abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28352390
Anticonceptie is inderdaad iets dat jullie allebei aangaat, echter, als je vriendin aangeeft de pil niet te zien zitten dan is dat imho haar beslissing. Ik ken meerdere vrouwen die de pil hebben gebruikt en er klachten van kregen, zowel lichamelijk als emotioneel, deze verdwenen ook weer toen ze stopten met de pil. Condooms zijn inderdaad minder veilig, maar dat komt voornamelijk door verkeerd gebruik (scherpe nagels,. verkeerdom, enz.). Overigens zegt 98% zekerheid niet dat 2 op de 100 vrouwen daadwerkelijk zwanger raken, maar dat er 2 op de 100 keer iets misgaat waardoor eventueel bevruchting zou kunnen optreden. Het aantal zwangerschappen is vele malen lager. Als het voor jou onoverkomelijk is, dan moet je misschien inderdaad maar geen vaginale sex hebben met je vriendin.
  donderdag 30 juni 2005 @ 10:16:44 #27
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_28352392
dumpen die bitch!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2005 @ 10:21:48 #28
70532 loveli
N
pi_28352410
Je bent 21 en weet wat de gevolgen kunnen zijn van sex. Je wilt er ook verstandig mee omgaan. De pil is misschien het veiligste middel tegen zwangerschap, het is ook een ingrijpend middel. Ik vind het jammer dat je vindt dat je vriendin troep moet slikken (hormonen zijn geen snoepjes!), zodat jij gerustgesteld bent. Het spiraaltje is al helemaal een ingrijpend middel.

De vraag is, wat heb je ervoor over om veilige sex te hebben. Wat jullie ook kunnen overwegen, is een combinatie van methodes. Het pessarium (te gebruiken met zaaddodend middel) bestaat ook nog. Misschien een wat onhandig ding, maar het zorgt wel voor een extra barriere als je het samen met een condoom gebruikt. Misschien neemt het wat weg van de spontaniteit, maar een huilend kind is daar ook niet bevorderlijk voor. Het pessarium is niet het veiligste middel. In combinatie met condoom heb je wel meer bescherming dan wanneer je een van deze methodes gebruikt.

Als je vriendin haar cyclus leert kennen, kun je er heel goed achter komen wanneer de eisprong is. Dan kan ze uitrekenen welke dagen 'veilig' zijn en welke niet. Als ze een regelmatige cyclus heeft, is dat een goede houvast. Je zou kunnen overwegen om het altijd met condoom te doen (zeker in het begin voor de oefening, de eerste paar keer zullen wat onhandig zijn) en tijdens de vruchtbare periode geen sex te hebben. Of als ze dat een idee vindt dan een pessarium te gebruiken.

Weeg voor jezelf af welk risico je wilt nemen. Er bestaat ALTIJD een kans dat ze zwanger wordt. Elk jaar worden vrouwen die aan de pil zijn zwanger. Elk jaar worden vrouwen die een condoom gebruiken zwanger. Elk jaar worden vrouwen die periodiek onthouden zwanger. Als de kans op een prijs in de loterij zo groot was als de kans op zwangerschap, kocht ik een lot.

Vraag aan haar hoe regelmatig haar cyclus is. Als die regelmatig is, vraag wanneer ze ongesteld moet worden. In het algemeen (!richtlijn! geen wet, kan ook 12 of 16 dagen zijn, per persoon verschillend) is de eisprong 14 dagen voor de menstruatie. 5 dagen voor de eisprong en 2 dagen erna is het niet veilig om sex te hebben. Als je interesse hebt kan ik uitgebreider gaan uitleggen hoe periodieke onthouding werkt. In jouw geval dus toe te passen in combinatie met een ander voorbehoedsmiddel.

Dus als je echt niet wilt dat ze zwanger wordt, blijf dan minimaal een meter of 5 bij haar uit de buurt. En je weet wat de gevolgen zijn als ze toch zwanger wordt. Dan wordt je papa. Op zich goed dat jullie dat van te voren besproken hebben, dan krijg je achteraf geen verrassingen en verwijten over haar beslissing.

[ Bericht 0% gewijzigd door loveli op 30-06-2005 10:53:08 ]
crap in = crap out
pi_28352422
Al eens gedacht aan een condoom met extra zaaddodend middel???? Als je toch al zo huiverig bent, wat overigens beetje overdreven is.
  donderdag 30 juni 2005 @ 10:26:25 #30
48996 ed_reeb
vroem vroem vrrrooeeeeeeem
pi_28352428
Vraag ns of ze aan de nuva-ring wil. Mijn vriendin was eerst aan de pil, maar had nogal last van haar humeur en stemmingswisselingen en weet ik al niet wat. De pil brengt de volledige hormoonhuishouding op hol. Sinds ze aan de nuva-ring is gaat het echt super veel beter met haar. Bovendioen hoeft ze die maar 1 keer per maand in te brengen. De nuva-ring scheidt ook hormaonen af maar doet dat alleen lokaal zodat niet het helel lichaam zo veel last ondervindt.
beer
pi_28352430
Het is toch zeker haar lichaam? Als zij geen pil wil slikken, dan slikt ze geen pil, simpel.

Of jij dan vervolgens bij haar wil blijven is een tweede.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_28352443
Laat jezelf steriliseren dan.

You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  donderdag 30 juni 2005 @ 10:30:59 #33
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_28352447
Ze zit er gewoon op te wachten om je te 'vangen' met een kind.
DAAROM gaat ze niet aan de pil.

Luister naar je PA. Vlucht nu het nog kan.

En anders volg je de raad van mijn opa: "Wie het krijgt mag het houden!"
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  donderdag 30 juni 2005 @ 10:35:24 #34
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_28352473
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 10:24 schreef The_Masterer het volgende:
Al eens gedacht aan een condoom met extra zaaddodend middel???? Als je toch al zo huiverig bent, wat overigens beetje overdreven is.
Overdreven?!?!
Als je nou zelf het risico wilt nemen, best, maar ga alsjeblieft niet hier, op fok, waar men over het algemeen de ballen verstand heeft van anticonceptie, grotendeels eerst neukt en daarna nadenkt, en denkt dat zij toch wel veilig zijn, lopen blaten dat het overdreven is om huiverig te zijn voor de veiligheid van een condoom... Een condoom is in theorie erg veilig, maar in de praktijk dus niet...
Heb zelf al vaak genoeg meegemaakt dat zo'n ding de geest gaf, en dat was toch echt bij goed gebruik...
Ook zijn er genoeg vrouwen die zwanger worden na "goed gebruik" en vervolgens knappen/lekken van een condoom...
Dus er is zeker wel reden om huiverig te zijn...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  donderdag 30 juni 2005 @ 10:41:58 #35
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_28352520
Laat je steriliseren

hoef je ook geen condoom te gebruiken
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  donderdag 30 juni 2005 @ 10:44:46 #36
54787 nweenink
Er is altijd wat te vieren!
pi_28352544
Opties:
- anale sex
- pijpen

Condooms zijn ondingen maar wel redelijk betrouwbaar. Je kunt er ook een leuk spel van maken, dat zij 'm bij je omdoet of zo (vond ik altijd wel lekker als mijn vriendinnetjes dat bij mij deden). Het enige voorbehoedsmiddel dat 100% betrouwbaar is = geen sex of singel blijven.
  donderdag 30 juni 2005 @ 10:45:39 #37
101108 Stievus
Drums, Sex & Palm Beer
pi_28352560
klinkt als een hevig gelovig kringetje :S
pi_28352565
Als een vrouw niet aan de pil wil of niet met haar lichaam wil laten rotzooien moet je dat gewoon accepteren en een condoom gebruiken.
Verder niet zeuren en als je zo bang bent voor zwangerschap dan geen sex hebben. Simpel. Je moet haar wil respecteren, en anders laat jij er toch wat aan doen, hoef je je daar ook geen zorgen meer om te maken. Of het weer terug goedkomt is een ander verhaal, maar ga niet lopen klagen om een beslissing die je vriendin maakt over haar eigen lijf
mama van Myrddin
  Vis een optie? donderdag 30 juni 2005 @ 10:48:38 #39
70532 loveli
N
pi_28352624
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 10:16 schreef flipm0 het volgende:
...Overigens zegt 98% zekerheid niet dat 2 op de 100 vrouwen daadwerkelijk zwanger raken, maar dat er 2 op de 100 keer iets misgaat waardoor eventueel bevruchting zou kunnen optreden. Het aantal zwangerschappen is vele malen lager.
FOUT!

Die 98% betekent dat bij 'goed' gebruik 98 van de 100 vrouwen die het condoom als anti-conceptie gebruiken, niet zwanger worden. Dus 2 van de 100 vrouwen raken zwanger. Dit is PER JAAR! In de praktijk blijkt dit percentage anders te liggen, dat is te wijten aan fouten door gebruikers.
Voor de pil ligt her werkelijke percentage vrouwen dat zwanger wordt, op 2%. Dat betekent dus dat van de 100 pilgebruiksters, elk jaar 2 vrouwen zwanger worden. Dit kan komen door verkeerd gebruik, maar ook aan andere factoren zoals overgewicht.

Ter vergelijking, de kans op zwangerschap zonder voorbehoedsmiddel is 80%. Dus van de 100 vrouwen die geen voorbehoedsmiddelen gebruiken, raken er binnen een jaar 80 zwanger.
crap in = crap out
pi_28352652
Misschien is dit iets voor jou? Ik weet alleen niet of het al op de markt te verkrijgen is.
pi_28352717
Ik zou gewoon geen sex hebben met een meisje dat zo absoluut zeker bij een ongewenste zwangerschap het kind wil houden. Dat betekent vast dat ze
a) niet goed nadenkt over de gevolgen (onvolwassen)
b) ze in de fase zit dat kinderen leuk zijn want dan kun je er leuke kleertjes voor kopen (levensgevaarlijk)
c) religieus is (vermijden!)

Dus idd, heb GEEN sex met haar tot ze toegeeft of heb helemaal geen sex. Als je daar niet mee kunt leven dan zijn er weer twee opties afhankelijk van het feit of je makkelijk een nieuwe vriendin kunt krijgen of niet
pi_28352757
Je moet ook geen chica uit staphorst scoren
  donderdag 30 juni 2005 @ 10:58:28 #43
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_28352787
gewoon aan de achterkant naar binnen.... Krijg je geen kindertjes van.

Heb je het daar met je vriendin al over gehad?
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  donderdag 30 juni 2005 @ 10:58:37 #44
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28352796
iig verstandig dat je erover nadenkt. In principe zijn condooms redelijk veilig bij incidenteel gebruik, maar bij regelmatige seks wordt de kans op ongelukjes wel erg groot. Misschien kun je zoals gezegd een spiraaltje oid aanpraten, dan zit je gelijk niet met het risico dat ze em zou vergeten.
Vampire Romance O+
  donderdag 30 juni 2005 @ 11:03:16 #45
110174 Woodbridge
Nunc aut Nunquam
pi_28352897
Ik kan niet wachten tot de mannenpil er is. Baas over eigen zaad !
pi_28352920
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 10:16 schreef XiChico het volgende:
Uitmaken, zij wil dingen die jij niet wilt. Volgens mij is het een baas, doe wat je vader zegt.
Denk dat het eerder andersom is. Zij wil niet de pil slikken, hij wil dat zij dat wel doet. Dan is het aan hem om te beslissen of hij met haar verder wil of niet.

Lijkt mij persoonlijk trouwens moeilijk omdat hij dan constant, wanneer alleen een condoom gebruikt wordt, zich toch zorgen gaat zitten maken en dit dan een issue zal blijven.
Voor de jongen geldt trouwens dat hij het heeft over spiraaltje ed, maar dan kan ik ook vragen: waarom laat kijk je niet eens rond wat jij zelf kan doen om de kans op zwangerschap te verkleinen?
pi_28353457
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 11:03 schreef Woodbridge het volgende:
Ik kan niet wachten tot de mannenpil er is. Baas over eigen zaad !
inderdaad al dat gezever... Ik wil best wel die pil slikken hoor..

maar even ontopic.. Zij wil het kind houden mocht er iets fouts gaan met het condoom, dat zou voor mij een dermate hoog risico zijn dat ik der poes wel links laat liggen met mn piemel. Tsjah, dan komt er nog maar 1 optie in me op.. oraal, anaal, en na een tijdje dumpen.. als ik geen sex kan hebben hoe lief ze ook is (klinkt bot) dan moet ik de sex ergens anders zoeken, en waarschijnlijk zou zij het daar dan weer niet mee eens zijn.
  donderdag 30 juni 2005 @ 11:30:46 #48
89891 missDemeanor
Captured by the game
pi_28353490
Ik en mn ventje hebben hetzelfde probleem gehad. Ik wilde niet aan de pil omdat ik geen hormonen wil slikken en hij wilde geen condoom gebruiken omdat hij niks voelde met zo'n ding om.
Sexen zonder bescherming is riskant en hij vond het ook niks om m voortijdig terug te trekken( ook niet echt een veilige methode)....

We waren het er allebei wel over eens dat kinderen echt GEEN OPTIE zijn en ik zou ook zeker ingrijpen als het ooit wel zover zou kunnen komen.

Wat doe je dan in zo'n situatie? Je wilt wel allebei van de sex blijven genieten en geen kutkoters krijgen. Ik had respect voor zijn mening dat hij geen condooms wilde gebruiken en hij voor mijn standpunt dat ik geen hormonen in mn lichaam wilde.

Om elkaar tegemoet te komen heb ik er uiteindelijk voor gekozen om een spiraaltje te laten plaatsen, en nu sexen we weer zonder ellende letterlijk naar volle tevredenheid!!!

Ik weet niet hoe oud jouw vriendinnetje is, maar ze moet wel nadenken over hoe het nu verder moet. Kijk, het is oneerlijk, maar anticonceptie ( behalve condoom)komt meestal toch op de vrouwen neer....zij is ook verantwoordelijk, net als jij als het misgaat.
Ik zou haar ook niet dwingen om pillen te gaan slikken maar idd wat anderen al zeggen, ze kan best eens de nuvaring proberen of toch een spiraaltje proberen. Zo'n ingreep is dat nou ook weer niet en je hebt er 5 jaar lang plezier van.
OK en nu ben ik het zat!!!
▒­ ­
Ik heb van je gedroomd vannacht
pi_28354895
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 10:16 schreef flipm0 het volgende:

Anticonceptie is inderdaad iets dat jullie allebei aangaat, echter, als je vriendin aangeeft de pil niet te zien zitten dan is dat imho haar beslissing. Ik ken meerdere vrouwen die de pil hebben gebruikt en er klachten van kregen, zowel lichamelijk als emotioneel, deze verdwenen ook weer toen ze stopten met de pil.
Er zijn inderdaad vrouwen die er niet tegen kunnen. Dat weet je echter nooit van tevoren, en niet aan de pil beginnen omdat de vriendin van de buurvrouw van je tante er last van kreeg, is imho wel een héél slecht argument. Zeker gezien het feit dat er nog veel méér tevreden gebruiksters zijn, maar dáár hoor je mensen niet over. Het proberen en stoppen lijkt mij logischer.
quote:
Overigens zegt 98% zekerheid niet dat 2 op de 100 vrouwen daadwerkelijk zwanger raken, maar dat er 2 op de 100 keer iets misgaat waardoor eventueel bevruchting zou kunnen optreden.
Ho stop, dit klopt niet.

Volgens één van de site waar dergelijke cijfers op staan, betekenen die cijfers het volgende:
quote:
De betrouwbaarheid van een methode wordt aangegeven met een cijfer: de Pearl index. De Pearl index geeft het aantal zwangerschappen aan, dat ondanks het toepassen van de methode ontstaat bij 100 vrouwen, die gedurende een jaar lang deze methode gebruiken. Gemakshalve kan het cijfer ook gelezen worden als het percentage vrouwen, dat jaarlijks zwanger wordt.
Dus gewoon wél 2 op de 100 bij een betrouwbaarheid van 98%.

Eerst inlezen, dan blaten jongen.
  donderdag 30 juni 2005 @ 13:25:24 #50
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_28355006
Ik denk trouwens dat ze meer lichamelijke klachten van een zwangerschap zou krijgen
Vampire Romance O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')