Youp | maandag 20 juni 2005 @ 13:27 |
BMW M3 CSL![]() ![]() ![]() ![]() ![]() pimpy pimpy! ![]() vorige topic : [centraal] BMW 3-serie fantopic [e21, e30, e36, e46] -edit- met dank aan Johnny_Footballhero ![]() -edit2- aantal foto's overleden, nieuwe foto's geplaatst [ Bericht 14% gewijzigd door Youp op 20-06-2005 13:44:36 ] | |
Juggernaut | maandag 20 juni 2005 @ 13:28 |
![]() | |
Youp | maandag 20 juni 2005 @ 13:31 |
ik heb trouwens weer aan de 2000 gewerkt van het weekend ![]() ![]() ![]() | |
nicket84 | maandag 20 juni 2005 @ 13:36 |
quote:Iets klopt er niet.. Check het verschil tussen de voor en achter velg... De ene komt naar buiten, en de andere naar binnen... Of ben ik GEK ![]() | |
Youp | maandag 20 juni 2005 @ 13:39 |
quote:dat klopt... die achter is een aantal cm's breder ![]() ![]() | |
corus | maandag 20 juni 2005 @ 13:40 |
leuk topic heb zelf een 318IS deze : http://www.autoweek.nl/autotestrapport.php?id=709 | |
Youp | maandag 20 juni 2005 @ 13:41 |
kut de foto's in de OP zijn overleden ![]() | |
Mr._T-Rex | maandag 20 juni 2005 @ 16:59 |
quote:Dit is ook de enige foto waar hij op gewone M3 velgen staat, die hebben dat. De CSL velgen niet. | |
Youp | maandag 20 juni 2005 @ 17:12 |
quote:jawel hoor ![]() ![]() | |
Virus.NL | maandag 20 juni 2005 @ 20:41 |
![]() ![]() ![]() | |
Virus.NL | maandag 20 juni 2005 @ 20:42 |
En deze is van afgelopen donderdag op Zandvoort ![]() ![]() | |
Bassie_van_Adriaan | maandag 20 juni 2005 @ 21:35 |
ik ga mijne morgen weer ophalen hijs apk gekeurd... nu kan ik gaan blazen. als ik mijn rijbewijs heb dat wel dan natuurlijk | |
Chooselife | maandag 20 juni 2005 @ 22:01 |
Ik zal een dezer dagen toch echt eindelijk even wat foto's van mijn zilveren 320ci plaatsen. (johnny_footballhero). Zit erover te denken om 'm te verruilen voor een originele e34 530i V8. Houd ik ook nog wat spaarcentjes over. | |
Virus.NL | donderdag 23 juni 2005 @ 18:56 |
Deze ook gemaakt op Zandvoort ![]() ![]() | |
Johnny_Footballhero | donderdag 23 juni 2005 @ 20:17 |
Zoals een tijdje beloofd hier nieuwe foto's van mijn BMW 320ci uit 6-'93.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Verkeerd in absolute nieuwstaat. Ik ben me momenteel aan 't orienteren op een nieuwe auto. Kilometerstand betreft +/- 155.000 (NAP). Auto heeft pas een grote beurt gehad en vorige week APK-gekeurd. Onderhoudshistorie volledig bekend. Staat nergens officieel te koop nog, maar dat gaat snel als ik een leuke opvolger gevonden heb. Zitten wat leuke extra's op zoals een vrij dure Becker Mexico radio/cd-speler (incl. aankoopbewijs), alarm + afstandsbediening. De rest van de extra's is goed zichtbaar op de foto's. Als ik 't niet vergeet zal ik morgen foto's nemen van de auto in beter zonlicht, zodat de staat van de lak beter zichtbaar wordt. mailen naar arjenlw@hotmail.com voor evt. vragen + prijs. Nb; verwacht geen handelsprijs oid. Dit is een liefhebbers-exemplaar. [ Bericht 9% gewijzigd door Johnny_Footballhero op 23-06-2005 21:38:09 ] | |
Johnny_Footballhero | vrijdag 24 juni 2005 @ 00:03 |
Youssef, Abdel en Erkan. Niet meer mailen aub. Inbox full. ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 24 juni 2005 @ 08:12 |
quote:Toch ook niet echt gratizz ofzo? ![]() Maar hoe gaat dat nu; geen airco, zwart leer en 30 graden buiten? Mooie otoo trouwens, maar ik heb er al een.. | |
Johnny_Footballhero | vrijdag 24 juni 2005 @ 11:15 |
quote:Mwoah, valt wel mee. | |
Geqxon | zaterdag 25 juni 2005 @ 21:16 |
Ik zag vandaag trouwens een E46 M3 ![]() ![]() 5 minuten later op hetzelfde stoplicht een "///M320" ![]() | |
Youp | zaterdag 25 juni 2005 @ 22:20 |
quote:mooi, vooral dat interieur ![]() | |
Youp | zaterdag 25 juni 2005 @ 22:21 |
quote:E30 circuit auto ![]() ![]() | |
Bassie_van_Adriaan | zondag 26 juni 2005 @ 10:11 |
quote:een e39 cabrio ![]() ![]() | |
yup | maandag 27 juni 2005 @ 14:14 |
Pharell. Test het zo: Ga in zijn 1 normaal rijden, ga naar 2, kijk of ie gewoon in een keer naar de toerenbegrenzer gaat... Een ingelopen nokkenas zou betekenen dat hoge toeren heel moeizaam gaan (tot 5500 rpm goed, daarna heeeeel langzaam opeens). Verder is daardoor je topsnelheid ook opeens begrenst... | |
Pharell | maandag 27 juni 2005 @ 14:32 |
ik zal het eens testen... maar wat ik weet is dat ie gewoon 'normaal' (inhoeverre je van normaal kan spreken) door trekt naar het rode gebiedt..... stel nou dat hij gewoon ook boven de 5500 toeren door trekt.. wat kan het dan zijn? de bmw dealer had een paar verrotte slangen gevonden en vervangen wat ook met de injectie te maken had.... (wegens geldgebrek mochten ze niet verder kijken van me ![]() | |
yup | maandag 27 juni 2005 @ 14:58 |
Ja dat is voor mij ook een raadsel... Post je probleem is bij www.problemcar.nl daar zitten de mensen die er echt verstand van hebben... | |
yup | maandag 27 juni 2005 @ 15:02 |
quote: quote:http://www.problemcar.nl/index.php?topic=29278 Denk dat je dus een nokkenaskit nodig hebt... | |
Pharell | maandag 27 juni 2005 @ 18:36 |
ook na de 5500 toeren trekt ie door.... maar idd ik denk dat miss dat de oplossing is... dan maar sparen ofzo ![]() | |
yup | maandag 27 juni 2005 @ 18:47 |
Kijk in het geval als je zelf kan sleutelen, dan is het niet zo erg. Maar moet je het laten doen, dan heb je een probleem want ik denk niet dat dit goedkoop gaat worden... Ik denk dat alleen de kosten voor het inbouwen van de zooi boven de 200 euro gaat kosten... Nokkenas moet eraf en dan moet je ook je riem vervangen... Riem kost 30 euro ofzo... En als je geluk hebt is je nokkenas intact hoef je alleen maar je klepstoters te vervangen... Tip voor jou: maak je kleppendeksel open, en kijk effe of je nokkenas is ingelopen, dit is zeer simpel te zien: hieronder een duidelijk versleten nokkenas, je ziet dat de middenkant van een nok is "ingelopen" ![]() http://www.schwarzone.de/e30/fotost/f00509/f00509.htm (duitse kooptips E30) Klein technisch uitleg over nokkenas en klepstoters: Als je nokkenas is ingelopen, kunnen je klepstoters de klepspeling niet meer corrigeren, vandaar een tikkend geluid (permanent geluid gaat mee met de toeren) De klepstoters sterven doordat er verkeerd olie is gebruikt of omdat de olie veelste lang in het blok heeft gelegen. De klepstoters raken vervuild/verstopt... Gebruik volsynthethische 5w40 olie voor een M40 blok (1800 8v 113 pk). Ik heb ook gehoord over ATF olie in je gewone olie pleuren (kwart liter) of MOTORflush maar ik doe dat liever niet volgens mij is daat niet echt goed voor je blokje... [ Bericht 6% gewijzigd door yup op 27-06-2005 18:55:09 ] | |
exec | dinsdag 28 juni 2005 @ 01:45 |
Ik weet niet of het helemaal thuis hoort in dit topic aangezien ik er niet de eigenaar van ben maar goed ![]() ![]() ![]() Heb er 2x in gereden en wil eigenlijk niks anders meer ![]() ![]() Hopen dat ze volgende auto ook weer een bmw wordt, aangezien ie binnenkort een nieuwe mag uitkiezen. | |
Juggernaut | dinsdag 28 juni 2005 @ 08:42 |
Heeft er iemand ooit als eens grotere speakers in de hoedenplank ingebouwd? Of kent iemand een site met pics? Ik heb op dit moment geen speakers achterin maar om nou de standaard 'gaatjes' in te vullen met speakers zie ik ook niet zitten. d'r moet wel een beetje meer geweld in ![]() oh. 't is een E36 [ Bericht 6% gewijzigd door Juggernaut op 28-06-2005 09:12:56 ] | |
Youp | dinsdag 28 juni 2005 @ 09:12 |
quote:hebben E30's een distributieriem?? ik wist dat er een 3 serie lijn was met d-riem maar niet dat het de E30 was... | |
Mr._T-Rex | dinsdag 28 juni 2005 @ 10:26 |
quote:Een vriend van me had in zijn E36 een composet van Polk audio zitten, die pasten geloof ik op de standaard plaatsen en daar kwam heftig geluid uit. | |
yup | dinsdag 28 juni 2005 @ 14:56 |
quote:Wat ik weet: Ketting Alle M blokken (2.3-2.5 4 cyl). 318iS M42 blokje: M40 blok maar dan met DOHC 16-valve en ketting. En ik dacht zelfs bij de M10 (316i/318i (van vroege bouwjaren, later werd 318i M40) Riem: M40 318i M20 320i en 325i Zo zit het dacht ik... Er zijn meer blokken maar daar weet ik niet van of het riem of ketting is. | |
Hyperdude | dinsdag 28 juni 2005 @ 18:46 |
quote:Je kan bv. op Ebay van die verloopstukken kopen, dan kan je 6x9 speakers onder de originele roosters plaatsen, zijn wat van 12-18 EUR. Vast ook wel ergens anders verkrijgbaar. Heb ik zelf ook gedaan, wel een beetje pielen maar met een uurtje (of twee als je het heel netjes wilt doen) ben je klaar. En het stikt van de redelijk goede en betaalbare 6*9 speakers. LINK | |
Juggernaut | woensdag 29 juni 2005 @ 08:43 |
quote:hmm.. die dingen lijken me inderdaad wel handig. Bij m'n locale tuneshop maar eens navragen. via ebay die dingen kopen ben ik niet zo gek van. | |
Sunrise | vrijdag 1 juli 2005 @ 12:09 |
Ik heb mezelf een paar dage geleden deze 316i uit '91 aangeschaft:![]() Een vriend van mij was aan het sleutelen aan z'n eigen auto terwijl ik rustig voorbij hem reed... even later zei ie dat ie een getik uit de motor hoorde als ik langzaam voorbij reed... hij zei dat dit ook iets met me kleppen te maken had ![]() Ik heb totaal geen problemen met deze auto.. koppeling, schakelen, wegrijden, gaat allemaal zeer lekker.. Maar ik ben wel heel erg bang dat er iets verrot gaat binnen nu en een maand, maar dat weet je nooit met een auto van 14 jaar oud | |
Juggernaut | vrijdag 1 juli 2005 @ 13:42 |
mijn 316i uit 93 tikte ook. volgens de monteur kon dit niet veel kwaad. kwam omdat er hard gereden was met een koude motor ofzo. | |
yup | zondag 3 juli 2005 @ 19:14 |
Voor hyperdude: Mijn E30 318i uit 1991 doet met een volle tank meer dan 550 kilometer... Bij 560 had ik getankt maar de lampje van de tank brandde niet (deze lamp doet het wel, vorige keer brandde hij wel iig)... En als die lampje brand heb je 6 liter in je tank nog ongeveer... Laat staan als de lampje niet brand... En dit was met paar keer flink redlinen... Stad/snelweg gemengd... Soms op de snelweg meer dan 160 km/u... Dus jou volle tank bereik van 400 km/u is echt belachelijk weinig... Kan je beter fucking 325i ofzo rijden, die doet het nog beter zelfs man! | |
Virus.NL | zondag 3 juli 2005 @ 19:17 |
Met mijn 316i uit '98 rij ik meestal wel iets meer dan 600 km op 3 kwart tank. Dus 800+ km op een volle tank is wel te doen als ik iets rustiger zou rijden ![]() | |
yup | zondag 3 juli 2005 @ 19:55 |
Alleen heeft jou tank 65 liter in plaats van 55 liter van een E30... Ik kreeg er 50 liter in met moeite, blijkbaar zat er 5 liter ofzo nog in toen de oranje lampje ging branden... | |
Hyperdude | zondag 3 juli 2005 @ 21:36 |
quote:@ Yup Ik heb een fucking 325i. ![]() Maar wat bedoel je nou, kan mijn oorspronkelijke opmerking niet meer herinneren/terugvinden!? Ik tank gewoon om de 600 km. [ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 03-07-2005 21:41:42 ] | |
Youp | zondag 3 juli 2005 @ 21:40 |
wij komen met 70 liter in de tank ook niet aan de 400km ![]() | |
Johnny_Footballhero | zondag 3 juli 2005 @ 21:40 |
Ik rijd +/- 650 km met een volle tank (320i '93). | |
yup | zondag 3 juli 2005 @ 21:59 |
quote:DIT VERDIENT EEN MEGALOL LOL Het was pharell en niet hyperdude... pharell heeft een E30 318i m40 met brandstof verbruik problemen meeeen ![]() ![]() Idiot yup * yup slaat zichzelf ![]() | |
Hyperdude | zondag 3 juli 2005 @ 22:03 |
Cool, me 325 verbruikt minder dan een E30 318 ![]() idd MEGALOL | |
yup | zondag 3 juli 2005 @ 22:04 |
Ik wil ook een E30 325i. Me volgende wagen moet een 325i E30 worden, of een Astra GSi 16v. En voordat iemand ook maar iets kan zeggen, dat ding kan dus een 325i met alle gemak bijhouden, en als je niet oplet voorbij gaan ook! Alleen op top/boven 200 per uur is een E30 325i sneller... | |
Johnny_Footballhero | zondag 3 juli 2005 @ 22:06 |
Een BMW met een slopel vergelijken en dan ook nog twijfelen.. Sorry yup, maar dat gaat me eventjes te ver.. ![]() | |
Virus.NL | zondag 3 juli 2005 @ 22:15 |
mijn volgende wagen wordt een BMW 325i oid. of een Lexus IS200 ![]() | |
yup | zondag 3 juli 2005 @ 22:22 |
quote:Goeie 325i is zeldzamer dan een goeie GSi 16v vandaar de twijfel. Indien beide in goeie staat 325i all the way ! | |
Johnny_Footballhero | zondag 3 juli 2005 @ 22:25 |
quote:Hoe kom je in Godsnaam aan een opel. Op het vermogen na, is er geen enkele reden om voor een opel astra te gaan. Elke BMW is volledig superieur aan een astra, ongeacht de uitvoering. Zo'n beetje alles is slecht aan opels uit die tijd. Om dan over het imago en de estetiek maar te zwijgen. | |
Youp | zondag 3 juli 2005 @ 22:31 |
quote:precies... en FWD gaat je toch enorm tegenvallen wanneer je wel voor een slopel zou gaan ![]() | |
yup | zondag 3 juli 2005 @ 22:43 |
Die GSi's hebben serieus goede wegligging hoor... Zijn MEGA neutraal tot hoogst debiele snelheden... Kadett is zelfs overstuurt... Ja plankgas bocht inknallen tuurlijk krijg je onderstuur, maar lift off enzo dat is echt leuk met deze wagens. Maarja ik denk dat het gewoon een 325i gaat worden. Maar dat is dan wel over een heel lange tijd... | |
Youp | zondag 3 juli 2005 @ 22:47 |
quote:ja maar het gevoel dat je hebt bij een rwd auto heb je gewoon niet bij fwd.. daarbij heb je altijd het gevoel dat de achterkant er maar wat achteraan hobbelt... ik heb een tijd in de VTS van mn moeder gereden en die had wel degelijk nog een veel betere wegligging dan een astra maar t kan gewoon niet tippen qua gevoel aan rwd ![]() | |
yup | zondag 3 juli 2005 @ 22:49 |
Ik weet niet of jij een Astra GSi 16v hebt gereden maar dat is een van de beste 2dehands FWD wagens die je kan kopen qua wegligging... Laat weinig over van zo een VTS qua snelheid en qua handling... Ik ben iig zwaar onder de indruk van die wagen, wegligging is VEEEL beter dan mijn E30 iig... En voor de rest heb je gewoon gelijk... Ik merk het weldegelijk op zeer scherpe klaverbladen e.d. dat RWD fijner is... Behalve in regen want als je teveel gas geeft parkeer je hem in de vangrailing, droog weer lukt je dat echt niet zomaar... | |
Youp | zondag 3 juli 2005 @ 22:52 |
quote:2 klasgenoten van me hebben astra's... en met gele koni veren en schokdempers en veerpootbruggen en de hele shit.. en ik ben echt niet onder de indruk van de wegligging hoor.. daarbij doet een VTS 16v met zn 850kg 0-100 in 7,8 sec ![]() ![]() | |
yup | zondag 3 juli 2005 @ 23:39 |
850 kilo is echt 3x niks man, dat zeker... Heb ook een test gezien van een Astra GSi 16v die 0-100 onder 7.5 seconden deed... Die dingen zijn verbazingwekkend snel... Komt door de motor. Is niet van (sl)opel maar is 2.0i 8v blok, getuned door cosworth/lotus als het goed is... | |
Chillmeister | maandag 4 juli 2005 @ 01:00 |
leuk topic, heb zelf een E30 325i met automaat (met sport/sneeuw stand en all). Zeldzaam omdat die combinatie niet te koop was in NL. Had zelf liever een handgeschakelde gewild, maar het was de auto van mijn opa dus dan ga je niet moeilijk doen over zulke dingen. Ga zelf nooit naar FWD denk ik, gewoon omdat ik weet hoeveel plezier je kan hebben met RWD. overstuur!!! | |
Johnny_Footballhero | maandag 4 juli 2005 @ 01:32 |
Interessante mobiel Chillmeister, heb je ook foto's? | |
Chillmeister | maandag 4 juli 2005 @ 01:51 |
quote:http://home.planet.nl/~will1616/325.jpg http://home.planet.nl/~will1616/325binnen.jpg Hoop alleen in de toekomst originele honingspaak wielen te hebben (15 inch uiteraard). Ik wil hem zo origineel mogelijk houden en de huidige velgen zijn dat dus niet. Heb van de winter een slipcursus gedaan bij rijschoolslotemakers in Zandvoort. Op het eind mocht je het proberen met je eigen auto!! super veel lol gehad en nog handig ook | |
Johnny_Footballhero | maandag 4 juli 2005 @ 10:31 |
Prachtig apparaat! Inderdaad even wat originele velgen scoren. ![]() | |
Johnny_Footballhero | maandag 4 juli 2005 @ 11:24 |
quote: ![]() Ik moet een prijs verzinnen, wat zou dit opleveren? Met een beetje geduld uiteraard, hoeft niet direct verkocht te worden. Ga 'm op marktplaats zetten deze week. | |
Chillmeister | maandag 4 juli 2005 @ 11:37 |
quote:bedankt! Ik zou geen idee hebben wat jouw auto zou opleveren, maar hij verkeerd in goede staat zo te zien | |
Hyperdude | maandag 4 juli 2005 @ 18:50 |
quote:Toch niet deze velgen? ![]() ![]() E30 325 is trouwens behoorlijk tof, deze ouwe hobbybak van mij heeft er al 3 ton opzitten en dat met een verbruik van 1 op 7 ![]() | |
Geqxon | maandag 4 juli 2005 @ 18:53 |
300.000 kilometers, een verbruik van 1 op 7 = 42857 liter benzine verbruikt ![]() Das met een tarief van 1.40 exact 60.000 euro aan benzine ![]() | |
Hyperdude | maandag 4 juli 2005 @ 19:09 |
quote:Shiit; das 30x zoveel als dat ik er voor heb betaald! ![]() | |
Chillmeister | maandag 4 juli 2005 @ 21:41 |
quote:idd, zulke velgen. Die van mij heeft maar 177.000 op zittten, dus kan nog lang mee gaan. de vierwiel aangedreven 'x' versie zie je trouwens ook niet vaak in NL | |
Hyperdude | maandag 4 juli 2005 @ 22:26 |
quote:Van de 1990 325iX Touring zijn er dat jaar 12 stuks verkocht!!! ![]() Bij D-parts in Groningen hebben ze trouwens echt een pakhuis vol wielen. Heb daar 2 jaar terug stalen velgen voor winterbanden gehaald, ben daar toen in de diepe krochten geweest, stikt van de wielen daaro. Goedkoop zijn ze niet direct maar een belletje is zo gepleegd. Duitse Ebay wil ook wel eens wat opleveren, maar is wel een gedoe qua vervoer met dit soort dingen. Let er wel op dat je velgen met de juiste ET waarde neemt, anders heb je er niet zo veel aan. D-parts Overzicht originele BMW-velgen | |
Youp | maandag 4 juli 2005 @ 22:45 |
he hyper... heb jij zo'n vin achterop staan? ![]() WEG MET DAT DING!! ![]() | |
Hyperdude | maandag 4 juli 2005 @ 22:57 |
Sorry hoor. Heeft vorige eigenaar gedaan; en nu zit er een gat in het dak ![]() Laat ik dus voorlopig maar ff zitten. original BMW GSM antenne 84506916133 DFl. 114, 92 ex (2001 was toch nog guldens hoop ik? ![]() | |
Youp | dinsdag 5 juli 2005 @ 12:51 |
quote:oh, dus hij vertrekt wel? ![]() ik vind dat de meest foute BMW assecoire ooit ![]() ![]() | |
Twista101 | dinsdag 5 juli 2005 @ 23:24 |
Wij thuis rijden inmiddels ook al weer een jaartje of 6 BMW. Eerst een zwarte E36 (316 meen ik) Daarna een rode E46 (3.18) en nu een zwarte E46 (3.18i). Deze hebben we ook een beetje aangepast. Hieronder is een foto te zien. Foto We zijn hier nu een maandje of 4/5 aan bezig en het schiet al een beetje op ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Twista101 op 05-07-2005 23:33:24 ] | |
Youp | dinsdag 5 juli 2005 @ 23:29 |
sorry maar ik persoonlijk vind het een beetje... fout | |
Virus.NL | dinsdag 5 juli 2005 @ 23:31 |
ik zie niks. Don't Hotlink.... enz. ![]() /edit, nu zie ik het wel ![]() Witte knippers zijn oké Velgen gaan wel Chroom lijsten zijn niet echt mijn ding Chromen handvatten vind ik echt niks. | |
yup | dinsdag 5 juli 2005 @ 23:32 |
Link kopieren. Nieuw internet explorer venster openen (ctrl+n). Link plakken in adresbalk. Enter drukken. Voila. Plaatje. Zo simpel is het ![]() | |
Twista101 | dinsdag 5 juli 2005 @ 23:33 |
Link aangepast ![]() | |
Youp | dinsdag 5 juli 2005 @ 23:38 |
quote:kortom ff doorsparen en een E46 3er coupe kopen in een iets luxere uitvoering.. RVS strips langs de raamstijlen >> check deurgrepen in carroseriekleur >> check witte knippers >> check mooie velgen >> optioneel originaliteit >> 100% foutheid >> 0% | |
Youp | dinsdag 5 juli 2005 @ 23:42 |
trouwens dit was onze E46 320Ci exe ![]() uit eind 1999 maar wel al met de 170pk 2,2 liter ipv de 150pk 2 liter ![]() | |
Twista101 | dinsdag 5 juli 2005 @ 23:44 |
Moet eerlijk zeggen dat ik de chromen handvaten ook niet echt mooi vind..(Doen me steeds aan die Rovers denken ) Maarja, het is niet mijn auto dus veel heb ik er niet over te zeggen ![]() | |
Five_Aces | vrijdag 8 juli 2005 @ 14:17 |
Kleine update:![]() Mods: Eibach Pro-Street-S Coilover suspention system 10 MM trackspacers front Powerflex polyurethane trailing arm bushings E46+Z3 rear shock mounts 3.62 Limited Slip Differential, 25% lockup ECU remap Vmax release Hartge exhaust Hartge adjustable wing, 350 kg downforce Over een paar weken gaat de DME nog een keer onder het mes, waarbij de revlimiter naar 8250 RPM gezet wordt. Tegen de 360 PK moet dan mogelijk worden ![]() | |
Youp | vrijdag 8 juli 2005 @ 14:42 |
quote:knalleeuh ![]() | |
yup | vrijdag 8 juli 2005 @ 15:15 |
quote:Blijft dat wel heel vraag ik me af ? Dat blokkie is al tot een behoorlijk niveau getuned, en daarna doe jij een schepje erbovenop... Vandaar ![]() | |
Five_Aces | vrijdag 8 juli 2005 @ 15:19 |
blokken zijn goed voor 9000 RPM+ ![]() | |
Youp | vrijdag 8 juli 2005 @ 15:19 |
quote:mwah.. hij si zn eigen CSL versie aan het kweken ![]() ![]() | |
Five_Aces | vrijdag 8 juli 2005 @ 15:24 |
E46 M3 rijd met ongeveer hetzelfde: ook 8200 RPM en 3.62 gears. Die moeten we dus wel kunnen kloppen als het klaar is ![]() | |
yup | vrijdag 8 juli 2005 @ 15:57 |
Ik heb me E30 maar te koop gezet @ v&a Ik wil toch maar liever een 325i (al dan niet cabrio) of een Astra GSi 16v... | |
Five_Aces | vrijdag 8 juli 2005 @ 16:40 |
318 gaat niet hard genoeg? | |
Youp | vrijdag 8 juli 2005 @ 18:19 |
quote:325! eupfel ![]() | |
Youp | vrijdag 8 juli 2005 @ 18:19 |
quote:100pk op 1200kg ![]() | |
Five_Aces | vrijdag 8 juli 2005 @ 18:23 |
kon ie van te voren ook wel verzinnen ![]() | |
Youp | vrijdag 8 juli 2005 @ 18:26 |
tsjah... ![]() ![]() ![]() | |
yup | vrijdag 8 juli 2005 @ 22:08 |
quote:113 op 1050 ![]() Hij is snel zat maar ik wil 6 cylinder power. ![]() E30 is leuke wagen. Maar ik vraag me af of ik ooit een 325i in goeie staat kan vinden... Die dingen worden opgekocht door wannabe drifters en circuit maniakken e.d. Ik denk dat een 325i echt moeilijk gaat worden... Hopelijk kan ik een mooie vinden... En als ik die niet kan vinden word het een Astra GSi 16v... Aanbod genoeg van die... Ook genoeg normale zonder no fear stickers spoilers lelijke velgen e.d. [ Bericht 29% gewijzigd door yup op 08-07-2005 22:27:32 ] | |
Five_Aces | zaterdag 9 juli 2005 @ 15:23 |
worden ze inderdaad veel voor gebruikt, maar er zijn ook nog zat goeie hoor ![]() | |
Chillmeister | zondag 10 juli 2005 @ 11:45 |
quote:gewoon blijven zoeken, die van mij is bijv in top condititie, maar helaas voor jou is ie niet te koop | |
yup | zondag 10 juli 2005 @ 12:13 |
Jij had toch een E36 ![]() Dan niet zo helaas. Want die zijn nog way to expensive... E30 325i wil ik ![]() | |
Chillmeister | zondag 10 juli 2005 @ 13:04 |
nee, heb zelf een E30 325i met 170.000km op de klok. Dus die kan nog een lang tijdje mee | |
errorken | dinsdag 12 juli 2005 @ 10:48 |
hier in de straat op men werk staat soms een heeeele oude 3.0 CSI , een 3 serie geloof ik ook. Ding is gewoon in perfecte staat. spijtig dat ik geen cam heb ![]() | |
Chillmeister | woensdag 13 juli 2005 @ 00:01 |
quote:geen 3 serie, gewoon 3.0 CSI. prachtig dingen, mijn opa had er vroeger een | |
StefanP | woensdag 13 juli 2005 @ 04:57 |
quote:350kg downforce? Jezus, hoe krijgen ze dat voor elkaar? Die mega supra vleugel levert maar 60-70 kilo bij 100km/u. En moet je geen andere valvetrain om zoveel toeren te draaien? Andere valves, valve springs e.d.? | |
Dr_Frickin_Evil | woensdag 13 juli 2005 @ 10:07 |
Bij welke snelheid is zo'n downforce van 350kg gemeten dan? | |
Five_Aces | woensdag 13 juli 2005 @ 19:42 |
quote:Dat staat er niet bij, die 350 KG is bij 200+ km/u. Het is niet zozeer de vleugel die groot is, maar die opstaande rand staat ongeveer 70~75 graden omhoog , hele grote hoek dus. Effect is ook goed merkbaar als je ver boven de 200 rijd. 350 KG is trouwens de specificatie van Hartge, die het in een windtunnel getest hebben. Of je ook daadwerkelijk 350 KG haalt weet je nooit natuurlijk. De valvetrain in een M3 is er goed genoeg voor, mits de klepspeling eens in de zoveel tijd gecontroleerd word. Bij de meeste auto's worden hydraulische lifters gebruikt die zichzelf stellen, maar juist vanwege het hoge toerental worden in de M3 motoren solid lifters gebruikt. In de racerij worden dezelfde koppen gebruikt, en die gaan naar 9800 RPM. Kritieker zijn de krukassen bij die toerentallen. Je moet bij een M3 dan ook zorgen dat er de goede olie in zit, dat is Castrol TWS 10W60. | |
Hyperdude | woensdag 13 juli 2005 @ 19:59 |
![]() Porsche (965) turbo vleugel levert ongeveer 200 KG downforce/neg.lift bij 250 km/u. Dan lijkt mij die (kleine) BMW vleugel relatief wel erg veel kracht leveren. Maar de aerodynamica is in 10 jaar natuurlijk ook behoorlijk ontwilkkeld. | |
yup | woensdag 13 juli 2005 @ 20:10 |
quote:Over dat vleugel shit geloof ik direct... Bij de Nascar hebben ze ook zo een soort vleugeltje (iets groter dan) en die veroorzaken ook immens hoge downforce... In ieder geval hoger dan 350 kg dacht ik... | |
Five_Aces | woensdag 13 juli 2005 @ 20:11 |
vorm enz maakt ook uit he. Het is bij die Porche ook alleen maar de tip aan de achterkant die het werk doet, al lijkt die wing onwijs groot. Zelfde reden waarom een biggass ricerwing vaak niks doet, doordat het verschil in de hoek van aanstroom & wegstroom anders is. (ze veroorzaken wel luchtweerstand, maar genereren geen downfore.) | |
StefanP | donderdag 14 juli 2005 @ 04:23 |
Heb je ook een eigen topic five aces? Kan het me niet herinneren, zou wel cool zijn ![]() | |
Five_Aces | donderdag 14 juli 2005 @ 09:24 |
Nee nooit een eigen topic aangemaakt.... Zijn ok eigenlijk alleen de technische dingen die aan de M3 veranderd worden, dingen als ICE en bodykits enz interresseer ik me verder niet echt voor. 24e staat een trip naar de ring geplanned, even kijken na afloop wat er nog bijgesteld/veranderd moet worden. Alleen is de DME nog niet klaar voor die tijd, omdat er ook gesleuteld moet worden aan de software van de versnellingsbak, en dat is wat lastiger. wat ik sowieso nog wil is de steering ratio veranderen naar 12:0 of 13:0, om het sturen wat directer te maken. vervelende is alleen dat een steeringrack niet iets is wat ze bij de eerste de beste zaak hebben. | |
Catch22- | vrijdag 15 juli 2005 @ 05:20 |
woei ![]() ![]() | |
Wojworshebn | vrijdag 15 juli 2005 @ 19:17 |
Yo, mede BMWérs, heb een 316i '93, vermoedelijk moet er een nieuwe nokkenaskit in. Weet iemand nog een goede site met prijzen van autoonderdelen of weet iemand toevallig wat zoiets kost? | |
yup | vrijdag 15 juli 2005 @ 23:13 |
quote:Nokkenaskit zelf (klepstoters + nokkenas + klepgeleiders en de hele meut) kost in Duitsland 168 euro (exclusief verzendkosten)... http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=61357&item=7987244601&tc=photo | |
Wojworshebn | zaterdag 16 juli 2005 @ 14:50 |
quote:Heej das niet veel geld, dank U | |
_Arthur | zaterdag 16 juli 2005 @ 20:39 |
Mijn 3 serietje, een 320D.![]() | |
Wojworshebn | zondag 17 juli 2005 @ 16:20 |
Weet iemand mss waar de merktekens staan voor een M40 motor, om de nokkenas op tijd te zetten? | |
yup | zondag 17 juli 2005 @ 16:53 |
Ik scan ze effe voor je in | |
yup | zondag 17 juli 2005 @ 16:57 |
Ik heb het helaas niet kunnen vinden maar volgens mij staan die merktekens op het blok en op de tandwielen... Niet zo moeilijk volgens mij... | |
Hyperdude | zondag 17 juli 2005 @ 17:03 |
quote:Heb je hier wat aan? http://www.motorrevision.homepage.t-online.de/nocke.htm http://wp1016621.wp027.we(...)st/f00625/f00625.htm | |
yup | zondag 17 juli 2005 @ 17:14 |
Ik heb de Haynes BMW E30 manual in digitaal PDF vorm... Kan ook screenshots nemen van de timingbelt and sprockets, refittal + change sectie... | |
Wojworshebn | zondag 17 juli 2005 @ 21:55 |
quote:Daar staan idd de plaatjes in die ik nodig heb, de merktekens zijn zoals die site zegt nogal vaag en ze gebruiken een speciaal stuk gereedschap om de nokkenas te fixeren..dat kan ik wel namaken ![]() Dank voor de info, maar goed dat er Inet is.. | |
yup | zaterdag 23 juli 2005 @ 18:50 |
3-serie familie ![]() | |
StefanP | zondag 24 juli 2005 @ 00:22 |
![]() | |
Hyperdude | zondag 24 juli 2005 @ 07:47 |
quote:Wordt FC Bayern nu ook al door ABN-AMRO gesponsord ![]() | |
Youp | zondag 24 juli 2005 @ 13:43 |
heb ook nog wat leuk spul gevonden... van CSL tot CSL ![]() ![]() de eigenlijke 6 serie familie ookal hebben ze hier en daar andere namen (8 serie of 3.0CS bijv) ![]() ![]() van 507 tot Z8 ![]() tering fransen, tering porsche ![]() ![]() | |
Youp | zondag 24 juli 2005 @ 13:46 |
oh en nog wat stereotype bmw humor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Five_Aces | maandag 25 juli 2005 @ 01:06 |
![]() Hier zit ik in als bijrijder, afgelopen vrijdag op de BMW Race dag op Spa. Sodemieters wat ging dat hard in de bocht zeg. E30 zat een Hartge H35 blok in (286 PK) en reed op slicks. Ging E46 M3's enz voorbij op het circuit. | |
yup | maandag 25 juli 2005 @ 01:47 |
E30 roeleert serieus, die dingen zijn echt leuke circuit dingen... Als ik het geld had stond er echt een daily driver E36 en een 325i E30 als ring auto ![]() Alfa 75 is ook leuk, maar dat vermelden in dit topic is een nekschot krijgen. Alleen jammer dat je om de haverklap zal stilstaan ![]() Verder denk ik dat je die Alfa in een urn kan stoppen na 5 jaar ![]() ![]() | |
Five_Aces | maandag 25 juli 2005 @ 08:01 |
Ja het leek wel of die dingen niet stuk konden, koelwater & olie dik in het rooie gebied, maar gewoon door gaan. | |
yup | maandag 25 juli 2005 @ 12:54 |
Serieus als je kijkt naar Zandvoort enzo zie je dat de meeste amateur racers/drifters E30'jes rijden... Want die dingen blijven maar rijden hoe hardhandig je ze ook afstraft... ![]() | |
Five_Aces | vrijdag 29 juli 2005 @ 17:42 |
Back to holy ground:![]() ![]() ![]() | |
pAin | vrijdag 29 juli 2005 @ 17:50 |
quote: ![]() | |
yup | vrijdag 29 juli 2005 @ 17:57 |
Die holy ground wil ik binnenkort wel een keertje bezoeken ![]() | |
pAin | vrijdag 29 juli 2005 @ 19:21 |
quote:Ik ook wel, maar dan wel met een andere auto dan dat ik nu heb ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 29 juli 2005 @ 19:24 |
quote:Alle BMW's zijn "Nürburgring proof" dus wat let je!? ![]() | |
pAin | vrijdag 29 juli 2005 @ 19:24 |
quote:ik heb geen BMW ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 29 juli 2005 @ 19:30 |
quote:Mag je dan überhaupt posten in dit topic!? ![]() | |
pAin | vrijdag 29 juli 2005 @ 19:32 |
quote:Ja, want ik ben wel BMW (3-serie) fan, er staat nergens dat je er eentje moet bezitten ![]() En daarbij; er kom er heus nog wel een keertje eentje, maar dan wel een Ci, aangezien ik de rest niet echt mooi vind ![]() | |
yup | vrijdag 29 juli 2005 @ 19:34 |
Ik vind de E30 zo een fantastische wagen dat ik denk dat de volgende echt een E30 325i gaat worden... Zwart, bronsmetallic, donkerblauw zijn de kleuren die ik wil, geen zilver iig (past niet bij E30 vinnik)... | |
Hyperdude | vrijdag 29 juli 2005 @ 19:34 |
quote:Dan is het goed. ![]() | |
pAin | vrijdag 29 juli 2005 @ 19:43 |
quote:323 Baur ![]() ![]() Ik vind zowiezo de E30 niet echt mooi ofzo, doe mij maar E36 of een E34 (welliswaar geen 3 serie, maar toch ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 29 juli 2005 @ 19:44 |
quote:nog meer kleuren: http://wp1016621.wp027.we(...)st/f01211/f01211.htm http://wp1016621.wp027.we(...)st/f01221/f01221.htm beide afkomstig van www.e30.de | |
pAin | vrijdag 29 juli 2005 @ 19:48 |
![]() ![]() ![]() | |
Pharell | vrijdag 29 juli 2005 @ 19:48 |
quote:daar zit ik ook over na te denken (en ja ik was die met dezelfde 318i ![]() alleen rood vind ik nog fouter bij de e30 ![]() maar aangezien er niet zoveel mooie 325's te vinden zijn.. ben ik opzoek naar een e21 323i die dubbele uitlaat is zo mega geil ![]() (en ja die is ook moeilijk te vinden ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 29 juli 2005 @ 19:53 |
Of Malachitgrün ![]() ![]() | |
pAin | vrijdag 29 juli 2005 @ 19:55 |
quote:Die luchtbelletjes bij de spiegeladapterplaat zien er wel erg eng uit ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 29 juli 2005 @ 19:58 |
quote:Dat is van dat aluminiumspuitgietspul, bubbelen doen ze allemaal (uiteindelijk) | |
Virus.NL | vrijdag 29 juli 2005 @ 20:02 |
quote:Nou met die 316i van mij rij ik toch alleen maar iedereen in de weg ![]() ![]() | |
Youp | vrijdag 29 juli 2005 @ 20:04 |
ik wil met mn touring naar nurnburg ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 29 juli 2005 @ 20:06 |
quote:Ik zeg maar niks ![]() Ga d'r nou eerst maar ff als een ouwelul mee rijden. Hoe vordert je project eigenlijk!? | |
Youp | vrijdag 29 juli 2005 @ 20:10 |
quote:traag traag... kan zijn dat ik het komende half jaar zonder inkomsten zit terwijl ik toch full-time werk ![]() ![]() maar je kan ook als een ouwe lul over de ring rijden hoor ![]() ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 29 juli 2005 @ 20:13 |
Geduld is een schoone saeck; vooral bij het opknappen van oude otoos. ![]() Maar jammer dat het zo lang duurt; leek al aardig (bijna) klaar. | |
Youp | vrijdag 29 juli 2005 @ 20:17 |
quote:jep, mjah ff kijken hoe het zit met de financien, dan een nieuwe radiateur op laten bouwen en dan de koplampen er in >> rijdend dan er mee naar de garage waar ik zo af en toe werk en hem een beetje afmaken ![]() ![]() | |
yup | vrijdag 29 juli 2005 @ 20:26 |
quote:wow ![]() Ik heb zelf sterlingsilber metallic btw... | |
Youp | vrijdag 29 juli 2005 @ 20:43 |
quote:niet ijlen, dat is gewoon loei heet geworden en gaan bubbelen toen je bijna door de geluidsbarrière ging man ![]() | |
pAin | vrijdag 29 juli 2005 @ 22:14 |
quote:Toch ziet het er eng uit ![]() @Youp; volgens mij loop jij echt ontzettend leeg op die oldtimer van je ![]() | |
Youp | vrijdag 29 juli 2005 @ 22:26 |
quote:neuh, dat valt nu reuze mee... ![]() ik ben al leeggelopen nl. ![]() ![]() | |
Little_Meanie | vrijdag 29 juli 2005 @ 22:57 |
pAin | zaterdag 30 juli 2005 @ 11:06 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Miiso | zaterdag 30 juli 2005 @ 18:18 |
Ik ben de blije en trotse bezitter van een E36 Compact ![]() ![]() Andere achterbumper(zit nu lelijke trekhaak onder) Angel eyes Andere velgen (weet nog niet pcies wat maar vindt alpina's erg mooi en erg duur ![]() Mistlampen zaten er bij aanschaf niet in en deze heb ik er later zelf ingezet. | |
Little_Meanie | zaterdag 30 juli 2005 @ 19:01 |
quote:Angels eyes op een compact ![]() Alpina's kosten 5000 EUR, dus meer dan je auto zelf ![]() | |
yup | zaterdag 30 juli 2005 @ 19:42 |
Dan haal je maar kopie Alpina velgjes ![]() | |
Youp | zaterdag 30 juli 2005 @ 20:06 |
quote:mwah.. je hebt al alpina's voor 650 dollar per stuk... hangt er maar net vanaf wat voor maat en welke uitvoering je wilt enzo ![]() en idd aftermarket angel's eyes zijn fout.. t is geen golf ![]() trouwens! gister in enkuizen geweest en daar nog 2 super knappe dames van 18/19 gespot in een paarse E36 M3 ![]() ![]() | |
Repeat | zaterdag 30 juli 2005 @ 23:54 |
Zitten er nadelen oid aan een E36 325 uit rond 1991 of 1992? Ik vind dat nl wel een relaxede kar met 192 pk, goed snel en toch ook nog lekker om met 4 man in te toeren enz ![]() Als ik dan een mooi exemplaar uitzoek zonder ranzige 17" velgen, zonder "verlaagd" zonder taartschep en zonder sportuitlaat, maar gewoon een standaard gehouden versie met wieldoppen, dan maak ik toch wel een goede kans dat hij niet is afgetrapt door een sjon? En is iemand bekend met het verbruik van zo'n ding? | |
yup | zondag 31 juli 2005 @ 00:04 |
quote:Ja er zitten nadelen aan. De eerste E36's hadden last van windgeruis. Piepjes en kraakjes e.d. Of je dit erg vind of niet, dat hangt vanjezelf af... 2.5i 24v blok is gewoon een super betrouwbaar blok, de ketting is een punt waar je naar moet kijken, mag niet rammelen enzo (alhoewel dat rammelen ook door een kettinggeleider veroorzaakt kan worden)... Ik heb genoeg 325i's gezien met meer dan 3 ton op de teller, dus over de betrouwbaarheid zegt het wel wat... | |
Youp | zondag 31 juli 2005 @ 00:05 |
quote:bij "normaal" weggedrag een 1:10 overigens zal je een 325 niet met wieldoppen vinden.... en baracuda is je voor gegaan.. die heeft ook enorm lang gezocht maar helaas niet gevonden.... maar als je de tijd hebt vind je zeker wel een goede ![]() -edit- en zoals yup zegt een distri ketting.. dus nooooit een distributieriem vervangen ![]() | |
Little_Meanie | zondag 31 juli 2005 @ 00:29 |
Ik heb sinds een paar dagen een E38. Ik heb deze auto gekocht omdat ik hem nog altijd gruwelijk mooi vind en wil hem dan ook wat aanpassenn naar mijn wensen zonder dat het een sjonnie/pimpbak wordt. Deze auto wil ik allereerst ombouwen naar het model van 2001. De belangrijkste veranderingen zijn de witte knipperlichten en de lichten achteraan + chromé strook achteraan boven de nummerplaat. Heeft iemand hier ervaring mee op het forum? Of zijn er soms andere BMW fanatici die mij wat tips kunnen geven dan hoor ik het graag. Dit is bijvoorbeeld het verschil in lichten voor en na de facelift ![]() | |
Youp | zondag 31 juli 2005 @ 00:34 |
valt niet veel over te zeggen.. dat spul is allemaal "plug&play" | |
Little_Meanie | zondag 31 juli 2005 @ 00:41 |
quote:maar laat ik dat best doen in een garage of kan je het allemaal gemakkelijk zelf? en wat zou het zo ongeveer kosten? P.S. Ik ken niks van auto's ![]() ![]() | |
Youp | zondag 31 juli 2005 @ 00:43 |
quote:trek je kofferbak open, en trek de eventuele bekleding weg bij de achterlichten.. (meestal zitten er een soort van luikjes) dan zie je een stuk of 2 (meestal) plastic moeren die je met de hand los kan draaien.. dan kan je de lichtunit zo er uit trekken of klikken.. hij zit dan alleen nog vast met een stekker.... *klik* los ![]() stelt echt helemaal niks voor... | |
Little_Meanie | zondag 31 juli 2005 @ 00:52 |
ok, weet je toevallig ook of een stuurwiel gemakkelijk te vervangen is (airbag en zo) omdat hetgene er nu opzit nogal groot en dun en nogal versleten is | |
Youp | zondag 31 juli 2005 @ 01:05 |
meestal moet je het kapje er af pakken (volgensmij bij jouw auto tevens te toeter) dit gaat wel met een schroevendraaier.. en dan moet er in het midden een grote moer zitten.. draai die los en je kan het stuur er zo vanaf pakken.. dan heb je nog ergens een stekkertje hangen voor de airbag, los trekken en klaar... ![]() ik weet alleen niet of jouw auto gaat mekkeren wanneer die airbag niet aangesloten is.... | |
Hyperdude | zondag 31 juli 2005 @ 08:04 |
quote:Dan zou ik voor stuurwiel en chroomstrip (netjes strak) aanbrengen de garage maar vragen.:P Achterlichten vervangen in principe simpel, wel zorgen dat je de goeie versie hebt, heb verder geen verstand van de E38 maar bv. bij de E36 zijn er nogal eens veranderingen in het systeem wat aangeeft of lampjes stuk zijn enzo en als je dan de verkeerde achterlichten hebt werkt het gewoon niet. Dat zal bij de E38 wel niet het geval zijn, maar wel ff goed opletten E38 is wel erg tof; welke motor heb je!? Met een airbag moet je echt wel weten wat je doet; uitkijken! [ Bericht 4% gewijzigd door Hyperdude op 31-07-2005 08:44:40 ] | |
Hyperdude | zondag 31 juli 2005 @ 08:05 |
dubbel ![]() [ Bericht 91% gewijzigd door Hyperdude op 31-07-2005 08:43:23 ] | |
Hyperdude | zondag 31 juli 2005 @ 09:17 |
quote:idd prima bak en idd Baracuda is je (onsuccesvol!?) voorgegaan. Ik heb zelf sinds 3 jaar een '92 325 coupé, 210K op de teller Laatste 2 jaar gedaan: -accu -airco condensor -radiator en waterpomp -koppeling -schijven voor (2x) en schijven achter -div. rubbers in wielophanging+ fusee's -achterdemper (sinds 2 dagen, original BMW ![]() -setje winterbanden Dan weet je vast wat eraan komt bij achterstallig onderhoud ![]() En idd probleem is een goede te vinden, de meeste zijn vage Duitse bakken met vage Km standen. Uitkijken geblazen dus. Staat verder redelijk wat info in het 1e 3-serie topic en in Youp's 2002tii beslommeringen topic. [centraal] BMW 3-serie fantopic [e21, e30, e36, e46] Youp's 2000 Tii topic [Deel 2, de wederopbouw] [ Bericht 4% gewijzigd door Hyperdude op 31-07-2005 09:24:51 ] | |
Little_Meanie | zondag 31 juli 2005 @ 10:09 |
quote:Het is een 725 tds, niet retesnel maar lekkere cruiseauto | |
Little_Meanie | zondag 31 juli 2005 @ 10:11 |
quote:bedoel je dat de airbag het niet meer doet nadat stuur vervangen is? ![]() domme vraag: heb je bij nieuw stuur nieuwe airbag nodig of kan je bestaande blijven gebruiken? want ik weet dat die krengen duur zijn | |
Youp | zondag 31 juli 2005 @ 12:42 |
quote:Baracuda rijdt nu een Volvo 850 T5... | |
Repeat | zondag 31 juli 2005 @ 12:53 |
850 T5 is ook heel gaaf idd, maarja zit weer met die FWD ![]() En ik hoef er ook niet speciaal nog wieldoppen op, gaat er maar niet om dat het zo'n ding is geworden ![]() ![]() | |
Youp | zondag 31 juli 2005 @ 12:58 |
quote:jep... daarbij kan ik alleen zeggen : gedult is een schone zaak... trouwens als je er een ziet staan met M bumpers enzo.. hoeft dit niet persee het werk te zijn van een sjonnie he.. kan ook de originele sportuitvoering zijn ![]() -edit- ![]() en dat is zeker wel mooi ![]() -edit2- ik zie nou dat die bovenste wel verneukte koplampen heeft ![]() | |
pAin | zondag 31 juli 2005 @ 13:24 |
quote:Mja, een niet sjonnie kan dat ook mooi vinden hoor ![]() ![]() | |
Uddel | zondag 31 juli 2005 @ 15:54 |
tvp | |
Youp | zondag 31 juli 2005 @ 15:59 |
quote:jazeker vind de sjonnie dat mooi.. maar je hoeft er niet meteen bang voor te zijn dat die bumpers er door een sjonnie op gezet zijn.. het is gewoon het standaard sport (M) pakket ![]() | |
Wojworshebn | zondag 31 juli 2005 @ 16:38 |
Vind het zo jammer dat vooral de drie-serie bekend staat als turken-bak, word nu ook al Achmet genoemd soms ![]() ![]() | |
Repeat | zondag 31 juli 2005 @ 16:51 |
Ik koop het liefste zo'n 325 (wil trouwens de 4 deurs) van een bejaarde ofzo, dan weet je iig dat hij niet (opzettelijk) is afgetrapt ![]() | |
yup | zondag 31 juli 2005 @ 16:59 |
Had weleens een bejaarde in een E30 325i gezien. Lekker origineel kroonkurkvelgen + bruinmetallic kleurtje, 2 deurs ding. Helaas zag dat apparaat er niet meer zo "fris" uit... | |
pAin | zondag 31 juli 2005 @ 21:45 |
quote:Lees nog eens ![]() | |
Youp | zondag 31 juli 2005 @ 21:49 |
quote:oeps ![]() mjah ik ben een niet-sjonnie (al zeg ik het zelf ![]() ![]() | |
Koenz0r | woensdag 3 augustus 2005 @ 14:21 |
klikje nog maals een klikje en nog een keer klikje onze nieuwe auto ![]() Vraag me niet wat er onder de motorkap ligt, want daar heb ik geen verstand van ![]() | |
Geqxon | woensdag 3 augustus 2005 @ 14:23 |
![]() Meer kan ik niet zeggen ![]() ![]() | |
Koenz0r | woensdag 3 augustus 2005 @ 14:27 |
volgens mij wel, ik zag het in ieder geval wel bij de andere 3 series. En de kont vond ik inderdaad wat mooier bij de oude model ![]() | |
Geqxon | woensdag 3 augustus 2005 @ 14:32 |
Die enorm mooie voorkant compenseert de achterkant lang en breed ![]() Ennuh, wel goed poetsen he ![]() | |
Koenz0r | woensdag 3 augustus 2005 @ 14:35 |
Mijn stiefpa gaat die auto behandelen als het zijn kindje is, dus dat zit wel goed ![]() | |
Geqxon | woensdag 3 augustus 2005 @ 14:38 |
![]() ![]() Alhoewel, hoe behandelt hij jou dan eigenlijk? | |
Koenz0r | woensdag 3 augustus 2005 @ 14:49 |
![]() ![]() Onze oude bmw ( 7.45i) van 10 jaar uit, ziet er ook nog uit alsof de auto 4 jaar oud is ![]() | |
Hyperdude | woensdag 3 augustus 2005 @ 14:56 |
Woon je in Duitsland , of loont het om je BMW nieuw uit Duitsland te halen? | |
Geqxon | woensdag 3 augustus 2005 @ 14:58 |
Het zijn denk ik google pics ![]() | |
Koenz0r | woensdag 3 augustus 2005 @ 17:07 |
![]() Klik voor natokenteken | |
Hyperdude | woensdag 3 augustus 2005 @ 17:14 |
Ik geloof je wel hoor; viel me alleen maar op. Als er geen bier, borsten en braadworsten in dat filmpie komen hoeft het van mij niet hoor ![]() | |
Koenz0r | woensdag 3 augustus 2005 @ 17:24 |
Dat bier en braadworsen kan ik misschien wel regelen, maar de borsten worden wat minder ![]() | |
Youp | woensdag 3 augustus 2005 @ 18:54 |
quote:ook geen idee wat voor model het is? >> 3**i ... ![]() | |
Youp | woensdag 3 augustus 2005 @ 18:56 |
quote:witte knippers zijn standaard... overigens kan je geen 1.8 krijgen in deze auto.. de 2 liter 4 cilinder is het lichtste... | |
Repeat | woensdag 3 augustus 2005 @ 21:37 |
quote:importeren uit denemarken is het gunstigst. Stond gister ofzo in de krant, duitsland het ongunstigst. | |
Geqxon | woensdag 3 augustus 2005 @ 22:06 |
quote:Ah ok ![]() ![]() | |
LSDsmurf | donderdag 4 augustus 2005 @ 23:00 |
De BMW 325i cabrio van een jaartje of 10 oud (exacte type weet ik niet, E46 denk ik?) vind ik helemaal ![]() Ik ga er me waarschijnlijk eentje kopen tegen volgend jaar. Hopelijk kan ik een 325i overkopen van iemand uit de familie. Die heeft die auto al een paar jaar en hij ziet er nog erg goed uit. En hij rijd ook erg lekker ![]() | |
Five_Aces | donderdag 4 augustus 2005 @ 23:03 |
Is een E36 dan ![]() | |
Repeat | vrijdag 5 augustus 2005 @ 18:52 |
Ik heb ook even op internetsites rondgekeken van onze oosterburen ![]() Een E36 325 of zelfs 328 is daar goed te vinden en vaak voor minder dan hier ![]() | |
yup | vrijdag 5 augustus 2005 @ 20:46 |
DAMN Wat is een E30 toch heerlijk om mee te kloten. Net stadslichten vervangen, letterlijk 2 minuten werk ![]() Fantastisch hoe simpel deze wagens zijn... Ik is blij ![]() ![]() | |
yup | zondag 7 augustus 2005 @ 20:18 |
Weer een leuke update: Gaat die klote ding tegen mij zeggen oilservice, oranje lampje flikkert aan: (die rijtje groene lichten, die gele licht gaat oranje branden, erboven gaat oil service staan) http://www.beckerelectronics.com/BMW/servicelightreset.html Gedaan wat hier stond, maar let op met deze plaatje: ![]() Bij mij was dit PRECIES OMGEKEERD... Dit is waarschijnlijk voor de 6 cylinder modellen... Uitkijken dus... En je hebt ook nog eens de oudere modellen (staat ook op de site). Dit is gewoon een stroomdraadje, uit een kapotte stopcontact gehaald... Verbind die 2 contacten met elkaar, stap in de auto, draai je sleutel om, et voila je service lampen zijn DIRECT gereset... Alleen bij mij branden de 4 groene lampen, de 5e niet ![]() ![]() Hier is een Nederlandse link, voor diegenen die allergisch zijn voor Engels ![]() http://www.boltuning.nl/blad5tech.htm | |
_Arthur | maandag 8 augustus 2005 @ 11:25 |
quote:Mijn E46 320d heeft toch echt witte knipperlichten overal. Is zover ik weet gewoon een standaard optie op elk E46 model geweest. | |
yup | maandag 8 augustus 2005 @ 11:32 |
330i had meestal ook witte knippers, heb zelf nog nooit 330i gezien zonder witte... Volgens mij was witte knippers gewoon standaard op een 330i, om maar een voorbeeld te geven... Ik denk dat Geqxon het over de US versies heeft... | |
Juggernaut | woensdag 10 augustus 2005 @ 23:23 |
![]() oeps. ![]() ik heb volgens de man van de anwb een nieuwe visco koppeling nodig. Dit was het resultaat van een stukje file rijden en de auto nergens neer kunnen zetten toen ie wel erg heet werd | |
bmwmaniakin | dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:17 |
Dringend bericht voor wojworshebn of YUP Heb je die nokkenaskit al besteld bij Ebay en zo ja hoe heb je dat gedaan want ik wil zelf ook er 1 bestellen maar staat allemaal in het duits en ik kom er dus echt niet uit hoe je em moet bestellen. Moet er 1 hebben voor een bmw 318i e30 M40. Of Yup weet jij misschien hoe ik em moet bestellen?? Is zeer dringend, want het lijkt nu net een naaimachine die motor en heb alleen nog maar deze week om hem er in te zetten op het gemakje ![]() Alvast vriendelijk bedankt [..] Heej das niet veel geld, dank U [/quote] | |
yup | dinsdag 30 augustus 2005 @ 16:40 |
Ik heb het ding niet besteld, zit nu op school en zo een reperatie hakt er aardig in. Misschien komt het later want de motor draait perfect en verbruik zit ook goed bij mij. Misschien bel eens die hotline van hun (staat in hun advertentie), probeer het in het engels, als dat niet lukt, vraag of er iemand is die een beetje Nederlands kan, of laat iemand die Duits kan praten bestellen voor je. http://cgi.ebay.de/Nocken(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem Prijs weer verlaagt zie ik nu, kost 150 euro +-. Helemaal goed dit. | |
bmwmaniakin | dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:19 |
Vriendelijk bedankt he, heb em gelijk maar bestelt, moet nou nog ffe wachten op bericht van de verkoper. Hoop dat het goed gaat. Heb nu ook adres van de verkoper dus mocht er iets fout gaan, kan ik er altijd naar toe. Staat bij artikelbeschrijving dat het neu is dus ik wacht af. Ik heb het ding niet besteld, zit nu op school en zo een reperatie hakt er aardig in. Misschien komt het later want de motor draait perfect en verbruik zit ook goed bij mij. Misschien bel eens die hotline van hun (staat in hun advertentie), probeer het in het engels, als dat niet lukt, vraag of er iemand is die een beetje Nederlands kan, of laat iemand die Duits kan praten bestellen voor je. http://cgi.ebay.de/Nocken(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem Prijs weer verlaagt zie ik nu, kost 150 euro +-. Helemaal goed dit. [/quote] | |
Youp | dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:21 |
mensen, vandaag begonnen bij BMW als stage ![]() | |
Geqxon | dinsdag 30 augustus 2005 @ 18:47 |
quote:Apart, ik zie zo nu en dan het laatste E46 model rondrijden, en die zie ik vaak met oranje pinkers. Mij is verteld dat de black&silverline speciaal witte pinkers hadden ![]() | |
yup | dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:10 |
quote:Dude, je kan helemaal niks met de verkoper ![]() Dit is een bedrijf, en een zeer betrouwbare ook nog (lees de ervaringen maar van ebay klanten). Levert altijd netjes af, ook aan het buitenland. Zou zoeits zelf nooit van een particulier kopen in het buitenland, in NL wel misschien, maar nooit in het buitenland. quote:318i e.d. hebben gewoon oranje pinkers. Ook de aller aller nieuwste. Maar een 330i heeft bijv. witte pinkers. En op die ![]() quote:Cool gefeli dude, enn uuhhh je kan toch wel goedkoop aan onderdelen komen nu ? ![]() ![]() | |
Youp | dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:20 |
quote:geen idee ![]() nieuwe 1serie (moest nog afgeleverd worden) diverse nieuwe 3series, E90 dus (moesten ook nog afgeleverd worden) diverse 5series van E34 en het vorige model E46 X5 Z3 ![]() ![]() | |
Virus.NL | dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:28 |
quote:Nog niet in een ///M gereden?? | |
Youp | dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:31 |
quote:haha nee dat nog net niet ![]() ze hadden vandaag wel een E36 M3 staan -edit- een paarse cabrio met foute AC Schnitzer velgen en smoked achterlichten en 4 uitlaatpijpen ![]() | |
Lamme_Sterfkanarie | dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:48 |
verkeerde account ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:49 |
quote:Goeie actie; lekkere receptioniste en luxe WC papier? Kan je ff berichten als je een E46 met losscheurende/losgescheurde achterasophanging langs ziet komen!? Ben nl. een beetje in de markt voor een 330i ![]() Voor meer achterassen geleuter, Duits 33 pagina's ![]() http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?s=&threadid=50059&highlight=hinterrad | |
Youp | dinsdag 30 augustus 2005 @ 19:59 |
quote: ![]() ![]() quote:vandaag wel een E46 Touring met een gebroken veer achter... quote:coupe/cabrio/touring of sedan? ![]() | |
yup | dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:04 |
quote:Is een typische BMW kwaal volgens mij. De E30 had er ook last van zelfs volgens mij, weet het niet meer zeker... Maar 330i = altijd goed ![]() Hier nog een artikel erover volgens mij: http://www.auto-motor-sport.de/d/52439 | |
Hyperdude | dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:37 |
quote:Denk touring of coupé, alleen vind ik de E36 coupé mooier/strakker dan de E46, en die heb ik al ![]() ![]() Wordt trouwens wel gestoord van die diesel/benzineprijzen; als het me strot uitkomt koop ik wel een gechipte 147 JTD; kosten ook geen kont ( tweedehands natuurlijk) | |
yup | dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:39 |
quote:Ooit belasting van een daisel gezien? Geloof me dan verlang je DIRECT terug naar een limonade kar ![]() | |
Youp | dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:56 |
quote:een alfa ![]() ![]() en de E36 coupe strakker dan de E46 ![]() ![]() ![]() | |
Youp | dinsdag 30 augustus 2005 @ 20:57 |
quote:ook dat... en de dieselprijzen reizen ook de pan uit ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:31 |
quote:Valt wel mee; echt rustig op de linkerbaan is het voorlopig helaas nog niet ![]() | |
Geqxon | dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:45 |
http://www.bouw-je-eigen-bmw.nl Schrik niet: schaal 1:10 ![]() quote: quote:9,95 * 90 = ¤895,50 ![]() Duur wagentje ![]() | |
Youp | dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:06 |
quote:damn ja... en dan is het nog nieteens een echt super merk ofzo ![]() ![]() ik heb ook zo'n 1:10 autotje gehad met een 2 cc 2taktje op methanol.. dat liep als een tierelier... alleen heb ik voor die van mij destijds +-500 GULDEN nieuw betaald met alles er op en er aan... (inclusief multilader, batterijen, afstandsbediening etc.) | |
Geqxon | dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:09 |
Jaaaah maar daar zat niet zo cool magazine bij waar alles werd uitgelegd he ![]() | |
Youp | dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:17 |
quote:en waardoor je 2 jaar doet over het opbouwen van je autotje ![]() | |
Ballebek | woensdag 31 augustus 2005 @ 08:31 |
Heeft iemand al vermeld dat het een kut bak is? Bij deze. | |
_Arthur | woensdag 31 augustus 2005 @ 10:03 |
quote:Niet een ballebak? | |
Youp | woensdag 31 augustus 2005 @ 17:20 |
nou goed vandaag dus onder andere wel in een M gereden ![]() ![]() bijna 2 zelfs trouwens... we hadden ook nog een E34 Touring (E35?) M5 staan... enorm zeldzaam, alles van leer binnen met optioneel extra leer (deurpanelen etc.) optionele extra speakers ingebouwd (in het dak) en een dak dat over een lengte van +-2 meter open kan ![]() ![]() ![]() | |
Hyperdude | woensdag 31 augustus 2005 @ 17:49 |
quote:Kunnen ze bij de BMW dealert niet meer oud-hollands duwen? Gaat nog sneller ook ![]() | |
yup | woensdag 31 augustus 2005 @ 17:49 |
Cool dude ik wil ook wel zo een stage plek, alleen maar coole wagens rondrijden ![]() | |
Youp | woensdag 31 augustus 2005 @ 17:54 |
quote:nee ![]() ![]() auto's uitlezen >> draadloos olie verversen >> wat carterplug dr uit? slang door de peilstok en opslurpen die handel, 1 minuut later kan je er verse olie in flikkeren heb ik met de servicewagen rondgereden (E34 525TD Touring, damn dat loopt ook goed ![]() ![]() | |
Youp | woensdag 31 augustus 2005 @ 17:56 |
quote: ![]() ![]() dit had ik nooooit verwacht... vandaag de verlagingskit onder een Z3 Coupe 3.0 (of 3,2? ![]() ![]() | |
Hyperdude | woensdag 31 augustus 2005 @ 18:01 |
quote:Daarom ga ik niet naar de dealer ![]() Als de olie koud is dan blijft er veel te veel troep onderin liggen, en mijn magnetische olieplug maakt ook niemand schoon. ![]() Warme olie eruit laten lopen op een brug; zo hoort het en niet anders,dat kan ook best voor de dealer tarieven! Wat reken ze bij jullie 75 EX per uur? Wel geinige stage natuurlijk; goed netwerken daaro ![]() | |
Pharell | woensdag 31 augustus 2005 @ 18:02 |
iemand intresse in een e30 318i? 500 euro... (motor loopt niet helemaal top... kleppenstoters kaduuk en verbruik is hoog) mail me maar ![]() | |
Youp | woensdag 31 augustus 2005 @ 18:09 |
quote:ehm er zijn idd auto's met een magnetische carterplug en die laten we dan ook normaal af.. maar er zijn maar bar weinig auto's die dat hebben.. ben er nl. nog nooit een tegen gekomen ![]() ![]() ![]() ![]() en ze zullen idd wel zoiets rekenen.. maarja de meeste mensen die bij ons komen hebben toch de centen wel... dat zie je aan de auto's ![]() quote:ik ben er terecht gekomen dankzij netwerken ![]() | |
pAin | woensdag 31 augustus 2005 @ 19:42 |
Over netwerken gesproken; mn vriendin heeft ooit via een kennis (een gepensioneerde man die vroeger in de BMW fabrieken heeft gewerkt) een rondleiding gehad in de BMW fabriek in München, waar ze van A tot Z heeft gezien hoe men een 3 serie in mekaar zet ![]() Helaas heeft ze geen contact meer met diegene ![]() ![]() | |
Hyperdude | woensdag 31 augustus 2005 @ 20:04 |
quote:Zal idd ook wel niet veel uitmaken. Maar dan nog wil ik dat de olie er warm uitgaat, en dat zie ik bij de dealer ook niet direct gebeuren. Overigens magnetische pluggen vindt je nog veel bij achterassen/differentielen en echte otoos zoals Porsche en Alfa, en zelfs wel eens bij BMW. ![]() | |
Youp | woensdag 31 augustus 2005 @ 20:19 |
quote:jep maar die zijn "voor het leven" gesmeerd... daar hoef je nooit de olie van af te laten tenzij ze stuk zijn en je iets gaat repareren ![]() ![]() | |
Hyperdude | woensdag 31 augustus 2005 @ 21:08 |
quote:Ik heb hier 2 van die Beierse hoerensloepen staan met samen 5,5 ton op de teller. Daar zit dus echt wel nwe. olie in de bakken en diffs. En in de stuurbekrachtiging netjes nwe ATF. En je wilt niet weten hoe dat eruit ziet na anderhalve ton of meer. Dus BMW kan wel zeggen dat het niet hoeft maar bij 100000 km kan je best eens die zooi vervangen, ook niet echt duur, behalve bij de iX ![]() Maar genoeg oliegeneuzel van mij, Heb je de Z8 al aan de tand gevoeld? Zag er hier vanmiddag nog eentje rondscheuren. | |
metallicattim | woensdag 31 augustus 2005 @ 21:37 |
quote:Jah ik heb eens wat sites afgestruind en een BMW M3 GTR kost rond de 350 euro! Bedenk ook dat er nog geen zender bij zit en de goedkoopste die ik kan vinden kost 150 euro! dus voor dat pakket ben je zeker 1000 euro kwijt! en je moet idd 2 jaar wachten! Je kan ook in de winkel bouwpakketten kopen en dan hebje dat ding in 1 dag gebouwd ![]() Kheb hun ook eens gemaild waarom het zo duur is, eens kijken wat ze te zeggen hebben ![]() | |
metallicattim | woensdag 31 augustus 2005 @ 21:40 |
Ik ben ook zelf aan het sparen voor een BMW e30 ( liefst 325i ) maar mn vader wil er ook weer een, dus dan rij ik daar gewoon in, want ik rij nu ook al 1,5 jaar in mn ouders auto omdat mn vader altijd met zn werkbusje overal naartoe rijdt dus mag ik de andere ( ford escort blergh ) gebruiken. We hadden daarvoor een 316i bwj 1990, maar die was helaas afgekeurd en toen heeft mn vader hem weggedaan. Ik ben door die auto helemaal gek geworden van BMW's! Ben ook meteen gaan sparen voor een eigen BMW, maar mn vader wil gelukkig nu zelf ook 1 dus kan ik mijn geld gebruiken om de auto wat te tunen ![]() | |
yup | woensdag 31 augustus 2005 @ 21:48 |
Hey dudez. Vooral de kenners ![]() Vraagje. Me hele fucking diff zit onder de olie, echt serieus helemaal onderkant nat van de olie, toch heb ik heel lang normaal ermee kunnen rijden zonder bijgeluiden, is dit normaal ![]() Zou het kunnen dat ze TEVEEL olie hebben erin gepleurd dat dat allemaal eruit is gelopen ? Bij de weg, achterkant, zijkanten onderkant van de diff helemaal nat van de olie... Wat voor bakolie kan ik het best in me E30 pleuren ![]() ![]() | |
Hyperdude | woensdag 31 augustus 2005 @ 21:58 |
he Yup Als het goed zit je diff gewoon dicht, met veel of weinig olie. Anyway, 1 ding onthouden: eerst de bovenste schroef loshalen, dan pas de onderste. Anders sta je zonder olie als de vulschroef muurvast zit ![]() Olieniveau is gewoon tot aan vul gat (ff je vinger erin ![]() Oliesoorten ga ik ff voor je opzoeken, ben zo terug | |
yup | woensdag 31 augustus 2005 @ 22:02 |
quote:OMFG ![]() ![]() ![]() In ieder geval thx dude ![]() | |
Jim.Beam | woensdag 31 augustus 2005 @ 22:03 |
Verveel me dus ik dacht laat ik mijn vader's speeltje eens zien ![]() 4.4 Sportversie, en in niet minder dan een half jaartje ook beschikbaar voor mij ![]() | |
yup | woensdag 31 augustus 2005 @ 22:04 |
Kruisje, vraagt om paswoord. Hyperdude, als je ook nog een schema hebt hoe je de distributie op een 318i (113 pk) M40 katalysator van 1991 te doen, graag ![]() | |
Hyperdude | woensdag 31 augustus 2005 @ 22:20 |
Hiero ff instructie boekje voor E30 downen: http://downloads.gmstech.de/downloads/Handbuch_E30.pdf p. 70 en p 126. diff volgens mij 75w-90, maar dat kan ik ff nergens vinden Distributie: http://forum.fok.nl/topic/717003/3/50#28885381 wel ff Duits leren | |
yup | woensdag 31 augustus 2005 @ 22:34 |
quote:Je onderschrift is toepasselijk bij mij. Ik heb gewoon de originele handleiding in het Nederlands ![]() ![]() Toch bedankt dude ![]() Die distributie in het Duits is heel duidelijk, in ieder geval zal het me wel op weg helpen, thx. | |
Youp | woensdag 31 augustus 2005 @ 23:14 |
quote:jep maar in de praktijk gebeurt het niet zonder dat je er om vraagt (weet niet wat BMW voorschrijft btw)... en er zijn zat auto's met 300k+ op de teller die nooit nieuwe bakolie of diff olie gezien hebben... Z8 heb ik trouwens idd nog niet aan de tand gevoeld ![]() ![]() btw yup, zijn de keerringen van je aandrijfassen niet lek? | |
yup | woensdag 31 augustus 2005 @ 23:16 |
Uhh hoe zie ik dat ![]() Dat de keerringen lek zijn ? Is wel een zwak punt volgens mij. Hoe te repareren ? | |
Youp | woensdag 31 augustus 2005 @ 23:24 |
quote:ik weet even niet of je de assen zo los kan maken, ik kan het morgen even navragen natuurlijk ![]() | |
yup | woensdag 31 augustus 2005 @ 23:26 |
In ieder geval bedankt, zal er zeker nog naar kijken. Als ik tijd heb ga ik zowiezo de diff olie vervangen + bakolie ook als het kan. | |
Youp | woensdag 31 augustus 2005 @ 23:27 |
quote:wacht met je diff maar even totdat je weet hoe je de keerringen vervangen moet ![]() -edit- bijvullen kan wel, is wel aan te raden ![]() | |
yup | woensdag 31 augustus 2005 @ 23:33 |
In ieder geval heb ik op snelheid geen last van een "zingende" diff. Dus de diff is goed en diff olie bijvullen lijkt me rete strak plan als ik dat ding nog heel wil houden. | |
AcidTrance | donderdag 1 september 2005 @ 13:34 |
Leuk film voor de 3serie freaks: The Story of an Ultimate Driving Machine : The BMW 3 series http://www.bmwtransact.co(...)deo/3Series_Icon.zip | |
Youp | donderdag 1 september 2005 @ 17:38 |
quote:hey yup, ik heb even nagevraagd wat te doen met jouw diff achter.. nou als het de uitgaande keerringen zijn (de buitenste) dan zijn ze enorm simpel te vervangen.. je schroeft de assen los van de diff met die 6 boutjes (of hoeveel zijn het er?) en dan kan je m er af trekken... dat wat nog in de diff zit ruk je er uit en voila daar ziet u een keerring zitten ![]() ![]() ![]() | |
yup | donderdag 1 september 2005 @ 18:56 |
Thx zal er eens naar kijken als ik tijd heb ![]() | |
Youp | vrijdag 2 september 2005 @ 16:32 |
wh00t, vandaag in die E34 M5 Touring gereden ![]() ![]() ![]() | |
Pharell | vrijdag 2 september 2005 @ 16:33 |
euhm sinds wanneer is er een m5 touring? ![]() zover ik weet is het een 5 serie met M-spioler pakket... correct me if im wrong ![]() en nee youp ik twijvel niet aan je jonge ![]() -edit- google is dope quote: | |
Repeat | vrijdag 2 september 2005 @ 16:37 |
251k is toch niet zoveel? Voor zo'n oude bak helemaal niet, dat rij je nog wel bij elkaar in 5 jaar ofzo.... | |
Youp | vrijdag 2 september 2005 @ 16:41 |
quote:heeeel zeldzaam ![]() ![]() ![]() hier wat meer info quote:en wat foto's ![]() ![]() ![]() en trust me.... ik heb de motorkap open gehad.. daar ligt een dikke 3,5 of 3,8 liter 6cilinder in met 6 aparte gaskleppen en HEEL groot BMW M Power er op ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Youp | vrijdag 2 september 2005 @ 16:42 |
quote:voor een bijna 8000 toeren draaiende DIKKE 6 cilinder? ![]() en Pharell, goed gegoogled ![]() -edit- overigens slurpt dat ding <1:5 en vreet hij banden enzo... dat is geen huis tuin en keuken 20k per jaar auto ![]() | |
metallicattim | maandag 5 september 2005 @ 00:23 |
Ik zoek een BMW e30 325i of 320i. Moet in goede staat zijn liefst: - kleur zwart. Andere kleuren MAG ook. - 2 deurs. - omgeving zuid-limburg, maar ben bereid tot in brabant te gaan. Als iemand eentje heeft of weet te vinden, laat het me maar weten ![]() Tim@destroyerofsenses.com ![]() | |
yup | maandag 5 september 2005 @ 01:07 |
325i vind je echt niet meer zomaar. Als je die voor een redelijke prijs vind feliciteer ik je zelfs nu. Die dingen zijn allemaal gekocht door (wannabe) racers/drifters. Heb zelf ook me te pletter gezocht, maar of die dingen zijn compleet verneukt (nooit onderhouden e.d.) of ze zijn idioot duur. | |
Hyperdude | maandag 5 september 2005 @ 08:14 |
quote:Begin maar met een cirkel 250 km rond zuid-Limburg anders vindt je er niet echt veel. ![]() En idd. 325 is the one. | |
metallicattim | maandag 5 september 2005 @ 12:23 |
Haha jullie weten mn dag wel op te fleuren zeg.... *NOT* Ik zie toch nog best veel advertenties staan op marktplaats en de vondst! En gelukkig heb ik een hoofdmonteur ter beschikking die met me meegaat om die auto te controleren ![]() Ik blijf zoeken totdat ik er 1 gevonden heb! een 318i mag btw ook wel hoor ![]() Maar liever een 2 liter of meer. | |
metallicattim | maandag 5 september 2005 @ 12:24 |
Btw, is het een mogelijkheid om er 1 in duitsland te kopen? Of zijn de invoerrechten te hoog? ( of hoe zit dat precies? ) | |
yup | maandag 5 september 2005 @ 17:30 |
quote:318i: Als je monteur bereid is de hele interne loopwerk van je kop + distributie te vervangen, dan doen. IEDERE 318i die er is heeft last van versleten nokkenas/tikkende klepstoters Mijn wagen tikt behoorlijk, maar ik heb het geluk gehad dat de auto normaal rijd + het verbruik is ook normaal... Echt zwaar geluk gehad dus. Een 320i = meestal koppakking's problemen na 2 ton, maar dat is niet zo een ramp, MITS je het zelf kan vervangen. 325i = verbruik is echt zwaar ok voor een 6 pitter (moet je niet in de stad wezen), net als 320i moet je de 325i op toeren houden wil je opschieten. 325i is de allerbeste blokkie in de E30. Als je die vind, gaan dervoor. Maar een 318i kost wel heel wat minder dan een 325i. Zeg maar dit: een goeie 325i kost echt minimaal 1500+ euronen. Een goeie 318i kost boven de 800 euro. Voor dagelijks gebruik is een 318i (al dan niet met stuurbekrachtiging) ideaal. Mijn wagen heb ik zelf gekocht met +-183.000 op de teller, en hij staat nu op +- 191.000 km... Het ding heeft me werkelijk NOG NOOIT in de steek gelaten... Mijn rijtje van blokken: 325i : betrouwbaar, ZEER snel (doet niet echt super veel onder voor een M3) en verbruik is ok. 318i : problemen met de kop (nokkenas klepstoters) maar als de motor goed is echt superfijn blok met genoeg trekkracht. Meer dan de 320i. 80-120 ben je sneller met een 318i dan met een 320i. Die laatste moet je echt op toeren houden... 320i : toerenbeuker (kan een voordeel zijn of een nadeel, hangt er vanaf of je van scheuren houdt), verbruik kan BIZAR hoog worden in de stad, je moet echt niet opkijken van 1:8 of zelfs slechter... Kop problemen (koppakking e.d.)... | |
Five_Aces | maandag 5 september 2005 @ 17:39 |
van 183K naar 191K je hebt net een blokkie om gereden man ![]() | |
yup | maandag 5 september 2005 @ 17:50 |
Heb het ding 4 maanden dude... 8000/4 kom ik uit op 2000 km per maand. 2000 km per maand is dus iets van 500 per week. 500 km per week met een benzine wagen. Tering zeg ik ben echt debiel in me kop. | |
metallicattim | maandag 5 september 2005 @ 18:16 |
Thx voor jullie hulp allemaal ![]() maar 1:8 vind ik niet echt schokkend, met mn ford escort rijd ik al 1:9! Mjah wat ik dus uit jullie woorden ( vooral die van Yup ) kan opmaken is dat ik beter geen BMW kan kopen want alles is wel kapot... ![]() | |
Hyperdude | maandag 5 september 2005 @ 18:20 |
quote:Mijn 325iX (4 wieldrive E30) zuipt wel behoorlijk (1 op 7,5 ![]() ![]() quote:E30 325 lust ook wel een koppakking en een nokkenasje, mijne tikt ook een beetje, maar dat mag wel na 300000 kms, met "maar" 170 PK gaat ie misschien naar de normen van 1990 snel zijn maar "zeer snel"zou ik een E30 325 nou niet direct noemen. De truc lijkt mij een 320 of 325 met een defect blok te kopen, en daar dan een 325/328 blok uit de E36 in te stoppen, 192 PK heb je dan. Voor ombouwen ( Ben je al aan Duitse lessen begonnen Yup?) lees maar eens op www.e30.de/ onder het hoofdstuk motoren. Oja, en in Duitsland halen loont denk ik misschien alleen maar voor een M3, de andere modellen doen toch meestal maar max EUR. 3000; dan loont import niet echt meer. | |
Youp | maandag 5 september 2005 @ 18:28 |
quote:hij noemt alleen punten die (eventueel bij gebrek aan onderhoud) verslijten ![]() | |
yup | maandag 5 september 2005 @ 18:38 |
quote:Altijd gebrek aan onderhoud. Een 318i zou nooit tikkende kleppen hebben indien de olie op tijd word gewisseld, en voor kwaliteits 10/15w40 olie, mineraal of semi syntheet... ONDERHOUD, that's the key. Als je budget toereikt zou ik dus mooi voor een goeie 325i gaan. Doe goeie banden onder een E30 en je hebt een van de best sturende wagens die er ooit zijn gemaakt (voor een redelijke prijs te kopen dus). Een geduchte concurrent is de Alfa 75. Dat is een van de best sturende Alfa's die er gebouwt zijn (en RWD net als de E30)... Zegt genoeg over de onderstel van de E30. | |
Youp | maandag 5 september 2005 @ 18:43 |
quote:de achteras van de laatste gen E30 ligt onder de Z3 Coupe ![]() ![]() | |
Hyperdude | maandag 5 september 2005 @ 18:54 |
quote:K*T; 4 jaar geleden mijn 75 TS verkocht voor 500 gulden ![]() ![]() En betere wegligging dan iedere E30 behalve M3 en iX, en standaard met sperdiff ![]() | |
metallicattim | maandag 5 september 2005 @ 19:45 |
Begrijp me niet verkeerd, ik stal jullie hulp zeer op prijs hoor! was maar een grapje tonet he ![]() Ik ben tonet nog naar een 318i gaan kijken uit 1989, 207000km, zag er heel mooi uit van buiten en vooral van binnen. Had wat krasjes en kleine deukjes, maar ik ben toch van plan om hem te laten spuiten ( ooit ) door een vriend van me en een auto van 16 jaar oud heeft nog wel eens een krasje, dus daar kom je niet omheen. Koppeling en uitlaat leken op 1e oog in goede staat. Morgen ga ik met die monteur er eens grondiger naar kijken en er een stuk mee rijden. Was ook vorige maand pas gekeurd en hij was ermee naar bosnië gereden ( betrouwbaar?!? ) Hij vroeg zich ook maar 850 euro, zeer schappelijk hé? Dit is em: ![]() ![]() ![]() Kwil em hebben ![]() | |
Hyperdude | maandag 5 september 2005 @ 19:50 |
Chromen wielkastverbreders, dat is iig. behoorlijk nineties. | |
Youp | maandag 5 september 2005 @ 19:50 |
quote:dat was anders iets van de oude 6serie ![]() | |
metallicattim | maandag 5 september 2005 @ 19:53 |
Ik vind het mooi ![]() | |
Hyperdude | maandag 5 september 2005 @ 19:53 |
quote:Of van dat "andere" merk; je weet wel van die taxi's ? | |
Hyperdude | maandag 5 september 2005 @ 19:54 |
quote:Da's prima; wel ff goed op roest checken onder die dingen | |
metallicattim | maandag 5 september 2005 @ 19:57 |
quote:Ik neem aan dat je Mercedes bedoelt, want dat vind ik het taxi merk ![]() | |
knep | maandag 5 september 2005 @ 19:57 |
Ik wil over een tijdje een E36 320i gaan kopen. Schijnt dat ook van deze bak het gebruik buiten de bebouwde kom/stad zeer meevalt. In deze benzine hausse is dat toch wel belangrijk ![]() Voordeel is wel dat ik 5 km van DLD, 20 van België en zo'n 100 km van Luxemburg woon (Limburg dus ![]() Verder ga ik de auto niet gebruiken voor woon werk verkeer (of het moet rampzalig weer zijn ![]() Hebben jullie nog adviezen? | |
Pharell | maandag 5 september 2005 @ 20:17 |
quote:super fout zeg... ik heb precies dezelfde gehad maar dan de shadowline versie... (wat chroom is was bij mij zwart) super auto maar motorisch kut.. let er dan ook op dat je de kleppen niet hoort tikken.. dan zijn de kleppestoters versleten en moet de nokkenas ook meteen vervangen worden... dat zijn dure geintjes en dat was dan ook de rede waarom ik em verkocht..(ook het zeeer hoge brandstof verbruik) M40 motoren staan er ombekend dat die dingen als eerste kapot gaan bijna elke heeft er last van.... maar iig succes en sloop die lelijke chrome nep extras er meteen af.. dat is echt geen pan en je verneukt de BMW er mee.. of je bent een allochtoon ![]() | |
yup | maandag 5 september 2005 @ 20:17 |
Ga voor een 325i. Zelfde motor, zelfde betrouwbaarheid, alleen behoorlijk wat krachtiger/sneller + zuiniger. (voor knet bedoelt deze postje). | |
Virus.NL | maandag 5 september 2005 @ 20:23 |
quote:Ik zou dan voor een 325i gaan, want een 318is is net zo snel als een 320i. | |
knep | maandag 5 september 2005 @ 22:46 |
Hm okay, voor de rest geen verschillen afgezien van de prijs? ![]() | |
yup | maandag 5 september 2005 @ 22:48 |
325i weegt iets meer dacht ik.... Maja 320i of 325i, ze zullen qua running costs even zijn, alleen is de 325i behoorlijk wat sneller... Maar kijk ook uit, de 325i word ook vaak door de snelle "boyz" of "sjonny's" gekocht, denk dat de kans op een geragde iets groter is dan bij een 320i... (zelfde ook bij de E30). | |
knep | maandag 5 september 2005 @ 22:53 |
Ja, ik was wel van plan dat even grondig te controleren ![]() Bij de coupé variant is het meestal nog erger ![]() | |
metallicattim | dinsdag 6 september 2005 @ 00:23 |
Deze 316i hebben we vorig jaar helaas moeten verkopen![]() | |
metallicattim | dinsdag 6 september 2005 @ 00:28 |
quote:Ik koop em wel van een allochtoon ![]() Kmoet em wel nog zelf gaan verlagen, dan vind ik een e30 nog vetter uitzien. All in good time ![]() | |
yup | dinsdag 6 september 2005 @ 00:34 |
quote:Waarom moet jij nu pas met deze foto komen ![]() Ik heb die velgen gekocht ![]() ![]() | |
metallicattim | dinsdag 6 september 2005 @ 00:55 |
Hij heeft vorig jaar al op fok gestaan ![]() En ik vind die velgen SUPER voor een E30!! Niet te en zeker niet te weinig! Ik heb zo gebaald dat ie wegmoest... Waar heb je die btw gekocht en voor hoeveel? | |
yup | dinsdag 6 september 2005 @ 00:59 |
25 euro voor 4 velgen. Ze hebben lakschade maar voor de rest zijn ze 100% goed (niet krom ofzo). Maja ooit ga ik ze wel spuiten e.d. maar niet nu. Geen zin om geld daaraan te gooien. Komt wel een keertje als de huidige banden onder me E30 op zijn. Knap ik deze set op + banden voor kopen. Velgen: poedercoaten of spuiten ? | |
metallicattim | dinsdag 6 september 2005 @ 01:05 |
Wow das pas goedkoop! Maybe hoef ik niet mn halve budget te besteden aan nieuwe velgen ![]() | |
yup | dinsdag 6 september 2005 @ 01:12 |
Die lak heeft serieuze schade dude. Moet dus ontlakt + gespoten worden. Of gepoedercoat. Poedercoat kost 40 per velg. (poedercoat is wel extreem sterk) Lak is vele malen goedkoper (denk 40 euro ofzo bij elkaar voor alle 4). Maar lak is niet zo sterk als poedercoat. Maar ze zitten nu veilig hier. Ga nog wel kijken wat ik ermee ga doen. [Centraal] BMW (3-serie) fantopic [deel 3] |