Iddquote:Op maandag 20 juni 2005 13:43 schreef MrX1982 het volgende:
LOL
Verstappen bij Ferrari![]()
![]()
Verstappen zien wel hopelijk nooit meer terug in de F1
Ja Kwalbers en Joske zijn niet de grootste vrienden. Ze hebben waarschijnlijk allebei last van een te groot egoquote:Op maandag 20 juni 2005 13:50 schreef pietje-tering het volgende:
Idd![]()
![]()
![]()
En ook zeiken over Albers, omdat Jos zichzelf The Boss vindt.
quote:Op maandag 20 juni 2005 13:57 schreef super-mario het volgende:
Terecht! Jos The Boss Forever!!
quote:Op maandag 20 juni 2005 13:57 schreef super-mario het volgende:
Jos wil gewoon geen F1 rijden omdat die zoveel geld moet meenemen en dan nog achteraan rijd. Jos heb dat helaas vaak genoeg meegemaakt! Dat Albers dat wil prima! Om je debuut te maken prima....maar Jos rijd liever in een auto waarmee die races kan winnen en podiums kan scoren! Terecht! Jos The Boss Forever!!
Hey niet zo negatief. Als Jos in een mclaren rijdt en christiaan in zn minardi dan heb je kans dat Jos het gaat winnen... Alhoewel t moeilijk voor hm zal zijn om de weg van het grind te onderscheiden...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Joske zou een Boske zijn als er niemand zou meerijden![]()
Oh ja de bekende als dan verhalen over Joske. Dat vind ik zo heerlijkquote:Op vrijdag 24 juni 2005 14:11 schreef JoeyT het volgende:
Hey niet zo negatief. Als Jos in een mclaren rijdt en christiaan in zn minardi dan heb je kans dat Jos het gaat winnen... Alhoewel t moeilijk voor hm zal zijn om de weg van het grind te onderscheiden...
Ik denk ook niet dat het Verstappen wordt, maar ze nemen ook geen jonge coureur. Ze willen juist een ervaren coureur, dat is beter tijdens de tests. Een opvolger van Schumacher kunnen ze gewoon contracteren wanneer dat nodig is.quote:Op maandag 27 juni 2005 10:01 schreef ChrisM55 het volgende:
Wat een domme reacties van al die k*tnubs die alleen maar F1 kijken als het 2 minuten op Studio Sport is en van de hoed de rand niet weten.
*on topic.
Ik denk niet dat hij naar Ferrari gaat, ze zullen eerder een jonge coureur nemen. Zodat ze die kunnen opleiden en hij de plaats van Schumacher over kan nemen wanneer die stopt.
Misschien is het wel goed als hij naar de VS gaat zodat hij zich weer in the picture kan rijden in Europa.
Oud maar blijft érg leukquote:Op maandag 9 januari 2006 17:38 schreef ilona-scuderia het volgende:
Jos in Oostenrijk: http://www.consumentenweb.nl/eversstaatop.wma
bron www.nu.nlquote:Verstappen wint A1 Grand Prix Durban
Uitgegeven: 29 januari 2006 18:48
Laatst gewijzigd: 30 januari 2006 09:21
DURBAN - Jos Verstappen heeft zondag voor Nederland de A1 Grand Prix in Durban (Zuid-Afrika) gewonnen. De Limbuger deed dit voor 100.000 toeschouwers met een spectaculaire inhaalmanoeuvre op de laatste meters. Onder de finishvlag had hij minimale voorsprong op de Zwitser Neel Jani en de Portugees Alvaro Parente.
Het was de eerste zege van Nederland in deze nieuwe internationale raceklasse, de tegenhanger van de formule 1.
Verstappen was de gevierde held in Zuid-Afrika met president Mbeki tussen de menigte toeschouwers. In de sprintrace was hij al snel. Na de vijfde ronde racete hij in de tweede posistie achter de Fransman Alexandre Prémat. Bij het ingaan van de slotronde probeerde Verstappen de kop over te nemen. Hij nam de bocht iets te wijd, toucheerde de staartvleugel van Prémat en spinde van het circuit.
Dit incident zette Verstappen op de 16e plaats en dit impliceerde dat hij voor het hoofdnummer ook van die stelling moest vertrekken. Verstappen had geen spijt van zijn mislukte actie. "De kans was er en in een race moet je die altijd pakken."
In het hoofdnummer manifesteerde Verstappen zich in ouderwetse grootheid. Met een uitstekende start won hij gelijk zes plaatsen en snelde vervolgens vanaf de tiende positie door het veld naar de tweede. De Zwitser Neel Jani, die al een A1GP had gewonnen, leek gewonnen race te hebben. In de laatste ronde plaatste Verstappen de aanval, ondanks de mislukking van de sprintrace eerder op de dag. "Er spookte in de laatste ronde van alles door mijn hoofd. Mijn gevoel won het, en ik dacht ook: Ik heb wat goed te maken. Alleen al de teleurstelling bij het team deed me besluiten Zwitserland aan te vallen. Nu lukte het en hebben we de overwinning beet. Dit is toch waar je het voor doet."
De DTM vind ik een leuk tijdverdrijf voor de zomer...quote:Op maandag 30 januari 2006 14:38 schreef SimtekF1 het volgende:
En volgend jaar misschien ook nog eens DTM erbij, zou wel tof zijn.
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 12:23 schreef Rory78 het volgende:
Ehm, Spooky..
Jos land pas om 13u...
De man op jouw pic is niet de juiste Jos...
Maar dat kon jij ook niet weten...
absoluut een mooi resultaat!quote:Op maandag 27 februari 2006 16:05 schreef zoom het volgende:
[..]
Zeker weer een goed weekend voor Nederland/ Jos![]()
laten we hopen dat het volgend seizoen vanaf het begin zo goed gaat, dan kunnen we misschien strijden om 1e, 2e, 3e plek int kampioenschap!quote:Op maandag 27 februari 2006 16:25 schreef Dacide het volgende:
Jos gaat lekker..Jammer dat er nog maar 2 races te gaan zijn. We zijn net lekker op dreef.
Jan Lammers was er ook niet zo blij meequote:Op woensdag 29 maart 2006 19:17 schreef zoom het volgende:
Ik vond trouwens pr gezien nou niet zo handig om uit te stappenmaar wel typisch Jos
![]()
quote:Verstappen rijdt weer voor A1 Team
Autocoureur Jos Verstappen rijdt komend seizoen weer voor het A1 Team Nederland tijdens de A1GP World Cup of Motorsport. Samen met Huub Rothengatter en Jan Lammers begint hij op 1 oktober in Zandvoort aan de reeks wedstrijden. Dat deelde het team maandag mee.
Na Zandvoort doen de coureurs voor het tweede seizoen onder meer Tsjechië, China, Maleisië, Dubai, Nieuw-Zeeland, Australië, Zuid-Afrika, Mexico, Indonesië en Engeland aan.
quote:Verstappen ergert zich aan F1
Wanneer hij over de prille kartcarrière van zijn zoontje Max praat, straalt de vader vol trots. Zodra de A1 Grand Prix het gespreksonderwerp is, praat hij vol passie. Pas op het moment dat de Formule 1 ter sprake komt, verdwijnt de lach op het gezicht van Jos Verstappen.
De 34-jarige Limburger, die komende zondag op Zandvoort deelneemt aan de eerste A1GP-race van het seizoen, heeft niks meer met de raceklasse die hem zo beroemd maakte. De auto's bij Simtek, Tyrell en Stewart noemt hij onomwonden 'brandhout' en de teameigenaren krijgen het etiket 'bandieten'.
Nee, Jos Verstappen mist de Formule 1 geen moment. Zelfs wanneer hij thuis voor de buis zit, kan de race hem meestal niet meer boeien. "Tegenwoordig is het lang niet meer zo spannend", zegt de inwoner van het Belgische Maaseik. "Meestal zet ik na de start de televisie uit. Daarna gebeurt er toch niks meer."
Veel te gemakkelijk
De vele technische snufjes hebben er volgens Verstappen voor gezorgd dat stuurmanskunst amper nog telt. "Ze hebben meer moeite om alle elektronische hulpmiddelen te leren, dan met het sturen", schampert hij. "De Formule 1 is veel te gemakkelijk geworden. Je ziet niks meer fout gaan. Kijk naar zo'n jongen als Vettel. Die stapt in de auto en klokt bij de training meteen de beste rondetijd."
Verstappen deed in 1994 zijn intrede in de Formule 1. Nadat hij door Benetton was ingelijfd als derde rijder, mocht hij bij de Grote Prijs van Brazilië zijn debuut maken, omdat de Fin JJ Lehto geblesseerd was. Veel indruk kon de Limburger niet maken. "In de training en kwalificatie ging 't op zich nog wel", meent de coureur die tweemaal een GP als derde beëindigde. "Maar in de wedstrijd kende ik te veel problemen."
Politieke spelletjes
Twee races voor het einde werd Verstappen bij Benetton vervangen, waarna hij de daaropvolgende jaren genoegen moest nemen met trage auto's én een plek in het achterveld. "Of ik te vroeg gebracht ben? Nou, dat was niet eens zo belangrijk", spreekt hij. "Er speelde veel meer. Er zijn politieke spelletjes gespeeld, waardoor ik nooit een faire kans heb gehad."
Die opmerkelijke uitspraak toelichten, wil hij niet: "Dan veroorzaak ik een echte rel. Misschien heb ik die mensen over tien jaar weer nodig", aldus de A1GP-coureur, die doelt op de carrière van zijn 8-jarige zoon Max. Verstappen zegt dat hij achteraf bezien één persoon beter had kunnen mijden. Een naam noemt hij echter niet. Wel is duidelijk dat de coureur 't niet heeft op teameigenaren, die Verstappen 'bandieten' noemt: "Ze hebben te veel macht. Je wordt als coureur gebruikt."
A1GP
Zondag begint voor Verstappen het A1GP-seizoen met een race op Zandvoort. Dat de Limburger nog immer populair is, bleek wel uit de voortvarende kaartverkoop. Ruim 71.000 kaarten vlogen in korte tijd over de toonbank. "Ik sta ervan te kijken dat ik nog steeds zo geliefd ben", zegt Verstappen. "Nu Nederland twee formule 1-coureurs heeft, zou je denken dat mijn populariteit wat minder zou worden. Maar dat is dus niet zo."
De voormalig F1-piloot hoopt mee te strijden voor het kampioenschap. Nadat hij vorig jaar werd tegengewerkt door enkele kinderziektes in het team, verwacht hij nu constanter te kunnen presteren. Verstappen - die mikt op een plek in de top drie - ziet vooral Duitsland, Nieuw-Zeeland en titelverdediger Frankrijk als zijn voornaamste concurrenten.
Dat de openingsrace op het duinencircuit van Zandvoort wordt verreden, bezorgt hem geen extra motivatie. "Voor een coureur maakt het niet uit waar je rijdt", zegt Verstappen. "Natuurlijk wil ik winnen, maar zoiets kan je niet forceren. Jos Verstappen rijdt altijd op de limiet, geeft altijd 100 procent. Meer kan ik niet doen."
En voor wie nog twijfelt; terugverlangen naar de Formule 1 doet hij niet. "Nee, dat wereldje mis ik niet. Het is een heel onzekere wereld, waar je nooit weet waar je aan toe bent. De laatste zeven jaar was ik alleen bezig met overleven, de eindjes aan elkaar knopen. Nu geniet ik van de A1 Grand Prix. Dat vind ik veel leuker."
idd, die simtekquote:Op maandag 25 september 2006 19:32 schreef pfaf het volgende:
Leest erg rancuneus inderdaad."Ik mag niet meer in de F1, booehooee"
Oh ja:Simtek!
De Simtek was absoluut een van de langzaamste auto's van de grid op dat moment. Echter, destijds zaten er veeeeel zeer matige coureurs in het achterveld, waardoor Jos redelijk kon kwalificeren en 1x zelfs (door lang doorrijden en laat te pitten) 6e reed. Verder heeftie nix gepresteerd in de Simtek en al had ie er het hele seizoen gereden had ie echt geen punt gehaald.quote:Op maandag 25 september 2006 19:27 schreef rubbereend het volgende:
Simtek brandhout? Hij haalde er toch prachtige stunts mee, ik denk nog steeds dat dat een doorbraak seizoen voor hem had kunnen worden!
Maar het kwam volgens mij meer door de trage Cosworth v8 dat ze zo langzaam. waren. Heb weleens geruchten gehoord dat de auto getest is door Jos met een Mugen-Honda motor, nadat het team failliet is gegaan. Volgens die feruchten was Jos toen sneller als Williams! Maarja, wat hier van waar is weet ik niet.quote:Op maandag 25 september 2006 23:35 schreef vinnyb het volgende:
[..]
De Simtek was absoluut een van de langzaamste auto's van de grid op dat moment. Echter, destijds zaten er veeeeel zeer matige coureurs in het achterveld, waardoor Jos redelijk kon kwalificeren en 1x zelfs (door lang doorrijden en laat te pitten) 6e reed. Verder heeftie nix gepresteerd in de Simtek en al had ie er het hele seizoen gereden had ie echt geen punt gehaald.
Wel een mooie auto idd!
Lijkt me sterk dat hij de wagen getest heeft met een andere motor nadat het team failliet is gegaan. Er was geen geld om te racen, laat staan om te testen. En een andere motor kost ook geld. Williams was in 1995 een team dat races won, lijkt me sterk dat de Simtek sneller geweest zou zijn. Broodje aap dusquote:Op dinsdag 26 september 2006 08:11 schreef kriele het volgende:
[..]
Maar het kwam volgens mij meer door de trage Cosworth v8 dat ze zo langzaam. waren. Heb weleens geruchten gehoord dat de auto getest is door Jos met een Mugen-Honda motor, nadat het team failliet is gegaan. Volgens die feruchten was Jos toen sneller als Williams! Maarja, wat hier van waar is weet ik niet.
Hij is idd echt goed in klagen en.... in alles de schuld geven behalve zichzelf...quote:Op dinsdag 26 september 2006 10:54 schreef 4-elements het volgende:
[..]
En tja... Jos laat weer eens zien waar hij echt goed in is... Klagen.
bronquote:Waarschijnlijk geen Verstappen tijdens A1GP Zandvoort
Een uitverkocht Zandvoort tijdens de 1e A1GP race van het nieuwe seizoen, maar waarschijnlijk geen Jos Verstappen. “Er is een grote kans dat aanstaande zondag in Zandvoort bij de A1 seizoenstart publiekstrekker nummer één Jos Verstappen niet aanwezig zal zijn” zo meldt de website van Verstappen.
De oorzaak hiervan moet worden gezocht in de financiele sfeer. "De bottomline is dat de A1 onze inkomsten zijnde salaris en eventueel prijzengeld voor komend seizoen niet keihard wil garanderen. Omdat we vorig seizoen veel problemen hebben gehad met het ontvangen van salaris wilden we dat voor komend seizoen beter geregeld hebben. Dat is ruim vantevoren medegedeeld en uitvoerig besproken tussen de partijen. Deze week bleek dat die garantie, ondanks allerlei vage beloften, er niet kwam, ook niet na herhaaldelijk aandringen van onze kant. Ik vind het vervelend voor al diegenen die de Nederlandse autosport een warm hart toedragen, maar we zijn net zo teleurgesteld in de gang van zaken als alle fans."
1 ding: IK WORD NOOIT FAN VAN HUUB ROTTEKUTTER!!!quote:"Ik vind het echt verschrikkelijk jammer en ook waardeloos voor de fans van Jos", reageerde Lammers. "Maar we moeten eerlijk zijn. Dit is ook Jos. Als je een fan van Jos bent, moet je ook fan van Huub Rothengatter zijn. Vorig jaar hebben we veel plezier beleefd, maar ik heb ook enthousiasme en passie nodig. Het gaat nu alleen maar over geld."
Dat ziet hij niet, hij beseft niet dat er mensen zijn die hun zuurverdiende centen uitgeven om hem over de hele wereld na te reizen. Dat hij dan nu zelf iets langer moet wachten op zijn geld, wat hij uiteindelijkw el krijgt, snapt hij niet.quote:Op woensdag 27 september 2006 11:39 schreef rubbereend het volgende:
terecht dat hij zo niet wil rijden maar Zandvoort had er toch vanaf gekunnen lijkt meFans reizen hem al jaren achterna over de hel wereld en nu hij eens voor de deur rijdt dit
Hij kan het wel beter voor elkaar krijgen wat management betreft, maar zijn achternaam houdt hij toch. En die heeft nu eenmaal een negatieve bijklank tegenwoordig als het om contractzaken gaat.quote:Op woensdag 27 september 2006 12:14 schreef Spooky4u het volgende:
Ik hoop dat Max Verstappen wel een coureur wordt die wil racen.
Het mannatje barst van het talent, dus laten we aub hopen dat hij het een stuk beter voor elkaar gaat krijgen dan zijn ouwe heer.
Shit, tikfoutje...moest denk zijn ipv hoopquote:Op woensdag 27 september 2006 12:32 schreef Spooky4u het volgende:
Het gaat mij meer om de de opmerking dat je door deze siuatie hoopt dat ook Max hier last van gaat krijgen. Dat hoop ik dus helemaal niet.
Jij bent echt al jaren niet grappig meer, weet je dat?quote:Op donderdag 28 september 2006 17:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
JOs heeft een minimum loon en iedereen weet dat dat geen vetpot is. als jij met de 1200 euro per maand ineens niets krijgt, hoe moet je dan de huur betalen? of je eten kopen/? lenen.nl??? voor een uitkering hoeft hij ook niet aan te kloppen, want bij de steun zullen ze zeggen: "maar mijnheer Verstappen, je hebt toch een baan?? ga daar het geld maar halen!" ik snap best dat hij gezien de nijpende financiele situatie van hem en zijn gezin hij nu en statement wil maken. op een lege maag kan hij bovendien toch ook niet presteren!
Dus zeg je je baan op zonder iets anders te hebben?quote:Op donderdag 28 september 2006 17:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
JOs heeft een minimum loon en iedereen weet dat dat geen vetpot is. als jij met de 1200 euro per maand ineens niets krijgt, hoe moet je dan de huur betalen? of je eten kopen/? lenen.nl??? voor een uitkering hoeft hij ook niet aan te kloppen, want bij de steun zullen ze zeggen: "maar mijnheer Verstappen, je hebt toch een baan?? ga daar het geld maar halen!" ik snap best dat hij gezien de nijpende financiele situatie van hem en zijn gezin hij nu en statement wil maken. op een lege maag kan hij bovendien toch ook niet presteren!
1.000.000 / 12 = 83.333,33 per maandquote:Op donderdag 28 september 2006 17:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
JOs heeft een minimum loon en iedereen weet dat dat geen vetpot is. als jij met de 1200 euro per maand ineens niets krijgt, hoe moet je dan de huur betalen? of je eten kopen/? lenen.nl??? voor een uitkering hoeft hij ook niet aan te kloppen, want bij de steun zullen ze zeggen: "maar mijnheer Verstappen, je hebt toch een baan?? ga daar het geld maar halen!" ik snap best dat hij gezien de nijpende financiele situatie van hem en zijn gezin hij nu en statement wil maken. op een lege maag kan hij bovendien toch ook niet presteren!
Je vergeet dat er c. 500.000 aan bonussen bijzatquote:Op donderdag 28 september 2006 18:29 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
1.000.000 / 12 = 83.333,33 per maand
lekker minimumloon![]()
Zou dat het zijnquote:Op donderdag 28 september 2006 19:03 schreef Spooky4u het volgende:
Owh God! dus Jos heeft dit jaar ookal geen zelfvertrouwen
Dat trekt volgens mij ook niemand in twijfel ARquote:Op vrijdag 29 september 2006 09:59 schreef Automatic_Rock het volgende:
Puur zakelijk bekeken hebben Verstappen en Rothengatter 100% gelijk natuurlijk.
Maar als je het met een sporthart bekijkt...
Nu ja, daar ben ik het dan weer niet zo mee eens.quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:24 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat trekt volgens mij ook niemand in twijfel AR![]()
Verstappen heeft als idool enzo een verantwoording naar zijn fans toe.
Idool is niet zo een goed woord denk ik.quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:34 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nu ja, daar ben ik het dan weer niet zo mee eens.
Hij is in de sport gegaan om hard te kunnen rijden, en om er zijn geld me te verdienen...
Niet om een idool te worden, dat is meer een drijfveer voor een deel van de acteurs of popsterren..
Neemt niet weg dat het wel sympathiek van hem geweest was als hij die 'verantwoordelijkheid naar z'n fans toe' wel genomen had...
Dat is een mening Sanger, het is geen wetquote:Op vrijdag 29 september 2006 10:40 schreef sanger het volgende:
[..]
Iedere sporter heeft fans. Iedere sporter heeft ook verantwoording naar de fans toe. Dat is inherent aan elkaar.
Wet niet nee, tenminste, niet een wet van meden en perzen. Misschien kun je het beter een ongeschreven wet noemen?quote:Op vrijdag 29 september 2006 10:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat is een mening Sanger, het is geen wet
Zondagmiddag? A1 kijken op Zandvoort natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 september 2006 13:17 schreef Automatic_Rock het volgende:
En wat ga je dan doen op je zondagmiddag??
fans overschatten zichzelf is mijn mening
In dat interview van laatst deed hij nog of alle 70.000 mensen voor hem kwamenquote:Op vrijdag 29 september 2006 23:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Zondagmiddag? A1 kijken op Zandvoort natuurlijk.
Las net overigens dat er slechts 500 kaarten door Verstappen fans zijn teruggebracht. Das best een afgang voor de man denk ik.
quote:Formule 1 gediend met Alonso als kampioen
AMSTERDAM, donderdag
Met veel plezier heb ik afgelopen zondag naar de formule 1-race in Japan gekeken. Het wereldkampioenschap is nu wel ontzettend spannend geworden. Toch denk ik dat de strijd beslist is in het voordeel van Fernando Alonso. Natuurlijk kan hij nog uitvallen in de laatste race in Brazilië, want het blijft een mechanische sport en bij de start van een grand prix wil ook nog wel eens wat misgaan. Ik zou het Alonso wel gunnen. Evenals Michael Schumacher heeft hij er hard voor gereden, maar Michael heeft al zeven wereldtitels, al zal hij wel balen dat hij niet met een achtste titel afscheid kan nemen. Voor de Formule 1 is het echter beter als Alonso opnieuw kampioen wordt, omdat dan volgend jaar de wereldkampioen weer meedoet.
Ik heb begrepen dat Alonso nogal wat uitlatingen heeft gedaan die enige beroering brachten. Ik geloof niet dat hij dat uit onzekerheid of nervositeit heeft gedaan. Hij baalde gigantisch over de penalty die hij in de kwalificatie op Monza opliep en dat daar ook nog eens zijn motor plofte. Ik kan dan ook zijn reactie wel voorstellen dat hij dacht dat de hele wereld tegen hem was. Ik vermoed daarentegen dat hij een spelletje speelde om alles en iedereen bij Renault op scherp te zetten. Dat hij dan later zijn excuses aanbood voor zijn uitlatingen, hoort ook bij dat spel.
Van de Nederlandse coureurs Christijan Albers en Robert Doornbos hebben we in Japan weinig kunnen zien. Christijan had enorm geluk dat zijn wagen niet uiteenspatte in een bocht waar de snelheden hoog zijn. Van zijn team sta ik echt versteld. Het is bewonderswaardig zoals Spyker de zaken serieus aanpakt door onder anderen Mike Gascoyne aan te trekken. Dat is een man die bewezen heeft leiding te kunnen geven aan een team. Hopelijk komt er volgend jaar een nieuwe wagen van Spyker. Voor Gascoyne zal het kort dag zijn om daar zijn stempel op te drukken als je in januari, februari moet gaan testen. Dat het Nederlandse team met Ferrari-motoren gaat rijden, is eveneens een pluspunt. Die zijn waanzinnig goed en bovendien komt de naam Ferrari heel serieus over naar de buitenwacht. Bovendien ziet de huidige auto met dat oranje er veel beter uit.
En over oranje gesproken. Uiteraard heb ik ook de verrichtingen gevolgd van Team Nederland in de A1GP. Ik heb Jeroen Bleekemolen een sms’je gestuurd waarin ik hem complimenteerde met zijn geweldige race op Zandvoort. Dat gun ik hem van harte. Hij heeft het fantastisch gedaan. Vooral zijn inhaalacties maakten grote indruk. Je kon zien dat hij het circuit goed kende, maar je moet het toch maar doen. Met een slimmere tactiek had hij zelfs met twee vingers in de neus kunnen winnen.
Uiteraard had ik graag bij dat racefeest op Zandvoort willen zijn, maar ik heb geen spijt dat ik niet heb gereden. Ik sta absoluut achter mijn beslissing om niet meer voor Team Nederland uit te komen, hoewel ik me er enorm op had verheugd. Ik was ervoor getraind, was afgevallen en ik had nog getest met een formule 3-wagen. Ik wist wel dat er nog een ’probleempje’ opgelost moest worden, maar ik heb nooit gedacht dat ik er zakelijk met teambaas Jan Lammers niet uit zou komen.
Daarom vind ik het voor de fans zo ontzettend sneu dat het zo afgelopen is. Ik kon hun negatieve reacties dan ook wel begrijpen, vooral na de dag dat bekend werd dat ik niet zou rijden op Zandvoort. Ik heb echter ook veel positieve reacties ontvangen. Je ziet nu ook dat de fans bijdraaien. Naarmate de emoties gekalmeerd zijn en de mensen gaan relativeren, beginnen zij te begrijpen waarom die breuk is ontstaan. Ik werd als een geldwolf afgeschilderd, maar zoals alle mensen die werken voor hun geld, wil je betaald worden zoals dat van tevoren is afgesproken. Daar is toch helemaal niets mis mee? Iedereen kan begrijpen dat het je de keel uithangt als je je steeds maar weer zorgen moet maken over de financiële afwikkeling. Later heeft Jan Lammers gezegd dat ik dit seizoen wel betaald had kúnnen worden, maar dat ze niet wilden. Wie heeft dan de fans voor de gek gehouden? Jan of ik? Als hij mij de schuld geeft van de breuk is dat prima, maar hij moet niet recht praten wat krom is. Wie gaat er in Amerika racen of aan de Grand Prix Masters met oud-formule 1-rijders meedoen? Jan, ja. Omdat hij daarvoor geld krijgt. Misschien is het wel beter dat we uit elkaar zijn gegaan. Jan, mijn manager Huub en ik, het werkte gewoon niet.
Ik hoop dat ik in de toekomst wel wat goed kan maken tegenover mijn fans. Er zijn al wat contacten met andere raceklassen, want racen op zich is prachtig en de competitiedrang zit gewoon in me. Ik kies dan wel voor een klasse die me aanstaat, want ik ben geen coureur die zo maar ergens instapt. Ik moet het ook naar mijn zin hebben. DTM heeft mijn sterke belangstelling. Daar zou ik nog wel een paar jaar actief in willen zijn. Nee, ik ben nog lang niet klaar met mijn racecarrière.
Juist. Jos en Huub, wat een destructieve combi! Ik vind het knap hoe je zoveel talent kunt vergooien.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 19:57 schreef Niek. het volgende:
Hij wil even in een goed daglicht komen dus is hij maar heel braaf, lief en positief...
Amenquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 11:26 schreef multatuli het volgende:
Wat een hypocriet stuk zeg! Tot voor kort zag meneer de DTM niet eens staan, dat was beneden zijn stand. En Jan Lammers 'beschuldigen' dat hij geld krijgt voor de oud F1 wedstrijden is helemaal godgeklaagd. Jan doet werkelijk alles om Racing for Holland draaiend te houden; die had allang echt geld op de bank kunnen hebben, maar pompt alles dat hij verdient in bodemloze putten als Le Mans. Puur omdat hij benzine in zijn aderen heeft en geld slechts als een noodzakelijk kwaad ziet. Niet te vergelijken met Jos dus.
quote:In 2007 wil ik weer een volwaardig coureur zijn
AMSTERDAM, donderdag
Het is even wennen hoor, een racewereld zonder Michael Schumacher. De man die in mijn Formule 1-debuutjaar mijn teamgenoot was, heeft er definitief een punt achter gezet. En laat ik het maar eerlijk zeggen: ik had niet verwacht dat hij echt zou stoppen. Natuurlijk neemt zelfs een coureur van het kaliber Schumacher een keer afscheid van de sport, maar ik had erop gerekend dat hij dat zou doen met de wereldtitel in zijn bezit. Hij is het ultieme voorbeeld van een sportman die altijd wil winnen en een afscheid als wereldkampioen past daar natuurlijk het beste bij. Het mocht niet zo zijn, al heeft Schumacher tijdens de laatste race nog wel even laten zien hoe verschrikkelijk goed hij kan racen.
Maar laat ik vooral niet vergeten te melden dat de Formule 1 in Fernando Alonso een heel goede en terechte kampioen heeft. Laten we wel zijn, het is natuurlijk geen toeval wanneer je twee jaar op rij wereldkampioen wordt, dan kun je gewoon heel goed racen. En een ieder die daar anders over denkt, heeft hij, wat mij betreft voorlopig de mond gesnoerd. Als ik al iets aan te merken heb op de Spanjaard, dan is het zijn gedrag dat op mij af en toe wat arrogant overkomt. Die rare toneelstukjes na zijn overwinningen vind ik bijvoorbeeld helemaal niet gepast. Die pantomime-act is inmiddels uitgegroeid tot zijn handelsmerk, maar ik hou er niet van. Als winnaar van een race moet Alonso gewoon blij zijn en lachen, die rare capriolen moet hij achterwege laten. Dat heb ik Schumacher nog nooit zien doen en die heeft toch heel wat grands prix gewonnen.
Aan Kimi Räikkönen de bepaald niet lichte taak de herinnering aan Schumacher bij Ferrari te doen vervagen. De Fin heeft geen lekker jaar achter de rug, daar hoeven we niet geheimzinnig over te doen; het McLaren-team heeft simpelweg niet gepresteerd. Dat geeft enerzijds aan hoe zwaar de concurrentie tegenwoordig is en anderzijds dat je met geld – want daaraan heeft het team van Ron Dennis geen gebrek – geen overwinningen kunt kopen. In de Formule 1 is het vooral belangrijk de juiste mensen op de juiste plaatsen te hebben. Dat heeft Schumacher bij Ferrari eens te meer aangetoond. Hij heeft ’het hele plaatje’ bij het Italiaanse team perfect ingevuld, met alle succesvolle gevolgen van dien. Waarbij een niet onbelangrijke rol was weggelegd voor de meesterstrateeg Ross Brawn. Iedereen praat over het vertrek van Schumacher, maar bij Ferrari gaan ze Brawn minstens zozeer missen.
Zelf ben ik de afgelopen weken ook weer druk in de weer geweest op de circuits. En dan met name op de kartcircuits. Natuurlijk als begeleider van mijn zoon Max, maar zelf heb ik onlangs ook weer eens deelgenomen aan een kartrace, die ik, om maar even onbescheiden te zijn, meteen maar heb gewonnen. Het is bij dit soort gelegenheden dat ik merk hoezeer ik het racen, de strijd en de competitie mis. Dat is voor mij het belangrijkste bewijs dat ik nog niet klaar ben met mijn carrière, dat er ergens nog een vervolg moet komen.
In welke klasse dat gaat zijn, weet ik op dit moment absoluut niet, want concrete aanbiedingen heb ik niet op zak. Maar ik weet wel zeker dat ik mijn uiterste best ga doen om bij de start van het nieuwe raceseizoen zelf ook weer als coureur ergens aan de start te staan. Of dat nu bij de Champcars in Amerika, of bijvoorbeeld het DTM in Duitsland is, maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Zolang het maar een professionele en competitieve raceklasse is, ben ik er klaar voor. Want geloof me, ik wil niets liever dan in maart 2007 weer een volwaardig coureur zijn.
Ah, dus daarom won Schumacher zoveel GP's... hij deed nooit een dansje als 'ie gewonnen had.. En als Schumacher het nooit deed, dan moet een ander het ook niet doen.quote:Op donderdag 2 november 2006 09:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
Die rare toneelstukjes na zijn overwinningen vind ik bijvoorbeeld helemaal niet gepast. Die pantomime-act is inmiddels uitgegroeid tot zijn handelsmerk, maar ik hou er niet van. Als winnaar van een race moet Alonso gewoon blij zijn en lachen, die rare capriolen moet hij achterwege laten. Dat heb ik Schumacher nog nooit zien doen en die heeft toch heel wat grands prix gewonnen.
Dat was altijd wel zo ja, maar of het nu nog zo is?quote:Op donderdag 2 november 2006 10:23 schreef Spooky4u het volgende:
want overal waar hij gaat zie je oranje.
Dat zal inderdaad de grote vraag zijn.quote:Op donderdag 2 november 2006 10:46 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Dat was altijd wel zo ja, maar of het nu nog zo is?
Lezen is ook een kunstquote:Op donderdag 2 november 2006 10:46 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ah, dus daarom won Schumacher zoveel GP's... hij deed nooit een dansje als 'ie gewonnen had.. En als Schumacher het nooit deed, dan moet een ander het ook niet doen.
Ja nou en?quote:Op donderdag 2 november 2006 11:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
Lezen is ook een kunst![]()
Hij zegt alleen dat Schumacher veel meer Grand Prix gewonnen heeft dan Alonso, maar desondanks nooit dergelijke toneelstukjes (wat je er ook van vindt) nodig achtte om een overwinning te vieren...
Dat staat nergens, alleen dat Verstappen (en menig ander wellicht) het niet kan waarderen. Er wordt nergens gezegd dat Schumacher veel won omdat hij geen toneelstukje opvoerde na een mooie prestatie.quote:Op donderdag 2 november 2006 11:21 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ja nou en?
Wat maakt dat nou uit dan?
Schumacher deed het niet, dus Alonso mag het ook niet doen?
Dat jij verkeerd interpreteertquote:Waar gaat dit nou over dan?
Waarom wordt Schumacher er dan bij gehaald? Leg dat eens uit?quote:Hij zegt alleen dat Schumacher veel meer Grand Prix gewonnen heeft dan Alonso, maar desondanks nooit dergelijke toneelstukjes (wat je er ook van vindt) nodig achtte om een overwinning te vieren...
Het zal wel aan mij liggen hoor maar ik interpreteer dit toch echt als Alsonso moet geen fratsen uit halen, want Schumacher deed het ook niet..quote:Als winnaar van een race moet Alonso gewoon blij zijn en lachen, die rare capriolen moet hij achterwege laten. Dat heb ik Schumacher nog nooit zien doen en die heeft toch heel wat grands prix gewonnen.
quote:Op donderdag 2 november 2006 11:21 schreef roelofjan het volgende:
Waar gaat dit nou over dan?
Nee, we hebben het hier over een dansje van zo'n seconde of vijf wat Alonso soms na een overwinning doet.quote:Dat jij verkeerd interpreteert
Denk niet dat Verstappen het ziet zitten om alleen op ovals te rijden. Verstappen is meer een coureur die het van 'gewone' circuits moet hebben. Bovendien vraag ik me af of hij de concentratie kan opbrengen om een gehele NASCAR race foutloos te rijden...quote:Op donderdag 2 november 2006 21:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Is de Nascar serie niet iets voor Jos?
Er werd in het verleden weleens een beetje lacherig over gedaan, maar het is sinds een paar jaar wel de populairste race klasse in de VS. Bovendien is ook Montoya er dit jaar te bewonderen.
Een naam als Verstappen zouden ze er graag willen denk ik.
Ik heb Jos nog nooit in z'n carriere op een oval gezien dus daar kan ik moeilijk iets over zeggen.quote:Op donderdag 2 november 2006 22:04 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Denk niet dat Verstappen het ziet zitten om alleen op ovals te rijden. Verstappen is meer een coureur die het van 'gewone' circuits moet hebben.
Na 9 jaar formule 1 ervaring moet dat wel lukken denk ik. Al kan ik me wel voorstellen dat het wennen zal zijn in het begin.quote:Bovendien vraag ik me af of hij de concentratie kan opbrengen om een gehele NASCAR race foutloos te rijden...
Naar mijn mening maakt hij teveel fouten voor iemand met negen jaar Formule 1 ervaring. Kijk maar eens het afgelopen A1 Grand Prix seizoen terug. In de F1 en A1 is een klein foutje niet zo erg, maar in NASCAR wel. Daar rijden ze soms met 300 km/u op centimeters van elkaar. En een muur geeft niet echt mee. Verstappen mag me natuurlijk altijd het tegendeel bewijzen, maar ik ben bang dat hij teveel beton gaat zien mocht hij ooit de NASCAR overwegen.quote:Op donderdag 2 november 2006 22:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik heb Jos nog nooit in z'n carriere op een oval gezien dus daar kan ik moeilijk iets over zeggen.
[..]
Na 9 jaar formule 1 ervaring moet dat wel lukken denk ik. Al kan ik me wel voorstellen dat het wennen zal zijn in het begin.
En een fout wordt idd meteen keihard afgestraft op een oval, maar dat is wel de charme van een oval imo.
Ja want Jos is behoorlijk populair in Amerika...quote:Op donderdag 2 november 2006 21:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Een naam als Verstappen zouden ze er graag willen denk ik.
Na 9 jaar F1 ervaring zou je dat wel verwachten ja.quote:Op donderdag 2 november 2006 22:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Na 9 jaar formule 1 ervaring moet dat wel lukken denk ik.
Nee, wel een bekende naam in de internationale autosport, dit in tegenstelling tot de meeste (Amerikaanse) Nascar coureurs.quote:Op donderdag 2 november 2006 22:48 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ja want Jos is behoorlijk populair in Amerika...
En Nascar krijgt met Verstappen publiciteit in Europa?quote:Op donderdag 2 november 2006 23:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Nee, wel een bekende naam in de internationale autosport, dit in tegenstelling tot de meeste (Amerikaanse) Nascar coureurs.
En Nascar is niet vies van een beetje publiciteit in Europa denk ik.
Het aantrekken van een internationaal bekende naam is altijd interessant voor een raceklasse, hierdoor maak je duidelijk dat je serieus wordt genomen als race klasse.quote:Op donderdag 2 november 2006 23:05 schreef roelofjan het volgende:
[..]
En Nascar krijgt met Verstappen publiciteit in Europa?
Of alleen in Nederland?
Denk niet dat de Amerikanen zo opgewonden raken van Nederland/Verstappen eerlijk gezegd.
Is Verstappen internationaal een bekende naam dan?quote:Op donderdag 2 november 2006 23:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het aantrekken van een internationaal bekende naam is altijd interessant voor een raceklasse, hierdoor maak je duidelijk dat je serieus wordt genomen als race klasse.
Kijk maar naar de overstap van Montoya, niet alleen leverde dat enorm veel publiciteit op, ook andere ex-f1 coureurs werden hierdoor al snel verbonden aan een mogelijk Nascar overstap (Villeneuve & Klien). Niet dat Verstappen dezelfde publiciteit op zou leveren, maar het zou wel frontpage nieuws zijn voor autosport internetpagina's.
Het lijkt me voor de serie sowieso interessanter dan de zoveelste Amerikaan.
Ik ben het helemaal met je eens dat het Amerikaanse publiek er waarschijnlijk niet warm of koud van wordt. Ze herkennen z'n naam echter wel.quote:En daar zal het qua publiciteit wel bij blijven gok ik zo, de Amerikanen zullen echt niet warm of koud worden van een of andere onbekende ex-F1 coureur.
En een coureur als Mika Salo bijvoorbeeld dan?quote:Op vrijdag 3 november 2006 00:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Jij denkt dat Jos die naam niet heeft, ik denk dat hij die naam wel heeft na 9 jaar Formule 1.
Dat geloof ik ook niet. NASCAR is eigenlijk een puur Amerikaanse serie. Tot voor kort was er dan ook geen enkele niet-Amerikaan in te vinden. Formule 1 interesseert die fans totaal niet, dat vinden ze maar saai. Bovendien hebben ze genoeg eigen helden in die serie, een relatief onbekende Europeaan hoeven ze er niet bij te hebben voor de publiciteit.quote:Op vrijdag 3 november 2006 00:29 schreef roelofjan het volgende:
Edit: En ik geloof nooit dat het Amerikaanse Nascar publiek Jos Verstappen kent..
Zelfs dat betwijfel ik. Bij Jos Verstappen is het vaak alles of niets. Zulke acties zullen in de NASCAR in tranen (en in de muur) eindigen vrees ik. Als hij dat bij een populaire Amerikaanse coureur doet als rookie kan ie meteen vertrekken...quote:Op vrijdag 3 november 2006 11:11 schreef sanger het volgende:
Maar de rijstijl van Verstappen zal er wel op prijs worden gesteld denk ik.
Als hij dat bij een populaire coureur doet niet nee, maar als hij het gewoon in het achterveld doietquote:Op vrijdag 3 november 2006 11:29 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Zelfs dat betwijfel ik. Bij Jos Verstappen is het vaak alles of niets. Zulke acties zullen in de NASCAR in tranen (en in de muur) eindigen vrees ik. Als hij dat bij een populaire Amerikaanse coureur doet als rookie kan ie meteen vertrekken...![]()
Omdat dat in Jos optiek een voorbeeld is van hoe het ook kan en volgens hem zou moetenquote:Op donderdag 2 november 2006 19:31 schreef roelofjan het volgende:
Waarom wordt Schumacher er dan bij gehaald? Leg dat eens uit?
Het is relevant wat Schumacher wel en niet deed want... ?
Wat je zegt (laatste zin dan)quote:Het zal wel aan mij liggen hoor maar ik interpreteer dit toch echt als Alsonso moet geen fratsen uit halen, want Schumacher deed het ook niet..
Maar goed, dat zal ik dan wel heel verkeerd opvatten he.
Jos is echt niet de enige die zich daaraan ergert. Elke niet-Alonso fan zal dat doen vermoed ik, zeker als hij bijvoorbeeld door pech van anderen een wedstrijd wint. Maar goed, Alonso moet vooral doen wat hij wil doen, maar daar mag iedereen ook gewoon een mening over hebben.quote:Nee, we hebben het hier over een dansje van zo'n seconde of vijf wat Alonso soms na een overwinning doet.
Ik begrijp dat Jos zich verveelt zo achter de geraniums, maar laat 'ie zich over andere dingen druk maken zeg.
Alsonso bepaalt denk ik zelf wel wat hij doet als hij blij is, onse Joske hoeft Alonso niet te vertellen wat hij wel en niet moet doen.
Justin Wilson.quote:Op maandag 6 november 2006 16:25 schreef sasquatsch het volgende:
Jos gaat ChampCar rijden voor het team van Stoddart en Muermans.
Stoddart heeft zelf gezegd dat er meerdere ex-Minardi rijders bij hem aangeklopt hebben.
Bron
Ik verwacht dus dat Verstappen hier bij zit.
Ligt eraan of het een nieuw team wordt of niet.quote:Op maandag 13 november 2006 14:13 schreef Spooky4u het volgende:
Behoudt Wilson dan niet gewoon zijn eigen stoeltje volgend jaar?
JIj bedoeld dus dat hij niet in het minardi team gaat rijdenquote:Op maandag 13 november 2006 14:15 schreef Spooky4u het volgende:
Het team waar Wilson nu rijdt blijft volgend jaar toch gewoon bestaan?
Lijkt mij dat iemand die dit jaar enkele wedstrijden op zijn naam heeft gezet wel mag blijven.
Ik hoop eigenlijk dat hij wel in de minardi komt dan. Dan is er iemand die het team kan sturen.quote:Op maandag 13 november 2006 14:16 schreef Spooky4u het volgende:
Jep.
Sportief gezien niet, maar gezien de relatie uit het verleden?!?!?!?!?quote:Op maandag 13 november 2006 14:21 schreef Spooky4u het volgende:
Maar is jouw hoop wel reeël?
Goed punt inderdaad.....quote:Op maandag 13 november 2006 14:40 schreef Spooky4u het volgende:
Als JW geen andere uitweg heeft zal hij het vast doen, maar de relatie uit het verleden wordt ook gekenmerkt door de rode lantaarn. Ook iets wat je niet graag zou willen lijkt me.
Ik denk ook dat Wilson 1 van de CC coureurs is die het talent heeft terug te keren in de F1.quote:Op maandag 13 november 2006 15:12 schreef roelofjan het volgende:
Wilson maakte meer indruk dan Verstappen in de Minardi, en bovendien doet hij het nu erg goed in Amerika.
Dus als Stoddart het over ex-Minardi rijders heeft waar hij een oogje op heeft dan dan doelt hij toch vooral op Justin Wilson lijkt me.
Stoddart zal hem graag bij zijn team willen hebben. Vraag is of het ook kan en of Wilson ook wil...
Maar of dat ooit gaat lukken betwijfel ik. Ze zijn niet zo enthousiast meer in de F1 over CC coureurs. Kijk maar naar Bourdais. Drie keer op rij kampioen, geen enkel team in de F1 dat belangstelling voor hem heeft...quote:Op maandag 13 november 2006 15:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik denk ook dat Wilson 1 van de CC coureurs is die het talent heeft terug te keren in de F1.
Zonde eigenlijk he! Misschien ook omdat de VS als toneel niet zo in the picture staat.quote:Op maandag 13 november 2006 17:00 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Maar of dat ooit gaat lukken betwijfel ik. Ze zijn niet zo enthousiast meer in de F1 over CC coureurs. Kijk maar naar Bourdais. Drie keer op rij kampioen, geen enkel team in de F1 dat belangstelling voor hem heeft...![]()
Ik denk eerder dat ze wat huiverig geworden zijn om coureurs uit de CC te halen. Zanardi en Da Matta waren nou geen overweldigend succes in de F1. Bovendien is het niveau van de CC niet meer wat het voorheen was (het wordt echt tijd om de CC en IRL weer samen te voegen, hopelijk schieten die besprekingen eens op!).quote:Op maandag 13 november 2006 17:40 schreef sanger het volgende:
[..]
Zonde eigenlijk he! Misschien ook omdat de VS als toneel niet zo in the picture staat.
Dat zal er ook zeker mee te maken hebben, maar dat wil niets zeggen over het talent van de huidige coureurs.quote:Op maandag 13 november 2006 21:35 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze wat huiverig geworden zijn om coureurs uit de CC te halen. Zanardi en Da Matta waren nou geen overweldigend succes in de F1. Bovendien is het niveau van de CC niet meer wat het voorheen was (het wordt echt tijd om de CC en IRL weer samen te voegen, hopelijk schieten die besprekingen eens op!).
quote:’Ik ben geen zakkenvuller’
Door ANDRÉ VENEMA
MAASBRACHT - Een geschil over geld en garanties leidde onlangs tot een breuk tussen Jos Verstappen en Jan Lammers.
,,Ik ben klaar met hem. Hij hoeft me nooit meer te bellen.’’ De Limburger lucht zijn hart.
Het ene verwijt was nog heviger dan het andere, eind september. Voor de liefhebbers van sensatie was het financiële geschil tussen teambaas Jan Lammers en zijn werknemer Jos Verstappen er weliswaar één om van te smullen, de stijlprijs verdienden ze er niet mee.
De twee iconen van de Nederlandse racesport namen bij hun verbale oorlog, in de aanloop naar de openingsrace van de A1GP op Zandvoort, geen blad voor de mond. Lammers betichtte de Limburgse coureur van nalatigheid en schilderde hem af als een ordinaire geldwolf.
Stank voor dank, daar kwam de afwijzing volgens de teambaas op neer. Want had hij Verstappens loopbaan niet nieuw leven ingeblazen? ,,Jos is de enige die vorig jaar een miljoen dollar heeft verdiend,'' concludeerde Lammers verbitterd.
Ook Verstappens manager, Huub Rothengatter, kreeg van de stalhouder onderuit de zak vanwege diens onbuigzame, zakelijke instelling. Toen de zaakwaarnemer geen keiharde garanties kreeg omtrent het salaris en de betalingstermijnen van zijn cliënt, was de liefde direct bekoeld. Ruim 70.000 Nederlandse racefans op Zandvoort zagen hun held schitteren door afwezigheid.
,,Ik ben nog steeds teleurgesteld over de hele gang van zaken,’’ zegt Verstappen. De Limburger had de breuk, zo beweert hij, desondanks wel een beetje zien aankomen. ,,We wisten op voorhand eigenlijk al wel dat de A1GP mij toch niet zou gaan betalen. Kennelijk was ik een te dure jongen. Kijk, als dat echt zo was, dan zou ik daar wel begrip voor kunnen hebben. Maar dan zeg ik er ook meteen bij: teken dan geen contract met iemand, dan kan er wellicht over onderhandeld worden. Maar er is verder nooit over het salaris gesproken.’’
Verstappen en Rothengatter hingen het adagium ‘afspraak is afspraak’ aan. Zeker na de perikelen in het debuutjaar van de A1GP. De Limburger was niet van zins, zoals in het eerste seizoen volgens hem regelmatig het geval was, om steeds weer op zijn centen te moeten wachten. Hij wilde garanties.
,,Als je afspraken met iemand maakt, moet je die ook nakomen. Als dat op de één of andere manier niet lukt, snap ik niet waarom mensen überhaupt afspraken maken. Als ze alles netjes waren nagekomen, was er niets aan de hand geweest. Maar waarom maak je dan toch afspraken en zit je bij elkaar om te onderhandelen? Dat is echt krom.
,,Ik erger me daar aan, ja. Ik vind het belachelijk. Alles stond zwart op wit, getekend en wel. Ook de data waarop de betalingen overgemaakt zouden worden.’’ Hij zucht. ,,Ik heb zoiets als dit al eens eerder meegemaakt met een bepaalde persoon, ik zeg niet wie. Die trok zich ook niks van afspraken aan.’’
Het kamp Verstappen betaalde duur leergeld van de vete met Tom Walkinshaw, de man op wie de coureur hoogstwaarschijnlijk doelt. De baas van F1-team Arrows zette de Limburger in 2002 tot zijn grote woede ondanks een waterdicht contract vlak voor het seizoen alsnog buiten de deur, ten faveure van de Duitser Heinz Harald Frentzen en diens zeer vermogende sponsors.
,,Niemand,’’ stelt de Limburgse veteraan, ,,moet zeggen dat Huub de oorzaak van de breuk is. Ik kan me daar kwaad over maken. Jan zegt dat hij een zakenman is, maar dat vind ik niet. Als je een afspraak maakt, moet je die nakomen en niet iemand anders de schuld geven.
,,Jan heeft geen poot om op te staan, hij zit alleen maar af te geven op Huub. Hij zou juist een voorbeeld aan hem moeten nemen. Jan zit te draaien en te doen, is gewoon niet eerlijk. Ik heb veel aan Huub te danken. Hij is keihard met afspraken, dat klopt. Als iemand ze niet nakomt, dan gaat hij op zijn pootje staan. Maar dat is fair, lijkt me.’’
Ruim twee maanden na de breuk heeft Verstappen de grootste frustraties van zijn schouders laten glijden. Hij vindt het jammer dat de oranje bolide niet meer de zijne is, maar heeft zijn pijlen inmiddels op volgend jaar gericht. ,,Ik heb,’’ zo bekent hij, ,,een paar weken met die affaire in mijn maag gezeten. Ik was zo kwaad… Vooral op Jan. Achteraf had ik die afspraak in augustus niet moeten maken. We hebben dat wel gedaan, omdat ik graag wilde rijden. De A1 pakte me, ik vond het leuk. Ik had me ook goed voorbereid op het nieuwe seizoen, hard getraind. Uiteindelijk heb ik dat voor Jan-met-de-korte-achternaam gedaan.
,,Nee, het komt niet meer goed tussen Jan en mij. Ik heb geen enkele interesse om met hem te praten. Ik ben klaar met hem, hij hoeft me nooit meer te bellen. Het klopt dat ik vorig jaar regelmatig heb gezegd dat we goed met elkaar konden opschieten. Vooral qua humor, want dat heeft Jan zeker. Maar dat was zo'n beetje het enige.’’
Een van de voornaamste dingen die Verstappen zijn oud-teambaas kwalijk neemt, is dat hij zijn salaris in de openbaarheid slingerde. Stijlloos, oordeelt de Limburger. ,,Jan riep dat ik als enige een miljoen dollar heb verdiend. Ik snap niet waarom hij dat zo nodig moest zeggen? Wat heeft dat voor zin? Hij is daar toch zelf mee akkoord gegaan? Zeur dan niet achteraf.
,,Ik ben geen zakkenvuller, maar als ik ga racen, dan probeer ik zoveel mogelijk geld te verdienen. En als mensen daarmee akkoord gaan, heb je het toch goed gedaan? Waarom verdient Marco Borsato veel geld? Omdat hij een goede artiest is. Die worden nu eenmaal goed beloond als ze populair zijn. En laten we eerlijk zijn, mijn carrière duurt niet zo lang. Daarnaast neem ik als autocoureur de nodige risico’s en ik heb er mede voor gezorgd dat er veel mensen op televisie naar de A1-races keken. Een zender verdient ook weer aan mij. Iedereen denkt vaak dat racen alleen een kwestie is van een paar rondjes rijden. Vergeet dat maar, het is veel meer. Je moet reizen en bent daardoor vaak van huis, moet sponsors tevreden stellen en altijd voor een hoop mensen klaar staan.’’
Voorlopig staat Verstappen vooral klaar voor de familie. Thuis, in het Belgische Maaseik, vermaakt de coureur zich volgens eigen zeggen prima. Hij begeleidt zoon Max, bovenmodaal getalenteerd, bij zijn kartloopbaan. ,,Ik probeer de beste materialen voor hem te krijgen,’’ zegt de Limburger. ,,Ik ben nog altijd met racen bezig en ook een beetje met vastgoed. Ik verveel me niet, train een beetje om fit te blijven en kart in de 125cc. Als het moet, kan ik zo ergens instappen. Racen zit toch in mijn bloed, hè. Er stroomt meer benzine door mijn aderen dan bloed. Misschien wel iets te veel.’’
Maar niet genoeg om de A1 te blijven volgen. Verstappen bekent dat hij de race in China, op het stratencircuit van Peking, heeft gezien. ,,Een aanfluiting was dat.’’ Ook de show in Zandvoort volgde hij voor de buis. De Limburger zag zijn vervanger Jeroen Bleekemolen bijna winnen. ,,Ik verwijt hem niets, Jeroen had niets met de affaire te maken. Ik heb hem na de race een sms’je gestuurd. Ik heb nog contact met één persoon uit het team, maar verder ben ik klaar met de A1GP.
,,Achteraf gezien hadden we twee, drie weken voor de race in Zandvoort al moeten aangeven dat ik misschien niet zou rijden. Dan was er mogelijk wat minder commotie geweest, vooral bij de fans. Maar we hebben Jan en de A1GP zo lang mogelijk de kans willen geven de zaken rond te breien. Ik had,’’ zo stelt Verstappen, ,,de race in Zandvoort misschien kunnen rijden. Maar geloof me, daarna was het ook klaar geweest.’’
Zijn fans, en dat waren/zijn er nogal wat, reageerden verdeeld op zijn besluit. ,,De meeste reacties waren toch wel negatief,’’ vertelt Verstappen. ,,Bijna iedereen was teleurgesteld, dat zou ik ook zijn. Ik was zelf ook zeer teleurgesteld. Veel mensen begrepen het wel, maar het merendeel niet.’’
Zijn imago liep een forse deuk op, beseft Verstappen. ,,Maar daar houd ik me geen seconde mee bezig. Dat interesseert me niets. Of mijn loopbaan nu voorbij is? Wie weet... Maar ik denk het niet. Ik hoop en reken er een beetje op dat de fans nog veel van Jos Verstappen zullen horen. Ik ben, denk ik, ook nooit slecht voor hen geweest. Alleen misschien op Zandvoort in oktober. Maar dat was echt helemaal buiten mijn schuld om.’’
,,Ik wilde graag rijden in de A1, daarom heb ik me goed voorbereid. Achteraf heb ik dat voor Jan-met- de-korte-achternaam gedaan.’’
In de A1GP reed het hele veld notabene in gelijke wagens...quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:14 schreef Meike26 het volgende:
Een klasse die eigenlijk op rijderskunsten veel meer bij jos past dan dat technische zooitje als de Formule1. De Champs zijn veel gewaagder aan elkaar.
Wacht eerst maar even totdat de onderhandelingen voorbij zijn (met bijbehorende eisen)quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:51 schreef SimtekF1 het volgende:
Ach ja, al dat gedoe en drama erom heen hoort gewoon bij Jos, je mag hem of je mag hem niet.
Toch knap dat hij zelfs na al dat gedoe in de A1 (waarschijnlijk) toch weer aan het racen komt.
Uitslag 2006:quote:Op dinsdag 19 december 2006 22:22 schreef Meike26 het volgende:
Jos om de oren gereden werd in de A1GP ? Dat was denk ik eerder andersom..
Grappig dat een van zijn grote zwaktes (niet kunnen kwalificeren) juist als iets positiefs uitgelegd wordt.quote:Hij is nooit een kwalificatie coureur geweest, het maakte hem dan ook weinig uit, in de eerste ronde was Jos gewoon heer er meester in zijn starts en het inhalen in de eerste ronde !
Toen Alex Yoong nog F1 reed werd hij door iedereen (Verstappen fans voorop!) volkomen afgebrand, want het was toch een schande dat zo'n slechte coureur wel F1 reed, terwijl potentieel wereldkampioen Jos Verstappen geen zitje had..quote:Zelfs Alex Yoong reed beter ? Sorry,maar dan zie je dus ook niet dat Alex Yoong gewoon een heel goed coureur is ! In de Formule 1 bakte hij er niets van, in amerika was hij gewoon de held in de Champcar.... Alex Yoong is het grootste export product can Maleisie.
Precies, zo zie ik het ook.quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:14 schreef Meike26 het volgende:
Ik ga hand in hand met Dacide.. al die negatieve speculaties over Verstappen kunnen mij niet veel boeien. Ik ben fan van hem als coureur, hoe hij naast de auto is, kan me niet veel schelen.
Je kan wel proberen alles krom te lullen, maar je weet zelf toch ook wel dat het eerste A1 seizoen ons geleerd heeft dat wie de wagen afsteld een groot verschil maakt??quote:Op woensdag 20 december 2006 11:25 schreef roelofjan het volgende:
Ja, het lag weer eens aan het team of aan de auto zoals altijd dus![]()
Voor de start van het A1 GP seizoen:
Gelijke auto's! Nu kan Jos eindelijk laten zien hoe goed hij is! In de F1 reed hij kansloos achteraan, maar nu met gelijke auto's gaat hij echt heersen!![]()
Na afloop van het seizoen:
Ja, Jos reed gewoon bij een minder team, dus niet zo gek dat Jos niet gepresteerd heeft, daar kan Jos niks aan doen hoor.
........
Ik denk dat de schuld maar ten dele hierin gezocht mag worden. De eerste races kan ik het me indenken, maar later in het seizoen had dat verschil genivelleerd moeten zijn. Tegen die tijd had team NL ook de benodigde kennis moeten/kunnen hebben. Vergeet niet dat RFH ook ervaring had met andere klasses, net als bijvoorbeeld DAMS.quote:Op woensdag 20 december 2006 11:12 schreef SimtekF1 het volgende:
Roelofjan>> Volgens mij snap jij de A1 ook niet helemaal of wel.
Het mogen dan wel allemaal dezelfde auto's zijn maar de teams die bovenaan stonden in het eindklassement hebben allemaal gebruik gemaakt van bedrijven die gespecialiseerd zijn in het afstellen van zulke auto's.
Niet zo gek he dat Nederland het kampioenschap niet heeft gewonnen.
Blaaaaaaaat, wou je zeggen dat het niet zo is dan?quote:Op woensdag 20 december 2006 11:25 schreef roelofjan het volgende:
Ja, het lag weer eens aan het team of aan de auto zoals altijd dus![]()
Voor de start van het A1 GP seizoen:
Gelijke auto's! Nu kan Jos eindelijk laten zien hoe goed hij is! In de F1 reed hij kansloos achteraan, maar nu met gelijke auto's gaat hij echt heersen!![]()
Na afloop van het seizoen:
Ja, Jos reed gewoon bij een minder team, dus niet zo gek dat Jos niet gepresteerd heeft, daar kan Jos niks aan doen hoor.
........
Je hebt het nu over zijn parttime job als manager van zoontje Max he!quote:Op woensdag 20 december 2006 23:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Jos is nog in de lente van zijn carriere. Dit is pure onervarenheid. het talent is er, dat is zolangzamerhand wel bewezen. het is slechts een kwestie van tijd eer Jos weer terug aan de top is.
Jos onervaren? right...quote:Op woensdag 20 december 2006 23:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Jos is nog in de lente van zijn carriere. Dit is pure onervarenheid. het talent is er, dat is zolangzamerhand wel bewezen. het is slechts een kwestie van tijd eer Jos weer terug aan de top is.
jos zal wel weer wat teveel eisen, waardoor het afketstquote:Op woensdag 27 december 2006 10:02 schreef Automatic_Rock het volgende:
Verstappen bovenaan Stoddart's lijst
Dit klinkt als leuk nieuws
quote:First of all, to your first question, Harry Muermans is not only a business associate but he's also a good friend
Bronquote:Verstappen zeker in ChampCar!
De kogel is door de kerk, Jos Verstappen zal in 2007 definitief meerijden in de Champcars! Huub Rothengatter heeft dan uiteindelijk toch de benodigde sponsoring bij elkaar weten te krijgen, hoewel dit tot stand is gekomen uit onverwachte hoek.
Rothengatter zegt jarenlang op zoek te zijn geweest naar die ene grote sponsor, maar heeft hem uiteindelijk niet kunnen strikken. Rothengatter hierover. "Er waren (grote) sponsors genoeg die met ons in zee wilde gaan, er was echter steeds één groot struikelblok. Ze wilden allemaal iets terug voor het door hun ingebrachte geld! Belachelijk wat voor eisen we te horen hebben gekregen, eigenlijk wil ik er niets over zeggen... De een wilde dat Jos af en toe een fan op een circuit rond zou rijden en dat hij ook vriendelijk tegen de fan zou zijn. Een ander wilde dat Jos op zaterdag een van zijn nieuwe superstores zou openen door middel van het doorknippen van een lint, nog zo'n belachelijk verzoek. Je begrijpt dat we hier niet op in konden gaan."
Hoewel Rothengatter na het Zandvoort A1GP debacle het even psychisch als fysiek ("ik heb nog steeds last van die deksel die op mijn neus belandde") niet meer zag zitten, heeft hij toch doorgezet. Bij de uitgang van het kantoortje van Lammers zag hij een litho hangen van de Dome-Judd van Lammers met het blokjes concept. "Dat kunnen wij beter" moet Rothengatter gedacht hebben.
Rothengatter hierover: "Dat blokjesconcept van Lammers was wel grappig eigenlijk, maar nogal ruw in deze vorm. Wij hebben het concept veel slimmer toegepast, mede daarom ben ik niet bang dat Lammers ons voor de rechter zal dagen vanwege plagiaat." "Bovendien" vervolgt Rothengatter, "hebben wij zoveel ervaring met rechtszaken dat we fluitend onze weg naar de rechtbank vinden".
Hoe zit het dan precies met dat "nieuwe" blokjesconcept vragen we Rothengatter. Huub daarover : "Om niet onnodig veel werk te verzetten hebben we door een stagiare laten onderzoeken welke namen er het meest voorkomen in Limburg, dit bleken Heuts, Smeets, Houben en Beckers te zijn. Vervolgens hebben we een standaardbriefje naar al deze mensen gestuurd die bedrijfsmatig bezig zijn. Dit bleken er, alleen al in Limburg, duizenden te zijn. Vervolgens hebben wij al deze personen (zonder dat ze dit van elkaar wisten natuurlijk) exclusieve naamsvermelding van 10 x 20 cm beloofd op de bolide van Jos tegen betaling van EUR 5.000. Iedereen begrijpt dat dit een koopje is. Zo hebben wij ettelijke miljoenen bij elkaar gekregen. Dit was ruim voldoende (na aftrek van Jos' salaris en mijn eigen bescheiden gage) om voor komend seizoen een CC zitje te bemachtigen.
"De bekendmaking voor welk team Jos zal rijden en hoe de sponsoring er dan uit gaat zien zal bekend gemaakt worden in Maastricht en wel op zondag 18 februari tijdens het optrekken van 't Mooswief op het Vrijthof om 12.11 uur. Uiteraard zullen alle sponsors dan ook aanwezig zijn!" Aldus een blije, maar vermoeide Huub Rothengatter.
Boven je al 1.quote:Op donderdag 25 januari 2007 14:02 schreef roelofjan het volgende:
Benieuwd hoeveel fans hier nu weer intrappen.
nee hoor, ik trap nergens in... ben veel sceptisch.quote:
Voor een paar miljoen sponsorgeld is het toch vrij normaal dat je af en toe een tegenprestatie levertquote:De een wilde dat Jos af en toe een fan op een circuit rond zou rijden en dat hij ook vriendelijk tegen de fan zou zijn. Een ander wilde dat Jos op zaterdag een van zijn nieuwe superstores zou openen door middel van het doorknippen van een lint, nog zo'n belachelijk verzoek. Je begrijpt dat we hier niet op in konden gaan."
Vroege 1 april grap dit jaar!quote:"De bekendmaking voor welk team Jos zal rijden en hoe de sponsoring er dan uit gaat zien zal bekend gemaakt worden in Maastricht en wel op zondag 18 februari tijdens het optrekken van 't Mooswief op het Vrijthof om 12.11 uur. Uiteraard zullen alle sponsors dan ook aanwezig zijn!"
de rest van het geld is naar zn vrouwquote:Op dinsdag 30 januari 2007 11:28 schreef Rory78 het volgende:
JV schijnt 2 Miljoen nodig te hebben en hij heeft er momenteel 1,1 (0,5 van Trust en 0,6 van Muermans).
Gaat 'ie scheiden ofzo?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 11:54 schreef rubbereend het volgende:
[..]
de rest van het geld is naar zn vrouw
Nou, dat wordt dokken Jos!quote:En met de fans die een kaartje kopen, spreek ik het volgende af: als ik in Assen niet aan de start verschijn, betaal ik hen het geld voor het kaartje uit mijn eigen zak terug.
hij had er wel bij gezegd dat hij dat zou doen als hij een contract zou hebben en alsnog niet zou komenquote:Op woensdag 21 februari 2007 13:50 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Nou, dat wordt dokken Jos!
Of zijn er nog geen kaarten in de verkoop?
Waar dan?quote:Op woensdag 21 februari 2007 13:54 schreef rubbereend het volgende:
[..]
hij had er wel bij gezegd dat hij dat zou doen als hij een contract zou hebben en alsnog niet zou komen
So do iquote:Op donderdag 22 februari 2007 08:46 schreef Meike26 het volgende:
Nielsch, dat klopt wel wat je zegt, maar Jos Verstappen is altijd erg verzekerd over gekomen in de media. Te zelfverzekerd kan je ook wel zeggen. Maar wanneer je als bedrijf, (potentieel sponsor) naar een coureur kijkt, zie je dan liever een coureur die zeker van z'n zaak is, of een die constant z'n schouders ophaalt: Tja ik weet niet, we moeten het maar zien..."
Dat het ChampCar avontuur nu niet meer dorgaat, vind ik erg jammer, want ja, ik ben er zo een, dat ondanks zijn houding en alle A1GP mayonaise vooraf, nog altijd in de kwaliteiten van Jos geloof OP de baan. Jammer !
Ik zeg ook niet dat wanneer Jos zich had opgesteld als een slappe papzak, het dan wel gelukt was. In onderhandelingen moet je altijd een beetje schipperen en water bij de wijn willen doen. Zo werkt dat nu eenmaal, of het nu over sport of politiek gaat. Goed, tenzij je natuurlijk in de positie zit dat iedereen je wilt hebben, dan kun je alle eisen stellen die je maar wilt. Jos zit echter niet meer in die positie, sterker nog, hij heeft er volgens mij nooit echt ingezeten. Op zo'n moment moet je ook weten wanneer je gewoon even je schouders moet ophalen en ja moet knikken, ook al vind je dat op dat moment niet leuk.quote:Op donderdag 22 februari 2007 08:46 schreef Meike26 het volgende:
Nielsch, dat klopt wel wat je zegt, maar Jos Verstappen is altijd erg verzekerd over gekomen in de media. Te zelfverzekerd kan je ook wel zeggen. Maar wanneer je als bedrijf, (potentieel sponsor) naar een coureur kijkt, zie je dan liever een coureur die zeker van z'n zaak is, of een die constant z'n schouders ophaalt: Tja ik weet niet, we moeten het maar zien..."
Dat het ChampCar avontuur nu niet meer dorgaat, vind ik erg jammer, want ja, ik ben er zo een, dat ondanks zijn houding en alle A1GP mayonaise vooraf, nog altijd in de kwaliteiten van Jos geloof OP de baan. Jammer !
Ai...quote:Verstappen stays home (again)
Jos Verstappen's planned comeback in Champ Car seems to have died a death. The Dutchman had announced plans to be racing in the US series in 2007 but negotiations failed to secure him a drive, Jos apparently finding that there are no teams willing to take a driver who wants to be paid. This may indicate one of two things: the first that the teams need the money; or perhaps that Verstappen wants to be paid more than the Americans are willing to spend for someone with his record. Verstappen had been linked to deals with both the Forsythe and Minardi USA operations.
Klik op de titel..quote:Op donderdag 22 februari 2007 11:00 schreef Dacide het volgende:
waar komt dat stukje vandaan eigenlijk? champcar site ofzo?
http://www.dvhn.nl/nieuws/sport/article1524272.ece?secId=28quote:Verstappen ziet af van Champ Car avontuur
Jos Verstappen ziet af van een Champ Car raceavontuur. De Limburger is lange tijd in beeld geweest voor een zitje in de Amerikaanse tegenhanger van de Formule 1, maar heeft afgehaakt.
Verstappen is het wachten beu. Zijn geduld is op, zo verklaart hij op zijn website. "Ik ben er drie maanden mee bezig en ben het wachten meer dan zat. Het is steeds weer hetzelfde politieke spelletje waarbij het alleen maar weer gaat om geld." Geen Verstappen dus op 2 september op het TT Circuit als het racecircus Assen aandoet.
Bart Rietbergen, de Europese promotor van de Champ Car World Series, zegt geen seconde wakker te liggen van het afhaken van Verstappen. "Verstappen presenteert zich als een primadonna. Hij denkt dat de hele wereld op 'm zit te wachten. Daar heeft hij geen enkele reden toe, want wat heeft Verstappen de laatste jaren laten zien dan? Hij rijdt regelmatig in de grindbak en komt niet in de buurt van podiumklasseringen. Hij wil rijden voor een zak met geld. Verstappen wil een miljoen, maar de realiteit is dat hij zelf geld zal moeten meebrengen als hij aan de bak wil."
ik heb trouwens vernomen dat jos niet meer dan 150.000 dollar zou verdienen in de chamcar...quote:Jos Verstappen: "Een prof heeft recht op salaris"
(28/2/2007) "Want ook Marco Borsato staat niet voor nop te zingen als hij de Ahoy uitverkocht heeft", aldus Jos Verstappen in zijn Telegraaf column van donderdag 1 maart waarin hij nogmaals uitlegt af te zien van de Champ Car series. Jos is een prof en wil voor races gewoon betaald worden, zo schrijft hij. Maar dat het hem alleen om het geld te doen is, is niet waar. Sterker nog, hij heeft veel water bij de wijn gedaan want het salaris dat hij wilde verdienen in de Champ Car zou in geen verhouding staan tot hetgeen hij toucheerde in de A1GP, vorig seizoen.
De beslissing om af te zien van de Champ Cars doet hem pijn. Want het racen zit hem nog altijd in het bloed. En hij was ervan overtuigd van grote waarde te kunnen zijn voor deze raceklasse en wilde zich goed voorbereiden. Zoals hij vorige week op deze site ook al uitlegde, wilde hij niet langer wachten en had al verschillende keren de betrokken teams een ultimatum gesteld. Toen steeds maar weer een antwoord uitbleef, was Jos het zat.
Jos volgt het racen nu vanaf de zijlijn. Afgelopen weekend zag hij zijn zoon Max met grote overmacht de overwinning grijpen in de Mini Max klasse en hij zag ook Jeroen Bleekemolen een sterke A1GP race rijden. En de kritiek op zijn beslissing de Champ Car series de rug toe te keren? "Kritiek zal ik altijd wel krijgen. Ik vind dat prima maar men moet wel weten hoe het autosportwereldje en ik in elkaar steken", aldus Jos in zijn column.
Dat vind ik trouwens ook niet meer dan logisch.quote:Sterker nog, hij heeft veel water bij de wijn gedaan want het salaris dat hij wilde verdienen in de Champ Car zou in geen verhouding staan tot hetgeen hij toucheerde in de A1GP, vorig seizoen.
Tsja, en in Amerika zullen ze ook wel hebben mee gekregen dat Jos zo professioneel was om z'n wagen gewoon doodleuk aan de kant te zetten toen hij het niet eens was met een drive-through penalty. En dat Jos er geen enkel probleem mee heeft om een team/teambaas/raceserie compleet af te branden in de pers als dingen eens tegenzitten zullen ze ook wel weten.quote:Jos is een prof en wil voor races gewoon betaald worden, zo schrijft hij.
Daar schermt Jos de hele tijd mee....quote:Ik verbeeld me niks, maar ik weet zeker dat Assen in no time uitverkocht zou zijn als ik daar had gereden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |