ah, ik ben nu 21.. en trouwen is me nog geen optie, wil eerst studie afronden, beetje door de wereld, proberen carriere te maken je weet het wel. En niet nu al trouwen....... zeker nietquote:Op donderdag 30 juni 2005 08:39 schreef berent het volgende:
Je kan het beste wachten met seks tot na het huwelijk. Dan hoef je ook niet meer zo bang te zijn voor ongewilde zwangerschappen enzo. Als je vriendin niet aan de pil wil kan ze daar ook wel op wachten.
quote:Op donderdag 30 juni 2005 08:48 schreef Pikkebaas het volgende:
Anale sex een optie ??
Dit is SEX, geen R&Pquote:Op donderdag 30 juni 2005 08:47 schreef Het_Biertje het volgende:
je vriendin klinkt een beetje als een zeikwijf
( holyshit ik reageer in R&P )
Uhm, het condoom is in theorie 98% veilig, dus bij testen van de fabrikant. In de praktijk blijkt het echter neer te komen op 88%, wat in houdt dat 12 van de 100 gebruiksters zwanger raakt per jaar, ongeveer één op acht dus. bron: www.anticonceptie-online.nlquote:Op donderdag 30 juni 2005 08:49 schreef erikh het volgende:
[..]
Ontopic, condoom is in 98% van de gevallen veilig, behoorlijke score op zich maar je houdt altijd het risico op zwangerschap. Als dit echt een onoverkomelijk punt voor jullie is zou ik me eens afvragen of jij dan nog wel samen wilt zijn met haar.
Mja, ik word hier beetje ziek van, heb geen flauw idee wat ik moet, stel dat het verkeerd gaat zit ik in de gebakken penarie, en wijst iedereen mij aan dat ik me leuter d'r niet in had moeten hangen. Terwijl ze zelf ook graag sex wil, maja, zij denkt niet zo erg na over de gevolgen, ze leeft dan ook vaak van dag op dag enzo. Maja we kennen elkaar een tijdje en het hierom 'uit' te maken, zal waarschijnlijk als zeer zwak worden ervaren, en trouwen en elkaar verbinden voor de rest van ons leven, neej nog niet, ik bedoel men! ik ben nog maar 21. En ik wil gewoon niet die kans van mogelijkheid op kind hebben. Punt is, ik wil best alleen condoom, en als zij de pil niet wil gebruiken, fine with me. Maar als het daadwerkelijk fout gaat, we er ook iets tegen gaan ondernemen. En 'dat' wil ze dus niet, van het mogelijke kind dan in d'r buik moeten ze dan afblijven en de MAP wil ze domweg niet, ze houd niet van pillen, kotst ze vaak uit.quote:Op donderdag 30 juni 2005 09:11 schreef innovative het volgende:
[..]
Uhm, het condoom is in theorie 98% veilig, dus bij testen van de fabrikant. In de praktijk blijkt het echter neer te komen op 88%, wat in houdt dat 12 van de 100 gebruiksters zwanger raakt per jaar, ongeveer één op acht dus. bron: www.anticonceptie-online.nl
@TS Ik persoonlijk vind dat een te hoge score, ik zweer dan ook bij de pil omdat dat het middel is met het hoogste betrouwbaarheidsgehalte. Kan me wat dat betreft ook goed voorstellen dat je baalt van de situatie. Gelukkig heb je genoeg verstand in je donder om er nu alvast over na te denken wat je wilt en hoe je zou reageren in de situaties dat het fout gaat. Denk er écht goed over na voordat je er aan begint, want als het zo gaat is er geen weg meer terug idd, en als je dat niet wilt, heb dan alsjeblieft genoeg verstand en zelfbeheersing om het níét te doen. Want als je in een situatie als dit wel gaat liggen wippen, ze raakt zwanger en je trekt je handen er van af, dat kun je ook niet maken. De andere kant op, je hele leven vast zitten lijkt me nu ook nog niet aanlokkelijk.
Goed, begrijp je vriendin totaal niet en vind het ook ontzettend oneerlijk dat wat dit betreft alleen vrouwen wat te zeggen hebben vaak (hier niet overigens, vind dat anticonceptie zowel mij als mijn vriend aan gaat en hij bepaalt dus mee), terwijl het ook een groot impact heeft op de man. Maar ik zou niet weten wat je er aan kan doen, vind het alleen vreemd dat ze het niet eens probeert, aangezien slechts vijf tot tien% van de vrouwen bijwerkingen krijgt, dus de kans dat ze er géén last van krijgt is vele malen hoger.
Geen condoom en geen pil = grote kans op kindquote:Op donderdag 30 juni 2005 09:27 schreef D3nn15 het volgende:
Als je elkaar goed kent, weet dat je allebei "clean" bent dan toch zonder hoor... Het is irritant, je voelt bijna niks meer en het verpest de hele stemming zo een ding omdoen ... Je hebt ook zo een implanon ding, zo een klein dingetjes wat ze onder de huid plaatsen en dat geeft ook een of ander hormoontje af waardoor zwangerschap niet mogelijk is ...
Overdreven?!?!quote:Op donderdag 30 juni 2005 10:24 schreef The_Masterer het volgende:
Al eens gedacht aan een condoom met extra zaaddodend middel???? Als je toch al zo huiverig bent, wat overigens beetje overdreven is.
FOUT!quote:Op donderdag 30 juni 2005 10:16 schreef flipm0 het volgende:
...Overigens zegt 98% zekerheid niet dat 2 op de 100 vrouwen daadwerkelijk zwanger raken, maar dat er 2 op de 100 keer iets misgaat waardoor eventueel bevruchting zou kunnen optreden. Het aantal zwangerschappen is vele malen lager.
Denk dat het eerder andersom is. Zij wil niet de pil slikken, hij wil dat zij dat wel doet. Dan is het aan hem om te beslissen of hij met haar verder wil of niet.quote:Op donderdag 30 juni 2005 10:16 schreef XiChico het volgende:
Uitmaken, zij wil dingen die jij niet wilt. Volgens mij is het een baas, doe wat je vader zegt.
inderdaad al dat gezever... Ik wil best wel die pil slikken hoor..quote:Op donderdag 30 juni 2005 11:03 schreef Woodbridge het volgende:
Ik kan niet wachten tot de mannenpil er is. Baas over eigen zaad !
Er zijn inderdaad vrouwen die er niet tegen kunnen. Dat weet je echter nooit van tevoren, en niet aan de pil beginnen omdat de vriendin van de buurvrouw van je tante er last van kreeg, is imho wel een héél slecht argument. Zeker gezien het feit dat er nog veel méér tevreden gebruiksters zijn, maar dáár hoor je mensen niet over. Het proberen en stoppen lijkt mij logischer.quote:Op donderdag 30 juni 2005 10:16 schreef flipm0 het volgende:
Anticonceptie is inderdaad iets dat jullie allebei aangaat, echter, als je vriendin aangeeft de pil niet te zien zitten dan is dat imho haar beslissing. Ik ken meerdere vrouwen die de pil hebben gebruikt en er klachten van kregen, zowel lichamelijk als emotioneel, deze verdwenen ook weer toen ze stopten met de pil.
Ho stop, dit klopt niet.quote:Overigens zegt 98% zekerheid niet dat 2 op de 100 vrouwen daadwerkelijk zwanger raken, maar dat er 2 op de 100 keer iets misgaat waardoor eventueel bevruchting zou kunnen optreden.
Dus gewoon wél 2 op de 100 bij een betrouwbaarheid van 98%.quote:De betrouwbaarheid van een methode wordt aangegeven met een cijfer: de Pearl index. De Pearl index geeft het aantal zwangerschappen aan, dat ondanks het toepassen van de methode ontstaat bij 100 vrouwen, die gedurende een jaar lang deze methode gebruiken. Gemakshalve kan het cijfer ook gelezen worden als het percentage vrouwen, dat jaarlijks zwanger wordt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |