Nou, ben benieuwd.quote:De gasten van de achttiende editie van Zomergasten zijn bekend. Op zes achtereenvolgende zondagen ontvangt Connie Palmen: Cees Nooteboom, Tom Barman, Robbert Dijkgraaf, Maria Goos, Wim Anker en Katja Schuurman. Net als voorgaande jaren vertoont de VPRO na afloop van iedere uitzending een favoriete film van de gast. De uitzending is een half uur vervroegd ten opzichte van eerdere edities en start nu om 20.30 uur.
Presentatrice Connie Palmen is zelf ook ooit zomergast geweest. "Een gast voelt zich een gast en wil verwend worden, dat weet ik uit ervaring", aldus Palmen. "Het is frustrerend als iemand zijn verhaal niet kwijt kan en het is onbevredigend als er niet iets gebeurt in een gesprek dat voor de gast zelf verrassend is. Hij heeft beiden nodig: houvast nodig en af en toe een duw in het diepe.
Katja is al eens door de mangel gehaald in een duo-interview waar ook Connie bij zat, weet de programmanaam niet meer, het waren twee interviewers die wat rondliepen en zij zaten in een stoel. Ze is beslist niet dom iig.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:02 schreef Insomaniac het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar Cees (interessante man) en Katja (kijken wat er uit komt).
Dat vermoeden heb ik dus, dat er best wel wat inzit. Ben benieuwd wat Connie er uit haalt.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:08 schreef static het volgende:
[..]
Katja is al eens door de mangel gehaald in een duo-interview waar ook Connie bij zat, weet de programmanaam niet meer, het waren twee interviewers die wat rondliepen en zij zaten in een stoel. Ze is beslist niet dom iig.
Smartlappen en Heerenveen, gok ik zo.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:13 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Dat vermoeden heb ik dus, dat er best wel wat inzit. Ben benieuwd wat Connie er uit haalt.
Ben ook wel benieuwd naar Wim Anker, hij kan imo heel fijn vertellen.
Krachtstroom heet dat programma. (http://live.avro.nl/krachtstroom/)quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:08 schreef static het volgende:
[..]
Katja is al eens door de mangel gehaald in een duo-interview waar ook Connie bij zat, weet de programmanaam niet meer, het waren twee interviewers die wat rondliepen en zij zaten in een stoel. Ze is beslist niet dom iig.
Ah! Bedankt!quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:18 schreef 0 het volgende:
[..]
Krachtstroom heet dat programma. (http://live.avro.nl/krachtstroom/)
Het kan inderdaad wel een boeiende avond worden met Katja.
Dat ik dat nooit heb gezien! Wat een hoop interessante koppels!quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:18 schreef 0 het volgende:
[..]
Ja, kwam om half 12 of zo.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:19 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Dat ik dat nooit heb gezien! Wat een hoop interessante koppels!
Connie Palmenquote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:01 schreef static het volgende:
De gasten van de achttiende editie van Zomergasten zijn bekend. Op zes achtereenvolgende zondagen ontvangt Connie Palmen:
Inderdaad:quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:19 schreef Insomaniac het volgende:
Wauw.quote:Vrijdag 20 december
23.15 uur Ned. 1
Gasten:
Femke Halsema - Heleen van Rooyen
Ik ook. Dat is een must see.quote:
Die ga ik idd ook nog kijken.quote:
Als ze het een beetje goed aanpakt, horen we haar amper en de gast des te meer, Tong.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:34 schreef tong80 het volgende:
Connie Palmen is the horror coming true. Maar we moeten er mee leven.
geef 'r een jenever en de naam 'Ischa Meijer' en je weet wat je krijgtquote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:34 schreef tong80 het volgende:
Connie Palmen is the horror coming true. Maar we moeten er mee leven.
Tuurlijk. Maar ze praat zo graag.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:35 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Als ze het een beetje goed aanpakt, horen we haar amper en de gast des te meer, Tong.
Ze zegt zojuist in Krachtstroom "ik ben geen prater".quote:
Ja, thanks!quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:18 schreef 0 het volgende:
[..]
Ja, zeer interessant, is een spin-off van AT5 als ik me niet vergis.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:19 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Scroll anders even een klein stukje naar boven naar de post van Tong80.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:43 schreef -DailaLama- het volgende:
Wie zijn Tom Barman en Maria Goos?
De zanger van dEUS (en meer) en de schrijfster van Familie en Cloaca (en meer).quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:43 schreef -DailaLama- het volgende:
Wie zijn Tom Barman en Maria Goos?
...quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:44 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Scroll anders even een klein stukje naar boven naar de post van Tong80.
Het woordje "ik" ligt haar voor in de mond. Zal haar nog wel wat moeite kosten. Maar ok, er zitten wel wat leuke gasten bij. Ben zelf wel benieuwd naar Anker en Katja eigenlijk.quote:
Ja, dat roept iedereen bij een nieuwe presentator en het valt achteraf meestal enorm mee (behalve vorig jaar dan.quote:
Oei.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:45 schreef California het volgende:
[..]
de schrijfster van Familie en Cloaca (en meer).
Die vond ik juist leuk. Al was het alleen al om haar supergeile oogopslag.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:33 schreef k_man het volgende:
Van Rooyen is zo ongeveer de meest mislukte Zomergast ooit.
Kankeren op de presentator is natuurlijk een vast onderdeel bij Zomergasten.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:46 schreef static het volgende:
[..]
Ja, dat roept iedereen bij een nieuwe presentator en het valt achteraf meestal enorm mee (behalve vorig jaar dan.).
Beter nog:quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:44 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Scroll anders even een klein stukje naar boven naar de post van Tong80.
quote:24 juli: Cees Nooteboom
Schrijver Cees Nooteboom (1933) debuteerde met zijn roman Philip en de anderen (1955). Naast talloze reisverhalen voor Elsevier en Avenue schreef hij onder meer de boeken Rituelen (1980) en Allerzielen (1998). Zijn meest recente roman is Paradijs verloren (2004). Onlangs verscheen de bundel Het geluid van zijn naam, met reportages en gedichten over de islamitische wereld. Cees Nooteboom ontving in 1991 het Legion d'honneur en werd in hetzelfde jaar benoemd als lid van de Akademie der Künste in Berlijn. Naast vele buitenlandse onderscheidingen ontving Nooteboom in Nederland onder meer de Multatuliprijs, de Constantijn Huygensprijs en in 2004 de PC Hooftprijs. Hij woont afwisselend in Nederland en in Spanje
quote:31 juli: Tom Barman
Songwriter en regisseur Tom Barman (Antwerpen 1972) is de frontman van de veelgeprezen Belgische band dEUS. In 2003 maakte hij zijn debuut als speelfilmregisseur met Anyway the wind blows. Tijdens een uitgelopen sabbatical van dEUS richtte hij zich op verschillende andere muziekprojecten, waaronder Magnus met technoproducer CJ Bolland. In september verschijnt de langverwachte nieuwe CD van dEUS
quote:7 augustus: Robbert Dijkgraaf
Robbert Dijkgraaf (1960) is hoogleraar Mathematische fysica aan de Universiteit van Amsterdam. Daarvoor was hij verbonden aan de Princeton University in New Jersey VS. In 2003 ontving de theoretisch fysicus de prestigieuze Spinoza-premie voor zijn werk op het gebied van de snaartheorie, de theorie die een verbinding is tussen de relativiteitstheorie
quote:14 augustus: Maria Goos
Maria Goos (1956) is scenarioschrijfster. Ze volgde de regieopleiding aan de toneelacademie van Maastricht, waar ze acteurs als Pierre Bokma en Peter Blok (haar man) leerde kennen. Goos schreef onder meer de veelbekroonde televisieseries Pleidooi en Oud Geld. Voor het toneel maakte ze Cloaca en Familie. In september gaat de film Leef!, naar een scenario van Goos, in première als openingsfilm van het Nederlands Filmfestival in Utrecht. De film gaat over het leven van vroedvrouw Anna Jongkind. Jongkinds columns - geschreven door Maria Goos - verschenen eerder als feuilleton in Volkskrant Magazine.
quote:21 augustus: Wim Anker
Wim Anker (1953) is één van Nederlands bekendste strafpleiters. Samen met zijn tweelingbroer Hans vormt hij de spil van kantoor Anker en Anker in Leeuwarden. Hij was advocaat van onder anderen Ferdi E., de moordenaar van Gerrit-Jan Heyn, 'engel des doods' Martha U., en van Richard Klinkhamer, die zijn vrouw vermoordde. Hij komt ook op voor de belangen van tbs-ers en levenslang gestraften.
quote:28 augustus: Katja Schuurman
Katja Schuurman (1975) is actrice, programmamaakster en fenomeen. Het grote publiek leerde haar kennen als Jessica Harmsen in de soap Goede Tijden Slechte Tijden. Grotere rollen volgden in de speelfilms No Trains No Planes en De Oesters van Nam Kee. Theo van Gogh vroeg haar voor Interview, waarin Pierre Bokma haar tegenspeler was, voor Cool! en voor de televisieserie Medea. Ze was te zien in Costa!, en voor Lijst 0 van BNN interviewde ze samen met Bridget Maasland politici. Verder maakte ze onder meer Mission Unfindable, BNN at Work en Katja z.k.m. Momenteel werkt ze aan een documentaire over Theo van Gogh.
quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:27 schreef tong80 het volgende:
Maria Goos, Regisseuse scenarioschrijfster van mooie films-en TV programma's
In de laatste(?) kopspijkers zat een fragmentje van Patty Brard hieruit, daarin zei ze in 1 week het tegenovergestelde van een ander fragment (grappig!). Alleen was dit al een jaar oud, dat wist de Kopspijkers-redactie even niet, een programma van Theo van Gogh notabene!.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:19 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Leuk om te lezen, tong.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:47 schreef tong80 het volgende:
Een gesprek over popmuziek, Antwerpen en de Nederlandse film.
't Is deze: http://staff.science.uva.nl/~rhd/quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:27 schreef tong80 het volgende:
[..] Robbert Dijkgraaf, De befaamde linksbuiten van Quick Boys - 8 [..]
Nou, die film van Barman klinkt al net zo kut als z'n muziek.quote:Op zaterdag 25 juni 2005 20:47 schreef tong80 het volgende:
«Ik voel vooral de honger naar méér»
blabla gelul blabla.
Die oogopslag...quote:
bronquote:Na afloop van iedere aflevering wordt, net als in 2004, een keuzefilm van de gast vertoond.
Thanks! Had dus duidelijk niet de héle site bekeken....quote:Op maandag 18 juli 2005 22:45 schreef Toad het volgende:
[..]
bron
dan ben ik op vakantie. Helaas dit jaar geen politicus.
Maar ze zitten aan tafel met Connie Palmenquote:Op maandag 18 juli 2005 23:43 schreef tong80 het volgende:
Ik kijk het meest uit naar Tom Barman en Anker.
Same herequote:Op dinsdag 19 juli 2005 00:13 schreef manny het volgende:
Peter van Ingen was ook mijn favoriet presentator.
dat denk ik ook, maar ik ben bang dat dat meer te maken heeft met mijn ongekend lage verwachtingen mbt deze vrouw dan met de kwaliteit van de uitzending.quote:
Lees even terug.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 00:29 schreef Toad het volgende:
. Krachtstroom (regie was overigens van Theo van Gogh, presentatie door Lennart Booij en journalist bij Vrij Nederland Yoeri Albrecht ) is al voorbij gekomen, Buitenhof en hebben we ook nog NOVA. Is er in Nederland behoefte aan meer interviewprogramma's?
Ik zou best wel veel diepgang in Katja willen, maar dat is een flauw grapje.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 00:31 schreef Scrutinizer het volgende:
Als Katja 'ons' niet heel krampachtig gaat proberen te overtuigen dat ze 'best wel heel veel diepgang heeft' kan dat best een leuke uitzending worden denk ik.
Of een natte droom, maar die grap is nog flauwerquote:Op dinsdag 19 juli 2005 00:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik zou best wel veel diepgang in Katja willen, maar dat is een flauw grapje.
Bij Anker heb je nog wel kans dat er een Pipo de Clown fragment voorbij komt, ja.quote:Op maandag 18 juli 2005 23:43 schreef tong80 het volgende:
Ik kijk het meest uit naar Tom Barman en Anker.
Dat bedoel ik, en het één en al met voetbal songfestival en journaallezersquote:Op dinsdag 19 juli 2005 00:39 schreef doerebout het volgende:
[..]
Bij Anker heb je nog wel kans dat er een Pipo de Clown fragment voorbij komt, ja.
Jazeker!quote:Op maandag 18 juli 2005 22:06 schreef Reese het volgende:
Vorig jaar mocht elke Zomergast een film uitkiezen die na afloop vertoond werd.
Ben benieuwd of dat dit jaar weer zo is. Kan er in elk geval niks over vinden op de site.
Geen idee, ik heb 'm ook nog nooit gezien.quote:
Misschien verwar ik hem wel met die andere knakker van Deus die later in Moondog jr. speelde. Die heb ik nog in de Melkweg gezien. Ik hou van pretentieuze muziek, maar dat was gekunsteld met een grote K.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:13 schreef tong80 het volgende:
Hij is juist erg down to earth ik denk dat dat wel mee gaat vallen.
En Keith Haring wil ik wel zien hoor
Ongetwijfeld was Karmiel geïnspireerd door een avondje zomergastenquote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:19 schreef tong80 het volgende:
Die fantastische abend unterhaltung
HAHAHA!quote:Op zondag 26 juni 2005 00:51 schreef boognish het volgende:
[..]
Nou, die film van Barman klinkt al net zo kut als z'n muziek.![]()
Nee. Ze komen wel, evenals dEUS, uit Antwerpen.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 21:58 schreef tong80 het volgende:
Dan vergis ik me, dat waren toch dEUS leden ?
Vooral niet kijken dan.quote:Op zondag 24 juli 2005 17:10 schreef pberends het volgende:
Vanavond toch eerste aflevering. Lijkt me echt geen ene hol aan met een oninteressante gast en de presentatie is al helemaal een hel
.
Of het zegt was over jou.quote:Op zondag 24 juli 2005 17:26 schreef pberends het volgende:
Katja Schuurman wordt nog het meest interessant... maar dat zegt meer over de andere gasten dan haar.
Bij de VPRO heerst nu een crisisstemming omdat jij niet gaat kijken.quote:
Allemaal door Milf van der Laanquote:Op zondag 24 juli 2005 19:23 schreef golfer het volgende:
[..]
Bij de VPRO heerst nu een crisisstemming omdat jij niet gaat kijken.
Dat ze maar veel, heel veel filmpjes laten zien. Als ik dat mens vier minuten hoor praten, val ik in slaapquote:Op zondag 24 juli 2005 20:33 schreef tong80 het volgende:
Alsof ze strontlazarus is. Als ze idd heeft gedronken is het helemaal niet om aan te horen.
Dat had ik ook... ik hoop niet dat ze hele avond zo blijft praten.quote:Op zondag 24 juli 2005 20:35 schreef julekes het volgende:
Dat melig gezwam van haar gaat me nu al tegenstaan.
Dat is ook de aflevering waar ik het meest naar uitkijk. Die kan nog een leuk boekje opendoen over hoe de publieke omroep functioneert en ben ook benieuwd naar welke film zij uitzoekt.quote:Op zondag 24 juli 2005 20:35 schreef releaze het volgende:
Cool, die aflevering met Maria Goos wil ik erg graag kijken. Ik vind haar werk steengoed en wil wel wat meer van haarzelf zien!
Ben het meest benieuwd naar deze avond en naar de aflevering met Katja Schuurman. En naar de aflevering met Wim Anker.quote:Op zondag 24 juli 2005 21:11 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat is ook de aflevering waar ik het meest naar uitkijk. Die kan nog een leuk boekje opendoen over hoe de publieke omroep functioneert en ben ook benieuwd naar welke film zij uitzoekt.
Omdat er geen rechtse intellectuelen te vinden zijn?quote:Op zondag 24 juli 2005 21:34 schreef cultheld het volgende:
Wáárom zijn het altijd linkse pseudo-intellectuelen die Zomergasten mogen presenteren.
Bolkestijn ?quote:Op zondag 24 juli 2005 21:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Omdat er geen rechtse intellectuelen te vinden zijn?
Omdat rechtse crypto-fascisten waarschijnlijk nog op de zaak zijn.quote:Op zondag 24 juli 2005 21:34 schreef cultheld het volgende:
Wáárom zijn het altijd linkse pseudo-intellectuelen die Zomergasten mogen presenteren.
Wat maakt Joost Zwagerman een betere presentator dan Leon de Winter?quote:Op zondag 24 juli 2005 21:36 schreef golfer het volgende:
[..]
Omdat er geen rechtse intellectuelen te vinden zijn?
Zwagerman is niet zo links, dacht ik. Overigens hoorde ik dat er ook binnen de VPRO grote twijfels waren over Connie Palmen. Met name de angst dat Connie Palmen zelf elke week de zomergast zou worden en elke week uitgebreid over haar eigen leven ging vertellen. Tot nu toe valt dat mee.quote:Op zondag 24 juli 2005 21:34 schreef cultheld het volgende:
De energie springt er niet vanaf, ze is zelfs een beetje belerend, maar ze verdient een kans...quote:Op zondag 24 juli 2005 21:40 schreef Tarak het volgende:
[..]
Zwagerman is niet zo links, dacht ik. Overigens hoorde ik dat er ook binnen de VPRO grote twijfels waren over Connie Palmen. Met name de angst dat Connie Palmen zelf elke week de zomergast zou worden en elke week uitgebreid over haar eigen leven ging vertellen. Tot nu toe valt dat.
quote:Op zondag 24 juli 2005 22:16 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Het is zalig. De ideeen van Heidegger even kort op de Nederlandse televisie.
Het is jammer dat je er weinig van begrijpt.quote:Op zondag 24 juli 2005 22:10 schreef pberends het volgende:
Wat een gelul zeg. Ik ben toch verplicht om te kijken, er is echt niets aan meer op tv na Blik op de weg
.
Wat heb jij tegen mijquote:Op zondag 24 juli 2005 22:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Het is jammer dat je er weinig van begrijpt.
Maar er is vast wel ergens een ander programma voor je te vinden, toch?
Heel erg goede vriend en collega van mijn stiefpa geweest en heel vaak bij ons thuis geweest.quote:Op zondag 24 juli 2005 22:35 schreef tong80 het volgende:
Ja briljante journalist. Gekozen tot journalist van de eeuw.
Mag ik je aanraken?quote:Op zondag 24 juli 2005 22:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Heel erg goede vriend en collega van mijn stiefpa geweest en heel vaak bij ons thuis geweest.
Ik ook wel. Achter de kus van Gorbatsjov en Honnecker, 'n prachtige analyze toch?quote:Op zondag 24 juli 2005 22:53 schreef tong80 het volgende:
Ja het is niet altijd feest, maar ik vind het een toffe avond tot dusver.
Ja ik weet het, was een foutje, maar na een paar jaar ga ik het niet meer veranderen, het hoort erbij.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:04 schreef _Floddertje_ het volgende:
Hé Tong, even volledig off-topic, maar wanneer ga je nou eens een komma toevoegen aan je signature achter Loekie Knol?Het valt me áltijd weer op.
It wasn't me. Viel mij ook al op.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:09 schreef static het volgende:
Wie heeft er aan de topictitel zitten rommelen?
Op mijn verzoek Static, dit is duidelijker.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:09 schreef static het volgende:
Wie heeft er aan de topictitel zitten rommelen?
Ze moet er dus juist op doorgaan, maakt hem onzeker en kwetsbaarquote:Op zondag 24 juli 2005 23:12 schreef golfer het volgende:
[..]
It wasn't me. Viel mij ook al op.
Noteboom: "Persoonlijk leven is niet voor op de TV".
Gelijk heeft ie en daarmee kapt ie Connie mooi af van het onderwerp de liefde.
Peppie en Kokkie komt bij Katja.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:13 schreef cultheld het volgende:
Wat zijn die twee elitair zeg.
Ik doel meer op de manier waarop zij praten over "gewone" mensen en hoe zij zichzelf beschouwen.quote:
Ja, Connie blijft maar drammen, ze moet en zal iets horen wat haar aangaat.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:12 schreef golfer het volgende:
[..]
It wasn't me. Viel mij ook al op.
Noteboom: "Persoonlijk leven is niet voor op de TV".
Gelijk heeft ie en daarmee kapt ie Connie mooi af van het onderwerp de liefde.
Valt toch wel mee ?quote:Op zondag 24 juli 2005 23:15 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik doel meer op de manier waarop zij praten over "gewone" mensen en hoe zij zichzelf beschouwen.
Eng he?quote:Op zondag 24 juli 2005 23:13 schreef cultheld het volgende:
Wat zijn die twee elitair zeg.
Vind je? Ik vind ze behoorlijk bij het niveau-Henk Spaan in de buurt komen.quote:
Ik vind het wel meevallen met dat Connie daarover door bleef drammen. De liefde is toch een interessant onderwerp, zeker omdat het ook betrekking heeft op zijn boeken, ik kan me wel voorstellen dat ze dat onderwerp niet meteen aan de kant wilde leggen maar wilde kijken of ze er een andere draai aan kon geven waardoor hij er wél over zou willen praten misschien, op een net iets afstandelijkere manier. Maar ook daar voelde hij zich ongemakkelijk onder, en toen heeft ze het onderwerp ook gelaten voor wat het is, ik vond juist dat ze het wel netjes deed.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:16 schreef Tafkahs het volgende:
Ja, Connie blijft maar drammen, ze moet en zal iets horen wat haar aangaat.
Hij zei ook iets moois: dit onderwerp ligt mij niet. Die punt is nog het duidelijkst.
Straks in zijn geheel als keuzefilm na zomergasten te zien.quote:
Begrijpend lezen is schijnbaar niet aan jou besteed.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:21 schreef golfer het volgende:
[..]
Eng he?
Nadenken over het leven.
Gelukkig bestaan er nog van dit soort elitaire programma's.
Ter land, ter zee en in de lucht wordt binnenkort weer herhaald voor je.
jaja, op het moment dat hij over het woord 'neukpop' begint, kapt ze het gesprek gauw af en moeten we naar een filmpje kijken.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:23 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Ik vind het wel meevallen met dat Connie daarover door bleef drammen. De liefde is toch een interessant onderwerp, zeker omdat het ook betrekking heeft op zijn boeken, ik kan me wel voorstellen dat ze dat onderwerp niet meteen aan de kant wilde leggen maar wilde kijken of ze er een andere draai aan kon geven waardoor hij er wél over zou willen praten misschien, op een net iets afstandelijkere manier. Maar ook daar voelde hij zich ongemakkelijk onder, en toen heeft ze het onderwerp ook gelaten voor wat het is, ik vond juist dat ze het wel netjes deed.
Lijkt me erg interessantquote:Op zondag 24 juli 2005 23:23 schreef golfer het volgende:
[..]
Straks in zijn geheel als keuzefilm na zomergasten te zien.
Casanova van Fellini
Ja, je blijft als moderator met je tengels van topictitels af indien er geen verzoek door de topicstarter is ingediend.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Op mijn verzoek Static, dit is duidelijker.
Word je daar kwaad om ?
Jezus man relaxquote:Op zondag 24 juli 2005 23:25 schreef static het volgende:
[..]
Ja, je blijft als moderator met je tengels van topictitels af indien er geen verzoek door de topicstarter is ingediend.
Zit ie net in zijn verhaal - Prrrrachtig boek, heeeeeeel mooi, heeeele mooie plaatjes en prachtige gedichten -quote:Op zondag 24 juli 2005 23:21 schreef Uncle_Sam het volgende:
Alle mooie verhalen van Cees ten spijt, door dat aangeschoten geleuter van die dronken hoer hou ik het maar met moeite vol. Een wanvertoning: ze kan nog een hoop leren van, jawel, Joost Z.
Hoe heette die Duitse man die het had over de eigenlijkheid?
Net zo min als begrijpend TV-kijken aan jou besteed is.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:23 schreef cultheld het volgende:
Begrijpend lezen is schijnbaar niet aan jou besteed.
Er4 zouden meer mensen op tv moeten roken.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:28 schreef Tafkahs het volgende:
welja, ga er gewoon ongeneerd bij zitten paffen... Connie moet nog een hoop leren
Ik kan me prima in die quasi-intellectuele ("de manier van knuffelen kondigde de val van de muur aan")quote:Op zondag 24 juli 2005 23:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Net zo min als begrijpend TV-kijken aan jou besteed is.
Waarom noem jij intelligente en nadenkende mensen steeds maar quasi-intellectueel?quote:Op zondag 24 juli 2005 23:29 schreef cultheld het volgende:
Ik kan me prima in die quasi-intellectuele ("de manier van knuffelen kondigde de val van de muur aan")onderwerpen verplaatsen hoor.
Je generaliseert.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Waarom noem jij intelligente en nadenkende mensen steeds maar quasi-intellectueel?
Jaloersheid?
Met Katja kan ze nu over Heidegger praten, want die Duitse kerel heeft net een en ander uitgelegdquote:Op zondag 24 juli 2005 23:32 schreef Soul79 het volgende:
Nou, mevrouw Palmen doet het goed zeg.
Misschien helpt het dat ze erg tegen Sees opkijkt en zich daarom niet op de voorgrond plaatst. Misschien dat ze dat bij Katja Schuurman wel gaat doen.
Erg goeie aflevering.
En terecht, die zijn allemaal vervallen aan het men.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:29 schreef cultheld het volgende:
Maar ik erger me aan het feit dat er door die twee luchtfietsers overduidelijk denigrerend over "het gewone volk" wordt gesproken.
Tsss, dat heb ik liever dan dat intellectuelen allerlei bijzonders in 'lage cultuur' gaan zoeken, zoals een tijdje terug in de mode was.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:29 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik kan me prima in die quasi-intellectuele ("de manier van knuffelen kondigde de val van de muur aan")onderwerpen verplaatsen hoor. Maar ik erger me aan het feit dat er door die twee luchtfietsers overduidelijk denigrerend over "het gewone volk" wordt gesproken.
18e seizoen alweer.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:36 schreef tong80 het volgende:
Ik heb genoten en kijk uit naar Tom Barman. Wat een heerlijk concept is dit programma toch. Vreemd dat het nooit een prijs heeft gewonnen. De bedenker zou een standbeeld in Hilversum moeten krijgen.
Die was ook leuk he?quote:Op zondag 24 juli 2005 23:40 schreef Tafkahs het volgende:
sjongejonge en gister als Brutti Sporchi e Cattivi.. wat een verwennerij
Meesterlijk, mogen ze best elk jaar uitzenden. Ik ken 'm al een beetje te goed, da's wel jammer.quote:
Mind the PI.quote:
Ik snap je opmerking niet.quote:
PI >quote:
Hij speelt een heel vaag spelletje met een kijkend oog achter de geschilderde visquote:
Wist je dat niet?quote:
Nee natuurlijk wist ik dat niet. Ik dacht dat die man op en top Amerikaan wasquote:Op zondag 24 juli 2005 23:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Wist je dat niet?
Prachtige bombastische film van Fellini.
Nee Sutherland is zijn artiestennaam, eigenlijk heet ie Mario Bombardinello.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:57 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Nee natuurlijk wist ik dat niet. Ik dacht dat die man op en top Amerikaan was![]()
Zo goed als niet. Vaak verzon Fellini het allemaal op de dag zelf, vaak tot frustratie van de acteurs, omdat die zich totaal niet voor konden bereiden.quote:
Ja hoor, ouwehoer.quote:Op zondag 24 juli 2005 23:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee Sutherland is zijn artiestennaam, eigenlijk heet ie Mario Bombardinello.
Hallo?quote:Op zondag 24 juli 2005 23:57 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Nee natuurlijk wist ik dat niet. Ik dacht dat die man op en top Amerikaan was![]()
Jawel, maar dat hysterische gedram net aan de koffietafel, dat kun je niet nasynchroniseren hehquote:Op maandag 25 juli 2005 00:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Hallo?
Let eens op de (slechte) na-synchronisatie.
ik vond het, ondanks mijn avaersie jegens palmen, een uitgelezen interview. mooi voorbereid. ik ben benieuwd of ze katja als uitsmijter goed gekozen heeft though.quote:Op zondag 24 juli 2005 20:16 schreef tong80 het volgende:
Ben benieuwd. Jammer van Connie Palmen, maar misschien verbaast ze ons en moet ik m'n woorden terugnemen.
Hij is hilarischquote:Op maandag 25 juli 2005 00:29 schreef golfer het volgende:
Bluezz en ik liggen in een deuk over die Fellini-film.
Ik heb hem ooit in 1977 in het Leidsepleintheater als nachtfilm gezien, maar was bijna alles vergeten.quote:
ik ken hem ook van weleer. ik durfde haar niet wakker te maken lol. heb hem opgenomen.quote:Op maandag 25 juli 2005 00:51 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik heb hem ooit in 1977 in het Leidsepleintheater als nachtfilm gezien, maar was bijna alles vergeten.
alleen het begin al van die film!!quote:Op maandag 25 juli 2005 02:21 schreef golfer het volgende:
Heb Fellini weer tot het einde volgehouden.
Absurd vaerhaal, maar wat een prachtige beelden.![]()
Zo, mag je jezelf nu intellectueel noemen?quote:Op maandag 25 juli 2005 02:21 schreef golfer het volgende:
Absurd verhaal, maar wat een prachtige beelden.![]()
Shit zeg, ik viel in slaap op een gegeven momentquote:Op maandag 25 juli 2005 02:21 schreef golfer het volgende:
Absurd verhaal, maar wat een prachtige beelden.![]()
Ik ben af en toe ff weggelopen, moest wel lachen om die opgedofte kop van Sutherlandquote:Op maandag 25 juli 2005 12:39 schreef Tafkahs het volgende:
Shit zeg, ik viel in slaap op een gegeven moment
Prachtig!quote:Op maandag 25 juli 2005 13:20 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik ben af en toe ff weggelopen, moest wel lachen om die opgedofte kop van Sutherland
Neenee, da's onze eigen hollandse cinemaquote:Op maandag 25 juli 2005 13:34 schreef Tafkahs het volgende:
precies, als er maar af en toe een paar flinke borsten in beeld komen, dan is de naam Fellini Verhoeven weer gezuiverd
Ik vond vorig jaar al dat ik een beetje voor jan lul mijn analyses hier neergooide. Dus ik hou het kort dit jaar.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:35 schreef tong80 het volgende:
Er wordt erg weinig nabesproken over de studiogast. Is dat een goed teken ?
Jammer ik lees graag de opinies van de andere kijkers.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:39 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Ik vond vorig jaar al dat ik een beetje voor jan lul mijn analyses hier neergooide. Dus ik hou het kort dit jaar.
Af en toe had ze d'r arm wel een beetje ver in de reet van Cees zitten 'oh wat meesterlijk, meesterlijk'. En ze heeft natuurlijk de kop van een crystal-meth verslaafde.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:44 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik heb ongeveer anderhalf uur gekeken. Ik had ooit eerder een interview met Cees gezien dat ik slaapverwekkend vond. In Zomergasten kwam hij wel goed tot z'n recht, interessante gast.
Connie Palmen vond ik ook beter dan verwacht. Het is natuurlijk geen door de wol geverfde televisie-interviewster en maakte, tv-technisch gezien, nog wel eens een foutje maar ik vond dat niet echt storend. Prettig vond ik dat ze niet, zoals Zwagerman, na ieder antwoord direct weer de volgende vraag ging stellen maar dat het meer een gesprek werd dan dat het een interview was.
Dat blijft lastig als je iemand moet interviewen die je bewondert.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:49 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Af en toe had ze d'r arm wel een beetje ver in de reet van Cees zitten 'oh wat meesterlijk, meesterlijk'.
Het uiterlijk van een interviewer vind ik niet erg belangrijk, ik vond trouwens dat ze er voor haar doen redelijk fris uitzag.quote:En ze heeft natuurlijk de kop van een crystal-meth verslaafde.
Ze gaan ook privé met elkaar om begreep ik, dat zal in dat specifieke geval zeker meegespeeld hebben.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:52 schreef tong80 het volgende:
Mijn punt van kritiek die ik hier al eerder postte, dat ze veel te abrupt het thema liefde aansneed met als gevolg Cees Nooteboom die er niet op wilde ingaan kwam wel naar voren. Palmen die het daarbij liet en over ging naar een ander onderwerp was een gemiste kans.
Oh maar ik heb vorig jaar je analyses juist met plezier gelezen. Zonder dolllen! Haalt dat je misschien toch over?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:39 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Ik vond vorig jaar al dat ik een beetje voor jan lul mijn analyses hier neergooide. Dus ik hou het kort dit jaar.
Niet helemaal he, ze krijgt dit onherroepelijk terug van het literaire circuit. Daar zit namelijk niet zoveel elasticiteit in als het om haar bewondering voor Cees gaatquote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:52 schreef tong80 het volgende:
Op pagina 2 van de Volkskrant vandaag een prima analyse over de perfecte presentator. Palmen komt er ongeschonden uit. Ik vond haar ook meevallen. Mijn punt van kritiek die ik hier al eerder postte, dat ze veel te abrupt het thema liefde aansneed met als gevolg Cees Nooteboom die er niet op wilde ingaan kwam wel naar voren. Palmen die het daarbij liet en over ging naar een ander onderwerp was een gemiste kans.
Ze wilden haar wel de grond in schrijven en de auteur had dit verhaal al liggen voordat zomergasten werd uitgezonden. Maar helaas voor hem moest ie het verhaal aanpassen omdat ze het wel goed deed. Dat kreeg ie z'n strot niet uit dus maakte hij er maar dit van.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 22:47 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Niet helemaal he, ze krijgt dit onherroepelijk terug van het literaire circuit. Daar zit namelijk niet zoveel elasticiteit in als het om haar bewondering voor Cees gaat
Mooie titel trouwens: Altijd slecht: voetbal, weer en de Zomergasten-presentator ...
maar waarom de volkskrant haar dan niet gewoon de grond in schrijft is me een raadsel.![]()
De TV recensie van maarten het Hart was redelijk vernietigend in Volkskrant of NRC, weet ik ff niet zo snel meerquote:Op dinsdag 26 juli 2005 23:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ze wilden haar wel de grond in schrijven en de auteur had dit verhaal al liggen voordat zomergasten werd uitgezonden. Maar helaas voor hem moest ie het verhaal aanpassen omdat ze het wel goed deed. Dat kreeg ie z'n strot niet uit dus maakte hij er maar dit van.
In een aankondiging hoorde ik iets over "achter de schermen bij Roman Polanski"quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:26 schreef DaisyDuke het volgende:
Over Polanski heb ik nog niets gehoord.
Deze onderwerpen zijn ook wel zeer aansprekendquote:Ik weet wel dat Tom in ieder geval deze fragmenten gaat laten zien:Lost in La Mancha (Terry Gilliam) Some Kind Of Monster (over Metallica) De voetbalwedstrijd Nederland - Belgie uit 1985 Koning Boudewijn Captain Beefheart Marvin Gaye Paul Gascoigne Jean-Luc Godard
Klopt.quote:Op woensdag 27 juli 2005 19:54 schreef Scrutinizer het volgende:
In een aankondiging hoorde ik iets over "achter de schermen bij Roman Polanski"
Maarten 't Hart is over alles vernietigend en heeft volgens mij gewoon totaal geen zin om de column te schrijven. Ik vind het tot nu toe prettig kijken (de herhaling nu op tv). De fragmenten voor morgen zijn ook veel belovend.quote:Op woensdag 27 juli 2005 01:02 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
De TV recensie van maarten het Hart was redelijk vernietigend in Volkskrant of NRC, weet ik ff niet zo snel meer
Juist niet dit keer.quote:
"Nou, jonguh, ongelooffluk wasset hor, ik sjat bij Tante Bep, jeweeetwel die Tante fan die rare kerohl ensow. Dus dalag de Privé entoen lassik dat en welja hoor, daar stond 't, Die Noteboom met dat arme meissie, 17 jaar, echt waar hoor. Traumatiesj wasset, vertrouw 'm for geen metur, die schuinsmarcheerder."quote:Op zaterdag 30 juli 2005 21:57 schreef tong80 het volgende:
Hoorde achteraf van mijn ma de geschiedenis achter zijn relatie met Liesbeth List.
Gelukkig kan je het hier nog eens zien.quote:Op zondag 31 juli 2005 00:41 schreef At_Fundum het volgende:
Ik kon me helaas vanmiddag niet tot de herhaling zetten, nadat ik het zondag niet had kunnen zien
Zanger van dEUS en filmmaker meteen. Een van die mensen die we in Nederland missen.quote:Op zondag 31 juli 2005 20:53 schreef Tafkahs het volgende:
wie is die belg?
Vader.quote:Op zondag 31 juli 2005 20:56 schreef Tafkahs het volgende:
Marvin Gaye, door z'n wijf doodgeschoten nota bene...
Zn pa toch? Of was dat Otis Redding?quote:Op zondag 31 juli 2005 20:56 schreef Tafkahs het volgende:
Marvin Gaye, door z'n wijf doodgeschoten nota bene...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |