Wijze man jouw vader ik zou er naar luisteren,quote:Op donderdag 30 juni 2005 08:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
ah, ik ben nu 21.. en trouwen is me nog geen optie, wil eerst studie afronden, beetje door de wereld, proberen carriere te maken je weet het wel. En niet nu al trouwen....... zeker niet
M'n vader zegt btw dat ik d'r moet dumpen...
Hij zegt als voornaamste reden:: voordat je het weet wordt je gedumpt door haar en heb je fijn tot eind van je leven alimentatie aan je broek hangen en is jou leven vanaf je 21 goed verneukt. Kinderen.. nee no way. =/
Er zeggen nu mensen dat ze de pil niet zouden gaan slikken als ze wisten dat 10% klachten kreeg van de pil.. maar wat is dat nou voor een onzin reden? Je moet juist wel de pil gaan slikken en ondervinden dat je niet bij die 10% hoort! Ik denk namelijk dat het "niet-tegen-de-pil-kunnen" niet erfelijk is.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 10:40 schreef innovative het volgende:
[..]
In die andere landen zijn er ook onderzoeken geweest waar uit bleek dat slechts tien procent van de vrouwen klachten ondervindt van de pil. Daarom zou ze het allicht kunnen proberen, kans is groter dat het wél goed gaat dan niet.
[..]
volgens TS gaat het niet om de hormonen. Zijn vriendin kan geen pillen door slikken...quote:Op zaterdag 2 juli 2005 13:08 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Er zeggen nu mensen dat ze de pil niet zouden gaan slikken als ze wisten dat 10% klachten kreeg van de pil.. maar wat is dat nou voor een onzin reden? Je moet juist wel de pil gaan slikken en ondervinden dat je niet bij die 10% hoort! Ik denk namelijk dat het "niet-tegen-de-pil-kunnen" niet erfelijk is.
En voor TS, als de hormonen die ze er mee binnen krijgt de reden zijn dat ze de pil ECHT NIET wil slikken, sja, dan moet ze maar open staan voor een andere oplossing door samen met jou naar de dokter te gaan. Want zoals het nu klinkt, staat ze ook totaal niet open voor een andere oplossing.
Kijk, als ze nou een MAP zou willen slikken, mocht de kans toch aanwezig zijn dat ze zwanger zou zijn, dan was het een simpel verhaal, dan maar alleen met condoom (dat kan echt wel). Maarja, stel dat het nu misgaat, ben jij inderdaad behoorlijk het bokje.
Dat doorslikken kan toch niet echt een probleem vormen lijkt me, de pil is toch niet groot. (de mijne in ieder geval niet) Ze kan ook niet op voorhand weten dat ze er ziek van zal worden.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 14:44 schreef Zweefvliegje het volgende:
@goddess-in-heaven, ja ik heb het gelezen (ooit kon ik ook geen pillen slikken, maar daar kan je wel overheen komen) maar aangezien hij in de OP aankaart dat dat niet de enige reden is: "Enige reden dat ze de pil niet wil is dat familie van d'r het ook heeft gebruikt en die werd er helemaal ziek van."
Inderdaad, dat ding is fokkin klein... Gemiddelde doperwt is groter... Als je dat al niet doorgeslikt krijgt, zit ze waarschijnlijk de hele dag aan vloeibaar voedsel ofzo?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 16:38 schreef moon1702 het volgende:
[..]
Dat doorslikken kan toch niet echt een probleem vormen lijkt me, de pil is toch niet groot. (de mijne in ieder geval niet) Ze kan ook niet op voorhand weten dat ze er ziek van zal worden.
Proberen kan geen kwaad volgens mij en zoals al eerder werd gezegd, er zijn nog zoveel andere methodes.
Alsof de wetenschap zich druk maakt om mensen die ergens ziek van worden op den duur?quote:Op zaterdag 2 juli 2005 16:29 schreef Modwire het volgende:
Ik denk dat ik die beoordeling (dus of het al dan neit gezond is, of niet) liever zou overlaten aan wetenschappers die er verstand van hebben, dan het zogenaamde 'gezond verstand'. Of is sysnthetisch synoniem aan ongezond?
Ja, en die bedrijven zijn bestraft (goed ook), en aan de hand van dergelijke zaken zijn er waakhonden ingesteld die dit soort dingen moeten controleren.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:01 schreef zhe-devilll het volgende:
Alsof de wetenschap zich druk maakt om mensen die ergens ziek van worden op den duur?
Denk van niet, het draait toch alleen maar om het grote geld immers?[quote]
Ja, en weet je hoe dat grote geld verdient wordt? Door de verkoop. Weet je hoe verkoop werkt? Als er één slecht artikel over iets wordt gepubliceerd, waarin de naam van het product en de fabrikant (terecht en onterecht) door het slijk worden gehaald, dan kunnen ze die verkoop wel vergeten. Slecht nieuws blijft namelijk altijd hangen bij mensen.
[quote]
Als zij eraan kunnen verdienen, dan zullen zij een product dat goed aanslaat graag verkopen. In het verleden zijn er genoeg medicijnen verkocht die zeer slecht bleken voor de gezondheid.
Heb jij wel eens van genen gehoord, en van het feit dat bepaalde eigenschappen lang niet altijd worden doorgegeven? Ik ben allergisch voor bepaalde inentingen, mijn zusjes niet. Twee van mijn zusjes en mijn moeder kunnen niet tegen gewone melk, ik en mijn andere zusje wel...quote:En als dat meisje geen sex kan hebben omdat haar familie allergisch of verkeerd reageert op de pil waarom wordt er dan zo'n heisa van gemaakt? Ik vind dit onbegrijpelijk, laad je zaad dan invriezen en laat je dan steriliseren ben je meteen van alle gezeur af
echt een man om zo te reageren bahquote:Op zondag 3 juli 2005 13:13 schreef innovative het volgende:
[..]
Ja, en die bedrijven zijn bestraft (goed ook), en aan de hand van dergelijke zaken zijn er waakhonden ingesteld die dit soort dingen moeten controleren.
[..]
Heb jij wel eens van genen gehoord, en van het feit dat bepaalde eigenschappen lang niet altijd worden doorgegeven? Ik ben allergisch voor bepaalde inentingen, mijn zusjes niet. Twee van mijn zusjes en mijn moeder kunnen niet tegen gewone melk, ik en mijn andere zusje wel...
Je kunt niet "zomaar" bepalen dat je ergens allergisch voor bent omdat je familie (tenzij het je eeneiïge tweelingzus is) er last van heeft, dat moet je laten onderzoeken of zelf ondervinden. Dát is wat ik hier iig zo dom aan vind, dat er gewoon geen gezond verstand wordt gebruikt.
Maar ja, de hele medische wetenschap is tegen mensen, als ze ze dood maken maakt dat ook niet uit, alles voor het geld. Die onderzoeken dat slechts 10 % van de vrouwen niet tegen de pil kan zijn natuurlijk ook gewoon verzonnen. Lijkt me moeilijk, zo paranoide te zijn.
Echt een domme muts zonder verstand van zaken, om zo te reageren... bahquote:Op zaterdag 2 juli 2005 21:01 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Alsof de wetenschap zich druk maakt om mensen die ergens ziek van worden op den duur?
Denk van niet, het draait toch alleen maar om het grote geld immers?
Als zij eraan kunnen verdienen, dan zullen zij een product dat goed aanslaat graag verkopen. In het verleden zijn er genoeg medicijnen verkocht die zeer slecht bleken voor de gezondheid.
En als dat meisje geen sex kan hebben omdat haar familie allergisch of verkeerd reageert op de pil waarom wordt er dan zo'n heisa van gemaakt? Ik vind dit onbegrijpelijk, laad je zaad dan invriezen en laat je dan steriliseren ben je meteen van alle gezeur af
Tis m'n vriendin, en das echt geen man...quote:
Als er geen oplossing is, zou ik haar aan de kant zetten. Als je allebei niet aan je trekken komt, raak je allebei alleen maar gefrustreerd en krijg je ruzie. Tenzij je genoeg van haar houdt om er een tijdje mee te wachten, óf om van gedachten te veranderen en 't alleen met een condoom te doen. Het ligt er aan waar je prioriteiten liggen denk ik.quote:Op donderdag 30 juni 2005 08:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Mja, maar mocht dat een keer misgaan, zit ik direct wel in de penarie, geen optie om dan nog de fout te herstellen qua abortus of morning after pill. En dat op je 21 voelt dat niet fijn aan, mocht het fout gaan en om nu constant op te letten van scheurt ie niet etc etc. Is ook geen pretje.
Dat vind ik echt dom.quote:Op vrijdag 1 juli 2005 11:16 schreef Dolfijn het volgende:
[..]
Zit wat in, maar werkt niet altijd.
Mijn oudere nicht heeft dit geflikt bij haar toenmalige vriend. 'Ja, ik slik de pil nog'.
Gevolg: Zwanger.
Nu is ze een alleenstaande moeder![]()
Klopt, punt is, stel dat ik 30 was geweest, dan was de keus veel makkelijker geweest. Nu ben ik 21, en wil ik nog geen kids.En daarbij wil ik haar ook niet aan de kant zetten, en moet het maar op een vervelende manier zodat zij mij dumpt, anders komt ze nooit over me heen ben ik bang.quote:Op zondag 3 juli 2005 23:21 schreef Blessed het volgende:
[..]
Als er geen oplossing is, zou ik haar aan de kant zetten. Als je allebei niet aan je trekken komt, raak je allebei alleen maar gefrustreerd en krijg je ruzie. Tenzij je genoeg van haar houdt om er een tijdje mee te wachten, óf om van gedachten te veranderen en 't alleen met een condoom te doen. Het ligt er aan waar je prioriteiten liggen denk ik.
quote:Op zondag 3 juli 2005 23:07 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Tis m'n vriendin, en das echt geen man...
Dat is echt laf. Zou je niet met haar gaan praten over jullie relatie? Nou ja, relatie... De gedachte dat je haar zou dumpen omdat ze niet aan de pil wil is al achterlijk, maar dat je er op zo'n manier laf onderuit wit komen... Wees gewoon eerlijk. En respecteer haar beslissing over haar lijf.quote:Op zondag 3 juli 2005 23:24 schreef sitting_elfling het volgende:
... En daarbij wil ik haar ook niet aan de kant zetten, en moet het maar op een vervelende manier zodat zij mij dumpt, anders komt ze nooit over me heen ben ik bang.
lol, Praten? ... dat hebben we genoeg gedaan. Punt is het maakt haar geen kanarie uit of ze een kind krijgt of niet, Ik wil dat niet. Daar komt ze niet echt uit, daarbij weigert ze pertinent enige vorm van anticonceptie, niet dat dat erg is, ik wil best alleen condoom , en zij niks, maar stel dat het mis gaat, dan komt er dus een kind omdat zij het wil houden. Daar ben ik het weer niet mee eens. Voor de rest hebben we hier al samen constant overgepraat, zij wil liever sex met mij, dan ik met haar. Ik respecteer haar beslissing ook wel, ik vind het alleen erg jammer. Samen praten voor goede oplossing hebben we al zo vaak gedaan, maar we blijven beide bij onze standpunten. De enige reden waarom ik wil dat zij het uitmaakt, is dat zij niet gruwelijk lang liefdesverdriet heeft, want ik weet van haar vorige 2 exen dat het lang heeft geduurd voordat ze daar over was. En eindelijk naar een 'altijd partner' op zoek was. Daarbij wil ik ook best verder met haar, maar kiddo's op mn 21e is te vroeg.quote:Op maandag 4 juli 2005 12:10 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat is echt laf. Zou je niet met haar gaan praten over jullie relatie? Nou ja, relatie... De gedachte dat je haar zou dumpen omdat ze niet aan de pil wil is al achterlijk, maar dat je er op zo'n manier laf onderuit wit komen... Wees gewoon eerlijk. En respecteer haar beslissing over haar lijf.
Als je met haar verder wilt, is er best een goede oplossing te vinden als je alle opties naast elkaar zet. Gaat het je alleen om de seks, neem dan een ander.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |