abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28351858
Na , lange..lange..lange discussie met mn vriendin heb ik haar nog niet weten over te halen. Sja, we willen het wel met elkaar doen, maar ik wil de kans op zwangerschap toch wel beetje klein houden. Zij wil niet aan de pil, spiraaltje etc. Enige reden dat ze de pil niet wil is dat familie van d'r het ook heeft gebruikt en die werd er helemaal ziek van. Daarbij confronteerde ik haar maar over mogelijke zwangerschap.. nee tuurlijk wou ze geen kinderen, maar mocht het fout gaan en ze toch zwanger zijn, dan blijft wat in de buik zit. Geen abortus, staat ze niet voor open. En geen morning after pill, ze vind het slikken van pillen vies. Daarbij vind ik, alleen maar condoom gebruiken, toch echt 'TE' risky, maar ja hoe leg je dat uit aan je vriendin :S. Ik moet er niet aan denken om met zon kleine kotor rond te lopen mocht het mis gaan.

En sjah, 4 maand geleden zijn mn neef en een vriendin getrouwd. Ze zijn 21 en 22. Waarom? .. ze was zwanger, en wilde geen abortus, en ze wou ook geen pil. Beide ouders hebben doorgezet en nu is hij al getrouwd, wilde hij helemaal niet. Dit soort taferelen wil ik ten zeerste voorkomen, maar wat moet ik nu? ik wil d'r ook wel weer eens boven op bij mn vriendin, maar dit is toch echt te riskant vind ik. Zijn er enige opties? Ik heb wel eens iets over zaaddodend middel gehoord .. mssn over condoom? =/ Lijkt me vrij onwaarschijnlijk, of toch na dat we sex hebben gehad en mocht het fout zijn, stiekum een map in d'r eten verstoppen? Zij wil namelijk best wel graag het doen met mij. Maja, wat moet ik =/ ik ga komende vrijdag bij d'r slapen. En ik wil niet 'DE' vergissing in me leven maken.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_28351973
Je kan het beste wachten met seks tot na het huwelijk. Dan hoef je ook niet meer zo bang te zijn voor ongewilde zwangerschappen enzo. Als je vriendin niet aan de pil wil kan ze daar ook wel op wachten.
pi_28352030
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 08:39 schreef berent het volgende:
Je kan het beste wachten met seks tot na het huwelijk. Dan hoef je ook niet meer zo bang te zijn voor ongewilde zwangerschappen enzo. Als je vriendin niet aan de pil wil kan ze daar ook wel op wachten.
ah, ik ben nu 21.. en trouwen is me nog geen optie, wil eerst studie afronden, beetje door de wereld, proberen carriere te maken je weet het wel. En niet nu al trouwen....... zeker niet

M'n vader zegt btw dat ik d'r moet dumpen...
Hij zegt als voornaamste reden:: voordat je het weet wordt je gedumpt door haar en heb je fijn tot eind van je leven alimentatie aan je broek hangen en is jou leven vanaf je 21 goed verneukt. Kinderen.. nee no way. =/
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  donderdag 30 juni 2005 @ 08:43:24 #4
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_28352035
geen pil, geen seks. Dan maar op de botte manier.

Gewoon zeggen dat jij het risico te groot vindt om het alleen met een condoom te doen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 30 juni 2005 @ 08:45:26 #5
89723 RealKnuckles
In ONZ geen lastige dingen pos
pi_28352052
Het TE risky vinden om het alleen met een condoom te doen .
Mijn vriendin slikt de pil ook niet maar we usen ook alleen een condoom
  donderdag 30 juni 2005 @ 08:45:30 #6
106045 hanskepanske
In Hans we trust
pi_28352055
Condooms zijn volgens mij toch behoorlijk betrouwbaar...
===
Blasphemy is bliss
===
  donderdag 30 juni 2005 @ 08:46:16 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_28352057
Neemt niet weg dat je vriendin gelijk heeft qua risico's van de pil........ ZEKER de prikpil (Google: Depo Provera horror stories)..... Het zijn hormomen, en hoewel veel vrouwen alleen een paar kg aankomen, zijn er vrouwen die jarenlang compleet *alle* bijwerkingen krijgen. Dus als dat al "in de familie" zit...
censuur :O
  donderdag 30 juni 2005 @ 08:47:05 #8
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_28352069
je vriendin klinkt een beetje als een zeikwijf

( holyshit ik reageer in R&P )
  donderdag 30 juni 2005 @ 08:48:21 #9
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_28352087
Anale sex een optie ??
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_28352095
Mja, maar mocht dat een keer misgaan, zit ik direct wel in de penarie, geen optie om dan nog de fout te herstellen qua abortus of morning after pill. En dat op je 21 voelt dat niet fijn aan, mocht het fout gaan en om nu constant op te letten van scheurt ie niet etc etc. Is ook geen pretje.
pi_28352110
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 08:48 schreef Pikkebaas het volgende:
Anale sex een optie ??

Ontopic, condoom is in 98% van de gevallen veilig, behoorlijke score op zich maar je houdt altijd het risico op zwangerschap. Als dit echt een onoverkomelijk punt voor jullie is zou ik me eens afvragen of jij dan nog wel samen wilt zijn met haar.
  donderdag 30 juni 2005 @ 08:49:50 #12
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_28352111
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 08:47 schreef Het_Biertje het volgende:
je vriendin klinkt een beetje als een zeikwijf

( holyshit ik reageer in R&P )
Dit is SEX, geen R&P
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_28352137
Ze heeft groot gelijk, rotspul is het die pil, gevaarlijke shizzle.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_28352144
Een pil geeft OOK geen 100% (wel iets van 99,9999%) veiligheid. Bij een condoom heb je misschien iets meer kans dat er iets mis gaat, maar als je 1) 't ding gebruikt volgens de gebruiksaanwijzing en 2) je geen gekke dingen doet tijdens de sex dan komt de betrouwbaarheid aardig in de buurt van die 99,9999%).
pi_28352154
Met mn ex, gebruikte zij ook geen pil. Van de hele vele keren ging het 1 keer mis, MAP gebruikt, en ze had nergens meer last van. Mocht het nu mis gaan, zit ik in de penarie..
pi_28352186
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 08:49 schreef erikh het volgende:

[..]

Ontopic, condoom is in 98% van de gevallen veilig, behoorlijke score op zich maar je houdt altijd het risico op zwangerschap. Als dit echt een onoverkomelijk punt voor jullie is zou ik me eens afvragen of jij dan nog wel samen wilt zijn met haar.
Uhm, het condoom is in theorie 98% veilig, dus bij testen van de fabrikant. In de praktijk blijkt het echter neer te komen op 88%, wat in houdt dat 12 van de 100 gebruiksters zwanger raakt per jaar, ongeveer één op acht dus. bron: www.anticonceptie-online.nl

@TS Ik persoonlijk vind dat een te hoge score, ik zweer dan ook bij de pil omdat dat het middel is met het hoogste betrouwbaarheidsgehalte. Kan me wat dat betreft ook goed voorstellen dat je baalt van de situatie. Gelukkig heb je genoeg verstand in je donder om er nu alvast over na te denken wat je wilt en hoe je zou reageren in de situaties dat het fout gaat. Denk er écht goed over na voordat je er aan begint, want als het zo gaat is er geen weg meer terug idd, en als je dat niet wilt, heb dan alsjeblieft genoeg verstand en zelfbeheersing om het níét te doen. Want als je in een situatie als dit wel gaat liggen wippen, ze raakt zwanger en je trekt je handen er van af, dat kun je ook niet maken. De andere kant op, je hele leven vast zitten lijkt me nu ook nog niet aanlokkelijk.

Goed, begrijp je vriendin totaal niet en vind het ook ontzettend oneerlijk dat wat dit betreft alleen vrouwen wat te zeggen hebben vaak (hier niet overigens, vind dat anticonceptie zowel mij als mijn vriend aan gaat en hij bepaalt dus mee), terwijl het ook een groot impact heeft op de man. Maar ik zou niet weten wat je er aan kan doen, vind het alleen vreemd dat ze het niet eens probeert, aangezien slechts vijf tot tien% van de vrouwen bijwerkingen krijgt, dus de kans dat ze er géén last van krijgt is vele malen hoger.
pi_28352218
Kan me goed voorstellen dat ze geen pil wil, het doet nogal wat met je lichaam (al gebruik ik hem zelf wel). Dan toch een condoom, die behoooooorlijk betrouwbaar is hoor. Je kunt natuurlijk tijdens haar vruchtbare periode aan onthouding doen. Blijf genoeg tijd in de maand over om met een gerust hart te sexen.
  donderdag 30 juni 2005 @ 09:20:57 #18
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_28352219
Condoom is irrietant en heb je je vriendin duidelijk gemaakt dat er verschillende soorten pillen zijn (MDMA, DMA etc (flauw)) maar dat er altijd wel 1 is waar ze niet ziek zwak en misselijk van wordt! Me vriendin moest er ook eerst 2 proberen voor ze een goeie had gevonden! En tot die tijd niet neuken! Condooms zijn zo anti Aids in Afrika!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_28352234
Als je elkaar goed kent, weet dat je allebei "clean" bent dan toch zonder hoor... Het is irritant, je voelt bijna niks meer en het verpest de hele stemming zo een ding omdoen ... Je hebt ook zo een implanon ding, zo een klein dingetjes wat ze onder de huid plaatsen en dat geeft ook een of ander hormoontje af waardoor zwangerschap niet mogelijk is ...
  donderdag 30 juni 2005 @ 09:30:49 #20
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_28352245
al zgt ze nu alsnog aan de pil te gaan..
zal je nooit zeker weten of ze em ook geslikt heeft
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
pi_28352252
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 09:11 schreef innovative het volgende:

[..]

Uhm, het condoom is in theorie 98% veilig, dus bij testen van de fabrikant. In de praktijk blijkt het echter neer te komen op 88%, wat in houdt dat 12 van de 100 gebruiksters zwanger raakt per jaar, ongeveer één op acht dus. bron: www.anticonceptie-online.nl

@TS Ik persoonlijk vind dat een te hoge score, ik zweer dan ook bij de pil omdat dat het middel is met het hoogste betrouwbaarheidsgehalte. Kan me wat dat betreft ook goed voorstellen dat je baalt van de situatie. Gelukkig heb je genoeg verstand in je donder om er nu alvast over na te denken wat je wilt en hoe je zou reageren in de situaties dat het fout gaat. Denk er écht goed over na voordat je er aan begint, want als het zo gaat is er geen weg meer terug idd, en als je dat niet wilt, heb dan alsjeblieft genoeg verstand en zelfbeheersing om het níét te doen. Want als je in een situatie als dit wel gaat liggen wippen, ze raakt zwanger en je trekt je handen er van af, dat kun je ook niet maken. De andere kant op, je hele leven vast zitten lijkt me nu ook nog niet aanlokkelijk.

Goed, begrijp je vriendin totaal niet en vind het ook ontzettend oneerlijk dat wat dit betreft alleen vrouwen wat te zeggen hebben vaak (hier niet overigens, vind dat anticonceptie zowel mij als mijn vriend aan gaat en hij bepaalt dus mee), terwijl het ook een groot impact heeft op de man. Maar ik zou niet weten wat je er aan kan doen, vind het alleen vreemd dat ze het niet eens probeert, aangezien slechts vijf tot tien% van de vrouwen bijwerkingen krijgt, dus de kans dat ze er géén last van krijgt is vele malen hoger.
Mja, ik word hier beetje ziek van, heb geen flauw idee wat ik moet, stel dat het verkeerd gaat zit ik in de gebakken penarie, en wijst iedereen mij aan dat ik me leuter d'r niet in had moeten hangen. Terwijl ze zelf ook graag sex wil, maja, zij denkt niet zo erg na over de gevolgen, ze leeft dan ook vaak van dag op dag enzo. Maja we kennen elkaar een tijdje en het hierom 'uit' te maken, zal waarschijnlijk als zeer zwak worden ervaren, en trouwen en elkaar verbinden voor de rest van ons leven, neej nog niet, ik bedoel men! ik ben nog maar 21. En ik wil gewoon niet die kans van mogelijkheid op kind hebben. Punt is, ik wil best alleen condoom, en als zij de pil niet wil gebruiken, fine with me. Maar als het daadwerkelijk fout gaat, we er ook iets tegen gaan ondernemen. En 'dat' wil ze dus niet, van het mogelijke kind dan in d'r buik moeten ze dan afblijven en de MAP wil ze domweg niet, ze houd niet van pillen, kotst ze vaak uit.

En ja, ze weet van al die andere pillen af we hebben het er namelijk al vaak overgehad

En ja, condoom is 88% safe.
  donderdag 30 juni 2005 @ 09:37:07 #22
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_28352265
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 09:27 schreef D3nn15 het volgende:
Als je elkaar goed kent, weet dat je allebei "clean" bent dan toch zonder hoor... Het is irritant, je voelt bijna niks meer en het verpest de hele stemming zo een ding omdoen ... Je hebt ook zo een implanon ding, zo een klein dingetjes wat ze onder de huid plaatsen en dat geeft ook een of ander hormoontje af waardoor zwangerschap niet mogelijk is ...
Geen condoom en geen pil = grote kans op kind

en @ TS,

geen pil = geen sex, zo moet je het maar gewoon stellen. Je geeft zelf ook al aan dat ze het wil.
Jij vind het risico te groot met condoom, wees dan ook zo slim om niet te gaan vrijen.
Een ongeluk zit in een klein hoekje en wat je vader ook al zei, je zit er straks wel de rest van je leven aan vast als het fout gaat. En dat voor een kwartiertje lol.

[ Bericht 22% gewijzigd door Metro2005 op 30-06-2005 09:45:38 ]
pi_28352275
mond open en slikken kreng
pi_28352296
er zijn nu ook anticonceptiepillen in pleister vorm. hoeft ze alleen maar een pleister te dragen op een plek waar niemand het ziet, geen pillen te slikken en je wordt er ook niet ziek van. misschien is dit iets voor haar
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
pi_28352389
Uitmaken, zij wil dingen die jij niet wilt. Volgens mij is het een baas, doe wat je vader zegt.
pi_28352390
Anticonceptie is inderdaad iets dat jullie allebei aangaat, echter, als je vriendin aangeeft de pil niet te zien zitten dan is dat imho haar beslissing. Ik ken meerdere vrouwen die de pil hebben gebruikt en er klachten van kregen, zowel lichamelijk als emotioneel, deze verdwenen ook weer toen ze stopten met de pil. Condooms zijn inderdaad minder veilig, maar dat komt voornamelijk door verkeerd gebruik (scherpe nagels,. verkeerdom, enz.). Overigens zegt 98% zekerheid niet dat 2 op de 100 vrouwen daadwerkelijk zwanger raken, maar dat er 2 op de 100 keer iets misgaat waardoor eventueel bevruchting zou kunnen optreden. Het aantal zwangerschappen is vele malen lager. Als het voor jou onoverkomelijk is, dan moet je misschien inderdaad maar geen vaginale sex hebben met je vriendin.
  donderdag 30 juni 2005 @ 10:16:44 #27
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_28352392
dumpen die bitch!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2005 @ 10:21:48 #28
70532 loveli
N
pi_28352410
Je bent 21 en weet wat de gevolgen kunnen zijn van sex. Je wilt er ook verstandig mee omgaan. De pil is misschien het veiligste middel tegen zwangerschap, het is ook een ingrijpend middel. Ik vind het jammer dat je vindt dat je vriendin troep moet slikken (hormonen zijn geen snoepjes!), zodat jij gerustgesteld bent. Het spiraaltje is al helemaal een ingrijpend middel.

De vraag is, wat heb je ervoor over om veilige sex te hebben. Wat jullie ook kunnen overwegen, is een combinatie van methodes. Het pessarium (te gebruiken met zaaddodend middel) bestaat ook nog. Misschien een wat onhandig ding, maar het zorgt wel voor een extra barriere als je het samen met een condoom gebruikt. Misschien neemt het wat weg van de spontaniteit, maar een huilend kind is daar ook niet bevorderlijk voor. Het pessarium is niet het veiligste middel. In combinatie met condoom heb je wel meer bescherming dan wanneer je een van deze methodes gebruikt.

Als je vriendin haar cyclus leert kennen, kun je er heel goed achter komen wanneer de eisprong is. Dan kan ze uitrekenen welke dagen 'veilig' zijn en welke niet. Als ze een regelmatige cyclus heeft, is dat een goede houvast. Je zou kunnen overwegen om het altijd met condoom te doen (zeker in het begin voor de oefening, de eerste paar keer zullen wat onhandig zijn) en tijdens de vruchtbare periode geen sex te hebben. Of als ze dat een idee vindt dan een pessarium te gebruiken.

Weeg voor jezelf af welk risico je wilt nemen. Er bestaat ALTIJD een kans dat ze zwanger wordt. Elk jaar worden vrouwen die aan de pil zijn zwanger. Elk jaar worden vrouwen die een condoom gebruiken zwanger. Elk jaar worden vrouwen die periodiek onthouden zwanger. Als de kans op een prijs in de loterij zo groot was als de kans op zwangerschap, kocht ik een lot.

Vraag aan haar hoe regelmatig haar cyclus is. Als die regelmatig is, vraag wanneer ze ongesteld moet worden. In het algemeen (!richtlijn! geen wet, kan ook 12 of 16 dagen zijn, per persoon verschillend) is de eisprong 14 dagen voor de menstruatie. 5 dagen voor de eisprong en 2 dagen erna is het niet veilig om sex te hebben. Als je interesse hebt kan ik uitgebreider gaan uitleggen hoe periodieke onthouding werkt. In jouw geval dus toe te passen in combinatie met een ander voorbehoedsmiddel.

Dus als je echt niet wilt dat ze zwanger wordt, blijf dan minimaal een meter of 5 bij haar uit de buurt. En je weet wat de gevolgen zijn als ze toch zwanger wordt. Dan wordt je papa. Op zich goed dat jullie dat van te voren besproken hebben, dan krijg je achteraf geen verrassingen en verwijten over haar beslissing.

[ Bericht 0% gewijzigd door loveli op 30-06-2005 10:53:08 ]
crap in = crap out
pi_28352422
Al eens gedacht aan een condoom met extra zaaddodend middel???? Als je toch al zo huiverig bent, wat overigens beetje overdreven is.
  donderdag 30 juni 2005 @ 10:26:25 #30
48996 ed_reeb
vroem vroem vrrrooeeeeeeem
pi_28352428
Vraag ns of ze aan de nuva-ring wil. Mijn vriendin was eerst aan de pil, maar had nogal last van haar humeur en stemmingswisselingen en weet ik al niet wat. De pil brengt de volledige hormoonhuishouding op hol. Sinds ze aan de nuva-ring is gaat het echt super veel beter met haar. Bovendioen hoeft ze die maar 1 keer per maand in te brengen. De nuva-ring scheidt ook hormaonen af maar doet dat alleen lokaal zodat niet het helel lichaam zo veel last ondervindt.
beer
pi_28352430
Het is toch zeker haar lichaam? Als zij geen pil wil slikken, dan slikt ze geen pil, simpel.

Of jij dan vervolgens bij haar wil blijven is een tweede.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_28352443
Laat jezelf steriliseren dan.

You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  donderdag 30 juni 2005 @ 10:30:59 #33
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_28352447
Ze zit er gewoon op te wachten om je te 'vangen' met een kind.
DAAROM gaat ze niet aan de pil.

Luister naar je PA. Vlucht nu het nog kan.

En anders volg je de raad van mijn opa: "Wie het krijgt mag het houden!"
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  donderdag 30 juni 2005 @ 10:35:24 #34
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_28352473
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 10:24 schreef The_Masterer het volgende:
Al eens gedacht aan een condoom met extra zaaddodend middel???? Als je toch al zo huiverig bent, wat overigens beetje overdreven is.
Overdreven?!?!
Als je nou zelf het risico wilt nemen, best, maar ga alsjeblieft niet hier, op fok, waar men over het algemeen de ballen verstand heeft van anticonceptie, grotendeels eerst neukt en daarna nadenkt, en denkt dat zij toch wel veilig zijn, lopen blaten dat het overdreven is om huiverig te zijn voor de veiligheid van een condoom... Een condoom is in theorie erg veilig, maar in de praktijk dus niet...
Heb zelf al vaak genoeg meegemaakt dat zo'n ding de geest gaf, en dat was toch echt bij goed gebruik...
Ook zijn er genoeg vrouwen die zwanger worden na "goed gebruik" en vervolgens knappen/lekken van een condoom...
Dus er is zeker wel reden om huiverig te zijn...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  donderdag 30 juni 2005 @ 10:41:58 #35
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_28352520
Laat je steriliseren

hoef je ook geen condoom te gebruiken
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  donderdag 30 juni 2005 @ 10:44:46 #36
54787 nweenink
Er is altijd wat te vieren!
pi_28352544
Opties:
- anale sex
- pijpen

Condooms zijn ondingen maar wel redelijk betrouwbaar. Je kunt er ook een leuk spel van maken, dat zij 'm bij je omdoet of zo (vond ik altijd wel lekker als mijn vriendinnetjes dat bij mij deden). Het enige voorbehoedsmiddel dat 100% betrouwbaar is = geen sex of singel blijven.
  donderdag 30 juni 2005 @ 10:45:39 #37
101108 Stievus
Drums, Sex & Palm Beer
pi_28352560
klinkt als een hevig gelovig kringetje :S
pi_28352565
Als een vrouw niet aan de pil wil of niet met haar lichaam wil laten rotzooien moet je dat gewoon accepteren en een condoom gebruiken.
Verder niet zeuren en als je zo bang bent voor zwangerschap dan geen sex hebben. Simpel. Je moet haar wil respecteren, en anders laat jij er toch wat aan doen, hoef je je daar ook geen zorgen meer om te maken. Of het weer terug goedkomt is een ander verhaal, maar ga niet lopen klagen om een beslissing die je vriendin maakt over haar eigen lijf
mama van Myrddin
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2005 @ 10:48:38 #39
70532 loveli
N
pi_28352624
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 10:16 schreef flipm0 het volgende:
...Overigens zegt 98% zekerheid niet dat 2 op de 100 vrouwen daadwerkelijk zwanger raken, maar dat er 2 op de 100 keer iets misgaat waardoor eventueel bevruchting zou kunnen optreden. Het aantal zwangerschappen is vele malen lager.
FOUT!

Die 98% betekent dat bij 'goed' gebruik 98 van de 100 vrouwen die het condoom als anti-conceptie gebruiken, niet zwanger worden. Dus 2 van de 100 vrouwen raken zwanger. Dit is PER JAAR! In de praktijk blijkt dit percentage anders te liggen, dat is te wijten aan fouten door gebruikers.
Voor de pil ligt her werkelijke percentage vrouwen dat zwanger wordt, op 2%. Dat betekent dus dat van de 100 pilgebruiksters, elk jaar 2 vrouwen zwanger worden. Dit kan komen door verkeerd gebruik, maar ook aan andere factoren zoals overgewicht.

Ter vergelijking, de kans op zwangerschap zonder voorbehoedsmiddel is 80%. Dus van de 100 vrouwen die geen voorbehoedsmiddelen gebruiken, raken er binnen een jaar 80 zwanger.
crap in = crap out
pi_28352652
Misschien is dit iets voor jou? Ik weet alleen niet of het al op de markt te verkrijgen is.
pi_28352717
Ik zou gewoon geen sex hebben met een meisje dat zo absoluut zeker bij een ongewenste zwangerschap het kind wil houden. Dat betekent vast dat ze
a) niet goed nadenkt over de gevolgen (onvolwassen)
b) ze in de fase zit dat kinderen leuk zijn want dan kun je er leuke kleertjes voor kopen (levensgevaarlijk)
c) religieus is (vermijden!)

Dus idd, heb GEEN sex met haar tot ze toegeeft of heb helemaal geen sex. Als je daar niet mee kunt leven dan zijn er weer twee opties afhankelijk van het feit of je makkelijk een nieuwe vriendin kunt krijgen of niet
pi_28352757
Je moet ook geen chica uit staphorst scoren
  donderdag 30 juni 2005 @ 10:58:28 #43
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_28352787
gewoon aan de achterkant naar binnen.... Krijg je geen kindertjes van.

Heb je het daar met je vriendin al over gehad?
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  donderdag 30 juni 2005 @ 10:58:37 #44
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28352796
iig verstandig dat je erover nadenkt. In principe zijn condooms redelijk veilig bij incidenteel gebruik, maar bij regelmatige seks wordt de kans op ongelukjes wel erg groot. Misschien kun je zoals gezegd een spiraaltje oid aanpraten, dan zit je gelijk niet met het risico dat ze em zou vergeten.
Vampire Romance O+
  donderdag 30 juni 2005 @ 11:03:16 #45
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_28352897
Ik kan niet wachten tot de mannenpil er is. Baas over eigen zaad !
pi_28352920
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 10:16 schreef XiChico het volgende:
Uitmaken, zij wil dingen die jij niet wilt. Volgens mij is het een baas, doe wat je vader zegt.
Denk dat het eerder andersom is. Zij wil niet de pil slikken, hij wil dat zij dat wel doet. Dan is het aan hem om te beslissen of hij met haar verder wil of niet.

Lijkt mij persoonlijk trouwens moeilijk omdat hij dan constant, wanneer alleen een condoom gebruikt wordt, zich toch zorgen gaat zitten maken en dit dan een issue zal blijven.
Voor de jongen geldt trouwens dat hij het heeft over spiraaltje ed, maar dan kan ik ook vragen: waarom laat kijk je niet eens rond wat jij zelf kan doen om de kans op zwangerschap te verkleinen?
pi_28353457
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 11:03 schreef Woodbridge het volgende:
Ik kan niet wachten tot de mannenpil er is. Baas over eigen zaad !
inderdaad al dat gezever... Ik wil best wel die pil slikken hoor..

maar even ontopic.. Zij wil het kind houden mocht er iets fouts gaan met het condoom, dat zou voor mij een dermate hoog risico zijn dat ik der poes wel links laat liggen met mn piemel. Tsjah, dan komt er nog maar 1 optie in me op.. oraal, anaal, en na een tijdje dumpen.. als ik geen sex kan hebben hoe lief ze ook is (klinkt bot) dan moet ik de sex ergens anders zoeken, en waarschijnlijk zou zij het daar dan weer niet mee eens zijn.
  donderdag 30 juni 2005 @ 11:30:46 #48
89891 missDemeanor
Captured by the game
pi_28353490
Ik en mn ventje hebben hetzelfde probleem gehad. Ik wilde niet aan de pil omdat ik geen hormonen wil slikken en hij wilde geen condoom gebruiken omdat hij niks voelde met zo'n ding om.
Sexen zonder bescherming is riskant en hij vond het ook niks om m voortijdig terug te trekken( ook niet echt een veilige methode)....

We waren het er allebei wel over eens dat kinderen echt GEEN OPTIE zijn en ik zou ook zeker ingrijpen als het ooit wel zover zou kunnen komen.

Wat doe je dan in zo'n situatie? Je wilt wel allebei van de sex blijven genieten en geen kutkoters krijgen. Ik had respect voor zijn mening dat hij geen condooms wilde gebruiken en hij voor mijn standpunt dat ik geen hormonen in mn lichaam wilde.

Om elkaar tegemoet te komen heb ik er uiteindelijk voor gekozen om een spiraaltje te laten plaatsen, en nu sexen we weer zonder ellende letterlijk naar volle tevredenheid!!!

Ik weet niet hoe oud jouw vriendinnetje is, maar ze moet wel nadenken over hoe het nu verder moet. Kijk, het is oneerlijk, maar anticonceptie ( behalve condoom)komt meestal toch op de vrouwen neer....zij is ook verantwoordelijk, net als jij als het misgaat.
Ik zou haar ook niet dwingen om pillen te gaan slikken maar idd wat anderen al zeggen, ze kan best eens de nuvaring proberen of toch een spiraaltje proberen. Zo'n ingreep is dat nou ook weer niet en je hebt er 5 jaar lang plezier van.
OK en nu ben ik het zat!!!
▒­ ­
Ik heb van je gedroomd vannacht
pi_28354895
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 10:16 schreef flipm0 het volgende:

Anticonceptie is inderdaad iets dat jullie allebei aangaat, echter, als je vriendin aangeeft de pil niet te zien zitten dan is dat imho haar beslissing. Ik ken meerdere vrouwen die de pil hebben gebruikt en er klachten van kregen, zowel lichamelijk als emotioneel, deze verdwenen ook weer toen ze stopten met de pil.
Er zijn inderdaad vrouwen die er niet tegen kunnen. Dat weet je echter nooit van tevoren, en niet aan de pil beginnen omdat de vriendin van de buurvrouw van je tante er last van kreeg, is imho wel een héél slecht argument. Zeker gezien het feit dat er nog veel méér tevreden gebruiksters zijn, maar dáár hoor je mensen niet over. Het proberen en stoppen lijkt mij logischer.
quote:
Overigens zegt 98% zekerheid niet dat 2 op de 100 vrouwen daadwerkelijk zwanger raken, maar dat er 2 op de 100 keer iets misgaat waardoor eventueel bevruchting zou kunnen optreden.
Ho stop, dit klopt niet.

Volgens één van de site waar dergelijke cijfers op staan, betekenen die cijfers het volgende:
quote:
De betrouwbaarheid van een methode wordt aangegeven met een cijfer: de Pearl index. De Pearl index geeft het aantal zwangerschappen aan, dat ondanks het toepassen van de methode ontstaat bij 100 vrouwen, die gedurende een jaar lang deze methode gebruiken. Gemakshalve kan het cijfer ook gelezen worden als het percentage vrouwen, dat jaarlijks zwanger wordt.
Dus gewoon wél 2 op de 100 bij een betrouwbaarheid van 98%.

Eerst inlezen, dan blaten jongen.
  donderdag 30 juni 2005 @ 13:25:24 #50
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28355006
Ik denk trouwens dat ze meer lichamelijke klachten van een zwangerschap zou krijgen
Vampire Romance O+
pi_28355007
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 10:48 schreef loveli het volgende:
Voor de pil ligt her werkelijke percentage vrouwen dat zwanger wordt, op 2%. Dat betekent dus dat van de 100 pilgebruiksters, elk jaar 2 vrouwen zwanger worden. Dit kan komen door verkeerd gebruik, maar ook aan andere factoren zoals overgewicht.
De pil ligt iets genuanceerder, als je hem correct gebruikt mag je uit gaan van 0,2%, maar is er ook maar één factor die gevaar kan opleveren (slecht gebruik, spuigen, overgewicht) dan kan het oplopen tot 10%.

Gemiddeld is het inderdaad 2%, maar daar heb je zelf ook aardig de hand in en dat kun je terugdringen.
  donderdag 30 juni 2005 @ 13:32:54 #52
64742 Dolfijn
Volkomen onschuldig
pi_28355218
Nou, ik kan de mening van je vriendin best begrijpen hoor.
Een bekende van mij heeft verschillende soorten geprobeerd, maar geen enkele bleek geschikt voor haar. Ze werd van alle soorten letterlijk ziek. Hoofdpijn, duizelingen, misselijk.
De meeste mensen hebben geen last van de pil. Maar sommigen dus blijkbaar wel.

Haar mening respecteren dus en op zoek gaan naar een andere oplossing
Ik ben lief. Ik ben een schatje. Ik ben soms wat kattig. Ik ben leergierig. Ik ben eigenwijs. Ik ben een zeurkont. Ik ben muziekgek. Ik ben ik, ik ben Carla, en zo zul je mij moeten accepteren.
pi_28355300
Je kan het door d'r eten prakken ?
pi_28355977
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 08:39 schreef berent het volgende:
wat heeft het huwelijk ermee te maken? de kans is evengroot dat er een keer wat misgaat of je moet in je huwelijk 20 kinderen willen
pi_28356708
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 13:32 schreef Dolfijn het volgende:
Een bekende van mij heeft verschillende soorten geprobeerd, maar geen enkele bleek geschikt voor haar. Ze werd van alle soorten letterlijk ziek. Hoofdpijn, duizelingen, misselijk.

Haar mening respecteren dus en op zoek gaan naar een andere oplossing
Je kunt het toch allicht proberen. De meeste mensen hebben er inderdaad geen last van, waarom zou jij dan die ene zijn die dat wel heeft? Want dát wil de vriendin van de TS niet, ze wil helemaal níks proberen. Vind ik dan weer erg simpel gedacht. Ik zeg niet dat ze aan de pil zou moeten, maar ze sluit élke vorm van anticonceptie uit waar zij verantwoordelijk voor zou zijn. Tja, imo werkt het niet zo, maar goed, ik heb ook zoiets van "ik raak zwanger, dan ik er ook maar beter zélf voor zorgen dat dat niet gebeurt".

Je kunt er last van krijgen, maar als je daadwerkelijk klachten krijgt ben je vroeg genoeg. Ik vind het erg kortzichtig om, aan de hand van de verhalen van "een bekende" het meteen zelf ook maar niet te proberen, ieder lijf is anders.
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:24:17 #56
78918 SeLang
Black swans matter
pi_28356874
Dumpen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_28357103
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 10:49 schreef Hell_Spawn het volgende:
Misschien is dit iets voor jou? Ik weet alleen niet of het al op de markt te verkrijgen is.
voor zover ik weet duurt het nog wel even voordat deze 'pil' daadwerkelijk bij de apotheek te vinden is
Batai!
pi_28357130
@ innovative: de reactie op de pil kan je wel een beetje voorspellen. Wanneer de cyclus ongeveer gelijk is en je al hetzelfde op je eigen hormonen reageert, kan je de gevolgen van de pil wel een beetje voorspellen.

Je kan je vriendin niet dwingen om anticonceptie te gebruiken. alle anticonceptie heeft grote lichamelijke (en geestelijke impact) Persoonlijk raad ik niemand aan om aan de pil te gaan. Ik ben er dan ook, na 4 jaar misère, mee gestopt. dat een zwangerschap een grotere impact heeft, beseft ze alleen denk ik niet echt. Maar je kan haar niet dwingen, het is haar keuze en die moet je respecteren.

Er zit dus denk ik niets anders op dan toch het condoom te gebruiken. Als je het condoom echt niet vertrouwd kan je altijd nog een combinatie doen van het condoom en 'voor het zingen de kerk uit'. Dus gewoon sex hebben en wanneer je denkt dat je moet klaar komen, haal je hem eruit en laat je het haar verder doen met dr handen of dr mond. Nu alleen nog hopen dat ze niet allergisch voor latex is
pi_28357259
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 08:49 schreef erikh het volgende:

[..]

Theoretische betrouwbaarheid 98%, praktische betrouwbaarheid 88%.

www.etos.nl/apotheek/index. jsp?trg=apotheek/index.anticonceptie
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_28358729
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:32 schreef goddess-in-heaven het volgende:
@ innovative: de reactie op de pil kan je wel een beetje voorspellen. Wanneer de cyclus ongeveer gelijk is en je al hetzelfde op je eigen hormonen reageert, kan je de gevolgen van de pil wel een beetje voorspellen.
Nee, dat kun je dus níét. Mijn zusje bijvoorbeeld is een gruwelijk hormonenmonster als ze géén pil slikt. Chagerijnig, vreetbuien, gewichtsschommelingen, woedeaanvallen... Nu met de pil is ze nog lang geen meisje dat altijd lief en rustig is, maar is haar humeur in rustiger vaarwater gekomen. Let wel, slechts een voorbeeld, zijn ook genoeg vrouwen die er anders op reageren en aan één (wellicht uitzonderlijk) geval kun je geen conclusies verbinden, maar het maakt wél duidelijk dat ook dit geen wet van meden en perzen is.

Iedereen reageert zó divers op de pil, dat ik vind dat je geen conclusies kan en mag verbinden aan andermans ervaringen. Goed, zeggen dat je geen hormonen wilt, begrijpelijk, hormonen zijn dingen die veel invloed op je kunnen hebben, al vind ik ook dán dat je moet kijken naar andere mogelijkheden. Niet aan de pil willen beginnen omdat iemand ánders er last van kreeg, terwijl er ook zoveel anderen zijn die er géén last van hebben, vind ik een kortzichtig. In dat opzicht heb je statistisch gezien nog altijd een grotere kans om prima op de pil te reageren dan dat je er problemen mee krijgt.
pi_28358885
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:21 schreef innovative het volgende:

[..]

Nee, dat kun je dus níét. Mijn zusje bijvoorbeeld is een gruwelijk hormonenmonster als ze géén pil slikt. Chagerijnig, vreetbuien, gewichtsschommelingen, woedeaanvallen... Nu met de pil is ze nog lang geen meisje dat altijd lief en rustig is, maar is haar humeur in rustiger vaarwater gekomen. Let wel, slechts een voorbeeld, zijn ook genoeg vrouwen die er anders op reageren en aan één (wellicht uitzonderlijk) geval kun je geen conclusies verbinden, maar het maakt wél duidelijk dat ook dit geen wet van meden en perzen is.

Iedereen reageert zó divers op de pil, dat ik vind dat je geen conclusies kan en mag verbinden aan andermans ervaringen. Goed, zeggen dat je geen hormonen wilt, begrijpelijk, hormonen zijn dingen die veel invloed op je kunnen hebben, al vind ik ook dán dat je moet kijken naar andere mogelijkheden. Niet aan de pil willen beginnen omdat iemand ánders er last van kreeg, terwijl er ook zoveel anderen zijn die er géén last van hebben, vind ik een kortzichtig. In dat opzicht heb je statistisch gezien nog altijd een grotere kans om prima op de pil te reageren dan dat je er problemen mee krijgt.
Ik neem mijn moeder en mij altijd als voorbeeld. Mijn moeder was vroeger op dezelfde manier ongesteld als ik. Zelfde cyclus, zelfde tijd, zelfde reactie op de maandelijkse problemen. zij is voor mijn geboorte aan de pil gegaan en moest hiermee stoppen omdat ze 'gek' werd. Verschillende pillen gebruikt en allemaal hadden ze dezelfde uitwerking. toen ik 19 was wilde ik ook aan de pil, veel met haar erover gesproken. Zij had alleen niet verteld over haar reactie op die hormonen. Wel dat de pil veranderingen teweeg konden rbengen. Na een halfjaar kreeg ik al dezelfde bijwerkingen, werd zwaar agressief en depressief. Ben na 2 jaar overgestapt op andere pil. die leek te werken, maar na 3 maanden gebeurde hetzelfde. Uiteindelijk heb ik 4 jaar de pil gebruikt en heeft mijn moeder me aan het einde vertelt dat ik maar moest stoppen omdat zij dezelfde bijwerkingen had.
  donderdag 30 juni 2005 @ 15:49:43 #62
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_28359510
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:26 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

Ik neem mijn moeder en mij altijd als voorbeeld. Mijn moeder was vroeger op dezelfde manier ongesteld als ik. Zelfde cyclus, zelfde tijd, zelfde reactie op de maandelijkse problemen. zij is voor mijn geboorte aan de pil gegaan en moest hiermee stoppen omdat ze 'gek' werd. Verschillende pillen gebruikt en allemaal hadden ze dezelfde uitwerking. toen ik 19 was wilde ik ook aan de pil, veel met haar erover gesproken. Zij had alleen niet verteld over haar reactie op die hormonen. Wel dat de pil veranderingen teweeg konden rbengen. Na een halfjaar kreeg ik al dezelfde bijwerkingen, werd zwaar agressief en depressief. Ben na 2 jaar overgestapt op andere pil. die leek te werken, maar na 3 maanden gebeurde hetzelfde. Uiteindelijk heb ik 4 jaar de pil gebruikt en heeft mijn moeder me aan het einde vertelt dat ik maar moest stoppen omdat zij dezelfde bijwerkingen had.
Mjah... Das je moeder... Dat je moeder en jij eenzelfde genetisch bepaalde hormonale afwijking hebben, wil niet zeggen dat de rest van de wereld dat ook heeft...

Ik word een beetje ziek van dat anti-pil gepropageer... Helemaal als mensen de gevolgen van het níet slikken van de pil niet kunnen of willen dragen
©DiscoveryChannel
  donderdag 30 juni 2005 @ 15:55:04 #63
98634 Lempicka
Back to Life
pi_28359623
lijkt me een raar wijf die vriendin van jou...
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
pi_28359650
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:49 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Mjah... Das je moeder... Dat je moeder en jij eenzelfde genetisch bepaalde hormonale afwijking hebben, wil niet zeggen dat de rest van de wereld dat ook heeft...

Ik word een beetje ziek van dat anti-pil gepropageer... Helemaal als mensen de gevolgen van het níet slikken van de pil niet kunnen of willen dragen
de gevolgen van de pil op je lichaam kunnen groot zijn. En na alle negatieve ervaringen van mijzelf en mensen uit mijn omgeving raar ik mensen aan om niet aan de pil te beginnen, maar wel om een ander anticonceptiemiddel te gebruiken ik ben dan ook overgestapt op het ouderwetse koperspiraaltje. Dat je de pil niet wil slikken of andere hormonen niet in je lichaam wil hebben, kan ik me goed voorstellen. De vriendin van TS wil wel met het condoom vrijen. Dit geeft dus aan dat zij er wel over nadenkt.....
pi_28360441
Je vriendin heeft toch gelijk man.
Vet vies zo'n pil. Kan je beter kinderen hebben.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_28360840
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:56 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

de gevolgen van de pil op je lichaam kunnen groot zijn. En na alle negatieve ervaringen van mijzelf en mensen uit mijn omgeving raar ik mensen aan om niet aan de pil te beginnen, maar wel om een ander anticonceptiemiddel te gebruiken ik ben dan ook overgestapt op het ouderwetse koperspiraaltje. Dat je de pil niet wil slikken of andere hormonen niet in je lichaam wil hebben, kan ik me goed voorstellen. De vriendin van TS wil wel met het condoom vrijen. Dit geeft dus aan dat zij er wel over nadenkt.....
Ik blijf er bij, het zijn slechts een paar voorbeelden, ik ken in mijn omgeving zó ontzettend veel mensen die wél gelukkig zijn met de pil, dat ik gewoon zeg "ja, er zijn mensen die er niet tegen kunnen, zo'n 10% van de vrouwen (en dat is wetenschappelijk bepaald). Probeer het eens voor jezelf".

Jij doet exact wat je niet zou moeten doen, jezelf (en moeder) als autoriteit nemen om te laten zien dat de pil dús niet goed is, terwijl er zo veel tegenvoorbeelden te geven zijn. Punt is, die hoor je niet zo vaak, wat een heel vertekend beeld geeft.

Laat mensen het gewoon proberen, er zijn er zat die er wél tegen kunnen. Als we het dan toch over familie gaan hebben, hier drie zusjes aan de pil zonder problemen (mijn ene zusje is er zelfs leuker op geworden), moeder heeft nooit problemen gehad, tantes zijn gebruikster van pil of prikpil zonder problemen... Net zo veel voorbeelden, net zo weinig te gebruiken als autoriteit om te zeggen "zie je wel, de pil is gewoon perfect", want dat is hij in bepaalde gevallen niet. Wél voldoende om te zeggen "probeer het eens en kijk hoe het uit pakt, het kan alle kanten op gaan".

Je eigen lichaam (en dat van je moeder) als voorbeeld nemen om te bepalen hoe de pil bij andere vrouwen werkt is wel het meest domme wat je kunt doen bij medicijnen. Ieder mens is anders, laat iedereen het lekker voor zichzelf uit vinden in plaats van helderziende arts te spelen.
pi_28360869
Mijn vriendin is al 3 jaar aan de prikpil. Het enige voordeel is dat ze niet zwanger kan worden + nooit ongesteld kan zijn.. De rest is allemaal nadelig. Zo kan zij x maanden zonder seks ziten. Dit hebben we een keer gemeten. Na die x maanden kan je begrijpen dat ik haar letterlijk en figuurlijk de tering uit haar lijf heb geneukt.

Mocht je vriendin niet aan een beschermmiddel willen gaan, dan zou ik toch maar echt gaan nadenken over je relatie. Zij houd totaal geen rekening met jouw wensen. Jij ziet de toekomst heel anders dan haar. Ik deel tevens wel je toekomstvisie. Ben zelf 20, wil eerst afstuderen, carriere en dan pas trouwen EN DAARNA pas kinderen.

Mijn vriendin houd het kind mocht ze nu zwnger worden. Ze heeft toch der ouders met superveel geld. Ik wil alles zelfbetalen dus ook bij mij conflicten. Echter doe ik het met condoom en zij is aan de pil. Ook zij wilt kinderen pas over paar jaar, maar mocht ze toch zwanger worden, dan houd ze het.

Ben ik wel mee eens. Denk maar aan het spreekwoord: waar 2 mensen vechten, hebben 2 mensen schuld.
Alle mine.nu-domeinen werken weer o/
pi_28360998
Ik moet zeggen ik heb niet de hele thread gelezen, maar wat ik je kan zeggen:

Als je absoluut geen kinderen wil, moet je ook niet aan sex beginnen.

zo simpel is het !

(mijn vriendin is ondanks het spiraaltje zwanger geworden, gelukkig zijn we al best lang samen. En daarbij kunnen we onze eigen keuzes maken, niemand dwingt ons te trouwen of iets dergelijks.)
pi_28361136
Kom op zeg, er wordt net gedaan alsof het de normaalste zaak van de wereld is om je lichaam vol hormonen te stouwen. Als dat meisje dat niet wil, dan doet ze dat toch gewoon niet? Ik kan me best voorstellen dat je bezwaar hebt tegen de pil, zelfs al heb je het nooit geprobeerd.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_28361185
Vind het maar raar,als je je niet goed voelt door de pil kan ,maar dan je het niet eens wil proberen(of iets anders behalve condoom) vind ik echt beetje belachlijk.
01-08-2008
pi_28361472
Dat van die pil vind ik dan nog iets wat je voor jezelf uit moet maken, maar mevrouw wenst wanneer ze zwanger wordt ook geen Morning After Pil te slikken ? Terwijl ze weet dat TS geen kind wil ? Dat is volgens mij het bezwaar van TS, hij wil ook best wel met alleen condoom, maar wanneer het dan per ongeluk toch raak is, is zij in de positie haar zin door te drijven en zit hij dus met de gebakken peren.

TS vind de pil goed, of condoom + MAP, maar zij gaat gewoon nergens mee akkoord. Een relatie is natuurlijk wel geven en nemen, als je het over zoiets belangrijks al niet eens kan worden dan vrees ik ervoor.
pi_28361844
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 13:32 schreef Dolfijn het volgende:

Haar mening respecteren dus en op zoek gaan naar een andere oplossing vriendin
Ik zou d'r dumpen...
Power perceived is power achieved.
pi_28361862
Jij wil geen kinderen, zij wil geen pil en geen abortus.

Er is vast wel een pil waar zij geen bijverschijnselen van krijgt en kinderen die niet gewenst zijn is ongeveer het ergste wat er bestaat, voor zowel het kind als de ouder.

Conclusie: of pil, of lozen.
pi_28363644
Wat een raar topic.

Aan de ene kant ben ik het met Innovative eens. Bij sommige vrouwen zorgt de pil alleen maar voor ellende, maar voor de overgrote meerderheid is het een godsgeschenk. En je weet pas bij welke groep je hoort als je het probeert.

Aan de andere kant vind ik het belachelijk dat jij haar wil dwingen de pil te slikken. Toen ik net van de pil en mn mirena af was, hebben wij het ook maanden met condoom gedaan. Natuurlijk is zonder fijner, maar mét maakt de seks echt niet meteen waardeloos ofzo.

Zoek anders met je vriendin naar alternatieven voor de pil of ga samen naar de huisarts om over anticonceptie te praten. Misschien kan hij ook haar anti-pil houding afzwakken en haar eerst een hele lichte pil voorschrijven. Óf natuurlijk een alternatief aanbevelen.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_28363830
Ik ben dan wel geen vrouw maar het blijven inderdaad toch hormonen die je slikt en dat kan nooit écht gezond zijn. Desondanks tref ik eigenlijk nooit vrouwen die hem niet slikken, de voordelen wegen wellicht op tegen de nadelen. Ik zou een goed condoom met zaaddodend glijmiddel gebruiken (topsafe ofzo) en me niet zoveel zorgen maken om zwangerschappen.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_28364019
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:31 schreef nozem het volgende:
Ik ben dan wel geen vrouw maar het blijven inderdaad toch hormonen die je slikt en dat kan nooit écht gezond zijn. Desondanks tref ik eigenlijk nooit vrouwen die hem niet slikken, de voordelen wegen wellicht op tegen de nadelen. Ik zou een goed condoom met zaaddodend glijmiddel gebruiken (topsafe ofzo) en me niet zoveel zorgen maken om zwangerschappen.
Aanvulling;

En natuurlijk na de seks het condoom controleren op gaatjes/scheuren en desgewenst de morning-afterpil halen.
Echte liefde!
pi_28364389
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 08:26 schreef sitting_elfling het volgende:
Na , lange..lange..lange discussie met mn vriendin heb ik haar nog niet weten over te halen. Sja, we willen het wel met elkaar doen, maar ik wil de kans op zwangerschap toch wel beetje klein houden. Zij wil niet aan de pil, spiraaltje etc. Enige reden dat ze de pil niet wil is dat familie van d'r het ook heeft gebruikt en die werd er helemaal ziek van. Daarbij confronteerde ik haar maar over mogelijke zwangerschap.. nee tuurlijk wou ze geen kinderen, maar mocht het fout gaan en ze toch zwanger zijn, dan blijft wat in de buik zit. Geen abortus, staat ze niet voor open. En geen morning after pill, ze vind het slikken van pillen vies. Daarbij vind ik, alleen maar condoom gebruiken, toch echt 'TE' risky, maar ja hoe leg je dat uit aan je vriendin :S. Ik moet er niet aan denken om met zon kleine kotor rond te lopen mocht het mis gaan.

En sjah, 4 maand geleden zijn mn neef en een vriendin getrouwd. Ze zijn 21 en 22. Waarom? .. ze was zwanger, en wilde geen abortus, en ze wou ook geen pil. Beide ouders hebben doorgezet en nu is hij al getrouwd, wilde hij helemaal niet. Dit soort taferelen wil ik ten zeerste voorkomen, maar wat moet ik nu? ik wil d'r ook wel weer eens boven op bij mn vriendin, maar dit is toch echt te riskant vind ik. Zijn er enige opties? Ik heb wel eens iets over zaaddodend middel gehoord .. mssn over condoom? =/ Lijkt me vrij onwaarschijnlijk, of toch na dat we sex hebben gehad en mocht het fout zijn, stiekum een map in d'r eten verstoppen? Zij wil namelijk best wel graag het doen met mij. Maja, wat moet ik =/ ik ga komende vrijdag bij d'r slapen. En ik wil niet 'DE' vergissing in me leven maken.
D'r uit trappen zo'n wijf!!
Heb je niks aan!!
pi_28364587
niet te geloven hoe mensen kunnen reageren hier van
dump dat wijf......
denk dat ze zelf niet weten wat de pil of prikpil inhoud...
prikpil zou bij mij echt niet mogen wegens grote kans op baarmoeder halskanker...
normale pil vehoogd bij mij de kans op borstkanker....
sommige mensen kunnen niet tegen bepaalde hormonen..en daar kom je pas achter als je verschillende pil soorten heb gebruikt.... en echt dat is geen pretje...
je heb zo ie zo geen normale spontane bloeding dat wordt geregeld door de pil, waardoor sommige vrouwen veel meer pijn hebben in de stop week...
er zullen ook gerust vrouwen zijn die zweren bij de pil..... maar dwingen iemand aan de pil pfff is nogal wat....ik vind het overkomen van....
als jij geen pil slikt maak ik het misschien uit!!!!!!

moet je luisteren de pil alleen kunnen vrouwen ook zwanger raken
bevoorbeeld ze zullen maar aan de dunne zijn werkt de pil ook niet meer goed
1 keer de pil vergeten wat iedereen kan overkomen..is die ook niet meer veilig..
de pil zal te licht voor der zijn..is die ook niet veilig...

als je het echt veilig wilt is het pil+ condoom
dit is dus geen optie....
dan wordt het condoom en die is echt wel veilig genoeg als je het goed doet... anders zullen ze vrouwen die net bevallen zijn ook niet aanraden om een condoom te gebruiken..aangezien heel veel vrouwen borstvoeding geven en nog niet aan de pil gaan daarna bevoorbeeld..maar je bent wel zo vruchtbaar als de pest na je zwangerschap...
en als je je echt helemaal geen risico wilt..... is het heel simpel
GEEN SEX...
of anders laat jij een knoop er in leggen bij je.. dan weet je zeker dat er geen kinderen komen en kan je er op los neuken wat je wilt... als dat het belangrijkste is!!!!!!
ik vind dat er weinig begrip is voor de vrouw denk dat sommige mannen hier niet allemaal hoor maar eens langere tijd aan die troep moeten gaan.
zo ik heb het gezegd zal nu wel hoop bla bla bla komen hierop...
gegroet
pi_28364805
@insomaniac & rebelgirl: maar wat vinden jullie er dan van dat wanneer ze alleen condoom gebruiken en er gebeurt een ongelukje mevrouw nu al weigert de morning After pil te gebruiken ? Ik vind dat nogal een inluisactie, eerlijk gezegd.
pi_28364875
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:07 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
@insomaniac & rebelgirl: maar wat vinden jullie er dan van dat wanneer ze alleen condoom gebruiken en er gebeurt een ongelukje mevrouw nu al weigert de morning After pil te gebruiken ? Ik vind dat nogal een inluisactie, eerlijk gezegd.
Mja, dat is dus ook dat dubbele gevoel wat ik heb.
Aan de ene kant kan ik me goed voorstellen dat ze niet aan de pil wil (ik ben nl een van de vrouwen die absoluut niet tegen die zooi kan), maar aan de andere kant weet je pas of je er wel of niet tegen kan als je het probeert.

En als ze weigert de MA-pil te nemen na een ongelukje, dan is ze gewoon een vuig manipulatief kreng.
Echte liefde!
pi_28365063
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:59 schreef rebelgirl het volgende:
niet te geloven hoe mensen kunnen reageren hier van
dump dat wijf......
denk dat ze zelf niet weten wat de pil of prikpil inhoud...
prikpil zou bij mij echt niet mogen wegens grote kans op baarmoeder halskanker...
normale pil vehoogd bij mij de kans op borstkanker....
sommige mensen kunnen niet tegen bepaalde hormonen..en daar kom je pas achter als je verschillende pil soorten heb gebruikt.... en echt dat is geen pretje...
je heb zo ie zo geen normale spontane bloeding dat wordt geregeld door de pil, waardoor sommige vrouwen veel meer pijn hebben in de stop week...
er zullen ook gerust vrouwen zijn die zweren bij de pil..... maar dwingen iemand aan de pil pfff is nogal wat....ik vind het overkomen van....
als jij geen pil slikt maak ik het misschien uit!!!!!!
Het gaat erom dat zij ook niet bereid is om bijvoorbeeld een morning-after pil te gebruiken, als het concoom scheurt, dan is TS het zaadje ( ) omdat zij dan het kind zal willen houden. Volgens mij onderschat jij eerder de impact van een kind op jonge leeftijd, dan dat andere de gevolgen van de (prik)pil onderschatten.
quote:
als je het echt veilig wilt is het pil+ condoom
dit is dus geen optie....
dan wordt het condoom en die is echt wel veilig genoeg als je het goed doet... anders zullen ze vrouwen die net bevallen zijn ook niet aanraden om een condoom te gebruiken..aangezien heel veel vrouwen borstvoeding geven en nog niet aan de pil gaan daarna bevoorbeeld..maar je bent wel zo vruchtbaar als de pest na je zwangerschap...
en als je je echt helemaal geen risico wilt..... is het heel simpel
GEEN SEX...
Of een vriendin zoeken die wel bereid is tot anti-conceptie, danwel een morning-after pil, of als het er op aan komt zelfs een abortus.
pi_28365234
weet jij waarom ze nu al weigerd.???... misschien mag ze helemaal geen zwangerschap afbreken....
of misschien weet ze gerust wel wat het inhoud als er wel een ongeluk gebeurd..maar weet je wat ik al zij alleen de pil kan een ongelukje net zo hard gebeuren moet ze dan zo M A PIL SLIKKEN..
zo pil slikken is echt geen pretje hoor.... en ja misschien is ze naief en denk ze gewoon weg niet na.... daar kan over gepraat worden vind ik...met een derde erbij.... niet hier op fok zo iets... dit is zo iets persoonlijks.... vraag mij af weet de vriendin hier van af dat dit hier op fok staat..ik zou mij behoorlijk gepakt voelen hierdoor... en jeetje ze zijn nog jong... een ongelukje zit in een klein hoekje... het maakt dan niet uit wat je gebruikt... als je daar al zo vreselijk druk over maakt moet ie niet aan sex beginnen heel makkelijk.... hij kan bevoorbeeld het meisje op de hoek neuken die aan de pil is ..en prompt het is zwanger.... ongelukje is zo gebeurd...

maar goed die morning afterpil
ze weigerd nu al zegt ze..ten eerste is het helemaal niet zo ver..misschien denk ze als het gebeurd er heel anders over.... en waarom weigerd ze...is het geloof??? en ja verder moeten hun hierover met een huisdokter of gynacoloog praten hierover....vind het nogal wat dat zij beoordeeld wordt en de man en schoon vanaf komt....
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:07 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
pi_28365499
en wil nog wel zeggen ...kinderen hebben is een hele grote opgaaf.... en dat hij zich te jong er voor voelt ben ik zeker mee eens... en vind het heel goed dat ie nadenkt voor dat ie zijn leuter ergens insteekt... vind je niet zo vaak..iemand die goed helder nadenkt... maar zeg nogmaall maar!!!!
hun moeten hierover praten.... wij veroordelen haar nu ,maar heb haar kant van het verhaal niet gehoord.... snap je... het lijkt mij niet dat ze geen morning after pil wil slikken omdat ze geen pillen wilt... slikken...maar goed alles kan maar ik heb het gevoel dat hier meer achter steekt dat dat er verteld wordt...
en is het wel alleen ikke ikke ikke ja dan passen ze niet bij elkaar dat kan ook natuurlijk... maar eerst goed praten dat is het beste..misschien is best wel een zware opgaaf kan hij gaan praten met zijn moeder...of met haar moeder erover...wat dan het beste optie is...zo iets doe je natuurlijk niet zomaar ff wegens schaamte misschien..maar het andwoord van zijn vader vind ik echt..... geen woorden ervoor...
pi_28365764
moeilijke discussie...

@ TS ben je er al uit wat je gaat doen?..
pi_28365951
Ik vind het argument dat ze geen MAP wil omdat ze misschien geen zwangerschap zou mogen afbreken van haar geloof flauwekul, want als je zo recht in de leer bent mag je ook geen seks voor het huwelijk.
pi_28369079
Ze wil geen MAP omdat ze niet houdt van pillen slikken.
pi_28370824
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:31 schreef nozem het volgende:
Ik ben dan wel geen vrouw maar het blijven inderdaad toch hormonen die je slikt en dat kan nooit écht gezond zijn.
Het is zeer zeker niet écht gezond, maar de meeste dingen zijn van tijdelijke aard en verdwijnen zodra je er mee stopt. De depressies, vreetbuien en weet ik wat al zijn binnen korte tijd na het stoppen weer verdwenen. Waarom dan niet proberen?

De écht schadelijke bijwerkingen, als kanker, trombose en een verhoogde bloeddruk met alle gevolgen van dien zijn natuurlijk moeilijker weg te werken. Punt hierbij is, dat het risico met gebruik van de pil op die zaken dan wel verhoogd mag zijn, maar dat tijdens de zwangerschap het risico nog véél hoger ligt! Dus als je denkt "goh, pil geeft bijwerkingen, nou, dan maar zwanger als het fout gaat", die vlieger gaat absoluut niet op, zwanger zijn is veel "gevaarlijker" als het om je gezondheid gaat.
pi_28371058
Er zijn ook zoveel vrouwen die wel gewoon tegen de pil kunnen (hier spreekt een gelukkige pilgebruikster!) en ik vind dat beide partijen verantwoordelijk zijn, dus ik vind dat TS goed bezig is!

Wij doen het meestal double Dutch (=pil+condoom) maar vooral ook omdat het zonder condoom zo'n kleffe rotzooi wordt..
Artificial Intelligence is No Match for Natural Stupidity.
pi_28373164
Nee ik ben er nog niet uit, we zien elkaar komende vrijdag weer, en ik blijf slapen.

Nog eenmaal.
Mijn vriendin heeft veel moeite met pilletjes slikken, asprines, ibuprofen, al die zooi spuugt ze uit. Ze werd ouder, kreeg vriendje, die vroeg of ze aan de pil wou, wou ze niet, ze had toen met eigen ogen gezien hoe oa nicht en zus helemaal ziek werden van de pil. Haar zus toen gezegd dat mijn vriendin die pil niet moet nemen, dat is het niet waard, het 'letterlijk volgens haar woorden' verziekt je lichaam en je begint helemaal raar te doen. Nu ze toch al moeite had met pillen slikken, maar ze is erg vriendelijk en heeft veel voor mensen over en wou dat opzich wel proberen maar ze was blijkbaar zo overtuigd qua ziektebeeld dat die 'overdosis aan hormonen' mn geest verzwakt. Ze wil dus niet aan de pil.

Maar, ze wil ook niet dat mocht er iets broeien in haar lichaam ze dat kwijt wil. Het is haar buik, en daar worden geen gijntjes mee uitgehaald. De MAP pil is helemaal geen optie en abortus ook niet. Als er iets komt wordt daar niet meegekloot. Dat is in strijd met haar geweten zegt ze zelf, dat begrijp ik opzich ook wel beetje. Atleast I try.. Kan ze niet over haar rug hebben dat mocht het zo gaan dat ze een 'dode' op haar geweten heeft.
Zo was ze al jaar geleden. Wist ik veel dat het hier zou eindigen?

Qua haar geloof, ze is niet gelovig, alleen beetje alternatief achtige geloven vind ze wel aanspreken, niet dat ze fel aanhanger is ofzo.
Maarja, het loopt al tijden goed en nog steeds, praten veel kunnen het over bijna alles vinden, behalve hier over. Maar ja, zoals ik al zei, ze is meer zo'n iemand die dag op dag leeft. Niet echt op dit moment toekomstplannen heeft. Ze wil gelukkig worden. Meer niet.
Btw, ik wil nog niet trouwen..nog geen kinderen. Zij ook niet trouwens!. Ik wil mn studie afronden en eens baantje opzoeken maar wel bij haar blijven, maar 21 vind ik veel te jong om kiddo's te krijgen . En ja ik sta eigenlijk bijna open voor alles, ik wil best condoom gebruiken of andere goodies, het maakt mij vrij weinig uit als ik haar daar mee tevreden kan stellen, ( sterilisatie geen optie ) Maar ik zit er gewoon mee in mn maag dat zij niks wil doen als er iets fout gaat. Mssn moet ik nog eens keer aangeven van stel dat het fout gaat, in wat voor zinkend schip we gaan terechtkomen . Daarbij hoef ik enige steun van mn vader en ( nu inmiddels ) ook moeders qua geld etc als ik een kind krijg. Je moet zelf maar weten waar je je leuter insteekt, maar ik ben WEL degene die daar mede verantwoordelijk voor is .. het kind dus. Maja ik ben nu 21, wil geen kinderen voor mn 30e wil niet trouwen voor mn 30e. Maar ik wil ook niet bij haar weg, maarja, zij wil wel sex.
Wat zijn nu mn opties ? .. ik hoorde iets over plijsters qua anti-conceptie ?? .. zaaddodend middel op condoom?
pi_28374234
euh, kijk eens op http://www.anticonceptietest.nl/
daar kun je zoeken naar iets wat bij haar past.
of hier: http://www.durex.com/nl/safe_sex.asp?id=78

die pleisters lijken me eigenlijk nix, die condooms zijn gewoon in de winkel te koop. daar zit dat spul al in.
je hebt ook vanallerlei andere dingen (pasta's en een soort "bruistabletten") die zaaddodend zijn.
pi_28378105
@TS: ik vind wel dat je er vrij volwassen en verantwoordelijk mee omgaat, ondanks de opspelende hormonen. Maar dat even terzijde
  vrijdag 1 juli 2005 @ 08:26:10 #92
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_28378233
@ TS, ga gewoon samen naar de dokter die kan je meerdere andere oplossingen geven. Legt het ook meer op een ander niveau uit dan jullie het nu bespreken. Er spelen teveel gevoelens mee en hierdoor kom je toch geen stap verder, dat heb je immers zelf ook al gemerkt. Dwingen is niet de oplossing en dumpen ook niet, jullie zijn immers graag bij elkaar.
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_28378346
pijpen
beffen
anaal
strelen
toys
SM
....

er zijn zat mogelijkheden buiten penetratie om van sex te genieten...............
  vrijdag 1 juli 2005 @ 09:26:29 #94
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_28379198
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 08:36 schreef Solitarias het volgende:
pijpen
beffen
anaal
strelen
toys
SM
....

er zijn zat mogelijkheden buiten penetratie om van sex te genieten...............
Jah, en het haalt het allemaal niet bij echte seks...
©DiscoveryChannel
  vrijdag 1 juli 2005 @ 10:15:17 #95
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_28380303
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 08:36 schreef Solitarias het volgende:
pijpen
beffen
anaal
strelen
toys
SM
....

Hoe doe je dan anaal?
  vrijdag 1 juli 2005 @ 10:19:18 #96
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_28380398
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 08:48 schreef Pikkebaas het volgende:
Anale sex een optie ??
Lol.

Misschien is het verstandiger om dan gewoon met condoom te ouwehoeren.
Deze is betrouwbaar. Ook met de pil kan het fout gaan btw.
De pil werkt lang niet bij elke vrouw even goed. Net als de prikpil, daar zijn zelfs rechtzaken door ontstaan...

Maar goed, je kunt haar niet dwingen, je kunt hooguit voorstellen doen. Misschien is de condoom de enige optie, maar dan ook direct een van de betrouwbaarste.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_28380462
Dokter is idd de optie die ik ga voorstellen vanavond. En dan voor morgenochtend. Ben benieuwd, al 'die spanning' van wel doen en lak hebben aan de mogelijke conclusies bothered bij een beetje. Dokter is een goede optie. Hopen dat die kerel haar gerust kan stellen. En sjah, als dat niet kan, vrees ik toch het ergste..
pi_28380728
Wat is hier het probleem?
Ik slik al jaren geen pil meer wordt er nml hypernerveus van! Ben de enige niet, dit is al jaren bekend in andere landen nml.
Als je verstandig omgaat met een condoom is er niets aan de hand. Verder beschermt het tegen allerlei Soa's en ach, zwanger worden kun je ook nog voorkomen door bv
PERSONA
te gebruiken
kan eventueel als extra erbij.

Voor de rest vind ik dat TS niet zo moet zeuren over condoomgebruik, denk nml dat je het zwanger worden een beetje als excuus gebruikt, in feite wil je zonder omdat je dit lekkerder vind.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_28380920
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:31 schreef zhe-devilll het volgende:
Wat is hier het probleem?
Ik slik al jaren geen pil meer wordt er nml hypernerveus van! Ben de enige niet, dit is al jaren bekend in andere landen nml.
Als je verstandig omgaat met een condoom is er niets aan de hand. Verder beschermt het tegen allerlei Soa's en ach, zwanger worden kun je ook nog voorkomen door bv
PERSONA
te gebruiken
kan eventueel als extra erbij.

Voor de rest vind ik dat TS niet zo moet zeuren over condoomgebruik, denk nml dat je het zwanger worden een beetje als excuus gebruikt, in feite wil je zonder omdat je dit lekkerder vind.
Waaat ? zo jij hebt deze thread even doorgelezen. Mijn vriendin wil niet aan de anti-conceptie vandaar dat ik huiverig ben over condoom, want mocht het fout gaan wil ze het behouden.

Maar toch bedankt voor de 'PERSONA' mssn is dit een optie.

Trouwens, ik sta ook gewoon open voor condoom gebruik .. ook al gebruikt zij niks. Het gaat meer om de 'day after'..
pi_28380943
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:31 schreef zhe-devilll het volgende:
In die andere landen zijn er ook onderzoeken geweest waar uit bleek dat slechts tien procent van de vrouwen klachten ondervindt van de pil. Daarom zou ze het allicht kunnen proberen, kans is groter dat het wél goed gaat dan niet.
quote:
Tuurlijk, 12% zwangerschappen per jaar is natuurlijk niks, daar stap je zo overheen. En ach, dat ze het dan ook meteen wil houden als het fout gaat is natuurlijk ook géén probleem...
  vrijdag 1 juli 2005 @ 10:46:19 #101
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_28381095
Ik ben het wel met innovative eens opzich, ik ken genoeg mensen die wel normaal met de pil leven. In ieder mens reguleert het hormonensysteem vaak totaal anders, en als je dat spul gebruikt zit ook al vaak de gedachte van kut het zal vast mis gaan tussen je oren voordat je het pas geprobeerd hebt etc.
pi_28381196
Anticonceptie is een zorg van beide, vind ik. En ik heb ook een spiraaltje laten plaatsen. Geen mirena of zo, nee, een ouderwetse, zonder hormonen! En het bevalt mij prima. Ik kreeg door de pil last van hele zware lichamelijke PMS. Dus geen hormonen meer in mijn lijf.
Dat je vriendin niet aan de pil wilt, kan ik begrijpen. Maar er zijn zoveel andere mogelijkheden, dat ze dat ook allemaal uitsluit vind ik flauw van haar!! Lijkt wel of je vriendin geen sex wilt!
Ook leeg
  vrijdag 1 juli 2005 @ 10:52:09 #103
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_28381261
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:49 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Anticonceptie is een zorg van beide, vind ik. En ik heb ook een spiraaltje laten plaatsen. Geen mirena of zo, nee, een ouderwetse, zonder hormonen! En het bevalt mij prima. Ik kreeg door de pil last van hele zware lichamelijke PMS. Dus geen hormonen meer in mijn lijf.
Dat je vriendin niet aan de pil wilt, kan ik begrijpen. Maar er zijn zoveel andere mogelijkheden, dat ze dat ook allemaal uitsluit vind ik flauw van haar!! Lijkt wel of je vriendin geen sex wilt!
Of ze wilt al trouwen
pi_28381365
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:52 schreef Mukie het volgende:

[..]

Of ze wilt al trouwen
Ja, de macht van de vrouwen!! Ik vind dat zo'n zwaktebod! Andersom helemaal, vrouwen die zeggen dat ze aan de pil zijn maar zwanger willen worden. Vaak lukt dat ook nog en staat die kerel helemaal met de kloten voor het blok! Is echt niet mijn stijl!
Ook leeg
  vrijdag 1 juli 2005 @ 10:57:08 #105
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_28381406
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:55 schreef Vikingsmeisje het volgende:

[..]

Ja, de macht van de vrouwen!! Ik vind dat zo'n zwaktebod! Andersom helemaal, vrouwen die zeggen dat ze aan de pil zijn maar zwanger willen worden. Vaak lukt dat ook nog en staat die kerel helemaal met de kloten voor het blok! Is echt niet mijn stijl!
Tja als vriendin lief hier alles afslaat aan geboortebeperkingsmiddelen, maar wel bij de ts wilt blijven en het risico wilt lopen dat het condoom scheurt... Lijkt me niet eens zo onrealistisch dan.

Dat het een ziek idee is, is een 2e
pi_28381722
Het klinkt als of ze wel een snoepje wilt maar niet de suiker!!!
Ook leeg
pi_28381905
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 11:09 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Het klinkt als of ze wel een snoepje wilt maar niet de suiker!!!
Zou ze dit bewust doen?
Is ze zo geslepen dan?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 1 juli 2005 @ 11:16:22 #108
64742 Dolfijn
Volkomen onschuldig
pi_28381953
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:57 schreef Mukie het volgende:

[..]

Tja als vriendin lief hier alles afslaat aan geboortebeperkingsmiddelen, maar wel bij de ts wilt blijven en het risico wilt lopen dat het condoom scheurt... Lijkt me niet eens zo onrealistisch dan.

Dat het een ziek idee is, is een 2e
Zit wat in, maar werkt niet altijd.
Mijn oudere nicht heeft dit geflikt bij haar toenmalige vriend. 'Ja, ik slik de pil nog'.
Gevolg: Zwanger.

Nu is ze een alleenstaande moeder
Ik ben lief. Ik ben een schatje. Ik ben soms wat kattig. Ik ben leergierig. Ik ben eigenwijs. Ik ben een zeurkont. Ik ben muziekgek. Ik ben ik, ik ben Carla, en zo zul je mij moeten accepteren.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 11:18:56 #109
64387 ioor
be cool!
pi_28382019
pleisterpil, plakt ze hem op dr bil ziet TS ook nog het bewijs tijdens het seksen dat hij het veilig doet. en als ze nergens voor openstaat dan gewoon niet seksen, als jij die consequenties niet wilt en je weet dat je risico loopt, dan moet je het gewoon niet doen.
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
pi_28382046
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 11:16 schreef Dolfijn het volgende:

[..]

Mijn oudere nicht heeft dit geflikt bij haar toenmalige vriend. 'Ja, ik slik de pil nog'.

Hm vind het wel megadom als je zo denkt een vent aan je te moeten binden!
Ik denk niet dat deze dames beseffen wat het inhoudt om een kind te krijgen danwel op te voeden, het is geen speeltje nml.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 11:20:49 #111
64742 Dolfijn
Volkomen onschuldig
pi_28382079
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 11:19 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ik denk niet dat deze dames beseffen wat het inhoudt om een kind te krijgen danwel op te voeden, het is geen speeltje nml.
Nee, als slaapliedje zingt ze opera
  vrijdag 1 juli 2005 @ 11:41:41 #112
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_28382783
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 11:19 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

En toch zijn er nog steeds dames die zo denken
Schande, heb dr geen andere woorden voor
pi_28383892
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:22 schreef rebelgirl het volgende:
weet jij waarom ze nu al weigerd.???... misschien mag ze helemaal geen zwangerschap afbreken....
of misschien weet ze gerust wel wat het inhoud als er wel een ongeluk gebeurd..maar weet je wat ik al zij alleen de pil kan een ongelukje net zo hard gebeuren moet ze dan zo M A PIL SLIKKEN..
zo pil slikken is echt geen pretje hoor....
Nee zo'n ongewenst etterbakkie wel...
pi_28384171
dat ze er heel ziek van wordt is een beetje geneuzel want er zijn zoooo veel soorten pillen...
pi_28384222
btw ik zou het ook niet makkelijk vinden om abortus te kiezen, maar je kunt er maar beter voor zorgen dat dat helemala niet nodig is. Dubbel Dutch dus! Ik zou echt geen kinderen willen voor mn 30e!
pi_28384527
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:15 schreef Mukie het volgende:

[..]

Hoe doe je dan anaal?
quote:
anaal
beffen
strelen
toys
the shore
  vrijdag 1 juli 2005 @ 12:52:07 #117
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_28385023
Je kunt wel zoveel wensen hebben, en zoveel vooroordelen tov anticonceptie, maar je bent VOLWASSEN en hebt een relatie. Dat betekent dat je een verantwoordelijkheid hebt, ook tov elkaar.

Een bezoekje dokter of je goed laten voorlichten over alle middelen ter anticonceptie lijkt me een prima idee

** ff dubbele check, deze post stond per ongeluk al in een verkeerd topic hihi**
  vrijdag 1 juli 2005 @ 12:54:22 #118
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_28385094
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 12:36 schreef rameijer het volgende:

[..]

[..]

Anaal doe je anaal
Makes sense
pi_28385822
TS je laatste berichtje heb ik gelezen.... dat ze dus moeilijkheden heeft alleen met pillen slikken..oke...laat er naar de huisdokter gaan en er goed voorlichten dan... en zijn nog meer optie's dan alleen slikken...ga met der mee derheen.....
ze wil niet zwanger worden maar voor de rest er niks aan doen dus.. begrijp nu dus ook dat zij helemaal niks wil doen ertegen dus ook als ze zwanger raakt.... in dit opzicht vind ik er erg aan der zelf denken en niet aan jullie beide...zo iets zou je ook tegen der kunnen zeggen van... je bent niet alleen maar we zijn met zijn tweeen...
nogmaals ik vind het heel goed van je dat je zo goed nadenkt....en je zelf laten helpen okee...maar ook deze ingreep is niet zomaar ff iets wat je moet nemen hoor..je bent nog veels te jong dervoor.... een arts zal dat zeker ook niet zomdaar doen bij je...
norgaamls praten praten praten en tot die tijd geen sex helaas..... en blijft dit een probleem ja misschien is dan dit meisje toch niet de ware voor je.....
wens je veel wijsheid toe in dit probleem
pi_28388518
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 16:39 schreef innovative het volgende:

[..]

Ik blijf er bij, het zijn slechts een paar voorbeelden, ik ken in mijn omgeving zó ontzettend veel mensen die wél gelukkig zijn met de pil, dat ik gewoon zeg "ja, er zijn mensen die er niet tegen kunnen, zo'n 10% van de vrouwen (en dat is wetenschappelijk bepaald). Probeer het eens voor jezelf".

Jij doet exact wat je niet zou moeten doen, jezelf (en moeder) als autoriteit nemen om te laten zien dat de pil dús niet goed is, terwijl er zo veel tegenvoorbeelden te geven zijn. Punt is, die hoor je niet zo vaak, wat een heel vertekend beeld geeft.

Laat mensen het gewoon proberen, er zijn er zat die er wél tegen kunnen. Als we het dan toch over familie gaan hebben, hier drie zusjes aan de pil zonder problemen (mijn ene zusje is er zelfs leuker op geworden), moeder heeft nooit problemen gehad, tantes zijn gebruikster van pil of prikpil zonder problemen... Net zo veel voorbeelden, net zo weinig te gebruiken als autoriteit om te zeggen "zie je wel, de pil is gewoon perfect", want dat is hij in bepaalde gevallen niet. Wél voldoende om te zeggen "probeer het eens en kijk hoe het uit pakt, het kan alle kanten op gaan".

Je eigen lichaam (en dat van je moeder) als voorbeeld nemen om te bepalen hoe de pil bij andere vrouwen werkt is wel het meest domme wat je kunt doen bij medicijnen. Ieder mens is anders, laat iedereen het lekker voor zichzelf uit vinden in plaats van helderziende arts te spelen.
Wat ik doe, uitgaan van ervaringen uit mijn omgeving (want de meeste mensen uit mijn omgeving die de pil gebruiken of gebruikten zijn niet tevreden) doe jij ook. Alleen zijn de ervaringen uit jouw omgeving overwegend positief. Dat ik zo negatief ben over de pil, komt doordat er zo makkelijk voor de pil gekozen. Genoeg meisjes/vrouwen die er zonder over na te denken aan beginnen. tot voor kort werd er nog niet eens gesproken over de negatieve gevolgen van de pil (en dan heb ik het niet over trombose of kanker, maar de minder gevaarlijke gevolgen zoals minder zin in seks, minder goed humeur, afgevlakte emoties e.d.) Elk medicijn, elke manier van anticonceptie, heeft voor- en nadelen.
Dat een meisje ervoor kiest om niet aan de pil te beginnen is haar beslissing. Wanneer zij deze op gegronde redenen neemt, kan je er niets tegen in brengen. Daarnaast zijn er nog zoveel andere manieren om aan anticonceptie te doen, waar zij eventueel voor zou kunnen kiezen.
pi_28392767
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 14:29 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

Wat ik doe, uitgaan van ervaringen uit mijn omgeving (want de meeste mensen uit mijn omgeving die de pil gebruiken of gebruikten zijn niet tevreden) doe jij ook. Alleen zijn de ervaringen uit jouw omgeving overwegend positief. Dat ik zo negatief ben over de pil, komt doordat er zo makkelijk voor de pil gekozen.
Inderdaad, ik geef ook voorbeelden, maar ik zet er óók bij dat je daar géén conclusies aan mag verbinden anders dan dat de pil ook alleen maar voordelige effecten kan hebben, tegenover jouw doemscenario's. Ze dienen puur om jouw "feiten" te ondermijnen, want het zíjn geen feiten. Ik besef nameljik héél goed dat er vrouwen zijn die er niet tegen kunnen, en bij jou is het beeld volgens mij een beetje vertroebeld en zie jij de pil als een soort van gif oid, terwijl het voor zó veel vrouwen een zegening is.

Waar ik zeg "er zijn vrouwen die er tegen kunnen en vrouwen die er ziek van worden, probeer voor jezelf" plaats jij jouw ervaringen direct als wetenschap hier (en waarschijnlijk ook in gesprekken), je zegt letterlijk "ik raad de pil niet aan aan mensen, omdat ik slechte ervaringen heb". Jij plaatst jouw ervaringen op anderen. Ik zeg, probeer het en kijk hoe het gaat, iedereen moet dat voor zich uitvinden, je kunt de ervaringen van een ander niet als ijkpunt nemen in je beslissing, daar moet je het zélf voor ondervinden.

Nog daargelaten dat ik gesteund wordt door de statistieken die aantonen dat slechts 10% van de vrouwen klachten krijgt van de pil, maar goed, die 10% kan daar slechts achter komen door het zélf uit te proberen.
quote:
Dat een meisje ervoor kiest om niet aan de pil te beginnen is haar beslissing. Wanneer zij deze op gegronde redenen neemt, kan je er niets tegen in brengen. Daarnaast zijn er nog zoveel andere manieren om aan anticonceptie te doen, waar zij eventueel voor zou kunnen kiezen.
Heb jij het héle topic wel gelezen? Het komt er op neer dat de dame in questie helemaal níks wil, behalve condooms, en als het fout gaat (welke kans toch reëel is) wil ze ook geen maatregelen nemen. En dát vind ik erg kortzichtig, hoe kun je nou een oordeel hebben over dingen als je ze niet geprobeerd hebt?
  Vis een optie? zaterdag 2 juli 2005 @ 01:07:12 #122
70532 loveli
N
pi_28404673
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:42 schreef innovative het volgende:

Nog daargelaten dat ik gesteund wordt door de statistieken die aantonen dat slechts 10% van de vrouwen klachten krijgt van de pil, maar goed, die 10% kan daar slechts achter komen door het zélf uit te proberen.
"Slechts" 10%... Stel dat er een anti-conceptiemiddel voor mannen op de markt komt waar 10% bijwerkingen van ondervindt. Zouden mannen (TS?) dat gaan slikken? Ik denk het niet! Stel je voor dat je als man last krijgt van je libido!

Om even van het onderwerp af te wijken, in de pil zitten synthetische hormonen. Dat zijn niet dezelfde stoffen die je lichaam aanmaakt, maar chemische stoffen met een vergelijkbare werking (vergelijkbaar, niet per se identiek) waar de producent geld aan verdient omdat er patent op zit.

En wat goddess-in-heaven ook aangeeft, veel meisjes beginnen aan de pil zonder erbij na te denken.
De vriendin van TS heeft in ieder geval nagedacht. Ook over hoe ze met de gevolgen wil omgaan. Of haar keuze verstandig is of niet, TS weet wel van te voren waar hij aan toe is.
Als haar argument tegen de pil is dat ze geen pillen kan slikken, is de pleisterpil misschien een optie. Is het binnenkrijgen van hormonen doorslaggevend voor haar beslissing, dan moeten ze samen kijken welke mogelijkheden er overblijven. En beslissen of de risico's zijn die daaraan verbonden zijn binnen hun grenzen van het aanvaardbare liggen.
crap in = crap out
pi_28407447
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 01:07 schreef loveli het volgende:
"Slechts" 10%... Stel dat er een anti-conceptiemiddel voor mannen op de markt komt waar 10% bijwerkingen van ondervindt. Zouden mannen (TS?) dat gaan slikken? Ik denk het niet! Stel je voor dat je als man last krijgt van je libido!
Ik zeg niet dat je moet blijven slikken als je bijwerkingen ondervindt van de pil, zeer zeker niet. Ik zeg alléén dat je véél meer kans hebt dat het wél goed gaat (vandaar dat "slechts", het gaat hier om kansrekening), en dat je in dat opzicht het allicht kan probéren.

Als je bijwerkingen ondervindt dan stop je, logisch, en de meeste bijwerkingen zijn van een dergelijke aard dat ze na het stoppen binnen korte tijd weer verdwenen zijn.

Maar om er om te beginnen al van uit te gaan dat je bijwerkingen krijgt (of dat ánderen bijwerkingen krijgen omdat je ze zelf hebt gehad, zoals goddess doet) vind ik gewoon dom, getuige cijfers. De pil is wederom voor veel vrouwen een zegening, en je kunt pas zeggen wat het met je doet als je het geprobeerd hebt. Niet van tevoren gaan miepen over bijwerkingen, dat wéét je niet.

Als ze geen hormonen wil is dat wat anders, maar dan zal ze op zoek moeten naar een ander voorbehoedsmiddel dat zowel in háár ogen als in de ogen van de TS voldoende is. Dat doet ze niet, ze sluit bij voorbaat alles uit behalve een condoom. Dat vind ik kortzichtig, er zijn zo ontzettend veel voorbehoedsmiddelen en om ze nou allemaal meteen uit te sluiten zonder er zelf ervaring mee op te doen, nee...
pi_28407516
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 16:42 schreef innovative het volgende:

[..]

Inderdaad, ik geef ook voorbeelden, maar ik zet er óók bij dat je daar géén conclusies aan mag verbinden anders dan dat de pil ook alleen maar voordelige effecten kan hebben, tegenover jouw doemscenario's. Ze dienen puur om jouw "feiten" te ondermijnen, want het zíjn geen feiten. Ik besef nameljik héél goed dat er vrouwen zijn die er niet tegen kunnen, en bij jou is het beeld volgens mij een beetje vertroebeld en zie jij de pil als een soort van gif oid, terwijl het voor zó veel vrouwen een zegening is.

Waar ik zeg "er zijn vrouwen die er tegen kunnen en vrouwen die er ziek van worden, probeer voor jezelf" plaats jij jouw ervaringen direct als wetenschap hier (en waarschijnlijk ook in gesprekken), je zegt letterlijk "ik raad de pil niet aan aan mensen, omdat ik slechte ervaringen heb". Jij plaatst jouw ervaringen op anderen. Ik zeg, probeer het en kijk hoe het gaat, iedereen moet dat voor zich uitvinden, je kunt de ervaringen van een ander niet als ijkpunt nemen in je beslissing, daar moet je het zélf voor ondervinden.

[..]

Heb jij het héle topic wel gelezen? Het komt er op neer dat de dame in questie helemaal níks wil, behalve condooms, en als het fout gaat (welke kans toch reëel is) wil ze ook geen maatregelen nemen. En dát vind ik erg kortzichtig, hoe kun je nou een oordeel hebben over dingen als je ze niet geprobeerd hebt?
ik zeg toch dat ik het niemand aanraad. Ik bedoel daar mee: ik zou eerst kijken of er andere mogelijkheden zijn, zonder hormonen. Iedereen grijpt zo makkelijk naar de pil, zonder eerst de voor- en nadelen tegen elkaar af te wegen. 10% heeft bijwerking. Dit vind ik schrikbarend veel. Zoals al werd gezegd: als mannen medicijnen moesten gebruiken en 10% kreeg bijwerking als minder libido, denk maar niet dat ze dan nog werden genomen.

Máár als iemand het condoom vervelend vindt en geen ingrijpende veranderingen wil dan kan ik me best voorstellen dat iemand aan de pil gaat beginnen (ik ben er zelf ook ooit mee begonnen omdat ik er de voordelen van inzag) Maar zoals ik al zei: ik zou het niemand aanraden, wel om eerst verder te kijken naar andere mogelijkheden.

en die reacties of ik alles wel heb gelezen, sorry hoor. Maar waar slaat dan nou weer op...... Dat de vriendin van TS geen pil wil slikken is haar beslissing, ze kan niet eens een pil slikken. Misschien is zij niet genoeg op de hoogte van de andere alternatieven. Of misschien is zij wel tevreden over het condoom... Ik zie het probleem niet. En om haar kortzichtig te noemen? Moeten we alles één keer geprobeerd hebben voor we er een mening over kunnen vormen? Moeten we allemaal eerst drugs hebben gebruikt om te kunnen zeggen dat we geen drugs willen gebruiken?

Ik vind haar reactie op geen maatregelen nemen wanneer het wél misgaat juist een volwassen reactie. Ze accepteert de gevolgen wanneer het fout gaat. Waarom moet ze dan persé de Morning After Pil slikken? of een abortus ondergaan? Dat het voor de TS niet fijn is, tja.... Het is misschien egoistisch van haar, maar het is wel háár lichaam. En wanneer zij zwanger wordt, zit zij met de dikke buik.
pi_28407589
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 09:36 schreef goddess-in-heaven het volgende:
en die reacties of ik alles wel heb gelezen, sorry hoor. Maar waar slaat dan nou weer op...... Dat de vriendin van TS geen pil wil slikken is haar beslissing, ze kan niet eens een pil slikken. Misschien is zij niet genoeg op de hoogte van de andere alternatieven. Of misschien is zij wel tevreden over het condoom... Ik zie het probleem niet. En om haar kortzichtig te noemen? Moeten we alles één keer geprobeerd hebben voor we er een mening over kunnen vormen? Moeten we allemaal eerst drugs hebben gebruikt om te kunnen zeggen dat we geen drugs willen gebruiken?
Nee, natuurlijk hoef je niet aan de drugs oid. Maar in dit soort gevallen worden beslissingen voor twéé mensen genomen, en gaat het over de toekomst van twéé mensen. Haar vriend is namelijk neit gelukkig met de optie van alleen condoom, en om hele goede redenen vind ik. Ik vind dat je dan wél je oogkleppen af mag doen en eerst eens verder mag kijken, maar de TS heeft al eerder gezegd dat ze eigenlijk niet verder wíl kijken. Dat zij tevreden is met een condoom, best, maar er komen twee mensen bij kijken, en beiden moeten tevreden zijn met het gebruikte voorbehoedsmiddel. En in zo'n geval vind ik dat je best eens, voor je partner, mag gaan kijken wat er nog meer te krijgen is in de wereld, en je verstand mag gebruiken om in te zien dat er tegenover elk negatief verhaal over de pil negen positieve verhalen staan, maar dat je zelf nog niet weet in welke categorie jij hoort.
quote:
Ik vind haar reactie op geen maatregelen nemen wanneer het wél misgaat juist een volwassen reactie. Ze accepteert de gevolgen wanneer het fout gaat. Waarom moet ze dan persé de Morning After Pil slikken? of een abortus ondergaan? Dat het voor de TS niet fijn is, tja.... Het is misschien egoistisch van haar, maar het is wel háár lichaam. En wanneer zij zwanger wordt, zit zij met de dikke buik.
Ik vind het géén volwassen reactie, ik vind het buitensluiten van je partner in een dergelijke beslissing nogal onvolwassen en oneerlijk. Ze moet helemaal niks, maar ik vind dat, als je een partner hebt, je dergelijke dingen samen moet overwegen. Natuurlijk heeft de vrouw de eindstem, het is haar lichaam, maar ik vind het ronduit raar dat je je partner direct buiten sluit bij zo'n beslissing. Zij zit inderdaad met de dikke buik, maar daar heeft ze zélf voor gekozen. Hij heeft totaal géén zeggenschap hier, zit wel met een kind in dat geval. Nu heeft hij al aangegeven niet er vandoor te gaan (had het zelfs over trouwen), maar in zo'n situatie kan ik me indenken dat mannen vluchten. Vind het absoluut niet goed te praten, vind het héél laag, maar dat vind ik ook van je partner buitensluiten in een beslissing die net zo goed over zijn toekomst gaat. Je bent samen die relatie aangegaan, je gaat samen wippen, dan moet je ook samen besluiten wat te doen als het fout gaat, waarbij argumenten van beiden worden gewogen en de vrouw de eindbeslissing heeft.

De man moet de ballen hebben om gevolgen te aanvaarden, ook als ze in zijn nadeel uitpakken, maar de vrouw moet ook de ruggengraat hebben om open te staan voor andere oplossingen.
pi_28407675
Wat ik begreep is Ts niet ontevreden over het condoom, alleen bang voor de gevolgen. En ik heb ook begrepen dat zij beiden over anticonceptie hebben gesproken (meer dan eens) en het nog steeds een heikel punt is.

Ik ben het met je eens. Tuurlijk, wanneer je met elkaar naar bed gaat en het gaat fout dan zitten zij beiden met een probleem. En de vriendin van TS is egoistisch bezig. Maar wanneer zij echt niets anders wil dan met een condoom, dan heeft TS zich hier maar bij neer te leggen. Of het moet voor hem een beslissing zijn om de relatie te beëindigen. Hij kan haar niet dwingen, hij kan alleen suggesties doen.

En met een volwassen reactie bedoelde ik: ze heeft erover nagedacht dat ze zwanger zou kunnen worden en weet welke consequenties dit heeft en welke stappen ze dan zal nemen. Dat is al meer dan menig meisje/vrouw over nadenkt.
pi_28407695
Er is nog altijd de prikpil hoeft ze niet te slikken of een implantaat die onderhuids word ingebracht met een naald...
pi_28408329
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 08:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

ah, ik ben nu 21.. en trouwen is me nog geen optie, wil eerst studie afronden, beetje door de wereld, proberen carriere te maken je weet het wel. En niet nu al trouwen....... zeker niet

M'n vader zegt btw dat ik d'r moet dumpen...
Hij zegt als voornaamste reden:: voordat je het weet wordt je gedumpt door haar en heb je fijn tot eind van je leven alimentatie aan je broek hangen en is jou leven vanaf je 21 goed verneukt. Kinderen.. nee no way. =/
Wijze man jouw vader ik zou er naar luisteren,
Als jullie het nu al niet eens kunnen worden over een dergelijke belangrijke kwestie, wat belooft dat voor later?
Let maar op deze dame zal altijd haar zin krijgen. Het is het niet waard om op deze leeftijd ongewenst vader te worden en de rest van je leven te kunnen dokken.

Mooie dames genoeg op de wereld die wel slikken ( pil of anders...)
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_28410898
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:40 schreef innovative het volgende:
[..]
In die andere landen zijn er ook onderzoeken geweest waar uit bleek dat slechts tien procent van de vrouwen klachten ondervindt van de pil. Daarom zou ze het allicht kunnen proberen, kans is groter dat het wél goed gaat dan niet.
[..]
Er zeggen nu mensen dat ze de pil niet zouden gaan slikken als ze wisten dat 10% klachten kreeg van de pil.. maar wat is dat nou voor een onzin reden? Je moet juist wel de pil gaan slikken en ondervinden dat je niet bij die 10% hoort! Ik denk namelijk dat het "niet-tegen-de-pil-kunnen" niet erfelijk is.

En voor TS, als de hormonen die ze er mee binnen krijgt de reden zijn dat ze de pil ECHT NIET wil slikken, sja, dan moet ze maar open staan voor een andere oplossing door samen met jou naar de dokter te gaan. Want zoals het nu klinkt, staat ze ook totaal niet open voor een andere oplossing.

Kijk, als ze nou een MAP zou willen slikken, mocht de kans toch aanwezig zijn dat ze zwanger zou zijn, dan was het een simpel verhaal, dan maar alleen met condoom (dat kan echt wel). Maarja, stel dat het nu misgaat, ben jij inderdaad behoorlijk het bokje.
pi_28411730
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 13:08 schreef Zweefvliegje het volgende:

[..]

Er zeggen nu mensen dat ze de pil niet zouden gaan slikken als ze wisten dat 10% klachten kreeg van de pil.. maar wat is dat nou voor een onzin reden? Je moet juist wel de pil gaan slikken en ondervinden dat je niet bij die 10% hoort! Ik denk namelijk dat het "niet-tegen-de-pil-kunnen" niet erfelijk is.

En voor TS, als de hormonen die ze er mee binnen krijgt de reden zijn dat ze de pil ECHT NIET wil slikken, sja, dan moet ze maar open staan voor een andere oplossing door samen met jou naar de dokter te gaan. Want zoals het nu klinkt, staat ze ook totaal niet open voor een andere oplossing.

Kijk, als ze nou een MAP zou willen slikken, mocht de kans toch aanwezig zijn dat ze zwanger zou zijn, dan was het een simpel verhaal, dan maar alleen met condoom (dat kan echt wel). Maarja, stel dat het nu misgaat, ben jij inderdaad behoorlijk het bokje.
volgens TS gaat het niet om de hormonen. Zijn vriendin kan geen pillen door slikken...
pi_28413064
@goddess-in-heaven, ja ik heb het gelezen (ooit kon ik ook geen pillen slikken, maar daar kan je wel overheen komen) maar aangezien hij in de OP aankaart dat dat niet de enige reden is: "Enige reden dat ze de pil niet wil is dat familie van d'r het ook heeft gebruikt en die werd er helemaal ziek van."
pi_28413951

Sjonge jonge die pil is helemaal hot stuf of niet?
Tis toch puur ongezond als je goed nadenkt?
Elke dag synthetische zooi in je lichaam stoppen
en dan nog hormonen ook?
pi_28415865
Ik denk dat ik die beoordeling (dus of het al dan neit gezond is, of niet) liever zou overlaten aan wetenschappers die er verstand van hebben, dan het zogenaamde 'gezond verstand'. Of is sysnthetisch synoniem aan ongezond?
pi_28416147
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 14:44 schreef Zweefvliegje het volgende:
@goddess-in-heaven, ja ik heb het gelezen (ooit kon ik ook geen pillen slikken, maar daar kan je wel overheen komen) maar aangezien hij in de OP aankaart dat dat niet de enige reden is: "Enige reden dat ze de pil niet wil is dat familie van d'r het ook heeft gebruikt en die werd er helemaal ziek van."
Dat doorslikken kan toch niet echt een probleem vormen lijkt me, de pil is toch niet groot. (de mijne in ieder geval niet) Ze kan ook niet op voorhand weten dat ze er ziek van zal worden.
Proberen kan geen kwaad volgens mij en zoals al eerder werd gezegd, er zijn nog zoveel andere methodes.
  zaterdag 2 juli 2005 @ 17:06:09 #135
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_28416889
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:38 schreef moon1702 het volgende:

[..]

Dat doorslikken kan toch niet echt een probleem vormen lijkt me, de pil is toch niet groot. (de mijne in ieder geval niet) Ze kan ook niet op voorhand weten dat ze er ziek van zal worden.
Proberen kan geen kwaad volgens mij en zoals al eerder werd gezegd, er zijn nog zoveel andere methodes.
Inderdaad, dat ding is fokkin klein... Gemiddelde doperwt is groter... Als je dat al niet doorgeslikt krijgt, zit ze waarschijnlijk de hele dag aan vloeibaar voedsel ofzo?
©DiscoveryChannel
pi_28423991
we hebben nog niks van TS gehoord of wel??

Ow ja en ik was zo iemand die een snoepje ten grote van een tic tac niet eens in 1x kon doorsliken maar met een wil is er een weg! Ik ben ook aan de pil begonnen en moest in het begin zelfs voor dat inieminie ding beetje doorzetten enzo, maar nu ben ik het gewend!! Wat water, hoppa!!!! Als je geen kind wilt heb je het er echt wel voor over
pi_28424047
Nee, nog niet.

Editten kan ik ook
pi_28424247
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 20:41 schreef Modwire het volgende:
Nee, nog niet.

Editten kan ik ook
Hahahah sorry!!!!
pi_28424662
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 16:29 schreef Modwire het volgende:
Ik denk dat ik die beoordeling (dus of het al dan neit gezond is, of niet) liever zou overlaten aan wetenschappers die er verstand van hebben, dan het zogenaamde 'gezond verstand'. Of is sysnthetisch synoniem aan ongezond?
Alsof de wetenschap zich druk maakt om mensen die ergens ziek van worden op den duur?
Denk van niet, het draait toch alleen maar om het grote geld immers?
Als zij eraan kunnen verdienen, dan zullen zij een product dat goed aanslaat graag verkopen. In het verleden zijn er genoeg medicijnen verkocht die zeer slecht bleken voor de gezondheid.
En als dat meisje geen sex kan hebben omdat haar familie allergisch of verkeerd reageert op de pil waarom wordt er dan zo'n heisa van gemaakt? Ik vind dit onbegrijpelijk, laad je zaad dan invriezen en laat je dan steriliseren ben je meteen van alle gezeur af
pi_28441772
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 21:01 schreef zhe-devilll het volgende:
Alsof de wetenschap zich druk maakt om mensen die ergens ziek van worden op den duur?
Denk van niet, het draait toch alleen maar om het grote geld immers?[quote]

Ja, en weet je hoe dat grote geld verdient wordt? Door de verkoop. Weet je hoe verkoop werkt? Als er één slecht artikel over iets wordt gepubliceerd, waarin de naam van het product en de fabrikant (terecht en onterecht) door het slijk worden gehaald, dan kunnen ze die verkoop wel vergeten. Slecht nieuws blijft namelijk altijd hangen bij mensen.

[quote]
Als zij eraan kunnen verdienen, dan zullen zij een product dat goed aanslaat graag verkopen. In het verleden zijn er genoeg medicijnen verkocht die zeer slecht bleken voor de gezondheid.
Ja, en die bedrijven zijn bestraft (goed ook), en aan de hand van dergelijke zaken zijn er waakhonden ingesteld die dit soort dingen moeten controleren.
quote:
En als dat meisje geen sex kan hebben omdat haar familie allergisch of verkeerd reageert op de pil waarom wordt er dan zo'n heisa van gemaakt? Ik vind dit onbegrijpelijk, laad je zaad dan invriezen en laat je dan steriliseren ben je meteen van alle gezeur af
Heb jij wel eens van genen gehoord, en van het feit dat bepaalde eigenschappen lang niet altijd worden doorgegeven? Ik ben allergisch voor bepaalde inentingen, mijn zusjes niet. Twee van mijn zusjes en mijn moeder kunnen niet tegen gewone melk, ik en mijn andere zusje wel...

Je kunt niet "zomaar" bepalen dat je ergens allergisch voor bent omdat je familie (tenzij het je eeneiïge tweelingzus is) er last van heeft, dat moet je laten onderzoeken of zelf ondervinden. Dát is wat ik hier iig zo dom aan vind, dat er gewoon geen gezond verstand wordt gebruikt.

Maar ja, de hele medische wetenschap is tegen mensen, als ze ze dood maken maakt dat ook niet uit, alles voor het geld. Die onderzoeken dat slechts 10 % van de vrouwen niet tegen de pil kan zijn natuurlijk ook gewoon verzonnen. Lijkt me moeilijk, zo paranoide te zijn.
  zondag 3 juli 2005 @ 21:32:40 #141
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_28456176
We gaan samen naar de huisarts, maar gezien mn vriendin niet kon inzien waarom ik het erg vond dat ze misschien kind kon krijgen en dat ons direct zou binden voor de rest van ons leven. Daarbij moet ik wel zeggen, dat zij, te verliefd op me is. Iig dat merk ik de laatste dagen duidelijk.

Mocht dit niet lopen zoals ik hoopte, dan speel ik haar een 'breken van relatie' aan. Ik ga hem zelf niet uitmaken, ik wil het haar doen, anders is de klap voor haar te groot.
  zondag 3 juli 2005 @ 22:22:54 #142
78228 zhe-devilll
Geniaal...
pi_28458006
quote:
Op zondag 3 juli 2005 13:13 schreef innovative het volgende:

[..]

Ja, en die bedrijven zijn bestraft (goed ook), en aan de hand van dergelijke zaken zijn er waakhonden ingesteld die dit soort dingen moeten controleren.
[..]

Heb jij wel eens van genen gehoord, en van het feit dat bepaalde eigenschappen lang niet altijd worden doorgegeven? Ik ben allergisch voor bepaalde inentingen, mijn zusjes niet. Twee van mijn zusjes en mijn moeder kunnen niet tegen gewone melk, ik en mijn andere zusje wel...

Je kunt niet "zomaar" bepalen dat je ergens allergisch voor bent omdat je familie (tenzij het je eeneiïge tweelingzus is) er last van heeft, dat moet je laten onderzoeken of zelf ondervinden. Dát is wat ik hier iig zo dom aan vind, dat er gewoon geen gezond verstand wordt gebruikt.

Maar ja, de hele medische wetenschap is tegen mensen, als ze ze dood maken maakt dat ook niet uit, alles voor het geld. Die onderzoeken dat slechts 10 % van de vrouwen niet tegen de pil kan zijn natuurlijk ook gewoon verzonnen. Lijkt me moeilijk, zo paranoide te zijn.
echt een man om zo te reageren bah
  zondag 3 juli 2005 @ 22:30:10 #143
71306 Modwire
Ik rijd
pi_28458335
quote:
Op zaterdag 2 juli 2005 21:01 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Denk van niet, het draait toch alleen maar om het grote geld immers?
Echt een domme muts zonder verstand van zaken, om zo te reageren... bah

[ Bericht 1% gewijzigd door Modwire op 04-07-2005 13:17:31 ]
  zondag 3 juli 2005 @ 23:07:51 #144
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_28459960
quote:
Op zondag 3 juli 2005 22:22 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

echt een man om zo te reageren bah
Tis m'n vriendin, en das echt geen man...
©DiscoveryChannel
pi_28460512
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 08:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Mja, maar mocht dat een keer misgaan, zit ik direct wel in de penarie, geen optie om dan nog de fout te herstellen qua abortus of morning after pill. En dat op je 21 voelt dat niet fijn aan, mocht het fout gaan en om nu constant op te letten van scheurt ie niet etc etc. Is ook geen pretje.
Als er geen oplossing is, zou ik haar aan de kant zetten. Als je allebei niet aan je trekken komt, raak je allebei alleen maar gefrustreerd en krijg je ruzie. Tenzij je genoeg van haar houdt om er een tijdje mee te wachten, óf om van gedachten te veranderen en 't alleen met een condoom te doen. Het ligt er aan waar je prioriteiten liggen denk ik.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
pi_28460599
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 11:16 schreef Dolfijn het volgende:

[..]

Dat vind ik echt dom.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
Fotoboek
  zondag 3 juli 2005 @ 23:24:00 #147
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_28460605
quote:
Op zondag 3 juli 2005 23:21 schreef Blessed het volgende:

[..]

Als er geen oplossing is, zou ik haar aan de kant zetten. Als je allebei niet aan je trekken komt, raak je allebei alleen maar gefrustreerd en krijg je ruzie. Tenzij je genoeg van haar houdt om er een tijdje mee te wachten, óf om van gedachten te veranderen en 't alleen met een condoom te doen. Het ligt er aan waar je prioriteiten liggen denk ik.
Klopt, punt is, stel dat ik 30 was geweest, dan was de keus veel makkelijker geweest. Nu ben ik 21, en wil ik nog geen kids.En daarbij wil ik haar ook niet aan de kant zetten, en moet het maar op een vervelende manier zodat zij mij dumpt, anders komt ze nooit over me heen ben ik bang.
Maar er eerst vanuit gaan dat de dokter uitkomst bied.
pi_28468186
quote:
Op zondag 3 juli 2005 23:07 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Tis m'n vriendin, en das echt geen man...

Staat ook in mijn profiel hoor...
  Vis een optie? maandag 4 juli 2005 @ 12:10:28 #149
70532 loveli
N
pi_28470849
quote:
Op zondag 3 juli 2005 23:24 schreef sitting_elfling het volgende:

... En daarbij wil ik haar ook niet aan de kant zetten, en moet het maar op een vervelende manier zodat zij mij dumpt, anders komt ze nooit over me heen ben ik bang.
Dat is echt laf. Zou je niet met haar gaan praten over jullie relatie? Nou ja, relatie... De gedachte dat je haar zou dumpen omdat ze niet aan de pil wil is al achterlijk, maar dat je er op zo'n manier laf onderuit wit komen... Wees gewoon eerlijk. En respecteer haar beslissing over haar lijf.
Als je met haar verder wilt, is er best een goede oplossing te vinden als je alle opties naast elkaar zet. Gaat het je alleen om de seks, neem dan een ander.
crap in = crap out
  maandag 4 juli 2005 @ 12:16:40 #150
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_28471078
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:10 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat is echt laf. Zou je niet met haar gaan praten over jullie relatie? Nou ja, relatie... De gedachte dat je haar zou dumpen omdat ze niet aan de pil wil is al achterlijk, maar dat je er op zo'n manier laf onderuit wit komen... Wees gewoon eerlijk. En respecteer haar beslissing over haar lijf.
Als je met haar verder wilt, is er best een goede oplossing te vinden als je alle opties naast elkaar zet. Gaat het je alleen om de seks, neem dan een ander.
lol, Praten? ... dat hebben we genoeg gedaan. Punt is het maakt haar geen kanarie uit of ze een kind krijgt of niet, Ik wil dat niet. Daar komt ze niet echt uit, daarbij weigert ze pertinent enige vorm van anticonceptie, niet dat dat erg is, ik wil best alleen condoom , en zij niks, maar stel dat het mis gaat, dan komt er dus een kind omdat zij het wil houden. Daar ben ik het weer niet mee eens. Voor de rest hebben we hier al samen constant overgepraat, zij wil liever sex met mij, dan ik met haar. Ik respecteer haar beslissing ook wel, ik vind het alleen erg jammer. Samen praten voor goede oplossing hebben we al zo vaak gedaan, maar we blijven beide bij onze standpunten. De enige reden waarom ik wil dat zij het uitmaakt, is dat zij niet gruwelijk lang liefdesverdriet heeft, want ik weet van haar vorige 2 exen dat het lang heeft geduurd voordat ze daar over was. En eindelijk naar een 'altijd partner' op zoek was. Daarbij wil ik ook best verder met haar, maar kiddo's op mn 21e is te vroeg.

Als ik nu 35 was geweest. Sja, dan was het niet zo erg geweest
  maandag 4 juli 2005 @ 12:42:53 #151
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_28472071
quote:
Op maandag 4 juli 2005 12:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

lol, Praten? ... dat hebben we genoeg gedaan. Punt is het maakt haar geen kanarie uit of ze een kind krijgt of niet, Ik wil dat niet. Daar komt ze niet echt uit, daarbij weigert ze pertinent enige vorm van anticonceptie, niet dat dat erg is, ik wil best alleen condoom , en zij niks, maar stel dat het mis gaat, dan komt er dus een kind omdat zij het wil houden. Daar ben ik het weer niet mee eens. Voor de rest hebben we hier al samen constant overgepraat, zij wil liever sex met mij, dan ik met haar. Ik respecteer haar beslissing ook wel, ik vind het alleen erg jammer. Samen praten voor goede oplossing hebben we al zo vaak gedaan, maar we blijven beide bij onze standpunten. De enige reden waarom ik wil dat zij het uitmaakt, is dat zij niet gruwelijk lang liefdesverdriet heeft, want ik weet van haar vorige 2 exen dat het lang heeft geduurd voordat ze daar over was. En eindelijk naar een 'altijd partner' op zoek was. Daarbij wil ik ook best verder met haar, maar kiddo's op mn 21e is te vroeg.

Als ik nu 35 was geweest. Sja, dan was het niet zo erg geweest
dus ..... ik vind het behoorlijk hyprocriet.. het is voor jou al uit.. en nu ga je haar dus net zolang kwetsen en pesten totdat ze je beu is en je dumpt?

denk je niet dat je haar nu nog veel meer pijn doet, zeker als dat uitkomt?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_28472383
quote:

[..]

lol, Praten? ... dat hebben we genoeg gedaan. Punt is het maakt haar geen kanarie uit of ze een kind krijgt of niet, Ik wil dat niet.

[..knip..]

De enige reden waarom ik wil dat zij het uitmaakt, is dat zij niet gruwelijk lang liefdesverdriet heeft, want ik weet van haar vorige 2 exen dat het lang heeft geduurd voordat ze daar over was.
Begrijp ik hieruit dat ze nu dus al wel een kind van je wil? ..Ik neem aan dat het niet zo lastig is om uit te leggen dat jij dat (nog) niet wil toch?

En dat laatste stukje wat ik quote... dat vind ik van jou kant echt een slecht punt zeg!!
Uitmaken kan nooit op een goed moment of wat dan ook, en logisch dat ze er verdriet van krijgt. Ook als zij het zelf zal uitmaken zal ze er heus net zo veel verdriet van hebben.
Dus als je het alleen daarom niet uitmaakt, dan vind ik dat echt vet slecht.
Trouwens, ik dacht dat van uitmaken geen sprake was, maar als jij zegt dat zij jou veel leuker vindt als jij haar, dan zou ik er toch eens goed over nadenken om het toch wel uit te maken.. Dan klinkt het net of het echt zo is dat ze gewoon een kind van je wil (om jullie dus te binden).

Eerst dacht ik dat die vader van jou ongelijk had in wat hij zei, maar als ik dit lees dan zou hij nog wel eens gelijk kunnen hebben ook!

Mijn mening: Toch maar "gewoon" uitmaken ookal is het nog zo triest voor haar...
  Vis een optie? maandag 4 juli 2005 @ 13:07:14 #153
70532 loveli
N
pi_28473184
Praten over de relatie bedoelde ik. Praten over anti-conceptie misschien kan ook geen kwaad, dan heb ik het dus over praten en niet je standpunt verdedigen.

Als 2 mensen seks hebben, kan de vrouw zwanger worden. Dat is iets waar iedereen die eraan begint rekening mee moet houden. Feit: als ze aan de pil is, kan ze ook zwanger worden. De kans is kleiner dan met condoom, maar zeker aanwezig. Dan zit je (zij) ook met een kind. Het afbreken van een zwangerschap op welke manier dan ook, is iets wat voor een vrouw heel erg ingrijpend is (kan zijn). Dat is haar beslissing en jij weet hoe zij erover denkt, dus er zijn 2 opties: het risico nemen of niet met elkaar naar bed.

Doe wat onderzoek naar anti-conceptie zonder hormonen. Periodieke onthouding in combinatie met condoomgebruik en het pesarium, om er maar eens een paar te noemen. Afzonderlijk hebben ze een betrouwbaarheid die lager ligt dan de pil, maar tegelijk toegepast zit je een stuk veiliger (veiliger dan de methodes per stuk). Nog een voordeel van het kennen van de cyclus is, dat je weet waar je mee bezig bent. Kun je meteen inspelen op bepaalde dingen in de cyclus (wanneer heeft ze zin in seks of wanneer heeft ze liever een voetmassage).
Of dat voor jou veilig genoeg is weet ik niet. Vraag maar aan de huisarts wat die erover denkt.

Weigert ze echt elke vorm van anti-conceptie of weigert ze de methoden die ingrijpend (kunnen) zijn voor haar lichaam? Nog even een extra opmerking: de MAP is geen anti-conceptie en moet ook niet als zodanig gebruikt worden.

Succes met de relatie...
crap in = crap out
pi_28474131
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:07 schreef loveli het volgende:
Praten over de relatie bedoelde ik. Praten over anti-conceptie misschien kan ook geen kwaad, dan heb ik het dus over praten en niet je standpunt verdedigen.

Als 2 mensen seks hebben, kan de vrouw zwanger worden. Dat is iets waar iedereen die eraan begint rekening mee moet houden. Feit: als ze aan de pil is, kan ze ook zwanger worden. De kans is kleiner dan met condoom, maar zeker aanwezig. Dan zit je (zij) ook met een kind. Het afbreken van een zwangerschap op welke manier dan ook, is iets wat voor een vrouw heel erg ingrijpend is (kan zijn). Dat is haar beslissing en jij weet hoe zij erover denkt, dus er zijn 2 opties: het risico nemen of niet met elkaar naar bed.

Doe wat onderzoek naar anti-conceptie zonder hormonen. Periodieke onthouding in combinatie met condoomgebruik en het pesarium, om er maar eens een paar te noemen. Afzonderlijk hebben ze een betrouwbaarheid die lager ligt dan de pil, maar tegelijk toegepast zit je een stuk veiliger (veiliger dan de methodes per stuk). Nog een voordeel van het kennen van de cyclus is, dat je weet waar je mee bezig bent. Kun je meteen inspelen op bepaalde dingen in de cyclus (wanneer heeft ze zin in seks of wanneer heeft ze liever een voetmassage).
Of dat voor jou veilig genoeg is weet ik niet. Vraag maar aan de huisarts wat die erover denkt.

Weigert ze echt elke vorm van anti-conceptie of weigert ze de methoden die ingrijpend (kunnen) zijn voor haar lichaam? Nog even een extra opmerking: de MAP is geen anti-conceptie en moet ook niet als zodanig gebruikt worden.

Succes met de relatie...
Anders lees je het topic even.

Het gaat erom dat mocht het mis gaan TS met een baby opgescheept zit, iets waar TS niet op zit te wachten. Niet om het feit dat zij geen anti-conceptie wil gebruiken.
  Vis een optie? maandag 4 juli 2005 @ 13:50:40 #155
70532 loveli
N
pi_28474962
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:28 schreef Modwire het volgende:

Anders lees je het topic even.
Lees zelf ook ff, te beginnen met de eerste post van TS.

Probleem 1: Hij wil z'n vriendin aan de pil. Zij wil niet aan de pil. Als zij aan de pil is, vindt hij 't risico wel aanvaardbaar.
Probleem 2: Als 't mis gaat wil hij actie, zij wil geen actie.

[ Bericht 2% gewijzigd door loveli op 04-07-2005 18:25:13 (spelfout...) ]
crap in = crap out
pi_28479152
quote:

[..]

lol, Praten? ... dat hebben we genoeg gedaan. Punt is het maakt haar geen kanarie uit of ze een kind krijgt of niet, Ik wil dat niet. Daar komt ze niet echt uit, daarbij weigert ze pertinent enige vorm van anticonceptie, niet dat dat erg is, ik wil best alleen condoom , en zij niks, maar stel dat het mis gaat, dan komt er dus een kind omdat zij het wil houden. Daar ben ik het weer niet mee eens.
Misschien heb je het ergens al gezegd maar wat zijn haar redenen om anticonceptie te weigeren? En waarom zou ze het kind houden als ze zwanger zou worden? Het enige wat in mij opkomt is om religieuze redenen.
Fotoboek
pi_28480839
quote:
Op maandag 4 juli 2005 15:44 schreef Blessed het volgende:

[..]

Misschien heb je het ergens al gezegd maar wat zijn haar redenen om anticonceptie te weigeren? En waarom zou ze het kind houden als ze zwanger zou worden? Het enige wat in mij opkomt is om religieuze redenen.
anders lees je het topic ff door
pi_28482043
quote:
Op maandag 4 juli 2005 16:28 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

anders lees je het topic ff door
dat kost teveel tijd
Fotoboek
pi_28482570
Reageer dan ook niet, het draagt namelijk erg weinig bij.
  maandag 4 juli 2005 @ 18:14:34 #160
78537 Insomaniac
Inso'Allah
pi_28484106
Iets minder gezeik over lezen en iets meer ontopic posts graag.

Ook al is het teringirritant als iemand iets post zonder te lezen
Echte liefde!
pi_28484522
Vraag eens aan haar of ze dit de rest van haar leven wil volhouden?
Als je als vrouw zelf niet aan anticonceptie doet en je wil absoluut geen abortus, heb je op je 50e 10 of meer kinderen.
Volgens mij heeft ze geen idee hoe haar eigen lichaam werkt, wat haar famillie van de pil kan krijgen hoeft absoluut niet bij haar zo te zijn.
Er zijn verder nog zoveel manieren van anticonceptie, zoals de nuvaring en spiraaltjes, met en zonder hormonen.
Als ze alles afwijst lijkt het er idd op dat ze heel graag een kindje wil van je..
Pas op dus..
  maandag 4 juli 2005 @ 18:40:12 #162
114120 gigant
bringt Bewegung in die Sache
pi_28484852
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 13:22 schreef innovative het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad vrouwen die er niet tegen kunnen. Dat weet je echter nooit van tevoren, en niet aan de pil beginnen omdat de vriendin van de buurvrouw van je tante er last van kreeg, is imho wel een héél slecht argument. Zeker gezien het feit dat er nog veel méér tevreden gebruiksters zijn, maar dáár hoor je mensen niet over. Het proberen en stoppen lijkt mij logischer.
[..]

Ho stop, dit klopt niet.

Volgens één van de site waar dergelijke cijfers op staan, betekenen die cijfers het volgende:
[..]

Dus gewoon wél 2 op de 100 bij een betrouwbaarheid van 98%.

Eerst inlezen, dan blaten jongen.
Net of deze vrouwen in praktijk geen MAP of abortus laten plegen. Wel condoom gebruiken, maar zodra het kind erzit niks doen, lekker hypocriet.

TS dit is een goede reden om het uit te maken, zoek maar een andere chick. Je vader heeft gelijk.
"Gigant ist kein Luxus, aber immer ein Vergnügen."
"Ich mach Menschen glücklicher!"
"Komm nach Haus ins Gigant-Land!"
  maandag 4 juli 2005 @ 20:48:44 #163
117709 TopStyle
leeft erop los!
pi_28489388
quote:
Op zondag 3 juli 2005 23:24 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Klopt, punt is, stel dat ik 30 was geweest, dan was de keus veel makkelijker geweest. Nu ben ik 21, en wil ik nog geen kids.En daarbij wil ik haar ook niet aan de kant zetten, en moet het maar op een vervelende manier zodat zij mij dumpt, anders komt ze nooit over me heen ben ik bang.
Maar er eerst vanuit gaan dat de dokter uitkomst bied.
Goed plan.
Enkel, mocht het allemaal niets uithalen, dan moet je het gewoon zelf uitmaken.
Ga geen 'slechte verhalen' over je persoontje faken om het haar makkelijker te maken de relatie te verbreken.
Ook al voelt het beter en zelfs eerlijker tegenover haar...

De hoeveelheid gelazer die het je uiteindelijk oplevert is het niet waard namelijk.

Jammergenoeg een beetje ervaring mee
Oh my Gosh! She's making my imagination run w-wild !
  dinsdag 5 juli 2005 @ 01:18:51 #164
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_28499564
Wat is het nou?

Tijd geen sex gehad??
Dr. Cameron: How would you describe my leadership skills?
Dr. Gregory House: Nonexistent... otherwise, excellent.
pi_28500118
quote:
Op zondag 3 juli 2005 22:30 schreef Modwire het volgende:

[..]

Echt een domme muts zonder verstand van zaken, om zo te reageren... bah
ach ik denk op een iets hoger niveau zeg maar
pi_28510117
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 01:49 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

ach ik denk ..
pi_28510158
quote:
Op maandag 4 juli 2005 17:16 schreef Modwire het volgende:
Reageer dan ook niet, het draagt namelijk erg weinig bij.
Kan me niks schelen wat jij vindt, ik reageer toch.
Fotoboek
pi_28510738
Cut the bitching ladies!
the shore
pi_28510766
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 14:01 schreef rameijer het volgende:
Cut the bitching ladies!
ok.
Fotoboek
pi_28513006
Uit je laatste reactie lijkt het alsof zij zowieso niet zo'n bezwaar heeft tegen kinderen. Je geeft steeds aan dat ze met de dag leeft (en dus eigenlijk de gevolgen van een kind niet kan overzien).

Maar als ze dit alles zo stellig zegt, lijkt het wel alsof zij het wel ziet zitten om een kind te hebben. En ook nog eens dat ze 'altijd op zoek is naar een partner', dat klinkt toch wel heel erg huisje boompje beestje en daarin past een kind natuurlijk prima.

Kortom, ik denk dat ze deels wel gelijk heeft qua nadelen, maar ik denk dat vooral het feit dat jullie beide fundamenteel anders denken over het nu hebben van kinderen het probleem is.
Als jij dat risico absoluut niet wil lopen en zij wil absoluut niet meewerken aan de voorgestelde oplossingen (idd, pessarium + condoom oid), dan denk ik dat jullie niet zo goed bij elkaar passen qua verwachtingen.

Wat betreft het subtiel dumpen, dat vind ik vrij kinderachtig. Stel dat ze je nou het komende jaar nog niet zat wordt, ondanks dat je zo je best doet? En idd, uitmaken brengt ook verdriet met zich mee, het gaat niet alleen om het uitmaken, maar om het verlies van de relatie + bijbehorende verwachtingen. Dat is er ook als zij jou dumpt. Dus doe het dan liever netjes en maak het zelf uit.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_28513744
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 13:46 schreef Modwire het volgende:

[..]

Mijn fok wat plas je...
kijk uit je broekspijpen
pi_28515807
er zijn genoeg alternatieven. om te beginnen:

• de nuva ring. geen pil, wel hormonen.

• persona, evt icm condooms (http://www.persona.nl/)
  •   dinsdag 5 juli 2005 @ 21:34:11 #173
    114335 sitting_elfling
    Milkbreak Man
    pi_28526828
    Nou, ik ga nu naar haar toe, en blijf slapen. Ik zie wel wat ik doe .. zijn vele opties ..

het wel doen
    praten
    uitmaken
    een tussenstop

etc, ik zie wel, ik hoop dat alles goed gaat. Iig bedankt voor het commentaar de hele tijd.
    pi_28532893
    succes ermee...
    en denk eraan... je ouders hebben vaak een goede kijk op zoiets (ik spreek uit ervaring)...
      woensdag 6 juli 2005 @ 10:00:25 #175
    112386 avotar
    P0werd by Black Coffee
    pi_28540582
    quote:
    Op dinsdag 5 juli 2005 21:34 schreef sitting_elfling het volgende:
    Nou, ik ga nu naar haar toe, en blijf slapen. Ik zie wel wat ik doe .. zijn vele opties ..

het wel doen
    praten
    uitmaken
    een tussenstop

etc, ik zie wel, ik hoop dat alles goed gaat. Iig bedankt voor het commentaar de hele tijd.
    gaat er eens goed voor zitten.... al uitgeslapen
    "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
    "Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
    pi_28564914
    En, heb je d'r al geloosd?
    pi_28565221
    ja, ik ben ook benieuwd wat eruit gekomen is..
      donderdag 7 juli 2005 @ 07:40:49 #178
    112386 avotar
    P0werd by Black Coffee
    pi_28578184
    quote:
    Op woensdag 6 juli 2005 10:00 schreef avotar het volgende:

[..]

gaat er eens goed voor zitten.... al uitgeslapen
    pi_28582264
    We hebben afgesproken een paar dagen voor ons zelf te nemen, even rustig aan doen, maar niet samen!, kijken waar de gevoelens stranden. Mocht dat over paar dagen niet op elkaar afgestemd zijn, dan is het over tussen ons.
    Btw, die avond hebben we eigenlijk alles wel gedaan .. behalve 'het'
    pi_28613876
    Sorry hoor, maar wat is dat voor egocentrische houding van je vriendin. Als jullie geen kinderen willen moeten ze gewoon aan de pil o.i.d. en anders neuk je gewoon niet. Ik ben zelf een vrouw, en mijn vriend zou dat ook niet pikken.

En gelijk heeft ie.
    i am the diamond in the dirt that ain't been found.....
      vrijdag 8 juli 2005 @ 17:35:15 #181
    114335 sitting_elfling
    Milkbreak Man
    pi_28630149
    hmm zit er nu zelf toch wel erg over te denken om de knoop door te hakken. Maar ik weet nog niet zo goed wat dit teweeg zal brengen. Sinds het nog maar begin vakantie is.. ik moet nog paar keer werken en we zouden mssn nog op vakantie.
    pi_28630307
    Nou.. dan gaat die vakantie dus niet meer door.. dat zal het teweeg brengen..
    Maarem, als er zoveel twijfels zijn heh.. maak het dan uit.
    Zo is het alleen maar zielig voor je vriendin. Volgens mij hou je haar gewoon aan het lijntje!
      vrijdag 8 juli 2005 @ 19:55:46 #183
    79143 Darkwolf
    To the moon I howl
    pi_28634350
    Iemand dwingen is natuurlijk nooit goed.
    En een condoom is best veilig, ook al voel je een stuk minder.
    Dat is iets waar je het mee moet doen als je echt van haar houdt.
    Pijpen en anale sex kan weer skin 2 skin en geen rubbertje ertussen.
    Het enige wat mij meteen een afkeer geeft aan dit verhaal is dat, stel: jij zou zelf wat uitzoeken en zelf initiatief nemen om zwangerschap te voorkomen zodat zij niet de pil hoeft te slikken, dat zij alsnog geen morning-afterpil zal slikken mocht het mis gaan.

Doe het lekker met condoom, en maak je niet druk.
    Of probeer een van de andere topics die hier door het hele topic zijn geplaatst.
    Maar maak dan tenminste de afspraak dat als het dan fout gaat, jij je best hebt gedaan, en dat ze lekker mag wegwezen met het kindje erbij als ze geen morningafterpil wil slikken.
    Wat een onzin zeg.
    Heel dubbel ergens dit.
    pi_28646354
    quote:
    Op vrijdag 8 juli 2005 19:55 schreef Darkwolf het volgende:
    Iemand dwingen is natuurlijk nooit goed.
    En een condoom is best veilig, ook al voel je een stuk minder.
    Dat is iets waar je het mee moet doen als je echt van haar houdt.
    Pijpen en anale sex kan weer skin 2 skin en geen rubbertje ertussen.
    Het enige wat mij meteen een afkeer geeft aan dit verhaal is dat, stel: jij zou zelf wat uitzoeken en zelf initiatief nemen om zwangerschap te voorkomen zodat zij niet de pil hoeft te slikken, dat zij alsnog geen morning-afterpil zal slikken mocht het mis gaan.

Doe het lekker met condoom, en maak je niet druk.
    Of probeer een van de andere topics die hier door het hele topic zijn geplaatst.
    Maar maak dan tenminste de afspraak dat als het dan fout gaat, jij je best hebt gedaan, en dat ze lekker mag wegwezen met het kindje erbij als ze geen morningafterpil wil slikken.
    Wat een onzin zeg.
    Heel dubbel ergens dit.
    Dat wegwezen met kind klinkt alsof het dan voorbij is.
    In werkelijkheid mag de vader dan tot het 21e levensjaar van het kind vrolijk betalen.
    Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
      zaterdag 9 juli 2005 @ 07:23:53 #185
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_28646360
    quote:
    Op vrijdag 8 juli 2005 17:35 schreef sitting_elfling het volgende:
    hmm zit er nu zelf toch wel erg over te denken om de knoop door te hakken. Maar ik weet nog niet zo goed wat dit teweeg zal brengen. Sinds het nog maar begin vakantie is.. ik moet nog paar keer werken en we zouden mssn nog op vakantie.
    Is er ooit een goed moment dan? Nu vakantie, straks kerst en dan weer bijna nieuwjaar enzo.
    Welkom bij de V&D der webfora.
    pi_28657834
    Ik zou er nu een punt achter zetten. Goede momenten zijn er nooit.
    En hoe langer je het uitstelt, hoe erger het wordt.
    pi_28688219
    Uitmaken lijkt me het slimste. Als jullie het niet met elkaar eens zijn, dan moet je dat niet blijven ontkennen o.i.d., gewoon uitmaken, ook al is het nog zo moeilijk.
    Kusje.
    pi_28703261
    Uitmaken. Ik heb het hele topic doorgelezen, en het gevoel dat bij mij steeds sterker werd is dat je vriendin slecht tegen het verbreken van relaties kan en dus het liefst 'voorgoed' bij jou wil blijven. Een kind zou zeker helpen hierbij (waarom vrouwen nog steeds denken dat een kind een man aan je kan binden is me een raadsel maargoed)

Het lijkt erop dat ze min of meer hoopt zwanger te worden zodat jij bij haar blijft. Je geeft aan dat ze van dag tot dag leeft, bedoel je hier ook mee dat ze geen studie heeft / geen carriëre?
    Ze komt namelijk nogal over als "huisje, boompje, beestje, kindje, volvo stationwagen".

Maar als zij alleen iets heeft tegen het slikken van hormonen dan is het spiraaltje zeker een goede optie, waarom wil ze dat dan ook niet; wil ze er niet verantwoordelijk voor zijn of wil ze haar kansen om zwanger te worden niet verkleinen vraag ik me af...
    A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
    -
    Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
    -
      maandag 11 juli 2005 @ 12:28:26 #189
    46911 Mjam
    Zweven is leven
    pi_28703546
    Miischien heeft ze wel groot gelijk: Depressief door de pil? Ik kan zelf ook niet tegen de pil, word er knetterdepressief van, er komt bij mij geen hormoon meer in. Daar moet een partner het toch echt mee doen, ik ben na zeker 15 jaar sex met condooms nooit ongewenst zwanger geraakt in ieder geval.
    pi_28716917
    quote:
    Op maandag 11 juli 2005 12:17 schreef SadKingBilly het volgende:
    Uitmaken. Ik heb het hele topic doorgelezen, en het gevoel dat bij mij steeds sterker werd is dat je vriendin slecht tegen het verbreken van relaties kan en dus het liefst 'voorgoed' bij jou wil blijven. Een kind zou zeker helpen hierbij (waarom vrouwen nog steeds denken dat een kind een man aan je kan binden is me een raadsel maargoed)

Het lijkt erop dat ze min of meer hoopt zwanger te worden zodat jij bij haar blijft. Je geeft aan dat ze van dag tot dag leeft, bedoel je hier ook mee dat ze geen studie heeft / geen carriëre?
    Ze komt namelijk nogal over als "huisje, boompje, beestje, kindje, volvo stationwagen".

Maar als zij alleen iets heeft tegen het slikken van hormonen dan is het spiraaltje zeker een goede optie, waarom wil ze dat dan ook niet; wil ze er niet verantwoordelijk voor zijn of wil ze haar kansen om zwanger te worden niet verkleinen vraag ik me af...
    Niet echt een studie atm, en al helemaal niet met de carriere bezig houden. Ander troep( volgens haar dan ) wil ze niet in d'r lichaam. En ik heb het nog niet uitgemaakt... s'niet makkelijk
    pi_28722316
    quote:
    Op maandag 11 juli 2005 20:40 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Niet echt een studie atm, en al helemaal niet met de carriere bezig houden.
    Met andere woorden, zwanger worden zou haar wel goed uitkomen, dan kan ze lekker huisvrouwtje gaan spelen? Beetje moederen (alsof een zwangerschap je lijf niet boordevol hormonen en andere rotzooi pompt) en de veilige zekerheid dat jij bij haar blijft..
    quote:
    Ander troep( volgens haar dan ) wil ze niet in d'r lichaam.
    Heeft ze daar ook een reden voor gegeven? Want wat is er nu troep aan 15 cm gewikkeld koper, ingebracht door een arts? Je vermeldt constant dat ze vanalles niet wil maar ik heb nergens een uitleg daarvoor gelezen. Lijkt me niet dat ze gewoon zegt "ik wil dat niet, dáárom. Punt" Toch?! Dus als je wat meer van haar motivatie om hier tegen te zijn kunt vermelden zou dat misschien flink bijdragen aan de oplossing hiervan?
    quote:
    En ik heb het nog niet uitgemaakt... s'niet makkelijk
    Dat kan ik me voorstellen. Gelukkig maar, een relatie zou tenslotte ook méér moeten inhouden dan sex (tjee, en dat uit mijn mond! )
    Maar wat is op dit het beste voor jou vraag ik me dan af. Je bent nu een paar dagen uit elkaar voor wat rust, denk er eens goed over na wat je nu wil en of zij dan aan jouw verwachtingen kan voldoen; klinkt lullig maar als jij boordevol ambitie zit, intelligent bent en veel plannen hebt.. en je zit straks opgescheept met een duffe en niet bijster intelligente huisvrouw gaat je relatie alsnog naar de knoppen..

Ondervraag haar eens over hoe belangrijk zij het vindt dat jij bij haar blijft zou ik zeggen. Wil ze dat, dan zal ze toch in overweging moeten nemen om óók een deel van de verantwoordelijkheid te dragen voor de anticonceptie, al is het maar door een pessarium of een spiraaltje. Geef daarbij aan dat je absoluut geen kinderen wil op dit moment en dat je het condoom alleen niet ziet zitten, dat zij daar dus ook een bijdrage aan zal moeten leveren. Is haar dat teveel moeite of wil ze je dáár al niet in tegemoetkomen kun je rustig je conclusies trekken..

Hou ons op de hoogte in ieder geval
    A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
    -
    Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
    -
    pi_28905813
    quote:
    Op maandag 11 juli 2005 23:08 schreef SadKingBilly het volgende:

Hou ons op de hoogte in ieder geval
    Inderdaad, hoe is het nu verder gegaan?
    the shore
    pi_28905961
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 12:00 schreef rameijer het volgende:

[..]

Inderdaad, hoe is het nu verder gegaan?
    Een kind
    pi_28917626
    Het is nog steeds aan, ik durf het niet echt uit te maken. Toen ik er over begon, begon ze helemaal raar te doen, maag omgekeerd kotsneigingen huilen enzo.. toen ben ik maar weer over gestopt..
    pi_28918919
    Ben je wel gelukkig?
    Dit kan toch niet... je vriendin aan het lijntje houden omdat jij het niet durft uit te maken?!
    Watje.
      maandag 18 juli 2005 @ 19:46:10 #196
    39632 ikbeneenkiwi
    De fruitigste
    pi_28919242
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 18:55 schreef sitting_elfling het volgende:
    Het is nog steeds aan, ik durf het niet echt uit te maken. Toen ik er over begon, begon ze helemaal raar te doen, maag omgekeerd kotsneigingen huilen enzo.. toen ben ik maar weer over gestopt..
    ze kan toneelspelen!

dude, maak het uit voor je de komende 21 jaar aan 'r vast zit.
    [b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
    Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
    pi_28920435
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 19:37 schreef Zweefvliegje het volgende:
    Ben je wel gelukkig?
    Dit kan toch niet... je vriendin aan het lijntje houden omdat jij het niet durft uit te maken?!
    Watje.
    Niet echt gelukkig, redelijk .. kan beter iig. Maar heb gewoon het gevoel dat als ik het uitmaak zij helemaal fucked up gaat doen en das ook niet helemaal de bedoeling. Groot deel van haar vriendengroep is ook mijn vriendenkring..
    Maja, aan het lijntje houden is onzin, zij weet dondersgoed dat ik richt op het uitmaken van de relatie. Ik heb het er immers vaak over. Alleen gaat zij er dan weer zo ... tegen in
    En ja, watje, opzich heb je wel gelijk, menig 1 had direct na de 1e keer gehoord te hebben dat ze niet aan de pil wil EN! geen [babyverwijderende] methodes wil doen nadat het mssn fout zou zijn gegaan. De vriendin in kwestie direct gedumped, voor mij is dat alleen niet zo makkelijk.
    Kweet ook niet wat de beste manier is om eindelijk eens door te drammen...
    pi_28921219
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 19:46 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

ze kan toneelspelen!

dude, maak het uit voor je de komende 21 jaar aan 'r vast zit.
    Dat groene harige ding heeft gelijk!
    underground forever baby
    pi_28926119
    idd, maak het uit... hoe bot het ook klinkt of moeilijk het ook is.
    je doet je alleen je eigen ermee pijn
    pi_28926211
    Owja, en als je het nu uitmaakt, is het beter dan als je dat later doet.
    Als je het later doet zal ze nog woedender worden over het feit dat jij haar zo lang aan het lijntje hebt gehouden.
    Je zegt wel dat ze dat wel snapt dat jij dat doet, maar daar geloof ik niks van. Anders had ze jou wel gedumpt en niet zo achterlijk gedaan.

Naja, suc6 ermee.. doe het nou maar gewoon, zo is het ook niet goed!
      maandag 18 juli 2005 @ 22:56:28 #201
    38929 TrenTs
    _O_ Jimi Hendrix _O_
    pi_28926502
    quote:
    Op donderdag 30 juni 2005 08:43 schreef Metro2005 het volgende:
    geen pil, geen seks. Dan maar op de botte manier.

Gewoon zeggen dat jij het risico te groot vindt om het alleen met een condoom te doen.
    Precies. En zo niet, dan zoek je maar een leuk meisje van deze tijd.
    Overwhelmed as one would be, placed in my position
    Such a heavy burden now to be the one
    Born to bear and read to all
    The details of our ending
    pi_28927761
    Jong, je slaapt veel fijner als het eenmaal uit is. Misschien 1 avondje niet maar daarna slaap je als nooit te voren. Kortom: uitmaken dan maar even gevoel op NUL en blik op oneindig!

Meisjes gaan vaak huilen dan, en je mag best mee huilen maar blijf bij je standpunt. Even MAN zijn dan!
    Danmark: more usefull every day!
      dinsdag 19 juli 2005 @ 08:10:00 #203
    39632 ikbeneenkiwi
    De fruitigste
    pi_28934905
    quote:
    Op maandag 18 juli 2005 20:42 schreef Laton het volgende:

[..]

Dat groene harige ding heeft gelijk!
      dinsdag 19 juli 2005 @ 09:19:25 #204
    112386 avotar
    P0werd by Black Coffee
    pi_28935562
    Weet je.. ergens heb ik respect voor je. Je hebt principes.. heel goed.. maar nu moet je ook doorzetten TS...

Tuurljik gaat ze janken en alles... maar praat maar met haar.

Dit gaat heel vreemd klinken, maar jij hebt een hele goeie reden om haar aan de kant te zetten. Jullie principes botsen tegen elkaar. Zeg het maar tegen haar.. en als ze haar principes opgeeft om bij jou te blijven.... tja.. vul de rest zelf maar in..
    pi_28937218
    idd,
    toen mijn ex het uit probeerde te maken ben ik ook gaan huilen, en dan durven ze het ineens niet meer. dat is een goede truck...
    bel haar anders op, klinkt misschien lullig, maar dan weet je zeker dat je op kunt hangen als je er genoeg van hebt. spreek dan misschien af op een later tijdstip, zodat de "eerste klap" al voorbij is...

(is misschien lullig, maar volgens mij gaat het anders ook nooit lukken)

teminste, als je het zelf ook uit wil maken...
    pi_28947288
    quote:
    Op dinsdag 19 juli 2005 10:58 schreef ankepanke het volgende:
    idd,
    toen mijn ex het uit probeerde te maken ben ik ook gaan huilen, en dan durven ze het ineens niet meer. dat is een goede truck...
    Wat zijn wij vrouwen soms toch manipulatieve krengetjes he

Je vriendin wil je niet kwijt, maar ze moet inzien dat ze gewoon niets te willen heeft. En een relatie op basis van medelijden werkt natuurlijk niet.. Jullie moeten er allebei even doorheen. Succes!
      dinsdag 19 juli 2005 @ 20:33:42 #207
    39632 ikbeneenkiwi
    De fruitigste
    pi_28954971
    quote:
    Op dinsdag 19 juli 2005 16:14 schreef ZwarteMagika het volgende:

[..]

Wat zijn wij vrouwen soms toch manipulatieve krengetjes he

Je vriendin wil je niet kwijt, maar ze moet inzien dat ze gewoon niets te willen heeft. En een relatie op basis van medelijden werkt natuurlijk niet.. Jullie moeten er allebei even doorheen. Succes!
    eindelijk, ik heb jaren gewacht op de vrouw die dat toegaf. mijn dank is groot.
    pi_28961600
    Mja, ik heb de knoop nu voormezelf wel helemaal doorgehakt. Ik ga het uitmaken de 1e keer dat ik d'r zie..moet gewoon.
      woensdag 20 juli 2005 @ 07:32:38 #209
    112386 avotar
    P0werd by Black Coffee
    pi_28966311
    quote:
    Op dinsdag 19 juli 2005 23:39 schreef sitting_elfling het volgende:
    Mja, ik heb de knoop nu voormezelf wel helemaal doorgehakt. Ik ga het uitmaken de 1e keer dat ik d'r zie..moet gewoon.

wellicht schopje -> R&P?
    pi_28969859
    quote:
    Op woensdag 20 juli 2005 07:32 schreef avotar het volgende:

[..]

wellicht schopje -> R&P?
    Ja, veel sex zit er voorlopig waarschijnlijk niet in voor TS en z'n vriendin...
    the shore
    pi_28977327
    of ex...
    pi_29007027
    Het is uit tussen ons.. Net een poos gesproken, kvoelde de laatste 2 weken zoveel spanning over mn hele lichaam, kreeg nauwelijks een boterham naar binnen. En heb ook veel last van mn nek, doet veel pijn. Weet niet precies wat het is.
    Maar hey, het is .. ja. Voorbij.. ik zat toen de zomervakantie begonnen was al in zon gat.. maar, nu veel vrienden van haar .. heb ik dankzij haar ontmoet. En ik hoop toch nog een beetje dat mn zoiezo al kleine sociale kring, niet weg wordt gevaagd.
    pi_29007031
    dubbel op
    pi_29009831
    Cliche: Het is beter zo.

Goedzo dat je de stap gemaakt hebt TS

Vrienden hoeven je toch niet perse te laten vallen als jij het hebt uitgemaakt met je vriendin? Ookal heb je ze leren kennen omdat het al haar vrienden waren.
    Sommigen doen dat wel, maar dat zijn ook geen echte vrienden..
    Zo ken ik nl. wel een voorbeeld:

Een goede vriendin van mij had een vriend, ruim 2 jaar lang. Via haar heb ik hem leren kennen, dus dat is nu ook een vriend van mij. Alleen nu is hij met een ander vreemdgegaan en is het dus uit en nu wil zij niet dat ik nog met hem omga. Maar wat is dat nou?! Ik heb toch geen problemen met hem. Dus ik ga gewoon nog met beiden om (alleen weet zij dat niet ). Als zij daar achter komt denk ik dat ze boos wordt.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')