abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43190279
quote:
Op donderdag 2 november 2006 23:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Nee, wel een bekende naam in de internationale autosport, dit in tegenstelling tot de meeste (Amerikaanse) Nascar coureurs.
En Nascar is niet vies van een beetje publiciteit in Europa denk ik.
En Nascar krijgt met Verstappen publiciteit in Europa?

Of alleen in Nederland?

Denk niet dat de Amerikanen zo opgewonden raken van Nederland/Verstappen eerlijk gezegd.
  donderdag 2 november 2006 @ 23:37:02 #152
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_43191567
quote:
Op donderdag 2 november 2006 23:05 schreef roelofjan het volgende:

[..]

En Nascar krijgt met Verstappen publiciteit in Europa?

Of alleen in Nederland?

Denk niet dat de Amerikanen zo opgewonden raken van Nederland/Verstappen eerlijk gezegd.
Het aantrekken van een internationaal bekende naam is altijd interessant voor een raceklasse, hierdoor maak je duidelijk dat je serieus wordt genomen als race klasse.

Kijk maar naar de overstap van Montoya, niet alleen leverde dat enorm veel publiciteit op, ook andere ex-f1 coureurs werden hierdoor al snel verbonden aan een mogelijk Nascar overstap (Villeneuve & Klien). Niet dat Verstappen dezelfde publiciteit op zou leveren, maar het zou wel frontpage nieuws zijn voor autosport internetpagina's.

Het lijkt me voor de serie sowieso interessanter dan de zoveelste Amerikaan.
pi_43192163
quote:
Op donderdag 2 november 2006 23:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Het aantrekken van een internationaal bekende naam is altijd interessant voor een raceklasse, hierdoor maak je duidelijk dat je serieus wordt genomen als race klasse.

Kijk maar naar de overstap van Montoya, niet alleen leverde dat enorm veel publiciteit op, ook andere ex-f1 coureurs werden hierdoor al snel verbonden aan een mogelijk Nascar overstap (Villeneuve & Klien). Niet dat Verstappen dezelfde publiciteit op zou leveren, maar het zou wel frontpage nieuws zijn voor autosport internetpagina's.

Het lijkt me voor de serie sowieso interessanter dan de zoveelste Amerikaan.
Is Verstappen internationaal een bekende naam dan?

F1 kijkers zullen zijn naam herkennen, maar heeft Jos een wereldwijde reputatie ofzo?

Als hij al bekend is dan staat hij bekend als Jos Verstappen, die Nederlander die jaren lang achteraan rondreed in de F1. Niet echt aansprekend of wel?

Lijkt me toch niet bepaald de natte droom van een Amerikaanse raceklasse?

Montoya is een bekende naam, hij heeft niet alleen races gewonnen in de F1, hij heeft ook al grote successen behaald in de VS. Indy 500 o.i.d gewonnen hé? Schijnt een belangrijke wedstrijd te zijn?

Die 2 lijken mij echt totaal niet te vergelijken.

Als Verstappen Nascar gaat rijden komt daarvan vast wel een berichtje te staan op flink wat autosport sites ja.

En daar zal het qua publiciteit wel bij blijven gok ik zo, de Amerikanen zullen echt niet warm of koud worden van een of andere onbekende ex-F1 coureur.
  vrijdag 3 november 2006 @ 00:11:54 #154
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_43192872
quote:
En daar zal het qua publiciteit wel bij blijven gok ik zo, de Amerikanen zullen echt niet warm of koud worden van een of andere onbekende ex-F1 coureur.
Ik ben het helemaal met je eens dat het Amerikaanse publiek er waarschijnlijk niet warm of koud van wordt. Ze herkennen z'n naam echter wel.

Maar het is voor de naam van een race serie wel goed om een internationale autosport naam binnen te halen.
Maar goed, daarin verschillen we van mening. Jij denkt dat Jos die naam niet heeft, ik denk dat hij die naam wel heeft na 9 jaar Formule 1.
Niet te vergelijken met de naam Montoya natuurlijk, maar dat beweer ik ook nergens.

Ben overigens geen Jos Verstappen fan.
pi_43193255
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 00:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:

Jij denkt dat Jos die naam niet heeft, ik denk dat hij die naam wel heeft na 9 jaar Formule 1.
En een coureur als Mika Salo bijvoorbeeld dan?

Zo'n beetje vergelijkbaar met Verstappen, ook flink wat jaren in de F1, zelf nog voor Ferrari gereden.. maar na zijn F1 jaren verdwenen van het toneel. Hij racet nog wel ergens maar volgens mij kan niemand in Nederland of de rest van de wereld Mika Salo nog een bal schelen?

In Finland zal hij vast nog wel bekend zijn en fans hebben, maar verder?

Volgens gaat hetzelfde gewoon op voor een coureur als Verstappen...

Edit: En ik geloof nooit dat het Amerikaanse Nascar publiek Jos Verstappen kent..
pi_43194444
Als Jos champcar nu niet lukt denk ik dat het vrij lastig wordt voor Jos als hij niet een keer zijn o zo geliefde manager uit de sportwereld eruit gaat ketsen.

Hij heeft zich met het A1 drama niet echt geliefd gemaakt bij vele. Ook sponsoren van Jos Verstappen hebben dat vast niet leuk gevonden. Hij had volwaardig coureur kunnen zijn op dit moment en over een week kunnen rijden in Beijing, China.. Dan had hij een paar maanden wellicht op zijn geld moeten wachten maar op het geld wat hij bezit is dat toch niet zo'n gigantisch probleem. Mijn mening over de persoon Jos Verstappen en zijn manager is door de loop van de jaren helaas veranderd. Hij had gewoon aan de start van Zandvoort moeten staan. Nu moet ik wel zeggen dat Jeroen het perfect heeft gedaan daar!

Als coureur blijft Jos een genot om naar te kijken, helemaal als het regent. Zijn stijl van racen staat me gewoon aan, all or nothing. Als coureur echt entertainment er gebeurt altijd wel wat.
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  vrijdag 3 november 2006 @ 09:08:07 #157
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_43196740
Jos richt zijn pijlen denk ik op de DTM.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 3 november 2006 @ 10:47:24 #158
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_43198647
Ik gok ook op DTM
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 3 november 2006 @ 11:04:52 #159
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_43199122
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 00:29 schreef roelofjan het volgende:
Edit: En ik geloof nooit dat het Amerikaanse Nascar publiek Jos Verstappen kent..
Dat geloof ik ook niet. NASCAR is eigenlijk een puur Amerikaanse serie. Tot voor kort was er dan ook geen enkele niet-Amerikaan in te vinden. Formule 1 interesseert die fans totaal niet, dat vinden ze maar saai. Bovendien hebben ze genoeg eigen helden in die serie, een relatief onbekende Europeaan hoeven ze er niet bij te hebben voor de publiciteit.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  vrijdag 3 november 2006 @ 11:11:37 #160
65960 sanger
pi_43199290
Maar de rijstijl van Verstappen zal er wel op prijs worden gesteld denk ik.
  vrijdag 3 november 2006 @ 11:29:15 #161
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_43199778
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:11 schreef sanger het volgende:
Maar de rijstijl van Verstappen zal er wel op prijs worden gesteld denk ik.
Zelfs dat betwijfel ik. Bij Jos Verstappen is het vaak alles of niets. Zulke acties zullen in de NASCAR in tranen (en in de muur) eindigen vrees ik. Als hij dat bij een populaire Amerikaanse coureur doet als rookie kan ie meteen vertrekken...
Murray Walker
pi_43200208
DTM.
Jos wil gewoon in Maaseik blijven wonen.
  vrijdag 3 november 2006 @ 11:47:22 #163
65960 sanger
pi_43200348
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 11:29 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Zelfs dat betwijfel ik. Bij Jos Verstappen is het vaak alles of niets. Zulke acties zullen in de NASCAR in tranen (en in de muur) eindigen vrees ik. Als hij dat bij een populaire Amerikaanse coureur doet als rookie kan ie meteen vertrekken...
Als hij dat bij een populaire coureur doet niet nee, maar als hij het gewoon in het achterveld doiet
pi_43200689
quote:
Op donderdag 2 november 2006 19:31 schreef roelofjan het volgende:

Waarom wordt Schumacher er dan bij gehaald? Leg dat eens uit?

Het is relevant wat Schumacher wel en niet deed want... ?
Omdat dat in Jos optiek een voorbeeld is van hoe het ook kan en volgens hem zou moeten
quote:
Het zal wel aan mij liggen hoor maar ik interpreteer dit toch echt als Alsonso moet geen fratsen uit halen, want Schumacher deed het ook niet..

Maar goed, dat zal ik dan wel heel verkeerd opvatten he.
Wat je zegt (laatste zin dan)
quote:
Nee, we hebben het hier over een dansje van zo'n seconde of vijf wat Alonso soms na een overwinning doet.

Ik begrijp dat Jos zich verveelt zo achter de geraniums, maar laat 'ie zich over andere dingen druk maken zeg.

Alsonso bepaalt denk ik zelf wel wat hij doet als hij blij is, onse Joske hoeft Alonso niet te vertellen wat hij wel en niet moet doen.
Jos is echt niet de enige die zich daaraan ergert. Elke niet-Alonso fan zal dat doen vermoed ik, zeker als hij bijvoorbeeld door pech van anderen een wedstrijd wint. Maar goed, Alonso moet vooral doen wat hij wil doen, maar daar mag iedereen ook gewoon een mening over hebben.
pi_43294126
Jos gaat ChampCar rijden voor het team van Stoddart en Muermans.

Stoddart heeft zelf gezegd dat er meerdere ex-Minardi rijders bij hem aangeklopt hebben.

Bron

Ik verwacht dus dat Verstappen hier bij zit.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 6 november 2006 @ 16:56:34 #166
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_43295123
Het word DTM of ChampCar ookal gaat TRUST nu Spyker sponsoren voor een fiks bedrag...ChampCar word wel leuk denk ik met Stoddart en Muermans en wellicht Olav Mol als teambaas! Zou wel dope zijn! Waar Jos ook rijd ik ga er heen en blijf m volgen!!
pi_43503475
quote:
Op maandag 6 november 2006 16:25 schreef sasquatsch het volgende:
Jos gaat ChampCar rijden voor het team van Stoddart en Muermans.

Stoddart heeft zelf gezegd dat er meerdere ex-Minardi rijders bij hem aangeklopt hebben.

Bron

Ik verwacht dus dat Verstappen hier bij zit.
Justin Wilson.
pi_43506760
Dan had ik sowieso voor Wilson gekozen, die is lekker bezig daar in Amerika.
pi_43507012
Behoudt Wilson dan niet gewoon zijn eigen stoeltje volgend jaar?
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  maandag 13 november 2006 @ 14:14:41 #170
65960 sanger
pi_43507060
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:13 schreef Spooky4u het volgende:
Behoudt Wilson dan niet gewoon zijn eigen stoeltje volgend jaar?
Ligt eraan of het een nieuw team wordt of niet.
pi_43507088
Het team waar Wilson nu rijdt blijft volgend jaar toch gewoon bestaan?
Lijkt mij dat iemand die dit jaar enkele wedstrijden op zijn naam heeft gezet wel mag blijven.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  maandag 13 november 2006 @ 14:16:38 #172
65960 sanger
pi_43507122
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:15 schreef Spooky4u het volgende:
Het team waar Wilson nu rijdt blijft volgend jaar toch gewoon bestaan?
Lijkt mij dat iemand die dit jaar enkele wedstrijden op zijn naam heeft gezet wel mag blijven.
JIj bedoeld dus dat hij niet in het minardi team gaat rijden
pi_43507128
Jep.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  maandag 13 november 2006 @ 14:17:51 #174
65960 sanger
pi_43507162
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:16 schreef Spooky4u het volgende:
Jep.
Ik hoop eigenlijk dat hij wel in de minardi komt dan. Dan is er iemand die het team kan sturen.
pi_43507284
Maar is jouw hoop wel reeël?
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  maandag 13 november 2006 @ 14:22:17 #176
65960 sanger
pi_43507315
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:21 schreef Spooky4u het volgende:
Maar is jouw hoop wel reeël?
Sportief gezien niet, maar gezien de relatie uit het verleden?!?!?!?!?
pi_43507891
Als JW geen andere uitweg heeft zal hij het vast doen, maar de relatie uit het verleden wordt ook gekenmerkt door de rode lantaarn. Ook iets wat je niet graag zou willen lijkt me.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  maandag 13 november 2006 @ 14:48:34 #178
65960 sanger
pi_43508133
quote:
Op maandag 13 november 2006 14:40 schreef Spooky4u het volgende:
Als JW geen andere uitweg heeft zal hij het vast doen, maar de relatie uit het verleden wordt ook gekenmerkt door de rode lantaarn. Ook iets wat je niet graag zou willen lijkt me.
Goed punt inderdaad.....
pi_43508452
weet ik
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_43508881
Wilson maakte meer indruk dan Verstappen in de Minardi, en bovendien doet hij het nu erg goed in Amerika.

Dus als Stoddart het over ex-Minardi rijders heeft waar hij een oogje op heeft dan dan doelt hij toch vooral op Justin Wilson lijkt me.

Stoddart zal hem graag bij zijn team willen hebben. Vraag is of het ook kan en of Wilson ook wil...
pi_43509288
Is het Stoddart/Muermans Champcarverhaal nu een ander dan dat van Red Bull?
pi_43509345
Volgens mij wel.
hhet wordt nog druk in de CC
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  maandag 13 november 2006 @ 15:41:42 #183
65960 sanger
pi_43509859
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:12 schreef roelofjan het volgende:
Wilson maakte meer indruk dan Verstappen in de Minardi, en bovendien doet hij het nu erg goed in Amerika.

Dus als Stoddart het over ex-Minardi rijders heeft waar hij een oogje op heeft dan dan doelt hij toch vooral op Justin Wilson lijkt me.

Stoddart zal hem graag bij zijn team willen hebben. Vraag is of het ook kan en of Wilson ook wil...
Ik denk ook dat Wilson 1 van de CC coureurs is die het talent heeft terug te keren in de F1.
  maandag 13 november 2006 @ 17:00:31 #184
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_43512587
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:41 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik denk ook dat Wilson 1 van de CC coureurs is die het talent heeft terug te keren in de F1.
Maar of dat ooit gaat lukken betwijfel ik. Ze zijn niet zo enthousiast meer in de F1 over CC coureurs. Kijk maar naar Bourdais. Drie keer op rij kampioen, geen enkel team in de F1 dat belangstelling voor hem heeft...
Murray Walker
  maandag 13 november 2006 @ 17:40:39 #185
65960 sanger
pi_43514059
quote:
Op maandag 13 november 2006 17:00 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Maar of dat ooit gaat lukken betwijfel ik. Ze zijn niet zo enthousiast meer in de F1 over CC coureurs. Kijk maar naar Bourdais. Drie keer op rij kampioen, geen enkel team in de F1 dat belangstelling voor hem heeft...
Zonde eigenlijk he! Misschien ook omdat de VS als toneel niet zo in the picture staat.
  maandag 13 november 2006 @ 21:35:35 #186
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_43523104
quote:
Op maandag 13 november 2006 17:40 schreef sanger het volgende:

[..]

Zonde eigenlijk he! Misschien ook omdat de VS als toneel niet zo in the picture staat.
Ik denk eerder dat ze wat huiverig geworden zijn om coureurs uit de CC te halen. Zanardi en Da Matta waren nou geen overweldigend succes in de F1. Bovendien is het niveau van de CC niet meer wat het voorheen was (het wordt echt tijd om de CC en IRL weer samen te voegen, hopelijk schieten die besprekingen eens op!).
Murray Walker
  dinsdag 14 november 2006 @ 08:26:54 #187
65960 sanger
pi_43533833
quote:
Op maandag 13 november 2006 21:35 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat ze wat huiverig geworden zijn om coureurs uit de CC te halen. Zanardi en Da Matta waren nou geen overweldigend succes in de F1. Bovendien is het niveau van de CC niet meer wat het voorheen was (het wordt echt tijd om de CC en IRL weer samen te voegen, hopelijk schieten die besprekingen eens op!).
Dat zal er ook zeker mee te maken hebben, maar dat wil niets zeggen over het talent van de huidige coureurs.
pi_43651150
grindbak-topic
..Hardcore als een Technofeestje..
pi_44181734
quote:
’Ik ben geen zakkenvuller’
Door ANDRÉ VENEMA

MAASBRACHT - Een geschil over geld en garanties leidde onlangs tot een breuk tussen Jos Verstappen en Jan Lammers.

,,Ik ben klaar met hem. Hij hoeft me nooit meer te bellen.’’ De Limburger lucht zijn hart.

Het ene verwijt was nog heviger dan het andere, eind september. Voor de liefhebbers van sensatie was het financiële geschil tussen teambaas Jan Lammers en zijn werknemer Jos Verstappen er weliswaar één om van te smullen, de stijlprijs verdienden ze er niet mee.

De twee iconen van de Nederlandse racesport namen bij hun verbale oorlog, in de aanloop naar de openingsrace van de A1GP op Zandvoort, geen blad voor de mond. Lammers betichtte de Limburgse coureur van nalatigheid en schilderde hem af als een ordinaire geldwolf.

Stank voor dank, daar kwam de afwijzing volgens de teambaas op neer. Want had hij Verstappens loopbaan niet nieuw leven ingeblazen? ,,Jos is de enige die vorig jaar een miljoen dollar heeft verdiend,'' concludeerde Lammers verbitterd.

Ook Verstappens manager, Huub Rothengatter, kreeg van de stalhouder onderuit de zak vanwege diens onbuigzame, zakelijke instelling. Toen de zaakwaarnemer geen keiharde garanties kreeg omtrent het salaris en de betalingstermijnen van zijn cliënt, was de liefde direct bekoeld. Ruim 70.000 Nederlandse racefans op Zandvoort zagen hun held schitteren door afwezigheid.

,,Ik ben nog steeds teleurgesteld over de hele gang van zaken,’’ zegt Verstappen. De Limburger had de breuk, zo beweert hij, desondanks wel een beetje zien aankomen. ,,We wisten op voorhand eigenlijk al wel dat de A1GP mij toch niet zou gaan betalen. Kennelijk was ik een te dure jongen. Kijk, als dat echt zo was, dan zou ik daar wel begrip voor kunnen hebben. Maar dan zeg ik er ook meteen bij: teken dan geen contract met iemand, dan kan er wellicht over onderhandeld worden. Maar er is verder nooit over het salaris gesproken.’’

Verstappen en Rothengatter hingen het adagium ‘afspraak is afspraak’ aan. Zeker na de perikelen in het debuutjaar van de A1GP. De Limburger was niet van zins, zoals in het eerste seizoen volgens hem regelmatig het geval was, om steeds weer op zijn centen te moeten wachten. Hij wilde garanties.

,,Als je afspraken met iemand maakt, moet je die ook nakomen. Als dat op de één of andere manier niet lukt, snap ik niet waarom mensen überhaupt afspraken maken. Als ze alles netjes waren nagekomen, was er niets aan de hand geweest. Maar waarom maak je dan toch afspraken en zit je bij elkaar om te onderhandelen? Dat is echt krom.

,,Ik erger me daar aan, ja. Ik vind het belachelijk. Alles stond zwart op wit, getekend en wel. Ook de data waarop de betalingen overgemaakt zouden worden.’’ Hij zucht. ,,Ik heb zoiets als dit al eens eerder meegemaakt met een bepaalde persoon, ik zeg niet wie. Die trok zich ook niks van afspraken aan.’’

Het kamp Verstappen betaalde duur leergeld van de vete met Tom Walkinshaw, de man op wie de coureur hoogstwaarschijnlijk doelt. De baas van F1-team Arrows zette de Limburger in 2002 tot zijn grote woede ondanks een waterdicht contract vlak voor het seizoen alsnog buiten de deur, ten faveure van de Duitser Heinz Harald Frentzen en diens zeer vermogende sponsors.

,,Niemand,’’ stelt de Limburgse veteraan, ,,moet zeggen dat Huub de oorzaak van de breuk is. Ik kan me daar kwaad over maken. Jan zegt dat hij een zakenman is, maar dat vind ik niet. Als je een afspraak maakt, moet je die nakomen en niet iemand anders de schuld geven.

,,Jan heeft geen poot om op te staan, hij zit alleen maar af te geven op Huub. Hij zou juist een voorbeeld aan hem moeten nemen. Jan zit te draaien en te doen, is gewoon niet eerlijk. Ik heb veel aan Huub te danken. Hij is keihard met afspraken, dat klopt. Als iemand ze niet nakomt, dan gaat hij op zijn pootje staan. Maar dat is fair, lijkt me.’’

Ruim twee maanden na de breuk heeft Verstappen de grootste frustraties van zijn schouders laten glijden. Hij vindt het jammer dat de oranje bolide niet meer de zijne is, maar heeft zijn pijlen inmiddels op volgend jaar gericht. ,,Ik heb,’’ zo bekent hij, ,,een paar weken met die affaire in mijn maag gezeten. Ik was zo kwaad… Vooral op Jan. Achteraf had ik die afspraak in augustus niet moeten maken. We hebben dat wel gedaan, omdat ik graag wilde rijden. De A1 pakte me, ik vond het leuk. Ik had me ook goed voorbereid op het nieuwe seizoen, hard getraind. Uiteindelijk heb ik dat voor Jan-met-de-korte-achternaam gedaan.

,,Nee, het komt niet meer goed tussen Jan en mij. Ik heb geen enkele interesse om met hem te praten. Ik ben klaar met hem, hij hoeft me nooit meer te bellen. Het klopt dat ik vorig jaar regelmatig heb gezegd dat we goed met elkaar konden opschieten. Vooral qua humor, want dat heeft Jan zeker. Maar dat was zo'n beetje het enige.’’

Een van de voornaamste dingen die Verstappen zijn oud-teambaas kwalijk neemt, is dat hij zijn salaris in de openbaarheid slingerde. Stijlloos, oordeelt de Limburger. ,,Jan riep dat ik als enige een miljoen dollar heb verdiend. Ik snap niet waarom hij dat zo nodig moest zeggen? Wat heeft dat voor zin? Hij is daar toch zelf mee akkoord gegaan? Zeur dan niet achteraf.

,,Ik ben geen zakkenvuller, maar als ik ga racen, dan probeer ik zoveel mogelijk geld te verdienen. En als mensen daarmee akkoord gaan, heb je het toch goed gedaan? Waarom verdient Marco Borsato veel geld? Omdat hij een goede artiest is. Die worden nu eenmaal goed beloond als ze populair zijn. En laten we eerlijk zijn, mijn carrière duurt niet zo lang. Daarnaast neem ik als autocoureur de nodige risico’s en ik heb er mede voor gezorgd dat er veel mensen op televisie naar de A1-races keken. Een zender verdient ook weer aan mij. Iedereen denkt vaak dat racen alleen een kwestie is van een paar rondjes rijden. Vergeet dat maar, het is veel meer. Je moet reizen en bent daardoor vaak van huis, moet sponsors tevreden stellen en altijd voor een hoop mensen klaar staan.’’

Voorlopig staat Verstappen vooral klaar voor de familie. Thuis, in het Belgische Maaseik, vermaakt de coureur zich volgens eigen zeggen prima. Hij begeleidt zoon Max, bovenmodaal getalenteerd, bij zijn kartloopbaan. ,,Ik probeer de beste materialen voor hem te krijgen,’’ zegt de Limburger. ,,Ik ben nog altijd met racen bezig en ook een beetje met vastgoed. Ik verveel me niet, train een beetje om fit te blijven en kart in de 125cc. Als het moet, kan ik zo ergens instappen. Racen zit toch in mijn bloed, hè. Er stroomt meer benzine door mijn aderen dan bloed. Misschien wel iets te veel.’’

Maar niet genoeg om de A1 te blijven volgen. Verstappen bekent dat hij de race in China, op het stratencircuit van Peking, heeft gezien. ,,Een aanfluiting was dat.’’ Ook de show in Zandvoort volgde hij voor de buis. De Limburger zag zijn vervanger Jeroen Bleekemolen bijna winnen. ,,Ik verwijt hem niets, Jeroen had niets met de affaire te maken. Ik heb hem na de race een sms’je gestuurd. Ik heb nog contact met één persoon uit het team, maar verder ben ik klaar met de A1GP.

,,Achteraf gezien hadden we twee, drie weken voor de race in Zandvoort al moeten aangeven dat ik misschien niet zou rijden. Dan was er mogelijk wat minder commotie geweest, vooral bij de fans. Maar we hebben Jan en de A1GP zo lang mogelijk de kans willen geven de zaken rond te breien. Ik had,’’ zo stelt Verstappen, ,,de race in Zandvoort misschien kunnen rijden. Maar geloof me, daarna was het ook klaar geweest.’’

Zijn fans, en dat waren/zijn er nogal wat, reageerden verdeeld op zijn besluit. ,,De meeste reacties waren toch wel negatief,’’ vertelt Verstappen. ,,Bijna iedereen was teleurgesteld, dat zou ik ook zijn. Ik was zelf ook zeer teleurgesteld. Veel mensen begrepen het wel, maar het merendeel niet.’’

Zijn imago liep een forse deuk op, beseft Verstappen. ,,Maar daar houd ik me geen seconde mee bezig. Dat interesseert me niets. Of mijn loopbaan nu voorbij is? Wie weet... Maar ik denk het niet. Ik hoop en reken er een beetje op dat de fans nog veel van Jos Verstappen zullen horen. Ik ben, denk ik, ook nooit slecht voor hen geweest. Alleen misschien op Zandvoort in oktober. Maar dat was echt helemaal buiten mijn schuld om.’’

,,Ik wilde graag rijden in de A1, daarom heb ik me goed voorbereid. Achteraf heb ik dat voor Jan-met- de-korte-achternaam gedaan.’’
  woensdag 6 december 2006 @ 00:30:41 #190
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_44182084
Jeps... mooi stuk..

maargoed, sta gewoon achter die kerel. zaken zijn zaken. punt.

Jos the boss... jep nog steeds.
pi_44581282
Ik ga hand in hand met Dacide.. al die negatieve speculaties over Verstappen kunnen mij niet veel boeien. Ik ben fan van hem als coureur, hoe hij naast de auto is, kan me niet veel schelen.

En nu hij weer in beeld is in de champcars (thanks to Paul Stoddart) hoop ik heel erg dat hij die kans krijgt. Een klasse die eigenlijk op rijderskunsten veel meer bij jos past dan dat technische zooitje als de Formule1. De Champs zijn veel gewaagder aan elkaar.

Jos the Boss ? Yes nog steeds
pi_44581538
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:14 schreef Meike26 het volgende:
Een klasse die eigenlijk op rijderskunsten veel meer bij jos past dan dat technische zooitje als de Formule1. De Champs zijn veel gewaagder aan elkaar.
In de A1GP reed het hele veld notabene in gelijke wagens...

En daar werd Jos om zo'n oren gereden door een stel jonkies. Zelfs Alex Yoong preseerde beter.

En ook grappig hoe negatief er nu over de F1 gedaan wordt door Jos en z'n fans... want ach, de F1 is ook maar kut.

Dat Jos bijna 10 jaar lang er ALLES voor over had om maar op de grid te staan, hoe kut het team ook was... ja dat euh, dat vergeten we maar even voor het gemak.. nee, de F1 dat is gewoon niks...

[ Bericht 1% gewijzigd door roelofjan op 19-12-2006 22:17:55 ]
pi_44582498
Ach ja, al dat gedoe en drama erom heen hoort gewoon bij Jos, je mag hem of je mag hem niet.
Toch knap dat hij zelfs na al dat gedoe in de A1 (waarschijnlijk) toch weer aan het racen komt.
  dinsdag 19 december 2006 @ 22:00:13 #194
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_44582838
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:51 schreef SimtekF1 het volgende:
Ach ja, al dat gedoe en drama erom heen hoort gewoon bij Jos, je mag hem of je mag hem niet.
Toch knap dat hij zelfs na al dat gedoe in de A1 (waarschijnlijk) toch weer aan het racen komt.
Wacht eerst maar even totdat de onderhandelingen voorbij zijn (met bijbehorende eisen)
Murray Walker
  dinsdag 19 december 2006 @ 22:05:37 #195
10710 gday
propria cures
pi_44583018
Zolang Rothengatter wat in de melk te brokkelen heeft ga ik verder geen aandacht meer besteden aan de sportieve prestaties van Jos.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_44583579
Jos om de oren gereden werd in de A1GP ? Dat was denk ik eerder andersom..

Hij is nooit een kwalificatie coureur geweest, het maakte hem dan ook weinig uit, in de eerste ronde was Jos gewoon heer er meester in zijn starts en het inhalen in de eerste ronde !

Zelfs Alex Yoong reed beter ? Sorry,maar dan zie je dus ook niet dat Alex Yoong gewoon een heel goed coureur is ! In de Formule 1 bakte hij er niets van, in amerika was hij gewoon de held in de Champcar.... Alex Yoong is het grootste export product can Maleisie.
pi_44584905
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:22 schreef Meike26 het volgende:
Jos om de oren gereden werd in de A1GP ? Dat was denk ik eerder andersom..
Uitslag 2006:

1 France
2 Switzerland
3 United Kingdom
4 New Zealand
5 Malaysia
6 Brazil
7 Netherlands

Jos Verstappen, met bijna 10 jaar aan F1 ervaring toch zo'n beetje de meest ervaren coureur van het veld weet niet verder te komen dan een 7e plaats. Dan vind ik dat je om je oren gereden wordt.
Bovendien maakte Jos bijzonder veel fouten voor iemand met zoveel ervaring.

Die jonge jochies (Lapierre, Premat, Jani, Piquet en noem ze maar op) waren gewoon sneller. Bovendien kunnen die allemaal wel kwalificeren.
quote:
Hij is nooit een kwalificatie coureur geweest, het maakte hem dan ook weinig uit, in de eerste ronde was Jos gewoon heer er meester in zijn starts en het inhalen in de eerste ronde !
Grappig dat een van zijn grote zwaktes (niet kunnen kwalificeren) juist als iets positiefs uitgelegd wordt.

Ja, Jos staat altijd wel achter op de grid, maar dat is juist goed want dan kan hij er flink wat inhalen...

Laten we wel wezen, het grootste gedeelte van de A1GP grip bestond uit een stel middelmatige coureurs met weinig ervaring, dus dat hij die weet in te halen vind ik nou niet echt een bijzonder knappe prestatie.

Een goede coureur staat gewoon vooraan op de grid denk ik dan...

En Heer en Meester in de starts? Jos heeft ook wel eens een redelijke kwalificatie gehad, en wat gebeurde er toen? Hij liet z'n motor afslaan.... (Meerder malen!! nou sorry hoor... )
quote:
Zelfs Alex Yoong reed beter ? Sorry,maar dan zie je dus ook niet dat Alex Yoong gewoon een heel goed coureur is ! In de Formule 1 bakte hij er niets van, in amerika was hij gewoon de held in de Champcar.... Alex Yoong is het grootste export product can Maleisie.
Toen Alex Yoong nog F1 reed werd hij door iedereen (Verstappen fans voorop!) volkomen afgebrand, want het was toch een schande dat zo'n slechte coureur wel F1 reed, terwijl potentieel wereldkampioen Jos Verstappen geen zitje had..

Dan vind ik het wel grappig dat diezelfde Alex Yoong in een gelijke wagen beter presteert dan Verstappen.
pi_44592721
Roelofjan>> Volgens mij snap jij de A1 ook niet helemaal of wel.
Het mogen dan wel allemaal dezelfde auto's zijn maar de teams die bovenaan stonden in het eindklassement hebben allemaal gebruik gemaakt van bedrijven die gespecialiseerd zijn in het afstellen van zulke auto's.
Niet zo gek he dat Nederland het kampioenschap niet heeft gewonnen.
pi_44593058
Ja, het lag weer eens aan het team of aan de auto zoals altijd dus

Voor de start van het A1 GP seizoen:

Gelijke auto's! Nu kan Jos eindelijk laten zien hoe goed hij is! In de F1 reed hij kansloos achteraan, maar nu met gelijke auto's gaat hij echt heersen!

Na afloop van het seizoen:

Ja, Jos reed gewoon bij een minder team, dus niet zo gek dat Jos niet gepresteerd heeft, daar kan Jos niks aan doen hoor.

........
  woensdag 20 december 2006 @ 11:29:03 #200
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_44593152
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:14 schreef Meike26 het volgende:
Ik ga hand in hand met Dacide.. al die negatieve speculaties over Verstappen kunnen mij niet veel boeien. Ik ben fan van hem als coureur, hoe hij naast de auto is, kan me niet veel schelen.
Precies, zo zie ik het ook.
Er zijn veel mensen die het principe van popster ook op coureur willen toepassen

Kan best zijn dat Verstappen naast de baan een lul is, z'n manager is iig een eikel, maar als coureur is Jos geweldig om te zien

Daarom ben ik stiekem Albers ook gaan waarderen. Ik vind het een lulletje met een kutaccent. En dat maximum attack kan ik al helemaal niet meer horen. Maar wat hij op de baan laat zien is toch niet verkeerd!
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')