abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28355007
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 10:48 schreef loveli het volgende:
Voor de pil ligt her werkelijke percentage vrouwen dat zwanger wordt, op 2%. Dat betekent dus dat van de 100 pilgebruiksters, elk jaar 2 vrouwen zwanger worden. Dit kan komen door verkeerd gebruik, maar ook aan andere factoren zoals overgewicht.
De pil ligt iets genuanceerder, als je hem correct gebruikt mag je uit gaan van 0,2%, maar is er ook maar één factor die gevaar kan opleveren (slecht gebruik, spuigen, overgewicht) dan kan het oplopen tot 10%.

Gemiddeld is het inderdaad 2%, maar daar heb je zelf ook aardig de hand in en dat kun je terugdringen.
  donderdag 30 juni 2005 @ 13:32:54 #52
64742 Dolfijn
Volkomen onschuldig
pi_28355218
Nou, ik kan de mening van je vriendin best begrijpen hoor.
Een bekende van mij heeft verschillende soorten geprobeerd, maar geen enkele bleek geschikt voor haar. Ze werd van alle soorten letterlijk ziek. Hoofdpijn, duizelingen, misselijk.
De meeste mensen hebben geen last van de pil. Maar sommigen dus blijkbaar wel.

Haar mening respecteren dus en op zoek gaan naar een andere oplossing
Ik ben lief. Ik ben een schatje. Ik ben soms wat kattig. Ik ben leergierig. Ik ben eigenwijs. Ik ben een zeurkont. Ik ben muziekgek. Ik ben ik, ik ben Carla, en zo zul je mij moeten accepteren.
pi_28355300
Je kan het door d'r eten prakken ?
pi_28355977
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 08:39 schreef berent het volgende:
Je kan het beste wachten met seks tot na het huwelijk. Dan hoef je ook niet meer zo bang te zijn voor ongewilde zwangerschappen enzo. Als je vriendin niet aan de pil wil kan ze daar ook wel op wachten.
wat heeft het huwelijk ermee te maken? de kans is evengroot dat er een keer wat misgaat of je moet in je huwelijk 20 kinderen willen
pi_28356708
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 13:32 schreef Dolfijn het volgende:
Een bekende van mij heeft verschillende soorten geprobeerd, maar geen enkele bleek geschikt voor haar. Ze werd van alle soorten letterlijk ziek. Hoofdpijn, duizelingen, misselijk.

Haar mening respecteren dus en op zoek gaan naar een andere oplossing
Je kunt het toch allicht proberen. De meeste mensen hebben er inderdaad geen last van, waarom zou jij dan die ene zijn die dat wel heeft? Want dát wil de vriendin van de TS niet, ze wil helemaal níks proberen. Vind ik dan weer erg simpel gedacht. Ik zeg niet dat ze aan de pil zou moeten, maar ze sluit élke vorm van anticonceptie uit waar zij verantwoordelijk voor zou zijn. Tja, imo werkt het niet zo, maar goed, ik heb ook zoiets van "ik raak zwanger, dan ik er ook maar beter zélf voor zorgen dat dat niet gebeurt".

Je kunt er last van krijgen, maar als je daadwerkelijk klachten krijgt ben je vroeg genoeg. Ik vind het erg kortzichtig om, aan de hand van de verhalen van "een bekende" het meteen zelf ook maar niet te proberen, ieder lijf is anders.
  donderdag 30 juni 2005 @ 14:24:17 #56
78918 SeLang
Black swans matter
pi_28356874
Dumpen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_28357103
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 10:49 schreef Hell_Spawn het volgende:
Misschien is dit iets voor jou? Ik weet alleen niet of het al op de markt te verkrijgen is.
voor zover ik weet duurt het nog wel even voordat deze 'pil' daadwerkelijk bij de apotheek te vinden is
Batai!
pi_28357130
@ innovative: de reactie op de pil kan je wel een beetje voorspellen. Wanneer de cyclus ongeveer gelijk is en je al hetzelfde op je eigen hormonen reageert, kan je de gevolgen van de pil wel een beetje voorspellen.

Je kan je vriendin niet dwingen om anticonceptie te gebruiken. alle anticonceptie heeft grote lichamelijke (en geestelijke impact) Persoonlijk raad ik niemand aan om aan de pil te gaan. Ik ben er dan ook, na 4 jaar misère, mee gestopt. dat een zwangerschap een grotere impact heeft, beseft ze alleen denk ik niet echt. Maar je kan haar niet dwingen, het is haar keuze en die moet je respecteren.

Er zit dus denk ik niets anders op dan toch het condoom te gebruiken. Als je het condoom echt niet vertrouwd kan je altijd nog een combinatie doen van het condoom en 'voor het zingen de kerk uit'. Dus gewoon sex hebben en wanneer je denkt dat je moet klaar komen, haal je hem eruit en laat je het haar verder doen met dr handen of dr mond. Nu alleen nog hopen dat ze niet allergisch voor latex is
pi_28357259
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 08:49 schreef erikh het volgende:

[..]

Ontopic, condoom is in 98% van de gevallen veilig, behoorlijke score op zich maar je houdt altijd het risico op zwangerschap. Als dit echt een onoverkomelijk punt voor jullie is zou ik me eens afvragen of jij dan nog wel samen wilt zijn met haar.
Theoretische betrouwbaarheid 98%, praktische betrouwbaarheid 88%.

www.etos.nl/apotheek/index. jsp?trg=apotheek/index.anticonceptie
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_28358729
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 14:32 schreef goddess-in-heaven het volgende:
@ innovative: de reactie op de pil kan je wel een beetje voorspellen. Wanneer de cyclus ongeveer gelijk is en je al hetzelfde op je eigen hormonen reageert, kan je de gevolgen van de pil wel een beetje voorspellen.
Nee, dat kun je dus níét. Mijn zusje bijvoorbeeld is een gruwelijk hormonenmonster als ze géén pil slikt. Chagerijnig, vreetbuien, gewichtsschommelingen, woedeaanvallen... Nu met de pil is ze nog lang geen meisje dat altijd lief en rustig is, maar is haar humeur in rustiger vaarwater gekomen. Let wel, slechts een voorbeeld, zijn ook genoeg vrouwen die er anders op reageren en aan één (wellicht uitzonderlijk) geval kun je geen conclusies verbinden, maar het maakt wél duidelijk dat ook dit geen wet van meden en perzen is.

Iedereen reageert zó divers op de pil, dat ik vind dat je geen conclusies kan en mag verbinden aan andermans ervaringen. Goed, zeggen dat je geen hormonen wilt, begrijpelijk, hormonen zijn dingen die veel invloed op je kunnen hebben, al vind ik ook dán dat je moet kijken naar andere mogelijkheden. Niet aan de pil willen beginnen omdat iemand ánders er last van kreeg, terwijl er ook zoveel anderen zijn die er géén last van hebben, vind ik een kortzichtig. In dat opzicht heb je statistisch gezien nog altijd een grotere kans om prima op de pil te reageren dan dat je er problemen mee krijgt.
pi_28358885
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:21 schreef innovative het volgende:

[..]

Nee, dat kun je dus níét. Mijn zusje bijvoorbeeld is een gruwelijk hormonenmonster als ze géén pil slikt. Chagerijnig, vreetbuien, gewichtsschommelingen, woedeaanvallen... Nu met de pil is ze nog lang geen meisje dat altijd lief en rustig is, maar is haar humeur in rustiger vaarwater gekomen. Let wel, slechts een voorbeeld, zijn ook genoeg vrouwen die er anders op reageren en aan één (wellicht uitzonderlijk) geval kun je geen conclusies verbinden, maar het maakt wél duidelijk dat ook dit geen wet van meden en perzen is.

Iedereen reageert zó divers op de pil, dat ik vind dat je geen conclusies kan en mag verbinden aan andermans ervaringen. Goed, zeggen dat je geen hormonen wilt, begrijpelijk, hormonen zijn dingen die veel invloed op je kunnen hebben, al vind ik ook dán dat je moet kijken naar andere mogelijkheden. Niet aan de pil willen beginnen omdat iemand ánders er last van kreeg, terwijl er ook zoveel anderen zijn die er géén last van hebben, vind ik een kortzichtig. In dat opzicht heb je statistisch gezien nog altijd een grotere kans om prima op de pil te reageren dan dat je er problemen mee krijgt.
Ik neem mijn moeder en mij altijd als voorbeeld. Mijn moeder was vroeger op dezelfde manier ongesteld als ik. Zelfde cyclus, zelfde tijd, zelfde reactie op de maandelijkse problemen. zij is voor mijn geboorte aan de pil gegaan en moest hiermee stoppen omdat ze 'gek' werd. Verschillende pillen gebruikt en allemaal hadden ze dezelfde uitwerking. toen ik 19 was wilde ik ook aan de pil, veel met haar erover gesproken. Zij had alleen niet verteld over haar reactie op die hormonen. Wel dat de pil veranderingen teweeg konden rbengen. Na een halfjaar kreeg ik al dezelfde bijwerkingen, werd zwaar agressief en depressief. Ben na 2 jaar overgestapt op andere pil. die leek te werken, maar na 3 maanden gebeurde hetzelfde. Uiteindelijk heb ik 4 jaar de pil gebruikt en heeft mijn moeder me aan het einde vertelt dat ik maar moest stoppen omdat zij dezelfde bijwerkingen had.
  donderdag 30 juni 2005 @ 15:49:43 #62
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_28359510
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:26 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

Ik neem mijn moeder en mij altijd als voorbeeld. Mijn moeder was vroeger op dezelfde manier ongesteld als ik. Zelfde cyclus, zelfde tijd, zelfde reactie op de maandelijkse problemen. zij is voor mijn geboorte aan de pil gegaan en moest hiermee stoppen omdat ze 'gek' werd. Verschillende pillen gebruikt en allemaal hadden ze dezelfde uitwerking. toen ik 19 was wilde ik ook aan de pil, veel met haar erover gesproken. Zij had alleen niet verteld over haar reactie op die hormonen. Wel dat de pil veranderingen teweeg konden rbengen. Na een halfjaar kreeg ik al dezelfde bijwerkingen, werd zwaar agressief en depressief. Ben na 2 jaar overgestapt op andere pil. die leek te werken, maar na 3 maanden gebeurde hetzelfde. Uiteindelijk heb ik 4 jaar de pil gebruikt en heeft mijn moeder me aan het einde vertelt dat ik maar moest stoppen omdat zij dezelfde bijwerkingen had.
Mjah... Das je moeder... Dat je moeder en jij eenzelfde genetisch bepaalde hormonale afwijking hebben, wil niet zeggen dat de rest van de wereld dat ook heeft...

Ik word een beetje ziek van dat anti-pil gepropageer... Helemaal als mensen de gevolgen van het níet slikken van de pil niet kunnen of willen dragen
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  donderdag 30 juni 2005 @ 15:55:04 #63
98634 Lempicka
Back to Life
pi_28359623
lijkt me een raar wijf die vriendin van jou...
"Sex Is Nice And Pleasure Is Good For You"
pi_28359650
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:49 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Mjah... Das je moeder... Dat je moeder en jij eenzelfde genetisch bepaalde hormonale afwijking hebben, wil niet zeggen dat de rest van de wereld dat ook heeft...

Ik word een beetje ziek van dat anti-pil gepropageer... Helemaal als mensen de gevolgen van het níet slikken van de pil niet kunnen of willen dragen
de gevolgen van de pil op je lichaam kunnen groot zijn. En na alle negatieve ervaringen van mijzelf en mensen uit mijn omgeving raar ik mensen aan om niet aan de pil te beginnen, maar wel om een ander anticonceptiemiddel te gebruiken ik ben dan ook overgestapt op het ouderwetse koperspiraaltje. Dat je de pil niet wil slikken of andere hormonen niet in je lichaam wil hebben, kan ik me goed voorstellen. De vriendin van TS wil wel met het condoom vrijen. Dit geeft dus aan dat zij er wel over nadenkt.....
pi_28360441
Je vriendin heeft toch gelijk man.
Vet vies zo'n pil. Kan je beter kinderen hebben.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_28360840
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 15:56 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

de gevolgen van de pil op je lichaam kunnen groot zijn. En na alle negatieve ervaringen van mijzelf en mensen uit mijn omgeving raar ik mensen aan om niet aan de pil te beginnen, maar wel om een ander anticonceptiemiddel te gebruiken ik ben dan ook overgestapt op het ouderwetse koperspiraaltje. Dat je de pil niet wil slikken of andere hormonen niet in je lichaam wil hebben, kan ik me goed voorstellen. De vriendin van TS wil wel met het condoom vrijen. Dit geeft dus aan dat zij er wel over nadenkt.....
Ik blijf er bij, het zijn slechts een paar voorbeelden, ik ken in mijn omgeving zó ontzettend veel mensen die wél gelukkig zijn met de pil, dat ik gewoon zeg "ja, er zijn mensen die er niet tegen kunnen, zo'n 10% van de vrouwen (en dat is wetenschappelijk bepaald). Probeer het eens voor jezelf".

Jij doet exact wat je niet zou moeten doen, jezelf (en moeder) als autoriteit nemen om te laten zien dat de pil dús niet goed is, terwijl er zo veel tegenvoorbeelden te geven zijn. Punt is, die hoor je niet zo vaak, wat een heel vertekend beeld geeft.

Laat mensen het gewoon proberen, er zijn er zat die er wél tegen kunnen. Als we het dan toch over familie gaan hebben, hier drie zusjes aan de pil zonder problemen (mijn ene zusje is er zelfs leuker op geworden), moeder heeft nooit problemen gehad, tantes zijn gebruikster van pil of prikpil zonder problemen... Net zo veel voorbeelden, net zo weinig te gebruiken als autoriteit om te zeggen "zie je wel, de pil is gewoon perfect", want dat is hij in bepaalde gevallen niet. Wél voldoende om te zeggen "probeer het eens en kijk hoe het uit pakt, het kan alle kanten op gaan".

Je eigen lichaam (en dat van je moeder) als voorbeeld nemen om te bepalen hoe de pil bij andere vrouwen werkt is wel het meest domme wat je kunt doen bij medicijnen. Ieder mens is anders, laat iedereen het lekker voor zichzelf uit vinden in plaats van helderziende arts te spelen.
pi_28360869
Mijn vriendin is al 3 jaar aan de prikpil. Het enige voordeel is dat ze niet zwanger kan worden + nooit ongesteld kan zijn.. De rest is allemaal nadelig. Zo kan zij x maanden zonder seks ziten. Dit hebben we een keer gemeten. Na die x maanden kan je begrijpen dat ik haar letterlijk en figuurlijk de tering uit haar lijf heb geneukt.

Mocht je vriendin niet aan een beschermmiddel willen gaan, dan zou ik toch maar echt gaan nadenken over je relatie. Zij houd totaal geen rekening met jouw wensen. Jij ziet de toekomst heel anders dan haar. Ik deel tevens wel je toekomstvisie. Ben zelf 20, wil eerst afstuderen, carriere en dan pas trouwen EN DAARNA pas kinderen.

Mijn vriendin houd het kind mocht ze nu zwnger worden. Ze heeft toch der ouders met superveel geld. Ik wil alles zelfbetalen dus ook bij mij conflicten. Echter doe ik het met condoom en zij is aan de pil. Ook zij wilt kinderen pas over paar jaar, maar mocht ze toch zwanger worden, dan houd ze het.

Ben ik wel mee eens. Denk maar aan het spreekwoord: waar 2 mensen vechten, hebben 2 mensen schuld.
Alle mine.nu-domeinen werken weer o/
pi_28360998
Ik moet zeggen ik heb niet de hele thread gelezen, maar wat ik je kan zeggen:

Als je absoluut geen kinderen wil, moet je ook niet aan sex beginnen.

zo simpel is het !

(mijn vriendin is ondanks het spiraaltje zwanger geworden, gelukkig zijn we al best lang samen. En daarbij kunnen we onze eigen keuzes maken, niemand dwingt ons te trouwen of iets dergelijks.)
pi_28361136
Kom op zeg, er wordt net gedaan alsof het de normaalste zaak van de wereld is om je lichaam vol hormonen te stouwen. Als dat meisje dat niet wil, dan doet ze dat toch gewoon niet? Ik kan me best voorstellen dat je bezwaar hebt tegen de pil, zelfs al heb je het nooit geprobeerd.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_28361185
Vind het maar raar,als je je niet goed voelt door de pil kan ,maar dan je het niet eens wil proberen(of iets anders behalve condoom) vind ik echt beetje belachlijk.
01-08-2008
pi_28361472
Dat van die pil vind ik dan nog iets wat je voor jezelf uit moet maken, maar mevrouw wenst wanneer ze zwanger wordt ook geen Morning After Pil te slikken ? Terwijl ze weet dat TS geen kind wil ? Dat is volgens mij het bezwaar van TS, hij wil ook best wel met alleen condoom, maar wanneer het dan per ongeluk toch raak is, is zij in de positie haar zin door te drijven en zit hij dus met de gebakken peren.

TS vind de pil goed, of condoom + MAP, maar zij gaat gewoon nergens mee akkoord. Een relatie is natuurlijk wel geven en nemen, als je het over zoiets belangrijks al niet eens kan worden dan vrees ik ervoor.
pi_28361844
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 13:32 schreef Dolfijn het volgende:

Haar mening respecteren dus en op zoek gaan naar een andere oplossing vriendin
Ik zou d'r dumpen...
Power perceived is power achieved.
pi_28361862
Jij wil geen kinderen, zij wil geen pil en geen abortus.

Er is vast wel een pil waar zij geen bijverschijnselen van krijgt en kinderen die niet gewenst zijn is ongeveer het ergste wat er bestaat, voor zowel het kind als de ouder.

Conclusie: of pil, of lozen.
pi_28363644
Wat een raar topic.

Aan de ene kant ben ik het met Innovative eens. Bij sommige vrouwen zorgt de pil alleen maar voor ellende, maar voor de overgrote meerderheid is het een godsgeschenk. En je weet pas bij welke groep je hoort als je het probeert.

Aan de andere kant vind ik het belachelijk dat jij haar wil dwingen de pil te slikken. Toen ik net van de pil en mn mirena af was, hebben wij het ook maanden met condoom gedaan. Natuurlijk is zonder fijner, maar mét maakt de seks echt niet meteen waardeloos ofzo.

Zoek anders met je vriendin naar alternatieven voor de pil of ga samen naar de huisarts om over anticonceptie te praten. Misschien kan hij ook haar anti-pil houding afzwakken en haar eerst een hele lichte pil voorschrijven. Óf natuurlijk een alternatief aanbevelen.
Echte liefde!
En ik zag dat het goed was.
pi_28363830
Ik ben dan wel geen vrouw maar het blijven inderdaad toch hormonen die je slikt en dat kan nooit écht gezond zijn. Desondanks tref ik eigenlijk nooit vrouwen die hem niet slikken, de voordelen wegen wellicht op tegen de nadelen. Ik zou een goed condoom met zaaddodend glijmiddel gebruiken (topsafe ofzo) en me niet zoveel zorgen maken om zwangerschappen.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_28364019
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:31 schreef nozem het volgende:
Ik ben dan wel geen vrouw maar het blijven inderdaad toch hormonen die je slikt en dat kan nooit écht gezond zijn. Desondanks tref ik eigenlijk nooit vrouwen die hem niet slikken, de voordelen wegen wellicht op tegen de nadelen. Ik zou een goed condoom met zaaddodend glijmiddel gebruiken (topsafe ofzo) en me niet zoveel zorgen maken om zwangerschappen.
Aanvulling;

En natuurlijk na de seks het condoom controleren op gaatjes/scheuren en desgewenst de morning-afterpil halen.
Echte liefde!
pi_28364389
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 08:26 schreef sitting_elfling het volgende:
Na , lange..lange..lange discussie met mn vriendin heb ik haar nog niet weten over te halen. Sja, we willen het wel met elkaar doen, maar ik wil de kans op zwangerschap toch wel beetje klein houden. Zij wil niet aan de pil, spiraaltje etc. Enige reden dat ze de pil niet wil is dat familie van d'r het ook heeft gebruikt en die werd er helemaal ziek van. Daarbij confronteerde ik haar maar over mogelijke zwangerschap.. nee tuurlijk wou ze geen kinderen, maar mocht het fout gaan en ze toch zwanger zijn, dan blijft wat in de buik zit. Geen abortus, staat ze niet voor open. En geen morning after pill, ze vind het slikken van pillen vies. Daarbij vind ik, alleen maar condoom gebruiken, toch echt 'TE' risky, maar ja hoe leg je dat uit aan je vriendin :S. Ik moet er niet aan denken om met zon kleine kotor rond te lopen mocht het mis gaan.

En sjah, 4 maand geleden zijn mn neef en een vriendin getrouwd. Ze zijn 21 en 22. Waarom? .. ze was zwanger, en wilde geen abortus, en ze wou ook geen pil. Beide ouders hebben doorgezet en nu is hij al getrouwd, wilde hij helemaal niet. Dit soort taferelen wil ik ten zeerste voorkomen, maar wat moet ik nu? ik wil d'r ook wel weer eens boven op bij mn vriendin, maar dit is toch echt te riskant vind ik. Zijn er enige opties? Ik heb wel eens iets over zaaddodend middel gehoord .. mssn over condoom? =/ Lijkt me vrij onwaarschijnlijk, of toch na dat we sex hebben gehad en mocht het fout zijn, stiekum een map in d'r eten verstoppen? Zij wil namelijk best wel graag het doen met mij. Maja, wat moet ik =/ ik ga komende vrijdag bij d'r slapen. En ik wil niet 'DE' vergissing in me leven maken.
D'r uit trappen zo'n wijf!!
Heb je niks aan!!
pi_28364587
niet te geloven hoe mensen kunnen reageren hier van
dump dat wijf......
denk dat ze zelf niet weten wat de pil of prikpil inhoud...
prikpil zou bij mij echt niet mogen wegens grote kans op baarmoeder halskanker...
normale pil vehoogd bij mij de kans op borstkanker....
sommige mensen kunnen niet tegen bepaalde hormonen..en daar kom je pas achter als je verschillende pil soorten heb gebruikt.... en echt dat is geen pretje...
je heb zo ie zo geen normale spontane bloeding dat wordt geregeld door de pil, waardoor sommige vrouwen veel meer pijn hebben in de stop week...
er zullen ook gerust vrouwen zijn die zweren bij de pil..... maar dwingen iemand aan de pil pfff is nogal wat....ik vind het overkomen van....
als jij geen pil slikt maak ik het misschien uit!!!!!!

moet je luisteren de pil alleen kunnen vrouwen ook zwanger raken
bevoorbeeld ze zullen maar aan de dunne zijn werkt de pil ook niet meer goed
1 keer de pil vergeten wat iedereen kan overkomen..is die ook niet meer veilig..
de pil zal te licht voor der zijn..is die ook niet veilig...

als je het echt veilig wilt is het pil+ condoom
dit is dus geen optie....
dan wordt het condoom en die is echt wel veilig genoeg als je het goed doet... anders zullen ze vrouwen die net bevallen zijn ook niet aanraden om een condoom te gebruiken..aangezien heel veel vrouwen borstvoeding geven en nog niet aan de pil gaan daarna bevoorbeeld..maar je bent wel zo vruchtbaar als de pest na je zwangerschap...
en als je je echt helemaal geen risico wilt..... is het heel simpel
GEEN SEX...
of anders laat jij een knoop er in leggen bij je.. dan weet je zeker dat er geen kinderen komen en kan je er op los neuken wat je wilt... als dat het belangrijkste is!!!!!!
ik vind dat er weinig begrip is voor de vrouw denk dat sommige mannen hier niet allemaal hoor maar eens langere tijd aan die troep moeten gaan.
zo ik heb het gezegd zal nu wel hoop bla bla bla komen hierop...
gegroet
pi_28364805
@insomaniac & rebelgirl: maar wat vinden jullie er dan van dat wanneer ze alleen condoom gebruiken en er gebeurt een ongelukje mevrouw nu al weigert de morning After pil te gebruiken ? Ik vind dat nogal een inluisactie, eerlijk gezegd.
pi_28364875
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:07 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
@insomaniac & rebelgirl: maar wat vinden jullie er dan van dat wanneer ze alleen condoom gebruiken en er gebeurt een ongelukje mevrouw nu al weigert de morning After pil te gebruiken ? Ik vind dat nogal een inluisactie, eerlijk gezegd.
Mja, dat is dus ook dat dubbele gevoel wat ik heb.
Aan de ene kant kan ik me goed voorstellen dat ze niet aan de pil wil (ik ben nl een van de vrouwen die absoluut niet tegen die zooi kan), maar aan de andere kant weet je pas of je er wel of niet tegen kan als je het probeert.

En als ze weigert de MA-pil te nemen na een ongelukje, dan is ze gewoon een vuig manipulatief kreng.
Echte liefde!
pi_28365063
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:59 schreef rebelgirl het volgende:
niet te geloven hoe mensen kunnen reageren hier van
dump dat wijf......
denk dat ze zelf niet weten wat de pil of prikpil inhoud...
prikpil zou bij mij echt niet mogen wegens grote kans op baarmoeder halskanker...
normale pil vehoogd bij mij de kans op borstkanker....
sommige mensen kunnen niet tegen bepaalde hormonen..en daar kom je pas achter als je verschillende pil soorten heb gebruikt.... en echt dat is geen pretje...
je heb zo ie zo geen normale spontane bloeding dat wordt geregeld door de pil, waardoor sommige vrouwen veel meer pijn hebben in de stop week...
er zullen ook gerust vrouwen zijn die zweren bij de pil..... maar dwingen iemand aan de pil pfff is nogal wat....ik vind het overkomen van....
als jij geen pil slikt maak ik het misschien uit!!!!!!
Het gaat erom dat zij ook niet bereid is om bijvoorbeeld een morning-after pil te gebruiken, als het concoom scheurt, dan is TS het zaadje ( ) omdat zij dan het kind zal willen houden. Volgens mij onderschat jij eerder de impact van een kind op jonge leeftijd, dan dat andere de gevolgen van de (prik)pil onderschatten.
quote:
als je het echt veilig wilt is het pil+ condoom
dit is dus geen optie....
dan wordt het condoom en die is echt wel veilig genoeg als je het goed doet... anders zullen ze vrouwen die net bevallen zijn ook niet aanraden om een condoom te gebruiken..aangezien heel veel vrouwen borstvoeding geven en nog niet aan de pil gaan daarna bevoorbeeld..maar je bent wel zo vruchtbaar als de pest na je zwangerschap...
en als je je echt helemaal geen risico wilt..... is het heel simpel
GEEN SEX...
Of een vriendin zoeken die wel bereid is tot anti-conceptie, danwel een morning-after pil, of als het er op aan komt zelfs een abortus.
pi_28365234
weet jij waarom ze nu al weigerd.???... misschien mag ze helemaal geen zwangerschap afbreken....
of misschien weet ze gerust wel wat het inhoud als er wel een ongeluk gebeurd..maar weet je wat ik al zij alleen de pil kan een ongelukje net zo hard gebeuren moet ze dan zo M A PIL SLIKKEN..
zo pil slikken is echt geen pretje hoor.... en ja misschien is ze naief en denk ze gewoon weg niet na.... daar kan over gepraat worden vind ik...met een derde erbij.... niet hier op fok zo iets... dit is zo iets persoonlijks.... vraag mij af weet de vriendin hier van af dat dit hier op fok staat..ik zou mij behoorlijk gepakt voelen hierdoor... en jeetje ze zijn nog jong... een ongelukje zit in een klein hoekje... het maakt dan niet uit wat je gebruikt... als je daar al zo vreselijk druk over maakt moet ie niet aan sex beginnen heel makkelijk.... hij kan bevoorbeeld het meisje op de hoek neuken die aan de pil is ..en prompt het is zwanger.... ongelukje is zo gebeurd...

maar goed die morning afterpil
ze weigerd nu al zegt ze..ten eerste is het helemaal niet zo ver..misschien denk ze als het gebeurd er heel anders over.... en waarom weigerd ze...is het geloof??? en ja verder moeten hun hierover met een huisdokter of gynacoloog praten hierover....vind het nogal wat dat zij beoordeeld wordt en de man en schoon vanaf komt....
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 19:07 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
pi_28365499
en wil nog wel zeggen ...kinderen hebben is een hele grote opgaaf.... en dat hij zich te jong er voor voelt ben ik zeker mee eens... en vind het heel goed dat ie nadenkt voor dat ie zijn leuter ergens insteekt... vind je niet zo vaak..iemand die goed helder nadenkt... maar zeg nogmaall maar!!!!
hun moeten hierover praten.... wij veroordelen haar nu ,maar heb haar kant van het verhaal niet gehoord.... snap je... het lijkt mij niet dat ze geen morning after pil wil slikken omdat ze geen pillen wilt... slikken...maar goed alles kan maar ik heb het gevoel dat hier meer achter steekt dat dat er verteld wordt...
en is het wel alleen ikke ikke ikke ja dan passen ze niet bij elkaar dat kan ook natuurlijk... maar eerst goed praten dat is het beste..misschien is best wel een zware opgaaf kan hij gaan praten met zijn moeder...of met haar moeder erover...wat dan het beste optie is...zo iets doe je natuurlijk niet zomaar ff wegens schaamte misschien..maar het andwoord van zijn vader vind ik echt..... geen woorden ervoor...
pi_28365764
moeilijke discussie...

@ TS ben je er al uit wat je gaat doen?..
pi_28365951
Ik vind het argument dat ze geen MAP wil omdat ze misschien geen zwangerschap zou mogen afbreken van haar geloof flauwekul, want als je zo recht in de leer bent mag je ook geen seks voor het huwelijk.
pi_28369079
Ze wil geen MAP omdat ze niet houdt van pillen slikken.
pi_28370824
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 18:31 schreef nozem het volgende:
Ik ben dan wel geen vrouw maar het blijven inderdaad toch hormonen die je slikt en dat kan nooit écht gezond zijn.
Het is zeer zeker niet écht gezond, maar de meeste dingen zijn van tijdelijke aard en verdwijnen zodra je er mee stopt. De depressies, vreetbuien en weet ik wat al zijn binnen korte tijd na het stoppen weer verdwenen. Waarom dan niet proberen?

De écht schadelijke bijwerkingen, als kanker, trombose en een verhoogde bloeddruk met alle gevolgen van dien zijn natuurlijk moeilijker weg te werken. Punt hierbij is, dat het risico met gebruik van de pil op die zaken dan wel verhoogd mag zijn, maar dat tijdens de zwangerschap het risico nog véél hoger ligt! Dus als je denkt "goh, pil geeft bijwerkingen, nou, dan maar zwanger als het fout gaat", die vlieger gaat absoluut niet op, zwanger zijn is veel "gevaarlijker" als het om je gezondheid gaat.
pi_28371058
Er zijn ook zoveel vrouwen die wel gewoon tegen de pil kunnen (hier spreekt een gelukkige pilgebruikster!) en ik vind dat beide partijen verantwoordelijk zijn, dus ik vind dat TS goed bezig is!

Wij doen het meestal double Dutch (=pil+condoom) maar vooral ook omdat het zonder condoom zo'n kleffe rotzooi wordt..
Artificial Intelligence is No Match for Natural Stupidity.
pi_28373164
Nee ik ben er nog niet uit, we zien elkaar komende vrijdag weer, en ik blijf slapen.

Nog eenmaal.
Mijn vriendin heeft veel moeite met pilletjes slikken, asprines, ibuprofen, al die zooi spuugt ze uit. Ze werd ouder, kreeg vriendje, die vroeg of ze aan de pil wou, wou ze niet, ze had toen met eigen ogen gezien hoe oa nicht en zus helemaal ziek werden van de pil. Haar zus toen gezegd dat mijn vriendin die pil niet moet nemen, dat is het niet waard, het 'letterlijk volgens haar woorden' verziekt je lichaam en je begint helemaal raar te doen. Nu ze toch al moeite had met pillen slikken, maar ze is erg vriendelijk en heeft veel voor mensen over en wou dat opzich wel proberen maar ze was blijkbaar zo overtuigd qua ziektebeeld dat die 'overdosis aan hormonen' mn geest verzwakt. Ze wil dus niet aan de pil.

Maar, ze wil ook niet dat mocht er iets broeien in haar lichaam ze dat kwijt wil. Het is haar buik, en daar worden geen gijntjes mee uitgehaald. De MAP pil is helemaal geen optie en abortus ook niet. Als er iets komt wordt daar niet meegekloot. Dat is in strijd met haar geweten zegt ze zelf, dat begrijp ik opzich ook wel beetje. Atleast I try.. Kan ze niet over haar rug hebben dat mocht het zo gaan dat ze een 'dode' op haar geweten heeft.
Zo was ze al jaar geleden. Wist ik veel dat het hier zou eindigen?

Qua haar geloof, ze is niet gelovig, alleen beetje alternatief achtige geloven vind ze wel aanspreken, niet dat ze fel aanhanger is ofzo.
Maarja, het loopt al tijden goed en nog steeds, praten veel kunnen het over bijna alles vinden, behalve hier over. Maar ja, zoals ik al zei, ze is meer zo'n iemand die dag op dag leeft. Niet echt op dit moment toekomstplannen heeft. Ze wil gelukkig worden. Meer niet.
Btw, ik wil nog niet trouwen..nog geen kinderen. Zij ook niet trouwens!. Ik wil mn studie afronden en eens baantje opzoeken maar wel bij haar blijven, maar 21 vind ik veel te jong om kiddo's te krijgen . En ja ik sta eigenlijk bijna open voor alles, ik wil best condoom gebruiken of andere goodies, het maakt mij vrij weinig uit als ik haar daar mee tevreden kan stellen, ( sterilisatie geen optie ) Maar ik zit er gewoon mee in mn maag dat zij niks wil doen als er iets fout gaat. Mssn moet ik nog eens keer aangeven van stel dat het fout gaat, in wat voor zinkend schip we gaan terechtkomen . Daarbij hoef ik enige steun van mn vader en ( nu inmiddels ) ook moeders qua geld etc als ik een kind krijg. Je moet zelf maar weten waar je je leuter insteekt, maar ik ben WEL degene die daar mede verantwoordelijk voor is .. het kind dus. Maja ik ben nu 21, wil geen kinderen voor mn 30e wil niet trouwen voor mn 30e. Maar ik wil ook niet bij haar weg, maarja, zij wil wel sex.
Wat zijn nu mn opties ? .. ik hoorde iets over plijsters qua anti-conceptie ?? .. zaaddodend middel op condoom?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_28374234
euh, kijk eens op http://www.anticonceptietest.nl/
daar kun je zoeken naar iets wat bij haar past.
of hier: http://www.durex.com/nl/safe_sex.asp?id=78

die pleisters lijken me eigenlijk nix, die condooms zijn gewoon in de winkel te koop. daar zit dat spul al in.
je hebt ook vanallerlei andere dingen (pasta's en een soort "bruistabletten") die zaaddodend zijn.
pi_28378105
@TS: ik vind wel dat je er vrij volwassen en verantwoordelijk mee omgaat, ondanks de opspelende hormonen. Maar dat even terzijde
  vrijdag 1 juli 2005 @ 08:26:10 #92
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_28378233
@ TS, ga gewoon samen naar de dokter die kan je meerdere andere oplossingen geven. Legt het ook meer op een ander niveau uit dan jullie het nu bespreken. Er spelen teveel gevoelens mee en hierdoor kom je toch geen stap verder, dat heb je immers zelf ook al gemerkt. Dwingen is niet de oplossing en dumpen ook niet, jullie zijn immers graag bij elkaar.
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_28378346
pijpen
beffen
anaal
strelen
toys
SM
....

er zijn zat mogelijkheden buiten penetratie om van sex te genieten...............
  vrijdag 1 juli 2005 @ 09:26:29 #94
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_28379198
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 08:36 schreef Solitarias het volgende:
pijpen
beffen
anaal
strelen
toys
SM
....

er zijn zat mogelijkheden buiten penetratie om van sex te genieten...............
Jah, en het haalt het allemaal niet bij echte seks...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  vrijdag 1 juli 2005 @ 10:15:17 #95
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_28380303
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 08:36 schreef Solitarias het volgende:
pijpen
beffen
anaal
strelen
toys
SM
....

Hoe doe je dan anaal?
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  vrijdag 1 juli 2005 @ 10:19:18 #96
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_28380398
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 08:48 schreef Pikkebaas het volgende:
Anale sex een optie ??
Lol.

Misschien is het verstandiger om dan gewoon met condoom te ouwehoeren.
Deze is betrouwbaar. Ook met de pil kan het fout gaan btw.
De pil werkt lang niet bij elke vrouw even goed. Net als de prikpil, daar zijn zelfs rechtzaken door ontstaan...

Maar goed, je kunt haar niet dwingen, je kunt hooguit voorstellen doen. Misschien is de condoom de enige optie, maar dan ook direct een van de betrouwbaarste.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_28380462
Dokter is idd de optie die ik ga voorstellen vanavond. En dan voor morgenochtend. Ben benieuwd, al 'die spanning' van wel doen en lak hebben aan de mogelijke conclusies bothered bij een beetje. Dokter is een goede optie. Hopen dat die kerel haar gerust kan stellen. En sjah, als dat niet kan, vrees ik toch het ergste..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_28380728
Wat is hier het probleem?
Ik slik al jaren geen pil meer wordt er nml hypernerveus van! Ben de enige niet, dit is al jaren bekend in andere landen nml.
Als je verstandig omgaat met een condoom is er niets aan de hand. Verder beschermt het tegen allerlei Soa's en ach, zwanger worden kun je ook nog voorkomen door bv
PERSONA
te gebruiken
kan eventueel als extra erbij.

Voor de rest vind ik dat TS niet zo moet zeuren over condoomgebruik, denk nml dat je het zwanger worden een beetje als excuus gebruikt, in feite wil je zonder omdat je dit lekkerder vind.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_28380920
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:31 schreef zhe-devilll het volgende:
Wat is hier het probleem?
Ik slik al jaren geen pil meer wordt er nml hypernerveus van! Ben de enige niet, dit is al jaren bekend in andere landen nml.
Als je verstandig omgaat met een condoom is er niets aan de hand. Verder beschermt het tegen allerlei Soa's en ach, zwanger worden kun je ook nog voorkomen door bv
PERSONA
te gebruiken
kan eventueel als extra erbij.

Voor de rest vind ik dat TS niet zo moet zeuren over condoomgebruik, denk nml dat je het zwanger worden een beetje als excuus gebruikt, in feite wil je zonder omdat je dit lekkerder vind.
Waaat ? zo jij hebt deze thread even doorgelezen. Mijn vriendin wil niet aan de anti-conceptie vandaar dat ik huiverig ben over condoom, want mocht het fout gaan wil ze het behouden.

Maar toch bedankt voor de 'PERSONA' mssn is dit een optie.

Trouwens, ik sta ook gewoon open voor condoom gebruik .. ook al gebruikt zij niks. Het gaat meer om de 'day after'..
pi_28380943
quote:
Op vrijdag 1 juli 2005 10:31 schreef zhe-devilll het volgende:
In die andere landen zijn er ook onderzoeken geweest waar uit bleek dat slechts tien procent van de vrouwen klachten ondervindt van de pil. Daarom zou ze het allicht kunnen proberen, kans is groter dat het wél goed gaat dan niet.
quote:
Tuurlijk, 12% zwangerschappen per jaar is natuurlijk niks, daar stap je zo overheen. En ach, dat ze het dan ook meteen wil houden als het fout gaat is natuurlijk ook géén probleem...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')