De pil ligt iets genuanceerder, als je hem correct gebruikt mag je uit gaan van 0,2%, maar is er ook maar één factor die gevaar kan opleveren (slecht gebruik, spuigen, overgewicht) dan kan het oplopen tot 10%.quote:Op donderdag 30 juni 2005 10:48 schreef loveli het volgende:
Voor de pil ligt her werkelijke percentage vrouwen dat zwanger wordt, op 2%. Dat betekent dus dat van de 100 pilgebruiksters, elk jaar 2 vrouwen zwanger worden. Dit kan komen door verkeerd gebruik, maar ook aan andere factoren zoals overgewicht.
wat heeft het huwelijk ermee te maken? de kans is evengroot dat er een keer wat misgaat of je moet in je huwelijk 20 kinderen willenquote:Op donderdag 30 juni 2005 08:39 schreef berent het volgende:
Je kan het beste wachten met seks tot na het huwelijk. Dan hoef je ook niet meer zo bang te zijn voor ongewilde zwangerschappen enzo. Als je vriendin niet aan de pil wil kan ze daar ook wel op wachten.
Je kunt het toch allicht proberen. De meeste mensen hebben er inderdaad geen last van, waarom zou jij dan die ene zijn die dat wel heeft? Want dát wil de vriendin van de TS niet, ze wil helemaal níks proberen. Vind ik dan weer erg simpel gedacht. Ik zeg niet dat ze aan de pil zou moeten, maar ze sluit élke vorm van anticonceptie uit waar zij verantwoordelijk voor zou zijn. Tja, imo werkt het niet zo, maar goed, ik heb ook zoiets van "ik raak zwanger, dan ik er ook maar beter zélf voor zorgen dat dat niet gebeurt".quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:32 schreef Dolfijn het volgende:
Nou, ik kan de mening van je vriendin best begrijpen hoor.
Een bekende van mij heeft verschillende soorten geprobeerd, maar geen enkele bleek geschikt voor haar. Ze werd van alle soorten letterlijk ziek. Hoofdpijn, duizelingen, misselijk.
De meeste mensen hebben geen last van de pil. Maar sommigen dus blijkbaar wel.
Haar mening respecteren dus en op zoek gaan naar een andere oplossing![]()
voor zover ik weet duurt het nog wel even voordat deze 'pil' daadwerkelijk bij de apotheek te vinden isquote:Op donderdag 30 juni 2005 10:49 schreef Hell_Spawn het volgende:
Misschien is dit iets voor jou? Ik weet alleen niet of het al op de markt te verkrijgen is.
Theoretische betrouwbaarheid 98%, praktische betrouwbaarheid 88%.quote:Op donderdag 30 juni 2005 08:49 schreef erikh het volgende:
[..]
Ontopic, condoom is in 98% van de gevallen veilig, behoorlijke score op zich maar je houdt altijd het risico op zwangerschap. Als dit echt een onoverkomelijk punt voor jullie is zou ik me eens afvragen of jij dan nog wel samen wilt zijn met haar.
Nee, dat kun je dus níét. Mijn zusje bijvoorbeeld is een gruwelijk hormonenmonster als ze géén pil slikt. Chagerijnig, vreetbuien, gewichtsschommelingen, woedeaanvallen... Nu met de pil is ze nog lang geen meisje dat altijd lief en rustig is, maar is haar humeur in rustiger vaarwater gekomen. Let wel, slechts een voorbeeld, zijn ook genoeg vrouwen die er anders op reageren en aan één (wellicht uitzonderlijk) geval kun je geen conclusies verbinden, maar het maakt wél duidelijk dat ook dit geen wet van meden en perzen is.quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:32 schreef goddess-in-heaven het volgende:
@ innovative: de reactie op de pil kan je wel een beetje voorspellen. Wanneer de cyclus ongeveer gelijk is en je al hetzelfde op je eigen hormonen reageert, kan je de gevolgen van de pil wel een beetje voorspellen.
Ik neem mijn moeder en mij altijd als voorbeeld. Mijn moeder was vroeger op dezelfde manier ongesteld als ik. Zelfde cyclus, zelfde tijd, zelfde reactie op de maandelijkse problemen. zij is voor mijn geboorte aan de pil gegaan en moest hiermee stoppen omdat ze 'gek' werd. Verschillende pillen gebruikt en allemaal hadden ze dezelfde uitwerking. toen ik 19 was wilde ik ook aan de pil, veel met haar erover gesproken. Zij had alleen niet verteld over haar reactie op die hormonen. Wel dat de pil veranderingen teweeg konden rbengen. Na een halfjaar kreeg ik al dezelfde bijwerkingen, werd zwaar agressief en depressief. Ben na 2 jaar overgestapt op andere pil. die leek te werken, maar na 3 maanden gebeurde hetzelfde. Uiteindelijk heb ik 4 jaar de pil gebruikt en heeft mijn moeder me aan het einde vertelt dat ik maar moest stoppen omdat zij dezelfde bijwerkingen had.quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:21 schreef innovative het volgende:
[..]
Nee, dat kun je dus níét. Mijn zusje bijvoorbeeld is een gruwelijk hormonenmonster als ze géén pil slikt. Chagerijnig, vreetbuien, gewichtsschommelingen, woedeaanvallen... Nu met de pil is ze nog lang geen meisje dat altijd lief en rustig is, maar is haar humeur in rustiger vaarwater gekomen. Let wel, slechts een voorbeeld, zijn ook genoeg vrouwen die er anders op reageren en aan één (wellicht uitzonderlijk) geval kun je geen conclusies verbinden, maar het maakt wél duidelijk dat ook dit geen wet van meden en perzen is.
Iedereen reageert zó divers op de pil, dat ik vind dat je geen conclusies kan en mag verbinden aan andermans ervaringen. Goed, zeggen dat je geen hormonen wilt, begrijpelijk, hormonen zijn dingen die veel invloed op je kunnen hebben, al vind ik ook dán dat je moet kijken naar andere mogelijkheden. Niet aan de pil willen beginnen omdat iemand ánders er last van kreeg, terwijl er ook zoveel anderen zijn die er géén last van hebben, vind ik een kortzichtig. In dat opzicht heb je statistisch gezien nog altijd een grotere kans om prima op de pil te reageren dan dat je er problemen mee krijgt.
Mjah... Das je moeder... Dat je moeder en jij eenzelfde genetisch bepaalde hormonale afwijking hebben, wil niet zeggen dat de rest van de wereld dat ook heeft...quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:26 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
Ik neem mijn moeder en mij altijd als voorbeeld. Mijn moeder was vroeger op dezelfde manier ongesteld als ik. Zelfde cyclus, zelfde tijd, zelfde reactie op de maandelijkse problemen. zij is voor mijn geboorte aan de pil gegaan en moest hiermee stoppen omdat ze 'gek' werd. Verschillende pillen gebruikt en allemaal hadden ze dezelfde uitwerking. toen ik 19 was wilde ik ook aan de pil, veel met haar erover gesproken. Zij had alleen niet verteld over haar reactie op die hormonen. Wel dat de pil veranderingen teweeg konden rbengen. Na een halfjaar kreeg ik al dezelfde bijwerkingen, werd zwaar agressief en depressief. Ben na 2 jaar overgestapt op andere pil. die leek te werken, maar na 3 maanden gebeurde hetzelfde. Uiteindelijk heb ik 4 jaar de pil gebruikt en heeft mijn moeder me aan het einde vertelt dat ik maar moest stoppen omdat zij dezelfde bijwerkingen had.
de gevolgen van de pil op je lichaam kunnen groot zijn. En na alle negatieve ervaringen van mijzelf en mensen uit mijn omgeving raar ik mensen aan om niet aan de pil te beginnen, maar wel om een ander anticonceptiemiddel te gebruiken ik ben dan ook overgestapt op het ouderwetse koperspiraaltje. Dat je de pil niet wil slikken of andere hormonen niet in je lichaam wil hebben, kan ik me goed voorstellen. De vriendin van TS wil wel met het condoom vrijen. Dit geeft dus aan dat zij er wel over nadenkt.....quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:49 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Mjah... Das je moeder... Dat je moeder en jij eenzelfde genetisch bepaalde hormonale afwijking hebben, wil niet zeggen dat de rest van de wereld dat ook heeft...
Ik word een beetje ziek van dat anti-pil gepropageer... Helemaal als mensen de gevolgen van het níet slikken van de pil niet kunnen of willen dragen
Ik blijf er bij, het zijn slechts een paar voorbeelden, ik ken in mijn omgeving zó ontzettend veel mensen die wél gelukkig zijn met de pil, dat ik gewoon zeg "ja, er zijn mensen die er niet tegen kunnen, zo'n 10% van de vrouwen (en dat is wetenschappelijk bepaald). Probeer het eens voor jezelf".quote:Op donderdag 30 juni 2005 15:56 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
de gevolgen van de pil op je lichaam kunnen groot zijn. En na alle negatieve ervaringen van mijzelf en mensen uit mijn omgeving raar ik mensen aan om niet aan de pil te beginnen, maar wel om een ander anticonceptiemiddel te gebruiken ik ben dan ook overgestapt op het ouderwetse koperspiraaltje. Dat je de pil niet wil slikken of andere hormonen niet in je lichaam wil hebben, kan ik me goed voorstellen. De vriendin van TS wil wel met het condoom vrijen. Dit geeft dus aan dat zij er wel over nadenkt.....
Ik zou d'r dumpen...quote:Op donderdag 30 juni 2005 13:32 schreef Dolfijn het volgende:
Nou, ik kan de mening van je vriendin best begrijpen hoor.
Een bekende van mij heeft verschillende soorten geprobeerd, maar geen enkele bleek geschikt voor haar. Ze werd van alle soorten letterlijk ziek. Hoofdpijn, duizelingen, misselijk.
De meeste mensen hebben geen last van de pil. Maar sommigen dus blijkbaar wel.
Haar mening respecteren dus en op zoek gaan naar een andere oplossing vriendin![]()
Aanvulling;quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:31 schreef nozem het volgende:
Ik ben dan wel geen vrouw maar het blijven inderdaad toch hormonen die je slikt en dat kan nooit écht gezond zijn. Desondanks tref ik eigenlijk nooit vrouwen die hem niet slikken, de voordelen wegen wellicht op tegen de nadelen. Ik zou een goed condoom met zaaddodend glijmiddel gebruiken (topsafe ofzo) en me niet zoveel zorgen maken om zwangerschappen.
quote:Op donderdag 30 juni 2005 08:26 schreef sitting_elfling het volgende:
Na , lange..lange..lange discussie met mn vriendin heb ik haar nog niet weten over te halen. Sja, we willen het wel met elkaar doen, maar ik wil de kans op zwangerschap toch wel beetje klein houden. Zij wil niet aan de pil, spiraaltje etc. Enige reden dat ze de pil niet wil is dat familie van d'r het ook heeft gebruikt en die werd er helemaal ziek van. Daarbij confronteerde ik haar maar over mogelijke zwangerschap.. nee tuurlijk wou ze geen kinderen, maar mocht het fout gaan en ze toch zwanger zijn, dan blijft wat in de buik zit. Geen abortus, staat ze niet voor open. En geen morning after pill, ze vind het slikken van pillen vies. Daarbij vind ik, alleen maar condoom gebruiken, toch echt 'TE' risky, maar ja hoe leg je dat uit aan je vriendin :S. Ik moet er niet aan denken om met zon kleine kotor rond te lopen mocht het mis gaan.
En sjah, 4 maand geleden zijn mn neef en een vriendin getrouwd. Ze zijn 21 en 22. Waarom? .. ze was zwanger, en wilde geen abortus, en ze wou ook geen pil. Beide ouders hebben doorgezet en nu is hij al getrouwd, wilde hij helemaal niet. Dit soort taferelen wil ik ten zeerste voorkomen, maar wat moet ik nu? ik wil d'r ook wel weer eens boven op bij mn vriendin, maar dit is toch echt te riskant vind ik. Zijn er enige opties? Ik heb wel eens iets over zaaddodend middel gehoord .. mssn over condoom? =/ Lijkt me vrij onwaarschijnlijk, of toch na dat we sex hebben gehad en mocht het fout zijn, stiekum een map in d'r eten verstoppen? Zij wil namelijk best wel graag het doen met mij. Maja, wat moet ik =/ ik ga komende vrijdag bij d'r slapen. En ik wil niet 'DE' vergissing in me leven maken.
Mja, dat is dus ook dat dubbele gevoel wat ik heb.quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:07 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
@insomaniac & rebelgirl: maar wat vinden jullie er dan van dat wanneer ze alleen condoom gebruiken en er gebeurt een ongelukje mevrouw nu al weigert de morning After pil te gebruiken ? Ik vind dat nogal een inluisactie, eerlijk gezegd.
Het gaat erom dat zij ook niet bereid is om bijvoorbeeld een morning-after pil te gebruiken, als het concoom scheurt, dan is TS het zaadje (quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:59 schreef rebelgirl het volgende:
niet te geloven hoe mensen kunnen reageren hier van
dump dat wijf......
denk dat ze zelf niet weten wat de pil of prikpil inhoud...
prikpil zou bij mij echt niet mogen wegens grote kans op baarmoeder halskanker...
normale pil vehoogd bij mij de kans op borstkanker....
sommige mensen kunnen niet tegen bepaalde hormonen..en daar kom je pas achter als je verschillende pil soorten heb gebruikt.... en echt dat is geen pretje...
je heb zo ie zo geen normale spontane bloeding dat wordt geregeld door de pil, waardoor sommige vrouwen veel meer pijn hebben in de stop week...
er zullen ook gerust vrouwen zijn die zweren bij de pil..... maar dwingen iemand aan de pil pfff is nogal wat....ik vind het overkomen van....
als jij geen pil slikt maak ik het misschien uit!!!!!!
Of een vriendin zoeken die wel bereid is tot anti-conceptie, danwel een morning-after pil, of als het er op aan komt zelfs een abortus.quote:als je het echt veilig wilt is het pil+ condoom
dit is dus geen optie....
dan wordt het condoom en die is echt wel veilig genoeg als je het goed doet... anders zullen ze vrouwen die net bevallen zijn ook niet aanraden om een condoom te gebruiken..aangezien heel veel vrouwen borstvoeding geven en nog niet aan de pil gaan daarna bevoorbeeld..maar je bent wel zo vruchtbaar als de pest na je zwangerschap...
en als je je echt helemaal geen risico wilt..... is het heel simpel
GEEN SEX...
quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:07 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
@insomaniac & rebelgirl: maar wat vinden jullie er dan van dat wanneer ze alleen condoom gebruiken en er gebeurt een ongelukje mevrouw nu al weigert de morning After pil te gebruiken ? Ik vind dat nogal een inluisactie, eerlijk gezegd.
Het is zeer zeker niet écht gezond, maar de meeste dingen zijn van tijdelijke aard en verdwijnen zodra je er mee stopt. De depressies, vreetbuien en weet ik wat al zijn binnen korte tijd na het stoppen weer verdwenen. Waarom dan niet proberen?quote:Op donderdag 30 juni 2005 18:31 schreef nozem het volgende:
Ik ben dan wel geen vrouw maar het blijven inderdaad toch hormonen die je slikt en dat kan nooit écht gezond zijn.
Jah, en het haalt het allemaal niet bij echte seks...quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:36 schreef Solitarias het volgende:
pijpen
beffen
anaal
strelen
toys
SM
....
er zijn zat mogelijkheden buiten penetratie om van sex te genieten...............
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 08:36 schreef Solitarias het volgende:
pijpen
beffen
anaal
strelen
toys
SM
....
er zijn zat mogelijkheden buiten penetratie om van sex te genieten...............
Lol.quote:Op donderdag 30 juni 2005 08:48 schreef Pikkebaas het volgende:
Anale sex een optie ??
Waaat ?quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:31 schreef zhe-devilll het volgende:Wat is hier het probleem?
Ik slik al jaren geen pil meer wordt er nml hypernerveus van! Ben de enige niet, dit is al jaren bekend in andere landen nml.
Als je verstandig omgaat met een condoom is er niets aan de hand. Verder beschermt het tegen allerlei Soa's en ach, zwanger worden kun je ook nog voorkomen door bv
PERSONA
te gebruiken
kan eventueel als extra erbij.
Voor de rest vind ik dat TS niet zo moet zeuren over condoomgebruik, denk nml dat je het zwanger worden een beetje als excuus gebruikt, in feite wil je zonder omdat je dit lekkerder vind.
In die andere landen zijn er ook onderzoeken geweest waar uit bleek dat slechts tien procent van de vrouwen klachten ondervindt van de pil. Daarom zou ze het allicht kunnen proberen, kans is groter dat het wél goed gaat dan niet.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:31 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik slik al jaren geen pil meer wordt er nml hypernerveus van! Ben de enige niet, dit is al jaren bekend in andere landen nml.
Tuurlijk, 12% zwangerschappen per jaar is natuurlijk niks, daar stap je zo overheen. En ach, dat ze het dan ook meteen wil houden als het fout gaat is natuurlijk ook géén probleem...quote:Voor de rest vind ik dat TS niet zo moet zeuren over condoomgebruik, denk nml dat je het zwanger worden een beetje als excuus gebruikt, in feite wil je zonder omdat je dit lekkerder vind.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |