Dan gaat het zeker om: 'die heeft een ring door z'n lip, die een spies in z'n oog, die heeft een steen aan z'n oor hangen'quote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:11 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Goeie vergelijking joh. Je weet veel van diversiteit in Afrikaanse volken.
Feit is dat bijvoorbeeld een Ethiopiër al uit de gezichtscontouren van een andere Ethiopiër kan zien tot welke stam hij behoort. De verschillen daar, ook in cultuur, zijn enorm.

Goed, jij bent geen discussiepartner. Dit is echt te laag voor woorden. Ik heb het over cultuur en jij begint over spiezen in een oog. Laat dan maar zitten hoor.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:17 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Dan gaat het zeker om: 'die heeft een ring door z'n lip, die een spies in z'n oog, die heeft een steen aan z'n oor hangen'![]()

Eerlijke handel is eerlijke handel, en dat wil zeggen dat er geen extra euro op het graan van een Afrikaan wordt gegooid (dat geïnvesteerd wordt in het gooien van melk in Franse putjes).quote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:19 schreef UnleashMitch het volgende:
De mooiste vraag aan zo'n artiest is dan:
Stel dat je een boer bent in Amerika/Europa. Vanwege regelgeving ben je genoodzaakt om extra aanpassingen aan je faciliteiten te doen, hierdoor is je kostprijs hoger dan van boeren in andere landen (lees:afrika) maar daar krijg je compensatie voor. Als die compensatie wegvalt valt je gehele marge weg en ben je werkloos (en evt teruggeworpen op een uitkering). Zou je dan nog steeds groot voorstander zijn van het opheffen van alle handelsbarrieres ?
Maar goed, dat vragen ze nooit

Ik had anders een mooi boek gezien met fraaie prenten, met foto's van mensen waarop de arme mensen zich van alles aandeden 'om bij het clubje' aka cultuur te horen.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:21 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Goed, jij bent geen discussiepartner. Dit is echt te laag voor woorden. Ik heb het over cultuur en jij begint over spiezen in een oog. Laat dan maar zitten hoor.

Het is prima om een hardliner te zijn, maar als je het nou ook nog eens met intellentie doet dan neem ik je een stuk serieuser...quote:Op zaterdag 2 juli 2005 20:34 schreef McCarthy het volgende:
[..]
in een land als Fr leveren ook meerdere volkeren (er is echt een verschil tussen normanders en de mensen in het zuiden ) in 1 land. In de UK ook, in Spanje ook. In NL (friezen) ook. Toch lukt het ons wel.
- In de US woon je in een houten huisquote:- In de US begin je een eigen bedrijf, in de EU je eigen goede doel

het fok topic over de "hulp" IMF: ontwikkelingshulp helpt NIETquote:

in Frankrijk ook hoor. Lichte mensen uit het noorden van Fr, donkere uit het Zuiden.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:11 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Goeie vergelijking joh. Je weet veel van diversiteit in Afrikaanse volken.
Feit is dat bijvoorbeeld een Ethiopiër al uit de gezichtscontouren van een andere Ethiopiër kan zien tot welke stam hij behoort. De verschillen daar, ook in cultuur, zijn enorm.

wat een bullshit, zat stenen huizen daarquote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:53 schreef D1 het volgende:
- In de US woon je in een houten huis, in de EU in één van steen
quote:- In de US is een storm levensgevaarlijk, in de EU lastig

jaja,want ze kunnen nu wel allemaal hun nieuwste cd promoten ook nog voor nop en nog wereldwijd ook !! wat wil je als artiest nog meer hequote:Op zaterdag 2 juli 2005 15:39 schreef missDemeanor het volgende:
O wat zijn ze weer goed, al die artiesten die zich belangenloos inzetten voor LiveAid, voor alle arme Afrikanen.....de rijksten spelen voor de armsten...yeah right.
Ik stel me zo voor dat ze met hun privevliegtuigen naar de steden vliegen waar ze moeten optreden, daar in het duurste 5 sterren hotel verblijven met een schare kontenlikkers erbij (denk bijvoorbeeld aan fijne Mariah Carey die haar schoentjes aan en uit laat trekken door een assistente).
Na alle inspanningen kunnen zij zich terugtrekken in hun of voor hun klaargezette trailers, alwaar zij de zaken kunnen nuttigen die zij op hun veelal belachelijke verlanglijstjes hebben staan.
50 cent kan, behangen met gouden kettingen etc, bijvoorbeeld een mooi stukje optreden weggeven, terwijl we denken aan zijn videoclips met grote villa's, met goud behangen half naakte vrouwen en grote dure auto's...
Ze staan weer even in de belangstelling allemaal.....terwijl het klootjesvolk de kaarten mag kopen.
Zouden ze zelf ook een percentage van hun vermogen schenken aan de armoede en misstanden in afrika? Bij mekaar opgeteld staat er voor aardig wat geld te zingen vandaag......half Afrika kan daar bij wijze van mee gered worden.....
En last but not least...leuk idee maar heeft de eerste Live aid eigenlijk wat geholplen? Na al die jaren is er daar niks veranderd hoor in Afrika.

Jij snapt het echt niet hequote:Op zaterdag 2 juli 2005 22:37 schreef McCarthy het volgende:
[..]
in Frankrijk ook hoor. Lichte mensen uit het noorden van Fr, donkere uit het Zuiden.
In italie idem dito, sterker nog: een italiaan uit het noorden heeft meer gemeen met duitsers en scand. dan met een zuid italiaan, onderzoek van uni leiden toont dat aan.

Hoe sociaal en barmhartig waren die sterren ook alweer?quote:Live 8 Philly performers get freebies
Associated Press
PHILADELPHIA - The performers at the Live 8 show in Philadelphia are getting thousands of dollars in gifts. The Philadelphia Inquirer reports that celebrities at the event will be given designer suits, satellite radio subscriptions, Gibson guitars, $125 ties, $330 sweat suits and watches worth between $1,500 and $6,000. Total worth: $12,000.
The products were donated by manufacturers. Giving celebrities gift bags is common for award shows like the Grammys or the Oscars. Loyola Marymount University business and ethics professor Thomas White says it's not unethical, but it is a gray zone.
The celebrities will also eat gourmet food catered by one of Philadelphia's top restaurant owners, who is donating his services. The menu includes char-grilled dry aged beef, tea-smoked spare ribs and chicken and ginger dumplings.

Ik denk niet dat je het iemand kwalijk kunt nemen dat hij iets cadeau krijgt.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:08 schreef MrX1982 het volgende:
Tragisch
[..]
Hoe sociaal en barmhartig waren die sterren ook alweer?

Het geeft aan dat voor niets de zon opgaat.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:16 schreef D1 het volgende:
Je hebt helemaal gelijk. Die sterren, allemaal multi-miljonair, doen het niet voor het goede doel. Nee, ze doen het voor een pakkie, een abbonementje, een gitaar, een stropdas, een trainingsjekkie, een horloge en een warm prakkie... Want dat kunnen ze natuurlijk niet laten liggen...

zeker. Bono, Jolie, Pitt zijn volgens mij wel oprecht.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:27 schreef D1 het volgende:
Mariah is alleen maar bezig met hoe ze de volgende wannabee rapper in bed kan krijgen...
Maar ik denk dat er ook oprechte mensen tussen zitten.

Dat vond ik nou ook.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:38 schreef Ceylon89 het volgende:
MrX1982 & heiden6
![]()
Jullie posts zijn zeer interessant om te lezen.

Ik doe mijn bestquote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:38 schreef Ceylon89 het volgende:
MrX1982 & heiden6
![]()
Jullie posts zijn zeer interessant om te lezen.

Na de show, bedoel je.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:22 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik doe mijn best
Handtekeningen na de wedstrijd

quote:Op zondag 3 juli 2005 00:22 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik doe mijn best
Handtekeningen na de wedstrijd
quote:

quote:
Ik ook van jou.quote:

Sowieso los je geldproblemen niet op met geld. Dat is nota bene een quote van Dr. Phil.quote:Op zondag 3 juli 2005 01:08 schreef MrX1982 het volgende:
Ik denk dat FredvZ konijntjes gebruikt als beeldspraak.
Opzich een helder verhaal. Mensen storten liever gemakkelijk geld omdat ze er dan verder geen omkijken naar hebben. Simpel en je schuld gevoel is afgekocht.
Vandaar ook mijn kritiek op het opportunistische beleid wat er nu gevoerd wordt als het aankomt op ontwikkelingshulp. We geven geld want geld lost alles wel op.
Geld is een middel en geen doel.

Klopt waren het maar enkel geldproblemen maar dat zijn het niet.quote:Op zondag 3 juli 2005 01:15 schreef heiden6 het volgende:
Sowieso los je geldproblemen niet op met geld. Dat is nota bene een quote van Dr. Phil.![]()

Het hadden ook paarden, koeien, varkens of andere dieren kunnen zijn die niet zonder water en planten kunnen. Dat het konijnen zijn is min of meer toevallig.quote:Op zondag 3 juli 2005 01:16 schreef heiden6 het volgende:
En dat het beeldspraak is begrijp ik, maar ik vat die dus niet.

en daarom moeten wij of de leiders van de rijke landen die hulp bieden.quote:Op zondag 3 juli 2005 01:20 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Het hadden ook paarden, koeien, varkens of andere dieren kunnen zijn die niet zonder water en planten kunnen. Dat het konijnen zijn is min of meer toevallig.
Het gaat erom dat je geen wezens gaat voeden op plaatsen waar ze zelfstandig in de natuur niet zouden kunnen leven opdezelfde schaal.
Natuurlijk zou er een familie konijnen kunnen wonen in de Sahara. Maar het is natuurlijk een ander verhaal als het duizenden families worden.
Een koe kan ook overleven in de woestijn, maar als het miljoenen koeien worden, gaat dat ook niet zonder hulp.

Er is toch juist een grotere afzetmarkt? Voor de economie maakt het weinig uit of de wereld 1 miljard of 10 miljard mensen heeft.quote:Op zondag 3 juli 2005 00:58 schreef FredvZ het volgende:
Tot slot, als we Afrika echt helpen, wordt dat het einde van de westerse cultuur. Onze economie stort in. Iedereen raakt massaal werkloos, met als gevolg massasterfte, oorlogen en een invasie van Chinezen.

die fred lult idd echt uit zijn nek. Als HBOers al zo lullen hoe moeten de lager-opgeleiden dan wel niet denkenquote:Op zondag 3 juli 2005 10:15 schreef yootje het volgende:
[..]
Er is toch juist een grotere afzetmarkt? Voor de economie maakt het weinig uit of de wereld 1 miljard of 10 miljard mensen heeft.

Dat helpt dus geen zak en is zelfs schadelijk voor de economie. OA omdat het een negatieve invloed heeft op de wisselkoers van het land.quote:Op zondag 3 juli 2005 10:19 schreef yootje het volgende:
Waar ik een beetje zat van wordt is dat heel veel mensen zeggen: "het is een bodemloze put" en "al het geld gaat toch naar de leiders toe". Dat eerste is niet waar, dat tweede wel. Maar daarover klagen heeft al helemaal geen zin. Feit is dat terwijl ik deze reply schrijf er al tig mensen zijn gruwelijke wijze zijn gestorven aan honger, domme ziektes en oorlog. Daar moeten we gewoon iets aan doen. En ipv alleen maar te klagen, kan je ook met goede oplossingen komen en tot die tijd geld storten, wat in ieder geval een druk op de wond is.

Ja sorry, maar het is toch ook veeel zieliger dat nederlanders wat van hun geld in een bodemloze put hebben gegooit dan dat er mensen van de honger omkomen.quote:En ipv alleen maar te klagen
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |