Of ze wilt al trouwenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:49 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Anticonceptie is een zorg van beide, vind ik. En ik heb ook een spiraaltje laten plaatsen. Geen mirena of zo, nee, een ouderwetse, zonder hormonen! En het bevalt mij prima. Ik kreeg door de pil last van hele zware lichamelijke PMS. Dus geen hormonen meer in mijn lijf.
Dat je vriendin niet aan de pil wilt, kan ik begrijpen. Maar er zijn zoveel andere mogelijkheden, dat ze dat ook allemaal uitsluit vind ik flauw van haar!! Lijkt wel of je vriendin geen sex wilt!
Ja, de macht van de vrouwen!! Ik vind dat zo'n zwaktebod! Andersom helemaal, vrouwen die zeggen dat ze aan de pil zijn maar zwanger willen worden. Vaak lukt dat ook nog en staat die kerel helemaal met de kloten voor het blok! Is echt niet mijn stijl!quote:
Tja als vriendin lief hier alles afslaat aan geboortebeperkingsmiddelen, maar wel bij de ts wilt blijven en het risico wilt lopen dat het condoom scheurt... Lijkt me niet eens zo onrealistisch dan.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:55 schreef Vikingsmeisje het volgende:
[..]
Ja, de macht van de vrouwen!! Ik vind dat zo'n zwaktebod! Andersom helemaal, vrouwen die zeggen dat ze aan de pil zijn maar zwanger willen worden. Vaak lukt dat ook nog en staat die kerel helemaal met de kloten voor het blok! Is echt niet mijn stijl!
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:09 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Het klinkt als of ze wel een snoepje wilt maar niet de suiker!!!
Zit wat in, maar werkt niet altijd.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:57 schreef Mukie het volgende:
[..]
Tja als vriendin lief hier alles afslaat aan geboortebeperkingsmiddelen, maar wel bij de ts wilt blijven en het risico wilt lopen dat het condoom scheurt... Lijkt me niet eens zo onrealistisch dan.
Dat het een ziek idee is, is een 2e
Hm vind het wel megadom als je zo denkt een vent aan je te moeten binden!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:16 schreef Dolfijn het volgende:
[..]
Zit wat in, maar werkt niet altijd.
Mijn oudere nicht heeft dit geflikt bij haar toenmalige vriend. 'Ja, ik slik de pil nog'.
Gevolg: Zwanger.
Nu is ze een alleenstaande moeder![]()
Nee, als slaapliedje zingt ze operaquote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:19 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Hm vind het wel megadom als je zo denkt een vent aan je te moeten binden!
Ik denk niet dat deze dames beseffen wat het inhoudt om een kind te krijgen danwel op te voeden, het is geen speeltje nml.
En toch zijn er nog steeds dames die zo denkenquote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:19 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Hm vind het wel megadom als je zo denkt een vent aan je te moeten binden!
Ik denk niet dat deze dames beseffen wat het inhoudt om een kind te krijgen danwel op te voeden, het is geen speeltje nml.
Nee zo'n ongewenst etterbakkie wel...quote:Op donderdag 30 juni 2005 19:22 schreef rebelgirl het volgende:
weet jij waarom ze nu al weigerd.???... misschien mag ze helemaal geen zwangerschap afbreken....
of misschien weet ze gerust wel wat het inhoud als er wel een ongeluk gebeurd..maar weet je wat ik al zij alleen de pil kan een ongelukje net zo hard gebeuren moet ze dan zo M A PIL SLIKKEN..
zo pil slikken is echt geen pretje hoor....
quote:
quote:anaal
beffen
strelen
toys
Anaal doe je anaalquote:
Wat ik doe, uitgaan van ervaringen uit mijn omgeving (want de meeste mensen uit mijn omgeving die de pil gebruiken of gebruikten zijn niet tevreden) doe jij ook. Alleen zijn de ervaringen uit jouw omgeving overwegend positief. Dat ik zo negatief ben over de pil, komt doordat er zo makkelijk voor de pil gekozen. Genoeg meisjes/vrouwen die er zonder over na te denken aan beginnen. tot voor kort werd er nog niet eens gesproken over de negatieve gevolgen van de pil (en dan heb ik het niet over trombose of kanker, maar de minder gevaarlijke gevolgen zoals minder zin in seks, minder goed humeur, afgevlakte emoties e.d.) Elk medicijn, elke manier van anticonceptie, heeft voor- en nadelen.quote:Op donderdag 30 juni 2005 16:39 schreef innovative het volgende:
[..]
Ik blijf er bij, het zijn slechts een paar voorbeelden, ik ken in mijn omgeving zó ontzettend veel mensen die wél gelukkig zijn met de pil, dat ik gewoon zeg "ja, er zijn mensen die er niet tegen kunnen, zo'n 10% van de vrouwen (en dat is wetenschappelijk bepaald). Probeer het eens voor jezelf".
Jij doet exact wat je niet zou moeten doen, jezelf (en moeder) als autoriteit nemen om te laten zien dat de pil dús niet goed is, terwijl er zo veel tegenvoorbeelden te geven zijn. Punt is, die hoor je niet zo vaak, wat een heel vertekend beeld geeft.
Laat mensen het gewoon proberen, er zijn er zat die er wél tegen kunnen. Als we het dan toch over familie gaan hebben, hier drie zusjes aan de pil zonder problemen (mijn ene zusje is er zelfs leuker op geworden), moeder heeft nooit problemen gehad, tantes zijn gebruikster van pil of prikpil zonder problemen... Net zo veel voorbeelden, net zo weinig te gebruiken als autoriteit om te zeggen "zie je wel, de pil is gewoon perfect", want dat is hij in bepaalde gevallen niet. Wél voldoende om te zeggen "probeer het eens en kijk hoe het uit pakt, het kan alle kanten op gaan".
Je eigen lichaam (en dat van je moeder) als voorbeeld nemen om te bepalen hoe de pil bij andere vrouwen werkt is wel het meest domme wat je kunt doen bij medicijnen. Ieder mens is anders, laat iedereen het lekker voor zichzelf uit vinden in plaats van helderziende arts te spelen.
Inderdaad, ik geef ook voorbeelden, maar ik zet er óók bij dat je daar géén conclusies aan mag verbinden anders dan dat de pil ook alleen maar voordelige effecten kan hebben, tegenover jouw doemscenario's. Ze dienen puur om jouw "feiten" te ondermijnen, want het zíjn geen feiten. Ik besef nameljik héél goed dat er vrouwen zijn die er niet tegen kunnen, en bij jou is het beeld volgens mij een beetje vertroebeld en zie jij de pil als een soort van gif oid, terwijl het voor zó veel vrouwen een zegening is.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 14:29 schreef goddess-in-heaven het volgende:
[..]
Wat ik doe, uitgaan van ervaringen uit mijn omgeving (want de meeste mensen uit mijn omgeving die de pil gebruiken of gebruikten zijn niet tevreden) doe jij ook. Alleen zijn de ervaringen uit jouw omgeving overwegend positief. Dat ik zo negatief ben over de pil, komt doordat er zo makkelijk voor de pil gekozen.
Heb jij het héle topic wel gelezen? Het komt er op neer dat de dame in questie helemaal níks wil, behalve condooms, en als het fout gaat (welke kans toch reëel is) wil ze ook geen maatregelen nemen. En dát vind ik erg kortzichtig, hoe kun je nou een oordeel hebben over dingen als je ze niet geprobeerd hebt?quote:Dat een meisje ervoor kiest om niet aan de pil te beginnen is haar beslissing. Wanneer zij deze op gegronde redenen neemt, kan je er niets tegen in brengen. Daarnaast zijn er nog zoveel andere manieren om aan anticonceptie te doen, waar zij eventueel voor zou kunnen kiezen.
"Slechts" 10%... Stel dat er een anti-conceptiemiddel voor mannen op de markt komt waar 10% bijwerkingen van ondervindt. Zouden mannen (TS?) dat gaan slikken? Ik denk het niet! Stel je voor dat je als man last krijgt van je libido!quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:42 schreef innovative het volgende:
Nog daargelaten dat ik gesteund wordt door de statistieken die aantonen dat slechts 10% van de vrouwen klachten krijgt van de pil, maar goed, die 10% kan daar slechts achter komen door het zélf uit te proberen.
Ik zeg niet dat je moet blijven slikken als je bijwerkingen ondervindt van de pil, zeer zeker niet. Ik zeg alléén dat je véél meer kans hebt dat het wél goed gaat (vandaar dat "slechts", het gaat hier om kansrekening), en dat je in dat opzicht het allicht kan probéren.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 01:07 schreef loveli het volgende:
"Slechts" 10%... Stel dat er een anti-conceptiemiddel voor mannen op de markt komt waar 10% bijwerkingen van ondervindt. Zouden mannen (TS?) dat gaan slikken? Ik denk het niet! Stel je voor dat je als man last krijgt van je libido!
ik zeg toch dat ik het niemand aanraad. Ik bedoel daar mee: ik zou eerst kijken of er andere mogelijkheden zijn, zonder hormonen. Iedereen grijpt zo makkelijk naar de pil, zonder eerst de voor- en nadelen tegen elkaar af te wegen. 10% heeft bijwerking. Dit vind ik schrikbarend veel. Zoals al werd gezegd: als mannen medicijnen moesten gebruiken en 10% kreeg bijwerking als minder libido, denk maar niet dat ze dan nog werden genomen.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 16:42 schreef innovative het volgende:
[..]
Inderdaad, ik geef ook voorbeelden, maar ik zet er óók bij dat je daar géén conclusies aan mag verbinden anders dan dat de pil ook alleen maar voordelige effecten kan hebben, tegenover jouw doemscenario's. Ze dienen puur om jouw "feiten" te ondermijnen, want het zíjn geen feiten. Ik besef nameljik héél goed dat er vrouwen zijn die er niet tegen kunnen, en bij jou is het beeld volgens mij een beetje vertroebeld en zie jij de pil als een soort van gif oid, terwijl het voor zó veel vrouwen een zegening is.
Waar ik zeg "er zijn vrouwen die er tegen kunnen en vrouwen die er ziek van worden, probeer voor jezelf" plaats jij jouw ervaringen direct als wetenschap hier (en waarschijnlijk ook in gesprekken), je zegt letterlijk "ik raad de pil niet aan aan mensen, omdat ik slechte ervaringen heb". Jij plaatst jouw ervaringen op anderen. Ik zeg, probeer het en kijk hoe het gaat, iedereen moet dat voor zich uitvinden, je kunt de ervaringen van een ander niet als ijkpunt nemen in je beslissing, daar moet je het zélf voor ondervinden.
Nog daargelaten dat ik gesteund wordt door de statistieken die aantonen dat slechts 10% van de vrouwen klachten krijgt van de pil, maar goed, die 10% kan daar slechts achter komen door het zélf uit te proberen.
[..]
Heb jij het héle topic wel gelezen? Het komt er op neer dat de dame in questie helemaal níks wil, behalve condooms, en als het fout gaat (welke kans toch reëel is) wil ze ook geen maatregelen nemen. En dát vind ik erg kortzichtig, hoe kun je nou een oordeel hebben over dingen als je ze niet geprobeerd hebt?
Nee, natuurlijk hoef je niet aan de drugs oid. Maar in dit soort gevallen worden beslissingen voor twéé mensen genomen, en gaat het over de toekomst van twéé mensen. Haar vriend is namelijk neit gelukkig met de optie van alleen condoom, en om hele goede redenen vind ik. Ik vind dat je dan wél je oogkleppen af mag doen en eerst eens verder mag kijken, maar de TS heeft al eerder gezegd dat ze eigenlijk niet verder wíl kijken. Dat zij tevreden is met een condoom, best, maar er komen twee mensen bij kijken, en beiden moeten tevreden zijn met het gebruikte voorbehoedsmiddel. En in zo'n geval vind ik dat je best eens, voor je partner, mag gaan kijken wat er nog meer te krijgen is in de wereld, en je verstand mag gebruiken om in te zien dat er tegenover elk negatief verhaal over de pil negen positieve verhalen staan, maar dat je zelf nog niet weet in welke categorie jij hoort.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 09:36 schreef goddess-in-heaven het volgende:
en die reacties of ik alles wel heb gelezen, sorry hoor. Maar waar slaat dan nou weer op...... Dat de vriendin van TS geen pil wil slikken is haar beslissing, ze kan niet eens een pil slikken. Misschien is zij niet genoeg op de hoogte van de andere alternatieven. Of misschien is zij wel tevreden over het condoom... Ik zie het probleem niet. En om haar kortzichtig te noemen? Moeten we alles één keer geprobeerd hebben voor we er een mening over kunnen vormen? Moeten we allemaal eerst drugs hebben gebruikt om te kunnen zeggen dat we geen drugs willen gebruiken?
Ik vind het géén volwassen reactie, ik vind het buitensluiten van je partner in een dergelijke beslissing nogal onvolwassen en oneerlijk. Ze moet helemaal niks, maar ik vind dat, als je een partner hebt, je dergelijke dingen samen moet overwegen. Natuurlijk heeft de vrouw de eindstem, het is haar lichaam, maar ik vind het ronduit raar dat je je partner direct buiten sluit bij zo'n beslissing. Zij zit inderdaad met de dikke buik, maar daar heeft ze zélf voor gekozen. Hij heeft totaal géén zeggenschap hier, zit wel met een kind in dat geval. Nu heeft hij al aangegeven niet er vandoor te gaan (had het zelfs over trouwen), maar in zo'n situatie kan ik me indenken dat mannen vluchten. Vind het absoluut niet goed te praten, vind het héél laag, maar dat vind ik ook van je partner buitensluiten in een beslissing die net zo goed over zijn toekomst gaat. Je bent samen die relatie aangegaan, je gaat samen wippen, dan moet je ook samen besluiten wat te doen als het fout gaat, waarbij argumenten van beiden worden gewogen en de vrouw de eindbeslissing heeft.quote:Ik vind haar reactie op geen maatregelen nemen wanneer het wél misgaat juist een volwassen reactie. Ze accepteert de gevolgen wanneer het fout gaat. Waarom moet ze dan persé de Morning After Pil slikken? of een abortus ondergaan? Dat het voor de TS niet fijn is, tja.... Het is misschien egoistisch van haar, maar het is wel háár lichaam. En wanneer zij zwanger wordt, zit zij met de dikke buik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |