ah, ik ben nu 21.. en trouwen is me nog geen optie, wil eerst studie afronden, beetje door de wereld, proberen carriere te maken je weet het wel. En niet nu al trouwen....... zeker nietquote:Op donderdag 30 juni 2005 08:39 schreef berent het volgende:
Je kan het beste wachten met seks tot na het huwelijk. Dan hoef je ook niet meer zo bang te zijn voor ongewilde zwangerschappen enzo. Als je vriendin niet aan de pil wil kan ze daar ook wel op wachten.
quote:Op donderdag 30 juni 2005 08:48 schreef Pikkebaas het volgende:
Anale sex een optie ??
Dit is SEX, geen R&Pquote:Op donderdag 30 juni 2005 08:47 schreef Het_Biertje het volgende:
je vriendin klinkt een beetje als een zeikwijf
( holyshit ik reageer in R&P )
Uhm, het condoom is in theorie 98% veilig, dus bij testen van de fabrikant. In de praktijk blijkt het echter neer te komen op 88%, wat in houdt dat 12 van de 100 gebruiksters zwanger raakt per jaar, ongeveer één op acht dus. bron: www.anticonceptie-online.nlquote:Op donderdag 30 juni 2005 08:49 schreef erikh het volgende:
[..]
Ontopic, condoom is in 98% van de gevallen veilig, behoorlijke score op zich maar je houdt altijd het risico op zwangerschap. Als dit echt een onoverkomelijk punt voor jullie is zou ik me eens afvragen of jij dan nog wel samen wilt zijn met haar.
Mja, ik word hier beetje ziek van, heb geen flauw idee wat ik moet, stel dat het verkeerd gaat zit ik in de gebakken penarie, en wijst iedereen mij aan dat ik me leuter d'r niet in had moeten hangen. Terwijl ze zelf ook graag sex wil, maja, zij denkt niet zo erg na over de gevolgen, ze leeft dan ook vaak van dag op dag enzo. Maja we kennen elkaar een tijdje en het hierom 'uit' te maken, zal waarschijnlijk als zeer zwak worden ervaren, en trouwen en elkaar verbinden voor de rest van ons leven, neej nog niet, ik bedoel men! ik ben nog maar 21. En ik wil gewoon niet die kans van mogelijkheid op kind hebben. Punt is, ik wil best alleen condoom, en als zij de pil niet wil gebruiken, fine with me. Maar als het daadwerkelijk fout gaat, we er ook iets tegen gaan ondernemen. En 'dat' wil ze dus niet, van het mogelijke kind dan in d'r buik moeten ze dan afblijven en de MAP wil ze domweg niet, ze houd niet van pillen, kotst ze vaak uit.quote:Op donderdag 30 juni 2005 09:11 schreef innovative het volgende:
[..]
Uhm, het condoom is in theorie 98% veilig, dus bij testen van de fabrikant. In de praktijk blijkt het echter neer te komen op 88%, wat in houdt dat 12 van de 100 gebruiksters zwanger raakt per jaar, ongeveer één op acht dus. bron: www.anticonceptie-online.nl
@TS Ik persoonlijk vind dat een te hoge score, ik zweer dan ook bij de pil omdat dat het middel is met het hoogste betrouwbaarheidsgehalte. Kan me wat dat betreft ook goed voorstellen dat je baalt van de situatie. Gelukkig heb je genoeg verstand in je donder om er nu alvast over na te denken wat je wilt en hoe je zou reageren in de situaties dat het fout gaat. Denk er écht goed over na voordat je er aan begint, want als het zo gaat is er geen weg meer terug idd, en als je dat niet wilt, heb dan alsjeblieft genoeg verstand en zelfbeheersing om het níét te doen. Want als je in een situatie als dit wel gaat liggen wippen, ze raakt zwanger en je trekt je handen er van af, dat kun je ook niet maken. De andere kant op, je hele leven vast zitten lijkt me nu ook nog niet aanlokkelijk.
Goed, begrijp je vriendin totaal niet en vind het ook ontzettend oneerlijk dat wat dit betreft alleen vrouwen wat te zeggen hebben vaak (hier niet overigens, vind dat anticonceptie zowel mij als mijn vriend aan gaat en hij bepaalt dus mee), terwijl het ook een groot impact heeft op de man. Maar ik zou niet weten wat je er aan kan doen, vind het alleen vreemd dat ze het niet eens probeert, aangezien slechts vijf tot tien% van de vrouwen bijwerkingen krijgt, dus de kans dat ze er géén last van krijgt is vele malen hoger.
Geen condoom en geen pil = grote kans op kindquote:Op donderdag 30 juni 2005 09:27 schreef D3nn15 het volgende:
Als je elkaar goed kent, weet dat je allebei "clean" bent dan toch zonder hoor... Het is irritant, je voelt bijna niks meer en het verpest de hele stemming zo een ding omdoen ... Je hebt ook zo een implanon ding, zo een klein dingetjes wat ze onder de huid plaatsen en dat geeft ook een of ander hormoontje af waardoor zwangerschap niet mogelijk is ...
Overdreven?!?!quote:Op donderdag 30 juni 2005 10:24 schreef The_Masterer het volgende:
Al eens gedacht aan een condoom met extra zaaddodend middel???? Als je toch al zo huiverig bent, wat overigens beetje overdreven is.
FOUT!quote:Op donderdag 30 juni 2005 10:16 schreef flipm0 het volgende:
...Overigens zegt 98% zekerheid niet dat 2 op de 100 vrouwen daadwerkelijk zwanger raken, maar dat er 2 op de 100 keer iets misgaat waardoor eventueel bevruchting zou kunnen optreden. Het aantal zwangerschappen is vele malen lager.
Denk dat het eerder andersom is. Zij wil niet de pil slikken, hij wil dat zij dat wel doet. Dan is het aan hem om te beslissen of hij met haar verder wil of niet.quote:Op donderdag 30 juni 2005 10:16 schreef XiChico het volgende:
Uitmaken, zij wil dingen die jij niet wilt. Volgens mij is het een baas, doe wat je vader zegt.
inderdaad al dat gezever... Ik wil best wel die pil slikken hoor..quote:Op donderdag 30 juni 2005 11:03 schreef Woodbridge het volgende:
Ik kan niet wachten tot de mannenpil er is. Baas over eigen zaad !
Er zijn inderdaad vrouwen die er niet tegen kunnen. Dat weet je echter nooit van tevoren, en niet aan de pil beginnen omdat de vriendin van de buurvrouw van je tante er last van kreeg, is imho wel een héél slecht argument. Zeker gezien het feit dat er nog veel méér tevreden gebruiksters zijn, maar dáár hoor je mensen niet over. Het proberen en stoppen lijkt mij logischer.quote:Op donderdag 30 juni 2005 10:16 schreef flipm0 het volgende:
Anticonceptie is inderdaad iets dat jullie allebei aangaat, echter, als je vriendin aangeeft de pil niet te zien zitten dan is dat imho haar beslissing. Ik ken meerdere vrouwen die de pil hebben gebruikt en er klachten van kregen, zowel lichamelijk als emotioneel, deze verdwenen ook weer toen ze stopten met de pil.
Ho stop, dit klopt niet.quote:Overigens zegt 98% zekerheid niet dat 2 op de 100 vrouwen daadwerkelijk zwanger raken, maar dat er 2 op de 100 keer iets misgaat waardoor eventueel bevruchting zou kunnen optreden.
Dus gewoon wél 2 op de 100 bij een betrouwbaarheid van 98%.quote:De betrouwbaarheid van een methode wordt aangegeven met een cijfer: de Pearl index. De Pearl index geeft het aantal zwangerschappen aan, dat ondanks het toepassen van de methode ontstaat bij 100 vrouwen, die gedurende een jaar lang deze methode gebruiken. Gemakshalve kan het cijfer ook gelezen worden als het percentage vrouwen, dat jaarlijks zwanger wordt.
De pil ligt iets genuanceerder, als je hem correct gebruikt mag je uit gaan van 0,2%, maar is er ook maar één factor die gevaar kan opleveren (slecht gebruik, spuigen, overgewicht) dan kan het oplopen tot 10%.quote:Op donderdag 30 juni 2005 10:48 schreef loveli het volgende:
Voor de pil ligt her werkelijke percentage vrouwen dat zwanger wordt, op 2%. Dat betekent dus dat van de 100 pilgebruiksters, elk jaar 2 vrouwen zwanger worden. Dit kan komen door verkeerd gebruik, maar ook aan andere factoren zoals overgewicht.
wat heeft het huwelijk ermee te maken? de kans is evengroot dat er een keer wat misgaat of je moet in je huwelijk 20 kinderen willenquote:Op donderdag 30 juni 2005 08:39 schreef berent het volgende:
Je kan het beste wachten met seks tot na het huwelijk. Dan hoef je ook niet meer zo bang te zijn voor ongewilde zwangerschappen enzo. Als je vriendin niet aan de pil wil kan ze daar ook wel op wachten.
Je kunt het toch allicht proberen. De meeste mensen hebben er inderdaad geen last van, waarom zou jij dan die ene zijn die dat wel heeft? Want dát wil de vriendin van de TS niet, ze wil helemaal níks proberen. Vind ik dan weer erg simpel gedacht. Ik zeg niet dat ze aan de pil zou moeten, maar ze sluit élke vorm van anticonceptie uit waar zij verantwoordelijk voor zou zijn. Tja, imo werkt het niet zo, maar goed, ik heb ook zoiets van "ik raak zwanger, dan ik er ook maar beter zélf voor zorgen dat dat niet gebeurt".quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:32 schreef Dolfijn het volgende:
Nou, ik kan de mening van je vriendin best begrijpen hoor.
Een bekende van mij heeft verschillende soorten geprobeerd, maar geen enkele bleek geschikt voor haar. Ze werd van alle soorten letterlijk ziek. Hoofdpijn, duizelingen, misselijk.
De meeste mensen hebben geen last van de pil. Maar sommigen dus blijkbaar wel.
Haar mening respecteren dus en op zoek gaan naar een andere oplossing![]()
voor zover ik weet duurt het nog wel even voordat deze 'pil' daadwerkelijk bij de apotheek te vinden isquote:Op donderdag 30 juni 2005 10:49 schreef Hell_Spawn het volgende:
Misschien is dit iets voor jou? Ik weet alleen niet of het al op de markt te verkrijgen is.
Theoretische betrouwbaarheid 98%, praktische betrouwbaarheid 88%.quote:Op donderdag 30 juni 2005 08:49 schreef erikh het volgende:
[..]
Ontopic, condoom is in 98% van de gevallen veilig, behoorlijke score op zich maar je houdt altijd het risico op zwangerschap. Als dit echt een onoverkomelijk punt voor jullie is zou ik me eens afvragen of jij dan nog wel samen wilt zijn met haar.
Nee, dat kun je dus níét. Mijn zusje bijvoorbeeld is een gruwelijk hormonenmonster als ze géén pil slikt. Chagerijnig, vreetbuien, gewichtsschommelingen, woedeaanvallen... Nu met de pil is ze nog lang geen meisje dat altijd lief en rustig is, maar is haar humeur in rustiger vaarwater gekomen. Let wel, slechts een voorbeeld, zijn ook genoeg vrouwen die er anders op reageren en aan één (wellicht uitzonderlijk) geval kun je geen conclusies verbinden, maar het maakt wél duidelijk dat ook dit geen wet van meden en perzen is.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:32 schreef goddess-in-heaven het volgende:
@ innovative: de reactie op de pil kan je wel een beetje voorspellen. Wanneer de cyclus ongeveer gelijk is en je al hetzelfde op je eigen hormonen reageert, kan je de gevolgen van de pil wel een beetje voorspellen.
Ik neem mijn moeder en mij altijd als voorbeeld. Mijn moeder was vroeger op dezelfde manier ongesteld als ik. Zelfde cyclus, zelfde tijd, zelfde reactie op de maandelijkse problemen. zij is voor mijn geboorte aan de pil gegaan en moest hiermee stoppen omdat ze 'gek' werd. Verschillende pillen gebruikt en allemaal hadden ze dezelfde uitwerking. toen ik 19 was wilde ik ook aan de pil, veel met haar erover gesproken. Zij had alleen niet verteld over haar reactie op die hormonen. Wel dat de pil veranderingen teweeg konden rbengen. Na een halfjaar kreeg ik al dezelfde bijwerkingen, werd zwaar agressief en depressief. Ben na 2 jaar overgestapt op andere pil. die leek te werken, maar na 3 maanden gebeurde hetzelfde. Uiteindelijk heb ik 4 jaar de pil gebruikt en heeft mijn moeder me aan het einde vertelt dat ik maar moest stoppen omdat zij dezelfde bijwerkingen had.quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:21 schreef innovative het volgende:
[..]
Nee, dat kun je dus níét. Mijn zusje bijvoorbeeld is een gruwelijk hormonenmonster als ze géén pil slikt. Chagerijnig, vreetbuien, gewichtsschommelingen, woedeaanvallen... Nu met de pil is ze nog lang geen meisje dat altijd lief en rustig is, maar is haar humeur in rustiger vaarwater gekomen. Let wel, slechts een voorbeeld, zijn ook genoeg vrouwen die er anders op reageren en aan één (wellicht uitzonderlijk) geval kun je geen conclusies verbinden, maar het maakt wél duidelijk dat ook dit geen wet van meden en perzen is.
Iedereen reageert zó divers op de pil, dat ik vind dat je geen conclusies kan en mag verbinden aan andermans ervaringen. Goed, zeggen dat je geen hormonen wilt, begrijpelijk, hormonen zijn dingen die veel invloed op je kunnen hebben, al vind ik ook dán dat je moet kijken naar andere mogelijkheden. Niet aan de pil willen beginnen omdat iemand ánders er last van kreeg, terwijl er ook zoveel anderen zijn die er géén last van hebben, vind ik een kortzichtig. In dat opzicht heb je statistisch gezien nog altijd een grotere kans om prima op de pil te reageren dan dat je er problemen mee krijgt.
Mjah... Das je moeder... Dat je moeder en jij eenzelfde genetisch bepaalde hormonale afwijking hebben, wil niet zeggen dat de rest van de wereld dat ook heeft...quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:26 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
Ik neem mijn moeder en mij altijd als voorbeeld. Mijn moeder was vroeger op dezelfde manier ongesteld als ik. Zelfde cyclus, zelfde tijd, zelfde reactie op de maandelijkse problemen. zij is voor mijn geboorte aan de pil gegaan en moest hiermee stoppen omdat ze 'gek' werd. Verschillende pillen gebruikt en allemaal hadden ze dezelfde uitwerking. toen ik 19 was wilde ik ook aan de pil, veel met haar erover gesproken. Zij had alleen niet verteld over haar reactie op die hormonen. Wel dat de pil veranderingen teweeg konden rbengen. Na een halfjaar kreeg ik al dezelfde bijwerkingen, werd zwaar agressief en depressief. Ben na 2 jaar overgestapt op andere pil. die leek te werken, maar na 3 maanden gebeurde hetzelfde. Uiteindelijk heb ik 4 jaar de pil gebruikt en heeft mijn moeder me aan het einde vertelt dat ik maar moest stoppen omdat zij dezelfde bijwerkingen had.
de gevolgen van de pil op je lichaam kunnen groot zijn. En na alle negatieve ervaringen van mijzelf en mensen uit mijn omgeving raar ik mensen aan om niet aan de pil te beginnen, maar wel om een ander anticonceptiemiddel te gebruiken ik ben dan ook overgestapt op het ouderwetse koperspiraaltje. Dat je de pil niet wil slikken of andere hormonen niet in je lichaam wil hebben, kan ik me goed voorstellen. De vriendin van TS wil wel met het condoom vrijen. Dit geeft dus aan dat zij er wel over nadenkt.....quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:49 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Mjah... Das je moeder... Dat je moeder en jij eenzelfde genetisch bepaalde hormonale afwijking hebben, wil niet zeggen dat de rest van de wereld dat ook heeft...
Ik word een beetje ziek van dat anti-pil gepropageer... Helemaal als mensen de gevolgen van het níet slikken van de pil niet kunnen of willen dragen
Ik blijf er bij, het zijn slechts een paar voorbeelden, ik ken in mijn omgeving zó ontzettend veel mensen die wél gelukkig zijn met de pil, dat ik gewoon zeg "ja, er zijn mensen die er niet tegen kunnen, zo'n 10% van de vrouwen (en dat is wetenschappelijk bepaald). Probeer het eens voor jezelf".quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:56 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
de gevolgen van de pil op je lichaam kunnen groot zijn. En na alle negatieve ervaringen van mijzelf en mensen uit mijn omgeving raar ik mensen aan om niet aan de pil te beginnen, maar wel om een ander anticonceptiemiddel te gebruiken ik ben dan ook overgestapt op het ouderwetse koperspiraaltje. Dat je de pil niet wil slikken of andere hormonen niet in je lichaam wil hebben, kan ik me goed voorstellen. De vriendin van TS wil wel met het condoom vrijen. Dit geeft dus aan dat zij er wel over nadenkt.....
Ik zou d'r dumpen...quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:32 schreef Dolfijn het volgende:
Nou, ik kan de mening van je vriendin best begrijpen hoor.
Een bekende van mij heeft verschillende soorten geprobeerd, maar geen enkele bleek geschikt voor haar. Ze werd van alle soorten letterlijk ziek. Hoofdpijn, duizelingen, misselijk.
De meeste mensen hebben geen last van de pil. Maar sommigen dus blijkbaar wel.
Haar mening respecteren dus en op zoek gaan naar een andere oplossing vriendin![]()
Aanvulling;quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:31 schreef nozem het volgende:
Ik ben dan wel geen vrouw maar het blijven inderdaad toch hormonen die je slikt en dat kan nooit écht gezond zijn. Desondanks tref ik eigenlijk nooit vrouwen die hem niet slikken, de voordelen wegen wellicht op tegen de nadelen. Ik zou een goed condoom met zaaddodend glijmiddel gebruiken (topsafe ofzo) en me niet zoveel zorgen maken om zwangerschappen.
quote:Op donderdag 30 juni 2005 08:26 schreef sitting_elfling het volgende:
Na , lange..lange..lange discussie met mn vriendin heb ik haar nog niet weten over te halen. Sja, we willen het wel met elkaar doen, maar ik wil de kans op zwangerschap toch wel beetje klein houden. Zij wil niet aan de pil, spiraaltje etc. Enige reden dat ze de pil niet wil is dat familie van d'r het ook heeft gebruikt en die werd er helemaal ziek van. Daarbij confronteerde ik haar maar over mogelijke zwangerschap.. nee tuurlijk wou ze geen kinderen, maar mocht het fout gaan en ze toch zwanger zijn, dan blijft wat in de buik zit. Geen abortus, staat ze niet voor open. En geen morning after pill, ze vind het slikken van pillen vies. Daarbij vind ik, alleen maar condoom gebruiken, toch echt 'TE' risky, maar ja hoe leg je dat uit aan je vriendin :S. Ik moet er niet aan denken om met zon kleine kotor rond te lopen mocht het mis gaan.
En sjah, 4 maand geleden zijn mn neef en een vriendin getrouwd. Ze zijn 21 en 22. Waarom? .. ze was zwanger, en wilde geen abortus, en ze wou ook geen pil. Beide ouders hebben doorgezet en nu is hij al getrouwd, wilde hij helemaal niet. Dit soort taferelen wil ik ten zeerste voorkomen, maar wat moet ik nu? ik wil d'r ook wel weer eens boven op bij mn vriendin, maar dit is toch echt te riskant vind ik. Zijn er enige opties? Ik heb wel eens iets over zaaddodend middel gehoord .. mssn over condoom? =/ Lijkt me vrij onwaarschijnlijk, of toch na dat we sex hebben gehad en mocht het fout zijn, stiekum een map in d'r eten verstoppen? Zij wil namelijk best wel graag het doen met mij. Maja, wat moet ik =/ ik ga komende vrijdag bij d'r slapen. En ik wil niet 'DE' vergissing in me leven maken.
Mja, dat is dus ook dat dubbele gevoel wat ik heb.quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:07 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
@insomaniac & rebelgirl: maar wat vinden jullie er dan van dat wanneer ze alleen condoom gebruiken en er gebeurt een ongelukje mevrouw nu al weigert de morning After pil te gebruiken ? Ik vind dat nogal een inluisactie, eerlijk gezegd.
Het gaat erom dat zij ook niet bereid is om bijvoorbeeld een morning-after pil te gebruiken, als het concoom scheurt, dan is TS het zaadje (quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:59 schreef rebelgirl het volgende:
niet te geloven hoe mensen kunnen reageren hier van
dump dat wijf......
denk dat ze zelf niet weten wat de pil of prikpil inhoud...
prikpil zou bij mij echt niet mogen wegens grote kans op baarmoeder halskanker...
normale pil vehoogd bij mij de kans op borstkanker....
sommige mensen kunnen niet tegen bepaalde hormonen..en daar kom je pas achter als je verschillende pil soorten heb gebruikt.... en echt dat is geen pretje...
je heb zo ie zo geen normale spontane bloeding dat wordt geregeld door de pil, waardoor sommige vrouwen veel meer pijn hebben in de stop week...
er zullen ook gerust vrouwen zijn die zweren bij de pil..... maar dwingen iemand aan de pil pfff is nogal wat....ik vind het overkomen van....
als jij geen pil slikt maak ik het misschien uit!!!!!!
Of een vriendin zoeken die wel bereid is tot anti-conceptie, danwel een morning-after pil, of als het er op aan komt zelfs een abortus.quote:als je het echt veilig wilt is het pil+ condoom
dit is dus geen optie....
dan wordt het condoom en die is echt wel veilig genoeg als je het goed doet... anders zullen ze vrouwen die net bevallen zijn ook niet aanraden om een condoom te gebruiken..aangezien heel veel vrouwen borstvoeding geven en nog niet aan de pil gaan daarna bevoorbeeld..maar je bent wel zo vruchtbaar als de pest na je zwangerschap...
en als je je echt helemaal geen risico wilt..... is het heel simpel
GEEN SEX...
quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:07 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
@insomaniac & rebelgirl: maar wat vinden jullie er dan van dat wanneer ze alleen condoom gebruiken en er gebeurt een ongelukje mevrouw nu al weigert de morning After pil te gebruiken ? Ik vind dat nogal een inluisactie, eerlijk gezegd.
Het is zeer zeker niet écht gezond, maar de meeste dingen zijn van tijdelijke aard en verdwijnen zodra je er mee stopt. De depressies, vreetbuien en weet ik wat al zijn binnen korte tijd na het stoppen weer verdwenen. Waarom dan niet proberen?quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:31 schreef nozem het volgende:
Ik ben dan wel geen vrouw maar het blijven inderdaad toch hormonen die je slikt en dat kan nooit écht gezond zijn.
Jah, en het haalt het allemaal niet bij echte seks...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:36 schreef Solitarias het volgende:
pijpen
beffen
anaal
strelen
toys
SM
....
er zijn zat mogelijkheden buiten penetratie om van sex te genieten...............
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:36 schreef Solitarias het volgende:
pijpen
beffen
anaal
strelen
toys
SM
....
er zijn zat mogelijkheden buiten penetratie om van sex te genieten...............
Lol.quote:Op donderdag 30 juni 2005 08:48 schreef Pikkebaas het volgende:
Anale sex een optie ??
Waaat ?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:31 schreef zhe-devilll het volgende:Wat is hier het probleem?
Ik slik al jaren geen pil meer wordt er nml hypernerveus van! Ben de enige niet, dit is al jaren bekend in andere landen nml.
Als je verstandig omgaat met een condoom is er niets aan de hand. Verder beschermt het tegen allerlei Soa's en ach, zwanger worden kun je ook nog voorkomen door bv
PERSONA
te gebruiken
kan eventueel als extra erbij.
Voor de rest vind ik dat TS niet zo moet zeuren over condoomgebruik, denk nml dat je het zwanger worden een beetje als excuus gebruikt, in feite wil je zonder omdat je dit lekkerder vind.
In die andere landen zijn er ook onderzoeken geweest waar uit bleek dat slechts tien procent van de vrouwen klachten ondervindt van de pil. Daarom zou ze het allicht kunnen proberen, kans is groter dat het wél goed gaat dan niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:31 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik slik al jaren geen pil meer wordt er nml hypernerveus van! Ben de enige niet, dit is al jaren bekend in andere landen nml.
Tuurlijk, 12% zwangerschappen per jaar is natuurlijk niks, daar stap je zo overheen. En ach, dat ze het dan ook meteen wil houden als het fout gaat is natuurlijk ook géén probleem...quote:Voor de rest vind ik dat TS niet zo moet zeuren over condoomgebruik, denk nml dat je het zwanger worden een beetje als excuus gebruikt, in feite wil je zonder omdat je dit lekkerder vind.
Of ze wilt al trouwenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:49 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Anticonceptie is een zorg van beide, vind ik. En ik heb ook een spiraaltje laten plaatsen. Geen mirena of zo, nee, een ouderwetse, zonder hormonen! En het bevalt mij prima. Ik kreeg door de pil last van hele zware lichamelijke PMS. Dus geen hormonen meer in mijn lijf.
Dat je vriendin niet aan de pil wilt, kan ik begrijpen. Maar er zijn zoveel andere mogelijkheden, dat ze dat ook allemaal uitsluit vind ik flauw van haar!! Lijkt wel of je vriendin geen sex wilt!
Ja, de macht van de vrouwen!! Ik vind dat zo'n zwaktebod! Andersom helemaal, vrouwen die zeggen dat ze aan de pil zijn maar zwanger willen worden. Vaak lukt dat ook nog en staat die kerel helemaal met de kloten voor het blok! Is echt niet mijn stijl!quote:
Tja als vriendin lief hier alles afslaat aan geboortebeperkingsmiddelen, maar wel bij de ts wilt blijven en het risico wilt lopen dat het condoom scheurt... Lijkt me niet eens zo onrealistisch dan.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:55 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
Ja, de macht van de vrouwen!! Ik vind dat zo'n zwaktebod! Andersom helemaal, vrouwen die zeggen dat ze aan de pil zijn maar zwanger willen worden. Vaak lukt dat ook nog en staat die kerel helemaal met de kloten voor het blok! Is echt niet mijn stijl!
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:09 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Het klinkt als of ze wel een snoepje wilt maar niet de suiker!!!
Zit wat in, maar werkt niet altijd.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:57 schreef Mukie het volgende:
[..]
Tja als vriendin lief hier alles afslaat aan geboortebeperkingsmiddelen, maar wel bij de ts wilt blijven en het risico wilt lopen dat het condoom scheurt... Lijkt me niet eens zo onrealistisch dan.
Dat het een ziek idee is, is een 2e
Hm vind het wel megadom als je zo denkt een vent aan je te moeten binden!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:16 schreef Dolfijn het volgende:
[..]
Zit wat in, maar werkt niet altijd.
Mijn oudere nicht heeft dit geflikt bij haar toenmalige vriend. 'Ja, ik slik de pil nog'.
Gevolg: Zwanger.
Nu is ze een alleenstaande moeder![]()
Nee, als slaapliedje zingt ze operaquote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:19 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Hm vind het wel megadom als je zo denkt een vent aan je te moeten binden!
Ik denk niet dat deze dames beseffen wat het inhoudt om een kind te krijgen danwel op te voeden, het is geen speeltje nml.
En toch zijn er nog steeds dames die zo denkenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:19 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Hm vind het wel megadom als je zo denkt een vent aan je te moeten binden!
Ik denk niet dat deze dames beseffen wat het inhoudt om een kind te krijgen danwel op te voeden, het is geen speeltje nml.
Nee zo'n ongewenst etterbakkie wel...quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:22 schreef rebelgirl het volgende:
weet jij waarom ze nu al weigerd.???... misschien mag ze helemaal geen zwangerschap afbreken....
of misschien weet ze gerust wel wat het inhoud als er wel een ongeluk gebeurd..maar weet je wat ik al zij alleen de pil kan een ongelukje net zo hard gebeuren moet ze dan zo M A PIL SLIKKEN..
zo pil slikken is echt geen pretje hoor....
quote:
quote:anaal
beffen
strelen
toys
Anaal doe je anaalquote:
Wat ik doe, uitgaan van ervaringen uit mijn omgeving (want de meeste mensen uit mijn omgeving die de pil gebruiken of gebruikten zijn niet tevreden) doe jij ook. Alleen zijn de ervaringen uit jouw omgeving overwegend positief. Dat ik zo negatief ben over de pil, komt doordat er zo makkelijk voor de pil gekozen. Genoeg meisjes/vrouwen die er zonder over na te denken aan beginnen. tot voor kort werd er nog niet eens gesproken over de negatieve gevolgen van de pil (en dan heb ik het niet over trombose of kanker, maar de minder gevaarlijke gevolgen zoals minder zin in seks, minder goed humeur, afgevlakte emoties e.d.) Elk medicijn, elke manier van anticonceptie, heeft voor- en nadelen.quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:39 schreef innovative het volgende:
[..]
Ik blijf er bij, het zijn slechts een paar voorbeelden, ik ken in mijn omgeving zó ontzettend veel mensen die wél gelukkig zijn met de pil, dat ik gewoon zeg "ja, er zijn mensen die er niet tegen kunnen, zo'n 10% van de vrouwen (en dat is wetenschappelijk bepaald). Probeer het eens voor jezelf".
Jij doet exact wat je niet zou moeten doen, jezelf (en moeder) als autoriteit nemen om te laten zien dat de pil dús niet goed is, terwijl er zo veel tegenvoorbeelden te geven zijn. Punt is, die hoor je niet zo vaak, wat een heel vertekend beeld geeft.
Laat mensen het gewoon proberen, er zijn er zat die er wél tegen kunnen. Als we het dan toch over familie gaan hebben, hier drie zusjes aan de pil zonder problemen (mijn ene zusje is er zelfs leuker op geworden), moeder heeft nooit problemen gehad, tantes zijn gebruikster van pil of prikpil zonder problemen... Net zo veel voorbeelden, net zo weinig te gebruiken als autoriteit om te zeggen "zie je wel, de pil is gewoon perfect", want dat is hij in bepaalde gevallen niet. Wél voldoende om te zeggen "probeer het eens en kijk hoe het uit pakt, het kan alle kanten op gaan".
Je eigen lichaam (en dat van je moeder) als voorbeeld nemen om te bepalen hoe de pil bij andere vrouwen werkt is wel het meest domme wat je kunt doen bij medicijnen. Ieder mens is anders, laat iedereen het lekker voor zichzelf uit vinden in plaats van helderziende arts te spelen.
Inderdaad, ik geef ook voorbeelden, maar ik zet er óók bij dat je daar géén conclusies aan mag verbinden anders dan dat de pil ook alleen maar voordelige effecten kan hebben, tegenover jouw doemscenario's. Ze dienen puur om jouw "feiten" te ondermijnen, want het zíjn geen feiten. Ik besef nameljik héél goed dat er vrouwen zijn die er niet tegen kunnen, en bij jou is het beeld volgens mij een beetje vertroebeld en zie jij de pil als een soort van gif oid, terwijl het voor zó veel vrouwen een zegening is.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:29 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
Wat ik doe, uitgaan van ervaringen uit mijn omgeving (want de meeste mensen uit mijn omgeving die de pil gebruiken of gebruikten zijn niet tevreden) doe jij ook. Alleen zijn de ervaringen uit jouw omgeving overwegend positief. Dat ik zo negatief ben over de pil, komt doordat er zo makkelijk voor de pil gekozen.
Heb jij het héle topic wel gelezen? Het komt er op neer dat de dame in questie helemaal níks wil, behalve condooms, en als het fout gaat (welke kans toch reëel is) wil ze ook geen maatregelen nemen. En dát vind ik erg kortzichtig, hoe kun je nou een oordeel hebben over dingen als je ze niet geprobeerd hebt?quote:Dat een meisje ervoor kiest om niet aan de pil te beginnen is haar beslissing. Wanneer zij deze op gegronde redenen neemt, kan je er niets tegen in brengen. Daarnaast zijn er nog zoveel andere manieren om aan anticonceptie te doen, waar zij eventueel voor zou kunnen kiezen.
"Slechts" 10%... Stel dat er een anti-conceptiemiddel voor mannen op de markt komt waar 10% bijwerkingen van ondervindt. Zouden mannen (TS?) dat gaan slikken? Ik denk het niet! Stel je voor dat je als man last krijgt van je libido!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:42 schreef innovative het volgende:
Nog daargelaten dat ik gesteund wordt door de statistieken die aantonen dat slechts 10% van de vrouwen klachten krijgt van de pil, maar goed, die 10% kan daar slechts achter komen door het zélf uit te proberen.
Ik zeg niet dat je moet blijven slikken als je bijwerkingen ondervindt van de pil, zeer zeker niet. Ik zeg alléén dat je véél meer kans hebt dat het wél goed gaat (vandaar dat "slechts", het gaat hier om kansrekening), en dat je in dat opzicht het allicht kan probéren.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 01:07 schreef loveli het volgende:
"Slechts" 10%... Stel dat er een anti-conceptiemiddel voor mannen op de markt komt waar 10% bijwerkingen van ondervindt. Zouden mannen (TS?) dat gaan slikken? Ik denk het niet! Stel je voor dat je als man last krijgt van je libido!
ik zeg toch dat ik het niemand aanraad. Ik bedoel daar mee: ik zou eerst kijken of er andere mogelijkheden zijn, zonder hormonen. Iedereen grijpt zo makkelijk naar de pil, zonder eerst de voor- en nadelen tegen elkaar af te wegen. 10% heeft bijwerking. Dit vind ik schrikbarend veel. Zoals al werd gezegd: als mannen medicijnen moesten gebruiken en 10% kreeg bijwerking als minder libido, denk maar niet dat ze dan nog werden genomen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:42 schreef innovative het volgende:
[..]
Inderdaad, ik geef ook voorbeelden, maar ik zet er óók bij dat je daar géén conclusies aan mag verbinden anders dan dat de pil ook alleen maar voordelige effecten kan hebben, tegenover jouw doemscenario's. Ze dienen puur om jouw "feiten" te ondermijnen, want het zíjn geen feiten. Ik besef nameljik héél goed dat er vrouwen zijn die er niet tegen kunnen, en bij jou is het beeld volgens mij een beetje vertroebeld en zie jij de pil als een soort van gif oid, terwijl het voor zó veel vrouwen een zegening is.
Waar ik zeg "er zijn vrouwen die er tegen kunnen en vrouwen die er ziek van worden, probeer voor jezelf" plaats jij jouw ervaringen direct als wetenschap hier (en waarschijnlijk ook in gesprekken), je zegt letterlijk "ik raad de pil niet aan aan mensen, omdat ik slechte ervaringen heb". Jij plaatst jouw ervaringen op anderen. Ik zeg, probeer het en kijk hoe het gaat, iedereen moet dat voor zich uitvinden, je kunt de ervaringen van een ander niet als ijkpunt nemen in je beslissing, daar moet je het zélf voor ondervinden.
Nog daargelaten dat ik gesteund wordt door de statistieken die aantonen dat slechts 10% van de vrouwen klachten krijgt van de pil, maar goed, die 10% kan daar slechts achter komen door het zélf uit te proberen.
[..]
Heb jij het héle topic wel gelezen? Het komt er op neer dat de dame in questie helemaal níks wil, behalve condooms, en als het fout gaat (welke kans toch reëel is) wil ze ook geen maatregelen nemen. En dát vind ik erg kortzichtig, hoe kun je nou een oordeel hebben over dingen als je ze niet geprobeerd hebt?
Nee, natuurlijk hoef je niet aan de drugs oid. Maar in dit soort gevallen worden beslissingen voor twéé mensen genomen, en gaat het over de toekomst van twéé mensen. Haar vriend is namelijk neit gelukkig met de optie van alleen condoom, en om hele goede redenen vind ik. Ik vind dat je dan wél je oogkleppen af mag doen en eerst eens verder mag kijken, maar de TS heeft al eerder gezegd dat ze eigenlijk niet verder wíl kijken. Dat zij tevreden is met een condoom, best, maar er komen twee mensen bij kijken, en beiden moeten tevreden zijn met het gebruikte voorbehoedsmiddel. En in zo'n geval vind ik dat je best eens, voor je partner, mag gaan kijken wat er nog meer te krijgen is in de wereld, en je verstand mag gebruiken om in te zien dat er tegenover elk negatief verhaal over de pil negen positieve verhalen staan, maar dat je zelf nog niet weet in welke categorie jij hoort.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 09:36 schreef goddess-in-heaven het volgende:
en die reacties of ik alles wel heb gelezen, sorry hoor. Maar waar slaat dan nou weer op...... Dat de vriendin van TS geen pil wil slikken is haar beslissing, ze kan niet eens een pil slikken. Misschien is zij niet genoeg op de hoogte van de andere alternatieven. Of misschien is zij wel tevreden over het condoom... Ik zie het probleem niet. En om haar kortzichtig te noemen? Moeten we alles één keer geprobeerd hebben voor we er een mening over kunnen vormen? Moeten we allemaal eerst drugs hebben gebruikt om te kunnen zeggen dat we geen drugs willen gebruiken?
Ik vind het géén volwassen reactie, ik vind het buitensluiten van je partner in een dergelijke beslissing nogal onvolwassen en oneerlijk. Ze moet helemaal niks, maar ik vind dat, als je een partner hebt, je dergelijke dingen samen moet overwegen. Natuurlijk heeft de vrouw de eindstem, het is haar lichaam, maar ik vind het ronduit raar dat je je partner direct buiten sluit bij zo'n beslissing. Zij zit inderdaad met de dikke buik, maar daar heeft ze zélf voor gekozen. Hij heeft totaal géén zeggenschap hier, zit wel met een kind in dat geval. Nu heeft hij al aangegeven niet er vandoor te gaan (had het zelfs over trouwen), maar in zo'n situatie kan ik me indenken dat mannen vluchten. Vind het absoluut niet goed te praten, vind het héél laag, maar dat vind ik ook van je partner buitensluiten in een beslissing die net zo goed over zijn toekomst gaat. Je bent samen die relatie aangegaan, je gaat samen wippen, dan moet je ook samen besluiten wat te doen als het fout gaat, waarbij argumenten van beiden worden gewogen en de vrouw de eindbeslissing heeft.quote:Ik vind haar reactie op geen maatregelen nemen wanneer het wél misgaat juist een volwassen reactie. Ze accepteert de gevolgen wanneer het fout gaat. Waarom moet ze dan persé de Morning After Pil slikken? of een abortus ondergaan? Dat het voor de TS niet fijn is, tja.... Het is misschien egoistisch van haar, maar het is wel háár lichaam. En wanneer zij zwanger wordt, zit zij met de dikke buik.
Wijze man jouw vader ik zou er naar luisteren,quote:Op donderdag 30 juni 2005 08:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
ah, ik ben nu 21.. en trouwen is me nog geen optie, wil eerst studie afronden, beetje door de wereld, proberen carriere te maken je weet het wel. En niet nu al trouwen....... zeker niet
M'n vader zegt btw dat ik d'r moet dumpen...
Hij zegt als voornaamste reden:: voordat je het weet wordt je gedumpt door haar en heb je fijn tot eind van je leven alimentatie aan je broek hangen en is jou leven vanaf je 21 goed verneukt. Kinderen.. nee no way. =/
Er zeggen nu mensen dat ze de pil niet zouden gaan slikken als ze wisten dat 10% klachten kreeg van de pil.. maar wat is dat nou voor een onzin reden? Je moet juist wel de pil gaan slikken en ondervinden dat je niet bij die 10% hoort! Ik denk namelijk dat het "niet-tegen-de-pil-kunnen" niet erfelijk is.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:40 schreef innovative het volgende:
[..]
In die andere landen zijn er ook onderzoeken geweest waar uit bleek dat slechts tien procent van de vrouwen klachten ondervindt van de pil. Daarom zou ze het allicht kunnen proberen, kans is groter dat het wél goed gaat dan niet.
[..]
volgens TS gaat het niet om de hormonen. Zijn vriendin kan geen pillen door slikken...quote:Op zaterdag 2 juli 2005 13:08 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Er zeggen nu mensen dat ze de pil niet zouden gaan slikken als ze wisten dat 10% klachten kreeg van de pil.. maar wat is dat nou voor een onzin reden? Je moet juist wel de pil gaan slikken en ondervinden dat je niet bij die 10% hoort! Ik denk namelijk dat het "niet-tegen-de-pil-kunnen" niet erfelijk is.
En voor TS, als de hormonen die ze er mee binnen krijgt de reden zijn dat ze de pil ECHT NIET wil slikken, sja, dan moet ze maar open staan voor een andere oplossing door samen met jou naar de dokter te gaan. Want zoals het nu klinkt, staat ze ook totaal niet open voor een andere oplossing.
Kijk, als ze nou een MAP zou willen slikken, mocht de kans toch aanwezig zijn dat ze zwanger zou zijn, dan was het een simpel verhaal, dan maar alleen met condoom (dat kan echt wel). Maarja, stel dat het nu misgaat, ben jij inderdaad behoorlijk het bokje.
Dat doorslikken kan toch niet echt een probleem vormen lijkt me, de pil is toch niet groot. (de mijne in ieder geval niet) Ze kan ook niet op voorhand weten dat ze er ziek van zal worden.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 14:44 schreef Zweefvliegje het volgende:
@goddess-in-heaven, ja ik heb het gelezen (ooit kon ik ook geen pillen slikken, maar daar kan je wel overheen komen) maar aangezien hij in de OP aankaart dat dat niet de enige reden is: "Enige reden dat ze de pil niet wil is dat familie van d'r het ook heeft gebruikt en die werd er helemaal ziek van."
Inderdaad, dat ding is fokkin klein... Gemiddelde doperwt is groter... Als je dat al niet doorgeslikt krijgt, zit ze waarschijnlijk de hele dag aan vloeibaar voedsel ofzo?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 16:38 schreef moon1702 het volgende:
[..]
Dat doorslikken kan toch niet echt een probleem vormen lijkt me, de pil is toch niet groot. (de mijne in ieder geval niet) Ze kan ook niet op voorhand weten dat ze er ziek van zal worden.
Proberen kan geen kwaad volgens mij en zoals al eerder werd gezegd, er zijn nog zoveel andere methodes.
Alsof de wetenschap zich druk maakt om mensen die ergens ziek van worden op den duur?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 16:29 schreef Modwire het volgende:
Ik denk dat ik die beoordeling (dus of het al dan neit gezond is, of niet) liever zou overlaten aan wetenschappers die er verstand van hebben, dan het zogenaamde 'gezond verstand'. Of is sysnthetisch synoniem aan ongezond?
Ja, en die bedrijven zijn bestraft (goed ook), en aan de hand van dergelijke zaken zijn er waakhonden ingesteld die dit soort dingen moeten controleren.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:01 schreef zhe-devilll het volgende:
Alsof de wetenschap zich druk maakt om mensen die ergens ziek van worden op den duur?
Denk van niet, het draait toch alleen maar om het grote geld immers?[quote]
Ja, en weet je hoe dat grote geld verdient wordt? Door de verkoop. Weet je hoe verkoop werkt? Als er één slecht artikel over iets wordt gepubliceerd, waarin de naam van het product en de fabrikant (terecht en onterecht) door het slijk worden gehaald, dan kunnen ze die verkoop wel vergeten. Slecht nieuws blijft namelijk altijd hangen bij mensen.
[quote]
Als zij eraan kunnen verdienen, dan zullen zij een product dat goed aanslaat graag verkopen. In het verleden zijn er genoeg medicijnen verkocht die zeer slecht bleken voor de gezondheid.
Heb jij wel eens van genen gehoord, en van het feit dat bepaalde eigenschappen lang niet altijd worden doorgegeven? Ik ben allergisch voor bepaalde inentingen, mijn zusjes niet. Twee van mijn zusjes en mijn moeder kunnen niet tegen gewone melk, ik en mijn andere zusje wel...quote:En als dat meisje geen sex kan hebben omdat haar familie allergisch of verkeerd reageert op de pil waarom wordt er dan zo'n heisa van gemaakt? Ik vind dit onbegrijpelijk, laad je zaad dan invriezen en laat je dan steriliseren ben je meteen van alle gezeur af
echt een man om zo te reageren bahquote:Op zondag 3 juli 2005 13:13 schreef innovative het volgende:
[..]
Ja, en die bedrijven zijn bestraft (goed ook), en aan de hand van dergelijke zaken zijn er waakhonden ingesteld die dit soort dingen moeten controleren.
[..]
Heb jij wel eens van genen gehoord, en van het feit dat bepaalde eigenschappen lang niet altijd worden doorgegeven? Ik ben allergisch voor bepaalde inentingen, mijn zusjes niet. Twee van mijn zusjes en mijn moeder kunnen niet tegen gewone melk, ik en mijn andere zusje wel...
Je kunt niet "zomaar" bepalen dat je ergens allergisch voor bent omdat je familie (tenzij het je eeneiïge tweelingzus is) er last van heeft, dat moet je laten onderzoeken of zelf ondervinden. Dát is wat ik hier iig zo dom aan vind, dat er gewoon geen gezond verstand wordt gebruikt.
Maar ja, de hele medische wetenschap is tegen mensen, als ze ze dood maken maakt dat ook niet uit, alles voor het geld. Die onderzoeken dat slechts 10 % van de vrouwen niet tegen de pil kan zijn natuurlijk ook gewoon verzonnen. Lijkt me moeilijk, zo paranoide te zijn.
Echt een domme muts zonder verstand van zaken, om zo te reageren... bahquote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:01 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Alsof de wetenschap zich druk maakt om mensen die ergens ziek van worden op den duur?
Denk van niet, het draait toch alleen maar om het grote geld immers?
Als zij eraan kunnen verdienen, dan zullen zij een product dat goed aanslaat graag verkopen. In het verleden zijn er genoeg medicijnen verkocht die zeer slecht bleken voor de gezondheid.
En als dat meisje geen sex kan hebben omdat haar familie allergisch of verkeerd reageert op de pil waarom wordt er dan zo'n heisa van gemaakt? Ik vind dit onbegrijpelijk, laad je zaad dan invriezen en laat je dan steriliseren ben je meteen van alle gezeur af
Tis m'n vriendin, en das echt geen man...quote:
Als er geen oplossing is, zou ik haar aan de kant zetten. Als je allebei niet aan je trekken komt, raak je allebei alleen maar gefrustreerd en krijg je ruzie. Tenzij je genoeg van haar houdt om er een tijdje mee te wachten, óf om van gedachten te veranderen en 't alleen met een condoom te doen. Het ligt er aan waar je prioriteiten liggen denk ik.quote:Op donderdag 30 juni 2005 08:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Mja, maar mocht dat een keer misgaan, zit ik direct wel in de penarie, geen optie om dan nog de fout te herstellen qua abortus of morning after pill. En dat op je 21 voelt dat niet fijn aan, mocht het fout gaan en om nu constant op te letten van scheurt ie niet etc etc. Is ook geen pretje.
Dat vind ik echt dom.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:16 schreef Dolfijn het volgende:
[..]
Zit wat in, maar werkt niet altijd.
Mijn oudere nicht heeft dit geflikt bij haar toenmalige vriend. 'Ja, ik slik de pil nog'.
Gevolg: Zwanger.
Nu is ze een alleenstaande moeder![]()
Klopt, punt is, stel dat ik 30 was geweest, dan was de keus veel makkelijker geweest. Nu ben ik 21, en wil ik nog geen kids.En daarbij wil ik haar ook niet aan de kant zetten, en moet het maar op een vervelende manier zodat zij mij dumpt, anders komt ze nooit over me heen ben ik bang.quote:Op zondag 3 juli 2005 23:21 schreef Blessed het volgende:
[..]
Als er geen oplossing is, zou ik haar aan de kant zetten. Als je allebei niet aan je trekken komt, raak je allebei alleen maar gefrustreerd en krijg je ruzie. Tenzij je genoeg van haar houdt om er een tijdje mee te wachten, óf om van gedachten te veranderen en 't alleen met een condoom te doen. Het ligt er aan waar je prioriteiten liggen denk ik.
quote:Op zondag 3 juli 2005 23:07 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Tis m'n vriendin, en das echt geen man...
Dat is echt laf. Zou je niet met haar gaan praten over jullie relatie? Nou ja, relatie... De gedachte dat je haar zou dumpen omdat ze niet aan de pil wil is al achterlijk, maar dat je er op zo'n manier laf onderuit wit komen... Wees gewoon eerlijk. En respecteer haar beslissing over haar lijf.quote:Op zondag 3 juli 2005 23:24 schreef sitting_elfling het volgende:
... En daarbij wil ik haar ook niet aan de kant zetten, en moet het maar op een vervelende manier zodat zij mij dumpt, anders komt ze nooit over me heen ben ik bang.
lol, Praten? ... dat hebben we genoeg gedaan. Punt is het maakt haar geen kanarie uit of ze een kind krijgt of niet, Ik wil dat niet. Daar komt ze niet echt uit, daarbij weigert ze pertinent enige vorm van anticonceptie, niet dat dat erg is, ik wil best alleen condoom , en zij niks, maar stel dat het mis gaat, dan komt er dus een kind omdat zij het wil houden. Daar ben ik het weer niet mee eens. Voor de rest hebben we hier al samen constant overgepraat, zij wil liever sex met mij, dan ik met haar. Ik respecteer haar beslissing ook wel, ik vind het alleen erg jammer. Samen praten voor goede oplossing hebben we al zo vaak gedaan, maar we blijven beide bij onze standpunten. De enige reden waarom ik wil dat zij het uitmaakt, is dat zij niet gruwelijk lang liefdesverdriet heeft, want ik weet van haar vorige 2 exen dat het lang heeft geduurd voordat ze daar over was. En eindelijk naar een 'altijd partner' op zoek was. Daarbij wil ik ook best verder met haar, maar kiddo's op mn 21e is te vroeg.quote:Op maandag 4 juli 2005 12:10 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat is echt laf. Zou je niet met haar gaan praten over jullie relatie? Nou ja, relatie... De gedachte dat je haar zou dumpen omdat ze niet aan de pil wil is al achterlijk, maar dat je er op zo'n manier laf onderuit wit komen... Wees gewoon eerlijk. En respecteer haar beslissing over haar lijf.
Als je met haar verder wilt, is er best een goede oplossing te vinden als je alle opties naast elkaar zet. Gaat het je alleen om de seks, neem dan een ander.
dus ..... ik vind het behoorlijk hyprocriet.. het is voor jou al uit.. en nu ga je haar dus net zolang kwetsen en pesten totdat ze je beu is en je dumpt?quote:Op maandag 4 juli 2005 12:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
lol, Praten? ... dat hebben we genoeg gedaan. Punt is het maakt haar geen kanarie uit of ze een kind krijgt of niet, Ik wil dat niet. Daar komt ze niet echt uit, daarbij weigert ze pertinent enige vorm van anticonceptie, niet dat dat erg is, ik wil best alleen condoom , en zij niks, maar stel dat het mis gaat, dan komt er dus een kind omdat zij het wil houden. Daar ben ik het weer niet mee eens. Voor de rest hebben we hier al samen constant overgepraat, zij wil liever sex met mij, dan ik met haar. Ik respecteer haar beslissing ook wel, ik vind het alleen erg jammer. Samen praten voor goede oplossing hebben we al zo vaak gedaan, maar we blijven beide bij onze standpunten. De enige reden waarom ik wil dat zij het uitmaakt, is dat zij niet gruwelijk lang liefdesverdriet heeft, want ik weet van haar vorige 2 exen dat het lang heeft geduurd voordat ze daar over was. En eindelijk naar een 'altijd partner' op zoek was. Daarbij wil ik ook best verder met haar, maar kiddo's op mn 21e is te vroeg.
Als ik nu 35 was geweest. Sja, dan was het niet zo erg geweest
Begrijp ik hieruit dat ze nu dus al wel een kind van je wil? ..Ik neem aan dat het niet zo lastig is om uit te leggen dat jij dat (nog) niet wil toch?quote:Op maandag 4 juli 2005 12:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
lol, Praten? ... dat hebben we genoeg gedaan. Punt is het maakt haar geen kanarie uit of ze een kind krijgt of niet, Ik wil dat niet.
[..knip..]
De enige reden waarom ik wil dat zij het uitmaakt, is dat zij niet gruwelijk lang liefdesverdriet heeft, want ik weet van haar vorige 2 exen dat het lang heeft geduurd voordat ze daar over was.
Anders lees je het topic even.quote:Op maandag 4 juli 2005 13:07 schreef loveli het volgende:
Praten over de relatie bedoelde ik. Praten over anti-conceptie misschien kan ook geen kwaad, dan heb ik het dus over praten en niet je standpunt verdedigen.
Als 2 mensen seks hebben, kan de vrouw zwanger worden. Dat is iets waar iedereen die eraan begint rekening mee moet houden. Feit: als ze aan de pil is, kan ze ook zwanger worden. De kans is kleiner dan met condoom, maar zeker aanwezig. Dan zit je (zij) ook met een kind. Het afbreken van een zwangerschap op welke manier dan ook, is iets wat voor een vrouw heel erg ingrijpend is (kan zijn). Dat is haar beslissing en jij weet hoe zij erover denkt, dus er zijn 2 opties: het risico nemen of niet met elkaar naar bed.
Doe wat onderzoek naar anti-conceptie zonder hormonen. Periodieke onthouding in combinatie met condoomgebruik en het pesarium, om er maar eens een paar te noemen. Afzonderlijk hebben ze een betrouwbaarheid die lager ligt dan de pil, maar tegelijk toegepast zit je een stuk veiliger (veiliger dan de methodes per stuk). Nog een voordeel van het kennen van de cyclus is, dat je weet waar je mee bezig bent. Kun je meteen inspelen op bepaalde dingen in de cyclus (wanneer heeft ze zin in seks of wanneer heeft ze liever een voetmassage).
Of dat voor jou veilig genoeg is weet ik niet. Vraag maar aan de huisarts wat die erover denkt.
Weigert ze echt elke vorm van anti-conceptie of weigert ze de methoden die ingrijpend (kunnen) zijn voor haar lichaam? Nog even een extra opmerking: de MAP is geen anti-conceptie en moet ook niet als zodanig gebruikt worden.
Succes met de relatie...
quote:
Misschien heb je het ergens al gezegd maar wat zijn haar redenen om anticonceptie te weigeren? En waarom zou ze het kind houden als ze zwanger zou worden? Het enige wat in mij opkomt is om religieuze redenen.quote:Op maandag 4 juli 2005 12:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
lol, Praten? ... dat hebben we genoeg gedaan. Punt is het maakt haar geen kanarie uit of ze een kind krijgt of niet, Ik wil dat niet. Daar komt ze niet echt uit, daarbij weigert ze pertinent enige vorm van anticonceptie, niet dat dat erg is, ik wil best alleen condoom , en zij niks, maar stel dat het mis gaat, dan komt er dus een kind omdat zij het wil houden. Daar ben ik het weer niet mee eens.
anders lees je het topic ff doorquote:Op maandag 4 juli 2005 15:44 schreef Blessed het volgende:
[..]
Misschien heb je het ergens al gezegd maar wat zijn haar redenen om anticonceptie te weigeren? En waarom zou ze het kind houden als ze zwanger zou worden? Het enige wat in mij opkomt is om religieuze redenen.
dat kost teveel tijdquote:Op maandag 4 juli 2005 16:28 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
anders lees je het topic ff door![]()
Net of deze vrouwen in praktijk geen MAP of abortus laten plegen. Wel condoom gebruiken, maar zodra het kind erzit niks doen, lekker hypocriet.quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:22 schreef innovative het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad vrouwen die er niet tegen kunnen. Dat weet je echter nooit van tevoren, en niet aan de pil beginnen omdat de vriendin van de buurvrouw van je tante er last van kreeg, is imho wel een héél slecht argument. Zeker gezien het feit dat er nog veel méér tevreden gebruiksters zijn, maar dáár hoor je mensen niet over. Het proberen en stoppen lijkt mij logischer.
[..]
Ho stop, dit klopt niet.
Volgens één van de site waar dergelijke cijfers op staan, betekenen die cijfers het volgende:
[..]
Dus gewoon wél 2 op de 100 bij een betrouwbaarheid van 98%.
Eerst inlezen, dan blaten jongen.
Goed plan.quote:Op zondag 3 juli 2005 23:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Klopt, punt is, stel dat ik 30 was geweest, dan was de keus veel makkelijker geweest. Nu ben ik 21, en wil ik nog geen kids.En daarbij wil ik haar ook niet aan de kant zetten, en moet het maar op een vervelende manier zodat zij mij dumpt, anders komt ze nooit over me heen ben ik bang.
Maar er eerst vanuit gaan dat de dokter uitkomst bied.
ach ik denk op een iets hoger niveau zeg maarquote:Op zondag 3 juli 2005 22:30 schreef Modwire het volgende:
[..]
Echt een domme muts zonder verstand van zaken, om zo te reageren... bah![]()
Kan me niks schelen wat jij vindt, ik reageer toch.quote:Op maandag 4 juli 2005 17:16 schreef Modwire het volgende:
Reageer dan ook niet, het draagt namelijk erg weinig bij.![]()
ok.quote:
Mijn fok wat plas je...quote:
gaat er eens goed voor zitten.... al uitgeslapenquote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Nou, ik ga nu naar haar toe, en blijf slapen. Ik zie wel wat ik doe .. zijn vele opties ..
het wel doen
praten
uitmaken
een tussenstop
etc, ik zie wel, ik hoop dat alles goed gaat. Iig bedankt voor het commentaar de hele tijd.
quote:Op woensdag 6 juli 2005 10:00 schreef avotar het volgende:
[..]
gaat er eens goed voor zitten.... al uitgeslapen![]()
![]()
Dat wegwezen met kind klinkt alsof het dan voorbij is.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 19:55 schreef Darkwolf het volgende:
Iemand dwingen is natuurlijk nooit goed.
En een condoom is best veilig, ook al voel je een stuk minder.
Dat is iets waar je het mee moet doen als je echt van haar houdt.
Pijpen en anale sex kan weer skin 2 skin en geen rubbertje ertussen.
Het enige wat mij meteen een afkeer geeft aan dit verhaal is dat, stel: jij zou zelf wat uitzoeken en zelf initiatief nemen om zwangerschap te voorkomen zodat zij niet de pil hoeft te slikken, dat zij alsnog geen morning-afterpil zal slikken mocht het mis gaan.
Doe het lekker met condoom, en maak je niet druk.
Of probeer een van de andere topics die hier door het hele topic zijn geplaatst.
Maar maak dan tenminste de afspraak dat als het dan fout gaat, jij je best hebt gedaan, en dat ze lekker mag wegwezen met het kindje erbij als ze geen morningafterpil wil slikken.
Wat een onzin zeg.
Heel dubbel ergens dit.![]()
Is er ooit een goed moment dan? Nu vakantie, straks kerst en dan weer bijna nieuwjaar enzo.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:35 schreef sitting_elfling het volgende:
hmm zit er nu zelf toch wel erg over te denken om de knoop door te hakken. Maar ik weet nog niet zo goed wat dit teweeg zal brengen. Sinds het nog maar begin vakantie is.. ik moet nog paar keer werken en we zouden mssn nog op vakantie.![]()
Niet echt een studie atm, en al helemaal niet met de carriere bezig houden. Ander troep( volgens haar dan ) wil ze niet in d'r lichaam. En ik heb het nog niet uitgemaakt... s'niet makkelijkquote:Op maandag 11 juli 2005 12:17 schreef SadKingBilly het volgende:
Uitmaken. Ik heb het hele topic doorgelezen, en het gevoel dat bij mij steeds sterker werd is dat je vriendin slecht tegen het verbreken van relaties kan en dus het liefst 'voorgoed' bij jou wil blijven. Een kind zou zeker helpen hierbij (waarom vrouwen nog steeds denken dat een kind een man aan je kan binden is me een raadsel maargoed)
Het lijkt erop dat ze min of meer hoopt zwanger te worden zodat jij bij haar blijft. Je geeft aan dat ze van dag tot dag leeft, bedoel je hier ook mee dat ze geen studie heeft / geen carriëre?
Ze komt namelijk nogal over als "huisje, boompje, beestje, kindje, volvo stationwagen".
Maar als zij alleen iets heeft tegen het slikken van hormonen dan is het spiraaltje zeker een goede optie, waarom wil ze dat dan ook niet; wil ze er niet verantwoordelijk voor zijn of wil ze haar kansen om zwanger te worden niet verkleinen vraag ik me af...
Met andere woorden, zwanger worden zou haar wel goed uitkomen, dan kan ze lekker huisvrouwtje gaan spelen? Beetje moederen (alsof een zwangerschap je lijf niet boordevol hormonen en andere rotzooi pompt) en de veilige zekerheid dat jij bij haar blijft..quote:Op maandag 11 juli 2005 20:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Niet echt een studie atm, en al helemaal niet met de carriere bezig houden.
Heeft ze daar ook een reden voor gegeven? Want wat is er nu troep aan 15 cm gewikkeld koper, ingebracht door een arts? Je vermeldt constant dat ze vanalles niet wil maar ik heb nergens een uitleg daarvoor gelezen. Lijkt me niet dat ze gewoon zegt "ik wil dat niet, dáárom. Punt" Toch?! Dus als je wat meer van haar motivatie om hier tegen te zijn kunt vermelden zou dat misschien flink bijdragen aan de oplossing hiervan?quote:Ander troep( volgens haar dan ) wil ze niet in d'r lichaam.
Dat kan ik me voorstellen. Gelukkig maar, een relatie zou tenslotte ook méér moeten inhouden dan sex (tjee, en dat uit mijn mond!quote:En ik heb het nog niet uitgemaakt... s'niet makkelijk![]()
Inderdaad, hoe is het nu verder gegaan?quote:
Een kindquote:Op maandag 18 juli 2005 12:00 schreef rameijer het volgende:
[..]
Inderdaad, hoe is het nu verder gegaan?
ze kan toneelspelen!quote:Op maandag 18 juli 2005 18:55 schreef sitting_elfling het volgende:
Het is nog steeds aan, ik durf het niet echt uit te maken. Toen ik er over begon, begon ze helemaal raar te doen, maag omgekeerd kotsneigingen huilen enzo.. toen ben ik maar weer over gestopt..
Niet echt gelukkig, redelijk .. kan beter iig. Maar heb gewoon het gevoel dat als ik het uitmaak zij helemaal fucked up gaat doen en das ook niet helemaal de bedoeling. Groot deel van haar vriendengroep is ook mijn vriendenkring..quote:Op maandag 18 juli 2005 19:37 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ben je wel gelukkig?
Dit kan toch niet... je vriendin aan het lijntje houden omdat jij het niet durft uit te maken?!
Watje.
Dat groene harige ding heeft gelijk!quote:Op maandag 18 juli 2005 19:46 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
ze kan toneelspelen!![]()
dude, maak het uit voor je de komende 21 jaar aan 'r vast zit.
Precies. En zo niet, dan zoek je maar een leuk meisje van deze tijd.quote:Op donderdag 30 juni 2005 08:43 schreef Metro2005 het volgende:
geen pil, geen seks. Dan maar op de botte manier.
Gewoon zeggen dat jij het risico te groot vindt om het alleen met een condoom te doen.
quote:
Wat zijn wij vrouwen soms toch manipulatieve krengetjes hequote:Op dinsdag 19 juli 2005 10:58 schreef ankepanke het volgende:
idd,
toen mijn ex het uit probeerde te maken ben ik ook gaan huilen, en dan durven ze het ineens niet meer. dat is een goede truck...
eindelijk, ik heb jaren gewacht op de vrouw die dat toegaf. mijn dank is groot.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 16:14 schreef ZwarteMagika het volgende:
[..]
Wat zijn wij vrouwen soms toch manipulatieve krengetjes he
Je vriendin wil je niet kwijt, maar ze moet inzien dat ze gewoon niets te willen heeft. En een relatie op basis van medelijden werkt natuurlijk niet.. Jullie moeten er allebei even doorheen. Succes!
quote:Op dinsdag 19 juli 2005 23:39 schreef sitting_elfling het volgende:
Mja, ik heb de knoop nu voormezelf wel helemaal doorgehakt. Ik ga het uitmaken de 1e keer dat ik d'r zie..moet gewoon.
Ja, veel sex zit er voorlopig waarschijnlijk niet in voor TS en z'n vriendin...quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |