idd en Pump Da Lead On You is mijn favorietquote:Op donderdag 16 juni 2005 23:23 schreef keeper het volgende:
Goede plaat!
Naast I Got 5 On It staan daar nog best leuke nummers op.
Ja ik had de CD er bij gepakt om wat titels te noemen, maar ik zou het niet precies meer weten, daar heb ik hem te lang niet meer voor geluisterd.quote:Op donderdag 16 juni 2005 23:24 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
idd en Pump Da Lead On You is mijn favoriet
quote:(heb de old/newschool zin in de op ook weer terugveranderd naar het origineel)
jij bent ook echt lang weggeweest hier , ik zou bijna denken dat -Angel- een Kloon van jou is (quote:Op vrijdag 17 juni 2005 02:32 schreef dunniecash het volgende:
tering, dat dit überhaupt nog leeft hier.
Maar jij kunt nu toch sowieso zien van wie welke kloon is?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 02:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
jij bent ook echt lang weggeweest hier , ik zou bijna denken dat -Angel- een Kloon van jou is ()
die is heel erg goed idd.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:35 schreef Summoner het volgende:
Weer eens een Gang Starr album gescoord, Daily Operation. Amazing stuff.
geef ik je wel gelijk in , het bespaart ook zo'n lelijke sticker op je jewel-case of digipack , maar aan de andere kant vind ik veel producers dan weer te ver gaan , en dan maar op een label 3 platen per jaar van verschillende artiesten gaan produceren , die dan alledrie ook ontiegelijk veel op elkaar lijken.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:37 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vind het altijd wel cool als producers een herkenbare sound hebben, zoals Premier of Pete Rock. Sowieso vind ik het wel relaxed als 1 producer de beats voor een heel album doet, geeft het vaak wat meer eenheid dan 10 verschillende tracks door 10 producers op een album.
Idd wel een goede plaat imoquote:Op donderdag 16 juni 2005 23:23 schreef keeper het volgende:
Goede plaat!
Naast I Got 5 On It staan daar nog best leuke nummers op.
http://www.cagekennylz.com/quote:Dark, demented hip-hop is something that can only be taken so far-- and after the Geto Boys, does it really matter how far? Once NYC-based mad rapper Cage realized that, Definitive Jux was ready to listen. A good two years in the making (with a title-song 10" already out), Hell's Winter stands to turn a few heads when it hits the streets in September. Not only has Cage reportedly toned down the menace he applied so thickly on 2002's Movies for the Blind, but some of the other contributors for Hell's Winter must have come to the studio from Hell's left field.
Specifically, live instrumentation will be provided on a few tracks ("Goodmorning NY", "Stripes", and "Hell's Winter") by the guitar of Matt Sweeney and the bass of Yo La Tengo's James McNew, while Jello Biafra will impersonate his good friend Dubya on the DJ Shadow-produced "Grand Ol Party Crash", and Daryl Palumbo (of the hardcore band Glassjaw) lends his vocals to "Shoot Frank". El-P works the beats on no less than 8 of the tracks, and RjD2, Blockhead, and Camu Tao also make their presences known behind the boards. There's even a reunion of sorts of the Weatherman on "Weathermen Gang", which features Aesop Rock, El-P, Tame 1, and Yak Ballz on the mic. Hopefully not lost in the shuffle is Cage himself, out for a new kind of blood, on all of these here tracks:
01 Goodmorning NY
02 Too Heavy for Cherubs
03 Grand Ol Party Crash
04 The Death of Chris Palko
05 Stripes
06 Shoot Frank
07 Scenester
08 Perfect World
09 The Subtle Art of the Breakup Song
10 Peeranoia
11 Weathermen Gang
12 Public Property
13 Lord Have Mercy
14 Hell's Winter
die track die op de site te horen is(van Definitive Jux Teaser 2005) klinkt wel goedquote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:41 schreef Summoner het volgende:
De nieuwe Cage LP "Hell's Winter" komt uit op Definitive Jux, een veelbelovende plaat:
[..]
http://www.cagekennylz.com/
http://www.definitivejux.net/
Yo Klony Klone!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 20:50 schreef -Angel- het volgende:
Maar wat ik me afvraag hebben jullie zelf ook wel eens beats gemaakt.
ja,ooit wat geklooit met Fruityloopsquote:Op vrijdag 17 juni 2005 20:50 schreef -Angel- het volgende:
Maar wat ik me afvraag hebben jullie zelf ook wel eens beats gemaakt. Als hip-hop liefhebber, en bovendien als mensen die veel tijd vrij hebben, moet je toch wel eens iets geprobreerd hebben? Of niet?
Yep, ik heb dat in de periode 1994 t/m 1998 gedaan, daarna geen tijd meer. Vond het altijd erg cool om te doen!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 20:50 schreef -Angel- het volgende:
Vele keren ben ik er op gewezen het verstand van hip-hop zit hier.
Maar wat ik me afvraag hebben jullie zelf ook wel eens beats gemaakt. Als hip-hop liefhebber, en bovendien als mensen die veel tijd vrij hebben, moet je toch wel eens iets geprobreerd hebben? Of niet?
Ik zit nog steeds te wachten op degene die uitsluit dat ik geen kloon ben.
geinig.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 19:37 schreef marcek het volgende:
duvelduvel op lowlands ?
volgens het laatste nieuwsbericht op http://www.duvelduvel.com/
staan ze in de bravo tent
zou wel tof zijn , apenstreken op ll
ik denk dat die heel slecht isquote:Op zaterdag 18 juni 2005 14:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Lekker , een vrij dagje , ga ff die National Mayhem 3cd box door luisteren denk ik
hangt er een beetje vanaf of je het productiewerk van 9th Wonder kan waarderenquote:Op zaterdag 18 juni 2005 14:43 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik denk dat die heel slecht is
maar als ie stiekem toch goed is, let me know![]()
Shizzle.. -> Shit.. -> Stuff -> Dingenquote:
Wel vroeger op mn MSX (en bij een vriendje van mij op een Atari ST als ik het type goed heb ) geexpirimenteerd , maar is nooit iets interessants uitgekomen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 20:50 schreef -Angel- het volgende:
Vele keren ben ik er op gewezen het verstand van hip-hop zit hier.
Je rapt zelf dus ook? In het NL of Engels?quote:Op zaterdag 18 juni 2005 14:43 schreef Ondergrond het volgende:
Ben al tijdje bezig met beats maken (FLStudio). Ik maak alleen te experimentele shiz om nog overheen te kunnen rappen.
Die spit gewoon 300 bars in één keer.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 16:11 schreef cosmick het volgende:
Je rapt zelf dus ook? In het NL of Engels?
O, je kent 'm?quote:Op zaterdag 18 juni 2005 16:19 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Die spit gewoon 300 bars in één keer.
ik vind 'm kut.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 20:28 schreef Mar10Segovia het volgende:
Wat vinden we eigenlijk van O.C.'s Starchild. Die is inmiddels al een tijdje uit natuurlijk, maar ik heb er vandaag eindelijk eens wat van gehoord. Het klinkt wel goed, maar het heeft niet bepaald pit vind ik. Ik weet niet echt wat ik er van vind tot nu toe...
Hij WAS uit. Is uit de schappen gehaald. Hij is alleen in Japan nog te verkrijgen. Het betreft hier een onofficiële release waar OC het zelf niet mee eens is, vanwege een te lage kwaliteit van de tracks.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 20:28 schreef Mar10Segovia het volgende:
Wat vinden we eigenlijk van O.C.'s Starchild. Die is inmiddels al een tijdje uit natuurlijk, maar ik heb er vandaag eindelijk eens wat van gehoord. Het klinkt wel goed, maar het heeft niet bepaald pit vind ik. Ik weet niet echt wat ik er van vind tot nu toe...
nou dan had hij hem eerder mogen terug halen , want ik ben het voor 100% eens met zn eigen mening , wat een domper zegquote:Op zaterdag 18 juni 2005 20:43 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Hij WAS uit. Is uit de schappen gehaald. Hij is alleen in Japan nog te verkrijgen. Het betreft hier een onofficiële release waar OC het zelf niet mee eens is, vanwege een te lage kwaliteit van de tracks.
Nee, ik rap zelf niet.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 16:11 schreef cosmick het volgende:
[..]
Je rapt zelf dus ook? In het NL of Engels?
Net geluisterd. 18 minuten lang genoten.quote:Op zondag 19 juni 2005 20:04 schreef -Angel- het volgende:
Wat vinden jullie als hip-hop liefhebbers nu van -> The Game - "300 Bars and running"?
ik zou wel willen,maar heb eigenlijk nog nooit een review geschrevenquote:Op zondag 19 juni 2005 20:12 schreef Zanderrr het volgende:
Zo te lezen is er nog een vacature als hiphop-reviewer voor de FP: CD: MED - Push comes to Shove
Misschien iets voor een van jullie?
Ik wel maar die werdt om een onbegrijpelijke reden niet geplaatst.quote:Op zondag 19 juni 2005 20:25 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
ik zou wel willen,maar heb eigenlijk nog nooit een review geschreven![]()
ik heb een 1 x een review geschreven maar niet op fokquote:Op zondag 19 juni 2005 20:26 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Ik wel maar die werdt om een onbegrijpelijke reden niet geplaatst.
Ik vindt vooral dat stuk rond de tien minuten dope. Alleen de DJ, ze hadden beter cosmick kunnen inhuren.quote:Op zondag 19 juni 2005 20:09 schreef El_Rolando het volgende:
Net geluisterd. 18 minuten lang genoten.
quote:Op zondag 19 juni 2005 20:30 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Ik vindt vooral dat stuk rond de tien minuten dope. Alleen de DJ, ze hadden beter cosmick kunnen inhuren.
quote:New York combo Gangstarr were among the most influential hip-hop acts in the late 80s. The group have since inspired true-school MCs, beatmakers and DJs across the globe. But now, out of the blue, Gangstarr have called it quits.
Guru (aka Keith Elam) is embarking on a solo career, while DJ Premier (Christopher Martin) is (presumably) focussing on studio production. Guru, who took time out from Gangstarr for his critically adored Jazzmatazz in the early 90s, is re-establishing his identity with Version 7.0: The Street Scriptures out later this month via his own indie label, Seven Grand Records.
Guru is currently previewing Version 7.0 on his first Australian solo tour. Ask him how the album compares to his previous endeavours and the MC pulls no punches.
“First of all, I would say it’s the most important because it represents Guru’s emancipation from the major label influences,” he asserts, speaking (for some reason) in third person. “This is my own label, so it’s not only a solo project, but it is Guru as a CEO of his solo project. So it’s a different look.
“Basically, this is more important than any other solo project I’ve done. Also, Jazzmatazz, which was my first solo project, will be coming out through Seven Grand Records as well, so everything that Guru does in the future will be coming through this label.”
Guru is accompanied on Version 7.0 by such disparate identities as Styles P, Jaguar Wright, Jean Grae, Talib Kweli and B-Real. However, the MC stresses that Version 7.0, which he co-produced with the relatively unknown Solar, is distinct from his collaborative Jazzmatazz volumes.
“Jazzmatazz is jazz – it’s not pure hip-hop. It’s hip hop and jazz. This is a pure hip-hop album. This album is for the streets.”
The response in the US to lead single ‘Cave In’ has been “ridiculous”, according to Guru. It seems like he’s well and truly back with a bang.
But what of Gangstarr? The group may be revered by underground hip-hop devotees, but they never matched the commercial success of their peers (like De La Soul) and so, after the disappointment of sixth album The Ownerz, they apparently decided to let it go.
Above all, Gangstarr were unhappy with their label, Virgin. Their promotion was mishandled and they were forced to liaise with a succession of A&R reps. No sooner had they built a relationship with a rep, he or she would be fired in yet another downsizing purge.
“Not only that, but you’ve got A&R and executives making decisions who are not from the culture, not from the streets,” Guru says.
It was around the time Gangstarr released The Ownerz that Guru befriended Solar, his current collaborator.
“I was telling him about a lot of this frustration and he said to me, ‘Well, if it’s that bad, why don’t you start your own label?’. He’s like, ‘Jay-Z did it. Puff did it… all these guys. They ain’t got nuttin’ on you. You’re talented, you’ve got experience, why don’t you do it?’.
“I was like, ‘Hmm’… and here we are.”
Guru conceived Gangstarr in his home city of Boston. Determined to enter the music industry, this son of the city’s first black judge studied business management. He formed Gangstarr with a fellow Bostonian, DJ Mike Dee, but, after aligning themselves with Wild Pitch, they fell out. Guru discovered Christopher Martin (then DJing under the Waxmaster C moniker and involved with Insane Clown Posse) by way of a demo in the label’s office. Martin had been studying computer science until Guru convinced him to join Gangstarr in New York. When he relocated, Martin changed his DJ name to Premier.
Gangstarr debuted on Wild Pitch with No More Mr Nice Guy, switching to Chrysalis (EMI) for 1991’s Step In The Arena and consolidating their fan base with Daily Operation. They connected with a progressive jazz community early, vibing with Branford Marsalis on a track for Spike Lee’s Mo’ Better Blues.
Shortly after, Guru formulated his groundbreaking Jazzmatazz, Vol 1 and showed the world the affinity between jazz and hip-hop. Meanwhile, he sustained his allegiance to straight-up hip hop with Gangstarr.
Despite recent events, there have been no reports of Gangstarr’s demise. The two toured Australia in 2004 with Good Vibrations and all seemed well. So what exactly is their status?
“Gangstarr is a legacy, so I’m putting that legacy to rest. I don’t wanna milk it,” Guru says. He offers another analogy: the boxing champion who refuses to retire, only to enter the ring and be swiftly knocked out. Guru didn’t want to walk down that road.
“That’s what happens to a lot of artists from my era, or old-school artists, when they’ve gone past a certain point. I never wanted to go out like that. So what I did was reinvent and recreate.”
Similarly, Guru admires how Snoop Dogg severed ties with Dr Dre rather than strived to relive Doggystyle. The Gs remain on friendly terms, yet Snoop is recasting himself with The Neptunes’ assistance.
“That is very similar to Guru and Premier and now Guru and Solar,” Guru offers
Still, Guru shies away from using the ‘S’ word (that’s “split”) to describe Gangstarr, explaining it has negative connotations. After all, all is good between the Gangstarr boys. They’ve just moved on.
“I’ve moved on ’cause ‘splitting up’ would imply a whole bunch of other things and I don’t even have time for all that. But, if you wanna say ‘split up’, you could say ‘split up’. What I’m saying is it is what it is.”
Guru plays Cesars Thursday Jun 16. Version 7.0: The Street Scriptures is out through Creative Vibes later this month.
CYCLONE
Damn!quote:
Idd, plaats dan geen recentie.quote:
Heb me vandaag een beetje verdiept in J-Zone met de albums "music for tu madre", "sick of being rich", de ep "a bottle of whup ass" en natuurlijk "pimps don't pay taxes"..quote:Op zondag 19 juni 2005 23:11 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
iemand btw al die Pimps Don't Pay Taxes van J-Zone geluisterd heeft, ik weet dat ik hem al meerdere malen genoemd heb , en ik blijf het zelf een leuke plaat vinden.
Die loop van I'm fuckin' up the money is idd zwaar lekker , maarja ik vind dat hele pimps dont pay taxes zwaar lekker en Calamine lotion ken ik wel ja , vette plaatquote:Op maandag 20 juni 2005 22:00 schreef cosmick het volgende:
[..]
Heb me vandaag een beetje verdiept in J-Zone met de albums "music for tu madre", "sick of being rich", de ep "a bottle of whup ass" en natuurlijk "pimps don't pay taxes"..
En tering zeg, die shit is doooope!!!! Potverdorie! Heb nog lang niet alles zo kunnen beluisteren, maar wat ik hoorde is gewoon super. PaRo, zo'n loopje als in "i'm fuckin' up the money"... ZO moet 't.
Supervette cuts ook trouwens. Ken je dat dj-nummer "calamine lotion" ? Damn.
Bedankt voor de tips. Ik kom zo iig mijn vakantie in Italy vanaf zaterdag fijn door![]()
[afbeelding]
Yeah, erg cool. "The First Of Day Of School" kende ik trouwens wel. Die piano sample, erg dope. En dan met dat "come on" er af en toe doorheen.quote:Op maandag 20 juni 2005 22:31 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Die loop van I'm fuckin' up the money is idd zwaar lekker , maarja ik vind dat hele pimps dont pay taxes zwaar lekker en Calamine lotion ken ik wel ja , vette plaat
Dankquote:en mocht ik het deze week verder vergeten , wens ik je alvast een prettige vakantie
ik zou het eerder genoemde album van Homeliss Derilex aanraden , heerlijke slowdown beatjes van Alchemist (exec producer is Rasco btw)quote:Op maandag 20 juni 2005 22:59 schreef jimjim1983 het volgende:
ga ook maar eens op zoek naar dat album dan. moet sowieso wat nieuwe cd's hebben voor op vakantie (maandag naar thailand)
iemand nog luistertips voor als ik in een hangmat lig met een kokosnoot in m'n hand?![]()
ah thanks, zal die ff gaan zoekenquote:Op maandag 20 juni 2005 23:04 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
ik zou het eerder genoemde album van Homeliss Derilex aanraden , heerlijke slowdown beatjes van Alchemist (exec producer is Rasco btw)
En terecht natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:39 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
Digable Planets - Reachin' gaat sowieso mee.
oh ja! Do you want more!? was ik alweer vergeten. echt een absoluut geniaal relaxed album is datquote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:43 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
En terecht natuurlijk.
Vergeet Do You Want More en Mecca And The Soul Brother niet!
Prutserquote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:51 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
oh ja! Do you want more!? was ik alweer vergeten.
6 weken Thailand en Maleisiequote:Op dinsdag 21 juni 2005 10:56 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Prutser
Alvast een fijne vakantie man! 2 maanden Vietnam toch?![]()
quote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:01 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
6 weken Thailand en Maleisie
ga jij nog op vakantie? en alle anderen hier? -Angel-, ga jij bijv. nog naar Lloret dit jaar?
Luistertips? Sure!quote:Op maandag 20 juni 2005 22:59 schreef jimjim1983 het volgende:
ga ook maar eens op zoek naar dat album dan. moet sowieso wat nieuwe cd's hebben voor op vakantie (maandag naar thailand)
iemand nog luistertips voor als ik in een hangmat lig met een kokosnoot in m'n hand?![]()
Deze zomer iig niet (misschien wel een festivalletje ofzo) , maar ergens in de herfst ga ik chillen in Moskou en St. Petersburgquote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:01 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
6 weken Thailand en Maleisie
ga jij nog op vakantie? en alle anderen hier? -Angel-, ga jij bijv. nog naar Lloret dit jaar?
Cool man. Al bezig met de voorbereidingen denk ik?quote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:08 schreef AboruAsli het volgende:
-edit- Geen vakantieplannen voor mij. 5 augustus trouwen en 8 augustus verhuizen, daar ga ik mijn vakantie voor gebruiken (voor het verhuizen dus)...
thanks. die Zero7 heb ik al, erg lekker album idd. en die music has the right to children heb ik inmiddels ook kunnen downloaden door jou.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:08 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Luistertips? Sure!
DJ Krush - Code 4109
Boards of Canada - Music has the right to children
Zero 7 - Simple Things
Massive Attack - Mezzanine
Overigens heb je in Thailand een welig tierende bootleg industrie, dus ik zou zeker niet teveel meenemen. Het meeste koop je immers daar.
Laters!!
AA
-edit- Geen vakantieplannen voor mij. 5 augustus trouwen en 8 augustus verhuizen, daar ga ik mijn vakantie voor gebruiken (voor het verhuizen dus)...
Splash is dit jaar toch weer? wil ik nog wel een keer heen, maar er waren dit jaar niet echt hele dope gasten als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:10 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Deze zomer iig niet (misschien wel een festivalletje ofzo) , maar ergens in de herfst ga ik chillen in Moskou en St. Petersburg(waarschijnlijk letterlijk chillen)
Je weet maar nooit idd!quote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:17 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
in illegale dingen zijn ze idd erg goed in thailand maar ik vrees dat ze daar niet mijn muziek hebben, maarja wie weet.
Na twee jaar Ommen ga ik weer naar Zwollywoodquote:en Cosmick?
ah dope, kan je beats gaan maken voor opgezwollequote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:23 schreef cosmick het volgende:
Na twee jaar Ommen ga ik weer naar Zwollywood
kan cosmick dan beats makenquote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:43 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ah dope, kan je beats gaan maken voor opgezwolle![]()
Op mijn site (ik ben met een nieuwe cartoonish-achtig iets bezig.. dit is de tijdelijke site staan wat beats. Maar geen hiphop want ik vind het leuk om vanalles wat te maken.quote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:44 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
kan cosmick dan beats maken![]()
staan er ook samples online
nieuwe layout ziet er goed uitquote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:46 schreef cosmick het volgende:
[..]
Op mijn site (ik ben met een nieuwe cartoonish-achtig iets bezig.. dit is de tijdelijke site staan wat beats. Maar geen hiphop want ik vind het leuk om vanalles wat te maken.
Wil wel wat tracks online gooien vanavond anders. Wat dj-tracks ofzo
zal eens luisteren later op de dagquote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:54 schreef cosmick het volgende:
O er stond wel wat ouwe 2 Outta Millions dingetjes op mijn ftp.
Ken dat PaRo? 't Zijn eigen nummers.. dus dat mag toch?
2 Outta Millions - bliksemsnel
2 Outta Millions - the return
2 Outta Millions - wheels of fortune
Oldschool uit Zwolle. Tracks zijn in eind 1980 door mij en Christiaan (Laquatel) gemaakt op mijn zoldertje in Zwolle destijds![]()
Ja, ik heb veel meer tracks. Ik heb alleen nooit wat gereleased. 2OM heeft wel platen gereleased, maar dat was met DJ MAS. Ik maakte toen een uitstapje naar house (voornamelijk acid).quote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:50 schreef jimjim1983 het volgende:
heb je eigenlijk meer van 2 outta million? je had een hele tijd terug daar 2 nummers van geplaatst en die waren wel dope, mental motion heette er een volgens mij,heb ze nog steeds
of moet ik dat gaan kopen?
ah dope. thanks manquote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:54 schreef cosmick het volgende:
O er stond wel wat ouwe 2 Outta Millions dingetjes op mijn ftp.
Ken dat PaRo? 't Zijn eigen nummers.. dus dat mag toch?
2 Outta Millions - bliksemsnel
2 Outta Millions - the return
2 Outta Millions - wheels of fortune
Oldschool uit Zwolle. Tracks zijn in eind 1980 door mij en Christiaan (Laquatel) gemaakt op mijn zoldertje in Zwolle destijds![]()
DJ MAS is nu toch de dj van Raymzterquote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:57 schreef cosmick het volgende:
[..]
Ja, ik heb veel meer tracks. Ik heb alleen nooit wat gereleased. 2OM heeft wel platen gereleased, maar dat was met DJ MAS. Ik maakte toen een uitstapje naar house (voornamelijk acid).
Ben nu nog wel steeds met hiphopbeats bezig, maar heb de laatste tijd wel erg weinig tijd. Heb wel wat leuke nieuwe dj-tracks gemaakt die ik ga proberen op mijn site te zetten deze week.
Een vriend van me kwam vorig jaar thuis uit Thailand met de nieuwe Beastie Boys, alles van Zero 7, een aantal DJ Shadow albums en met een album van Massive Attack (en nog veeel meer, wat ik me nu ff niet kan herinneren). M.a.w.: er is nog hoop JJ!quote:Op dinsdag 21 juni 2005 11:17 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
in illegale dingen zijn ze idd erg goed in thailand maar ik vrees dat ze daar niet mijn muziek hebben, maarja wie weet.
Ik ga moven naar Barendrecht. Woon nu met mijn gezinnetje in R'dam centrum (aan de Oudehaven). In principe helemaal top, ware het niet dat ik een dochtertje van 9 maanden heb. En dan is een 3 kamer appartementje in één keer toch wel erg klein en besef je dat er in R'dam centrum niet echt veel leuke (en veilige) speelplekken en scholen zijn. Vandaar de move naar het pittoreske en rustige Barendrecht. Beetje saai, maar veel beter voor mijn kleine meisje.quote:waar ga je trouwens naartoe verhuizen? en Cosmick?
Kan sowieso nooit kwaad om in andere landen cdzaakjes in te duiken. Vorig jaar in Barcelona nog albums van MC Lyte, Kool G Rap & DJ Polo (2) en eentje van Lord Finesse gehaald. En in Italy ooit cd's van Brand Nubian en Davy Dquote:Op woensdag 22 juni 2005 09:38 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Een vriend van me kwam vorig jaar thuis uit Thailand met de nieuwe Beastie Boys, alles van Zero 7, een aantal DJ Shadow albums en met een album van Massive Attack (en nog veeel meer, wat ik me nu ff niet kan herinneren). M.a.w.: er is nog hoop JJ!
uit de UK zie ik.quote:Op woensdag 22 juni 2005 12:56 schreef cosmick het volgende:
Vandaag trouwens van een kameraad K9 Posse (op vinyl) gekocht.
Nee, het is Amerikaans (geproduceerd door Bobcat, destijds een van de dj's van LL Cool J en heeft ook een vrij coole solo lp gemaakt - alleen jammer van die 34290 ballads -). Discogs vermeldt een UK persing. Weet niet wat voor een persing ik heb, ik haal 'm vanmiddag bij 'm op.quote:Op woensdag 22 juni 2005 13:06 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
uit de UK zie ik.
rappen ze ook met een accent?
ah jij had ze dus nog niet ontdektquote:Op woensdag 22 juni 2005 14:20 schreef Quannum het volgende:
Drukke agenda voor jullie blijkbaar de komende maanden. Ik hou het gewoon op de festivals en een weekje Parijs.![]()
Ik ben nu Vloeistof van Opgezwolle aan het beluisteren, vette shit en eerlijk gezegd, tegen mijn verwachtingen in. Vooral de beats zijn goed zeg! Ik dacht dat het gebruik van het Hollands (no offence) mij wat ging tegenvallen, maar dat valt dus mee.![]()
Dit ga ik zeker eens laten horen aan wat vrienden, ben benieuwd wat ze er van zullen vinden.
Nu pasquote:Op woensdag 22 juni 2005 15:57 schreef dunniecash het volgende:
Damn, fucked up van Gang Starr. Ik zal m'n t-shirt er niet minder hard om rocken though. Daarnaast verbaast het me dat mensen nu pas achter J-Zone's genialiteit komen.. ik rock zijn shit al jarenlang, één van de dopeste producers met geinige beats plus z'n lyrics zijn funny as hell too. Voor ohhla.com had ik een tijdje geleden nog de lyrics van "A Friendly Game of Basketball" getypt (http://www.ohhla.com/anonymous/j_zone/rm_bside/fgobball.jzn.txt
"I can beat the Portland Blazers, believe that
'Cause when we playin I'll just ask 'em "Yo, where the weed at?".
tilburg is te ver voormij , en daarbij heb ik op return of the boom-bap na geen enkel goed solo album van krs gehoord de laatste 15 jaar.quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:24 schreef Mip1988 het volgende:
iemand die naar KRS gaat? ik ben present in tilburg
Vind ik ook.quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:32 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
tilburg is te ver voormij , en daarbij heb ik op return of the boom-bap na geen enkel goed solo album van krs gehoord de laatste 15 jaar.
Master P? Master P? Als in don't judge us by our accent?quote:Op woensdag 22 juni 2005 17:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
master p, vind ik echt lekker om zo nu en dan op te zetten
ik vind het heel leuk dat je een post van mij uit het verband loopt te rukken hoor , maar als je mij wil quoten doe dan ook het hele bericht , ipv het gene waar jij mij wil op laten happenquote:Op woensdag 22 juni 2005 22:10 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Master P? Master P? Als in don't judge us by our accent?
Nog even en dan is lil romeo the man.
Hé, je hoeft je niet te schamen voor het feit dan je naar Master P luisterd. Je mag van mij zelfs naar Lil' Romeo luisteren. Hij schijnt zelfs beter en beter te worden met de jaren. Ehhh. Lil' Romeo dan hé, niet Master P.quote:Op woensdag 22 juni 2005 22:15 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ik vind het heel leuk dat je een post van mij uit het verband loopt te rukken hoor
Heb ik dan gezegd dat ik mij schaamde omdat ik een bepaalde track van master p die ik op een mixtape van j-zone gehoord heb , toevallig goed vind?quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:18 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Hé, je hoeft je niet te schamen voor het feit dan je naar Master P luisterd. Je mag van mij zelfs naar Lil' Romeo luisteren. Hij schijnt zelfs beter en beter te worden met de jaren. Ehhh. Lil' Romeo dan hé, niet Master P.
Daar ben ik zeker bij.quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:34 schreef cosmick het volgende:
Jurassic 5 in augustus lijkt me wel wat trouwens!
Die zag ik laatst liggen bij Fat Beats, ook die van Koushik btw. Beide voor 9,99 geloof ik, maar niet gekocht want ik vond de nummers een beetje van korte duur en zoveel geld heb ik momenteel ook weer niet tot m'n beschikkingquote:Op woensdag 22 juni 2005 23:38 schreef cosmick het volgende:
Kent iemand die "Four Tet" remixen van Madvillain?
Pfffff... dope zeg. "Rhinestone Cowboy" bijvoorbeeld. Hotdamn wat een beats!!
Deze dus.
Als je maar een beroemde vriend hebt, overigens het erge is dat het niet eens grappig is ook. Wat wel de bedoeling lijkt te zijn, en de beat kunnen ze ook wel weglaten. Daar trekt Bizarre zich toch niks van aan, ...quote:Op donderdag 23 juni 2005 12:06 schreef rotskibo het volgende:
De nieuwe cd van Bizarre, Hannicap Circus is al uitgelekt.
Hij suckt echt hard, misschien 3 goede tracks, verder niks![]()
is dat een nieuwe van hun?quote:Op donderdag 23 juni 2005 12:44 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
nieuwe aankopen :
High & Mighty , The -- 12th Man
wist ik niet eensquote:Op donderdag 23 juni 2005 12:50 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
ja , maar ze brengen ieder jaar wel een nieuwe uit
mwoah deze heb ik nog niet zo goed gehoord , airforce 1 is wel aardig , staat naar mijn mening ook hun beste nummer op (Illadel Jackmove) , en de andere 2 die tussen airforce 1 en deze inzitten ken ik eilk niet.quote:Op donderdag 23 juni 2005 12:55 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
wist ik niet eensken alleen homefield advantage. die andere zijn ook leuk?
ik weet niet wanneer dat is eigenlijk. en ik weet ook niet of ik ga.quote:Op woensdag 22 juni 2005 21:24 schreef Mip1988 het volgende:
iemand die naar KRS gaat? ik ben present in tilburg
Yeah, die drukke breaks vind ik wat minder, maar verder zijn zequote:Op donderdag 23 juni 2005 16:57 schreef keeper het volgende:
Heb die Four Tets Remixes van Madvillain even op geslskt, en idd, fijne zooi.
Ik ben nu bij nr.6 en tot nu toe is hij zeker wel dope hoorquote:Op donderdag 23 juni 2005 17:30 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
cd van Ying Yang Twins gaat echt zo helemaal nergens over!!
maar die beats zijn toch echt wel ziek!!
Vind hm ook erg leuk!quote:Op donderdag 23 juni 2005 20:05 schreef rotskibo het volgende:
[..]
Ik ben nu bij nr.6 en tot nu toe is hij zeker wel dope hoor![]()
quote:01) 1:00 Nu Jerzey Devil & DJ Skee Present: The Game - Intro
02) 17:33 The Game - 300 Bars & Runnin'
03) 4:22 The Game - Down
04) 6:57 The Game - Poison Bananas (featuring Rockstar &
05) 4:32 The Game - I'm A King (featuring T.I.)
06) 4:08 Olivia - (Debut Single)
07) 1:35 G-Unot - Skit
08) 4:06 The Game - Play The Game
09) 4:11 The Game - Lil' Bit (Remix)
10) 2:30 M.O.B. - Freestyle
11) 4:26 The Game - Why You Smell Like Dat (featuring
12) 2:36 The Game - Street Muzik (featuring Sheek Louch)
13) 6:03 The Game - Lyrical Exercise (featuring Rockstar)
14) 2:57 The Game - Where I'm From (featuring Dr. Dre)
15) 6:09 The Game - Never Be Friends
16) 3:40 The Game - Swallow That Slug (featuring Charli
17) 3:46 The Game - Hate It Or Love It (Street Remix)
18) 3:33 The Game - All I Need (featuring W.C.)
19) 1:59 The Game - Playa's Only (featuring R. Kelly)
20) 3:56 The Game - Lay Low (featuring M.O.B.)
21) 1:59 The Game - Dreams (featuring Notorious B.I.G.)
22) 6:05 Justo Faison - Tribute
Nee, dank.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 00:08 schreef rotskibo het volgende:
Iemand deze al geluisterd?
Ja, ik heb hem geluisterd. Scott scorch. I mean scott...quote:
Dat nummer die nu vaak op tv komt is echt humorquote:Op donderdag 23 juni 2005 17:30 schreef ik_jij_en_jou het volgende:
cd van Ying Yang Twins gaat echt zo helemaal nergens over!!
maar die beats zijn toch echt wel ziek!!
Ik ben er vanavond ook.quote:Op woensdag 22 juni 2005 23:09 schreef El_Rolando het volgende:
Ik ga naar KRS-one in Groningen (vrijdag).![]()
uhm...hoezo staan de village people op de achterkant? het is wel toepasselijk maar ik vind het toch vreemdquote:Op vrijdag 24 juni 2005 00:08 schreef rotskibo het volgende:
Iemand deze al geluisterd?
[afbeelding]
[..]
dat doe je toch al nietquote:Op vrijdag 24 juni 2005 20:35 schreef -Angel- het volgende:
Ik zit daarnet naar The Box te kijken. En wat was dat verschrikkelijk zeg, ik zou spontaan nooit meer naar hip-hop luisteren.
quote:Op vrijdag 24 juni 2005 19:51 schreef Summoner het volgende:
Die nieuwe Cage klinkt iig erg prikkelend. Wel een plaatje die ik ga halen als 'ie verschijnt. Thanx voor de luisterbeurt Uzumaki.![]()
Hij ging toch jankenquote:Op maandag 27 juni 2005 12:18 schreef -Angel- het volgende:
Iemand gisteren PunkD gezien met Bizare? Ik zou bijna uit medelijden zijn album gaan kopen, al hoewel hij heeft wel $50.000 op de bank staan.
Eric B & Rakim - I Ain't No Jokequote:Op dinsdag 28 juni 2005 14:47 schreef Chilly_Willy85 het volgende:
Hallo,
Ik zoek niet-commerciële hip hop nummers met veel gescratch en zware bas.
Iemand tips?
ik wacht wel tot ie uitkomt , heb vaker promos gehoord die beter klonken als de release , en ik ben heel terughoudend met het kopen van danwel Def Jux danwel E.C. producties de laatste tijd , vanwege de eentonigheid er van.quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:24 schreef Willie_the_Pimp het volgende:
Heeft iemand btw al de nieuwe Cage gecheckt? Wat mij betreft toch wel het album van het jaar. Je hoort meteen dat Cage een stuk gegroeid is sinds Movies for the Blind, alhoewel ik wel een banger als Agent Orange mis. Productie is gedaan door RJD2, DJ Shadow, Blockhead, El-P en Camu Tao dus dat zit wel in orde,vooral Blockhead doet het erg goed. Dus downloaden dit album (ja downloaden want het album komt pas in september uit en tot nu is er alleen de promo versie te downen).
Yo Mar10!quote:Op vrijdag 24 juni 2005 23:46 schreef Mar10Segovia het volgende:
Dat album van Buckshot samen met 9th Wonder is trouwens een lichte tegenvaller. De beats van 9th zijn erg leuk, maar Buckshot rapt vrij saai en slordig.
erg tof album!quote:Op woensdag 29 juni 2005 15:24 schreef Willie_the_Pimp het volgende:
Heeft iemand btw al de nieuwe Cage gecheckt? Wat mij betreft toch wel het album van het jaar. Je hoort meteen dat Cage een stuk gegroeid is sinds Movies for the Blind, alhoewel ik wel een banger als Agent Orange mis. Productie is gedaan door RJD2, DJ Shadow, Blockhead, El-P en Camu Tao dus dat zit wel in orde,vooral Blockhead doet het erg goed. Dus downloaden dit album (ja downloaden want het album komt pas in september uit en tot nu is er alleen de promo versie te downen).
toevallig heeft een vriend me afgelopen zaterdag een track van ze gestuurd.... productie door de Platinum Pied Pipers en zang door Tiombe Lockhart.... wel hiphop beat, maar geen rap.... maar die track is wel gewoon dope!quote:Op donderdag 30 juni 2005 14:14 schreef Mar10Segovia het volgende:
Ken iemand de Platinum Pied Pipers? Is een hiphop groep uit Detroit die dit jaar op Lowlands komt. Net als Pete Philly & Perquisite trouwens!
Die van saul williams zou ik zeker ff doorluisteren voordat je hem aanschaft , ik vind het een lekkere plaat , maar hij is nogal expirimenteel/ontoegankelijk , netzo als amethyst rockstar btw.quote:Op donderdag 30 juni 2005 17:43 schreef Quannum het volgende:
Die van Lyrics Born en Saul Williams ga ik mij ook aanschaffen. Van beide heb ik heel goede recensies gelezen. Alleen weet ik niet goed wat ik van Saul Williams moet verwachten. Spijtig dat ie niet op de luisterpaal staat. Laat je eens weten wat je van die plaat vindt Paro?![]()
Doe dat! , Welkom iigquote:Op vrijdag 1 juli 2005 19:38 schreef DaisyDuke het volgende:
Draai de laatste tijd weer erg veel Hiphop, toch maar eens wat vaker hier komen....
Ik heb hem in Groningen gezien, was wel okayquote:Op zondag 3 juli 2005 17:19 schreef Mip1988 het volgende:
er zijn nogal uiteenlopende reacties op die show van gister...
blij dat ik em in tilburg heb gezien
ah misschien dat hij dan wel iets uit zn jazzmatazz sessies gaat doenquote:Op woensdag 6 juli 2005 17:32 schreef DaisyDuke het volgende:
Lees net dat Guru op het laatste moment is toegevoegd aan de line-up van North Sea Jazz!
Ik ken op mijn beurt Electic Circus weer niet goed genoeg. Maar dat wát ik ervan ken vind ik slechter dan op Be. Maar dat zoetsappige RnB-gehalte (aldus DD) dat klopt wel enigszins. Dus in de smaak vallen zal hij niet bij jou denk ik PaRo.quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:52 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Be moet ik eilk nog steeds gaan luisteren , valt hij wel mee tov Electric Circus , naar jullie mening
ach neem hem wel een keertje mee als hij in de aanbieding ligt , heb ik met Electric Circus ook gedaan indertijd , heb die plaat wel doorgeluisterd , maar sindsdien ligt ie een beetje te verstoffen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 17:56 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Ik ken op mijn beurt Electic Circus weer niet goed genoeg. Maar dat wát ik ervan ken vind ik slechter dan op Be. Maar dat zoetsappige RnB-gehalte (aldus DD) dat klopt wel enigszins. Dus in de smaak vallen zal hij niet bij jou denk ik PaRo.
Maar nogmaals, slecht vind ik m niet echt.
Het is niet te vergelijken met Dizzee of Roots Manuva, M.I.A. is veel eclectischer.quote:Op donderdag 7 juli 2005 12:31 schreef Mar10Segovia het volgende:
Ik ken het niet, maar als ik afga op jouw omschrijving met dancehall invloeden denk ik niet dat het iets voor mij is. Dizzee Rascal en Roots Manuva vind ik bijvoorbeeld ook niet zo leuk. Of is dit toch heel anders?
Niks bijzonders? Ken jij iets wat er ook maar engiszins op lijkt?quote:Op donderdag 7 juli 2005 13:06 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
@Mar10 het is wel een redelijk cd'tje,maar niks bijzonders
emhz..niksquote:Op donderdag 7 juli 2005 13:29 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Niks bijzonders? Ken jij iets wat er ook maar engiszins op lijkt?
Ja. Uitleg, familie van Dr. Dre is al voldoende.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:09 schreef Summoner het volgende:
Warren G - Regulate... G Funk Era
de moeite waard?
Als je van de G-Funk houdt wel ja.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:09 schreef Summoner het volgende:
de moeite waard?
Vind ik niet. Vele malen minder dan bijvoorbeeld Doggystyle of The Chronic.quote:Op donderdag 7 juli 2005 18:09 schreef Summoner het volgende:
de moeite waard?
Haha leuk, dankjewel.quote:Op donderdag 7 juli 2005 22:51 schreef Quannum het volgende:
Proficiat met je afgestudeerd-zijn Mar10!![]()
Ik wou dat ik er al vanaf was.Maar als student heb je toch een mooi leven.
![]()
Is wel lekker om eens te luisteren. Staan wel een paar goeie nrs op, en natuurlijk Regulatequote:Op donderdag 7 juli 2005 18:09 schreef Summoner het volgende:
de moeite waard?
Hun eerste album (ook genaamd Organized Konfusion) zul je vast wel leuk vinden dan.quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:30 schreef Fral het volgende:
[..]
Trouwens, ik heb van JimJim zn site een nummer van Organized Konfusion gedownload ( Let's Organize) en dat beviel wel. Maar ik ben niet zo op de hoogte van hun verdere werk. Als ik naar ze wil gaan luisteren, welk album kan ik dan het beste mee beginnen?
Stress: The Extintion Agenda is duidelijk hun beste. Maar ik zou gewoon bij het begin beginnen:quote:Op vrijdag 8 juli 2005 15:30 schreef Fral het volgende:
[..]
Is wel lekker om eens te luisteren. Staan wel een paar goeie nrs op, en natuurlijk Regulate![]()
Jammer dat ie maar een half uurtje ofzo duurt.
Trouwens, ik heb van JimJim zn site een nummer van Organized Konfusion gedownload ( Let's Organize) en dat beviel wel. Maar ik ben niet zo op de hoogte van hun verdere werk. Als ik naar ze wil gaan luisteren, welk album kan ik dan het beste mee beginnen?
Haha! Mar10, you beat me man!quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:39 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Hun eerste album (ook genaamd Organized Konfusion) zul je vast wel leuk vinden dan.
Maar het tweede album Stress: The Extinction Agenda moet je ook absoluut proberen. Die vind ik persoonlijk iets beter. En The Equinox (de derde en tevens laatste) ken ik niet zo goed.
Hahaha! Lollige foto van je in je fotoboek!quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:43 schreef Mar10Segovia het volgende:
Dankjewel
En die solo plaat van Pharoahe heet Internal Affairs.
Ik werk toch bij T-mobile. Xieje is numero uno op zakelijk lunchgebied.quote:Op zaterdag 9 juli 2005 10:04 schreef Mar10Segovia het volgende:
Alleen volgende week vrijdag ben ik er nog ff, voor de diplomauitreiking.
Maar op zich wel een leuk idee. Misschien een eerste stap voor een HHC-meet![]()
Waar ken je Xieje van eigenlijk?
quote:Kanye Drops "Gold Digger" With Jamie Foxx
The duo that turned "Slow Jamz" into a club anthem has hoooked up again for the brand new banger "Gold Diggers" off of the upcoming Late Registration album. Peep Jamie Foxx rockin' that Ray Charles sound to perfection with Kanye dropping some gems behind the boards and on the mic.
And of course, never one to keep his fans waiting for some hot new material, the College Dropout has already finished shooting a video for the track. Hip-hop video legend and director of the already classic "Diamonds From Sierra Leone" video Hype Williams took on the task. We'll keep ya posted, so keep checking back!
`quote:Op zaterdag 9 juli 2005 11:26 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Ik werk toch bij T-mobile. Xieje is numero uno op zakelijk lunchgebied.
Laat maar ff weten wanneer je kan (misschien na je uitreiking?). Ik hoor het wel!
Leuk hoor. Veel oudere nummers ook?quote:Op maandag 11 juli 2005 11:58 schreef DaisyDuke het volgende:
Afgelopen weekend op North Sea Jazz een dolenthousiaste Common gezien. Hoewel hij nogal op de praatstoel zat gaf hij na een wat rommelig begin een puik optreden weg!
En wat is die Pete Philly goed geworden zeg! Een van de hoogtepunten van dit NSJ festival!
Vrij gevarieerde set met de nadruk op "Be". Alleen jammer dat hij geen volledige band had meegenomen.quote:Op maandag 11 juli 2005 12:52 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Leuk hoor. Veel oudere nummers ook?
En Pete Philly is mijn must see op Lowlands dit jaar
Jup, erg leuk album.quote:Op maandag 11 juli 2005 19:33 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
'Mindstate' van Pete Philly & Perquisite is een grote aanrader begrijp ik? Live is hij in ieder geval erg goed geworden!
Bedankt!quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:39 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Stress: The Extintion Agenda is duidelijk hun beste. Maar ik zou gewoon bij het begin beginnen:
- Organized Konfusion (eerste album)
- Stress: TEA (tweede album)
- The Equinox (derde album - tevens hun minste).
Ook het solo-album van Pharaoh Monch is erg de moeite waard. Komt volgens mij uit '99, ben de titel ff kwijt.
Laters!!
AA
Mooie aanwinsten, ik ga van mijn vakantiegeld (wat er van over blijftquote:Op dinsdag 12 juli 2005 19:25 schreef Fral het volgende:
Heb ook een bestelling cd-tjes geplaatst van het loon van mijn bijbaantje.
Eric B & Rakim - Paid in Full![]()
OutKast - ATLiens![]()
ATCQ - People's Instinctive Travels (Ken ik nog niet, maar is vast goed)
ATCQ - Midnight Marauders![]()
Tignale, Gardameer. Hebben mijn (aanstaande ex-schoonouders een bungalow)quote:Op woensdag 13 juli 2005 11:26 schreef Mar10Segovia het volgende:Cosmick.
Benvenuto terugWaar ben je precies geweest eigenlijk?
Uiteraard. Ik ken inmiddels alle tracks van J-Zone uit mijn hoofd. hHahaha!!quote:Op woensdag 13 juli 2005 14:06 schreef Mar10Segovia het volgende:
En je laptop mee zie ik, bordevol muziek neem ik aan?
quote:Op woensdag 13 juli 2005 12:51 schreef cosmick het volgende:
[..]
Tignale, Gardameer. Hebben mijn (aanstaande ex-schoonouders een bungalow)![]()
Cool! Ik vond College Dropout een verassend gaaf albumquote:
quote:Danger Mouse, MF Doom Ready Dangerdoom LP
Jonah Flicker reports:
There's nary an MC as prolific while being consistently "dope" as the one MF Doom ("Definition: super villain, a killer who loves children"). And hot-shit producer Danger Mouse has been on a roll since that whole Grey Album fiasco, more recently taking the reins for Automator in Gorillaz. So why in the good lord's name should these two forces not take a cue from the Wu and form "like Voltron"? Perhaps because two men does not a Voltron make. Or does it just make Li'l Voltron?
It looks like we're about to find out. Whispers have been wafting on the hip-hop winds for some time now, but finally the news is official: October 11th will mark the release of Dangerdoom: The Mouse and the Mask, a co-release between Epitaph Records and Adult Swim. Wait, what's the connection with the Cartoon Network's most popular feature? Well, it's weirdly cross-promotional. According to the press release, the record will feature voices and skits from shows like "Aqua Teen Hunger Force" and "Sealab 2021". This, of course, is no different from all the other live-action comic book samples that have made routine appearances on Doom's records, only now they help sell TVs. So that's good.
There's not exactly a shitload of information on the sound of the record yet, but several guest MCs have been announced, including Talib Kweli, Cee-Lo, and Ghostface. There is, however, lots of related news, like how Danger Mouse has that Gnarls Barkley project in the works with Cee-Lo, and how Doom is said to be working on a record with Ghostface (and, oh yeah, how that crummy Fantastic Four movie-- featuring the menace of one metal-faced "Victor Von Doom"-- is still shitting all over the children). Time and repeat listens will tell if any of these meetings of minds and rhymes will be as fruitful as the Madlib/Doom collaboration, Madvillainy, but until then, you can get out your chromium alloy masks, hide ya face, and always, always hold the mic double-clutch.
Die heb ik eigenlijk nooit aandachtig beluisterd, Ghetto Pop Life bedoel je toch?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:50 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
hmm als het nou iets DM & Jemeni achtigs word (qua productie dan) , kan ik er iig niet op wachten
Hell yeah. Die man is simpelweg briljant.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:49 schreef Mar10Segovia het volgende:
Iets van DOOM is altijd wel iets om naar uit te kijken, niet waar?
Die is heel vet ja. Is dat die met 'The funk soul sensation' erop? Of was dat een ander album van die gast?quote:Op vrijdag 15 juli 2005 17:54 schreef Mar10Segovia het volgende:
[..]
Die heb ik eigenlijk nooit aandachtig beluisterd, Ghetto Pop Life bedoel je toch?
Maar eens doen dus.
Overigens heb ik sinds kort een EP van Jemini uit '95. Scars And Pain heet 'ie... die is goed zeg!
Klopt, die staat er ook op.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 21:42 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Die is heel vet ja. Is dat die met 'The funk soul sensation' erop? Of was dat een ander album van die gast?
Komt overigens uit Canada. Nog een dope Canadese rapper: Saukrates. Daar moet je eens wat van checken!
hehe de clip van DJ format feat Abdominal & D-Sisive -- 3 feet deep is btw op de box aan te vragen , leuke clipquote:Op vrijdag 15 juli 2005 22:36 schreef Mar10Segovia het volgende:
Abdominal, nog een
Overigens AA; Helemaal vergeten Xieje.
Ander keertje maar.
Ik had toch wel verwacht dat er een paar mensen hier in huilen waren uitgebarst.quote:Op vrijdag 15 juli 2005 23:29 schreef -Angel- het volgende:
Zijn jullie net zo geschokt als ik dat Eminem stopt. Laat maar ik weet het antwoord al.
Ik heb er nog niets over gehoord en het boeit me eerlijk gezegd ook weinig, hij heeft wel een aantal strakke nummers maar ik luister toch weinig Eminem.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 21:01 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Ik had toch wel verwacht dat er een paar mensen hier in huilen waren uitgebarst.
Oe, ken ik niet. Slsk zeg je? Aightquote:Op maandag 18 juli 2005 12:51 schreef keeper het volgende:
Nu we toch in de Edan-hype zitten, kent iemand zijn onofficiële debuutplaat, Architecture? Net gevonden op slsk, en hij is erg vet. Lekker veel oldskoolinvloeden, etc.
Deze misschien?quote:Op woensdag 20 juli 2005 20:27 schreef Steve-O het volgende:
Kick
Iemand een idee waar je hip-hop t-shirt kan halen in NL?
Wil een pete philly t-shirt hebben
Dan moet ik hem maar is aanspreken na de uitmarkt schijnt ie ook te staan .quote:Op woensdag 20 juli 2005 21:13 schreef keeper het volgende:
Toen hij laatst optrad in het Vondelpark kon je die dingen na afloop kopen, bij hem zelf.
Damn waarom moeten dat soort dingen nou op donderdagquote:Op donderdag 21 juli 2005 19:29 schreef Mip1988 het volgende:
iemand die 4 augustus gaat naar Non Phixion, Jedi Mind Tricks en R.A. The Rugged Man in de Melkweg?
Hmm... vind het niet veel bijzonders, dat nummer.quote:Op woensdag 20 juli 2005 21:28 schreef axis303 het volgende:
Man, ik gaf al lange tijd niets meer om Hiphop maar dat Diamonds van Kanye West is maf zeg. Die sounds van piano, viool etc in combinatie met hiphop. Gave stijl![]()
Paparazzi en Foundation vind ik anders aardig dopequote:Op donderdag 21 juli 2005 21:40 schreef Posdnous het volgende:
Piano en viool in combinatie met hip-hop is eigenlijk altijd ruk.
Xzibit, EPMD, wie dan ook, ik ken vrijwel geen 1 track die wel oke was.
outerspace is vervangen door RAquote:Op donderdag 21 juli 2005 20:53 schreef Mar10Segovia het volgende:
RA The Rugged Man? Komt die ook dan?
Bedoel je niet Outerspace?
The Foundationquote:Op donderdag 21 juli 2005 23:21 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Paparazzi en Foundation vind ik anders aardig dope?
Beaniequote:Op zaterdag 23 juli 2005 16:16 schreef Summoner het volgende:
Iemand trouwens die nieuwe plaat van Bernie Sigel gehoord?
Hij krijgt uitstekende kritieken.
Hah, Beanie idd. Bernie klinkt wel erg, eh... niet zo super heteroseksueel.quote:
Ja, deze is van April 2005, maar ik noem alles wat het afgelopen halve jaar uitgekomen is 'nieuw'. Ik vraag het omdat ik deze plaat laatst tegenkwam voor een redelijke prijs, en ik nog niet bekend was met Beanie. Misschien maar even luisteren dan in plaats van blind mee te nemen.quote:Welke nieuwe plaat bedoel je? Dat plaatje is toch van z'n album The Becoming.. Ik vond 'm nooit echt geweldig, zit af en toe wel een leipe track tussen, vind 'm wel wat ééntonig. Dat laatste album had ook weer zo'n typisch State Property geluid, wel aardig trouwens.
Grunninger in exile op het moment, maar hopelijk over niet al te lange tijd weer officieel. Lang verhaal, don't ask.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |