abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28415790
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:22 schreef GeorgeW.Bush het volgende:
Hier gaan ze al de fout in:
For any real change in Africa, these rich countries have to take the lead, Amgott said.

Dat moeten wij niet doen, maar die regeringen in Afrika zelf, maar die voeren liever oorlog met het geld dat ze van het rijke Westen krijgen
Toepasselijke avatar en username...

Het echte probleem is natuurlijk oneerlijke handel. Maar dat wil jij natuurlijk ontkennen hé? Altijd hen de schuld geven. Droom maar lekker verder.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:28:44 #27
32652 GeorgeW.Bush
President of the USA
pi_28415839
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:26 schreef milkingmonkey het volgende:

[..]

Het echte probleem is natuurlijk oneerlijke handel. Maar dat wil jij natuurlijk ontkennen hé? Altijd hen de schuld geven. Droom maar lekker verder.
Ja hoor, het echte probleem is oneerlijke handel, droom jij nou maar lekker verder
Op maandag 11 juli 2005 19:29 schreef Tamme het volgende:
Waarom doe jij zo tegen mij? Zijn we even oud ofzo>?
beetje respect hier op deze fora anders is het klit bang en gaan we schoonmaken
pi_28415895
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:28 schreef GeorgeW.Bush het volgende:

[..]

Ja hoor, het echte probleem is oneerlijke handel, droom jij nou maar lekker verder
Oneerlijke handel en zeer slecht bestuur.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:30:23 #29
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_28415899
Het grote probleem is dat ze daar als konijnen neuken en dat het AIDS virus zich verspreid, terwijl ze wel condooms krijgen.
pi_28415907
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:26 schreef milkingmonkey het volgende:

[..]

Ohja "natuurlijk" hahaha. Corrupt is het woord wat jij zoekt, samen met honger naar macht en aanzien van de leiders van de landen aldaar. En wij maar geld geven
Let's play some tetris, motherfucker.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:30:54 #31
78604 Dragon-fly
dit meen je niet...
pi_28415911
Live8
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:31:04 #32
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_28415918
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 15:47 schreef broer het volgende:
Is dit de wedstrijd 'Plaats zoveel mogelijk domme uitspraken in één post'?
vertel mij wat jij er zo dom aan vind...
put
your
clothes
on!
pi_28415987
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:30 schreef ArcticBlue het volgende:

[..]

Ohja "natuurlijk" hahaha. Corrupt is het woord wat jij zoekt, samen met honger naar macht en aanzien van de leiders van de landen aldaar. En wij maar geld geven
Oke, mijn post is iets te subjectief. Het probleem ligt echter echt niet alleen bij de arme landen met een corupt bestuur. Oversubsidering van landbouw speelt ook een rol... Trouwens, wat is ook alweer de oorspronkelijke reden waarom die landen zo arm zijn??
pi_28416018
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:23 schreef Itadakimasu het volgende:
TS

Mensen moeten eens inzien dat het hele gedoe met Afrika nooit wat wordt.
Wat jij nu zegt is gewoon te triest om hierop integaan
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:35:08 #35
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_28416059
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:32 schreef milkingmonkey het volgende:

[..]

Oke, mijn post is iets te subjectief. Het probleem ligt echter echt niet alleen bij de arme landen met een corupt bestuur. Oversubsidering van landbouw speelt ook een rol... Trouwens, wat is ook alweer de oorspronkelijke reden waarom die landen zo arm zijn??
is er maar 1 reden waarom een heel continent arm is?
dacht het niet...
put
your
clothes
on!
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:36:37 #36
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_28416100
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:32 schreef milkingmonkey het volgende:

[..]

Geen idee, de land is rijk aan grondstoffen en dergelijke die eerst de blanken hadden, later zijn die wegegaan.
toen kwamen de dictators en al dat soort volk het in die landen verneuken.
ook veel oorlogen tussen al die stammen.
nou ja het ging zo'n beetje àllemaal radicaal verkeerd.
pi_28416155
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:35 schreef Jerruh het volgende:

[..]

dacht het niet...
Nee lijkt me ook. Maar als je dan toch al een reden moet noemen dan heb ik er wel een; grote delen van Afrika lenen zich niet voor het verbouwen van gewassen. Stuur je daar eten heen dan groeit de bevolking op plaatsten waar dat eigenlijk helemaal niet verantwoord is.
Let's play some tetris, motherfucker.
pi_28416160
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:35 schreef Jerruh het volgende:

[..]

dacht het niet...
Nee, er is maar 1 hoofdreden waarom een heel continent arm is geworden. Met een aantal natuurlijke factoren die niet echt optimaal zijn. Maar dat is waarom ze nog arm ZIJN, niet hoe ze het zijn geworden.
pi_28416165
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:30 schreef Grimm het volgende:
Het grote probleem is dat ze daar als konijnen neuken en dat het AIDS virus zich verspreid, terwijl ze wel condooms krijgen.
Veel van die mensen weten niet beter. In die zin zijn ze echt achterlijk, maar dat kun je ze ook niet kwalijk nemen.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:42:03 #40
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_28416244
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:39 schreef milkingmonkey het volgende:

[..]

Nee, er is maar 1 hoofdreden waarom een heel continent arm is geworden. Met een aantal natuurlijke factoren die niet echt optimaal zijn. Maar dat is waarom ze nog arm ZIJN, niet hoe ze het zijn geworden.
dat klopt wel, maar er zijn zoveel evrschillende redenen waarom ze arm zijn.
weet je misschien de kolonisatie nog, waardoor zwarte mensen als laag volk werd beschouwd? de chaos door binnenlandse oorlogen etc... alles stapelt zich op en blijft zich opstapelen en is niet zomaar met geld en voedsel te behelpen...
put
your
clothes
on!
  zaterdag 2 juli 2005 @ 16:44:23 #41
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_28416320
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:42 schreef Jerruh het volgende:

[..]

weet je misschien de kolonisatie nog, waardoor zwarte mensen als laag volk werd beschouwd? de chaos door binnenlandse oorlogen etc... alles stapelt zich op en blijft zich opstapelen en is niet zomaar met geld en voedsel te behelpen...
Dat vindt ik dus ook, elk jaar gaat d'r voor miljarden naar afrika, en je ziet die kleine kinderen dood gaan op tv.
Maar al zou je met al het geld op de wereld d'r heen gaan dan zou het na een paar jaar weer chaos zijn.
Een nieuwe structuur en goed onderwijs hebben ze daar nodig.

Maar dat lijkt me ook het lastige, want sommige stammen die leven nog zoals in 1400.
Beetje de hele dag wat jagen en wat eten verbouwen.
En als dan de oogst enorm tegenvalt dan zijn ze het bokje ja, of zie ik dat verkeerd?
pi_28416328
Het is wel duidelijk dat een aantal users de waarheid niet onder ogen willen zien. Ze zien zichzelf als de barmhartige Samaritaan door Live Aid te ondersteunen en wellicht zijn ze ook donateur van een ontwikkelingsorganisatie. Maar vergeten daarbij zichzelf af te vragen. Werkt dit wel of koop ik alleen mijn eigen schuldgevoel af en kan ik daarna weer lekker verder met mijn eigen leven.

Voor die mensen, haal je oogkleppen weg en aanschouw die waarheid zoals bijv. in dat krantenartikel staat vermeld.
pi_28416340
Is toch leuk om naar te kijken stomme zeik teef
pi_28416397
quote:
Tja, als het toch allemaal al kut is daar is seks nog zo'n beetje het enige plezier.

Verder is het onzin dat ze allemaal wel condooms krijgen, de meesten juist niet. Dankzij Vatciaan enzo.

Het irriteert me wel dat een hoop mensen menen dat het de schuld is van die mensen zelf dat ze arm zijn. En kom niet met argumenten als: 'wij hebben onze problemen toch ook zelf opgelost?' Gewoon geluk hebben, beste mensen. Al een paar honderd jaar ligggen we voor op Afrika. Dat halen ze echt niet in op ons.
pi_28416442
Het maakt niet uit hoeveel je in die bodemloze put genaamd "Afrika" pompt, het blijft toch vrijwel dezelfde situatie.
pi_28416491
Het grootste probleem is daar de vele machtstrijden tussen 1000-den stammen. Ze moorden elkaar niet alleen uit ze zijn ook nog zo corrupt als de neten. Dat los je niet op door geld die kant op te sturen.
pi_28416520
quote:
Technisch gezien is Afrika volgens mij nooit rijk geweest
pi_28416558
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:42 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Klopt, maar voor een dag als vandaag speelt de geschiedenis van armoede geen rol. Ze zijn arm, dat is een feit. Wat ik raar vind is dat mensen dit afkraken. Als je het niet leuk vind, doe wat anders aan! Je hoeft hte niet te kijken. M.i. kan Live 8 wél verschil maken, de G8 top maakt een aantal beslissingen die écht wel wat uit kunnen maken i.t.t. al die andere benefietconcerten (tijdelijke hulp).
pi_28416586
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:33 schreef Guusie het volgende:

[..]

Wat jij nu zegt is gewoon te triest om hierop integaan
Ik denk wel dat het zo is, maar blijkbaar is dat voor sommigen niet relevant. Het gaat er alleen om, hoe jij graag wilt dat het is?
quote:

[..]

Bij mijn weten is Afrika nooit rijker geweest dan het nu is, dus wat bedoel je?

De enige reden dat het nu allemaal zo verschrikkelijk lijkt, is omdat het dat is in verhouding met bijvoorbeeld de EU, de V.S en dergelijke.
pi_28416589
Ik weet niet wat die aap van Live 8 nou precies wil? Dat de Aarde straks bevolkt wordt door tientallen miljarden mensen zodat het hier helemaal niet meer leefbaar is? Geweldig idee zeg!
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')