarden, die dit land opgebouwd hebben zodat jij nu genoeg geld het om een soort goedheiligman uit te hangen, doen er niet toe?
Oh nee, daar is geen eer aan te behalen. Je kunt beter een paar hongernegers met veel media-aandacht steunen, om jezelf een goed gevoel te geven.
Jij bent een gezonde kerel denk ik, wat doe jij voor die verrekkende bejaarden die dit land opgebouwd hebben?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:19 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
wie heeft het over zielig? de mensen daar kunnen niet normaal leven.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:25 schreef heiden6 het volgende:
Hoe zieliger mensen zijn, hoe meer hulp je ze moet geven.
Stelletje wereldverbeteraars.
Gelukkig ben je een postbodequote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:19 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Met andere woorden: verrekkende Nederlandse bejaarden, die dit land opgebouwd hebben zodat jij nu genoeg geld hebt om een soort goedheiligman uit te hangen, doen er niet toe?
Het zou ontzettend arrogant zijn als iemand denkt dat door een paar euries te doneren dat daarmee het probleem opgelost is. Daarvoor is meer nodig. Maar geld kan wel degelijk helpen tot het faciliteren van een oplossing. Zodat de nieuwe generatie leert lezen en schrijven, zodat de nieuwe generatie studeert, zodat straks de nieuwe generatie een keuze heeft op wie ze gaan stemmen, ipv een aantal personen die allen even corrupt zijn...quote:Het doet me een beetje denken aan die reclame van een of andere instantie, waarin een oude man in beeld wordt gebracht. Er wordt dan gezegd dat kinderen voorrang krijgen, omdat hij 50 jaar geleden al geholpen is. Dus men geeft infeite volmondig en schaamteloos toe dat het geen fluit uithaalt wat er gedaan wordt, en vraagt vervolgens om meer geld.
Ooit bij nagedacht dat het ook voor een belangrijk deel uit eigenbelang is?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:25 schreef heiden6 het volgende:
Hoe zieliger mensen zijn, hoe meer hulp je ze moet geven.
Stelletje wereldverbeteraars.
Daar betaal ik belasting voor, zodat er mensen opgeleid en betaald kunnen worden om die mensen te verzorgen. Helaas heb ik niet de zeggenschap over de besteding van dit geld, want het wordt nogal eens in bodemloze putten gegooid.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:24 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Jij bent een gezonde kerel denk ik, wat doe jij voor die verrekkende bejaarden die dit land opgebouwd hebben?
Ja, uiteraard. Altruïsme is altijd schijn. Maar ik zou niet echt weten hoe, behalve het afkopen van een schuldgevoel.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:28 schreef D1 het volgende:
[..]
Ooit bij nagedacht dat het ook voor een belangrijk deel uit eigenbelang is?
Door er voor te zorgen dat andere mensen niet hulpbehoevend zijn en zelf een politiek en economisch stabiele samenleving kunnen opzetten krijg ik er een afzetmarkt bij, heb ik minder vluchtelingen in mijn eigen land, en is de wereld als geheel minder geld kwijt aan ontwikkelingshulp.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:29 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, uiteraard. Altruïsme is altijd schijn. Maar ik zou niet echt weten hoe, behalve het afkopen van een schuldgevoel.
Ach, het is natuurlijk wel gerechtvaardigd om daar op neer te kijken.quote:
Scherp! Dat wist ik nog niet.quote:
Als je die bejaarden zo belangrijk vindt, en ontevreden bent over wat de overheid doet, neem ik aan dat je naast het stembiljet invullen zelf ook de handen uit te mouwen steekt. Of laat jij die bejaarden inderdaad verrekken?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:28 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Daar betaal ik belasting voor, zodat er mensen opgeleid en betaald kunnen worden om die mensen te verzorgen. Helaas heb ik niet de zeggenschap over de besteding van dit geld, want het wordt nogal eens in bodemloze putten gegooid.
Maar, vanwaar die wedervraag? Beweer ik hier de goedheiligman te zijn? Nee he?
Ik heb een aantal dingen op het gebied van ontwikkelingshulp gedaan. Ben al een paar keer naar Afrika gegaan om een helpende hand te bieden en de safari links te laten liggen. Ik wil me niet voordoen als wereldverbeteraar, maar ik hoop dat jij in de gaten krijgt dat er mensen onnodig sterven.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:28 schreef Metal_Mart het volgende:
In jouw retoriek zou jij daar moeten staan, jij bent de wereldverbeteraar.
Juist nietquote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:28 schreef Metal_Mart het volgende:
Andersdenkenden zijn allemaal grote egoisten en jij bent de nobele ridder. Geeft zeker een heerlijk gevoel of niet? En je hoeft er alleen maar een bedragje voor te storten!
Bezinning en reflectie over de huidige ontwikkelingshulp.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:06 schreef yootje het volgende:
Wat zou jij dan willen dat er concreet gedaan moet worden?
Dit is precies het probleem. Je speelt in op emoties en vindt het goed dat rijke landen geld geven.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:26 schreef SlimShady het volgende:
wie heeft het over zielig? de mensen daar kunnen niet normaal leven.
als wij niks doen sterven ze allemaal. iedereen heeft recht om te leven.
daarom is het goed dat de rijke landen geld geven.
Dat klopt, en hoewel ik dat persoonlijk ook als argument zie voor mijn eigen standpunten, heb ik niet het idee dat de voorstanders van ontwikkelings'hulp' dat ook zo zien.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 19:33 schreef D1 het volgende:
[..]
Door er voor te zorgen dat andere mensen niet hulpbehoevend zijn en zelf een politiek en economisch stabiele samenleving kunnen opzetten krijg ik er een afzetmarkt bij, heb ik minder vluchtelingen in mijn eigen land, en is de wereld als geheel minder geld kwijt aan ontwikkelingshulp.
Met als enige verschil dat ik die mensen levend en opgeleid wil hebben zodat we zaken kunnen doen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:21 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat klopt, en hoewel ik dat persoonlijk ook als argument zie voor mijn eigen standpunten, heb ik niet het idee dat de voorstanders van ontwikkelings'hulp' dat ook zo zien.![]()
oneens. Het echte probleem zijn mensen zoals Mugabe die hun eigen land naar de knoppen helpen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 16:26 schreef milkingmonkey het volgende:
[..]
Toepasselijke avatar en username...
Het echte probleem is natuurlijk oneerlijke handel. Maar dat wil jij natuurlijk ontkennen hé? Altijd hen de schuld geven. Droom maar lekker verder.
in een land als Fr leveren ook meerdere volkeren (er is echt een verschil tussen normanders en de mensen in het zuiden ) in 1 land. In de UK ook, in Spanje ook. In NL (friezen) ook. Toch lukt het ons wel.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 17:19 schreef D1 het volgende:
Wat ik als één van de hoofdoorzaken van de problemen zie is dat de koloniale machten willekeurig landsgrenzen hebben getrokken. Dit zonder rekening te houden met de vraag of de volkeren die samen in een land zouden wonen daar ook werkelijk toe in staat zijn.
quote:Op zaterdag 2 juli 2005 18:42 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Ken je het blad IS (Internationale Samenwerking)? In hun laatste uitgave zie je mooi een aantal macroresultaten die mede door hulp da op microniveau geboden is. Ontwikkelingssamenwerking werkt.
Discussieer 's serieus.quote:
Jawel hoor, maar vertel.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:36 schreef McCarthy het volgende:
alleen zie je andere negatieve effecten niet.
Zo zat ik ook te dinken, maar zelfs als ze procentueel meer gaven was het relatief relatief minder.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:04 schreef pberends het volgende:
Ze zullen vast wel meer geld doneren dan de gemiddelde burger... maar procentueel gezien betalen ze waarschijnlijk geen flikker. Inderdaad hypocriet. Daarom geef ik ook niets aan Live Aids.
Goeie vergelijking joh. Je weet veel van diversiteit in Afrikaanse volken.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:34 schreef McCarthy het volgende:
[..]
in een land als Fr leveren ook meerdere volkeren (er is echt een verschil tussen normanders en de mensen in het zuiden ) in 1 land. In de UK ook, in Spanje ook. In NL (friezen) ook. Toch lukt het ons wel.
Dan gaat het zeker om: 'die heeft een ring door z'n lip, die een spies in z'n oog, die heeft een steen aan z'n oor hangen'quote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:11 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Goeie vergelijking joh. Je weet veel van diversiteit in Afrikaanse volken.
Feit is dat bijvoorbeeld een Ethiopiër al uit de gezichtscontouren van een andere Ethiopiër kan zien tot welke stam hij behoort. De verschillen daar, ook in cultuur, zijn enorm.
Goed, jij bent geen discussiepartner. Dit is echt te laag voor woorden. Ik heb het over cultuur en jij begint over spiezen in een oog. Laat dan maar zitten hoor.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:17 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Dan gaat het zeker om: 'die heeft een ring door z'n lip, die een spies in z'n oog, die heeft een steen aan z'n oor hangen'![]()
Eerlijke handel is eerlijke handel, en dat wil zeggen dat er geen extra euro op het graan van een Afrikaan wordt gegooid (dat geïnvesteerd wordt in het gooien van melk in Franse putjes).quote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:19 schreef UnleashMitch het volgende:
De mooiste vraag aan zo'n artiest is dan:
Stel dat je een boer bent in Amerika/Europa. Vanwege regelgeving ben je genoodzaakt om extra aanpassingen aan je faciliteiten te doen, hierdoor is je kostprijs hoger dan van boeren in andere landen (lees:afrika) maar daar krijg je compensatie voor. Als die compensatie wegvalt valt je gehele marge weg en ben je werkloos (en evt teruggeworpen op een uitkering). Zou je dan nog steeds groot voorstander zijn van het opheffen van alle handelsbarrieres ?
Maar goed, dat vragen ze nooit
Ik had anders een mooi boek gezien met fraaie prenten, met foto's van mensen waarop de arme mensen zich van alles aandeden 'om bij het clubje' aka cultuur te horen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:21 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Goed, jij bent geen discussiepartner. Dit is echt te laag voor woorden. Ik heb het over cultuur en jij begint over spiezen in een oog. Laat dan maar zitten hoor.
Het is prima om een hardliner te zijn, maar als je het nou ook nog eens met intellentie doet dan neem ik je een stuk serieuser...quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:34 schreef McCarthy het volgende:
[..]
in een land als Fr leveren ook meerdere volkeren (er is echt een verschil tussen normanders en de mensen in het zuiden ) in 1 land. In de UK ook, in Spanje ook. In NL (friezen) ook. Toch lukt het ons wel.
- In de US woon je in een houten huisquote:- In de US begin je een eigen bedrijf, in de EU je eigen goede doel
het fok topic over de "hulp" IMF: ontwikkelingshulp helpt NIETquote:
in Frankrijk ook hoor. Lichte mensen uit het noorden van Fr, donkere uit het Zuiden.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:11 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Goeie vergelijking joh. Je weet veel van diversiteit in Afrikaanse volken.
Feit is dat bijvoorbeeld een Ethiopiër al uit de gezichtscontouren van een andere Ethiopiër kan zien tot welke stam hij behoort. De verschillen daar, ook in cultuur, zijn enorm.
wat een bullshit, zat stenen huizen daarquote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:53 schreef D1 het volgende:
- In de US woon je in een houten huis, in de EU in één van steen
quote:- In de US is een storm levensgevaarlijk, in de EU lastig
jaja,want ze kunnen nu wel allemaal hun nieuwste cd promoten ook nog voor nop en nog wereldwijd ook !! wat wil je als artiest nog meer hequote:Op zaterdag 2 juli 2005 15:39 schreef missDemeanor het volgende:
O wat zijn ze weer goed, al die artiesten die zich belangenloos inzetten voor LiveAid, voor alle arme Afrikanen.....de rijksten spelen voor de armsten...yeah right.
Ik stel me zo voor dat ze met hun privevliegtuigen naar de steden vliegen waar ze moeten optreden, daar in het duurste 5 sterren hotel verblijven met een schare kontenlikkers erbij (denk bijvoorbeeld aan fijne Mariah Carey die haar schoentjes aan en uit laat trekken door een assistente).
Na alle inspanningen kunnen zij zich terugtrekken in hun of voor hun klaargezette trailers, alwaar zij de zaken kunnen nuttigen die zij op hun veelal belachelijke verlanglijstjes hebben staan.
50 cent kan, behangen met gouden kettingen etc, bijvoorbeeld een mooi stukje optreden weggeven, terwijl we denken aan zijn videoclips met grote villa's, met goud behangen half naakte vrouwen en grote dure auto's...
Ze staan weer even in de belangstelling allemaal.....terwijl het klootjesvolk de kaarten mag kopen.
Zouden ze zelf ook een percentage van hun vermogen schenken aan de armoede en misstanden in afrika? Bij mekaar opgeteld staat er voor aardig wat geld te zingen vandaag......half Afrika kan daar bij wijze van mee gered worden.....
En last but not least...leuk idee maar heeft de eerste Live aid eigenlijk wat geholplen? Na al die jaren is er daar niks veranderd hoor in Afrika.
Jij snapt het echt niet hequote:Op zaterdag 2 juli 2005 22:37 schreef McCarthy het volgende:
[..]
in Frankrijk ook hoor. Lichte mensen uit het noorden van Fr, donkere uit het Zuiden.
In italie idem dito, sterker nog: een italiaan uit het noorden heeft meer gemeen met duitsers en scand. dan met een zuid italiaan, onderzoek van uni leiden toont dat aan.
Hoe sociaal en barmhartig waren die sterren ook alweer?quote:Live 8 Philly performers get freebies
Associated Press
PHILADELPHIA - The performers at the Live 8 show in Philadelphia are getting thousands of dollars in gifts. The Philadelphia Inquirer reports that celebrities at the event will be given designer suits, satellite radio subscriptions, Gibson guitars, $125 ties, $330 sweat suits and watches worth between $1,500 and $6,000. Total worth: $12,000.
The products were donated by manufacturers. Giving celebrities gift bags is common for award shows like the Grammys or the Oscars. Loyola Marymount University business and ethics professor Thomas White says it's not unethical, but it is a gray zone.
The celebrities will also eat gourmet food catered by one of Philadelphia's top restaurant owners, who is donating his services. The menu includes char-grilled dry aged beef, tea-smoked spare ribs and chicken and ginger dumplings.
Ik denk niet dat je het iemand kwalijk kunt nemen dat hij iets cadeau krijgt.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:08 schreef MrX1982 het volgende:
Tragisch
[..]
Hoe sociaal en barmhartig waren die sterren ook alweer?
Het geeft aan dat voor niets de zon opgaat.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:16 schreef D1 het volgende:
Je hebt helemaal gelijk. Die sterren, allemaal multi-miljonair, doen het niet voor het goede doel. Nee, ze doen het voor een pakkie, een abbonementje, een gitaar, een stropdas, een trainingsjekkie, een horloge en een warm prakkie... Want dat kunnen ze natuurlijk niet laten liggen...
zeker. Bono, Jolie, Pitt zijn volgens mij wel oprecht.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:27 schreef D1 het volgende:
Mariah is alleen maar bezig met hoe ze de volgende wannabee rapper in bed kan krijgen...
Maar ik denk dat er ook oprechte mensen tussen zitten.
Dat vond ik nou ook.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:38 schreef Ceylon89 het volgende:
MrX1982 & heiden6
![]()
Jullie posts zijn zeer interessant om te lezen.
Ik doe mijn bestquote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:38 schreef Ceylon89 het volgende:
MrX1982 & heiden6
![]()
Jullie posts zijn zeer interessant om te lezen.
Na de show, bedoel je.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:22 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik doe mijn best
Handtekeningen na de wedstrijd
quote:Op zondag 3 juli 2005 00:22 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik doe mijn best
Handtekeningen na de wedstrijd
quote:
quote:
Ik ook van jou.quote:
Sowieso los je geldproblemen niet op met geld. Dat is nota bene een quote van Dr. Phil.quote:Op zondag 3 juli 2005 01:08 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat FredvZ konijntjes gebruikt als beeldspraak.
Opzich een helder verhaal. Mensen storten liever gemakkelijk geld omdat ze er dan verder geen omkijken naar hebben. Simpel en je schuld gevoel is afgekocht.
Vandaar ook mijn kritiek op het opportunistische beleid wat er nu gevoerd wordt als het aankomt op ontwikkelingshulp. We geven geld want geld lost alles wel op.
Geld is een middel en geen doel.
Klopt waren het maar enkel geldproblemen maar dat zijn het niet.quote:Op zondag 3 juli 2005 01:15 schreef heiden6 het volgende:
Sowieso los je geldproblemen niet op met geld. Dat is nota bene een quote van Dr. Phil.![]()
Het hadden ook paarden, koeien, varkens of andere dieren kunnen zijn die niet zonder water en planten kunnen. Dat het konijnen zijn is min of meer toevallig.quote:Op zondag 3 juli 2005 01:16 schreef heiden6 het volgende:
En dat het beeldspraak is begrijp ik, maar ik vat die dus niet.
en daarom moeten wij of de leiders van de rijke landen die hulp bieden.quote:Op zondag 3 juli 2005 01:20 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het hadden ook paarden, koeien, varkens of andere dieren kunnen zijn die niet zonder water en planten kunnen. Dat het konijnen zijn is min of meer toevallig.
Het gaat erom dat je geen wezens gaat voeden op plaatsen waar ze zelfstandig in de natuur niet zouden kunnen leven opdezelfde schaal.
Natuurlijk zou er een familie konijnen kunnen wonen in de Sahara. Maar het is natuurlijk een ander verhaal als het duizenden families worden.
Een koe kan ook overleven in de woestijn, maar als het miljoenen koeien worden, gaat dat ook niet zonder hulp.
Er is toch juist een grotere afzetmarkt? Voor de economie maakt het weinig uit of de wereld 1 miljard of 10 miljard mensen heeft.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:58 schreef FredvZ het volgende:
Tot slot, als we Afrika echt helpen, wordt dat het einde van de westerse cultuur. Onze economie stort in. Iedereen raakt massaal werkloos, met als gevolg massasterfte, oorlogen en een invasie van Chinezen.
die fred lult idd echt uit zijn nek. Als HBOers al zo lullen hoe moeten de lager-opgeleiden dan wel niet denkenquote:Op zondag 3 juli 2005 10:15 schreef yootje het volgende:
[..]
Er is toch juist een grotere afzetmarkt? Voor de economie maakt het weinig uit of de wereld 1 miljard of 10 miljard mensen heeft.
Dat helpt dus geen zak en is zelfs schadelijk voor de economie. OA omdat het een negatieve invloed heeft op de wisselkoers van het land.quote:Op zondag 3 juli 2005 10:19 schreef yootje het volgende:
Waar ik een beetje zat van wordt is dat heel veel mensen zeggen: "het is een bodemloze put" en "al het geld gaat toch naar de leiders toe". Dat eerste is niet waar, dat tweede wel. Maar daarover klagen heeft al helemaal geen zin. Feit is dat terwijl ik deze reply schrijf er al tig mensen zijn gruwelijke wijze zijn gestorven aan honger, domme ziektes en oorlog. Daar moeten we gewoon iets aan doen. En ipv alleen maar te klagen, kan je ook met goede oplossingen komen en tot die tijd geld storten, wat in ieder geval een druk op de wond is.
Ja sorry, maar het is toch ook veeel zieliger dat nederlanders wat van hun geld in een bodemloze put hebben gegooit dan dat er mensen van de honger omkomen.quote:En ipv alleen maar te klagen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |