abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45826575
Sophie komt anders ook uit een gegoede familie. Raceliefhebbers weten genoeg als ze haar meisjesnaam horen..
pi_46519592
Jos is wachten zat: geen Champ Car
(20/2/2007) Jos Verstappen is het wachten beu en ziet af van de Champ Car series. "We zijn hier alweer drie maanden mee bezig en ik ben het wachten meer dan zat", aldus Jos in een telefonische reactie op zijn besluit. "Het is steeds weer hetzelfde politieke spelletje waarbij het alleen maar weer gaat om geld. Welnu, ze kennen mijn eisen en ze weten wat voor een coureur ik ben. Er is absoluut interesse van een aantal teams maar niemand hakt knopen door. Binnenkort is er nog een test dus wilde ik vandaag gewoon weten waar ik aan toe zou zijn. En niet twee dagen voor zo'n test waarbij ik dan weer hals over kop in het vliegtuig moet springen om die test af te raffelen. Ik wil me goed kunnen voorbereiden. We hebben niets meer vernomen van de geïnteresseerde teams dus voor mij is het nu over."

Jos vindt het spijtig dat het zo moet lopen, zegt hij. "Het is jammer voor iedereen. Ik verbeeld me niks, maar ik weet zeker dat Assen in no time uitverkocht zou zijn als ik daar had gereden. We weten allemaal nog wel hoe snel dat in Zandvoort ging, vorig jaar, met de A1GP.

Jos: lang genoeg gewacht (foto: Bas Kaligis)
Ook qua kijkcijfers heb ik me nooit hoeven schamen. Iedereen kan hier van profiteren, de organisatie van Assen, de Champ Car organisatie en de fans. Het zou een fantastische win-win situatie kunnen worden. Alle betrokken partijen beseffen dat ook en ze doen allemaal hun best, dus in neem niemand iets kwalijk. Maar blijkbaar is het erg moeilijk om als coureur nog ergens onderdak te vinden als je gewoon voor je werk betaald wilt worden. Als je dan vervolgens maandenlang in het ongewisse wordt gelaten is de teleurstelling erg groot en dan zie ik er geen heil meer in. Zeker als je bedenkt dat ik niet wéér al mijn de fans zo lang in onzekerheid moet laten om vervolgens om één minuut voor twaalf ze te moeten teleurstellen. Zij hebben dat zeker niet verdiend."
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:48:04 #243
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_46520985
jeps had het ook net al gelezen. jammer, had hem graag zien rijden in de champ car.
  woensdag 21 februari 2007 @ 13:12:46 #244
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_46523594
topic sluiten maar, tis over en voorbij voor jos. die komt nergens meer aan de bak of het moet een locale clio cup zijn.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_46524725
quote:
En met de fans die een kaartje kopen, spreek ik het volgende af: als ik in Assen niet aan de start verschijn, betaal ik hen het geld voor het kaartje uit mijn eigen zak terug.
Nou, dat wordt dokken Jos!

Of zijn er nog geen kaarten in de verkoop?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 21 februari 2007 @ 13:54:28 #246
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_46524860
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 13:50 schreef roelofjan het volgende:

[..]

Nou, dat wordt dokken Jos!

Of zijn er nog geen kaarten in de verkoop?
hij had er wel bij gezegd dat hij dat zou doen als hij een contract zou hebben en alsnog niet zou komen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_46524999
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 13:54 schreef rubbereend het volgende:

[..]

hij had er wel bij gezegd dat hij dat zou doen als hij een contract zou hebben en alsnog niet zou komen
Waar dan?

http://www.telesport.nl/a(...)r_World_Series_.html
pi_46536621
Dat gaat hem geld kosten, de grootmuil.
pi_46536772
Wat een nepfiguur die Jos. Altijd is het maar de schuld van 'het politieke spelletje' dat de teambazen met hem spelen. Het ligt natuurlijk nooit aan hem of z'n manager. Een beetje zelfreflectie kan geen kwaad hoor, meneer Verstappen.
pi_46549937
Nielsch, dat klopt wel wat je zegt, maar Jos Verstappen is altijd erg verzekerd over gekomen in de media. Te zelfverzekerd kan je ook wel zeggen. Maar wanneer je als bedrijf, (potentieel sponsor) naar een coureur kijkt, zie je dan liever een coureur die zeker van z'n zaak is, of een die constant z'n schouders ophaalt: Tja ik weet niet, we moeten het maar zien..."

Dat het ChampCar avontuur nu niet meer dorgaat, vind ik erg jammer, want ja, ik ben er zo een, dat ondanks zijn houding en alle A1GP mayonaise vooraf, nog altijd in de kwaliteiten van Jos geloof OP de baan. Jammer !
  donderdag 22 februari 2007 @ 09:04:28 #251
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_46550121
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 08:46 schreef Meike26 het volgende:
Nielsch, dat klopt wel wat je zegt, maar Jos Verstappen is altijd erg verzekerd over gekomen in de media. Te zelfverzekerd kan je ook wel zeggen. Maar wanneer je als bedrijf, (potentieel sponsor) naar een coureur kijkt, zie je dan liever een coureur die zeker van z'n zaak is, of een die constant z'n schouders ophaalt: Tja ik weet niet, we moeten het maar zien..."

Dat het ChampCar avontuur nu niet meer dorgaat, vind ik erg jammer, want ja, ik ben er zo een, dat ondanks zijn houding en alle A1GP mayonaise vooraf, nog altijd in de kwaliteiten van Jos geloof OP de baan. Jammer !
So do i

helaas, better next time.
pi_46550336
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 08:46 schreef Meike26 het volgende:

Ik zeg ook niet dat wanneer Jos zich had opgesteld als een slappe papzak, het dan wel gelukt was. In onderhandelingen moet je altijd een beetje schipperen en water bij de wijn willen doen. Zo werkt dat nu eenmaal, of het nu over sport of politiek gaat. Goed, tenzij je natuurlijk in de positie zit dat iedereen je wilt hebben, dan kun je alle eisen stellen die je maar wilt. Jos zit echter niet meer in die positie, sterker nog, hij heeft er volgens mij nooit echt ingezeten. Op zo'n moment moet je ook weten wanneer je gewoon even je schouders moet ophalen en ja moet knikken, ook al vind je dat op dat moment niet leuk.

Zo'n column die hij schreef, over dat hij wel "zeker weten in Las Vegas aan de start zou staan". Zulke dingen zijn gewoon niet slim. Teambazen lezen dat ook en ik kan me voorstellen dat ze er vraagtekens bij zetten. Als ik een manager zou zijn (van een team, van een bedrijf) en ik heb net sollicitatiegesprekken gehad en ik lees de zelfde dag een verhaaltje van een van de sollicitanten op b.v. Hyves, dat hij wel zeker weten aangenomen gaat worden, dan zeg ik ook van: ja, daaaaaag!
pi_46552107
quote:
Verstappen stays home (again)

Jos Verstappen's planned comeback in Champ Car seems to have died a death. The Dutchman had announced plans to be racing in the US series in 2007 but negotiations failed to secure him a drive, Jos apparently finding that there are no teams willing to take a driver who wants to be paid. This may indicate one of two things: the first that the teams need the money; or perhaps that Verstappen wants to be paid more than the Americans are willing to spend for someone with his record. Verstappen had been linked to deals with both the Forsythe and Minardi USA operations.
Ai...
  donderdag 22 februari 2007 @ 11:00:23 #254
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_46552463
waar komt dat stukje vandaan eigenlijk? champcar site ofzo?
pi_46552767
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 11:00 schreef Dacide het volgende:
waar komt dat stukje vandaan eigenlijk? champcar site ofzo?
Klik op de titel..
quote:
Verstappen ziet af van Champ Car avontuur

Jos Verstappen ziet af van een Champ Car raceavontuur. De Limburger is lange tijd in beeld geweest voor een zitje in de Amerikaanse tegenhanger van de Formule 1, maar heeft afgehaakt.

Verstappen is het wachten beu. Zijn geduld is op, zo verklaart hij op zijn website. "Ik ben er drie maanden mee bezig en ben het wachten meer dan zat. Het is steeds weer hetzelfde politieke spelletje waarbij het alleen maar weer gaat om geld." Geen Verstappen dus op 2 september op het TT Circuit als het racecircus Assen aandoet.

Bart Rietbergen, de Europese promotor van de Champ Car World Series, zegt geen seconde wakker te liggen van het afhaken van Verstappen. "Verstappen presenteert zich als een primadonna. Hij denkt dat de hele wereld op 'm zit te wachten. Daar heeft hij geen enkele reden toe, want wat heeft Verstappen de laatste jaren laten zien dan? Hij rijdt regelmatig in de grindbak en komt niet in de buurt van podiumklasseringen. Hij wil rijden voor een zak met geld. Verstappen wil een miljoen, maar de realiteit is dat hij zelf geld zal moeten meebrengen als hij aan de bak wil."
http://www.dvhn.nl/nieuws/sport/article1524272.ece?secId=28
  donderdag 1 maart 2007 @ 00:24:04 #256
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_46793952
quote:
Jos Verstappen: "Een prof heeft recht op salaris"

(28/2/2007) "Want ook Marco Borsato staat niet voor nop te zingen als hij de Ahoy uitverkocht heeft", aldus Jos Verstappen in zijn Telegraaf column van donderdag 1 maart waarin hij nogmaals uitlegt af te zien van de Champ Car series. Jos is een prof en wil voor races gewoon betaald worden, zo schrijft hij. Maar dat het hem alleen om het geld te doen is, is niet waar. Sterker nog, hij heeft veel water bij de wijn gedaan want het salaris dat hij wilde verdienen in de Champ Car zou in geen verhouding staan tot hetgeen hij toucheerde in de A1GP, vorig seizoen.

De beslissing om af te zien van de Champ Cars doet hem pijn. Want het racen zit hem nog altijd in het bloed. En hij was ervan overtuigd van grote waarde te kunnen zijn voor deze raceklasse en wilde zich goed voorbereiden. Zoals hij vorige week op deze site ook al uitlegde, wilde hij niet langer wachten en had al verschillende keren de betrokken teams een ultimatum gesteld. Toen steeds maar weer een antwoord uitbleef, was Jos het zat.

Jos volgt het racen nu vanaf de zijlijn. Afgelopen weekend zag hij zijn zoon Max met grote overmacht de overwinning grijpen in de Mini Max klasse en hij zag ook Jeroen Bleekemolen een sterke A1GP race rijden. En de kritiek op zijn beslissing de Champ Car series de rug toe te keren? "Kritiek zal ik altijd wel krijgen. Ik vind dat prima maar men moet wel weten hoe het autosportwereldje en ik in elkaar steken", aldus Jos in zijn column.
ik heb trouwens vernomen dat jos niet meer dan 150.000 dollar zou verdienen in de chamcar...
kan alleen die site niet meer vinden waar t op stond. (was in elk geval een amerikaanse race site)
pi_46794411
Tsja, waarom zal je voor een miezerige 150.000 dollar nog gaan rijden, als je al een paar miljoen op de bank hebt staan?
pi_46794829
Verstappen.
pi_46795583
quote:
Sterker nog, hij heeft veel water bij de wijn gedaan want het salaris dat hij wilde verdienen in de Champ Car zou in geen verhouding staan tot hetgeen hij toucheerde in de A1GP, vorig seizoen.
Dat vind ik trouwens ook niet meer dan logisch.

Jos heeft gewoon geen zak gepresteerd de laatste jaren. Ja, 1 A1GP overwinning. De rest was ronduit teleurstellend.

Hij hoeft ook niet aan te komen met z'n jarenlange ervaring, want hij maakt nog steeds ontzettend veel fouten.
quote:
Jos is een prof en wil voor races gewoon betaald worden, zo schrijft hij.
Tsja, en in Amerika zullen ze ook wel hebben mee gekregen dat Jos zo professioneel was om z'n wagen gewoon doodleuk aan de kant te zetten toen hij het niet eens was met een drive-through penalty. En dat Jos er geen enkel probleem mee heeft om een team/teambaas/raceserie compleet af te branden in de pers als dingen eens tegenzitten zullen ze ook wel weten.

Lekkere prof.

Jos z'n enige grote pluspunt is zijn fanbase.
quote:
Ik verbeeld me niks, maar ik weet zeker dat Assen in no time uitverkocht zou zijn als ik daar had gereden.
Daar schermt Jos de hele tijd mee....

Leuk voor Jos, dat 'ie zoveel fans heeft, maar dat is toch niet de eerste prioriteit voor een teambaas lijkt me.
pi_46806563
Veel van die Fans is hij denk ik bovendien verloren.

Hij had gewoon niet moeten zeiken en in die A1 bak moeten gaan zitten. 1 Miljoen een paar maanden later of niet, lekker boeie. Nu heeft hij dus totaal niks en zit ie langs de kantlijn. Good job, en dat was Verstappen.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_46807181
  donderdag 1 maart 2007 @ 15:00:27 #262
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_46808138
Toch blijf ik me afvragen, wat zou Verstappen bereikt hebben als hij een andere manager gehad zou hebben? Maar dat blijft natuurlijk achteraf praten. Feit blijft dat hij veel kansen heeft gehad in zijn carrière, maar ze nooit heeft gepakt. CC was zijn laatste kans om te bewijzen dat hij zo goed is als hij zelf denkt dat hij is, maar blijkbaar durfde hij het niet aan.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')